Crosspost!
M'n Volvo S80 is eruit!

De vrouw was het vele kilometers met haar 740 op benzine maken wel beu onderhand (20-25k per jaar op benzine en wekelijks tanken werd een dure grap, ook al schrijf je niets op zo'n auto af en is het onderhoud een lachertje), dus kreeg het nogal op de heupen. Idee was dus om een opvolger op diesel te zoeken die we beiden kunnen gebruiken en de tweede auto wordt dan alleen gebruikt als een van ons de diesel mee heeft. Het liefst had ik de S80 gehouden maar financieel werd dat lastig omdat een V70 op diesel wel een stukje duurder is in aanschaf.

Dus de S80 erop ingeruild en nu hebben we dus een V70 D5 automaat.
Ten opzichte van mijn S80 is het wel een achteruitgang: ietsjes minder opties, iets uitgeleefder/wat meer versleten interieur maar dat heb je helaas heel snel met stationwagons en die S80 van me was als nieuw van binnen, en van een 2.4 turbo 210pk benzineblok naar een 160pk diesel merk je helaas ook wel (sowieso loopt een diesel wat rauwer natuurlijk), maar ten opzichte van de 740 is het wel een heel stuk beter.

En de vrouw liet toenstraks weten dat ze 1 op 18 gereden heeft naar haar werk (inclusief wat stadsverkeer).

Dus ik heb nog een beetje gemengde gevoelens omdat ik een superfijne auto weg heb gedaan, maar goed: dieselen is wel lekker cheap.

Wie weet kan ik komende maanden goed sparen (hopelijk) en koop ik alsnog mijn S80 terug, maar ergens is het krom om die als boodschappenbak-only te gebruiken.
Maar goed: pics!

Het is dus een V70 D5 automaat uit 2002, met leren bekleding en assheating als belangrijkste opties (en climate control en hoop speakers enz enz) .