Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:44:
[...]

Hij heeft een D5, bij de S60/V70N komt het al een heel stuk nauwer dan bij de 850/S70/C70/V70 Classic, maar bij D5's is het helemaal een ramp. :P
De white blocks zijn niet veel veranderd sinds introductie in de 740 serie in 1989.

Mijn 24 klepper 960 was nagenoeg identiek aan de v70n die we rijden.

Diesels werk ik nooit aan

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:16
Zo, de V40 vanochtend voor de 3e keer afgeleverd bij de spuiter. Achtergrond: krasjes van inbraak op de 2 deuren aan de rechterkant. Ze hebben deze nu al 2 keer gespoten maar ze krijgen het maar niet netjes. Op het schuine deel van de deur, onder de ramen, wemelde het beide keren van de oneffenheden in de lak. Ook zat er de laatste keer een vreemde 'hologram' midden op mijn voordeur. In een mooie ei-vorm.

Ik heb gezegd dat ze nog een poging mogen wagen, anders ga ik naar een andere spuiter. Iemand enig idee of dit het gevolg is van moderne lak? Gaat om de black sapphire variant.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:08:
[...]

De white blocks zijn niet veel veranderd sinds introductie in de 740 serie in 1989.

Mijn 24 klepper 960 was nagenoeg identiek aan de v70n die we rijden.

Diesels werk ik nooit aan
Probleem is dat de distributieriem en nokkenassen van de latere whiteblocks (vanaf 1999) anders zijn dan de voorgaande whiteblocks, o.a. dat je dus echt een specifiek Volvo-tooltje (of imitatie ervan) nodig hebt om de distributieriem goed te kunnen vervangen.

Mag je raden waarom dat bij mijn V70N echt compleet misgelopen is: juist ja... Een garage die beweerde dat dat tooltje niet nodig was "omdat het toch hetzelfde is als bij 850's". Gevolg: distributieriem stond 1 tandje verkeerd, kleppen krom (en een giga compressieverlies), auto is inmiddels gesloopt wegen die motorschade. :X En met de garantie waren ze op vakantie, te zot voor woorden. Dan had ik het net zo goed zelf kunnen verprutsen. :')

Volvotips.com

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Nou hadden ze die D5 maar in een iets grotere neus gehangen. Wat een idiote draaicirkel heeft die auto zeg :P, schijnen alle V70n last van te hebben.

Maar ja zo is er altijd wel wat te klagen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Kan me niet voorstellen dat het heel veel groter is dan mijn S80 :P. Het is echt een topauto, maar die draaicirkel... 8)7 Die van een 6-cilinder/T6 is nóg groter 8)7 8)7 Ik heb nu al regelmatig dat ik moet steken om fatsoenlijk te parkeerplaats rond te kunnen bij de lokale Jumbo, anders ram ik van die troittoirbanden van 15cm hoog :( En sommige parkeergarage's zijn ook echt een crime.
Edit:
Ff opgezocht:
V70N D5: 10,9 meter
S80 2.5T: 10,0 meter
S80 T6: 12,9 meter
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 10-09-2015 21:36 ]

Vaak bu'j te bang!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:11:
[...]
Falende luchtmassameter wilt ook nog wel eens lijken op een turbo die wegvalt, misschien is de vervanger gewoon gaar?
Dit lijkt met een sisser afgelopen idd, kennelijk wat bekabeling losgeraakt :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:35:
Kan me niet voorstellen dat het heel veel groter is dan mijn S80 :P. Het is echt een topauto, maar die draaicirkel... 8)7 Die van een 6-cilinder/T6 is nóg groter 8)7 8)7 Ik heb nu al regelmatig dat ik moet steken om fatsoenlijk te parkeerplaats rond te kunnen bij de lokale Jumbo, anders ram ik van die troittoirbanden van 15cm hoog :( En sommige parkeergarage's zijn ook echt een crime.
Edit:
Ff opgezocht:
8)7
Mijn C30 heeft een grotere draaicirkel dan jou S80 namelijk 10,6m :p

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oh, ik zie dat ik een typfout heb gemaakt, draaicirkel S80 moest ook 10,9 zijn, hetzelfde als de V70N

Maar wtf, zo groot :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pierre Sec schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:16:
Zo, de V40 vanochtend voor de 3e keer afgeleverd bij de spuiter. Achtergrond: krasjes van inbraak op de 2 deuren aan de rechterkant. Ze hebben deze nu al 2 keer gespoten maar ze krijgen het maar niet netjes. Op het schuine deel van de deur, onder de ramen, wemelde het beide keren van de oneffenheden in de lak. Ook zat er de laatste keer een vreemde 'hologram' midden op mijn voordeur. In een mooie ei-vorm.

Ik heb gezegd dat ze nog een poging mogen wagen, anders ga ik naar een andere spuiter. Iemand enig idee of dit het gevolg is van moderne lak? Gaat om de black sapphire variant.
Helaas werken er soms naast de vakmensen ook mensen die goed kunnen verven, maar geen professionele spuiter zijn.

Daarnaast moeten ze van de verzekering natuurlijk steeds scherper werken en daarnaast zal 90% van de mensen ook niet zien dat het resultaat niet perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:16
fredkroket schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:42:
[...]

Helaas werken er soms naast de vakmensen ook mensen die goed kunnen verven, maar geen professionele spuiter zijn.

Daarnaast moeten ze van de verzekering natuurlijk steeds scherper werken en daarnaast zal 90% van de mensen ook niet zien dat het resultaat niet perfect is.
Dat laatste is ook mijn gevoel. In alle gevallen is de auto de volgende dag al klaar. Volgens mij hebben ze strakke targets. Die ze natuurlijk niet halen als ze het 3 keer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
V60 PiH heeft ook een draaicirkel van 11,9m; alsof je een flatgebouw moet omkeren :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan valt mijn 960 nog niet tegen, die heeft een prima draaicirkel. RWD FTW! :P
Zal alleen nog wel ff duren voordat ik er weer mee kan rijden, krijg nul reactie op de 406 Coupe.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ballebek schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:22:
V60 PiH heeft ook een draaicirkel van 11,9m; alsof je een flatgebouw moet omkeren :P
En dat ding is gewoon nog zwaarder dan de V70! En minder ruimte!

(Maar wel een stuk sneller :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Heb een nieuwe Volvo V40 Ocean Race, ik had verwacht dat hij een gekoeld dashboardkastje zou hebben, maar nu lijkt dat niet het geval. In de prijslijst van begin dit jaar wordt het nog wel genoemd als onderdeel van de dual airco, maar in de nieuwste prijslijst niet meer. Zijn er andere mensen hier die deze optie nog wel hebben in een nieuwe V40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:36:
[...]

Probleem is dat de distributieriem en nokkenassen van de latere whiteblocks (vanaf 1999) anders zijn dan de voorgaande whiteblocks, o.a. dat je dus echt een specifiek Volvo-tooltje (of imitatie ervan) nodig hebt om de distributieriem goed te kunnen vervangen.

Mag je raden waarom dat bij mijn V70N echt compleet misgelopen is: juist ja... Een garage die beweerde dat dat tooltje niet nodig was "omdat het toch hetzelfde is als bij 850's". Gevolg: distributieriem stond 1 tandje verkeerd, kleppen krom (en een giga compressieverlies), auto is inmiddels gesloopt wegen die motorschade. :X En met de garantie waren ze op vakantie, te zot voor woorden. Dan had ik het net zo goed zelf kunnen verprutsen. :')
Dit is eigenlijk t enige wat je eventueel nodig hebt. Maar die gebruik je bij alle dubbele nokkenassers

Afbeeldingslocatie: http://images.matthewsvolvosite.com/timing-belt-cam-locking-tool-lg.jpg

Zelf gebruik ik een universele om dat ik ook andere merken doe voor vrienden.

Die plaats ik als ik de krukas terug heb gedraaid tot alle 3 markeerpunten gelijk staan. Dan markeer ik de oude riem en daarna de nieuwe. Soms wil een riem verspringen bij het spannen.

Enige ruzie wat je kunt tegen komen is het demonteren van het wiel voor de multiriem/vsnaar (met mn dewalt klopschroefmachine met 18v 3000mah heb ik hier nog geen problemen mee gehad) en demonteren van de spanner. Zorg voor de juiste torx maat, is een dikke knoeperd.

Verder zie ik technisch geen verschil met voorgaande modellen. Ja sommige onderdelen zien er wat anders uit en de spanner is wat anders, maar technisch met de- en monteren geen verschil.

Het kan ook prima zonder hulpstuk

YouTube: How To install Replace Engine Timing Belt Volvo L5 2.4L

S60 idem
YouTube: Volvo Timing Belt Replacement (S60 Timing, Serpentine, Tensioner & Rollers) FCP Euro

Controleer even je werk door nog een rondje aan de krukas te geven, kan zoveel gedonder besparen.

Hoop niet dat je bij een dealer bent geweest, die zou zich anders geen dealer mogen noemen. Wat een prutserij

Wat ik ook vaak tegen kom, helemaal gaar gedraaide loopwielen van de spanner. Tjah die is dan bij voorgaande vervangingen van de riem niet vervangen. En waterpompen lopen ook veel sneller gaar dan de riem of loopwiel. Mee vervangen voor die 3 tientjes. Heb je ook meteen weer vers sap in je koelsysteem.

En deze opsomming van type auto's kom ik tegen in de service manual voor als de motor helemaal gedemonteerd gaat worden en je bepaalde tools dient te gebruiken.

700、800、850、900、960、C70 CONV、C70 COUPE、S40 (-04)、S40 (04-)、S60、S70、S80、S90、V40、V50、V70(-00)、V70(00-)、V70XC (-00)、V70 XC (01-) / XC70、V90、XC90

En die opsomming begint met de 7 serie.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:35:
Edit:
Ff opgezocht:
8)7
Mijn Ignis Sport doet lekker mee, 10,6m om precies te zijn voor een auto van 3,6m lang. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• J0YR1D3R
  • Niet online
M55 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:35:
Heb een nieuwe Volvo V40 Ocean Race, ik had verwacht dat hij een gekoeld dashboardkastje zou hebben, maar nu lijkt dat niet het geval. In de prijslijst van begin dit jaar wordt het nog wel genoemd als onderdeel van de dual airco, maar in de nieuwste prijslijst niet meer. Zijn er andere mensen hier die deze optie nog wel hebben in een nieuwe V40?
Is er volgens mij al een paar modeljaren terug uit gehaald. Mijn MY15 heeft het ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:00:
[...]

Is er volgens mij al een paar modeljaren terug uit gehaald. Mijn MY15 heeft het ook al niet meer.
Mijn MY14 heeft het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Weet niet wat je ervan verwacht maar dat koelen is niet zoals een koelkast. Een thermotasje deed hier meer dan het dashboardkastje; bleef langer koel.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Ehm... bij mijn weten heb ik het gewoon. En heb een MY15 (geleverd oktober 2014, dat wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:17:
[...]

Ehm... bij mijn weten heb ik het gewoon. En heb een MY15 (geleverd oktober 2014, dat wel..)
Hm, mijne is ook van oktober maar ik heb geen idee hoe ik hem koud kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
J0YR1D3R schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:56:
[...]

Hm, mijne is ook van oktober maar ik heb geen idee hoe ik hem koud kan krijgen.
Bij mij zit er een 'hendel' in het dashboardkastje, die je aan kan trekken en dan komt er koude lucht in (MY14). Als het er bij jou in zit, dan zal dat hetzelfde zijn vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voorwaarde is dat Airco wel aan staat inderdaad. Hendeltje aantrekken en dan gaat er een gaatje open met koude lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

heb vandaag mijn Volvo V40 Ocean race edition opgehaald...
kreeg een Harman Kardon Esquire gratis kado? 8)7 heeft iedereen dit ook gehad?

normaal krijg ik niets of als ik geluk heb een taart/wijntje...maar daar blijft het ook bij

maar dit is wel some cool shizzle :D
als ik de kans krijg post ik wel even wat foto's ...moet wel zeggen wat een DIKKE auto zeg...damn...in combinatie met die 18 inch Ixion velgen en Rdesign Achter bumper...staat hem goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lostson schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:47:

normaal krijg ik niets of als ik geluk heb een taart/wijntje...maar daar blijft het ook bij

als ik de kans krijg post ik wel even wat foto's ...moet wel zeggen wat een DIKKE auto zeg...damn...in combinatie met die 18 inch Ixion velgen en Rdesign Achter bumper...staat hem goed! :D
Grats! en wat ligt er in het vooronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

is gewoon een D2 120pk (geen D3/D4 helaas...dat was wat aan de prijzige kant...a-la-20%)

een Slak vergeleken met die V70 T5 van jou...maar goed dat wist ik van tevoren...bewuste keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lostson schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:47:
Hoort bij je Premium H/K systeem in de auto. Was een actie die eerst kort liep vanaf MY15, maar blijkbaar verlengd. Iedereen met een H/K systeem in de auto en MY15 heeft dus zo'n ding ;)
Heb m zelfs al onder garantie laten repareren/vervangen bij H/K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Get!em schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:13:
[...]

Hoort bij je Premium H/K systeem in de auto. Was een actie die eerst kort liep vanaf MY15, maar blijkbaar verlengd. Iedereen met een H/K systeem in de auto en MY15 heeft dus zo'n ding ;)
Heb m zelfs al onder garantie laten repareren/vervangen bij H/K ;)
Ah zo dat verklaart :)

heb de Harman Kardon systeem nog niet echt kunnen testen (moet nog wat muziek op een USB knallen...)...dus ben benieuwd hoe het klinkt...(had met de radio getest, maar de echte test is dan toch wel gewoon via USB).

er zit trouwens ook gewoon een HDD in de Volvo...gebruik je die ook? lijkt me handig dan elke keer klooien met een USB Stick (eenmalig overzetten?)

gezien ik ook nog 2 flessen wijn erbij heb gekregen...gaan we deze helemaal opzaufen natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 20:40
Morgen kijken voor een V70 D5 uit 2003 ! 310dkm op de klok, eerste wat ik zou moeten doen is de distributieriem. Hij vraagt er 3990,- voor en het is een Black Edition .... ben benieuwd ;)

ps - iemand nog een 244 kopen met wat werk? Heeft nog APK maar is momenteel geschorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik had toen 4000 betaald voor mijn V70 D5 uit 2003 met 350.000 op de klok. Was wel inclusief grote beurt.

Is het een automaat?

Black Edition? Wat houdt dat precies in behalve dat ie zwart is :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Yes een automaat.

http://www.ebay-kleinanze...reift/361494035-216-17298

Jammer van de velgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

[...]

Heb antwoord van de dealer: optie is niet meer leverbaar vanaf het MY16 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Lostson schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:25:
[...]

Ah zo dat verklaart :)

heb de Harman Kardon systeem nog niet echt kunnen testen (moet nog wat muziek op een USB knallen...)...dus ben benieuwd hoe het klinkt...(had met de radio getest, maar de echte test is dan toch wel gewoon via USB).

er zit trouwens ook gewoon een HDD in de Volvo...gebruik je die ook? lijkt me handig dan elke keer klooien met een USB Stick (eenmalig overzetten?)

gezien ik ook nog 2 flessen wijn erbij heb gekregen...gaan we deze helemaal opzaufen natuurlijk 8)7
HDD heeft volgens mij maar 8GB vrije ruimte voor muziek. Ik gebruik een 128GB usb stickje van sandisk (cruzer ultra fit), werkt prima! (wel nog maar 30~40GB muziek erop staan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Black edition lijkt mij gewoon een verzinsel van de verkoper zelf :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
-tom-562 schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:11:
[...]

Black edition lijkt mij gewoon een verzinsel van de verkoper zelf :P
Zou het?

http://www.autobild.de/ar...-black-edition-43057.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mss iets Duits dan :P 'Black Edition' klinkt niet echt des Volvo's, vandaar dat ik dat zei :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Iemand ervaring met het laten inbouwen van een aftermarket subwoofer in een v40 leasebak? Evt. adresjes, kosten, enz. Ik begrijp natuurlijk wel dat je de zooi incl. bekabeling weer moet verwijderen bij inleveren, maar dat is toch pas over 5 jaar.

Ik heb een v40 van een week oud met high performance audio, waarbij de chauffeursdeur kraakt. Mijn vermoeden is dat dit komt door teveel bass die de deur in staat is te verwerken (of gewoon een ontwerpfout, lol), een subwoofer zou dit dan ontlasten en geeft sowieso natuurlijk de dikkere bass impact. Ik zat dan te denken aan zoiets: http://www.alpine-electro...subwoofer-boxes45/swe-815

[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 14-09-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

geen ervaring ermee...maar alles wat je prive doet aan je auto vind het nogal zonde van je geld...zeker als het een lease auto is (of ga je hem einde looptijd overnemen? dan is het misschien overwegen waard...)

je moet het helemaal zelf weten of course maar ik gok dat je sowieso wel paar 100 euro's ermee kwijt bent?
als je het zelf doet tenminste ;-)
het mooiste zou zijn een subwoofer in de reservewiel spot...die heb je tegenwoordig ook toch? dat linkje wat je aangaf neemt wel erg veel plaats in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Geen ervaring mee in een V40, maar wel in mijn C30 wat prive bezit is.
Heb dit in Arnhem laten doen bij Schut Car Systems. Er is een versteker geplaatst de front speakers + tweeters zijn vervangen en achterin is een subwoofer neergezet. En als ik de ruimte nodig heb kan ik de subwoofer loskoppelen. Tevens is alles geisoleerd, het geluid is nu subliem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Lostson schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:05:
geen ervaring ermee...maar alles wat je prive doet aan je auto vind het nogal zonde van je geld...zeker als het een lease auto is (of ga je hem einde looptijd overnemen? dan is het misschien overwegen waard...)

je moet het helemaal zelf weten of course maar ik gok dat je sowieso wel paar 100 euro's ermee kwijt bent?
als je het zelf doet tenminste ;-)
het mooiste zou zijn een subwoofer in de reservewiel spot...die heb je tegenwoordig ook toch? dat linkje wat je aangaf neemt wel erg veel plaats in beslag.
Ik had als uitgangspunt €250 voor de actieve subwoofer + bekabeling, en €100 voor de installatie. Dat is dan €350 voor 5 jaar lang beter geluid, vind ik prima. Na 5 jaar kan ik het dan aan een neefje ofzo geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand die het volgende weet, ik heb nu de standaard schokdempers met Eibach Pro-Kit veren. Als ik de standaard schokdempers vervang voor Bilstein B8 exemplaren, gaat de auto dan nog verder omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

Als ik in VIDA kijk voor de oude V70's ('04-'08) dan maakt de veer de hoogte uit, niet de schokdempers. Het sportpakket heeft andere veren, maar gelijke dempers voor. Bij de nivomat-dempers zijn er wel twee verschillende.

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 15-09-2015 22:03 . Reden: Opmaakvautje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:57:
[...]

Dit is eigenlijk t enige wat je eventueel nodig hebt. Maar die gebruik je bij alle dubbele nokkenassers

[afbeelding]

Zelf gebruik ik een universele om dat ik ook andere merken doe voor vrienden.

Die plaats ik als ik de krukas terug heb gedraaid tot alle 3 markeerpunten gelijk staan. Dan markeer ik de oude riem en daarna de nieuwe. Soms wil een riem verspringen bij het spannen.
Vraagje, ik zag een keer op tv dat de oude riem in de breedte werd doorgesneden, vervolgens de nieuwe riem er voor de helft op werd gelegd en vervolgens de oude riem helemaal werd doorgesneden en als laatste de nieuwe riem er helemaal opgeduwd werd.

Waarom wordt dit nergens toegepast maar wordt er altijd 'moeilijk' gedaan met lockingtools? Zelf nog nooit een riem vervangen maar die oplossing op tv leek mij veel eenvoudiger (mits de oude op tijd staat natuurlijk) :)

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:02:
[...]

Vraagje, ik zag een keer op tv dat de oude riem in de breedte werd doorgesneden, vervolgens de nieuwe riem er voor de helft op werd gelegd en vervolgens de oude riem helemaal werd doorgesneden en als laatste de nieuwe riem er helemaal opgeduwd werd.

Waarom wordt dit nergens toegepast maar wordt er altijd 'moeilijk' gedaan met lockingtools? Zelf nog nooit een riem vervangen maar die oplossing op tv leek mij veel eenvoudiger (mits de oude op tijd staat natuurlijk) :)
Weleens een riem doorgesneden die koordlagen bevat ???
Geen makkelijke klus...... en de spanrol en de geleiderol en de waterpomp nog een rondje laten zitten ?
Lijkt me niet goed.....

Verwijderd

fishbone1970 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:27:
[...]

Geen makkelijke klus...... en de spanrol en de geleiderol en de waterpomp nog een rondje laten zitten ?
Lijkt me niet goed.....
"Zelf nog nooit een riem vervangen". Dus nee. Was gewoon een vraag. Als ik het antwoord wist, had ik 'm niet gesteld.

Verwijderd

fishbone1970 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:27:
[...]

Lijkt me niet goed.....
Precies en die lockingtool duw je er zo snel tussen als je hand is. Dus als je lucky luke heet kun je dat zelfs sneller dan je schaduw.

Riem doorsnijden is drama en de ruimte is beperkt waar je in aan t sleutelen bent. Dat je dan nog de nieuwe bij de ouwe moet duwen is echt drama

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik hoor het al, distributie wissel door een garage laten doen :P

Of op zo een forum dag, dan lopen er een hoop rond die dat ook wel willen.

Zelf geen kaas van gegeten, dus dat laat ik iemand anders doen.

Rem blokken en schijven durf ik nu wel aan!

Verwijderd

Rustig maar iedereen :)

Mocht ik er ooit mee bezig gaan, dan zal ik het altijd op de officiele manier doen. Ik vroeg het mij gewoon af, dus ik stelde de vraag waarom dat geen goede optie is.

Verwijderd

Het kan wel, maat het is onhandig en waterpomp en spanrol zijn belangrijkste die vervangen moeten worden. Dat is hoofdoorzaak nummer 1 dat een riem kapot draait en waar helaas vaak op bespaart wordt door garages, staat op de bon maar in t echt niet vervangen. Volgende reparatie weer en opeens bij 250.000 kapotte riem. De kapotte riemen die ik heb gezien hadden bijna allemaal al weken of maanden over een kapot gedraaide spanrol rondgelopen.

• De_Bastaard
Nou, ik heb de V70 D5 uit 2003 gekocht hè.

Wat rijdt dat lekker man :) Tot nu toe was ik alleen 240's gewend (die rijden al zalig), maar al die luxe is wel erg fijn *D.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

De draaicirkel zal wel een stuk groter zijn :P

Maar gefeliciteerd! Ik heb ook een D5 uit 2003 en dat rijdt fantastisch!

• De_Bastaard
Haha ja die draaicirkel is gigantisch inderdaad .... dat is wel even wennen :P

Heeft iemand trouwens wat tips over het upgraden van de built in navigatie? Dat ding in het dashboard is erg vet, maar het is natuurlijk echt bagger dat je nog een DVD in je speler moet duwen om hem te kunnen gebruiken. Daarnaast heeft dat ding geen aux/usb input of bluetooth :(

Liefst wil ik wel dat schermpje blijven gebruiken :p

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Je bedoelt RTI? Of die HU1205 dat ding heb ik, maar die werkt ook idd op cd en is moeilijk traag.

Er zijn mensen die in hun RTI een tom tom hebben ingebouwd met werkende stuurbediening, geloof even neuzen op dat VolvoV70forum.

• De_Bastaard
Jup dat RTI inderdaad. Ik heb een HU-603 head unit.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DVD speler zit toch in de kofferbak? Daar heb je verder toch geen last van :P
Wat betreft aux/usb inpit, zou ik voor een GROM unit gaan. Ik heb er 1 in mijn S80, en ben er erg tevreden over; http://www.motrade.nl/

Vaak bu'j te bang!

• Lostson

Lostson

even een stom vraag...waar zit de cd speler bij een 2015 Volvo V40 eigenlijk? 8)7

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lees het boekje wat je bij je auto kreeg eens door, zou ik zeggen :P

Vaak bu'j te bang!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Wat is een CD ? misschien zit er wel helemaal geen cd speler meer in !? :o

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gleuf tussen het numpad en de ventilatieroosters.

[ Voor 57% gewijzigd door Orion84 op 17-09-2015 13:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Maar speelt ie ook CD's af? Ik dacht dat het alleen een DVD speler was voor films :X

Ik had trouwens vanochtend ineens de melding "Communication trouble with the display. The screen will be turned off within 10 seconds". En toen ging de radio uit :') hebben jullie dat ook wel eens?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb nog nooit een DVD speler gezien die geen CD's afspeelt :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Widow
Orion84 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:10:
Ik heb nog nooit een DVD speler gezien die geen CD's afspeelt :?
Ik dacht zoiets ergens gelezen te hebben, de laatste keer dat ik een CD gebruikte in de auto was in het tijdperk van die 538 mix CD's bij FRS :') (8 jaar geleden of zo)

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Wat zouden jullie doen in dit geval:
Mijn C30 heeft het high performance soundsysteem.
Maar ik heb geen USB, en bluetooth werkt alleen voor telefoongesprekken, niet voor A2DP.

Vind het een beetje jammer om een extra apparaat te moeten gebruiken via de aux, sowieso lastig bedienen en mindere geluidskwaliteit.
USB toevoegen schijnt €500 te kosten volgens de dealer.
Andere radio inbouwen is niet mogelijk..

Zijn er nog andere opties? Op dit moment gebruik ik cd's met mp3s erop maar is niet ideaal..

Ik heb op de plaats van de navigatie een tablet zitten. Die 'zou' via bluetooth muziek kunnen afspelen als de auto daarmee overweg kon. Kabeltje leggen naar de aux in, is gewoon lelijk..

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 17-09-2015 13:34 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tijd voor een nieuwe auto :+

FM transmitter aan je smartphone/tablet knopen is ook een optie, maar ook niet echt ideaal natuurlijk.

Zijn er geen A2DP ontvangers die je op de AUX kan aansluiten, zodat je die functie kan toevoegen? Zo'n ontvanger is wellicht makkelijker weg te werken dan wanneer je de AUX kabel naar die tablet moet trekken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, die zijn er wel, sowieso voor 220v, maar kan me niet voorstellen dat zoiets niet te krijgen is voor 12V.
Heb je een aansluiting voor een CD-wisselaar? Kijk anders eens op www.gromaudio.com, mss hebben hun USB/Bluetooth modules voor op je CD-wisselaar ingang

Vaak bu'j te bang!

• MEN-O
http://motrade.nl/index.p...group_id=20000110&lang=nl

[ Voor 46% gewijzigd door MEN-O op 17-09-2015 14:57 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Voor dat geld kan je het haast net zo goed door de dealer laten inbouwen en jezelf die moeite besparen.

• MEN-O
Inderdaad, bijna wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Orion84 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:11:

Zijn er geen A2DP ontvangers die je op de AUX kan aansluiten, zodat je die functie kan toevoegen? Zo'n ontvanger is wellicht makkelijker weg te werken dan wanneer je de AUX kabel naar die tablet moet trekken.
-tom-562 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:27:
Ja, die zijn er wel, sowieso voor 220v, maar kan me niet voorstellen dat zoiets niet te krijgen is voor 12V.
Euh, ik heb er hier eentje liggen die de grootte heeft van een iPod shuffle (3x3x0,4cm). En die gaat 8 uur lang mee op 1 batterijlading. En die kwam uit 2011.
Zoek even op "bluetooth a2dp receiver" eventueel in combinatie met keyword Car. Je krijgt duizenden hits, en je kunt op ebay en chinese shops genoeg vinden. Opladen doe je in je sigarettenplug, powerbank of gewoon thuis naast je mobiel en klaar. Kost je ongeveer 10 euro zo'n adaptertje. Zijn ook varianten met vaste aansluiting voor 12V.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:32:
Maar ik heb geen USB, en bluetooth werkt alleen voor telefoongesprekken, niet voor A2DP.

Vind het een beetje jammer om een extra apparaat te moeten gebruiken via de aux, sowieso lastig bedienen en mindere geluidskwaliteit.

Zijn er nog andere opties? Op dit moment gebruik ik cd's met mp3s erop maar is niet ideaal..

Ik heb op de plaats van de navigatie een tablet zitten. Die 'zou' via bluetooth muziek kunnen afspelen als de auto daarmee overweg kon. Kabeltje leggen naar de aux in, is gewoon lelijk..
Onderstaande adapter heb ik in mijn v50. Deze komt in plaats van de aux aansluiting. (Bediening daardoor via je mobiel of tablet en niet via de knoppen op de midden console of stuur)

http://www.volvotech.eu/Audio/aux2bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:32:

Mogelijk kan je de module goedkoop bestellen via http://www.involve.nl/ dan zelf inbouwen en hoef je alleen nog langs een dealer te rijden om het aan te laten zetten. Ze hebben het niet op de site staan, maar als je het juiste artikelnummer meegeeft kunnen ze het mogelijk wel leveren, het artikelnummer kan het hier wel achterhalen: http://accessories.volvocars.com/nl-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Volgens Volvo dealer zou alles vervangen moeten worden. Daarom €500.. Dat ding dat m@fkees noemt is wel interessant. Dat ik dan het tablet de main maak. Al vind ik 95€ nog steeds best veel. Ik kijk nog ff

En dit?
https://www.conrad.nl/nl/...ceiver-24-ghz-769950.html

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhjm
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:55:
Wow, zie dit topic nu pas. Er is voor alles wel wat te vinden hier ook he :)

Ik heb mijn keuze laten vallen op de V40 D2 88kW Ocean Race Business editie met daarbij het Business Pack Connect.

Nu zal deze naar alle waarschijnlijkheid eind juli / begin augustus worden geleverd, maarrrrr.......

Ik heb een iPhone 6 en wil daarbij een Brodit ProClip en een actieve Brodit houder. Vragen:

1. Kan ik de ProClip al bestellen en is de montage (klemmen) hetzelfde als op de huidige, recente V40's ? Of kan ik beter wachten omdat de kans bestaat dat het dashboard net iets anders kan zijn?
2. Wat is wijsheid: de actieve Brodit houder met een sigaretten-stekker nemen, of juist de houder nemen met een USB aansluiting? Deze laatste lijkt me een nette oplossing, maar zit er wel een USB aansluiting, en kan het kabeltje dan nog wel netjes weggewerkt worden?

Ik weet niet hoe dit afstand-technisch in elkaar zit (kabeltjes), maar wil een nette oplossing waarbij ik geen draden heb slingeren. Vind het een beetje suf om naar de dealer te gaan en daar in een V40 te gaan zitten neuzen, en wil het liefst de spullen al in huis hebben zodat ik het meteen kan bevestigen. Misschien is er iemand die hier heel simpel duidelijkheid over kan geven :) ?
Ik krijg deze week mijn nieuwe Volvo V40 Business Sport en wil het systeem van Brodit er ook in laten zetten. Welke heb jij er nu ingezet? Met weggewerkte kabels of losse kabel? Door wie is het ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb een actieve houder van Brodit met een kabel die naar een sigaretten-aansteker-plug loopt die een USB aansluiting heeft. Omdat ik het heb aangesloten in de middenconsole (zelf kabeltje beetje weggewerkt), heb ik een haakse USB plug (mannetje-vrouwtje) ertussen gezet zodat het rolluikje in de middenconsole dicht kan.

Deze: http://www.aliexpress.com...ml?orderId=68561828474117

Het luikje kan op een haartje na helemaal dicht omdat het kabeltje er natuurlijk nog door moet.

Het zal vast nog fraaier kunnen door het door de dealer weg te laten werken, maar ik vind het wel even goed zo.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhjm
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kon je de brodit clip zelf gemakkelijk op het dashboard plaatsen en vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Als je niet perse een kabel nodig hebt, is dit ook wel een nette oplossing: http://www.kenu.com/products/airframe
Heb ik ook in m'n V40 zitten, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die heb ik ook. Nagenoeg alle telefoons passen erin, zelfs inclusief zo'n klaphoesje. Mijn Lumia 1520 past er ook in. Enige waar je op moet letten zijn eventuele knopjes aan de zijkant van je toestel.

Chinese versie is voor onder de 10 euro te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Iemand al eens zelf zijn intercoolert vervangen van de een D5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

JeroenV_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:06:
Als je niet perse een kabel nodig hebt, is dit ook wel een nette oplossing: http://www.kenu.com/products/airframe
Heb ik ook in m'n V40 zitten, werkt perfect.
nou dat is handig...ik ga hem bestellen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 20 september 2015 @ 01:10:
Volgens Volvo dealer zou alles vervangen moeten worden. Daarom €500.. Dat ding dat m@fkees noemt is wel interessant. Dat ik dan het tablet de main maak. Al vind ik 95€ nog steeds best veel. Ik kijk nog ff

En dit?
https://www.conrad.nl/nl/...ceiver-24-ghz-769950.html
Qua geluidkwaliteit schijnt de oplossing van volvotech beter te zijn als zo'n belkin adapter, doordat de belkin alsnog gebruikt maakt van de 3,5 mm stekker.

De adapter van volvotech sluit je aan op de stekker voor de aux aansluiting. (Aux aanluiting vervalt). Ander voordeel is dat er geen losse voeding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tsja, maar zo kan ik de stekker alsnog voor wat anders gebruiken:

Heb het volgende net besteld:
http://www.dx.com/p/390814 -> op dit moment komt er een 12V stekker uit de ventilatierooster voor de originele Garmin, ik ga deze hier op aansluiten en alles achter het rooster wegwerken waarna alleen het microusb stekkertje eruit komt. Geen kabels langs de pook lopen zo.

http://www.dx.com/p/206619 -> stop ik in de armsteun. Alleen even kijken hoe het met stroomtoevoer gaat. Ik weet dat vanaf de 12v aansluiting prima een kabel naar de armsteun kan.

http://www.dx.com/p/344174 -> telefoonhouder, misschien past zelfs het tablet ertussen. Vond hem te goedkoop om niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:19:
Iemand al eens zelf zijn intercoolert vervangen van de een D5 ?
Diverse keren vervangen...veel werk....
kijk meteen hoe de condensor van de airco eruit ziet.... kan in 1 klap mee vervangen worden
Let wel op dat er diverse manieren zijn om deze te vervangen
Een elektrische boormachine met bitjes en waar je dopjes op kan zetten is een uitkomst

• Widow
Weet iemand trouwens hoe je in een V40 kan zien of je met DRL of met dimlicht rijd, zonder te hoeven kijken naar de reflectie in andere auto's?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Als die er is, heb ik hem niet gevonden.
Je kunt het ook niet zien aan je interieur/klokken verlichting, omdat die een eigen sensor heeft.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Widow schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:00:
Weet iemand trouwens hoe je in een V40 kan zien of je met DRL of met dimlicht rijd, zonder te hoeven kijken naar de reflectie in andere auto's?
doe je medeweggebruikers een plezier en zet gewoon altijd je dimlicht aan :p ben je iig vanaf de achterkant ook goed zichtbaar ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:26
Widow schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:00:
Er brandt een groen lampje boven de draaiknop voor de verlichting als je dimlichten branden. Dit is iig zo bij mijn xenon verlichting.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
mystic schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:35:
[...]

doe je medeweggebruikers een plezier en zet gewoon altijd je dimlicht aan :p ben je iig vanaf de achterkant ook goed zichtbaar ;)
Inderdaad.. We gaan weer het seizoen in dat men alleen de DRL aan heeft en dan in het donker zonder de achterlichten aan rijdt. Levensgevaarlijk.

• GAIAjohan
TWCRay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:24:
[...]

Inderdaad.. We gaan weer het seizoen in dat men alleen de DRL aan heeft en dan in het donker zonder de achterlichten aan rijdt. Levensgevaarlijk.
Dat gebeurt niet met een Volvo, daar gaan de dimlichten wel automatisch aan. Het door jou geschetste probleem komt voor bij de Aygo's, 108s, 208s etc van de wereld. Waar de dashboardverlichting standaard aan staat maar die geen lichtsensor heeft voor de verlichting, en Renaults met lichtsensor waar dimlicht niet automatisch gaat werken als ook de ruitenwissers aan staan...

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Met een V40 zit je kwa licht sowieso meestal wel snor; daarbij staan stadslicht en dimlicht namelijk altijd tegelijk aan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• GAIAjohan
Als dimlicht aan staat moet stadslicht ook aan staan. Dat is een eis :PP

Ik zou bij mijn C30 willen dat ik de verlichting ook uit kon zetten. Buiten een dure dealer ingreep kan dat kennelijk niet. Best idioot..

[ Voor 50% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2015 21:22 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Tomatoman

Fulltime prutser

Waaron zou je de verlichting uit willen zetten?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• GAIAjohan
Is handig als ik er aftermarket xenon in laat bouwen. Anders schijnt de elektronica van een C30/S40/V50 nogal te kunnen gaan zeiken, en dan met name de ruitenwissermotor. Als je de verlichting aan doet nadat de auto goed gestart is schijnt beter te gaan.

Verder heeft een C30 gewoon lenzen waardoor verblinding totaal niet nodig is.

Verder is verlichting uit kunnen zetten ook handig om mensen erop te wijzen dat ze hun verlichting aan moeten doen...

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Lt-Crash schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:35:
[...]

Er brandt een groen lampje boven de draaiknop voor de verlichting als je dimlichten branden. Dit is iig zo bij mijn xenon verlichting.
Ik heb ook de xenons maar dat groene lampje brand bij mij ook als alleen de dagrijverlichting aan staat...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand nog een mooie S80 kopen? :P
Wel jammer dat het ding qua uitvoering vrij karig is

Vaak bu'j te bang!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
GAIAjohan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:21:
Als dimlicht aan staat moet stadslicht ook aan staan. Dat is een eis :PP
Ik doelde dus op dagrijlicht maar typte op automatische piloot :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• FabiandJ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
Is handig als ik er aftermarket xenon in laat bouwen. Anders schijnt de elektronica van een C30/S40/V50 nogal te kunnen gaan zeiken, en dan met name de ruitenwissermotor. Als je de verlichting aan doet nadat de auto goed gestart is schijnt beter te gaan.

Verder heeft een C30 gewoon lenzen waardoor verblinding totaal niet nodig is.

Verder is verlichting uit kunnen zetten ook handig om mensen erop te wijzen dat ze hun verlichting aan moeten doen...
In mijn C30 kan ik gewoon mijn lampen uitdoen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FabiandJ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:54:
[...]

In mijn C30 kan ik gewoon mijn lampen uitdoen hoor.
Bij die van mij dus niet. Als ik de schakelaar naar standje 0 zet, staat gewoon dimlicht aan. Enig verschil met standje dimlicht is dat grootlicht in standje 0 niet werkt.

Om te zorgen dat standje 0 = uit, moet ik naar de dealert voor een softwareverandering 8)7
Op standje stadslicht brandt wel alleen stadslicht..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 25-09-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
[...]

volgens mij is in mijn V40 de achterverlichting ook aan als de DRL aan zijn (altijd aan dus). Omdat de DRL een stuk feller is overdag voel ik me niet direct een gevaar op de weg. Wel vind ik het ook erg onhandig dat ik op mijn display niet kan zien welke verlichting er aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

DaTimMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:19:
[...]

volgens mij is in mijn V40 de achterverlichting ook aan als de DRL aan zijn (altijd aan dus). Omdat de DRL een stuk feller is overdag voel ik me niet direct een gevaar op de weg. Wel vind ik het ook erg onhandig dat ik op mijn display niet kan zien welke verlichting er aan is.
:Y

* Orion84 vind dat tot nog toe ook nog steeds een van de weinige irritaties aan de V40. Maar inderdaad, dankzij de felle DRL (zeker in de CrossCountry) incl. achterlichten is het daadwerkelijke risico van slecht zichtbaar zijn nihil. Sowieso is die auto-modus tot nu toe wel betrouwbaar gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
[...]

De moderne V40 heeft naast DRL ook altijd stadslicht aan, dus de achterkant is ook verlicht. Tenzij je het licht echt uitzet, maar in het standje auto heb je dus óf DRL met stadslicht, óf gewoon dimlicht + stadslicht.

En als je het uitzet brand alleen de DRL, en niet het stadslicht.

Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste