Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Wordt je erg blij van als private Volvo V40 D2 rijder; https://www.autoweek.nl/nieuws/duits-rijverbod-diesels-mag/

Gelukkig kom ik niet zo graag in de steden en tokkel ik het liefste door duitsland heen in plaats van ergens naar toe.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tc-Chub schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:26:
Wordt je erg blij van als private Volvo V40 D2 rijder; https://www.autoweek.nl/nieuws/duits-rijverbod-diesels-mag/

Gelukkig kom ik niet zo graag in de steden en tokkel ik het liefste door duitsland heen in plaats van ergens naar toe.
Ik voorzie een influx van spotgoedkope tweedehands diesels vanuit Duitsland naar Nederland! :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat het artikel vergeet te melden, maar autoblog in een update van hun artikel wel noemde is dat dit alleen geldt voor diesels die niet aan EURO6 voldoen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Orion84 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:44:
Wat het artikel vergeet te melden, maar autoblog in een update van hun artikel wel noemde is dat dit alleen geldt voor diesels die niet aan EURO6 voldoen.
Dus moderne dieselvrachtwagens mogen gewoon wel door de stad blijven crossen terwijl vrachtvervoer juist voor onevenredig veel vervuiling zorgt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dus VW's sjoemeldiesels mogen wel....:S

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mx. Alba schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Ik voorzie een influx van spotgoedkope tweedehands diesels vanuit Duitsland naar Nederland! :)
Die vlak daarna ook niet meer Nederland in de steden mogen komen binnen enkele jaren.

Ga er maar vanuit dat dit doorgaat ook naar NL.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Mx. Alba schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Ja maar dat is niet handig als ik m een paar maanden geleden al voor een aardig bedragje gekocht heb :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Monteur van de alarmboer is net langs geweest. Heeft de onderbreking van de startknop eruit gehaald. De auto heeft zelf immers al een goedgekeurde startonderbreking, dus die extra startonderbreking is ook niet echt ergens voor nodig...

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:48
Get!em schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:18:
Dus VW's sjoemeldiesels mogen wel....:S
Nee, want die zijn euro5.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En daar voldoen ze dus waarschijnlijk niet eens aan... :)

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:11
Mx. Alba schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:20:
Monteur van de alarmboer is net langs geweest. Heeft de onderbreking van de startknop eruit gehaald. De auto heeft zelf immers al een goedgekeurde startonderbreking, dus die extra startonderbreking is ook niet echt ergens voor nodig...
Ben benieuwd, maar ik vraag mij af waarom de standaard Volvo niet een alarm geeft zodra er een raam wordt ingeslagen?

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:30:
Hèhè mijn V40 weer terug met nieuwe koplampen en een alarmsysteem. Een DEFA DVS90 met losse extra transponder. Wel een paar gekke dingen gemerkt... Na het openen, alarm uitschakelen en instappen was ik een paar minuten bezig met spullen terug op hun plek leggen. Toen ik vervolgens wilde starten reageerde hij niet op de startknop. Nadat ik nog een keer op de alarmtransponder had gedrukt startte hij wel... En toen ik thuis kwam reageerde hij niet op de startknop om uit te schakelen. Moest ik wederom op de alarmtransponder drukken voor ik de auto kon uitzetten... Beetje vreemd... Eens een paar dagen aanzien maar dat lijkt me niet de bedoeling...
Weer een extra kastje?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Binnen de beperkte definitie van de sjoemeldiesel heb je inderdaad gelijk. Echter:
ICCT: ook Euro-6 diesels veel vervuilender dan norm
DOSSIER: EMISSIEFRAUDE (VAG)
Euro-6 diesels scoren gemiddeld slechter dan de Euro5-diesels, concludeert de International Council on Clean Transportation (ICCT) op basis van een praktijkonderzoek met 541 dieselauto's van 145 modellen
https://automotive-manage...raktijk-veel-vervuilender

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Mx. Alba schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Dus moderne dieselvrachtwagens mogen gewoon wel door de stad blijven crossen terwijl vrachtvervoer juist voor onevenredig veel vervuiling zorgt...
Bedrijven krijgen waarschijnlijk vrijstelling voor hun busjes hoorde ik tenminste op de Duitse TV.
Dus als busjes en moderne diesels wel de stad in mogen schiet je er denk ik bizar weinig mee op.

• GAIAjohan
Get!em schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Binnen de beperkte definitie van de sjoemeldiesel heb je inderdaad gelijk. Echter:

[...]

https://automotive-manage...raktijk-veel-vervuilender
Tja, maar ineens alles verbieden gaat ook wel erg ver.. ik zal iig geen Diesel meer kopen..

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Deadsy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Dus als busjes en moderne diesels wel de stad in mogen schiet je er denk ik bizar weinig mee op.
Dat denk ik ook, gezien euro6 sinds eind 2015 verplicht is op nieuwe diesel auto’s.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Get!em schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:33:
[...]

Dat denk ik ook, gezien euro6 sinds eind 2015 verplicht is op nieuwe diesel auto’s.
Denk dat ze straks met het nieuws komen dat oudere vaartuigen wel de stad in mogen als ze een plaatje hebben welke ze voor x aantal euro kunnen kopen.
En dat de steden het gaan gebruiken om geld te vangen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ligt On Call eruit momenteel? Ik krijg een SSL error en vraag me af of dat aan mij ligt of dat anderen dat probleem nu ook hebben?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Deadsy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Denk dat ze straks met het nieuws komen dat oudere vaartuigen wel de stad in mogen als ze een plaatje hebben welke ze voor x aantal euro kunnen kopen.
En dat de steden het gaan gebruiken om geld te vangen.
Klopt, er wordt al gesproken over de blaue plaketten in deze diesel verboden .

http://www.blaue-plakette.de/nl.html

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 17:32
@Mx. Alba Volvo on call ligt er inderdaad uit. Krijg dezelfde melding. Heb contact gehad met de helpdesk en die hebben t bevestigd. Ze weten nog niet wanneer t opgelost is helaas.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Janus2700 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
@Mx. Alba Volvo on call ligt er inderdaad uit. Krijg dezelfde melding. Heb contact gehad met de helpdesk en die hebben t bevestigd. Ze weten nog niet wanneer t opgelost is helaas.
Gelukkig had ik de parkeerverwarming alvast vanuit de auto geprogrammeerd voor morgen ochtend. :D Maar ik gebruik On Call ook als buitenthermometer en dat kan nu dus even niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 28-02-2018 20:15 ]

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
Deadsy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Bedrijven krijgen waarschijnlijk vrijstelling voor hun busjes hoorde ik tenminste op de Duitse TV.
Klopt, op de Duitse radio had men het over busjes voor kleine bedrijven etc zoals loodgieters.

Gelukkig dat men er nu mee bezig is, moet namelijk een andere auto gaan uitzoeken (huidige non-Volvo komt niet meer door de APK) en ik werk in Duitsland...dus dan maar iets op LPG i.p.v. diesel.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 13:30
Nog meer mensen die niet kunnen inloggen op Volvo On Call? Ik krijg een SSL error... gevalletje Symantec certificaat niet opnieuw uitgegeven denk ik, net mijn pech natuurlijk weet, kreeg zonet de Volvo on call gegevens voor mijn nieuwe Volvo die ik morgen op ga halen... 😩

Edit: oh het werkt alweer

[ Voor 4% gewijzigd door MrTre op 28-02-2018 21:01 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 18:08
Ik zag vanochtend in de On Call app dat mijn auto in gebruik was. Ik schrok mij kapot. Ben naar de parkeerplaats (50m verderop) gelopen en zag dat hij er gelukkig nog stond (en compleet).

Geloof dat de storing dus nog niet helemaal verholpen is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, de alarmperikelen gaan door. Nu is dus de onderbreking van de startknop eraf gehaald, maar gisterenmiddag en vanmorgen ging kort na het starten van de rit onder het rijden het alarm af... Ummmm... Ik gooi maar eens een balletje op: zou hij misschien het automatisch vergrendelen van de auto bij het wegrijden zien als op slot doen en het alarm erop gooien? Het LEDje van het alarm zit alleen aan de rechter kant van de binnenspiegel waardoor die vanuit de bestuurderspositie niet te zien is, dus zeker weet ik het ook niet.

Lekkere experts zijn dat... :/

[edit]

En wederom gebeld naar alarmtoko. "Nee, dat is inderdaad niet zoals het hoort." Goh... "En niet de enige Volvo nu met dergelijke problemen." Right... I don't care. Just fix it. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 01-03-2018 09:23 ]

• PdeBie
Dat klinkt plausibel.

Voetgangers horen je in ieder geval wel aankomen! ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:46:
Nou, de alarmperikelen gaan door. Nu is dus de onderbreking van de startknop eraf gehaald, maar gisterenmiddag en vanmorgen ging kort na het starten van de rit onder het rijden het alarm af... Ummmm... Ik gooi maar eens een balletje op: zou hij misschien het automatisch vergrendelen van de auto bij het wegrijden zien als op slot doen en het alarm erop gooien? Het LEDje van het alarm zit alleen aan de rechter kant van de binnenspiegel waardoor die vanuit de bestuurderspositie niet te zien is, dus zeker weet ik het ook niet.

Lekkere experts zijn dat... :/

[edit]

En wederom gebeld naar alarmtoko. "Nee, dat is inderdaad niet zoals het hoort." Goh... "En niet de enige Volvo nu met dergelijke problemen." Right... I don't care. Just fix it. :D
Aftermarket alarmsystemen :/ jij hebt in ieder geval nog garantie, maar tweedehands kom je dit soort toestanden ook nog wel eens tegen. Hopeloos.

Niet dat ik van het af-fabriek alarm van mijn V60 veel begrijp 8)7 Daarvan kun je alleen de binnen sensoren uitzetten (voor als je een hond in de auto laat ofzo) maar niet het hele systeem. Handig als je met een veerboot de wilde zee op gaat 8) al is dat tot nu toe altijd goed gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Bigs op 01-03-2018 09:57 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigs schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:55:
[...]

Aftermarket alarmsystemen :/ jij hebt in ieder geval nog garantie, maar tweedehands kom je dit soort toestanden ook nog wel eens tegen. Hopeloos.

Niet dat ik van het af-fabriek alarm van mijn V60 veel begrijp 8)7 Daarvan kun je alleen de binnen sensoren uitzetten (voor als je een hond in de auto laat ofzo) maar niet het hele systeem. Handig als je met een veerboot de wilde zee op gaat 8) al is dat tot nu toe altijd goed gegaan.
En ik ben dus net teruggebeld door de alarmtoko. "Ja maar u moet eerst het alarm uitschakelen met de transponder, en dan pas de auto ontgrendelen."

Ummm... In de handleiding staat precies het omgekeerde. Eerst de auto ontgrendelen en dan binnen 30s het alarm uitschakelen.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 19:20
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:09:
[...]
En ik ben dus net teruggebeld door de alarmtoko. "Ja maar u moet eerst het alarm uitschakelen met de transponder, en dan pas de auto ontgrendelen."

Ummm... In de handleiding staat precies het omgekeerde. Eerst de auto ontgrendelen en dan binnen 30s het alarm uitschakelen.
Hmmm, ik zou er een mailtje/belletje naar de fabrikant aan wagen.
Lijkt op een gevalletje kastje en muur.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rinaldootje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Hmmm, ik zou er een mailtje/belletje naar de fabrikant aan wagen.
Lijkt op een gevalletje kastje en muur.
Nou ja, we zullen 't wel zien hè. Als dat inderdaad de juiste methode is, is het probleem opgelost toch?

• Landon
Hi gentlemen,

Iemand die toevallig een V40 Nordic+ heeft? Online zie ik dat deze geen diffuser heeft. Oftewel geen zichtbare uitlaatpijpen. Is dit het geval of klopt de site niet? Want ik de brochure zie ik het wel.

Dit aangezien de foto van de interieurstijling ook niet klopt omdat hier geen mooie 3-modus display zichtbaar op is.

• Rinaldootje
Als het een D2 of T2 is, waarschijnlijk inderdaad geen dubbele uitlaatpijpen.
Elke ander type motor (zwaarder) wel.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Landon schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:58:
Hi gentlemen,

Iemand die toevallig een V40 Nordic+ heeft? Online zie ik dat deze geen diffuser heeft. Oftewel geen zichtbare uitlaatpijpen. Is dit het geval of klopt de site niet? Want ik de brochure zie ik het wel.

Dit aangezien de foto van de interieurstijling ook niet klopt omdat hier geen mooie 3-modus display zichtbaar op is.
Wat Rinaldo zegt klopt. De T2 en D2 hebben een enkele onzichtbare pijp (tenzij je een extra styling kit neemt waar een dubbele pijp bij zit). De V40 Cross Country T2 en D2 hebben een enkele zichtbare pijp (wederom, tenzij je een extra styling kit neemt). T3, D3 en hoger hebben standaard dubbele pijpen - en daar kan evt ook een extra styling kit bij. R-Design heeft altijd dubbele zichtbare pijpen.

Hier is de achterkant van mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ met standaard dubbele pijpen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qgazzGK8n4J7E8ORCJBNjWuG/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 02-03-2018 23:29 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

D2 crosscountry heeft geen zichtbare pijp ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Orion84 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:44:
D2 crosscountry heeft geen zichtbare pijp ;)
I stand corrected! Ik dacht dat die één zichtbare pijp hadden... Je ziet ze alleen niet vaak, Cross Countries met een tweetje.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zie er vrijwel dagelijks tenminste 1 :+

• Landon
Bedankt voor de uitleg! Toch balen dat de D2 dit niet heeft en weer een optie is.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

Landon schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:19:
Bedankt voor de uitleg! Toch balen dat de D2 dit niet heeft en weer een optie is.
Iets met prijs? Kit er op en het is aanwezig.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Landon
PcDealer schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Iets met prijs? Kit er op en het is aanwezig.
Klopt, alleen met de D2 Geartronic, metallic kleur en ander interieur zat ik over m’n budget heen, maar de werkgever heeft het wel goedgekeurd.

Ergens is het gewoon een luxe probleem!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03-2025
Hallo, vraag aan mensen met v40 t4 2.0 met een handbak. Ik kan weinig informatie online vinden over deze motor. Wat is het echte verbruik van dezemotor??

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 20:36
amdguard schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:06:
Hallo, vraag aan mensen met v40 t4 2.0 met een handbak. Ik kan weinig informatie online vinden over deze motor. Wat is het echte verbruik van dezemotor??
Aan het verbruik op spritmonitor te zien (bij V40, maar ook V60 etc.) Alles tussen de 7 en de 9l/100km afhankelijk van je rijgedrag.

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:43
amdguard schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:06:
Die van mij verbruikt 7,4l/100km

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-01 02:28
Ik ben er uit. Heb een V70 uit 2009 gevonden (2.5T) en heb hem bij de autozaak laten reserveren. Reed en zat heel goed en ziet er van binnen en buiten ook goed uit, op een krasje rechtsachter na, maar ach...

Telefoon werkt wel via bluetooth heb ik tijdens de proefrit getest, maar er zit helaas geen USB-aansluiting op waardoor ik bijv een usb-stick met mp3's kan afspelen. Iemand ervaring met een goede oplossing bij een V70 van dat jaar?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Landon schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Klopt, alleen met de D2 Geartronic, metallic kleur en ander interieur zat ik over m’n budget heen, maar de werkgever heeft het wel goedgekeurd.

Ergens is het gewoon een luxe probleem!
Ah joh over een paar jaar zijn opvallende uitlaatpijpen helemaal uit de mode, dankzij de elektrische auto’s enzo.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:06:
Ik ben er uit. Heb een V70 uit 2009 gevonden (2.5T) en heb hem bij de autozaak laten reserveren. Reed en zat heel goed en ziet er van binnen en buiten ook goed uit, op een krasje rechtsachter na, maar ach...

Telefoon werkt wel via bluetooth heb ik tijdens de proefrit getest, maar er zit helaas geen USB-aansluiting op waardoor ik bijv een usb-stick met mp3's kan afspelen. Iemand ervaring met een goede oplossing bij een V70 van dat jaar?
Www.volvotech.eu

Verwijderd

benchMarc schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:06:

Ik heb gewoon een dikke SD kaart in mijn telefoon met muziek en speel daar muziek mee af. Simpel en makkelijk. NB: met een V60 dan.

• Landon
Gisteren zag ik Frank Jacobs van Autoweek.nl in de nieuwe CX40 rondrijden, mooie D4 met Geartronic. Zelf weet ik niet of ik voor dit geld een CX40 zou halen, ik vind de achterklep niet zo heel mooi, maar dat is iets persoonlijks.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

XC ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:16
Iemand ervaring met de GROM VOLVO-XC90 MST4 INTERFACE ?
De installatie van deze unit is veel gemakkelijker dan de dingen van volvotech en je kunt er ook DAB+ en BT module aan koppelen. Enige nadeel is dat er een aardige kans is dat je bij de dealer langs moet gaan om de MOST Security OFF patch te laten installeren.

• GAIAjohan
Ik heb hem in de C30. Werkt prima. Ik hoefde de most security niet uit te zetten.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:16
GAIAjohan schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:04:
Ik heb hem in de C30. Werkt prima. Ik hoefde de most security niet uit te zetten.
Thanks. Heb je ook ervaring met BT en/of DAB+?
Ze bieden ook wifi cam aan die op de stroom van kentekenlampje werkt. Zou ik wel willen voor achterop de caravan.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12

Yucon

*broem*

Top! Ik wist niet dat zoiets bestond. Helemaal geweldig, want ik moet achteruit uit een oprit zonder zicht direct de weg op steken. Nu nog even zoeken naar een exemplaar dat rondom kijkt.. bestaat vast ook wel.

• GAIAjohan
Red devil schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Thanks. Heb je ook ervaring met BT en/of DAB+?
Ze bieden ook wifi cam aan die op de stroom van kentekenlampje werkt. Zou ik wel willen voor achterop de caravan.
Nee, ik heb alleen de USB module. Gebruik dat om de telefoon op te laden en dus automatisch als media player. Bluetooth telefoon zat al in de auto.

Heb wel goede recensies over de andere modules gezien.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2025

WeirdEye

Eindbaas

Vrijdag haal ik mijn nieuwe auto op, een Volvo V40 2.0 automaat uit mei 2000. Nu wil ik daar de radio van vervangen maar ik kan zo niet vinden of er nu een originele in zit en of ik een verloop nodig heb naar ISO. Daarnaast kom ik op internet meerdere verschillende verloopjes tegen.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://oosterhof.frl/data/Volvoradio.jpg

• Wok
  • Laatst online: 17-01 21:35

Wok

Dakloos...

@WeirdEye Als die foto daadwerkelijk de auto in kwestie is, dan zit er al een ISO-stekker aan; die radio is gewoon een simpele aftermarket radio :)

Daarbij is het wel te hopen dat de ISO-stekker netjes is (lees: er is een verloopkabel gebruikt of de stekker is op zijn minst fatsoenlijk gesoldeerd), anders moet je eerst de kabelboom fatsoeneren...

[ Voor 44% gewijzigd door Wok op 05-03-2018 21:46 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is inderdaad niet de originele radio. Ik heb zelf een 2000 V40 gehad en de originele radio is dubbele hoogte. Dus je zal geen enkel probleem hebben om deze te vervangen door een beter exemplaar - in enkele of dubbele hoogte. Dat vakje eronder is namelijk ook onderdeel van de originele radioruimte en die kan je er dus zo uit wippen als je een dubbele hoogte radio wil monteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 05-03-2018 21:48 ]

• Wok

Wok

Dakloos...

Mx. Alba schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
Dat is inderdaad niet de originele radio. Ik heb zelf een 2000 V40 gehad en de originele radio is dubbele hoogte. Dus je zal geen enkel probleem hebben om deze te vervangen door een beter exemplaar - in enkele of dubbele hoogte. Dat vakje eronder is namelijk ook onderdeel van de originele radioruimte en die kan je et dus zo uit wippen.
Niet waar ;) Afhankelijk van de uitvoering werden de V40's ook met 1-DIN radio's geleverd (met het opbergvak eronder). De meest luxe versies (of als de eerste eigenaar een peperdure dealeroptie koos) hadden inderdaad wel een dubbel-DIN radio (al dan niet met navigatie).

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wok schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Niet waar ;) Afhankelijk van de uitvoering werden de V40's ook met 1-DIN radio's geleverd (met het opbergvak eronder). De meest luxe versies (of als de eerste eigenaar een peperdure dealeroptie koos) hadden inderdaad wel een dubbel-DIN radio (al dan niet met navigatie).
Ahhhh oké koop dan dus nog geen dubbel din radio tot je dat gecheckt hebt. :D

Mijn V40 was een 1.9D Europa, Franse uitvoering (dus licht kon uit). Was volgens mij niet super luxe want geen cruise control of stoelverwarming - wel eenvoudige boordcomputer. Maar met origineel een dubbel din radio. Die ik had vervangen door een enkel din met Bluetooth.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 05-03-2018 22:00 ]

• Wok

Wok

Dakloos...

Mx. Alba schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:00:
[...]
Ahhhh oké koop dan dus nog geen dubbel din radio tot je dat gecheckt hebt. :D
En dat maakt dan dus weer niet uit :P Zie de foto: de uitvoeringen die af-fabriek met 1-DIN radio's werden geleverd, hadden dat opbergvak eronder, wat er dus inderdaad gewoon uit te wippen is om een dubbel-DIN radio te kunnen plaatsen :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hahaha oké dan. Ik geef me over. :D

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47

franssie

Save the albatross

WeirdEye schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:34:
Vrijdag haal ik mijn nieuwe auto op, een Volvo V40 2.0 automaat uit mei 2000. Nu wil ik daar de radio van vervangen maar ik kan zo niet vinden of er nu een originele in zit en of ik een verloop nodig heb naar ISO. Daarnaast kom ik op internet meerdere verschillende verloopjes tegen.

Iemand enig idee?

[afbeelding]
Hup 4 sate prikkers erin en gewoon kijken wat erachter allemaal te zien is toch?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nu begint het toch wel een beetje irritant te worden... Gisteren dus weer alarmmonteur langs gehad. Hij heeft het nodige gedaan om ervoor te zorgen dat het alarm er niet meer tijdens het rijden op gaat als de auto zichzelf vergrendelt. Alleen nu is het probleem weer terug dat ik een keer extra het alarm eraf moet halen om de auto te kunnen starten - gelukkig is het extra het alarm eraf moeten halen om aan het einde van de rit de auto uit te schakelen niet terug gekomen. Bijkomend probleem: toen ik gisteren volgens de handleiding de auto ontgrendelde (eerst auto ontgrendelen en dan alarm eraf), ging het alarm af direct bij het ontgrendelen... Vanmorgen weer de omgekeerde volgorde gebruikt (telefonisch aangeraden, maar het omgekeerde van wat in de handleiding staat), dus eerst het alarm eraf en dan de auto ontgrendelen... Uiteraard ging het alarm toen niet af toen ik de auto ontgrendelde, maar starten, ho maar. Eerst nog een keer op dat knopje moeten drukken. Ondertussen zijn we een week verder, een telefonisch advies en twee keer een monteur die langs is gekomen, maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort...

Dus ik heb maar een mailtje gedicht aan die alarmtoko met onze fleet manager in kopie. Ik geef ze nog één kans om binnen afzienbare tijd het systeem naar behoren te laten functioneren. Lukt dat niet, dan ga ik bij de leasemaatschappij aandringen dit kennelijk niet met mijn auto compatibele alarmsysteem (iets wat de persoon die ik de allereerste keer aan de lijn had had laten vallen) te laten verwijderen en door een ander bedrijf een ander alarmsysteem te laten inbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 06-03-2018 09:28 ]

• Rinaldootje
@Mx. Alba laat de lease maatschappij anders de Sensus monteren die met het juiste alarmniveau is uitgerust. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Dit is allemaal gewoon van de zotte...

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 15:27
Volvo XC40 auto van het jaar!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jouw wens of ergens te zien?

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PcDealer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Jouw wens of ergens te zien?
https://www.autovisie.nl/...nt-auto-van-het-jaar-2018

Voor mij is het overigens de auto-met-een-van-de-lelijkste-C-stijlen van het jaar

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Voor mij is het overigens de auto-met-een-van-de-lelijkste-C-stijlen van het jaar
Vind ik ook, maar het lijkt aan de hoek te liggen hoe lelijk het op mij overkomt.

Hier vind ik het goed te pruimen:
Afbeeldingslocatie: https://imgserv7.tcdn.nl/v1/5b7bq8tC2UAJtXhf66VbH3I2sJc=/718x478/https://cms.c-d-n.net/wp-content/uploads/2017/10/autovisie-volvo-xc40-prijsvergelijk-concurrenten-001.jpg
Hier niet:
Afbeeldingslocatie: https://imgserv6.tcdn.nl/v1/d3NPFelVniiY4tGy3gK8sRWLVOU=/1078x719/https://cms.c-d-n.net/wp-content/uploads/2017/09/Schermafbeelding-2017-09-29-om-15.11.16.png
Alsof er een wrap op het raam zit...

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

Prachtige auto op de C-stijl na inderdaad.. Doet mij erg denken aan de Suzuki Ignis en da's geen compliment:

Afbeeldingslocatie: https://images.oto.com/medium/gallery/exterior/37/1362/suzuki-ignis-rear-cross-side-view-293957.jpg

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan is die van de XC60 toch beter geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/QGGkCS01XOo/maxresdefault.jpg

Daarnaast staat ook het two-tone (dak) mij absoluut niet aan. Ik tuf nog lekker door met m'n S60 en ga daarna wel kijken voor de nieuwe S/V60 of een XC60 (mits de baas het leasebedrag acceptabel vindt).

[ Voor 46% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-03-2018 15:17 ]

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001

Elwood Blues

87167191

Helemaal mee eens! Die ziet er veel evenwichtiger uit. Maar als ik het voor het kiezen had liet ik de hele XC-lijn links liggen en ging ik voor de gewone V60. Potver wat is die mooi zeg :o

Afbeeldingslocatie: https://www.tjeerdkuiper.nl/wp-content/uploads/2018/03/VolvoV60.jpg

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ze proberen eens wat nieuws... Ik vermoed inderdaad dat die C-stijl bij de volgende modellen weer verschwunden is. :)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2025

WeirdEye

Eindbaas

Mx. Alba schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:47:
Dat is inderdaad niet de originele radio. Ik heb zelf een 2000 V40 gehad en de originele radio is dubbele hoogte. Dus je zal geen enkel probleem hebben om deze te vervangen door een beter exemplaar - in enkele of dubbele hoogte. Dat vakje eronder is namelijk ook onderdeel van de originele radioruimte en die kan je er dus zo uit wippen als je een dubbele hoogte radio wil monteren.
Dan wacht ik tot vrijdag, dan haal ik hem op en ga ik kijken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zag deze vandaag voor het eerst op tv:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JLWNfoO1kO8]

Verwijderd

Elwood Blues schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:19:
Helemaal mee eens! Die ziet er veel evenwichtiger uit. Maar als ik het voor het kiezen had liet ik de hele XC-lijn links liggen en ging ik voor de gewone V60. Potver wat is die mooi zeg :o

[afbeelding]
Potver wat vind ik hem lelijk. Patserbak geworden. Smaken verschillen. 8)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Luxe Kia Sportage. Meer niet.

Mijn volgende auto wordt geen Volvo meer.....helaas. :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 18:00 ]

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
PcDealer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:24:
Ik zag deze vandaag voor het eerst op tv:
[video]
Vond de muziek van Volvo commercials altijd erg goed passen maar tsjeezus wat een schreeuwmuziek dit. Pas totaal niet bij de commercial wat mij betreft...

• PdeBie
Wordt er op deze manier ook niet echt warm van nee.

• Yucon

Yucon

*broem*

Wat een vreemde reclame. De hipster doelgroep is wel duidelijk zo.. alleen, wat ik niet goed kan rijmen is dat die over het algemeen niet heel veel geld overhebben voor auto's en dit bepaald geen koopje is. Zou het op grijze muizen mikken die 5 jaar over de hiptster-leeftijd zijn maar dat niet willen erkennen?

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51
Onze XC40 staat morgen (als het goed is) bij de dealer! Ik vind hem in ieder geval heel mooi, ook de c-stijl :-)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

breagor schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:30:
Onze XC40 staat morgen (als het goed is) bij de dealer! Ik vind hem in ieder geval heel mooi, ook de c-stijl :-)
Wij haters zijn eigenlijk gewoon jaloers... :D

En bij die reclame vind ik een lekker nummer hoor. Duidelijk dat ze met de XC40 net als ooit met de C30 gaan voor het hippe jonge publiek.

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 06-03-2018 22:34 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Autoblog:

• Yucon

Yucon

*broem*

Mx. Alba schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Wij haters zijn eigenlijk gewoon jaloers... :D

En bij die reclame vind ik een lekker nummer hoor. Duidelijk dat ze met de XC40 net als ooit met de C30 gaan voor het hippe jonge publiek.
Die C30 was volgens mij toen toch niet zo'n daverend succes of wel? Ik zie niet zo goed waarom dat dit keer anders zou zijn als je puur kijkt naar diezelfde doelgroep. Tenminste in Nederland.

Het verschil is wel dat dat XC40 ook buiten dat publiek goed bruikbaar is. Een C30 was dat niet, omdat hij wel erg krap was.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:26

-tom-562

Oliesjeik

Ja, en dat een XC40 wss 2x zo duur wordt :P

Vaak bu'j te bang!

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

-tom-562 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:08:
Ja, en dat een XC40 wss 2x zo duur wordt :P
Zo duur is een XC40 niet hoor. Voor 50k heb je er een die leuk aangekleed is. Vergelijk dat eens met een Q3 of X1, en kijk naar de verhouding S/V reeks tot XC reeks (de XC is doorgaans 15 tot 20k duurder dan de S/V uit dezelfde lijn) en je ziet dat de XC40 dan keurig in lijn loopt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:26

-tom-562

Oliesjeik

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Zo duur is een XC40 niet hoor. Voor 50k heb je er een die leuk aangekleed is. Vergelijk dat eens met een Q3 of X1, en kijk naar de verhouding S/V reeks tot XC reeks (de XC is doorgaans 15 tot 20k duurder dan de S/V uit dezelfde lijn) en je ziet dat de XC40 dan keurig in lijn loopt.
Ik ken maar weinig mensen in mijn omgeving (lees: niemand) van mijn leeftijd die 50k aftikt voor een auto, laat staan een hipster die 50k aftikt voor een auto :')

Vaak bu'j te bang!

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

-tom-562 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Ik ken maar weinig mensen in mijn omgeving (lees: niemand) van mijn leeftijd die 50k aftikt voor een auto, laat staan een hipster die 50k aftikt voor een auto :')
Ik kan me zomaar voorstellen dat nowadays de meeste nieuwe auto's geleased worden, of het nou zakelijk of prive lease is.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:57:
[...]

Ik kan me zomaar voorstellen dat nowadays de meeste nieuwe auto's geleased worden, of het nou zakelijk of prive lease is.
Dan is het nog steeds veel geld maar dan per maand of deels betaald door je werkgever.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Touchdomex schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:14:
[...]

Dan is het nog steeds veel geld maar dan per maand of deels betaald door je werkgever.
Veel geld is betrekkelijk. De auto is goedkoper dan een V60 hybrid waarvan er vele rondrijden. Tuurlijk zal een deel van de V60h rijders die auto voornamelijk vanwege de lage bijtelling rijden, maar dan nog is het zo'n 400 euro in de maand (netto) (€ 65k * 0,14 * 0,52 * 1/12). Die kunnen dus ook de bijtelling voor een XC40 makkelijk slikken van 475 (€ 50k * 0,22 * 0,52 * 1/12)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:19:
[...]

Veel geld is betrekkelijk. De auto is goedkoper dan een V60 hybrid waarvan er vele rondrijden. Tuurlijk zal een deel van de V60h rijders die auto voornamelijk vanwege de lage bijtelling rijden, maar dan nog is het zo'n 400 euro in de maand (netto) (€ 65k * 0,14 * 0,52 * 1/12). Die kunnen dus ook de bijtelling voor een XC40 makkelijk slikken van 475 (€ 50k * 0,22 * 0,52 * 1/12)
De V60 hybride heeft een co2 uitstoot van 48 gram/km, die viel als hij in 2013 op kenteken was gezet in de 0% bijtelling, in 2014 en 2015 7% bijtelling en in 2016 15% bijtelling.
Dus als iemand nu nog een V60 hybride uit 2013 heeft, dan gaan ze van €0 bijtelling naar €475. Bij 2014/2015 van €197 naar €475. Lijkt mij een grote stap.

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:15:
[...]

De V60 hybride heeft een co2 uitstoot van 48 gram/km, die viel als hij in 2013 op kenteken was gezet in de 0% bijtelling, in 2014 en 2015 7% bijtelling en in 2016 15% bijtelling.
Dus als iemand nu nog een V60 hybride uit 2013 heeft, dan gaan ze van €0 bijtelling naar €475. Bij 2014/2015 van €197 naar €475. Lijkt mij een grote stap.
Grote stap of niet, ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is die terug gaat naar een Polo na 3 tot 5 jaar in een V60 met 200+ pk.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:17:
[...]

Grote stap of niet, ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is die terug gaat naar een Polo na 3 tot 5 jaar in een V60 met 200+ pk.
Dat kan ik mij ook niet voorstellen inderdaad.. :)

• Yucon

Yucon

*broem*

Tankiej schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Door deze aantrekkelijkheid samen met het feit dat het best een premium auto is zie ik ze ook vaak als vervanger voor nog duurdere auto's. Het is voor hoger management zondermeer een acceptabele auto. Terwijl dat de categorie is die meestal in mercedes E of een BMW 5 serie te vinden zou zijn. En als je de hybridetechniek van de V60 vergeet zijn die andere twee duidelijk duurdere auto's.

Het feit dat men collectief in die kringen besloten lijkt te hebben dat dit zeker een heel aantrekkelijke keuze is lijkt daar aan mee te helpen. Zeg maar het tegenovergestelde effect waarom voor de middenklasse iets als een dacia of een skoda fabia niet heel goed aan wil slaan. Zowel zo'n dacia als een v60 zijn allebei op hun eigen manier een voordelige keuze, maar waar de dacia als sneu en flink inleveren gezien wordt is dat bij zo'n V60 juist andersom.

In hybrideuitvoering zijn ze namelijk ook weer te duur voor de groep die normaal in een D segment station zou rijden. Zeg maar 'wat hoger kantoorpersoneel dat geen managementfunctie heeft'. Als we toch in hokjes gaan denken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 07-03-2018 09:56 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:19:
[...]

Die V60 had niet alleen lage bijtelling, een hele stapel (zelfstandig)ondernemers kon gebruik maken van allerlei subsidies waardoor een auto van 75K na vijf jaar net zoveel gekost heeft als een 'normale' auto van 40K. Zo goed als elke V60 PIH die je nu 2e hands kan kopen zit vol met alle opties uit de brochure, dat had men echt niet gedaan zonder hulp van de overheid. :P

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Voor 50k heb je toch ook een leuke V60? Dan is de keus snel gemaakt lijkt mij. De "demo's" van de XC40 die bij de sneak preview in o.a. Amsterdam stonden waren trouwens allemaal 62-64k. Dat vind ik serieus geld hoor..

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké, dus nu is voor de derde keer een monteur van die alarmtoko bezig om te proberen het alarmsysteem van mijn auto in orde te krijgen. Gaat sowieso een temporary fix worden want het alarmsysteem kan kenelijk inderdaad nog niet goed overweg met de signalen die de V40 MY17 over de canbus flikkert. Zoals bijvoorbeeld vanmorgen: parkeerverwarming aan = direct herrie van alarm dat afgaat. Hij zag het inschakelen van de parkeerverwarming als een ignition start. En nog meer van dat soort gekke dingen dus, puur doordat Volvo bij MY17 als het ware de API heeft aangepast en het alarmsysteem daar nog niet correct mee kan omgaan.

Hij heeft voor de zekerheid ook een alarmsysteem van een ander merk bij zich - maar die fabrikant geeft ook aan dat ze de V40 MY17 nog niet helemaal onder de knie hebben...

Ondertussen is het exact twee weken sinds de tweede keer mijn koplampen gestolen zijn, en dat was exact twee weken na de eerste keer. :o

• PdeBie
Ik zou serieus de dealer aanspreken dat dit gewoonweg geen optie meer is en ze maar een fabrieksalarm moeten inbouwen in plaats van die aftermarket rommel.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:07:
Ik zou serieus de dealer aanspreken dat dit gewoonweg geen optie meer is en ze maar een fabrieksalarm moeten inbouwen in plaats van die aftermarket rommel.
Ga ik zeker doen als de fix van vandaag het niet werkbaarder maakt.

• PdeBie

• AllSeeyinEye
  • Nu online

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kwijl :9~ :9~
Als zo'n model nou aanslaat, dan kan dit de Europese Mustang worden *O*

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wow die is mooi. Wel jammer dat dat onder de merknaam Polestar gedaan wordt ipv Volvo... Aan de andere kant, misschien hebben ze dat afgekeken van Nissan met hun Infiniti?

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:29:
Wow die is mooi. Wel jammer dat dat onder de merknaam Polestar gedaan wordt ipv Volvo... Aan de andere kant, misschien hebben ze dat afgekeken van Nissan met hun Infiniti?
Ja denk het wel. Echt als performance merk op de markt gezet. Al is de Nissan GTR dan weer een vreemde eend in de bijt.

Maar gaaf ding hoor die Polestar. Alleen die prijs.... past net niet in mijn leasebudget :'( :P
Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste