Ik ga afscheid nemen.
Onze V40 D2 liep uit de lease dus we mochten een nieuwe auto uitzoeken. Dat is een Ford Mondeo Hybrid Titanium X geworden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Heeft wel tot gevolg dat ik hier niet meer rond zal hangen. De V40 was een fijne wagen maar had wat mij betreft wel twee minpunten. De D2 motor was in ons geval erg hoorbaar in het interieur en bij 130 op de snelweg had de auto redelijk veel wind- en rolgeluid. Wellicht dat het aan onze V40 lag want het was me wel een maandagmorgen model zeg. In 2 jaar tijd is er het volgende gebeurd (auto gekregen bij 100.000km en gaat nu weg met 167.000km):
2 x plaatsen nieuw (gereviseerd) motorblok
Deze moet ik even toelichten. Met oververhitte motor afgesleept van de snelweg. Exacte oorzaak weet ik niet meer, iig geen user error. Toen is er een nieuw (gereviseerd) motorblok in de auto gehangen. Hierna bleek bij een volgende beurt dat dit blok niet goedgekeurd had mogen worden omdat er ergens een gat in het motorblok zat.

Die had dus nooit als gereviseerd blok weer in een andere auto gehangen mogen worden, vandaar een derde blok gekregen
1 x slot vervangen omdat achterdeur soms niet open wilde van binnenuit (elektronisch probleem)
1 x naar garage omdat auto niet goed opwarmt (interieur), de kleppen zijn gereset
1 x probleem met koppeling o.i.d. Motor loopt zeer rauw en stationair in z'n vrij hoor je krakend/schurend geluid (nog niet gediagnostiseerd, auto staat nu bij de garage) Dit gebeurde 2 dagen voor we de nieuwe auto zouden gaan halen.
En wellicht ben ik nog dealerbezoekjes vergeten..
Helaas dus best wel veel pech gehad, terwijl wij erg zuinig met de auto omgaan. Op tijd alle beurtjes, altijd netjes warm rijden, niet meteen te zwaar belasten, zeer regelmatig exterieur en interieur wassen en stofzuigen etc. Hij ziet er altijd uit om door een ringetje te halen
Het doet toch een beetje pijn om een metgezel te verlaten waar je lange tijd in hebt gereden. Alle goeds hier gewenst met alle Volvo's in ieder geval!