Hallo allemaal,
Ik ben enige tijd wat minder actief geweest, inmiddels heb ik ook een BMW 525i e39 gekocht. Maar de volvo is er nog
Helaas stond de volvo altijd bij mijn moeder thuis, daardoor werd er zeer weinig gereden wat leidde tot vocht, vastzittende remmen en carbs die overstroomden waardoor benzine op het hete spruitstuk lekte.
Inmiddels een huis gekocht in een zeer nette wijk met oprit en wat aan het klussen geslagen. Inmiddels er wel achter gekomen dat een APK met zo'n type auto wat duur is als je alles uit besteed (1600euro..) en er was al veel zelf gedaan....
Voorbeeld van wat roest wat ik tegenkwam.

Savonds na het werk even kaal gehaald met rapid strip schijfjes.

Brantho Korrux erop, hecht goed op alle soorten staal.
Al sinds de aanschaf in 2009 was ik erg gecharmeerd van het model met 3 assen, maar die zijn vrij zeldzaam in dichte opbouw. Per toeval kwam ik een blog post tegen over een 6x6 op gas die naar friesland ging. Via via contact gekregen met de eigenaar.
Toevallig hoorde ik dat hij graag een 4x4 wou.

Snel een afspraak gemaakt en gaan kijken. De 6x6 op gas was vrij krokant en nog met een oude opbouw. Maar hij had ook een 6x6 met nieuwe opbouw. Een auto die ik al eerder had gezien op marktplaats, maar toen geen geld voor had.
Na wat praten en testrijden een _mega_ deal gesloten, mijn eigen stoelen en wielen omgezet...en daarna de boel overgeschreven

Wielen wisselen

Ja met de B30A op 2600kg rijdt je een tankstation niet vaak voorbij.

"

Achterwielen scharnieren op 1 centraal punt.
Nou, deze maand nog rijden. Dan even stallen ivm de regeling."Voor de oplettende lezer, ik heb inderdaad 1 wiel geleent
De 6x6 heeft wat kleine problemens, maar wel bijna 2 jaar APK te gaan

. Ruitewisser motor heeft enkel stand warp speed en eenmaal ingeschakelt wil die niet meer uit. Ik vermoed dat de ruitewisser motor zelf 12volt is, de auto is 24volt. Interieur mist wat kleine dingetjes, sloten zijn niet volledig werkend, hiervoor haal ik een nieuwe set.De schakelstangen moeten worden afgesteld of de synchro naar de 2 is wat matig.
Me vriendin schrok wel wat. "Ja ik heb nu een 6x6

". Natuurlijk bij de bezichtiging enkel gezegt dat we elkaars auto's gingen bekijken
[
Voor 12% gewijzigd door
Ghostrider op 24-11-2015 22:14
]