Bij polestar is men niet heel duidelijk bij alle modellen...
Mijn V60 is door polestar onder handen genomen, de ene zegt van 220pk naar 230pk en 30nm erbij.
Dat verschilt per site tot een totaal van 295 of 298pk met 670nm.
Maar nergens staat of de top speed omhoog gaat.
Wel weet ik dat ik afgelopen zomer 244 heb gehaald, dus ik denk dat de topsnelheid is verhoogd door polestar, maar nergens cijfers die dat onderbouwen. Dit was op de teller die bij 140, zo'n 3km afwijkt. Ik had het gevoel dat er nog wel iets meer in zat, maar zomervakantie dus druk op de Duitse autobahn.
Goofyduck384 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:40:
Even een vraagje voor de plug-in Hybrid kenners onder ons. Ik overweeg mijn huidige Passat uit 2011 in te ruilen voor een 2.4 D6 plug-in Hybrid. Deze worden veelvuldig tweedehands aangeboden tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Het idee van elektrisch rijden staat me aan, financieel en qua milieu. Is geen vereiste voor me, maar financiële voordelen vind ik ook erg prettig.
Ik rijd voornamelijk woon-werk verkeer, 25 kilometer enkele reis, 50 en 80 wegen, door dorpjes heen dus.
Ik vraag me nu af hoe het onderhoud van deze mooie auto’s is. Vergelijkbaar met alle andere Volvo’s, of zijn die hybrids nog onderhoudsgevoeliger? En dus veel duurder?
Ik zoek een auto van rond de 2013, onder de 200.000km. Welke onderhoudskosten kan ik dan verwachten?
Daarnaast zag ik dat de wegenbelasting van deze auto’s ook veel lager liggen. Klopt het dat dit vanaf 2020 weer normale diesel prijzen zijn? Qua jaarlijkse kilometers (rond de 20.000) heb ik geen diesel nodig, en is alleen de Hybrid gunstig vanwege de lagere wegenbelasting.
Maar goed, ben dus vooral bang voor de hogere onderhoudskosten van het hybride systeem.
Een heerlijke auto!
Ik had laatst de aircopomp van het koelingssysteem voor de accu's die defect was. Schijnt vaker voor te komen, geen idee wat dat koste, want lease.
Kun je op werk ook laden?
25km moet makkelijk kunnen op één lading en met 50-100km/u gaat het prima, daarboven slaat bij mij de motor aan. Op snelwegen lukt mij elektrisch rijden niet echt.
Denk dat ik zo'n 35km red puur elektrisch.
Op diesel is hij echt niet zuinig, maar rijd wel erg leuk.
cupra4 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:08:
Nou, ik weet inmiddels bij welke dealer ik geen demo of bijna-nieuwe Volvo ga kopen. Nu al een paar gezien dat die verkopers de auto om 18:00 vol gas het terrein af rijden en zonder warm te rijden gelijk op het gas gaan. Het zal ze geen f%^k uitmaken want het zijn hun eigen auto's niet, maar toch. Degene die 'm koopt krijgt geen netjes warm gereden auto, maar een ragbak. Jammer dat zulke verkopers hun verantwoordelijkheden niet aan kunnen.
Die dingen kunnen echt wel wat hebben. Natuurlijk liever warm gereden, maar waar ben je bang voor?
Daniel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:55:
Ik snap die gewoonte van Volvo om in loodzware auto’s met veel vermogen piepkleine brandstoftankjes te leggen niet. Op zich is het verbruik van mijn V60 (T5) naar verwachting en niet overdreven hoog - tussen de 7 en 8l per 100 km - maar alsnog is de actieradius dan maar rond de 650 km. Veel stadsverkeer en je staat na 550 km weer aan de pomp. Wat is er mis met een tank van 70 liter?
Verder lijkt er qua benzine niet veel vooruitgang te zijn geweest. In 2008 had ik een Audi A5 quattro 3.2 v6 met ruwweg hetzelfde gewicht en vermogen, en daarmee kon je als je je best deed 1 op 15 rijden.
Bij de v60 phev ook: 45 liter...
Op diesel niet heel zuinig, meet eeen beetje je best doen kom je op 7l/100km uit, maar daar heb je dat ding niet voor toch?
Ik heb in de stad na wat stoplichtsprintjes wel eens gemiddeld 20l/100km gereden, dat was wel een kort stadsritje, met wat stoplichtsprintjes...
Vooral op de snelweg blijft het een lekker gevoel om bij 100km/h even in te halen op vol gas. Je gaat zo snel de auto voorbij die je inhaalt met een D6. Heerlijk!