Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

GAIAjohan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:30:
Weet je wat traag is? Een Fiat Panda 900 Young.. of een Opel combo 1.7d

Een V40 d2 traag noemen gaat er bij mij alleen in als je baan racecoureur is, of je elke dag stoplichtsprintjes moet maken..
als je gedroomde auto iets van VAG is met een bodykit dus :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat de Polestar 1, alleen te leasen is klopt trouwens niet!
polestarcarsThat information is incorrect – if you would rather buy the car instead of committing to the subscription plan, you will be able to do that. Regards, Polestar
Bron: https://www.instagram.com..._N/?taken-by=polestarcars

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:20:
Het is een kwestie van perspectief. Een collega en ik hebben in april 17 beiden een S60 geleverd gekregen. Ik als T4 aut hij als D2 manual. In de basis dus een gelijke auto (hij Nordic+ helemaal standaard, ik Nordic+, 18", sportchassis, div opties).

Ik vind de D2 traag.
Hoe ervaar jij de automaat? Ik heb de T4 nu 1000km en vind wel dat je moet leren om ermee te rijden. Zeker omdat het geen dubbele koppeling is en het terugschakelen even een tikje langer duurt. Vooral wanneer je door een wij heen rijdt en je een drempel tegen komt, dan wil hij nog wel eens te ver opschakelen, waarna je na de drempel gas wilt geven en hij weer een verzetje terug moet.

Verder vind ik het een heerlijke combinatie. Grappig is dat de motor 's-ochtends wel wat knorrig klinkt. Zodra hij warm is wordt hij stiller en klinkt hij zelfs wat sportief hoger in de toeren.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Hoe ervaar jij de automaat? Ik heb de T4 nu 1000km en vind wel dat je moet leren om ermee te rijden. Zeker omdat het geen dubbele koppeling is en het terugschakelen even een tikje langer duurt. Vooral wanneer je door een wij heen rijdt en je een drempel tegen komt, dan wil hij nog wel eens te ver opschakelen, waarna je na de drempel gas wilt geven en hij weer een verzetje terug moet.

Verder vind ik het een heerlijke combinatie. Grappig is dat de motor 's-ochtends wel wat knorrig klinkt. Zodra hij warm is wordt hij stiller en klinkt hij zelfs wat sportief hoger in de toeren.
Wat bedoel je met 'door een wij heen rijdt' en dat er dan te ver opgeschakeld wordt?

Ik heb absoluut geen klagen over de automaat. Gaat soepel, comfortabel en rustig. Voldoende pit om wat sneller te versnellen. En als je sportief op wil trekken, dan is daarvoor de sportstand. Ik doe zelden / nooit plankgas in normale stand om te versnellen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t14wo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Wat bedoel je met 'door een wij heen rijdt' en dat er dan te ver opgeschakeld wordt?

Ik heb absoluut geen klagen over de automaat. Gaat soepel, comfortabel en rustig. Voldoende pit om wat sneller te versnellen. En als je sportief op wil trekken, dan is daarvoor de sportstand. Ik doe zelden / nooit plankgas in normale stand om te versnellen.
Wanneer je door een wijk heen rijdt. Dan moet hij vaak een versnelling terugschakelen om vaart te kunnen maken. Misschien moet ik gewoon nog spelen met het gebruik van het gaspedaal. Enig idee of de automaat zelf-lerend is op basis van de rijstijl van de gebruiker? Volgens mij niet. Aangezien er bijvoorbeeld ook geen sportstand op zit.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Wanneer je door een wijk heen rijdt. Dan moet hij vaak een versnelling terugschakelen om vaart te kunnen maken. Misschien moet ik gewoon nog spelen met het gebruik van het gaspedaal. Enig idee of de automaat zelf-lerend is op basis van de rijstijl van de gebruiker? Volgens mij niet. Aangezien er bijvoorbeeld ook geen sportstand op zit.
Huh, geen sportstand? De mijne heeft dus echt wel een sportstand (MY2018 S60 T4 aut). En ik heb ook niet het idee dat er perse een versnelling teruggegaan wordt als je van 50 naar 20/30 gaat en terug naar 50. Gebeurt dat wel, dan gaat het dus zo smooth dat ik het niet bewust registreer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t14wo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Huh, geen sportstand? De mijne heeft dus echt wel een sportstand (MY2018 S60 T4 aut). En ik heb ook niet het idee dat er perse een versnelling teruggegaan wordt als je van 50 naar 20/30 gaat en terug naar 50. Gebeurt dat wel, dan gaat het dus zo smooth dat ik het niet bewust registreer.
Met Sportstand bedoel jij het pookje naar links duwen? Is dat niet alleen een handmatige stand? Of is pookje naar links sportstand, en daarbij kan je ook handmatig van verzetten wisselen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pook naar links is inderdaad sportstand. En in die stand kan je, als je dat wilt, ook handmatig op/neer schakelen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Een automaat is gemaakt om te schakelen. :P Probeer maar eens Mercedes met 9 of Ford/Dodge met hun 10-traps automaat, je wordt gek als je dat zelf zou moeten schakelen.

• t14wo
jadjong schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Een automaat is gemaakt om te schakelen. :P Probeer maar eens Mercedes met 9 of Ford/Dodge met hun 10-traps automaat, je wordt gek als je dat zelf zou moeten schakelen.
Ik zou eigenlijk willen dat hij op die momenten de lagere versnelling houdt. Zodat hij in z'n 2 blijft en niet in zijn 3 waarna hij na de drempel alsnog terugschakelt naar de 2.

Maar goed, details. Ik ben erg blij met de auto. Vooral de stoelen zijn gewoonweg fenomenaal. Heerlijke steun en zacht genoeg. De motor is heerlijk en vooral wanneer je met 100km/u even het gas intrapt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Welke auto heb je eigenlijk, @t14wo ? We hebben het wel over de motorisering, maar de T4 is verkrijgbaar op de V40, S/V60, XC60 en op de hele 90 serie (S/V/XC)

• t14wo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:32:
Welke auto heb je eigenlijk, @t14wo ? We hebben het wel over de motorisering, maar de T4 is verkrijgbaar op de V40, S/V60, XC60 en op de hele 90 serie (S/V/XC)
Volvo V40 (Business Sport). Dus vandaar T4. Anders was het waarschijnlijk een T3 geworden. Maar de 40 pk extra zijn welkom.

Het is overigens de 2 liter. Volgens mij is er ook een T4 1.6 geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 18-10-2017 12:35 ]

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 22:48
PdeBie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:06:
[...]

D2 is echt niet traag, sterker nog... hij komt meer dan vlot mee in het verkeer mee.

Ik heb zelf een handbak, maar mijn volgende auto wordt zeker te weten een automaat met Adaptive-CC.
Verbruik van mijn D2 ligt nu op 1 op 20.4km. Ik rij gewoon lekker door en af en toe gaat het pedaal een keertje naar de bodem (maar niet elke dag of zo).

Zaken in mijn huidige D2 (Nordic+ Luxury) die ik echt niet zou willen missen zijn de LED koplampen (geven echt VEEL licht), Keyless-drive en Volvo on Call met parkeerverwarming. De rest is allemaal mooi en stoer, maar eigenlijk niet nodig.

* PdeBie heeft zijn Volvo V40 overigens sinds gisteren precies 1 jaar :)
Ik ga zaterdag nog even proefrijden in de D3, maar mijn keuze is bijna zeker dat ik de D2 Nordic+ neem. Hier zitten net iets meer opties op en die gimmicks vind ik wel leuk. Die 30pk extra zal er alleen maar voor zorgen dat ik nog sneller mijn rijbewijs kwijt ben.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Landon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

Ik ga zaterdag nog even proefrijden in de D3, maar mijn keuze is bijna zeker dat ik de D2 Nordic+ neem. Hier zitten net iets meer opties op en die gimmicks vind ik wel leuk. Die 30pk extra zal er alleen maar voor zorgen dat ik nog sneller mijn rijbewijs kwijt ben.
Ik stond destijds voor de keuze D2 Nordic+ Luxury of D4 Nordic.
D3 met iets minder opties dan D2 Nordic+ Luxury had ook nog gekunnen, maar dat vond ik dan net weer jammer.

Uiteindelijk voor de D2 Nordic+ Luxury gekozen, dus met LED koplampen, panoramadak, vol lederen interieur, keyless drive, Volvo On Call, parkeerverwarming en H&K audiosysteem en geen spijt van! D2 is pittig genoeg voor mijn dagelijkse verkeer (A15 > A2 en terug). Zou niet weten waarom ik een D4 zou moeten hebben.

Zoals ik al eerder zei zijn een aantal opties meer voor de leuk tegenwoordig, dan dat ik het echt "nodig" heb. Maar de LED verlichting, parkeerverwarming en keyless entry zijn opties waar ik niet meer zonder kan.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:33
De Volvo V40 D4 heeft weer een beurt gehad (30k km), APK, alle filters, pakking en olie vervangen.

Maar helaas ook de remschijven en remblokken, misschien toch maar wat rustiger gaan rijden/remmen.
Ik had verwacht dat de achterkant ook vervangen moest worden, dus het viel mee.

Toch een duur grapje bij de Volvo Dealer (920,-).

Ik weet niet of het al in dit topic stond, maar er is een navigatie update voor de Volvo Sensus.
Deze is op 29-9-2017 uitgekomen: http://support.volvocars....&5360bf009bafa20cf40b1589

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:25

Yucon

*broem*

xares schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:30:
De Volvo V40 D4 heeft weer een beurt gehad (30k km), APK, alle filters, pakking en olie vervangen.

Maar helaas ook de remschijven en remblokken, misschien toch maar wat rustiger gaan rijden/remmen.
Ik had verwacht dat de achterkant ook vervangen moest worden, dus het viel mee.

Toch een duur grapje bij de Volvo Dealer (920,-).

Ik weet niet of het al in dit topic stond, maar er is een navigatie update voor de Volvo Sensus.
Deze is op 29-9-2017 uitgekomen: http://support.volvocars....&5360bf009bafa20cf40b1589
Het zijn dan ook geen kinderachtige schijfjes voor een dergelijk formaat auto. Hoeveel namen die voor hun rekening?

• PdeBie
De remschijven na 30k al vervangen? Dat klinkt inderdaad als veel te laat/hard remmen

• xares
Yucon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Het zijn dan ook geen kinderachtige schijfjes voor een dergelijk formaat auto. Hoeveel namen die voor hun rekening?
405 euro.
PdeBie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:56:
De remschijven na 30k al vervangen? Dat klinkt inderdaad als veel te laat/hard remmen
Geen idee of er nieuwe remmen onder zaten toen ik de auto vorig jaar kocht.

• PdeBie
Excuus. Ik was even in de veronderstelling dat het om een nieuwe auto ging, omdat je zei dat het om een 30k km beurt ging. Dacht dat het de eerste beurt was :)

• xares
Was inderdaad een beetje onduidelijk van mijn kant :-)
Inmiddels staat er 123k op de teller. Elk jaar zo'n 30k Km erbij. Misschien volgend jaar maar weer inruilen voor een andere auto :-)

Ik zie die V60 PHEV's ook goedkoop op internet staan, die komen nu allemaal uit de lease volgens mij.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De PHEV's zijn best gunstig geprijsd, maarja wat moet je ermee? De MRB is bijna 300 euro per kwartaal en met een elektrische actieradius van 27 kilometer verwacht ik geen wonderbaarlijk laag verbruik. Om nog maar te zwijgen over alle problemen met de hybride aandrijflijn.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De dieselhybrid V60 zijn misschien wel interessant voor als ze straks gaan lopen kloten met anti-dieselwetgeving voor de europese steden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
Falcon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:53:
De dieselhybrid V60 zijn misschien wel interessant voor als ze straks gaan lopen kloten met anti-dieselwetgeving voor de europese steden.
Als de formulering iets wordt als "voertuigen met een dieselmotor mogen zone x niet in" heb je nog niets aan die hybrid...

Maar het had ook zo gekunt

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kipppertje schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Als de formulering iets wordt als "voertuigen met een dieselmotor mogen zone x niet in" heb je nog niets aan die hybrid...
No shit Sherlock :P... maar door deze dieselhybride’s kunnen ze dat niet doen.. dit vanwege dat ze ook volledig elektrisch kunnen rijden ;)

• franssie
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

PdeBie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Ik stond destijds voor de keuze D2 Nordic+ Luxury of D4 Nordic.
D3 met iets minder opties dan D2 Nordic+ Luxury had ook nog gekunnen, maar dat vond ik dan net weer jammer.

Uiteindelijk voor de D2 Nordic+ Luxury gekozen, dus met LED koplampen, panoramadak, vol lederen interieur, keyless drive, Volvo On Call, parkeerverwarming en H&K audiosysteem en geen spijt van! D2 is pittig genoeg voor mijn dagelijkse verkeer (A15 > A2 en terug). Zou niet weten waarom ik een D4 zou moeten hebben.

Zoals ik al eerder zei zijn een aantal opties meer voor de leuk tegenwoordig, dan dat ik het echt "nodig" heb. Maar de LED verlichting, parkeerverwarming en keyless entry zijn opties waar ik niet meer zonder kan.
Ik heb dinsdag in een D2 gereden en voor normaal woon-werk verkeer ruim voldoende. Soms sleep ik ook wat (een bootje oid) of neem ik heeeeel veel wijn mee uit Frankrijk, en dan ben ik bang dat het vermogen net te weinig is, het vermogen is prima voor de Duster van mijn vriendin maar voor een V70 mij net te licht, maar dan ook net.
Ik heb derhalve een D3 gekocht. Wel jammer, want de D2 waarin ik proefreed had net zoals die van jou alle leuke opties (standkachel - niet nodig maar oh de lol met een app!) en was echt als nieuw.

* franssie meld zich dus hier, einde Pug307 nu weer een echte auto.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zou die 30pk dan echt zo'n groot verschil maken?
Ik heb zelf tot vorige maand 3 jaar lang een V40D4 geleased (bouwjaar 2014) dus met 190pk. Wat een gruwelijke vette bak was dat, zelfs met 14% bijtelling nog. Helaas zat ik aan de max aantal KM en heb ik nu met geluk voor dezelfde prijs ongeveer een V40D2 (jaartje oud) kunnen overnemen waar ik nog een jaartje of 2,5 mee kan rijden. Tegen die tijd hoop ik ook dat de echt nieuwe V40 uit is.

Anyway, ik wil zeggen dat ik dus zowel een D4 als D2 gereden heb en ik was ook erg bang dat ik die snelheid enorm ging missen. Ik praktijk valt me dat tot nu toe reuze mee. Zeker in z'n 1/2/3 wil de D2 van de facelift best tempo maken. Je merkt het verschil met 190pk, voor mij dan, pas echt als je in de hogere versnellingen bent en wil doortrappen. Dan mis je gewoon echt de sportieve extra power die ik zo geweldig vond in de D4.

Ik krijg er nu wel wat extra luxe voor terug met Volvo on call (heerlijk de auto met een timer kunnen voorverwarmen/koelen) en een leuk panoramisch dak (die gek genoeg niet open kan). Dus één en ander maakt het voor mij wel goed. Ik kan er dus absoluut mee leven en voor iemand die niet eens de D4 gewend is zou ik zeggen, een D2 is gewoon prima voor normaal gebruik als je geen racemonster wil.

Heb nog wel een vraagje, ik merk dat TMC in de nieuwe V40 een stuk trager of zelfs helemaal niet aangeeft als er een file op mijn route is. In mijn D4 kwam dat redelijk snel door en maar iets later dan bijv. op flitsmaaister staat. Heb ik wellicht een instelling fout staan (kan het zelf niet vinden) of waaraan zou het kunnen liggen?

Afgelopen dagen 2x in een file van een dikke 10km terecht gekomen maar het navigatiesysteem gaf dat niet eens aan...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PdeBie
Juancho schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:28:
Heb nog wel een vraagje, ik merk dat TMC in de nieuwe V40 een stuk trager of zelfs helemaal niet aangeeft als er een file op mijn route is. In mijn D4 kwam dat redelijk snel door en maar iets later dan bijv. op flitsmaaister staat. Heb ik wellicht een instelling fout staan (kan het zelf niet vinden) of waaraan zou het kunnen liggen?

Afgelopen dagen 2x in een file van een dikke 10km terecht gekomen maar het navigatiesysteem gaf dat niet eens aan...
Dit probleem heb ik in mijn V40 (2017 model) ook. Heb ook al een keer contact gehad met Volvo hierover (gewoon via de Volvo On Call knop in de auto) en de vraag gesteld hoe dit kan. Daar kwamen ze met het antwoord dat ze het ook niet precies wisten. Dus gebruik ik tegenwoordig Waze er naast 8)7

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:15:
[...]

* franssie meld zich dus hier, einde Pug307 nu weer een echte auto.
Dan moet je ook je nickname nu veranderen naar Zwedie. Franssie kan wel bij een Franse auto, maar niet bij een Zweedse. _O-

Verschil tussen Frans en Zweeds is groot. Heb jaren Renault gereden, maar sinds de V60 ben ik bang nu verslaafd te zijn. 8)

• Yucon

Yucon

*broem*

Juancho schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:28:
Zou die 30pk dan echt zo'n groot verschil maken?
Ik heb zelf tot vorige maand 3 jaar lang een V40D4 geleased (bouwjaar 2014) dus met 190pk. Wat een gruwelijke vette bak was dat, zelfs met 14% bijtelling nog. Helaas zat ik aan de max aantal KM en heb ik nu met geluk voor dezelfde prijs ongeveer een V40D2 (jaartje oud) kunnen overnemen waar ik nog een jaartje of 2,5 mee kan rijden. Tegen die tijd hoop ik ook dat de echt nieuwe V40 uit is.

Anyway, ik wil zeggen dat ik dus zowel een D4 als D2 gereden heb en ik was ook erg bang dat ik die snelheid enorm ging missen. Ik praktijk valt me dat tot nu toe reuze mee. Zeker in z'n 1/2/3 wil de D2 van de facelift best tempo maken. Je merkt het verschil met 190pk, voor mij dan, pas echt als je in de hogere versnellingen bent en wil doortrappen. Dan mis je gewoon echt de sportieve extra power die ik zo geweldig vond in de D4.

Ik krijg er nu wel wat extra luxe voor terug met Volvo on call (heerlijk de auto met een timer kunnen voorverwarmen/koelen) en een leuk panoramisch dak (die gek genoeg niet open kan). Dus één en ander maakt het voor mij wel goed. Ik kan er dus absoluut mee leven en voor iemand die niet eens de D4 gewend is zou ik zeggen, een D2 is gewoon prima voor normaal gebruik als je geen racemonster wil.

Merk je verschil in wegligging in bochten tussen D2 en D4?

Ik vond de D4 in bochten best beroerd rijden, m'n huidige V50 doet dat beter en dat is best vreemd. Rechtuit ging dan wel weer uitstekend >:) Op een volvo forum ben ik wel eens tegen gekomen dat het D4 blok wat betreft gewicht wat onhandig voor een V40 zou zijn waardoor de gewichtsverdeling vrij slecht was. Herken je daar iets van?

• Juancho
  • Nu online
Nee helemaal niks. Vond de D40 echt een heerlijke pittige auto. Echt 0 klachten over het rijgedrag.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• kipppertje
Falcon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

No shit Sherlock :P... maar door deze dieselhybride’s kunnen ze dat niet doen.. dit vanwege dat ze ook volledig elektrisch kunnen rijden ;)
Maar een dieselhybride heeft toch een dieselmotor, ondanks dat hij ook elektrisch kan rijden?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Merk je verschil in wegligging in bochten tussen D2 en D4?

Ik vond de D4 in bochten best beroerd rijden, m'n huidige V50 doet dat beter en dat is best vreemd. Rechtuit ging dan wel weer uitstekend >:) Op een volvo forum ben ik wel eens tegen gekomen dat het D4 blok wat betreft gewicht wat onhandig voor een V40 zou zijn waardoor de gewichtsverdeling vrij slecht was. Herken je daar iets van?
Beroerd vind ik het niet, maar je merkt wel duidelijk dat er vrij zwaar blok aan de voorkant ligt. In de Octavia die ik nu heb merk je dat veel minder.

• PdeBie
In de V40 D2 en D4 ligt toch hetzelfde blok tegenwoordig? Allebei de 2 liter. Alleen de D4 heeft twee turbo's en de D2 heeft er maar 1.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Beroerd vind ik het niet, maar je merkt wel duidelijk dat er vrij zwaar blok aan de voorkant ligt. In de Octavia die ik nu heb merk je dat veel minder.
Ik vind de V40 D2 al niet eens goed sturen eigenlijk. Bochtsnelheid is echt niet zo hoog naar. Heb hiervoor een A3 Berline en een 208 gehad en deze kon ik probleemloos sneller rond het bochtje sturen.

Zeker als het dan nog eens nat is, heeft hij erg veel moeite imo. De 16' standaard velgen met eco bandjes helpen daarbij natuurlijk niet..

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:12
Wegens toekomstige gezinsuitbreiding moest ik upgraden naar een 7 zitter. Vader was enigszins verwend met een snelle V70 T5 dus al snel viel mijn oog op een XC90 V8. Zo geschiedde en nu rijdt * Red devil rond in een:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YXlAvay.jpg

XC90 V8 Executive uit 2006 met 160k. Zit eigenlijk alles op maar omdat hij oorspronkelijk uit Spanje komt geen standkachel.

Hoewel de 5 cylinder niet verkeerd klinkt, geeft zo'n V8 nog net even wat meer emotie. Automaat werkt ook goed, nog even flushen. Ook is ie best snel voor een SUV hoewel de V70 weer iets rapper is (en dankzij sportspoelen beter zit!).

Mocht iemand nog een geïnteresseerd zijn in een V70 T5 MY2005 .... check hem hier @ Marktplaats

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het viel me op dat een nieuwe V60 eigenlijk schrikbarend goedkoop was geworden en ik niet meer vrij kon configureren. Toen meldde iemand me dat als de Polar modellen hun intrede doen het betekent dat een nieuw model op komst is en er 'opgeruimd' wordt.

Iemand enig idee waar we over praten +/- wanneer een nieuwe V60 er mogelijk zou staan? Is dat begin 2018 of nog later?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Saus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:20:
Het viel me op dat een nieuwe V60 eigenlijk schrikbarend goedkoop was geworden en ik niet meer vrij kon configureren. Toen meldde iemand me dat als de Polar modellen hun intrede doen het betekent dat een nieuw model op komst is en er 'opgeruimd' wordt.

Iemand enig idee waar we over praten +/- wanneer een nieuwe V60 er mogelijk zou staan? Is dat begin 2018 of nog later?
Klopt :) 'Polar'-uitvoeringen zijn de laatste verschijningsvormen van een model: extra aangekleed voor een 'vriendelijk' prijsje om nog een laatste verkoopimpuls te genereren voordat het model uit productie gaat.

Een nieuwe S/V60 is echter nog niet officieel aangekondigd. Persoonlijk verwacht ik dat de nieuwe 60-serie in eind Q1/begin Q2 2018 (maart/april) wordt aangekondigd en dat deze eind Q3 2018 (augustus/september) daadwerkelijk bij de dealers zal staan.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En de geruchten zijn dat de nieuwe V60 weer een vierkante "stow & go"-bak gaat worden! 8)

Volvotips.com

• Yucon

Yucon

*broem*

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:02:
En de geruchten zijn dat de nieuwe V60 weer een vierkante "stow & go"-bak gaat worden! 8)
Lijkt me best wat voor te zeggen aangezien de V90 een tandje naar boven geschoven is. Als ze dat segment willen bedienen moet er iets enigszins betaalbaar tussen zitten. Dan is de vraag: wat vult dan het gat dat de V60 als sportieve enigszins premium lifestyle station achterlaat? Zouden ze van plan zijn weer een 'echte' V40 uit te brengen die wat duurder wordt dan de huidige 40 serie? De prijsstelling van de XC40 wijst wel die kant op.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wie zegt niet dat een rechte achterkant niet "lifestyle" is? :P

Volvotips.com

• Yucon

Yucon

*broem*

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:59:
Wie zegt niet dat een rechte achterkant niet "lifestyle" is? :P
ik :P

ik verwachtte trouwens ook een beetje dat hij dan wat eenvoudiger zou worden. De meerkosten voor extra ruimte moet je ergens vandaan halen, en alleen met een rechte achterkant kom je er niet.

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:44
Voor onze v40 d2 uit 2013 ben ik op zoek naar een setje 17 inch velgen. Nu staat er de wereld aan velgen op marktplaats maar ik hoorde dat bijvoorbeeld velgen van een v70 niet onder de v40 passen. Die van een v50 daarentegen wel weer. Iemand die hier duidelijkheid in kan scheppen?

• Knul
  • Laatst online: 14:56
Check steekmaat.nl eventjes :) ET waarde mag niet meer dan 5 verschillen uit m'n hoofd.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37
Knul schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:52:
Check steekmaat.nl eventjes :) ET waarde mag niet meer dan 5 verschillen uit m'n hoofd.
en anders hebben ze daar vaak wel ringen voor ;)

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zo, de update voor de kaart Sensus Navi loopt weer, even 18GB binnenharken. Jammer dat http://support.volvocars....1ea06d4edc0a801510b372740 niet als standaard meekomt. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben en is het een aanrader of zonde van het geld?

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:44
Knul schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:52:
Had uiteraard al even gekeken. 5et afwijking mag. Had ook even info gevraagd bij volvovelgen.com. Zij gaven aan dat een v70 bouten gebruikt en de v40 moeren. Nu heb ik hier geen fluit idee van. Had zelf het idee als et waarde en naafdiameter past dan klopt het wel. Maar wellicht dus niet..

• Yucon

Yucon

*broem*

moatiej schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Had uiteraard al even gekeken. 5et afwijking mag. Had ook even info gevraagd bij volvovelgen.com. Zij gaven aan dat een v70 bouten gebruikt en de v40 moeren. Nu heb ik hier geen fluit idee van. Had zelf het idee als et waarde en naafdiameter past dan klopt het wel. Maar wellicht dus niet..
Kan het zijn dat de vorm van het pasvlak bij moeren anders is? Nu heb ik ze niet dagelijks in m'n handen, maar ik meen dat moeren een plat pasvlak hebben terwijl bouten aan de achterkant een bolling hebben. Bij moeren zit die bolling aan de kant van de naaf, dus zit de holte aan de achterkant van het wiel.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11 12:27
HerZon schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:02:
Zo, de update voor de kaart Sensus Navi loopt weer, even 18GB binnenharken. Jammer dat http://support.volvocars....1ea06d4edc0a801510b372740 niet als standaard meekomt. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben en is het een aanrader of zonde van het geld?
RTTI is een optie, die je extra moet kopen. Zal ongeveer 15 pleuries kosten. Afhankelijk van de dealer.
Ik heb het er nu een tijdje inzitten en vind het wel lekker werken.
Vooral de kleuren geven aan, of de weg vrij is of niet
groen=normaal
geel=druk
rood=file

Afhankelijk van het aantal km's wat je per maand maakt zal het zo'n 50 tot 150 MB per maand verbruiken.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is dat niet gewoon een van de apps die dat toevoegt? Regardless zal ik dat sowieso binnenhengelen of kopen, met 50k+ kilometers per jaar betaalt dat zich wel terug.

• HerZon
  • Niet online
Nu gebruik ik een TomTom met live-services als alternatief, de info via TMC is slecht.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 12:36

ppFreddy

gewoon Frederik

TMC zuigt, ligt niet aan Volvo maar aan de info die gewoon niet klopt of veel te laat komt. De V40 van mijn vriendin waar ik enkele posts over sprak is na enkele maanden plots vervangen door een Mercedes A klasse. Geen idee waarom, in afwachting van de levering van de lease wagen van haar werkgever rijdt ze nu een huurauto op kosten van de baas. Nu besloot Europcar plots de V40 terug te vragen en een Mercedes A in de plaats te geven. Ik vond de Volvo toch iets comfortabeler, zowel de zetels als de rijgeluiden. Dat interieur van die Mercedes is er ook gewoon helemaal over met die carbon look en chrome luchtblazers. Wel leuk dat de automaatpook aan het stuur zit ipv in het midden. Verder heel sportief interieurdesign wat me helemaal niks zegt (of ik word te oud met mijn 31...) bovendien kan je niet van radiostation of nummer wisselen als je niet de radio oproept op de boordcomputer, dus je moet of die digitale snelheidsmeter weg doen, of je stuur lossen en de knop in de middenconsole gebruiken, mits die ook staat ingesteld op radio en niet op navigatie... Nog een goeie 2 maand geduld en dan staat de bestelde Skoda Octavia Combi op de oprit...
Oja, het ging over TMC: dat systeem in de Mercedes geeft dus identiek dezelfde (foute) informatie die de Volvo 2 dagen geleden nog gaf: een snelweg waar de werken al een maand afgelopen zijn nog steeds als afgesloten aangeven...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is omdat de Rijksdienst voor het wegverkeer / Verkeers informatie dienst simpelweg te lui is om TMC hier goed te vullen. In verschillende buitenlanden werkt TMC namelijk bijna feilloos.

• HerZon
  • Niet online
H'm binnenkort bij de bandenwissel eens kijken of ik de update kan regelen. Als dat zo goed werkt, dan kan mijn TomTom in het bakje blijven. Doorsturen met de VOC app direct vanuit de agenda werkt toch net ff beter. Enkel de flitspalen op de Volvo navi klopt niks van.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

AllSeeyinEye schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:06:
Dat is omdat de Rijksdienst voor het wegverkeer / Verkeers informatie dienst simpelweg te lui is om TMC hier goed te vullen. In verschillende buitenlanden werkt TMC namelijk bijna feilloos.
Ik ben Belg trouwens, dus laat ons concluderen het Belgische AGW (Agentschap Wegen & Verkeer) even laks is als het op TMC aan komt. Ze hebben nochtans wel een mooie website waar je zowel in tekst als op kaart de huidige situatie heel accuraat kan volgen...

• Juancho
  • Nu online
PdeBie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Dit probleem heb ik in mijn V40 (2017 model) ook. Heb ook al een keer contact gehad met Volvo hierover (gewoon via de Volvo On Call knop in de auto) en de vraag gesteld hoe dit kan. Daar kwamen ze met het antwoord dat ze het ook niet precies wisten. Dus gebruik ik tegenwoordig Waze er naast 8)7
Waze is voor mij geen optie omdat ik op mijn telefoon altijd Flitsmeister aan wil hebben staan. En dus op het scherm van het auto systeem de navigatie. En ik vertik het om een 2de telefoon te gaan gebruiken voor navigatie bijv.

Gewoon idioot dit. In mijn vorige V40 ging dit een stuk sneller/beter. Ik zal de dealer eens vragen wat er sinds de facelift gebeurt is met dat hele TMC verhaal.

Edit: mn nieuwe V40 heeft overigens wel 3G, kan ik dan wellicht via dat RTTI gebeuren wel veel beter up to date verkeersinformatie gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 23-10-2017 13:52 ]

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:24
Bij de aanschaf van mij V70 (2013) heb ik enkel een (banden) reparatieset gekregen.
Echter ik vind het prettiger om een echt wiel bij me te hebben.
iemand een suggestie waar dat op te pikken?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik ben aan het kijken voor een S60 T3 of T4 van 2010-2012. Nu is een trekhaak voor mij een vereiste, alleen als ik daar op zoek word het aanbod een kleine 10x zo klein. In hoe verre is het te doen om bij dit model een trekhaak achteraf onder te bouwen? En wat zullen hier ongeveer de kosten voor zijn? Ik schat zelf op zo'n €1000 euro.

Verder zit ik nog te twijfelen over een T3 of T4. Ik heb zelf in mijn omgeving ervaring met D3 en D4. En dan vind ik D3 wel goed genoeg.. Maarja.. Benzine is toch weer anders..

• Bigs
  • Niet online
Een trekhaak onder een S60 bouwen is niet meer werk dan bij andere auto's dus moet voor minder dan 1000 euro wel te doen zijn. Het enige wat je mist als je het niet door de dealer laat doen (omdat het daar wél prijzig kan zijn) is de automatische uitschakeling van de parkeersensoren en de Trailer Stability Assist functie van de stabiliteitscontrole.

T3 en T4 scheelt maar 30 pk en 0 Nm toch? Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel van merkt (zeg ik als T4 rijder). Belangrijk aandachtspunt is dat de T3 in de eerste jaren niet met automaat te krijgen is, dus als je automaat wil is het wel handig om de T4 ook aan te vinken in je zoekfilters :)

Ik zie trouwens dat de verhoudingen van de handbak bij de T3 en de T4 wel behoorlijk verschillen: https://www.autoweek.nl/c...=58003&id2=57996&cache=no Dat zou je wel kunnen merken als je ze vergelijkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Bigs op 23-10-2017 16:22 ]

• Rinaldootje
AllSeeyinEye schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:59:
Is dat niet gewoon een van de apps die dat toevoegt? Regardless zal ik dat sowieso binnenhengelen of kopen, met 50k+ kilometers per jaar betaalt dat zich wel terug.
Nee, het is een extra aanvulling in de software die geïnstalleerd dient te worden.

Vraag bij je dealer naar onderdeelnummer (van de update): 31667210

• PdeBie
Juancho schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:50:
[...]

Waze is voor mij geen optie omdat ik op mijn telefoon altijd Flitsmeister aan wil hebben staan. En dus op het scherm van het auto systeem de navigatie. En ik vertik het om een 2de telefoon te gaan gebruiken voor navigatie bijv.

Gewoon idioot dit. In mijn vorige V40 ging dit een stuk sneller/beter. Ik zal de dealer eens vragen wat er sinds de facelift gebeurt is met dat hele TMC verhaal.

Edit: mn nieuwe V40 heeft overigens wel 3G, kan ik dan wellicht via dat RTTI gebeuren wel veel beter up to date verkeersinformatie gebruiken?
Ik gebruik geen FM, dus vooralsnog gebruik ik Waze. Ik zal ook nog eens klagen bij de dealer dat TMC zo traag is. Misschien dat ze het vaker horen en er balletjes gaan rollen.

Wat betreft 3G kan ik je niet helpen. Ik heb geen 3G in de auto zitten.

--edit--

Vanochtend Waze maar eens naast de Volvo navigatie gehouden en het was weer zo ver..... Waze geeft keurig rode streepjes aan waar files zijn en op de Volvo navigatie helemaal niets! Terwijl in het menu 'alle verkeersinformatie' wel een hoop files staan vermeld.

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 24-10-2017 08:10 ]

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Zucht, vorige week stond ik langs de kant met mijn 960, alternator kapot. Sinds zaterdag de auto terug met een nieuwe alternator en v-riem. Gisteren ging ik een tochtje doen, plots viel de motor uit, ik doe de kap open, is de nieuwe riem helemaal in rafels gedraait en hangt tussen de distributie... :'( 30 km gereden sinds de nieuwe riem. Weer laten afslepen naar de garage, vandaag hoor ik meer.

Update 25-10:

Maandag enkele foto's gemaakt terwijl de auto langs de weg stond
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/frederikwelvaert/img/volvo960/riemindistributie/motorruimte.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/frederikwelvaert/img/volvo960/riemindistributie/riem1.png

Dinsdag een vervangwagen gaan halen bij de garage. Even geschrokken van wat ik aantrof...

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/frederikwelvaert/img/volvo960/riemindistributie/motorzonderkop.png

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/frederikwelvaert/img/volvo960/riemindistributie/kop.png

12 kleppen (alle inlaat kleppen) hebben een tik gekregen, niet hard, want op de zuigers is enkel een afdruk te zien in de koolstof laag op de cilinders, het metaal ziet er intact uit.
De garage gaat alle kleppen vervangen, (uiteraard) distributie vervangen en alle dichtingen en pakkingen die in en rond de kop voorkomen. Zo te zien was de pakking op de inlaat een beetje lek, enkele pakkingen tussen de kop en uitlaatspruitstukken waren ook lek en de koppakking had z'n beste tijd gehad (vertoonde al een klein olielekje)

[ Voor 66% gewijzigd door ppFreddy op 25-10-2017 14:32 ]

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goed, breng ik dus vanmorgen mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ bij het autoschadebedrijf om die kras van dat ongelukje laatst te laten fixen... Krijg ik een Clio 0.9 TCI mee :'(

Geen fatsoenlijke zitpositie in te vinden... Slechte audio... Veel kabaal van die driepitter... 90 whopping PK ipv de 150 die ik gewend ben... Veel te licht stuur, wat vast in de stad geweldig is maar voor cruisen op de snelweg ongeschikt, je blijft heen en weer zwabberen. Armsteun links te laag, rand van het raam te hoog. Knieën klem tegen het dashboard. Geen lendesteun. Gaaaaaahhhhh!!! Is dat hun idee van een "gelijkwaardige auto"?

Een paar jaar geleden toen ik mijn C30 D2 R-Edition bij diezelfde toko bracht kreeg ik een XC60 D3 mee...

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 26-10-2017 10:56 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gewoon terugbrengen. Heb ik een aantal jaar terug (toen ik voor het laatst voor schadeherstel ging, * AllSeeyinEye klopt af ) ook gedaan toen ik een instap Fabia mee kreeg bij het herstel van een full option Octavia.

Zonder gemekker kreeg ik toen een full option 1 Serie mee.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach als je dan even een dagje in zo'n "basic" auto hebt gereden, dan waardeer je je auto des te meer als je hem weer op haalt ;)

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad. Nu zo geregeld dat ik de Clio morgen kan omruilen voor een betere tijdelijke auto als de reparatie dan nog niet klaar zou zijn maar waarschijnlijk is hij morgen klaar.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LoeWn schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:
Ik ben aan het kijken voor een S60 T3 of T4 van 2010-2012. Nu is een trekhaak voor mij een vereiste, alleen als ik daar op zoek word het aanbod een kleine 10x zo klein. In hoe verre is het te doen om bij dit model een trekhaak achteraf onder te bouwen? En wat zullen hier ongeveer de kosten voor zijn? Ik schat zelf op zo'n €1000 euro.

Verder zit ik nog te twijfelen over een T3 of T4. Ik heb zelf in mijn omgeving ervaring met D3 en D4. En dan vind ik D3 wel goed genoeg.. Maarja.. Benzine is toch weer anders..
Wij hebben het voor onze V70 van 2016 laten doen achteraf, exact om de reden die jij noemt. De spoeling werd anders gewoon te dun.
Wij waren bij de dealer voor een afneembare trekhaak iets van 800 euro kwijt als ik mij niet vergis. Daarbij worden keurig de sensoren uitgeschakeld als er een aanhanger achter hangt.
Moet zeggen dat de prijs niet helemaal zeker is, want die is gewoon in het onderhandelingspakket meegenomen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• jadjong
  • Niet online
Trekhaak kan je ook zelf doen. Paar boutjes, moertjes en een gat in de bumper zagen. Online een kabelboompje kopen en daarna een servicepunt met laptop bezoeken die de software voor de parkeersensoren aanpast.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:54:
Goed, breng ik dus vanmorgen mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ bij het autoschadebedrijf om die kras van dat ongelukje laatst te laten fixen... Krijg ik een Clio 0.9 TCI mee :'(

Geen fatsoenlijke zitpositie in te vinden... Slechte audio... Veel kabaal van die driepitter... 90 whopping PK ipv de 150 die ik gewend ben... Veel te licht stuur, wat vast in de stad geweldig is maar voor cruisen op de snelweg ongeschikt, je blijft heen en weer zwabberen. Armsteun links te laag, rand van het raam te hoog. Knieën klem tegen het dashboard. Geen lendesteun. Gaaaaaahhhhh!!! Is dat hun idee van een "gelijkwaardige auto"?

Een paar jaar geleden toen ik mijn C30 D2 R-Edition bij diezelfde toko bracht kreeg ik een XC60 D3 mee...
Knieën klem? Je bent 2.10+? De Clio is voorin verre van krap, ik denk op sommige gebieden zelfs ruimer dan een V40. Ook qua sturen een ander soort auto, de V40 is veel meer onderstuurt. Natuurlijk is een V40 wel veel stiller, mag ook wel voor dat geld :P

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J0YR1D3R schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Knieën klem? Je bent 2.10+? De Clio is voorin verre van krap, ik denk op sommige gebieden zelfs ruimer dan een V40. Ook qua sturen een ander soort auto, de V40 is veel meer onderstuurt. Natuurlijk is een V40 wel veel stiller, mag ook wel voor dat geld :P
Ik heb kennelijk een vrij vreemde zithouding. Bij bijna elke auto zit ik met mijn knieën tegen het dashboard ondanks dat ik niet eens zo groot ben. En in mijn V40 heb ik tot nu toe alleen nog maar een bescheiden begin van onderstuur ontdekt toen ik het echt te bont maakte in een doordraaier. Heerlijke wegligging.

Anyway er zijn maar weinig auto's waarin ik echt comfortabel kan zitten en van de auto's die ik zelf heb gehad springen de V40 phase 2, C30 en V40 Cross Country er duidelijk bovenuit. Ik heb gewoon een Volvo reet of zo omdat ik al vanaf mijn geboorte eigenlijk in niets dan Volvo's zit? :D

• Yucon

Yucon

*broem*

ppFreddy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:26:
Zucht, vorige week stond ik langs de kant met mijn 960, alternator kapot. Sinds zaterdag de auto terug met een nieuwe alternator en v-riem. Gisteren ging ik een tochtje doen, plots viel de motor uit, ik doe de kap open, is de nieuwe riem helemaal in rafels gedraait en hangt tussen de distributie... :'( 30 km gereden sinds de nieuwe riem. Weer laten afslepen naar de garage, vandaag hoor ik meer.

Update 25-10:

Maandag enkele foto's gemaakt terwijl de auto langs de weg stond
[afbeelding]

[afbeelding]

Dinsdag een vervangwagen gaan halen bij de garage. Even geschrokken van wat ik aantrof...

[afbeelding]

[afbeelding]

12 kleppen (alle inlaat kleppen) hebben een tik gekregen, niet hard, want op de zuigers is enkel een afdruk te zien in de koolstof laag op de cilinders, het metaal ziet er intact uit.
De garage gaat alle kleppen vervangen, (uiteraard) distributie vervangen en alle dichtingen en pakkingen die in en rond de kop voorkomen. Zo te zien was de pakking op de inlaat een beetje lek, enkele pakkingen tussen de kop en uitlaatspruitstukken waren ook lek en de koppakking had z'n beste tijd gehad (vertoonde al een klein olielekje)
Hadden ze ook een idee hoe dit kon gebeuren?

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Nee, ze beweren (uiteraard) dat ze de riem juist gemonteerd hadden. Maakt voor mij niet uit of het een slechte riem was of foutieve montage, ik wil vooral dat het opgelost geraakt.

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afgelopen vrijdag dus mijn Volvootje weer netjes gerepareerd opgehaald. En nu merk ik iets kleins dat de Volvo heeft en ik blijkbaar bij de Clio waarin ik twee dagen gereden heb heel erg gemist heb: als je in de V40 de koppeling intrapt (en mijn vorige C30 deed dit ook), dan gaat het toerental niet meteen terug naar stationair, maar blijft een paar seconden hangen op het juiste toerental voor de volgende versnelling bij de huidige snelheid. Daardoor kan je altijd vloeiend en zonder schokken doorschakelen naar de volgende versnelling. De Clio deed dat niet, waardoor vooral van 1 naar 2 en van 2 naar 3 schakelen vrij schokkerig was. Op het moment dat je in die auto de koppeling intrapte, dropte het toerental direct terug naar stationair... Als je dan in de volgende versnelling de koppeling op laat komen krijg je een flinke "omgekeerde duw".

• jadjong
  • Niet online
Sneller schakelen :P

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:00:
Afgelopen vrijdag dus mijn Volvootje weer netjes gerepareerd opgehaald. En nu merk ik iets kleins dat de Volvo heeft en ik blijkbaar bij de Clio waarin ik twee dagen gereden heb heel erg gemist heb: als je in de V40 de koppeling intrapt (en mijn vorige C30 deed dit ook), dan gaat het toerental niet meteen terug naar stationair, maar blijft een paar seconden hangen op het juiste toerental voor de volgende versnelling bij de huidige snelheid.
Net als een iets stijgend toerental bij het op laten komen van je koppeling van die kleine handigheidjes die Volvo heeft. Op die manier kun je zo goed als zonder gas te geven manoeuvreren/inparkeren. Ideaal :)

• kipppertje
Pff. Net een paar maanden terug een nieuwe oude Volvo (2003) gekocht, komt Arnhem met het nieuws dat ze diesels voor 2004 uit de binnenstad gaan weren :/
Nu woon ik daar gelukkig niet, maar het is toch wel een naar idee dat als je er heen moet dat straks niet meer kan.

Edit: ik zie net hier dat de milieuzone minder dan een halve kilometer doorsnede heeft: https://arnhem.maps.arcgi...1c71b43679cb7028ed32374eb

[ Voor 25% gewijzigd door kipppertje op 31-10-2017 09:47 ]

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kipppertje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:39:
Pff. Net een paar maanden terug een nieuwe oude Volvo (2003) gekocht, komt Arnhem met het nieuws dat ze diesels voor 2004 uit de binnenstad gaan weren :/
Nu woon ik daar gelukkig niet, maar het is toch wel een naar idee dat als je er heen moet dat straks niet meer kan.

Edit: ik zie net hier dat de milieuzone minder dan een halve kilometer doorsnede heeft: https://arnhem.maps.arcgi...1c71b43679cb7028ed32374eb
Terwijl die Volvo uit 2003 waarschijnlijk qua milieu-eisen beter is dan menig ander auto van ver na 2004... Het is en blijft oneerlijk om alleen naar bouwjaar en brandstoftype te kijken. Er zouden bij de APK vervuilingsmetingen gedaan moeten worden, zodat ook een nieuwere auto die door slecht onderhoud heel milieuonvriendelijk is geworden geweerd kan worden, terwijl een oudere auto die netjes onderhouden is en wellicht geüpgrade met een aftermarket katalysator of zo nog wel binnen de normen komt?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Klein vraagje voor de kenners.
Sinds anderhalve week rijdt mijn vriendin een V40 business sport, uiteraard dus met thor’s hammers en automatische verlichting. Nu is het zo dat wanneer het donker wordt/tunnel etc. de full LED koplampen aangaan, maar je dit niet kan zien op het digitale display of op het navi-scherm.

Is dit überhaupt mogelijk? Dat je ziet welke verlichting aan staat? Beiden waren we dit gewend, om bij schemering/regen/twijfelgevallen te ‘checken’ welke verlichting er bandt. Tot op heden kon dit bij elke auto die we gehad hebben maar bij de V40 dus niet. In de manual niets te vinden. Zien wij iets over het hoofd?

Ook het navi-scherm staat op automatisch maar lijkt niet te schakelen met de automatische verlichting. Laatst vond ik dat ie eigenlijk al op nachtkleuren moest staan; koplampen stonden ook aan. Sprong pas 15min daarna op nachtkleuren.

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

remzor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:56:
Sinds anderhalve week rijdt mijn vriendin een V40 business sport, uiteraard dus met thor’s hammers en automatische verlichting. Nu is het zo dat wanneer het donker wordt/tunnel etc. de full LED koplampen aangaan, maar je dit niet kan zien op het digitale display of op het navi-scherm.

Is dit überhaupt mogelijk? Dat je ziet welke verlichting aan staat? Beiden waren we dit gewend, om bij schemering/regen/twijfelgevallen te ‘checken’ welke verlichting er bandt. Tot op heden kon dit bij elke auto die we gehad hebben maar bij de V40 dus niet. In de manual niets te vinden. Zien wij iets over het hoofd?

Ook het navi-scherm staat op automatisch maar lijkt niet te schakelen met de automatische verlichting. Laatst vond ik dat ie eigenlijk al op nachtkleuren moest staan; koplampen stonden ook aan. Sprong pas 15min daarna op nachtkleuren.
Er is inderdaad in de nieuwe V40 met full-led geen enkele indicatie in de cockpit of je drl of dimlicht voert. Maar eigenlijk maakt dat ook niet zo heel veel uit op momenten dat je je lichtbeeld sowieso niet (goed) kunt zien, want bij deze nieuwe V40 zijn bij drl ook de achterlichten aan mits hij op automatisch staat. Als je de knop handmatig op drl zet zijn de achterlichten wel uit. En in een situatie waarin je je eigen lichtbeeld wel goed zou kunnen zien, is het sowieso donker genoeg dat hij dimlicht gaat voeren.

Dus stel dat je op een bosweg rijdt maar het is net niet donker genoeg waardoor hij drl blijft voeren ipv dimlicht, dan maakt dat niet zoveel uit. Aan de voorkant heb je ook met de led drl ruim voldoende licht om goed zichtbaar te zijn (die drl is echt fel), en aan de achterzijde zijn je achterlichten ook aan. Zelfde geldt bij mist overdag - hoewel het dan natuurlijk wel aan te raden is om handmatig je dimlicht aan te zetten, maar het is niet zo dat je ooit "zonder licht" rijdt als hij op automatisch staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 31-10-2017 11:07 ]

• kipppertje
Mx. Alba schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Terwijl die Volvo uit 2003 waarschijnlijk qua milieu-eisen beter is dan menig ander auto van ver na 2004... Het is en blijft oneerlijk om alleen naar bouwjaar en brandstoftype te kijken. Er zouden bij de APK vervuilingsmetingen gedaan moeten worden, zodat ook een nieuwere auto die door slecht onderhoud heel milieuonvriendelijk is geworden geweerd kan worden, terwijl een oudere auto die netjes onderhouden is en wellicht geüpgrade met een aftermarket katalysator of zo nog wel binnen de normen komt?
Lastig controleerbaar natuurlijk. Door naar brandstof en bouwjaar te kijken kun je gewoon flitspalen neerzetten.
Op zich is hij best zuinig (gemiddeld 1/20), dus qua CO2 uitstoot heb je gelijk. Maar er zit bijvoorbeeld geen roetfilter in, iets dat modernere auto's allemaal wel hebben. Gemeente Arnhem wil juist de uitstoot van roetdeeltjes beperken.

• Yucon

Yucon

*broem*

kipppertje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

Lastig controleerbaar natuurlijk. Door naar brandstof en bouwjaar te kijken kun je gewoon flitspalen neerzetten.
Op zich is hij best zuinig (gemiddeld 1/20), dus qua CO2 uitstoot heb je gelijk. Maar er zit bijvoorbeeld geen roetfilter in, iets dat modernere auto's allemaal wel hebben. Gemeente Arnhem wil juist de uitstoot van roetdeeltjes beperken.
Waarom zou die volvo uit 2003 precies schoner zijn?

Een milieuzone op basis van bouwjaar is verder wel flink lomp. Als je al zoiets doet zou het een check op euro klasse moeten zijn.. RDW weet dat gewoon dus dat zou geen praktisch probleem mogen zijn. Maar zelfs dan is jouw auto alsnog de klos want de grens zal dan bijna zeker bij euro 4 (eerste met roetfilter) liggen en dan zit je rond 2006.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 31-10-2017 11:20 ]

• remzor
  • Nu online
@Mx. Alba Ja dat snappen we ook wel, de verlichting is ook zeker erg goed, toch is het gevoelsmatig wel raar en vervelend. Maar goed, dat zal dan ook wel wennen zijn. Het zal ook nooit gevaarlijk worden maar als je graag alles wil zien en ‘in control’ wil zijn is zo’n indicator in de cockpit geen overbodige luxe ;) Nogmaals; na een stuk of 5 leasewagens is dit de eerste waar het niet wordt weergegeven.

Bedankt voor je reactie, weten we dat ook weer!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

remzor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:20:
@Mx. Alba Ja dat snappen we ook wel, de verlichting is ook zeker erg goed, toch is het gevoelsmatig wel raar en vervelend. Maar goed, dat zal dan ook wel wennen zijn. Het zal ook nooit gevaarlijk worden maar als je graag alles wil zien en ‘in control’ wil zijn is zo’n indicator in de cockpit geen overbodige luxe;) Nogmaals; na een stuk of 5 leasewagens is dit de eerste waar het niet wordt weergegeven.

Bedankt voor je reactie!
Muziektip om je te helpen om over die frustratie heen te komen: "Let it go, let it gooooooo" :D

Ik ben het helemaal met je eens. Maar ook bij mijn vorige auto (C30) was het alleen maar te zien aan een ledje bij de lichtknop achter het stuur verstopt - en bij die auto waren bij drl de achterlichten uit dus was het bij bepaalde situaties wel belangrijk om te weten welk licht je aan had. Het went. :)

In het begin keek ik vaak naar de weerspiegeling van mijn koplampen in auto's voor of naast me om te zien wat voor licht hij op had. Na een tijdje doe je dat niet meer. Die sensoren werken vrij feilloos en zelfs als ze falen levert dat geen gevaar op.

O, één ding trouwens wel: nadat de auto voor een servicebeurt of reparatie is geweest staat de knop altijd op "0"... Onzin, want op "0" is gewoon dimlicht aan dus ze kunnen hem net zo makkelijk op "A" laten staan. En het is ook geen groot probleem natuurlijk om dimlicht aan te hebben ipv drl overdag... Maar op "0" stuurt de verlichting niet mee in de bocht en kan je grootlicht niet aan zetten. Wel lichtsignalen, maar geen continu grootlicht. Hoewel je dat met die ledbakken ook eigenlijk nooit nodig hebt... Wederom: "let it go, let it gooooo!!!" :D

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 31-10-2017 11:27 ]

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:00:
Afgelopen vrijdag dus mijn Volvootje weer netjes gerepareerd opgehaald. En nu merk ik iets kleins dat de Volvo heeft en ik blijkbaar bij de Clio waarin ik twee dagen gereden heb heel erg gemist heb: als je in de V40 de koppeling intrapt (en mijn vorige C30 deed dit ook), dan gaat het toerental niet meteen terug naar stationair, maar blijft een paar seconden hangen op het juiste toerental voor de volgende versnelling bij de huidige snelheid. Daardoor kan je altijd vloeiend en zonder schokken doorschakelen naar de volgende versnelling. De Clio deed dat niet, waardoor vooral van 1 naar 2 en van 2 naar 3 schakelen vrij schokkerig was. Op het moment dat je in die auto de koppeling intrapte, dropte het toerental direct terug naar stationair... Als je dan in de volgende versnelling de koppeling op laat komen krijg je een flinke "omgekeerde duw".
Dat klopt, het is iets wat je eigenlijk niet merkt, totdat je weer een ander merk hebt gereden.

• HerZon
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:56:

De koplampen hebben een eigen leven tov de schakeling binnen. Zolang het dashboard ook nog in de dagstandverlichting staat, draaien de koplampen niet mee.

• remzor
  • Nu online
HerZon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:46:
[...]

De koplampen hebben een eigen leven tov de schakeling binnen. Zolang het dashboard ook nog in de dagstandverlichting staat, draaien de koplampen niet mee.
Huh, wat bedoel je nu precies? Als ze een ‘eigen leven hebben tov de schakeling binnen’ moet het dan toch juist los staan van de dagstandverlichting op het dashboard? Zoals ik het lees spreekt dit elkaar tegen.

Het is dus niet zo (als ik het goed begrijp) dat wanneer de koplampen aanspringen, het navi scherm automatisch op nachtkleuren mee springt maar dit werkt onafhankelijk van elkaar?

• HerZon
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Huh, wat bedoel je nu precies? Als ze een ‘eigen leven hebben tov de schakeling binnen’ moet het dan toch juist los staan van de dagstandverlichting op het dashboard? Zoals ik het lees spreekt dit elkaar tegen.

Het is dus niet zo (als ik het goed begrijp) dat wanneer de koplampen aanspringen, het navi scherm automatisch op nachtkleuren mee springt maar dit werkt onafhankelijk van elkaar?
Inderdaad. Als het navischerm in de nachtstand staat, dan staan de koplampen zeker aan. Op dat moment gaat ook de voetverlichting en de verlichting in de deuren aan.
Maar er is ook een soort van tussenstand. De koplampen staan al aan, het dashboard staat nog fel en de koplampen draaien ook niet mee. Dit is als het een soort van schemerig is (ze gaan al heel snel aan), een bewolkte winterdag en ze schijnen de hele dag. Dit geldt ook als de ruitenwissers aangaan, dan worden bij bepaalde waarden (zoveel keer wissen in zoveel tijd) de lampen aangezet, zonder dat het dashboard zich aanpast en ze draaien dan ook niet mee.
En we hebben de DRL stand, dan branden ze niet...

• remzor
  • Nu online
Bedankt voor je verduidelijking, top! :)

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die paar dagen Clio rijden was toch wel goed. Ik heb vandaag heerlijk genoten van het comfort van mijn V40. :)

• Yucon

Yucon

*broem*

Mx. Alba schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:51:
Die paar dagen Clio rijden was toch wel goed. Ik heb vandaag heerlijk genoten van het comfort van mijn V40. :)
:D

Voor een B segment auto is een clio nog best een goede auto. Maar ik kan me het contrast wel voorstellen.

• Rinaldootje
remzor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:20:
@Mx. Alba Ja dat snappen we ook wel, de verlichting is ook zeker erg goed, toch is het gevoelsmatig wel raar en vervelend. Maar goed, dat zal dan ook wel wennen zijn. Het zal ook nooit gevaarlijk worden maar als je graag alles wil zien en ‘in control’ wil zijn is zo’n indicator in de cockpit geen overbodige luxe ;) Nogmaals; na een stuk of 5 leasewagens is dit de eerste waar het niet wordt weergegeven.

Bedankt voor je reactie, weten we dat ook weer!
Nog even een tip: als je verlichting op automatisch hebt staan, je rijdt een mist bank in en je zet dan alleen maar je mistachterlicht aan(bij zicht minder dan 50 meter!), dan gaat ook automatisch je dimlicht aan.
Heb nl dezelfde auto en dat al uitgeprobeerd. Het is inderdaad wel wennen aan de automatische verlichting, maar nu ik weet, dat de achterlichten ook altijd branden, maak ik me er niet druk om.
Het dimlicht gaat ook automatisch aan, als de ruitenwissers aan gaan (ook met de sensor op aan). Dat doen ze als ze een paar keer direct achter elkaar moeten wissen (staat ook in het instructie boekje)

• Bigs
  • Niet online
Ach ik heb nu een Hyundai i40 te leen van een schadebedrijf. Geen slechte auto maar je merkt wel waar het prijsverschil met een V60 vandaan komt. Het oog voor detail en niveau van afwerking ligt bij Volvo gewoon een klasse hoger. Daar staat tegenover dat de Hyundai wel weer veel technische snufjes heeft (again, niet altijd van even hoog afwerkingsniveau). Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:16
Heeft iemand anders ook slechte ervaringen met de Real Time Traffic optie bij navigatie? Het systeem hoort realtime vertragingen aan te geven echter het werkt echt niet goed. Hij stuurt je om vanwege een file. dan lijkt het dat de file in een oogwenk verdwenen is om vervolgens na 2 minuten ineens weer te verschijnen. Zeker niet betrouwbaar dus. Ik was hierdoor van de snelweg afgegaan om vervolgens in een 40 minuten file terecht te komen. Mn gevoel zei al dat ik dat niet moest doen maar wilde deze functie een keer uittesten. Nou dat doe ik dus niet meer.

Het is toch niet meer van deze tijd dat dit zo slecht werkt. Hoeveel betaal je wel niet voor zo'n optie navigatie-systeem. Is dit een typisch autofabrikant probleem? Want waarom zou dit niet net zo kunnen werken als bijvoorbeeld Google Maps? Dat ken ik uit het verleden en is erg betrouwbaar ook qua reistijd en opkomende vertragingen.

Ik weet niet welke modellen deze RTTI optie hebben. Ik rij de V40 nieuwste model.

• Rinaldootje
Ik heb ook RTTI, maar gebruik mijn telefoon om te navigeren (heb zowel Sygic als Tomtom op mijn telefoon staan, beide ook met Real Time Traffic Information).
Vaak heb ik wel het navigatiescherm op de Sensus aan staan en kan dan zien aan de kleuren op de weg, of het druk moet zijn of niet.
Ik heb sterk de indruk, dat je gelijk hebt. Soms zie ik wegen oranje, waar de telefoon zegt, dat er geen files staan. Waar dat door komt, weet ik niet.

Even een uitleg, waarom ik mijn telefoon als navigatie gebruik:
Tot voor kort liepen de kaarten van de Sensus, vreselijk achter. Ik woon in Weesp, en de A1 is al een tijdje geleden verbouwd/verplaatst. Het is heel irritant, als je volgens je navigatie koeien staat aan te rijden of in de Vecht aan het zwemmen bent, terwijl je gewoon op asfalt aan het rijden bent. Dus die was voor mij niet betrouwbaar. Nu met de update is dat een heel stuk beter geworden, maar (oude) gewoontes slijten niet makkelijk.

Nog even dit, ik rijd ook een V40, ModelYear 2017. De mijne is nu een jaar oud ;)

• franssie
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

@Rinaldootje ha herkenbaar - ik woon n Muiden. Rond Leeuwarden hebben ze de boel ook omgegooid. Waze is bij mij het meest up to date vwb kaarten en verkeer. Nooit begrepen dat mensen zoveel geld voor ingebouwde navigatie willen betalen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, ook heel herkenbaar. Ik gebruik de Sensus navigatie van mijn 1 jaar oude V40 MY2017 ook nooit. Waze all the way! :)

• Rinaldootje
franssie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:11:
Nooit begrepen dat mensen zoveel geld voor ingebouwde navigatie willen betalen.
Hoi buurman :), ik koop mijn auto's tweede hands (deze Volvo is een ex-demo uit Duitsland) en dan zit het erin of het zit er niet in. Dit is mijn derde auto met ingebouwde navigatie en verbaas me er telkens over dat de fabrikanten a; zoveel geld voor het systeem en/of updates vragen en dan vervolgens ook nog eens heel hard achterlopen.
En blijf mijn telefoon gebruiken, ingesleten gewoontes veranderen niet zo snel. Dat tesamen met een Brodit houder doet altijd wonderen ;)

• t14wo
Wie weet of de regensensor standaard aan kan staan wanneer je de auto start? Nu moet ik altijd als het gaat regenen op het knopje drukken op de hendel om de regensensor te activeren. Vanaf dan brandt het lampje op de ruitenwisserhendel pas. Redelijk irritant en doet afbreuk aan het comfort van het hebben van een sensor. :)

Auto: V40 Business Sport MY2017

• Yucon

Yucon

*broem*

t14wo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:58:
Wie weet of de regensensor standaard aan kan staan wanneer je de auto start? Nu moet ik altijd als het gaat regenen op het knopje drukken op de hendel om de regensensor te activeren. Vanaf dan brandt het lampje op de ruitenwisserhendel pas. Redelijk irritant en doet afbreuk aan het comfort van het hebben van een sensor. :)

Auto: V40 Business Sport MY2017
Ik heb op een volvo forum eens gelezen dat dat bewust niet kan. Dit om bijvoorbeeld doorbranden bij vastgevroren bladen of ongewenst gedrag in wasstraten te voorkomen.

• t14wo
Yucon schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:05:
[...]

Ik heb op een volvo forum eens gelezen dat dat bewust niet kan. Dit om bijvoorbeeld doorbranden bij vastgevroren bladen of ongewenst gedrag in wasstraten te voorkomen.
Ik zie in de online manual dat de XC90 wél een geheugenstand heeft, die je in de instellingen kunt activeren. bij de V40 zie ik daarover in de manual niets staan. Denk dat ik pech heb...

• jadjong
  • Niet online
Kan alleen bij de modellen met touchscreen.
Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste