Mooi ding! Vooral door die achterste strakke lijn vind ik hem op de V60 lijken, mooie opvolger dus in de line-up.J0YR1D3R schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:56:
[...]
Is gewoon hoe het er echt uit komt te zien hoor
https://twitter.com/volvocars/status/964130270856216576
[afbeelding]
Hoe weet je of dit aanwezig is op de V40? Als de startstop aanstaat hoor ik af en toe wel een constante piep van onder de moterkap komen als de motor uitstaat. Is dit de standkachel die stiekem aan het werk is?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:17:
[...]
Er zal toch wel gewoon een Euro-knaller á la V40 D2 blijven in het assortiment?
Gister trouwens mijn standkachel laten activeren door Volvotune, werkt als een spreekwoordelijk zonnetje! Met dank aan de Duitsers zat er kennelijk al een standkachel ingebouwd (heeft te maken met emissie en het bijverwarmen van de motor tijdens koude start geloof ik) maar deze was alleen softwarematig nog niet aangezet als zijnde programmeerbare standkachel.
Belgische V40 D2 Ocean Race 82gr 2016 model.
Verwijderd
Excuses, het tweede deel van mijn post ging over mijn V70nLambo LP670 SV schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:27:
[...]
Hoe weet je of dit aanwezig is op de V40? Als de startstop aanstaat hoor ik af en toe wel een constante piep van onder de moterkap komen als de motor uitstaat. Is dit de standkachel die stiekem aan het werk is?
Belgische V40 D2 Ocean Race 82gr 2016 model.
Deze auto`s zijn in DL geleverd met een "verborgen" standkachel
Ik hoop me binnen een paar maanden hier ook te kunnen melden. Vandaag de eerste V90 bekeken bij Broekhuis. Wat een auto qua design.
Heb een jong gebruikte T5 bekeken en een nieuwe Inscription d4. Ik heb de laatste jaren Audi gereden maar overweeg dus de overstap te maken naar Volvo. Wel zit ik met welke motor. Ik rijd 35k per jaar. Dus diesel lijkt voordeliger. Echter ben huiverig voor de restwaarde. Nu rijd ik zelden langer dan 3 jaar in een auto en dan zal diesel nog wel iets opbrengen maar toch. Diesels worden wel hard minder qua populariteit en restwaarde. De T4 en 5 zijn niet bepaald zuinig. De twin engine is me te duur met een vanaf prijs van 76k. Ik wil eigenlijk max op 65k uitkomen. Dus ben nog druk aan het orienteren. Zouden jullie in mijn situatie nogmaals voor een diesel gaan?
^^ Ik zou sowieso de rekensom maken wat gerekend over drie jaar gebruik voordeliger is. Diesel zit inderdaad in het verdomhoekje, maar een nieuwe V90 diesel schrijft in drie jaar tijd echt niet af naar nul 
Met 35k km per jaar en een verwacht gebruik van 3 jaar, zou ik nu zeker nog een diesel overwegen. Een jong gebruikte D4 of D5 is geen optie?
Met 35k km per jaar en een verwacht gebruik van 3 jaar, zou ik nu zeker nog een diesel overwegen. Een jong gebruikte D4 of D5 is geen optie?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ja diesel zit in een verdomhoekje, maar de nieuwe 'schone' diesels zullen nog erg lang hun voordeel (iig korting op wgb) blijven behouden en welkom blijven in stadscentra in Duitsland bv. Dus dat loopt wel los.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Jong gebruikte zeker een optie. Zelfs de voorkeur. Liefst een auto met 10 tot max 20k op de teller. Een D4 of D5 jong gebruikt vallen ruim binnen mijn budget. Misschien toch overwegen. Rijd nu een A4 avant 2.0 tdi uit begin 2016. Die doet al minder dan verwacht tot nu toe. Maar moet zeggen, heb nog niet actief onderhandeld. Broekhuis biedt 31k inruil. Nieuwwaarde 2 jaar geleden was 60k. 65k op teller. Dat diesels niet na 3 jaar naar 0 gaan snap ik, maar als er bv 7,5k verschil in zit dan gaat het hard natuurlijk.Wok schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:14:
^^ Ik zou sowieso de rekensom maken wat gerekend over drie jaar gebruik voordeliger is. Diesel zit inderdaad in het verdomhoekje, maar een nieuwe V90 diesel schrijft in drie jaar tijd echt niet af naar nul
Nieuwe auto's schrijven ongeveer de helft af in drie tot vier jaar, dus ook als je jong gebruikt koopt, brengt je auto bij inruil hooguit de helft van de nieuwwaarde op als-ie op dat moment zo'n vier jaar oud is... Sterker: bij inruil op jong gebruikt krijg je nog minder terug, omdat de marge voor de verkoper ook minder is. Daarna wordt de afschrijving rap minder - tussen de vier en tien jaar oud is de afschrijving meestal beperkt - maar gaat de waarde na tien jaar juist weer rap naar beneden.
Als je twee jaar geleden die A6 nieuw hebt gekocht, ga je dat nu inderdaad goed voelen. Zeker omdat je nu bij een ander merk winkelt. Een Audi-dealer zal je waarschijnlijk nog 35+k inruil bieden als je een nieuwe A6 bestelt, maar een 'vreemd merk' zit helemaal niet te wachten op een 'vreemd merk' als inruil en doet daarom een veel lager inruilbod.
Als je twee jaar geleden die A6 nieuw hebt gekocht, ga je dat nu inderdaad goed voelen. Zeker omdat je nu bij een ander merk winkelt. Een Audi-dealer zal je waarschijnlijk nog 35+k inruil bieden als je een nieuwe A6 bestelt, maar een 'vreemd merk' zit helemaal niet te wachten op een 'vreemd merk' als inruil en doet daarom een veel lager inruilbod.
[ Voor 6% gewijzigd door Wok op 16-02-2018 21:41 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik heb de V90 T5. Heerlijke auto , genoeg PK en vooral in de Inscription edition vele extra’s. Beste auto die ik ooit heb gehad. Vorige auto’s waren een S60D5,BMW 520 touring, V70 2.0D en een V70T4.Teknix1982 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:06:
Ik hoop me binnen een paar maanden hier ook te kunnen melden. Vandaag de eerste V90 bekeken bij Broekhuis. Wat een auto qua design.Heb een jong gebruikte T5 bekeken en een nieuwe Inscription d4. Ik heb de laatste jaren Audi gereden maar overweeg dus de overstap te maken naar Volvo. Wel zit ik met welke motor. Ik rijd 35k per jaar. Dus diesel lijkt voordeliger. Echter ben huiverig voor de restwaarde. Nu rijd ik zelden langer dan 3 jaar in een auto en dan zal diesel nog wel iets opbrengen maar toch. Diesels worden wel hard minder qua populariteit en restwaarde. De T4 en 5 zijn niet bepaald zuinig. De twin engine is me te duur met een vanaf prijs van 76k. Ik wil eigenlijk max op 65k uitkomen. Dus ben nog druk aan het orienteren. Zouden jullie in mijn situatie nogmaals voor een diesel gaan?
Minpuntje is wel de kleine tank inhoud van maar 50 liter. Ding doet 1 op 10 dus je staat veel met een slang in je hand.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Welke auto vond je het fijnst eigenlijk?backupdevice schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:46:
[...]
Ik heb de V90 T5. Heerlijke auto , genoeg PK en vooral in de Inscription edition vele extra’s. Beste en fijnste auto die ik ooit heb gehad. Vorige auto’s waren een S60D5,BMW 520 touring, V70 2.0D en een V70T4.
Minpuntje is wel de kleine tank inhoud van maar 50 liter. Ding doet 1 op 10 dus je staat veel met een slang in je hand.
Oef, is het geen optie om een grotere tank te bestellen? 50 liter 1 op 10, dan sta je om de 425/450 km bij de pomp. Dat gaat werkelijk nergens over.backupdevice schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:46:
[...]
Makkie, de 2002 S60D5 motorisch.
Nope , geen optie. Ik haal nu 500KM. Toegeven, auto heeft pas 2500KM gereden en ik rij meestal wel door.Saus schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:18:
[...]
Oef, is het geen optie om een grotere tank te bestellen? 50 liter 1 op 10, dan sta je om de 425/450 km bij de pomp. Dat gaat werkelijk nergens over.
In Nederland heb je dan nog wel een redelijk dicht netwerk van tankstations maar op reis in sommige delen van Duitsland en Frankrijk moet je echt wel gaan plannen dan. Ik had ooit een campertje dat 500km net haalde en dat was soms niet leuk zo spannend als dat was op de snelwegen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja ik denk dat ik voor een inscription ga maar twijfel toch over benzine of diesel. Met dat verbruik en 35k per jaar en een gemiddelde prijs van 1,56 per liter is het met meer dan 400 per maand aan benzine. Dan kan ik toch beter voor de diesel gaan. Met mijn 2 liter TDI die ik nu heb, kost het me ongeveer 180 per maand aan diesel.backupdevice schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:46:
[...]
Ik heb de V90 T5. Heerlijke auto , genoeg PK en vooral in de Inscription edition vele extra’s. Beste auto die ik ooit heb gehad. Vorige auto’s waren een S60D5,BMW 520 touring, V70 2.0D en een V70T4.
Had eerder gedacht de BMW, maar heb zeg ook een D5, rijdt eigenlijk wel super fijn!
Als je power nodig hebt dan gaat ie voorruit en de rest een beetje rustig cruisen. Alleen jammer dat hij niet zo zuinig is maar ja 1600kg, 5 cilinder en automaat!
BMW had een heerlijke automaat maar dat was het enige wat ik fijn aan die auto vond.Aight! schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:09:
[...]
Had eerder gedacht de BMW, maar heb zeg ook een D5, rijdt eigenlijk wel super fijn!
Als je power nodig hebt dan gaat ie voorruit en de rest een beetje rustig cruisen. Alleen jammer dat hij niet zo zuinig is maar ja 1600kg, 5 cilinder en automaat!
Ach, voor de rest een top auto.franssie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:28:
In Nederland heb je dan nog wel een redelijk dicht netwerk van tankstations maar op reis in sommige delen van Duitsland en Frankrijk moet je echt wel gaan plannen dan. Ik had ooit een campertje dat 500km net haalde en dat was soms niet leuk zo spannend als dat was op de snelwegen.
Versies met AWD krijgen 10 liter extra.Saus schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:18:
[...]
Oef, is het geen optie om een grotere tank te bestellen? 50 liter 1 op 10, dan sta je om de 425/450 km bij de pomp. Dat gaat werkelijk nergens over.
Zal ook wel meer verbruiken! En de diesels hebben die ook maar 50 liter?
Weet ik niet, maar heren de 600km ga je wel halen hoor . Zoals ik al zei,de mijne heeft nog maar 2500km gereden en ik rij meestal door . Dit vanwege voor en de files op lege snelwegen rijden en vaak naar Düsseldorf .
Mijn V40 D3 heeft een 62 liter tank... Maar als ik ga tanken gaat er meestal maar 45 - 50 liter in. Ik heb hem nog nooit echt leeg gereden. Ik ga meestal tanken onderweg van werk naar huis als de boordcomputer aangeeft dat de actieradius minder dan 200km is. En dan heb ik over het algemeen zo'n 800 a 900 km gereden op die tank.
[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 18-02-2018 08:54 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
In Duitsland ben je zowiezo min of meer verplicht om reservebrandstof mee te nemen.franssie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:28:
Het staat wel niet in de wetboek dat dit moet, maar je kunt als je stilstaan zonder brandstof een vrij pittig bekeuring krijgen,
en de afstanden van tankstation naar tankstation is zeer goed te doen, ook in Duitsland.
wel van de autobahn af en lokaal tanken..
Huidige prijzen zijn 1,079 voor diesel, en 1,269 voor Euro.95
E10 hangt op 1.259 en Euro98 op 1.389.
Autobahn wel verkiezen om lange afstanden te overbruggen, want je rijd om de 5 kilometer een dorp binnen op de bundesstrasse
snelheden....50....70....50...100....70.....50....etc... om er gek van te worden
Dat vind ik wel zwaar overdreven hoor. Het is niet alsof je in Duitsland zolang kan rijden zonder een tankstation te zien. En 'plannen' voor een tankstation vind ik ook overdreven.
Als je in Duitsland stil komt te staan zonder brandstof, is dat net als in Nederland volkomen je eigen domme fout.
Ook in Zweden heb ik geen enkel probleem gehad met mijn c30.
Op IJsland met de Vitara was het andere koek. Daar ging ik gewoon bij vrijwel elk station tanken dat ik zag. Die Vitara zoop ontzettend 1:9, de tank was 60L denk ik, en benzine was duur.
De enige plek waar ik overigens bijna zonder benzine ben komen te staan was death valley, maar dat zou ook mijn eigen domme fout zijn geweest.
Ik dacht 'er komt nog wel een tankstation' na Olancha. Vriendin wilde dat ik ging tanken, en gelukkig heb ik dat gedaan, want Panamint Springs had ik anders niet, of met heel veel geluk gehaald.
Verder zijn je prijzen meer van het binnenland en dan ook nog in de avond.
Overdag betaal je hier in de regio gewoon 1,15 voor diesel en 1,30 voor E10.
Als je in Duitsland stil komt te staan zonder brandstof, is dat net als in Nederland volkomen je eigen domme fout.
Op IJsland met de Vitara was het andere koek. Daar ging ik gewoon bij vrijwel elk station tanken dat ik zag. Die Vitara zoop ontzettend 1:9, de tank was 60L denk ik, en benzine was duur.
De enige plek waar ik overigens bijna zonder benzine ben komen te staan was death valley, maar dat zou ook mijn eigen domme fout zijn geweest.
Ik dacht 'er komt nog wel een tankstation' na Olancha. Vriendin wilde dat ik ging tanken, en gelukkig heb ik dat gedaan, want Panamint Springs had ik anders niet, of met heel veel geluk gehaald.
[ Voor 54% gewijzigd door GAIAjohan op 18-02-2018 10:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
klopt met de schommelende prijzen hier in DuitslandGAIAjohan schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:39:
Dat vind ik wel zwaar overdreven hoor. Het is niet alsof je in Duitsland zolang kan rijden zonder een tankstation te zien. En 'plannen' voor een tankstation vind ik ook overdreven.
Altijd vermakelijk als mijn opa ging tanken, na boodschappen te hebben gedaan een ons in de zuur vloeken omdat de prijs weer omlaag was gegaan
ik tank meestal donderdag avond bij ED, 3 cent extra korting die avond boven de al lage prijs.
12,39 voor 10 liter benzine, 35 euro en tank is vol
Zo.. vandaag de 480 verkocht. Was toch nog behoorlijk vraag naar. Ver boven de vraagprijs gekregen. Nu nog maar twee Volvo's over 
@Joopieboy werk je de topicstart nog bij, of gaat het iets te hard met nieuwe Volvo's?
@Joopieboy werk je de topicstart nog bij, of gaat het iets te hard met nieuwe Volvo's?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik ben mezelf aan het oriënteren op een V70 (diesel) rond de 15K (zo om en nabij de 2 ton op de teller). Nu zie ik met regelmaat bij garages geïmporteerde modellen (vaak uit Zweden of Duitsland) met onderhoudsboekjes erbij. Zoals bijv deze: http://voorraad.autodataw...chuifdak/occ3278195-9c40f
Nu heb ik nul ervaring met het kopen van een eigen auto, aangezien ik al 10 jaar in leaseauto's rijd. Ik ben wat dat betreft nog een beetje huiverig omdat ik vrij weinig zelf kan checken aan auto's en ik het gevoel heb dat geïmporteerde auto's wel eens niet kosjer kunnen zijn, terwijl dat volgens mij heel lastig is om na te gaan.
Hoe staan jullie hierin en hebben jullie misschien tips waar ik bij de aanschaf van een 2e hands V70 rekening mee moet houden?
Nu heb ik nul ervaring met het kopen van een eigen auto, aangezien ik al 10 jaar in leaseauto's rijd. Ik ben wat dat betreft nog een beetje huiverig omdat ik vrij weinig zelf kan checken aan auto's en ik het gevoel heb dat geïmporteerde auto's wel eens niet kosjer kunnen zijn, terwijl dat volgens mij heel lastig is om na te gaan.
Hoe staan jullie hierin en hebben jullie misschien tips waar ik bij de aanschaf van een 2e hands V70 rekening mee moet houden?
Op zich niets mis met Duiste of Scandinavische import, zeker als de prijs klopt met het aanbod. 16K voor een V70 uit 2015 met 80K op de teller is dan weer op het randje. Over het algemeen zijn auto's van vijf jaar en ouder interessant omdat de (rest)BPM dan relatief laag is.
Pak de kaart er bij en zet ergens in noord Frankrijk een horizontale lijn. Boven de lijn is men aardig voor de auto en ziet interieur van 15 jaar oud er nog smetteloos uit, onder de lijn zijn auto's gebruiksvoorwerpen die na drie jaar al afgeschreven kunnen zijn. De uitersten daarvan vind je in Spanje en Portugal. Een Zweed die slechts 1x per jaar zijn Volvo wast wordt het land uit gezet.
Pak de kaart er bij en zet ergens in noord Frankrijk een horizontale lijn. Boven de lijn is men aardig voor de auto en ziet interieur van 15 jaar oud er nog smetteloos uit, onder de lijn zijn auto's gebruiksvoorwerpen die na drie jaar al afgeschreven kunnen zijn. De uitersten daarvan vind je in Spanje en Portugal. Een Zweed die slechts 1x per jaar zijn Volvo wast wordt het land uit gezet.
Ik moet sowieso zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de manier waarop zowat alle V70's die ik bekijk, met rond en over de 2 ton op de teller, er zo ontzettend goed bij staan. Als men zou zeggen dat ze 40dkm hadden gelopen had ik het ook geloofd. Maarja, met import blijf je natuurlijk met risico's zitten dat er misschien ex-schadebakken bij zitten, of dat er gesjoemeld is met het aantal kilometers. Aangezien die bakken er nog steeds uitzien alsof ze nieuw zijn, zou er ook zomaar 3 ton op kunnen staan ipv de 2 ton die is aangegeven.
Vandaar mijn vraag dus ook.
16k voor V70 uit 2015 met 80k? Op welke site kijk jij? Klinkt wel erg laag namelijk.jadjong schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:50:
Op zich niets mis met Duiste of Scandinavische import, zeker als de prijs klopt met het aanbod. 16K voor een V70 uit 2015 met 80K op de teller is dan weer op het randje. Over het algemeen zijn auto's van vijf jaar en ouder interessant omdat de (rest)BPM dan relatief laag is.
BPM is vanaf 2009 (of in die buurt) wel afhankelijk van CO2, dus als je dikke motor neemt mag je ook aardig wat BPM aftikken.
Daar kom je pas achter bij een bezichtiging. Pedaalrubbers, handgrepen of stuur liegen niet. Auto met veel slijtage aan spiegelverstel knopjes? Verhuur of algemene bedrijfsauto. Kan uiteraard allemaal vervangen worden maar dat kost flink veel geld en dan verdampt de winst.benchMarc schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:26:
Ik moet sowieso zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de manier waarop zowat alle V70's die ik bekijk, met rond en over de 2 ton op de teller, er zo ontzettend goed bij staan. Als men zou zeggen dat ze 40dkm hadden gelopen had ik het ook geloofd. Maarja, met import blijf je natuurlijk met risico's zitten dat er misschien ex-schadebakken bij zitten, of dat er gesjoemeld is met het aantal kilometers. Aangezien die bakken er nog steeds uitzien alsof ze nieuw zijn, zou er ook zomaar 3 ton op kunnen staan ipv de 2 ton die is aangegeven.
De kogel is nu echt-echt-echt door de kerk en officieel besteld bij de lease maatschappij.
Volvo V40 D2 Nordic+ Geartronic.
Denim Blue
Ben benieuwd, heb de kleur nu een paar keer zien rijden, maar weet niet of ik de goede keuze hebt gemaakt, of toch liever een zwarte had willen hebben.
Denim Blue
Ben benieuwd, heb de kleur nu een paar keer zien rijden, maar weet niet of ik de goede keuze hebt gemaakt, of toch liever een zwarte had willen hebben.
Dan toch bestellen?Landon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
De kogel is nu echt-echt-echt door de kerk en officieel besteld bij de lease maatschappij.
Denim Blue
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat is toch echt iets voor jezelf. Of wil je van ons de bevestiging dat het de juiste kleur is? Kies hieronder de reactie die bij je past en pas je bestelling aan...Landon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
A) Ja, het is de juiste kleur. Die zwarte zie je al zoveel rondrijden, al sinds de eerste MY van de V40 is zwart al bestelbaar, en daar zijn er dus al duizenden van. De Denim is pas de laatste jaren bestelbaar en zie je vrij weinig, je bent dus redelijk uniek.
Mooi!Landon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
Denim Blue
Denim Blue en Mussel Blue waren bij mij ook de laatste twijfelgevallen (ben zelf voor Mussel gegaan).
Denim oogt heel chique en Mussel net wat sportiever vond ik.
Automaat is wel echt heerlijk. Daar heb ik zelf wel een beetje spijt van dat ik die niet heb genomen. Mijn volgende wordt zeker te weten een automaat.
Haha de bevestiging heb ik niet perse nodig, was meer een persoonlijke mening. ;-)Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:53:
[...]
Dat is toch echt iets voor jezelf. Of wil je van ons de bevestiging dat het de juiste kleur is? Kies hieronder de reactie die bij je past en pas je bestelling aan...![]()
A) Ja, het is de juiste kleur. Die zwarte zie je al zoveel rondrijden, al sinds de eerste MY van de V40 is zwart al bestelbaar, en daar zijn er dus al duizenden van. De Denim is pas de laatste jaren bestelbaar en zie je vrij weinig, je bent dus redelijk uniek.
Nee, het is niet de juiste kleur. Je gaat toch niet in een spijkerbroekenkleur rondrijden. Spijkerbroeken op het werk, bah. Pantalon, hooguit een chino. Dus je had zwart of een luminous sand moeten kiezen.
Dit was voor mij ook een must, aangezien mijn voorloop auto een automaat is, ben ik hier heel snel aan gewend en dit is een verademing als je elke dag minimaal een half uur stapvoets rijd in de file.PdeBie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:00:
[...]
Mooi!
Denim Blue en Mussel Blue waren bij mij ook de laatste twijfelgevallen (ben zelf voor Mussel gegaan).
Denim oogt heel chique en Mussel net wat sportiever vond ik.
Automaat is wel echt heerlijk. Daar heb ik zelf wel een beetje spijt van dat ik die niet heb genomen. Mijn volgende wordt zeker te weten een automaat.
Ik ben destijds voor Luminous Sand gegaan ipv zwart, grijs of blauw (en voor Cross Country ipv R-Design) omdat er al zoveel V40s rondrijden in zwart, zilver en blauw (en met R-Design). Geen moment spijt van gehad. Het is geen dertien-in-een-dozijn maar toch tijdloos en stijlvol.Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:53:
Nee, het is niet de juiste kleur. Je gaat toch niet in een spijkerbroekenkleur rondrijden. Spijkerbroeken op het werk, bah. Pantalon, hooguit een chino. Dus je had zwart of een luminous sand moeten kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 19-02-2018 09:17 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je bent toch sowieso al 13 in een dozijn als je tegenwoordig een V40 hebt? Niet normaal hoeveel ik die dingen zie rijden.Mx. Alba schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:16:
[...]
Ik ben destijds voor Luminous Sand gegaan ipv zwart, grijs of blauw (en voor Cross Country ipv R-Design) omdat er al zoveel V40s rondrijden in zwart, zilver en blauw (en met R-Design). Geen moment spijt van gehad. Het is geen dertien-in-een-dozijn maar toch tijdloos en stijlvol.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ze rijden fantastisch, maar ik zou als nu Volvo rijder zelfs wat anders gekozen hebben denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 19-02-2018 11:05 ]
S60 hierMartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Je bent toch sowieso al 13 in een dozijn als je tegenwoordig een V40 hebt? Niet normaal hoeveel ik die dingen zie rijden.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ze rijden fantastisch, maar ik zou als nu Volvo rijder zelfs wat anders gekozen hebben denk ik.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als je geen grotere auto nodig hebt? Ik ben na 2 V40's en via omweg via Seat en Mazda ( en (proef)ritten in Ford, MB, Nissan, BMW) nu weer terug op Volvo. Rijd op dit moment gewoon het beste.MartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Je bent toch sowieso al 13 in een dozijn als je tegenwoordig een V40 hebt? Niet normaal hoeveel ik die dingen zie rijden.
[...]
Over de Mini's struikel je ook tegenwoordig. Hier in het dorp in elke straat minimaal 2, Evenals (maar in mindere mate) de Porche Cayenne, die hier meer ingeburgerd is dan de XC90. Als ik inschat dat er hier gemiddeld in elke straat 1 staat, zit ik er niet heel ver naast gok ik... (ja, ze staan gewoon bij rijtjes-koop- en huur-huizen maar voornamelijk 2onder1 kappers en niet bij vrijstaande villa's)
Wat let je, importeer lekker zelf. Nog leuk ook. Doe t al jaren.benchMarc schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:26:
Dat zeg ik ook hoor, ze rijden fantastisch. Ik zou alleen zelf niet zo snel voor een V40 kiezen i.v.m. hoeveelheid en weinig uniek meer zijn.Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:18:
[...]
Als je geen grotere auto nodig hebt? Ik ben na 2 V40's en via omweg via Seat en Mazda ( en (proef)ritten in Ford, MB, Nissan, BMW) nu weer terug op Volvo. Rijd op dit moment gewoon het beste.
Over de Mini's struikel je ook tegenwoordig. Hier in het dorp in elke straat minimaal 2, Evenals (maar in mindere mate) de Porche Cayenne, die hier meer ingeburgerd is dan de XC90. Als ik inschat dat er hier gemiddeld in elke straat 1 staat, zit ik er niet heel ver naast gok ik... (ja, ze staan gewoon bij rijtjes-koop- en huur-huizen maar voornamelijk 2onder1 kappers en niet bij vrijstaande villa's)
Bij Volvo zou ik met mijn leasebudget of een leuk aangeklede V40 D3 kunnen nemen, of een totaal uitgeklede V60 D2... Keuze snel gemaakt denk ik.MartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:40:
Dat zeg ik ook hoor, ze rijden fantastisch. Ik zou alleen zelf niet zo snel voor een V40 kiezen i.v.m. hoeveelheid en weinig uniek meer zijn.
Ik heb er de tijd niet meer voor, zie je ook wel aan mijn late reactie (sorry).kraats schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:38:
Zo.. vandaag de 480 verkocht. Was toch nog behoorlijk vraag naar. Ver boven de vraagprijs gekregen. Nu nog maar twee Volvo's over
Als iemand tijd en zin heeft mag die het van mij wel overnemen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zou dan persoonlijk voor de V60 gaan omdat ik die mooier vind. Maar dat is het mooie van persoonlijke meningenMx. Alba schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Bij Volvo zou ik met mijn leasebudget of een leuk aangeklede V40 D3 kunnen nemen, of een totaal uitgeklede V60 D2... Keuze snel gemaakt denk ik.
Yup! Op zich vind ik de V60 ook mooier dan de V40... Maar toch heeft het aankledingsniveau en de D3 vs D2 het verschil gemaakt. En natuurlijk de LED "Thor's Hammers" die de V40 toen net nieuw had gekregen maar die de V60 pas in de aanstaande redesign krijgt.MartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:17:
Ik zou dan persoonlijk voor de V60 gaan omdat ik die mooier vind. Maar dat is het mooie van persoonlijke meningen
Die thors hammers zijn ook wel baas iddMx. Alba schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:39:
[...]
Yup! Op zich vind ik de V60 ook mooier dan de V40... Maar toch heeft het aankledingsniveau en de D3 vs D2 het verschil gemaakt. En natuurlijk de LED "Thor's Hammers" die de V40 toen net nieuw had gekregen maar die de V60 pas in de aanstaande redesign krijgt.
Ik denk dat je van de D3 in een lichtere wagen veel meer rijplezier krijgt dan de zwakkere D2 in een V60. En het is een leasewagen dus inruil boeit niet. Kan je altijd nog die D2 V60 kopen als je wilt over 4 jaar (lease is ook niet alles, wel als je nog bent en geen cash hebt).Mx. Alba schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:39:
[...]
Yup! Op zich vind ik de V60 ook mooier dan de V40... Maar toch heeft het aankledingsniveau en de D3 vs D2 het verschil gemaakt. En natuurlijk de LED "Thor's Hammers" die de V40 toen net nieuw had gekregen maar die de V60 pas in de aanstaande redesign krijgt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misschien is het waard dit recente filmpje over de import van een Volvo 70 uit Zweden eens te bekijken!benchMarc schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:37:
Ik ben mezelf aan het oriënteren op een V70 (diesel) rond de 15K (zo om en nabij de 2 ton op de teller). Nu zie ik met regelmaat bij garages geïmporteerde modellen (vaak uit Zweden of Duitsland) met onderhoudsboekjes erbij. Zoals bijv deze: http://voorraad.autodataw...chuifdak/occ3278195-9c40f
https://youtu.be/yRPZKN1HPRQ
Vonden ze in Utrecht ook, weer een v40 zonder oogjes...(niet die van mij)MartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:02:
[...]
Die thors hammers zijn ook wel baas idd
Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Vonden ze in Utrecht ook, weer een v40 zonder oogjes...(niet die van mij)
Onbekend maakt onbemind denk ik. Hetgeen wat me weerhoudt is het onbekende van de processen en de afstans. Ik koop liever dichterbij omdat me dat handiger lijkt mocht er iets fout blijken te zijn.sugarlee89 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:29:
[...]
Wat let je, importeer lekker zelf. Nog leuk ook. Doe t al jaren.
Kan zomaar duizenden euros opleveren zie ik. Al zie ik wel enigszins tegen de logistiek op.Devilish schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:10:
[...]
Misschien is het waard dit recente filmpje over de import van een Volvo 70 uit Zweden eens te bekijken!
https://youtu.be/yRPZKN1HPRQ
Ik moet me nog eens beraden of zelf importeren een betere keus is.
Waar ik ook nog mee worstel is of ik voor een diesel of benzine moet gaan. Ik leg 25dkm per jaar af en zo te zien kan ik beter voor een 2.4 d5 gaan dan een t5 variant die flink wat lust. Aan de andere kant, zo'n pleziertje van een t5 mag ook wel weer wat kosten. Verstandig is vaak niet gelijk aan leuk
Hier ook een V40 rijder (privé, geen lease). Kom weg van een VW Scirocco, maar man, wat krijg je dan een agressie over je heen, als je in een "sportauto" rijdt. Ik had een 2.0TSi, (het gros heeft str*nt in de ogen en dachten dat ze met een 2.0 TDi te maken hadden) ook nog eens een tuning erover heen, maar hoe vaak ik niet het kaliber Fiasco 500 naast me had staan bij de stoplichten die een "sprintje" met me wilde doen... En dan heb ik het nog niet over het afsnijden en de aanzet tot roadrages.MartijnAbel schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Rij nu heerlijk anoniem in een T5 rond
Snel, wanneer ik dat wil.
[ Voor 9% gewijzigd door Rinaldootje op 20-02-2018 08:01 ]
https://www.ad.nl/utrecht...n-van-koplampen~a63bd19d/Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Is al wel een oud bericht hoor
Die wel ja.
Degene die ik bedoel en gisteren zag stond op de stoep bij de Volvo garage in Lageweide.
Ik zie dat de Volvo v40 business sport een actie heeft, de t4 en de d3. Beiden met een catalogusprijs van tegen de 30k. Waarschijnlijk ga ik m nemen als (zakelijke) lease. Wat zijn jullie ervaringen over de d3 en de t4?... En volgens mij is het wel een goede deal.
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Aan de andere kant lijkt mij een D5 nou ook niet bepaald een straf!benchMarc schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:18:
[...]
Onbekend maakt onbemind denk ik. Hetgeen wat me weerhoudt is het onbekende van de processen en de afstans. Ik koop liever dichterbij omdat me dat handiger lijkt mocht er iets fout blijken te zijn.
[...]
Kan zomaar duizenden euros opleveren zie ik. Al zie ik wel enigszins tegen de logistiek op.
Ik moet me nog eens beraden of zelf importeren een betere keus is.
Waar ik ook nog mee worstel is of ik voor een diesel of benzine moet gaan. Ik leg 25dkm per jaar af en zo te zien kan ik beter voor een 2.4 d5 gaan dan een t5 variant die flink wat lust. Aan de andere kant, zo'n pleziertje van een t5 mag ook wel weer wat kosten. Verstandig is vaak niet gelijk aan leuk
Wij rijden nu een maand of 9 in de V70 T4 en over het algemeen is het een heel fijne auto. Het enige dat Volvo echt niet goed heeft gedaan is de start/stop in combinatie met de automaat. Zodra je de rem los laat start de motor en maak je een klein sprongetje. Dat gaat vrij snel irriteren, dus tegenwoordig druk ik dat start/stop systeem vrij snel uit. Wat dat betreft vind ik het vreemd dat het niet permanent uitgeschakeld kan worden (of kan dat met behulp van Vida wel?).
Verder is de ruimte en het comfort fantastisch. Het verbruik met 1:11 is nog best aardig en de Volvo On Call app is echt briljant. Je auto op afstand ontdooien met behulp van de standkachel of je bestemming via de VOC app opzoeken en naar je auto sturen.
Tot nu toe zijn we dan ook heel tevreden.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Net een proefritje gemaakt in de nieuwe XC40. Wat een prachtig ding zeg, luxe vanbinnen. Rijdt heerlijk. Lekker hoog op de weg maar niet zo’n enorm bakbeest voor je gevoel.
Vraagje die de overige V50/S40/C30 rijders vast en zeker kunnen beantwoorden: is bij jullie de toerentellerunit qua verlichting minder fel dan de kilometertellerunit?
Viel mij vanmiddag op, maar weet niet of het hoort en of het al zo was
Volgens mij zijn ze bij mij even fel. Zal er morgenochtend eens op lettenMartijnAbel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:17:
Vraagje die de overige V50/S40/C30 rijders vast en zeker kunnen beantwoorden: is bij jullie de toerentellerunit qua verlichting minder fel dan de kilometertellerunit?
Ik merk het niet direct.. vond wel een oude nachtelijke foto, en daar lijkt de toerenteller wel iets donkerder:

Hoge resolutie:
https://i.imgur.com/sDHYw7M.jpg
Maar de kilometerteller laat ook gewoon meer licht door

Hoge resolutie:
[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 20-02-2018 21:23 ]
Mijne is vorige week woensdag ook aangepakt in Utrecht. (lunetten)Get!em schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Was schijnbaar de zoveelste die dag.
Zielig om je auto waar je zo zuinig op bent met uitgestoken oogjes ziet staan, afgezien van al het gezeik wat je weer hebt...
DOEN! Goeie dealHhK1907 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:56:
Ik zie dat de Volvo v40 business sport een actie heeft, de t4 en de d3. Beiden met een catalogusprijs van tegen de 30k. Waarschijnlijk ga ik m nemen als (zakelijke) lease. Wat zijn jullie ervaringen over de d3 en de t4?... En volgens mij is het wel een goede deal.
Idd, de start-stop implementatie is waardeloos bij een automaat. Daar zie je aan dat het echt als 'optie' wordt behandeld en niet als eigen uitvoering. Bij mij gaat hij vrijwel altijd direct uit.Wij rijden nu een maand of 9 in de V70 T4 en over het algemeen is het een heel fijne auto. Het enige dat Volvo echt niet goed heeft gedaan is de start/stop in combinatie met de automaat. Zodra je de rem los laat start de motor en maak je een klein sprongetje. Dat gaat vrij snel irriteren, dus tegenwoordig druk ik dat start/stop systeem vrij snel uit. Wat dat betreft vind ik het vreemd dat het niet permanent uitgeschakeld kan worden (of kan dat met behulp van Vida wel?).
Wie weet of de nieuwe XC40 dit beter voor elkaar heeft? Waar ik naar op zoek ben ik een idee zoals bij VAG: Als de rem zacht indrukt is, blijft de motor lopen en als je hem helemaal indrukt gaat hij uit. Zodra je de rem laat opkomen, gaat de motor aan vóórdat je gaat rijden.
[ Voor 64% gewijzigd door t14wo op 20-02-2018 21:30 ]
Zo ziet ie er bij mij ook uit, dan weet ik dat dar zo hoortGAIAjohan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:22:
Ik merk het niet direct.. vond wel een oude nachtelijke foto, en daar lijkt de toerenteller wel iets donkerder:
[afbeelding]
Hoge resolutie:
Thanks!
Volgens de foto van Gaja hoort het zo blijkbaar, maar je mag gerust eens kijken als je wilt.Tankiej schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:21:
[...]
Volgens mij zijn ze bij mij even fel. Zal er morgenochtend eens op letten
[ Voor 24% gewijzigd door MartijnAbel op 20-02-2018 21:48 ]
ik vind dit persoonlijk helemaal niet storend. Je went er vrij snel aant14wo schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:24:
[...]
[...]
Idd, de start-stop implementatie is waardeloos bij een automaat. Daar zie je aan dat het echt als 'optie' wordt behandeld en niet als eigen uitvoering. Bij mij gaat hij vrijwel altijd direct uit.
Wacht, wat bedoel je precies? Bij de XC40 waar ik net inzat kon je het niet permanent uitzetten volgens mij. Het lijkt me dan ook sterk dat het verder te configureren is aan de hand van hoe hard je je rem intraptWie weet of de nieuwe XC40 dit beter voor elkaar heeft? Waar ik naar op zoek ben ik een idee zoals bij VAG: Als de rem zacht indrukt is, blijft de motor lopen en als je hem helemaal indrukt gaat hij uit. Zodra je de rem laat opkomen, gaat de motor aan vóórdat je gaat rijden.
In mijn V90 kan start/stop wel uit, maar je moet wel flink zoeken in het menu (scherm naar rechts vegen en dan ergens tussen allerlei safety features). Heb niet getest of start/stop uit blijft als je de auto van contact hebt gehad. Vind het in de V90 niet echt irritant.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik bedoel of de XC40 het zoals VAG heeft, dus wat ik beschrijf; Als je de rem niet helemaal ingetrapt heb, blijft de motor draaien en druk je hem volledig in, dan slaat hij pas af. Zo kan je het zelf 'sturen'.nino_070 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:48:
[...]
ik vind dit persoonlijk helemaal niet storend. Je went er vrij snel aan
[...]
Wacht, wat bedoel je precies? Bij de XC40 waar ik net inzat kon je het niet permanent uitzetten volgens mij. Het lijkt me dan ook sterk dat het verder te configureren is aan de hand van hoe hard je je rem intrapt
Het is voor mij namelijk redelijk irritant dat wanneer je een stoplicht nadert die al op groen stat, maar de auto's rijden nog niet, dat je moet zorgen dat je niet helemaal stil komt te staan, want dat slaat te motor direct af, terwijl je weet dat je 1 seconde later kan rijden.
Ik ben toch benieuwd als iemand zoiets vraagt/zegt, en ik rijd er toch dagelijks in, dus dan zie ik het welMartijnAbel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:47:
[...]
Zo ziet ie er bij mij ook uit, dan weet ik dat dar zo hoort
Thanks!
[...]
Volgens de foto van Gaja hoort het zo blijkbaar, maar je mag gerust eens kijken als je wilt.
Volgens mij is het inderdaad zoals @GAIAjohan aangeeft. De verlichting is even fel, alleen omdat er bij de snelheidsmeter meer nummertjes zijn die oplichten lijkt het feller.
Zo fel als ze bij jou zijn, zijn ze bij mij nietTankiej schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:33:
[...]
Ik ben toch benieuwd als iemand zoiets vraagt/zegt, en ik rijd er toch dagelijks in, dus dan zie ik het wel
Volgens mij is het inderdaad zoals @GAIAjohan aangeeft. De verlichting is even fel, alleen omdat er bij de snelheidsmeter meer nummertjes zijn die oplichten lijkt het feller.
[afbeelding]
Ach, ouderdom van de auto denk ik dan maar
Je hebt links naast het stuur een rollertje om de helderheid van de dashboardverlichting te regelen... Ik zeg het maar even voor de zekerheid voor als je dat ding niet was opgevallen.MartijnAbel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:11:
[...]
Zo fel als ze bij jou zijn, zijn ze bij mij niet
Ding is al bijna lam omdat ik er zo vaak aan gedraaid heb om te kijken of het daar aan ligtMx. Alba schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:57:
[...]
Je hebt links naast het stuur een rollertje om de helderheid van de dashboardverlichting te regelen... Ik zeg het maar even voor de zekerheid voor als je dat ding niet was opgevallen.
Exact dit. Hoe Volvo dit op zou moeten lossen weet ik niet (of wellicht hebben ze dat al gedaan in de nieuwere modellen), maar iets meer intelligentie in het Start/stop systeem is wat mij betreft wel wenselijk.t14wo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:21:
[...]
Ik bedoel of de XC40 het zoals VAG heeft, dus wat ik beschrijf; Als je de rem niet helemaal ingetrapt heb, blijft de motor draaien en druk je hem volledig in, dan slaat hij pas af. Zo kan je het zelf 'sturen'.
Het is voor mij namelijk redelijk irritant dat wanneer je een stoplicht nadert die al op groen stat, maar de auto's rijden nog niet, dat je moet zorgen dat je niet helemaal stil komt te staan, want dat slaat te motor direct af, terwijl je weet dat je 1 seconde later kan rijden.
Van een heel andere orde, wat vinden we van de nieuwe V60?

Als V70 rijder word ik wel blij van de rechtere achterkant. Als de auto in zijn geheel een beetje groeit kan hij gerust t.z.t. de V70 opvolgen wat mij betreft.
Na de laatste drie 'mislukkingen' eindelijk weer een auto die mijn interesse bij bij de tweede foto niet kwijt is.PaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:
[...]
[afbeelding]
Was die hier vorige week niet ook al langsgekomen?PaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Exact dit. Hoe Volvo dit op zou moeten lossen weet ik niet (of wellicht hebben ze dat al gedaan in de nieuwere modellen), maar iets meer intelligentie in het Start/stop systeem is wat mij betreft wel wenselijk.
[afbeelding]
Als V70 rijder word ik wel blij van de rechtere achterkant. Als de auto in zijn geheel een beetje groeit kan hij gerust t.z.t. de V70 opvolgen wat mij betreft.
Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp. Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe S60!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De nieuwe Audi A8 heeft dit op innovatieve wijze opgelost door een combinatie van technieken. Bijvoorbeeld de radar, die detecteert of de auto's al gaan rijden en de camera die kan detecteren welke kleur het verkeerslicht is. Volgens mij heb je dan, i.c.m. de eerder genoemde dynamische rempedaal herkenning een hele goede implementatie.PaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Exact dit. Hoe Volvo dit op zou moeten lossen weet ik niet (of wellicht hebben ze dat al gedaan in de nieuwere modellen), maar iets meer intelligentie in het Start/stop systeem is wat mij betreft wel wenselijk.
[afbeelding]
Nieuwe V60:
Mmmm die nieuwe V60, ik weet haast zeker dat dit mijn nieuwe auto gaat worden. Ik ben een jaar geleden na een proefrit op de V60 afgeknapt omdat ik de prijs vs. ruimte in vergelijking met de V40 die ik toen reed niet de moeite waard vond. Zeker met twee jonge kinderen, kinderwagen + buggy is het al snel te krap.
Heb nu een maand een V70 als leenauto gereden en die is als formaat perfect. Deze uitstraling + formaat richting V70 + praktische zaken en indeling als XC40 =

Nu hopen dat de V60 qua prijs een beetje tussen de 50~60k blijft...
Heb nu een maand een V70 als leenauto gereden en die is als formaat perfect. Deze uitstraling + formaat richting V70 + praktische zaken en indeling als XC40 =
Opper-prutser
Zie je de brightness wel veranderen als je eraan draait? Zo niet dan is dat ding denk ik stuk.MartijnAbel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Ding is al bijna lam omdat ik er zo vaak aan gedraaid heb om te kijken of het daar aan ligt
Ja die veranderd wel gelukkig hahaMx. Alba schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:49:
[...]
Zie je de brightness wel veranderen als je eraan draait? Zo niet dan is dat ding denk ik stuk.
Dan is de dashboardverlichting wellicht (deels) defect...
Gelukkig heb ik er nog maar 1 in een kinderwagen zitten, maar plek voor 2 kinderzitjes plus nog wat ruimte voor mijn zoon op de achterbank was de reden dat we voor de V70 zijn gegaan. Over een jaar of 3 zal de middelste ook wel uit het stoeltje zijn, waardoor de ruimte op de achterbank minder kritisch zal zijn. Dan blijven een ruime kofferbak (met ski-luik!) en comfortabele reisauto over. Ik denk dat de V60 van 2018 dat wel eens kan zijn.FatalZero schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:38:
Mmmm die nieuwe V60, ik weet haast zeker dat dit mijn nieuwe auto gaat worden. Ik ben een jaar geleden na een proefrit op de V60 afgeknapt omdat ik de prijs vs. ruimte in vergelijking met de V40 die ik toen reed niet de moeite waard vond. Zeker met twee jonge kinderen, kinderwagen + buggy is het al snel te krap.
Heb nu een maand een V70 als leenauto gereden en die is als formaat perfect. Deze uitstraling + formaat richting V70 + praktische zaken en indeling als XC40 =![]()
![]()
Ik had die van mij voor de foto wel even op het aller felst gezet met dat draaiwieltje, dat in combinatie met dat het verder donker is zorgt er wel voor dat het erg fel lijkt. Normaal heb ik hem veel lager staanMartijnAbel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:11:
[...]
Zo fel als ze bij jou zijn, zijn ze bij mij niet
Vandaag wordt de nieuwe V60 toch officieel gepresenteerd? Dan krijgen we vast snel betere foto's. Verdenk dit nog wel van een fotoshop, ziet er toch exact uit als een V90 maar dan kleinerPaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 48% gewijzigd door Tankiej op 21-02-2018 13:35 ]
Wat in de huidige designfilosofie van de meeste fabrikanten geheel logisch zou zijn. Kijk naar Audi, BMW, Mercedes. Het ene model is een grotere versie van het andere...Waarom zou Volvo nu ineens allemaal "unieke" modellen produceren?Tankiej schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:34:
[...]
Ik had die van mij voor de foto wel even op het aller felst gezet met dat draaiwieltje, dat in combinatie met dat het verder donker is zorgt er wel voor dat het erg fel lijkt. Normaal heb ik hem veel lager staan
[...]
Vandaag wordt de nieuwe V60 toch officieel gepresenteerd? Dan krijgen we vast snel betere foto's. Verdenk dit nog wel van een fotoshop, ziet er toch exact uit als een V90 maar dan kleiner
Ze maken ook niet allemaal unieke modellen, maar ik zou wel iets meer aanpassingen verwachten. Op die foto is het gewoon exact een V90 maar dan iets kleiner, ik zie tenminste zo verder geen verschillen.PaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Wat in de huidige designfilosofie van de meeste fabrikanten geheel logisch zou zijn. Kijk naar Audi, BMW, Mercedes. Het ene model is een grotere versie van het andere...Waarom zou Volvo nu ineens allemaal "unieke" modellen produceren?
De achterzijde is veel rechter dan bij een V90. Dat is wat mij betreft al een groot pluspunt.
Inderdaad. Zullen ze die achterkant dan voor een nieuwe V70 nog iets rechter maken? Want de V70 hoort toch echt de ouderwetse "praktische blokkendoos" te zijn...PaT schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:01:
De achterzijde is veel rechter dan bij een V90. Dat is wat mij betreft al een groot pluspunt.
Allemaal intunen op Facebook 
https://www.facebook.com/...¬if_t=live_video_share
Die scherpe flanken aan de acherkant zijn fraai. Mooie auto.
https://www.facebook.com/...¬if_t=live_video_share
Die scherpe flanken aan de acherkant zijn fraai. Mooie auto.
[ Voor 82% gewijzigd door Reinier op 21-02-2018 16:33 ]
Mooier dan de 90 - die vind ik te plat ogen (zoals een BMW dat doet). Dit is meer een Volvo (al moet ik deze natuurlijk ook nog in het echt zien)
Dit is exact wat ik wilde typen.franssie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:37:
Mooier dan de 90 - die vind ik te plat ogen (zoals een BMW dat doet). Dit is meer een Volvo (al moet ik deze natuurlijk ook nog in het echt zien)
Welke nieuwe V70? Voor zover ik weet zijn er helemaal geen plannen voor een nieuwe V70. Enkel een 40, 60 en 90 lijn.Mx. Alba schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:07:
[...]
Inderdaad. Zullen ze die achterkant dan voor een nieuwe V70 nog iets rechter maken? Want de V70 hoort toch echt de ouderwetse "praktische blokkendoos" te zijn...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Officieel zijn die plannen er niet maar er blijven maar geruchten rondgaan. Op zich is dat (de geruchten) niet raar want er is ruimte in het gamma voor een werkpaard met hoge laadruimte - een van de redenen dat de 240/760/850/V70 zo populair was, een zeer comfortabele reisauto waar je ook wat grotere meuk kon meenemen zonder gelijk een aanhanger te huren.
edit: het leunt nu allemaal weer richting de P1800ES - wat ook een schitterende design bron is, maar niet de meest praktische wagen.
edit2: er komt dus een nieuwe S60 ook.
edit: het leunt nu allemaal weer richting de P1800ES - wat ook een schitterende design bron is, maar niet de meest praktische wagen.
edit2: er komt dus een nieuwe S60 ook.
[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 21-02-2018 16:50 ]
Inderdaad, de 90 is de vervanger van de oude V70Orion84 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:42:
[...]
Welke nieuwe V70? Voor zover ik weet zijn er helemaal geen plannen voor een nieuwe V70. Enkel een 40, 60 en 90 lijn.
Ik zie toch echt geen p1800es in de V60 en V90..
De V40 heeft een optisch iets dat het achterraam erop lijkt, maar meer ook niet..
De C30 en de 480 wél
De V40 heeft een optisch iets dat het achterraam erop lijkt, maar meer ook niet..
De C30 en de 480 wél
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 21-02-2018 17:13 ]
was de 20 ook niet gereserveerd?Orion84 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:42:
[...]
Welke nieuwe V70? Voor zover ik weet zijn er helemaal geen plannen voor een nieuwe V70. Enkel een 40, 60 en 90 lijn.
Alleen met een D4 en een T6??? Ik hoop dat dat dan alleen de eerste levering betreft. 310 pk bij de T6 is leuk, maar wel een beetje overkill.
Een T4 met rond de 190pk lijkt mij ook een heel fijne motor voor deze V60.
Zijn er al prijzen bekend?
Edit:lees net Autoweek, er is dus meer aanbod....
Een T4 met rond de 190pk lijkt mij ook een heel fijne motor voor deze V60.
Zijn er al prijzen bekend?
Edit:lees net Autoweek, er is dus meer aanbod....
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 21-02-2018 17:42 ]
Hij is ook al te configureren op de Volvo website. Ik vind dat hij goed in de markt ligt. Voor 50K heb je hem met de T5 motor en mooi aangekleed.
Als je een BMW 330i Touring aanklikt dan heb je nog nul opties en kost hij al meer als deze Volvo.
Als je een BMW 330i Touring aanklikt dan heb je nog nul opties en kost hij al meer als deze Volvo.
van autoweek:
edit: die vanaf prijs valt eigenlijk nog best wel mee. 44k, vergeleken met de 40k van een XC40. Op basis daarvan had ik deze wat hoger verwacht. Zou dat betekenen dat een S40/V40 wat prijs betreft aardig onder de XC40 gepositioneerd zou worden?
edit2: deze reactie op de autoweek site moet ik toch even gequote hebben
Dat is wel mooi. De vorige was toch wel aan de krappe kant. Ik weet niet waarom, maar ik had er eigenlijk niet op gerekend.De bagageruimte groeide bovendien van 430 naar 529 liter.
edit: die vanaf prijs valt eigenlijk nog best wel mee. 44k, vergeleken met de 40k van een XC40. Op basis daarvan had ik deze wat hoger verwacht. Zou dat betekenen dat een S40/V40 wat prijs betreft aardig onder de XC40 gepositioneerd zou worden?
edit2: deze reactie op de autoweek site moet ik toch even gequote hebben
Wauw! De koplampen lijken op stijve piemels, die zo een lekker vochtig kutje kunnen inglijden! Nu de auto zo groot is kan oxfam novib een goeie orgie erin houden met allemaal kindertjes.
[ Voor 77% gewijzigd door Yucon op 21-02-2018 18:53 ]
This thread is worthless without pics:

De S/V60 en 90 zijn ook 20k goedkoper dan de XC series uit dezelfde reeksen.Yucon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:43:
[ Voor 62% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-02-2018 19:05 ]
Daar zeg je wat, dat had ik me nooit zo gerealiseerd. De cross country viel redelijk mee dus zonder te checken nam ik aan dat de XC's misschien nog een paar duizend daarboven zouden zitten. Dat doortrekkend zou een S/V40 niet heel veel goedkoper dan een XC40 gaan zijn. Nou, ik ben benieuwd. Een elektrische S40 zie ik wel zitten.AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:03:
De S/V60 en 90 zijn ook 20k goedkoper dan de XC series uit dezelfde reeksen.
[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 21-02-2018 19:29 ]
Toch blijft de XC90 nog altijd de mooiste uit de serie vindt ik.
Maar deze nieuwe is ook wel fraai, alleen duurt het nog wel even voordat ik dat rij!
Maar deze nieuwe is ook wel fraai, alleen duurt het nog wel even voordat ik dat rij!
Ja je kunt de eerste uitvoeringen al samenstellen: https://www.volvocars.com/nl/car-configurator/v/v60
Ik heb niet vergeleken met de huidige/oude V60, ben benieuwd of een D3 op termijn in mijn leasebudget gaat passen.
Gisteren vertelden ze dat ze elektrificatie heel belangrijk vinden en er druk mee bezig zijn. Maar een volledig elektrisch model zit er voolopig niet in
Op onderdelen loopt Volvo echt wel ver achter op de concurrentie.
[ Voor 35% gewijzigd door Reinier op 22-02-2018 08:45 ]