Als je nu een Up slowmotion hebt zal je enige vooruitgang boeken, wie van een SL65AMG komt moet even wennen.
Wow wat is die XC40 lelijk. Die komt goed in de buurt van een Renault captur..
Die cross-over modellen zullen wel goed verkopen dat ze dit soort modellen maken.
Die cross-over modellen zullen wel goed verkopen dat ze dit soort modellen maken.
Je kan met het verkeer meekomen maar daar is ook alles wel mee gezegd. Zou mij eerder zorgen maken om de betrouwbaarheid...Dennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:00:
Ben aan het rondkijken voor een leuke bak voor mezelf en m'n oog is gevallen op de V40. Nu staat er in de buurt een V40 uit 2013 te koop, 1.6i motor. Ziet er op 't eerste zicht prima uit.
Volgende week maar eens een afspraak maken voor een testritje.
[afbeelding]
Ook even wat research aan het doen en lees er toch weinig slechte dingen over. Behalve hierboven dan ergens iemand die zei dat die auto's redelijk veel lawaai maakten bij het rijden?
Gaat zoiets (1.6i, 118pk) een beetje vooruit?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja? Is zo'n 1.6 nog zo traag tegenwoordig?Joopieboy schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
[...]
Je kan met het verkeer meekomen maar daar is ook alles wel mee gezegd. Zou mij eerder zorgen maken om de betrouwbaarheid...
En dacht juist dat Volvo zo'n betrouwbaar merk was
Dat kun je tegenwoordig ernstig vergeten maar dat is bij meer merken.Dennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:05:
[...]
Ja? Is zo'n 1.6 nog zo traag tegenwoordig?
En dacht juist dat Volvo zo'n betrouwbaar merk was
Qua pk's lijkt het nog wel wat maar je sleept ook een behoorlijk gewicht mee, ik geloof bijna 1300kg.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 24-09-2017 12:14 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Is dat de T2 versie? Die lijkt pas vanaf 2014 in NL te zijn geleverd, misschien import? In ieder geval lijkt me dat een prima motortje. Die kun je namelijk prima tunen naar 200 pk (300Nm) dus heeft klaarblijkelijk wat reserves:Dennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:00:
Ben aan het rondkijken voor een leuke bak voor mezelf en m'n oog is gevallen op de V40. Nu staat er in de buurt een V40 uit 2013 te koop, 1.6i motor. Ziet er op 't eerste zicht prima uit.
Gaat zoiets (1.6i, 118pk) een beetje vooruit?
[tip]Trouwens, door de lage CO2 uitstoot zijn dit soort autootjes helemaal niet duur als je ze uit Duitsland importeert[/tip]
[edit]
Oh is het een diesel D2? Die zou ik niet willen, zie hierboven voor potentiele problemen
[ Voor 12% gewijzigd door Red devil op 24-09-2017 12:15 ]
Goed om te weten, dan zoek ik wel wat anders. Dacht voor ~15k wel een leuke V40 aan de haak te kunnen slaan, maar blijkbaar toch geen goede keuze.Joopieboy schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:12:
[...]
Dat kun je tegenwoordig ernstig vergeten maar dat is bij meer merken.Turbo en egr problemen, bak en koppelingen, keeringen en pakkingen, lak en leerkwaliteit, etc etc. Zeker de D2 is echt een probleemmotor.
Woon in België, dus zal daar wellicht al eerder released zijn (al zou het me sterk verbazen, ze lopen hier altijd achterRed devil schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:14:
[...]
Is dat de T2 versie? Die lijkt pas vanaf 2014 in NL te zijn geleverd, misschien import? In ieder geval lijkt me dat een prima motortje. Die kun je namelijk prima tunen naar 200 pk (300Nm) dus heeft klaarblijkelijk wat reserves:
[afbeelding]
[tip]Trouwens, door de lage CO2 uitstoot zijn dit soort autootjes helemaal niet duur als je ze uit Duitsland importeert[/tip]
Voor alle duidelijkheid, het is deze versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 24-09-2017 12:20 ]
Huh, zo'n ding gaat gewoon binnen 10 seconden naar de 100. Je doet net of het een Suzuki Alto uit het jaar kruik is met 35pkJoopieboy schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
[...]
Je kan met het verkeer meekomen maar daar is ook alles wel mee gezegd. Zou mij eerder zorgen maken om de betrouwbaarheid...
Vaak bu'j te bang!
De enige echt rukmotoren bij Volvo zijn de 1.6 diesels (maar dat geldt ook voor Peugeot en Ford die dezelfde blokken gebruiken). De benzine-motoren zijn prima en volgens mij is Dennahz daarvoor in de markt.
Valt me wel meer op bij sommige mensen, en op Autoweek natuurlijk..-tom-562 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:48:
[...]
Huh, zo'n ding gaat gewoon binnen 10 seconden naar de 100. Je doet net of het een Suzuki Alto uit het jaar kruik is met 35pkdat is gewoon prima vlot
Ook al zijn de basismotoren tegenwoordig net zo snel als de snelste van vroeger, dan nog kan de basismotor niet meer dan met het verkeer mee.
De 1.6 in de V40 hierboven is volgens mij zo'n Ford blok die rond 2011 is uitgekomen. Kun je best zuinig mee rijden, is iig zuiniger dan de 1.8 in mijn C30, ze reageren vlotter, maar ook minder schakellui..
Die 1.6 diesels die hierboven beschreven worden hebben vooral exact uitgevoerd onderhoud nodig, als je dat correct doet is 4 ton haalbaar.. doe je het niet correct en heb je een garage die de motor niet begrijpt blijf je turbo's wisselen
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2017 13:39 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dus m.a.w. het valt wel wat mee
Zal sowieso wel even informeren. Ziet er een prima bak uit. Denk ook niet dat het echt overpriced is. Moet nog even kijken hoe het zit qua wegenbelasting en verzekeringen enz.
Het is wel de meest kale V40 die ooit geleverd is als ik de advertentie zo bekijk.. Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik zou op z'n minst eentje met het business pack pro (of hoe die ook heet in België) willen hebben. Dan heb je gelijk climate control, navigatie, cruise control, audio bediening op je stuur, bluetooth carkit etc. Dat ontbreekt nu allemaal op dezeDennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:57:
Dus m.a.w. het valt wel wat meeZal sowieso wel even informeren. Ziet er een prima bak uit. Denk ook niet dat het echt overpriced is. Moet nog even kijken hoe het zit qua wegenbelasting en verzekeringen enz.
Daar heb je wel een punt, had het nog niet eens zo goed bekeken - wou gewoon ff jullie mening erover hebben.Tankiej schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:47:
[...]
Het is wel de meest kale V40 die ooit geleverd is als ik de advertentie zo bekijk.. Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik zou op z'n minst eentje met het business pack pro (of hoe die ook heet in België) willen hebben. Dan heb je gelijk climate control, navigatie, cruise control, audio bediening op je stuur, bluetooth carkit etc. Dat ontbreekt nu allemaal op deze
Is mijn budget van ~15k dan te laag voor een dergelijke auto met wat - in mijn ogen - basic opties? Audio bediening en BT lijkt mij toch voor zo'n bak wel redelijk normaal.
Dan ga ik toch maar voor een ander merk die more bang for buck geeft. Het moet wel leuk blijven
Je kijkt gewoon niet goed. Bekijk deze eens: https://gocar.be/nl/autov...MMUM-LEDER-NAVI--mmbj2wl6
Budget: 15.500,00
Brandstof: benzine (edit: laat me toch een vergelijkbare auto met diesel zien...)
Bouwjaar: >=2005
In België inderdaad maar 2 beschikbaar.
In Nederland 100km om Eindhoven heen: https://www.autoscout24.n...tf=5&sort=standard&desc=0
Inderdaad een karig aanbod in benzine
Budget: 15.500,00
Brandstof: benzine (edit: laat me toch een vergelijkbare auto met diesel zien...)
Bouwjaar: >=2005
In België inderdaad maar 2 beschikbaar.
In Nederland 100km om Eindhoven heen: https://www.autoscout24.n...tf=5&sort=standard&desc=0
Inderdaad een karig aanbod in benzine
[ Voor 111% gewijzigd door PcDealer op 24-09-2017 20:24 ]
Ik zie wel cruise control. Audio ontbreekt inderdaad..Tankiej schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:47:
[...]
Het is wel de meest kale V40 die ooit geleverd is als ik de advertentie zo bekijk.. Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik zou op z'n minst eentje met het business pack pro (of hoe die ook heet in België) willen hebben. Dan heb je gelijk climate control, navigatie, cruise control, audio bediening op je stuur, bluetooth carkit etc. Dat ontbreekt nu allemaal op deze
Drl lijkt ook geen led te zijn, dat is in Nederland nauwelijks/niet geleverd toch?
Ook opvallend: geen gescheiden clima.. heb ik nog nooit gezien
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2017 20:35 ]
Ik weet niet goed hoe het met V40's met benzinemotoren gesteld is op de tweedehands markt.. Mijn ex-lease V40 staat nu te koop voor €14.900, dat is een D2 R-Design (incl. business pack pro, afneembare trekhaak, keyless start & Sensus Connected Touch), uit 2013 met 105k km op de teller. Lijkt me dat je voor 15k wel iets moet kunnen halen, alleen zijn er wel veel minder V40's met benzine motoren verkocht voor zover ik weet. Het tweedehands aanbod zal daarom ook veel minder zijn.Dennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:43:
[...]
Daar heb je wel een punt, had het nog niet eens zo goed bekeken - wou gewoon ff jullie mening erover hebben.
Is mijn budget van ~15k dan te laag voor een dergelijke auto met wat - in mijn ogen - basic opties? Audio bediening en BT lijkt mij toch voor zo'n bak wel redelijk normaal.
Dan ga ik toch maar voor een ander merk die more bang for buck geeft. Het moet wel leuk blijven
Dat is een limiter, geen cruise control. Je kan een snelheid instellen en dat gaat ie gewoon niet harder als je je gaspedaal normaal indrukt. Is wel handig bij trajectcontroles op drukke wegen. En alleen 'gewone' airconditioning, geheel geen climate control. Is de meest basis uitvoering die je kan hebben, Kinetic of Base oid?GAIAjohan schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:22:
[...]
Ik zie wel cruise control. Audio ontbreekt inderdaad..
Drl lijkt ook geen led te zijn, dat is in Nederland nauwelijks/niet geleverd toch?
Ook opvallend: geen gescheiden clima.. heb ik nog nooit gezien
Ik zie wel eens V40's met halogeen DRL, maar niet vaak inderdaad. Vanaf de Momentum uitvoering is het al LED dacht ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 24-09-2017 22:23 ]
Ik had de laatste grote foto niet gezien.. zag alleen de knoppen links op het stuur, en bij mijn C30 (die ook maar 1 knop bovenin heeft) is dat cruise control. (Ik heb dus geen limiter)..Tankiej schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:20:
[...]
Ik weet niet goed hoe het met V40's met benzinemotoren gesteld is op de tweedehands markt.. Mijn ex-lease V40 staat nu te koop voor €14.900, dat is een D2 R-Design, uit 2013 met 105k km op de teller. Lijkt me dat je voor 15k wel iets moet kunnen halen, alleen zijn er wel veel minder V40's met benzine motoren verkocht voor zover ik weet. Het tweedehands aanbod zal daarom ook veel minder zijn.
[...]
Dat is een limiter, geen cruise control. Je kan een snelheid instellen en dat gaat ie gewoon niet harder als je je gaspedaal normaal indrukt. Is wel handig bij trajectcontroles op drukke wegen. En alleen 'gewone' airconditioning, geheel geen climate control. Is de meest basis uitvoering die je kan hebben, Kinetic of Base oid?
Ik zie wel eens V40's met halogeen DRL, maar niet vaak inderdaad. Vanaf de Momentum uitvoering is het al LED dacht ik.
Maar idd, Volgens mij heb ik nooit zo'n kale V40 gezien..
Wat me ook opvalt, in sommige v40s zit een soort stoffen bekleding die heel stroef aanvoelt, bijna alsof je op een soort kunststof zit of zo. Ik vind het heel vies aanvoelen. Is die bekleding ook basis?
Belgie heeft over het algemeen een erg laag aanbod aan tweedehands benzinewagens, omdat het tot op heden altijd een diesel land geweest is. De overheid heeft diesel altijd erg gepromoot hier, maar is opeens tot de conclusie gekomen dat het toch wel erg ongezond is en gooit alle belastingen erop omhoog.
Het gevolg is nu dat de markt totaal om zeep is. Niemand wil nog een tweedehands dieselwagen kopen en de fatsoenlijke benzinewagens zijn vrij schaars. Zit er eigenlijk wel eens aan te denken om een auto vanuit Nederland te importeren, maar heb geen idee hoe dat zit qua kosten
Het gevolg is nu dat de markt totaal om zeep is. Niemand wil nog een tweedehands dieselwagen kopen en de fatsoenlijke benzinewagens zijn vrij schaars. Zit er eigenlijk wel eens aan te denken om een auto vanuit Nederland te importeren, maar heb geen idee hoe dat zit qua kosten
Zo'n 'diesel exodus' ga je nu ook krijgen in Duitsland. Dat dieselverbod voor grote steden gaat er komen, let maar op
Vaak bu'j te bang!
Misschien heb je hier wat aan: https://www.vlaanderen.be...voeren-uit-het-buitenlandDennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:14:
Belgie heeft over het algemeen een erg laag aanbod aan tweedehands benzinewagens, omdat het tot op heden altijd een diesel land geweest is. De overheid heeft diesel altijd erg gepromoot hier, maar is opeens tot de conclusie gekomen dat het toch wel erg ongezond is en gooit alle belastingen erop omhoog.
https://financien.belgium...et-nieuwe%20personenwagen?
Zo te zien niets?
Ik heb nog nooit in een V40 gezeten die geen leer of nubuck/leer (R-Design) had, geen idee hoe dat voelt of eruit zietGAIAjohan schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:26:
[...]
Ik had de laatste grote foto niet gezien.. zag alleen de knoppen links op het stuur, en bij mijn C30 (die ook maar 1 knop bovenin heeft) is dat cruise control. (Ik heb dus geen limiter)..
Maar idd, Volgens mij heb ik nooit zo'n kale V40 gezien..
Wat me ook opvalt, in sommige v40s zit een soort stoffen bekleding die heel stroef aanvoelt, bijna alsof je op een soort kunststof zit of zo. Ik vind het heel vies aanvoelen. Is die bekleding ook basis?
Volgens mij krijg je BPM terug als je een auto uitvoert uit Nederland, dus als de kosten om te importen in België minimaal zijn, kan het wel eens heel gunstig zijn om dat te doenDennahz schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:14:
Vandaag naar de S60 2.4 140pk kijken van mijn broer. Uit 2001 met drie ton op de klok.
Uiterlijke staat is goed op een klein deukje na.
Afgelopen week gekocht voor weinig.
Aandachtspunten tot zover zijn een haperende speaker achter en de verlichting van de radio doe brandt als je er tegen duwt.
Donker blauw met originele lmv.
Mooie auto.
-
Zoals gezegd; mooie auto.
Even goed wassen op de hand en dan de groene aanslag van de raamrubbers poetsen, velgen ff poetsen en de zwarte kunststof delen weer netjes zwart maken want hij is duidelijk schoongehouden met de hogedrukspuit.
Twee banden vervangen want (nieuwe) Hyfly's...en hij krijgt een controlebeurtje incl. olie en filters bij een vakgarage.
Beetje liefde en wat aandacht en dan kan deze nog wel een tijdje mee denk ik.

leuk detail: auto is 16 jaar oud maar keurig beide sleutels en a.b. erbij.
En een kanttekening: wat zijn die wagens laag achterin! Ik zit met mijn 1.83 tegen het dak aan.
Wel een mooie aflopende daklijn
Uiterlijke staat is goed op een klein deukje na.
Afgelopen week gekocht voor weinig.
Aandachtspunten tot zover zijn een haperende speaker achter en de verlichting van de radio doe brandt als je er tegen duwt.
Donker blauw met originele lmv.
Mooie auto.
-
Zoals gezegd; mooie auto.
Even goed wassen op de hand en dan de groene aanslag van de raamrubbers poetsen, velgen ff poetsen en de zwarte kunststof delen weer netjes zwart maken want hij is duidelijk schoongehouden met de hogedrukspuit.
Twee banden vervangen want (nieuwe) Hyfly's...en hij krijgt een controlebeurtje incl. olie en filters bij een vakgarage.
Beetje liefde en wat aandacht en dan kan deze nog wel een tijdje mee denk ik.
leuk detail: auto is 16 jaar oud maar keurig beide sleutels en a.b. erbij.
En een kanttekening: wat zijn die wagens laag achterin! Ik zit met mijn 1.83 tegen het dak aan.
Wel een mooie aflopende daklijn
[ Voor 50% gewijzigd door Daniel36 op 26-09-2017 08:51 ]
Over die kale V40: mijn vriendin mocht bij haar nieuwe job ook een lease op kosten van de baas kiezen. In afwachting van de levering van die wagen kreeg ze een huur V40 MY17 (Europcar) en ik vind het een vreemd uitgerust ding... Heeft geen gescheiden temperatuur regeling, ook de ventilatie moet je handmatig regelen. Wel full led (Thor) koplampen en volgens mij ook een soort van licht pakket (instap verlichting, led interieur verlichting (of is dat allemaal standaard tegenwoordig?) Stoffen interieur, gelukkig wel cruise control (of is die ook standaard?) motor is de 2 liter D2 met 6 bak Geartronic. Best wel een vinnige combinatie, ondanks dat dat ding echt heel vroeg (maar heel vloeiend) schakelt. En vrij zuinig: 5l/100km zonder eigenlijk ergens op te letten.
Over Belgisch dieselland: klopt, de regering heeft hier altijd al diesel gepromoot, en de laatste jaren werd dat nog wat erger toen men de belastingen op de CO2 uitstoot begon te baseren (alsof dat het ergste schadelijke is wat die dingen uitstoten) en daar scoren diesels natuurlijk wel goed. Daardoor gingen mensen hier gewoon automatisch een diesel kopen zonder echt bij stil te staan. Mijn grootouders bijvoorbeeld weigerden te luisteren naar mij en kochten enkele jaren geleden een Quashqai met 2 liter diesel terwijl ze hoofdzakelijk korte ritten doen. Gevolg: 2x per jaar de garage binnen omdat het roetfilter vol komt. Mijn ouders blijven koppig met een V50 1.6D rijden als boodschappenwagen (hoofdauto is een V60 CC van pa z'n werk) en doen speciaal langere (vaak nutteloze) ritten om problemen met het roetfilter te voorkomen... Maar om te bewijzen dat het verder teruggaat: ik heb begin dit jaar m'n XC60 D5 weggedaan omdat ik veranderde van werk en met de fiets kan gaan ipv dagelijks 100 km moeten rijden. Ik wou graag (om toch een auto te hebben) een klassieke Volvo in de plaats. Maar zelfs die zijn in België moeilijk te vinden met benzinemotor... Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar NL en heb een knappe 960 kunnen importeren.
Over Belgisch dieselland: klopt, de regering heeft hier altijd al diesel gepromoot, en de laatste jaren werd dat nog wat erger toen men de belastingen op de CO2 uitstoot begon te baseren (alsof dat het ergste schadelijke is wat die dingen uitstoten) en daar scoren diesels natuurlijk wel goed. Daardoor gingen mensen hier gewoon automatisch een diesel kopen zonder echt bij stil te staan. Mijn grootouders bijvoorbeeld weigerden te luisteren naar mij en kochten enkele jaren geleden een Quashqai met 2 liter diesel terwijl ze hoofdzakelijk korte ritten doen. Gevolg: 2x per jaar de garage binnen omdat het roetfilter vol komt. Mijn ouders blijven koppig met een V50 1.6D rijden als boodschappenwagen (hoofdauto is een V60 CC van pa z'n werk) en doen speciaal langere (vaak nutteloze) ritten om problemen met het roetfilter te voorkomen... Maar om te bewijzen dat het verder teruggaat: ik heb begin dit jaar m'n XC60 D5 weggedaan omdat ik veranderde van werk en met de fiets kan gaan ipv dagelijks 100 km moeten rijden. Ik wou graag (om toch een auto te hebben) een klassieke Volvo in de plaats. Maar zelfs die zijn in België moeilijk te vinden met benzinemotor... Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar NL en heb een knappe 960 kunnen importeren.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Over V40's gesproken; die van mij mag weer een jaartje mee, nou ja een jaar en 2 maanden. Enkel de wiellager rechtsvoor (de belangrijkste reden dat hij zo vroeg naar de keuring ging) en een stuurkogel linksvoor, niet slecht voor zijn 19 jaar en 340k km's.
Van de week even mijn XC90 uitgelezen ivm een anti-skid melding. ABS-sensor zal vervangen moeten worden en de luchtmassa-meter gaf ook een melding.
Prima.. kan bij de todo-lijst voor de komende periode. ABS sensor laat ik doen, de rest lukt zelf wel, incl de ruitenwisser-motor.
Not bad, prima koop zover ik het nu kan beoordelen.
Prima.. kan bij de todo-lijst voor de komende periode. ABS sensor laat ik doen, de rest lukt zelf wel, incl de ruitenwisser-motor.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Sinds kort heb ik iets raars met mijn V40 D2 - (bj. 2016). Wanneer ik rustig optrek maakt de auto rond de 2000 toeren veel meer (een echt diesel) geluid dan wanneer ik iets vlotter op trek.
Je hoort de motor echt zo'n duidelijke diesel-ratel maken.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Toch gekozen om (tijdelijk) een 2de keer te kiezen voor een V40 aangezien ik toch wel graag over hopelijk 2 jaar de echt nieuwe V40 wil gaan leasen. Aangezien mijn D4 bijna ingeleverd moet worden heb ik een mooie deal kunnen maken voor een D2 upgrade V40 met het Nordic+ en Luxury pakket in deze toch wel aparte maar mooie kleur:
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Bij een koude motor of altijd?PdeBie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:31:
Sinds kort heb ik iets raars met mijn V40 D2 - (bj. 2016). Wanneer ik rustig optrek maakt de auto rond de 2000 toeren veel meer (een echt diesel) geluid dan wanneer ik iets vlotter op trek.
Iemand een idee?
T is wel een mooie auto, trouwens, hoorJuancho schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:28:
Toch gekozen om (tijdelijk) een 2de keer te kiezen voor een V40 aangezien ik toch wel graag over hopelijk 2 jaar de echt nieuwe V40 wil gaan leasen. Aangezien mijn D4 bijna ingeleverd moet worden heb ik een mooie deal kunnen maken voor een D2 upgrade V40 met het Nordic+ en Luxury pakket in deze toch wel aparte maar mooie kleur:
[afbeelding]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is een goede. Ga ik even testen. Zou kunnen dat de olie nog wat stroperig is bij een koude motor.
Bij een koude motor doet mijn D4 hetzelfde. Schijnt zo te horenPdeBie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:37:
[...]
Dat is een goede. Ga ik even testen. Zou kunnen dat de olie nog wat stroperig is bij een koude motor.
Dat heb ik ook. Eerst dacht ik dat het kwam omdat de auto aan zijn km's was, niet dus. Ik denk dat het blok niet lekker warm is. Zet de standkachel maar aan en hij loopt als een naaimachine.PdeBie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:31:
Iemand een idee?
Dat is een resonantie bij dat toerental. Al mijn diesels hebben dat tot nu toe gehad, zelfs mijn D5 doet het bij ongeveer 2000rpm. Jaren geleden als eens voor naar de garage geweest met mijn toen V40 1.9D, bleek dus normaal.kronolith schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:22:
[...]
Bij een koude motor doet mijn D4 hetzelfde. Schijnt zo te horen
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat is een dingetje van Diesels inderdaad. Mijn D4 doet hetzelfde.
BMW's die ik gehad heb deden precies hetzelfde.
BMW's die ik gehad heb deden precies hetzelfde.
ABS sensor? Die op de wielen? Die heb je binnen 20 Minuten gewisseld. Stekker los, 1 m6 boutje en hij is eruit...Falcon schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:20:
Van de week even mijn XC90 uitgelezen ivm een anti-skid melding. ABS-sensor zal vervangen moeten worden en de luchtmassa-meter gaf ook een melding.
Aangezien mijn vrouw wij graag een hond wilden, is de UP te klein. 2 kinderen + hond is wat veel voor zo'n gebakkie. Nu gaat het nog wel in mijn Outlander, maar als in november mijn Tesla komt wil ik die stinkende vlooienbal nieuwe familievriend niet in mijn auto.
Heb inmiddels 100 modellen bekeken in alle prijsklasses. En opeens wijst mijn vrouw naar een puntgave V40 classic en meldt dat ze die wel mooi vind.
Nou, ik ook. Mooie auto en relatief erg goedkoop. Ik ga nu op zoek naar een facelift 2.0.
Zijn er mensen met ervaring met de T4 en 2.0T. Die lijken mij leuker, maar ook wat onderhoudsgevoeliger. Ze rijdt overigens 5000km per jaar, max.
Heb inmiddels 100 modellen bekeken in alle prijsklasses. En opeens wijst mijn vrouw naar een puntgave V40 classic en meldt dat ze die wel mooi vind.
Nou, ik ook. Mooie auto en relatief erg goedkoop. Ik ga nu op zoek naar een facelift 2.0.
Zijn er mensen met ervaring met de T4 en 2.0T. Die lijken mij leuker, maar ook wat onderhoudsgevoeliger. Ze rijdt overigens 5000km per jaar, max.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 30-09-2017 13:18 ]
T4 Zoektocht heb ik ooit opgegeven omdat ze vaak afgetrapt zijn en een flink stuk duurder dan een 2.0T. Een goedkope 850T5 die op mijn pad kwam vond ik interessanter.
De ene (T4) heeft net geen 8 seconde en de ander 9 (2.0T) nodig tot de 100; alleen tussensprint is wel geinig maar het zijn geen snelle auto's vergeleken met het meeste wat je nu nieuw in de showroom ziet.
De ene (T4) heeft net geen 8 seconde en de ander 9 (2.0T) nodig tot de 100; alleen tussensprint is wel geinig maar het zijn geen snelle auto's vergeleken met het meeste wat je nu nieuw in de showroom ziet.
[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 30-09-2017 16:05 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Zelf ooit een 2.0T gehad. Lekkere vlotte auto. Verbruik zat rond de 1 op 10 meen ik me te herinneren, qua onderhoud alleen het standaard onderhoud. V50 is ook een leuke optie, qua kofferbak wat meer ruimte, V40 is wat minder qua inladen (opstaande rand kofferbak)
Ik rij een 2.0T op lpg, wel een phase 1, maar veel verschil zal dat niet maken.
Persoonlijk vind ik het een heerlijk blok, door de lage druk turbo heb je max koppel al laag in de toeren dat rijd heerlijk relaxed, maar als je wil kan je ook nog een lekker sprintje trekken. In de bijna 2 jaar dat ik hem heb, geen turbo gerelateerde issues gehad.
(en in de boekjes/garagebonnen ook niks gezien).
Persoonlijk vind ik het een heerlijk blok, door de lage druk turbo heb je max koppel al laag in de toeren dat rijd heerlijk relaxed, maar als je wil kan je ook nog een lekker sprintje trekken. In de bijna 2 jaar dat ik hem heb, geen turbo gerelateerde issues gehad.
(en in de boekjes/garagebonnen ook niks gezien).
Het is waarschijnlijk bij koude motor, zoals gezegd is dat een bekend probleem van de VEA D2/D4. Het klinkt als geratel en het is ook wel weer vrij snel over als de boel op temperatuur is. Zal in de winter alleen nog maar erger wordenPdeBie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:37:
[...]
Daarvoor hebben we een standkachel...J0YR1D3R schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:20:
[...]
Het is waarschijnlijk bij koude motor, zoals gezegd is dat een bekend probleem van de VEA D2/D4. Het klinkt als geratel en het is ook wel weer vrij snel over als de boel op temperatuur is. Zal in de winter alleen nog maar erger worden
Volgens mij moet je zo'n ding ook niet als 'snelle bak' kopen, maar gewoon vanwege het lekkere luie koppelrijke blokBallebek schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:03:
T4 Zoektocht heb ik ooit opgegeven omdat ze vaak afgetrapt zijn en een flink stuk duurder dan een 2.0T. Een goedkope 850T5 die op mijn pad kwam vond ik interessanter.
Vaak bu'j te bang!
Daarvoor hebben we benzine.
Absurd om een diesel, die zuiniger is, te kiezen en dan gaan voorverwarmen door extra diesel te verbranden...
Zijn er hier overigens personen die kunnen aangeven of er een groot verschil zit tussen het premium audio systeem en het extra premium audio systeem van Harman Kardon? In mijn huidige V40 zit die laatste en met externe sub geeft dat geweldig geluid. In mijn nieuwe V40 die ik maandag krijg zit die HK update er niet in en mis je bijv. die ene speaker centraal in het dashboard.
Ik ben dus erg benieuwd hoe het systeem zonder HK klinkt in de facelift V40....Ik ben overigens erg kritisch aangezien muziek mijn hobby en passie is. Ik ben zelf ook producer dus een top audio systeem vind ik wel erg belangrijk.
Alvast bedankt!
Ik ben dus erg benieuwd hoe het systeem zonder HK klinkt in de facelift V40....Ik ben overigens erg kritisch aangezien muziek mijn hobby en passie is. Ik ben zelf ook producer dus een top audio systeem vind ik wel erg belangrijk.
Alvast bedankt!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Weinig over te zeggen. Ik had high performance in mijn V50 en die is niet te vergelijken met die in mijn huidige V60. In de V50 was het geluid erg goed, in de V60 word ik er niet heel wild van. Sterker nog, in het eerste uur na het omwisselen van de auto's spijt dat ik die optie niet heb aangevinkt.
Standkachel verbruik 3/4 van een liter op een uur. Daarop zal het niet aankomen. Tis niet dat het ding ganse nacht aanstaat. Heerlijk om in warme auto te stappen die dan direct ook kan wat kan trekken.AndRo555 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:50:
[...]
Daarvoor hebben we benzine.
Absurd om een diesel, die zuiniger is, te kiezen en dan gaan voorverwarmen door extra diesel te verbranden...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Vergeet ook niet dat je motor wordt meeverwarmd waardoor je een veel lager brandstofverbruik hebt tov met een koude motor wegrijden.
Haha, heet dat tegenwoordig serieus zoJuancho schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:43:
Zijn er hier overigens personen die kunnen aangeven of er een groot verschil zit tussen het premium audio systeem en het extra premium audio systeem van Harman Kardon? In mijn huidige V40 zit die laatste en met externe sub geeft dat geweldig geluid. In mijn nieuwe V40 die ik maandag krijg zit die HK update er niet in en mis je bijv. die ene speaker centraal in het dashboard.
Alvast bedankt!
Vaak bu'j te bang!
Nee is gewoon hoe ik het even noem... Je hebt het standaard pakket en degene met HK.
Nee, je hebt het standaard pakket, de High Performance Audio en Premium Audio met HK 
Ik had de High Performance in m'n V40, vond het geluid zeer goed!
[ Voor 28% gewijzigd door Tankiej op 01-10-2017 12:05 ]
Bij mijn D2 is het in ieder geval met koude motor. Als ik dan lichtjes gas geef, klinkt de motor echt even 2-3x zo luid als normaal. Dan braakt/ronkt hij echt. Als ik echter net iets meer gas geef (bv. half), dan is het direct weg.J0YR1D3R schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:20:
[...]
Het is waarschijnlijk bij koude motor, zoals gezegd is dat een bekend probleem van de VEA D2/D4. Het klinkt als geratel en het is ook wel weer vrij snel over als de boel op temperatuur is. Zal in de winter alleen nog maar erger worden
Lijkt dus iets mis te gaan met de combo weinig gas en koude motor en tussen de 1300 en 2000 toeren min of meer.
Wij kunnen niet voor jou bepalen wat goed is. Ga proefluisteren.Juancho schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:43:
Als je motor koud is rammelt het nog even wat meer natuurlijk.Lambo LP670 SV schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:27:
[...]
Lijkt dus iets mis te gaan met de combo weinig gas en koude motor en tussen de 1300 en 2000 toeren min of meer.
Als je mijn D5 hoort als ie koud is dan is het net of ik een leger metaalarbeiders onder de motorkap heb. Hele dorstige metaalarbeiders that is.
Maar ook onafhankelijk van hoeveel gas je geeft? Lijkt er precies of dat tussen 10% en 25% gas geven, er kleppen in de uitlaat ofzo open staan wanneer die koud is. Als ik dus met koude motor 5% of 30%-100% gas geef, klinkt hij perfect normaal. Dat is net het vreemde imo.Ballebek schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Als je motor koud is rammelt het nog even wat meer natuurlijk.
Als je mijn D5 hoort als ie koud is dan is het net of ik een leger metaalarbeiders onder de motorkap heb. Hele dorstige metaalarbeiders that is.
Heb vandaag proefrit gemaakt in XC90 V8 Executive en onder voorbehoud van een positieve aankoopkeuring gekocht :-). Reed best wel ok maar had niet het wouw-wat-is-ie-snel gevoel wat je veel op internet leest. Misschien had ik eens in een 2.5T of 3.2 exemplaar moeten rijden. Kwam natuurlijk ook aanrijden in mijn T5 met eco-tuning ... die heeft bijna evenveel pks maar ongeveer 500 minder kilos...Red devil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:57:
[...]
Ah mooi. Ik ben nu (wegens gezinsuitbreiding) ook op zoek naar XC90. Of een 2.5T of een V8 (vanaf 2006) waarbij de voorkeur licht uitgaat naar laatstgenoemde. Falcon, waar heb je al die parts vandaan, eBay?
Dus hoogstwaarschijnlijk gaat met pijn in het hart.... de V70 Summum T5 MY2005 en 193.000 km in de verkoop. Oh ja, ik merkte nu pas hoe goed mijn stoelen in de V70 zijn, zijn volgens mij sport exemplaren en daar zit je echt lekker in. In de XC90 zitten waarschijnlijk exemplaren met minder zijwaartse steun.
Ik herken je gevoel. Dit weekend heb ik mijn Range Rover opgehaald (een L322 uit 2002) en dus gaat mijn V70 de deur uit. Deze week nog 1 keer naar de garage voor een nieuwe oliepeilsensor en dan gaat ie marktplaats op. Wat heb ik veel (250k) fijne kilometers met die auto gemaakt.Red devil schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:02:
[...]
Dus hoogstwaarschijnlijk gaat met pijn in het hart.... de V70 Summum T5 MY2005 en 193.000 km in de verkoop.
Van het weekend even getest en inderdaad: met een warme motor is het geluid vele malen minder.PdeBie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:37:
[...]
Dan moeten we er maar mee leren leven.
Heb de auto ruil gehad en mijn eerste langere rit achter de rug dus heb goed het geluid kunnen testen. En ik moet zeggen, het valt me 200% mee! In mijn 2014 D4 met HK kraakte en piepte en resoneerde het als een gek bij de lagere tonen. Maar nu ik geen HK heb maar het High Performance systeem merk ik daar eigenlijk weinig van.Tankiej schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:05:
Nee, je hebt het standaard pakket, de High Performance Audio en Premium Audio met HK
Wellicht heeft Volvo dit meegenomen bij de facelift want ik was zeker niet de enige met deze klachten. Ik ben nog bezig om mijn externe subwoofer over te laten zetten in mn nieuwe V40 en dan is het gewoon perfect. Lagere tonen nog wat meer via de sub en hogere frequenties mooi 'uitlijnen' via de EQ van de V40 zelf. Dan denk ik dat ik amper verschil hoor. Enige wat je eigenlijk nog mist is een centrale speaker die bij de HK upgrade in het dashbord zat. Maar ok...
Verder gewoon weer een heerlijke auto en blij dat ik de ruil toch doorgezet heb. En ook handig zo voor de herfst/winter dat ik nu wel Volvo on Call heb
Ik ben die V40 gewoon nog niet zat na 3 jaar. Dus de complimenten voor Volvo
Ik heb dat met de koppeling die opkomt bij het wegrijden als de auto nog koud is. Ook alsof het kraakt. Mensen daar wel eens last van gehad? Zou misschien iets kunnen zijn met koude rubbertjes of iets. Rij een V40 MY13 D2.Lambo LP670 SV schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:48:
[...]
Maar ook onafhankelijk van hoeveel gas je geeft? Lijkt er precies of dat tussen 10% en 25% gas geven, er kleppen in de uitlaat ofzo open staan wanneer die koud is. Als ik dus met koude motor 5% of 30%-100% gas geef, klinkt hij perfect normaal. Dat is net het vreemde imo.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En hier staat ie dan op Marktplaats....Red devil schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:02:
[...]
Dus hoogstwaarschijnlijk gaat met pijn in het hart.... de V70 Summum T5 MY2005 en 193.000 km in de verkoop. Oh ja, ik merkte nu pas hoe goed mijn stoelen in de V70 zijn, zijn volgens mij sport exemplaren en daar zit je echt lekker in. In de XC90 zitten waarschijnlijk exemplaren met minder zijwaartse steun.
Beetje mixed feelings, voelt toch altijd beetje vervelend om afscheid te moeten nemen van je auto.
Is dat ik net een andere wagen heb gekocht voor de vrouw anders had je een koper. Mooie wagen!Red devil schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:18:
[...]
En hier staat ie dan op Marktplaats....
Beetje mixed feelings, voelt toch altijd beetje vervelend om afscheid te moeten nemen van je auto.
Je haar zit in elk geval netjes.
Zijn er hier al rijders die ervaring hebben met het oranje Check lampje?
Vermoed dat het voor mij niet de oplossing is:
- lease
- 38dkm
- 11 mnd oud.
Na een uitlezing vandaag is de conclusie: lambasondesensor
[ Voor 13% gewijzigd door HerZon op 09-10-2017 16:35 ]
Even een vraagje. Ik heb sinds kort een V40 Business Sport T4, die volgens de configurator en Finnik een tankinhoud heeft van 62Liter. Nu heb ik even mijn tankgeschiedenis teruggekeken en merk ik dat ik telkens voor ongeveer 45 Liter tank, terwijl de tank zo goed als leeg is. Rij ongeveer 550-600km op een tank.
Heeft iemand van jullie hier al ooit 'last' van gehad?
Wat zegt de dealer? Wellicht is t een speciale versie met kleinere tank?
Mijn S60 T4 heeft ook een 62 liter tank. Ik rijd er 800 km mee, tot 950 op 100% snelweg ritten zoals vakantie.
Mijn S60 T4 heeft ook een 62 liter tank. Ik rijd er 800 km mee, tot 950 op 100% snelweg ritten zoals vakantie.
[ Voor 44% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-10-2017 22:21 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb me dat met mijn V40 cross country D2 (van maart dit jaar en dus ook met 62l tank) ook al eens afgevraagd. Als ik doorrijd tot er nog 1 streepje over is en de waarschuwing om te gaan tanken verschijnt dan kan ik er zo’n 50 liter in kwijt (en dan heb ik er 900-1000km opzitten). Zit er zoveel reserve / marge op die indicators? Rijbereik is dan nog +/- 100km. Dat is eerder rond de 5 liter dan 12...
[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 09-10-2017 22:39 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Geen idee hoe het tegenwoordig zit, met m'n V50 2.0D en XC60 2.4D durfde ik wel eens 10-20 km blijven rijden met "--- actieradius"
maar dat was dan toch ook telkens met zuinige snelheden en met de billen dichtgeknepen
ging wel altijd goed, om dan te merken dat ik qua liters nog wat reserve had.
Ik heb er eentje met een 40l tank en heb er al eens 37,4l in kunnen krijgenOrion84 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:36:
Heb me dat met mijn V40 cross country D2 (van maart dit jaar en dus ook met 62l tank) ook al eens afgevraagd. Als ik doorrijd tot er nog 1 streepje over is en de waarschuwing om te gaan tanken verschijnt dan kan ik er zo’n 50 liter in kwijt (en dan heb ik er 900-1000km opzitten). Zit er zoveel reserve / marge op die indicators? Rijbereik is dan nog +/- 100km. Dat is eerder rond de 5 liter dan 12...
Eigenlijk is het vrij simpel. Als het laatste streepje aangaat kan je nog rustig doorrijden. Vanaf dat je 'tellertje' naar 0 of --- gaat (laatste streepje wordt dan rood/oranje), moet je eigenlijk pas gaan tanken. Dan kan je volgens mij nog wel 30-40km rijden.
Overigens is die 'hoeveel km kan je nog rijden' erg inaccuraat. Springt zomaar belachelijk hard naar beneden zonder reden. Zo kan ik er soms 200km afdoen terwijl ik maar 60km heb gereden met normale rijstijl.
Ik ga vrijdag mijn nieuwe V40 ophalen. Deze heeft de Sensus Connect met High Performance Audio. Nu zie ik jou zeggen dat je de subwoofer uit je oude V40 laat overzetten. Heb je meer informatie hierover? Ik vind het geluid namelijk best goed, maar de lage tonen missen wel wat pit. Een compacte subwoofer zou hier wel iets aan kunnen doen.Juancho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Heb de auto ruil gehad en mijn eerste langere rit achter de rug dus heb goed het geluid kunnen testen. En ik moet zeggen, het valt me 200% mee! In mijn 2014 D4 met HK kraakte en piepte en resoneerde het als een gek bij de lagere tonen. Maar nu ik geen HK heb maar het High Performance systeem merk ik daar eigenlijk weinig van.
Wellicht heeft Volvo dit meegenomen bij de facelift want ik was zeker niet de enige met deze klachten. Ik ben nog bezig om mijn externe subwoofer over te laten zetten in mn nieuwe V40 en dan is het gewoon perfect. Lagere tonen nog wat meer via de sub en hogere frequenties mooi 'uitlijnen' via de EQ van de V40 zelf. Dan denk ik dat ik amper verschil hoor. Enige wat je eigenlijk nog mist is een centrale speaker die bij de HK upgrade in het dashbord zat. Maar ok...
Verder gewoon weer een heerlijke auto en blij dat ik de ruil toch doorgezet heb. En ook handig zo voor de herfst/winter dat ik nu wel Volvo on Call heb![]()
Ik ben die V40 gewoon nog niet zat na 3 jaar. Dus de complimenten voor Volvo
Laat je dit door de dealer doen? (en welke dealer) En om welke subwoofer gaat het? Ik wil graag bekijken of ik dit ook kan regelen via de leasemij.
Hoe weet je dat hij zo goed als leeg is op de momenten dat jij tankt? Wat geeft de actieradius op je dashboard aan en de brandstofmeter op die momenten?Batiatus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:11:
Even een vraagje. Ik heb sinds kort een V40 Business Sport T4, die volgens de configurator en Finnik een tankinhoud heeft van 62Liter. Nu heb ik even mijn tankgeschiedenis teruggekeken en merk ik dat ik telkens voor ongeveer 45 Liter tank, terwijl de tank zo goed als leeg is. Rij ongeveer 550-600km op een tank.
Zoals anderen ook al wel aangeven zijn die twee indicatoren in Volvo's redelijk voorzichtig
Afgelopen weekend kwam ik 's ochtends bij de auto en stond mijn raam linksachter open (Volvo V40 - 2017 model). Gevolg: zeiknatte achterbank (gelukkig leer) en nat deurpaneel.
Ik weet zeker dat ik mijn raam (bewust) zelf niet geopend heb. Er is ook niets weg uit de auto en zie geen schade, dus van inbraak lijkt geen sprake.
Even in de gaten houden of het raam vaker open staat. Moet ik niet in de winter hebben dat als het sneeuwt of vriest dat mijn ramen open staan.
Ik weet zeker dat ik mijn raam (bewust) zelf niet geopend heb. Er is ook niets weg uit de auto en zie geen schade, dus van inbraak lijkt geen sprake.
Even in de gaten houden of het raam vaker open staat. Moet ik niet in de winter hebben dat als het sneeuwt of vriest dat mijn ramen open staan.
1 'streepje' over, 80km actieradius en een melding dat ik moet gaan tanken..Tankiej schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Hoe weet je dat hij zo goed als leeg is op de momenten dat jij tankt? Wat geeft de actieradius op je dashboard aan en de brandstofmeter op die momenten?
Zoals anderen ook al wel aangeven zijn die twee indicatoren in Volvo's redelijk voorzichtig
Volgens mij heb je bij Volvo de keuze tussen 42 en 62 liter, er kan meer dan 42 liter in, want ik heb al eens 47 liter getankt bij 2 'streepjes'.. Wel apart dat hij nu al vol zat bij 40 liter tanken. Ik ga er eens op letten, misschien ligt het wel aan het tankstation.
De D2 met handgeschakelde bak wordt/werd geleverd met een 40 liter tank en had je de optie om een 62 liter tank te doen (vanaf 2015 dacht ik, daarvoor was het allemaal 52 liter). Maar alle andere uitvoeringen/motoren worden gewoon standaard met een 62 liter brandstoftank geleverd als het goed is.Batiatus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:31:
[...]
1 'streepje' over, 80km actieradius en een melding dat ik moet gaan tanken...
Volgens mij heb je bij Volvo de keuze tussen 42 en 62 liter, er kan meer dan 42 liter in, want ik heb al eens 47 liter getankt bij 2 'streepjes'.. Wel apart dat hij nu al vol zat bij 40 liter tanken. Ik ga er eens op letten, misschien ligt het wel aan het tankstation.
Ik tankte met m'n V40 vaak als er nog +/- 100km over was volgens de boordcomputer, dan ging er rond de 42 liter in (had een 52 liter tank). Nu is de T4 wel iets onzuiniger, maar dat zou toch niet zo'n groot verschil maken dat hij vind dat je maar 80km kan rijden als er nog 20 liter in zit..
Ik zou zeggen, rijd eens door tot er alleen nog maar streepjes staan en het laatste blokje rood brand, kijk hoeveel er dan in kan. Dat heb ik één keer gedaan, toen ging er 48 liter in bij mij (dus nog 4 over).
Dat doe ik wekelijks, pas tanken als de streepjes op zijn. Ik kan er regelmatig 60 liter ingooien. Living on the edgeTankiej schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:35:
[...]
De D2 met handgeschakelde bak wordt/werd geleverd met een 40 liter tank en had je de optie om een 62 liter tank te doen (vanaf 2015 dacht ik, daarvoor was het allemaal 52 liter). Maar alle andere uitvoeringen/motoren worden gewoon standaard met een 62 liter brandstoftank geleverd als het goed is.
Ik tankte met m'n V40 vaak als er nog +/- 100km over was volgens de boordcomputer, dan ging er rond de 42 liter in (had een 52 liter tank). Nu is de T4 wel iets onzuiniger, maar dat zou toch niet zo'n groot verschil maken dat hij vind dat je maar 80km kan rijden als er nog 20 liter in zit..
Ik zou zeggen, rijd eens door tot er alleen nog maar streepjes staan en het laatste blokje rood brand, kijk hoeveel er dan in kan. Dat heb ik één keer gedaan, toen ging er 48 liter in bij mij (dus nog 4 over).
Ik ben nog steeds bezig om die sub te laten overplaatsen, duurt helaas wat langer omdat er 3 partijen over gaan. Het gaat iig om een compacte Pioneer subwoofer (type heb ik zo niet bij de hand) die onder de passagierstoel is geplaatst. Vervolgens regel je met beide EQ's dat ze lagere tonen via die sub gaat en veel minder via de speakers in de auto. Zo kan je echt een prima balans vinden met topgeluid. Al moet ik dus wel zeggen dat nu ik de facelift V40 rijdt zonder die HK set maar wel met High Performance Audio dat het systeem de lage tonen al 10x beter kan dragen dan in mijn vorige V40 uit 2014. Dat kraakte en resoneerde als een gek. Dus zelfs zonder externe sub zou ik het nu al prima vinden. Maarja, aangezien die sub er nog ligt en niet bij de bestelling is opgenomen van de auto wil ik die natuurlijk wel heel graag laten overzetten.t14wo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:04:
[...]
Ik ga vrijdag mijn nieuwe V40 ophalen. Deze heeft de Sensus Connect met High Performance Audio. Nu zie ik jou zeggen dat je de subwoofer uit je oude V40 laat overzetten. Heb je meer informatie hierover? Ik vind het geluid namelijk best goed, maar de lage tonen missen wel wat pit. Een compacte subwoofer zou hier wel iets aan kunnen doen.
Laat je dit door de dealer doen? (en welke dealer) En om welke subwoofer gaat het? Ik wil graag bekijken of ik dit ook kan regelen via de leasemij.
Destijds overigens besloten door dealer en leasemaatschappij om de kosten van aanschaf + inbouwen te delen. Mijn klachten werden dan ook echt erkent door zowel Volvo als de leasemaatschappij.
Thanks voor je reactie! Het is voor mij geen probleem om de kosten voor de sub volledig te dragen (in het leasecontract). Ik was in de veronderstelling dat een sub plaatsen bij de High Performance Audio niet mogelijk was. Dit komt dus als een positieve verrassing. Ik ga de auto vrijdag ophalen en als ik na 2 weken nog steeds de sub wil, dan zal ik contact met de dealer opnemen. Bij welke dealer heb je deze sub geplaatst?Juancho schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:35:
[...]
Ik ben nog steeds bezig om die sub te laten overplaatsen, duurt helaas wat langer omdat er 3 partijen over gaan. Het gaat iig om een compacte Pioneer subwoofer (type heb ik zo niet bij de hand) die onder de passagierstoel is geplaatst. Vervolgens regel je met beide EQ's dat ze lagere tonen via die sub gaat en veel minder via de speakers in de auto. Zo kan je echt een prima balans vinden met topgeluid. Al moet ik dus wel zeggen dat nu ik de facelift V40 rijdt zonder die HK set maar wel met High Performance Audio dat het systeem de lage tonen al 10x beter kan dragen dan in mijn vorige V40 uit 2014. Dat kraakte en resoneerde als een gek. Dus zelfs zonder externe sub zou ik het nu al prima vinden. Maarja, aangezien die sub er nog ligt en niet bij de bestelling is opgenomen van de auto wil ik die natuurlijk wel heel graag laten overzetten.
Destijds overigens besloten door dealer en leasemaatschappij om de kosten van aanschaf + inbouwen te delen. Mijn klachten werden dan ook echt erkent door zowel Volvo als de leasemaatschappij.
Kan het mis hebben, maar je kan toch gewoon aan ieder geluidssysteem een extra sub of boxen koppelen? Dat is echt niet afhankelijk van het High Performance Audio systeem van de V40 lijkt me. Ze zetten er gewoon een sub tussen.
Overigens heeft niet de dealer de sub geplaatst maar die hebben het laten uitvoeren bij een audio specialist. Je begrijpt...men nam het gelukkig heel serieus.
Overigens heeft niet de dealer de sub geplaatst maar die hebben het laten uitvoeren bij een audio specialist. Je begrijpt...men nam het gelukkig heel serieus.
De originele sub inbouwen is achteraf (nog) niet te doen. Deze sub wordt gevoed door een glasvezeltje in de kofferbak en die activeer je met een ali-illigali stukje software. Zolang je onderhoud bij de dealer blijft doen zal die software af en toe verdwijnen.
Juancho schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:40:
Kan het mis hebben, maar je kan toch gewoon aan ieder geluidssysteem een extra sub of boxen koppelen? Dat is echt niet afhankelijk van het High Performance Audio systeem van de V40 lijkt me. Ze zetten er gewoon een sub tussen.
Dit dus.. Dat is wat ik inderdaad ook gelezen had.jadjong schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:10:
De originele sub inbouwen is achteraf (nog) niet te doen. Deze sub wordt gevoed door een glasvezeltje in de kofferbak en die activeer je met een ali-illigali stukje software. Zolang je onderhoud bij de dealer blijft doen zal die software af en toe verdwijnen.
Natuurlijk is het mogelijk om een sub te plaatsen, je zal dan echter niet op een sub-uitgang zetten, maar tussen de normale uitgang van de voor-luidsprekers. Anyway, dank voor je info. Ik ga het meemaken
Hi
Na een tijdje in een lease V40 gereden te hebben heb ik na een baanwissel een focus gekocht. Het bloed kroop waar het niet gaan kon, dus een paar weken geleden is de focus weer vertrokken en heb ik een V50 gekocht. En ik moet zeggen: hij bevalt prima.
Het klinkt cliché, maar in de file staan is echt minder erg als je in een fatsoenlijke stoel zit. Dus ik lees mee
Na een tijdje in een lease V40 gereden te hebben heb ik na een baanwissel een focus gekocht. Het bloed kroop waar het niet gaan kon, dus een paar weken geleden is de focus weer vertrokken en heb ik een V50 gekocht. En ik moet zeggen: hij bevalt prima.
Het klinkt cliché, maar in de file staan is echt minder erg als je in een fatsoenlijke stoel zit. Dus ik lees mee
[ Voor 57% gewijzigd door Yucon op 11-10-2017 20:14 ]
Ik zou ook niet meer zonder automaat willen hoor. Dat scheelt echt een hoop in de file, altijd raak op A58 helaasYucon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:52:
Trouwens:
YouTube: The $100,000 Volvo XC90 Excellence is the Most Expensive Volvo Ever
Wat een geniale bak, leuker om achterin te zitten!
[ Voor 22% gewijzigd door Aight! op 11-10-2017 22:15 ]
Poeh wat een auto zeg! Ik hoor vooral dat straks al ergens in 2019 ofzo de nieuwe V40 uitkomt dat nieuwe audio systeem + prachtige scherm ook in de V40 zit of iig dat je dat extra sound systeem met al die speakers kan kiezen. Lijkt me echt een geweldige ervaring als muziekliefhebber en producer
De eerste auto van Polestar is aangekondigd!
https://www.autoblog.nl/n...estar-1-met-600-pk-103258
Heel gaaf! Overduidelijk Volvo, maar dan wat minder braaf.FabiandJ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:18:
Ik ben benieuwd naar die abonnementsconstructie die er achter hangt.
Maar het had ook zo gekunt
Vanmorgen proefgereden in de Volvo V40 D2 Geartronic en deze beviel mij uitstekend! Nu wil ik een nieuwe lease auto uitkiezen en dit zal waarschijnlijk deze Volvo V40 worden.
Nu heb ik bij de dealer een paar offertes laten opmaken, en verrassend is dat de Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ 10 euro goedkoper is dan de Volvo V40 D3 Business Sport.
Nu is mijn vraag aan jullie, voor welke zouden jullie gaan? De D3 met 30PK meer maar minder opties zoals Volvo On Call, of de D2 met meer opties?
Nu heb ik bij de dealer een paar offertes laten opmaken, en verrassend is dat de Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ 10 euro goedkoper is dan de Volvo V40 D3 Business Sport.
Nu is mijn vraag aan jullie, voor welke zouden jullie gaan? De D3 met 30PK meer maar minder opties zoals Volvo On Call, of de D2 met meer opties?
Als ze die auto voor ergens tussen de 60 en 80k euro op de markt kunnen krijgen hebben ze de eerste topper al te pakken. Directe concurrent voor de C AMG coupé, M3 en S5FabiandJ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:18:
Je bedoelt C63 s Coupé, M4 en RS5 zeker?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:12:
[...]
Als ze die auto voor ergens tussen de 60 en 80k euro op de markt kunnen krijgen hebben ze de eerste topper al te pakken. Directe concurrent voor de C AMG coupé, M3 en S5
Overigens denk ik dat dit veel meer leunt naar RS5 AWD snel, maar dan met elektra op de achteras dan naar de ervaring dan dat het de rij karakteristieken van een M4 achterna gaat. Met 150km range én een verbrandingsmotor gaat dat geen lichtgewicht zijn.
Ook goed, you got my point.
D2 is (best) wel traag. Als je een rustige rijder bent is het prima. Houd je van het gaspedaal, kies dan de D3 met 150pk. Wereld van verschil. Wel de automaat nemen. Rijdt heerlijk in de file.Landon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:47:
Vanmorgen proefgereden in de Volvo V40 D2 Geartronic en deze beviel mij uitstekend! Nu wil ik een nieuwe lease auto uitkiezen en dit zal waarschijnlijk deze Volvo V40 worden.
Daarnaast kies je tussen twee uitgangspunten. Namelijk een een luxe uitvoering (Nordic+) of een sportieve uitvoering (Business Sport wat feitelijk een R-design is)
Ik heb gekozen voor de Business Sport (met T4 geartronic) en het is een heeriljke auto. Heb alleen Metallic lak als optie. Verder nog nergens behoefte aan gehad. Wellicht was Adaptive CC fijn geweest, maar de automaat maakt het filerijden al heerlijk.
600pk en dan 60-80k? Dat is natuurlijk een krankzinnig uitgangspunt.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:12:
[...]
Als ze die auto voor ergens tussen de 60 en 80k euro op de markt kunnen krijgen hebben ze de eerste topper al te pakken. Directe concurrent voor de C AMG coupé, M3 en S5
M3 is vanaf 111.500
RS5 is vanaf 117.500
In hoeverre is 80k dan reëel? Als ze op 100k zitten dan hebben ze al een extreem goede propositie.
Overigens:
De auto is volgens Nu.nl niet te kopen, maar enkel te leasen.
https://www.nu.nl/auto/49...-hybride-met-600-pk-.htmlHet is overigens niet mogelijk om de Polestar 1, die medio 2019 in productie gaat, te kopen. Het model is online bestelbaar op basis van een twee- of driejarig abonnement, waarin alle vaste lasten en een haal- en brengservice zijn inbegrepen.
[ Voor 28% gewijzigd door t14wo op 17-10-2017 20:43 ]
Overdrijven is ook een vak. Het ligt er uiteraard aan wat je gewend bent maar ik kan de D2 (zeker de huidige 2 liter D2, de oude 1.6 is minder vlot) echt niet traag noemen.
Uiteindelijk is het natuurlijk een zwaar persoonlijke keuze tussen vermogen en opties. Ik ben zelf erg blij met de Volvo On Call en parkeerverwarming etc. van mijn V40 cross country Nordic+ en ik ben prima tevreden met de D2
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Maar een plaatje, hier die mag natuurlijk niet ontbreken 

Ik ben wel heel erg benieuwd wat die nou gaat kosten per maand.
En hoe zou de nieuwe S/V40 en mogelijk C serie er van Volvo zelf uit gaan zien?

En hoe zou de nieuwe S/V40 en mogelijk C serie er van Volvo zelf uit gaan zien?
Die ervaring deel ik ook. Ik rij zelf dan wel een wat slomere 960, maar ik had ervoor een gechipte XC60 D5. Vriendin rijdt tijdelijk een V40 D2 Geartronic MY17 (dus 2 liter D2) en ik vind dat ding behoorlijk goed uit de startblokken komen, zelfs zonder de sportstand van de automaat te gebruiken. Gemiddeld verbruik 5l/100km, en ik vermoed dat dat nog wat lager kan want als ik er eens 100km mee doe staat het gemiddeld verbruik al 0,2 lager... Mijn rijstijl is gemakkelijk te omschrijven als snel optrekken, vlot invoegen, maar verder lekker meerijden met de stroom. Mijn vriendin rijdt wat agressieverOrion84 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:50:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Het ligt er uiteraard aan wat je gewend bent maar ik kan de D2 (zeker de huidige 2 liter D2, de oude 1.6 is minder vlot) echt niet traag noemen.
Uiteindelijk is het natuurlijk een zwaar persoonlijke keuze tussen vermogen en opties. Ik ben zelf erg blij met de Volvo On Call en parkeerverwarming etc. van mijn V40 cross country Nordic+ en ik ben prima tevreden met de D2
D2 is echt niet traag, sterker nog... hij komt meer dan vlot mee in het verkeer mee.Landon schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:47:
Ik heb zelf een handbak, maar mijn volgende auto wordt zeker te weten een automaat met Adaptive-CC.
Verbruik van mijn D2 ligt nu op 1 op 20.4km. Ik rij gewoon lekker door en af en toe gaat het pedaal een keertje naar de bodem (maar niet elke dag of zo).
Zaken in mijn huidige D2 (Nordic+ Luxury) die ik echt niet zou willen missen zijn de LED koplampen (geven echt VEEL licht), Keyless-drive en Volvo on Call met parkeerverwarming. De rest is allemaal mooi en stoer, maar eigenlijk niet nodig.
* PdeBie heeft zijn Volvo V40 overigens sinds gisteren precies 1 jaar
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 18-10-2017 08:08 ]
Het is een kwestie van perspectief. Een collega en ik hebben in april 17 beiden een S60 geleverd gekregen. Ik als T4 aut hij als D2 manual. In de basis dus een gelijke auto (hij Nordic+ helemaal standaard, ik Nordic+, 18", sportchassis, div opties).
Ik vind de D2 traag.
De parkeerverwarming en de remote start (voor koeling) zou ik ook liever niet meer missen op een volgende auto!
Ik vind de D2 traag.
De parkeerverwarming en de remote start (voor koeling) zou ik ook liever niet meer missen op een volgende auto!
Een M4 kost in de lease bij 3 jr 45k km/jaar ongeveer 2100 euro in de maand. Ik gok dat je voor deze Polestar dan ook in die orde van grootte moet denken, dus ergens tussen de 2000 en 2500 per maand. Let wel, bedragen zijn exclusief btw.FabiandJ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:06:
[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-10-2017 08:26 ]
Dubbel. Excuses.
[ Voor 97% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-10-2017 08:26 ]
Weet je wat traag is? Een Fiat Panda 900 Young.. of een Opel combo 1.7d
Een V40 d2 traag noemen gaat er bij mij alleen in als je baan racecoureur is, of je elke dag stoplichtsprintjes moet maken..
Een V40 d2 traag noemen gaat er bij mij alleen in als je baan racecoureur is, of je elke dag stoplichtsprintjes moet maken..