Ik ben nog een paar dagen Volvo-rijder. Aanstaande maandag kan ik zijn vervanger ophalen bij de dealer. Dus ik ga ervan uit dat de V40 dan ook ingeleverd moet worden (al heeft de leasemaatschappij daar nog niks over laten weten)

Ik heb dus vier jaar plus een week gereden in een MY2013 V40 D2 Summum in Vibrant Copper (de oude D2, dus 115 pk en 270 Nm als ik het goed heb). Hij gaat weg met 148.000 km op de klok. De Summum van eind 2012 had o.a. leder en Xenon en ik had de Intro Line waarbij je voor een appel en een ei navigatie en achteruitrijcamera kreeg. Verder had ik er nog een alarm op (die elk jaar met oud & nieuw af ging

), afneembare trekhaak en nog wat losse dingetjes.
Hele fijne auto en ik ga hem een soort van missen. Lekker compact maar toch redelijk ruim van binnen voor de bestuurder, achterbank hield niet over maar dat is een bekend issue, kofferbak was 48 weken per jaar groot genoeg en alleen met vakanties te krap. Weekendje weg met vrouw & kind betekende steevast dat de dakkoffer erop ging.
Naast het reguliere onderhoud
heb ik heeft de leasemij er geen bijzondere extra kosten aan gehad. Binnen de garantie zijn wel o.a. de achterbumper, krukkasskeerring en een computer (airbag, DSTC en/of City Safety) vervangen.
Ervaring met Serva Amersfoort was ook altijd perfect. Vriendelijke lui, auto altijd klaar volgens afspraak en ik kreeg keurige leenauto's mee. Maar daar betaalde de leasemaatschappij gewoon voor natuurlijk.
Tot zover deze minireview. Doei oranje rakker