Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Youk schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:06:
Zo, weer wat minder plaats in mijn garage. Sinds deze middag staat dit erin:

[afbeelding]

Een 740 GLE met B230E motor uit 1985. Overgenomen van eerste eigenaars (dochters, want de eigenaars zelf zijn overleden). Ze hebben deze in Zweden besteld en in Göteborg gaan afhalen. Getuige, dit op het dashboard:

[afbeelding]

Wagen is in heel goede staat, is altijd netjes verzorgd geweest. Staat enkel stil sinds 2006, dus onderhoudswerken zijn wel nodig. Ook het gekende kwaaltje van het hemeltje, alhoewel het bij deze nog vrij goed meevalt.

/me Youk happy O+
Mooi! En nu koesteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Een 740 GLE met B230E motor uit 1985. Overgenomen van eerste eigenaars (dochters, want de eigenaars zelf zijn overleden). Ze hebben deze in Zweden besteld en in Göteborg gaan afhalen. Getuige, dit op het dashboard:

[afbeelding]

Wagen is in heel goede staat, is altijd netjes verzorgd geweest. Staat enkel stil sinds 2006, dus onderhoudswerken zijn wel nodig. Ook het gekende kwaaltje van het hemeltje, alhoewel het bij deze nog vrij goed meevalt.

/me Youk happy O+
Koesteren die bak! mooie vondst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Koesteren ga ik deze wagen zeker doen. Op enkele dingen na is het bijna een tweelingbroertje van de 740 GLE die mijn ouders vroeger hadden. Vandaar ook mijn interesse.

Nu dat ding nog aan de praat krijgen. Probleem zit momenteel in de brandstoftoevoer. Ik hoor de pomp niet draaien (zijn er eigenlijk 2, 1 in de tank en 1 onder de wagen). Maar ik hoor ook het brandstofrelais niet klikken op het moment dat ik het contact aan zet. Heb dit er momenteel uit gehaald, maar kan ik dit appart testen? Of even een overbrugging maken in de wagen zodat de pomp zeker werkt/zou moeten werken?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Youk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:30:
Koesteren ga ik deze wagen zeker doen. Op enkele dingen na is het bijna een tweelingbroertje van de 740 GLE die mijn ouders vroeger hadden. Vandaar ook mijn interesse.

Nu dat ding nog aan de praat krijgen. Probleem zit momenteel in de brandstoftoevoer. Ik hoor de pomp niet draaien (zijn er eigenlijk 2, 1 in de tank en 1 onder de wagen). Maar ik hoor ook het brandstofrelais niet klikken op het moment dat ik het contact aan zet. Heb dit er momenteel uit gehaald, maar kan ik dit appart testen? Of even een overbrugging maken in de wagen zodat de pomp zeker werkt/zou moeten werken?
Heb je de zekeringen al gecheckt?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
Youk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:30:

Liever een zekering vervangen dan overbruggen. Als een zekering er uit klapt dan kan dat ook een andere reden hebben dan puur "slijtage" van de zekering. Als je dan de boel forceert door een overbrugging kan dat vervelende gevolgen hebben.

Zekering checken (vervangen), relais zelf checken (vervangen), pompen zelf checken.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Jup, kwam van BVA :P 400 was ook inclusief veilingskosten.
Dan heb je geluk gehad, want meestal wordt daar meer betaald dan de prijzen die je @ Autoscout en Marktplaats hebt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Dan heb je geluk gehad, want meestal wordt daar meer betaald dan de prijzen die je @ Autoscout en Marktplaats hebt. :P
Klopt, er was weinig interesse in deze :) Maar om terug te komen op mijn vraag, kan ik iets doen om de levensduur van dit model te verlengen? Behalve dan natuurlijk het schoonhouden, onderhouden en rustig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Widow schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Heb je de zekeringen al gecheckt?
Ja, deze heb ik al gechecked. Zekering zag er goed uit, maar om helemaal safe te spelen heb ik getest met elke 25A zekering die ik heb. Dus daar kan het volgens mij echt niet aan liggen.

Wat ik mij dus afvraag is, kan ik het relais overbruggen om te proberen of de pomp dan werkt? Of kan ik het relais apart testen? Hier is de pinout (de linkse):
Afbeeldingslocatie: http://www.davebarton.com/fuelpumprelaymodkjet.png
Dus als ik het goed snap moet op zowel 30 als 15 +12V gezet worden, maar welke koppel ik dan aan de -12V? Ik wil dus enkel kunnen zien of het relais aantrekt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Youk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:48:
[...]
Wat ik mij dus afvraag is, kan ik het relais overbruggen om te proberen of de pomp dan werkt? Of kan ik het relais apart testen? Hier is de pinout (de linkse):
Van een bedradingsdiagram kan je dat niet afleiden, daarvoor heb je de pinout nodig van het relais. Ik vond dit plaatje, het lijkt een relais te zijn met een dubbele spoel. Ik weet alleen niet wat er verder aan het relais is gekoppeld om te kunnen zeggen welke spoel je moet bekrachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.davebarton.com/fuelpumprelaymodlhjet.png

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Je hebt wel het foutieve relais voor. Jij hebt de versie die gebruikt wordt bij de LH-Jetronic injectie, mijn wagen heeft de K-Jetronic injectie. Die gebruiken een verschillend relais.

Ondertussen wel gevonden dat de pomp draait als ik aansluitingen van pootjes 30 en 87 met elkaar verbind. Dan hoor je onmiddellijk de pomp in actie schieten. Dus op die manier maar proberen te starten, maar nog steeds zonder resultaat. Heb er even 2 bougies uit gehaald en die waren vochtig en roken naar benzine. Dus volgens mij is het deel van de brandstoftoevoer in orde (tenminste nog even een nieuw relais scoren).

Volgende stap checken of er een (goede) vonk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 22:48

jgj82

Ja, maar = nee

Kapotte bobine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Die van mij is ook in het beloofde land geweest. Prima gehouden, alleen even gezeik omdat de onderhoudsmelding niet gereset was bij de laatste beurt :+. Overigens vond ik dat je de C30 er best weinig zag, had ze meer verwacht :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GJzMAvHl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Afgelopen week heeft een vogel mijn V40 willen beschadigen. Gelukkig heeft de auto er niets aan over gehouden, maar de beste vogel kan het niet meer navertellen.

Ik schrok me overigens te pletter... Was net aan de radio aan het draaien en dus net even iets minder geconcentreerd.

[YouTube: https://youtu.be/y_WMUyBiKLA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
Heb je een regensensor? Gaat die aan door het bloed/andere lichaamssappen van de vogel oid? Of is het gewoon een schrikreactie van jou zelf dat die aan gaan? :+

Ik heb al meerdere vogels tegen m'n auto aangehad, maar nog niet met een snelheid boven de 70 km/h. Sommigen vlogen daarna weer weg, sommigen werden overreden door degene achter me.. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 20-07-2015 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
Heb je een regensensor? Gaat die aan door het bloed/andere lichaamssappen van de vogel oid? Of is het gewoon een schrikreactie van jou zelf dat die aan gaan? :+

Ik heb al meerdere vogels tegen m'n auto aangehad, maar nog niet met een snelheid boven de 70 km/h. Sommigen vlogen daarna weer weg, sommigen werden overreden door degene achter me.. :X
Het was inderdaad de regensensor die aan stond en zoals je kunt zien is de werking daarvan prima .:). In mijn binnenspiegel zag ik alleen veel veren en die vogel rolde over de weg.

Viel me echt alles mee dat er geen schade was, ging met een gang van 140\150. Iets lager (echt op de gril) was waarschijnlijk slechter voor de auto geweest, iets hoger en de vogel was misschien over de auto "gaan rollen" en dan had hij het overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft al wel meerdere vogels geraakt. Nooit bij lage snelheden though :X veel duiven met +/- 80-100. Daar blijft weinig van oven. En eens een roek met 140... je hebt dan echt het idee dat je auto compleet uit elkaar spat.... tering wat geeft dat een klap :X

* mystic gaat morgen zijn auto voor het probleem met zijn CCM. net maar besloten daar direct een APK aan vast te plakken. spannend :) eerste APK met deze auto dus ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

fredkroket schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:31:
Afgelopen week heeft een vogel mijn V40 willen beschadigen. Gelukkig heeft de auto er niets aan over gehouden, maar de beste vogel kan het niet meer navertellen.

Ik schrok me overigens te pletter... Was net aan de radio aan het draaien en dus net even iets minder geconcentreerd.

[video]
Dat inzetten van het refrein is wel erg toevallig na de plof :P

Maar de schade valt nog mee dan, toch schrikken zo'n plof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
cooolkast schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Dat inzetten van het refrein is wel erg toevallig na de plof :P

Maar de schade valt nog mee dan, toch schrikken zo'n plof.
Dat is écht toeval, aan de audio heb ik niets ge-edit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

zeau, de V50 staat bij de garage. nu iig een beter gevoel bij de garage. Even met de monteur staan praten die mijn sleutel innam, en deelde de mening dat mijn verwarmingsprobleem in de aansturing moest zitten en dat het niet veel voor kon stellen.

beter dan de chagrijnige man van de receptie waarmee ik vorige week sprak (en vandaag weer niet het toonbeeld van vriendelijk was :p )

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Sinds kort ook de trotse eigenaar van een Volvo V40 D2 R-Design. Inclusief panoramadak en xeon verlichting, erg content mee! Het is een voorloopauto waar ik een jaartje in moet rijden, het bevalt me dusdanig goed dat ik hiernaa ook naar een Volvo wil kijken. Wil graag een V40 D4 in Rebel Blue.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoteldebotel op 26-07-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Een veel en veel te kleine accu en een gescheurde fuseekogelhoes. that's it. verder fluitend door de APK :) verder vullen ze de airco even opnieuw af en geven ze de software een update...

* mystic is happy!

edit:

* mystic is niet meer happy.

Koelventilator is defect. bekend issue, is een terugroepactie voor geweest. maar goed, die van mij is daarin niet mee geweest en of ik dus even 650 euro voor die fan wil neerleggen. nee... nee dat wil ik niet.

ik zie dat ze op i-net voor 200 euro over de toonbank gaan, m'n pa kan hem erin zetten... gaan we het wel op die manier doen. geen idee hoelang hij al stuk is, maar op één keer na een paar weken terug (toen het 35 graden was) heb ik er nooit iets van gemerkt.

[ Voor 54% gewijzigd door mystic op 21-07-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 20:26
Hallo allemaal,

Ik mag mij vanaf gisteren ook een gelukkig Volvo eigenaar noemen.
Ik heb een V40 uit 2004 gekocht, waar ik hopelijk een heleboel kilometers mee mag gaan maken.

Ik ben wel meteen tegen een dingetje aangelopen:
Bij het oprijden van een drempel, wil er rechtsvoor af en toe een soort gebonk te horen zijn.
Na wat internetten zou het bijvoorbeeld een stabilisatorstang kunnen zijn.
Maandag gaat de verkopende partij er ook even naar kijken, maar ik zou graag weten hoe ik zelf van tevoren al even kan kijken wat er aan de hand is. Iemand een tip waar ik naar kan kijken? Ik heb zelf niet heel veel verstand van de technische kant van auto's.

Foto's van de auto volgen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

/me Youk happy O+
Leuke wagen. Ben zelf van de 4 serie na de 360 gegaan en daarna in 2008 was ik er klaar mee en heb ik een 240 tijdje gereden. Tot ik in 2009 mn eigen 740 in zweden heb gehaald, in 2010 hetzelfde grapje nog een keer gedaan, een station, die ik tot vandaag nog steeds rij. En afgelopen jaar, maar dit keer vreemd gegaan met een Mercedes van 1973.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/kb05wa8cr/unnamed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/qp9zp5x43/unnamed2.jpg

Ben nu bezig om de motor van de ene 740 in de andere te takelen. De ene heeft pas 150.000 gereden (is van 1985) kocht ik met 99.000 op de teller, maar begint volledig weg te roesten. Mijn station daarentegen komt uit het hoge Noorden (Lycksele) en was zwaar mishandeld, interieur helemaal kapot (is weer vervangen), en motorisch nooit goed behandeld. Dacht toen ik die kocht in 2010 die gaat het niet lang doen. Maar langzaam aan, door de jaren heen olie wisselen is die steeds beter gaan rijden. Maar wel kneiter harde auto, altijd jaarlijks getectyleerd in Zweden.

Maar heb altijd alles mezelf geleerd, zo ook heel dat K-Jet systeem. Na een dealer, of garage gaan zou ik zeker niet doen. Die hebben bar weinig kennis van K-jet. Internet is your friend.

Controleer of je met de hand het blok rond krijgt, dan weet je iig dat er niks raars aan de hand is met de auto.

Begin in de brandstoftank. Zet 12 volt op de pomp en kijk of die aanspringt. Hetzelfde voor de pomp onder de auto. Deze gaan nogal weleens defect, zeker met de slechte benzine van tegenwoordig, veel te droog. Check het relais, overbrug hem en luister of je de pomp hoort inschakelen. Als beide werken, meet druk op leiding voor en na het brandstoffilter, deze willen ook weleens verstop zitten (voor die paar euro deze zeker vervangen). Bij 85er zit het brandstoffilter meestal in de motorruimte, daarna onder de auto. Pas op, is een hoogdruk systeem, niet zoals moderne injectiesystemen met lage druk.

Standaard zaken vervangen als bougies, verdelerkap, rotor, olie etc kan nooit kwaad bij een auto die sinds 2006 stil heeft gestaan.

Controleer of je vonk hebt, controleer onstekingstijdstip. Check slijtage distrubutieriem, als onbekend is wanneer die voor t laatst is vervangen, meteen vervangen.

En wat ik denk waardoor die niet start, komt heel vaak voor. Heeft de mijne laatst ook gehad. Een versleten/verzopen Hall Sensor op bovenste nokkenas achter op het blok. De auto heeft elektronische onsteking, maar dit is heel basic. De "computer" hiervan, zit tegen het Linker (bestuurderskant) zijscherm. Als je de stekker van de hall sensor los trekt, dan wil die niet starten.

Al het overige qua bekabeling kun je gewoon losstrekken van het blok als die eenmaal loopt, behalve die Hall :D . De kabelboom bestaat uit paar draden itt moderne injectiesystemen.

http://www.stepbystepvolv...in-line%20distributor.pdf

Hier oa handleiding voor waar de Hall sensor zit. Meestal is het probleem een lekkende keerring, waardoor olie bij die sensor komt, door hete motor, koekt die olie aan en tast de sensor aan. Eerste keer sensor schoonmaken, of eentje van een sloper proberen is een goed idee. Nieuwe zijn enigzins duur, maar nog prima leverbaar. Zo ook al het overige Bosch materiaal. Pompen, injectoren, alles voor K-jet nog te krijgen.

Op google zijn ook diverse instructies te vinden hoe deze keerring te vervangen. Blijkbaar is de best passende keerring van Toyota haha. Volvo levert die niet meer, zoals zoveel sinds ze door Ford en nu door China zijn overgenomen.

Als eenmaal het blok loopt, maar hij loopt onrustig stationair, moet er gezocht worden naar valse lucht. Daar staat dat K-jet berucht om. De rubbers van de je injectoren zou ik als eerste vervangen. Dat is een wereld van verschil. Correcte onstekingstijdstip is heel belangrijk. Ik heb geleerd bij dit type auto, niet volgens de specificaties maar op gehoor. Eerst stationair goed afstellen met warme motor, let op de rpm meter in de auto. Daarna rondje rijden op snelweg, even de 160 aantikken, is geen grap. Als je merkt dat de boel onrustig loopt een klein slagje terug draaien de verdelerkap. :*) .

Dit is even wat ik allemaal uit mn hoofd even uit type. Er zijn nog legio andere dingen. Maar brandstofdruk en ontsteking zijn logischerwijs de belangrijkste dingen. Daarna verder zoeken.

En meet uiteraard compressie op alle cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAdema schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:13:
Hallo allemaal,

Ik mag mij vanaf gisteren ook een gelukkig Volvo eigenaar noemen.
Ik heb een V40 uit 2004 gekocht, waar ik hopelijk een heleboel kilometers mee mag gaan maken.

Ik ben wel meteen tegen een dingetje aangelopen:
Bij het oprijden van een drempel, wil er rechtsvoor af en toe een soort gebonk te horen zijn.
Na wat internetten zou het bijvoorbeeld een stabilisatorstang kunnen zijn.
Maandag gaat de verkopende partij er ook even naar kijken, maar ik zou graag weten hoe ik zelf van tevoren al even kan kijken wat er aan de hand is. Iemand een tip waar ik naar kan kijken? Ik heb zelf niet heel veel verstand van de technische kant van auto's.

Foto's van de auto volgen nog!
Als je zelf niet heel veel verstand van auto's hebt dan zal ik er gewoon naar laten kijken. Oorzaak kan namelijk nog wel bij meer dan alleen de stab. stang liggen.
- versleten rubbers in veerschotel (boven/onder)
- versleten motorsteunen
- kapotte ophanging van de uitlaat
- draagarmen
- reactiestangen(stabilisatorstangen) met versleten rubbers
- fuseekogel

Stab. stang kun je redelijk makkelijk zelf even checken door maximaal naar links te sturen en achter je wiel even aan de stang te trekken, als hier speling op zit dan is het niet goed ;)
(hier een filmpje zodat je weet waar ja naar moet zoeken: YouTube: Sway bar end links replacement, Volvo S70, V70, 850 and other cars - Auto Repair Series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Als je zelf niet heel veel verstand van auto's hebt dan zal ik er gewoon naar laten kijken. Oorzaak kan namelijk nog wel bij meer dan alleen de stab. stang liggen.
- versleten rubbers in veerschotel (boven/onder)
- versleten motorsteunen
- kapotte ophanging van de uitlaat
- draagarmen
- reactiestangen(stabilisatorstangen) met versleten rubbers
- fuseekogel

Stab. stang kun je redelijk makkelijk zelf even checken door maximaal naar links te sturen en achter je wiel even aan de stang te trekken, als hier speling op zit dan is het niet goed ;)
(hier een filmpje zodat je weet waar ja naar moet zoeken: YouTube: Sway bar end links replacement, Volvo S70, V70, 850 and other cars - Auto Repair Series)
Dankjewel, ga ik dit vanmiddag even doen! Alvast bedankt, en ik laat het wel weten als we het gevonden hebben!

EDIT: Garage heeft er naar gekeken, en is er nog niet achter wat het probleem is. Ik hoop dat ik vandaag meer hoor.

EDIT: En ze hebben het gevonden. De veer rechtsvoor was gedraaid gemonteerd. Blijkbaar is het gebonk door de vorige eigenaar niet als storend ervaren, en dus niks aan gedaan. Auto is weer helemaal in orde, en stuurt zelfs een beetje strakker nu.

[ Voor 14% gewijzigd door iAdema op 29-07-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
Omdat het hier zo rustig is :P, maar weer eens een updatetje over de 440 1.9 TD nu we 1 jaar, 4 maand en 41000 km verder zijn.
Olieverbruik is nog steeds nihil, iets van 1 a 1.5 liter in die 41000 km.
Dieselverbruik blijft rond de 1 op 17.5 ondanks dat ik afgestapt ben van het altijd maar max 110 rijden.
Hij heeft mij dus een keer laten staan met een geknapte koppelingskabel, wat ik hem niet echt kan aanrekenen, staalkabeltje van 20 jaar oud mag wel eens een keertje knappen :+.
2 weken geleden maar eens een olie + filter wissel gedaan, dat was de eerste keer in die 40000 km, en ik heb geen idee wanneer de vorige eigenaar het heeft laten doen :X . Olie was zwart, maar zag er verder eigenlijk uitstekend uit, kwam geen slijpsel o.i.d. uit. De filter zag er uit alsof die er al een paar jaar opzat.
Koelwater lekkage is opgelost bij de distributieriem wissel, bleek een losse slang te zijn.
Vorige week mee naar Duitsland geweest, en een tijdje, jaja, 160 km/u op de teller gereden, geen centje pijn. Dat was bij mijn 4 jaar nieuwere Carisma, die maar iets meer dan de helft had gelopen en in aanschaf 4 keer zo duur was, wel anders.
Enige puntje van ergernis is dat ik maar uitlaat ophang rubbers moet blijven vervangen, die rekken/scheuren als een dolle, en dan begint de uitlaat op de achteras te klapperen.

Conclusie, ik heb niks te klagen voor een barrel van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAdema schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Dankjewel, ga ik dit vanmiddag even doen! Alvast bedankt, en ik laat het wel weten als we het gevonden hebben!

EDIT: Garage heeft er naar gekeken, en is er nog niet achter wat het probleem is. Ik hoop dat ik vandaag meer hoor.

EDIT: En ze hebben het gevonden. De veer rechtsvoor was gedraaid gemonteerd. Blijkbaar is het gebonk door de vorige eigenaar niet als storend ervaren, en dus niks aan gedaan. Auto is weer helemaal in orde, en stuurt zelfs een beetje strakker nu.
Mooi dat ze het hebben gevonden! Was dus eigenlijk behoorlijk onschuldig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Mooi dat ze het hebben gevonden! Was dus eigenlijk behoorlijk onschuldig d:)b
Wel onschuldig inderdaad, maar ze zijn er lang mee bezig geweest om het te zoeken. Ik zal vanmiddag maar wat foto's van de auto posten, want dat had ik vorige week al beloofd :P

EDIT: En hierbij dan de foto's, en wat gegevens over de auto die ik sinds een week in mijn bezit heb:

Volvo V40 Station 1.8 Europa
Km. stand: 158.000
Handgeschakeld
Bouwjaar 01-2004

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vCd3yP0.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/StZiYUB.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s53hfgY.jpg?1

Wat er nog aan moet gebeuren:
- Linkerkoplamp zit wat vocht in. Er zit een barst in de koplamp, waarschijnlijk door de storm van vorige week. Glas wordt as. woensdag vervangen onder verzekering. Aangezien de boel toch open gaat, meteen twee nieuwe xenon lampen erin laten zetten aangezien er eentje begon te verkleuren.
- Interieurlampjes: Bij de lichtschakelaar en het alarmlichtknopje ga ik zelf vervangen. Bij de sigarettenaansteker hoort ook een lampje te zitten, maar die durf ik zelf niet te vervangen, en vind ik minder nodig.
- Op termijn een kastje inbouwen waardoor ik muziek van mijn iPod en van een USB/SD kan spelen. Wat ik heb gevonden, kan eventueel worden uitgebreid met een bluetooth module voor een car kit. http://www.carinterface.n...vo-autoradios_ytm06-volhu

[ Voor 60% gewijzigd door iAdema op 31-07-2015 20:32 . Reden: FOTO'S! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij aan het oriënteren op een tweedehands auto, voor ca. 15000-20000 km per jaar. Ik heb een Volvo V40 benzine T2 120pk gezien van nog geen jaar oud, 20.000 km op de teller. Het is alleen een ex-huurauto. Iemand ervaring hiermee? Ik heb sowieso een jaar BOVAG-garantie maar wil een goede auto kopen waar ik jaren mee vooruit kan. Ik heb op dit moment de ruimte niet nodig maar wellicht over een jaar of 2 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 12-09 15:40
Even mijn probleem hier neerleggen, misschien dat jullie er bekend mee zijn/ een oplossing weten.

Het betreft mijn S40 uit 2004 (model 2004-2006) 2.4i.
Mijn airco geeft met hoge temperaturen problemen. En met problemen bedoel ik, hij geeft de eerste 20 min gekoelde lucht, maar daarna komt er gewoon 'lucht' uit. Wat verre van koel is.
Zowel als op de automatische als de handmatige stand.
Zo heb ik gister 120km gereden. Om 17:00 uur toen ik heen ging, stopte de airco er na ~20 min mee. Buitentemperatuur was toen zo'n 26 graden volgens m'n dashboard.
Op de terugweg, zo rond 23:00 heeft de airco het wel tijdens de gehele rit vol gehouden. Toen was de buiten temp ~18 graden

Dit weekend heeft een maat die bij een garage werkt er naar gekeken. Heeft de auto ruim een half uur lang aangehad met de airco op standje vol blazen en temperatuur op low. Heeft het gewoon die hele tijd gedaan.
Daarna de auto aan de computer gehangen, ook daar geen foutmeldingen.
Er was alleen wel iets raars. De interieur thermometer gaf een temperatuur van 624 graden C aan.
Misschien niet helemaal goed geijkt.
Maar verder ook helemaal geen foutmelding te vinden.

Het probleem lijkt zich dus voornamelijk voor te doen wanneer de buitentemperatuur zo boven de 22-25 graden is.
Maar wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Wij hebben het igg nog niet gevonden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05
Heeft je maatje hem ook rijdend getest?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Update vanuit mijn kant. Sinds Eind februari een V70 2.0D . Eerste 20K KM erop zitten en alle goed!

Eerst reed ik een S60D5 en het verschil met de 2.0D is er wel maar niet noemenswaardig zoals ik hem gebruik. Mis alleen de roffel en in zijn 3 over een rotonde rijden.

Voor de rest doet hij het goed.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
iAdema schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Wel onschuldig inderdaad, maar ze zijn er lang mee bezig geweest om het te zoeken. Ik zal vanmiddag maar wat foto's van de auto posten, want dat had ik vorige week al beloofd :P

EDIT: En hierbij dan de foto's, en wat gegevens over de auto die ik sinds een week in mijn bezit heb:

Volvo V40 Station 1.8 Europa
Km. stand: 158.000
Handgeschakeld
Bouwjaar 01-2004

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat er nog aan moet gebeuren:
- Linkerkoplamp zit wat vocht in. Er zit een barst in de koplamp, waarschijnlijk door de storm van vorige week. Glas wordt as. woensdag vervangen onder verzekering. Aangezien de boel toch open gaat, meteen twee nieuwe xenon lampen erin laten zetten aangezien er eentje begon te verkleuren.
- Interieurlampjes: Bij de lichtschakelaar en het alarmlichtknopje ga ik zelf vervangen. Bij de sigarettenaansteker hoort ook een lampje te zitten, maar die durf ik zelf niet te vervangen, en vind ik minder nodig.
- Op termijn een kastje inbouwen waardoor ik muziek van mijn iPod en van een USB/SD kan spelen. Wat ik heb gevonden, kan eventueel worden uitgebreid met een bluetooth module voor een car kit. http://www.carinterface.n...vo-autoradios_ytm06-volhu
Mooie nette auto. :) Veel plezier! Koplamp met vocht is een slecht rubber, dat is een setje met een welbekend reparatiesetje met oa een hoeksteuntje van de reflector die wel eens wilt breken. Makkelijk zelf te doen alleen de bumper moet even los. Xenon lampjes beste van eBay.de afhalen, scheelt 3x de helft met de dealer prijs...

http://www.joopiesplace.nl/05-10-2012
http://www.joopiesplace.nl/06-10-2012

Interieurlampjes zijn vrij prijzig en alleen via de dealer te krijgen. Zitten een hoop erin. :)
http://www.joopiesplace.nl/30-8-2011
Middenconsole kan ik alleen zo even niet vinden hoe ik dat had gedaan... Maar dat is ook vrij eenvoudig.

De grom audiomodule die ik zelf hard werkt echt super, goeie kwaliteit, beetje duur alleen in verhouding maar goed:
http://www.joopiesplace.nl/10-9-2011

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Flix20 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:33:
Het probleem lijkt zich dus voornamelijk voor te doen wanneer de buitentemperatuur zo boven de 22-25 graden is.
Maar wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Wij hebben het igg nog niet gevonden.
Toevallig een maand geleden ook dit probleem gehad, tot zo'n 25 graden geen probleem met de airco, er boven wel. Na 20 minuten koude lucht ging ie over op niet gekoelde lucht. Eerst hebben ze een temperatuursensor schoongemaakt, maar dat gaf geen verbetering. Bij mij is er een nieuwe aircopomp ingekomen (V70 D5, 2002), was iets van €500. Nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Joopieboy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Mooie nette auto. :) Veel plezier! Koplamp met vocht is een slecht rubber, dat is een setje met een welbekend reparatiesetje met oa een hoeksteuntje van de reflector die wel eens wilt breken. Makkelijk zelf te doen alleen de bumper moet even los. Xenon lampjes beste van eBay.de afhalen, scheelt 3x de helft met de dealer prijs...

http://www.joopiesplace.nl/05-10-2012
http://www.joopiesplace.nl/06-10-2012

Interieurlampjes zijn vrij prijzig en alleen via de dealer te krijgen. Zitten een hoop erin. :)
http://www.joopiesplace.nl/30-8-2011
Middenconsole kan ik alleen zo even niet vinden hoe ik dat had gedaan... Maar dat is ook vrij eenvoudig.

De grom audiomodule die ik zelf hard werkt echt super, goeie kwaliteit, beetje duur alleen in verhouding maar goed:
http://www.joopiesplace.nl/10-9-2011
Dank voor de tips! die foto's van de interieurlampjes vervangen kwamen me al bekend voor :P Maar die staan dus ook op het volvo40 forum ;)

De reparatie van de lamp laat ik doen bij een schadehersteller. Deze koopt originele onderdelen in van Volvo. De Xenon lampjes zijn 33 euro ex. btw. Dat vond ik nog wel meevallen. Aangezien hij dan toch de boel open heeft, kan ik ze meteen laten vervangen.

Voor de interieurlampjes gisteren bij de dealer langs geweest. Ze hebben tegenwoordig het onderdelenmagazijn centraal geregeld, en officieel moest ik naar Zeist bellen om de lampjes te bestellen. Gelukkig waren ze zo vriendelijk ze voor mij te bestellen. Als het goed is komen ze vandaag binnen.

Wat betreft de audio. Ik zoek eigenlijk vooral een apparaat waarop ik mijn iPod Classic kan aansluiten. Daar heb ik een hele berg muziek op staan, en maakt het makkelijker om te zoeken naar het juiste nummer. Ik ga nog even kijken wat ik precies wil. Verjaardag is nog niet voorlopig, dus heb de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Op zo'n GROM kun je prime een ipod classic aansluiten, die kabel krijg je er ook bij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
MEN-O schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:28:
Op zo'n GROM kun je prime een ipod classic aansluiten, die kabel krijg je er ook bij !
Heb even op internet gekeken, zien er inderdaad wel goed uit. Ze zijn ook leverbaar met bluetooth, wat ik graag wil voor mijn telefoon. Raar dat ik deze niet tegenkwam toen ik zocht naar zo'n kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bluetooth is een stickje, dan vervalt je usb ingang voor een usb geheugenstick, voor de ipod is een adapterkabel beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
TWCRay schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

Toevallig een maand geleden ook dit probleem gehad, tot zo'n 25 graden geen probleem met de airco, er boven wel. Na 20 minuten koude lucht ging ie over op niet gekoelde lucht. Eerst hebben ze een temperatuursensor schoongemaakt, maar dat gaf geen verbetering. Bij mij is er een nieuwe aircopomp ingekomen (V70 D5, 2002), was iets van €500. Nu geen problemen meer.
Temperatuursensor is ook waar wij aan dachten en zijn van plan dit als eerst te gaan testen.
Anders zal inderdaad het probleem bij de pomp gezocht worden.
Duur maandje dan zo, vorige week al onderhouds beurtje+APK gehad voor €450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Ik hoop het voor je!

Had afgelopen maand ook een fikse tegenvaller, in totaal 2300 euro:
Lekkende intercooler
Nokkenas vervangen
Multiriem
Aircopomp en nog wat kleine ellende.

Was aan het twijfelen om de D5 weg te doen, maar zo kom ik niet aan mijn doel van 6 ton op de klok. Hij heeft nu pas 4 ton gelopen, net ingereden.

Nu loopt ie weer super, zit alleen te twijfelen of ik de automaat en stuurhuis moet flushen. Van de ene kant doet het allemaal zijn werk zonder problemen, van de andere kant kan het wel levensverlengend werken. Heb ook verhalen gehoord waarbij er na het flushen mankementen optraden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
Morgen ga ik een proefrit maken in zowel een V50 als in een V60.

V50 D2 met 6bak uit 2011 met alles erop en eraan.
V60 D2 met 6 bak uit 2011 kinetic uitvoering vrij standaard dus.

De V50 is een paar duizend euro goedkoper.

Is de motor en de versnellingsbak in beide auto's hetzelfde?

Is de V60 dat waard? Zijn er hier toevallig mensen die met beide auto's ervaring hebben??

Ik benieuwd of ik qua rijden ga merken dat de V60 een stuk jonger (beter) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:37
XPS15 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:01:
Morgen ga ik een proefrit maken in zowel een V50 als in een V60.

V50 D2 met 6bak uit 2011 met alles erop en eraan.
V60 D2 met 6 bak uit 2011 kinetic uitvoering vrij standaard dus.

De V50 is een paar duizend euro goedkoper.

Is de motor en de versnellingsbak in beide auto's hetzelfde?

Is de V60 dat waard? Zijn er hier toevallig mensen die met beide auto's ervaring hebben??

Ik benieuwd of ik qua rijden ga merken dat de V60 een stuk jonger (beter) is.
Hoe was het?

ik ga binnenkort ook voor een dergelijke keuze staan en ben wel benieuwd wat jij hebt ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
Er is voor beide auto's wat te zeggen. Ik vond ze beide prima rijden, gevoelsmatig was de V50 vlotter al komt dit in de cijfers niet naar voren.
Voor mij geeft het modernere interieur en exterieur van de V60 de doorslag.

Nu rustig op zoek naar een mooi exemplaar tegen een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft vorige week een setje Osram Night Breaker Unlimited in de V50 gezet.

Echt wel een wereld van verschil met standaard H7 lampjes en een hele vooruitgang. genoeg iig om te beslissen er geen xenon in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:22
Laatst een stukje mee kunnen rijden in een V60 polestar, wat een wagen is dat zeg :9~

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750x422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/259/601/9/S2596019/slug/l/01-2015-volvo-v60-polestar-fd-1.jpg :

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 10-08-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
XPS15 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:22:
Er is voor beide auto's wat te zeggen. Ik vond ze beide prima rijden, gevoelsmatig was de V50 vlotter al komt dit in de cijfers niet naar voren.
Voor mij geeft het modernere interieur en exterieur van de V60 de doorslag.

Nu rustig op zoek naar een mooi exemplaar tegen een goede prijs.
Ik wou inderdaad al zeggen, qua motorisering merk je vast heel weinig verschil. Maar het interieur van de V50 tov van de V60 is wel een wereld van verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Van de week even mijn achter remschijven en blokken vervangen van de V70, ze zeiden dat het heel gemakkelijk zelf kon.

Gelukkig had ik iemand die mij meehielp, maar het is echt een werkje van niks! En nog leerzaam ook. Ook eindelijk de 'foutieve' reclame eraf kunnen halen.

Toen kwam ik er dus ook achter dat ik nivomats had, zijn die echt zoveel beter dan gewone schockdempers? Merk er eigenlijk weinig van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Gisteren mijn V40 weer opgehaald van de schadehersteller. Zit een nieuw koplampglas in, en twee nieuwe xenon lampen. Heel fijn dat ze allebei weer dezelfde kleur zijn, de oude in een doosje meegekregen. Kom ik er vanmorgen tijdens het rijden achter dat mijn buiten temperatuursensor het weer doet. Zal wel een contactje los zijn geweest of iets dergelijks, maar ik ben er blij mee dat ze die meteen hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:36:
Van de week even mijn achter remschijven en blokken vervangen van de V70, ze zeiden dat het heel gemakkelijk zelf kon.

Gelukkig had ik iemand die mij meehielp, maar het is echt een werkje van niks! En nog leerzaam ook. Ook eindelijk de 'foutieve' reclame eraf kunnen halen.

Toen kwam ik er dus ook achter dat ik nivomats had, zijn die echt zoveel beter dan gewone schockdempers? Merk er eigenlijk weinig van :P
Niet beter, maar nivomats zakken niet in bij belasting, caravan ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ow niet zo heel spannend dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Moet nu toch maar eens onze V70 ook hier in 't topic aanmelden...
Sinds 17 april in bezit. Gekocht met 320.000km op de teller.

Inmiddels is 't blok uit elkaar geweest (nieuwe kleppen) en bij VolvoTune een kuur van 140pk naar +/- 200pk (op LPG). Op dit moment staat er iets meer dan 333.000km op de teller. Speakers uitgebreid (achterdeuren en D-stijlen zat niets in, dat is toch wat kaal).

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8804/16992833207_1684f77d7a_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7657/17012511118_678dabbe61_b.jpg

Binnenkort remschijven en blokken rondom nog even vervangen (liggen al 2 maand op de plank), andere velgen staan ook nog op de wishlist.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn auto maar weer eens tonen, nu bijna 2 jaar in bezit en +- 37.000km erbij gereden :)
Over een tijdje de remschijven vervangen, meteen ook voor 320mm en de dempers wil ik vervangen voor Bilstein B8 exemplaren.
Afbeeldingslocatie: http://www.bramkocken.nl/tdlt/images/large/IMG_5119.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door FabiandJ op 12-08-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Dan zie je eerst 3 V60 D6 stilstaan op een dag met een nieuw kenteken waarbij ik nog dacht dat ik de afgelopen 3,5 jaar eigenlijk probleemloos heb gereden.

Maar guess what? Gisterenavond onderweg naar huis een harde klap en de turbo aan puin van m'n V50 :(
Auto leek wel een rookmachine en kwam amper nog vooruit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Harry schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:24:
Moet nu toch maar eens onze V70 ook hier in 't topic aanmelden...
Sinds 17 april in bezit. Gekocht met 320.000km op de teller.

Inmiddels is 't blok uit elkaar geweest (nieuwe kleppen) en bij VolvoTune een kuur van 140pk naar +/- 200pk (op LPG). Op dit moment staat er iets meer dan 333.000km op de teller. Speakers uitgebreid (achterdeuren en D-stijlen zat niets in, dat is toch wat kaal).

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort remschijven en blokken rondom nog even vervangen (liggen al 2 maand op de plank), andere velgen staan ook nog op de wishlist.
Wow dat is een mooie vermogenswinst zeg! Wist dat dat niet kon op gas.

Uit welk jaar is ie? Bij mij staat er nu 382.000 op! Op naar de 400.000 dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FabiandJ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:18:
Mijn auto maar weer eens tonen, nu bijna 2 jaar in bezit en +- 37.000km erbij gereden :)
Over een tijdje de remschijven vervangen, meteen ook voor 320mm en de dempers wil ik vervangen voor Bilstein B8 exemplaren.
[afbeelding]
Wat voor remupgrade is dat dan? Maar ding ziet er super uit zo. En Bilstein B8 met Eibach is een super combinatie, stuurt als een kart maar je levert wel wat comfort in. Anti roll bar kit helpt ook veel trouwens! En je kan eventueel overwegen op bepaalde punten te verstevigen door er PU in te zetten. O.a. je stuurhuis waardoor ie veel strakker reageert. :)

• FabiandJ
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:55:
[...]

Wat voor remupgrade is dat dan? Maar ding ziet er super uit zo. En Bilstein B8 met Eibach is een super combinatie, stuurt als een kart maar je levert wel wat comfort in. Anti roll bar kit helpt ook veel trouwens! En je kan eventueel overwegen op bepaalde punten te verstevigen door er PU in te zetten. O.a. je stuurhuis waardoor ie veel strakker reageert. :)
Ik kan de remblokken van een Volvo S40 T5 AWD overzetten, dan ga ik voor van 300mm naar 320mm, heel veel Amerikanen doen dit met hun C30 T5 en is een stuk goedkoper dan een Big Brake Kit.
Ik zou achter inderdaad nog een anti roll bar kit kunnen monteren, voor heb ik al een veerpootbrug.
PU ... vertel nog nooit van gehoord :)

Ach ik kan er nog zoveel mee doen, standalone ECU erin, betere exhaust manifold + cat erin, throttle bodies erop en zo kan ik nog even doorgaan. Die Duratec blokjes zijn goed te kietelen :p

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 13-08-2015 21:11 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
http://www.elevatecars.com/volvo/c30/engine-torque-mount

Dit is o.a. een van de bekende upgrade lijst wat ik zo snel terug kon vinden. Je hebt voor het stuurhuis waar nu een rubber koppeling tussenzit een vervangen die van PU is, en dus minder meegeeft. Je stuurgevoel wordt er veel strakker door. Sowieso kan het helpen om her en der wat PU erin te zetten aangezien standaard behoorlijk comfort gericht is. Zwerft op Swedespeed meen in een draadje waar dit besproken wordt. :)

• FabiandJ
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:11:
http://www.elevatecars.com/volvo/c30/engine-torque-mount

Dit is o.a. een van de bekende upgrade lijst wat ik zo snel terug kon vinden. Je hebt voor het stuurhuis waar nu een rubber koppeling tussenzit een vervangen die van PU is, en dus minder meegeeft. Je stuurgevoel wordt er veel strakker door. Sowieso kan het helpen om her en der wat PU erin te zetten aangezien standaard behoorlijk comfort gericht is. Zwerft op Swedespeed meen in een draadje waar dit besproken wordt. :)
Is die engine torque mount universeel dan, ik heb geen T5 ;)
Maar wat je met PU bedoelt is mij nog steeds een raadsel... linkje?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik ben druk aan het zoeken maar wat links doen het niet. En stom, das waar ook, zit met T5 upgrades in mijn hoofd.

Dit zijn iig de motoreactiearmbussen:
http://www.europeantuning...er_id=25&product_id=16992
http://www.europeantuning...er_id=25&product_id=16991
Welke versie je moet hebben dan geen idee, je zit ook met het 5 cilinder verhaal.

Die voor het stuurhuis zie ik bij hun op de site niet 1,2,3 terug...

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Aight! schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Wow dat is een mooie vermogenswinst zeg! Wist dat dat niet kon op gas.

Uit welk jaar is ie? Bij mij staat er nu 382.000 op! Op naar de 400.000 dan maar
De 2.4 140pk 5 cylinder is technisch 't zelfde blok als de 170pk variant. Het enige verschil is de software die er in het motormanagement zit.

Feitelijk dus omgezet naar 170pk, die software is weer naar 180pk getuned en de bonus op LPG is (door de grotere injectoren). Dat zou op benzine wel kunnen, maar dan moeten er andere injectoren in.

Hij is van januari 2001.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Handbak is wel anders qua verhoudingen he, bij een automaat maakt het geen zak uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn auto heeft betere tijden meegemaakt :(
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG1453.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Hu ? Een volvo die niet wil starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MEN-O schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:15:
Hu ? Een volvo die niet wil starten ?
Sporadisch wilt die aangaan met een Anti-Skid melding en iets met de stuurbekrachtiging. ANWB heeft de accu doorgemeten de voltage wat erop staat is veel te hoog, dus op laten halen.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 14-08-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

FabiandJ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Ik kan de remblokken van een Volvo S40 T5 AWD overzetten, dan ga ik voor van 300mm naar 320mm, heel veel Amerikanen doen dit met hun C30 T5 en is een stuk goedkoper dan een Big Brake Kit.
Je moet de hele klauw + houder hebben, niet alleen de blokken... Zitten overigens ook zo op een Ford Focus ST, daar zijn er wat meer van te vinden bij slopers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Je moet de hele klauw + houder hebben, niet alleen de blokken... Zitten overigens ook zo op een Ford Focus ST, daar zijn er wat meer van te vinden bij slopers etc.
Ja dat bedoelde ik ook, maar eerst wachten tot de garage heeft gevonden wat er nu stuk aan is voordat ik ook maar ga beginnen met het vervangen van de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anti skid onderhoud vereist?

Heb ik 1x gehad, toen deed ABS het niet meer en ander gedoe.
Hierna opnieuw starten, rijden, ABS werkte na een 100m weer. Toen weer starten, alle problemen weg :+

Probleem ontstond nadat de auto niet in 1x aan wilde slaan.. Opvallend

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 15-08-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:20:
Anti skid onderhoud vereist?

Heb ik 1x gehad, toen deed ABS het niet meer en ander gedoe.
Hierna opnieuw starten, rijden, ABS werkte na een 100m weer. Toen weer starten, alle problemen weg :+

Probleem ontstond nadat de auto niet in 1x aan wilde slaan.. Opvallend
Precies die, het is nu gissen wat het nu precies is waarschijnlijk iets wat met de elektra te maken heeft. Op de accu polen stond minimaal 14v, hopelijk kan de dealer maandag al een diagnose maken.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 15-08-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Combinatie anti skid en stuurbekrachtiging, dan denk ik aan zakwn als de stuurhoeksensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:48:
Combinatie anti skid en stuurbekrachtiging, dan denk ik aan zakwn als de stuurhoeksensor
Maar dat zou niet de reden mogen zijn dat de motor niet wilt aanslaan lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Zekering voor elektronica in de stuurkolom? Dat zou het uitvallen van de genoemde 2 systemen + de startknop verklaren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als je vaak zwaar beladen bent een heel groot verschil :) (ook voor tegenliggers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Deze advertentie (S80D5, 2005, Automaat, 245k) viel me op marktplaats op.. en ik vind het eigenlijk wel een prachtige auto..

Menig generaal zal hier in rondgereden zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:16
FabiandJ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

Maar dat zou niet de reden mogen zijn dat de motor niet wilt aanslaan lijkt mij?
Nou, toen mijn stuurhoeksensor gaar was, deed mijn V40 bijzonder vreemd. Chronisch piepen met alle mogelijke meldingen. ESP, airbags, remmen, open deuren, noem het op. Alles was er mis volgens mijn auto. Bleek dus alleen de stuurhoeksensor te zijn.

Mijn V40 is twee weken geleden gespoten: de 2 rechterdeuren. Ik zag meteen dat er een paar spuitfoutjes in de lak zaten. Stofjes waarschijnlijk. Dus maandag opnieuw gespoten. Gister was de auto weer klaar en wederom meerdere putjes in de lak. Vandaag zelfde verhaal; meerdere lelijke plekjes. Ze lijken het maar niet goed te krijgen. Ik ben wellicht een mierenneuker en het gaat echt op kleine plekjes waar je goed voor moet kijken, maar ik verwacht wel een compleet strakke lak. Dus zonder oneffenheden. Ik ga in ieder geval kijken wat een andere schadehersteller ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:38:
Deze advertentie (S80D5, 2005, Automaat, 245k) viel me op marktplaats op.. en ik vind het eigenlijk wel een prachtige auto..

Menig generaal zal hier in rondgereden zijn. :P
Mij valt het oude type automaat op? In 2004 werden ze al geleverd met Geartronic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Harry schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:12:
[...]

De 2.4 140pk 5 cylinder is technisch 't zelfde blok als de 170pk variant. Het enige verschil is de software die er in het motormanagement zit.

Feitelijk dus omgezet naar 170pk, die software is weer naar 180pk getuned en de bonus op LPG is (door de grotere injectoren). Dat zou op benzine wel kunnen, maar dan moeten er andere injectoren in.

Hij is van januari 2001.
Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft?
Heb zelf een S40 met zelfde motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Mij valt het oude type automaat op? In 2004 werden ze al geleverd met Geartronic..
Er zit altijd een Geartronic in een S80. Jij bedoelt de optie om nog handmatig te schakelen. Dat is gewoon een losse optie geweest naar mijn weten (die je eigenlijk bijna nooit ziet in een S80, waarom zou je dat willen :P)
FabiandJ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Ik zou achter inderdaad nog een anti roll bar kit kunnen monteren, voor heb ik al een veerpootbrug.
PU ... vertel nog nooit van gehoord :)

Ach ik kan er nog zoveel mee doen, standalone ECU erin, betere exhaust manifold + cat erin, throttle bodies erop en zo kan ik nog even doorgaan. Die Duratec blokjes zijn goed te kietelen :p
Volgens mij heb je alleen de bracket nodig, de remklauw is hetzelfde. Die bracket en schijven zitten voglens mij ook op een XC90

[ Voor 50% gewijzigd door -tom-562 op 19-08-2015 16:03 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Vandaag automaat laten powerflushen van mijn S80 2.4T: Auto heeft nog nooit zo stil en rustig gereden :D Wat een verschil :D

Hij begon af en toe te schokken en las online dat flushen kan helpen. Zeker weten dat het hielp; tenminste, in mijn geval wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 19-08-2015 16:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En waar heb je dat laten doen? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik moet die van mij ook nog steeds laten flushen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Fijn om te horen! Heb me via het Volvo forum aangemeld voor de bak en het stuurhuis te flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Er zit altijd een Geartronic in een S80. Jij bedoelt de optie om nog handmatig te schakelen. Dat is gewoon een losse optie geweest naar mijn weten (die je eigenlijk bijna nooit ziet in een S80, waarom zou je dat willen :P)
Volvo heeft destijds de Geartronic altijd geadverteerd als een los product naast de 'normale' 5-traps automaat (dus drie smaken versnellingsbak: manual, automatic, geartronic) die Marktplaats advertentie lijkt dus niet helemaal accuraat te zijn. Volgens mij werd de GT bak zelfs alleen maar geleverd in de modellen met meer pk (> 2.5T)

Overigens gebruik ik het handmatig schakelen alleen met de caravan in de bergen, de rest van het jaar is het gewoon jakkeren in de D

Heb je je S80 trouwens al onder handen laten nemen bij Volvotune Tom? Zo niet; DOE DAT DAN EENS MAN!!! :9

Verwijderd

Zal mijn Volvo hier toch ook maar eens plaatsen, samen met een kleine status update.
Modelletje 2.4 Bi-fuel uit 2003
Nu net een jaar in bezit en na 55.000 comfy kilometers is hij gisteren de 444.444 gepasseerd.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/LovzwpdUBVz4wQaqXrfOIjJr-f5V-hK-9YG_cKW2cENw=w1358-h768-no

Nu dacht ik twee weken geleden dat het misschien leuk zou zijn om het overgrote deel van de verlichting te vervangen voor ledjes. Maar als student wel op budget natuurlijk (dus goeiekoop van ebay..)
Tot nu toe alleen de achteruitrijverlichting en de hemelverlichting in de brievenbus gehad, maar de rest komt later deze week hoop ik :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/PIF-ub4dI4ibiqBU198vSWwDvg4dOi5sR4L4UR9CCeKN=w1601-h906-no

Wel last van wat lekstroom ergens, maar dat zie ik dan maar als feature ipv fault
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2HKAoAydTMQA4IiN8WpgNg6HP5BMw7TDjI4s1e6h8brg=w1601-h906-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/m13WxdxUouVGlrMwYVSYT1LlCLYE48e3URs2KZf_pBaK=w1601-h905-no

ps. ja, ik weet dat er geen fatsoenlijke velgen onder zitten :X

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Volvo heeft destijds de Geartronic altijd geadverteerd als een los product naast de 'normale' 5-traps automaat (dus drie smaken versnellingsbak: manual, automatic, geartronic) die Marktplaats advertentie lijkt dus niet helemaal accuraat te zijn. Volgens mij werd de GT bak zelfs alleen maar geleverd in de modellen met meer pk (> 2.5T)

Overigens gebruik ik het handmatig schakelen alleen met de caravan in de bergen, de rest van het jaar is het gewoon jakkeren in de D

Heb je je S80 trouwens al onder handen laten nemen bij Volvotune Tom? Zo niet; DOE DAT DAN EENS MAN!!! :9
Nee, nog niet gedaan :P Moet sowieso langs Elst een keer, want mijn elektrisch schuifdak doet niks meer :( Wss heeft het te maken met het alarm (wat ook niet werkt, sinds dat ik 'm kocht),maar een week voor dat hele hete weekend (toen het voor het eerst +30 graden was) stopte de boel ineens half. Raam ging open, maar niet dicht. En na heel veel geluk ging het raam gelukkig weer dicht. Wss is het dus iets softwarematigs ofzo (schijnt gekoppeld te zijn aan het alarm).

Vaak bu'j te bang!

• ice-T106
  • Laatst online: 13:14
Iemand hier misschien zijn D4 VEA laten tunen door Rica (of Polestar)? Ben serieus aan het overwegen om hem door Rica te laten tunen. Vind de Polestar tune een beetje tegenvallend. 190->200pk en bij Rica 190->231pk

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier niet, maar op het Volvo forum zitten er diverse mensen die het al wel hebben gedaan bij Polestar. Vooral de driveability schijnt wat toe te nemen, maar het verschil is niet wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ice-T106 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:02:
Iemand hier misschien zijn D4 VEA laten tunen door Rica (of Polestar)? Ben serieus aan het overwegen om hem door Rica te laten tunen. Vind de Polestar tune een beetje tegenvallend. 190->200pk en bij Rica 190->231pk
Tsja Polestar is behoudend vanwege garanties en toleranties die door Volvo opgelegd zijn. :P
Rica zou mijn voorkeur ook niet hebben, enigszins lompe afstelling.

Ik zou zeggen kijk eens bij FastTech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Jos Bouw in Nijkerk
275 voor het spoelen.
60 euro voor bijvullen airco

http://www.josbouw.nl

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/639/20769461691_ef4cea68ff_z.jpg

Sport Interieur Kit op de kop getikt, stuur, pedalen, pookknop en matten, dus ook meteen maar ff ingebouwd :7 :

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5836/20139935944_5ae1c91f5f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:01:
[afbeelding]

Sport Interieur Kit op de kop getikt, stuur, pedalen, pookknop en matten, dus ook meteen maar ff ingebouwd :7 :

[afbeelding]
Hij wordt met de tijd mooier! Vooral die velgen zijn (een van de weinige) aftermarket velgen die gewoon echt mooi passen bij een Volvo.

Afgelopen weken lekker op vakantie geweest, dus bij deze: show je Volvo met de caravan ;) (of misschien beter, de caravan met het autotje :)).

V40 met caravan

Thuis probleemloos vertrokken, maar na een 100-tal kilometers doemde er ineens een foutmelding op:

Foutmelding V40 trekhaak

Op vakantie nog even de auto laten checken bij een Volvo dealer (met handen en voeten uitgelegd ;)), maar uiteindelijk zit het ergens in de caravan (de verlichting rechts werkte niet meer). Gezien we verder niet 's nachts hebben gereden, hebben we het maar even voor lief genomen (13 polige stekker had ik nog wel gecontroleerd, maar het zit elders in de caravan).

De auto heeft meer dan genoeg vermogen en sleept de caravan dan ook eenvoudig en vlot overal heen. Enkel de 6e versnelling is slecht bruikbaar (dan moet je eigenlijk al 100+ rijden). De "normale" D4 zou zeker in de hogere versnellingen iets bruikbaarder moeten zijn met een caravan.

Op de camping uiteindelijk nog in goed gemotoriseerd gezelschap verbleven :).

V40 D4 en V60 T5

Helaas nog wel een stevige kras opgelopen op de achterbumper bij een Hypermarché, niet iedereen is helaas even zuinig op andermans spullen :(.

Na 3 weken kan overigens een stofzuigertje in de Volvo geen kwaad (een nat doekje evenmin)! :o

V40 vuil interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MartijnGizmo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:01:
[afbeelding]

[afbeelding]
Heuj komt bekend voor van mijn c30 sport. Maar ik heb die mooie pedalen niet, en weet niet zeker of mijn matten wel de sport matten zijn. Wel origineel Volvo iig. Verder stuur, stoelen en pookknop zijn hetzelfde :+. Waar kop je zoiets trouwens? Zit zelf best te denken aan een andere waterval. Dat alu raakt behoorlijk bekrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hij had als het goed is de set pedalen dubbel, dus wie weet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

GAIAjohan schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:02:
[...]

Heuj komt bekend voor van mijn c30 sport. Maar ik heb die mooie pedalen niet, en weet niet zeker of mijn matten wel de sport matten zijn. Wel origineel Volvo iig. Verder stuur, stoelen en pookknop zijn hetzelfde :+. Waar kop je zoiets trouwens? Zit zelf best te denken aan een andere waterval. Dat alu raakt behoorlijk bekrast.
Gewoon bij Volvo gekocht... kit is door de importeur samengesteld destijds, voor de AutoRAI 2007 geloof ik. Zijn gewoon zwarte matten met een reflecterende bies, niet heel spannend, maar deze hebben iig een betere vorm dan de matten die ik bij aanschaf van de auto kreeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
fredkroket schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Hij wordt met de tijd mooier! Vooral die velgen zijn (een van de weinige) aftermarket velgen die gewoon echt mooi passen bij een Volvo.
Nog een paar maanden wachten en dan komen ze er bij mij weer onder *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Nog een paar maanden wachten en dan komen ze er bij mij weer onder *O*
Al ben ik van mening dat je ze als zomerwielen moet gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MartijnGizmo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Gewoon bij Volvo gekocht... kit is door de importeur samengesteld destijds, voor de AutoRAI 2007 geloof ik. Zijn gewoon zwarte matten met een reflecterende bies, niet heel spannend, maar deze hebben iig een betere vorm dan de matten die ik bij aanschaf van de auto kreeg. :)
Hmm, maar die pedalen kosten toch iets van 100euro ofzo?!

Mijn interieurtje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wuvv0Rll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Hallo, heb sinds dit weekend een S80 D5 uit 2004, hiervoor 5 jaar in een S80 2.4 benzine uit 1998 gereden.

Nu heb ik de vraag of hier iemand weet welke speakers standaard in de S80 D5 elite horen, want er zit een niet standaard radio in (HU 1205) en ben niet echt te spreken over het geluid, het heeft net wat minder punch dan bij mijn vorige auto.
Is dit op te lossen met andere radio (Hu 603 met versterker?) of zitten hier mogelijk de basis speakers in en zou het daar gezocht moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je zou even in de instellingen van de HU 1205 kunnen duiken. Er zit ergens een 'verborgen' menu in waarmee je vooral het laag beter kunt afstellen. Ik ga er daarbij wel van uit dat je een lage tonen speaker in de auto hebt. In mijn V40 bj 2004 klinkt het in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Roy-89 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:46:
Hallo, heb sinds dit weekend een S80 D5 uit 2004, hiervoor 5 jaar in een S80 2.4 benzine uit 1998 gereden.

Nu heb ik de vraag of hier iemand weet welke speakers standaard in de S80 D5 elite horen, want er zit een niet standaard radio in (HU 1205) en ben niet echt te spreken over het geluid, het heeft net wat minder punch dan bij mijn vorige auto.
Is dit op te lossen met andere radio (Hu 603 met versterker?) of zitten hier mogelijk de basis speakers in en zou het daar gezocht moeten worden?
Ik heb een 'Elite' S80 uit 2004 (2.5T), maar nog wel met een shitload aan extra opties aangevinkt (maar staat als 'Elite' op kenteken). Ik heb er een HU-801 in i.c.m. HP audio (en vanzelfsprekend de PA-200 versterker) en RTi navigatie.
Volgens mij is een HU1205 gewoon een optie geweest. Wel raar, want de RTi navigatie optie is een veel nettere oplossing :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
meintje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:04:
Je zou even in de instellingen van de HU 1205 kunnen duiken.
Dank, dit verbetert het geluid inderdaad al behoorlijk vooral met de rear high instelling merk ik dat de bass echt terug komt.
-tom-562 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:
[...]

Volgens mij is een HU1205 gewoon een optie geweest. Wel raar, want de RTi navigatie optie is een veel nettere oplossing :P
Die RTI navigatie met omhoogomend schermpje <3 zat in het Mobility line pakket dat heeft de mijne helaas niet (moest er een hebben met handmatig te verstellen stoelen i.v.m. lengte)
Zover ik begrepen heb is de HU1205 nooit als optie beschikbaar geweest en alleen leverbaar op de ik geloof s40+v40. Beetje vreemde keuze van vorige eigenaar.
Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste