Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Nou volgens mij ben ik eruit. Het komt door OSX Mojave

Die formateerd standaard in Guid in plaats van Master Boot Record. Dit staat nu blijkbaar standaard verborgen. Daarom kon ik de USB stick alleen in FAT formatteren en niet in FAT32.

Had wel net een nieuwe stick gekocht... altijd handig om te hebben laten we maar zeggen.

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-01 15:39
RobertJRB schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:28:

Die formateerd standaard in Guid in plaats van Master Boot Record. Dit staat nu blijkbaar standaard verborgen. Daarom kon ik de USB stick alleen in FAT formatteren en niet in FAT32.
Dat is inderdaad een instinker, bij Windows heb je zelfs een extern programma nodig om het in FAT32 te fromateren, anders wordt het in ExFAT geformateerd.

Goed, dat je er uitgekomen bent.

• superwashandje
  • Laatst online: 12:58

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Vet! Vind die allerlaatste S60 modellen altijd wel tof, zitten vaak goed in de opties en zien er nog aardig fris uit.
Wel grappig, je hebt premium audio deurpanelen, maar zo aan de radio te zien zit er base, of hooguit high performance audio in :P
Wel een vet ding hoor, zit er ook BLIS op?
Ik zou nog graag dat type stuur in mijn S80 willen :P
vraagje: hoe zie je dat aan de deurpanelen?

heb sinds kort ook een s60 uit 2010 op lpg maar heb geen idee wat voor audio systeem er in zit :P klinkt prima maar kan volgens mij wel beter! ben misschien wel geïnteresseerd in een upgrade :) Eerst maar eens de upgrade van 140 naar 180 pk laten maken binnenkort.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

superwashandje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:29:
[...]

heb sinds kort ook een s60 uit 2010 op lpg maar heb geen idee wat voor audio systeem er in zit :P klinkt prima maar kan volgens mij wel beter! ben misschien wel geïnteresseerd in een upgrade :) Eerst maar eens de upgrade van 140 naar 180 pk laten maken binnenkort.
Dubbele speakergrill onderaan in de voorportieren (groot en klein naast elkaar) plus de tweeter bij de handgreep.
Geen garanties, wel een indicatie.
Anders gewoon de deurpaneel verwijderen en de partnummer van de speaker opzoeken :)

Ik weet niet precies welk MY, maar ze zijn voor premium op een gegeven moment van 9 naar 11 (of 13) speakers gegaan. Mijn MY00 V70n heeft premium met ‘maar’ 9 speakers namelijk.

Met een ‘waterfall’ mid console staat het bij het starten van de radio wat je hebt.

Rig: Intel Core i7 8700k, 16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB @3200Mhz, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 7 Plus 256GB JB || Ride: Volvo V70n T5 250PK AUT 06-2000 @280K km

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:47

-tom-562

Oliesjeik

superwashandje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Kijk onder je bijrijdersstoel, zie je daar niks, dan heb je base audio. Zit daar een zwart kastje met wat ribbels, dan is dat de versterker. Een versterker met een blauwe sticker is high performancer, met gele sticker is premium.
Bij een S60/S80 is het ook makkelijk te zien aan de hoedenplank speakers, op de magneet moet een sticker zitten. Wit=base, blauw=high performance, geel=premium

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:59
Sinds afgelopen zaterdag ook trotse bezitter van een Volvo V70, D5 (handbak) uit 2007

Ondanks zijn leeftijd ziet de auto er zowel van binnen als buiten super goed uit. De éénvoud en het kwaliteitsverschil met de Ford Focus is enorm _/-\o_

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

nette bak @Baroe ! Hoeveel KM op de klok?

Rig: Intel Core i7 8700k, 16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB @3200Mhz, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 7 Plus 256GB JB || Ride: Volvo V70n T5 250PK AUT 06-2000 @280K km

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13:42
Vraagje, ik heb een Volvo V40 uit 2017. Ik luister veel via bluethooth op mijn telefoon naar muziek. Echter heb ik na ongeveer 30 minuten dat mijn geluid begint te haperen. Wanneer ik de source tijdelijk op radio zet en daarna weer terug doet hij het weer voor ongeveer een half uur. Dit probleem heb ik niet bij het luisteren naar de radio en in mijn vorige auto's had ik dat probleem ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor / is dit probleem bij iemand bekend?

• max2k9
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:39
Welke telefoon gebruik je?
Speel je muziek af die op het geheugen van de telefoon staat, of gebruik je streamingdiensten?

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 22:20

Get!em

Oh die ja!

Gebruik je een iOS device? En gebruik je daarop een andere app dan de default apple music? Die situatie had ik hier ook met hetzelfde effect als jij beschrijft.
Die apps willen nog wel eens een eigen afspeelsnelheid doorgeven over de interface, waardoor de radio na verloop van tijd in de war raakt welk nummer afgespeeld wordt en welke seconde dit is. Ik kan oa bij de app die ik gebruik (RSSRadio pro) het meesturen van de afspeelsnelheid uitschakelen, waardoor ik dit gedrag niet meer krijg.

• yakmak
Ik gebruik een galaxy S9 met spotify

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:59
Thanks! heeft net 206k op de klok.

• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18-01 11:53
yakmak schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:28:
Vraagje, ik heb een Volvo V40 uit 2017. Ik luister veel via bluethooth op mijn telefoon naar muziek. Echter heb ik na ongeveer 30 minuten dat mijn geluid begint te haperen. Wanneer ik de source tijdelijk op radio zet en daarna weer terug doet hij het weer voor ongeveer een half uur. Dit probleem heb ik niet bij het luisteren naar de radio en in mijn vorige auto's had ik dat probleem ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor / is dit probleem bij iemand bekend?
Heb dezelfde wagen, geen probleem met Iphone SE/XS met Spotify. Probeer eens een andere gsm om te testen of het aan de radio of gsm ligt?

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Kijk onder je bijrijdersstoel, zie je daar niks, dan heb je base audio. Zit daar een zwart kastje met wat ribbels, dan is dat de versterker. Een versterker met een blauwe sticker is high performancer, met gele sticker is premium.
Bij een S60/S80 is het ook makkelijk te zien aan de hoedenplank speakers, op de magneet moet een sticker zitten. Wit=base, blauw=high performance, geel=premium
Dank! Heb ff gekeken en de versterker zit er wel maar zie zo geen sticker. De speakers in de hoedenplank hebben witte stickers :p (FF kijken of ik de foto's kan uploaden)

Edit:

Heb dus een versterker dus geen base audio, speakers zijn wit dus wel base audio? :?

superwashandje wijzigde deze reactie 09-01-2019 18:43 (16%)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

Wok

Dakloos...

-tom-562 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:07:
[...]

:'( Heb dus base audio in mijn S60 :-(

Dat wordt dus eBay-en voor een PA-200/300 en een speakerset... Maar eerst een trekhaak, want de V90 gaat misschien zaterdag al naar een andere eigenaar :o

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:18

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien iemand op de bekende Volvo fora @Wok.

High Performance hier :)

Op Facebook is Volvo Treffen aangekondigd: 10 juni (Eerste Pinksterdag).

PcDealer wijzigde deze reactie 09-01-2019 18:35 (6%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wok

Wok

Dakloos...

@PcDealer HP :? Enlighten me ;)

Geïnteresseerde is een Belg, woonachtig in NL, die een eigen zaak gaat beginnen. Is niet iemand van het V700-forum in ieder geval.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:40
Dit is niet de versterker maar de connector van de stoel. Voor onder andere gordelvanger, stoelverwarming indien aanwezig en druksensor

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

GeertH schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Dit is niet de versterker maar de connector van de stoel. Voor onder andere gordelvanger, stoelverwarming indien aanwezig en druksensor
Ah, blijkt maar wat voor leek ik ben in auto dingen :p
Zeker base dus :( dank!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

superwashandje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:12:
[...]

Dank! Heb ff gekeken en de versterker zit er wel maar zie zo geen sticker. De speakers in de hoedenplank hebben witte stickers :p (FF kijken of ik de foto's kan uploaden)

Edit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb dus een versterker dus geen base audio, speakers zijn wit dus wel base audio? :?
Dat is niet de versterker zo te zien :P
Zo ziet de versterker er uit:
http://bildesign.no/659-large_default/pa-200-volvo-forsterker.jpg
Wok schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:32:
[...]

:'( Heb dus base audio in mijn S60 :-(

Dat wordt dus eBay-en voor een PA-200/300 en een speakerset... Maar eerst een trekhaak, want de V90 gaat misschien zaterdag al naar een andere eigenaar :o
Jij hebt een HU650 radio verwacht ik? Upgraden kan prima, alleen bij die laatste serie radio's (dus de HU650 en HU850) moet je voor het beste resultaat naar de Volvo dealer, nieuwe software in je radio laten laden (High Performance of Premium software) plus nog software voor je versterker. Bij de oude radio's (HU603/803) hoefde dit niet.
Het werkt overigens wel gewoon allemaal, maar blijkbaar zijn de geluidsinstellingen/equalizer verre van optimaal ingesteld als je bij een HU650/850 gaat upgraden zonder software updates.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Wok

Wok

Dakloos...

@-tom-562 HU650 inderdaad. En die software is zeker alleen via de dealer te krijgen (of is die software uit VIDA te plukken en via de DICE in te laden)? O-)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:22
Wok schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:19:
@-tom-562 HU650 inderdaad. En die software is zeker alleen via de dealer te krijgen (of is die software uit VIDA te plukken en via de DICE in te laden)? O-)
Vida laadt elke keer opnieuw de software van volvocars.biz, dus je hebt een werkend abonnement nodig.
superwashandje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Ah, blijkt maar wat voor leek ik ben in auto dingen :p
Zeker base dus :( dank!
Als je alleen meer geluidskwaliteit wilt kan je speakers vervangen voor HP, Premium kan ook maar dan heb je kans dat er nieuwe deurpanelen bij moeten. Alleen doen als het niet hard hoeft, wanneer je wel eens met een lekker motiverend :P muziekje naar huis rijdt dan loop je tegen de limieten van de huidige versterker (4x35W) aan. Om die te vervangen moet je aftermarket oplossingen zoeken want Volvo staat in de modellen vanaf +/- 2008 niet meer toe dat er achteraf onderdelen aangepast of toegevoegd worden.

jadjong wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:26 (49%)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, dat kan alleen de dealer, of een garage met zo'n abonnement (dus eigenlijk alleen de dealer :')), mss dat Obbe van Volvotune het kan, maar dat weet ik niet zeker.

Als particulier kan je een hoop met VIDA, loggen, diagnoses stellen en wat settings veranderen, maar software inladen van nieuwe modules kan alleen met zo'n abonnement.

Overigens voldoet (zeker in een S60/S80) High Performance i.c.m. een PA200/300 echt dikke prima. Kan behoorlijk hard zonder vervormen, maar de geluidskwaliteit is gewoon erg goed, ook de bass. Je hebt geen subwoofer nodig IMO (de luidsprekers op de hoedenplank produceren aardig wat bass). Premium schijnt niet eens heel veel beter te klinken (ik was iig niet onder de indruk van de Premium audio in de XC70 van een maat van me, maar die mist b.v. hoedenplank speakers en dus aardig wat laag/bass).

-tom-562 wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:29 (76%)

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:25:
, mss dat Obbe van Volvotune het kan, maar dat weet ik niet zeker
Dank! Heb de 19e al een afspraak bij hem en het is zo goed als om de hoek dus ik zal hem eens vragen dan :)
jadjong schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:20:

Als je alleen meer geluidskwaliteit wilt kan je speakers vervangen voor HP, Premium kan ook maar dan heb je kans dat er nieuwe deurpanelen bij moeten. Alleen doen als het niet hard hoeft, wanneer je wel eens met een lekker motiverend :P muziekje naar huis rijdt dan loop je tegen de limieten van de huidige versterker (4x35W) aan. Om die te vervangen moet je aftermarket oplossingen zoeken want Volvo staat in de modellen vanaf +/- 2008 niet meer toe dat er achteraf onderdelen aangepast of toegevoegd worden.
Misschien anders maar eerst zo beginnen ;) thx

superwashandje wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:56 (54%)

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
yakmak schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:28:
Yes, heb dit probleem ook. Ik wissel niet van source maar zet mijn gsm (Huawei P10) heel even op pauze en vervolgens terug verder laten afspelen. Werkt ook om het te verhelpen. (V40 2016)

Nieuwe Nighthawk R7000P aangeboden inclusief 1-jarig Armor abonnement

• jadjong
Overigens voldoet (zeker in een S60/S80) High Performance i.c.m. een PA200/300 echt dikke prima. Kan behoorlijk hard zonder vervormen, maar de geluidskwaliteit is gewoon erg goed, ook de bass. Je hebt geen subwoofer nodig IMO (de luidsprekers op de hoedenplank produceren aardig wat bass). Premium schijnt niet eens heel veel beter te klinken (ik was iig niet onder de indruk van de Premium audio in de XC70 van een maat van me, maar die mist b.v. hoedenplank speakers en dus aardig wat laag/bass).
Vroeger was alles beter past hier wel bij, na de HU803/PA300 combi met bijbehorende speakers is het er bij Volvo niet beter op geworden. B&W in de huidige modellen doet het leuk maar blijft helaas nog achter lopen als je iets uit +/- 2003 gewend bent. Bij de series die samen met Ford werden geproduceerd is geluidskwaliteit volgens mij geruild voor betere wegligging. :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

True that. Zelfs bij de HU650/850 serie is de kwaliteit achteruit gegaan. De high performance speakers die daarbij geleverd zijn hebben b.v. een papieren conus, van de 803 zo'n geweven conus. Ook is de magneet kleiner..
Mijn huidige S80 heeft dat dus :p mijn vorige S80 had een HU801 met high performance en die had van die geweven conus speakers

• Wok

Wok

Dakloos...

Ha! Mooi, die Facebook-groepen :D Komt net een HU-850 voor >2004 S60/V70 voorbij in een verkoopgroep. Berichtje gestuurd... Ja, heb er ook een versterker bij (die onder de passagiersstoel zit)... Mooi, wil je even uitzoeken welk type is het is? - Doe ik!

Dus wellicht binnenkort al een HU-850 plus versterker in de pocket :D

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nice, als die versterker bij de radio hoort (samen gedemonteerd is uit de auto) hoef je voor zover ik weet niet langs de dealer om software te laden

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:56

Nathuran

Koffie!

superwashandje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Dank! Heb de 19e al een afspraak bij hem en het is zo goed als om de hoek dus ik zal hem eens vragen dan :)

[...]

Misschien anders maar eerst zo beginnen ;) thx
Voor mij zit hij ook zo goed als om de hoek, bijna buurman dus? ;) Zaterdag is er kennelijk een meeting daar van het volvoforum, misschien dat ik wel even ga kijken

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Mogelijk dat ik oo naar die meeting toe kar... ben aan het twijfelen om m’n automaatbak te laten doen 🤔 keuzes keuzes

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DawnNoMoreRises schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:54:
Mogelijk dat ik oo naar die meeting toe kar... ben aan het twijfelen om m’n automaatbak te laten doen 🤔 keuzes keuzes
Wat doen? Vorig jaar laten spoelen, maar de probs zijn na een paar maanden weer terug.

• yakmak
Xanthine schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Heb dezelfde wagen, geen probleem met Iphone SE/XS met Spotify. Probeer eens een andere gsm om te testen of het aan de radio of gsm ligt?
Ga ik doen, heb nog wel een andere telefoon liggen.
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:43:
[...]

Yes, heb dit probleem ook. Ik wissel niet van source maar zet mijn gsm (Huawei P10) heel even op pauze en vervolgens terug verder laten afspelen. Werkt ook om het te verhelpen. (V40 2016)
Dat klinkt als een betere workaround.

Ik ga morgen ook naar de dealer voor onderhoud, zal het daar ook gelijk even vragen. Mogelijk is het met een update te verhelpen.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Nathuran schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Voor mij zit hij ook zo goed als om de hoek, bijna buurman dus? ;) Zaterdag is er kennelijk een meeting daar van het volvoforum, misschien dat ik wel even ga kijken
nouja 1 afslag langs de a15 verder :P maar ik kan ook vanuit huis een paar km langs de linge rijden en dan ben ik er ook ;)
heb komende zaterdag helaas geen tijd om ook eens een kijkje te komen nemen :-(
Wok schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:38:
Ha! Mooi, die Facebook-groepen :D Komt net een HU-850 voor >2004 S60/V70 voorbij in een verkoopgroep. Berichtje gestuurd... Ja, heb er ook een versterker bij (die onder de passagiersstoel zit)... Mooi, wil je even uitzoeken welk type is het is? - Doe ik!

Dus wellicht binnenkort al een HU-850 plus versterker in de pocket :D
nice! soms lijkt facebook toch wel handig ;) misschien toch een keer een account aanmaken voor alleen dit soort dingen :P

superwashandje wijzigde deze reactie 10-01-2019 07:58 (36%)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 01:12:
[...]

Wat doen? Vorig jaar laten spoelen, maar de probs zijn na een paar maanden weer terug.
Handig om erbij te vermelden dat de automaat sowieso al problemen gaf voor aanschaf van je auto en voor het spoelen :p
Spoelen is niet heilig, als de bak/brein/solenoids/koppelomvormer stuk/versleten zijn helpt spoelen niet. Preventief spoelen is het beste

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

[...]

-tom-562 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Handig om erbij te vermelden dat de automaat sowieso al problemen gaf voor aanschaf van je auto en voor het spoelen :p
Spoelen is niet heilig, als de bak/brein/solenoids/koppelomvormer stuk/versleten zijn helpt spoelen niet. Preventief spoelen is het beste
Aan de ene kant ben ik wat sceptisch óf het überhaupt nut heeft; echter is de bijna 19 (over 5 mnd), staat er 280 op de teller en is het nog nooit gedaan bij mijn weten (betreft een AW5, geen GT). Ik heb namelijk ook verhalen gehoord dat mensen juist door het flushen hun bak om zeep hebben geholpen. Misschien moet ik eerst maar aan m'n monteur vragen of hij de bakolie kan vervangen voor nieuwe (drain - refill) om te zien of het wat scheelt; flushen kan altijd later nog; al is het een mooie aanbieding.

wat ik vooral merk op een koude bak is dat hij heel laat opschakelt (1-3)

ook wat gelezen over een B4 servo replace op oudere bakken (<2002), maar zelf geen ervaring mee.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De AW55 is hetzelfde als de Geartronic :p alleen bij een Geartronic kan je zelf schakelen als je zou willen.
Juist zo'n drain en fill is slecht voor je bak, omdat eventuele vervuiling los kan komen en niet weggespoeld wordt

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

-tom-562 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:43:
De AW55 is hetzelfde als de Geartronic :p alleen bij een Geartronic kan je zelf schakelen als je zou willen.
Juist zo'n drain en fill is slecht voor je bak, omdat eventuele vervuiling los kan komen en niet weggespoeld wordt
ah, ik dacht dat de bak ook anders was.
de mijne heeft (helaas) niet de zelf schakel optie n.l.

• cupra4
  • Laatst online: 14:35
DawnNoMoreRises schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:55:

wat ik vooral merk op een koude bak is dat hij heel laat opschakelt (1-3)
Een koude bak schakelt altijd later op als ie koud is, dat wordt gedaan om de bak zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen. Doet de mijne ook. Zeker in de vrieskou, maar als ik hem na een lange rit na een uur wat weer start schakelt ie prima op tijd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Daarom schreef ik:
[...]

Vorig jaar laten spoelen, maar de probs zijn na een paar maanden weer terug.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:56
Rij nu een jaar de V90T5 en och want een fijne bak blijft het toch , ondanks twee minpuntjes

2 x ZO Brabant - Schiphol is net te doen, maar dan moet ik de laatste stint wel de N279 nemen :)

Ruitenvloeistof houder is snel leeg :'(

backupdevice wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:27 (3%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Gisteren de V70 over de 400.000 km gereden (niet allemaal zelf hoor)...

Lijkt wel of er vanaf de 400.000km een storing in de radio geprogrammeerd zit. Bekend euvel bij jullie :? Hij springt heel regelmatig naar een andere voorkeuzezender. meestal staat voorkeuzezender 1 aan, schiet naar 20 (eentje naar benede) of 2/3. Heel irritant. Volvo uit 2001 met standaard radio zonder telefoonoptie maar met cd en cd wisselaar.
Iemand :?

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-01 22:38

Aight!

'A toy robot...'

ybos schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:45:

Lijkt wel of er vanaf de 400.000km een storing in de radio geprogrammeerd zit. Bekend euvel bij jullie :? Hij springt heel regelmatig naar een andere voorkeuzezender. meestal staat voorkeuzezender 1 aan, schiet naar 20 (eentje naar benede) of 2/3. Heel irritant. Volvo uit 2001 met standaard radio zonder telefoonoptie maar met cd en cd wisselaar.
Ik heb alleen dat ie wel eens stoort (V70 2003), dus dat een andere zender er tussen komt. Maar dat is meestal een paar seconden.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:06

franssie

Save the albatross

@ybos misschien wat vuil, stofzuigen en/of perslucht onder de knoppen door douwen zou je kunnen proberen als je dat voorhanden hebt.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• jadjong

Bekend probleem, die kilometerstand is toeval. :P Knoppen maken slecht contact en printplaat desintegreert als de jaren verstrijken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

backupdevice schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:19:
2 x ZO Brabant - Schiphol is net te doen, maar dan moet ik de laatste stint wel de N279 nemen :)
30 liter tank?
Bekend euvel bij jullie :? Hij springt heel regelmatig naar een andere voorkeuzezender. meestal staat voorkeuzezender 1 aan, schiet naar 20 (eentje naar benede) of 2/3. Heel irritant. Volvo uit 2001 met standaard radio zonder telefoonoptie maar met cd en cd wisselaar.
Ik heb het met een HU-1205 bij een koude start dat de draaiknop niet 1 maar 2-5-10 verspringt. Moet maar een keer eruit en contacten/potmeters nakijken/schoonmaken.
Aight! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Ik heb alleen dat ie wel eens stoort (V70 2003), dus dat een andere zender er tussen komt. Maar dat is meestal een paar seconden.
Heb ik ook op Radio 538.

• ybos
Aight! schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook regelmatig. Dat is niet zo'n drama. Maar het verspringen van de zenders is gruwelijk irritant. Ik lees dat het een bekend probleem is.
Maar: komt het probleem uit de knoppen van de stuurbediening of de radio zelf :? Anders zou de eventueel de stuurbediening kunnen afkoppelen.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:56
Nee, 40 liter. Ik meestal heel vroeg of heel laat richting Schiphol of huis. Dan kan je overal doorrijden, 140 bijv en dan lust die T5 hem wel

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Rinaldootje
  • Laatst online: 23-01 15:39
backupdevice schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:38:
[...]

Nee, 40 liter. Ik meestal heel vroeg of heel laat richting Schiphol of huis. Dan kan je overal doorrijden, 140 bijv en dan lust die T5 hem wel
40 liter is voor een T5 wel weinig.
Zelf heb ik een V40 T5 maar dan met een 62 liter tank eronder.
Ik heb de T5 niet gekocht om er zuinig mee te rijden _/-\o_

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hier een XC40 T4 (lease) rijder, met 54 tankinhoud (50+4 reserve). Als ik een keer sportief rijd zit ik op 400km actieradius. Verste wat ik tot dusver ermee gehaald heb is 550km. Beetje teleurstellend als je het mij vraagt.

Daarnaast stelt de automaat me erg teleur, maar moet er wel bij zeggen dat ik van een VAG DSG afkom. Niet dat die dingen superieur zijn, maar dat schakelt toch een stuk fijner.

discogs | MTB te koop

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:55
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:30:
Hier een XC40 T4 (lease) rijder, met 54 tankinhoud (50+4 reserve). Als ik een keer sportief rijd zit ik op 400km actieradius. Verste wat ik tot dusver ermee gehaald heb is 550km. Beetje teleurstellend als je het mij vraagt.
:|
Ik heb een V40 D4 met 50 tankinhoud en rij best wel door en kom op een gemiddeld verbruik van 17,1km/liter over afgelopen jaar. Doe ik heel rustig kan ik richting de 1300km op één volle tank. Dat is wel een serieus verschil.

Was een beetje aan het twijfelen of ik niet beter op een benzine XC40 kon overstappen (ik heb hem zakelijk gekocht dus schrijf hem over 5 jaar af naar nihil want diesel) maar als ik dit zo lees dan kan ik hem beter oprijden O-)

• loewie1984

loewie1984

De Rikster schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:51:
[...]

:|
Ik heb een V40 D4 met 50 tankinhoud en rij best wel door en kom op een gemiddeld verbruik van 17,1km/liter over afgelopen jaar. Doe ik heel rustig kan ik richting de 1300km op één volle tank. Dat is wel een serieus verschil.

Was een beetje aan het twijfelen of ik niet beter op een benzine XC40 kon overstappen (ik heb hem zakelijk gekocht dus schrijf hem over 5 jaar af naar nihil want diesel) maar als ik dit zo lees dan kan ik hem beter oprijden O-)
Hangt er van af of je een tankpas krijgt en brandstof inclusief of excl. Ik heb bijv. een lease contract excl. brandstof. Dus volgens mij voel ik daar financieel weinig van die kosten liggen bij de werkgever. Ik kan ook doen alsof die 500km gemiddelde actieradius mij niet boeit. Maar dat doet het me wel. Ik ben me bewust van mijn rij gedrag en tank gedrag (bijv. nooit op de snelweg, altijd lokaal getankt) maar dat een 2 liter motor met 190 PK en een 54 liter tank nog geen 600km haalt vind ik ergens schandalig. Misschien komt het door het 'gross weight' van de auto wat 2160kg is. Maar als ik kijk naar het actuele verbruik op de snelweg als ik aan het rijden ben is er geen peil op te trekken. Ik rij rond de 125 a 130km per uur naar mijn werk. En dan zie ik het actuele verbruik schommelen van 5.9 tot 14 liter op 100km.

Vanaf dat ik hem heb (nu bijna 10.000 kilometer geleden) kom ik niet lager dan 9.3 liter op 100km en dan doe ik echt mijn best. Beetje rijden als een ouwe lul, zoals de Volvo rijders vroeger deden :p Hij heeft een hele tijd op 9.2 gestaan, zelfs een keer 9.1 gehaald door de auto meer uit te laten rollen (iets wat je niet lukt met pilot assist om dat deze actief heel hard remt) en toen ik een beetje het gas begon in te trappen een paar keer sprong ie meteen naar 9.3.

En doorgaans rij ik gewoon rustig maar soms denk ik dan, mag ik ook een lolletje hebben, die auto heeft niet voor niets 190 pk. Dus bij het oprijden van de snelweg trap ik een keer het gas in. Als ik dat doe zie ik mijn actieradius zienderogen slinken.

Mijn voorloop auto was een handgeschakelde Golf 7 met een 1.0 motor en 54 liter. Actieradius 750 tot 800 km! Tuurlijk weegt dat ding 2 keer minder dan de XC40 maar toch.

loewie1984 wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:12 (3%)

discogs | MTB te koop

• caspervc
  • Nu online
Wat gek, zulke kleine tankjes... Ik heb een v40 t3 (1.6 Ford) en daar ligt mooi 63 l in. Beetje relaxt en defensief rijden, en rijden in de stad vermijden levert vaak zat een actieradius in de boordcomputer op van 1000+ km. Verste dat ik op een tank heb gedaan was 837 km. Ging met iets meer dan 55 liter in.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:38
I.v.m. een nieuwe werklocatie en 40.000km per jaar heb ik vandaag een mooie Volvo S40 Edition I (1.8l benzine) uit 2010 met 43dkm gekocht :).

Verschillende auto's proefgereden, waaronder een Opel Insignia. Beide een hele upgrade t.o.v. mijn trouwe Citigo, maar toen ik in de Volvo stapte was ik meteen verkocht. Geen koets, maar gewoon rijplezier met een degelijk interieur, goede stoelen en alle opties die je nodig hebt. Kleur komt er op de foto niet zo goed uit helaas.

Ypuh wijzigde deze reactie 12-01-2019 22:40 (7%)

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:59

auto660

AMD K6 for life!

[...]

Ik heb bij mijn S40 uit 2001 een jaar geleden de automaatbak laten spoelen. Hij begon te twijfelen met versnellingen en soms was hij wat té duidelijk met het kiezen van versnellingen. Dan ramde hij hem er gewoon lekker in. Nu schakelt de bak nog steeds alsof hij nieuw is. Je moet er dan ook wel op tijd bij zijn.

XS4ALL mag niet verdwijnen, teken de petitie. The DFI magics are still whizzing around

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Met de meeting van morgen toch maar besloten mijn automaatbak preventief te laten flushen, ben benieuwd wat voor zooi eruit komt na 18 jaar.... :X
Deze week meer gelet op het schakelen, lijkt redelijk op orde; alleen vanuit P naar D/R voel je een bonk, hopelijk dat die wat verminderd.

Op de 23e APK + beurt; wss de baksteun en bottom motor mounts laten vervangen (top is 2 jaar geleden gebeurt). voor de rest hoor ik het wel of/wat er moet gebeuren...
Ypuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:36:
I.v.m. een nieuwe werklocatie en 40.000km per jaar heb ik vandaag een mooie Volvo S40 Edition I (1.8l benzine) uit 2010 met 43dkm gekocht :).

Verschillende auto's proefgereden, waaronder een Opel Insignia. Beide een hele upgrade t.o.v. mijn trouwe Citigo, maar toen ik in de Volvo stapte was ik meteen verkocht. Geen koets, maar gewoon rijplezier met een degelijk interieur, goede stoelen en alle opties die je nodig hebt. Kleur komt er op de foto niet zo goed uit helaas.

[Afbeelding]
Netjes! Wat zit er zoal aan opties in?
Veel veilige kilometers iig

• Ypuh
DawnNoMoreRises schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:54:
Netjes! Wat zit er zoal aan opties in?
Veel veilige kilometers iig
Volgens mij waren bij het 2010 model de meeste opties al standard, maar er zit i.i.g. climate control op, ingebouwde navigatie, high performance audio, cruise control en hier en daar wat leer. Alle bediening aan het stuur en verder lijkt het allemaal wat gedateerd, maar zit alles wel op de juiste plek en doet wat het moet doen (Apple zou het een feature noemen).

De auto heeft gemiddeld zo'n 5 dkm per jaar gereden en jaarlijks een beurtje gehad bij de Volvo dealer waar hij oorspronkelijk geleverd is en ik hem nu ook vandaan heb. Voor dit geld zijn er wel modernere auto's, maar met 43dkm kun je ook wel zien dat hij van binnen en buiten nog fris en vrijwel nieuw is.

Ben er blij mee en hoop er een jaar of 3-5 mee vooruit te kunnen. Begon mijn Citigo na 2 jaar en 50.000km toch wel een beetje zat te worden op de snelweg.

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:48
Premium schijnt niet eens heel veel beter te klinken (ik was iig niet onder de indruk van de Premium audio in de XC70 van een maat van me, maar die mist b.v. hoedenplank speakers en dus aardig wat laag/bass).
Ik vind het verschil tussen Premium en High Performance juist enorm groot! 11 jaar geleden heb ik mijn S60 MY2008 besteld met Premium en als ik dit vergelijk met de leenauto's die ik sindsdien heb meekregen waarin hoofdzakelijk High Performance geinstalleerd is dan valt mij op dat de High Performance erg hard kan, veel "laag" heeft, maar dat laag klinkt erg hokkerig/kortaf. Bij High Performance heb je 1 woofer in de deur voor laag/mid. Premium heeft een gescheiden laag en mid speaker (mits af fabriek geinstalleerd of achteraf het binnenpaneel van de deur vervangen). Bij Premium vind ik het laag veel dieper gaan, maar daarnaast ook beter in balans met mid en hoog. Dit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de constructie van de deur. De deuren van een C30/S40/V50 uit dezelfde periode zijn al minder gedempt dus dan begin je al met een achterstand. Wanneer ik op de snelweg rijdend speel met de fader front/rear dan voegen de speakers op de hoedenplank niet eens zoveel toe.

• ybos
Ypuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:36:

[Afbeelding]
Deftige wagen!

Wees nou slim en knal er lpg in. Heb je waarschijnlijk na driekwart jaar al terugverdiend en daarna is het kassa. Met 40.000km per jaar wat mij betreft een no-brainer.

• Ypuh
ybos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Deftige wagen!

Wees nou slim en knal er lpg in. Heb je waarschijnlijk na driekwart jaar al terugverdiend en daarna is het kassa. Met 40.000km per jaar wat mij betreft een no-brainer.
Thanks!

Ik weet niet of het 40dkm blijft (consultant), maar in ieder geval het komende jaar. Vandaar ook de keuze voor een benzine, omdat ik de auto niet weg wil hoeven doen als ik na een jaar weer in Utrecht zit. Met een mobiliteitsvergoeding i.p.v. nieuwe leaseauto hou ik sowieso al voldoende centjes over maar LPG is het overwegen waard. Ik gok dat zo'n installatie inbouwen ca. €1.5-2k kost?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Fabian schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:06:
[...]

Ik vind het verschil tussen Premium en High Performance juist enorm groot! 11 jaar geleden heb ik mijn S60 MY2008 besteld met Premium en als ik dit vergelijk met de leenauto's die ik sindsdien heb meekregen waarin hoofdzakelijk High Performance geinstalleerd is dan valt mij op dat de High Performance erg hard kan, veel "laag" heeft, maar dat laag klinkt erg hokkerig/kortaf. Bij High Performance heb je 1 woofer in de deur voor laag/mid. Premium heeft een gescheiden laag en mid speaker (mits af fabriek geinstalleerd of achteraf het binnenpaneel van de deur vervangen). Bij Premium vind ik het laag veel dieper gaan, maar daarnaast ook beter in balans met mid en hoog. Dit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de constructie van de deur. De deuren van een C30/S40/V50 uit dezelfde periode zijn al minder gedempt dus dan begin je al met een achterstand. Wanneer ik op de snelweg rijdend speel met de fader front/rear dan voegen de speakers op de hoedenplank niet eens zoveel toe.
Wat waren de leenauto's, ook S60's? De S40/V50/C30/V70/S80 uit die periode (dus de nieuwe modellen) is qua audio een stuk minder (ook de Premium).
Note: ik heb zelf nog nooit een S60/S80 uit de P2 chassis serie gehoord met Premium. Mijn opmerking was HP in een S80 (dus ook S60 :P) tegen Premium uit een V/XC70 uit de periode. Die missen gewoon de 2 woofers op de hoedenplank :P

-tom-562 wijzigde deze reactie 11-01-2019 20:32 (8%)

• ybos
Ypuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Thanks!

Ik weet niet of het 40dkm blijft (consultant), maar in ieder geval het komende jaar. Vandaar ook de keuze voor een benzine, omdat ik de auto niet weg wil hoeven doen als ik na een jaar weer in Utrecht zit. Met een mobiliteitsvergoeding i.p.v. nieuwe leaseauto hou ik sowieso al voldoende centjes over maar LPG is het overwegen waard. Ik gok dat zo'n installatie inbouwen ca. €1.5-2k kost?
1500 moet wel haalbaar zijn. en, als je hem in het eerste jaar al terugverdient hebt, is het omslagpunt voor de jaren erna rond de 8-10.000km dus nog steeds no-brainer ;)

• Fabian
-tom-562 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:31:
[...]
Wat waren de leenauto's, ook S60's? De S40/V50/C30/V70/S80 uit die periode (dus de nieuwe modellen) is qua audio een stuk minder (ook de Premium).
Note: ik heb zelf nog nooit een S60/S80 uit de P2 chassis serie gehoord met Premium. Mijn opmerking was HP in een S80 (dus ook S60 :P) tegen Premium uit een V/XC70 uit de periode. Die missen gewoon de 2 woofers op de hoedenplank :P
De S60 is denk ik de enige auto die ik niet als leenauto heb meekregen, verder alle modellen wel. Zoals een v70 uit die zelfde periode met High performance. Met zelfde periode bedoel ik vergelijkbare geluidssystemen HUxxx nog voordat er "zwevende" middenconsoles werden gebruikt. En inderdaad alles wat daarna kwam (Dynaudio periode) was ook in premium uitvoering niet geweldig. De premium van nu: B&W klinkt "ok". Beetje klinisch. Ik heb daarbij het idee dat veel van het laag is verplaatst naar de "fresh air subwoofer" om te voorkomen dat de woofers in de deuren teveel moeten doen en trillingen veroorzaken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Fabian schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:41:
[...]

De S60 is denk ik de enige auto die ik niet als leenauto heb meekregen, verder alle modellen wel. Zoals een v70 uit die zelfde periode met High performance. Met zelfde periode bedoel ik vergelijkbare geluidssystemen HUxxx nog voordat er "zwevende" middenconsoles werden gebruikt. En inderdaad alles wat daarna kwam (Dynaudio periode) was ook in premium uitvoering niet geweldig. De premium van nu: B&W klinkt "ok". Beetje klinisch. Ik heb daarbij het idee dat veel van het laag is verplaatst naar de "fresh air subwoofer" om te voorkomen dat de woofers in de deuren teveel moeten doen en trillingen veroorzaken.
Best wat referentie dus :P
Ik ben er ook sinds deze week achter dat HP audio die geleverd is i.c.m. de HU650/850 serie (dus vanaf 2006 o.i.d.) ook anders is dan de HP audio van daarvoor (met de HU603/803 radio's). Vanaf de HU650/850 zijn de speakers geleverd met papieren conus en een kleinere magneet (toen ging Ford zich ermee bemoeien :(). Daarvoor hadden ze zo'n composiet geweven conus met dikke magneet. Mijn S80 heeft ook dat papieren spul. Nu klinkt het nog steeds goed, maar nu ik het weet en er steeds weer op let, begin ik mij er aan te ergeren dat het soms wat boomerig en 'floppy'/slordig klinkt (kan het niet uitleggen :+) en als ik dab zo terug denk aan mijn ex-S80 (met HU803 en dus 'oude' HP audio), die had dat een stuk minder :P

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-01 21:51
Fabian schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:41:
[...]

Ik vind die B&W dus juist weer fanatastisch klinken (helaas niet zelf, maar tijdens een testdag mogen ervaren). Heerlijk clean, helder geluid. De oudere (die ik zelf ken van een xc70) was veel fuzzier/warmer met meer nadruk op de bas.

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-01 19:13
caspervc schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:31:
Wat gek, zulke kleine tankjes... Ik heb een v40 t3 (1.6 Ford) en daar ligt mooi 63 l in. Beetje relaxt en defensief rijden, en rijden in de stad vermijden levert vaak zat een actieradius in de boordcomputer op van 1000+ km. Verste dat ik op een tank heb gedaan was 837 km. Ging met iets meer dan 55 liter in.
Ben ook erg tevreden met de grote tankinhoud van mijn V40-MY2014. Ruim 77K afgelegd met 76 tankbeurten. Wel veel N-wegen en lokaal, hier zelden opstoppingen en/of files. Soms langere afstanden [vakanties]. Defensieve rijder uiteraard.

https://www.spritmonitor.....01.2014&edate=12.01.2019

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Hangt er van af of je een tankpas krijgt en brandstof inclusief of excl. Ik heb bijv. een lease contract excl. brandstof. Dus volgens mij voel ik daar financieel weinig van die kosten liggen bij de werkgever. Ik kan ook doen alsof die 500km gemiddelde actieradius mij niet boeit. Maar dat doet het me wel. Ik ben me bewust van mijn rij gedrag en tank gedrag (bijv. nooit op de snelweg, altijd lokaal getankt) maar dat een 2 liter motor met 190 PK en een 54 liter tank nog geen 600km haalt vind ik ergens schandalig. Misschien komt het door het 'gross weight' van de auto wat 2160kg is. Maar als ik kijk naar het actuele verbruik op de snelweg als ik aan het rijden ben is er geen peil op te trekken. Ik rij rond de 125 a 130km per uur naar mijn werk. En dan zie ik het actuele verbruik schommelen van 5.9 tot 14 liter op 100km.

Vanaf dat ik hem heb (nu bijna 10.000 kilometer geleden) kom ik niet lager dan 9.3 liter op 100km en dan doe ik echt mijn best. Beetje rijden als een ouwe lul, zoals de Volvo rijders vroeger deden :p Hij heeft een hele tijd op 9.2 gestaan, zelfs een keer 9.1 gehaald door de auto meer uit te laten rollen (iets wat je niet lukt met pilot assist om dat deze actief heel hard remt) en toen ik een beetje het gas begon in te trappen een paar keer sprong ie meteen naar 9.3.

En doorgaans rij ik gewoon rustig maar soms denk ik dan, mag ik ook een lolletje hebben, die auto heeft niet voor niets 190 pk. Dus bij het oprijden van de snelweg trap ik een keer het gas in. Als ik dat doe zie ik mijn actieradius zienderogen slinken.

Mijn voorloop auto was een handgeschakelde Golf 7 met een 1.0 motor en 54 liter. Actieradius 750 tot 800 km! Tuurlijk weegt dat ding 2 keer minder dan de XC40 maar toch.
Haha, mooi die 'vooruitgang' :D 9L/100 km, dat doet mijn S80 uit 2006 gemiddeld ook :+ (en die heeft een 85L tank :X O-))

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01:54
Ik rij gemiddeld 1 op 10,3 met mijn v70 2.5T uit 2009. Bijna hetzelfde gewicht ook. Je zou toch zeggen dat die 2.0 motoren inmiddels wel een stukje zuiniger zouden moeten zijn dan die 2.5 blokken.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:04
V90/S90/XC90(T8) hebben een 50 liter tank
En de XC90 overige motoren hebben een 70L tank.

Echter moet mijn directeur iedere 450-500km 60L tanken met z'n XC90 D5 :+

Alle D5jes die ik rij staan op 11l/100km.... er valt gewoon niet zuinig mee te rijden lijkt het wel 8)7

Enne wat betreft de XC40.. daar hadden we een leuke T5 demo van die ook wel een slokje lustte met >14l/100km :P net zoals de nieuwe V60 T6. Al zijn demo's met het rijgedrag van verkopers en klanten niet helemaal representatief... Maar een ding is zeker en dat is dat het verbruik van die nieuwe Volvo's gewoon allemaal flink tegenvalt..

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• loewie1984

loewie1984

Slechte zaak toch?! Bedoel ja het zijn zware auto’s, ja er liggen stevige motoren in, maar leg er dan een grotere tank in. Bij audi is dat zelfs een betaalbare optie (geloof 150 piek voor 15 liter meer).

Ik ga in februari op wintersport met 3 man, had goede hoop de 600km actieradius aan te tikken maar vrees dat ik dan niet harder dan 80km/u mag rijden.

discogs | MTB te koop

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:36
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Tja, dan denk ik toch dat je niet rustig rijdt.. ook al zeg je van wel..
Met de C30 1.8 zit ik gewoon op 7,3L/100km.. en ik kan me niet voorstellen dat de latere benzinemodellen minder zuinig zijn. Alles staat of valt met je rechtervoet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14:55
Niet zeuren over verbruik mensen (13.5l /100km :'( )

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-01 22:38

Aight!

'A toy robot...'

Red devil schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:57:
Niet zeuren over verbruik mensen (13.5l /100km :'( )
Welke auto heb jij dan?

• Red devil
  • Registratie: december 1999
XC90 V8 , vorige V70 T5 getuned deed trouwens ook makkelijk 10l/100 km. Maar dat was wel Euro98

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Al die 5-cilinders zijn helemaal niet zo onzuinig. Als ze goed warm zijn op de snelweg (en dan rij je niet eens als een sukkel) rijdt zo'n apparaat gewoon 1:12 (ok, mss niet in een XC90 :P)

• jadjong
Motoren zijn best zuinig geworden maar het effect er van zie je niet door de 400 kilo extra aan massagestoelen en gaten in het dak.

• loewie1984

loewie1984

GAIAjohan schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Tja, dan denk ik toch dat je niet rustig rijdt.. ook al zeg je van wel..
Met de C30 1.8 zit ik gewoon op 7,3L/100km.. en ik kan me niet voorstellen dat de latere benzinemodellen minder zuinig zijn. Alles staat of valt met je rechtervoet..
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=79113

http://www.werkelijkverbr...-119593-4750-2018-40.aspx

Ik rij veel op pilot assist en adaptive cruise v.w.b. woon werkverkeer eigenlijk alleen maar, dat is sowieso niet efficiënt daar de auto veel te agressief afremt en dus weer veel benzine verbruikt om op de ingestelde snelheid te komen.

discogs | MTB te koop

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:36
loewie1984 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:01:
[...]

https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=79113

http://www.werkelijkverbr...-119593-4750-2018-40.aspx

Ik rij veel op pilot assist en adaptive cruise v.w.b. woon werkverkeer eigenlijk alleen maar, dat is sowieso niet efficiënt daar de auto veel te agressief afremt en dus weer veel benzine verbruikt om op de ingestelde snelheid te komen.
Tja, dat is dan ook een keuze om ACC te gebruiken.

Bij mijn auto wordt volgens Spritmonitor 8,5L/100km als gemiddeld gezien..
Bij de xc40 op benzine zie ik op Spritmonitor best een aantal flink onder de 9L zitten. Dat kan dus prima, maar je moet wel zelf gaan rijden dan, en misschien niet 130 maar 110 rijden..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01:54
Maarja, onzuinig of niet. Wat rijdt zo'n 2.5 liter 5 cil toch lekker :9

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 19:57
Even een vraagje voor de plug-in Hybrid kenners onder ons. Ik overweeg mijn huidige Passat uit 2011 in te ruilen voor een 2.4 D6 plug-in Hybrid. Deze worden veelvuldig tweedehands aangeboden tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Het idee van elektrisch rijden staat me aan, financieel en qua milieu. Is geen vereiste voor me, maar financiële voordelen vind ik ook erg prettig.
Ik rijd voornamelijk woon-werk verkeer, 25 kilometer enkele reis, 50 en 80 wegen, door dorpjes heen dus.

Ik vraag me nu af hoe het onderhoud van deze mooie auto’s is. Vergelijkbaar met alle andere Volvo’s, of zijn die hybrids nog onderhoudsgevoeliger? En dus veel duurder?
Ik zoek een auto van rond de 2013, onder de 200.000km. Welke onderhoudskosten kan ik dan verwachten?
Daarnaast zag ik dat de wegenbelasting van deze auto’s ook veel lager liggen. Klopt het dat dit vanaf 2020 weer normale diesel prijzen zijn? Qua jaarlijkse kilometers (rond de 20.000) heb ik geen diesel nodig, en is alleen de Hybrid gunstig vanwege de lagere wegenbelasting.

Maar goed, ben dus vooral bang voor de hogere onderhoudskosten van het hybride systeem.

• Fabian
Ik heb drie keer een V60 D6 meegekregen als leenauto tijdens onderhoud. Bij alle drie de keren (waren verschillende auto's) was het elektrische deel stuk. storing, kon niet gebruikt worden. Liep alleen op de brandstofmotor. Als je hybrid wil gaan rijden dan zou ik dat niet doen zonder fabrieksgarantie.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:43:
Al die 5-cilinders zijn helemaal niet zo onzuinig. Als ze goed warm zijn op de snelweg (en dan rij je niet eens als een sukkel) rijdt zo'n apparaat gewoon 1:12 (ok, mss niet in een XC90 :P)
Joh ik haal 1:10 a 1:11 op lpg :p

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Goofyduck384
Ik heb er zelf geen, maar als je wat gaat googlen en zoeken op het Volvo-forum, kom je best wat problemen tegen met die D6 plug-in wagens. Schijnbaar gaat de airco _altijd_ stuk, meerdere malen zelfs. En is het hele elektrisch rijden gebeuren best gevoelig voor storingen.
Verder moet je wel van een gokje houden, want het is maar afwachten of de regering de gunstige MRB regels blijft aanhouden voor dit soort auto's. Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. En als dat zo is, dan heb je een diesel die dik over de 2 ton weegt, waarover je MRB mag betalen...

• timmie271
-tom-562 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:08:
@Goofyduck384
Ik heb er zelf geen, maar als je wat gaat googlen en zoeken op het Volvo-forum, kom je best wat problemen tegen met die D6 plug-in wagens. Schijnbaar gaat de airco _altijd_ stuk, meerdere malen zelfs. En is het hele elektrisch rijden gebeuren best gevoelig voor storingen.
Verder moet je wel van een gokje houden, want het is maar afwachten of de regering de gunstige MRB regels blijft aanhouden voor dit soort auto's. Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. En als dat zo is, dan heb je een diesel die dik over de 2 ton weegt, waarover je MRB mag betalen...
En de airco gaat altijd stuk na een onderhoudsbeurt als ie stuk gaat. Soms heb je geluk en blijft ie heel :Y)

Zie heel vaak zo'n V60 D6 binnen 4 weken na de beurt alweer terug in de garage vanwege de aircopomp die service vereist.....

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:29

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ik heb die V60 D6 PHEV (met de 5 cilinder) 2 maanden als voorloop auto gehad. Ik denk dat hij vaker bij de dealer stond dan ik erin reed. Het ergste was toch wel dat de hele electrische aandrijving los lag en gigantisch lag te bonken dus.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik snap die gewoonte van Volvo om in loodzware auto’s met veel vermogen piepkleine brandstoftankjes te leggen niet. Op zich is het verbruik van mijn V60 (T5) naar verwachting en niet overdreven hoog - tussen de 7 en 8l per 100 km - maar alsnog is de actieradius dan maar rond de 650 km. Veel stadsverkeer en je staat na 550 km weer aan de pomp. Wat is er mis met een tank van 70 liter?

Verder lijkt er qua benzine niet veel vooruitgang te zijn geweest. In 2008 had ik een Audi A5 quattro 3.2 v6 met ruwweg hetzelfde gewicht en vermogen, en daarmee kon je als je je best deed 1 op 15 rijden.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

-tom-562 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:43:
8L/100km hier in de V70, met mijn 140 pk blokje (nou ja, er staat nu dezelfde software op als het 170pk blok, want eigenlijk is het ook gewoon een softwarematig geknepen 170pk blok).

Ik rij bepaald niet langzaam, maar wel voornamelijk snelweg. Als je maar niet continu hoeft op te trekken is er niks aan de hand :9

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:30:

Daarnaast stelt de automaat me erg teleur, maar moet er wel bij zeggen dat ik van een VAG DSG afkom. Niet dat die dingen superieur zijn, maar dat schakelt toch een stuk fijner.
Ik erger me wel aan het verbruik, ookal heb ik een tankpas. Ik probeer nu in Eco modus, zuiniger te rijden. Gewoon om te kijken of het kan. XC40 T4 hier ook.

Heb er nu 5000 km mee gereden. Gemiddeld ook iets van 400/450 km per tank.

Mijn V40 D2 deed 800 km op 62L tank.

• loewie1984

loewie1984

Xecuter NL schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Ik erger me wel aan het verbruik, ookal heb ik een tankpas. Ik probeer nu in Eco modus, zuiniger te rijden. Gewoon om te kijken of het kan. XC40 T4 hier ook.

Heb er nu 5000 km mee gereden. Gemiddeld ook iets van 400/450 km per tank.

Mijn V40 D2 deed 800 km op 62L tank.
Ja zie je, precies hetzelfde. Het stoort mij ook, maar als het is wat is en ik er niet meer uitgeperst krijg dan moet ik er maar mee zien te leven. Grappig is dat op autoweek staat dat de actieradius van een XC40 T4 op 800km ligt.

discogs | MTB te koop

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:50

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daniel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:55:
Ik snap die gewoonte van Volvo om in loodzware auto’s met veel vermogen piepkleine brandstoftankjes te leggen niet. Op zich is het verbruik van mijn V60 (T5) naar verwachting en niet overdreven hoog - tussen de 7 en 8l per 100 km - maar alsnog is de actieradius dan maar rond de 650 km. Veel stadsverkeer en je staat na 550 km weer aan de pomp. Wat is er mis met een tank van 70 liter?

Verder lijkt er qua benzine niet veel vooruitgang te zijn geweest. In 2008 had ik een Audi A5 quattro 3.2 v6 met ruwweg hetzelfde gewicht en vermogen, en daarmee kon je als je je best deed 1 op 15 rijden.
Ik rijd een S60 T4 automaat met een 67 liter tank (die er standaard in zit). Auto is ca 1500 kg. Rijd er zolang ik niet in Duitsland kom ongeveer 900 km per tank mee, ca 1:14 tot 1:14,5

In Duitsland gaat het logischerwijs harder. De auto heeft een Vmax fabrieksopgave van 230. De mijne komt op de teller tot 236 en dat is volgens Flitsmeister 225 in echte km. Ik moet zeggen dat het nog verbazingwekkend rustig rijdt met 200+ km uur. Boven 220 op de teller wordt het wel iets lawaaieriger.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DawnNoMoreRises
  • Nu online

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:07:
[...]

Ik rijd een S60 T4 automaat met een 67 liter tank (die er standaard in zit). Auto is ca 1500 kg. Rijd er zolang ik niet in Duitsland kom ongeveer 900 km per tank mee, ca 1:14 tot 1:14,5

...
Vooral snelwegkilometers denk ik?
Mijn V70n T5 haalt op de snelweg een krappe 800-850KM op een 80L tank (Euro95), en dat is ook nog eens wanneer de Cruise Control op 130 aan staat...

Maarrrr... de auto is ook niet écht bedoelt om alleen in de stad te rijden (dan is met krap 500KM de tank ook leeg)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@DawnNoMoreRises Ja, 80/20 snelweg/stad.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006

bord4kop

maximaal 100KB!

bord4kop schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:12:
[...]

Ook op het volvo forum geen response helaas :/

..: mijn V60 zegt "iets" bij scherpe bochten. Ik versta het niet, maar klinkt als 'aufladen' ofzo..

Ik vermoed dat het een melding is van één van de safety systemen. Maar wat zegt die troela nou precies?
De melding bij geen gordels hebben we ontcijfert: "seatbelt unbuckeld" Wat voor mij geen heel logische melding is. (Fasten seatbelt zou beter zijn imho).
maar goed;
Inmiddels paar maanden verder en ik weet nog steeds niet wat ze zegt bij scherpe bochten :(
Ik vraag het aan iedereen die meerijdt, consensus is:

"Waus driving"

Maar dat zal het niet zijn }:O Iemand een idee?

bord4kop wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:30 (4%)

Op zoek naar een mooie uitdaging. Wie weet een baan bij een mooi innovatief bedrijf in het oosten van NL? Stuur me een berichtje, ik waardeer dat enorm!

• cupra4
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:07:
[...]

In Duitsland gaat het logischerwijs harder. De auto heeft een Vmax fabrieksopgave van 230. De mijne komt op de teller tot 236 en dat is volgens Flitsmeister 225 in echte km. Ik moet zeggen dat het nog verbazingwekkend rustig rijdt met 200+ km uur. Boven 220 op de teller wordt het wel iets lawaaieriger.
Dan is ie waarschijnlijk nog begrensd. Een T4 loopt nog wel harder _/-\o_

• cupra4
timmie271 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:39:
Al zijn demo's met het rijgedrag van verkopers en klanten niet helemaal representatief... Maar een ding is zeker en dat is dat het verbruik van die nieuwe Volvo's gewoon allemaal flink tegenvalt..
Nou, ik weet inmiddels bij welke dealer ik geen demo of bijna-nieuwe Volvo ga kopen. Nu al een paar gezien dat die verkopers de auto om 18:00 vol gas het terrein af rijden en zonder warm te rijden gelijk op het gas gaan. Het zal ze geen f%^k uitmaken want het zijn hun eigen auto's niet, maar toch. Degene die 'm koopt krijgt geen netjes warm gereden auto, maar een ragbak. Jammer dat zulke verkopers hun verantwoordelijkheden niet aan kunnen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cupra4 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Dan is ie waarschijnlijk nog begrensd. Een T4 loopt nog wel harder _/-\o_
Dat is die, ja, want het was heuvel op en af beiden 236. Is die begrenzing er door de dealer af te halen (en zo ja, moet dat met toestemming van de leasemij?)

• jadjong
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Dat is die, ja, want het was heuvel op en af beiden 236. Is die begrenzing er door de dealer af te halen (en zo ja, moet dat met toestemming van de leasemij?)
Nee, alleen door aftermarket oplossingen zoals Rica of BSR.

• killercow
  • Laatst online: 22-01 22:16
Goofyduck384 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:40:
Even een vraagje voor de plug-in Hybrid kenners onder ons. Ik overweeg mijn huidige Passat uit 2011 in te ruilen voor een 2.4 D6 plug-in Hybrid. Deze worden veelvuldig tweedehands aangeboden tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Het idee van elektrisch rijden staat me aan, financieel en qua milieu. Is geen vereiste voor me, maar financiële voordelen vind ik ook erg prettig.
Ik rijd voornamelijk woon-werk verkeer, 25 kilometer enkele reis, 50 en 80 wegen, door dorpjes heen dus.

Ik vraag me nu af hoe het onderhoud van deze mooie auto’s is. Vergelijkbaar met alle andere Volvo’s, of zijn die hybrids nog onderhoudsgevoeliger? En dus veel duurder?
Ik zoek een auto van rond de 2013, onder de 200.000km. Welke onderhoudskosten kan ik dan verwachten?
Daarnaast zag ik dat de wegenbelasting van deze auto’s ook veel lager liggen. Klopt het dat dit vanaf 2020 weer normale diesel prijzen zijn? Qua jaarlijkse kilometers (rond de 20.000) heb ik geen diesel nodig, en is alleen de Hybrid gunstig vanwege de lagere wegenbelasting.

Maar goed, ben dus vooral bang voor de hogere onderhoudskosten van het hybride systeem.
Ik heb een v60 Hybrid.
Tot nu toe geen enkele issue gehad, goed opladen wil wel eens niet doorlopen omdat de paal crasht, of omdat ik de stekker niet 100% in het gat had geduwd, maar dat is het dan ook wel.

Hybride scheelt me net als op m'n vorige hybride auto iig een beste boel slijtage op de remmen, en we rijden hem vooral voor woon/werk verkeer waardoor we veel elektrische km's maken. Al met al doet hij volgens het dashboard zo'n 1 op 19.5.

Over 2 jaar gaat de wegenbelastingkorting er inderdaad vanaf.
Ik wil graag naar vol elektrisch, maar ga de v60 dan wel missen.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

• timmie271
cupra4 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Nou, ik weet inmiddels bij welke dealer ik geen demo of bijna-nieuwe Volvo ga kopen. Nu al een paar gezien dat die verkopers de auto om 18:00 vol gas het terrein af rijden en zonder warm te rijden gelijk op het gas gaan. Het zal ze geen f%^k uitmaken want het zijn hun eigen auto's niet, maar toch. Degene die 'm koopt krijgt geen netjes warm gereden auto, maar een ragbak. Jammer dat zulke verkopers hun verantwoordelijkheden niet aan kunnen.
Scheelt weer per verkoper. Maar het grootste probleem zijn ook de mensen die proefritten maken in de demo's..

Maar nieuwe auto's met wat kilometers op de teller zijn wel een pak goedkoper dan gloednieuwe :)
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Alle nieuwe Volvo's (sinds de nieuwe XC90) zijn begrensd op 230 als ze die snelheid kunnen halen althans :P

• Halfkakkende
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:02

Halfkakkende

Vandring

loewie1984 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Ja zie je, precies hetzelfde. Het stoort mij ook, maar als het is wat is en ik er niet meer uitgeperst krijg dan moet ik er maar mee zien te leven. Grappig is dat op autoweek staat dat de actieradius van een XC40 T4 op 800km ligt.
Volgens mij is jullie verbruik helemaal niet zo gek. Mijn 2012 V40 T3 was ook alles behalve zuinig. Sure, op lange afstanden beter, maar zeker de kortere stukjes waardeloos.

En sargad kropp i evig sömn.

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True