Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Trekhaak stekker adapter voor €25. Kan zeker nog wel goedkoper.lochtejans schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:54:
Bedankt voor de tips. Zojuist een kinderzitje gepast op de achterbank, zowel achter de bijrijderstoel als achter de bestuurdersstoel. Beiden passen prima met de kanttekening dat ik als bestuurder wel iets rechterop moet gaan zitten. Nu lig ik nog meer.
Ook de kofferbak getest met een kinderwagen. Dit paste ook gewoon goed. Als we binnenkort zelf een kinderwagen kopen houden we hier uiteraard rekening mee. Ook twee grote koffers op elkaar was geen enkele probleem. Zelfs ernaast was nog ruimte voor een handtas of iets dergelijks. Mijn fietsendrager past ook gewoon alleen moet ik nog een verdeelstekker regelen.
Navigatie heeft softwareversie 0C72 en kaartversie V 30.14.02 (Europa), is dit de laatste versie?
Nu de vraag of ik hem moet kopen...ik verwacht pas over 2-3 jaar een tweede kind dus tot die tijd lijkt me de auto groot genoeg. De prijs waarvoor ik hem kan overnemen is echt heel scherp. Nog maar een nachtje over slapen...
https://www.vstore.nl/transport/trekhaak-adapter/
Wel over nadenken hoe lang je de auto denkt te gaan rijden. Maar al met al klinkt als een mooie deal.
Idd, als een malle zelfs...GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:59:
Met 2 bar vind het juist aanvoelen alsof de banden willen 'vouwen' of krullen. Verder knalt het verbruik omhoog, en voelt het in de bochten ronduit sponzig aan.
Afgelopen zomer op de autobahn reed ik voor met 2.6, achter 2.9 zelfs. Pak ze nu op 2.5 rondom en minder wil ik echt niet
Dat ligt er maar net aan, voor een moderne auto zou ik zeggen, hou de Volvo voorschriften aan. Voor een 940, of een jaren '80 Volvo, zou ik lekker de spanning van de bandenfabrikant aanhouden.Khayma schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
Ik zou volvo aanhouden. De bandenleverancier geeft aan wat goed is voor zijn band. Volvo geeft aan wat goed is voor de auto in combinatie met die band/maat. Dat is dus berekend op gewicht bijvoorbeeld.
Vaak bu'j te bang!
Zelf voor €2,50 bij de Action gehaald. Maar die heeft ze nu even niet..Joostk schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:10:
[...]
Trekhaak stekker adapter voor €25. Kan zeker nog wel goedkoper.
Wel over nadenken hoe lang je de auto denkt te gaan rijden. Maar al met al klinkt als een mooie deal.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gewoon zorgen dat er genoeg afstand zit tussen jou en je voorligger. En niet met een mobiele telefoon spelen, dat zie ik echt zo vaak in het verkeer, niet normaal meer.sugarlee89 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:10:
We zijn nog ver weg van ai. Hoe moeten mensen met normale autos op deze onzin reageren als je erachter rijdt.
Hoe gaat dat bij fileparkeren? Kom je dan niet meer weg als er voor en ander maar 30cm ruimte is? Omdat City Safety steeds op de rem gaat staan:+Mx. Alba schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:07:
Zo, ik ben gisteren getrold door mijn V40... Ik reed op de slagboom van de parkeerplaats bij kantoor af, die ging uiteraard open - en toen stond ik opeens stil. City Safety dacht zeker dat ik tegen de slagboom aan zou gaan rijden.Dat was wel even een WTF-momentje...
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2016 08:19 ]
Heb nu een bedrag voor €550,- vanaf de B-stijl, worden de ramen wel uit de deuren gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:19:
[...]
Passen naadloos: http://www.sonniboynederland.nl/volvo
Blinderen een eurootje of 4 a 500.
Dubio.....

http://www.ruitblinderen.nl
Maar wellicht ver rijden voor jou
[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2016 08:23 ]
Even vraagje aan de V40 rijders hier. Ik heb het idee alsof de rugleuning iets uit het midden staat. Heel apart. Of de linker zijsteun lijkt wat voller te zijn dan de rechter. Iemand die dit herkend? Ik heb vol leder interieur overigens.
Dit heb ik ook al meedere malen gehad, helemaal bij schiphol waar je twee slagbomen kort achter elkaar hebt.Mx. Alba schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:07:
Zo, ik ben gisteren getrold door mijn V40... Ik reed op de slagboom van de parkeerplaats bij kantoor af, die ging uiteraard open - en toen stond ik opeens stil. City Safety dacht zeker dat ik tegen de slagboom aan zou gaan rijden.Dat was wel even een WTF-momentje...
HerkenbaarMx. Alba schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:07:
Bij één locatie van m'n werkgever zit er een redelijk scherpe bocht naar rechts, na een helling (uit parkeergarage) en dan gelijk een slagboom. Als ik heel licht m'n rempedaal indruk is het prima, dan denkt de auto dat ik zelf rem. Maar als ik dat niet doe, knalt gelijk City Safety erin zodra hij de slagboom in zicht heeft
Dat is waar, daar ben ik het met je eens!-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:49:
[...]
Dat ligt er maar net aan, voor een moderne auto zou ik zeggen, hou de Volvo voorschriften aan. Voor een 940, of een jaren '80 Volvo, zou ik lekker de spanning van de bandenfabrikant aanhouden.
Hm heb er best 1k voor over.GAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:19:
Xenon van Volvo gaat niet lukken. De units kosten al €600 oid, ballasten enz enz enz.
Volgens mij is achteraf inbouwen niet haalbaar. Inleren is ook een probleem.
Ik weet verder niet hoe de V40 op aftermarket xenon reageert, maar ik hoop beter dan de C30/S40/V50
Maar wat bedoel je precies met Inleren is ook een probleem? Moet de software aangepast worden?
Die softwareversie hadden wij ook op een V40 Momentum uit 2013. Vorige week laten updaten. De nieuwste versie is 1100. Nieuwste kaartversie is 30.16.04 (van mei 2016).lochtejans schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:54:
Bedankt voor de tips. Zojuist een kinderzitje gepast op de achterbank, zowel achter de bijrijderstoel als achter de bestuurdersstoel. Beiden passen prima met de kanttekening dat ik als bestuurder wel iets rechterop moet gaan zitten. Nu lig ik nog meer.
Ook de kofferbak getest met een kinderwagen. Dit paste ook gewoon goed. Als we binnenkort zelf een kinderwagen kopen houden we hier uiteraard rekening mee. Ook twee grote koffers op elkaar was geen enkele probleem. Zelfs ernaast was nog ruimte voor een handtas of iets dergelijks. Mijn fietsendrager past ook gewoon alleen moet ik nog een verdeelstekker regelen.
Navigatie heeft softwareversie 0C72 en kaartversie V 30.14.02 (Europa), is dit de laatste versie?
Nu de vraag of ik hem moet kopen...ik verwacht pas over 2-3 jaar een tweede kind dus tot die tijd lijkt me de auto groot genoeg. De prijs waarvoor ik hem kan overnemen is echt heel scherp. Nog maar een nachtje over slapen...
Als je de softwareversie laat updaten kun je daarna zelf thuis de navigatie/kaartversie updaten via USB. Met softwareversie OC72 kan dat niet. Daarvoor moest je dvd's aanschaffen met nieuwe kaartversie á €200 per keer.
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=71655&page=1
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 23-11-2016 10:08 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Er is net weer een nieuwe uitgekomen afgelopen maand, nu met de nieuwe a4 er ook op.LuPo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:02:
[...]
Die softwareversie hadden wij ook op een V40 Momentum uit 2013. Vorige week laten updaten. De nieuwste versie is 1100. Nieuwste kaartversie is 30.16.04 (van mei 2016).
Als je de softwareversie laat updaten kun je daarna zelf thuis de navigatie/kaartversie updaten via USB.
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=71655&page=1
Rapapa...
Niet voor het oude RTI Sensus systeem.LosGieros schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:05:
[...]
Er is net weer een nieuwe uitgekomen afgelopen maand, nu met de nieuwe a4 er ook op.
voorbeeld: http://support.volvocars....&56fe738aef91100fd07866e2
[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 23-11-2016 10:14 ]
Ja de software moet inderdaad aangepast worden als je origineel wil. En ik betwijfel of Volvo daaraan mee gaat werken..xares schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:59:
[...]
Hm heb er best 1k voor over.
Maar wat bedoel je precies met Inleren is ook een probleem? Moet de software aangepast worden?
Ik denk dat die gewoon gaan zeggen: had je maar 1 met xenon moeten kopen.
Je gaat iig ver boven de €1k uitkomen. Ik denk, mocht Volvo het Oké vinden, dat je eerder moet denken aan €2500
Oei dat gaat een duur geintje worden danGAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:08:
[...]
Ja de software moet inderdaad aangepast worden als je origineel wil. En ik betwijfel of Volvo daaraan mee gaat werken..
Je gaat iig ver boven de €1k uitkomen. Ik denk, mocht Volvo het Oké vinden, dat je eerder moet denken aan €2500

Ik ga eens een offerte opvragen bij de dealer, ik zal het hier laten horen
De huidige V40 is behoorlijk moeilijk met achteraf opties inbouwen (en dan met name inderdaad het inleren). Zelfs een standaard binnenspiegel vervangen door een (originele) zelf-dimmende is niet mogelijkGAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:08:
[...]
Ja de software moet inderdaad aangepast worden als je origineel wil. En ik betwijfel of Volvo daaraan mee gaat werken..
Aangezien de originele xenon meer is dan alleen de units (automatische hoogteregeling, meedraaien op lage snelheid, sproeiers en vast nog wel meer) betwijfel ik of het mogelijk is...
Vaak bu'j te bang!
Als een v40 niet dezelfde problematiek heeft als de c30/s40/v50...-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:46:
Je kan altijd kiezen om gewoon een aftermarket xenonsetje in te bouwen, dan ben je voor +/- 100 euro klaar
Dan zou ik het niet eens proberen
En vervolgens allerlei storingen krijgen of meldingen dat de lampen defect zijn en weet ik wat-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:46:
Je kan altijd kiezen om gewoon een aftermarket xenonsetje in te bouwen, dan ben je voor +/- 100 euro klaar
Bij "oude" auto's is dat vaak geen probleem, maar nieuwere modellen hebben allerlei sensoren of je lampen niet stuk zijn en weet ik wat.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Toch zijn er gigantisch veel mensen met doorgebrande wissermotoren en in enkele gevallen een gefrituurde computer.Ballebek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:17:
Pilot pro setje, kost wat meer maar heb je die problemen niet. In mijn V50 nooit issues gehad en de V40 van een collega na 3 jaar ook niet.
Volgens mij moet je dan sowieso zo'n set hebben met van die CANbus shizzle erinGAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:03:
[...]
Als een v40 niet dezelfde problematiek heeft als de c30/s40/v50...
Dan zou ik het niet eens proberen
Vaak bu'j te bang!
Kijk maar op volvoforum, ik ben zelf nog niemand tegen gekomen met een Pilot Pro met deze issues. Zit heel groot verschil tussen een bokkiewokkie (die idd via de input terug kan knallen en daardoor frituurt) of een Pilot setje.GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:47:
[...]
Toch zijn er gigantisch veel mensen met doorgebrande wissermotoren en in enkele gevallen een gefrituurde computer.
Edit: Tegenwoordig moet je kennelijk de Hilox Evolution hebben van Pilot.
[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 23-11-2016 17:20 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
En ik zag dat in een kwikfit rapport van de vorige eigenaar dat ze aangetrokken waren met 140nm. Kan ik dan beter nieuwe moeren bestellen? Lijkt mij dat dat dan niet heel fris is...
Klopt idd, zat mensen die er problemen mee hebben of hebben gehad. Op swedespeed staat het er vol mee.GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:47:
[...]
Toch zijn er gigantisch veel mensen met doorgebrande wissermotoren en in enkele gevallen een gefrituurde computer.
Een losse massadraad trekken en PWM uitschakelen bij de dealer moet al een heet stuk schelen.
[ Voor 30% gewijzigd door MartijnAbel op 23-11-2016 20:13 ]
Ik verwacht 2 tot 3 jaar. Daarna zal er een station komen denk ik.Joostk schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:10:
[...]
Trekhaak stekker adapter voor €25. Kan zeker nog wel goedkoper.
140Nm is wel wat hoog, maar de moeren zijn niet stuk ofzo. Gewoon weer erop zetten.
Staat er niet in het boekje hoe vast het moet? En anders ff bellen met de dealert.
Volvoforum staat juist ook bol met problematiek met verschillende xenon duur en goedkoop..Ballebek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:16:
[...]
Kijk maar op volvoforum, ik ben zelf nog niemand tegen gekomen met een Pilot Pro met deze issues. Zit heel groot verschil tussen een bokkiewokkie (die idd via de input terug kan knallen en daardoor frituurt) of een Pilot setje.
Edit: Tegenwoordig moet je kennelijk de Hilox Evolution hebben van Pilot.
Qua moeren, Ik draai moeren gewoon vast. Heb ze nooit kapot getrokken of dat ze eraf rolden..
Doe alles met een simpele kruissleutel
Volgens mijn boekje moeten ze 110Nm
Inderdaad. Beetje kopervet op de moer en stevig handvast. Vervolgens na een paar dagen weer even nalopen voor de zekerheid, maar vaak niet nodig.GAIAjohan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:18:
[...]
Qua moeren, Ik draai moeren gewoon vast. Heb ze nooit kapot getrokken of dat ze eraf rolden..
Doe alles met een simpele kruissleutel
Vaak bu'j te bang!
Nadeel is dat het zo verstrooid omdat er geen projectors in de units zitten.-tom-562 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:46:
Weet iemand of dat bij led ook zo is? Als je led lamp in de halogeen koplampunit zet?
met aftermarkt Xenon: http://i1265.photobucket....resultaat_zpsf30d6238.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door xares op 24-11-2016 08:45 ]
Verwijderd
Eigenaar is echt vakkundig en eerlijk. Als het niet kan, vertelt hij je dat ook. NIET zelf gaan prullen met allerlei rommel.
Ik heb daar de Renault Clio van mijn vrouw Xenon laten inbouwen. Alles werd echt strak ingebouwd en netjes weg gewerkt in zo'n 1,5 uur.
Mijn V60 was niet nodig, want de vorige eigenaar had hem met Xenon besteld, maar anders was ik er zeker weer langs gegaan.
Ik ben niet echt enthousiast over de prestaties van de T2 overigens. Hij is niet langzaam, maar er is echt geen enkele vorm van spektakel
Boekje geeft 90nm aan naar nieuwe boekjes geven weer andere waardes aan, namelijk 110 130 140etc.Joostk schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:14:
90Nm voor wielmoeren is weinig zelf denk ik dat ze op 110 of 120Nm vast moeten zitten.
140Nm is wel wat hoog, maar de moeren zijn niet stuk ofzo. Gewoon weer erop zetten.
Staat er niet in het boekje hoe vast het moet? En anders ff bellen met de dealert.
De moeren zijn hetzelfde allemaal, dus daar kan het niet in zitten
Ik ben benieuwd... Ik ga straks van een V40 D2 naar een V40 D3. Sowieso scheelt die stap bij een normale V40 45 kilo, bij de V40 CC is D2 naar D3 een stap van 0 kilo. Daarnaast is de automaat ook nog wat zwaarder, waardoor het gewicht sowieso totaal met 61 kilo stijgt. Dus het extra vermogen is straks ook iets meer "nodig". Een D2 automaat weegt daarentegen ook weer bijna evenveel als een D3 automaat. Ik hoop gewoon dat hij net wat vlotter is, de D2 is gewoon niet heel snel. Al is dat natuurlijk ook maar weer een referentiekader; mijn broertje stapte vanuit zijn 2015 Clio Estate 1.5 dCi in mijn auto en vond hem supervlot rijden...Mx. Alba schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:37:
[...]
469km nu.
Ik moet trouwens zeggen na die eerste kilometers dat de D3 ook nog lang geen racemonster is. Ik had natuurlijk ruime ervaring met de D2, en een beetje ervaring met de D4... De D3 zit voor mijn gevoel dichter bij de D2 dan bij de D4 en qua PK's klopt dat natuurlijk ook: 120 - 150 - 200. Maar ondanks dat het nog steeds geen racewagen is, voelt alles wel een stuk soepeler en minder "geforceerd". En het grappige is dat ik door dat beetje extra vermogen juist de neiging heb om rustiger te rijden. Met de C30 D2 had ik constant het idee dat ik 'm op z'n staart moest trappen om lekker vooruit te komen - en dat deed ik dus ook. Maar met de V40 D3 gaat 'm op z'n staart trappen in de meeste situaties toch net te snel, waardoor ik dus uiteindelijk juist rustiger rijd. Vreemd hoe psychologie werkt...
Op de een of andere manier wil ik nog dolgraag mijn 14% V40 houden, aan de andere kant ook veel zin in een nieuwe weer
Een automaat voelt sowieso sneller dan een handbak. Op de snelweg bijvoorbeeld schroomt een automaat niet om twee versnellingen terug te schakelen als je het gas wat dieper intrapt, terwijl je met een handbak dan over het algemeen gewoon in z'n 6 blijft pruttelen of hooguit terug gaat naar z'n 5.fredkroket schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:52:
[...]
Ik ben benieuwd... Ik ga straks van een V40 D2 naar een V40 D3. Sowieso scheelt die stap bij een normale V40 45 kilo, bij de V40 CC is D2 naar D3 een stap van 0 kilo. Daarnaast is de automaat ook nog wat zwaarder, waardoor het gewicht sowieso totaal met 61 kilo stijgt. Dus het extra vermogen is straks ook iets meer "nodig". Een D2 automaat weegt daarentegen ook weer bijna evenveel als een D3 automaat. Ik hoop gewoon dat hij net wat vlotter is, de D2 is gewoon niet heel snel. Al is dat natuurlijk ook maar weer een referentiekader; mijn broertje stapte vanuit zijn 2015 Clio Estate 1.5 dCi in mijn auto en vond hem supervlot rijden...
Op de een of andere manier wil ik nog dolgraag mijn 14% V40 houden, aan de andere kant ook veel zin in een nieuwe weer.
Ook wel eens geweest met m'n oude BMW, maar kon helaas niet met een V40Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:11:
Ik kan iedereen aanraden die Xenon wil inbouwen dit hier te laten doen: http://www.well-done-xenon.nl/Volvo
Eigenaar is echt vakkundig en eerlijk. Als het niet kan, vertelt hij je dat ook. NIET zelf gaan prullen met allerlei rommel.
Ik heb daar de Renault Clio van mijn vrouw Xenon laten inbouwen. Alles werd echt strak ingebouwd en netjes weg gewerkt in zo'n 1,5 uur.
Mijn V60 was niet nodig, want de vorige eigenaar had hem met Xenon besteld, maar anders was ik er zeker weer langs gegaan.
Ow?Mx. Alba schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:06:
[...]
terwijl je met een handbak dan over het algemeen gewoon in z'n 6 blijft pruttelen of hooguit terug gaat naar z'n 5.
Moet wel zeggen dat ik nu, sinds ik de V40 diesel rij, inderdaad minder snel terug schakel. Bij de Peugeot 207 (benzine, handbak) schakelde ik regelmatig twee versnellingen terug om hem even lekker de toeren in te jagen. Dat geluid uit het RVS uitlaatsysteem was heerlijk
Dat inderdaad. Wij komen uit een DS3 1.6 e-hdi en de V40 voelt sneller aan. Geen idee of het daadwerkelijk ook zo is. V40 heeft 40 Nm extra, maar DS3 doet op papier 0 naar 100 km/u iets sneller.fredkroket schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:52:
[...]
Ik ben benieuwd... Ik ga straks van een V40 D2 naar een V40 D3. Sowieso scheelt die stap bij een normale V40 45 kilo, bij de V40 CC is D2 naar D3 een stap van 0 kilo. Daarnaast is de automaat ook nog wat zwaarder, waardoor het gewicht sowieso totaal met 61 kilo stijgt. Dus het extra vermogen is straks ook iets meer "nodig". Een D2 automaat weegt daarentegen ook weer bijna evenveel als een D3 automaat. Ik hoop gewoon dat hij net wat vlotter is, de D2 is gewoon niet heel snel. Al is dat natuurlijk ook maar weer een referentiekader; mijn broertje stapte vanuit zijn 2015 Clio Estate 1.5 dCi in mijn auto en vond hem supervlot rijden...
Op de een of andere manier wil ik nog dolgraag mijn 14% V40 houden, aan de andere kant ook veel zin in een nieuwe weer.
Sorry dat ik deze oude post naar boven haal. Maar dit vind ik toch wel erg vreemd bij de V40. Automatische vergrendeling vind ik altijd fijn om aan te hebben. Maar ik sta dus elke keer aan dichte achterdeuren en kofferbak te trekken.J0YR1D3R schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:56:
[...]
Je kunt 2 settings kiezen. Automatisch deuren op slot aan of uit. Bij aan sta je aan een dichte deur te trekken bij contact uit maar gaan je deuren wel op slot als je gaat rijden. Je kunt handmatig de boel ontgrendelen wanneer je uit stapt. Je kunt het ook uit zetten, maar dan gaan je deuren niet op slot en kan elke idioot voor het stoplicht je deur open trekken.

Wie heeft dat verzonnen bij Volvo?
Tja, kwestie van gewenning om op het "unlock" knopje te drukken. Alle deuren gaan individueel van het slot als ze van binnenuit worden geopend dus iedereen kan uitstappen. Als je na het uitstappen zelf van buiten een andere deur wil openen dan moet je er inderdaad even aan denken om op het knopje te drukken. Was ik ook altijd al gewend met de C30, is nu met de V40 niet anders.LuPo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:30:
[...]
Sorry dat ik deze oude post naar boven haal. Maar dit vind ik toch wel erg vreemd bij de V40. Automatische vergrendeling vind ik altijd fijn om aan te hebben. Maar ik sta dus elke keer aan dichte achterdeuren en kofferbak te trekken.![]()
Wie heeft dat verzonnen bij Volvo?Bestuurdersdeur van binnenuit openen = alle deuren ontgrendelen please.
Ik snap het principe inderdaad. En het is ook een kwestie van gewenning. Maar bij de DS3 vond ik het toch iets logischer. Wegrijden is alles op slot. Stoppen en een deur van binnenuit openen is alles open.Mx. Alba schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:35:
[...]
Tja, kwestie van gewenning om op het "unlock" knopje te drukken. Alle deuren gaan individueel van het slot als ze van binnenuit worden geopend dus iedereen kan uitstappen. Als je na het uitstappen zelf van buiten een andere deur wil openen dan moet je er inderdaad even aan denken om op het knopje te drukken. Was ik ook altijd al gewend met de C30, is nu met de V40 niet anders.
Achja.. first world problems hè.
Tja, Safety First denk ik. Waarom alle deuren van de auto opgengooien als alleen de bestuurder uitstapt?LuPo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:39:
[...]
Ik snap het principe inderdaad. En het is ook een kwestie van gewenning. Maar bij de DS3 vond ik het toch iets logischer. Wegrijden is alles op slot. Stoppen en een deur van binnenuit openen is alles open.
Achja.. first world problems hè.
Nou, als de auto in brand staat duurt het dan toch een handeling langer voordat ik iedereen eruit heb.Mx. Alba schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:39:
[...]
Tja, Safety First denk ik. Waarom alle deuren van de auto opgengooien als alleen de bestuurder uitstapt?
Want? Als de auto bij een ongeluk betrokken raakt gaan alle locks er automatisch af. Als je elektrisch bedienbare kindersloten hebt, de kindersloten ook.GAIAjohan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:49:
Ik ben in Nederland waterland sowieso niet zo van de autolocks
Daar moet je dan maar op vertrouwen. Wie zegt dat in het water je auto niet in de war raakt?Mx. Alba schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:28:
Want? Als de auto bij een ongeluk betrokken raakt gaan alle locks er automatisch af. Als je elektrisch bedienbare kindersloten hebt, de kindersloten ook.
Gezien het verleden dat ik ken, wil ik geen automatische sloten hebben als ik langs kanalen moet rijden. Daar zijn genoeg doden bij gevallen.. daar hoeft niet iemand bij vanwege autolock
De beste manier om uit een te water geraakte auto te komen is via een met een life hammer kapotgemaakte zijruit. Life hammer heb ik in de auto binnen handbereik (hoop hem nooit nodig te hebben natuurlijk), als niet voor eigen gebruik dan wel om eventueel anderen te helpen.GAIAjohan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:34:
[...]
Daar moet je dan maar op vertrouwen. Wie zegt dat in het water je auto niet in de war raakt?
Gezien het verleden dat ik ken, wil ik geen automatische sloten hebben als ik langs kanalen moet rijden. Daar zijn genoeg doden bij gevallen.. daar hoeft niet iemand bij vanwege autolock
Bovendien gaan ook als een auto te water raakt de sloten open. Inderdaad, daar moet je maar op vertrouwen - maar mocht dat niet zo zijn dan is er nog de life hammer.
Om uit mijn eigen ervaring te spreken... Het is me twee keer overkomen dat een kwaadwillend persoon tevergeefs aan een automatisch vergrendelde deur van mijn auto zat te trekken (road rage ftw!), nooit gebeurd dat ik te water raakte.
[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 25-11-2016 10:40 ]
http://www.nordicar.com/v...utieriem-vervangen/3.htmllochtejans schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:52:
De V40 D2 Momentum die ik van mijn werkgever kan overnemen moet wel nog een onderhoudsbeurt hebben, tenminste dat geeft de auto zelf aan. De laatste beurt is bij 111K km geweest waar o.a. de remblokken voor zijn vervangen en de remvloeistof is ververst. Klopt het dat nu (136K km op de teller) de distributieriem vervangen moet worden? Wat zou dit me ongeveer gaan kosten bij een Volvo dealer/garage?
Daar staat 240k.
http://www.volvocars.com/...d/service-price-indicatorlochtejans schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:52:
De V40 D2 Momentum die ik van mijn werkgever kan overnemen moet wel nog een onderhoudsbeurt hebben, tenminste dat geeft de auto zelf aan. De laatste beurt is bij 111K km geweest waar o.a. de remblokken voor zijn vervangen en de remvloeistof is ververst. Klopt het dat nu (136K km op de teller) de distributieriem vervangen moet worden? Wat zou dit me ongeveer gaan kosten bij een Volvo dealer/garage?
Volvo zegt 585 euro als indicatie, bij +/- 140k km.
Uit nieuwsgierigheid, wat kost een V40 vanuit baas/lease bij 140kkm nog eigenlijk?
Ik stond op zelfde punt, overnemen of inleveren. Inleveren bij 100kkm koste me nog 5000 euries...

Baas heeft hem begin dit jaar overgenomen van leasebedrijf en dus in eigen beheer.Get!em schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:17:
En je laat die beurt natuurlijk nu nog uitvoeren, nu het nog lease is toch?
Uit nieuwsgierigheid, wat kost een V40 vanuit baas/lease bij 140kkm nog eigenlijk?
Ik stond op zelfde punt, overnemen of inleveren. Inleveren bij 100kkm koste me nog 5000 euries...(contract tot 160kkm)
Kan de V40 D2 Momentum (december 2013 - met business pakket en 17" lichtmetalen velgen) nu bij 136K km overnemen voor 10 ruggen...ben bang dat de onderhoudsbeurt voor mezelf zal zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door lochtejans op 25-11-2016 13:27 ]
Voorin heb ik de hamer ook binnen handbereik, achterin liggen ze onder de vloermatjes net als de veiligheidshesjes voor de hele auto. Vind dat ze daar redelijk slim over hebben nagedacht, in geval van nood weten zelfs de kinderen dat ze aan het lipje kunnen trekken en dan hun 'veiligheids equipement' hebben. En inmiddels zijn ze zo goed opgevoed dat ze er niet zomaar mee spelen. De jongste is inmiddels 8 en wil altijd op Youtube de crash test van een auto zien, zodat hij weet of het een beetje veilig is.Mx. Alba schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:37:
[...]
De beste manier om uit een te water geraakte auto te komen is via een met een life hammer kapotgemaakte zijruit. Life hammer heb ik in de auto binnen handbereik (hoop hem nooit nodig te hebben natuurlijk), als niet voor eigen gebruik dan wel om eventueel anderen te helpen.
Bovendien gaan ook als een auto te water raakt de sloten open. Inderdaad, daar moet je maar op vertrouwen - maar mocht dat niet zo zijn dan is er nog de life hammer.
Om uit mijn eigen ervaring te spreken... Het is me twee keer overkomen dat een kwaadwillend persoon tevergeefs aan een automatisch vergrendelde deur van mijn auto zat te trekken (road rage ftw!), nooit gebeurd dat ik te water raakte.
En ja, het openen van de deuren is kwestie van aanleren om op het knopje te duwen. En ergens vind ik het ook wel logisch dat alleen de sloten opengaan van de deuren die open moeten, dat scheelt slijtage aan de apparatuur die elke keer de deur op slot doet en er weer vanaf haalt.
Eigenlijk zouden ook de spiegels pas open moeten gaan zodra je de kiest voor starten. Nu haal ik weleens wat uit de auto en dan gaan ze eigenlijk onnodig open en dicht.
En wat dacht van de schone ramen? Nergens meer een stukje ijs te vinden en direct helder zicht. Voor mij is het echt een aanwinst. 's Avonds kijk ik even in de VOC-app waar ik de volgende dag heen ga (haalt hij uit de agenda) en stuur die locatie door naar de auto. Vervolgens vertel ik hoe laat ik weg wil en de volgende morgen staat er een 'schone' auto.Mx. Alba schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:28:
O wat heerlijk vanmorgen. Ik had gisterenavond in VOC aangegeven dat ik vanmorgen om 7:45 zou vertrekken en om 7:45 stapte ik in een heerlijk warme auto. Het koelwater was ook al op temperatuur. Eventjes de stoelverwarming een minuutje aan op standje 2/3 en daarna een paar minuten op 1/3... Laat die winter maar komen!
...
Ik mis wel de optie om de ramen via de app dicht te kunnen doen. Met de afstandbediening werkt het wel, maar de app wil op de een of andere manier niet.
Grappig, tref ik hier net bij de winkel ook eenzelfde V40 aan. Alleen een andere kleur en 1 cijfer in het kenteken is een getal lager.
[ Voor 28% gewijzigd door HerZon op 26-11-2016 15:41 ]
Lol ja, je hebt er wat gekken bij op de weg ja.Mx. Alba schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:37:
[...]
De beste manier om uit een te water geraakte auto te komen is via een met een life hammer kapotgemaakte zijruit. Life hammer heb ik in de auto binnen handbereik (hoop hem nooit nodig te hebben natuurlijk), als niet voor eigen gebruik dan wel om eventueel anderen te helpen.
Maar kleine tip met de lifehammer, niet in het midden van je ruit slaan want daar wordt je meestal niet knapper op.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Na 10 jaar Seat heb ik vrijdag mijn nieuwe lease wagen opgehaald.
Volvo v40 D2 nordic+ luxery inscription (iemand moet echt iets doen aan die benaming
Erg blij mee

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 27-11-2016 12:24 ]
Joopieboy schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:31:
[...]
Lol ja, je hebt er wat gekken bij op de weg ja.
Maar kleine tip met de lifehammer, niet in het midden van je ruit slaan want daar wordt je meestal niet knapper op.Hamer komt dan zeker te weten terug.
Lekker in een hoek slaan dat werkt veel beter.
Gisteren zelf de winterwielen er onder gezet. En in mijn boekje gekeken van de C30 uit 2011.MartijnAbel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:35:
[...]
Boekje geeft 90nm aan naar nieuwe boekjes geven weer andere waardes aan, namelijk 110 130 140etc.
De moeren zijn hetzelfde allemaal, dus daar kan het niet in zitten
De moeren moeten vast op 130Nm.
110Nm is voor dunne moeren die wat korter zijn.
Wel fijn trouwens dat Volvo moeren heeft en geen bouten. Ik weet zo niet wat jouw V50 heeft maar t zou lullig zijn als je bouten besteld en blijkt dat je moeren nodig hebt.
90Nm zou ik sowieso niet doen.
Plaatje mbt wielmoeren. Type 1 is 110Nm, type 2 is 130Nm.

V50 is hetzelfde als de C30Joostk schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:28:
[...]
Gisteren zelf de winterwielen er onder gezet. En in mijn boekje gekeken van de C30 uit 2011.
De moeren moeten vast op 130Nm.
110Nm is voor dunne moeren die wat korter zijn.
Wel fijn trouwens dat Volvo moeren heeft en geen bouten. Ik weet zo niet wat jouw V50 heeft maar t zou lullig zijn als je bouten besteld en blijkt dat je moeren nodig hebt.
90Nm zou ik sowieso niet doen.
Plaatje mbt wielmoeren. Type 1 is 110Nm, type 2 is 130Nm.
[afbeelding]
Toch goed dit om eens te kijken wat je eigen lifehammer kan en/of hoe deze bediend moet worden. Mijn type lifehammer veert uit z'n handvat. Gekregen bij aanschaf van mijn gebruikte S60 in Raalte.Mx. Alba schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:11:
[...]
Kijk dat zijn van die dingen die je normaal gesproken in de praktijk leert - maar ja, zo'n Life Hammer gebruik je misschien één keer in je leven. Bedankt voor de tip dus!
http://www.lifehammerprod...ety-hammer-evolution.aspx
NRG
NRG
* mystic heeft hem dan ook tussen de voorstoelen in aan het plafond hangen.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Qua lifehammers, ik heb er 3. Links aan de kaartenbak, rechts op de positie bij het voeteneind waar het standaard is, maar waar je niet zoveel aan hebt, en 1 aan het plafond tussen de voorstoelen in
Is het naïef om te denken dat ze best even naar de rubbers hadden mogen kijken voor ze te vervangen? Ik kan me voorstellen dat sommige onderdelen puur op leeftijd gewisseld worden omdat slijtage moeilijk te zien Is, maar ruitenwissers?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Zelf leg ik altijd een lijstje in de auto met gepleegd onderhoud. Als onderhoudsbeurten eenmaal scheef lopen ten opzichte van het standaard schema is dat voor de monteur een handig hulpmiddel.
Vanmorgen onderweg ook een eindje wezen "blokrijden" met vijf andere V40s. Twee stuks V40 R-Design D2, twee stuks V40 vanilla D2 en een V40 R-Design T4 - allemaal in het zwart of donkergrijs. En dan ik ertussen met de Cross Country D3 Luminous Sand en de enige met Thor's Hammers.
En een tijdje later, de zon was al opgekomen, reed er een nieuw model V40 Cross Country achter me. Die hamertjes zien er verdomd stoer uit zo in de achteruitkijkspiegel.
Dat zie heel makkelijk, even goed reinigen. Rubber hard of haarscheurtjes weg ermee. Bosch gaat hier makkelijk 5 jaar mee. Wel een keer goed het rubber reinigrn en daarna met silliconespray inspuiten blijven ze lekker soepel.Arjan schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:05:
Een vraagje, onze auto moest laatst voor onderhoud weg, toen we m terugkregen bleken de ruitenwissers vervangen. Dat de ruitenwissers zomaar vervangen worden terwijl dat niet nodig is vind ik opmerkelijk. Ik had ze zelf namelijk 5maanden geleden vervangen.
Is het naïef om te denken dat ze best even naar de rubbers hadden mogen kijken voor ze te vervangen? Ik kan me voorstellen dat sommige onderdelen puur op leeftijd gewisseld worden omdat slijtage moeilijk te zien Is, maar ruitenwissers?
Nu ik er zo een dag in rond rij, wil ik ook een automaat in mn auto
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat vond ik wel in ieder geval, toen ik een tijdje geleden een V60 T3 automaat (Momentum volgens mij) meekreeg als leenauto. De V40 rijdt veel lekkerder naar mijn mening, ondanks het mindere motor vermogen (D2). Het enige voordeel vind ik dan nog de automaat, dat is wellicht nog een optie bij een volgende auto..Reinier schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:46:
Vond je de V60 niet veel gevoellozer sturen? Alsof het stuur via email met de wielen communiceert? Ik vind de V40 veel directer en strakker.
Kids zijn 3 en bijna 5 dus de tijd van de enorme Maxi Cosi's /kinderstoeltjes (incl. kinderwagen, luiertas, enz) e.d. is voorbij. Er komen geen kinderen meer bij (deo volente).
Rijd nu in een Octavia. Grote kofferruimte was leuk toen de kids klein waren maar tegenwoordig is is 95 van de 100 ritten leeg.
[ Voor 30% gewijzigd door havana op 29-11-2016 17:03 ]
Dat is zeker een pluspunt. Ook het feit dat de ramen niet weer aanslaan naar een krabbeurt.Mx. Alba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:10:
Wat heerlijk vanmorgen om in een voorverwarmde, ijsvrije auto te stappen, zeg! Lekker gniffelen naar al die auto's met overduidelijk schoongekrabde ruiten.
Vanmorgen onderweg ook een eindje wezen "blokrijden" met vijf andere V40s. Twee stuks V40 R-Design D2, twee stuks V40 vanilla D2 en een V40 R-Design T4 - allemaal in het zwart of donkergrijs. En dan ik ertussen met de Cross Country D3 Luminous Sand en de enige met Thor's Hammers.Wel een leuke wolf pack zo.
En een tijdje later, de zon was al opgekomen, reed er een nieuw model V40 Cross Country achter me. Die hamertjes zien er verdomd stoer uit zo in de achteruitkijkspiegel.
En het gezicht van de buurman is ook wel grappig.
Verwijderd
Totdat je hem niet meer hebt. Voor mij niets anders dan een station, dus V60. Ik had hiervoor een Mondeo en mis wel die ruimte. Van de week bij de Gamma was het net aan. Maar ja, een V70 is mijn auto niet en ben nog steeds blij met de sportievere gedrag van een V60.havana schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:02:
Graag ervaringen van mensen met 2 kinderen m.b.t. de keuze V40/V60.
Kids zijn 3 en bijna 5 dus de tijd van de enorme Maxi Cosi's /kinderstoeltjes (incl. kinderwagen, luiertas, enz) e.d. is voorbij. Er komen geen kinderen meer bij (deo volente).
Rijd nu in een Octavia. Grote kofferruimte was leuk toen de kids klein waren maar tegenwoordig is is 95 van de 100 ritten leeg.
Ga maar eens op vakantie met de auto met een V40 en kinderen. Mij niet gezien. Of ritje naar Schiphol en koffers. Succes!
Verwijderd
Ik vond de leenauto V40 minder lekker rijden dan mijn V60. Ik vind de V60 mijn fijnste auto in jaren.Bigs schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:00:
De V60 voelt in zijn geheel gewoon anders dan de V40. Ik denk dat de V40 ook wat dynamischer voelt omdat het gewoon een compactere auto is. Ik heb ze niet met gelijkwaardige motorisering kunnen vergelijken maar in de vergelijking V40 T2 vs V60 T4 prefereer ik absoluut mijn V60
Verwijderd
Niks zeggen ..... Volvo dealer? Precies DE reden dat ik daar nooit kom. En als mijn garage al zoiets wil doen belt hij even netjes op.Arjan schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:05:
Een vraagje, onze auto moest laatst voor onderhoud weg, toen we m terugkregen bleken de ruitenwissers vervangen. Dat de ruitenwissers zomaar vervangen worden terwijl dat niet nodig is vind ik opmerkelijk. Ik had ze zelf namelijk 5maanden geleden vervangen.
Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, dus daar heb ik geen last van in ieder gevalVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:59:
[...]
Totdat je hem niet meer hebt. Voor mij niets anders dan een station, dus V60. Ik had hiervoor een Mondeo en mis wel die ruimte. Van de week bij de Gamma was het net aan. Maar ja, een V70 is mijn auto niet en ben nog steeds blij met de sportievere gedrag van een V60.
Ga maar eens op vakantie met de auto met een V40 en kinderen. Mij niet gezien. Of ritje naar Schiphol en koffers. Succes!
Bij mij moest ik er bij de Volvo dealer juist om vragen om de ruitenwissers te vervangen. Die dingen waren versleten maar werden niet vervangen bij een onderhoudsbeurt.. Ook niet netjes, maar het is niet dat alle (Volvo) dealers hetzelfde zijnVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:05:
[...]
Niks zeggen ..... Volvo dealer? Precies DE reden dat ik daar nooit kom. En als mijn garage al zoiets wil doen belt hij even netjes op.
Daarnaast is het bij mij ook nog eens een leaseauto, vindt het dan alleen maar vreemder dat ze dat soort dingen niet gewoon vervangen.
PS: Je weet wel dat je meer dan één bericht kan quoten in één post toch? Dubbelposten wordt niet echt gewaardeerd over het algemeen
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 29-11-2016 21:51 ]
Ik ben niet ontevreden over de garage maar omdat ik ze niet zo goed ken en we met onze 9 jaar oude v50 nog elke keer > €1000,- hebben achtergelaten ga je toch afvragen of je misschien gewoon bij de verkeerde garage zit
Momenteel zit ik op ~ €0.10 per km onderhoud en elke keer de belofte dat ik nu wel al het grote onderhoud gehad heb... ik had ook gewoon een full option v70 kunnen rijden denk ik dan
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik stond (4 jaar geleden) ook voor de keus: V40 of V60.havana schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:02:
Ik had toen de ruimte nodig voor een kinderwagen, die paste dus echt niet in de V40. Gegaan voor de V60, geen seconde spijt van gehad. Flink aantal ritten Ikea/Gamma is met een V60 toch erg handig.
Toch is zelfs een V60 klein als je op vakantie gaat. Menig andere station heeft meer bagageruimte dan een V60. Een V40 heeft dan helemaal een mini-kofferbak.
Ik vind de V60 echt heerlijk rijden, stuurt erg strak voor een station (een gehuurde golf station voelt dan als een dwijl). En dan heb ik niet eens een sportonderstel (vind ik te hard)
De V40 krijg ik af en toe nog mee bij een beurt. Die rijdt nog strakker, maar komt natuurlijk ook omdat deze een stukje kleiner is.
[ Voor 34% gewijzigd door rinkel op 30-11-2016 09:24 ]
Beetje jammer, nu moest ik alsnog wachten tot de ramen ontdooit waren door middel van de voorruitverwarming.
Iig kwamen we een Autovisie tegen uit Juli 1977 waar een rapportage in staat over een zeepkistenrace op Zandvoort. Mooie tijden als ik zo naar de foto's kijk haha.
Maar iig mijn vriendin was ook aan het helpen en die bladerde toevallig door dit magazijn, dus de eer gaat helaas niet aan mij op, en die riep verrek dit lijkt wel verrekteveel op jouw auto, doelende op mijn 740.
Een zeepkist die precies op de 700 serie lijkt die begin 1982 werd geintroduceerd met de 760 sedan. Nu is zo een model meerdere jaren in ontwerp, Voor dit model werd ergens in 1975 mee begonnen om de auto van de jaren 80 te gaan ontwerpen. Maar het duurt jaren voor het publiek uberhaupt een prototype te zien krijgt...
Een Zeepkist ben je als kind denk ik wel paar maanden zoet mee. Dus ergens eind/begin 1976 zal hij samen met pa/broer/opa wel begonnen zijn. Denk niet dat deze zeepkistbouwers een prototype ergens hebben kunnen zien waar ze hun idee van hebben kunnen kopieeren.
De race werd gesponsord door Volvo, je kon een bezoek aan de fabriek winnen.
Nu vraag ik me dus af, heeft Volvo hier zijn oorspronkelijke ontwerp idee opgedaan voor de 700 serie. Nu wordt het als een hoekig stuk blik gezien, toen ook al, maar vergeleken met alles daarvoor was het zeker 'vernieuwend' voor die tijd. Op wat sportieve automerken na waren auto's begin jaren 80 nog niet hoekig.
Zomaar een gedachtegang.
Hier iig het pdf bestand, het is 56mb, excuses hiervoor maar heb het op 300dpi ingescand.
https://drive.google.com/...ICOQa-FToXclRMUkNuNnVtQjg
Dat gebeurd je 1 keer. Had ik een paar weken geleden ook met de Passat. Ik moest eerst die foutmelding opzoekenPdeBie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:52:
Wilde vanochtend de standkachel van mijn V40 starten, maar dat ging niet omdat er te weinig brandstof in de tank zou zitten. Er zat nog voor ruim 150km in de tank.
Beetje jammer, nu moest ik alsnog wachten tot de ramen ontdooit waren door middel van de voorruitverwarming.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bedankt voor de tip! Ga ik vanmiddag dus maar even tanken want mijn actieradius staat nog op 320km dus ik zou eigenlijk pas morgen hoeven tanken.PdeBie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:52:
Wilde vanochtend de standkachel van mijn V40 starten, maar dat ging niet omdat er te weinig brandstof in de tank zou zitten. Er zat nog voor ruim 150km in de tank.
Verwijderd
Waarom stel je de vraag dan?havana schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:44:
Ik heb een dakkoffer en bovendien een gigantische bagagewagen voor de zomervakantie dus dat is allemaal wel te regelen.
Ik heb een caravan en donder die vol en desondanks wil ik niks anders dan een station. Gewoon veel praktischer, alleen al met boodschappen doen bij de supermarkt en de hond vind hem ook fijn.
Koop gewoon waar je jezelf goed bij voelt.
En o ja, IK vind een V60 gewoon mooier en lekkerder rijden. Over smaak valt niet te twisten.
Succes met je keuze!
Doe maar, want hij komt al heel snel met de melding. Te snel als je het mij vraagt.Mx. Alba schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:46:
[...]
Bedankt voor de tip! Ga ik vanmiddag dus maar even tanken want mijn actieradius staat nog op 320km dus ik zou eigenlijk pas morgen hoeven tanken.
Bij 150km brandstof resterend al de preconditioning uitschakelen. Hoeveel liter verbruikt hij dan wel niet tijdens het voorverwarmen?
Het is niet zo dat als je nog maar 50km op een tank kan rijden, je binnen die straal geen tankstation kan vinden in Nederland
Gisteren viel me op dat de actieradius 50km gedaald was toen ik instapte ten opzichte van toen ik de avond ervoor uitstapte, en dat moest dan wel door de standverwarming komen. Dus als hij bij 100km actieradius de standverwarming nog actief zou zijn dan kan het maar zomaar zijn dat je tank "leeg" is als het niet -5°C is maar -20°C, geen hypothetische situatie in Zweden.PdeBie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:33:
[...]
Doe maar, want hij komt al heel snel met de melding. Te snel als je het mij vraagt.
Bij 150km brandstof resterend al de preconditioning uitschakelen. Hoeveel liter verbruikt hij dan wel niet tijdens het voorverwarmen?
Het is niet zo dat als je nog maar 50km op een tank kan rijden, je binnen die straal geen tankstation kan vinden in Nederland
Ik heb rustig aan gedaan met de V60 (hij had nog maar 1200km op de teller) dus in de bochten ging het niet heel snel. Ik vond de V60 lichter sturen, waardoor er wat gevoel verloren ging. Ik vond het niet hinderlijk, maar merkte dat de V40 inderdaad wat zwaarder stuurt. De V60 had 17" velgen, de V40 16", dus daardoor is het ook niet direct te vergelijken. Maar dat merk je als je uit een V40 stapt, en direct in een V60 wegrijdt.Reinier schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:46:
Vond je de V60 niet veel gevoellozer sturen? Alsof het stuur via email met de wielen communiceert? Ik vind de V40 veel directer en strakker.
Kinderen? V60. In een V40 past hooguit een kratje bier achterin, kind.exe wordt kind.rar in een V40havana schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:02:
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 30-11-2016 12:50 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Zo even mijn geklaag over mijn 2000km ritje voor mn werk.