Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Mijn V40 uit 2013 gaat achter niet aan op DRL hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
GAIAjohan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
Is handig als ik er aftermarket xenon in laat bouwen. Anders schijnt de elektronica van een C30/S40/V50 nogal te kunnen gaan zeiken, en dan met name de ruitenwissermotor. Als je de verlichting aan doet nadat de auto goed gestart is schijnt beter te gaan.
Weg blijven van goedkope meuk maar voor een Pilot setje gaat.
Ik heb het er nu bijna 4 jaar in zitten en nooit problemen gehad (net als vele anderen). :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:25
Ballebek schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:46:
[...]

Ik heb het er nu bijna 4 jaar in zitten en nooit problemen gehad (net als vele anderen). :)
Eens had ik in de V40 ook, heb nu een setje chinese kneut voor de s60 om te proberen en om de kosten laag te houden van de projector ombouw, maar 1 is al verkleurd of ik heb twee verschillende kleuren gekregen 8)7
Dus later een keer komt er weer netjes een pilot setje in, misschien gaan deze dan naar het grootlicht als daar ook nog projectors in komen 8)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
GrooV schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:22:
Mijn V40 uit 2013 gaat achter niet aan op DRL hoor
Ow, dan is dat nieuw voor modeljaar 2014 misschien, mijn V40 (uit 2014) doet zijn achterlichten ook aan zodra DRL aan is :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Ballebek schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:46:
[...]

Grappig, ik heb in meerdere auto's goedkope China meuk gezet, en op 1 na werkt het allemaal nog steeds :+ (de oudste zit inmiddels op 6 jaar ofzo)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
-tom-562 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:25:
[...]

Grappig, ik heb in meerdere auto's goedkope China meuk gezet, en op 1 na werkt het allemaal nog steeds :+ (de oudste zit inmiddels op 6 jaar ofzo)
Specifiek Volvo lijkt er problemen mee te hebben (based on rumors).
Ken er toevallig twee die gedonder hebben gehad en na het vervangen van hun bokkiewokkie el cheapo set voor een Pilot Pro nergens meer last van hebben gehad.

Heb bij best wel wat auto's Xenon ingebouwd en met die Pilot setjes is het dat de lampen zelf minder worden dat je ze gaat vervangen ipv dat ze stuk gaan. De mijne zaten er dik 3 jaar en 120000km in en toen heb ik ze vervangen omdat de lichtopbrengst veel minder was dan bij inbouw. Goedkope Xenon's halen dat niet is mijn ervaring.

[ Voor 25% gewijzigd door Uberprutser op 25-09-2015 13:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In mijn C30 had ik eerst een goedkoop setje, maar heel veel gedonder mee gehad.
Deze vervangen voor Pilot Xenon H7 Digital set en nooit meer iets mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 12:09
-tom-562 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:25:
[...]

Same here, dingen hebben er 5 jaar ingezeten, en dit jaar afkeur wegens verstrooiing, de lampen doen het dus nog wel, maar het zwarte laagje voorop is eraf (H7R).

Wel heb ik niet de állergoedkoopste set gekocht, de ballasten zijn natuurlijk een cruciaal onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:40
hhjm schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:40:
Kon je de brodit clip zelf gemakkelijk op het dashboard plaatsen en vastzetten?
Ik heb een Brodit Proclip die je vastklemt. Zit allemaal erg stevig O-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Als het allemaal meezit, ga ik de Peugeot morgen inruilen op een S60. :) Dan moet ik alleen nog bedenken wat ik met de 960 ga doen, waar hij nu gestald staat wordt hij niet beter van, dus misschien dan maar verkopen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nog volvobeursgangers hier?
Ga morgen met de 242 en zondag met de 744, of als passagier van de 142...

Verwijderd

Edit: keuze gemaakt...
Was op zoek naar een bekerhouder voor mijn nieuwe telefoon.
Dit is hem geworden:
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/7/2/9/9200000035799279_3.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nou de S60 is hem helaas niet geworden. Niet dat het op het eerste gezicht geen nette auto was, maar kreeg een belachelijk laag bedrag voor de 406 Coupe terug. Ben inmiddels ook weer naar andere merken aan het kijken. Wil geen 850 meer, heb ik er al genoeg van gehad. Tenzij een R, maar die zijn op het moment nog boven mijn budget. S80 vind ik lelijk en de meeste S60's zijn ook nog vrij prijzig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

DopdeDouwer schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:08:
Nog volvobeursgangers hier?
Ga morgen met de 242 en zondag met de 744, of als passagier van de 142...
Wat een luxe, keuze tussen 3 Volvo'S!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb eindelijk een V60 D5 Twin Engine gezien in het eggie, weet ik tenminste wat ik heb besteld.
Lak is nog gaver dan ik gezien heb op de filmpjes, dus ik ben blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond die beurs maar matig vorig jaar. Parkeerplaats was t leukste. Dure overrated occassions. Stonden sommige waar ze niet eens echt de moeite hebben genomen om de wielkasten af te plakken, t spuitwerk zat op de banden haha.

Verder hoop te dure 2e hands meuk, wat op ebay duitsland voor veel betere prijzen te krijgen is.

Vroeger in utrecht op de ouwe locatie was t leukst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Utrecht vond ik maar een donkere nare hal waar je koppijn van kreeg. Echt vroegah, was het overigens ook al in Rosmalen.
Overrated occasions zijn er altijd, en zal je ook blijven houden op beursdagen denk ik. Toch wel leuk om ze te bekijken, stonden nu wel echt leuke auto's tussen.
Ik ging meer voor de gezelligheid. Ben uiteindelijk allebei de dagen geweest. Vond het wel weer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn hier lange V40-rijders? Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een tweede auto en ik heb de V40 altijd een mooie auto gevonden. Hier en daar lees je dat mensen de hoofdruimte nogal krap vinden vergeleken met concurrenten. Ik ben 1.98m. Iemand?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:30:
Ik heb eindelijk een V60 D5 Twin Engine gezien in het eggie, weet ik tenminste wat ik heb besteld.
Lak is nog gaver dan ik gezien heb op de filmpjes, dus ik ben blij. :)
Toevallig kwam mijn collega er vandaag mee aanzetten; erg mooi en compleet! Bandjes waren alleen wel erg plat was zijn commentaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

Ik zie regelmatig dat V40's rijden met de dagrij verlichting in combinatie met dimlicht.
Als mijn V40 dimlicht inschakeld (Xenon) gaat de dagrij verlichting uit.

Is dit een instelling in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Exirion schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:24:
Zijn hier lange V40-rijders? Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een tweede auto en ik heb de V40 altijd een mooie auto gevonden. Hier en daar lees je dat mensen de hoofdruimte nogal krap vinden vergeleken met concurrenten. Ik ben 1.98m. Iemand?
Even langs de Volvo garage? ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het de moeite waard is ja ;) Maar als mensen zeggen dat je er met bijna 2m lengte beter niet aan kan beginnen, dan kan ik Volvo wegstrepen van het lijstje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
fredkroket schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:32:
[...]

Toevallig kwam mijn collega er vandaag mee aanzetten; erg mooi en compleet! Bandjes waren alleen wel erg plat was zijn commentaar ;).
Heb de auto met 18" Ixion velgen besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:41:
[...]

Als het de moeite waard is ja ;) Maar als mensen zeggen dat je er met bijna 2m lengte beter niet aan kan beginnen, dan kan ik Volvo wegstrepen van het lijstje.
Zeker... Want iedereen van bijna 2 meter heeft hetzelfde boven- en\of onderlijf.
Ballebek schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:42:
[...]

Heb de auto met 18" Ixion velgen besteld. :)
Verstandige keuze!

[ Voor 20% gewijzigd door fredkroket op 29-09-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
allure schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:32:
Ik zie regelmatig dat V40's rijden met de dagrij verlichting in combinatie met dimlicht.
Als mijn V40 dimlicht inschakeld (Xenon) gaat de dagrij verlichting uit.

Is dit een instelling in de software?
Bij bepaalde modeljaren kan het. Bij mij staat de dagrijverlichting ook aan wanneer mijn dimlicht (xenon) aan staat. Bij een r-design kan het geloof ik weer niet.
Ik ben 2 meter en heb er inmiddels rond de 30k mee gereden. Een ruimtewonder is het niet en bij stoplichten moet ik soms wel even naar voren om te kijken of het groen is of niet. Maar dat heb ik bij zo'n beetje alle auto's behalve een Citroen C3/C4 met glazen dak. Verder heb ik geen klachten. Maar zoals gezegd, gewoon even proberen, dan weet je het pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

J0YR1D3R schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:43:
Ik ben 2 meter en heb er inmiddels rond de 30k mee gereden. Een ruimtewonder is het niet en bij stoplichten moet ik soms wel even naar voren om te kijken of het groen is of niet. Maar dat heb ik bij zo'n beetje alle auto's behalve een Citroen C3/C4 met glazen dak. Verder heb ik geen klachten. Maar zoals gezegd, gewoon even proberen, dan weet je het pas echt.
Hier heb ik wat aan, dus toch maar 's een proefrit gaan maken. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Exirion schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:49:
[...]

Hier heb ik wat aan, dus toch maar 's een proefrit gaan maken. Bedankt :)
Tevens: een V40 zonder electrische stoelhoogte verstelling en zonder panoramadak heeft meer centimeters hoofdruimte (scheelt volgens mij totaal zo'n 8cm! ) als de stoel maximaal onderuit staat. Let dus op bij je proefrit dat je een dergelijke versie meekrijgt.

Ik ben zelf 1.92 en heb ruimte zat*

* alleen bij een bad-hair day zit ik tegen het plafond aan, maar ik heb dan ook half-lang haar volgens mijn kapster als ik de rekening betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Goed om te weten, thanks :) Dat van die stoel had ik gelezen, maar het panoramadak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:27:
Goed om te weten, thanks :) Dat van die stoel had ik gelezen, maar het panoramadak niet.
Ik heb overigens ook een gewone uitvoering, dus geen panoramadak of elektrisch verstelbare stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar maximaal onderuit is toch niet prettig, vind ik iig niet. Die moderne auto's zijn al veels te laag. Mn 740 heeft perfecte hoogte, vergelijkbaar met de xc70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Polestar Racing komt met nieuw speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jaja, zeker weer zo'n laffe Polestar uitvoering :P Alle toffe spulletjes schroeven ze er af, en het vermogen knijpen ze ook weer behoorlijk

Vaak bu'j te bang!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ja een conceptcar van 500PK en dan hem uitgeven met maar 340 PK :P

Zal wel de nieuwe XC90 T8 polestar zijn.

Vandaag ook even de airco onderhoud laten doen, er zat nog maar 740 gram in van de 1000 gram. Dus hij wordt nu ook sneller kouder. (alleen is de zomer voorbij dus dan is het alvast voor volgend jaar) en hij ruikt weer fris!

Stelt ook eigenlijk niks voor, apparaat aansluiten, instellen en laten draaien. Daarna busje met verfrissing erin spuiten en 10 minuten vol laten blazen.

Trouwens, iemand tips voor goede winterbanden voor een V70? Huidige maat is 205/55/16 maar mag ook kleiner want dan haal ik stalen velgen. Wil dit herfst/winter seizoen op winterbanden gaan rijden.

• FabiandJ
  • Niet online
Er gaan geruchten rond dat het de WTCC entry zal zijn.
Aight! schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:02:
Trouwens, iemand tips voor goede winterbanden voor een V70? Huidige maat is 205/55/16 maar mag ook kleiner want dan haal ik stalen velgen. Wil dit herfst/winter seizoen op winterbanden gaan rijden.
Ik ben erg tevreden over mijn Nokian WR A3 winterbanden.

[ Voor 77% gewijzigd door FabiandJ op 30-09-2015 15:11 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Aight! schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:02:
Ja een conceptcar van 500PK en dan hem uitgeven met maar 340 PK :P

Zal wel de nieuwe XC90 T8 polestar zijn.
Nope, voor de XC90 doen ze alleen de T6 en de D5, waarbij de power van de T6 gelimiteerd wordt omdat ze het niet willen laten concurreren met de T8. Ook lijkt de grille in het filmpje in niks op die van de XC90. Grille ziet er meer V40/V60 achtig uit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17

Joostk

Barkrukprofeet

Een V40 WTCC? dat zou echt geweldig zijn.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wilde die nieuwe topman juist niet dat Volvo zich volledig terugtrok uit alle race-gerelateerde dingen? Past niet bij het imago ofzoiets :')

Vaak bu'j te bang!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Alsjeblieft zeg met de huidge R-design lijn, Polestar gekocht hebben en onderdeel van het bedrijf gemaakt hebben en dan geen race imago ernaast willen hebben?

Kijk dat ze de R-design niet meer willen leveren op de zoveelste V40 D2 snap ik, maar die uitspraak van de directeur slaat nergens op.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dat ze maar weer eens terug gaan naar de oude R versies.

Snelle stations zonder poespas :P

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:25:
Dat ze maar weer eens terug gaan naar de oude R versies.

Snelle stations zonder poespas :P
Niets mooier dan een saffron V70r classic O+

• FabiandJ
  • Niet online
Joostk schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:29:
Een V40 WTCC? dat zou echt geweldig zijn.
Of misschien een V40 voor het TCR kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51

jgj82

Ja, maar = nee

Dat over die Nokian WR A3 kan ik volledig onderschrijven! Top winterbanden. Ik heb ze in 17". Tevens ook Nokian als zomerbanden genomen, maar dan een maatje groter.

Check wel even of 15" om je remklauwen passen, bij een D5 of 2.5t of nog sneller past dit niet!

[ Voor 23% gewijzigd door jgj82 op 01-10-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:30:
[...]

Niets mooier dan een saffron V70r classic O+
Jawel de kanariegele 850 T5-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

*kuch* T-5R.
Maar inderdaad dat zijn wel de beautys. Al vind ik "Dark Olive Pearl" misschien wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of een blackstone, dat heeft ook wel wat hoor. :9 Maar idd, een DOP en liefst in sedan, paar goeie dikke BBS velgen eronder, goed uitlaatje, en roffelen maar. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Sedan, nee moet toch wel een stationwagen zijn, labrador achterin en huppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
GAIAjohan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:55:
Tsja, maar zo kan ik de stekker alsnog voor wat anders gebruiken:

Heb het volgende net besteld:
http://www.dx.com/p/390814 -> op dit moment komt er een 12V stekker uit de ventilatierooster voor de originele Garmin, ik ga deze hier op aansluiten en alles achter het rooster wegwerken waarna alleen het microusb stekkertje eruit komt. Geen kabels langs de pook lopen zo.

http://www.dx.com/p/206619 -> stop ik in de armsteun. Alleen even kijken hoe het met stroomtoevoer gaat. Ik weet dat vanaf de 12v aansluiting prima een kabel naar de armsteun kan.

http://www.dx.com/p/344174 -> telefoonhouder, misschien past zelfs het tablet ertussen. Vond hem te goedkoop om niet te proberen.
Nummer 2 en 3 vandaag binnen gekregen. De telefoonhouder is een heel mooi ding, klein zit heel goed stevig.

De bluetooth ontvanger ziet er goed uit. Ik ga er een power bank aan hangen voor de stroom.

Dat andere ding is nog onderweg.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Aight! schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:02:
Sedan, nee moet toch wel een stationwagen zijn, labrador achterin en huppa!
Kijk jij weet hoe het moet.

En nee gewoon de standaard 5 spaaks R velgen eronder houden. Maar wel in het donkergrijs of zwart.
Afbeeldingslocatie: http://www.veluwerit.nl/images/voertuigen/7819VOLVO%20850%20R.jpg

En als je voor een 850R gaat dan in deze combinatie.
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/comments/volvo_850_r-54e4f7ba59c8c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
En dan is dit het:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IiJjbb3l.jpg
Bluetooth ding aan de powerbank, en in de aux.

En hier de telefoon houder
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/35qLeMOl.jpg
De stekker rechts is nog van de originele garmin. Die gaat eraf en komt een 12V -> 5V USB aan, die uit het dashboard komt en direct in de telefoon kan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
:Y 2 meter en 5 centimeter hier. De V40 zit goed, ook na 1.350 km op een dag. Hoofdruimte is voor mij voldoende :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Iemand nog interesse in een 440 voor weinig?

Auto van mijn oma gaat weg. Weinig in gereden, wel netjes onderhouden. Buitenkant ziet er helaas niet zo best meer uit, maar de techniek is still going strong!

http://ww3.autoscout24.nl/classified/278109307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ephymerous schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:57:
:Y 2 meter en 5 centimeter hier. De V40 zit goed, ook na 1.350 km op een dag. Hoofdruimte is voor mij voldoende :)
Ik heb er gisteren even in gezeten en het viel me eerlijk gezegd toch tegen. En dan niet zozeer in de hoogte maar meer in de breedte. Rechts zit ik met m'n knie tegen de middenconsole aan en links snel tegen de deur ter hoogte van de raam/spiegel-bediening. Ik heb nu een paar auto's op het oog. Misschien doe ik een proefrit in de V40, maar ik twijfel. Het is natuurlijk in hoge mate subjectief, maar ik stapte na de V40 in een Kia Cee'd waar ik fijner in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:59:
Iemand nog interesse in een 440 voor weinig?

Auto van mijn oma gaat weg. Weinig in gereden, wel netjes onderhouden. Buitenkant ziet er helaas niet zo best meer uit, maar de techniek is still going strong!

http://ww3.autoscout24.nl/classified/278109307
Heb je hem gewassen met thinner ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vroem :)
Afbeeldingslocatie: http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2015/10/volvo-polestar-cyan-racing-s60-wtcc-stor-700x457.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

850 euro weinig? Ik kocht die dingen altijd rond de 400 , ook met nieuwe neus om ze daarna af te trappen in een barrelrace bij de boer, daarna op 9 serie overgestapt omdat achterwielaandrijving toch wat soepeler gaat op t platteland. En dat is alweer 8 jaar terug.

En zie die lak haha, hoe zijn de wielkasten achter. Heb nog nooit eentje zonder roest gezien daar op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik zoek me rot naar een inbouwframe om een 1-din radio in een V70 classic te zetten. Maar kan nergens wat vinden, bestaat dit soms niet voor de V70?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Jazzy schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:35:
Ik zoek me rot naar een inbouwframe om een 1-din radio in een V70 classic te zetten. Maar kan nergens wat vinden, bestaat dit soms niet voor de V70?
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Eh, ja. :) Ik had wel ergens in een webshop alleen dat bakje zien staan maar blijkbaar kun je een 1-din radio er zo inschuiven en hou je alleen dat gat over. Eigenlijk wel logisch want de vorm van de standaard SC-802 is gewoon rechthoekig.

Bedankt, ik ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:54:
Eh, ja. :) Ik had wel ergens in een webshop alleen dat bakje zien staan maar blijkbaar kun je een 1-din radio er zo inschuiven en hou je alleen dat gat over. Eigenlijk wel logisch want de vorm van de standaard SC-802 is gewoon rechthoekig.

Bedankt, ik ga hem bestellen.
Volgens mij heb ik nog zo'n bakje over uit de 850...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zit er over na te denken om aan het einde van mijn leasecontract over te gaan op een Volvo diesel. Dit voornamelijk omdat het leasebedrag uitgekeerd wordt als salaris (en daarover weer vakantietoeslag wordt berekend) en daarnaast ook gewoon km declaratie kan plaats vinden. Gewoon om eens te proberen, als het niet bevalt kan de auto weer weg en leasecontract getekend worden ;) Zover ik het nu allemaal bereken kom het neer op misschien een verschil van rond de 150 euro per maand tegenover de leaseauto's die ik nu rij.

Het gaat om een rit van 130km/dag (4 werkdagen) en in de weekend 130km in totaal. Dus rond de 2600km per maand. Vakanties reken ik even niet mee.. zijn alternatieve vervoersmiddelen voor.

Ik zat te denken aan een Volvo diesel. Ten eerste omdat de motoren betrouwbaar blijken te zijn, stoelen zitten heerlijk (ik 120kg en 1,92) en ik word er gewoon blij van. Daarnaast zou ik graag automaat willen rijden. Mijn rijstijl heb ik de afgelopen jaren terug gebracht van 150 op de snelweg naar 110.. en dit bevalt mij tot nu toe prima. 8)

Nu gaat het mij erom dat de auto een nieuwe APK krijgt en dat ik daarna een jaar mijn kilometers kan maken, met natuurlijk degelijke controles van de vloeistoffen.. maar verder gewoon zitten, starten en rijden maar. Dat ik onderweg eens stil komt te staan... risico van het vak..

Is het een illusie om een redelijke Volvo diesel te kopen van laten we zeggen rond de 1500 euro? Dan heb ik natuurlijk over km-stand 300k+ en niet de mooiste Volvo's.

Ik zit met een schuin oog bijvoorbeeld naar deze V70 te kijken:

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/8kgAAOSwQTVWA~Uj/$_85.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 07-10-2015 14:45 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel , maar je moet veel geluk hebben natuurlijk bij zoiets. Het kan goed werken en ineens na een maand lekkage ontstaan. Is een V70 op G3 niet een betere optie? Eentje met rond de 3 ton. Een 2.5 10v gaat op gas erg lang mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik dacht persoonlijk dat een auto op diesel altijd beter was dan op G3.. of is dat iets te zwart/wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:19:
Ik dacht persoonlijk dat een auto op diesel altijd beter was dan op G3.. of is dat iets te zwart/wit :P
Die 5cilinders van volvo zijn dan misschien een uitzondering. Genoeg voorbeelden van 7ton of meer op de teller! Die 2.5d is volgens mij ook een audi blok (die overigens ook lang meegaan, maar zie die niet heel vaak..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel een v70 diesel met een miljoen op de teller :)

http://www.autoweek.nl/video/3523/klokje-rond-volvo-v70

maar allerbelangrijkste is onderhoud van de vorige eigenaar..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:46
Idd, De V70 classics doen het uitstekend op LPG en qua verbruikskosten waarschijnlijk een stuk voordeliger dan de ( Audi) diesel. Motorisch is de diesel ook ontzettend betrouwbaar en ook in staat om zonder problemen hoge KM standen te halen. Alleen zijn ze, helemaal inc met een automaat, niet heel zuinig, mijn vader reed op lange afstanden net aan 1 op 13, in de stad was het helemaal een ramp.
Nadeel van de LPG optie is dan weer de beperkte actieradius waardoor je vaak bij de pomp staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Wel een ontzettend fijne auto trouwens, mijn vader heeft er dus een gehad en bijna tot de 5 ton gereden, gekocht bij iets van 4 ton. Niet tot nauwelijks problemen mee gehad, ondanks een totaal gebrek aan onderhoud. Helaas heeft mijn moeder een keer de tank dop openlaten staan tijdens een fikse regenbui. uiteindelijk door teveel water in de diesel is de brandstof pomp overleden en vervangen koste dusdanig veel dat hij op de sloop is beland.
Nu hebben ze een Mitsubishi Colt die 6 jaar nieuwer is, maar ze missen hem nog regelmatig :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hier die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k6/stoppen/WP_20141017_001_zps1783fff9.jpg

Dit is mijn tweede auto voor als ik even geen zin heb in mijn vier maand oude C-Klasse. :) Ik had ongeveer dezelfde overweging die jij toen maakt en kwam ook op de V70 TDI uit. De V70 is als doorverbeterde 850 gewoon kwalitatief een hele goede auto en je ziet ze niet voor niets alleen maar met kilometerstanden van boven de drie ton. De TDI van Audi is een heerlijk blok en bovendien heel sterk, met die 140 pk sleurt hij een V70 met zware aanhanger met het grootste gemak mee.

Het verbruik bij mij is ongeveer 7 liter per 100 km. maar ik rij vrij veel met een aanhanger. Als je hem voor normaal gebruik hebt dan kan dit nog een stuk beter. Het gemiddelde op Spritmonitor is 6,7: https://www.spritmonitor....9&power_e=141&powerunit=2

Die van mij heb ik met 450.000 op de teller gekocht en heb er in het afgelopen jaar ongeveer 25.000 km bij gezet. Op zich wordt het wel eens tijd om eens een keer onderhoud te gaan doen want ik wil er de komende jaren eigenlijk lekker mee door karren. Misschien zelfs de automaat eens een keer flushen, niet dat hij nu slecht schakelt maar ik ben wel benieuwd naar het verschil. Echte problemen heb ik niet gehad, voor de afgelopen APK moest ik wat kleinigheidjes doen zoals een motorsteunrubber en een koplamp vervangen. Kon ik zelf doen, maar ook bij de garage was ik daar niet op stuk gelopen.

Al met al zou ik de V70 TDI van harte aanbevelen. Mocht je gas overwegen dan zou ik me eerst even inlezen als ik jou was, de benzine 5-cilinders zijn niet allemaal even betrouwbaar namelijk. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je niet voor de TDI zou gaan.

Edit: Ik heb voor die van mij toen 2250 euro betaald. Kijk wel even goed naar de staat van onderhoud en probeer een zo fris mogelijke te vinden. Doe desnoods een aankoopkeuring om een goed beeld te krijgen. Op zich kan zo'n auto nog jaren mee maar als je eerst voor 10 jaar aan achterstallig onderhoud moet inhalen wordt goedkoop al snel duurkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzy op 07-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Jazzy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:50:
...

Het verbruik bij mij is ongeveer 7 liter per 100 km. maar ik rij vrij veel met een aanhanger. Als je hem voor normaal gebruik hebt dan kan dit nog een stuk beter. Het gemiddelde op Spritmonitor is 6,7: https://www.spritmonitor....9&power_e=141&powerunit=2

....
Echter als je automaat aanvinkt stijgt het gemiddelde verbruik naar 7.72 l per 100 km, of te wel 1 op 13.

Voor zover bekent bij mij, maar ik kan mij vergissen, zijn bij de V70 classic alle benzine motoren redelijk betrouwbaar ook op LPG (turbo's misschien uitgezonderd), en zijn er pas probleempjes gekomen bij de V70N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de 2.4T van de V70N schijnen problemen te zijn met de te dunne cilinderwanden. Maargoed, er zijn genoeg voorbeelden van waarbij ook deze hoge KM - standen halen, dus misschien zijn deze iets gevoeliger voor slecht onderhoud / aftrappen. Moraal van het verhaal: ga luisteren en rijden voordat je 1 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Minneyar schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Echter als je automaat aanvinkt stijgt het gemiddelde verbruik naar 7.72 l per 100 km, of te wel 1 op 13.
Bedankt, die was ik vergeten. Dan zit ik mooi rond het gemiddelde mijn mijn V70.
Voor zover bekent bij mij, maar ik kan mij vergissen, zijn bij de V70 classic alle benzine motoren redelijk betrouwbaar ook op LPG (turbo's misschien uitgezonderd), en zijn er pas probleempjes gekomen bij de V70N.
Het zou best kunnen. Ik heb het toen uitgezocht en verder niet meer naar gekeken. Ik heb een hekel aan vaak tanken en vind het meeslepen van een gastank ook een nadeel dus heb het niet echt overwogen. Kwam wel wat info tegen over benzinemotoren toen ik naar ervaringen met de TDI zocht.

Op LPG verbruik je trouwens 12 liter per 100 km of 1:7,7! Wederom gemiddeld en volgens Spritmonitor. Als je per se gas wilt rijden zou ik wel even goed gaan rekenen hoe dat met de kosten in de praktijk uitpakt. Maar nogmaals, neem die heerlijke diesel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Probleempjes? Bij gewoon gebruik echt niet hoor. Heb er al een ton opzitten op gas met een 2.5T my '06 en meet elke 3 maanden de compressie en elk jaar de klepspeling. Die is sinds aanschaf niets veranderd. Toegegeven, wel met een elektronisch klepsmeersysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier die van mij:
[afbeelding]

Dit is mijn tweede auto voor als ik even geen zin heb in mijn vier maand oude C-Klasse. :) Ik had ongeveer dezelfde overweging die jij toen maakt en kwam ook op de V70 TDI uit. De V70 is als doorverbeterde 850 gewoon kwalitatief een hele goede auto en je ziet ze niet voor niets alleen maar met kilometerstanden van boven de drie ton. De TDI van Audi is een heerlijk blok en bovendien heel sterk, met die 140 pk sleurt hij een V70 met zware aanhanger met het grootste gemak mee.

Die van mij heb ik met 450.000 op de teller gekocht en heb er in het afgelopen jaar ongeveer 25.000 km bij gezet. Op zich wordt het wel eens tijd om eens een keer onderhoud te gaan doen want ik wil er de komende jaren eigenlijk lekker mee door karren. Misschien zelfs de automaat eens een keer flushen, niet dat hij nu slecht schakelt maar ik ben wel benieuwd naar het verschil. Echte problemen heb ik niet gehad, voor de afgelopen APK moest ik wat kleinigheidjes doen zoals een motorsteunrubber en een koplamp vervangen. Kon ik zelf doen, maar ook bij de garage was ik daar niet op stuk gelopen.

Al met al zou ik de V70 TDI van harte aanbevelen. Mocht je gas overwegen dan zou ik me eerst even inlezen als ik jou was, de benzine 5-cilinders zijn niet allemaal even betrouwbaar namelijk. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je niet voor de TDI zou gaan.

Edit: Ik heb voor die van mij toen 2250 euro betaald. Kijk wel even goed naar de staat van onderhoud en probeer een zo fris mogelijke te vinden. Doe desnoods een aankoopkeuring om een goed beeld te krijgen. Op zich kan zo'n auto nog jaren mee maar als je eerst voor 10 jaar aan achterstallig onderhoud moet inhalen wordt goedkoop al snel duurkoop.
Dank! Dit was ook mijn beeld bij het kiezen van de 2.5 TDI. Maar dit alles speelt nu nog niet, moet nog even geduld hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Jazzy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:10:
[...]

Bedankt, die was ik vergeten. Dan zit ik mooi rond het gemiddelde mijn mijn V70.

[...]

Het zou best kunnen. Ik heb het toen uitgezocht en verder niet meer naar gekeken. Ik heb een hekel aan vaak tanken en vind het meeslepen van een gastank ook een nadeel dus heb het niet echt overwogen. Kwam wel wat info tegen over benzinemotoren toen ik naar ervaringen met de TDI zocht.

Op LPG verbruik je trouwens 12 liter per 100 km of 1:7,7! Wederom gemiddeld en volgens Spritmonitor. Als je per se gas wilt rijden zou ik wel even goed gaan rekenen hoe dat met de kosten in de praktijk uitpakt. Maar nogmaals, neem die heerlijke diesel!
Ja er zijn zeker voordelen van een TDI ten opzichte van een LPG versie, vooral de actieradius. Daarbij kan bumperklevers pesten door hem even in de kickdown te trappen. Je gaat niks niet harder en de klever kan daarna zijn auto wassen omdat die onder de roet zit >:).
Ook vond ik de TDI wat gemoedelijker rijden ten opzichte van de 850 2.5 LPG die mijn ouders eerst hadden, die moest je toch wel redelijk in de toeren trappen om wat gang te maken.
jgj82 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:56:
Probleempjes? Bij gewoon gebruik echt niet hoor. Heb er al een ton opzitten op gas met een 2.5T my '06 en meet elke 3 maanden de compressie en elk jaar de klepspeling. Die is sinds aanschaf niets veranderd. Toegegeven, wel met een elektronisch klepsmeersysteem.
Nogmaals ik kan mij vergissen, maar ik meen op verschillende Volvo fora iets dergelijks gelezen te hebben. Verder de N=1 ervaring van mijn broer die jaren lang probleemloos een V70C op lpg heeft gereden, nooit issues. Vervolgens een V70N 2.4T (ik meen 2004) op LPG waar hij om de haverklap problemen mee had, uit wanhoop heeft hij toen een D5 gekocht. Die hij trouwens net verkocht heeft om weer een V70C op LPG te gaan rijden, een R :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb een V70 D5 automaat, haal er niet zuiger mee dan 1:15-1:16. Gekocht bij 350.000km, maar bij mij ging het kartelventilatie dopje of zo lekken. Gelukkig in de garantie gerepareerd anders was het meteen een dure reparatie geworden!

Staat nu 392.000 of zo op, rijdt nog steeds prima, rij vooral lange afstanden, 3x in de week 240 km. Automaat zou ik altijd willen, want A58 en A67 rot stuk. Had ervoor een S70, maar vindt het 'nieuwere' model toch net iets mooier en leuker dan zo een oude V70.

Weet iemand trouwens hoe ik meer licht krijg voor mijn koplampen? Heb het idee dat mijn lampjes stuk zijn, heb dus die osram nightbreakers besteld omdat ik hier goede reacties had gelezen.

We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Minneyar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Ja er zijn zeker voordelen van een TDI ten opzichte van een LPG versie, vooral de actieradius. Daarbij kan bumperklevers pesten door hem even in de kickdown te trappen. Je gaat niks niet harder en de klever kan daarna zijn auto wassen omdat die onder de roet zit >:).
Ook vond ik de TDI wat gemoedelijker rijden ten opzichte van de 850 2.5 LPG die mijn ouders eerst hadden, die moest je toch wel redelijk in de toeren trappen om wat gang te maken.

[...]

Nogmaals ik kan mij vergissen, maar ik meen op verschillende Volvo fora iets dergelijks gelezen te hebben. Verder de N=1 ervaring van mijn broer die jaren lang probleemloos een V70C op lpg heeft gereden, nooit issues. Vervolgens een V70N 2.4T (ik meen 2004) op LPG waar hij om de haverklap problemen mee had, uit wanhoop heeft hij toen een D5 gekocht. Die hij trouwens net verkocht heeft om weer een V70C op LPG te gaan rijden, een R :9~.
Voornamelijk verhalen van zelfbenoemde internetmonteurs :P Plus je leest ook veel eerder negatieve dingen dan positieve dingen op het internet. En hoeveel van die mogelijk stukgelopen blokken zijn daadwerkelijk *zomaar* stuk gegaan? Grote kans dat een handige eigenaar het ding zelf vakkundig gesloopt heeft :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gloeiende gloeiende. Heeft iemand z'n trekhaak in mijn linker portier gezet. :(

En het is waarschijnlijk nog een collega ook want bij de zaak stond ik eergisteren op een parkeervak waar links naast een parkeervak overdwars was. Ik kan me zo geen andere recente situatie bedenken waarbij die schade heeft kunnen ontstaan. Lekker dan...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
-tom-562 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Voornamelijk verhalen van zelfbenoemde internetmonteurs :P Plus je leest ook veel eerder negatieve dingen dan positieve dingen op het internet. En hoeveel van die mogelijk stukgelopen blokken zijn daadwerkelijk *zomaar* stuk gegaan? Grote kans dat een handige eigenaar het ding zelf vakkundig gesloopt heeft :P
Ha ja dat zou zo maar kunnen inderdaad. Niet dat het uitmaakt voor het budget van Falcon zit je toch vooral in de classic regionen.

@Albantar, das balen, van je collega's moet je het hebben blijkbaar.
Is er misschien camera toezicht op de parkeerplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

-tom-562 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Dat is een lekker dooddoener. :) Wat denk je wat we hier aan het doen zijn, ook gewoon onze eigen meningen en ervaringen uitwisselen toch? Feit blijft dat je uit de ervaringen van anderen prima kunt afleiden wat de grote lijn is. Als men massaal zegt dat de 10-kleppers betrouwbaarder zijn dan de 20-kleppers dan durf ik daar veilig conclusies uit te trekken. Natuurlijk moet je kritisch zijn en verder zelf onderzoek doen, maar het blijft informatie vergaren en zelf een keuze maken.

Andere bronnen die ik toen geraadpleegd heb trouwens zijn o.a. WhatCar (http://www.whatcar.com/ca...70-estate/summary/24920-6) en de Autoweek MyReviews. Vooral die laatste kan ik je aanraden, dan krijg je een aardig goed beeld van waar mensen in de praktijk tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Voor degene die het nog niet wist.
Volvo gaat weer mee doen met het WTCC nadat ze als laatste in 1985 het ETCC gewonnen hebben. (WTCC reden ze met de C30 in mee).
http://www.polestar.com/i...-year-fia-wtcc-programme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de volvo waarmee ze t in 1985 reden was wel wat stoerder dan een c30 haha.

En ik snap t ook niet helemaal, ze willen zo milieu minded zijn, geen 5 of nog beter 6 cilinders, geen keus meer voor TIC tegenwoordig. Maar wel aan de racerij doen. Dan geef ons weer de keus voor zulke motoren ipv 1.8 motoren in een 1500kg wegende auto hahaha.

Heb een paar jaar een 740 16 klepper 2.3 turbo gehad van 1989. Haha wat een beest. Zoek youtube eens af op filmpjes. Die starre achteras kan 500pk+ hebben zonder ook maar iets aan te passen. Zo mooi dat oerdegelijke overengineerde spul van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 05:25:
Maar de volvo waarmee ze t in 1985 reden was wel wat stoerder dan een c30 haha.

En ik snap t ook niet helemaal, ze willen zo milieu minded zijn, geen 5 of nog beter 6 cilinders, geen keus meer voor TIC tegenwoordig. Maar wel aan de racerij doen. Dan geef ons weer de keus voor zulke motoren ipv 1.8 motoren in een 1500kg wegende auto hahaha.

Heb een paar jaar een 740 16 klepper 2.3 turbo gehad van 1989. Haha wat een beest. Zoek youtube eens af op filmpjes. Die starre achteras kan 500pk+ hebben zonder ook maar iets aan te passen. Zo mooi dat oerdegelijke overengineerde spul van toen.
Ik ben er inderdaad al huiverig voor om ooit een andere V70 te moeten kopen met een 4 cilinder 1.6 turbo of iets dergelijks. Doet u mij maar een lekkere 2.3 vijfpitter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Iemand nog behoefte aan een oude, redelijk comfortabele diesel, die voor zijn gewicht relatief ruim is? En , volgens mijn N=1 ervaring, ook nog eens erg betrouwbaar.
Er staat, voor het eerst sinds ik mijn 440 1.9TD 1.5 jaar geleden heb gekocht, een heuse 460 1.9TD te koop (met volgens de foto's een Renault interieur :+ ). Nee ik heb geen connecties met de verkoper :P. Het verbaast mij alleen hoe ontzettend zeldzaam de 400 serie diesels zijn.
Ik zou hem bijna zelf kopen en ergens stallen voor het geval mijn 440 ermee ophoudt of niet meer door de APK komt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Apart, de Telegraaf bericht dat Volvo de gehele S60 productie naar Gent verschuift om in Torslanda exclusief XC90's te kunnen bouwen, maar ik kan hier nergens een bron van vinden. Weet iemand hier meer over?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"A spokesman for Volvo Cars has confirmed to just-auto that production of the S60 has just ended at Torslanda."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Hier die van mij:
[afbeelding]

Ik vind het een erg mooie auto Jazzy!
Maar een TDI als tweede auto? Rij je dan nog zoveel? Anders is de wegenbelasting wel veel t.o.v. het rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbcoro schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Ik vind het een erg mooie auto Jazzy!
Maar een TDI als tweede auto? Rij je dan nog zoveel? Anders is de wegenbelasting wel veel t.o.v. het rijplezier.
Er staat in zijn post dat hij er in het afgelopen jar 25.000km bij heeft gereden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
Daar keek ik even overheen. Maar nog steeds vind ik dat niet echt erg veel voor een diesel. (wel veel kilometers voor een tweede auto overigens).

[ Voor 22% gewijzigd door mrbcoro op 15-10-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Morgen een weekendje met vrienden naar de Ardennen, eens kijken of die V70 zich goed houdt.

Is maar 2,5 uur rijden, dus moet een makkie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

mrbcoro schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:12:
Daar keek ik even overheen. Maar nog steeds vind ik dat niet echt erg veel voor een diesel. (wel veel kilometers voor een tweede auto overigens).
Toen ik deze auto kocht was ik van plan om hem als eerste auto te gebruiken, dus vandaar. Inmiddels heb ik dus de Mercedes er bij waarmee ik naar mijn werk ga een ook met de quad op de aanhanger naar allerlei evenementen. Het is verder een ideale bak voor waar wij hem voor gebruiken, en je weet wat je er aan hebt.

Dan kan ik hem wel verkopen en bijvoorbeeld een Golf op benzine kopen maar je moet altijd een paar duizend euro bijleggen en dan bespaar je misschien een keer 100 euro per maand als je dat al haalt. Dan hou ik de auto liever en rij er lekker mee door.
Aight! schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:01:
Morgen een weekendje met vrienden naar de Ardennen, eens kijken of die V70 zich goed houdt.

Is maar 2,5 uur rijden, dus moet een makkie zijn :P
Morgen een weekje met het gezin naar de Ardennen, eens kijken of die V70 zich goed houdt.

Is maar 3 uur rijden met een aanhanger, dus moet een makkie zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Jazzy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

[...]

Morgen een weekje met het gezin naar de Ardennen, eens kijken of die V70 zich goed houdt.

Is maar 3 uur rijden met een aanhanger, dus moet een makkie zijn. :P
Als je een zilveren V70n ziet met 4 idioten erin, even zwaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Doe ik. Zwarte V70 met dakkoffer, aanhanger met grote quad, vier idioten + zeer normale bestuurder. Dat zijn wij. :) Veel plezier!

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzy op 15-10-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
Jazzy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Toen ik deze auto kocht was ik van plan om hem als eerste auto te gebruiken, dus vandaar. Inmiddels heb ik dus de Mercedes er bij waarmee ik naar mijn werk ga een ook met de quad op de aanhanger naar allerlei evenementen. Het is verder een ideale bak voor waar wij hem voor gebruiken, en je weet wat je er aan hebt.

Dan kan ik hem wel verkopen en bijvoorbeeld een Golf op benzine kopen maar je moet altijd een paar duizend euro bijleggen en dan bespaar je misschien een keer 100 euro per maand als je dat al haalt. Dan hou ik de auto liever en rij er lekker mee door.

[...]
ahh..ik snap hem. thanks :)
fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik hou dit forum al een tijdje in de gaten. Lees graag mee, maar wilde toch even mijn eigen liefde delen :-).

Na jaren BMW te rijden, een keer een uitstapje gemaakt naar een Volvo. Natuurlijk niet zo maar één :D

Het betreft een Volvo C70 uit 1998 met de 2.3 T5 motor. Uitgevoerd met het introduction pakket. De auto is exact zoals hij is geïntroduceerd, met half lederen half alcantara interieur en eigenlijk alles erop en eraan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11169786_886237848106837_7455475305287140419_n.jpg?oh=55c93cbc648bdfb881ebc7a95472d4ad&oe=56BE1C1F

Het is een waar genot om mee te rijden, alhoewel het wel een significant stuk minder stuurt dan BMW. In een half jaar tijd is er behoorlijk wat onderhoud in gestopt. Ondanks de volledige dealeronderhoudshistorie en de 150k kilometers, is er toch behoorlijk wat achterstallig onderhoud. Blijkt maar weer dat je eigenlijk nooit weet wat je koopt.

Momenteel heb ik vrijwel alles achter de kiezen, alleen zit ik nu met een (bekend) probleem. De zijramen moeten eigenlijk worden gesteld, aangezien ze tijdens het rijden fluiten door de wind. De garage vertelde mij echter dat dit echt een rotklus is, dus ik wil het waarschijnlijk eerst zelf proberen. Hebben jullie hier toevallig enige ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Kijk eens op dat Volvo 850 forum, daar hebben ze wel eens zo een clubdag/sleutel dag om het daar te doen. Anders staat er wel ergens een how to op dat forum.

Vette bak in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Lekker kleurtje, ook mooi origineel. Alleen nog een keer een nieuwe plaat voorop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Lekker kleurtje, ook mooi origineel. Alleen nog een keer een nieuwe plaat voorop?
Die zit er al op! Zal nog wel een keer meer kiekjes maken.. Dit is namelijk de foto van toen ik hem net had gekocht :P Ook zitten er nu facelift knippers en facelift grille op. Oogt een stukje frisser. Idee was ook om de heldere (facelift) koplampen er op te zetten, maar ik schrok nogal van de 500-600 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Scallius op 20-10-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
oeps dubbele post

[ Voor 94% gewijzigd door Scallius op 20-10-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scallius schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:21:

Momenteel heb ik vrijwel alles achter de kiezen, alleen zit ik nu met een (bekend) probleem. De zijramen moeten eigenlijk worden gesteld, aangezien ze tijdens het rijden fluiten door de wind. De garage vertelde mij echter dat dit echt een rotklus is, dus ik wil het waarschijnlijk eerst zelf proberen. Hebben jullie hier toevallig enige ervaringen mee?
mooi ding!

Waarschijnlijk hangt je deur wat ... scheef ;)

Als je de deur open doet, zie je dat de deur aan scharnieren hangt die vastzitten met 1 of 2 grote bouten.
Makkelijkste is dat 1 iemand de deur wat optilt en de ander dan de bouten aandraait.
Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste