Ja, de T5-benzine is behoorlijk scherp geprijsd, bij Audi en BMW krijg je daarvoor net de basismotor mee met 100+ pk minder. Zelfs ten opzichte van de diesels in eigen huis is de prijs netjes- de zwakste 150 pk diesel met handbak is 2500 euro duurder dan een 250pk-T5 met automaat. Ik ga er vanuit dat de T4 met 190pk ook nog komt en dat net boven of net onder de 40 zal beginnen. Ik ben in ieder geval blij dat ik nog geen nieuwe leaseauto heb besteld want dit lijkt een erg aantrekkelijke optie te zijn. Als T5 met leer, metallic, navi, active cruise etc. eindig je rond de 50k. Als je voor dezelfde specs bij Audi of BMW gaat winkelen ben je de 60k al vrij snel uit het zicht verloren.yeehaw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:25:
Hij is ook al te configureren op de Volvo website. Ik vind dat hij goed in de markt ligt. Voor 50K heb je hem met de T5 motor en mooi aangekleed.
Als je een BMW 330i Touring aanklikt dan heb je nog nul opties en kost hij al meer als deze Volvo.
Vanmorgen Gisteren een e-mail in de digitale bus! Ik vind het veel mooier dan de oude V60. Strak en Premium uiterlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 22-02-2018 11:40 ]
GODVERDEGODVERDEGODVER
Weer mijn koplampen gejat.
Exact twee weken na de vorige keer. Ik kwam vanmorgen binnen bij het schadebedrijf, zaten ze me allemaal aan te kijken van "wtf? jij weer?!?"
Ze hadden net de factuur gestuurd van de vorige reparatie. Inclusief vervangend vervoer: €4300
Ik heb de vraag dus maar bij de leasemaatschappij neergelegd of ze er een alarmsysteem in kunnen laten bouwen. Geen idee of dat helpt trouwens, kennelijk heb je in een minuut beide koplampen eruit. *zucht*
Exact twee weken na de vorige keer. Ik kwam vanmorgen binnen bij het schadebedrijf, zaten ze me allemaal aan te kijken van "wtf? jij weer?!?"
Ze hadden net de factuur gestuurd van de vorige reparatie. Inclusief vervangend vervoer: €4300
Ik heb de vraag dus maar bij de leasemaatschappij neergelegd of ze er een alarmsysteem in kunnen laten bouwen. Geen idee of dat helpt trouwens, kennelijk heb je in een minuut beide koplampen eruit. *zucht*
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is balen!Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:19:
GODVERDEGODVERDEGODVER
Hoor je wel vaker, dat als er iets gejat is uit een auto (navigatie, koplampen, stuur, airbags etc.), dat ze in de gaten houden of het vervangen is en het dan weer jatten.
Nu hebben ze ook mijn reservebril en een lege brillendoos meegenomen die ik in de middenconsole had liggen... De zonnebril zat nog in de zonnebrilhouder boven het bestuurdersportier gelukkig, die kon ik vanmorgen goed gebruiken!Tankiej schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:32:
[...]
Dat is balen!
Hoor je wel vaker, dat als er iets gejat is uit een auto (navigatie, koplampen, stuur, airbags etc.), dat ze in de gaten houden of het vervangen is en het dan weer jatten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Een lege brillendoos? Dan hebben ze niet gekeken of is die brillendoos wel heel speciaal.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:34:
[...]
Nu hebben ze ook mijn reservebril en een lege brillendoos meegenomen die ik in de middenconsole had liggen... De zonnebril zat nog in de zonnebrilhouder boven het bestuurdersportier gelukkig, die kon ik vanmorgen goed gebruiken!
Grote kans dat ze gewoon weer terugkomen als er weer nieuwe koplampen in zitten denk ik.
Is er geen camerabewaking mogelijk bij je parkeerplaats?
Nope, geen camerabewaking. Maar het is verdomme 100m van een politiebureau... Vanaf nu parkeer ik de auto wel op de kleinere parkeerplaats aan de andere kant van de flat - mits daar plek is. Dan heb ik er zicht op vanuit mijn appartement. Niet dat dat iets gaat helpen... Of een alarmsysteem... Stel dat ik het alarm van mijn eigen auto hoor, voor ik dan 8 verdiepingen naar beneden ben gerend en om de flat heen zijn de vogels weer gevlogen.Tankiej schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:35:
Een lege brillendoos? Dan hebben ze niet gekeken of is die brillendoos wel heel speciaal.
Grote kans dat ze gewoon weer terugkomen als er weer nieuwe koplampen in zitten denk ik.
Is er geen camerabewaking mogelijk bij je parkeerplaats?
4300 voor een stel koplampen?Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:19:
GODVERDEGODVERDEGODVER
Wel klote dat ze wéér de boel gejat hebben, en als je geen beter alarm krijgt dan ben je vrijwel gegarandeerd binnenkort weer aan de beurt.
Zouden ze dat ding trouwens total loss verklaren als het 5-6x achter elkaar gebeurt?
No idea, "gewoon" de nieuwe LED "Thor's Hammer" V40 koplampen...Bart-Willem schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:54:
[...]
4300 voor een stel koplampen?Zijn ze van goud met platinum lampen erin ofzo?
Lijkt me niet, want ze kunnen de 2e t/m 6e keer alleen gejat worden als ze vervangen zijn. En na vervangen is de waarde van de auto ook weer hersteld en gaat de schade vs waarde verhouding opnieuw bekeken worden.Bart-Willem schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:54:
Zouden ze dat ding trouwens total loss verklaren als het 5-6x achter elkaar gebeurt?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die LED koplampen worden gewoon op de oude modellen gemonteerd ben ik bang. Hopelijk blijven ze met de poten van anderemans (en mijn) V40 af.
Dat is mooi ruk @Mx. Alba !
Ik klop het af, bij mij nog niks aan de hand.
Wel zijn airbags van MB en nav systemen van Golfjes in trek bij ons in de stad.
Stelletje ratten.
Gebeurt gewoon op bestelling ook. Hoe idioot!
Ik klop het af, bij mij nog niks aan de hand.
Wel zijn airbags van MB en nav systemen van Golfjes in trek bij ons in de stad.
Stelletje ratten.
Gebeurt gewoon op bestelling ook. Hoe idioot!
Welke regio was dit? Ik begreep van de agent die mijn aangifte behandelde dat het voornamelijk regio Utrecht betreft. Ik hoop dat het daarbij blijft... Verschrikkelijk irritant en ongelofelijk dat dit schijnbaar zo makkelijk kan.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:19:
GODVERDEGODVERDEGODVER
Nijmegen... Ik hoorde juist dat in regio Arnhem/Nijmegen aan de lopende band Volvo-koplampen gejat worden... En dan krijg je als reactie op je aangifte: "Er wordt geen onderzoek ingesteld."t14wo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:26:
[...]
Welke regio was dit? Ik begreep van de agent die mijn aangifte behandelde dat het voornamelijk regio Utrecht betreft. Ik hoop dat het daarbij blijft... Verschrikkelijk irritant en ongelofelijk dat dit schijnbaar zo makkelijk kan.
Er valt ook niet heel veel aan te onderzoeken vrees ik. Heb je toch echt meer aanknoping nodig.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Nijmegen... Ik hoorde juist dat in regio Arnhem/Nijmegen aan de lopende band Volvo-koplampen gejat worden... En dan krijg je als reactie op je aangifte: "Er wordt geen onderzoek ingesteld."
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Vervelend maar wel begrijpelijk dat ze geen recherche op gejatte koplampen zetten natuurlijk, vooral na dit nieuwsMx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Nijmegen... Ik hoorde juist dat in regio Arnhem/Nijmegen aan de lopende band Volvo-koplampen gejat worden... En dan krijg je als reactie op je aangifte: "Er wordt geen onderzoek ingesteld."
Nieuw record met de V90T5, 495KM voordat er weer peut in moest
[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 22-02-2018 11:58 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik las een paar paginas terug iets van dat je een beveiliging kan laten inbouwen om het lastiger te stelen te maken. Misschien het overwegen waard?
Het schijnt dat ze dan de koplampen nog steeds te pakken krijgen maar de auto met meer schade achterlaten...yeehaw schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:59:
Ik las een paar paginas terug iets van dat je een beveiliging kan laten inbouwen om het lastiger te stelen te maken. Misschien het overwegen waard?
Is jouw auto niet voorzien van Volvo On Call?Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:00:
[...]
Het schijnt dat ze dan de koplampen nog steeds te pakken krijgen maar de auto met meer schade achterlaten...
Dat schijnt nl (voor vroegere) alarmsystemen een klassee 5.
Mijn verzekerings-maatschappij eist een hoogste klasse alarm erin en dat is nu klasse 3.
Klasse 5 geeft nl ook nog locatie op afstand aan en uitzetten op afstand (dat laatste kan alleen VOC doen)
Zo'n koplampunit kost tegenwoordig al snel €1000 (LED, automatische hoogteregeling en weet ik wat voor foefjes nog meer). Doe dat keer 2, nieuw raam in de deur, arbeid, afsleepkosten, vervangend vervoer... Zeker met wat extra gevolgschade kom je al gauw op zo'n bedrag...Bart-Willem schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:54:
[...]
4300 voor een stel koplampen?Zijn ze van goud met platinum lampen erin ofzo?
Toen ik in 2012 schade had met mijn toenmalige 308, moest ook een van de xenon units vervangen worden. Hoppa, ook een totale schadepost van €2500 (xenon unit, mistlamp, bumper, voorscherm, spuitwerk, etc..) en mijn auto hoefde toen nog niet eens afgesleept te worden...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Klopt, ik heb On Call. Dat is perfect voor het voorkomen van diefstal van de auto. Maar voor diefstal uit/van de auto kennelijk niet.Rinaldootje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:12:
[...]
Is jouw auto niet voorzien van Volvo On Call?
Dat schijnt nl (voor vroegere) alarmsystemen een klassee 5.
Mijn verzekerings-maatschappij eist een hoogste klasse alarm erin en dat is nu klasse 3.
Klasse 5 geeft nl ook nog locatie op afstand aan en uitzetten op afstand (dat laatste kan alleen VOC doen)
Fijn.. Ik woon in Arnhem. Ik kijk al uit naar de volgende keer.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Betaal je je tegenwoordig scheel aan bijtelling, ben je elke keer weer een week je auto kwijt. Plus mogelijke eigen risico die je elke keer kunt aftikken.
[ Voor 16% gewijzigd door t14wo op 22-02-2018 12:46 ]
Als ze het maar laten om eigen risico in rekening te gaan brengen. De auto daar parkeren is onderdeel van het gebruik van de auto zoals dat voor mijn werk nodig is - het ding is namelijk voor woon-werk-verkeer dus dan moet ik 'm 's nachts thuis parkeren.t14wo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:45:
Fijn.. Ik woon in Arnhem. Ik kijk al uit naar de volgende keer.
Betaal je je tegenwoordig scheel aan bijtelling, ben je elke keer weer een week je auto kwijt. Plus mogelijke eigen risico die je elke keer kunt aftikken.
Je hebt wel kans dat de leasemaatschappij de normale koplampen weer laat monteren (als dat technisch mogelijk is). Toen ik bij Athlon werkte werd b.v. na de 2e x diefstal van een RNS systeem een normale radio ingebouwd en kreeg je een losse Tomtom
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:05:
Je hebt wel kans dat de leasemaatschappij de normale koplampen weer laat monteren (als dat technisch mogelijk is). Toen ik bij Athlon werkte werd b.v. na de 2e x diefstal van een RNS systeem een normale radio ingebouwd en kreeg je een losse Tomtom
Volgens mij was dat toentertijd vrij gebruikelijk (mss nu nog wel). Ik denk niet dat een LM onbeperkt dure koplampen blijft vervangen
Vaak bu'j te bang!
Ja enerzijds snap ik dat. Anderzijds levert de LM dan niet wat ik besteld heb.-tom-562 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:08:
Volgens mij was dat toentertijd vrij gebruikelijk (mss nu nog wel). Ik denk niet dat een LM onbeperkt dure koplampen blijft vervangen
Ik moest toentertijd aangifte doen en ik mocht ook eigen risico betalen. Het is volgens mij zo dat je altijd eigen risico betaald, of het nu jouw schuld is of niet. Helaas..
Helaas voor de baas. Die mag namelijk geen eigen risico doorbelasten aan de werknemer als het bij zakelijk gebruik hoort. En parkeren thuis is iets dat je ook altijd zal hebben als je de auto zakelijk gebruikt, dus zal een rechter al snel in het voordeel van de werknemer uitspreken.yeehaw schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:25:
Ik moest toentertijd aangifte doen en ik mocht ook eigen risico betalen. Het is volgens mij zo dat je altijd eigen risico betaald, of het nu jouw schuld is of niet. Helaas..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Op het moment dat je met je werkgever bij de rechter staat omwille van een paar koplampen is het denk ik tevens tijd voor een andere werkgeverAllSeeyinEye schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:30:
[...]
Helaas voor de baas. Die mag namelijk geen eigen risico doorbelasten aan de werknemer als het bij zakelijk gebruik hoort. En parkeren thuis is iets dat je ook altijd zal hebben als je de auto zakelijk gebruikt, dus zal een rechter al snel in het voordeel van de werknemer uitspreken.
Dat is ook niet nodig. Er is jurisprudentie en op basis daarvan zal een werkgever al snel eieren voor zijn geld kiezen, ga ik vanuit.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:38:
[...]
Op het moment dat je met je werkgever bij de rechter staat omwille van een paar koplampen is het denk ik tevens tijd voor een andere werkgever
En omgekeerd wordt er gek genoeg nooit gevraagd of het wel zo verstandig van de werkgever is om een werknemer voor de rechter te slepen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:40:
[...]
Dat is ook niet nodig. Er is jurisprudentie en op basis daarvan zal een werkgever al snel eieren voor zijn geld kiezen, ga ik vanuit.
De vraag is of je überhaupt wil werken bij een baas die kennelijk ondernemersrisico afschuift op z'n werknemers...........
Ik heb nooit naar de jurisprudentie gekeken. Maar de rest van de arbeidsvoorwaarden wegen makkelijk op tegen die in mijn geval eenmalige eigen risico die ik betaald heb. Dat een werkgever een regel mogelijk verkeerd interpreteert betekent niet gelijk dat het een slechte werkgever is 
Daarnaast lees ik:
Een werkgever mag géén Eigen Risico doorbelasten als de schade onder werktijd gereden wordt.
arbeidsrechtelijke artikel 7:661 BW.
Mijn auto stond in het weekend, tijdens prive gebruik op een parkeerplaats ergens afgelegen geparkeerd.
Daarnaast lees ik:
Een werkgever mag géén Eigen Risico doorbelasten als de schade onder werktijd gereden wordt.
Mijn auto stond in het weekend, tijdens prive gebruik op een parkeerplaats ergens afgelegen geparkeerd.
Tja, dan is het tijdens privégebruik dus dat is het grijze gebied. En zelfs als iets mag betekent het niet dat het wenselijk is... Er staat namelijk ook ergens in de wet dat een werkgever zich als een goed werkgever dient te gedragen. En mijn werkgever heeft de conclusie getrokken dat "goed werkgeverschap" betekent dat eigen risico niet bij de werknemer in rekening wordt gebracht. Ondanks dat de mogelijkheid tot het in rekening brengen van het eigen risico wel in de berijdersovereenkomst staat vermeld.yeehaw schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:46:
Ik heb nooit naar de jurisprudentie gekeken. Maar de rest van de arbeidsvoorwaarden wegen makkelijk op tegen die in mijn geval eenmalige eigen risico die ik betaald heb. Dat een werkgever een regel mogelijk verkeerd interpreteert betekent niet gelijk dat het een slechte werkgever is
Daarnaast lees ik:
[edit]
Leasemaatschappij gaat akkoord geven voor het inbouwen van een alarmsysteem. Is in ieder geval iets...
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 22-02-2018 14:23 ]
Zullen we het weer over Volvo's hebben in plaats van over arbeidsrecht?
Ik heb net een D4 V60 zitten te configureren. Als je die leuk aankleedt is 60000 euro eigenlijk zo bereikt. Dat is toch echt wel serieus geld.
Moet zeggen dat je dan ook wel een verdond complete auto heb.
Ik heb net een D4 V60 zitten te configureren. Als je die leuk aankleedt is 60000 euro eigenlijk zo bereikt. Dat is toch echt wel serieus geld.
Moet zeggen dat je dan ook wel een verdond complete auto heb.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik vind de diesels sowieso flink aan de prijs, de T5 is met 250pk net zo duur als een handgeschakelde D3.
Sterker nog, de T8 is 'maar' een paar duizend euro duurder dan de D4. Dan wist ik het wel
Sterker nog, de T8 is 'maar' een paar duizend euro duurder dan de D4. Dan wist ik het wel
Maar dat is dan ook volstrekt logisch, want Volvo heeft afgelopen jaar aangegeven vol in te willen zetten op E en op benzine en diesel (versneld) af te willen bouwen.
Vergeet niet dat schadebedrijven (en dealers) twee prijslijsten hanteren: eentje voor de consument en eentje voor verzekeraars etc.Wok schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:18:
[...]
Zo'n koplampunit kost tegenwoordig al snel €1000 (LED, automatische hoogteregeling en weet ik wat voor foefjes nog meer). Doe dat keer 2, nieuw raam in de deur, arbeid, afsleepkosten, vervangend vervoer... Zeker met wat extra gevolgschade kom je al gauw op zo'n bedrag...
Toen ik in 2012 schade had met mijn toenmalige 308, moest ook een van de xenon units vervangen worden. Hoppa, ook een totale schadepost van €2500 (xenon unit, mistlamp, bumper, voorscherm, spuitwerk, etc..) en mijn auto hoefde toen nog niet eens afgesleept te worden...
Nou vermoed ik overigens dat zo'n schadebedrijf naar een leasemaatschappij die hun gehele vloot bij dat schadebedrijf laat repareren wel een redelijk vriendelijke prijslijst hanteert...Bart-Willem schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:42:
[...]
Vergeet niet dat schadebedrijven (en dealers) twee prijslijsten hanteren: eentje voor de consument en eentje voor verzekeraars etc.Wat voor totaal niet-realistische prijzen schadebedrijven soms in rekening brengen: er zijn mensen voor minder opgesloten zeg maar.
Ik had laatst een gillende auto en een app, die melding maakte van een poging tot inbraak, er had iemand aan de deur staan morrelen om eens (onuitgenodigd) in mijn auto te gaan kijken.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:38:
[...]
Klopt, ik heb On Call. Dat is perfect voor het voorkomen van diefstal van de auto. Maar voor diefstal uit/van de auto kennelijk niet.
Aangezien bij jou de ruit wordt ingeslagen, zal dat toch ook door je auto gedetecteerd worden en doorgestuurd naar On Call? Of maak hier nu een fout en heb je een "simpeler" alarm?
Blijf erbij, dat mensen met hun tengels van bezittingen van anderen dienen af te blijven.
Alarm lijkt me een aparte optie, die wellicht samenwerkt met On Call, maar niet per definitie onderdeel is van de On Call optie?Rinaldootje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:36:
[...]
Ik had laatst een gillende auto en een app, die melding maakte van een poging tot inbraak, er had iemand aan de deur staan morrelen om eens (onuitgenodigd) in mijn auto te gaan kijken.
Aangezien bij jou de ruit wordt ingeslagen, zal dat toch ook door je auto gedetecteerd worden en doorgestuurd naar On Call? Of maak hier nu een fout en heb je een "simpeler" alarm?
Blijf erbij, dat mensen met hun tengels van bezittingen van anderen dienen af te blijven.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Volgens de Volvo website zit er een geavanceerd alarm aan On Call. Vandaar mijn vraag.Orion84 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:38:
[...]
Alarm lijkt me een aparte optie, die wellicht samenwerkt met On Call, maar niet per definitie onderdeel is van de On Call optie?
Het ligt eraan of een verzekeraar prijsafspraken heeft (meestal niet omdat geen enkele auto hetzelfde is tenzij het om een hele vloot identieke wagens gaat), de leasemaatschappij heeft daar doorgaans geen zeggenschap over. Tenzij de leasemaatschappij toevallig ook nog een verzekeraar is.Mx. Alba schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Nou vermoed ik overigens dat zo'n schadebedrijf naar een leasemaatschappij die hun gehele vloot bij dat schadebedrijf laat repareren wel een redelijk vriendelijke prijslijst hanteert...
@Rinaldootje In mijn auto zit in ieder geval wel On Call maar (nog) geen dergelijk alarm. Vanmorgen nog de On Call app gecheckt zelfs en die gaf helemaal niets aan. Nu nadat de auto een keer gestart is geeft de app wel weer aan dat er een raam en een deur openstaan en dat ik lampen moet vervangen (duh) maar dat had hij dus niet door voordat de auto een keer gestart was...
@Bart-Willem Verzekeringsmaatschappij heeft dezelfde naam als de leasemaatschappij. Is meestal zo toch bij lease? In ieder geval dochters van dezelfde holding.
@Bart-Willem Verzekeringsmaatschappij heeft dezelfde naam als de leasemaatschappij. Is meestal zo toch bij lease? In ieder geval dochters van dezelfde holding.
Lang niet altijd, maar goed: als Pietje en Jantje een basic V40 hebben en jij een luxere versie, dan valt er weinig aan prijsafspraken te maken met onderdelen, plus dat niet elke schade hetzelfde is.
Zodra het verzekeringswerk is, is het kassa voor de schadebedrijven.
Grappig filmpje. Wel wat meer een advert dan een daadwerkelijke review
Volgens mij hebben ze expres een heel klein mannetje als presentator gebruikt
Vaak bu'j te bang!
Prachtige auto maar helaas voor mij niet haalbaar in het leasebudget. Ik ben daarom nog altijd enorm benieuwd naar hoe de nieuwe V40 er gaat uit zien. Zeker qua multimedia systeem ziet het er in de nieuwe Volvo's toch echt een stuk moderner uit dan het systeem wat in de huidige V40's zit (en waarbij de traffic informatie trouwens erg matig is).
Dus ben razend benieuwd naar de eerste officiële beelden, maar dat zal nog wel even duren denk ik helaas.
Dus ben razend benieuwd naar de eerste officiële beelden, maar dat zal nog wel even duren denk ik helaas.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Verwijderd
Zal aan mij liggen maar ik vind zowel de nieuwe V60 als 90 echt niet mooi. Ik vond het mooie aan Volvo altijd de basic look en worden het worden nu helaas net zulke kitscherige patserbakken als Audi's/BMW's. Gelukkig rijd ik niet al te veel en rijd ik nog wel een jaar of zes met mijn "oude" V60 uit 2012.
Ik vind de MY19 V60 juist een hedendaagse mooi gestileerde versie van het vorige model @Musicmasters
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 24-02-2018 18:24 ]
Had je de mensen moeten horen toen de V70n werd ingevoerd. Dat lijkt toch helemaal niet op een Volvo met die rondingen?!?
Dus aan het vernieuwde uiterlijk van de V90/V60 wennen we ook wel weer.
Dus aan het vernieuwde uiterlijk van de V90/V60 wennen we ook wel weer.
Tenzij er niet een full electric van Volvo beschikbaar is eind dit jaar (wat mij het geval lijkt) ga ik denk toch voor de nieuwe V60 ipv een Tesla S.
Inmiddels m'n vijfde Volvo waar ik nu in rij dus nummer 6 is welkom
Inmiddels m'n vijfde Volvo waar ik nu in rij dus nummer 6 is welkom
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nieuwe auto!
Als boodschappenbak-vervanger van de 740, de V70 D5 hebben we ook gewoon. 

Een S80 uit 2007 die maar 140k gelopen heeft en altijd @ dealer in onderhoud is geweest.
2.5 Turbo-blok met 210pk en een automaat.
Er bleek geen stoelverwarming in te zitten (was wel vermeld @ advertentie/site) maar dat is mooi netjes achteraf ingebouwd.

Een S80 uit 2007 die maar 140k gelopen heeft en altijd @ dealer in onderhoud is geweest.
Eenzelfde auto heb ik ook op het oog
mooie auto hoor, ben een beetje jaloers
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik had liever eentje met beige interieur gehad en dan een donkerblauwe (alles behalve zwart) lakkleurtje, maar met deze km-stand kon ik deze niet laten staan eigenlijk.
Er zijn meer tweakers in de markt voor een S80, dus wel kapers op de kust!
Er zijn meer tweakers in de markt voor een S80, dus wel kapers op de kust!
Vandaag voor een V70 wezen kijken bij een zaak die vrijwel alleen in volvo's handelt. Dikke tegenvaller helaas. Was een supermooie V70, model 2008 met ramvol opties (zelfs stoelventilatie). Van de buiten- en binnenkant zag hij er ook super uit.
Dus maar een proefritje... Merkte dat hij wat naar rechts trok en het stuur een beetje trilde, maar dat was niet het ergste. Na een beetje in Nijmegen gereden te hebben wilde ik hem maar eens op z'n staart gaan trappen op de snelweg. Bij de oprit merkte ik al dat hij eenmaal in zijn 3 niet vooruit te branden was boven de 70. Ik kon nog net met 100km/h invoegen, maar het kruipen van 90 naar de 100 duurde onderhand 10sec. Ik dacht dat ik hem in zijn 6e versnelling had staan toen ik 60 reed, zo traag. Even terug naar zijn 3 gezet om door te trekken, maar hij trok voor geen meter. Zelfs boven op 3000 toeren kroop hij vooruit.
Wat ook vreemd was, was dat de jongen die hem nog naar buiten moest rijden in het begin aangaf dat hij de accu bij had moeten laten. Iets wat wel vaker voorkwam bij Volvo's die iets langer dan een week hebben stilgestaan.
Alles bij elkaar vond ik het maar een raar verhaal. Ik heb toevallig kunnen zien dat de auto al zeker langer dan een maand te koop staat op internet en dan vind ik het bijzonder vreemd dat zij aangeven geen weet te hebben van dit euvel. Ik durf er om te wedden dat er meer mensen zijn geweest die hebben proefgereden. Als zo'n auto verder bevalt en geen mankementen vertoond dan wordt zo'n bak meteen verkocht. En als meer mensen proef hebben gereden (wat bijna niet anders kan), dan is er altijd wel iemand die ook even de snelweg gaat proberen. Zoiets moet dan allang door een eerdere klant zijn gemeld.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe dat bedrijf in zijn geheel te mijden, ook al krijgen zij wel bakken vol goede recenties. Mijn vertrouwen is in elk geval pleite.
Dus maar een proefritje... Merkte dat hij wat naar rechts trok en het stuur een beetje trilde, maar dat was niet het ergste. Na een beetje in Nijmegen gereden te hebben wilde ik hem maar eens op z'n staart gaan trappen op de snelweg. Bij de oprit merkte ik al dat hij eenmaal in zijn 3 niet vooruit te branden was boven de 70. Ik kon nog net met 100km/h invoegen, maar het kruipen van 90 naar de 100 duurde onderhand 10sec. Ik dacht dat ik hem in zijn 6e versnelling had staan toen ik 60 reed, zo traag. Even terug naar zijn 3 gezet om door te trekken, maar hij trok voor geen meter. Zelfs boven op 3000 toeren kroop hij vooruit.
Wat ook vreemd was, was dat de jongen die hem nog naar buiten moest rijden in het begin aangaf dat hij de accu bij had moeten laten. Iets wat wel vaker voorkwam bij Volvo's die iets langer dan een week hebben stilgestaan.
Alles bij elkaar vond ik het maar een raar verhaal. Ik heb toevallig kunnen zien dat de auto al zeker langer dan een maand te koop staat op internet en dan vind ik het bijzonder vreemd dat zij aangeven geen weet te hebben van dit euvel. Ik durf er om te wedden dat er meer mensen zijn geweest die hebben proefgereden. Als zo'n auto verder bevalt en geen mankementen vertoond dan wordt zo'n bak meteen verkocht. En als meer mensen proef hebben gereden (wat bijna niet anders kan), dan is er altijd wel iemand die ook even de snelweg gaat proberen. Zoiets moet dan allang door een eerdere klant zijn gemeld.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe dat bedrijf in zijn geheel te mijden, ook al krijgen zij wel bakken vol goede recenties. Mijn vertrouwen is in elk geval pleite.
Hmm dat klinkt niet goed, welke zaak was dat dan?
Een V70 of S80 die een kant op trekt komt vaker voor, en dat zijn auto's die je echt moet laten staan (zo heb ik ondertussen al van meerdere vaklui mogen horen).
Klinkt als iets wat begint met een H?benchMarc schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:09:
Wat voor motorisering had de V70?
Heb wat jaren terug een mooie V70 R proef gereden; die kon zelf bij een T splitsing afslaan zo erg trok ie naar rechts. De verkoper nog zeggen dat het nog nooit opgevallen was. 
Anyhow, mijn ervaring sowieso met trekkende auto's is een rooie vlag (tenzij uitlijn issue). Staat hier een Citroen in de straat welke zo krom is dat de kont enkele centimeters uit lijn is met de voorkant.
Anyhow, mijn ervaring sowieso met trekkende auto's is een rooie vlag (tenzij uitlijn issue). Staat hier een Citroen in de straat welke zo krom is dat de kont enkele centimeters uit lijn is met de voorkant.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
En eindigt op Ennes?Red devil schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Klinkt als iets wat begint met een H?
Vaak bu'j te bang!
Audi’s en BMW’s - en de nieuwe Volvo’s - kitsch noemen vergt een logica die ik moeilijk kan volgenVerwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:31:
[...]
Zal aan mij liggen maar ik vind zowel de nieuwe V60 als 90 echt niet mooi. Ik vond het mooie aan Volvo altijd de basic look en worden het worden nu helaas net zulke kitscherige patserbakken als Audi's/BMW's. Gelukkig rijd ik niet al te veel en rijd ik nog wel een jaar of zes met mijn "oude" V60 uit 2012.
Here you go:Bart-Willem schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:37:
Hmm dat klinkt niet goed, welke zaak was dat dan?Een V70 of S80 die een kant op trekt komt vaker voor, en dat zijn auto's die je echt moet laten staan (zo heb ik ondertussen al van meerdere vaklui mogen horen).
Red devil schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Klinkt als iets wat begint met een H?
De motorisering is een 2.4D (163pk versie) met handbak.
Duidelijk, bij wegblijven dus.
Zo'n 2.4D hoort een raket te zijn op de snelweg.
Ik heb zelf goede ervaringen met Hermes in Deurne (niet te verwarren met Hennes) en die hebben een leuke XC70 diesel staan, wel iets meer gelopen dan de diesel waar je nu voor op pad geweest bent: http://external.autotrade...eurne.com/css/1005749.css en die werken veel samen met Peters in Ysselsteyn (bij Venray) en die hebben ook iets leuks staan: http://voorraadmodule.vwe...0-2-0-d3-limited-edition/ M'n vorige S80 was van Hermes Deurne maar stond uiteindelijk @ Ysselsteyn.
M'n S80 komt helemaal uit Drenthe (http://www.brouwerrogat.nl/portal/occassions/ echt perfect geholpen), dus dat was een lange terugweg naar Eindhoven afgelopen vrijdag (zeker omdat er een shitload aan files stond).
Er staat genoeg troep te koop, je zou verwachten dat je in Nijmegen bij zo'n specialist zou slagen maar als het gewoon dozenschuivers zijn die ex-leasers asap (zonder verdere controle kennelijk) willen doorstoten dan moet je er ook niet wezen denk ik.
Ik heb zelf goede ervaringen met Hermes in Deurne (niet te verwarren met Hennes) en die hebben een leuke XC70 diesel staan, wel iets meer gelopen dan de diesel waar je nu voor op pad geweest bent: http://external.autotrade...eurne.com/css/1005749.css en die werken veel samen met Peters in Ysselsteyn (bij Venray) en die hebben ook iets leuks staan: http://voorraadmodule.vwe...0-2-0-d3-limited-edition/ M'n vorige S80 was van Hermes Deurne maar stond uiteindelijk @ Ysselsteyn.
M'n S80 komt helemaal uit Drenthe (http://www.brouwerrogat.nl/portal/occassions/ echt perfect geholpen), dus dat was een lange terugweg naar Eindhoven afgelopen vrijdag (zeker omdat er een shitload aan files stond).
Er staat genoeg troep te koop, je zou verwachten dat je in Nijmegen bij zo'n specialist zou slagen maar als het gewoon dozenschuivers zijn die ex-leasers asap (zonder verdere controle kennelijk) willen doorstoten dan moet je er ook niet wezen denk ik.
Verwijderd
Smaak is altijd een persoonlijke kwestie. Daar is ook niets logisch aan.Daniel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Audi’s en BMW’s - en de nieuwe Volvo’s - kitsch noemen vergt een logica die ik moeilijk kan volgen. Tenzij je doelt op de gifgroene RS5 die bij Audi Amsterdam staat
Ik woon zelf net naast Eindhoven dus ga eens zeker naar de adresjes kijken die je aangaf. Overigens hoef ik niet per sé een diesel. Ik rijd 25dkm per jaar en met benzine zal het misschien wat duurder zijn, maar een beetje lol mag ook geld kosten. Een T6 gaat me wat te ver, want dat wordt gewoon 1 op 6 rijden, maar een 2.5T vind ik ook helemaal prima. Was ook laatst een hele mooie S80 tegengekomen, maar wel van 2005 helaas. Heb liever de types van 2008-2011 waarbij de console wat meer van deze tijd is.Bart-Willem schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:16:
Duidelijk, bij wegblijven dus.Zo'n 2.4D hoort een raket te zijn op de snelweg.
![]()
Ik heb zelf goede ervaringen met Hermes in Deurne (niet te verwarren met Hennes) en die hebben een leuke XC70 diesel staan, wel iets meer gelopen dan de diesel waar je nu voor op pad geweest bent: http://external.autotrade...eurne.com/css/1005749.css en die werken veel samen met Peters in Ysselsteyn (bij Venray) en die hebben ook iets leuks staan: http://voorraadmodule.vwe...0-2-0-d3-limited-edition/ M'n vorige S80 was van Hermes Deurne maar stond uiteindelijk @ Ysselsteyn.![]()
Het liefst zoek ik een V70, ook al heb ik niet per sé alle ruimte nodig. Wel verrekte handig met vakanties naar Noorwegen waar ik volle bak aan spullen meeneem.
Moet alleen wel deze maand beslissen, want ben recent van werkgever veranderd en raak dus mijn leaseauto kwijt.
Ik had lekker een dikke diesel gekocht en die laten tunen.benchMarc schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Moet alleen wel deze maand beslissen, want ben recent van werkgever veranderd en raak dus mijn leaseauto kwijt.
M'n v50 2.0d staat te koop. Redelijk in de buurt ook nog.benchMarc schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Ik woon zelf net naast Eindhoven dus ga eens zeker naar de adresjes kijken die je aangaf. Overigens hoef ik niet per sé een diesel. Ik rijd 25dkm per jaar en met benzine zal het misschien wat duurder zijn, maar een beetje lol mag ook geld kosten. Een T6 gaat me wat te ver, want dat wordt gewoon 1 op 6 rijden, maar een 2.5T vind ik ook helemaal prima. Was ook laatst een hele mooie S80 tegengekomen, maar wel van 2005 helaas. Heb liever de types van 2008-2011 waarbij de console wat meer van deze tijd is.
Het liefst zoek ik een V70, ook al heb ik niet per sé alle ruimte nodig. Wel verrekte handig met vakanties naar Noorwegen waar ik volle bak aan spullen meeneem.
https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller
Tnx voor het aanbod, maar ik heb mijn zinnen op òf een S80 òf een V70 gezet met minder dan 2 ton op de teller (liever richting de 150dkm).Yucon schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:24:
[...]
M'n v50 2.0d staat te koop. Redelijk in de buurt ook nog.
https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller
Brouwer in Rogat is inderdaad een topadres, ik heb daar mijn V70 ‘12 ook vandaan. Ik heb de D3 5-pitter, ik heb m laten chippen naar 185 ps/480 Nm. Ik ben zo tevreden over Brouwer dat ik daar nog steeds mijn beurten doe (woon nu in Bilthoven).
Omslagpunt ligt bij dit model al vrij laag, namelijk op 18k. Als je voor een benzine gaat zou ik de T4 links laten liggen, die komt namelijk echt tekort. Dan kun je beter voor de 2.5T gaan, helaas vind je deze vrij weinig!
Nadeel van de diesel is dan weer dat je gezeik kan krijgen aan de EGR en DPF, maar daar zijn (of waren) oplossingen voor.
Omslagpunt ligt bij dit model al vrij laag, namelijk op 18k. Als je voor een benzine gaat zou ik de T4 links laten liggen, die komt namelijk echt tekort. Dan kun je beter voor de 2.5T gaan, helaas vind je deze vrij weinig!
Nadeel van de diesel is dan weer dat je gezeik kan krijgen aan de EGR en DPF, maar daar zijn (of waren) oplossingen voor.
[ Voor 61% gewijzigd door havana op 26-02-2018 07:51 ]
Ik reed vorig jaar een paar keer in een Metallic elbaietgroen Mercedes A 160 met AMG line. Kon het wel hebben hoorDaniel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Audi’s en BMW’s - en de nieuwe Volvo’s - kitsch noemen vergt een logica die ik moeilijk kan volgen. Tenzij je doelt op de gifgroene RS5 die bij Audi Amsterdam staat
Whoop! Ik ga naar de MY19 V60 preview!
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 26-02-2018 00:43 ]
De T4 is een 180pk 1.6 turbo, dat is sneller en lichter dan jouw D3. Misschien niet de meest spraakmakende motor, maar tekort zou ik het niet noemen.havana schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:41:
Brouwer in Rogat is inderdaad een topadres, ik heb daar mijn V70 ‘12 ook vandaan. Ik heb de D3 5-pitter, ik heb m laten chippen naar 185 ps/420 Nm. Ik ben zo tevreden over Brouwer dat ik daar nog steeds mijn beurten doe (woon nu in Bilthoven).
Ik was al zeer te spreken over de V40 T3...
Vergelijk het koppel eens...AndRo555 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 01:08:
[...]
De T4 is een 180pk 1.6 turbo, dat is sneller en lichter dan jouw D3. Misschien niet de meest spraakmakende motor, maar tekort zou ik het niet noemen.
Verwijderd
Als wij het over hetzelfde bedrijf hebben dan heb ik daar vorig jaar mei een V70 D5 gekocht. Tot nu toe geen gekke dingen aan gehad, maarja dat kan ook meer geluk dan wijsheid zijnbenchMarc schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:09:
Vandaag voor een V70 wezen kijken bij een zaak die vrijwel alleen in volvo's handelt. Dikke tegenvaller helaas. Was een supermooie V70, model 2008 met ramvol opties (zelfs stoelventilatie). Van de buiten- en binnenkant zag hij er ook super uit.
Een kennis van me komt er al jaren voor alles, die is er helemaal lyrisch over. Maar ik heb ook een verhaal gehoord (5e hands borrelpraat-info) over iemand die onder garantie zo ongeveer de hele auto heeft moeten laten verbouwen. Kennelijk was er voor verkoop nergens naar gekeken. (dat gevoel bekruipt me bij de auto in jouw verhaal ook een beetje)
Heeft er iemand van jullie ervaring met een Volvo V40 Ph2 1.8 Bi Fuel (LPG) uit 2001.
Ik zie een mooie youngtimer (260.000km), maar kan niet zoveel vinden over de motor. Is dit gewoon oke of zijn er rare dingen van bekend?
Ik zie een mooie youngtimer (260.000km), maar kan niet zoveel vinden over de motor. Is dit gewoon oke of zijn er rare dingen van bekend?
Die 1.8 BiFuel motor is van Ford en is veel toegepast in de Ford Focus uit dezelfde tijd (heb er zelf ooit eentje gehad en dat was probleemloos). Is veel over te vinden. Zoek maar eens op de Focus forums. Schijnt redelijk goed betrouwbaar te zijn.
Nee.. dit is een motor uit 2001. Dan heb je het over de oude Whiteblocks.Rinaldootje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:46:
Die 1.8 BiFuel motor is van Ford en is veel toegepast in de Ford Focus uit dezelfde tijd (heb er zelf ooit eentje gehad en dat was probleemloos). Is veel over te vinden. Zoek maar eens op de Focus forums. Schijnt redelijk goed betrouwbaar te zijn.
Schijnen wel goed op LPG te willen.
De 1.8 flexifuel is pas in 2007 gekomen, en die draait niet op LPG, maar op e85.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 26-02-2018 20:02 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Euhm, whiteblocks van Renault?GAIAjohan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Nee.. dit is een motor uit 2001. Dan heb je het over de oude Whiteblocks samen met Renault.
Schijnen wel goed op LPG te willen.
De 1.8 flexifuel is pas in 2007 gekomen, en die draait niet op LPG, maar op e85.
De V40 van die bouwjaren is voor zover ik weet met 2 soorten 1.8's geleverd, een whiteblock (=Volvo) en dat Mitsubishi GDI blok (want V40=Carisma enzo)
Hebben we het nu over Hennes?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Als wij het over hetzelfde bedrijf hebben dan heb ik daar vorig jaar mei een V70 D5 gekocht. Tot nu toe geen gekke dingen aan gehad, maarja dat kan ook meer geluk dan wijsheid zijnDestijds in ieder geval een prima gevoel overgehouden aan de hele deal. Verder kom ik er nooit, onderhoud doe ik zelf of bij Volvoservice in Elst.
Een kennis van me komt er al jaren voor alles, die is er helemaal lyrisch over. Maar ik heb ook een verhaal gehoord (5e hands borrelpraat-info) over iemand die onder garantie zo ongeveer de hele auto heeft moeten laten verbouwen. Kennelijk was er voor verkoop nergens naar gekeken. (dat gevoel bekruipt me bij de auto in jouw verhaal ook een beetje)
Ik zie daar idd altijd wel leuke Volvo's voorbij komen. Maar op de diverse Volvo-fora zijn ze er niet zo te spreken over (maarja, de gemiddelde bezoeker van een Volvoforum weet nog net rechtsom vast is, en linksom los
Eskes in Arnhem in heeft vaak ook dikke Volvo's voor weinig geld te koop. Alleen heb ik daar uit eerste hand een slecht verhaal over gehoord (iets met een half opgelapte XC70 waar alles scheef aan was
[ Voor 54% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2018 19:23 ]
Vaak bu'j te bang!
Hmm ik dacht dat die nog samen met Renault waren, maar niet dus.-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:20:
[...]
Euhm, whiteblocks van Renault?![]()
De V40 van die bouwjaren is voor zover ik weet met 2 soorten 1.8's geleverd, een whiteblock (=Volvo) en dat Mitsubishi GDI blok (want V40=Carisma enzo)
In ieder geval dat GDI blok moet je vermijden.. alleen 98, kan niet op E10, ongeschikt voor gas zover ik weet, en allerlei kinderziektes van directe inspuiting
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 26-02-2018 19:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Het begint met een H en eindigt op Ennes inderdaad-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:20:
Hebben we het nu over Hennes?
Ik zie daar idd altijd wel leuke Volvo's voorbij komen. Maar op de diverse Volvo-fora zijn ze er niet zo te spreken over (maarja, de gemiddelde bezoeker van een Volvoforum weet nog net rechtsom vast is, en linksom los).
Wat betreft het Volvoforum heb je wel gelijk, dat is een leuke plek om met je gepoetste auto te pronken maar voor technische onderwerpen kun je beter naar het Vivaforum gaan. Vaak roept iemand daar iets en een week later is het voor 300 man de onbetwiste waarheid....
Nou, dat gevoel van je is ook de waarheid. Ik heb ze de vraag gesteld waarom ze dit euvel niet zelf hebben gezien, want ik neem aan dat jullie zelf ook eerst een proefritje maken? Het antwoord was dat men heel veel auto's inkoopt waarvan sommigen ook weer heel snel naar andere handelaren worden doorverkocht "as is". Dus men ziet niet altijd alle mankementen en als die er zijn worden ze niet eerst opgelapt omdat sommige bedrijven de auto gewoon zo willen kopen, dus gaan ze daar zelf geen geld insteken. Als de klant vervolgens met klachten komt bij de proefrit maar hem wel wil kopen, dan lossen ze alle problemen op.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:32:
[...]
Als wij het over hetzelfde bedrijf hebben dan heb ik daar vorig jaar mei een V70 D5 gekocht. Tot nu toe geen gekke dingen aan gehad, maarja dat kan ook meer geluk dan wijsheid zijnDestijds in ieder geval een prima gevoel overgehouden aan de hele deal. Verder kom ik er nooit, onderhoud doe ik zelf of bij Volvoservice in Elst.
Voor mij persoonlijk vind ik dat een verkeerde insteek. Dat ze de auto's misschien niet direct repareren vóór verkoop is één, omdat ik wel snap dat ze doorverkocht worden aan handelaren, maar ik ben van mening dat je als bedrijf elke auto door hoort te testen en met dergelijke jarenlange ervaring heel goed moet kunnen vaststellen wat eraan mankeert en dat je dat van tevoren aan een potentiële klant meldt.
Maar daarom ben ik waarschijnlijk ook geen autohandelaar.
Die Renault (1.4 en 1.7) zaten in de 440/460/480 enzo, en volgens zelfs in de 340 (met carburateurGAIAjohan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:45:
[...]
Hmm ik dacht dat die nog samen met Renault waren, maar niet dus.
In ieder geval dat GDI blok moet je vermijden.. alleen 98, kan niet op E10, ongeschikt voor gas zover ik weet, en allerlei kinderziektes van directe inspuiting
Die GDI blokken schijnen idd niet zo heel best te zijn!
Vaak bu'j te bang!
1.7 is een mooi blok, met de nokkenas bovenin.
De 1.8 in de 4 serie is ook van Renault en dat zie je gelukkig weer terug met lekke koppakkingen en alles. 
Gdi is een mitsubatsu blok, idd niet het grootste succes...
Gdi is een mitsubatsu blok, idd niet het grootste succes...
[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 26-02-2018 20:56 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
B18U is daarentegen weer prima. Maar bij Volvo waren t centenneukers, want monoinjectie. De Renault 19 1.8 had multipoint.
Maar daarom koop je daar ook nooit meer een wagen. Dat ze schade nog niet repareren is tot daar aan toe maar de vraagrpijs is wel insclusief alle reparaties. Als je als handelaar erop gokt dat je klant iets mist en dat je zo wat geld kan besparen dan moet je niet aan particulieren verkopen. Ooit was daar het BOVAG keurmerk voor en ik dacht nog steeds. Die kan je wellicht ook eens een melding geven over een garage.benchMarc schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:02:
[...]
<>
Maar daarom ben ik waarschijnlijk ook geen autohandelaar.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk niet dat ik er nog actie voor ga ondernemen. Heb het op dit moment eigenlijk al druk zat en moet nog steeds een mooie Volvo binnen 1 maand vinden
Te druk met projecten en deadlines op het werk dat ik ook niet ff vrij kan pakken tussendoor. De weekenden zitten ook al zo goed als ramvol. Dus dit zet ik even aan de kant.
Zou wel wat zijn als een andere GoT'er uit Nijmegen daar nu naar dezelfde bak zou gaan kijken om te zien of het nu wel van tevoren wordt aangegeven. Dan sta je best wel sterk want men is verplicht bekende gebreken te melden. Nu kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of ze het wisten, dan wel.
Maarja, wat schieten we er allemaal mee op?...
Zou wel wat zijn als een andere GoT'er uit Nijmegen daar nu naar dezelfde bak zou gaan kijken om te zien of het nu wel van tevoren wordt aangegeven. Dan sta je best wel sterk want men is verplicht bekende gebreken te melden. Nu kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of ze het wisten, dan wel.
Maarja, wat schieten we er allemaal mee op?...
Alleen de 16V toch?sugarlee89 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:03:
B18U is daarentegen weer prima. Maar bij Volvo waren t centenneukers, want monoinjectie. De Renault 19 1.8 had multipoint.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je bracht me even aan t twijfelen, maar kan m herinneren dat die motor F3p heete. Identiek aan de B18u maar dan bij Renault en met multi of singlepoint injectie. Ooit gekeken om mn mono om tebouwen naar multi in een 460. Maar toen maar zn grotere broer uit de 9 serie gekocht.
De 16 klepper was een ander type en ook een duurder prijskaartje. Zoals je bij veel merken zag tot begin jaren 90. Een volvo 940 16 klepper zag je ook niet vaak, Pas bij de komst van 850 en toen deden ze t maar meteen goed en gaven ze m ook nog een cilinder extra haha.
Die 8 klepper is ook een waardeloze constructie bij dat type, in en uitlaat traject aan dezelfde kant.
De 16 klepper was een ander type en ook een duurder prijskaartje. Zoals je bij veel merken zag tot begin jaren 90. Een volvo 940 16 klepper zag je ook niet vaak, Pas bij de komst van 850 en toen deden ze t maar meteen goed en gaven ze m ook nog een cilinder extra haha.
Die 8 klepper is ook een waardeloze constructie bij dat type, in en uitlaat traject aan dezelfde kant.
[ Voor 21% gewijzigd door sugarlee89 op 26-02-2018 23:00 ]
Heb zelf een Space Star gehad met dat GDI blok.-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:07:
[...]
Die GDI blokken schijnen idd niet zo heel best te zijn!
Probleem lag niet aan het blok zelf, maar aan de benzine die er in hoorde.
In Azië werd benzine zonder zwavel verkocht, die hoort in een GDI, maar die benzine werd niet in de EU verkocht. Met als gevolg, dat het blok, vanwege de directe terug gang van de uitlaatgassen, langzaam volliep met aanslag van zwavel. Dit moest er bij elke beurt, met chemische troep uitgehaald worden.
En, je raadt het al, dat krijg je nooit helemaal weg. Om uiteindelijk het blok heel slecht te laten lopen.
Toen ik er in rond reed, was het een heerlijk, krachtig blok. Heb later dezelfde SpaceStar gehad, maar toen met een Renault 1.8 blok, dat was wel een achteruitgang wat soepelheid betreft.
Hèhè mijn V40 weer terug met nieuwe koplampen en een alarmsysteem. Een DEFA DVS90 met losse extra transponder. Wel een paar gekke dingen gemerkt... Na het openen, alarm uitschakelen en instappen was ik een paar minuten bezig met spullen terug op hun plek leggen. Toen ik vervolgens wilde starten reageerde hij niet op de startknop. Nadat ik nog een keer op de alarmtransponder had gedrukt startte hij wel... En toen ik thuis kwam reageerde hij niet op de startknop om uit te schakelen. Moest ik wederom op de alarmtransponder drukken voor ik de auto kon uitzetten... Beetje vreemd... Eens een paar dagen aanzien maar dat lijkt me niet de bedoeling...
Dat lijkt me echt heel annoying als dat voortaan de procedure moet zijn.
Als dat morgen nog steeds zo is dan zou ik meteen aan de lijn hangen.
Precies mijn idee.Bart-Willem schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:43:
Dat lijkt me echt heel annoying als dat voortaan de procedure moet zijn.Als dat morgen nog steeds zo is dan zou ik meteen aan de lijn hangen.
@Mx. Alba Ik lees op de website, dat jouw alarm ook nog deze optie kan hebben:
Kan jouw versie deze (irritante?) uitbreiding hebben?Second Authorization
Second Authorization is an additional alarm remote that prevents advanced thieves from stealing your car by hijacking the signal from your keyless system or exploiting other weaknesses in the car’s original lock and security systems. The unit employs a rolling “anti-grabbing” code that impossible to hijack or copy.
[ Voor 5% gewijzigd door Rinaldootje op 28-02-2018 08:49 . Reden: link toegevoegd ]
Hmmm. Vanmorgen dus weer. Ik moest een keer extra op de alarmtransponder drukken om de auto te kunnen starten, en ook weer om de auto uit te kunnen zetten na aankomst op kantoor.
Toen viel me op dat de indicator LED niet knipperde toen ik de auto afsloot, terwijl hij dat wel zou moeten doen. Gisterenavond knipperde de LED ook niet, maar toen had ik de handleiding nog niet gelezen en wist ik dus niet dat hij dat moest doen, en wist ik ook nog niet eens waar dat LEDje verstopt zat (rechts naast de binnenspiegel). Bleek ik mijn sleutelbos in de auto te hebben laten liggen, dus ik loop terug naar de auto, ontgrendel de auto, en hoor de *piep piep* van het alarm dat aangeeft dat ik die er nog af moet halen; dat is zoals het hoort. Om te testen heb ik niet op de alarmtransponder gedrukt, deur geopend, sleutels gepakt, deur weer dicht, en auto weer vergrendelen. *Piep* zegt het alarm en het LEDje begint te knipperen...
Dus het ziet ernaar uit dat het alarm tot dat moment niet werkte zoals het hoorde te werken. Vanmiddag nog even aanzien of er dan nog gekkigheid is mbt de startknop. Zo ja dan bel ik morgen die alarmtoko.
Toen viel me op dat de indicator LED niet knipperde toen ik de auto afsloot, terwijl hij dat wel zou moeten doen. Gisterenavond knipperde de LED ook niet, maar toen had ik de handleiding nog niet gelezen en wist ik dus niet dat hij dat moest doen, en wist ik ook nog niet eens waar dat LEDje verstopt zat (rechts naast de binnenspiegel). Bleek ik mijn sleutelbos in de auto te hebben laten liggen, dus ik loop terug naar de auto, ontgrendel de auto, en hoor de *piep piep* van het alarm dat aangeeft dat ik die er nog af moet halen; dat is zoals het hoort. Om te testen heb ik niet op de alarmtransponder gedrukt, deur geopend, sleutels gepakt, deur weer dicht, en auto weer vergrendelen. *Piep* zegt het alarm en het LEDje begint te knipperen...
Dus het ziet ernaar uit dat het alarm tot dat moment niet werkte zoals het hoorde te werken. Vanmiddag nog even aanzien of er dan nog gekkigheid is mbt de startknop. Zo ja dan bel ik morgen die alarmtoko.
Dat heeft hij inderdaad en dat is verplicht tegenwoordig. Hoe het zou moeten werken is: als je de auto afsluit gaat het alarm er automatisch op. Als je de auto ontgrendelt, blijft het alarm er nog op, en moet je binnen 30 seconden op het knopje op de extra alarmtransponder drukken om het alarm eraf te halen. Maar kennelijk was er dus iets aan het buggen. Kinderziekte misschien? Nu staat volgens mij het alarm er voor het eerst echt op en werkt het systeem zoals het in de manual beschreven is dus ik hoop dat het uitschakelen van de startknop terwijl het alarm eraf hoort te zijn nu ook verleden tijd is...Rinaldootje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:48:
@Mx. Alba Ik lees op de website, dat jouw alarm ook nog deze optie kan hebben:
[...]
Kan jouw versie deze (irritante?) uitbreiding hebben?
Toch even die alarmtoko gebeld.
Bij het starten van de auto is het kennelijk normaal. Dertig seconden na het uitschakelen van het alarm gaat de startonderbreker er namelijk weer op... Maar er zit eigenlijk altijd wel meer dan dertig seconden tussen het moment dat ik de auto ontgrendel en 'm start. Spullen achterin gooien, jas uit doen, telefoon aan mijn dashboard hangen, etc... Maar dat dat ook bij het uitzetten van de auto weer nodig zou zijn was volgens hem niet normaal dus hij gaat het bespreken met de monteur en ze bellen me terug.
[edit]
Ze belden me al terug. Kennelijk is de software van het alarm nog niet 100% compatible met het nieuwe model V40... Die nieuwe versie zou zeer binnenkort klaar moeten zijn en dat zou de problemen moeten verhelpen - ook bij het starten.
(Maar waarom bouw je dan een niet volledig compatible alarmsysteem in?!?)
[edit2]
En ze belden weer terug. Vanmiddag komt er een monteur langs om de nodige aanpassingen te doen.
We shall see!
Bij het starten van de auto is het kennelijk normaal. Dertig seconden na het uitschakelen van het alarm gaat de startonderbreker er namelijk weer op... Maar er zit eigenlijk altijd wel meer dan dertig seconden tussen het moment dat ik de auto ontgrendel en 'm start. Spullen achterin gooien, jas uit doen, telefoon aan mijn dashboard hangen, etc... Maar dat dat ook bij het uitzetten van de auto weer nodig zou zijn was volgens hem niet normaal dus hij gaat het bespreken met de monteur en ze bellen me terug.
[edit]
Ze belden me al terug. Kennelijk is de software van het alarm nog niet 100% compatible met het nieuwe model V40... Die nieuwe versie zou zeer binnenkort klaar moeten zijn en dat zou de problemen moeten verhelpen - ook bij het starten.
(Maar waarom bouw je dan een niet volledig compatible alarmsysteem in?!?)
[edit2]
En ze belden weer terug. Vanmiddag komt er een monteur langs om de nodige aanpassingen te doen.
We shall see!
[ Voor 30% gewijzigd door Mx. Alba op 28-02-2018 10:29 ]