En je gaat door voor de koelkast, gisteren alle losse stukjes er maar een afgetrokken en dat was meteen het einde van het gefluit. Thanks!Aight! schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:49:
[...]
Dat gefluit zijn dat niet de stukjes plastic van de voorruit? Dat was bij mijn 440 altijd het geval, gewoon eraf trekken of met ducktape vastmaken
Daar bij Ede rij ik dagelijks, dit komt gewoon door het feit dat iedereen de A12 opgaat zoveel mogelijk van de file die daar elke middag staat voorbij wilt en op het laatste moment met een te hoge snelheid moet invoegen waardoor er heftig geremd wordt. Al die mensen die daar invoegen snappen niet dat je dat gewoon met snelheid gelijk aan de rijbaan moet doen zodat dit soort abrupte remacties niet nodig zijn is dit probleem een stuk kleiner.Get!em schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:49:
Bekende situatie inderdaad. Optrekken, waarbij iemand vol in de ankers gaat en dan nog zinloos ook. Tot nog toe steeds kunnen remmen, maar het zal een keer mis gaan.
De situatie die ik nu veel tegenkom: A12, oprit Ede richting Utrecht. Die is vanaf stoplicht eerst tweestrooks en dan overgaan in 1 strook voor de invoegstrook op de A12. Het tweestrooks stuk direct na het stoplicht is wegens wegwerkzaamheden erg kort geworden, waardoor je meteen moet invoegen. Of de mensen vliegen nu de bebording in van de wwz of ze voegen abrupt in, met remacties tot gevolg in een optrekkende rij auto's.
Er wordt daar vaak behoorlijk wat ruimte gelaten maar toch rijden veel automobilisten in de spits tot de laatste centimeter door en drukken de auto ergens tussen waar geen ruimte is, terwijl er gaten genoeg zijn. Dit laat wel zien dat veel mensen geen verkeersinzicht hebben en liever 2 auto lengtes eerder in de file aansluiten

Verwijderd
En koffers neem je dan niet mee?Qosmic schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:24:
Vandaag nog een V40 Business Sport edition besteld in Onyx Zwart!
Wordt eerste week december nog geleverd
Was de keuze tussen een 308sw blep of de V40.
Was even een moeilijke keuze ivm de ruimte in de v40 met 1 kind van 1,5 en een 2de op komst, maar op zich moet dat wel goedkomen. Mochten we ooit met de auto op vakantie gaan, huur ik wel een dakkoffer. We vliegen toch voornamelijk als we op vakantie gaan.
Maar nu bij de 308 de dakrails en chromen omlijstingen zijn komen te vervallen is het een makkelijke keuze.
Voor de handige mensen hier: AUX-ingang maken door CD-wisselaar na te bootsen met een Arduino op de HU van een V70 2007 (via hier)
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2015 13:15 ]
Weet iemand of het mogelijk is om in mijn V40 D4 te werken met en USB hub zodat je je telefoon kan opladen, een HDD kan koppelen en evt. nog een tweede telefoon of USB stick? Tot op heden lukt dat mij niet en kan ik echt maar 1 USB apparaat gebruiken via de USB poort.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dan trek je gelijk je USB poort kapot qua ampère denk ikJuancho schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:28:
Weet iemand of het mogelijk is om in mijn V40 D4 te werken met en USB hub zodat je je telefoon kan opladen, een HDD kan koppelen en evt. nog een tweede telefoon of USB stick? Tot op heden lukt dat mij niet en kan ik echt maar 1 USB apparaat gebruiken via de USB poort.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoezo? De USB poort zal niet meer leveren dan hij kan leveren.DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:29:
[...]
Dan trek je gelijk je USB poort kapot qua ampère denk ik
Hallo Allemaal
Ik mag mij eindelijk naast het Saab topic hier ook melden!
Zojuist deze auto aangeschaft:

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Mooi! Wat een prachtbak!
Ik kan me uitschrijven hier, mijn V70 heb ik vorige week verkocht
Er komt niks nieuws... Op een treinkaart na
Ik kan me uitschrijven hier, mijn V70 heb ik vorige week verkocht

Hoezo weg gedaan eigenlijk?TWCRay schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:58:
Mooi! Wat een prachtbak!
Ik kan me uitschrijven hier, mijn V70 heb ik vorige week verkocht![]()
Ach ja treinen kan ook gezellig zijn! En zal waarschijnlijk een stuk voordeliger zijn dan een V70. Kan je weer vaker op vakantie.
Geniale nummer plaat bij de Volvo btw 'opa's auto' die wil ik ook
Even snel gekeken, maar wat een leuke auto's staan daar op! http://www.opasauto.nl/occassion-Volvo-144 die wil ik ook!
Alleen wat een geld, staat een VW Transporter T2 voor 25.000 euro
[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 09-11-2015 19:17 ]
Auto had 414k op de klok, kwam weer groot onderhoud aan.. Eventjes geteld en toen besloten de auto te verkopen. De D5 koste me zo'n 900 euro per maand, de trein 325. Ik maakte zo'n 50000 km per jaar.
Zodra mijn vriendin dichterbij werk vindt zal haar kleine auto eruit gaan en dan komt er iets leuks voor in de plek van Volvo, zij maakt ook zo'n 20000 per jaar.
Zodra mijn vriendin dichterbij werk vindt zal haar kleine auto eruit gaan en dan komt er iets leuks voor in de plek van Volvo, zij maakt ook zo'n 20000 per jaar.
Wow, gave bak, LED. Geweldige kleur, mooi rood petje. * Mx. Alba jaloers is!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik kan je verzekeren dat hij eerlijke prijzen vraagt. Vriendelijke kerel met hart voor de zaak. Ik heb al een aantal volvo's hiervoor bezocht en de prijs van deze auto is gewoon netjes.Aight! schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:14:
[...]
Even snel gekeken, maar wat een leuke auto's staan daar op! http://www.opasauto.nl/occassion-Volvo-144 die wil ik ook!
Prachtig he? Hij rijdt nog veel mooierMx. Alba schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:52:
Wow, gave bak, LED. Geweldige kleur, mooi rood petje. * Mx. Alba jaloers is!
Hele lange pook dus lekker roeren om hem in de versnelling te krijgen. Groot licht bedien je met je linkervoet.
Behalve het remmen, dat is wel even wennen!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Haha ja dat remmen ken ik ook van die DAFjes waarmee we een keer bij de MOAM gereden hadden. Je moest echt al zeer ruim van tevoren in de ankers anders was het rechtdoor de plomp in. Of de mestvaalt... Met zo'n auto ga je vanzelf meer afstand houden en rustiger rijden!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
€900 euro? Was dat een nieuwere D5?TWCRay schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:39:
Auto had 414k op de klok, kwam weer groot onderhoud aan.. Eventjes geteld en toen besloten de auto te verkopen. De D5 koste me zo'n 900 euro per maand, de trein 325. Ik maakte zo'n 50000 km per jaar.
Scheelt in ieder geval een hoop, kan je een hoop leuke dingen voor doen. Al lijkt me 50.000 km met de trein iets minder handig...
Ja ze zien er wel allemaal erg goed uit op de foto, de tekst is ook erg leuk als je de advertentie leest.LED-Maniak schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:32:
[...]
Ik kan je verzekeren dat hij eerlijke prijzen vraagt. Vriendelijke kerel met hart voor de zaak. Ik heb al een aantal volvo's hiervoor bezocht en de prijs van deze auto is gewoon netjes.
Maar ik zou voor 25.000 toch liever een jongere auto kopen
Het was een 2002 D5, 900 euro is MRB, verzekering, brandstof & onderhoud. Het was wel echt een heerlijke auto om te rijden, maar de beurten was ik wel echt beu. Op het gemak €2500 aftikken zoals afgelopen mei, daar had ik geen zin meer in.
En qua geld, voor het verschil wil ik best wel es staan. Ik reis een vast traject, dus an sich is het goed te doen. 1x overstappen, alleen altijd hopen dat ik de aansluiting haal.
Het is wel wennen om nu met een Aygo te rijden in het weekend, na 2x V40, 1x S60 en V70..
En qua geld, voor het verschil wil ik best wel es staan. Ik reis een vast traject, dus an sich is het goed te doen. 1x overstappen, alleen altijd hopen dat ik de aansluiting haal.
Het is wel wennen om nu met een Aygo te rijden in het weekend, na 2x V40, 1x S60 en V70..
En dat is denk ik het probleem. Als ik een USB hub aansluit en daar 2 apparaten aan koppel dan werkt het gewoon niet. Blijkbaar is de USB poort in de V40 daar niet geschikt voor? Wel jammer! Zou erg prettig zijn als je meerdere apparaten kon gebruiken via 1 USB poortje...Deadsy schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:56:
[...]
Hoezo? De USB poort zal niet meer leveren dan hij kan leveren.
Is er geen workaround?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ofwel die USB-poort levert niet genoeg vermogen om meer dan 1 apparaat te voeden, ofwel hij kan geen USB-hub aan. Workaround is om USB power adapters in je 12V-aansluitingen te stoppen en die te gebruiken.
Die zonnekapjes zijn cuteLED-Maniak schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:34:
Hallo Allemaal![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Je hebt kans dat het ding max 500mah en dat is zeer weinig (een lader van een smartphone doet al vlug 1500+). En bij meer dan 1 apparaat heb je dan direct een probleem.Juancho schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:49:
[...]
En dat is denk ik het probleem. Als ik een USB hub aansluit en daar 2 apparaten aan koppel dan werkt het gewoon niet. Blijkbaar is de USB poort in de V40 daar niet geschikt voor? Wel jammer! Zou erg prettig zijn als je meerdere apparaten kon gebruiken via 1 USB poortje...
Is er geen workaround?
Net bij de dealer geweest en gaven na een hele zoektocht aan dat waarschijnlijk het automatisch inschakelen van de koplampen niet uit te zetten is(lijkt mij stug)
Morgen hoor ik meer in iedergeval.
Ook opgevangen dat de v90 Q3 2016 komt en de s90 Q2, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
Ook opgevangen dat de v90 Q3 2016 komt en de s90 Q2, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
Tja, dan moet je wel heel erg van hobby'en houden, voor een paar tientjes heb je kant en klare kastjes van GROM/Yatour, dan heb je AUX en USB (of iPod/iPhone aansluiting), en kan je het nog uitbreiden met BluetoothThinkPadd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:10:
Voor de handige mensen hier: AUX-ingang maken door CD-wisselaar na te bootsen met een Arduino op de HU van een V70 2007 (via hier)
Vaak bu'j te bang!
Hehe, thanks
Morgenmiddag de auto ophalen!!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heel veel plezier ermee! Het is echt een prachtbak! Ik neem aan dat je 'm niet als daily gaat gebruiken?
Ik ga er eerst even goed mee rijden om de verdere staat van de auto te leren kennen en er mee te leren rijden(dat vooral
).
Qua verzekering mag ik 5000km per jaar rijden(anders is de verzekering best duur). Daily gaat dus niet lukken.
Eerst maar even de auto voor de deur, alarm, centrale vergrendeling en eventueel cruise control inbouwen zonder dat je het ziet en dan weer verder kijken!
Qua verzekering mag ik 5000km per jaar rijden(anders is de verzekering best duur). Daily gaat dus niet lukken.
Eerst maar even de auto voor de deur, alarm, centrale vergrendeling en eventueel cruise control inbouwen zonder dat je het ziet en dan weer verder kijken!
[ Voor 25% gewijzigd door LED-Maniak op 10-11-2015 21:48 ]
Waarom zou je dat willen eigenlijk?MartijnAbel schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:33:
Net bij de dealer geweest en gaven na een hele zoektocht aan dat waarschijnlijk het automatisch inschakelen van de koplampen niet uit te zetten is(lijkt mij stug)
Rij eigenlijk altijd met licht aan.
Wow, €2500,- heb ook een D5 uit 2003 maar hoop niet dat ik dat moet doen, want heb hem voor €3000 + inruil gekocht..TWCRay schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:00:
Het was een 2002 D5, 900 euro is MRB, verzekering, brandstof & onderhoud. Het was wel echt een heerlijke auto om te rijden, maar de beurten was ik wel echt beu. Op het gemak €2500 aftikken zoals afgelopen mei, daar had ik geen zin meer in.
Bij staat ie bijna op 400.000, en bij 470.000 is de distributie aan de beurt en dat schijnt een dure te zijn (€800) als je dan grote beurt en een setje nieuwe banden doet zit je zo tegen de €1500 aan.
[ Voor 49% gewijzigd door Aight! op 10-11-2015 22:16 ]
Ik heb de mijne toendertijd voor 3600 gekocht met 317000, 2 jaar geleden. Onderhoud is bij een universele garage gedaan, de beurt toen (395000) was een kapotte intercooler, nokkenas, multiriem, airco, dynamo.. Ben vast nog wat vergeten... Deed wel zeer
Verder alleen normaal onderhoud gehad aan de auto, maar met mijn kilometers was het niet meer te doen.
Verder alleen normaal onderhoud gehad aan de auto, maar met mijn kilometers was het niet meer te doen.
Ivm de xenon die ik in ga bouwen.Aight! schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:12:
[...]
Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Rij eigenlijk altijd met licht aan.
[...]
Wow, €2500,- heb ook een D5 uit 2003 maar hoop niet dat ik dat moet doen, want heb hem voor €3000 + inruil gekocht..
Bij staat ie bijna op 400.000, en bij 470.000 is de distributie aan de beurt en dat schijnt een dure te zijn (€800) als je dan grote beurt en een setje nieuwe banden doet zit je zo tegen de €1500 aan.
Volgens mij is daar een handeling voor, bij mijn V40 was het iets met de hendel in een stand, contact aan/uit, bla bla.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Aha, vandaar. Bij mijn V70 hebben ze in VIDA of hoe dat ook heet aangepast. Dat programma waar mee je kan uitlezen en bepaalde opties kan activeren/deactiveren. Maar dat zouden ze bij een dealer toch ook moeten kunnen.MartijnAbel schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:20:
[...]
Ivm de xenon die ik in ga bouwen.anders krijgt het spul nogal op zijn donder.
Ik weet niet waar je ergens in de buurt woont, maar ik had het toen in Oosterhout weg gebracht. En daar hebben ze dat gedaan ETS heet het geloof ik.
Anders even een belletje naar Dennis en Obbe in Elst. Volvoservice en Volvotune heet het bedrijf geloof ik van hun.
[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 11-11-2015 10:57 ]
Wow mooie bak, als mijn 144 er ooit half zo goed uit gaat zien zal ik al heel blij zijn. Momenteel staat die er zo bij:LED-Maniak schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:34:
Hallo Allemaal![]()
[afbeelding]
![]()
![]()

Het lijkt mij ook dat ze dat gewoon kunnen... Krijg vandaag als het goed is meer te horen.Aight! schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:52:
[...]
Aha, vandaar. Bij mijn V70 hebben ze in VIDA of hoe dat ook heet aangepast. Dat programma waar mee je kan uitlezen en bepaalde opties kan activeren/deactiveren. Maar dat zouden ze bij een dealer toch ook moeten kunnen.
Ik weet niet waar je ergens in de buurt woont, maar ik had het toen in Oosterhout weg gebracht. En daar hebben ze dat gedaan ETS heet het geloof ik.
Anders even een belletje naar Dennis en Obbe in Elst. Volvoservice en Volvotune heet het bedrijf geloof ik van hun.
Ik woon in het hoge noorden, dus dan is het wel een stukkie rijden haha. Thx voor de tip in iedergeval, kan ze altijd eens bellen
Ja, bij dat model nog wel. Bij C30/S40/V50 moet er software ingeladen worden. Je betaalt daarmee dan voor het lezen met vida en voor de software. Bovendien komt je auto in een database van Volvo terecht dat dit is uitgeschakeld.Joopieboy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:03:
Volgens mij is daar een handeling voor, bij mijn V40 was het iets met de hendel in een stand, contact aan/uit, bla bla.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik snap het probleem niet? Ik heb ook xenon (af fabriek) en mijn verlichting is ook standaard aan. Of ga je iets non-conforms inbouwen?
Om niet meteen failliet te gaan, ga ik voor een aftermarket oplossing. In laten bouwen bij Volvo betaal je je helemaal scheel voorjgj82 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:25:
Ik snap het probleem niet? Ik heb ook xenon (af fabriek) en mijn verlichting is ook standaard aan. Of ga je iets non-conforms inbouwen?
Heb jij dat ergens kunnen doen?GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:17:
[...]
Ja, bij dat model nog wel. Bij C30/S40/V50 moet er software ingeladen worden. Je betaalt daarmee dan voor het lezen met vida en voor de software. Bovendien komt je auto in een database van Volvo terecht dat dit is uitgeschakeld.
[ Voor 33% gewijzigd door MartijnAbel op 12-11-2015 08:37 ]
Ik ben er nog niet aan begonnen. Weet wel dat de dealer het kan doen voor een euro of 60.. Uitlezen is zo'n €25 daar weet ik uit ervaring, en de rest is dus voor de software lijkt me.
@jgj
Als je aftermarket xenon in een C30/S40/V50 zet zonder het automatisch aan gaan van de verlichting uit te zetten is de kans op kapotte elektrische onderdelen na verloop van tijd reëel. Ruitenwissermotor is vaak de eerste, maar het kan gaan tot de hele computer unit..
@jgj
Als je aftermarket xenon in een C30/S40/V50 zet zonder het automatisch aan gaan van de verlichting uit te zetten is de kans op kapotte elektrische onderdelen na verloop van tijd reëel. Ruitenwissermotor is vaak de eerste, maar het kan gaan tot de hele computer unit..
[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2015 10:48 ]
Je lampen krijgen een piek met starten van de motor, dit is een vrij standaard 'zweedse' schakeling om altijd je lampen aan te hebben vanwege veiligheid. En gewone halogeenlampjes kunnen dat nog wel hebben, maar gas ontladingslampen vinden dat niet zo grappig en gaan over het algemeen toch wel behoorlijk snel stuk door dit soort geintjes. Zeker ook met een start-stopsysteem zie je dat mensen snel komen klagen van 'joh, xenon had toch zo een lange levensduur?!'.jgj82 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:25:
Verwijderd
nog steeds spijt dat ik niet het geld voor een reparatie van de versnellingsbak uitgegeven. deze draaide namelijk geheel in de soep. inwendige kwam zelfs naar buiten
harde klap, motor volgas van de schrik, en de pook van de bak was alsof ik soep zat te roeren. onder de auto lagen allemaal stukjes metaal van de versnellingsbak.
de 740 had toen een suzuki wagonR vermoord, bestuurder op leeftijd dacht voorrang maar te nemen (let op hij had op deze weg geen voorrang).
Dat heeft hem dus geweten ook.
bij de volvo, bumper scheef, knipperlicht kapot, en zijscherm gedeukt.
voor en na.

de 740 had toen een suzuki wagonR vermoord, bestuurder op leeftijd dacht voorrang maar te nemen (let op hij had op deze weg geen voorrang).
voor en na.

Komt Volvo met een C40 & C60? Volgens onderstaand arikel hebben ze de namen in ieder geval vastgelegd.
BronVolvo could be looking at adding a pair of sporty coupes to its lineup.
The Swedish automaker recently filed for two trademarks in the U.S., one for C40 and another for C60 nameplates. Both trademark applications are for “land motor vehicles, automobiles and their engines; exterior insignia badges for vehicles; vehicle rooftop carriers, namely, automobile roof racks; spare tire covers; fitted motor vehicle covers; running boards for motor vehicles; mud flaps for motor vehicles; hitch plugs for motor vehicles, namely, trailer hitches; sunshades and license plate frames for motor vehicles; windshields for motor vehicles; windows for motor vehicles; wheels for motor vehicles; hub caps for motor vehicle wheels.”
This isn’t the first time that Volvo has trademarked the C40 and C60 nameplates in the U.S. The Swedish automaker previously filed for the trademarks in 2001 before it was abandoned in 2009 when Volvo submitted its second filing. Both trademarks are currently still registered with the United States Patent and Trademark Office.
Like other trademarks filed by automakers, this doesn’t guarantee that Volvo is working on C40 and C60 models, but could be to protect the nameplate from use. The company has hinted at developing a coupe model with its Concept XC Coupe.
En dan te bedenken dat mijn ex-Combi daar ook terecht is gekomen, geplamuurd en wel "en met gereviseerde B20" terwijl 't originele B18-blok er nog in lag.Aight! schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:14:
[...]
Hoezo weg gedaan eigenlijk?
Ach ja treinen kan ook gezellig zijn! En zal waarschijnlijk een stuk voordeliger zijn dan een V70. Kan je weer vaker op vakantie.
De Amazon van hierboven ken ik volgens mij, maar dan moet ik wel het originele kenteken weten.
[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 12-11-2015 12:56 ]
Praat maar lekker een slecht gevoel in zeg! Nu begin ik te twijfelen.Bart-Willem schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:47:
[...]
En dan te bedenken dat mijn ex-Combi daar ook terecht is gekomen, geplamuurd en wel "en met gereviseerde B20" terwijl 't originele B18-blok er nog in lag.Die Combi is uiteindelijk naar Duitsland gegaan.
![]()
De Amazon van hierboven ken ik volgens mij, maar dan moet ik wel het originele kenteken weten.Edit: het is een andere aangezien die ik goed ken nog gouden letters erop had zitten aan de zijkant.
De man verkoopt inderdaad veel naar Duitsland.
Kenteken staat ergens op de vorige pagina. DL-7x-xx...
Deels mee eens: heb nu 3,5 jaar een Pilot pro set en nooit problemen gehad.GAIAjohan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:45:
@jgj
Verder genoeg anderen op het Volvo forum die al jaren tevreden met een Pilot setje rijden.
Die goedkope Alibaba meuk moet je idd voor wegblijven maar die sets zou ik ook in andere auto's niet aanraden
Enige nadeel is dat je na 2,5 jaar nog maar weinig lichtopbrengst hebt.
Ik heb toen via Ebay een nieuw setje lampen uit China laten komen voor een habbekrats maar ondanks dat er 5000K op staat is het licht een beetje groenig en niet zo mooi wit als bij de Pilot set.
[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2015 14:19 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik was vorig op de volvo beurs, stonden paar oldtimets. Weet helaas de handelaar niet meer, heb er fotoos van gemaakt. Die waren over de roest overgespoten en ze hadden niet eens de moeite genomen om de wielkasten af te plakken er zaten op de banden overal lak spetters. En er dan rond de 10k voor vragen haha.
Dat is denk ik hier niet gebeurd. Ik heb al het plaatwerk geïnspecteerd en dat ziet er prima uit. Waar de delen vervangen zijn voor kunststof kappen zie je wel een scheurtje maar roesten zal dat nooit natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:23:
Ik was vorig op de volvo beurs, stonden paar oldtimets. Weet helaas de handelaar niet meer, heb er fotoos van gemaakt. Die waren over de roest overgespoten en ze hadden niet eens de moeite genomen om de wielkasten af te plakken er zaten op de banden overal lak spetters. En er dan rond de 10k voor vragen haha.
Van het weekend ga ik hem een stuk uitkleden en kijken of ik rotte plekken ga vinden.
Ik weet niet hoor, maar was dat vroeger niet zo? In mijn C30 moet de sleutel gewoon X-tijd (2sec) op stand 2 staan, en dan gaan de lampen aan. Dus niet tijdens het starten.Joopieboy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:27:
[...]
Je lampen krijgen een piek met starten van de motor, dit is een vrij standaard 'zweedse' schakeling om altijd je lampen aan te hebben vanwege veiligheid. En gewone halogeenlampjes kunnen dat nog wel hebben, maar gas ontladingslampen vinden dat niet zo grappig en gaan over het algemeen toch wel behoorlijk snel stuk door dit soort geintjes. Zeker ook met een start-stopsysteem zie je dat mensen snel komen klagen van 'joh, xenon had toch zo een lange levensduur?!'.Dan staan ze na een paar jaar al met kapotte lampen, of erger ballasten...
@Ballebek
Op Volvo forum staan ook voorbeelden waar het juist wel mis ging..
Hij schakelt ze bij mij ook tijdelijk uit als ik de motor start, alleen ben ik bang dat dan alsnog het hele zwikje op zijn donder krijgt. Of zal het dan wel meevallen?GAIAjohan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:47:
[...]
Ik weet niet hoor, maar was dat vroeger niet zo? In mijn C30 moet de sleutel gewoon X-tijd (2sec) op stand 2 staan, en dan gaan de lampen aan. Dus niet tijdens het starten.
@Ballebek
Op Volvo forum staan ook voorbeelden waar het juist wel mis ging..
Jij had toch een V50? Meende dat die de lampen aanhield met starten, my bad.MartijnAbel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:25:
[...]
Hij schakelt ze bij mij ook tijdelijk uit als ik de motor start, alleen ben ik bang dat dan alsnog het hele zwikje op zijn donder krijgt. Of zal het dan wel meevallen?
Maar even kort aan en dan weer uit is ook niet zo goed voor ze, minder erg dan een stroompiek maar goed. En als de lampen echt uitstaan dan kan het geen kwaad.
Het volgende is mogelijk:Joopieboy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:58:
[...]
Jij had toch een V50? Meende dat die de lampen aanhield met starten, my bad.
Maar even kort aan en dan weer uit is ook niet zo goed voor ze, minder erg dan een stroompiek maar goed. En als de lampen echt uitstaan dan kan het geen kwaad.
1. Je gaat direct door van 1->3 start, -> Lampen gaan direct na het starten aan. Ze gaan dus niet voor het starten aan.
2. Je gaat van 1->2 en wacht even -> Auto start niet, lampen gaan na enkele seconden wel aan
3. Je gaat van 1->2, lampen gaan aan, daarna druk je door naar 3-> Lampen gaan uit, auto start, lampen gaan aan.
Van 1 en 2 komt er zo wel ff een filmpje
Bluetooth is wat traag met overzetten, en dan komt jijbuis nog.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hQ4jLureAJU]
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2015 19:37 ]
Nog bedanktMinneyar schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:12:
@[TAG]Speedy; Mooie aanwinst, stiekem zou ik ooit nog wel eens een 855 willen, het liefst natuurlijk een vla gele T5-R of een brandweer rode R. Alleen krijg ik die er niet door bij mevr Minneyar, te groot, te duur enz.
Duur ben ik ook snel achtergekomen, de auto lag niet zo goed op de weg toen ik hem kocht maar dat weet ik aan het afgesleten chinese rubber wat er onder zat. Afspraak gemaakt om de banden te vervangen, maar bij het wisselen bleken de draagarmen ruim APK afkeur dus dat hielp ook niet mee . Dat laten repareren en hij staat nu ook op vers frans rubber. Een enorm verschil in rijgedrag mag ik wel zeggen.
Verder nog een probleem gehad dat hij me afsloeg bij een koude motor en zeer slecht stationair liep. ANWB er al bij gehad binnen een week, die constateerde dat de turbo weinig druk gaf ... was al bang voor de turbo, dit na laten kijken en die leek ok. Monteur en ondergetekende houden het er op dat het door de E10 brandstof komt die ik de avond er voor had getankt, tank leeg laten halen en nu weer braaf in Nederland getankt. Hopelijk lost dit het slechte lopen op, ben er na een totaalrekening van de halve aanschafprijs in minder dan 1000km wel weer even klaar mee

Dat dus...GAIAjohan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:25:
[...]
Het volgende is mogelijk:
1. Je gaat direct door van 1->3 start, -> Lampen gaan direct na het starten aan. Ze gaan dus niet voor het starten aan.
2. Je gaat van 1->2 en wacht even -> Auto start niet, lampen gaan na enkele seconden wel aan
3. Je gaat van 1->2, lampen gaan aan, daarna druk je door naar 3-> Lampen gaan uit, auto start, lampen gaan aan.
Van 1 en 2 komt er zo wel ff een filmpje. 3 doe ik gewoon niet, tenzij per ongeluk.
Bluetooth is wat traag met overzetten, en dan komt jijbuis nog.
[video]
Ik heb vaak wel optie 3, kmoet vaak wachten op de vrouw
Vind E10 gewoon een nutteloze brandstof. die ene euro die je bespaart per 50L tov euro95 verlies je weer met een hoger verbruik en andere potentiële problemen..
Althans waar ik langs kom in Duitsland scheelt het telkens 2ct met euro 95..
Althans waar ik langs kom in Duitsland scheelt het telkens 2ct met euro 95..
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2015 20:53 ]
E10 is sowieso crap brandstof voor de meeste auto's van 10 jaar of ouder.
Ook moderne auto's, keerringen, rubbers, leidingen, alles gaat op langere termijn eraan.
Voor de Volvo rijders met een Sensus Connect navigatiesysteem; er is een update beschikbaar.
De update is hier te vinden (update van 5 november 2015): http://support.volvocars....&5360bf009bafa20cf40b1589
De nieuwe A4 stond al in de vorige update, maar toch is het altijd wel zo prettig gewoon een up to date systeem te hebben.
Overigens bijzonder, de kaart (van Europa) omvat de volgende landen:
Europa 17,55 GB
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Voormalige Joegoslavische republiek Macedonië, Zweden, Zwitserland
En wat staat er dan uiteindelijk als voetnoot: Let erop dat het gebruik van deze kaart in Turkije verboden is.
De update is hier te vinden (update van 5 november 2015): http://support.volvocars....&5360bf009bafa20cf40b1589
De nieuwe A4 stond al in de vorige update, maar toch is het altijd wel zo prettig gewoon een up to date systeem te hebben.
Overigens bijzonder, de kaart (van Europa) omvat de volgende landen:
Europa 17,55 GB
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Voormalige Joegoslavische republiek Macedonië, Zweden, Zwitserland
En wat staat er dan uiteindelijk als voetnoot: Let erop dat het gebruik van deze kaart in Turkije verboden is.
[ Voor 44% gewijzigd door fredkroket op 13-11-2015 09:14 ]
Dat is geen lekker binnenkomer nee. Hopelijk is het nu goed voor de eerst komende tijd. Ik geloof dat bij mijn vaders 2x855 en 1 keer V70c, een draagarm versleten bij de V70 ook het enige probleem is wat hij er ooit mee heeft gehad. Dus dat bied perspectief[TAG]Speedy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:43:
[...]
Nog bedankt
Duur ben ik ook snel achtergekomen, de auto lag niet zo goed op de weg toen ik hem kocht maar dat weet ik aan het afgesleten chinese rubber wat er onder zat. Afspraak gemaakt om de banden te vervangen, maar bij het wisselen bleken de draagarmen ruim APK afkeur dus dat hielp ook niet mee . Dat laten repareren en hij staat nu ook op vers frans rubber. Een enorm verschil in rijgedrag mag ik wel zeggen.
Verder nog een probleem gehad dat hij me afsloeg bij een koude motor en zeer slecht stationair liep. ANWB er al bij gehad binnen een week, die constateerde dat de turbo weinig druk gaf ... was al bang voor de turbo, dit na laten kijken en die leek ok. Monteur en ondergetekende houden het er op dat het door de E10 brandstof komt die ik de avond er voor had getankt, tank leeg laten halen en nu weer braaf in Nederland getankt. Hopelijk lost dit het slechte lopen op, ben er na een totaalrekening van de halve aanschafprijs in minder dan 1000km wel weer even klaar mee
Verwijderd
Vorig jaar ook bij onze v70II moeten doen. Zelf gedaan, was wel even klooien om alles in harmonie weer op zn plek te krijgen. Zonder veerspanners en een spanband was t niet gelukt. Probeer t fusee maar eens door het draagarm gat te krijgen. Met de veerspanner heb je wat speling maar nog niet genoeg. Met spanband de nieuw gemonteerde draagarm omlaag halen. Achteraf draagarm aan chassis vastmaken is een no go haha.
Ik zou er niet over twijfelen hoor, je ziet zelf wel of een auto roestig is of niet.LED-Maniak schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:38:
[...]
Praat maar lekker een slecht gevoel in zeg! Nu begin ik te twijfelen.![]()
De man verkoopt inderdaad veel naar Duitsland.
Kenteken staat ergens op de vorige pagina. DL-7x-xx...
Ik heb 't vorig jaar ook met een spanband gedaan, de draagarmen van m'n S80. Je moet een best lompe spanband hebben, want het gaat nog met best wat geweldVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:16:
Vorig jaar ook bij onze v70II moeten doen. Zelf gedaan, was wel even klooien om alles in harmonie weer op zn plek te krijgen. Zonder veerspanners en een spanband was t niet gelukt. Probeer t fusee maar eens door het draagarm gat te krijgen. Met de veerspanner heb je wat speling maar nog niet genoeg. Met spanband de nieuw gemonteerde draagarm omlaag halen. Achteraf draagarm aan chassis vastmaken is een no go haha.

Vaak bu'j te bang!
Zoekend naar onderdelen kom ik mijn auto tegen bij volvo-klassiekersBart-Willem schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:56:
[...]
Ik zou er niet over twijfelen hoor, je ziet zelf wel of een auto roestig is of niet.Bovendien valt met de kleur van de jouwe elk klein beetje kleurverschil meteen op, die Combi van mij was lichtblauw en daar valt kleurverschil eigenlijk nauwelijks op en kan je er zo een schitterende plamuurbak van maken.
Maar ze hebben ook zat goede auto's hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Maar met de Combi van mij weet ik dat er gewoon e.e.a. niet aan klopte in de advertentie.
Hij is daar verkocht voor 2000 euro minder maar sinds die tijd is er wel gas en rembekrachtiging ingebouwd en zijn er delen van de motor gereviseerd. Dat maakt het de meerprijs alweer waard.
History is daarmee bekend(en kilometerstand+reparaties toen)
http://www.volvo-klassiekers.nl/amazondl7725.htm
Verwijderd
Mooi wit, heb ik ook. Ook het mooie pullman rode interieur? Zit er geen m46 in. Knap dat je die kapot krijgt. Bij mij doet de overdrive het al jaren niet en doordat die bijna 5 ton heeft gelopen en 25 jaar in zweden door een boer misbruikt is kan ik ieder jaar een liter of 2 olie in de versnellingsbak bijvullen. Maar kapot krijg ik m niet en schakelen doet die als een warm mes door boter.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:01:
nog steeds spijt dat ik niet het geld voor een reparatie van de versnellingsbak uitgegeven. deze draaide namelijk geheel in de soep. inwendige kwam zelfs naar buitenharde klap, motor volgas van de schrik, en de pook van de bak was alsof ik soep zat te roeren. onder de auto lagen allemaal stukjes metaal van de versnellingsbak.
voor en na.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik zou niks reviseren, gewoon van een sloper pakken. Ben je voor minder dan 150 euro meestal wel klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 14:39 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:34:
[...]
Mooi wit, heb ik ook. Ook het mooie pullman rode interieur? Zit er geen m46 in. Knap dat je die kapot krijgt. Bij mij doet de overdrive het al jaren niet en doordat die bijna 5 ton heeft gelopen en 25 jaar in zweden door een boer misbruikt is kan ik ieder jaar een liter of 2 olie in de versnellingsbak bijvullen. Maar kapot krijg ik m niet en schakelen doet die als een warm mes door boter.
En ik zou niks reviseren, gewoon van een sloper pakken. Ben je voor minder dan 150 euro meestal wel klaar.

iets meer als 5 ton...
768.xxx kilometer ging ''witje' naar de sloop, en kwam een 2.3i (geen B230K blok) en sedan.
maar denk je keek enkel naar de foto's. de wagen is in 2009 al naar de sloop gegaan
Verwijderd
Wow die heeft tenminste nog een werkende brandstofmeter. Nee 740 en carburateur kan echt niet. Heb altijd kjet systeem gehad, maar leg wel extra brandstofpomp relay in dashboardkastje.
Verwijderd
Als de bouwjaren enigzins overeenkomen wel ja, er zit wat verschil in de generaties.Rev! schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:24:
Stomme vraag, maar 16inch Mimas velgen van een S60 moeten toch ook gewoon op een V70 passen?
Verwijderd
Alle velgen van de 960 pre facelift, 850 en v70 classic passen onderling
En de s80,s60,v70II past onderling.
Enige belangrijke is de remschijf maat. Sommige modellen hebben grotere remschijven. Dit geldt pas bij 170pk+
En de s80,s60,v70II past onderling.
Enige belangrijke is de remschijf maat. Sommige modellen hebben grotere remschijven. Dit geldt pas bij 170pk+
16" moet nagenoeg altijd passen, volgens mij alleen bij een S60R niet, of bij een XC90, die hebben nog grotere remschijven (mijn 2.5T heeft 302mm pannenkoeken o.i.d., moet minimaal 16" op)
Vaak bu'j te bang!
zo! Wij deden met volle belading en 1500 kg caravan 1:7 , ook V70 T5 (gechipped naar 300pk) en 300 km naar Luxemburg. Hoe hard heb je gereden met dat ding, 120?Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:30:
hang er maar eens een sleurhut achter; 1:5... Van Luxemburg naar huis 70 liter weggeblazen op 340km
Rijdt overigens wel heerlijk in de Moezel met de T5 heuvel op-heuvel af (lekker knallen, zonder de caravan dan)
Verbruik maakt me normaal gesproken geen reet uit, als het ergens rond de 1:10 is dan weet ik in ieder geval dat er niets aan de hand is
Of de bandjes verkopen en een retegoedkoop 16" stalen setje met banden kopen?MartijnAbel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:58:
Iemand van jullie nog een goedkoop setje 17inch LM liggen wat op een V50 past? Heb een retegoedkoop setje nodig voor mijn zielige winterbandjes die in het hok staan

Was maar €170 met 7mm profiel. Wieldoppen heb ik ook, maar die zijn me te oubollig.. Wel in de zomer gekocht als mensen voor zeer weinig van hun winter spul af willen.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 19-11-2015 08:18 ]
Dat is wel een hele nette prijs!GAIAjohan schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:17:
[...]
Of de bandjes verkopen en een retegoedkoop 16" stalen setje met banden kopen?
[afbeelding]
Was maar €170 met 7mm profiel. Wieldoppen heb ik ook, maar die zijn me te oubollig..
Ik heb gelukkig via het Volvo forum een setj 17inch LM op de kop kunnen tikken voor de V50. Alleen nog even netjes maken en dan de bandjes om laten leggen, dan ben ik ook weer winterklaar.
Verwijderd
Die van mij was toen nog standaard, ondertussen ook wat extra PK's er bijRed devil schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:51:
[...]
zo! Wij deden met volle belading en 1500 kg caravan 1:7 , ook V70 T5 (gechipped naar 300pk) en 300 km naar Luxemburg. Hoe hard heb je gereden met dat ding, 120?
Ik reed inderdaad ~110. Heerlijke wagen de V70 om met de caravan te rijden, je merkt haast niet dat er iets achter hangt.
Verwijderd
Ik heb eindelijk mijn droom auto gevonden, bekijk al jaren de Volvo 780. Maar ik heb een kleine eis, er moet de B204 turbo 16 klepper 200pk motor inleggen (bijna allemaal hebben die 6 cilinder (zelfde als in de Back to the Future auto), en die werd alleen in het laatste jaar verkocht. Heb nu mijn ogen op een zilverkleurige laten vallen uit Zweden. Heb net mn vliegticket geboekt dus kom er eigenlijk niet meer onderuit om m niet op te halen. Foto's volgen! Hier ff 2 random internet pics.

Nice!
Let goed op roest die 780 kunnen op de gekste plekken kuisverrot zijn.
Let goed op roest die 780 kunnen op de gekste plekken kuisverrot zijn.
Ik heb de mijne al weer een klein poosje, maar ben in het "bezit" van een V40 D4, Business Lease editie.
Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Enige nadeel is dat het geen station is en dat voor mijn werk (vertegenwoordiger) wel erg handig zou zijn.
Nam deze van een vertrekkende collega over, had er in een jaar 40K op gezet. Ik heb hem nu ruim twee maanden en sta op 55+k... Drie keer raden waar die collega weg ging.
Heb er nog geen fatsoenlijke foto's van gemaakt, maar hij is bestickerd op een (vind ik) fatsoenlijke manier.
Rij hele jaar door met dakdragers, helft van de tijd ook met fietsendrager achterop.
Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Enige nadeel is dat het geen station is en dat voor mijn werk (vertegenwoordiger) wel erg handig zou zijn.
Nam deze van een vertrekkende collega over, had er in een jaar 40K op gezet. Ik heb hem nu ruim twee maanden en sta op 55+k... Drie keer raden waar die collega weg ging.
Heb er nog geen fatsoenlijke foto's van gemaakt, maar hij is bestickerd op een (vind ik) fatsoenlijke manier.
Rij hele jaar door met dakdragers, helft van de tijd ook met fietsendrager achterop.

Gruwelijk gejatte Icoon!
RZor schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:19:
[afbeelding]
Ik neem aan dat je bij Thule werkt dan
Deze week gaat mijn D4 (van november 2014) ook zijn 50.000e verjaardag vieren. Maandag over een week gaat hij dan de deur uit, dan krijg ik er een D2 Business Sport voor terug (
Supertof!Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:02:
Ik heb eindelijk mijn droom auto gevonden, bekijk al jaren de Volvo 780. Maar ik heb een kleine eis, er moet de B204 turbo 16 klepper 200pk motor inleggen (bijna allemaal hebben die 6 cilinder (zelfde als in de Back to the Future auto), en die werd alleen in het laatste jaar verkocht. Heb nu mijn ogen op een zilverkleurige laten vallen uit Zweden. Heb net mn vliegticket geboekt dus kom er eigenlijk niet meer onderuit om m niet op te halen. Foto's volgen! Hier ff 2 random internet pics.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn droom-Volvo is eigenlijk een S90 met een B230FT of zo'n B204
Vaak bu'j te bang!
Die bestaan helaas niet. Als 960 wel, maar dan hebben ze nog de oude neus.
Als we dan toch aan het modden zijn heb ik het liefst een V90 met T5.
V90R ;-)DopdeDouwer schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:29:
Over 2 weken maar eens een afspraak maken voor de APK, eens kijken of mijn V70 zo door de keuring komt of dat ik een kat in de zak heb gekocht. Heb hem 30 december een jaar.
Wel vervelend zoveel KM's per jaar rijden, heb al grote + kleine beurt gehad dit jaar. Met de S70 of 440 reed ik zo weinig dat ik elk jaar een grote of kleine hoefde te doen...
Volgende week ook even de achtenruitenwisser laten maken, heb via de sloop een op de kop kunnen tikken. Vond €250,- voor een onderdeel beetje veel, maar mis het toch wel af en toe een achterruit waar door je heen kan kijken.
I know, helaasDopdeDouwer schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:29:
Nouja, een T6 blok uit een S80 lijkt me ook wel leuk (lijkt me opzich best wel mogelijk, aangezien de S/V90 ook gewoon een 6-cilinder whiteblock heeft), wel met handbak dan
Vaak bu'j te bang!
Whiteblock is anders ook erg gaaf in een V90. alleen onbetrouwbaar I knowDopdeDouwer schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:29:
Heb er een tijdje geleden eentje gereden maar wat gaat dat heerlijk soepel. Wel met automaat.
Niet zo agressief als een 328i E36 wagon.
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 22-11-2015 16:52 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Totaal ander soort auto natuurlijk, niet te vergelijken
Whiteblock is an sich niet onbetrouwbaar, maar de eerste 6-cilinders zijn wat minder goed dan b.v. de latere 5-cilinders (en ze zuipen echt belachelijk veel
)

Vaak bu'j te bang!
Goh! In 1x goedfredkroket schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:34:
[...]
![]()
Ik neem aan dat je bij Thule werkt dan. Maar wat een verschrikking, die dakdragers. Had ze half jaar terug "alvast" geinstalleerd voor de vakantie (vorige winter), maar uiteindelijk heb ik ze er weer afgehaald en pas de avond vooraf gemonteerd. Werd er helemaal gek van
.
Deze week gaat mijn D4 (van november 2014) ook zijn 50.000e verjaardag vieren. Maandag over een week gaat hij dan de deur uit, dan krijg ik er een D2 Business Sport voor terug ().
Die dakdragers wen je snel aan hoor, ik heb er echt geen last meer van. Het enige nadeel is de wasstraat, maar ik kan ze er alleen in 5 minuten afhebben en in 10 min er weer op indien nodig, was m meestal gewoon in zo'n box,
Waarom gaat de jouwe weg? Net ingereden! D2 is dan beetje jammer ja, Business Sport is wel chill.
[ Voor 5% gewijzigd door RZor op 23-11-2015 08:28 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ook toevallig: verderop bij mij in de straat woont een collega van jou. Die had eerst een V50, maar nu een Mazda5 volgens mij.RZor schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:27:
[...]
Goh! In 1x goed
Die dakdragers wen je snel aan hoor, ik heb er echt geen last meer van. Het enige nadeel is de wasstraat, maar ik kan ze er alleen in 5 minuten afhebben en in 10 min er weer op indien nodig, was m meestal gewoon in zo'n box,
Waarom gaat de jouwe weg? Net ingereden! D2 is dan beetje jammer ja, Business Sport is wel chill.
Iets met beleid en werkgever, helaas moet hij er nu dus uit (Momentum). De Business Sport zal ook weer "maar" 1 jaar meegaan.RZor schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:27:
[...]
Goh! In 1x goed
Afgelopen zaterdag maar weer eens geleerd hoeveel abuse een oude diesel kan hebben. Dankzij mijn oude 144, die olie lekte als een dolle, heeft mijn vrouw netjes de gewoonte aangeleerd om, voordat ze een lang eind moet rijden, het oliepijl en het koelvloeistof niveau na te kijken. Zaterdag moest ze van Groningen naar een verjaardag in Moerdijk, toch meer dan 250 km, dus deed ze dat ook, en aangezien ik in Ierland zat, zonder mijn aanwijzingen. Oliepijl stond net boven het minimum, dus heeft ze de olie met een half litertje bijgevuld.
Die avond pikte ze mij op van het station om vervolgens weer naar de verjaardag te gaan. Toen ze de auto weer op de zelfde plek wilde parkeren viel mij op dat daar een lekkere plas olie lag. Ik denken dat ze er teveel heeft in gedaan en dat er allerhande pakkingen zijn uitgeperst.
Doe ik de motorkap open zie ik dit, mogen jullie raden wat daar niet thuis hoort:

Er was zoveel olie uit gedrukt dat de peilstok alleen helemaal onderaan nog een klein beetje nat was. Gelukkig had ik nog een bus olie met ong 2.5 liter achterin liggen. Met dat er bij kwam het oliepeil net aan het minimum. Voor de duidelijkheid, na een oliewissel moet er 5.4 l olie in. Ze heeft de hele weg geen olie lampje gehad, en nu lijkt de motor nog prima te lopen, geen rare bijgeluiden o.i.d. Even afwachten of er geen structurele schade is ontstaan, maar het lijkt alsof de motor prima een tijdje met de helft van de hoeveelheid olie toe kan
.
Die avond pikte ze mij op van het station om vervolgens weer naar de verjaardag te gaan. Toen ze de auto weer op de zelfde plek wilde parkeren viel mij op dat daar een lekkere plas olie lag. Ik denken dat ze er teveel heeft in gedaan en dat er allerhande pakkingen zijn uitgeperst.
Doe ik de motorkap open zie ik dit, mogen jullie raden wat daar niet thuis hoort:

spoiler:
Ze was vergeten de oliedop er weer op te draaien 

Er was zoveel olie uit gedrukt dat de peilstok alleen helemaal onderaan nog een klein beetje nat was. Gelukkig had ik nog een bus olie met ong 2.5 liter achterin liggen. Met dat er bij kwam het oliepeil net aan het minimum. Voor de duidelijkheid, na een oliewissel moet er 5.4 l olie in. Ze heeft de hele weg geen olie lampje gehad, en nu lijkt de motor nog prima te lopen, geen rare bijgeluiden o.i.d. Even afwachten of er geen structurele schade is ontstaan, maar het lijkt alsof de motor prima een tijdje met de helft van de hoeveelheid olie toe kan
Prachtige auto, een van de mooiste Volvo's ooit imho. Succes, ik hoop voor je dat dit hem wordt.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:02:
Ik heb eindelijk mijn droom auto gevonden, bekijk al jaren de Volvo 780. ....
[ Voor 8% gewijzigd door Minneyar op 23-11-2015 14:33 ]
Mazda6 station denk ik (als we t over dezelfde hebben), doe m de groeten van die Zeeuwse collega als je m zietloeberce schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:29:
[...]
Ook toevallig: verderop bij mij in de straat woont een collega van jou. Die had eerst een V50, maar nu een Mazda5 volgens mij.
@fredkroket:
Lekker is dat
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ach, een iets minder oude benzine motor kan ook wel wat hebben hoor. Mijn vrouw vroeg mij ook eens naar de auto te kijken omdat deze wat meer 'herrie' maakte en er soms 'een' lampje aanging. Arme XsaraMinneyar schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:21:
Afgelopen zaterdag maar weer eens geleerd hoeveel abuse een oude diesel kan hebben.
Ha das ook weer zo, mijn broer had het zelfde met een collega met een Mazda 626 1.8. Ding ratelde als een dolle, blijkt de peilstok ook compleet droog te staan. die gast heeft er na bijvullen nog weer jaren in gereden zonder enig probleem.Cheezus schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:33:
[...]
Ach, een iets minder oude benzine motor kan ook wel wat hebben hoor. Mijn vrouw vroeg mij ook eens naar de auto te kijken omdat deze wat meer 'herrie' maakte en er soms 'een' lampje aanging. Arme XsaraNa een vaatje olie deed ie het weer prima
Het is allemaal een conspiracy om ons meer olie aan te smeren
Een vriend me was ooit zo stom om de olie bij te vullen van zijn Ford Escort. Maar ipv de peilstok te hanteren dacht meneer dat je de olie @ vuldop moest zien zitten. Ruim 10 liter later dacht 'ie wel klaar te zijn en was dus het gehele blok tot de nok toe gevuld met olie.
Needless to say dat het ding sindsdien altijd startproblemen had.
Vreemd genoeg heeft het ding het nog wel een kilometer of 10.00 het volgehouden voordat 'ie echt de geest ging geven (toen werd 'ie gauw ingeruild).

Ja dat is de andere kant. Mijn zwager had het met gebruik van peilstok. Stond op het minimum, boekje gaf aan 5l olie inhoud dus er 4 ingegooidBart-Willem schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:03:
Een vriend me was ooit zo stom om de olie bij te vullen van zijn Ford Escort. Maar ipv de peilstok te hanteren dacht meneer dat je de olie @ vuldop moest zien zitten. Ruim 10 liter later dacht 'ie wel klaar te zijn en was dus het gehele blok tot de nok toe gevuld met olie.Needless to say dat het ding sindsdien altijd startproblemen had.
Vreemd genoeg heeft het ding het nog wel een kilometer of 10.00 het volgehouden voordat 'ie echt de geest ging geven (toen werd 'ie gauw ingeruild).

Ik heb sinds kort mijn V40 business sport binnen. Erg blij mee en rijdt lekker! 
Maar heb een vraagje over de sloten. Achter heb ik kinderslot aangezet ivm mijn dochter. Maar als ik nu uit de auto stap en dan vervolgens het achterportier open wil doen, dan is deze gesloten en moet ik op de afstandsbediening drukken om de deur te ontgrendelen. Erg hinderlijk, ik wil gewoon dat die deuren van buitenaf wel open gaan.
Nu heb ik in de slotinstellingen al gekeken en daar heb je 2 opties:
1. eerst bestuurder, dan alle
2. alle portieren
Het maakt niet uit welke optie ik kies, het achterportier blijft op slot zodra ik uitstap en is alleen te ontgrendelen via de afstandsbediening. Is dit normaal?
Maar heb een vraagje over de sloten. Achter heb ik kinderslot aangezet ivm mijn dochter. Maar als ik nu uit de auto stap en dan vervolgens het achterportier open wil doen, dan is deze gesloten en moet ik op de afstandsbediening drukken om de deur te ontgrendelen. Erg hinderlijk, ik wil gewoon dat die deuren van buitenaf wel open gaan.
2. alle portieren
Het maakt niet uit welke optie ik kies, het achterportier blijft op slot zodra ik uitstap en is alleen te ontgrendelen via de afstandsbediening. Is dit normaal?
Stop chasing the dream, you're already living it
Zit er ook geen knopje bij jouw portier?Qosmic schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:06:
Ik heb sinds kort mijn V40 business sport binnen. Erg blij mee en rijdt lekker!
2. alle portieren
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
ja dat wel, zo'n knopje van alle portieren vergrendelen of ontgrendelen.
Hiervoor had ik een A3 en als ik uitstapte gingen alle portieren open en kon ik dat achterportier ook open trekken.
Zou het wel irritant vinden als ik nu steeds via dat knopje de portieren moet ontgrendelen.
Hiervoor had ik een A3 en als ik uitstapte gingen alle portieren open en kon ik dat achterportier ook open trekken.
Zou het wel irritant vinden als ik nu steeds via dat knopje de portieren moet ontgrendelen.
Wen er maar aan, je kunt het niet wijzigen. Ik sta ook nog regelmatig aan een dichte deur te trekken. Je hebt 2 opties, of het knopje indrukken bij uitstappen of na uitstappen je deuren ontgrendelen met de afstandsbediening.Qosmic schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:25:
Er is toch wel een optie om uit te zetten dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je gaat rijden? Dan is het probleem verholpen lijkt me, tenzij je graag wil dat ze wel automatisch op slot gaan natuurlijk..J0YR1D3R schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:37:
[...]
Wen er maar aan, je kunt het niet wijzigen. Ik sta ook nog regelmatig aan een dichte deur te trekken. Je hebt 2 opties, of het knopje indrukken bij uitstappen of na uitstappen je deuren ontgrendelen met de afstandsbediening.
zal daar nog eens naar kijken. Ik vind het op zich niet erg als ze niet automatisch op slot gaan tijdens het rijden.
Alhoewel ik het wel liever aan zou hebben, maar bij mijn vorige auto gingen ze dus automatisch op slot en dan open zodra ik mijn portier open deed. Dat mis ik wel.
Alhoewel ik het wel liever aan zou hebben, maar bij mijn vorige auto gingen ze dus automatisch op slot en dan open zodra ik mijn portier open deed. Dat mis ik wel.
Het is gewoon een ontwerpkeuze. Volvo heeft er een andere keuze in gemaakt ten opzichte van alle andere merken. Daar is het contact uit, bestuurdersdeur open = alle deuren open. Bij Volvo werkt dat niet zo, zij vinden dat het dan alsnog gevaarlijk is dat aan de andere kant iemand je deur open trekt om iets te jatten. Zit iets in, maar het is echt het enige merk dat dit "probleem" heeft. Natuurlijk kun je het oplossen door wat jij voor stelt, maar anti carjacking werkt dan niet.Tankiej schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:06:
[...]
Er is toch wel een optie om uit te zetten dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je gaat rijden? Dan is het probleem verholpen lijkt me, tenzij je graag wil dat ze wel automatisch op slot gaan natuurlijk..
Ik heb alleen nog maar Volvo gereden, dus ik ben niet anders gewend. Persoonlijk vind ik het dan ook helemaal niet erg. Het is een automatisme geworden om op het knopje ontgrendelen in de deur te drukken als ik uitstapJ0YR1D3R schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:12:
[...]
Het is gewoon een ontwerpkeuze. Volvo heeft er een andere keuze in gemaakt ten opzichte van alle andere merken. Daar is het contact uit, bestuurdersdeur open = alle deuren open. Bij Volvo werkt dat niet zo, zij vinden dat het dan alsnog gevaarlijk is dat aan de andere kant iemand je deur open trekt om iets te jatten. Zit iets in, maar het is echt het enige merk dat dit "probleem" heeft. Natuurlijk kun je het oplossen door wat jij voor stelt, maar anti carjacking werkt dan niet.
Maar toch herken ik me in J0YR1D3R... Staan mijn vrouw en ik na het uitstappen weer tegelijk aan de achterportieren te trekken en denk ik weer; o ja... knopje.Tankiej schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:25:
[...]
Ik heb alleen nog maar Volvo gereden, dus ik ben niet anders gewend. Persoonlijk vind ik het dan ook helemaal niet erg. Het is een automatisme geworden om op het knopje ontgrendelen in de deur te drukken als ik uitstap
Dus net als voor de vergrendelingsinstelling, zouden ze een ontgrendelingsinstelling moeten toevoegen in het menu. Lijkt me niet onmogelijk