Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:41:
[...]

Gisteren viel me op dat de actieradius 50km gedaald was toen ik instapte ten opzichte van toen ik de avond ervoor uitstapte, en dat moest dan wel door de standverwarming komen. Dus als hij bij 100km actieradius de standverwarming nog actief zou zijn dan kan het maar zomaar zijn dat je tank "leeg" is als het niet -5°C is maar -20°C, geen hypothetische situatie in Zweden.
Dan is die discussie dus ook opgelost. Een standverwarming is dus niet zuiniger dan gaan rijden en zo je motor en auto opwarmen. Wat ik al eerder betwiste.

Comfort is het natuurlijk wel. Ach, die paar dagen in NL dat we eens moeten krabben overleef ik ook wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Ik heb geen standverwarming, maar als ik s'ochtends de motor start staat de actieradius vaak ook een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:41:
[...]

Gisteren viel me op dat de actieradius 50km gedaald was toen ik instapte ten opzichte van toen ik de avond ervoor uitstapte, en dat moest dan wel door de standverwarming komen. Dus als hij bij 100km actieradius de standverwarming nog actief zou zijn dan kan het maar zomaar zijn dat je tank "leeg" is als het niet -5°C is maar -20°C, geen hypothetische situatie in Zweden.
Ik vind dat het actieradius erg fluctueert, beetje minder zenuwachtig zo wel zo goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:19:
[...]

Ik vind dat het actieradius erg fluctueert, beetje minder zenuwachtig zo wel zo goed zijn.
De actieradius geeft aan hoe ver je nog kunt rijden met met je recente rijstijl. Op zich wel goed dus dat die "zenuwachtig" is want dan zie je het ook direct in je actieradius als je wat rustiger gaat rijden. Het is natuurlijjk net zoiets als zo'n progress bar in Windows waar staat "nog 30 minuten resterend" - is ook maar een inschatting op basis van historische gegevens en geen enkele garantie dat die gegevens een goede afspiegeling zijn van wat er in de toekomst gebeurt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 22:28
Widow schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:49:
[...]

[...]

Kinderen? V60. In een V40 past hooguit een kratje bier achterin, kind.exe wordt kind.rar in een V40 :Y)
Een beetje overdreven niet? ;)
De V40 die ik kan overnemen uitvoerig getest, twee grote harde koffers en twee handbagage koffers passen makkelijk achterin. Ook de kinderwagen van mijn broer paste prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
lochtejans schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:24:
[...]

Een beetje overdreven niet? ;)
De V40 die ik kan overnemen uitvoerig getest, twee grote harde koffers en twee handbagage koffers passen makkelijk achterin. Ook de kinderwagen van mijn broer paste prima ;)
Oh ik bedoelde de achterbank, niet de kofferbak :p

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:41
Widow schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:05:
[...]

Ik heb drie kinderen, en na uitvoerig testen met veel auto's ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat het in geen enkele auto op de achterbank knap past.

Na uitvoerig overleg heb ik toch een V40 besteld, en een Multimac Superclub besteld
:+

Kost wat, maar ik hoef ook geen andere kinderzitjes meer te kopen, of opvolg stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:36
Widow schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:05:
[...]

Achterbank is ook nog niet zo erg als je nu omschrijft :P
Als volwassene is het wellicht niet heel prettig als je lang achterin moet zitten. Ik zit met m'n 1.90 net met m'n hoofd tegen het dak op de buitenste 2 plaatsen bijvoorbeeld. Kortje ritjes van max. een uur zijn goed te doen als ik m'n medepassagiers aanhoor Ik heb alleen achterin gezeten om te passen, ik rij normaal gesproken altijd zelf, dus geen ervaring met zo lang achterin zitten bij een V40 :+
Kinderen zijn veel kleiner (over het algemeen..), dus zeker als je geen kinderzitjes meer nodig hebt moet het geen enkel probleem zijn lijkt me. Geen ervaring met kinderzitjes, dus geen idee hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35
Tankiej schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:59:
[...]

Achterbank is ook nog niet zo erg als je nu omschrijft :P
Als volwassene is het wellicht niet heel prettig als je lang achterin moet zitten. Ik zit met m'n 1.90 net met m'n hoofd tegen het dak op de buitenste 2 plaatsen bijvoorbeeld. Kortje ritjes van max. een uur zijn goed te doen als ik m'n medepassagiers aanhoor Ik heb alleen achterin gezeten om te passen, ik rij normaal gesproken altijd zelf, dus geen ervaring met zo lang achterin zitten bij een V40 :+
Kinderen zijn veel kleiner (over het algemeen..), dus zeker als je geen kinderzitjes meer nodig hebt moet het geen enkel probleem zijn lijkt me. Geen ervaring met kinderzitjes, dus geen idee hoe het dan is.
Precies. Ik vond de achterbank en kofferbak best meevallen na alle horrorverhalen op internet. Met mijn 1.81m kan ik prima achter mijzelf zitten.

Misschien moeten die mensen eens bij een BMW 1-serie gaan kijken. Dát is pas krap op de achterbank. In die auto kon ik dus niet achter mijzelf zitten. Dan zat ik helemaal klem en kon ik mijn voeten niet kwijt. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft iemand weet van vertraging van de levering van de volvo v40 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
sQuare8 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:05:
dat moet je Albantar even vragen :+ :9

(sorry Albantar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 23:23
Tijd voor een nieuwe leaseauto. :) De XC60 is best interessant nu met het Polar+ pakket. Alleen lijkt het hele entertainment systeem een beetje gedateerd... Kun je er lossless WMA of FLAC mee afspelen? En welk formaat USB stick kan ie aan? Kan het niet echt ergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ervaring met een V40 T4 Automaat uit 98'? Verbruik met een normale rijstijl?

Verbruik van m'n 960 begint me nu toch wat te gortig te worden, dus ben aan het rondkijken voor iets anders. Maar wil wel graag redelijk wat luxe. V40 is een 4-cilinder, en weegt "maar" 1310kg, tegenover de 1475 van de 960.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 22:07

Aight!

'A toy robot...'

NoFearCreations schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:56:
Iemand ervaring met een V40 T4 Automaat uit 98'? Verbruik met een normale rijstijl?

Verbruik van m'n 960 begint me nu toch wat te gortig te worden, dus ben aan het rondkijken voor iets anders. Maar wil wel graag redelijk wat luxe. V40 is een 4-cilinder, en weegt "maar" 1310kg, tegenover de 1475 van de 960.
S70 :D, wat was dat een fijne auto zeg. Maar het verbruik zat ook op de 1:10 helaas met de 10 klepper.

Is een gas installatie niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Specs van de 960? :) 2.5 of 3.0? Automaat of handbak?

(donorblok en/of -bak zijn nooit weg... :X ;) )

Ik doe 1:8 met mijn '97 1669kg V90 3.0 (204pk) op gas

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Heren (en misschien dames),

Ik wil over een jaar een andere auto gaan aanschaffen.
Een paar eisen die ik heb zijn:

- Minimaal 2 liter blok
- leuk vermogen (minimaal 150+ PK)
- stationwagon
- mag minimaal 1500 kg trekken
- cruise controle
- wil kunnen kiezen voor automaat.
- momenteel 45.000 per jaar maar kan terug zakken naar 20.000 per jaar
- relatief makkelijk aan te sleutelen.
- budget max € 10.000,- liefst minder zodat ik budget overhoud om goed onderhoud te kunnen plegen (niet standaard beurtje, maar ook dat ik remmen, schokdemper en rubbers kan vervangen)

Nu zit ik zelf aan een Volvo V70 T5 of T5R te denken van tussen 2000 en 2006 op LPG.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke auto op LPG? De ongeblazen motorblokken zijn zeer betrouwbaar op LPG maar hoe zit dit bij de turbo blokken?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THM0 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:48:
Tijd voor een nieuwe leaseauto. :) De XC60 is best interessant nu met het Polar+ pakket. Alleen lijkt het hele entertainment systeem een beetje gedateerd... Kun je er lossless WMA of FLAC mee afspelen? En welk formaat USB stick kan ie aan? Kan het niet echt ergens vinden...
Ik stream middels bluetooth vanaf mijn smartphone met Player Pro flac. Heb eigenlijk het nog niet geprobeerd middels een USB stick. NB: in een V60 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob-T6 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:50:
[...]

Ik heb drie kinderen, en na uitvoerig testen met veel auto's ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat het in geen enkele auto op de achterbank knap past.

Na uitvoerig overleg heb ik toch een V40 besteld, en een Multimac Superclub besteld
:+

Kost wat, maar ik hoef ook geen andere kinderzitjes meer te kopen, of opvolg stoelen.
In een Mondeo ging het makkelijk. Dat ding was echt groot. Een A6 is ook geen probleem. En ik ben 1.94 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
Casejunkie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:29:
Heren (en misschien dames),

Ik wil over een jaar een andere auto gaan aanschaffen.
Een paar eisen die ik heb zijn:

- Minimaal 2 liter blok
- leuk vermogen (minimaal 150+ PK)
- stationwagon
- mag minimaal 1500 kg trekken
- cruise controle
- wil kunnen kiezen voor automaat.
- momenteel 45.000 per jaar maar kan terug zakken naar 20.000 per jaar
- relatief makkelijk aan te sleutelen.
- budget max € 10.000,- liefst minder zodat ik budget overhoud om goed onderhoud te kunnen plegen (niet standaard beurtje, maar ook dat ik remmen, schokdemper en rubbers kan vervangen)

Nu zit ik zelf aan een Volvo V70 T5 of T5R te denken van tussen 2000 en 2006 op LPG.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke auto op LPG? De ongeblazen motorblokken zijn zeer betrouwbaar op LPG maar hoe zit dit bij de turbo blokken?
Voldoet de 2.4T ook niet aan je eisen? Is nl 200pk en die zijn iets goedkoper in onderhoud en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 23-08 14:58
loeberce schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:35:
[...]

Voldoet de 2.4T ook niet aan je eisen? Is nl 200pk en die zijn iets goedkoper in onderhoud en verbruik.
2.4T is inderdaad ook een optie

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt met name aan de specs. Die van mijn collega is tegelijk met die van mij besteld... Hij heeft hem al een maand (D2 Nordic+), de mijne is deze week pas gebouwd (D3 Nordic+ GearTronic). Hangt uiteraard ook een beetje van de productieplaatsen af, soms heb je mazzel dat jouw bestelling goed op een productieplaats past (dealers moeten immers een aantal plekken verplicht afnemen \ reserveren) vrij last minute, wijkt het teveel af kom je wat later in de wachtrij terecht. Mogelijk heb je dan ook nog eens pech met een bepaalde optie of accessoire, dan kan het daardoor nog langer duren.
THM0 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:48:
Korte blik in de handleiding:

http://support.volvocars....84ad4cc5bc0a801e8014c4436

FLAC kan je dus alvast afstrepen.

De V90 heeft bijvoorbeeld veel meer opties:

http://support.volvocars....c8978e0ecc0a801516cee527d

De nieuwe generatie XC60 zal dus meer kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door fredkroket op 02-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De levering van mijn V40 Cross Country D3 was in ieder geval vier weken vertraagd. Voor bestelling werd eind september aangegeven, na bestelling werd dat eind oktober, en medio oktober werd ik gebeld dat het vertraagd werd tot eind november...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02

Ik rij met mijn V40 2.0T (lage druk turbo i.t.t. hoge druk van de T4) uit 1998, handbak, LPI, en 1345 kg met een redelijk normale rijstijl 1 op 9.5. "Oude" automaten gebruiken vaak meer dan een handbak, maar benzine weer minder dan LPG, maar voor realistische cijfers zou ik op Spritmonitor o.i.d. kijken.

2.0T is motorisch trouwens een aanrader, max koppel al bij 1400 toeren o.i.d., rijd heerlijk rustig bijna als een diesel. Ik heb nooit in een T4 gereden, maar als ik in de V70R van mijn broer rij, mis ik echt die kracht bij een laag toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:25:
[...]

In een Mondeo ging het makkelijk. Dat ding was echt groot. Een A6 is ook geen probleem. En ik ben 1.94 meter.
Valt hier buiten budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Die van mij was in de eerste week augustus besteld, levertijd toen waarschijnlijk begin oktober. Dat werd uiteindelijk vorige week vrijdag.
Maar nou had ik niet echt een standaard v40 besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Aight! schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:14:
[...]

S70 :D, wat was dat een fijne auto zeg. Maar het verbruik zat ook op de 1:10 helaas met de 10 klepper.

Is een gas installatie niks voor je?
Daar rij ik te weinig kilometers voor, zit rond de 80/100 in de week. En zo'n grote kosten post is de auto niet meer waard.
Wok schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:42:
[...]

Specs van de 960? :) 2.5 of 3.0? Automaat of handbak?

(donorblok en/of -bak zijn nooit weg... :X ;) )

Ik doe 1:8 met mijn '97 1669kg V90 3.0 (204pk) op gas
2.5 24v Automaat, ben ook van plan om hem te strippen en dan naar het oud ijzer, verkoop levert niet veel op, en kost teveel moeite.
Minneyar schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:02:
[...]

Ik rij met mijn V40 2.0T (lage druk turbo i.t.t. hoge druk van de T4) uit 1998, handbak, LPI, en 1345 kg met een redelijk normale rijstijl 1 op 9.5. "Oude" automaten gebruiken vaak meer dan een handbak, maar benzine weer minder dan LPG, maar voor realistische cijfers zou ik op Spritmonitor o.i.d. kijken.

2.0T is motorisch trouwens een aanrader, max koppel al bij 1400 toeren o.i.d., rijd heerlijk rustig bijna als een diesel. Ik heb nooit in een T4 gereden, maar als ik in de V70R van mijn broer rij, mis ik echt die kracht bij een laag toerental.
De 960 zit denk rond de 1:7, en dan rijdt ik erg rustig. Hoopte dat een 4-cilinder en minder gewicht me wel boven de 1:10 zou krijgen. T4 die ik op het oog hebt is al gechipt, zou 200pk en een boel meer koppel moet hebben.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
1 op 7 maar? Mijn 740 Turbo doet 1 op 9,5 nu de kickdown weer goed is afgesteld, injectoren en het binnenwerk van de turbo is vervangen. Dus geen oliespoor meer tot in de uitlaat. En dan hoef ik er niet eens rustig mee aan te doen.

En wel een heel speciaal model van een 960/v90 als je 1669kg kunt wegen. Max gewicht voor de 3.0 ltr met alle opties is 1541kg. Behalve rijklaar is 1641kg, dit komt doordat de auto is volgetankt. Dat is het grappige, ding en zijn voorgangers worden tanks genoemd. Maar een gemiddelde moderne auto weegt meer.

[ Voor 11% gewijzigd door sugarlee89 op 02-12-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vroeger werd de 340 ook een (kleine) tank genoemd, maar nu wordt denk ik eerder de term koekblik gebruikt :P Niet helemaal terecht trouwens want hij heeft bijvoorbeeld wel verstevigingsbalken in de portieren en volgens mij zelfs kooiconstructie/kreukelzone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bigs schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:59:
Vroeger werd de 340 ook een (kleine) tank genoemd, maar nu wordt denk ik eerder de term koekblik gebruikt :P Niet helemaal terecht trouwens want hij heeft bijvoorbeeld wel verstevigingsbalken in de portieren en volgens mij zelfs kooiconstructie/kreukelzone.
Ik heb een keer bij mijn 440 de binnenvoering van de deur eruit gehad (slot moest ik smeren), maar toen was de SIPS gewon een stuk karton :|

Bij mijn V70 zal er wel echt iets tussen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Ik moet er op terug komen, een V60 weegt iets over 1600 in zwaarste uitvoering. Een V70n 1650. Een 740 Turbo/ 960 1550kg.

Dus zoveel zijn de gewichten nu ook weer niet gestegen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:08:
[...]

Ik heb een keer bij mijn 440 de binnenvoering van de deur eruit gehad (slot moest ik smeren), maar toen was de SIPS gewon een stuk karton :|

Bij mijn V70 zal er wel echt iets tussen zitten :P
Dat was een ronde stalenbalk in de deur en geen stuk karton

En eigenlijk is SIPS pas echt bij de 850 SIPS te noemen.

Afbeeldingslocatie: https://www.wothrline.com/images/Hifi/DLSUW10digital.jpg

Kijk maar waar het SIPS logo staat, dat is die rare bult in de deuropening onderin. Dat zorgt ervoor dat de deur zich niet in jou propt.

Bij de 740/940/440 is wel SIPS geintroduceerd, maar SIPS mag je het niet noemen, want daar was het gewoon alleen de ronde stalenbuis in de deur. En dat is een onderdeel van SIPS en niet SIPS volledig. Marketing truc dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

sugarlee89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:13:
[...]

Dat was een ronde stalenbalk in de deur en geen stuk karton

En eigenlijk is SIPS pas echt bij de 850 SIPS te noemen.

[afbeelding]

Kijk maar waar het SIPS logo staat, dat is die rare bult in de deuropening onderin. Dat zorgt ervoor dat de deur zich niet in jou propt.

Bij de 740/940/440 is wel SIPS geintroduceerd, maar SIPS mag je het niet noemen, want daar was het gewoon alleen de ronde stalenbuis in de deur. En dat is een onderdeel van SIPS en niet SIPS volledig. Marketing truc dus.
Ook in de 440? Dacht altijd dat het in de deur zat, dan zou het wel gewoon isolatie zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://esd.volvocars.com/imageweb/f795eff1-8c8d-4c78-9a5a-ea0e98f94eef.jpg

Nu is het veel mooier geintegreerd in het voertuig. Je ziet die bult niet meer in de deurpost, trek maar eens de deur open bij een V60.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvwYXGDyuRWVm117op-u1NIbTeQmqMpWoP58X3NHWjIqNpCpCKlA

Bij de V70n zie je die bult ook gewoon nog.

Afbeeldingslocatie: https://i104.photobucket.com/albums/m186/camerod77/IMG_6487.jpg

Verder in de deur lettelijk een ronde stalenbuis (440/7/9/850 iig die ik gesloopt heb) die zorgt dat de deur zicht niet al te veel vervormd en blijft hangen op dat SIPS punt in de deurpost.

Als je 440/460 'SIPS'heeft. dan heb je een vierkant plaatje op je kaartenbak zitten waar SIPS op staat. Modeljaar 91 geintroduceerd. Toen ook bij de 440/460/7xx0/9xx. Maar de eerste Volvo echt ontworpen met SIPS in het achterhoofd was de 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

sugarlee89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:44:
1 op 7 maar? Mijn 740 Turbo doet 1 op 9,5 nu de kickdown weer goed is afgesteld, injectoren en het binnenwerk van de turbo is vervangen. Dus geen oliespoor meer tot in de uitlaat. En dan hoef ik er niet eens rustig mee aan te doen.

En wel een heel speciaal model van een 960/v90 als je 1669kg kunt wegen. Max gewicht voor de 3.0 ltr met alle opties is 1541kg. Behalve rijklaar is 1641kg, dit komt doordat de auto is volgetankt. Dat is het grappige, ding en zijn voorgangers worden tanks genoemd. Maar een gemiddelde moderne auto weegt meer.
Moet wel zeggen dat het lambda lampje brandde toen ik de auto kocht. Bolletje heb ik er toen de tijd uitgehaald, omdat ik niet van plan was lang met de auto te gaan rijden. Dat is nu meer dan 2 jaar geleden. :P
960 is zelfs de auto die ik het langst in bezit heb gehad tot nu toe.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

NoFearCreations schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:14:
[...]
2.5 24v Automaat, ben ook van plan om hem te strippen en dan naar het oud ijzer, verkoop levert niet veel op, en kost teveel moeite.
offtopic:
Wat voor interieur zit erin? Als je gaat strippen, heb ik serieus interesse in onderdelen. Afhankelijk van de uitvoering wil ik hem misschien wel in zijn geheel overnemen
[...]
De 960 zit denk rond de 1:7, en dan rijdt ik erg rustig. Hoopte dat een 4-cilinder en minder gewicht me wel boven de 1:10 zou krijgen. T4 die ik op het oog hebt is al gechipt, zou 200pk en een boel meer koppel moet hebben.
1:7 :o Da's wel heel fors, al zit je met 80-100 km per week natuurlijk wel nooit op bedrijfstemperatuur te rijden... In zulke omstandigheden zal een beetje vierpitter ook niet veel beter dan 1:10 doen (of je moet zo'n broodtrommeltje op wielen gaan rijden).
sugarlee89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:44:

De mijne staat toch echt voor 16698kg op kenteken. Is wel inclusief 77liter gastank en verstevigde trekhaak (1900kg trekgewicht). Op de Fahrzeugschein staat zelfs een 'Leergewicht' vermeld van 1707kg... Blijkbaar heeft de RDW daar de 100kg 'rijklaar' vanaf getrokken (en is bij de gasombouw er weer extra gewicht bij gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wok schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:07:
[...]

offtopic:
Wat voor interieur zit erin? Als je gaat strippen, heb ik serieus interesse in onderdelen. Afhankelijk van de uitvoering wil ik hem misschien wel in zijn geheel overnemen

[...]

1:7 :o Da's wel heel fors, al zit je met 80-100 km per week natuurlijk wel nooit op bedrijfstemperatuur te rijden... In zulke omstandigheden zal een beetje vierpitter ook niet veel beter dan 1:10 doen (of je moet zo'n broodtrommeltje op wielen gaan rijden).
Zwart leer, electrisch en verwarmd. Maar als ik heb strip houd ik dat zelf, is nog in buitengewoon goede staat voor 422k kilometers.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

NoFearCreations schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:56:
[...]

Zwart leer, electrisch en verwarmd. Maar als ik heb strip houd ik dat zelf, is nog in buitengewoon goede staat voor 422k kilometers.
offtopic:
Ok... ik zoek zelf beige (kleurcode 6660) interieurdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Grappig detail gevonden deze week.
Zodra je de auto op parkeerverlichting zet met draaiende motor is er niets aan de hand.
Ga je dan in het donker rijden worden bijna direct de Thorhammer naar 100% verlichting gezet, gevolgd door een melding dat je de verlichtingsknop moet goed zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

X-post vanuit SJAT:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5457/31357620666_5e64b3b5da_b.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bekende klok zo.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^
Zolang de kosten binnen de perken blijven, hoop ik hier nog wel een paar jaar tegenaan te kijken... Sowieso wil ik naar het half miljoen (dat haal ik ws. komend najaar) en - als er niet teveel werk aan zit - wil ik er dan nog zeker een ton bij draaien (drie jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Als de mijne niet zoveel zou verbruiken zou hij misschien ook nog wel blijven. Al moeten er voor de volgende apk waarschijnlijk wel nieuew schokbrekers achter onder, en die zijn stervens duur.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Nivomats zeker? Dat is inderdaad even huilen met €400 per stuk :X De mijne zijn gelukkig nog goed. Maar weet je zeker dat de nivomats versleten zijn? Staat de achterkant van je auto op de goede hoogte direct na een rit, dan zijn ze meestal nog goed. Het is normaal dat de 'kont' inzakt na een paar uur stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hij komt nog wel goed omhoog, maar hij deint heel erg in de kont.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Misschien een stuggere bladveer plaatsen? Ik heb er toevallig een liggen (van een sedan zonder nivomats; schijnt dus de meest stugge versie te zijn). Zou onder de mijne moeten komen, maar het blijkt dat ik een af-fabriek verlagingsset onder mijn V90 heb zitten... Ik heb ook een heel andere andere (veel kleinere) bladveer onder mijn auto dan standaard.. Met de stuggere bladveer zou mijn auto dan ook veel te ver omhoog komen.... Ik ben dus nu op zoek naar een standaard bladveer voor een V90/960-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb ik wel aan zitten denken, maar schijnt dat het best veel werk is, en eigenlijk niet aan te raden zonder brug.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 18:17

Joostk

Barkrukprofeet

Je hoeft niet perse Nivomats te plaatsen er zijn ook normale schokbrekers te koop. Iig wel voor een 850 en V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag een toertochtje gemaakt. Wat leuk heuvellandschap meegepakt en een stukje Autobahn. Damn wat rijdt die auto heerlijk zeg. Super soepel in de heuvels, en op de Autobahn met alle remmen los ook boven de 200 nog zo vast als een huis op de weg, voelt niet anders aan dan bij 100. Gewoon fenomenaal, een auto zoals een auto hoort te zijn. :D

(Dat was trouwens voor het allereerst dat ik 200+ op de teller zag staan, ook wel een leuke mijlpaal. Alle auto's die ik tot nu toe heb gehad hielden het ergens tussen 180 en 200 voor gezien. Ik kwam nu tot 207 op het dashboard, 201 op de GPS, en als ik had er denk ik nog wat meer uit kunnen persen als er wat meer ruimte was om dat te doen, maar toen ik eenmaal die snelheid bereikt had kwam het bordje "Niederlande" in zicht en ging het gas er dus alvast weer af...)

[ Voor 41% gewijzigd door Mx. Alba op 04-12-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Joostk schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:23:
Je hoeft niet perse Nivomats te plaatsen er zijn ook normale schokbrekers te koop. Iig wel voor een 850 en V70.
Helaas is de bevestiging compleet anders, dus je kan niet zo 1,2,3, een ander soort schokbrekers eronder zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34

-tom-562

Oliesjeik

sugarlee89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:09:
Ik moet er op terug komen, een V60 weegt iets over 1600 in zwaarste uitvoering. Een V70n 1650. Een 740 Turbo/ 960 1550kg.

Dus zoveel zijn de gewichten nu ook weer niet gestegen,
Dat lijkt mij apart, mijn 940 turbo was 1350 kg o.i.d. :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Vandaag een USB met de update voor het navigatiesysteem (Sensus, V60 2016) in de auto gestopt. Halverwege geeft hij aan dat de update is mislukt en hij de USB niet kan lezen (had hem door Volvo software laten controleren) nu doet de hele navigatie het niet meer en blijft hij constant op het zelfde schermpje staan bij NAV mode.

Ik ga hem morgen opnieuw downloaden en erin stoppen, hopen dat ie het dan weer doet! Iemand anders hier ervaring mee? Leek me eigenlijk heel simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm als ik probeer de On Call app te openen dan krijg ik "Er is een onbekende serverfout opgetreden." Hebben anderen dit ook? Gezien de foutmelding zou ik zeggen van wel maar bevestiging is altijd goed voor de gemoedsrust. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:00

Freedive

] Ken sent me _

Mx. Alba schreef op maandag 5 december 2016 @ 06:54:
Hmmmmm als ik probeer de On Call app te openen dan krijg ik "Er is een onbekende serverfout opgetreden." Hebben anderen dit ook? Gezien de foutmelding zou ik zeggen van wel maar bevestiging is altijd goed voor de gemoedsrust. :)
Jep zelfde hier, sinds gisteravond al trouwens. De VOC app is toch niet zo heel betrouwbaar :-(

Update 0720
Lijkt het weer te doen, oef gelukkig toch niet krabben ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Freedive op 05-12-2016 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, die melding krijg ik ook af en toe. Gelukkig nooit op momenten dat het niet uit komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

TweakTweet schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:35:
Vandaag een USB met de update voor het navigatiesysteem (Sensus, V60 2016) in de auto gestopt. Halverwege geeft hij aan dat de update is mislukt en hij de USB niet kan lezen (had hem door Volvo software laten controleren) nu doet de hele navigatie het niet meer en blijft hij constant op het zelfde schermpje staan bij NAV mode.

Ik ga hem morgen opnieuw downloaden en erin stoppen, hopen dat ie het dan weer doet! Iemand anders hier ervaring mee? Leek me eigenlijk heel simpel...
Heb nu drie keer een update gedaan, een keer was de auto uitgevallen. Opnieuw starten en hij ging weer. Andere twee keren gewoon ruim twee uur laten doen en gelukt. USB stick geformatteerd en mapstructuur aangehouden?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoe snel merkt jullie navigatie een file op?
Ik rij bij knooppunt Empel er altijd vol in en als ik er al even stil sta komt de navi ineens "er is een vertraging, wilt u een andere route?"

Goh! Die vertraging had ik nog niet ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Traag. Bijna altijd te laat. Of hij meld iets er dan is er niks aan de hand.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:07:
[...]

Ik vind 1:10 voor een V40 T4 behoorlijk fors. Ik rij op mijn woonwerktraject 1:11-1:12 met een V70n T5 geartronic en die heeft ook nog eens 100pk meer (normaal rijgedrag, 25km enkele reis 80/20 snelweg/binnenweg)

Maar misschien ligt dat aan het puntje 'normaal rijgedrag' :P Met een beetje 'leuk' rijgedrag wordt het al snel 1:8
Mx. Alba schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:16:
Vandaag een toertochtje gemaakt. Wat leuk heuvellandschap meegepakt en een stukje Autobahn. Damn wat rijdt die auto heerlijk zeg. Super soepel in de heuvels, en op de Autobahn met alle remmen los ook boven de 200 nog zo vast als een huis op de weg, voelt niet anders aan dan bij 100. Gewoon fenomenaal, een auto zoals een auto hoort te zijn. :D

(Dat was trouwens voor het allereerst dat ik 200+ op de teller zag staan, ook wel een leuke mijlpaal. Alle auto's die ik tot nu toe heb gehad hielden het ergens tussen 180 en 200 voor gezien. Ik kwam nu tot 207 op het dashboard, 201 op de GPS, en als ik had er denk ik nog wat meer uit kunnen persen als er wat meer ruimte was om dat te doen, maar toen ik eenmaal die snelheid bereikt had kwam het bordje "Niederlande" in zicht en ging het gas er dus alvast weer af...)
Goed om te horen dat je lange wachten de moeite waard is geweest d:)b
Hij zou 210km/u moeten kunnen halen, inderdaad nog iets meer er uit knijpen de volgende keer!

edit; enkele rijs :')

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
RZor schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:29:
Traag. Bijna altijd te laat. Of hij meld iets er dan is er niks aan de hand.
hmpf... daar heb je dus ook geen zak aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 15:35
PdeBie schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:43:
[...]

hmpf... daar heb je dus ook geen zak aan
Ik heb een goedkope universele mount besteld voor mijn telefoon. Ik ga die gebruiken aangezien file-meldingen e.d. een stuk accurater zijn.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
RZor schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:53:
[...]

Heb nu drie keer een update gedaan, een keer was de auto uitgevallen. Opnieuw starten en hij ging weer. Andere twee keren gewoon ruim twee uur laten doen en gelukt. USB stick geformatteerd en mapstructuur aangehouden?
Nieuwe USB, geformatteerd, vanuit Volvo programma meteen op de USB gedownload en in de auto gestopt.
Hij heeft ca. 30 min. gewoon goed ge-update maar daarna gaf hij de foutmelding. Helpt niet om de auto opnieuw aan te zetten ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TweakTweet schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:35:

Had hetzelfde in mijn V40. Wanneer ik exit koos begon hij op een gegeven moment gewoon weer opnieuw met updaten, maar wel op het punt waar hij gebleven was. Zo heb ik met ongeveer 10-15x exit klikken gewoon het eind gehaald en werkt mijn navigatie gewoon zoals het hoort. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:20
Mx. Alba schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:16:

Toch apart, mijn Volvo V40 D3 (oktober 2016) is gewoon netjes begrensd op 199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet hoe de begrenzer precies ingrijpt, maar ik kreeg mijn D4 (lease variant) ook al eens boven de 200 op de teller. (tot 202, toen greep de begrenzer in). Op ander moment had ik dat al bij 191 op de teller. Officieel getal is 190 volgens documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bacardicoconut schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:00:
[...]

Toch apart, mijn Volvo V40 D3 (oktober 2017) is gewoon netjes begrensd op 199.
Volgens mij is de MY17 V40 D3 begrensd op 210. (En hoe kom je aan een V40 uit oktober 2017? Hoe pas je die door de deur van je Tardis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Mx. Alba schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is de MY17 V40 D3 begrensd op 210. (En hoe kom je aan een V40 uit oktober 2017? Hoe pas je die door de deur van je Tardis?)
Inderdaad, oktober 2016, model MY17 :+

Maar mijn v40 D3 gaat toch echt maar tot 199 en dan grijpt de begrenzen voelbaar in, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bacardicoconut schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:48:
[...]

Inderdaad, oktober 2016, model MY17 :+

Maar mijn v40 D3 gaat toch echt maar tot 199 en dan grijpt de begrenzen voelbaar in, erg irritant.
Vreemd, want ik trapte mijn V40 Cross Country D3 gisteren zo naar de 207. De laatste kilometertjes komen er mondjesmaat bij, maar ik heb niet het idee dat ik tegen een begrenzer aanliep maar gewoon tegen het maximale vermogen dat de auto kon leveren.

Ho wacht eens... Hoe had je je instrumentenpaneel ingesteld? Misschien dat als je die op Performance zet, de begrenzer eraf gaat? Want die heb ik standaard op Performance staan, namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Mx. Alba schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:51:
[...]
Ho wacht eens... Hoe had je je instrumentenpaneel ingesteld? Misschien dat als je die op Performance zet, de begrenzer eraf gaat? Want die heb ik standaard op Performance staan, namelijk...
Die staat bij mij ook op performance, dit lijkt me ook verder niet van invloed om eerlijk te zijn.
Snap het ook niet, misschien toch maar eens de dealer vragen waarom het per auto verschilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De begrenzing is afhankelijk van de banden die je eronder hebt zitten. De Business uitvoering heeft bijvoorbeeld standaard banden uit een lage snelheidsklassen dus wordt af-fabriek de begrenzer erop gezet. Dus voordat je die eraf laat halen eerst betere banden monteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Well... f*ck... _Exact_ bij 475.000km stond ik vanavond stil met een defecte dynamo... -O- :')

Een paar flinke tikken erop was gelukkig voldoende om me weer op weg te brengen voor de laatste 40km naar huis, al gaf-ie er na 20km weer de brui aan... paar kilometer voor thuis gingen er weer allerlei storingslamjes aan en een paar honderd meter voor thuis ging de dashboardverlichting weer uit... Morgen maar even een paar offertes opvragen voor een nieuwe dynamo inclusief meteen dan maar een nieuwe distributie- en multiriem (doe stonden namelijk sowieso op de rol voor bij de 490k-500k km)... Dág zuurverdiende centjes... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bigs schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:06:
De begrenzing is afhankelijk van de banden die je eronder hebt zitten. De Business uitvoering heeft bijvoorbeeld standaard banden uit een lage snelheidsklassen dus wordt af-fabriek de begrenzer erop gezet. Dus voordat je die eraf laat halen eerst betere banden monteren ;)
Sterker nog... Alle uitvoeringen hebben dat vanaf een bepaald moment. Op dit moment zijn alle diesels in de V40 op 190 gemaximaliseerd. Het scheelt een paar gram CO2 door de auto af-fabriek met eco banden uit te rusten, scheelt voor iedereen ook weer in de BPM.

Een D3 of D4 heeft hier een uitstoot van 96 gram CO2 (en een topsnelheid van 190), terwijl in Duitsland heeft een D3 of D4 een uitstoot van 99 gram CO2 en een topsnelheid van 210 of 230.

In Duitland krijg je hem dan af-fabriek met 17" velgen (vanaf Inscription), een high performance spoiler vanaf de D3 (hier vanaf D4) en geen begrenzer. Die 3 gram zou dit jaar slechts € 466,29 aan BPM schelen, alleen zullen de bandjes nog wat duurder zijn. Wordt tijd dat ze met die onzinnige regelgeving gaan stoppen. Jan-en-alleman monteert achteraf 18" en stoot daarmee een veelvoud uit van de 3 gram die bespaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe komt het dan dat ik 207km/h kon rijden met nog wat over, dus kennelijk top op 210km/h (op de teller).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:40:
Hoe komt het dan dat ik 207km/h kon rijden met nog wat over, dus kennelijk top op 210km/h (op de teller).
We hebben het hier over de V40 :). Jij hebt een veel exclusiever model ;), de V40 CC. Daarbij zijn die restricties er niet.

Als je de Duitse site vergelijkt met de Nederlandse, dan zie je dat bij de V40 CC de uitstoot ook gelijk ligt. Bij de V40 (dat is de dozenschuiver) zit er gewoon een aantal gram tussen.

Dus het kan inderdaad makkelijk zijn dat je die snelheid gewoon gehaald hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare8
  • Nu online
Ben er net achtergekomen dat een d3 r-design een zwarte omlijsting heeft rond te ramen. De crhome omlijsting heeft toch net dat tikkeltje meer vind ik! :)

Dealer is aan het wachten op de papieren van Volvo, weten de kenners hier hoelang dat dat ongeveer duurt? :p Het is inderdaad waar wat ze zeggen, de laatste dagen/weken wachten zijn de ergste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Het update-probleem van de navigatie is opgelost. Opnieuw het bestand gedownload op de USB, nu was hij binnen 30 minuten klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:40
bacardicoconut schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:00:
[...]

Die staat bij mij ook op performance, dit lijkt me ook verder niet van invloed om eerlijk te zijn.
Snap het ook niet, misschien toch maar eens de dealer vragen waarom het per auto verschilt.
De performance instelling is alleen visueel, doet helemaal niets qua motormanagement.
Het performance thema laat je wel de begrenzer zien. Bij 199 zie je de gevraagde power in de powermeter (rechterkant van je instrumenten) dalen, zonder dat je gas los laat.
Tenminste,dat is mijn ervaring bij een V40 D2 model 2016.

Mogelijk dat er een verschil in de Cross Country zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
sQuare8 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:59:
Ben er net achtergekomen dat een d3 r-design een zwarte omlijsting heeft rond te ramen. De crhome omlijsting heeft toch net dat tikkeltje meer vind ik! :)

Dealer is aan het wachten op de papieren van Volvo, weten de kenners hier hoelang dat dat ongeveer duurt? :p Het is inderdaad waar wat ze zeggen, de laatste dagen/weken wachten zijn de ergste!
Lijkt mooi dat chrome inderdaad, had het op mijn vorige V40 ook. Alleen het wordt snel minder door o.a. het weer wat erin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bacardicoconut schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:28:
[...]

Lijkt mooi dat chrome inderdaad, had het op mijn vorige V40 ook. Alleen het wordt snel minder door o.a. het weer wat erin gaat zitten.
... en vingerafdrukken erop.

[edit]

Collega belt me net. Of ik morgen naar Groningen kan want daar hebben een paar urgente probleempjes zich opgestapeld... Jaaaaa lekker door de Country Crossen! *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 06-12-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:34:
[...]

... en vingerafdrukken erop.

[edit]

Collega belt me net. Of ik morgen naar Groningen kan want daar hebben een paar urgente probleempjes zich opgestapeld... Jaaaaa lekker door de Country Crossen! *O*
Wordt het geen tijd om een nieuwe auto uit te gaan zoeken? Je hebt al bijna een km stand van 5 cijfers. Ik moet nog even geduld hebben, heb pas 3865 km op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:07:
[...]

Wordt het geen tijd om een nieuwe auto uit te gaan zoeken? Je hebt al bijna een km stand van 5 cijfers. Ik moet nog even geduld hebben, heb pas 3865 km op de klok.
2784 nog maar. Morgen komt er nog zo'n 160 bij dus gemiddeld 1000 per week. Valt wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:19:
[...]

2784 nog maar. Morgen komt er nog zo'n 160 bij dus gemiddeld 1000 per week. Valt wel mee toch?
Dan lopen we een beetje gelijk op.
Kun jij wel vriendjes worden met de navi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:53:
[...]

Dan lopen we een beetje gelijk op.
Kun jij wel vriendjes worden met de navi?
Ik gebruik Waze. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Ik gebruik al 8 jaar TomTom en die ga ik nu ook maar weer gebruiken. Die is toch net iets logischer en de verkeersinfo vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja je zou verwachten dat de navigatie van een auto met internetverbinding toch minstens actuele bruikbare verkeersinformatie zou hebben... Ik vind het geweldig hoe de volgende turn in het dashboard komt te staan maar in de spits is de navigatie eigenlijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In de spits in de randstad is verkeersinformatie op dit moment in navigatie sowieso nagenoeg onbruikbaar. Of het nu actueel is of niet. De ongelukken volgen elkaar zo snel op dat je er niet voor om kunt gaan rijden. En soms worden ongelukken snel opgeruimd en sommige duren 2 uur. Alleen voor die laatste categorie is verkeersinformatie dan nuttig als de omrijwegen niet ook vast staan vanwege een ongeluk.

Voorbeeld gisteren: A4 ongeluk. Omrijroute A44 niet bruikbaar vanwege zelfde ongeluk, omrijroute A2 aangeraden, maar ook die was binnen no-time vast door ongeluk. Was je door je navi dus die kant opgestuurd, had je er ook nog steeds langer over gedaan. Alle binnendoorwegen door groene-hart waren ook vol.

Voorbeeld 2 was de belemmering bij de drechttunnel op de a16. Omrijden had geen enkele zin, want in steenbergen was de treinovergang geblokkeerd en de A29 was ook geblokkeerd.

Algemene ervaring is dat je beter thuis kunt blijven voor die ernstige blokkades door ongelukken en dat je beter op de snelwegen kunt blijven voor de kleine categorie ongelukken. Ik moet altijd weer lachen om de collega's die denken dat TomTom ze de snelste route geeft vanwege de actuele reisinformatie, ze via de binnendoorwegen leidt en dan vergelijk met mijn eigen reistijd door 10 minuten eerder of later te vertrekken en op de originele route/snelweg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch doet Waze het wel redelijk, leert mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Reinier

\o/

Ik ben nog een paar dagen Volvo-rijder. Aanstaande maandag kan ik zijn vervanger ophalen bij de dealer. Dus ik ga ervan uit dat de V40 dan ook ingeleverd moet worden (al heeft de leasemaatschappij daar nog niks over laten weten) ;)
Ik heb dus vier jaar plus een week gereden in een MY2013 V40 D2 Summum in Vibrant Copper (de oude D2, dus 115 pk en 270 Nm als ik het goed heb). Hij gaat weg met 148.000 km op de klok. De Summum van eind 2012 had o.a. leder en Xenon en ik had de Intro Line waarbij je voor een appel en een ei navigatie en achteruitrijcamera kreeg. Verder had ik er nog een alarm op (die elk jaar met oud & nieuw af ging :D ), afneembare trekhaak en nog wat losse dingetjes.
Hele fijne auto en ik ga hem een soort van missen. Lekker compact maar toch redelijk ruim van binnen voor de bestuurder, achterbank hield niet over maar dat is een bekend issue, kofferbak was 48 weken per jaar groot genoeg en alleen met vakanties te krap. Weekendje weg met vrouw & kind betekende steevast dat de dakkoffer erop ging.
Naast het reguliere onderhoud heb ik heeft de leasemij er geen bijzondere extra kosten aan gehad. Binnen de garantie zijn wel o.a. de achterbumper, krukkasskeerring en een computer (airbag, DSTC en/of City Safety) vervangen.
Ervaring met Serva Amersfoort was ook altijd perfect. Vriendelijke lui, auto altijd klaar volgens afspraak en ik kreeg keurige leenauto's mee. Maar daar betaalde de leasemaatschappij gewoon voor natuurlijk.

Tot zover deze minireview. Doei oranje rakker :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Nu online
Reinier schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:01:
Ik ben nog een paar dagen Volvo-rijder. Aanstaande maandag kan ik zijn vervanger ophalen bij de dealer. Dus ik ga ervan uit dat de V40 dan ook ingeleverd moet worden (al heeft de leasemaatschappij daar nog niks over laten weten) ;)
Ik heb dus vier jaar plus een week gereden in een MY2013 V40 D2 Summum in Vibrant Copper (de oude D2, dus 115 pk en 270 Nm als ik het goed heb). Hij gaat weg met 148.000 km op de klok. De Summum van eind 2012 had o.a. leder en Xenon en ik had de Intro Line waarbij je voor een appel en een ei navigatie en achteruitrijcamera kreeg. Verder had ik er nog een alarm op (die elk jaar met oud & nieuw af ging :D ), afneembare trekhaak en nog wat losse dingetjes.
Hele fijne auto en ik ga hem een soort van missen. Lekker compact maar toch redelijk ruim van binnen voor de bestuurder, achterbank hield niet over maar dat is een bekend issue, kofferbak was 48 weken per jaar groot genoeg en alleen met vakanties te krap. Weekendje weg met vrouw & kind betekende steevast dat de dakkoffer erop ging.
Naast het reguliere onderhoud heb ik heeft de leasemij er geen bijzondere extra kosten aan gehad. Binnen de garantie zijn wel o.a. de achterbumper, krukkasskeerring en een computer (airbag, DSTC en/of City Safety) vervangen.
Ervaring met Serva Amersfoort was ook altijd perfect. Vriendelijke lui, auto altijd klaar volgens afspraak en ik kreeg keurige leenauto's mee. Maar daar betaalde de leasemaatschappij gewoon voor natuurlijk.

Leuke review ;) Door wat zal hij vervagnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

sQuare8 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:32:
[...]

Leuke review ;) Door wat zal hij vervagnen worden?
Thanks! Een donkergrijze Ford Mondeo 1.5 TDCi vijfdeurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 18:17

Joostk

Barkrukprofeet

Reinier schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:01:

Vind een krukaskeerring en die computer vervangen toch wel behoorlijk slecht voor zo'n jonge auto.
Wat was er met de achterbumper gebeurd dat ie vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja vind ik ook wel. Die keerring vond de dealer ook merkwaardig. Die computerstoring kwam volgens mij vaker voor, ik meen dat daar ook discussie over was op het Volvo-forum.
In het begin was de maatvoering van de bumpers niet goed waardoor de lak afsleet op een paar plekken. Er zijn toen massaal bumpers vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ben je daar nog tevreden over? Ik gebruik het nu een tijd en in het begin werd ik geregeld echt langs files geleid (bijvoorbeeld op de A15 eraf bij Arkel, uiteindelijk door Gorinchem en dan de A27 op). Tegenwoordig lijkt hij nooit meer de route dynamisch bij te werken, het gebeurd nog een enkele keer en dan pakt hij met name hoofdwegen. Plus dat ik al een aantal keer dacht; nou ja laat ik die paar minuten file (volgens waze) maar pakken, blijkt er niet eens file te staan.
Get!em schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:32:
Voorbeeld 2 was de belemmering bij de drechttunnel op de a16. Omrijden had geen enkele zin, want in steenbergen was de treinovergang geblokkeerd en de A29 was ook geblokkeerd.
Damn! En ik altijd maar naar Roosendaal of Bergen op Zoom rijden als ik met de trein wil! Waar ligt de treinovergang in Steenbergen dan :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:46:
Ben je daar nog tevreden over? Ik gebruik het nu een tijd en in het begin werd ik geregeld echt langs files geleid (bijvoorbeeld op de A15 eraf bij Arkel, uiteindelijk door Gorinchem en dan de A27 op). Tegenwoordig lijkt hij nooit meer de route dynamisch bij te werken, het gebeurd nog een enkele keer en dan pakt hij met name hoofdwegen. Plus dat ik al een aantal keer dacht; nou ja laat ik die paar minuten file (volgens waze) maar pakken, blijkt er niet eens file te staan.
Ik ben er tevredener over dan over andere beschikbare systemen in ieder geval. Het is uiteraard niet perfect, maar er wordt wel constant aan gewerkt om het beter te maken.

Als je trouwens zelf één van de drie voorgestelde routes hebt gekozen, dan past Waze daarna je route niet meer automatisch aan. Dat verklaart bij veel mensen waarom Waze soms niet vanzelf meer een betere route vindt. Verder valt of staat de kwaliteit van de actuele verkeersinformatie natuurlijk bij het aantal Wazers, en dat groeit nog steeds gestaag. Maar ook als er op een bepaalde weg recent geen Wazers hebben gereden, dan gebruikt Waze tegenwoordig de snelheidsinformatie van Google Traffic. Misschien verklaart dat waarom de kleinste wegen tegenwoordig minder aangeboden worden. Vroeger zou Waze daar geen actuele informatie over hebben en dus uitgaan van de gemiddelde snelheid die daar gereden werd. Op een afgelegen 60km-weg zou dat misschien ook vertekend zijn door een paar mensen die er met 100km/h doorheen gejakkerd hebben. Als Google wel recente info heeft waaruit blijkt dat daar op dit moment gemiddeld 40 gereden wordt ipv 80, dan is zo'n route al snel niet optimaal meer.

En ook met Waze sta ik regelmatig in de file. Maar ja, er moeten nou eenmaal een aantal Wazers in de file staan zodat andere Wazers eromheen geleid kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

fredkroket schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:46:
[...]

Damn! En ik altijd maar naar Roosendaal of Bergen op Zoom rijden als ik met de trein wil! Waar ligt de treinovergang in Steenbergen dan :P.
Dank voor correctie, Zevenbergen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:04:
[...]

Thanks! Een donkergrijze Ford Mondeo 1.5 TDCi vijfdeurs :)
Succes ermee. Mijn laatste leasebak was een Mondeo. Nooit maar dan ook nooit meer een Ford.. Die auto trok vanaf de eerste km naar rechts, en niet zo'n beetje ook. Ze hebben het er nooit uit kunnen krijgen en de importeur trok zijn handen ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:28:
[...]

Succes ermee. Mijn laatste leasebak was een Mondeo. Nooit maar dan ook nooit meer een Ford.. Die auto trok vanaf de eerste km naar rechts, en niet zo'n beetje ook. Ze hebben het er nooit uit kunnen krijgen en de importeur trok zijn handen ervan af.
Da's balen! Maar je kunt van elk merk een lemon krijgen.
Ook N=1: met de Fiesta van m'n vrouw is niks mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:31:
[...]

Da's balen! Maar je kunt van elk merk een lemon krijgen.
Ook N=1: met de Fiesta van m'n vrouw is niks mis :)
Fietstas. :+

Heb heel lang geleden een XR2 gehad uit Duitsland. Mooie tijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:59
Vandaag 1 week de V40 in het bezit. Nog steeds erg blij met de keuze.
Misschien de velgen vervangen door 18 inch Ixion (nu 16 inch) en Xenon alleen als het origineel kan.

De kentekenhouder met dealer reclame eraf gehaald, nu hopen dat ze hem niet vervangen bij onderhoud volgend jaar :O

Foto's;

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/6jxmsl4cb/IMG_4773.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/jdvolxhrv/IMG_4775.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/u5xuermm3/IMG_4779.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/z8f69jvwb/IMG_4784.jpg

Volvo V40 D4 Summum uit 2014 (model 2015 / 1420)
- Keyless en alarm (verzekering scheelt maar 2,- p/m 8)7 )
- Harman Kardon
- Parkeer camera
- business pack
- verwarmde stoelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

xares schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:11:
Vandaag 1 week de V40 in het bezit. Nog steeds erg blij met de keuze.
Misschien de velgen vervangen door 18 inch Ixion (nu 16 inch) en Xenon alleen als het origineel kan.

De kentekenhouder met dealer reclame eraf gehaald, nu hopen dat ze hem niet vervangen bij onderhoud volgend jaar :O

Foto's;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volvo V40 D4 Summum uit 2014 (model 2015 / 1420)
- Keyless en alarm (verzekering scheelt maar 2,- p/m 8)7 )
- Harman Kardon
- Parkeer camera
- business pack
- verwarmde stoelen >:)
D4! _o_

Pagina: 1 ... 41 ... 139 Laatste