Klopt. Zij vindt het wat minder boeiend.Rivanov schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:35:
[...]
Dus jij weet uiteindelijk meer van die auto dan je vriendin zelf, van wie hij eigenlijk is?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Klopt. Zij vindt het wat minder boeiend.Rivanov schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:35:
[...]
Dus jij weet uiteindelijk meer van die auto dan je vriendin zelf, van wie hij eigenlijk is?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dan pas?LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:30:
[...]
Vandaar dat ik altijd in de eerste week dat we een andere auto hebben probeer de handleiding helemaal door te nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 17-11-2016 19:52 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ja dat is mooier dan een Prius. Stukken beter. Gefeliciteerd.Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:05:
De dealer stuurde me net alvast een paar fotootjes van 't autootje!
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Dat is een geweldig mooie eerste auto! Pas maar op, vanaf nu ben je verslingerd aan Volvo en wil je nooit meer wat anders. Dure hobby!auto660 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:18:
Ook ik mag mij nu officieel melden, het is een S40 van 2001 geworden![]()
Hij is van alle luxe voorzien, een 2.0 met automaat, climate control, airco, stoelverwarming, enz.... Hij is nog erg netjes en is van de eerste eigenaar, er staat nu 190dkm op. Hij moet alleen nog even voor de apk en dan nog even 6 weken wachten tot ik 18 ben.
[afbeelding]
Geniet ervan!Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:07:
Oké nog één foto dan. Net thuis gekomen.
[afbeelding]
Er staat nu nog maar 10km op de teller... Maar die eerste korte ervaring was super.HerZon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:29:
[...]
Geniet ervan!
Ook zo'n positieve eerste ervaring?
Aaijj daar was ik gisteren al bang voor. Ondanks dat de verkoper het heeft benoemd staat het idd niet in de brochure. Wellicht dat het alsnog te plaatsen is met argument dat de verkoper het heeft 'bevestigd'.Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:51:
Hmmmmm vreemd dus toch niet die verstelbare middenarmsteun terwijl ik ergens in mijn archief zelfs nog de mail van de verkoper heb dat die optie van de offerte is gehaald omdat dat vanaf MY17 standaard is... Och, de standaard hoogte is goed maar wel een beetje een principe kwestie natuurlijk.
Auto moet nog op slot? Of inklapbare spiegels vergeten aan te zetten?Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:07:
[afbeelding]
Verwijderd
Goede keuze! Veilige en praktische auto. Rijdt ook prima voor de leeftijd van het model.auto660 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:18:
Hij is van alle luxe voorzien, een 2.0 met automaat, climate control, airco, stoelverwarming, enz.... Hij is nog erg netjes en is van de eerste eigenaar, er staat nu 190dkm op. Hij moet alleen nog even voor de apk en dan nog even 6 weken wachten tot ik 18 ben.
[afbeelding]
Welkom!auto660 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:18:
[afbeelding]
Moest nog op slot. Goed gezien!J0YR1D3R schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:48:
[...]
Auto moet nog op slot? Of inklapbare spiegels vergeten aan te zetten?
Volgens mij hebben wij het daar nog eens over gehad.Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:51:
Hmmmmm vreemd dus toch niet die verstelbare middenarmsteun terwijl ik ergens in mijn archief zelfs nog de mail van de verkoper heb dat die optie van de offerte is gehaald omdat dat vanaf MY17 standaard is... Och, de standaard hoogte is goed maar wel een beetje een principe kwestie natuurlijk.
Mooie auto hoor! Grats en plezier ermee!Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:07:
[afbeelding]
Gruwelijk gejatte Icoon!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dakrails zijn standaard op de Cross Country. Hoort bij de look.RZor schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:10:
[...]
Mooie auto hoor! Grats en plezier ermee!
Maar wat ziet mijn oog, dakrails? Nice! Das voor mij ong prio 1 aan het worden voor de volgende auto...
[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 18-11-2016 09:22 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Mx. Alba op 18-11-2016 11:07 ]
Volgende keer je handleiding beter lezen van tevoren.Reinier schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:44:
Die setting kende ik nog niet... terwijl ik hem te hard vind blazen. Ga hem dus eens aanpassen. Fijn, de laatste twee weken dat ik de auto heb
De reply die je wist dat zou komenLuPo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:06:
[...]
Volgende keer je handleiding beter lezen van tevoren.![]()
Gewoon in de app aangeven hoe laat je weg wilt. Dan start de auto zelf de kachel op aan de hand van de temperatuur. En niet alleen het interieur is warm, maar ook je motor. Je start dus iets gunstiger.Mx. Alba schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:01:
[...]
Dakrails zijn standaard op de Cross Country. Hoort bij de look.
Het was vanmorgen weliswaar niet kouder dan 5°C maar ik wilde toch eens het aanzetten van de standkachel via On Call proberen. Tien minuten voor ik vertrok het commando gegeven. Toen ik bij de auto aan kwam stond die tevreden te snorren... en de ruiten waren helemaal ontwasemd, geen vochtige lucht in het interieur, lekker warm bij het instappen. Dus het hoeft niet eens te vriezen om nut te hebben van die standkachel!
Laag. Ding blaast veel te hard, zelfs op laag. Heb wel de indruk dat de capaciteit van de airco te laag is voor de grootte van de auto. Ding moet veel harder blazen om de auto een beetje koel te houden wanneer ik het vergelijk met een Clio benzine van hetzelfde bouwjaar.LuPo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:10:
Op welke stand hebben jullie de ventilatorsnelheid staan in de V40?
Verwijderd
Ook erg energiebewust en goed voor het milieu.HerZon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:11:
[...]
Gewoon in de app aangeven hoe laat je weg wilt. Dan start de auto zelf de kachel op aan de hand van de temperatuur. En niet alleen het interieur is warm, maar ook je motor. Je start dus iets gunstiger.
Mocht je het vergeten zijn, je kunt de standkachel ook aanzetten bij vertrek, dan warmt de koelvloeistof ook lekker snel op.
Wanneer ik hem niet gebruik (ook met deze temperaturen) dan is het verbruik bij het rijden met een koude motor veel hoger dan wanneer hij reeds is voorverwarmt. Als je 'koud' vertrekt gebruik je bv de voorruit ontwaseming&verwarming om de ramen schoon te houden. Dat zijn ook enrgieverbuikers. Het is ook niet domweg 'zet het ding maar aan', maar geef je vermoedelijke vertrektijd op. Dan start de auto zelf de voorverwarming, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:00:
[...]
Ook erg energiebewust en goed voor het milieu.Dat je die functie gebruikt als het hard vriest ok, maar bij dit soort temperaturen?
[ Voor 34% gewijzigd door HerZon op 19-11-2016 15:22 ]
Verwijderd
Grote onzin. Een motor die stationair draait en nog niet op temperatuur is draait altijd met hoog verbruik en komt ook heel langzaam op bedrijfstemperatuur door het gebrek aan rolweerstand. Nogal logisch als jij na 10/15 minuten dan gaat rijden dat hij op dat moment met warmere motor dan op jouw verbruiksmetertje zuiniger is na 10 minuten hoog verbruik met stationair draaien. Het snelst op temperatuur, en dus zuinig, is je auto met rolweerstand (dus rijden) en niet te hoge toeren zodat je koelwater en motor tijd heeft om op temperatuur te komen.HerZon schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:07:
[...]
Wanneer ik hem niet gebruik (ook met deze temperaturen) dan is het verbruik bij het rijden met een koude motor veel hoger dan wanneer hij reeds is voorverwarmt. Als je 'koud' vertrekt gebruik je bv de voorruit ontwaseming&verwarming om de ramen schoon te houden. Dat zijn ook enrgieverbuikers. Het is ook niet domweg 'zet het ding maar aan', maar geef je vermoedelijke vertrektijd op. Dan start de auto zelf de voorverwarming, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Ik ben van mening dat het milieutechnisch beter is om de auto voor te verwarmen.
Wat is de ervaring van alle rijders die over een 'standkachel' beschikken?
Kleine update: heb hem vanmorgen voor het eerst gewassen. Na 1500km gereden te hebben in de afgelopen 2 weken, was hij toch redelijk vuil. De auto is denk ik niet geschikt voor de wasstraat, als ik ervaar hoeveel randjes en kantjes eraan zitten. Het is gewoon een hoop werk om hem netjes schoon te krijgen. Maar dan heb je ook weer wat, een glimmende auto.
Verwijderd
En ik ben naar de voetbal geweest. En?Mx. Alba schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:38:
Even door de country gecrosst vandaag.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tja, het verschil tussen direct zien en moeite moeten doen.Joopieboy schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:42:
Dan doe je zoveel moeite om dat kenteken onleesbaar te maken, heb je op de eerste foto hem nog gewoon duidelijk erop staan.17-11-2019 toch?
[ Voor 32% gewijzigd door RZor op 19-11-2016 16:24 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Euhm? Een standkachel werkt heel anders dan hoe jij je nu voorstelt.. niks 10min stationair laten lopen oid. Dat is ontzettend inefficiënt inderdaad...Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:37:
[...]
Grote onzin. Een motor die stationair draait en nog niet op temperatuur is draait altijd met hoog verbruik en komt ook heel langzaam op bedrijfstemperatuur door het gebrek aan rolweerstand. Nogal logisch als jij na 10/15 minuten dan gaat rijden dat hij op dat moment met warmere motor dan op jouw verbruiksmetertje zuiniger is na 10 minuten hoog verbruik met stationair draaien. Het snelst op temperatuur, en dus zuinig, is je auto met rolweerstand (dus rijden) en niet te hoge toeren zodat je koelwater en motor tijd heeft om op temperatuur te komen.
Je bent toch niet van glas dat je nu al een standkachel gebruikt? Wordt tijd dat dienstplicht weer wordt ingevoerd en er weer echte mannen rond lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 19-11-2016 16:31 ]
Die dice heb ik van mijn dochter gekregen 8 jaar geleden. They ain't going nowhere.RZor schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:23:
Mooie waggel hoor Albantar, alleen alsjeblieft, tis geen amerikaan! Loose the dice!!
Jammer dat je niet echt om de hoek woont, had m wel eens in t echt willen zien.
Hij er mooi uit in deze kleur, alleen vind ik zwarte spiegelkappen dan weer minder mooi. De verdere kleurstelling sluit mooi aan.Mx. Alba schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door HerZon op 19-11-2016 17:13 ]
Verwijderd
Ok niet stationair lopen, maar nog steeds brandstof verstoken terwijl mijn auto in die tijd niets verstookt. Begrijp me goed, onder nul zou ik graag zo'n ding hebben, maar boven nul is het gewoon je reinste kwats.GAIAjohan schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:29:
[...]
Euhm? Een standkachel werkt heel anders dan hoe jij je nu voorstelt.. niks 10min stationair laten lopen oid. Dat is ontzettend inefficiënt inderdaad...
Er gaat een andere module aan. Die gebruikt wel diesel of benzine of elektriciteit. De warmte die daar van af komt, verwarmt je motor en het interieur.
Na een half uur tot een uur (bij de normale temperaturen waar je het gebruikt (onder het vriespunt) is de auto lekker warm, de motor voorverwarmd (kvs zit al vaak op een kwart in het klokje).
En nee, je motor laat je dan dus niet stationair lopen.. een standkachel heeft een efficiëntie van >90%, en in de winter kan het serieus brandstof schelen.
NiceMx. Alba schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Zwarte spiegelkappen horen nou eenmaal bij de Cross Country look, zoals zilveren spiegelkappen bij R-Design horen.HerZon schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:05:
[...]
Hij er mooi uit in deze kleur, alleen vind ik zwarte spiegelkappen dan weer minder mooi. De verdere kleurstelling sluit mooi aan.
Zo heeft ieder gelukkig zijn ding. Persoonlijk vind ik het nooit mooi als de spiegelkappen een andere kleur zijn dan de auto zelf.Mx. Alba schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:34:
[...]
Zwarte spiegelkappen horen nou eenmaal bij de Cross Country look, zoals zilveren spiegelkappen bij R-Design horen.
Al lekker wat kilometers erop zitten?Mx. Alba schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
469km nu.
[ Voor 69% gewijzigd door Mx. Alba op 21-11-2016 10:19 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
[ Voor 4% gewijzigd door xares op 21-11-2016 14:17 ]
Persoonlijk vind ik het niet mooi want dan zie je dat kleurverschil tussen de voorste en achterste zijruiten. Maar ja, over smaak valt niet te twisten, natuurlijk.Rob-T6 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:00:
Even een vraag voor de V40 bezitters...
Wie hebben ervaring met het tinten van de ramen, en heeft er een voorbeeld bij met percentage & kosten?
Ik overweeg dit morgen nog na te vragen bij de dealer om het voor aflevering van de auto...
D4 is twin turbo (sequentieel) en dat is een groot verschil in hoe die zijn kracht geeft tegenover single turbo (D2 en D3). Een goed twin turbo diesel design (en niet softwarematig geknepen) trekt vanaf vrij laag in de toeren door tot relatief hoge toeren. Een single turbo is meestal vrij tam tot aan een zeker toerental en gaat er dan vandoor, maar vlakt ook sneller af in de hogere toeren. Desalniettemin is een D3 al serieus wat voor een C segmenter in NL.Mx. Alba schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:37:
[...]
469km nu.
Ik moet trouwens zeggen na die eerste kilometers dat de D3 ook nog lang geen racemonster is. Ik had natuurlijk ruime ervaring met de D2, en een beetje ervaring met de D4... De D3 zit voor mijn gevoel dichter bij de D2 dan bij de D4 en qua PK's klopt dat natuurlijk ook: 120 - 150 - 200. Maar ondanks dat het nog steeds geen racewagen is, voelt alles wel een stuk soepeler en minder "geforceerd". En het grappige is dat ik door dat beetje extra vermogen juist de neiging heb om rustiger te rijden. Met de C30 D2 had ik constant het idee dat ik 'm op z'n staart moest trappen om lekker vooruit te komen - en dat deed ik dus ook. Maar met de V40 D3 gaat 'm op z'n staart trappen in de meeste situaties toch net te snel, waardoor ik dus uiteindelijk juist rustiger rijd. Vreemd hoe psychologie werkt...
Het voordeel van de blinds is wel dat je ze eraf kan halen. Scheelt in mijn ervaring wel met je zicht naar achteren in winterse omstandigheden. Die blinds had ik n.a.v. een tip hier on-line voor een flink lagere prijs dan de dealer, dan is het verschil met blinderen wel groot hoor. Kan alleen even niet terugvinden welke winkel dat was.Rob-T6 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:48:
Ik zit in dubio, maar met de kids achterin is het alternatief Sunblinds, en dan heb ik het verschil ook al te pakken.
(anders wordt het straks Woezel & Pip.....)
https://www.vstore.nl/Bigs schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:27:
[...]
Kan alleen even niet terugvinden welke winkel dat was.
[ Voor 5% gewijzigd door lochtejans op 21-11-2016 22:12 ]
Mijn ervaringen (tools in use: Maxi-Cosi FamilyFix + Peble & Joolz Day)lochtejans schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:07:
Ik kan bij mijn werkgever mogelijk een Volvo V40 D2 Momentum (diesel met 136K op de teller) uit 2013 voor een mooie prijs overnemen. Begin dit jaar gekocht door m'n werkgever van Athlon, dus ex lease. Ik weet zo niet welke opties er allemaal op zitten, daar hoop ik snel achter te komen.
Morgen kan ik een proefrit maken. Ik ben dan met name benieuwd naar de ruimte in de auto aangezien we begin volgend jaar ons eerste kindje verwachten. Ik ben zelf 1.90m lang, mijn vriendin 1.70m en op de achterbank moet een kinderzitje passen. Uiteraard moet ook een kinderwagen in de kofferbak passen. Dit wil uiteraard getest hebben. Momenteel rij ik een Seat Ibiza uit 2006, kwa ruimte een stukje kleiner dan de Volvo. Hoe zijn jullie ervaringen met kleine kinderen en de ruimte?
Ik krijg alleen maar klachten vanaf de achterbank en heb ze niet meer in gebruik. Ga binnenkort de ruiten laten tinten bij de lokale stikkeraar en dat kost voor alle ruiten vanaf de B stijl 199 euro.Bigs schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:27:
[...]
Het voordeel van de blinds is wel dat je ze eraf kan halen. Scheelt in mijn ervaring wel met je zicht naar achteren in winterse omstandigheden.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Toen ik voor de keuze stond viel voor mij de v40 af, omdat bij mij de kinderwagen niet paste, met geen mogelijkheid. Ben toen voor de V60 gegaan. Ik zou het zeker proberen.lochtejans schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:07:
Ik kan bij mijn werkgever mogelijk een Volvo V40 D2 Momentum (diesel met 136K op de teller) uit 2013 voor een mooie prijs overnemen. Begin dit jaar gekocht door m'n werkgever van Athlon, dus ex lease. Ik weet zo niet welke opties er allemaal op zitten, daar hoop ik snel achter te komen.
Morgen kan ik een proefrit maken. Ik ben dan met name benieuwd naar de ruimte in de auto aangezien we begin volgend jaar ons eerste kindje verwachten. Ik ben zelf 1.90m lang, mijn vriendin 1.70m en op de achterbank moet een kinderzitje passen. Uiteraard moet ook een kinderwagen in de kofferbak passen. Dit wil uiteraard getest hebben. Momenteel rij ik een Seat Ibiza uit 2006, kwa ruimte een stukje kleiner dan de Volvo. Hoe zijn jullie ervaringen met kleine kinderen en de ruimte?
Ik heb ze beide (ibiza en v40). Qua practische ruimte scheelt het niet veel. Dat ligt meer aan de V40lochtejans schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:07:
Momenteel rij ik een Seat Ibiza uit 2006, kwa ruimte een stukje kleiner dan de Volvo.
Voor mijn gevoel is na 2-3 winters het mooie er wel vanaf, de oliën etc zweten eruit, en die zorgen toch voor een best groot deel van de producteigenschappen.Aight! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:10:
Ik kan voor een prikkie winterbanden kopen hier in de regio op stalen velgen. Zit nog 6mm op en hebben in een droge en donkere plek gelegen.
Het enige nadeel is dat ze uit 2006 zijn, banden ouder dan 10 jaar is een no go toch?
Ja ik zou ze alleen hier in NL gebruiken, dus voornamelijk voor die 2x sneeuw en veel regen. Ook een beetje om mijn zomerbanden te sparen. Extra setje in de winter lijkt me sowieso altijd wel handig.MartijnGizmo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:34:
[...]
Voor mijn gevoel is na 2-3 winters het mooie er wel vanaf, de oliën etc zweten eruit, en die zorgen toch voor een best groot deel van de producteigenschappen.
Toen ik de C30 had heb ik een kinderwagen uitgezocht die daarin paste. Ik bedoel, het is toch veel logischer om een kinderwagen te kopen die in je auto past, dan een auto te kopen (of leasen) die om je kinderwagen past?rinkel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:44:
[...]
Toen ik voor de keuze stond viel voor mij de v40 af, omdat bij mij de kinderwagen niet paste, met geen mogelijkheid. Ben toen voor de V60 gegaan. Ik zou het zeker proberen.
Dan laat ik ze mooi schieten! Koop ik inderdaad wel een keer stalen velgen met nieuwe winterbanden, die gaan immers ook langer meeGAIAjohan schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:12:
Ik vind ze behoorlijk oud en helemaal niet zo goedkoop
Stalen velgen heb je ook voor €60. En dan nieuwe banden kopen.. dan heb je nieuwe en weet je dat ze in goede staat zijn
Volgende keer een V70 halen, daar schuif je zo een wasmachine achterinMx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:19:
Trouwens nog wat puntjes met betrekking tot mijn V40...
- Zoals gezegd dus toch geen standaard uitschuifbare middenarmsteun. Ach ja. De standaard stand is ook goed.
- Door de combinatie 60-liter-tank en reservewiel is er onder die "laadvloer op twee niveaus" nauwelijks ruimte over
- De zonnebrilhouder zit toch aan de bestuurderskant! Ik denk dat ze bij de Cross Country toch de handgreep aan de bestuurderskant niet wegbezuinigd hadden waardoor dat wel kan?
- Zondag een klein formaat koelkast (zeg maar zelfde formaat als een (af)wasmachine) vervoerd en dat paste precies naar binnen. Toen hij eenmaal binnen was, was er een zee van ruimte over, maar het is de klep en het bochtje dat het ding moet maken om erin te komen wat ervoor zorgde dat het maar net paste. Maar dat het überhaupt past is al mooi meegenomen want in de C30 paste zoiets voor geen meter in de auto.
Dat is echt wel het enige nadeel van de V40... Die drempel van de achterklep.Aight! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:38:
[...]
Volgende keer een V70 halen, daar schuif je zo een wasmachine achterin
Al weet ik niet of dat ook met die nieuwe V90 zo is, heb hem nog niet in het echt gezien.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, mijn zoon is inmiddels 5, maar de auto heb ik nog. Het is ook maar korte tijd dat je met buggy's / kinderwagens zit.Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:13:
[...]
Toen ik de C30 had heb ik een kinderwagen uitgezocht die daarin paste. Ik bedoel, het is toch veel logischer om een kinderwagen te kopen die in je auto past, dan een auto te kopen (of leasen) die om je kinderwagen past?
Verwijderd
...of een vloerAight! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:38:
[...]
Volgende keer een V70 halen, daar schuif je zo een wasmachine achterin
Al weet ik niet of dat ook met die nieuwe V90 zo is, heb hem nog niet in het echt gezien.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Rapapa...
Ik heb een tijdje terug ook eens 2.4 bar op de banden gezet, maar ben daar redelijk snel van terug gekomen omdat de grip dramatisch werd. (wel geen volvo)Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
Ik pomp er altijd 2,4 bar in, nooit echt naar de specs gekeken
Verwijderd
Ik neem aan dat de banden dan te hard werden voor jou?sQuare8 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:22:
[...]
Ik heb een tijdje terug ook eens 2.4 bar op de banden gezet, maar ben daar redelijk snel van terug gekomen omdat de grip dramatisch werd. (wel geen volvo)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 15:42 ]
Wat zet jij erop dan?sQuare8 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:22:
[...]
Ik heb een tijdje terug ook eens 2.4 bar op de banden gezet, maar ben daar redelijk snel van terug gekomen omdat de grip dramatisch werd. (wel geen volvo)
Maar het boekje van de auto gaat niet mee met ontwikkelingen in banden land.. de gegevens van de bandenfabrikant welKhayma schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
Ik zou volvo aanhouden. De bandenleverancier geeft aan wat goed is voor zijn band. Volvo geeft aan wat goed is voor de auto in combinatie met die band/maat. Dat is dus berekend op gewicht bijvoorbeeld.
[ Voor 111% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2016 16:05 ]
Grootste wat ik had was een ikea keukenwerkblad (2,5 x0,7 x 0,07 m). Dit past in een V40 huidig model, mits je een platklapbare passagiersstoel hebt (optie).Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:27:
[...]
[afbeelding]
Kon ik ook met mijn V40 Classic.
[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 22-11-2016 17:06 ]
Zelf ben ik van mening dat de bandenleverancier het beter getest heeft met zn eigen band. Karkas kan harder of zachter zijn dan de originele band (auto mee geleverd) waar Volvo zn waardes vandaan heeft.Khayma schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
Ik zou volvo aanhouden. De bandenleverancier geeft aan wat goed is voor zijn band. Volvo geeft aan wat goed is voor de auto in combinatie met die band/maat. Dat is dus berekend op gewicht bijvoorbeeld.
Rapapa...
2 bar. Moet wel toegeven dat de auto sowieso al niet echt veel grip heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2016 20:00 ]
Verwijderd
Wel of geen Volvo?sQuare8 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:22:
[...]
Verwijderd
Top zaak voor Xenon: http://www.well-done-xenon.nl/xares schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:06:
Vanaf Vrijdag ook een Volvo eigenaar.
Volvo V40 Summum D4 / business pack / keyless / harmankardon / achteruitcamera uit 2014 (2015 model).
Ik kan niet wachten :-)
Zoek alleen nog een bedrijf dat de Halogeen kan vervangen door Xenon (de hele units, en dan de originele van Volvo). Niet van die after-markt zooi.
Zal Vrijdag foto's maken
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2016 20:20 ]
Verwijderd
Passen naadloos: http://www.sonniboynederland.nl/volvoRob-T6 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:48:
Ik zit in dubio, maar met de kids achterin is het alternatief Sunblinds, en dan heb ik het verschil ook al te pakken.
(anders wordt het straks Woezel & Pip.....)
Verwijderd
Dat is niet duur. Waar?Ballebek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:59:
[...]
Ik krijg alleen maar klachten vanaf de achterbank en heb ze niet meer in gebruik. Ga binnenkort de ruiten laten tinten bij de lokale stikkeraar en dat kost voor alle ruiten vanaf de B stijl 199 euro.
Zelf is een egaal vlak ook fijner voor jezelf om doorheen te kijken ipv de sunblinds.
Inmiddels 229 zie ik: http://www.profcars.nl
[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 22-11-2016 22:16 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq