Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xares schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:11:
Vandaag 1 week de V40 in het bezit. Nog steeds erg blij met de keuze.
Misschien de velgen vervangen door 18 inch Ixion (nu 16 inch) en Xenon alleen als het origineel kan.

De kentekenhouder met dealer reclame eraf gehaald, nu hopen dat ze hem niet vervangen bij onderhoud volgend jaar :O

Foto's;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volvo V40 D4 Summum uit 2014 (model 2015 / 1420)
- Keyless en alarm (verzekering scheelt maar 2,- p/m 8)7 )
- Harman Kardon
- Parkeer camera
- business pack
- verwarmde stoelen >:)
Heb bij mij V60 en T3 er ook afgehaald. Maakt hem nog mooier (vind ik).

Als ik jouw kleur zie heb ik toch wel spijt dat ik niet weer voor een zwarte ben gegaan. Heb een Dark Grey. Zwart blijft toch het mooist.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afgelopen maand terug geweest naar de dealer met mijn v40 D2 my2015:

Modificatie voor de trilling in mn 5e versnelling, helaas weer niet verholpen.
Brandstof filterpakking oid vervangen, stond een call op.
Climate control moest gecalibreerd worden, die sloeg bij de passagierskant wel eens op hol, alleen maar warm.

Nu liet ik gelijk even mn wintervelgen + banden monteren, die ik daar aangeschaft had. Sturen ze me even een leuke rekening van 75 eur. Voor 4 velgen wisselen 8)7 8)7
Niks geen coulance omdat ze toch voor de 2e keer mn auto moesten nakijken voor de trilling in mn 5e versnelling....vond het zeer klant onvriendelijk!

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 18:17

Joostk

Barkrukprofeet

Tja velgen wisselen is bij een dealer gewoon duur.
En dat berekenen ze eigenlijk altijd.
Jij spreekt af dat de auto voor bepaalde punten heen moet, een recall item en wat meer.
Dan kom je er later bij dat je ook wielen wil wisselen. Snap wel dat ze dat op de rekening zetten. Kost hun extra werk. Dat het bedrag achterlijk hoog ligt is omdat dit een standaard bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
LosGieros schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:19:

Nu liet ik gelijk even mn wintervelgen + banden monteren, die ik daar aangeschaft had. Sturen ze me even een leuke rekening van 75 eur. Voor 4 velgen wisselen 8)7 8)7
Niks geen coulance omdat ze toch voor de 2e keer mn auto moesten nakijken voor de trilling in mn 5e versnelling....vond het zeer klant onvriendelijk!
Tjah het is de dealer, maar bij een andere garage betaal je ook al snel €15 per wiel. Je kunt ook je winterbanden opslaan in je garage schuur en ze zelf wisselen. Fatsoenlijke krik en assteunen heb je er zo uit op die manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:26
Zo, toch hier maar echt even melden :)
Afgelopen dinsdag opgehaald;

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v601/Robertus_Cain/003_zpsdnbju6hr.jpg

En dan een paar dagen later al zo!! smering... maar wel een lekker kontje zo al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v601/Robertus_Cain/WP_20161210_11_36_33_Pro_zpsjdcjkapr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v601/Robertus_Cain/WP_20161210_11_36_46_Pro_zpssxvrjhuk.jpg

Alleen binnen is wat lastiger vast te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v601/Robertus_Cain/WP_20161209_16_22_16_Pro_zpsscfjrycr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Fijne kleur dat ijsblauwe.
Foto's van het interieur zijn meestal ook wel goed te maken vanaf de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:17
Helaas is het inbouwen van de originele Xenon van Volvo V40 niet mogelijk.
Dit komt omdat de software dit niet snapt en dit niet aan te passen is.

-edit-

Ik zag dat je via Volvo zelf nog een R-design Diffusor (312,-) kan bestellen en R-design zilveren spiegels (129,- set). Wat vinden jullie van de zilveren spiegels bij een zwarte V40?

Volgens mij is dan het enige verschil met een R-design dan de logo's binnen in en een sport stuur en de pedalen.

[ Voor 51% gewijzigd door xares op 12-12-2016 15:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gaaat je auto ook dan harder met zilvere spiegels? Vroeger stond R voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvoturbo.net/Volvo%20B21AT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sugarlee89 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:06:

[afbeelding]
R vs R-Line....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee ik vind dat hij een punt maakt :P

Rrrrrrrrrrroarrrrrrrrrrrrr

Rapapa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Morgen even de Volvo netjes maken, even wassen en stofzuigen, daarna foto'tjes maken.
Na bijna 7 jaar gaat de S40 eruit. Niet omdat de auto zelf niet meer goed is, integendeel zelfs, laatste APK + beurt combi was probleemloos.
Maar mijn schoonvader wil geen handbak meer rijden na zijn infarct. Wij willen zijn bolide overnemen en onze huidige auto gaat eruit. Mocht iemand iemand weten....

Volvo S40 1.8 Europe uit '99.
229k km

Oude foto, ga morgen scherpe maken.

https://tweakers.net/ext/...HxW/full.jpg?nohitcount=1

Ik zal het forum niet verlaten, maak je geen zorgen. :+

De bolide van mijn schoonvader is een jongere Phase II S40, silver met minder dan 100k km op de klok. :)
Maarja, wat betaal je voor zo een auto? Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, die modellen zijn erg honkvast merk ik. Wat lijkt jullie een goede prijs? Voor een auto met deze details?

S40, 2002, phase II,silver metalic, lederen bekleding, stoelverwarming, cruisecontrol, mechanisch in keurige staat en ongeveer 95k km gedraaid, ik neem direct zijn winterbanden met ruim profiel mee over.
Hij lijkt twee druppels water op deze http://s222.photobucket.c...6/media/IMG_5776.jpg.html

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 12-12-2016 21:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:25
sugarlee89 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:06:

[afbeelding]
Een echte Volvo R heeft toch minstens een 5 pitter met een leuk roffeltje. :9 Klinkt vele malen beter dan welke 4 cilinder dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 12-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Dat is zeker waar, maar zitten daar ook zilvere spiegels op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Volgende ga ik een Volvo ophalen die we in gaan zetten als gezinsbak: Een S80 uit 2000 met (nieuwe) LPG installatie. Het is een 2.0T5 met handbak.

Hebben jullie nog tips waar ik eventueel op moet letten bij het bezichtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:28
Markprinsen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:04:
Volgende ga ik een Volvo ophalen die we in gaan zetten als gezinsbak: Een S80 uit 2000 met (nieuwe) LPG installatie. Het is een 2.0T5 met handbak.

Hebben jullie nog tips waar ik eventueel op moet letten bij het bezichtigen?
2.0T .. is dat een auto geimporteerd uit Italie? Of ander land waar ze motorvoertuigenbelasting op motorinhoud heffen? Volgens mij wel lekker motortje, uit 2000, wellicht nog problemen met ETM (of hij is al vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
De 2.0T is in Nederland ook in de S60 en C70 geleverd maar niet in de S80, is uit DLD.

ETM geen idee, wel nieuwe LMM, distr riem etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rob-T6 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:49:
Zo, toch hier maar echt even melden :)
Afgelopen dinsdag opgehaald;
Mooie auto. Maar vind je niet dat die D2 motor veel lawaai maakt?
Gisteren de sleutel van een V40 D2 gekregen en het kwijl liep me uit de mond.
Maar al snel stond het huilen me nader. Ik vond de motor erg lawaaierig.
Na 2x5km had ik het al gehad en de wagen terug gegeven,

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 13-12-2016 16:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Chevy454 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:40:
[...]

Mooie auto. Maar vind je niet dat die D2 motor veel lawaai maakt?
Gisteren de sleutel van een V40 D2 gekregen en het kwijl liep me uit de mond.
Maar al snel stond het huilen me nader. Ik vond de motor erg lawaaierig.
Na 2x5km had ik het al gehad en de wagen terug gegeven,
En moet je nagaan, de D2 is al een stuk stiller dan z'n voorloper de 1.6D DrivE! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:52:
En moet je nagaan, de D2 is al een stuk stiller dan z'n voorloper de 1.6D DrivE! :D
Ik vind het eigenlijk triest, een beetje meer isolatie materiaal voor iets wat premium wilt zijn.
Want vanuit de buitenkant maakt die D2 niet meer lawaai als een EA288 motor van VAG.
En ik ben niet pro Golf maar die is een heel stuk stiller van binnen (in vergelijking met die V40 dan).

Mijn vrouw wou dolgraag een V40 (al is die aan de kleine kant tov het V50 slagschip) maar qua stilte is de V50 toch beter als de V40.

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 13-12-2016 17:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
Ik zit weleens bij een collega in een v40 d2 my2016, en vind vooral de windruis opvallen.. is dat iets typisch voor de v40? Of terugroepactie?

Vind verder die D2 niet onaardig qua prestaties, maar heb niet het idee dat die auto bij 130 en 2k rpm echt stiller is dan mijn c30 1.8 terwijl die dan bijna 4k rpm draait

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:38:
[...]

Mijn vrouw wou dolgraag een V40 (al is die aan de kleine kant tov het V50 slagschip) maar qua stilte is de V50 toch beter als de V40.
DAN de V40. ;) (Sorry, kon het niet laten. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Windruis vind ik inderdaad ook wat tegenvallen in de V40. Maar daar is nu natuurlijk het kabaal van de winterbanden bij gekomen... Het geluid in de V40 is wel stukken beter dan het in de C30 was trouwens. Gewoon de zelfde MP3tjes klinken in de V40 veel helderder. Ik hoor nu opeens muzikale details die ik nooit eerder had gehoord dus ik ben nu eens mijn hele collectie aan het doorlopen. :D Ik luister eigenlijk alleen in de auto naar mijn MP3-verzameling...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 15-09 21:26
Welke stereo had je in de c30, en welke in de v40?

Vind de High performance in mijn c30 al heerlijk, en tot nu toe kan niets de telefoonfunctie overtreffen qua geluid.. heck, de auto is de enige plek waar zonder problemen kan bellen.

Andere auto's waar ik weleens mee heb geluisterd vond ik niet op hetzelfde niveau zitten

[ Voor 77% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2016 18:32 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
ik heb sinds vandaag dat de subwoofer in de V50 door blijft spelen op de AM/FM, terwijl via de speakers de cd staat te spelen... Nog niet eerder meegemaakt... iemand van jullie misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Chevy454 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:38:
[...]

Ik vind het eigenlijk triest, een beetje meer isolatie materiaal voor iets wat premium wilt zijn.
Want vanuit de buitenkant maakt die D2 niet meer lawaai als een EA288 motor van VAG.
En ik ben niet pro Golf maar die is een heel stuk stiller van binnen (in vergelijking met die V40 dan).

Als de motor koud is, is de diesel aanwezig. Maar voor mij is het al een verbetering ;)
Ik heb geen ervaring met de V50, of de oude D2. Ten opzicht van een S60 I is hij iets rumoeriger, maar op snelheid is het prima.

Wat is een EA288 voor een blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GAIAjohan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:30:
Welke stereo had je in de c30, en welke in de v40?

Vind de High performance in mijn c30 al heerlijk, en tot nu toe kan niets de telefoonfunctie overtreffen qua geluid.. heck, de auto is de enige plek waar zonder problemen kan bellen.

Andere auto's waar ik weleens mee heb geluisterd vond ik niet op hetzelfde niveau zitten
De audio van de V40 is inderdaad een stapje beter dan die van de C30, maar het maakt wel heel veel verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bumper- en zijstrips had ik zelf even met gekookte lijnolie ingesmeerd, dan blijven ze een tijdje netjes zwart i.p.v. dit uitgeslagen grijs.
Misschien ook nog even erin zetten wanneer distributieriem (heeft deze auto dat?) vervangen is, tenzij dat erg lang geleden is en dus in je nadeel werkt :P

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 13-12-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

xares schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:41:
Helaas is het inbouwen van de originele Xenon van Volvo V40 niet mogelijk.
Dit komt omdat de software dit niet snapt en dit niet aan te passen is.

-edit-

Ik zag dat je via Volvo zelf nog een R-design Diffusor (312,-) kan bestellen en R-design zilveren spiegels (129,- set). Wat vinden jullie van de zilveren spiegels bij een zwarte V40?

Volgens mij is dan het enige verschil met een R-design dan de logo's binnen in en een sport stuur en de pedalen.
R-Design op de C30 bevat in ieder geval het volgende:
10mm verlaagd sportchassis
Andere vloermatten
Alu sport pedalen
Alu sportstuur
Zilveren spiegelkappen
Ander sierstuk op de uitlaat
Speciale 5 spaaks R-design velgen
Achterspoiler
Aluminum schakelpook
Andere stoelen qua bekleding

Maar kan je zoiets niet krijgen van een optie lijst als je een auto samen stelt op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zoiets wel, maar niet precies. Mijn C30 was een R-Edition. Alles R-Design behalve de spoiler zodat hij 14% bijtelling had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
GAIAjohan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:13:
Ik zit weleens bij een collega in een v40 d2 my2016, en vind vooral de windruis opvallen.. is dat iets typisch voor de v40? Of terugroepactie?

Vind verder die D2 niet onaardig qua prestaties, maar heb niet het idee dat die auto bij 130 en 2k rpm echt stiller is dan mijn c30 1.8 terwijl die dan bijna 4k rpm draait
Dan moet je eens in een BMW 1-serie gaan rijden. Die heeft pas windruis. Overigens bijna geen motorgeluid.

Motorgeluid van de V40 D2 ben ik het trouwens helemaal mee eens, is aan de luide kant. De nieuwe Opel Astra was een stuk stiller. Maarja, nog twee jaar 14% kunnen rijden tegenover 21% hè. En met de V40 hebben wij ook helemaal niets te klagen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ThinkPadd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:18:
[...]

Bumper- en zijstrips had ik zelf even met gekookte lijnolie ingesmeerd, dan blijven ze een tijdje netjes zwart i.p.v. dit uitgeslagen grijs.
Misschien ook nog even erin zetten wanneer distributieriem (heeft deze auto dat?) vervangen is, tenzij dat erg lang geleden is en dus in je nadeel werkt :P
Volgens de monteur zijn het twee riemen. Een distributieriem, en een multiriem. Beide (plus nog wat rollers en lagers) zijn in mei 2014 bij 204k vervangen, zie foto met boekje en sleutels. Als je inzoomt op het boekje, zie je het links onderin staan bij 'inpsectiebeurt 210k km.
Een dergelijke riem heeft absoluut nog genoeg kilometers en leeftijd te gaan, dus het werkt vooral in mijn voordeel. Zal het er iets nadrukkelijker bijzetten. :)

Ik zal even kijken of ik wat met de lijnolie doe, ik heb namelijk al een geintereseerde dame voor de auto.

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 14-12-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Multiriem is om je stuurbekrachtiging, dynamo en nog wat meer rond te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
LuPo schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:48:
[...]

Dan moet je eens in een BMW 1-serie gaan rijden. Die heeft pas windruis. Overigens bijna geen motorgeluid.

Motorgeluid van de V40 D2 ben ik het trouwens helemaal mee eens, is aan de luide kant. De nieuwe Opel Astra was een stuk stiller. Maarja, nog twee jaar 14% kunnen rijden tegenover 21% hè. En met de V40 hebben wij ook helemaal niets te klagen.
In mijn beleving was juist de Opel CTDI veel luider 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rob-T6 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:46:
[...]

...
Wat is een EA288 voor een blok?
Laatste generatie 4 cilinder TDI's en dan de 1.6 en 2.0 van de VW groep. Zit in alle laatste versies van bijna elk model Audi, VW, Seat en Skoda. Van Golf tot Passat, Audi A1 tot A6,....

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Al mensen een brief gehad van Volvo met een 1.6 motor? Het wordt mij niet helemaal duidelijk of het om benzine en/of diesel motoren gaat.
Er schijnt lekkage op te kunnen treden van koelvloeistof en motorolie als je met een koude motor te snel veel vermogen vraagt.
Referentiecode producent R29705
Meldende producent/distributeur Volvo Cars Nederland B.V.
Referentiecode RDW MGP160431
Publicatiedatum RDW 10-11-2016

Merk/Type - VOLVO S60
- VOLVO S80
- VOLVO V40
- VOLVO V40CC
- VOLVO V60

Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect Door een te snelle opwarming van de koude motor kan er lekkage optreden van koelvloeistof en motorolie. Een te snelle opwarming treedt vooral op bij een direct zware belasting van de motor en een zeer lage buitentemperatuur.

Materiële gevolgen Lekkage van motorolie op hete motordelen en het wegdek, ontwikkeling van brand.

Mogelijk gevaar - Brand met letselschade
- Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. Deze zal een nieuwe pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de motor monteren en de omloopklep van het koelsysteem wordt aangepast.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief

Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 03345 688888

Opmerkingen RDW Geen
Mensen ontvangen blijkbaar al brieven thuis: https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73295

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Vandaag dagje vrij en heel de brandstoftoevoer aangepakt van de 740 Turbo. Was er klaar mee dat die onbetrouwbaar werd door niet willen starten op random momenten.

Ontsteking goed, brandstofpomp relais goed, aanvoer vanuit tank ook goed.

Dan verder zoeken. Injectoren checken, 2 van de 4 hadden flink last van nadruppen. Niet zo erg als je een hele nacht de auto stil hebt staan, maar wel als je een uur later weer wilt starten. Druk op het systeem checken, kut geen nippel op het injectorrail zoals tegenwoordig. Dan eerst de brandstofdrukregelaar checken, retour brandstof slang los en kijken of er wel brandstof retour gaat richting de tank. Amper iets. Nog een probleem gevonden. Brandstoffilter als je dan toch bezig bent ook vervangen en drukventiel op de brandstofpomp niet vergeten, die houdt het systeem op druk enigzins als de auto uit staat.

Volgende dus vervangen

Alles origineel Bosch
4x injector (49 euro per stuk bij Bosch, bij Volvo 224 euro per stuk hahahahahahahahahahahaha)
Brandstofdrukregelaar Bosch (90 euro met korting)
Brandstoffilter Bosch (14 euro)
Drukventiel Bosch (5 euro)

Hij loopt weer als een zonnetje, alsof je een nieuwe auto hebt. Wat een verschil. En dat bij 450.000

Vaak begint men bij de pomp als standaard oplossing. Meestal is die helemaal niet het euvel. Die pomp is zo ontzettend overengineered toen dr tijd door Bosch dat daar amper iets mis mee kan gaan, zelfs met die schrale brandstof van tegenwoordig. Eigenlijk altijd oorzaak eromheen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Denk dat het om een benzine blok gaat, aangezien de D2 1.6 diesel ook in de C30 zit.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Joostk schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:33:
Denk dat het om een benzine blok gaat, aangezien de D2 1.6 diesel ook in de C30 zit.
Maar de V40CC staat er ook tussen, en die is weer niet geleverd met een 1.6 benzine (dat zou alleen de T2 zijn volgens mij?).
S80 en V60 zijn toch ook niet met 1.6 benzine motoren geleverd?
Ze zijn wel allemaal met 1.6 diesel motoren geleverd, dus denk toch dat het om diesel gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 15-12-2016 21:38 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie bij RDW voor mijn V60 T4 nu ook een terugroepactie MGP160431 staan. Dat zou betekenen dat het om die Ford blokken gaat (T3, T4, ..?). Die verschllen nogal van de Volvo 1.6 blokken, dus het zou wel erg toevalig zijn als ze beiden hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Bigs schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:07:
Ik zie bij RDW voor mijn V60 T4 nu ook een terugroepactie MGP160431 staan. Dat zou betekenen dat het om die Ford blokken gaat (T3, T4, ..?). Die verschllen nogal van de Volvo 1.6 blokken, dus het zou wel erg toevalig zijn als ze beiden hetzelfde probleem hebben.
Als ik de reacties op het volvo forum lees hebben alleen mensen de brief (of bevestiging van een dealer) gehad met een T3 of T4. Vraag me af waarom er 1.6 in de topic titel staat daar..

Bij mijn V40 D2 staat ook niet dat er een terugroepactie is bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:37:
Al mensen een brief gehad van Volvo met een 1.6 motor? Het wordt mij niet helemaal duidelijk of het om benzine en/of diesel motoren gaat.
Er schijnt lekkage op te kunnen treden van koelvloeistof en motorolie als je met een koude motor te snel veel vermogen vraagt.

[...]

Mensen ontvangen blijkbaar al brieven thuis: https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73295
Geen brief gezien. Valt mij wel op dat mijn T3 nu niet echt snel warm wordt en dan bedoel ik in het interieur. Zeker voor een Zweed had ik hier meer van verwacht. De Clio van 10 jaar oud van mijn vrouw doet dat beter. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
Heeft denk ik ook te maken met de efficientie van de motor.
Diesels worden al helemaal niet snel warm, daarom heeft Volvo op de diesels standaard electrische interieurverwarming. Op de benzines was dit een optie. Geen idee of dit nog zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:15:
[...]

Volgens de monteur zijn het twee riemen. Een distributieriem, en een multiriem. Beide (plus nog wat rollers en lagers) zijn in mei 2014 bij 204k vervangen, zie foto met boekje en sleutels. Als je inzoomt op het boekje, zie je het links onderin staan bij 'inpsectiebeurt 210k km.
Een dergelijke riem heeft absoluut nog genoeg kilometers en leeftijd te gaan, dus het werkt vooral in mijn voordeel. Zal het er iets nadrukkelijker bijzetten. :)

Ik zal even kijken of ik wat met de lijnolie doe, ik heb namelijk al een geintereseerde dame voor de auto.
Auto is verkocht, nog voordat de dame de straat uit gereden was, was ze al verkocht. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sparhawk schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Garage heeft er twee keer naar gekeken, hebben het geluid gehoord, maar hebben niks kunnen vinden. Niet fijn :(

Iemand nog goede ideeen hier; ik ga sowieso op aanraden van -tom-562 Volvoservice.eu maar eens even bellen....
Ok, update: De problemen die ik had bleken te komen door speling op de krukas....... :X :X Dat is niet zo fijn, als je een half jaar daarvoor een lekke koppakking hebt laten reparen. Dus de kogel was door de kerk, er moest een nieuwe auto komen.

Op het volvoforum goed rondgezocht, en uiteindelijk 2 proefritten gemaakt.
Eerste was een V70 2.0T, R-edition, polestar getuned. 240 PK met automaat is toch wel heel erg leuk :9~
Tweede proefrit was een V70 T4 limited edition. Qua vermogen natuurlijk een stap terug (ook tov de huidig auto), maar voor de rest dus wel een wereld van verschil qua interieur en opties.

Aangezien ik een mooie prijs terugkreeg voor mijn oude auto was de keuze snel gemaakt, ik rijd nu rond in een V70 T4 O+ O+

Uiteraard klikbare plaatjes plaatjes :) , zijn veel leuker dan dat hele verhaal....

Exterieur

Interieur

Me is happy, en schakelelen is toch wel leuker dan een automaat ....

:'( Eerste stoplichtsprintje al wel verloren van een audi :'(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Mooi bak zeg! Best een nieuwe toch ook? Ik zou ook wel een nieuwere V70 willen, mijne is alweer uit 2003 en zit op de 450.000 km :D

Welke auto had je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Aight! schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:39:
Mooi bak zeg! Best een nieuwe toch ook? Ik zou ook wel een nieuwere V70 willen, mijne is alweer uit 2003 en zit op de 450.000 km :D

Welke auto had je hiervoor?
Hehe, ik had een V70 MY2002, 2.4T, automaat, ocean race. Volgens mij sta ik daarmee ook nog in de startpost van dit topic. Gekocht in 2010 met 98.000 op de teller, en weggedaan met 234.000

Ik heb nu een V70 MY2012, uit 09-2011. Heeft al 117.000 gelopen, maar dat is er echt nog niet aan af te zien.
Op advies van het volvo forum specifiek gefocussed op de T4, limited edition. Dat is dus een van de laatste versies die uigebracht is, en qua uitrustingsniveau nog boven momentum zat. Komen er nu wel een aantal van uit de lease beschikbaar, dus daar heb ik er 1 van gevonden

Jij moet gewoon doorrijden tot je klaar bent met de auto, dit zijn juist de goedkoopste kilometers :). Ik wil nu niet weten wat de eerste km's aan afschrijving doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:44:
[...]

Auto is verkocht, nog voordat de dame de straat uit gereden was, was ze al verkocht. :)
Nu de auto van mijn schoonvader nog, evengoed onderhouden, maar dan 100k km minder.

http://m.autoscout24.nl/a...&&from=ww3.autoscout24.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Sparhawk schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:56:
[...]

Hehe, ik had een V70 MY2002, 2.4T, automaat, ocean race. Volgens mij sta ik daarmee ook nog in de startpost van dit topic. Gekocht in 2010 met 98.000 op de teller, en weggedaan met 234.000

Ik heb nu een V70 MY2012, uit 09-2011. Heeft al 117.000 gelopen, maar dat is er echt nog niet aan af te zien.
Op advies van het volvo forum specifiek gefocussed op de T4, limited edition. Dat is dus een van de laatste versies die uigebracht is, en qua uitrustingsniveau nog boven momentum zat. Komen er nu wel een aantal van uit de lease beschikbaar, dus daar heb ik er 1 van gevonden

Jij moet gewoon doorrijden tot je klaar bent met de auto, dit zijn juist de goedkoopste kilometers :). Ik wil nu niet weten wat de eerste km's aan afschrijving doen :P
Maar een nieuwe auto is altijd weer leuker! Moet sowieso de volgende beurt de distributie doen, dus dan wil ik zeker nog even doorrijden met die D5! Totdat ik die kosten er weer uit heb :p

Is de V70 uit 2012 ook weer groter/ruimer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Aight! schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:15:
[...]

Maar een nieuwe auto is altijd weer leuker! Moet sowieso de volgende beurt de distributie doen, dus dan wil ik zeker nog even doorrijden met die D5! Totdat ik die kosten er weer uit heb :p

Is de V70 uit 2012 ook weer groter/ruimer?
schijnt 11 cm langer te zijn dan mijn vorige, heb het nog niet ergens kunnen vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 05-09 15:51
Hoi Volvo liefhebbers!

Ik had een vraagje, ik hoop rond maart m'n eerste keuze leasebak te gaan rijden. Ik vroeg me echter af wat de grootste verschillen zijn met de R-design uitvoering van de D2 t.o.v. de andere? Als ik in het leaselijstje van mn werkgever kijk heb ik de volgende opties:

Volvo V40 D2 Inscription 5D 88kW € 880,91
Volvo V40 D2 Momentum 5D 88kW € 842,98
Volvo V40 D2 Kinetic 5D 88kW € 824,05
Volvo V40 D2 R-Design 5D 88kW € 861,97
Volvo V40 D2 Nordic+ 5D 88kW € 815,19
Volvo V40 D2 Nordic 5D 88kW € 784,53
Volvo V40 D3 Nordic 5D 110kW € 825,13

Qua leasebedrag toch een behoorlijk verschil tussen de R-Design uitvoering en bijv. de D3 die een veel sterkere motor (lijkt) te hebben? (ik heb er weinig verstand van). Wat maakt die R Design zo duur?

Ik heb het online bij een volvo dealer gevraagd, maar daarvoor moest ik langskomen om een proefritje te maken.. meteen die verplichtingen heb ik liever niet, dus vraag het hier even na :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Batiatus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:
Hoi Volvo liefhebbers!

Ik had een vraagje, ik hoop rond maart m'n eerste keuze leasebak te gaan rijden. Ik vroeg me echter af wat de grootste verschillen zijn met de R-design uitvoering van de D2 t.o.v. de andere? Als ik in het leaselijstje van mn werkgever kijk heb ik de volgende opties:

Qua leasebedrag toch een behoorlijk verschil tussen de R-Design uitvoering en bijv. de D3 die een veel sterkere motor (lijkt) te hebben? (ik heb er weinig verstand van). Wat maakt die R Design zo duur?

Ik heb het online bij een volvo dealer gevraagd, maar daarvoor moest ik langskomen om een proefritje te maken.. meteen die verplichtingen heb ik liever niet, dus vraag het hier even na :) .
Kende je deze link al?

Voor zover ik weet zijn de R-designs altijd als "top of the line" versies bedoeld geweest. Ook iets stugger geveerd, en iets meer gefocussed op de snelle rijder, dan op de doorsnee volvo man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

R-Design heeft onder andere specifieke R-Design lederen bekleding, een specifieke R-Design body kit inclusief dubbele R-Design uitlaten, specifieke R-Design velgen en heeft volgens mij ook een sportief afgesteld, 10mm verlaagd onderstel.

De Nordic+ heeft de meest complete uitrusting van dit rijtje (Nordic+ heeft onder andere full LED koplampen aka Thor's Hammers, climate control, navigatie, betere audio, On Call, standverwarming, elektrische voorruitverwarming, stoelverwarming, etc.) maar de R-Design ziet er exclusiever uit.

Vergis je niet, Nordic is heel kaal, Nordic+ is juist heel compleet. Volgens mij geeft die D2 Nordic+ je het meeste waar voor je geld. Maar als je toch liever wat meer vermogen hebt dan is die D3 Nordic een goede optie, en als je voor de betere looks wil gaan dan wordt het de R-Design, maar dat zijn volgens mij de drie waar het echt om gaat in die lijst.

(Ik dacht trouwens dat Nordic alleen kon icm de D2?)

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:52:
R-Design heeft onder andere specifieke R-Design lederen bekleding, een specifieke R-Design body kit inclusief dubbele R-Design uitlaten, specifieke R-Design velgen en heeft volgens mij ook een sportief afgesteld, 10mm verlaagd onderstel.

De Nordic+ heeft de meest complete uitrusting van dit rijtje (Nordic+ heeft onder andere full LED koplampen aka Thor's Hammers, climate control, navigatie, betere audio, On Call, standverwarming, elektrische voorruitverwarming, stoelverwarming, etc.) maar de R-Design ziet er exclusiever uit.

Vergis je niet, Nordic is heel kaal, Nordic+ is juist heel compleet. Volgens mij geeft die D2 Nordic+ je het meeste waar voor je geld. Maar als je toch liever wat meer vermogen hebt dan is die D3 Nordic een goede optie, en als je voor de betere looks wil gaan dan wordt het de R-Design, maar dat zijn volgens mij de drie waar het echt om gaat in die lijst.

Maar dan heb je ook nog de Nordic+ Sport. Is dat niet gewoon de R-Design met de opties erbij van de Nordic+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 05-09 15:51
Sparhawk schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:52:
[...]

Kende je deze link al?

Voor zover ik weet zijn de R-designs altijd als "top of the line" versies bedoeld geweest. Ook iets stugger geveerd, en iets meer gefocussed op de snelle rijder, dan op de doorsnee volvo man :P
Ja, ben daar inderdaad op geweest.. ik vond het alleen moeilijk om a.d.h.v. de afbeeldingen te zien wat de verschillen zijn zoals de bodykit. Ik hou wel van een wat sportievere look, maar als het alleen de look is en de motor is precies hetzelfde dan vind ik de kosten van de R-design wel een stuk hoger dan wat ik er eigenlijk voor wil uitgeven.

Thanks voor de info! Klopt, daar gaat het vooral om in de lijst :) . Ik vind het een moeilijke keuze, gelukkig nog even de tijd om de keuze te maken.

Geen idee of de Nordic alleen met D2 kan, ik kreeg deze lijst opgeleverd en vond het al apart dat die 150PK versie goedkoper was dan de R design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou zeggen, kijk bij een dealer wat het verschil is tussen R-Design, Nordic+ en Nordic en doe testritjes met een D2 en een D3 om het verschil te voelen. Ik heb zelf een D3. De D2 is voldoende, de D3 voelt gewoon wat soepeler aan maar het is geen wereld van verschil - dat heb je pas bij de D4 met z'n dubbele turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:50
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:02:
Ik zou zeggen, kijk bij een dealer wat het verschil is tussen R-Design, Nordic+ en Nordic en doe testritjes met een D2 en een D3 om het verschil te voelen. Ik heb zelf een D3. De D2 is voldoende, de D3 voelt gewoon wat soepeler aan maar het is geen wereld van verschil - dat heb je pas bij de D4 met z'n dubbele turbo.
Hoeveel verbruikt je D3? ikzelf zit aan 6.5 liter (eerste tank) bij rustig rijden. Ik ga er van uit dat dit in de toekomst nog zal zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sQuare8 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:08:
[...]

Hoeveel verbruikt je D3? ikzelf zit aan 6.5 liter (eerste tank) bij rustig rijden. Ik ga er van uit dat dit in de toekomst nog zal zakken.
Na zo'n 4000km zit ik rond de 5,5:100 met relatief sportief rijden (vlot optrekken, Vmax+10 op de teller als streefsnelheid). Als ik echt vlot ga rijden (Vmax+30 als streefsnelheid) dan gaat het al snel richting de 6,2:100 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
kom ik aan met 4.7:100 met mijn D2. En ik rij toch ook niet langzaam. Rij wel Vmax en veel op CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Sparhawk schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:55:
[...]

schijnt 11 cm langer te zijn dan mijn vorige, heb het nog niet ergens kunnen vinden :P
Qua binnenruimte is V70n de ruimste van de V70's. V70 vanaf 2008 wint het alleen in het interieur op schouderhoogte.En de kofferbak van de laatste V70 is ietsje ruimer (90 liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

loeberce schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:11:
[...]

Qua binnenruimte is V70n de ruimste van de V70's. V70 vanaf 2008 wint het alleen in het interieur op schouderhoogte.En de kofferbak van de laatste V70 is ietsje ruimer (90 liter).
Serieus? Had wel gedacht dat ik met een V70nn juist voorruit ga, vond hem namelijk groter dan mijn V70n als ik hem zie rijden.

Grootste wat ik ooit mee heb gesleept is een ladder van 3 meter hoog. Paste precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Groter. Ding is stuk kleiner. Dak is maller. Zijramen zijn stuk kleiner. V70n is stuk ruimer. En vind m prettiger. Ben van een nn weer terug naar een n. Merkt ook gewoon dat een nn uit het ford tijdperk komt en zijn voorganger nog ech t een volvo uit het s80 tijdperk die als prototype al in 1992 werd aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sparhawk schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:09:
Ok, update: De problemen die ik had bleken te komen door speling op de krukas....... :X :X Dat is niet zo fijn, als je een half jaar daarvoor een lekke koppakking hebt laten reparen. Dus de kogel was door de kerk, er moest een nieuwe auto komen.
Speling op de krukas? Hoe krijgt men dan klaar? Of nog beter: hoe heeft men daar diagnose gesteld?
Speling op het big end hoor je zowel onder last als onder coasting en is met een dubbele verzette sinus frequentie te horen.

Radiale speling op het hoofdtappen is enkel door demontage te zien. Axiaal kan men voelen,

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 20-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:42
sQuare8 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:08:
[...]

Ik zit op 6.6ltr/100km na 10.000 km, rij redelijk stevig, veel snelweg en weinig files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ben ik dan met m'n D4 zo zuinig? Incl dakdragers en fietsendragers daarop en fietsendrager permanent achterop, vmax+5 zit ik op 5,5/100...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb nog maar 4300km op die D3 zitten en gebruik vaak de standverwarming. Ik vermoed dat hij nog wat zuiniger gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:52:
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de R-Design was in mijn tijd (juli 2014) juist een erg kale versie. Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar dat is ook een kwestie van smaak. Je betaalt meer voor meer plastic en minder uitrusting.

Edit; om nog even op het verbruik verhaal in te gaan; ik zit na een kleine 83k gemiddeld op 1:19,7 met een D4 Business.

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 20-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Aight! schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:39:
[...]

Serieus? Had wel gedacht dat ik met een V70nn juist voorruit ga, vond hem namelijk groter dan mijn V70n als ik hem zie rijden.

Grootste wat ik ooit mee heb gesleept is een ladder van 3 meter hoog. Paste precies :P
Van buiten groter, binnenruimte kleiner. Dat is het verschil tussen de nn en de n. Dat is het nadeel van veiligheidseisen zoals tbv voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:15:
Ben ik dan met m'n D4 zo zuinig? Incl dakdragers en fietsendragers daarop en fietsendrager permanent achterop, vmax+5 zit ik op 5,5/100...
Ben je toevallig een fietsenhandelaar? Kun je de volgende keer beter een bestelbusje kopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:10:
[...]

Ben je toevallig een fietsenhandelaar? Kun je de volgende keer beter een bestelbusje kopen. :+
Haha, nope. Vertegenwoordiger van die spullen van het bekendste merk... Tja, dan moet je je demo's wel mee hebben natuurlijk he :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:39:
[...]

Haha, nope. Vertegenwoordiger van die spullen van het bekendste merk... Tja, dan moet je je demo's wel mee hebben natuurlijk he :)
Dan zat ik dus niet zo heel ver uit de buurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:35:
[...]

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de R-Design was in mijn tijd (juli 2014) juist een erg kale versie. Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar dat is ook een kwestie van smaak. Je betaalt meer voor meer plastic en minder uitrusting.

Edit; om nog even op het verbruik verhaal in te gaan; ik zit na een kleine 83k gemiddeld op 1:19,7 met een D4 Business.
R-Design is inderdaad de margemachine voor Volvo Cars. Een andere voorbumper, ander logotje en je mag vaak €2K meer aftikken. Zeker als je nu kijkt wat bijvoorbeeld de Luxury line je biedt en wat de Sport line je biedt bij een Nordic+. Bij eerdere bouwjaren ging je er daarnaast vaak ook nog uitrusting op achteruit ten opzichte van een Momentum (bijvoorbeeld geen automatisch dimmende binnenspiegel en geen regensensor). Het was meer te vergelijken met een kale Kinetic.

Overigens zit ik met mijn MY16 D2 op het volgende verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/732945.png

De MY15 D4 was net iets onzuiniger (verschil zat in het optrekken, kruissnelheden zijn vrijwel gelijk):
Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/669537.png

Vrijdag de V40 D3 ophalen, zin in :).

[ Voor 9% gewijzigd door fredkroket op 21-12-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fredkroket schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:45:
[...]

Zeker als je nu kijkt wat bijvoorbeeld de Luxury line je biedt en wat de Sport line je biedt bij een Nordic+.
Inderdaad. Ik keek eerst naar de Sport, want tja... Sport. Dat klonk wel fijn. Maar toen ik het verschil zag tussen sport en luxury was de keus snel veranderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:34:
Ik heb nog maar 4300km op die D3 zitten en gebruik vaak de standverwarming. Ik vermoed dat hij nog wat zuiniger gaat worden.
Nu 5000km op de klok en een gemiddeld verbruik van 4,8/100. Het is een mix van korte ritjes, lange ritten, wel en geen file. Er wordt niet speciaal gereden.

• PdeBie
Voor degene met een V40. Krult de voetmat bij de bestuurderskant ook zo op, op de plek waar je hak ligt van het gaspedaal? Mijne staat zowat haaks en komt daardoor tegen het gaspedaal als ik deze intrap.

• Tankiej
PdeBie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:01:
Voor degene met een V40. Krult de voetmat bij de bestuurderskant ook zo op, op de plek waar je hak ligt van het gaspedaal? Mijne staat zowat haaks en komt daardoor tegen het gaspedaal als ik deze intrap.
Geen last van. Wel zit er een zichtbare afdruk van m'n hak in de mat na bijna 90k km, maar verder niets :)

• TheJason
  • Laatst online: 09:01
PdeBie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:01:
Daar heb ik geen last van.

• PdeBie
Dan lijkt het alsof hij 'gebroken' is ofzo. Binnenkort maar even bij de dealer langs.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

Reinier

\o/

Heb ik ook geen last van gehad. Wat wel opvallend was dat ik erg snel door de mat heen sleet met m'n hakken. Volgens mij heb ik vier matten versleten in vier jaar :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fishbone1970 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:39:
Dan moet de betreffende dealer een rapport aanmaken en in overleg met Zweden een oplossing zoeken...
Heb er nu 5 vervangen en er is 1 klant terug gekomen.
Daar is nog een afstellingring van vervangen en deze klant heeft zich niet weer gemeld
Ga hem volgende week bellen.....
Gisteren en vanmorgen maar eens een filmpje van gemaakt omdat het er toch nog steeds in zit. (helaas is de eerste niet scherp maar het gaat om het idee ;)) :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qG7HdogscKE]
5de versnelling, snelheid tussen 72 en 82 km/h. De momenten dat de ratel stopt, trilt ook de pook niet en heb ik mijn voet van het gaspedaal af gehaald.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b0keDAQnFuc]
3de versnelling, snelheid zichtbaar in beeld (55>45km/h). Wanneer de snelheid terugvalt is de ratel hoorbaar.

Ik geloof er niet meer in dat er een oplossing voor komt en aangezien het ook niet altijd is heb ik er maar mee leren leven. De volgende eigenaar zal zich er vast aan gaan irriteren, maar wie weet of dat nog een NLse eigenaar is :) (staat nu op 83k na ruim 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
Goedemorgen,

Ik rijd tegenwoordig zo'n 4 jaar in een Fiat Punto uit 2009. Maar ik mis het comfort en de degelijkheid van een wat grotere auto. Na lang rondgekeken te hebben is het mij duidelijk geworden dat een Volvo mij het beste zou passen. Ik hoef geen grote auto te hebben maar wil wel iets groters dan een Punto. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken naar de C30. Het nieuwere type spreekt mij meer aan dan het oudere type.

Ik heb nu een leuke gevonden die bij mij in de buurt te koop staat, namelijk:

C30 R-Design D2 2011

Volgens mij qua kilometers en prijs een hele leuke. De kleur was persoonlijk mijn tweede keus. Ik had liever zwart. Ik rijd nu zelf ook in een witte auto dus heel erg vind ik niet.

Ik wil hier morgen naartoe gaan om een proefritje te maken. Ik heb al begrepen dat de homokineet een dingetje kan zijn bij deze auto's. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?

Is dit verder een leuke deal of een verstandige keuze? Of kan ik beter een model nemen die net wat ouder is en meer kilometers heeft, dit scheelt tegen de 1000 a 1500 euro heb ik gezien.

Ik wil niet meer dan € 10.000,- aan een auto uitgeven. Qua afschrijving zou een auto die wat stabieler is qua prijs mij ook beter bevallen dan wat ik nu heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

R-Design.... 115pk d:)b .... waar is de tijd gebleven dat die R nog voor iets serieus stond.

Maar goed, ziet er wel erg mooi uit vind ik. Maar afschrijven zal je met een "nieuwe" auto sowieso. Maar volgens mij zijn de C30's nog wel een tijdje gewild. Of dat voor een D2 ook geldt kan ik niet echt inschatten.
Mensen die een hobby auto zoeken zullen ongetwijfeld een wat rapper ding willen.
De knakenrijder die voor een laag verbruik gaat, maar wel in een mooie auto wil rijden kan wel voor een D2 gaan. Maar zal er misschien minder voor overhebben qua aanschaf.

[ Voor 71% gewijzigd door DopdeDouwer op 23-12-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zou privé best een C30 polestar willen hebben ja :P

Kan het alleen niet betalen :+

--edit--
Hij is overigens nooit echt in productie genomen, voor degene die het niet weten ;)

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik weet niet helemaal tot wanneer dit geldt, maar de 1.6 PSA diesel blokjes die in deze D2 zitten hebben een periode gehad waarin ze bekent stonden als problematisch. (turbo, injectoren en iets met diesel in de olie als ze veel op korte stukjes gebruikt worden). Al schijnt het wel te voorkomen zijn met goed en vooral regelmatig onderhoud.
Even een N=4 voorbeeld: Van de 4 kennissen die een Focus rijden/reden met dat blok hebben er 3 ernstige motorische problemen gehad. Al is deze C30 wel wat nieuwer dan die focussen, dus het kan zijn dat er een modificatie is geweest wat het verbeterd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Oke goed om te weten. Kan je deze blokken ook eenvoudig chippen? Ik heb goede ervaringen met het chippen van VAG diesels. Ik heb hiervoor een tijd een Seat Ibiza 1.9 TDI 130 pk gereden. Deze heb ik laten chippen tot 170pk bij 200k km. Daarna nog zonder problemen er een ton bij opgedrukt.

Ik had al even op Autoweek gekeken bij de autoreviews en wat recensies op youtube bekeken. Daar werden motorproblemen niet genoemd.

Qua korte stukjes twijfel ik nog wel een beetje of ik een diesel wil. Dit hangt een beetje af van de ontwikkelingen qua werk e.d. We hebben al een lease auto voor de deur staan die we prive veel gebruiken. Echter moet ik voor mijn werk wel eens vaker verder weg en dan pak ik de lease auto van de vriendin. Als die echter de lease auto vaker nodig heeft dan zoek ik dus echt deze C30. Daarnaast kom ik ook in aanmerking voor een lease auto. Echter hebben we een slechte lease regeling en heeft het geen zin om twee lease autos voor de deur te hebben staan. Dan kan ik beter prive rijden en zakelijke kilometers declareren a € 0,32 ct/km of € 0,27 ct/km belast.

Qua performance. Tja ik rijd nu in een auto die 4500 toeren maakt bij 130 en niet harder gaat dan 150 km/h. Die er 14 -15 seconden over doet om 100 km/h te bereiken en waar ik bij de 50 al gevraagd wordt om hem in de laatste versnelling te zetten van de vijf bak. Het is maar wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vergeet de keerringen niet met lekkages tot gevolg, versnellingsbak en/of koppelingsproblemen, noem maar op.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Hoera, ik kreeg laatst een schildpad op m'n dashboard en beperkt motorvermogen (D4, 8-traps geartronic). Storing in het uitlaatgasreiningingssyteem. Denk de EGR-klep of iets..Wordt volgende week vervangen, schijnt een bekend euvel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen, de 1.6 T3 terugroepactie brief. Binnenkort maar een afspraak maken. Kan ik gelijk de software vd navigatie laten updaten zodat ik voortaan zelf daarna de updates kan installeren.

Vraagje aan de kenners. Ik heb een V60 1.6 T3 en ben helemaal blij met de uitrusting (weet niet of ik nu een Momentum of Summum heb) afgezien van het feit dat de dubbele pijpen bij mij zijn uitgevoerd zonder chromen pijpen. Ik vind het een beetje armoedig. Had er imitaties op gezet, maar die roestten er binnen 3 maanden onderuit en kan geen goede imitaties in RVS vinden. Iemand nog ideeën of zit er niets anders op dan die prijzige originelen te halen en te laten monteren want er moet ook nog 10 cm dan vd pijp af?

https://www.vstore.nl/styling/eindpijp-rond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Proqzor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:30:
Goedemorgen,

Ik rijd tegenwoordig zo'n 4 jaar in een Fiat Punto uit 2009. Maar ik mis het comfort en de degelijkheid van een wat grotere auto. Na lang rondgekeken te hebben is het mij duidelijk geworden dat een Volvo mij het beste zou passen. Ik hoef geen grote auto te hebben maar wil wel iets groters dan een Punto. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken naar de C30. Het nieuwere type spreekt mij meer aan dan het oudere type.

C30 R-Design D2 2011

Volgens mij qua kilometers en prijs een hele leuke. De kleur was persoonlijk mijn tweede keus. Ik had liever zwart. Ik rijd nu zelf ook in een witte auto dus heel erg vind ik niet.

Ik wil hier morgen naartoe gaan om een proefritje te maken. Ik heb al begrepen dat de homokineet een dingetje kan zijn bij deze auto's. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?

Is dit verder een leuke deal of een verstandige keuze? Of kan ik beter een model nemen die net wat ouder is en meer kilometers heeft, dit scheelt tegen de 1000 a 1500 euro heb ik gezien.

Ik wil niet meer dan € 10.000,- aan een auto uitgeven. Qua afschrijving zou een auto die wat stabieler is qua prijs mij ook beter bevallen dan wat ik nu heb.

Alvast bedankt!
Ik heb 4 jaar met zo'n ding rondgereden. Heel fijne auto maar bij de 120.000km was ik heel blij dat het een leasewagen was want toen moesten er een nieuwe versnellingsbak en koppeling in... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb 4 jaar met zo'n ding rondgereden. Heel fijne auto maar bij de 120.000km was ik heel blij dat het een leasewagen was want toen moesten er een nieuwe versnellingsbak en koppeling in... :o
Pfft dat is fijn zeg.

Maken ze tegenwoordig nog wel fatsoenlijke degelijke auto's die zonder problemen 3 ton kunnen draaien? :P

Als je in dit marktsegment zoekt is het niks anders dan ellende met de VW's Audi's etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:44:
Ik heb hem binnen, de 1.6 T3 terugroepactie brief. Binnenkort maar een afspraak maken. Kan ik gelijk de software vd navigatie laten updaten zodat ik voortaan zelf daarna de updates kan installeren.

Vraagje aan de kenners. Ik heb een V60 1.6 T3 en ben helemaal blij met de uitrusting (weet niet of ik nu een Momentum of Summum heb) afgezien van het feit dat de dubbele pijpen bij mij zijn uitgevoerd zonder chromen pijpen. Ik vind het een beetje armoedig. Had er imitaties op gezet, maar die roestten er binnen 3 maanden onderuit en kan geen goede imitaties in RVS vinden. Iemand nog ideeën of zit er niets anders op dan die prijzige originelen te halen en te laten monteren want er moet ook nog 10 cm dan vd pijp af?

https://www.vstore.nl/styling/eindpijp-rond/
Ik heb de originele door de dealer laten monteren (komt inderdaad zaagwerk bij kijken) en die zitten er na een jaar nog steeds op. Voegt absoluut wat toe aan het uiterlijk van de auto, zeker met die dubbele uitlaten. Het vormt ook echt een geheel met de uitlaat; je ziet geen schroeven zitten en je kijkt ook nier tussen het sierstuk en de uitlaatpijp door zoals bij sommige aftermarket oplossingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 23-12-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Proqzor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:30:
Goedemorgen,

C30 R-Design D2 2011

Alvast bedankt!
Ik heb exact zo'n 1 gekocht begin van dit jaar. Heb er inmiddels wel iets van 30k bijgereden naar de 178k.
Rijdt heerlijk, start elke dag en geen problemen mee.
Enigste extra onderhoud wat ik heb gehad is de aandrijfashoezen aan de versnellingsbak kant.
Verder heb ik bij stevige vorst last van dat de ruitensproeier kopjes dicht vriezen wat vet ruk is. Dan duurt t lang voordat dat ontdooid is. En meestal is het fijn om als je gelijk weg rijdt toch de ruiten even te kunnen sproeien niet na een half uur pas.
Qua tunen het is zeker mogelijk maar ik ga het niet doen denk ik. Er zijn wel wat problemen mee met de 1.6 diesel blokken. Maar de D2 blokken schijnen al een stuk beter te zijn dan de 1.6D uit de vorige C30.
Let ook wel op dat de kofferbak erg klein is. Is voor mij geen issue maar voor anderen misschien wel.
Zelf heb ik er op Marktplaats een reservewiel en krik bij gekocht. Zit er niet standaard bij in.

[ Voor 4% gewijzigd door Joostk op 23-12-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Minneyar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:56:
Ik weet niet helemaal tot wanneer dit geldt, maar de 1.6 PSA diesel blokjes die in deze D2 zitten hebben een periode gehad waarin ze bekent stonden als problematisch. (turbo, injectoren en iets met diesel in de olie als ze veel op korte stukjes gebruikt worden). Al schijnt het wel te voorkomen zijn met goed en vooral regelmatig onderhoud.
De 1.6D's hebben inderdaad opvallend vaak gezeik met de turbo. Daarnaast hebben zowel de 1.6D als de 2.0D van PSA die een tijdje door Volvo zijn gebruikt soms problemen met het regenereren van het roetfilter. Dat laatste zorgt voor een stijgend oliepijl. Als je dat gewoon op z'n beloop laat kan het oliepijl zo ver stijgen dat de motor op z'n eigen olie gaat lopen en daardoor aan puin draait.

De 1.6 D2 diesel waar het hier over gaat heeft die problemen geluk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:42
Proqzor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:55:
[...]

Pfft dat is fijn zeg.

Maken ze tegenwoordig nog wel fatsoenlijke degelijke auto's die zonder problemen 3 ton kunnen draaien? :P

Als je in dit marktsegment zoekt is het niks anders dan ellende met de VW's Audi's etc.etc.
Mijn V40 D2 uit 2013 Had 213.000 gelopen en dat was niet te voelen of te zien. Enige euvel was dat de remschrijven na 60.000 moesten worden vervangen, waren blauw van de hitte geworden en dat lag aan mij rijgedrag zei de dealer :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds gisteren berijder van een nieuwe V40 D3 GearTronic.

Qua auto is het geen wereld van verschil vanuit een V40 D2 Business Sport, maar het is toch wel even wennen aan motor en versnellingsbak.

Eigenlijk was ik prima tevreden met de D2: vlot genoeg, lekker stil en zuinig. Over de zuinigheid kan ik nog niet zoveel zeggen bij de nieuwe D3, maar het is wel even wennen op het gebied van "lekker stil".

De D2 (82 gram versie) draaide bij 130 kilometer per uur een rustige 2100 toeren. De D3 GearTronic die ik nu rijd, draait iets meer dan 2350 toeren bij die snelheid. Het is eigenlijk alsof je in de D2 in zijn 5e versnelling blijft rijden. Naar mate je dan harder gaat rijden wordt het verschil in toeren nog wat groter.

Overigens zitten er nu wel 17" winterbanden onder (17” Ixion III), terwijl ik onder mijn vorige auto nog met 16" zomerbanden reed. Een gemis is dat er aan de voorkant van de voorstoelen geen zakje meer zit, daar zaten dingen als de lifehammer en ruitenkrabber in.

Hier staan overigens de specificaties van oa de versnellingsbak: https://www.volvoclub.org...hnical_Specifications.pdf
Deze tool geeft een redelijk inzicht:
http://www.boosttown.com/...tial/speed_calculator.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
fredkroket schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:58:

[...]
Een gemis is dat er aan de voorkant van de voorstoelen geen zakje meer zit, daar zaten dingen als de lifehammer en ruitenkrabber in.
[...]
Ik vroeg me na ruim 3 jaar nog steeds af wat ik met dat zakje moest. Maar dat is best een goed idee eigenlijk.
Alhoewel de lifehammer dan natuurlijk niet op de ideale plek zit, is het altijd beter dan waar die nu ligt* :D

* In het dashboardkastje.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

De D2 motor die in de V40 ligt is weer een ander blok dan de D2 die in een C30/V50 ligt. De V40 D2 is weer een Volvo eigen motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Joostk schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:03:
De D2 motor die in de V40 ligt is weer een ander blok dan de D2 die in een C30/V50 ligt. De V40 D2 is weer een Volvo eigen motor.
Alleen de nieuwere 2.0l D2. De oude D2 is gewoon dezelfde D2/1.6D die in de C30/V50/S40/V70/S80 heeft gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Oude S40 verkocht, nieuwe is vanmiddag mee naar huis gegaan. Super blij mee.

Volvo S40 Phase II uit 2002. Net over de 80k km (!!) heen.

Cruise control, navigatie, stoelverwarming, winterbanden, lijkt wel of deze alle opties heeft. _/-\o_ O+

https://drive.google.com/file/d/0B3kAKTG3Xmw8YXphRlRVd05RY2M/view?usp=sharing

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 24-12-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het weerbericht was fout, als ik hier uit het raam kijk zie ik iets wits buiten. Zou het dan toch een witte kerst zijn? ;)

Wat ziet hij er toch weer mooi uit na een wasbeurt.
Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste