Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
HerZon schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:07:
[...]

Ik heb er nog geen last van. Maar heb ook pas 1100km gereden.
Ik pas 3100 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
*O* Aanstaande donderdagavond mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ ophalen! *O*

Lang genoeg op gewacht ook zeg... :/
Zijn er nog kaarten beschikbaar voor dit event? Zo ja, waar zijn de opstapplaatsen van de tourbussen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:52
Mx. Alba schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
*O* Aanstaande donderdagavond mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ ophalen! *O*

Lang genoeg op gewacht ook zeg... :/
wanneer heb je m bestelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sQuare8 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:29:
[...]

wanneer heb je m bestelt ?
Dat zou ik terug moeten zoeken maar het hele proces "leaseauto uitzoeken, bestellen en geleverd krijgen" heeft in totaal zo'n 9 maanden geduurd... Zware zwangerschap geweest!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Kunnen we eindelijk gaan meeten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De Volvo V40 Nordic+ drivers genieten extra met dit koude weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja wrijf het er nog maar in dat ik 'm nog niet heb... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

We verwachten natuurlijk wel binnen een uur wat foto's he. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan ben ik waarschijnlijk nog een rondje aan het rijden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Je gaat er toch niet in wonen? ;-)
De auto via de VOC-app het commando 'geef licht en geluidssignalen' werkt ook, vooral als je echtgenote net bij haar ouders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
HerZon schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:03:
De Volvo V40 Nordic+ drivers genieten extra met dit koude weer.
Zo echt wel! Elektrische voorruitverwarming, stoelverwarming, heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:42:
[...]

Standverwarming die de auto lekker warm maakt voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ook nog ja! :)
'S ochtends staat er een fijn warm autootje klaar voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Gisteren afspraak gemaakt voor de 120K beurt voor de V40, My15 model.
Kreeg te horen dat het extra lang ging duren want er was een terugroepactie op deze serie...

Punt 1: waarom wordt ik daarvan niet op de hoogte gehouden?
Punt 2: wat is er aan de hand dan?
Punt 3: vervangend vervoer omdat ik daar dus nu 5 uur kan gaan zitten wachten (dichtstbijzijnde garage is helaas 40km van huis, amper openbaar vervoer)

Maar op alle punten geen reactie van de garage, geen idee over die terugroepactie, dat staat gewoon in het systeem. Iets met isolatie ofzo.

Ik begin steeds meer hekel te krijgen aan die garage, helaas geen alternatief beschikbaar. Dit zorgt er wel voor dat de volgende auto (over half jaar moet ik mij gaan bedenken wat ik wil en offertes indienen) niet zo snel meer een Volvo gaat worden. Het is echt elke keer gezeik bij die garage.

Iemand bekend met de terugroepactie verder? Waarom en waarvoor?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RZor schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:32:
Gisteren afspraak gemaakt voor de 120K beurt voor de V40, My15 model.
Kreeg te horen dat het extra lang ging duren want er was een terugroepactie op deze serie...

Punt 1: waarom wordt ik daarvan niet op de hoogte gehouden?
Punt 2: wat is er aan de hand dan?
Punt 3: vervangend vervoer omdat ik daar dus nu 5 uur kan gaan zitten wachten (dichtstbijzijnde garage is helaas 40km van huis, amper openbaar vervoer)

Maar op alle punten geen reactie van de garage, geen idee over die terugroepactie, dat staat gewoon in het systeem. Iets met isolatie ofzo.

Ik begin steeds meer hekel te krijgen aan die garage, helaas geen alternatief beschikbaar. Dit zorgt er wel voor dat de volgende auto (over half jaar moet ik mij gaan bedenken wat ik wil en offertes indienen) niet zo snel meer een Volvo gaat worden. Het is echt elke keer gezeik bij die garage.

Iemand bekend met de terugroepactie verder? Waarom en waarvoor?
Leaseauto, neem ik aan? Zorgt de leasemaatschappij dan niet voor een vervangend voertuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Mx. Alba schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:09:
[...]

Leaseauto, neem ik aan? Zorgt de leasemaatschappij dan niet voor een vervangend voertuig?
Nope, dat zit niet in het pakket. En bovendien, Volvo heeft een terugroepactie, niet de leasemaatschappij, ik vind dan ook dat Volvo dit hoort op te pakken.

[ Voor 19% gewijzigd door RZor op 12-11-2016 12:14 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RZor schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:13:
[...]

Nope, dat zit niet in het pakket. En bovendien, Volvo heeft een terugroepactie, niet de leasemaatschappij, ik vind dan ook dat Volvo dit hoort op te pakken.
Maar toch wel vreemd dat vervangend vervoer er niet in zit. Bij ons wordt de eerste dag vervangend vervoer door de leasemaatschappij direct aan de werkgever doorgefactureerd maar die neemt dat op zich. Lijkt me wel zo logisch eigenlijk.

Ik laat onderhoudsbeurten ook altijd doen op werkdagen. 's Morgens om 8 uur drop ik de auto en aan het eind van de middag haal ik hem weer op. Vindt de dealer ook wel zo prettig want dan kan het onderhoud naar eigen believen ingepland worden die dag zodat ze de ruimte hebben om te schuiven met het een en ander als dat nodig is, en als het onverhoopt meer tijd kost is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:42
Wij hebben ook geen vervangend vervoer.
Ik breng de auto ook altijd op een werkdag, en zal er dan op moeten wachten. Dit heeft mijn werkgever zo bedacht.

Als het een grote beurt is dan zorg ik er overigens meestal wel voor dat ik ander vervoer heb. Maar soms lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RZor schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:13:
[...]

Zeker... Ze mogen het onderhoud doen tegen een minimale vergoeding én je dan nog een auto cadeau doen voor een dag. Ik denk dat je hier eerder over moet klagen bij je werkgever, die heeft blijkbaar besloten dat vervangend vervoer voor jou niet nodig is.

Dat een terugroepactie ervoor zorgt dat hij toevallig een uurtje langer daar moet staan lijkt me niet voldoende om je daarvoor een vervangende auto mee te geven. Is het een terugroepactie van een halve dag of meer zou de discussie anders zijn.

Daarnaast kan je je afvragen in welke uithoek je zelf woont als het minimaal 40 kilometer is naar die garage en er geen alternatieve dealer dichterbij in de buurt is. Als ik jou was zou ik volgende keer kijken welke dealer er een beetje fatsoenlijk bereikbaar is en van dat merk een auto bestellen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koudekerke - Goes is toch geen 40Km?? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

fredkroket schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:55:
[...]

Zeker... Ze mogen het onderhoud doen tegen een minimale vergoeding én je dan nog een auto cadeau doen voor een dag. Ik denk dat je hier eerder over moet klagen bij je werkgever, die heeft blijkbaar besloten dat vervangend vervoer voor jou niet nodig is.

Dat een terugroepactie ervoor zorgt dat hij toevallig een uurtje langer daar moet staan lijkt me niet voldoende om je daarvoor een vervangende auto mee te geven. Is het een terugroepactie van een halve dag of meer zou de discussie anders zijn.

Daarnaast kan je je afvragen in welke uithoek je zelf woont als het minimaal 40 kilometer is naar die garage en er geen alternatieve dealer dichterbij in de buurt is. Als ik jou was zou ik volgende keer kijken welke dealer er een beetje fatsoenlijk bereikbaar is en van dat merk een auto bestellen :).
Ik heb deze Volvo toegewezen gekregen omdat mijn voorganger deze had. Dat ik in een uithoek woon heb ik zelf ook wel door ;)
Maar dat is zeker wel een punt om mee te nemen ja voor mij.

Collega rijd Mazda, die krijgt zelfs voor regulier onderhoud van z'n garage leenauto mee, zonder dat deze in rekening gebracht wordt. Volgens mij snap je het dan als garage beter.

Het gebrek aan communicatie vanuit Volvo vind ik hierin ook zeer slecht. Ze kunnen mij niet eens aangeven wat er precies is waar ie terug voor moet.

Het is hier wel het zoveelste wat er met die garage speelt, dat maakt t ook niet echt leuker.
Tylen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:18:
Koudekerke - Goes is toch geen 40Km?? ;)
Huis - garage is 35 km.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik qua vervangend vervoer aan ervaringen heb is Toyota, Peugeot en Volvo dealers. Bij Toyota kreeg ik als de Prius in onderhoud was altijd iets als een Auris, Aygo en zelfs een keer een Spark mee. :/ Bij Peugeot voor de 308 die onderhoud nodig had kreeg ik een keer een Ford EcoSport met een 1.0 driepitter mee en een keer een 208, dus ook steevast minder dan wat ik als "eigen" auto had. Bij Volvo als de C30 een dagje binnen moest zijn kreeg ik een keer een oudere C30 1.6D DRIVe mee maar alle andere keren was het altijd nieuwer, beter, groter. Meestal V40 D2 (een keer D4), een keer V60 D3, een keer XC60 D3. Dan breng je met plezier je auto weg voor een beurtje!

Misschien helpt het dat ik de zelfde achternaam heb als een grote Volvo dealer in het oosten des lands? Wie weet...

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 12-11-2016 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Laatst online: 19-09 14:21
Mx. Alba schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:34:
Wat ik qua vervangend vervoer aan ervaringen heb is Toyota, Peugeot en Volvo dealers. Bij Toyota kreeg ik als de Prius in onderhoud was altijd iets als een Auris, Aygo en zelfs een keer een Spark mee. :/ Bij Peugeot voor de 308 die onderhoud nodig had kreeg ik een keer een Ford EcoSport met een 1.0 driepitter mee en een keer een 208, dus ook steevast minder dan wat ik als "eigen" auto had. Bij Volvo als de C30 een dagje binnen moest zijn kreeg ik een keer een oudere C30 1.6D DRIVe mee maar alle andere keren was het altijd nieuwer, beter, groter. Meestal V40 D2 (een keer D4), een keer V60 D3, een keer XC60 D3. Dan breng je met plezier je auto weg voor een beurtje!

Misschien helpt het dat ik de zelfde achternaam heb als een grote Volvo dealer in het oosten des lands? Wie weet...
Van een vriend die bij volvo werkte weet ik dat ze amper "kleine" modellen hebben in de leen-poule. Altijd dik aangekleed, met grotere motor. Dit mogelijk om je te overtuigen toch bij de volgende een andere uitrusting te nemen. En dat ze altijd een gelijkwaardige willen meegeven (zeker nu met de xc90 bijv. Dan wil je als eigenaar echt niet een v40 als leenauto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Afgelopen vrijdag kreeg mijn vriendin haar 'nieuwe' leaseauto. *O* Het is een V40 D2 Momentum uit 2013. Met leren bekleding, dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare spiegels, premium audio, afneembare trekhaak e.d. Overgenomen van een collega zodat we nog 2 jaar tegen 14% bijtelling kunnen rijden. Inmiddels al een kleine 400km mee gereden. _/-\o_

Poe.. wat een wereld van verschil met onze vorige leaseauto; een Citroën DS3. Dat hadden we al gemerkt bij de proefritten die we hebben gemaakt. Dit is duidelijk een maat groter en volwassener. Veel meer comfort bij met name hogere snelheden. Topauto! De navigatie heeft wel een update nodig. Software- en kaartversie is 0C72 en V 30.15.02. Als ik op de website van Volvo kijk dan zie ik dat V 30.16.04 de nieuwste is. Dus dat gaan we nog even regelen.

Verder heeft de auto al bijna 100k gelopen terwijl het service-kaartje 80k aangeeft als volgende beurt. :/
Snel voor een beurtje dus!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Excuses voor de matige foto in onze saaie parkeergarage. Vrijdag de binnenkant zelf helemaal schoongemaakt. Gisteren door de wasstraat gehaald en daarna even deze foto geschoten. Hij is weer als nieuw :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 09:28

Convoy

g44p

A.s. maandag m'n nieuwe aanwinst afhalen:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zxyyxc.jpg

2004 Volvo V50 2.4I MOMENTUM met 113k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:42:
[...]

Mijn V60 zet bij koud weer automatisch de achterruitverwarming (voorruit weet ik nog niet of ik dat heb) en spiegelverwarming aan. Is dit uit te zetten, want het is vaak niet nodig en ik ben tegen onnodig benzineverbruik door deze functie? Moet hem nu iedere keer handmatig uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Convoy schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:46:

[afbeelding]

Nette auto. Wat ik zo mooi vind aan Volvo is dat deze auto toch al 12 jaar oud is maar zo tijdloos qua design. Ik vind hem echt niet minder dan mijn V60 uit 2012. (OK, beetje dan. :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:42:
[...]

Mijn V60 zet bij koud weer automatisch de achterruitverwarming (voorruit weet ik nog niet of ik dat heb) en spiegelverwarming aan. Is dit uit te zetten, want het is vaak niet nodig en ik ben tegen onnodig benzineverbruik door deze functie? Moet hem nu iedere keer handmatig uitzetten.
Loop eens het instellingenmenu door zou ik zeggen. Je loopt zo tegen de juiste optie aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:44:
[...]

Loop eens het instellingenmenu door zou ik zeggen. Je loopt zo tegen de juiste optie aan ;)
Je hebt gelijk. Gevonden. Zondag ...... ben lui vandaag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:01
LuPo schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:45:
Verder heeft de auto al bijna 100k gelopen terwijl het service-kaartje 80k aangeeft als volgende beurt. :/
Snel voor een beurtje dus!
Wat zegt de auto zelf? Want hij geeft het zelf normaal ook aan als de auto voor een beurt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
bacardicoconut schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:49:
[...]

Wat zegt de auto zelf? Want hij geeft het zelf normaal ook aan als de auto voor een beurt moet.
Ik weet niet de exacte bewoordingen. Maar hij geeft een melding bij het starten dat er onderhoud nodig is. Afspraak al gemaakt voor a.s. woensdag.

Wij moeten overigens beiden nog wel op zoek naar een fijne instelling van de bestuurdersstoel. Afgelopen zaterdag reed ik terug naar huis (~170km) en kreeg ik echt gigantische lage rugpijn. De stoel is in hoogte verstelbaar, er is een lendensteun en er is een dijbeensteun. Op internet heb ik al gevonden dat je de dijbeensteun beter niet te ver omhoog kunt kantelen omdat je dan een soort van 'gesqueezed' wordt tussen het zitvlak en de rugleuning :P Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik ga morgen nog eens goed opletten, maar volgens mij werkte vanmorgen het meesturen van de Xenon verlichting niet (V40 MY16 uit november 2015). Hoewel het geen must is, raak je er blijkbaar toch aan gewend. Zo hard heeft het toch niet gevroren vannacht?

Later toen ik bijna op mijn werk was (en de auto dus goed warm), stuurde de Xenon weer netjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Er is een nieuwe navigatieupdate uit op de site, sinds 4-11 zag ik, gelijk maar even aan het downloaden. Hoop dat het stukje tussen rotterdam en Den Haag bij die "nieuwe" A4 er nu goed in staat, moet vaak daarlangs, toch fijner als je auto niet denkt dat je door het gras aan het crossen bent...

Linkje voor de luiere mensen :P
LuPo schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:13:
[...]
Wij moeten overigens beiden nog wel op zoek naar een fijne instelling van de bestuurdersstoel. Afgelopen zaterdag reed ik terug naar huis (~170km) en kreeg ik echt gigantische lage rugpijn. De stoel is in hoogte verstelbaar, er is een lendensteun en er is een dijbeensteun. Op internet heb ik al gevonden dat je de dijbeensteun beter niet te ver omhoog kunt kantelen omdat je dan een soort van 'gesqueezed' wordt tussen het zitvlak en de rugleuning :P Iemand tips?
Zitvlak heb ik vrij plat staan, had zelfde probleem. Lendesteun staat bij mij uit, die deed meer kwaad dan goed. Nu staat mn stoel zo dat ik er ondanks mijn rugproblemen een hele dag in kan zitten gelukkig.

[ Voor 48% gewijzigd door RZor op 14-11-2016 15:06 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:34:
Ik ga morgen nog eens goed opletten, maar volgens mij werkte vanmorgen het meesturen van de Xenon verlichting niet (V40 MY16 uit november 2015). Hoewel het geen must is, raak je er blijkbaar toch aan gewend. Zo hard heeft het toch niet gevroren vannacht?

Later toen ik bijna op mijn werk was (en de auto dus goed warm), stuurde de Xenon weer netjes mee.
Bij mijn C30 met meesturende xenonverlichting werkte dat meesturen alleen als de verlichting op automatisch stond. Op stand dimlicht "uit" of aan keek hij altijd alleen recht vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:54:
Er is een nieuwe navigatieupdate uit op de site, sinds 4-11 zag ik, gelijk maar even aan het downloaden. Hoop dat het stukje tussen rotterdam en Den Haag bij die "nieuwe" A4 er nu goed in staat, moet vaak daarlangs, toch fijner als je auto niet denkt dat je door het gras aan het crossen bent...

Toevallig gisteren mee bezig geweest maar ziet er naar uit dat ik eerst naar de dealer moet om de eenmalige software aanpassing te moeten laten doen om daarna te kunnen updaten. Weet iemand wat een normaal tarief hiervoor is zonder beurt? Ik heb normaal mijn auto niet in onderhoud bij de dealer, te kostbaar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:36:
[...]

Toevallig gisteren mee bezig geweest maar ziet er naar uit dat ik eerst naar de dealer moet om de eenmalige software aanpassing te moeten laten doen om daarna te kunnen updaten. Weet iemand wat een normaal tarief hiervoor is zonder beurt? Ik heb normaal mijn auto niet in onderhoud bij de dealer, te kostbaar vind ik.
150 euro zonder beurt. Je bent je auto wel de hele dag kwijt want de update duurt enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

[...]

Zitvlak heb ik vrij plat staan, had zelfde probleem. Lendesteun staat bij mij uit, die deed meer kwaad dan goed. Nu staat mn stoel zo dat ik er ondanks mijn rugproblemen een hele dag in kan zitten gelukkig.
Dank. Ik ga die instelling ook proberen. Ik dacht eigenlijk dat het zitvlak je bovenbenen een beetje moet ondersteunen. Vandaar dat ik het zitvlak wel aardig gekanteld had. Bleek toch niet zo'n goede optie dus.

Naja, we hebben weer wat te tweaken zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Teveel is ook niet goed, want dan moet je teveel kracht zetten bij het koppelen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:14:
[...]

Bij mijn C30 met meesturende xenonverlichting werkte dat meesturen alleen als de verlichting op automatisch stond. Op stand dimlicht "uit" of aan keek hij altijd alleen recht vooruit.
De verlichting staat bij mij altijd op "Auto" en het werkt ook altijd prima.
Alleen vanmorgen leek het dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:47:
[...]

150 euro zonder beurt. Je bent je auto wel de hele dag kwijt want de update duurt enkele uren.
Duur geintje voor een stekker inpluggen en ff aanzetten. Daarin tegen heb je dan wel weer daarna continue mooie updates. Had ooit een Renault en daar vroegen ze voor 1 update volgens mij toen €350,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:09:
[...]

Duur geintje voor een stekker inpluggen en ff aanzetten. Daarin tegen heb je dan wel weer daarna continue mooie updates. Had ooit een Renault en daar vroegen ze voor 1 update volgens mij toen €350,-
Ja voorheen kostte het bij Volvo ook >€200 en die activeringscodes zijn voor de V60 naar mijn weten niet gekraakt. Bij een beurt is de update slechts €50 en dat zou zelfs voor een eenmalige kwaartupdate al een goede deal zijn. Ik bedoel: Er zijn ook auto's waar na vijf jaar al geen updates meer voor verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:56:
[...]

Ja voorheen kostte het bij Volvo ook >€200 en die activeringscodes zijn voor de V60 naar mijn weten niet gekraakt. Bij een beurt is de update slechts €50 en dat zou zelfs voor een eenmalige kwaartupdate al een goede deal zijn. Ik bedoel: Er zijn ook auto's waar na vijf jaar al geen updates meer voor verschijnen.
Als echte Tweakers zouden we eigenlijk een workaround moeten fixen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Convoy schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:46:

[afbeelding]

Toffe kleur en ziet eruit als een fijne wagen. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Dan heb je vast al wat uren in het donker gereden. :)
Hoe is jouw ervaring met de LED koplampen? Ikzelf ben er wel content mee en mijn ogen ook. Afgelopen avond 118 minuten gereden in regen en donker, maar geen vermoeide ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja ik vind ze super! Geven veel meer licht dan xenon.

Ik rij overigens wel met nachtglazen (gele glazen). Zonder wordt ik helemaal gek van al het licht van de tegenliggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Woei, ik heb alvast het kenteken van de V40 doorgekregen. KS-xxx-x

Kan de leasemaatschappij alvast een leaseverklaring opzetten zodat ik de parkeervergunning kan omzetten...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik las vandaag in het onderhoudsboekje dat het service-interval 20k km of 12 maanden is. Onze V40 had bij 80.000 gemoeten en zit nu op 98.xxx :') De auto had dus al haast weer een beurt moeten hebben.

Ik moet wel zeggen dat 20k km niet heel veel is. Stel je rijdt 60k km per jaar, zoals mijn vriendin vorig jaar heeft gedaan, dan sta je dus 3 x per jaar bij de garage voor onderhoud. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:01
LuPo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:49:
Ik las vandaag in het onderhoudsboekje dat het service-interval 20k km of 12 maanden is. Onze V40 had bij 80.000 gemoeten en zit nu op 98.xxx :') De auto had dus al haast weer een beurt moeten hebben.

Ik moet wel zeggen dat 20k km niet heel veel is. Stel je rijdt 60k km per jaar, zoals mijn vriendin vorig jaar heeft gedaan, dan sta je dus 3 x per jaar bij de garage voor onderhoud. :F
Ik heb een tijdje een renault megane gehad, die moesten elke 15.000 km. Maar stond er vaker :( wat een bagger auto was dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Het verschilt per motor heb ik ontdekt. En ook nog per dealer trouwens. Ik heb een D4 van oktober 2014, mijn dealer wil graag elke 15k een "tussencheck" doen naast de standaard 30k interval. Vervolgens sta je elke 5 maanden bij de garage... Ik heb hem er maar tussenuit laten halen, Volvo geeft zelf 30k aan dus dan moet dat ook gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:04:
[...]

Het verschilt per motor heb ik ontdekt. En ook nog per dealer trouwens. Ik heb een D4 van oktober 2014, mijn dealer wil graag elke 15k een "tussencheck" doen naast de standaard 30k interval. Vervolgens sta je elke 5 maanden bij de garage... Ik heb hem er maar tussenuit laten halen, Volvo geeft zelf 30k aan dus dan moet dat ook gewoon kunnen.
In het garantieboekje is als het goed is ingevuld wat het service-interval voor jouw auto is. Als daar 30k staat zou ik ook niet om de 15k gaan. :D Je hebt wel wat beters te doen toch.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

[...]

Ben ik de enige die een virus waarschuwing krijg bij het downloaden?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw rijdt extreem weinig, 7000 km per jaar, in een Clio van nu 12 jaar oud. Hebben dat ding ook 12 jaar en breng hem gewoon pas weg na 25 a 30000 km. Dus nu 2x keer een beurt gehad. Nooit, maar dan ook nooit een probleem mee gehad. Heb alleen de distributieriem 2 jaar geleden gewisseld ivm leeftijd. Die gok durfde ik niet aan. Zo rijdt men vrouw overigens al 30 jaar. Scheelt toch behoorlijk wat knaken ipv naar die tijdsintervallen te kijken. Accu zelf vervangen, banden wel altijd netjes op spanning (1 setje nieuw in 12 jaar). En zo rijd ik overigens zelf ook nu met nu met de Volvo, sinds ik geen leasebak meer heb. En dealer onderhoud ben ik allergisch voor. Heb gewoon een fijne service gerichte en eerlijke onafhankelijke garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:13:
Alleen trillen, maar ook alleen in de 5e versnelling over het hele toerenbereik.
Herkenbaar, mijn v40 D2 my2015 staat vandaag voor de 2e keer bij de dealer voor een "modificatie" om het problem op te lossen.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:14:
[...]

Mijn vrouw rijdt extreem weinig, 7000 km per jaar, in een Clio van nu 12 jaar oud. Hebben dat ding ook 12 jaar en breng hem gewoon pas weg na 25 a 30000 km. Dus nu 2x keer een beurt gehad. Nooit, maar dan ook nooit een probleem mee gehad. Heb alleen de distributieriem 2 jaar geleden gewisseld ivm leeftijd. Die gok durfde ik niet aan. Zo rijdt men vrouw overigens al 30 jaar. Scheelt toch behoorlijk wat knaken ipv naar die tijdsintervallen te kijken. Accu zelf vervangen, banden wel altijd netjes op spanning (1 setje nieuw in 12 jaar). En zo rijd ik overigens zelf ook nu met nu met de Volvo, sinds ik geen leasebak meer heb. En dealer onderhoud ben ik allergisch voor. Heb gewoon een fijne service gerichte en eerlijke onafhankelijke garage.
Ik geef je groot gelijk. Als je zelf een beetje handig bent scheelt dat veel geld.

Aangezien wij een leaseauto hebben ga ik dat nu niet doen natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:04:
Woei, ik heb alvast het kenteken van de V40 doorgekregen. KS-xxx-x

Kan de leasemaatschappij alvast een leaseverklaring opzetten zodat ik de parkeervergunning kan omzetten...
Dan kun je ook bijna je Volvo On Call account gaan aanmaken! Het grote wachten nadert zijn einde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:02:
[...]

Dan kun je ook bijna je Volvo On Call account gaan aanmaken! Het grote wachten nadert zijn einde...
Ik heb ook het VIN nummer dus ik dacht, ik probeer het eens! Maar ik heb ook een pincode nodig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook het VIN nummer dus ik dacht, ik probeer het eens! Maar ik heb ook een pincode nodig. :D
Geduld... de app definitief koppelen kan pas als je de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:07:
[...]

Geduld... de app definitief koppelen kan pas als je de auto hebt.
Geduld... geduld... jij hebt makkelijk praten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:10:
[...]

Ik snap je helemaal. Ik heb vandaag mijn V40 een maand ;) Ik had het geluk dat ik hem de dag na de vakantie mocht ophalen.

Ik had eigenlijk al verwacht dat ze verder zouden zijn. Ik heb namelijk een KN-xxx-x nummer.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben Volvo af, afgelopen zaterdag mijn S80 verkocht, en die is maandag opgehaald :P
Inmiddels al voorzien van een andere auto; een Avensis station in het zwart. En ik moet eerlijk toegeven dat het niet heel veel slechter rijdt dan mijn S80 :+ rent weg
Enige wat ik wel ga missen is de 5-cilinder roffel en het dikke koppel, maar op papier is de Avensis nauwelijks slomer, en zo voelt hij ook aan (gelukkig).
Enige wat ik ga missen is de stoelverwarming (al is dit volgens mijn vriendin beter voor de reproduceerbaarheid van mij :+), en de audio installatie :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
itsalwaysme schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:05:
[...]

Ik snap je helemaal. Ik heb vandaag mijn V40 een maand ;) Ik had het geluk dat ik hem de dag na de vakantie mocht ophalen.

Ik had eigenlijk al verwacht dat ze verder zouden zijn. Ik heb namelijk een KN-xxx-x nummer.
ik heb de mijne sinds 17-oktober en heb KL-XXX-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:10:
[...]

Ik vind het wel wat sneu voor je, zo lang als je moet wachten. Plus dat gedoe rondom het bestellen.
De vervanger van mijn V40 stond na een probleemloze bestelling na iets van zes weken bij de dealer. Eergisteren is leder ingebouwd. Nog drie weken en dan kan ik hem ophalen. Maar goed, het is geen Volvo dus kan er beter over ophouden.
Anyways succes met het laatste stukje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:02:
[...]

ik heb de mijne sinds 17-oktober en heb KL-XXX-X
Grappig, ik heb hem sinds 14-oktober en een later kenteken. De jouwe stond dus al op kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
itsalwaysme schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:20:
[...]

Grappig, ik heb hem sinds 14-oktober en een later kenteken. De jouwe stond dus al op kenteken?
De eerste toelating staat op 17 oktober. Maar of dat ook hetzelfde is als de datum waarop hij op kenteken is gezet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:08:
[...]

Ik vind het wel wat sneu voor je, zo lang als je moet wachten. Plus dat gedoe rondom het bestellen.
De vervanger van mijn V40 stond na een probleemloze bestelling na iets van zes weken bij de dealer. Eergisteren is leder ingebouwd. Nog drie weken en dan kan ik hem ophalen. Maar goed, het is geen Volvo dus kan er beter over ophouden.
Anyways succes met het laatste stukje wachten.
Bij mij duurde het hele proces van proefrit tot levering 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:25:
[...]

De eerste toelating staat op 17 oktober. Maar of dat ook hetzelfde is als de datum waarop hij op kenteken is gezet weet ik niet.
Worden de kentekens in massa aangevraagd? Ik wist het kenteken al 1 week van te voeren, terwijl de ter naam stelling pas is gedaan op de dag dat ik de auto heb opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
-tom-562 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:00:
Ik ben Volvo af, afgelopen zaterdag mijn S80 verkocht, en die is maandag opgehaald :P
Inmiddels al voorzien van een andere auto; een Avensis station in het zwart. En ik moet eerlijk toegeven dat het niet heel veel slechter rijdt dan mijn S80 :+ rent weg
Enige wat ik wel ga missen is de 5-cilinder roffel en het dikke koppel, maar op papier is de Avensis nauwelijks slomer, en zo voelt hij ook aan (gelukkig).
Enige wat ik ga missen is de stoelverwarming (al is dit volgens mijn vriendin beter voor de reproduceerbaarheid van mij :+), en de audio installatie :X
Tss, verrader! :+.
Maar even serieus, gefeliciteerd met je nieuwe bak. Misschien heb ik het gemist, maar waarom was je opzoek naar wat anders? Enneuh, hoe bevallen de stoelen t.o.v. de S80? Ik ben dusdanig verpest door Volvo stoelen dat ik het zeer zwaar ga krijgen als er ooit een ander merk komt :P.

Mijn V40 staat bij de lokale gasboer, hij lekte een beetje LPG en toen ik dat dacht te fiksen draaide ik een sensor door de midden, met als gevolg een straal LPG uit het verdeel blokje, en een afgebroken bout :X. Nu maar door een professional laten fiksen en meteen maar APK laten keuren. Op een stukje remleiding en een missende sidemarker na, geen issues, dat valt mij toch weer alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Wilde iets anders, had de S80 inmiddels al 3 jaar, en wilde graag een station (V50 trekt mij uiteindelijk niet zo, en de V70N is in feite een S80, en ik wilde iets anders).
Wat betreft de stoelen, ik ben ook heel erg verwend met de stoelen uit mijn S80 ('sport' stoelen), maar het valt me niks tegen. Zitting is mss iets kort, maar dat was bij mijn S80 ook (en blijkt dus, aldus BW, dat de S80 sowieso een kortere zit heeft dan een V70, dus dat was ik al gewend :P), hij is niet korter. Heb ook vol leder in de Avensis, in mijn S80 had ik half leder/half alcantara, dus het glijdt nu wel iets meer.

Achja, grote kans dat er over 2 of 3 jaar een nieuw model S80 of V70 voor de deur staat :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:11:
Wilde iets anders, had de S80 inmiddels al 3 jaar, en wilde graag een station (V50 trekt mij uiteindelijk niet zo, en de V70N is in feite een S80, en ik wilde iets anders).
Wat betreft de stoelen, ik ben ook heel erg verwend met de stoelen uit mijn S80 ('sport' stoelen), maar het valt me niks tegen. Zitting is mss iets kort, maar dat was bij mijn S80 ook (en blijkt dus, aldus BW, dat de S80 sowieso een kortere zit heeft dan een V70, dus dat was ik al gewend :P), hij is niet korter. Heb ook vol leder in de Avensis, in mijn S80 had ik half leder/half alcantara, dus het glijdt nu wel iets meer.

Achja, grote kans dat er over 2 of 3 jaar een nieuw model S80 of V70 voor de deur staat :+
Gecondoleerd maat, ik hoop dat je snel weer tot bezinning komt :+
Veel plezier met je rijstkoker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, Toyota is de Japanse Volvo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
En ik maar denken dat Subaru dat was :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:25:
Och, Toyota is de Japanse Volvo... ;)
Dat meen je toch niet als het om looks gaat? Ik ken geen enkele echt lelijke Volvo, maar ken wel alleen maar lelijke Toyota's. Wil er nog niet in begraven worden. Net zoals Hyuandai's, Kia's met hun zogenaamde design gericht op de Europese markt. Afgrijselijk! :Y :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:13:
[...]

Dat meen je toch niet als het om looks gaat? Ik ken geen enkele echt lelijke Volvo, maar ken wel alleen maar lelijke Toyota's. Wil er nog niet in begraven worden. Net zoals Hyuandai's, Kia's met hun zogenaamde design gericht op de Europese markt. Afgrijselijk! :Y :X
Ik had het ook voornamelijk over de betrouwbaarheid. :D En over looks valt niet te twisten natuurlijk. Ik heb zelf 4 jaar Prius gereden en dat vond ik toch best wel een mooie auto eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Mx. Alba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:50:
[...]

Ik had het ook voornamelijk over de betrouwbaarheid. :D En over looks valt niet te twisten natuurlijk. Ik heb zelf 4 jaar Prius gereden en dat vond ik toch best wel een mooie auto eigenlijk...
Ok, doei doei

Prius een mooie auto. Pfffft

Ander puntje, vandaag een V40CC gezien (niet facelift type met Thor lampen). En die grille ziet er zeker wel mooi uit. De buitenste chroomlijn lijkt dikker te zijn. En het gaas structuur is anders. Verder ziet et er niet verkeerd uit met die skid plates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wel beter dan een Prius toch? :D

• LuPo
Nou de auto is gisteren bij de dealer geweest voor onderhoud. Software- en kaartversie geüpdate naar 1100 en V 30.16.04. Als ik het volvo-forum erop nalees is dat inderdaad de nieuwste software versie en moet ik nu dus ook zelf de navigatie de volgende keer kunnen updaten.

Mijn vriendin rijdt weg en hoort bij het schakelen flink gekraak. Ze is gelijk omgedraaid en teruggereden. Volgens de garage hadden ze niets met de versnellingsbak gedaan, maar ze constateerde het euvel ook na een rondje rijden. Ze wisten niet goed wat het probleem kon zijn. Vervolgens hebben ze de boel een beetje olie gegeven onder de pook. Gekraak werd wel minder maar niet helemaal weg. Aangezien het sluitingstijd was is ze maar naar huis gegaan. 's Avonds ben ik nog een rondje gaan rijden om even te kijken of ik het 'probleem' ook herkende. Toen was alles goed. Vreemd, maar blij dat 'ie weer lekker schakelt.

Ook een mooie 2.0 sticker in het service en garantie boekje. :+ *O* De eerste van deze auto blijkbaar. :P

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 17-11-2016 11:29 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen in een file een hele tijd achter een XC60 T6 Polestar aan gesukkeld. In Luminous Sand. Elke keer als ik die kleur zie denk ik weer "ja, ik heb de goede kleur gekozen." Van een afstandje lijkt het net een relatief ingetogen grijs metallic, van dichterbij zie je dat het een classy licht-beige is... Nog 5 uurtjes! *O*

• LuPo
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:16:
Vanmorgen in een file een hele tijd achter een XC60 T6 Polestar aan gesukkeld. In Luminous Sand. Elke keer als ik die kleur zie denk ik weer "ja, ik heb de goede kleur gekozen." Van een afstandje lijkt het net een relatief ingetogen grijs metallic, van dichterbij zie je dat het een classy licht-beige is... Nog 5 uurtjes! *O*
Je begrijpt dat we wel foto's en een hands-on verwachten. De in-depth review lezen we dan wel over een paar dagen. :+

• PdeBie
Ik zeg Tweakers Volvo meeting organiseren!!! :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:27:
Ik zeg Tweakers Volvo meeting organiseren!!! :)
Bij de Volvo fabriek in Gent? De meeste van de Volvo's die wij allemaal rijden zijn daar "geboren"... :D

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:35:
[...]

Bij de Volvo fabriek in Gent? De meeste van de Volvo's die wij allemaal rijden zijn daar "geboren"... :D
Misschien tegelijk met een rondleiding in de fabriek? We willen tenslotte wel weten hoe ze zijn gemaakt!
Maar eerst foto's wachten we de foto's van jouw auto af, het duurt nog maar 4 uur.

Verwijderd

Dan moeten we ook maar een trip naar Torslanda organiseren voor de echte Volvo's. 8)

• HerZon
  • Niet online
Daarheen willen we ook wel, maar om nu de Volvo's daar vandaan als echt te kwalificeren...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:02:
Dan moeten we ook maar een trip naar Torslanda organiseren voor de echte Volvo's. 8)
Volvo's geproduceerd in Gent:

120/121/122
130
144/145
240/244/245
740/760
940
850
S70/V70 Classic
S60/V70 N
S40/V50
C30
V40
XC60

Dat is denk ik echt wel het merendeel van wat hier in dit topic rondhangt. :)

Verwijderd

hap hap hap :)

Ik dacht trouwens dat het P2 platform (S60/V70n, S80, XC90) niet in België werd geproduceerd maar alleen in Zweden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De dealer stuurde me net alvast een paar fotootjes van 't autootje! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C04nf1dSpCymCiTWhIgQXF94/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GmGkBCczGwHrcwt14GYKz0mv/full.jpg

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:05:
De dealer stuurde me net alvast een paar fotootjes van 't autootje! :D

[afbeelding]

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ Die leest hier mee en begrijpt het ongeduld van alle andere Volvo rijders.

Misschien kun je afspreken dat je hem er nog even laat staan, nu is hij nog mooi schoon.

[ Voor 9% gewijzigd door HerZon op 17-11-2016 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Handige tip voor als je net als ik even de ruitenwissers wilt schoonmaken na een was-/poetsbeurt. Na het uitzetten van de motor de ruitenwisserhendel even omhoog duwen voor 1 sec. Dan gaan de ruitenwissers omhoog en kun je ze van het raam trekken. De linkerwisser komt in de normale stand tegen je motorkap als je hem omhoog probeert te zetten. Ik zat eerst echt even te kijken van "hoe is dit ontworpen?" :S _O-

Ik vroeg het bij de Volvo-dealer toen we daar voor het dimlicht waren en de beste man beweerde gewoon met droge ogen dat je de linker ruitenwisser slechts dat kleine stukje, tot hij tegen de motorkap aan komt, kunt optillen. :+ :')
Later las ik bovenstaande dus in de handleiding.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Geniaal, ik heb hier al een paar keer mee lopen prutsen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:30:
Handige tip voor als je net als ik even de ruitenwissers wilt schoonmaken na een was-/poetsbeurt. Na het uitzetten van de motor de ruitenwisserhendel even omhoog duwen voor 1 sec. Dan gaan de ruitenwissers omhoog en kun je ze van het raam trekken. De linkerwisser komt in de normale stand tegen je motorkap als je hem omhoog probeert te zetten. Ik zat eerst echt even te kijken van "hoe is dit ontworpen?" :S _O-

Ik vroeg het bij de Volvo-dealer toen we daar voor het dimlicht waren en de beste man beweerde gewoon met droge ogen dat je de linker ruitenwisser slechts dat kleine stukje, tot hij tegen de motorkap aan komt, kunt optillen. :+ :')
Later las ik bovenstaande dus in de handleiding.
'Servicestand wisserbladen' 8) gaaf zeg en ik maar denken dat ik die handleiding van voor tot achter kende.
1. Zorg dat het bestuurdersportier dichtstaat.
2. Steek de transpondersleutel in het con- tactslot.
3. Zet de transpondersleutel in sleutelstand II, zie pagina 83.
4. Zet de transpondersleutel in sleutelstand 0, maar laat de transpondersleutel in het contactslot zitten.
5. Duw de rechter stuurhendel ca. 1 seconde lang omhoog. De ruitenwis- serarmen gaan dan verticaal staan.
Dat gedoe met die sleutelstanden in 3 en 4 snap ik nooit. Eigenlijk zeggen ze: duw kort op start/stop zonder de rem in te duwen en duw dan nog een keer op start/stop, toch?

Je kunt die sleutel ook in stand I zetten, dan moet je start/stop vasthouden geloof ik. Is me nog nooit gelukt :+

• LuPo
Bigs schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:59:
[...]

'Servicestand wisserbladen' 8) gaaf zeg en ik maar denken dat ik die handleiding van voor tot achter kende.

[...]

Dat gedoe met die sleutelstanden in 3 en 4 snap ik nooit. Eigenlijk zeggen ze: duw kort op start/stop zonder de rem in te duwen en duw dan nog een keer op start/stop, toch?

Je kunt die sleutel ook in stand I zetten, dan moet je start/stop vasthouden geloof ik. Is me nog nooit gelukt :+
Eerste google-hit. ;)

http://support.volvocars....c366a00e1c0a801e801e1febb

• LuPo
SndBastard schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:54:
Geniaal, ik heb hier al een paar keer mee lopen prutsen :D
Ook leuk zijn:

- Ontgrendel-knop op je autosleutel 4 seconden indrukken dan gaan alle ruiten naar beneden. zgn. doorluchtfunctie :D http://support.volvocars....a528d8b66c0a801e8004b13dc

- En twee keer drukken op de kofferbak-knop is ontgrendelen en hij gaat open. Uiteraard gaat hij dan nog niet omhoog omdat die functie niet op de V40 zit. Wel handig als je je handen vol hebt en alleen nog net de kofferbak omhoog kunt duwen, maar je voor ontgrendelen handen tekort komt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:12:
[...]

Ook leuk zijn:

- Ontgrendel-knop op je autosleutel 4 seconden indrukken dan gaan alle ruiten naar beneden. zgn. doorluchtfunctie :D http://support.volvocars....a528d8b66c0a801e8004b13dc

En twee keer drukken op de kofferbak-knop is ontgrendelen en hij gaat open. Uiteraard gaat hij dan nog niet omhoog omdat die functie niet op de V40 zit. Wel handig als je je handen vol hebt en alleen nog net de kofferbak omhoog kunt duwen, maar je voor ontgrendelen handen tekort komt. :+
En de vergrendelknop lang ingedrukt houden is auto afsluiten en alle ramen sluiten! Die alle-ramen-opendoen functie gebruikte ik in de zomer heel veel. Loop naar buiten de parkeerplaats op en alvast alle ramen van de auto openzetten. :D Alleen jammer genoeg ging dan bij de C30 niet ook het dakraam open, dat zou voor de doorluchting nog beter zijn geweest...

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 17-11-2016 16:20 ]

• LuPo
Mx. Alba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:14:
[...]

En de vergrendelknop lang ingedrukt houden is auto afsluiten en alle ramen sluiten! Die alle-ramen-opendoen functie gebruikte ik in de zomer heel veel. Loop naar buiten de parkeerplaats op en alvast alle ramen van de auto openzetten. :D
Follow me home verlichting werkt ook niet automatisch. Ook al staat het aan in het my-car menu. Je moet namelijk de linkerhendel naar je toe trekken (grootlicht) nádat de autosleutel uit het contact is. Wel jammer want hierdoor verliest deze functie zijn gemak eigenlijk.

http://support.volvocars....abad92a85c0a801e800d16857

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 17-11-2016 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
En dat is jammer want dat doe je dus eigenlijk nooit. :+
Had m'n Opel Astra K ook.. terwijl m'n huidige 308 SW wel gewoon blijft branden (automatisch)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Grappig, die ruitenwisserstand kende ik wel, die stond echt wel in de handleiding. De ramen-openmaak-functie ontdekte ik pas na 3,5 jaar terwijl ook die in de manual stond :P

Spannend Albantar, veel plezier met de eerste km's :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:23:
Grappig, die ruitenwisserstand kende ik wel, die stond echt wel in de handleiding. De ramen-openmaak-functie ontdekte ik pas na 3,5 jaar terwijl ook die in de manual stond :P

Niet alleen met de eerste hoor... ;)

• LuPo
Reinier schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:23:

Vandaar dat ik altijd in de eerste week dat we een andere auto hebben probeer de handleiding helemaal door te nemen. In elke auto heb je van die leuke 'verborgen' functies die je niet zomaar leert door te gaan rijden. :)
Ik ga zelfs zo ver dat ik met een marker aan het lezen ben en alle leuke weetjes markeer. Zodoende zie je snel als je bladzijdes scant wat écht nuttig is.
Dingen als hoe stel ik een bestemming in op de navigatie etc. wijst zich vanzelf. Maar die dingen die hierboven staan, staan vaak een beetje verborgen in de tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
LuPo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:30:
[...]

Vandaar dat ik altijd in de eerste week dat we een andere auto hebben probeer de handleiding helemaal door te nemen. In elke auto heb je van die leuke 'verborgen' functies die je niet zomaar leert door te gaan rijden. :)
Ik ga zelfs zo ver dat ik met een marker aan het lezen ben en alle leuke weetjes markeer. Zodoende zie je snel als je bladzijdes scant wat écht nuttig is.
Dingen als hoe stel ik een bestemming in op de navigatie etc. wijst zich vanzelf. Maar die dingen die hierboven staan, staan vaak een beetje verborgen in de tekst.
Dus jij weet uiteindelijk meer van die auto dan je vriendin zelf, van wie hij eigenlijk is? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
Volgens mij bestaat die ruitenwisser stand niet op mijn c30, terwijl de 206 die wel had (was bv ook handig met zo'n deken over het raam)

De andere opties kende ik al. :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 38 ... 139 Laatste