Waarborgfonds is alleen voor verkeersschades niet voor inbraak.
Die van mij roesten de ophanging onder zijn kont vandaan. Maar voor €200,- aan een student verkocht. Heb hem 2 jaar gehad en voor €600 gekochtJoopieboy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:13:
[...]
Ik heb er zelf ook een redelijk vakkundig afgeschreven.![]()
Vond het altijd wel een fijne auto. Vooral de gordel verklikker!
[ Voor 9% gewijzigd door Aight! op 17-12-2015 18:58 ]
Ging over zijn vorige incidentje.DopdeDouwer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:31:
Waarborgfonds is alleen voor verkeersschades niet voor inbraak.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Gisteren maar even snel een andere radio in gebouwd uit de Volvo 144, aangezien die toch nog wel een paar maanden stil staat. Bij het wegrijden uit de loods, zag ik ineens een plasje koelwater liggen. Even kort gekeken, maar het lijkt de radiator te zijn die lekt. Zal binnenkort even uitzoeken waar het precies vandaan komt, maar het is in elk geval weer een puntje op het fix lijstje (van de 440 voor de duidelijkheid, de 144 heeft zijn radiator er al uit
Edit: Hmm Quote tags werken niet helemaal lekker in Members only.
[ Voor 3% gewijzigd door Minneyar op 18-12-2015 11:05 ]
Zet dat soort zwakke plekken even in [mo]-tags, zodat het alleen voor ingelogde leden te zien is.
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2015 10:35 ]
Gedaan, echter lees ik in de vervoer policy:ThinkPadd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:33:
Zet dat soort zwakke plekken even in [mo]-tags, zodat het alleen voor ingelogde leden te zien is.
Is dat niet meer up to date?Vervoer is toegankelijk voor iedereen die SG/NSTM toegang heeft. Dus heb je 50+ postings en sta je 30 dagen of meer geregistreerd, dan heb je automatisch toegang tot dit subforum.

Vrijdag is hij opgehaald in Duitsland, zaterdagmorgen stond hij al voor de deur.
Wat me zo op het eerste gezicht opvalt zijn de knopjes bij de automaatbak, die heeft mijn nieuwere niet. Verder is het heel verfrissend om eens in een auto te stappen waarin ook echt alles het doet.
Wat verder opvalt is dat hij koud pas na een seconde of vier starten aanslaat. Het was geen weer voor voorgloeien, maar worden die misschien toch gebruikt bij het starten? Verder stoot hij wel een beetje zwarte rook uit, maar daar ben ik aan gewend op zich.
Morgen eerst maar eens langs de RDW. Duitse papieren, eendagskenteken en de BPM aangifte (0 euro) liggen klaar.
Ziet er op de foto's uit als een nette auto, veel plezier en geluk er mee. Vind zo'n zwarte vlek wel meer dan een "beetje" rook trouwens. En wat me altijd negatief opvalt bij volvo's met het lichte interieur is dat zwart geworden stuurwiel, mijn orgineel zwarte zal wel net zo ranzig zijn maar toch
Het stuur is niet zwart van ranzigheid maar juist wat versleten, daardoor komt er een wat lichte kleur doorheen. Die vlek komt trouwens doordat er ook een heleboel vocht uit de uitlaat kwam, daardoor blijft er zo'n mooie vlek over. Morgen eerst maar eens een langere rit maken, dan zal dat vocht in ieder geval weg zijn.
Denk trouwens dat ik het stuur omwissel met die van de andere V70.
Denk trouwens dat ik het stuur omwissel met die van de andere V70.
[ Voor 9% gewijzigd door Jazzy op 20-12-2015 17:56 ]
Over de automaatbak, dat is toch alleen bij verschillende modellen?
Sport, economy en winter stand.
Ik had hem eigenlijk altijd op de E staan bij de S70, werkte perfect
Sport, economy en winter stand.
Ik had hem eigenlijk altijd op de E staan bij de S70, werkte perfect
Ligt heel erg aan het type automaatbak wat je hebt bij welk model, verschilt nogal eens.
Maar de E stand is altijd fijner dan Sport en ik durf ook wel te zeggen sneller. In Sport houdt hij de toeren irritant hoog en dan zit je bij en 2.4/2.5T en een diesel boven zijn vermogenspiek te jagen.
Maar de E stand is altijd fijner dan Sport en ik durf ook wel te zeggen sneller. In Sport houdt hij de toeren irritant hoog en dan zit je bij en 2.4/2.5T en een diesel boven zijn vermogenspiek te jagen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het valt me gewoon op dat ik bij mijn V70 Classic TDI uit 2000 alleen een W-knop heb en bij de 'nieuwe' uit 1997 dus ook voor E en S kan kiezen. Kan me niet voorstellen dat beide auto's een ander type bak hebben eigenlijk.
Mijn 960 uit '95 had ook al een sportstand. En daar was hij zeker veel sneller mee, alleen bleef hij veel te lang in hoge toeren in z'n eerste versnelling hangen. Daarom reed ik toch maar vaak in de Economy stand.
M'n XC70 ('04) nu heeft een automaat die zich aanpast aan je rijgedrag. Wel lastig dat hij dan ook lomp schakelt als ik het hele gezin in de auto heb zitten omdat ik in m'n uppie altijd te hard optrek
M'n XC70 ('04) nu heeft een automaat die zich aanpast aan je rijgedrag. Wel lastig dat hij dan ook lomp schakelt als ik het hele gezin in de auto heb zitten omdat ik in m'n uppie altijd te hard optrek
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Met de W stand op de geartronic is dit prima te verbergenkraats schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:03:
Komt wel voor volgens mij.Jazzy schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:19:
Het valt me gewoon op dat ik bij mijn V70 Classic TDI uit 2000 alleen een W-knop heb en bij de 'nieuwe' uit 1997 dus ook voor E en S kan kiezen. Kan me niet voorstellen dat beide auto's een ander type bak hebben eigenlijk.
Trouwens, met dat roeten, zeker bij deze TDI's, inlaat en egr laten reinigen en egr dicht laten zetten.
Keer flushen en goeie olie erin doet ook veel. En gloeibougies heeft ie altijd even heel kort nodig, als ze echt versleten zijn dat red ie het gewoon helemaal niet meer en dan kan je dit krijgen. Die zijn gelukkig vaak niet al te duur alleen wel lastig te vervangen, zeker bij 1 cilinder.
Welk bouwjaar is ie trouwens, voeg ik je zo even toe.
Verwijderd
Zo dan Boys & Girls
't is alweer een tijdje geleden,maar toch maar eens een updateje.
Ondertussen nog altijd tevreden T6 rijder(kan bijna ook niet anders
)En wat kleine dingen laten doen,
-velgen laten poederen(blanke lak kwam los)
-dak rails laten spuiten(eveneens een lak probleembje)
-laten Polestarren(nu 325pk/480nm)
-alles van de achterklep(type aanduiding),waren wel erg veel bmw/audi's die wilden johnyen
,nu dus met "blote"billen.
Next to do;op zoek naar een Ferrita(maar is moeilijk aan te komen(uitstervendras en zeldzaam die 6-cyl),dus nergens te krijgen
Voor de rest nog altijd dik tevreden.
't is alweer een tijdje geleden,maar toch maar eens een updateje.
Ondertussen nog altijd tevreden T6 rijder(kan bijna ook niet anders
-velgen laten poederen(blanke lak kwam los)

-dak rails laten spuiten(eveneens een lak probleembje)

-laten Polestarren(nu 325pk/480nm)
-alles van de achterklep(type aanduiding),waren wel erg veel bmw/audi's die wilden johnyen
Next to do;op zoek naar een Ferrita(maar is moeilijk aan te komen(uitstervendras en zeldzaam die 6-cyl),dus nergens te krijgen
Voor de rest nog altijd dik tevreden.
De nieuwere bakken hebben een automatische sportstand o.i.d., dat heft mijn S80 ook. Er zit in principe een echte sportstand op, maar die wordt geactiveerd aan de hand van je rijgedrag. Het is niet eens zo dat hij langer in toeren blijft hangen, maar ook sneller schakeltJoopieboy schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:00:
[...]
Komt wel voor volgens mij.B-W weet dat net wat beter denk ik.
Trouwens, met dat roeten, zeker bij deze TDI's, inlaat en egr laten reinigen en egr dicht laten zetten.
Keer flushen en goeie olie erin doet ook veel. En gloeibougies heeft ie altijd even heel kort nodig, als ze echt versleten zijn dat red ie het gewoon helemaal niet meer en dan kan je dit krijgen. Die zijn gelukkig vaak niet al te duur alleen wel lastig te vervangen, zeker bij 1 cilinder.
Welk bouwjaar is ie trouwens, voeg ik je zo even toe.
Alleen trek je dan in de 2 op met gigantisch veel slip op de koppelomvormer, het voelt dan echt alsof er een elastiek tussen je gaspedaal en motorblok zitVerwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:53:
[...]
Met de W stand op de geartronic is dit prima te verbergen
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik moet de mijne(geartronic)toch echt in sport zetten(en kan dan ook evt."handmatig"schakelen)W-stand?owja ik heb AWD dus niet nodig-tom-562 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:05:
[...]
De nieuwere bakken hebben een automatische sportstand o.i.d., dat heft mijn S80 ook. Er zit in principe een echte sportstand op, maar die wordt geactiveerd aan de hand van je rijgedrag. Het is niet eens zo dat hij langer in toeren blijft hangen, maar ook sneller schakelt
[...]
Alleen trek je dan in de 2 op met gigantisch veel slip op de koppelomvormer, het voelt dan echt alsof er een elastiek tussen je gaspedaal en motorblok zitHet is wel echt ideaal voor in de sneeuw. Met mijn zomerbanden kwam ik vorig jaar prima weg altijd
Ik weet niet welke Volvo je rijdt,maar er ligt dan geen AW-automaatbak onder, en zo te lezen (T6) zal het wel om een nieuwe Volvo gaan
Vaak bu'j te bang!
De Powershift in mijn V60 T4 heeft alleen een soort van Eco-stand (onderdeel van de eDrive knop), daarmee past hij zijn schakelgedrag wel aan zodat hij minder op de motor remt. Verder doet die bak eigenlijk altijd wat ik wil dus ik vermoed dat hij ook wel zelflerend is 
Ik moet zeggen dat de Powershift wel bevalt.. hij schakelt heel snel en soepel maar gedraagt zich verder als een normale automaat bij het wegrijden etc. Een hele verbetering ten op zichte van de gerobotiseerde handbakken van een jaar of tien geleden.
Ik moet zeggen dat de Powershift wel bevalt.. hij schakelt heel snel en soepel maar gedraagt zich verder als een normale automaat bij het wegrijden etc. Een hele verbetering ten op zichte van de gerobotiseerde handbakken van een jaar of tien geleden.
Verwijderd
Nieuwere dan-tom-562 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:06:
Ik weet niet welke Volvo je rijdt,maar er ligt dan geen AW-automaatbak onder, en zo te lezen (T6) zal het wel om een nieuwe Volvo gaan

De "blote" billen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 15:24 ]
Ah, voor dat type V70 heb ik nog winterbanden op stalen velgen liggen waar ik van af moet.
Verwijderd
Er is een verschil tussen de 4 traps 850/960/V70 Classic automaatbak en de 5 traps V70 Classic/V70II automaatbak.Jazzy schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:19:
De 960 II had de 4 speed Aisin AW30-43
W en S stand
De 850 en vroege V70 Classic
4-speed Aisin AW50-42LE automatic
De 50-42LE met sport, winter en economic stand
Later bij de V70 classic kwam ook dezelfde 5 traps bak als later ook in de V70II te vinden was, die geen E en S stand meer had.
En de latere V70II had deze
5-speed Aisin AW55-50SN
En dan was er nog de 6 bak in omloop
6-speed Aisin TF-80SC
Ik denk alleen dat het pure kostenbesparing was, de optie lijkt me gewoon op de bak te zitten. Ik snap die zet niet, vond het op mijn 850 en later de 960 die ik had een hele fijne optie, en mis het echt op onze huidige V70II die altijd in S stand staat, te merken in de te hoge waarin die schiet, zelfs zonder kickdown ingetrapt. 960 schakelde veel vroeger, waardoor het wat meer overeen kwam met de hand schakelen. Ik ken weinig auto's in deze prijsklasse die geen E/S stand hebben. Jammer dat Volvo geen GM of ZF automaatbakken deed toepassen zoals in de E39 van BMW.
Mijn S80 schakelt als ik normaal rij, rond de 2300 toeren ofzo, daar hangt een aw55 onder. Als ik sportief optrekken dan schakelt de bak bij 3000/3500 en schakelt ook sneller. Geef ik echt plankgas dan schakelt het ding ergens boven de 5000
Vaak bu'j te bang!
Kenteken van de nieuwe V70 binnen! Direct maar even flink aan de klus gegaan, vooral kleine dingetjes als ruitewissers voor de koplampen en ruiten vervangen, lucht- en interieurfilter vervangen, LM velgen met zomerbanden monteren en een veerpootbrug. Die laatste past officieel niet in de TDI maar als je de ophangbeugel van het dieselfilter aanpast (lees: doormidden slijpt en de helft weggooit
) dan past het prima.
De auto rijdt nu echt superstrak, heel verschil met mijn andere auto. Vooral die veerpootbrug draagt daar aan bij, echt een aanrader voor iedereen met een 850 of S/V/C70.

De auto rijdt nu echt superstrak, heel verschil met mijn andere auto. Vooral die veerpootbrug draagt daar aan bij, echt een aanrader voor iedereen met een 850 of S/V/C70.

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren voor een andere auto.
Goedkoop (max 4000 euro) enigszins betrouwbaar en zuinig.
Ik rij nu een focus uit 99 met 500.000km op de teller en rij deze voor 60 euro per maand aan onderhoudskosten door een deel zelf te doen.
Nu kijk ik voorzichtig naar een v50 met de 2.0 diesel motor (niet de 1.6d)
Heeft deze auto / motor nog specifieke aandachtspunten bij hoge kmstanden (lees rond de 300.000 km) tov van alle andere auto's ?
Ik ben natuurlijk veel te jong voor een station maar ik vind het geen verkeerde auto.
Ik rij nu een focus uit 99 met 500.000km op de teller en rij deze voor 60 euro per maand aan onderhoudskosten door een deel zelf te doen.
Heeft deze auto / motor nog specifieke aandachtspunten bij hoge kmstanden (lees rond de 300.000 km) tov van alle andere auto's ?
Ik ben natuurlijk veel te jong voor een station maar ik vind het geen verkeerde auto.
[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 27-12-2015 11:30 ]
Ik rij sinds een paar maanden ook een V50 2.0D maar zuinig wil ik hem toch niet noemen. Bij normaal rijgedrag (130 op CC en 95 op CC) zit ik gemiddeld op 1 op 15,5, gemeten aan de pomp.wd200 schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:28:
Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren voor een andere auto.
geen verkeerde auto.
Verder is het roetfilter een puntje van aandacht. De 2.0D (en ook de 1.6) hebben een roetfilter dat eens in de zoveel tijd gaat regenereren. Er wordt dan extra diesel bij gespoten om het roetfilter onder hoge temperatuur schoont te branden. Tijdens het rijden merk je dit doordat je wat vermogen verliest en doordat het verbruik tijdelijk flink omhoog gaat. Als je veel korte ritjes maakt krijgt de auto niet de kans om dit proces volledig te doorlopen waardoor het filter niet goed schoon brandt.
Gevolg daarvan kan weer zijn het filter langzaam verstopt raakt, dat er onverbrande diesel bij de olie terecht komt en dat de motor uiteindelijk in de noodloop gaat door het veel te hoge olie/dieselpijl. Houd dus goed je oliepijl in de gaten en mocht deze stijgen of de olie stinkt naar diesel dan weet je dat je wat aan dat roetfilter moet doen.
Wij hebben een S40 2.0D zonder DPF. Zonder eco-tuning rond de 1:18 (gemeten aan de pomp) en na eco-tuning (en EGR weggeprogrammeerd) is 1:20 geen uitzondering. Ik denk dat het wel aardig uitmaakt of je een DPF en/of EGR hebt..Tjoekie schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:29:
[...]
Ik rij sinds een paar maanden ook een V50 2.0D maar zuinig wil ik hem toch niet noemen. Bij normaal rijgedrag (130 op CC en 95 op CC) zit ik gemiddeld op 1 op 15,5, gemeten aan de pomp.
Binnenkort ga ik als tijdelijke auto van de zaak een Volvo C30 R-Edition uit 2012 rijden. Zijn hier mensen die een C30 rijden? Zo ja, wat vinden jullie er van?
Aan de hand van wat video's en foto's vind ik het multimedia gedeelte wel een beetje simpel en achterhaald eruit zien. Ben ook wel benieuwd wat voor opties die precies heeft. Denk aan cruise control, USB ingang voor muziek, parkeersensoren, goed geluid, etc. Er is niet veel te vinden over de R-Edition, wel over de R-Design. Maar ik ga er vanuit dat hij beter zal rijden dan mijn Yaris uit 2015 met 75pk 1.4.
Aan de hand van wat video's en foto's vind ik het multimedia gedeelte wel een beetje simpel en achterhaald eruit zien. Ben ook wel benieuwd wat voor opties die precies heeft. Denk aan cruise control, USB ingang voor muziek, parkeersensoren, goed geluid, etc. Er is niet veel te vinden over de R-Edition, wel over de R-Design. Maar ik ga er vanuit dat hij beter zal rijden dan mijn Yaris uit 2015 met 75pk 1.4.
[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 29-12-2015 21:01 ]
Ik heb een C30 uit 2008. Stuurt heerlijk, stoelen dikke prima. Multimedia niet super qua vormgeving, maar wel qua geluid. Telefoonfunctie heeft erg goed geluid.
De R-edition ken k niet.. Is het niet een d2 rdesign?
Ik ga uit van minimaal high performance audio, op een model uit 2012 is dat wel met USB. Heeft die van mij op een paar weken na net niet
De parkeersensoren werken prima als je ze hebt. Maar verwacht dat je ze minimaal achter wel hebt.
De mooiste opties zijn:
Blis, blinde hoek waarschuwer
Premium audio met navigatie
Sunroof
Verwarmde stoelen
Ik heb ze alle 4 niet helaas..
en dus geen USB, dat is het grootste gemis.. Is vanaf week 48 2008 standaard, en die van mij is van week 42 geloof ik..
Ik ga uit van minimaal high performance audio, op een model uit 2012 is dat wel met USB. Heeft die van mij op een paar weken na net niet
De parkeersensoren werken prima als je ze hebt. Maar verwacht dat je ze minimaal achter wel hebt.
De mooiste opties zijn:
Sunroof
Verwarmde stoelen
Ik heb ze alle 4 niet helaas..
[ Voor 56% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2015 21:09 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De R-edition was er inderdaad in 2012. Alle opties die hij toen had en evt extra er bij konden staan wel in de prijslijst lijkt me, bij deze: http://volvocarstools.nl/...ts/53-20120301-C30%20.pdf
Ik heb prive een C30 R-Edition uit 2011, bevalt uitstekend ik heb een 2.0 benzine, de 6e versnelling is wel een gemis voor op de snelwegen.
Wel heb ik achteraf het basis audio systeem een upgrade gegeven. Verder heb ik een veerpootbrug, eibach verlagings-vering geplaatst plus een Milltek uitlaat voor meer rijbeleving.
Enige wat ik helaas niet heb ik de telefoonfunctie, het Garmin systeem blijft toch aanklooien.
Wel heb ik achteraf het basis audio systeem een upgrade gegeven. Verder heb ik een veerpootbrug, eibach verlagings-vering geplaatst plus een Milltek uitlaat voor meer rijbeleving.
Enige wat ik helaas niet heb ik de telefoonfunctie, het Garmin systeem blijft toch aanklooien.
[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 29-12-2015 21:46 ]
Via de mail is mij verteld dat het de R-Edition is, maar wie weet is het wel de R-Design.. Als ik ga zoeken op het kenteken word ik er ook niet veel wijzer van welke uitvoering het is. Wat ik wel zie is dat het een 2.0 is en vijf versnellingen. Wel fijn om te horen dat jullie er tevreden mee zijn. Met mijn lengte van twee meter hoop ik toch wel riant te zitten.
Dan moet je niet van mijn 1m70 uitgaan
.
Hier die van mij
Hier die van mij

[ Voor 45% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2015 21:53 ]
Mijn v50 was ook net een paar weken te oud. (Al wel modeljaar 2009). Ik heb de usb en ipod aansluiting in laten bouwen toen ik de auto kocht. Werkt super. Zelfs in spotify playlists kun je doorzappen naar het volgende nummer. (Wel alleen met de tuning knop i.p.v de knoppen op het stuur).GAIAjohan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:00:
Ik heb een C30 uit 2008. Stuurt heerlijk, stoelen dikke prima. Multimedia niet super qua vormgeving, maar wel qua geluid. Telefoonfunctie heeft erg goed geluid.
De mooiste opties zijn:
Sunroof
Verwarmde stoelen
Ik heb ze alle 4 niet helaas..en dus geen USB, dat is het grootste gemis.. Is vanaf week 48 2008 standaard, en die van mij is van week 42 geloof ik..
Is dat ook het 136pk diesel blok ?Red devil schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:29:
[...]
Wij hebben een S40 2.0D zonder DPF. Zonder eco-tuning rond de 1:18 (gemeten aan de pomp) en na eco-tuning (en EGR weggeprogrammeerd) is 1:20 geen uitzondering. Ik denk dat het wel aardig uitmaakt of je een DPF en/of EGR hebt..
De dealer zei tegen mij dat het ruim €500 zou kosten om USB in te bouwenm@fkeez schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:29:
[...]
Mijn v50 was ook net een paar weken te oud. (Al wel modeljaar 2009). Ik heb de usb en ipod aansluiting in laten bouwen toen ik de auto kocht. Werkt super. Zelfs in spotify playlists kun je doorzappen naar het volgende nummer. (Wel alleen met de tuning knop i.p.v de knoppen op het stuur).
Mijn c30 is ook my2009..
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van dit soort stickers?

Het is een prima dealer hoor, maar de sticker staat gewoon erg lelijk op zo'n lichte auto
Ik heb wel eens iets gehoord over een föhn..?

Het is een prima dealer hoor, maar de sticker staat gewoon erg lelijk op zo'n lichte auto
Idd voorzichtig warm maken met een föhn en dan peuter je het er zo vanaf.Bigs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:03:
[afbeelding]
Het is een prima dealer hoor, maar de sticker staat gewoon erg lelijk op zo'n lichte autoIk heb wel eens iets gehoord over een föhn..?
WD40, krap je het er zo af!Bigs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:03:
[afbeelding]
Het is een prima dealer hoor, maar de sticker staat gewoon erg lelijk op zo'n lichte autoIk heb wel eens iets gehoord over een föhn..?
Ik hou altijd even de aansteker bij de sticker, dan wordt deze ook warm en pulk je de sticker zo los.Bigs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:03:
[afbeelding]
Yes, nu rond de 170pk en 400Nm. Waarschijnlijk rijdt ie net wat losser als de 2.0D versie met DPF en EGR, beide ingrepen zorgen er voor dat het motortje niet optimaal loopt.wd200 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:31:
Is dat ook het 136pk diesel blok ?
Maar goed, de keerzijde is wel dat het een ontzettende stink-bak is. Je wilt gewoon niet de auto op de oprit stationair hebben en daar rondhangen en volgens mij wil je ook niet achter mij staan bij de stoplichten

Overigens rookt ie niet, of je moet wel vol gas vertrekken, dus niet dat het een dikke roetmachine is geworden.
Dank
moet ik me eens in verdiepen welke motoren wel / geen roetfilter heeft.
Diesel mag roken :-)
Is inderdaad prima te doen met een fohn, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon door de dealer laten fixen.Bigs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:03:
[afbeelding]
Verwijderd
Gewoon langs de dealer gaan en zeggen dat je niet van deze meuk gediend bent, laat zij het maar oplossenBigs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:03:
[afbeelding]
edit: inderdaad gewoon wat Jazzy hierboven zegt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 01:39 ]
Hmm ik heb hem juist net gekocht, mét die sticker eropVerwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:38:
[...]
Gewoon langs de dealer gaan en zeggen dat je niet van deze meuk gediend bent, laat zij het maar oplossen
edit: inderdaad gewoon wat Jazzy hierboven zegt
[ Voor 14% gewijzigd door Bigs op 31-12-2015 08:36 ]
Verwijderd
Je hebt zelfs dealers die je kentekenplaat erafschroeven en hun eigen erop schroeven, of van die stikkers. Of hun boterham in t motorcompartiment laten liggen.
Als je 1 van de eerste versies koopt (die van ons is uit 2004) zit je standaard zonder DPF, maar de vorige eigenaar kan natuurlijk altijd een retrofit hebben geinstalleerd. Volgens mij staat het wel op RDW of de auto 1tje heeft.wd200 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:20:
Dankmoet ik me eens in verdiepen welke motoren wel / geen roetfilter heeft.
Volgens mij was ik ook zoiets kwijt ja.GAIAjohan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:32:
[...]
De dealer zei tegen mij dat het ruim €500 zou kosten om USB in te bouwen
Mijn c30 is ook my2009..
Het is idd niet goedkoop, maar voor mij is de usb / ipod aansluiting het dubbel en dwars waard. I.c.m. het high performance audio systeem heb je super geluid.
Een goedkopere oplossing is om je aux poort te vervangen door http://www.volvotech.eu/Audio/aux2bluetooth . Klinkt ook goed, maar daarbij loopt de bediening volledig via bijvoorbeeld je mobiel of ipod.
Heb het zelf anders. Er zit een bluetooth ontvanger van €7 aan de aux. Deze ontvanger krijgt stroom via een powerbank. Gaat op zich goed..
Helaas was het toch de R-Design, wat ik al dacht. Ook geen parkeersensoren, USB aansluiting en navigatie. Gelukkig hoef ik hem maar drie maanden te rijden, vooral dat ie tweedeurs is vind ik vervelend. Hij rijdt verder wel heerlijk, trekt vlot op, en heel stil. Geluid is ook dikke prima en hij ziet er goed uit. Stoelen zitten super.Tankiej schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:27:
De R-edition was er inderdaad in 2012. Alle opties die hij toen had en evt extra er bij konden staan wel in de prijslijst lijkt me, bij deze: http://volvocarstools.nl/...ts/53-20120301-C30%20.pdf
In 2012 was USB toch standaard? Hij zou in de midden armsteun moeten zitten.
Nou ja, een gratis Volvo tosti is toch mooi meegenomen?Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:11:
Je hebt zelfs dealers die je kentekenplaat erafschroeven en hun eigen erop schroeven, of van die stikkers. Of hun boterham in t motorcompartiment laten liggen.
Weet iemand hoe het zit met die brandstof indicator in de V40?
Er zit een 62 liter tank onder. De blokjes vliegen er vanaf als ik een afstand rijd.
Als voorbeeld ik rij 600km, kom aan en heb nog 3 blokjes over, 5 blokjes zijn verdwenen. Wel zegt de boordcomputer dood leuk dat ik nog 560km kan rijden. Het lijkt dus niet echt in verhouding van het echte verbruik te werken.
Dan rij ik hem verder leeg en begint hij bij 100km te piepen dat hij graag naar een tankstation wilt.
Dus ik rij verder door, nog 10km te gaan. Even tanken, en wat gaat erin? ~50 liter.
Dat betekend dat met de extra grote tank er nog 12 liter inzat en ik dus rustig rond de 200km verder had kunnen rijden.
Kan dit op een of andere manier nauwkeurige gemaakt worden?
12 liter reserve is wel erg kansloos, dat is de helft van een tank van een mini ofzo
Er zit een 62 liter tank onder. De blokjes vliegen er vanaf als ik een afstand rijd.
Als voorbeeld ik rij 600km, kom aan en heb nog 3 blokjes over, 5 blokjes zijn verdwenen. Wel zegt de boordcomputer dood leuk dat ik nog 560km kan rijden. Het lijkt dus niet echt in verhouding van het echte verbruik te werken.
Dan rij ik hem verder leeg en begint hij bij 100km te piepen dat hij graag naar een tankstation wilt.
Dus ik rij verder door, nog 10km te gaan. Even tanken, en wat gaat erin? ~50 liter.
Dat betekend dat met de extra grote tank er nog 12 liter inzat en ik dus rustig rond de 200km verder had kunnen rijden.
Kan dit op een of andere manier nauwkeurige gemaakt worden?
12 liter reserve is wel erg kansloos, dat is de helft van een tank van een mini ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 02-01-2016 12:13 ]
In mijn C30 gaat de eerste helft van de tank ook sneller dan de tweede helft. Desondanks heb ik nooit meer dan 44L kunnen tanken, ook toen ik nog maar 30km kon rijen.. Er zou een 52L tank in moeten zitten..
Bij mijn V40 met 52 liter tank gaat er ook maar 40-41 liter in als ik gelijk ga tanken zodra het lampje aan gaat, dan geeft hij een actieradius van 110-120 km aan. Dus dat is ook een reserve van zo'n 12 liter. Het lijkt mij dat het dan standaard met een erg ruime marge is ingesteld.
Ik heb 1 keer doorgereden totdat de actieradius niets meer aangaf (streepjes) en de brandstofmeter alleen het onderste blokje nog had dat rood gekleurd was. Toen ging er krap 47 liter in.
Ik heb 1 keer doorgereden totdat de actieradius niets meer aangaf (streepjes) en de brandstofmeter alleen het onderste blokje nog had dat rood gekleurd was. Toen ging er krap 47 liter in.
[ Voor 25% gewijzigd door Tankiej op 02-01-2016 12:57 ]
Mijn V40 met 62l tank gaat als ie bijna leeg is volgens de streepjes 50 liter in ongeveer, dat geeft een radius van ongeveer 900 gereden km's. Mijn boordcomputer geeft aan dat ik ongeveer 1000 km kan rijden op een volle tank.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Heb ook een keer hetzelfde gedaan qua ver doorrijden tot alleen nog maar streepjes als actieradius, ging er 60 liter in, met uiteraard de 62 liter tankTankiej schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:55:
Eindelijk een ander setje velgen voor de 960 gevonden. Meeste wat ik tegen kwam was of te klein, te duur, verkeerd naafgat of ET.

Moet alleen voor een klein spacertje hebben, band loopt nu tegen de schokbreker aan. En ik weet dat hij wat in de kont hangt, nivomat is een beetje traag, maar dat mag best met bijna 418k.

Moet alleen voor een klein spacertje hebben, band loopt nu tegen de schokbreker aan. En ik weet dat hij wat in de kont hangt, nivomat is een beetje traag, maar dat mag best met bijna 418k.
---RAWE CEEK!!!---
Vette bak die 960 vooral met die chromen lijsten rond de ramen!
Zijn geloof ik V70 velgen of niet? Staat hem wel dik!
Zijn geloof ik V70 velgen of niet? Staat hem wel dik!
Zijn Thor velgen, vorige eigenaar had ze onder het eerste model S60 zitten.
---RAWE CEEK!!!---
Hmm dan ligt het dus niet aan die van mij..RZor schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:20:
Mijn V40 met 62l tank gaat als ie bijna leeg is volgens de streepjes 50 liter in ongeveer, dat geeft een radius van ongeveer 900 gereden km's. Mijn boordcomputer geeft aan dat ik ongeveer 1000 km kan rijden op een volle tank.
Voortaan dus alles negeren en gewoon op de dagteller rijden. Straks is kijken of die navigatie suggesties naar het dichtstbijzijnde tankstation uit kunnen 12 liter is in NL 240km reserve..
Wel zonde en vooral onverklaarbaar dat ze dit zo programmeren. Het idee van een extra grote tank heeft hiermee weinig zin...
Vermogenverlies tijdens regeneratie? Als men het goed afgesteld heeft dan merk je er niks van.Tjoekie schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:29:
Verder is het roetfilter een puntje van aandacht. De 2.0D (en ook de 1.6) hebben een roetfilter dat eens in de zoveel tijd gaat regenereren. Er wordt dan extra diesel bij gespoten om het roetfilter onder hoge temperatuur schoont te branden. Tijdens het rijden merk je dit doordat je wat vermogen verliest en doordat het verbruik tijdelijk flink omhoog gaat. Als je veel korte ritjes maakt krijgt de auto niet de kans om dit proces volledig te doorlopen waardoor het filter niet goed schoon brandt.
Maar het is een oud DPF systeem die niet de mogelijkheden heeft als de moderne algoritmes van vandaag.
De kleine wagens hebben toch geen TOG sensor? De grotere broer, V70, heeft wel een TOG sensor volgens de dealer maar de V50 heeft dat niet. Daarom dat ik altijd het oliepeil in de gaten houd en in het weekend lange ritten rijd.Gevolg daarvan kan weer zijn het filter langzaam verstopt raakt, dat er onverbrande diesel bij de olie terecht komt en dat de motor uiteindelijk in de noodloop gaat door het veel te hoge olie/dieselpijl. Houd dus goed je oliepijl in de gaten en mocht deze stijgen of de olie stinkt naar diesel dan weet je dat je wat aan dat roetfilter moet doen.
Maar je hebt bij Volvo 2 systemen van roetfilters. De CDPF en de ADPF waarbij de laatste vervangen moet worden bij 160 000km en eolys bijgevuld moet worden. Onze V50 2.0D van 2009 heeft de CDPF en moet niet vervangen worden.
"Normaal" doe je per tank 1 normale regeneratie van +/- 30 minuten.
Je kan bij het uitschakelen van de motor merken of deze bezig was met regeneratie of niet
(hij gaat dan harder uit ipv zachter tgv de post injecties)
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 04-01-2016 10:01 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Aangezien ik zo eigenwijs ben dat ik dan vind dat er nog minimaal 5l beschikbaar moet zijn in de 52l tank heb ik geprobeerd nog een tijdje door te rijden met actieradius 0.Tankiej schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:55:
Bij mijn V40 met 52 liter tank gaat er ook maar 40-41 liter in als ik gelijk ga tanken zodra het lampje aan gaat, dan geeft hij een actieradius van 110-120 km aan. Dus dat is ook een reserve van zo'n 12 liter. Het lijkt mij dat het dan standaard met een erg ruime marge is ingesteld.
Resultaat: in noodloop op de vluchtstrook nog net een tankstation kunnen halen

In m'n vorige auto (peugeot 308) kon ik 62 liter tanken in een 60l tank terwijl de range nog niet eens op 0 stond - dat vond ik een stuk fijner.
Wel de trip op 0 gezet bij de pieptoon? Altijd met nieuwe auto's even uitproberen, weet je volgende keer hoever je nog kan (ongeveer)Cheezus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Aangezien ik zo eigenwijs ben dat ik dan vind dat er nog minimaal 5l beschikbaar moet zijn in de 52l tank heb ik geprobeerd nog een tijdje door te rijden met actieradius 0.
Resultaat: in noodloop op de vluchtstrook nog net een tankstation kunnen halen- ik kon toen 48l tanken dus zweedse liters zijn blijkbaar erg krap
![]()
In m'n vorige auto (peugeot 308) kon ik 62 liter tanken in een 60l tank terwijl de range nog niet eens op 0 stond - dat vond ik een stuk fijner.
Ik weet nu dat de aangegeven actieradius wel klopt, en je dus niet verder wil rijden dan 0. Ondanks dat je dan maar 45l kunt tanken..
Ah ja, dat verschilt natuurlijk ook weer. Onze auto geeft gewoon een actieradius van 0,0 bij de pieptoon, en dan kun je nog zo'n 80 kilometer rijden. Wel vreemd dat de tankinhoud zo laag is vergeleken met het boekje.
Dat ga ik dan maar niet proberen, daar heb ik niet zoveel zin in om op de vluchtstrook te moeten rijdenCheezus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Aangezien ik zo eigenwijs ben dat ik dan vind dat er nog minimaal 5l beschikbaar moet zijn in de 52l tank heb ik geprobeerd nog een tijdje door te rijden met actieradius 0.
Resultaat: in noodloop op de vluchtstrook nog net een tankstation kunnen halen- ik kon toen 48l tanken dus zweedse liters zijn blijkbaar erg krap
![]()
Bij mij sprong ie op 0/-- toen ik net de oprit bij huis op reed. De volgende dag naar het tankstation gereden zo'n 5km verderop, toen ging er 46,96 liter in en had ik 907km op de dagteller staan
Ik tank altijd tot hij de eerste keer afslaat, zo is hij altijd ongeveer hetzelfde punt gevuld. Dat is beter voor het bijhouden van het verbruik, wat ik op spritmonitor doe. Als ik hem tot het randje vul kon er vast nog wel meer bij..
[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 04-01-2016 13:16 ]
Die ervaring heb ik helaas ook... fredkroket in "Het grote Volvo topic - Deel 7"Cheezus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:16:
[...]
![]()
Ik moest echter hulptroepen vragen om a. eerst brandstof te brengen en b. vervolgens de auto af te slepen
Net even gereden met de 235/40/18 zomerbanden in de sneeuw. Valt me niks tegen! De V50 wil tenminste de bocht om, waar de peugeot hoe dan ook het liefst rechtdoor wilde
En vandaag een setje 3mm spoorverbreders aan de voorzijde van de 960 gemonteerd, zodat ik nu ook kan rijden.
---RAWE CEEK!!!---
Waarom dan niet meteen een set die gekocht die qua breedte en et waarde goed zou passen?NoFearCreations schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:06:
En vandaag een setje 3mm spoorverbreders aan de voorzijde van de 960 gemonteerd, zodat ik nu ook kan rijden.
Omdat die voor de 960 vrijwel niet te vinden zijn in 17". En ik kon deze set 17" met winterbanden (6mm) kopen voor €100. Voor dat geld wil ik er best een spacertje tussen steken.
---RAWE CEEK!!!---
Aah k op die manierNoFearCreations schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:33:
Omdat die voor de 960 vrijwel niet te vinden zijn in 17". En ik kon deze set 17" met winterbanden (6mm) kopen voor €100. Voor dat geld wil ik er best een spacertje tussen steken.
Zit je wel goed qua et waarde dan?
Doe mij ook maar een set Thor velgen voor €100,- met winterbanden
.
Staat ook leuk onder mijn V70.
Staat ook leuk onder mijn V70.
ET49 nu terwijl origineel 43 is, dus verschil valt nog mee.MartijnAbel schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Aah k op die manier
Zit je wel goed qua et waarde dan?
---RAWE CEEK!!!---
Weet iemand hoe het zit met sneeuwkettingen op een Volvo V40 T3 (2013) met 205/50R17. Volgens het boekje worden "officiele" Volvo kettingen (a 400 euro) geadviseerd of kettingen met de juiste maat.
Nu heb ik kettingen van 12mm voor die bandenmaat maar hoe weet ik of die geen schade aanrichten?
Nu heb ik kettingen van 12mm voor die bandenmaat maar hoe weet ik of die geen schade aanrichten?
Hoeveel ruimte heb je nog over in je wielkasten? Ik weet dat er bij de V70 II alleen van die zelfspannende kettingen oppassen vanaf 17". Ik heb een origineel setje gescoord via marktplaats/Ebay. Beste optie.
Hoeveel ruimte is er nodig?jgj82 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:14:
Hoeveel ruimte heb je nog over in je wielkasten? Ik weet dat er bij de V70 II alleen van die zelfspannende kettingen oppassen vanaf 17". Ik heb een origineel setje gescoord via marktplaats/Ebay. Beste optie.
Durf ik niet te zeggen, hangt van je kettingen af.
Misschien eens een kant opkrikken en er een ketting omheen gooien, zodat je met de hand kan draaien? Houd ook rekening met de maximale stuuruitslag.
Misschien eens een kant opkrikken en er een ketting omheen gooien, zodat je met de hand kan draaien? Houd ook rekening met de maximale stuuruitslag.
Een vraag waar ik al een tijdje mee zit (maar waar ik met mijn crappy google skills geen antwoord op kan vinden): regenereert een retrofit roetfilter zichzelf ook, of is die op een gegeven moment gewoon 'vol'?Chevy454 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:55:
[...]
Vermogenverlies tijdens regeneratie? Als men het goed afgesteld heeft dan merk je er niks van.
Maar het is een oud DPF systeem die niet de mogelijkheden heeft als de moderne algoritmes van vandaag.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Retrofit als niet standaard gemonteerd? Die kan niet actief geregenererd worden door de ECU door post injections om de DPF op te warmen want die heeft daar de logica niet voor.mystic schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:12:
regenereert een retrofit roetfilter zichzelf ook, of is die op een gegeven moment gewoon 'vol'?
Passief (door de warmte van de uitlaatgassen zonder extra brandstof erin te pompen, maar met een katalysator zoals eolyse) kan wel maar op een gegeven moment is hij vol en dan werkt passief niet meer.
Collega die retrofit DPF's heeft onderzocht noemde het een bom
[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 05-01-2016 16:19 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nee okChevy454 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Retrofit als niet standaard gemonteerd? Die kan niet actief geregenererd worden door de ECU door post injections om de DPF op te warmen want die heeft daar de logica niet voor.
Passief (door de warmte van de uitlaatgassen zonder extra brandstof erin te pompen, maar met een katalysator zoals eolyse) kan wel maar op een gegeven moment is hij vol en dan werkt passief niet meer.
Collega die retrofit DPF's heeft onderzocht noemde het een bom
Volgens de RDW site heb ik een retrofit onder m'n v50 zitten en vroeg het me dus af
[ Voor 6% gewijzigd door mystic op 05-01-2016 17:20 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Als hij begint in te houden dan is het tijd om die te vervangen (turbo kan niet spoolen en als hij kan spoolen dan kan die warm worden). Waarschijnlijk zou je dan een onderdruk fout moeten krijgen.mystic schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:17:
Nee okzo ging mijn gedachtegang ook, maar ik ben ik dpf's te weinig thuis.
Volgens de RDW site heb ik een retrofit onder m'n v50 zitten en vroeg het me dus afverder geen reservoir om additieven om toe te voegen gevonden, dus die van mij zal gewoon een keer volzitten.
Maar we hebben tijdens de ontwikkeling van een motor (non Volvo) ook gehad dat de ECU elke keer werd uitgezet (batterijspanning eraf) voordat deze de vulgraad van de DPF kon wegschrijven. Het gevolg was dat de DPF na 1000km knettervol zat maar de ECU dacht dat die leeg was. Een turbo fout werd toen ook gezet.
Ansich geen probleem, foutcodes kwamen op (eens we ze hadden geactiveerd
Er werd toen besloten om de regeneratie stop te zetten, niet enkel de DPF zou worden schoongebrand
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 06-01-2016 09:03 ]
Nou ja, daar ben ik wel een beetje bang voor. Sowieso had ik laatst ook al issues met de EGR klep (maar die is nu afgedopt), maar ik heb idd het gevoel dat ie niet helemaal 100% meer trekt.Chevy454 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:01:
[...]
Als hij begint in te houden dan is het tijd om die te vervangen (turbo kan niet spoolen en als hij kan spoolen dan kan die warm worden). Waarschijnlijk zou je dan een onderdruk fout moeten krijgen.
Maar we hebben tijdens de ontwikkeling van een motor (non Volvo) ook gehad dat de ECU elke keer werd uitgezet (batterijspanning eraf) voordat deze de vulgraad van de DPF kon wegschrijven. Het gevolg was dat de DPF na 1000km knettervol zat maar de ECU dacht dat die leeg was. Een turbo fout werd toen ook gezet.
Ansich geen probleem, foutcodes kwamen op (eens we ze hadden geactiveerd) en hebben we een garage regeneratie gestart. Zwarte rook tgv de regeneratie kwam overal uit, voor de DPF en na de DPF
Er werd toen besloten om de regeneratie stop te zetten, niet enkel de DPF zou worden schoongebrand
Volvotune eens mailen om te kijken wat het kost om dat definitief op te lossen...
EGR is altijd goed voor DPF problemen...mystic schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:17:
Nou ja, daar ben ik wel een beetje bang voor. Sowieso had ik laatst ook al issues met de EGR klep (maar die is nu afgedopt), maar ik heb idd het gevoel dat ie niet helemaal 100% meer trekt.
Volvotune eens mailen om te kijken wat het kost om dat definitief op te lossen...
EGR is goed voor sowies heel veel ellende...
Waarom zit ie er dan in?
En bij moderne auto's werkt het toch ook wel?
Verwijderd
Omdat vuile uitlaatgassen weer de motor in worden gestuurd, helemaal krankjorem. Heb t op mn Volvo uit 1986 ook meteen dichtgemaakt. Werd toen dr tijd uitgevonden voor de Amerikaanse markt in de jaren 70, voordat men overging op digitale injectiesystemen met mulitpoint injectoren en katalysator. Eigenlijk is die hele oplossing nu wel overbodig geworden, beetje dubbel op.
Verwijderd
De millieumaffia, en het is eigenlijk altijd bekopen...Aight! schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:39:
Waarom zit ie er dan in?
Nou inderdaad, want het is o zo gezond om flinke hoeveelheden NOx in te ademen
. Stoppen ze er een NOx trap bij.. krijg je weer klachten over brandstofverbruik. Of SCR en krijg je klachten over het bijvullen van Adblue. Het is ook nooit goed 
Eerste systemen werken bij vrijwel alles waarbij nieuwe technologie voorkomt niet optimaal. Dat het direct milieumaffia is, is ook klinkklare onzin.

Eerste systemen werken bij vrijwel alles waarbij nieuwe technologie voorkomt niet optimaal. Dat het direct milieumaffia is, is ook klinkklare onzin.
[ Voor 23% gewijzigd door LED-Maniak op 07-01-2016 10:01 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Het is niet optimaal voor de motor en de verbranding en het is ingevoerd om uitstoot terug te dringen, millieumaffia dus
Overigens is met Benzine NOx uberhaupt al veel minder een probleem
Overigens is met Benzine NOx uberhaupt al veel minder een probleem
Mijn 744 GL ('88 B200E) moet weg 
Over een paar maanden verhuist mijn werk naar de milieuzone van Rotterdam, waar ik niet in mag.
Tijd om te upgraden
Ik heb mijn zinnen gezet op een S70, en nu vraag ik mij af of jullie wat tips voor me hebben
Wat research (oa dit filmpje) leverde de volgende S70-specifieke aandachtspunten op:
- De carterventilatie wil nog wel eens verstopt raken/stuk gaan, wat weer tot olielekken leidt bij de krukaskeerring aan de bakzijde. Daar kijken naar olielekkage dus. Reden om weg te lopen.
- De ABS-computer geeft het op na X jaar, maar is te reviseren?
- De koppakking kan gaan lekken zonder dat je er (initieel) veel van merkt, goed het koelwater(niveau) in de gaten houden bij een testrit. Reden om weg te lopen.
- De elektrische koppeling van de airco-compressor krijgt teveel speling en schakelt niet meer in met warme motor
En ik heb nog wat vragen:
- Hoe zit het met de draagarmen voor? Ik hoor wel eens geklaag dat die zo vaak stuk gaan. Is dat normale slijtage, of een reden om weg te lopen bij een auto? (hoe duur is het om te fixen?)
- Modeljaar 2000 heeft een elektronische gasklep(sensor?) die nog wel eens problemen geeft. Is dat goed te fixen?
- Mis ik nog aandachtspunten?
Mocht iemand toevallig een goede S70 met handbak weten te staan, houd ik me aanbevolen
Mijn budget is, binnen redelijkheid, niet echt een issue zolang de auto in zeer goede staat is.
Over een paar maanden verhuist mijn werk naar de milieuzone van Rotterdam, waar ik niet in mag.
Tijd om te upgraden
Ik heb mijn zinnen gezet op een S70, en nu vraag ik mij af of jullie wat tips voor me hebben
Wat research (oa dit filmpje) leverde de volgende S70-specifieke aandachtspunten op:
- De carterventilatie wil nog wel eens verstopt raken/stuk gaan, wat weer tot olielekken leidt bij de krukaskeerring aan de bakzijde. Daar kijken naar olielekkage dus. Reden om weg te lopen.
- De ABS-computer geeft het op na X jaar, maar is te reviseren?
- De koppakking kan gaan lekken zonder dat je er (initieel) veel van merkt, goed het koelwater(niveau) in de gaten houden bij een testrit. Reden om weg te lopen.
- De elektrische koppeling van de airco-compressor krijgt teveel speling en schakelt niet meer in met warme motor
- Hoe zit het met de draagarmen voor? Ik hoor wel eens geklaag dat die zo vaak stuk gaan. Is dat normale slijtage, of een reden om weg te lopen bij een auto? (hoe duur is het om te fixen?)
- Modeljaar 2000 heeft een elektronische gasklep(sensor?) die nog wel eens problemen geeft. Is dat goed te fixen?
- Mis ik nog aandachtspunten?
Mocht iemand toevallig een goede S70 met handbak weten te staan, houd ik me aanbevolen
Mijn budget is, binnen redelijkheid, niet echt een issue zolang de auto in zeer goede staat is.
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Verwijderd
LordofWhatever schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:57:
Mijn 744 GL ('88 B200E) moet weg
Tijd om te upgraden
Ik heb mijn zinnen gezet op een S70, en nu vraag ik mij af of jullie wat tips voor me hebben![]()
- De carterventilatie wil nog wel eens verstopt raken/stuk gaan, wat weer tot olielekken leidt bij de krukaskeerring aan de bakzijde. Daar kijken naar olielekkage dus. Reden om weg te lopen. Sowieso iets om altijd in de gaten te blijven houden bij elke vijfcilinder. Er zijn een aantal trucjes om het ter plekke (deels) te constateren (rook uit de oliepijlstokbuis, druk/vacuüm meten bij olievuldop)
- De ABS-computer geeft het op na X jaar, maar is te reviseren? Geen idee, er zit zoveel op een auto wat het het na een x aantal jaar begeeft![]()
- De koppakking kan gaan lekken zonder dat je er (initieel) veel van merkt, goed het koelwater(niveau) in de gaten houden bij een testrit. Reden om weg te lopen. Wat je zegt inderdaad
- De elektrische koppeling van de airco-compressor krijgt teveel speling en schakelt niet meer in met warme motor Is redelijk makkelijk te testen tijdens een proefrit mits het buiten warm genoeg is voor de airco om uberhaupt mee te gaan lopen (iets van 4-5 graden boven 0 geloof ik)
- Hoe zit het met de draagarmen voor? Ik hoor wel eens geklaag dat die zo vaak stuk gaan. Is dat normale slijtage, of een reden om weg te lopen bij een auto? (hoe duur is het om te fixen?) Draagarmen zijn inderdaad 'zwak' bij deze auto's, net zoals bij alle S/V60-70-80 die daarna zijn gebouwd in die tijd. Als je handig bent zijn ze gemakkelijk zelf te vervangen. Hou qua materiaalkosten rekening met 150-200 per kant voor origineel Volvo. Vergeet ook het uitlijnen niet; mijn tip is om ze tegelijk te vervangen mocht het zover komen.
- Modeljaar 2000 heeft een elektronische gasklep(sensor?) die nog wel eens problemen geeft. Is dat goed te fixen? Er is volgens mij een keer een revisie geweest op dit onderdeel, de vuistregel is dat witte labels gevaarlijk zijn en ETM met gele labels geen problemen meer geven.
- Mis ik nog aandachtspunten? Ik denk dat je de belangrijkste punten wel hebt zo
Mocht iemand toevallig een goede S70 met handbak weten te staan, houd ik me aanbevolen![]()
Verwijderd
Je zit op tweakers.ney. Die abs unit fix je in 5 minuten na demontage. Behuizing openslijpen, stekker vast solderen en dichtkitten. Zijn wat losse contacten op de printplaat. Tjah besparing op kwaliteit tin.
Verwijderd
Heeft dat niet met RoHS verplichtingen te maken en daarmee de samenstelling van het soldeer? (loodvrij)Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:50:
Je zit op tweakers.ney. Die abs unit fix je in 5 minuten na demontage. Behuizing openslijpen, stekker vast solderen en dichtkitten. Zijn wat losse contacten op de printplaat. Tjah besparing op kwaliteit tin.