Ik vind het een prachtige auto, die nieuwe S90, achterkant ging bij mij van:
- ieuw wat lelijk
- Mhaw wel te doen,
- Lekker apart eigenlijk
- Ja ik vind het eigenlijk wel mooi
Interieur vind ik fantastisch, i.t.t. Audi en Mercedes hebben ze het scherm mooi ingebouwd i.p.v. van een iPad op het dashboard te lijmen. (dat vind ik zo vreemd, net alsof ze bij het ontwerpen, op het laatste moment bedenken dat er ook nog een scherm in moet. Doet totaal afbreuk aan het luxe gevoel IMHO, lijkt net een externe navigatie unit)
Vanochtend de 440 maar eens laten keuren om te kijken of het nog zin heeft om wat aan de
schade te gaan doen:
- Banden (maar een was te kaal, de rest was advies, maar aangezien er rot banden opzitten wilde ik die sowieso al vervangen)
- Aandrijfashoes LV wielkant compleet door
- Veer RV gebroken
- Diesel lekkage (Ze konden zo snel niet achterhalen waar, dus dat wordt nog een puzzel)
- Linker buitenspiegel (schade)
- Linker knipperlicht (schade)
- Linker voorspatbord (schade)
- Rechter dorpel rot, het leuke is dat ze het
eerder geposte gat niet een probleem vonden, het bleek echter nog een stuk door te lopen naar voren.
Dus 8 niet al te grote punten waarvan 3 veroorzaakt door de aso die er tegenaan heeft gereden.
Waar ik tegen aan hik zijn de aandrijfashoes en de veer. Wat ik lees wordt er aangeraden om beide veren te vervangen.
Iemand toevallig enig idee of aandrijfhoes en ve(e)r(en) vervangen een beetje zelf te doen is?
Als ik dat moet gaan laten doen lopen de kosten wel aardig op en weet nog niet helemaal of ik hem dat wel waard vind.
Dorpel lassen heb ik een kennis voor, en ik wil het ook zelf leren, aangezien dat bij de 144 ook nog moet gebeuren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Minneyar op 03-12-2015 12:34
]