Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:11
GAIAjohan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:06:
[...]

Kijk eens in het radio menu. Daar staat in hoeveel sleutels gekoppeld zijn. Echter, aangezien de auto gewoon start zit daar het probleem niet vermoed ik.
Wat ik denk, is dat de ontvanger in de auto geen stroom krijgt, en dat er dus iets niet goed aangesloten is.
Check zekering 56 even opnieuw, de enige die niet in het Central locking valt op onderstaand diagram.
En anders even volledig onderstaand diagram
RRX is de remote receiver
RKE en KVM bestaan alleen als je keyless hebt.
[afbeelding]
Hey! Hier kan ik iets mee. Super bedankt! :D
alleen misschien moet je even uitleggen hoe ik kan zien hoeveel sleutels gekoppeld zijn in het radio menu

[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 30-01-2018 09:17 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
FireBladeX schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:14:
[...]

alleen misschien moet je even uitleggen hoe ik kan zien hoeveel sleutels gekoppeld zijn in het radio menu
Je zou het moeten kunnen zien door op de knop 'Menu' te drukken, navigeren naar 'Instellingen van de auto', dan naar 'Informatie' en dan 'Aantal sleutels'.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
FireBladeX schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Ik kan je ook wel het diagram van de central locking geven, maar daar zit volgens mij het probleem niet aangezien de knop in de deur prima werkt. Het is puur de ontvanger in de auto volgens mij

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:11
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Ik kan je ook wel het diagram van de central locking geven, maar daar zit volgens mij het probleem niet aangezien de knop in de deur prima werkt. Het is puur de ontvanger in de auto volgens mij
Dat is voor nu niet nodig. Inderdaad de central locking werkt prima en het gaat om de remote/ontvanger. Ik ga dit doorgeven aan de garage en laat hun verder uitzoeken :)

Edit: In het menuutje staat aangegeven dat ik 2 sleutels heb (dat klopt ook).

[ Voor 7% gewijzigd door FireBladeX op 30-01-2018 14:32 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:25
Ben vooral heel benieuwd naar de eerste afbeeldingen etc. van de nieuwe V40 die naar verluid over zo'n 1,5 jaar uit moet komen. Ik hoop het ook want dan loopt mijn huidige leasecontract (V40) ook af :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Juancho schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:15:
Ben vooral heel benieuwd naar de eerste afbeeldingen etc. van de nieuwe V40 die naar verluid over zo'n 1,5 jaar uit moet komen. Ik hoop het ook want dan loopt mijn huidige leasecontract (V40) ook af :)
Die zijn er al. Renders althans.
https://www.google.nl/sea...F-8#imgrc=0wDgD3eXVPMRaM:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Juancho
De huidige V40 gaat dus opgevolgd worden door de S40? Dat is mij dan weer niet verteld... :). Zou wel jammer zijn want ik vind de S40 (of S60 van nu) niet zo mooi. Meer een familie auto / grotere auto ipv de mooie wat kleinere en sportieve V40.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

franssie

Save the albatross

Ik zit eraan te denken de software van mijn sensus naviagatie (v70-2012) te laten updaten maar aan de andere kant zie ik geen kaartupdates meer sinds mei 2016.
Zijn er geruchten dat er ooit nog een update komt of kan ik beter het geld in mijn zak houden?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men roept dat er volgende maand een update komt, maar dat is net zo iets als adverteren met 'morgen gratis bier'.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Juancho schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:50:
De huidige V40 gaat dus opgevolgd worden door de S40? Dat is mij dan weer niet verteld... :). Zou wel jammer zijn want ik vind de S40 (of S60 van nu) niet zo mooi. Meer een familie auto / grotere auto ipv de mooie wat kleinere en sportieve V40.
Zo groot is een S60 toch niet? En ik vind m eigenlijk best sportief! Maar ben dan ook wel enigszins biased als S60 rijder...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzDHpEOVxtZXyh8ZnZmne2a0/medium.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Juancho
Zal niet heel gek veel schelen qua afmeting misschien maar ik vind de S60 gewoon echt een soort van gezinsauto en mist de wat kortere maar in mijn ogen sportievere achterkant van de huidige V40. Dat maakt hem gewoon anders. Ik vind de S60 gewoon wat saai en standaard dus ik hoop van harte dat er nog wel echt een nieuwe V40 gaat komen die net ff anders is.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-01 10:14
Vraagje, ik heb een V40 uit 2015. Wanneer je gaat rijden springen de deuren op slot. Wanneer je stopt en uitstapt blijven alle deuren behalve de bestuurdersdeur in het slot. Kan je dit wijzigen dat dan ook alle deuren open gaan?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nee, helaas niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:56
AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Zo groot is een S60 toch niet? En ik vind m eigenlijk best sportief! Maar ben dan ook wel enigszins biased als S60 rijder...
[afbeelding]
Ik vind zo'n S60 super gaaf. Heeft wel een setje grote wielen nodig (18") om de wielkasten mooi op te vullen, maar voor de rest is het echt een gave bak.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@PdeBie De mijne (op de foto) staat op 18". Bedankt, ik vind m ook nog altijd gaaf!

• PdeBie
Ja, dit heeft hij ook wel nodig qua maat. Kleinere velgen en het klopt niet meer qua proporties. :)

Zelf heb ik 17" onder de V40, maar liever had ik daar ook 18" onder gehad (en de auto wat verlaagd). Maar dat werd wat te zot in de leaseprijs :+

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 10:50
PdeBie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:20:
Zelf heb ik 17" onder de V40, maar liever had ik daar ook 18" onder gehad (en de auto wat verlaagd). Maar dat werd wat te zot in de leaseprijs :+
Ik zou er niet per se rouwig om zijn :) Ik had de 18” Ixions onder mijn V40 en had hem ook wat laten verlagen (Eibach). Optisch was het top maar als je over een vogel heen reed wist je wel of het een mannetje of een vrouwtje was geweest. Sommige drempels waren ook uitdagend.

Qua comfort prefereerde ik hem op de 17” winterbanden/velgen.

Mijn C30 was al verlaagd toen ik hem kocht (denk ook Eibach) en die was in mijn herinnering toch een stukje comfortabeler, en toch niet minder “strak”.

(Vond de V40 op de “stock” vering ook al wel vrij stug overigens)

[ Voor 22% gewijzigd door Arthur op 01-02-2018 22:23 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• PdeBie
De V40 is stug inderdaad, maar daar hou ik wel van. Voor mij hoeft een auto niet te "zweven" over de weg. Wordt ik alleen maar wagenziek van :+

Met de lange neus zullen drempels etc. wel wat uitdagender worden, maar ach. Wie mooi wilt zijn....

Maar ga mijn V40 niet verlagen of van andere velgen voorzien, want het is een lease wagen. Was het nu privé, dan werd het een ander verhaal.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 18:42
Snuurtje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:30:
Vraagje, ik heb een V40 uit 2015. Wanneer je gaat rijden springen de deuren op slot. Wanneer je stopt en uitstapt blijven alle deuren behalve de bestuurdersdeur in het slot. Kan je dit wijzigen dat dan ook alle deuren open gaan?
Niet standaard om te programmeren, maar als je, voordat je uitstapt, even op de unlock schakelaar in de bestuurdersportier drukt, worden wel alle deuren van het slot gedaan.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Godverdegodver. Ik kom vanmorgen bij mijn auto... Hee wat vreemd, de achterruit is niet volledig ontdooid? Zal wel heel hard gevroren hebben dat de parkeerverwarming dat niet weggewerkt heeft? Ik gooi mijn tas achterin, loop naar de deur... Wtf? Ruit stuk?

Ja dus.

Ruit ingetikt.

Koplampen weg.

Verder niets gejat...

Klootzakken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik ga zaterdag ook weer toetreden tot de volvo club. Een V60 uit 2012.
franssie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:06:
Ik zit eraan te denken de software van mijn sensus naviagatie (v70-2012) te laten updaten maar aan de andere kant zie ik geen kaartupdates meer sinds mei 2016.
Zijn er geruchten dat er ooit nog een update komt of kan ik beter het geld in mijn zak houden?
Zit dus met exact dezelfde vraag voor de auto die ik zaterdag ga ophalen. Bij een beurt kost die update 50 euro begreep ik. Maar de eerstvolgende kaartupdate is inderdaad slecht gecommuniceerd, iets met omschakeling naar kaartmateriaal leverancier naar Tomtom wordt er gezegd. Maart-Mei 2018 zie ik op diverse plekken langs komen als nieuwste mogelijke kaartupdate.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mx. Alba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:50:
Godverdegodver. Ik kom vanmorgen bij mijn auto... Hee wat vreemd, de achterruit is niet volledig ontdooid? Zal wel heel hard gevroren hebben dat de parkeerverwarming dat niet weggewerkt heeft? Ik gooi mijn tas achterin, loop naar de deur... Wtf? Ruit stuk?

Ja dus.

Ruit ingetikt.

Koplampen weg.

Verder niets gejat...

Klootzakken.
En als je dan zo'n bericht ziet ga je toch twijfelen...

https://www.facebook.com/...ermalink/344418829376290/

(nee, ik beschuldig niemand ergens van, voordat we die discussie krijgen).

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 08-02-2018 12:52 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PaT schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:51:
[...]

En als je dan zo'n bericht ziet ga je toch twijfelen...

https://www.facebook.com/...ermalink/344418829376290/

(nee, ik beschuldig niemand ergens van, voordat we die discussie krijgen).
Huh? Ik vat 'm niet... Die groep is besloten dus ik zie niets daar. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:10
Bij de Volvo V40 gaat de deur achter de bestuurder niet meer open sinds een paar dagen. Daarvoor was het ook wel eens maar na een paar keer lock/unlock ging ie wel open.

Vermoed dat de vergrendeling niet goed gaat. Ook van binnenuit gaat ie niet open.
Aankomend weekend maar eens uitzoeken of ik de deur open kan krijgen en wellicht de binnenkant kan open maken. Anders maar naar de garage brengen. Zal wel een duur grapje zijn.

En net 2 maanden uit garantie 8)7 :X

[ Voor 4% gewijzigd door xares op 08-02-2018 13:04 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mx. Alba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Huh? Ik vat 'm niet... Die groep is besloten dus ik zie niets daar. :)
Oh sorry, is de V70 rijders groep, waar iemand zijn nieuwe koplampen showde. (die dus niet gestolen zijn voor de duidelijkheid). Was grappig bedoeld, maar zo valt het een beetje in het water.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

xares schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:04:
Bij de Volvo V40 gaat de deur achter de bestuurder niet meer open sinds een paar dagen. Daarvoor was het ook wel eens maar na een paar keer lock/unlock ging ie wel open.

Vermoed dat de vergrendeling niet goed gaat. Ook van binnenuit gaat ie niet open.
Aankomend weekend maar eens uitzoeken of ik de deur open kan krijgen en wellicht de binnenkant kan open maken. Anders maar naar de garage brengen. Zal wel een duur grapje zijn.

En net 2 maanden uit garantie 8)7 :X
Is een bekend probleem, ik heb hier ook last van gehad bij mijn V40.
Als het goed is zal Volvo dit gewoon uit coulance repareren. ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16

Ja dus.

Ruit ingetikt.

Koplampen weg.

Verder niets gejat...

Klootzakken.
Dat is mooi vervelend! :'(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Ja dus.

Ruit ingetikt.

Koplampen weg.

Verder niets gejat...

Klootzakken.
Wie laat er dan ook zijn koplampen in het zicht op de achterbank liggen! 8)7 :9

"niets er in, niets er uit"

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En de fotootjes van 't ootootje zonder oogjes... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KYYiJa4UgG2UTKyaMODPhTeq/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HpYEUep2kMOAFMz5PEOr9YkV/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h0soK82iCpESecdqaNI6TYdv/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EYHRZgKGP0Hh2k8jhuIYwwWm/full.png

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Lekker dan. Raampje ingetikt om motorkap te openen of zo? * Orion84 duimt dat ze van zijn V40's koplampen afblijven.

Gelukkig lease (toch?), dus dat komt vast in orde, maar wel weer gedoe :/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Orion84 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:39:
Lekker dan. Raampje ingetikt om motorkap te openen of zo? * Orion84 duimt dat ze van zijn V40's koplampen afblijven.

Gelukkig lease (toch?), dus dat komt vast in orde, maar wel weer gedoe :/
Klopt, lease inderdaad... Het irritantste is vooral dat het me vanmorgen 2 uur van mijn tijd kostte (toen de berger kwam om de auto op te halen werd hij meteen weggeroepen voor een ongeval op een nabije snelweg... dat gaat uiteraard voor), en dat ik de ruiten van de vervangende auto moest krabben. :D

Het schijnt trouwens dat deze lichtbakken in trek zijn bij wietplantages. Veel lichtopbrengst, weinig vermogen, weinig warmteproductie... En nou zijn er de afgelopen tijd in Nijmegen aardig wat wietplantages opgerold dus zullen "ze" ook wel weer bezig zijn om nieuwe te maken. Ik hoop dat ze niet, wanneer ik de auto weer gerepareerd terug hebt, nog een keer proletarisch komen shoppen!

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 08-02-2018 16:43 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik begreep dat dat verhaal van die wietplantages een hoax is.. er zijn voor zover bekend nog nooit Volvo lampen aangetroffen in een opgerolde wietplantage bleek uit navraag. Je zou met twee lampen ook niet heel ver komen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan misschien voor de zwarte markt om oudere V40-modellen te upgraden naar Thor's Hammer koplampen?

• franssie
  • Laatst online: 13:37

franssie

Save the albatross

Als je een auto na een aanrijding wilt repareren heb je koplampen, airbags etc nodig, die worden dus veel gejat om de wagens daarna omgekat als zgan over de grens te verkopen. Helaas zijn veel registraties (wacht op keuren, kmstand database) nog niet Europees maar alleen nationaal geregeld.
Het volk dat zich hiermee bezig houdt gaat niet betalen voor koplampen, geeft alleen maar administratieve sporen.

(mijn persoonlijke gok overigens, zit niet in de automotive).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht dat daarom Arnhem en Nijmegen zo populair zijn daarvoor? De berger zei dat hij minstens 10x per maand Volvo's met gejatte koplampen ophaalt... :o

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 14:16
Had je de meedraaiende bochtenverlichting? Mij is hetzelfde overkomen toen ik de auto net een maand had in Amsterdam. De sleepwagen chauffeur zei toen dat het de eerste keer was dat hij een volvo zag, normaal altijd Audi a3's zonder stuur.

Klote man :(

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

yeehaw schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:27:
Had je de meedraaiende bochtenverlichting? Mij is hetzelfde overkomen toen ik de auto net een maand had in Amsterdam. De sleepwagen chaffeur zei toen dat het de eerste keer was dat hij een volvo zag, normaal altijd Audi a3's zonder stuur.

Klote man :(
Ik had Full LED Thor's Hammers! V40 MY17. Nog zuurder dus.

(De echte Volvo kenner had dit geweten want deze kleur is pas bij MY17 geïntroduceerd bij de V40 Cross Country. Daarvoor was hij alleen voor de nieuwe XC90 beschikbaar vzviw...) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 08-02-2018 19:32 ]

• yeehaw
Ik moet bekennen dat ik na het aanschaffen van mijn V40 de verschillende kleuropties niet geheel meer bijgehouden heb. Ik zal me weer eens inlezen :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren kreeg ik dus een Suzuki S-Cross mee als leenauto... Vanmorgen die weer ingeleverd... En een Mercedes C180 meegekregen. Pooierbak! :')

Duurde even voordat ik door had hoe dat pookje van de cruise control werkte... En voor ik door had hoe de ruitenwisser werkt want het "ruitenwisserpookje" is de versnellingspook. Waarom alles zo anders doen dan bij andere merken gebruikelijk is? :o

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:36:
Gisteren kreeg ik dus een Suzuki S-Cross mee als leenauto... Vanmorgen die weer ingeleverd... En een Mercedes C180 meegekregen. Pooierbak! :')

Duurde even voordat ik door had hoe dat pookje van de cruise control werkte... En voor ik door had hoe de ruitenwisser werkt want het "ruitenwisserpookje" is de versnellingspook. Waarom alles zo anders doen dan bij andere merken gebruikelijk is? :o
Was dat inclusief een volle asbak, rozenkrans aan de binnenspiegel en kralenmat op de bestuurderstoel?

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:51:
Dan misschien voor de zwarte markt om oudere V40-modellen te upgraden naar Thor's Hammer koplampen?
De eerste schade autos met deze koplampen zijn op de markt en waar haalt men dan goedkoop onderdelen? Juist bij jou.
Kijk op https://www.schadeautos.n...-s+volvo/1/1/82/0/0/0/1/0 en je ziet precies wat men nodig gaat hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door HerZon op 10-02-2018 15:08 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yay, ik ben net gebeld dat mijn Volvootje klaar is dus die ga ik vanmiddag ophalen!

Die Mercedes C180 heeft me trouwens een beetje teleurgesteld. Zondag ben ik even Duitsland in geweest en ik had er hoge verwachtingen van aangezien het ding super vlot optrekt... Maar bij 220 hield het op. Terwijl mijn V40 Cross Country D3 215 haalt. Toch wel het snelst dat ik ooit heb gereden, maar ik had verwacht dat die Mercedes wat meer dan 5km/h sneller zou zijn dan mijn Volvootje!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-01 08:58
Over die koplampen diefstal had ik het vorige week nog over met mijn volvo specialist. Bizar.
Gelukkig heb ik een oud model S60 zonder xenon waarbij de lampen moeilijk los te halen zijn en eigenlijk totaal niet interessant zijn...

Hij zei overigens dat er speciale beugels zijn voor de koplampen om ze wat diefstal bestendiger te maken? Het is nu inderdaad 1 minuut werk....raampje intikken, motorkap los, 2 pinnen per lamp om de hele lamp ineens eruit te trekken...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40

-tom-562

Oliesjeik

Mx. Alba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:00:
Wellicht dat daarom Arnhem en Nijmegen zo populair zijn daarvoor? De berger zei dat hij minstens 10x per maand Volvo's met gejatte koplampen ophaalt... :o
2 jaar geleden deed ik een project bij NXP (in Nijmegen) voor bijna een jaar. Op de parkeerplaatsen daar zijn toen bij een hoop Volvo's de koplampen gejat (werd zelfs specifiek een mailtje met waarschuwing verstuurd door HR) :o

Vaak bu'j te bang!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-tom-562 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:43:
[...]

2 jaar geleden deed ik een project bij NXP (in Nijmegen) voor bijna een jaar. Op de parkeerplaatsen daar zijn toen bij een hoop Volvo's de koplampen gejat (werd zelfs specifiek een mailtje met waarschuwing verstuurd door HR) :o
Vanaf mijn balkon kijk ik uit op die lichtblauwe NXP-loods... :D

• yeehaw
Mx. Alba schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:32:
Yay, ik ben net gebeld dat mijn Volvootje klaar is dus die ga ik vanmiddag ophalen!

Die Mercedes C180 heeft me trouwens een beetje teleurgesteld. Zondag ben ik even Duitsland in geweest en ik had er hoge verwachtingen van aangezien het ding super vlot optrekt... Maar bij 220 hield het op. Terwijl mijn V40 Cross Country D3 215 haalt. Toch wel het snelst dat ik ooit heb gereden, maar ik had verwacht dat die Mercedes wat meer dan 5km/h sneller zou zijn dan mijn Volvootje!
Ja, beide autos zijn daarop begrenst. Ze kunnen nog wel een stuk harder. Als je de V40 speed limiter eraf haalt gaat hij ook 254 km/h

YouTube: Volvo V40 Drive-E T5 RICA stage1 Top Speed 254km/h

• PdeBie
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:36:

Dat had ik ook toen ik een keer in de C-klasse van een vriend van mij reed :D
Maar moet zeggen.... wel hele fijne auto's die MB's van tegenwoordig. Ik vind ze ook een stuk mooier dan de MB's van vroeger. Alleen duuuuuuuuuur.

Heb er wel eens naar zitten kijken (A-klasse) in plaats van de Volvo. Dacht dat de Volvo prijzig was, maar vergeleken met de MB was het niks :+

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-01 16:03

Aight!

'A toy robot...'

PdeBie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Dat had ik ook toen ik een keer in de C-klasse van een vriend van mij reed :D
Maar moet zeggen.... wel hele fijne auto's die MB's van tegenwoordig. Ik vind ze ook een stuk mooier dan de MB's van vroeger. Alleen duuuuuuuuuur.

Heb er wel eens naar zitten kijken (A-klasse) in plaats van de Volvo. Dacht dat de Volvo prijzig was, maar vergeleken met de MB was het niks :+
Maar Mercedes is wel weer een stuk betrouwbaarder geworden, zou mijn V70 2003 zo in willen ruilen voor een E klasse, alleen zijn die krengen duur idd!

Wel jammer dat 2e hands ook die krengen niet te betalen zijn en ik denk nog wel een stapje hoger met runningcosts. Al is een V70 ook niet goedkoop :P

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15

Yucon

*broem*

Aight! schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:07:
[...]

Maar Mercedes is wel weer een stuk betrouwbaarder geworden, zou mijn V70 2003 zo in willen ruilen voor een E klasse, alleen zijn die krengen duur idd!

Wel jammer dat 2e hands ook die krengen niet te betalen zijn en ik denk nog wel een stapje hoger met runningcosts. Al is een V70 ook niet goedkoop :P
Die laatste regel lag op m'n lippen tijdens het lezen. Maar gelukkig gooide je hem er zelf al uit :D

Volgens mij gaan we een verschuiving in de fanschare zien. Met volvo's stap omhoog vallen ze simpelweg buiten het bereik van een groot deel van de huidige doelgroep. In dat opzicht zijn de XC40 en de V90 een duidelijk signaal.

In Nederland staat er trouwens ook niet echt een vervangende doelgroep van serieus formaat klaar. Dus volvo kon wel eens flink kleiner worden hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 13-02-2018 23:15 ]

Verwijderd

Yucon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:14:
[...]

Die laatste regel lag op m'n lippen tijdens het lezen. Maar gelukkig gooide je hem er zelf al uit :D

Volgens mij gaan we een verschuiving in de fanschare zien. Met volvo's stap omhoog vallen ze simpelweg buiten het bereik van een groot deel van de huidige doelgroep. In dat opzicht zijn de XC40 en de V90 een duidelijk signaal.

In Nederland staat er trouwens ook niet echt een vervangende doelgroep van serieus formaat klaar. Dus volvo kon wel eens flink kleiner worden hier.
Er zal toch wel gewoon een Euro-knaller á la V40 D2 blijven in het assortiment?

Gister trouwens mijn standkachel laten activeren door Volvotune, werkt als een spreekwoordelijk zonnetje! Met dank aan de Duitsers zat er kennelijk al een standkachel ingebouwd (heeft te maken met emissie en het bijverwarmen van de motor tijdens koude start geloof ik) maar deze was alleen softwarematig nog niet aangezet als zijnde programmeerbare standkachel.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

yeehaw schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:36:
[...]

Ja, beide autos zijn daarop begrenst. Ze kunnen nog wel een stuk harder. Als je de V40 speed limiter eraf haalt gaat hij ook 254 km/h

Je gaat een T5 vergelijken met een D3? 8)7

Vaak bu'j te bang!

• yeehaw
Nee, ik geef aan dat de autos begrenst zijn door de fabrikant. Ze kunnen nog een stuk harder als die begrenzer eraf wordt gehaald. Natuurlijk zal een T5 op z'n minst sneller optrekken en waarschijnlijk ook hoger eindigen dan een D3.

Mijn D2 is begrenst op 199 KM/H. Zelfs al ga je bergafwaarts dan krijg je hem niet harder dan dat.

• jadjong
  • Niet online
Met 150PK ligt begrensing boven de 200 voornamelijk aan de luchtweerstand, wil je harder dan moeter er meer PK's bij.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

yeehaw schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:46:
Nee, ik geef aan dat de autos begrenst zijn door de fabrikant. Ze kunnen nog een stuk harder als die begrenzer eraf wordt gehaald. Natuurlijk zal een T5 op z'n minst sneller optrekken en waarschijnlijk ook hoger eindigen dan een D3.

Mijn D2 is begrenst op 199 KM/H. Zelfs al ga je bergafwaarts dan krijg je hem niet harder dan dat.
Dat is toch allang bekend dat ze die dingen begrenzen. Zowel 'snelle' als eco-gebakjes. Is ook niet zo heel vreemd. Fabrieksaf zijn die eco-gebakjes nou ook niet echt met de beste banden e.d. uitgerust. Verder lijkt het mij ook niet zo heel best voor zo'n downsize blokje om zo zwaar belast te worden, niet zo heel vreemd dus dat ze begrenst worden

Vaak bu'j te bang!

• yeehaw
Ik begrijp niet waarom je me hierover aanvalt. Ik reageer op totaal iemand anders die zich verwonderd over de topsnelheid. Ik geef daar aan dat die begrenst is en laat een filmpje zien wat er gebeurd zonder die limiet.

Wat is nu precies het punt wat je probeert te maken?

Verwijderd

Mijn oude V70 T5 deed volgens spec max 250km/u (standaard 250pk) maar met 300pk heb ik 'em op 261km/u gehad, volgens GPS.

Dus óf er zit nog wat marge op zo'n begrenzer, of er was destijds überhaupt geen begrenzer. (bouwjaar 2001)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:20:
Mijn oude V70 T5 deed volgens spec max 250km/u (standaard 250pk) maar met 300pk heb ik 'em op 261km/u gehad, volgens GPS.

Dus óf er zit nog wat marge op zo'n begrenzer, of er was destijds überhaupt geen begrenzer. (bouwjaar 2001)
Waarschijnlijk was er destijds geen begrenzer. :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

yeehaw schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:14:
Ik begrijp niet waarom je me hierover aanvalt. Ik reageer op totaal iemand anders die zich verwonderd over de topsnelheid. Ik geef daar aan dat die begrenst is en laat een filmpje zien wat er gebeurd zonder die limiet.

Wat is nu precies het punt wat je probeert te maken?
Ik val je niet aan, maar je post 'als je de V40 speed limiter eraf haalt gaat hij 254 km/h' als reactie op een D3, met daarbij een filmpje van een T5. Dat is nogal een vergelijking die er niet toe doet :P Want een D3 loopt niet zo hard. (Dat is net zoals zeggen dat als bij een Golf bluemotion de begrenzer eraf zou halen, hij ook ruim 280 km/h loopt, want dat doet een Golf R ook :P).

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij waren die v40's ook begrenst voor de bijtelling.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Tylen en die was zo laag vanwege de lagere rolweerstand van de banden. Ik had overigens gewoon 17" Pirelli P7 Cinturato banden met 240km/h typegoedkeuring onder m'n D4 en in de winter Wintrac Xtreme banden van Vredestein t/m 270. Maar ik had dan ook achteraf 17" laten monteren, 16" is voor het mooie echt te klein.

V40 rear

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Tylen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:59:
Volgens mij waren die v40's ook begrenst voor de bijtelling.
Dat was met name bij de 14% D4's toch (incl. ook die speciale banden)?

* Orion84 zoeft regelmatig op en neer naar Frankfurt en dat bevalt in de 2017 V40 D2 Cross Country beduidend beter dan toen ik diezelfde ritten een paar jaar geleden in een Polo BlueMotion maakte :P

Een snelheidsmonster is het niet, maar het kakt in elk geval niet meer in tot onder de 130 zodra het een beetje omhoog loopt :X

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-01 16:03

Aight!

'A toy robot...'

Yucon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:14:
[...]

Hahah, ja al rijdt de V70 wel relax. Zit nu bijna op 500.000 km (nog 3000 te gaan). Maar merk wel dat hij oud begint te worden.

Helaas zijn de opvolgers ook nog erg aan de prijs een 2008+ model V70 kost minimaal €10.000 voor een goede en zijn stuk minder zuinig. Daarom wilde ik eigenlijk eens bij Mercedes kijken.

Maar misschien ook een 4 cilinder als opvolger :P (en niet chippen) maar wat is daar leuk aan? :+

• GAIAjohan
-tom-562 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:37:
[...]

Dat is toch allang bekend dat ze die dingen begrenzen. Zowel 'snelle' als eco-gebakjes. Is ook niet zo heel vreemd. Fabrieksaf zijn die eco-gebakjes nou ook niet echt met de beste banden e.d. uitgerust. Verder lijkt het mij ook niet zo heel best voor zo'n downsize blokje om zo zwaar belast te worden, niet zo heel vreemd dus dat ze begrenst worden
Want een 2 liter is 'eco' en downsizing?

Enige reden van begrenzing waren destijds de banden die noodzakelijk waren om die CO2 uitstoot te krijgen
jadjong schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:33:
Met 150PK ligt begrensing boven de 200 voornamelijk aan de luchtweerstand, wil je harder dan moeter er meer PK's bij.
Met 125pk haal ik de 200 ook.
Met 150 zou zeker 210 mogelijk moeten zijn, indien niet begrensd.
Er is in principe een redelijk stabiele verhouding tussen aantal pk's en topsnelheid, zolang de luchtweerstand niet extreem negatief wordt beïnvloed en er geen versnellingsbak onder zit die de topsnelheid lager maakt.

Over het algemeen kun je -ongeveer- stellen dat:
100pk = 180-185kmh
120pk = 190-200kmh
150pk = 210-220kmh
180pk = 225-240kmh

Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen :) Zo heeft Audi/VW gemiddeld een hoge topsnelheid voor het vermogen, en Renault een lage.
Als je alle auto's op een rij zet en naar de top kijkt, staat Volvo gewoonlijk erg laag, ivm vaak een limiter.

Hieronder bv een lijst van een aantal concurrenten van een Volvo V40.
Ben ongeveer uitgegaan van motoren tussen 100 en 190pk
Included zijn o.a.: Mercedes A, BMW1, Mazda 3, Audi A3

Ik ben alleen uitgegaan van benzinemotoren. Horizontale as is vermogen, verticaal topsnelheid
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zDhwe6v.png

[ Voor 56% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2018 19:28 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat rijtje klopt redelijk denk ik. C30 115PK haalde 195, V40 150PK haalt 215.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Het is niet zomaar een begrenzer. Het zit in de hele motor verweven, daarom kunnen ze die dingen 'zuiniger' krijgen. Niet alsof we zoveel hebben verbeterd sinds eind jaren 80 toen de auto's voorzien werden van 16 kleppen, computergestuurde injectie en katalysator en bij diesel de commonrail en uiteindelijk de roetfilter (die ook al in de jaren 80 beschikbaar was maar door de inefficiente van de diesels toen niet werd toegepast). Het is zo complex dat zelfs op de kleppen wordt gelimiteerd. Vraag maar eens een ANWB medewerker wat ze standaard doen bij als er eentje langs de weg staat, compressiemeting.

Ook de schakelbak is begrensd, daarom heb je zo een ruk bereik in de eerste versnelling en heb je het idee dat je niet wegkomt en als je 100 rijdt en je wilt gaan gassen als de vrachtwagen opgezout is je niet vooruit komt door de begrenzing.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sugarlee89 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:31:

Ook de schakelbak is begrensd, daarom heb je zo een ruk bereik in de eerste versnelling en heb je het idee dat je niet wegkomt en als je 100 rijdt en je wilt gaan gassen als de vrachtwagen opgezout is je niet vooruit komt door de begrenzing.
Daar heb ik gelukkig geen last van met een T4 automaat. Pedaal intrappen is wegstuiven, helemaal in sportstand.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:34
AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:38:
[...]

Daar heb ik gelukkig geen last van met een T4 automaat. Pedaal intrappen is wegstuiven, helemaal in sportstand.
Ik heb er wel last van en kan me er zeker in vinden. 1ste en 2de versnelling voor de D2 zijn gewoon veel te kort en kan je niets mee aanvangen. Vanaf 100 optrekken moet je ook minimaal in zijn 4 doen wil je niet stilstaan. Hij mist dan ook echt power precies om een beetje op snelheid te komen na bv. het afremmen en terug naar 160 gaan.

Ook de begrenzer is overduidelijk. Exact 3000 toeren in zijn 6 en 199 op de teller. Verder door de eco banden (82gr model - 2016 Ocean race) in combinatie met het gewicht niet de beste qua handling als je het mij vraagt.

MIjn vorige A3 Berline 1.6TDI 110pk kreeg ik op 217 op de teller na lang gassen :>

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
Aight! schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Hahah, ja al rijdt de V70 wel relax. Zit nu bijna op 500.000 km (nog 3000 te gaan). Maar merk wel dat hij oud begint te worden.

Helaas zijn de opvolgers ook nog erg aan de prijs een 2008+ model V70 kost minimaal €10.000 voor een goede en zijn stuk minder zuinig. Daarom wilde ik eigenlijk eens bij Mercedes kijken.

Maar misschien ook een 4 cilinder als opvolger :P (en niet chippen) maar wat is daar leuk aan? :+
Kijk eens in Duitsland. Ik zit zelf ook naar MB te kijken (heb al verschillende V70 / S60 etc gehad), moet nu mijn diesel (Nissan) vervangen. Zo rond de 8k kun je een leuke E importeren (inclusief BPM) met niet gek veel KM.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ondanks dat ik geen Volvo meer rij maar een BMW M135i, blijf ik het Volvo nieuws volgen.
En vandaag is de nieuwe V60 is gelekt, wat een mooie bak zeg :)
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/v60-volvo-2018.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/v60-2018.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 15-02-2018 10:29 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FabiandJ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:28:
Ondanks dat ik geen Volvo meer rij maar een BMW M135i, blijf ik het Volvo nieuws volgen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg geslaagd.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:30
Heren, ik ga bijna officieel mijn V40 Nordic+ bestellen, maar in de configurator (online) zie ik dat deze een oude toerenteller heeft zonder scherm. (Scherm zodat je hem van normaal/eco/sport kan zetten).

Heeft de Nordic+ dit wel?

• jadjong
  • Niet online
Plaatje is van het elegance theme, kijk goed in de lijst met opties of 019 is toegevoegd. De auto die ik net snel aanklikte had wel een TFT schermpje als tellerunit.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Landon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:55:
Heren, ik ga bijna officieel mijn V40 Nordic+ bestellen, maar in de configurator (online) zie ik dat deze een oude toerenteller heeft zonder scherm. (Scherm zodat je hem van normaal/eco/sport kan zetten).

Heeft de Nordic+ dit wel?
Toen ik de MY17 in de tweede helft van 2016 bestelde was dat volledig digitale dashboard inbegrepen in Nordic+, dus ik zou toch aannemen dat dat nog steeds zo is... Toch?

• Tankiej
Is inderdaad een standaard optie van de Nordic+, dus dat TFT scherm zit er wel in. Zie prijslijst voor de standaard opties, pagina 4 voor Nordic en pagina 5 voor wat de Nordic+ extra heeft.

• PdeBie
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:43:
[...]
Ik heb er wel last van en kan me er zeker in vinden. 1ste en 2de versnelling voor de D2 zijn gewoon veel te kort en kan je niets mee aanvangen. Vanaf 100 optrekken moet je ook minimaal in zijn 4 doen wil je niet stilstaan. Hij mist dan ook echt power precies om een beetje op snelheid te komen na bv. het afremmen en terug naar 160 gaan.
Nou, nou, ik weet niet wat jij van de V40 verwacht, maar optrekken vanaf 100km/u hoeft echt niet in de 4. Ik schuif regelmatig een baantje opzij op de snelweg in de 5e of 6e versnelling en kom altijd goed mee met het verkeer.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

FabiandJ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me fake, dit is een V90 plus 5 minuten Photoshop-werk. Ik hoop echt dat hij een wat meer eigen look krijgt.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
yeehaw schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:36:
[...]

Valt mij nog mee dat mijn V50 T5 uit 2004 dan net zo hard loopt als een V40 T5 die een stuk meer PK heeft en een behoorlijk stuk nieuwer is. En gelukkig heeft de mijne nooit wen begrenzer gehad :D

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:59
PdeBie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Nou, nou, ik weet niet wat jij van de V40 verwacht, maar optrekken vanaf 100km/u hoeft echt niet in de 4. Ik schuif regelmatig een baantje opzij op de snelweg in de 5e of 6e versnelling en kom altijd goed mee met het verkeer.
Mijn gedachte.
Kreeg onlangs een D2 mee toen mijn S40 2.4i een grote beurt kreeg.

Irritatie alom.
V40 bij een stoplicht leek niet van z'n plek te komen, en ook op de snelweg om even iemand in te halen door het gaspedaal in te trappen bleef ik maar wachten op het moment dat het vermogen los zou komen, echter bleef dit moment uit.

PSN: Flix20-NL

• PdeBie
Hoeveel vermogen (pk's en koppel) heeft zo'n S40? En hoe zwaar is hij?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Flix20 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Mijn gedachte.
Kreeg onlangs een D2 mee toen mijn S40 2.4i een grote beurt kreeg.

Irritatie alom.
V40 bij een stoplicht leek niet van z'n plek te komen, en ook op de snelweg om even iemand in te halen door het gaspedaal in te trappen bleef ik maar wachten op het moment dat het vermogen los zou komen, echter bleef dit moment uit.
Tja... Een stap terug qua vermogen is altijd wennen natuurlijk. Ik heb 4 jaar lang C30 D2 gereden. Die 115PK was gewoon voldoende om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Kwestie van een beetje anticiperen, af en toe een versnelling terug, geen centje pijn.

Dat gezegd hebbende ben ik nu wel heel blij met mijn V40 D3. Die 150PK, dat rijdt toch net wat soepeler en rustiger.

• Tankiej
Mx. Alba schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Tja... Een stap terug qua vermogen is altijd wennen natuurlijk. Ik heb 4 jaar lang C30 D2 gereden. Die 115PK was gewoon voldoende om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Kwestie van een beetje anticiperen, af en toe een versnelling terug, geen centje pijn.

Dat gezegd hebbende ben ik nu wel heel blij met mijn V40 D3. Die 150PK, dat rijdt toch net wat soepeler en rustiger.
Ik heb het andersom gedaan, van een V40 D2 naar een C30 D3 :P

Ik vond de D2 in de V40 ook altijd wel voldoende, nooit het idee gehad dat hij te weinig vermogen had om gewoon normaal in het verkeer mee te komen. Nu ik een tijdje in een D3 rijd, is het wel wennen als ik in een auto stap met wat minder vermogen.
Maar in mijn ogen is de D2 gewoon krachtig genoeg om je normaal in het verkeer te kunnen bewegen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tankiej schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik heb het andersom gedaan, van een V40 D2 naar een C30 D3 :P

Ik vond de D2 in de V40 ook altijd wel voldoende, nooit het idee gehad dat hij te weinig vermogen had om gewoon normaal in het verkeer mee te komen. Nu ik een tijdje in een D3 rijd, is het wel wennen als ik in een auto stap met wat minder vermogen.
Maar in mijn ogen is de D2 gewoon krachtig genoeg om je normaal in het verkeer te kunnen bewegen.
Huh? Je bent van een D2 naar een D3 gedaan maar de D3 heeft minder vermogen? Dan wat? Ik snap 'm even niet...

Maar verder inderdaad gewoon eens. 100PK is voldoende, 120PK is genoeg, 150PK is lekker, 200PK is geweldig, 250PK is overkill. :)

• MartijnAbel
Mx. Alba schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Huh? Je bent van een D2 naar een D3 gedaan maar de D3 heeft minder vermogen? Dan wat? Ik snap 'm even niet...

Maar verder inderdaad gewoon eens. 100PK is voldoende, 120PK is genoeg, 150PK is lekker, 200PK is geweldig, 250PK is overkill. :)
250pk is lekker vind ik haha

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ligt er aan wat je referentiekader, de beleving en aan welk voertuig :P). Mijn S80 had 210 pk, die was (wat ik vond) 'vlot' (8 sec naar de 100 km/h), maar had nooit de indruk dat het ding echt snel was ofzo :P PK's en snelheid wennen :+ Ik denk dat ik pas wat meer onder de indruk was geweest met zo'n 300 pk, dat past er wel bij namelijk :P (met de S80 reed ik eigenlijk altijd vmax+30 op de CC, met mijn huidige Toyota'tje heb ik daar echt geen behoefte aan :+ daarom komt er binnenkort weer een dikke Volvo)

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 15-02-2018 13:33 ]

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
[...]

Wellicht niet helemaal goed verwoord, maar nee dat bedoel ik niet. Als ik nu van de D3 in een auto stap met minder vermogen dan de D3 is het even wennen :P

• Flix20
[...]

Zal wel beetje aan iemand rijstijl liggen, maar ik vind 100pk echt niet voldoende.
Heb onlangs een half jaartje VW up met 98pk gereden. Mijn god wat een gedrocht was dat.

En het is ook maar net wat je 'normaal' met het verkeer mee vind komen.
Als ik bij het invoegen niet voldoende vermogen heb om net even voor die vrachtwagen te schieten ipv in de ankers te moeten om erachter te gaan zitten, zoals met de hierboven beschreven up, en ook wel met de V40 D2, zou ik dat niet omschrijven als 'lekker met het verkeer meekomen'
-tom-562 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:32:
Ligt er aan wat je referentiekader, de beleving en aan welk voertuig :P). Mijn S80 had 210 pk, die was (wat ik vond) 'vlot' (8 sec naar de 100 km/h), maar had nooit de indruk dat het ding echt snel was ofzo :P PK's en snelheid wennen :+ Ik denk dat ik pas wat meer onder de indruk was geweest met zo'n 300 pk, dat past er wel bij namelijk :P (met de S80 reed ik eigenlijk altijd vmax+30 op de CC, met mijn huidige Toyota'tje heb ik daar echt geen behoefte aan :+ daarom komt er binnenkort weer een dikke Volvo)
En hier kan ik mij ook zeker in vinden.
De 2.5T S80 van m'n pa zou ook zo 210pk moeten hebben, maar dan vind ik mijn S40 met 30 pk minder toch een heel stuk vlotter rijden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, de opvolger van de S80, een Avensis 2.4 automaat (met zo'n 170pk, vergelijkbaar dus met de 2.4 5-pitter van Volvo) reed voor mijn gevoel ook een stuk vlotter en levendiger :P

Vaak bu'j te bang!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Flix20 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:46:

Zal wel beetje aan iemand rijstijl liggen, maar ik vind 100pk echt niet voldoende.
Heb onlangs een half jaartje VW up met 98pk gereden. Mijn god wat een gedrocht was dat.

En het is ook maar net wat je 'normaal' met het verkeer mee vind komen.
Als ik bij het invoegen niet voldoende vermogen heb om net even voor die vrachtwagen te schieten ipv in de ankers te moeten om erachter te gaan zitten, zoals met de hierboven beschreven up, en ook wel met de V40 D2, zou ik dat niet omschrijven als 'lekker met het verkeer meekomen'
Als je bij het invoegen in de clinch komt met een vrachtwagen dan heb je sowieso niet goed geanticipeerd. Je bent eraan gewend dat je voldoende vermogen hebt om gebrek aan anticiperen mee te kunnen compenseren. Dat betekent niet dat 100PK te weinig is - betekent alleen dat je onvoldoende anticipeert om comfortabel met 100PK te kunnen rijden. ;)

Don't get me wrong, meer vermogen rijdt prettiger. Zoals gezegd ben ik heel blij met de 150PK die ik nu in 't vooronder heb. Maar dat is gewoon pure luxe eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 15-02-2018 14:36 ]

• MartijnAbel
Reinier schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Lijkt me fake, dit is een V90 plus 5 minuten Photoshop-werk. Ik hoop echt dat hij een wat meer eigen look krijgt.
Dat is toch echt hoe die er uit komt te zien ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Is gewoon hoe het er echt uit komt te zien hoor :)

https://twitter.com/volvocars/status/964130270856216576

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWFGxFGXkAEGntA.jpg

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 13:34
PdeBie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Als ik hem in zijn 6 laat gebeurd er toch echt praktisch niets bij vol gas.

Spreek dan overigens ook niet over meekomen met het verkeer, dat lukt heus wel. Ooit een peugeot 208 gehad met 68pk en die kwam met volgas ook gewoon mee met het verkeer en anticiperend rijden.
Gewoon het versnellen boven de 100 is teleurstellend. Geleidelijk ga je steeds iets sneller maar niet veel meer dan dat.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

MartijnAbel schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Dat is toch echt hoe die er uit komt te zien ;)
Ik sta gecorrigeerd!
Ik had zo veel slechte renders gezien (huidig model met V40 koplampen, etc.) dat ik het niet meer geloofde. Blijft staan dat ik vind dat de V60 iets meer van de V90 had mogen afwijken. Hoewel ik niet zo goed weet waarom want die vind ik prachtig :P

Op de volgende-leaseauto-shortlist met die V60!

Verwijderd

[...]

[...]

Geloof me dat na 3 jaar met een T5 á 300pk het zelfs een hele stap terug is naar een D5 met 185pk.
Ondanks dat de D5 in normale situaties nooit tekort schiet was het toch wel even wennen dat je bij b.v. het invoegen weer moet gaan anticiperen om mensen niet af te snijden/op te houden etc.
De T5 was echt een klasse apart, heerlijk geluidje bij de sweet spot van 3500-4000rpm en een hele verassing op de Autobahn.

Daarnaast moet ik wel bekennen dat de D5 een hele fijne motor is om mee te rijden, lekker veel koppel bij weinig rpm in combinatie met een 6 traps automaat maakt het wel een heel ontspannen rit. Maar op het geluid na verschilt het weinig met de D4 in de V70 van m'n pa, stuk minder karakteristiek.

• Flix20
Mx. Alba schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Als je bij het invoegen in de clinch komt met een vrachtwagen dan heb je sowieso niet goed geanticipeerd. Je bent eraan gewend dat je voldoende vermogen hebt om gebrek aan anticiperen mee te kunnen compenseren. Dat betekent niet dat 100PK te weinig is - betekent alleen dat je onvoldoende anticipeert om comfortabel met 100PK te kunnen rijden. ;)

Don't get me wrong, meer vermogen rijdt prettiger. Zoals gezegd ben ik heel blij met de 150PK die ik nu in 't vooronder heb. Maar dat is gewoon pure luxe eigenlijk.
Dat vind ik een beetje een slecht voorbeeld.
Het anticipeer moment vind ik daar juist het inschatten of je tijdig genoeg snelheid kan maken om voor de vrachtwagen te gaan, of erachter te moeten.

En wanneer je bij voorbaat als weet dat je niet voldoende vermogen hebt om juist even het gaspedaal in te drukken om voor de vrachtwagen te komen, vind ik niet prettig rijden, maar dat is persoonlijk en misschien ook type rijstijl.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik had een V70n 2.4t met 200 pk, 285 Nm, die inmiddels is ingeruild voor een BMW 525d (ook 200 pk maar 400 Nm, ook nog eens 100kg zwaarder). Het verschil in snelheid zit hem met name in de versnellingsbak van de BMW. Deze heeft 6 versnellingen en schakelt veel eerder terug bij kickdown. En op koppel is de tussenacceleratie veel beter. Dus alleen pk's vergelijken zegt niets.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Flix20 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:41:
[...]

Dat vind ik een beetje een slecht voorbeeld.
Het anticipeer moment vind ik daar juist het inschatten of je tijdig genoeg snelheid kan maken om voor de vrachtwagen te gaan, of erachter te moeten.

En wanneer je bij voorbaat als weet dat je niet voldoende vermogen hebt om juist even het gaspedaal in te drukken om voor de vrachtwagen te komen, vind ik niet prettig rijden, maar dat is persoonlijk en misschien ook type rijstijl.
Maar dan nog... Dan voeg je achter die vrachtwagen in. So what? Het is niet alsof dat onveilig is. Ja natuurlijk, je bent gewend om er even voorbij te spuiten. Dat moet anders als je wat minder vermogen hebt.

Ik kies er vaak voor om achter een vrachtwagen in te voegen, zelfs al zou ik er voorbij kunnen. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat ik de vrachtwagen voorbij trek, dan met weinig invoegstrook over voor de vrachtwagen wil invoegen, als er dan op dat moment voor de vrachtwagen ook een auto van de linker naar de rechter rijstrook gaat omdat die ook klaar is de vrachtwagen in te halen. Dat soort situaties voorkom je door gewoon rustig achter de vrachtwagen in te voegen. Scheelt een hoop stress!

Het volle vermogen van de 150PK gebruik ik trouwens ook niet zo heel vaak. Als ik een oprit op ga dan schakel ik meestal op bij de 2500 toeren, dan kom ik alsnog op zo'n 120km/h uit aan het begin van de invoegstrook in de meeste gevallen. Kan veel sneller door 'm tot 3000 of 3500 door te trekken - maar waarom? Ik hou liever in mijn standaard rijgedrag nog wat vermogen over zodat ik om me ergens aan aan te passen beide kanten nog op kan.

De enige plek waar ik wel vaak het onderste uit de kan haal is van de A1 de A30 op bij Barneveld. Oké, dat is een krap bochtje. Maar het is een krap bochtje met twee rijstroken. Waarom met z'n allen met 30 over de rechter rijstrook met een lege linker rijstrook terwijl je ook met 60 door die bocht kan? Dus daar knal ik 'm meestal in z'n 3 naar 90, dan afremmen tot 60 voor de bocht, en de bocht uit weer vol op het gas in z'n 3, lekker hoog door en dan in z'n 4 naar de 120. >:)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:03
Soms is het gewoon pure pech dat je niet genoeg ruimte hebt om in te voegen. Dan kun je hopen/bidden op een goede afloop en lieve mede weggebruikers maar fijn is het niet. Ik weet nog goed dat me dat eens overkomen is met de nieuwe ford focus van mijn schoonvader (tddi met 90pk). Toen gelijk voorgenomen om een eigen auto te willen met min 0-100 in 10 sec. Dat werd een S40 2.0.
Daarna V70 T5 later getuned en dat was perfect om in te voegen :-)
Dus inderdaad deels een luxe maar ik denk dat het in sommige gevallen wel een stukje veiligheid biedt omdat je meer mogelijkheden hebt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fijn dat de nieuwe V60 zijn vorm behoudt, ik blijf het een van de mooiere wagons vinden.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Red devil schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:44:
Soms is het gewoon pure pech dat je niet genoeg ruimte hebt om in te voegen. Dan kun je hopen/bidden op een goede afloop en lieve mede weggebruikers maar fijn is het niet. Ik weet nog goed dat me dat eens overkomen is met de nieuwe ford focus van mijn schoonvader (tddi met 90pk). Toen gelijk voorgenomen om een eigen auto te willen met min 0-100 in 10 sec. Dat werd een S40 2.0.
Daarna V70 T5 later getuned en dat was perfect om in te voegen :-)
Dus inderdaad deels een luxe maar ik denk dat het in sommige gevallen wel een stukje veiligheid biedt omdat je meer mogelijkheden hebt.
90 luie paarden in een Focus is ook inderdaad net aan de krappe kant. :D

En zoals ik al zei, dat stukje veiligheid kan je ook voor je creëren door niet standaard het volle vermogen van je auto te vragen bij het invoegen zodat je speelruimte naar beide kanten overhoudt. Onder de 100PK heb je die mogelijkheid alleen niet echt - dan moet je gewoon volle bak inderdaad en dan ben je de helft van je speelruimte kwijt. Dus daar zijn we het gewoon over eens.

• GAIAjohan
Mwah, ik ken de 90pk tddi erg goed, veel mee gereden. Mijn ouders hadden er 1. Je moet er alleen niet boven de 3000 toeren mee komen, dan valt ie dood. Tussen 2000 en 3000 gaat het best.

De 1.9 sdi van VW is een heel andere orde, dan is zo'n tddi nog snel. Mee gereden in een Ibiza van m'n ouders.

Tegenwoordig hebben ze een Fiesta 1.6tdci econetic. Die vind ik niet per se sneller aanvoelen dan die Focus..

Pagina: 1 ... 64 ... 140 Laatste