Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Mijn C30 D2 had een extra accu ergens specifiek voor het stop-start-systeem. Misschien heeft jouw V60 dat ook en is die extra accu aan vervanging toe?
Hmm de V40 heeft dat inderdaad ook, twee accu's met een koudestartvermogen van resp. 120 en 170A. De V60 benzine heeft volgens de handleiding één accu met een koudestartvermogen van 520-700A. Geen extra accu nodig dus 8)

Correcite, volgens bladzijde 339 van de handleiding heeft de V60 met Start/Stop inderdaad ook een 120A hulpaccu. Dat zal het probleem zijn dan. Vreemd dat ze die achterin bij de specificaties niet vermelden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 29-10-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Hmm de V40 heeft dat inderdaad ook, twee accu's met een koudestartvermogen van resp. 120 en 170A. De V60 benzine heeft volgens de handleiding één accu met een koudestartvermogen van 520-700A. Geen extra accu nodig dus 8)

Correcite, volgens bladzijde 339 van de handleiding heeft de V60 met Start/Stop inderdaad ook een 120A hulpaccu. Dat zal het probleem zijn dan. Vreemd dat ze die achterin bij de specificaties niet vermelden.
Tnkx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Veiligheid en Volvo. Medewerker heeft zijn nieuwe D4 V40 totalloss gereden op zijn voorganger. Hij klapt erop en terwijl hij bijkomt van de knal, klappen 4 seconden later opeens de airbags uit. Nuttig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Borrelpraatmode;
Ja sinds Geely aan het roer staat is het niets meer dat volvo.
//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Ik vind het wel lekker snel werken (terwijl je rechts de automaat in P zet of de motor stopt kun je links de handrem erop zetten -> multitasking) en mooier nog: hij gaat er vanzelf af :) (meestal) Ik vind auto's met een 'normale' handrem ineens wel erg ouderwets/goedkoop sinds ik de elektronische gewend ben.
Hoevaak gebruik jij je handrem, of woon je op een berg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Toevallig parkeer ik op m'n werk op een helling die de P stand net niet kan opvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
Toevallig parkeer ik op m'n werk op een helling die de P stand net niet kan opvangen :)
Dan snap ik het wel ja, het aanleren van de hellingproef blijkt dan opeens compleet overbodig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Ik gebruik mijn handrem altijd als ik parkeer... Maar inderdaad, toen ik een automaat reed gebruikte ik hem nauwelijks.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Dan snap ik het wel ja, het aanleren van de hellingproef blijkt dan opeens compleet overbodig he?
Ook zonder handrem trouwens hoor, daarvoor heb je HSA op de Powershift :)
HSA (Hill Start Assist) zorgt ervoor dat de remdruk enkele seconden lang op peil blijft als u uw voet van het rempedaal naar het gaspedaal verplaatst voordat u wegrijdt of achteruitrijdt op een oplopende helling.

De tijdelijke remwerking wordt na enige seconden opgeheven of eerder bij het bedienen van het gaspedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Ook zonder handrem trouwens hoor, daarvoor heb je HSA op de Powershift :)
[...]
Dit soort fancy opties zit nog niet op mijn V70 uit 2001 ;)
Alhoewel opties als dual zone climate control, cruise control, stuurbediening, gordijnairbags, cd-speler+tapedeck (:+) beslist geen gemeengoed waren op auto's uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Handrem, wat is dat? :P Zet de S80 altijd alleen maar in de P.

Overigens, mijn sloep heeft vrijdag weer de APK met vlag en wimpel gehaald, zonder opmerkingen o.i.d.. 331.000 km and still going 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

PWM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:21:
Veiligheid en Volvo. Medewerker heeft zijn nieuwe D4 V40 totalloss gereden op zijn voorganger. Hij klapt erop en terwijl hij bijkomt van de knal, klappen 4 seconden later opeens de airbags uit. Nuttig :+
Nieuwe V40 remt toch vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:51:
[...]

Nieuwe V40 remt toch vanzelf?
Ja, had ie ook moeten doen, maar deed ie niet. Volgens Volvo (dealer) doordat er een felle zon op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Daar hebben die "autonome" auto's wel meer last van. Ook dingen zoals witte vrachtwagens en mist vinden ze niet echt leuk.
Maar mooi vervelend voor je collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je volledig vertrouwd op de hulpmiddelen ben je niet goed bezig.

Dat de airbags afgaan na 4 seconden is wel even een dingetje ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Net bij het tanken een gesprekje gehad met de eigenaar van een V40 CC T5. Uit 2013, dat wel, maar het water liep me wel in de mond. Nog drie weken!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Joostk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:25:
Daar hebben die "autonome" auto's wel meer last van. Ook dingen zoals witte vrachtwagens en mist vinden ze niet echt leuk.
Maar mooi vervelend voor je collega.
Een D4 van 47k tegen een leukere 14%. Dan is balen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
HerZon schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

Arme jij.
Ik moet nog een weekje geduld hebben hoorde ik vandaag.
:*)
Sinds vandaag is mag ik mijzelf ook Volvo rijder noemen.
Vanmorgen heb ik hem opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://i570.photobucket.com/albums/ss142/herzon/volvo%20v40%20zk_zpsrvd4217l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i570.photobucket.com/albums/ss142/herzon/volvo%20v40a%20zk_zpskxzflyol.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door HerZon op 01-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HerZon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:01:
[...]
Welkom! Staat em goed dat wit en die beschaafde glimmers :9

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:01:
[...]

Vanmorgen heb ik hem opgehaald.

[afbeelding]

[afbeelding]
D4 en hamertjes! _o_

Wat heb je er verder op en aan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:35:
[...]

D4 en hamertjes! _o_

Wat heb je er verder op en aan zitten?
Nee, het is een D2. Maar wel de hamertjes!
Dit is een Nordic+ uitvoering en enkel de trekhaak heb ik er extra bij genomen.
Eigenlijk vond ik deze uitvoering compleet genoeg, de 'gewone' Nordic was 'te kaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HerZon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:44:
[...]

Nee, het is een D2. Maar wel de hamertjes!
Dit is een Nordic+ uitvoering en enkel de trekhaak heb ik er extra bij genomen.
Eigenlijk vond ik deze uitvoering compleet genoeg, de 'gewone' Nordic was 'te kaal'.
Ah, ik dacht dat ik op het foto'tje een 4'tje zag maar dat was dus een 2'tje. :D

Nordic+ is inderdaad heel compleet! Niet voor de afneembare trekhaak gegaan maar de vaste kogel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:48:
[...]

Ah, ik dacht dat ik op het foto'tje een 4'tje zag maar dat was dus een 2'tje. :D

Nordic+ is inderdaad heel compleet! Niet voor de afneembare trekhaak gegaan maar de vaste kogel?
Als ik bekijk hoevaak ik mijn afneembare trekhaak er af heb genomen dan kan ik hem het beste als vaste kogel beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:56:
[...]

Als ik bekijk hoevaak ik mijn afneembare trekhaak er af heb genomen dan kan ik hem het beste als vaste kogel beschouwen.
Haha, bij mij is het juist andersom. Ik had bij mijn C30 een afneembare trekhaak en die heb ik er misschien 10x op gehad - maar was die 10x wel verdomd handig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:48:
[...]

Nee, ooit had ik wel een afneembare bij een andere auto. Maar die liet ik er vaak opzitten, omdat ik hem regelmatig gebruikte.
Daarom heb ik nu ook voor een vaste gekozen.

Vanavond maar eens ervaren hoe LED verlichting is.

[ Voor 5% gewijzigd door HerZon op 01-11-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
Veel plezier met de D2. Rijdt heerlijk :)

En de verlichting ga je ook schik van hebben. Ik vind het beter licht geven dan xenon.

Persoonlijk had ik wel 17" genomen (heb ik zelf wel). 16" vind ik te klein voor de V40. Met 17" heb je al gigantisch gapende wielkasten, maar met 16" helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

PWM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:21:
Huhhh.. Als DAT zo is zoals je in je volgende post zeg "vanwege felle zon, reageert automatic brake niet" dan mag daar wel eens in algemene zin behoorlijk aandacht aan besteed worden! Pff. Of krijgt een ieder die een auto met deze functies afgeleverd krijgt hier expliciet uitleg over gevaren en beperkingen van zo'n systeem?

En dan 4! seconden later airbags.. Dit kan niet goed zijn. Ik zou het voorval gedetailleerd bij Volvo dealer of importeur neerleggen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:38:

En de verlichting ga je ook schik van hebben. Ik vind het beter licht geven dan xenon.

Persoonlijk had ik wel 17" genomen (heb ik zelf wel). 16" vind ik te klein voor de V40. Met 17" heb je al gigantisch gapende wielkasten, maar met 16" helemaal
Eigenlijk vind ik bij de gewone V40 17" er ook wat klein uitzien. Maar bij de Cross Country past het wel. En toevallig vond ik de 17" velgen van de Cross Country ook de mooiste dus die heb ik uitgekozen. Argh, nog 2 1/2 week als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:38:

Wat een bijzonder groot verschil is die verlichting, heb zojuist een stukje in het donker gereden. Als je daar eenmaal mee hebt gereden, wil je echt niet meer terug. Dat is iets waar je geen spijt van krijgt!

Met wielen heb ik dan weer iets minder. Het moet goed staan en of het dan verder 16" of 17" is, dat vind ik dan niet zo heel boeiend. Ergens in mijn achterhoofd zwerft nog de gedachte dat de wanghoogte van de band bij 17" kleiner is dan bij 16", wat bij mij weer gelijk staat aan comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Dat verschil tussen 17 en 16 inch merk je eigenlijk niet. Ja misschien als je de eerste paar keren er mee rijdt. Maar 17 inch rijdt net zo comfortabel als 16. Het verschil is maar 5% van de breedte van de band, van 55 bij 16 naar 50 bij 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik merk het verschil wel degelijk. Bovendien heb ik het gevoel dat 205/55/16 ook lichter stuurt dan 205/50/17.

Wel is 17" veel mooier om te zien

Ik wil 225/45/17 gaan proberen, al moet het wel zonder gedoe gaan passen..
Hoogte blijft dan vrijwel gelijk, en omtrek dus ook. Dus nauwelijks afwijking

[ Voor 48% gewijzigd door GAIAjohan op 02-11-2016 08:24 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
16" stuurt soms lichter, omdat het gewicht van de velg lager is vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:56:
[...]

Huhhh.. Als DAT zo is zoals je in je volgende post zeg "vanwege felle zon, reageert automatic brake niet" dan mag daar wel eens in algemene zin behoorlijk aandacht aan besteed worden! Pff. Of krijgt een ieder die een auto met deze functies afgeleverd krijgt hier expliciet uitleg over gevaren en beperkingen van zo'n systeem?

En dan 4! seconden later airbags.. Dit kan niet goed zijn. Ik zou het voorval gedetailleerd bij Volvo dealer of importeur neerleggen.
De autobrake werkt pas als aan alle voorwaarden is voldaan, anders krijg je ook veel extra onnodige (nood)stops. Daarnaast is de autobrake ook maar een hulpmiddel, tot 50 lukt het bijna altijd de auto te stoppen. Daarboven helpt hij de impact te verminderen. Ik weet niet of de zon in deze meegespeeld heeft, helaas lijkt een dealer af en toe net een echte helpdesk. Geef maar een verklaring en de klant is blij.

Daarnaast riekt het af gaan van de airbags (4 seconden later) een beetje naar een broodje aap- of vrijdagmiddagborrel verhaal. Misschien was de impact wel meervoudig, waarbij de eerste impact onder de "triggers" bleef en het vervolgens later wel weer zo was.

[ Voor 11% gewijzigd door fredkroket op 02-11-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:37:
Ik merk het verschil wel degelijk. Bovendien heb ik het gevoel dat 205/55/16 ook lichter stuurt dan 205/50/17.

Wel is 17" veel mooier om te zien

Ik wil 225/45/17 gaan proberen, al moet het wel zonder gedoe gaan passen..
Hoogte blijft dan vrijwel gelijk, en omtrek dus ook. Dus nauwelijks afwijking
Ik ben van 205/55/16 naar 225/50/17 gegaan, allebei met A-merk banden. Ik moet zeggen dat ik qua comfort en rijgedrag eigenlijk geen verschil merk. In eerste instantie had ik het idee dat de 17" iets meer het reliëf van het wegdek doorgaven, maar dat zou al puur aan de bandenspanning kunnen hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:35:
[...]

Ik ben van 205/55/16 naar 225/50/17 gegaan, allebei met A-merk banden. Ik moet zeggen dat ik qua comfort en rijgedrag eigenlijk geen verschil merk. In eerste instantie had ik het idee dat de 17" iets meer het reliëf van het wegdek doorgaven, maar dat zou al puur aan de bandenspanning kunnen hebben gelegen.
Dat is niet zo heel raar want met die bandenmaten is de wang ongeveer even hoog.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:45:
[...]

Dat is niet zo heel raar want met die bandenmaten is de wang ongeveer even hoog.
No shit Sherlock :+

Ik haakte alleen even in op GAIAjohan, die kennelijk wel verschil merkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:48:
[...]

No shit Sherlock :+

Ik haakte alleen even in op GAIAjohan, die kennelijk wel verschil merkt.
Maar GAIAjohan heeft het over 205/55/16 en 205/50/17. Dan heeft de 17" velg een lagere wang en zou je eht kunnen merken. Maar tenzij je exact hetzelfde type band vergelijkt is het volgens mij altijd appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:09:
[...]

Maar GAIAjohan heeft het over 205/55/16 en 205/50/17. Dan heeft de 17" velg een lagere wang en zou je eht kunnen merken. Maar tenzij je exact hetzelfde type band vergelijkt is het volgens mij altijd appels met peren vergelijken.
de wang zou bij 55/16 en 50/17 toch ongeveer gelijk moeten zijn? (8,8 vs 8,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Nee, het percentage is van de breedte van de band (205/50 => 102.5 en 205/55 => 112.75.) Dit scheelt dus 10.25 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:18:
Nee, het percentage is van de breedte van de band (205/50 => 102.5 en 205/55 => 112.75.) Dit scheelt dus 10.25 mm
Oja my bad, zat even verkeerd te tellen. d:)b Begon al sterk aan mezelf te twijfelen aangezien ik het sommetje al een keer had gemaakt.
In mijn geval levert dat nagenoeg dezelfde uitkomst op: 205/55(112,75) en 225/50(112,50)

Afgaande op mijn ervaring maakt de breedte van de band dus geen fluit uit voor rijcomfort (zolang de hoogte dus ongeveer hetzelfde blijft), alhoewel er vast en zeker mensen zijn die daar anders over denken.

Zit me nu te bedenken dat ik ooit begon met 215/55/16 all weather banden, die waren wel merkbaar anders maar dan voornamelijk op (afrol)geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op de C30 had ik 205/50 R17. Op de V40 straks zit 225/50 R17. Zou dus comfortabeler moeten zijn, nog versterkt door het feit dat de C30 de R-Edition uitvoering was dus 10mm verlaagd en sportief onderstel, terwijl de V40 de Cross Country uitvoering is dus juist iets verhoogd en met een minder sportieve afstelling.

Alleen jammer dat er zoveel maanden tussen zitten waarin ik nu met die 308 rij zodat ik het verschil niet echt meer kan vergelijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Breedte van de band merk je met name in gevoeligheid voor spoorvorming en kans op aquaplaning. En in de sneeuw is een smallere band ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:01:
Breedte van de band merk je met name in gevoeligheid voor spoorvorming en kans op aquaplaning. En in de sneeuw is een smallere band ook beter.
Heb met spoorvorming nog niet echt verschil kunnen ontdekken, terwijl het stukje A15 dat ik rij redelijk 'karrenspoor' is. Sneeuw heb ik gelukkig nooit last van: 1. het sneeuwt tegenwoordig nauwelijks in NL, 2. als het sneeuwt dan is mijn hele woon-werk route gestrooid (behalve dan mijn oprit en de parkeerplaats op het werk) 3. ik doe niet aan wintersport o.i.d.

Maar het klopt wat je zegt, vroeger had ik in mijn Peugeot 205 op fietsbanden nooit last in de sneeuw. Kwestie van drukverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Even een vraag voor de city safety en automatische remmende Volvo rijders onder ons.

Ik reed vanmorgen op de snelweg, toen voegde iemand dus vlak voor een V40 in (bij het inhalen van een vrachtwagen). Maar als je dan toch een moderne auto hebt met adaptieve cruise control, vliegt hij toch vol in de ankers?

Weet iemand hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09
Aight! schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:39:
Even een vraag voor de city safety en automatische remmende Volvo rijders onder ons.

Ik reed vanmorgen op de snelweg, toen voegde iemand dus vlak voor een V40 in (bij het inhalen van een vrachtwagen). Maar als je dan toch een moderne auto hebt met adaptieve cruise control, vliegt hij toch vol in de ankers?

In de XC90 kan de ACC nog wel eens een beetje overstuur raken als mensen je afsnijden. Ik laat de auto dat nooit zelf oplossen, ik ben altijd alert wanneer de auto zichzelf "bestuurt", dus mijn voet zit altijd bij de rem, handen zitten op het stuur en m'n ogen staan gericht op het verkeer om me heen. Meestal doe ik zelf een stevige remingreep of wijk ik uit indien mogelijk. Als je het door de auto op laat lossen, kun je verwachten dat die pas later in de gaten heeft wat er gaande is dan jijzelf. De radar let namelijk niet op mensen op andere rijstroken zover ik weet. Daarom is het handig om al te remmen op het moment dat je ziet dat iemand je gaat afsnijden, zodat je de ruimte creëert nog voordat de auto die dichtrijdt. Tot nu toe gaat het al een kilometer of 22k goed. Op snelwegsnelheden hoef je niet te verwachten dat AEB een rol speelt, daar krijg je pas echt last van als je op een stilstaand target afrijdt binnen de bebouwde kom.

Rijden op ACC is een beetje anders dan je gewend bent: Je bent eigenlijk vooral aan het controleren dat medeweggebruikers geen gekke dingen doen en dat jouw auto gewoon lekker door kan duwen. Je bent minder actief aan het zoeken naar een plekje of timen, maar vooral aan het opletten dat de timing van de auto geen problemen oplevert.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Iemand ervaring met twee Volvo on call app gebruikers icm 1 auto? Werkt dat een beetje vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

BeefHazard schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:58:
[...]

In de XC90 kan de ACC nog wel eens een beetje overstuur raken als mensen je afsnijden. Ik laat de auto dat nooit zelf oplossen, ik ben altijd alert wanneer de auto zichzelf "bestuurt", dus mijn voet zit altijd bij de rem, handen zitten op het stuur en m'n ogen staan gericht op het verkeer om me heen. Meestal doe ik zelf een stevige remingreep of wijk ik uit indien mogelijk. Als je het door de auto op laat lossen, kun je verwachten dat die pas later in de gaten heeft wat er gaande is dan jijzelf. De radar let namelijk niet op mensen op andere rijstroken zover ik weet. Daarom is het handig om al te remmen op het moment dat je ziet dat iemand je gaat afsnijden, zodat je de ruimte creëert nog voordat de auto die dichtrijdt. Tot nu toe gaat het al een kilometer of 22k goed. Op snelwegsnelheden hoef je niet te verwachten dat AEB een rol speelt, daar krijg je pas echt last van als je op een stilstaand target afrijdt binnen de bebouwde kom.

Rijden op ACC is een beetje anders dan je gewend bent: Je bent eigenlijk vooral aan het controleren dat medeweggebruikers geen gekke dingen doen en dat jouw auto gewoon lekker door kan duwen. Je bent minder actief aan het zoeken naar een plekje of timen, maar vooral aan het opletten dat de timing van de auto geen problemen oplevert.
Wat betreft dat city safety - dat doet z'n werk bij lage snelheidsverschillen dus werkt ook op de snelweg als degene voor je plotseling remt en je dat niet ziet. Het systeem grijpt echter pas in als het zelf ook nog maar net een ongeluk kan voorkomen, als ik het goed begrepen heb, dus echt een "last ditch effort" om te proberen in extremis een ongeluk te verhinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Aight! schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:39:

Ligt eraan... De city safety grijpt niet zomaar in (het werkt wel op de snelweg, maar dan moet je het serieus bont maken), maar ACC (zeker met Full Auto Brake optie) werkt af en toe bijzonder. Soms dan duurde het lang voor een auto gezien werd voor je, soms dan zag hij een auto vrijwel direct en in de stad heb ik een aantal keer stilgestaan omdat een tegenligger rakelings langs reed (als je bijvoorbeeld net op een kruising rechtsaf gaat en er komt een auto van rechts).

Zolang de ACC maar weet dat de auto voor je harder rijdt (ook al voegde hij net voor je in) dan zakt hij rustig af. Als hij voor je invoegt en hij rijdt langzamer dan vond ik het afremmen vrij abrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ja over het afslaan had Volvo ook weer een nieuwe techniek, of daar had ik toen met de XC90 iets over gezien en gelezen!

Heb zelf nog nooit in zo een moderne Volvo gereden dus ben gewoon nieuwsgierig hoe dat werkt.

Dinsdag mag hij weer voor een beurt de D5, 442.xxx staat ie geloof ik, kreeg zelfs de melding van tijd voor reguliere service als ik hem start. Dus mooie timing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Kleine update:
Inmiddels ben ik 500km verder op de teller.
Wat zijn die LED koplampen een aanwist. Zoveel licht dat daar vanaf komt! En het meesturen in de bocht is ook goed. Was ik eerst bochtverlichting dmv een mistlamp gewend, dit is toch net even een stukje beter.
Het start/stop systeem kan ik nog niet aan wennen. Je moet de koppeling helemaal indrukken voordat hij start, mijn vorige auto startte al als je begon met het intrappen van het pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
HerZon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:42:
Kleine update:
Inmiddels ben ik 500km verder op de teller.
Wat zijn die LED koplampen een aanwist. Zoveel licht dat daar vanaf komt! En het meesturen in de bocht is ook goed. Was ik eerst bochtverlichting dmv een mistlamp gewend, dit is toch net even een stukje beter.
Het start/stop systeem kan ik nog niet aan wennen. Je moet de koppeling helemaal indrukken voordat hij start, mijn vorige auto startte al als je begon met het intrappen van het pedaal.
Bij mij start hij meteen, maar wellicht zit ik gewoon snel bij de bodem. Wat ik wel soms ervaar is dat hij soms spontaan start terwijl ik de koppeling los heb. Waarschijnlijk vraag ik dan teveel stroom op dat moment ofzo. Gebeurde namelijk toen ik het panoramadak open deed bij het verkeerslicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Cheezus

Luiaard

HerZon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:42:

Je kan hem in principe gewoon in een versnelling zetten als de motor stilstaat, het lijkt mij dus niet zo raar dat hij pas start als de koppeling helemaal is ingetrapt.
PdeBie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:01:
[...]
Wat ik wel soms ervaar is dat hij soms spontaan start terwijl ik de koppeling los heb. Waarschijnlijk vraag ik dan teveel stroom op dat moment ofzo. Gebeurde namelijk toen ik het panoramadak open deed bij het verkeerslicht
Of als de airco moet koelen, de verwarming aan moet of als je gewoon te lang stil hebt gestaan.. Als je muurvast in de file staat is het soms wel even schrikken als je auto spontaan start :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Ik ga morgen naar mijn eerste auto kijken... Een Volvo 480 *O* Ik ben zelf wel handig met techniek en elektronica dus de onderhoudsgevoeligheid van de auto zie ik maar als een uitdaging :P

Dan kan ik meteen meeklussen met mijn broer die een 2JZ turbo swap doet in zijn 240, nadat de T5 swap afliep met een gescheurde cilinderwand :X

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auto660 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:55:
Ik ga morgen naar mijn eerste auto kijken... Een Volvo 480 *O* Ik ben zelf wel handig met techniek en elektronica dus de onderhoudsgevoeligheid van de auto zie ik maar als een uitdaging :P

Dan kan ik meteen meeklussen met mijn broer die een 2JZ turbo swap doet in zijn 240, nadat de T5 swap afliep met een gescheurde cilinderwand :X
+10 voor je avatar+ondertitel *O*

Zou leuk zijn zo'n 480, echt een icoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vierprachtig! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Heeft er hier iemand ervaring met het chippen van een V60 D6 PIH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
joshje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:41:
Heeft er hier iemand ervaring met het chippen van een V60 D6 PIH?
Technisch gezien hetzelfde als een D5 FWD en daar zijn genoeg positieve eraringen mee. Het eerste wat er aan gaat is de turboslang en die kan je er makkelijk weer terug op zetten of in het ergste geval vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
jadjong schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:45:
[...]

Technisch gezien hetzelfde als een D5 FWD en daar zijn genoeg positieve eraringen mee. Het eerste wat er aan gaat is de turboslang en die kan je er makkelijk weer terug op zetten of in het ergste geval vervangen.
Dank voor je antwoord. Wij zelf zaten te denken aan RICA chip. Iemand nog tips voor goede chiptuners voor Volvo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Automaat? Geen rica, veel te lomp...

Zijn veel goede tuners trouwens, Martin van DTC Tuning is wel een goeie. Niet super duur ook. Anders kom je bij Fasttech uit of iets in die trant. Zeg maar de bedrijven die custom kunnen tunen hebben wel meer verstand ervan als de standaard chipboeren. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:44:
[...]

Je kan hem in principe gewoon in een versnelling zetten als de motor stilstaat, het lijkt mij dus niet zo raar dat hij pas start als de koppeling helemaal is ingetrapt.

[...]
Dat werkte niet, kreeg de melding dat ik hem eerst vrij moest zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Vandaag bij de 480 gekeken. Het was zeker een leuke auto, maar hij had nog wel wat werk nodig. Ook vond ik de zit wat te laag en hij was wat kleiner dan verwacht.

Dus maar meteen doorgereden naar een Volvo S40 die bij een Volvo dealer stond. Deze zag er op de foto's netjes uit, maar eenmaal aangekomen daar kwamen we er achter dat de auto van voor naar achter aan beide kanten grote krassen had en er rondom ook nog een grote dosis parkeerschade zat. -O- Best wel jammer, want de auto was technisch goed en was van alle luxe voorzien. Het reed ook nog eens goed en de zit was ook prima.

Dus nu ben ik op zoek naar een S40, al is dat wel een wat saaiere auto vergeleken de 480.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat dacht je van een V40 classic? Phase 2 of "Phase 3"? Vind ik persoonlijk veel mooier dan een S40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Het wordt sowieso een classic, eentje van 15 jaar of ouder. (dat heeft iets met de BPM te maken dacht ik) Ik zat naar zoiets te kijken:
http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die ziet er mooi uit zo op het eerste gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

auto660 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:25:
Het wordt sowieso een classic, eentje van 15 jaar of ouder. (dat heeft iets met de BPM te maken dacht ik) Ik zat naar zoiets te kijken:
http://www.marktplaats.nl...e3a&previousPage=lr&pos=5
Die ziet er precies uit als de wagen die wij mogelijk kunnen overnemen van men schoonvader. Afhankelijk van zijn medische keuring - als hij màg rijden - wil hij over naar aan automaat.
Dan komt er een S40 uit 2002 los, met 90k op de teller, exacte model zoals jij nu aanwijst. Ook zilver.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Past je broer z'n 2JZ ook nog aan qua internals?

Want volgens mij (ik heb ooit een topic van hem gelezen volgens mij, Gele 244?) gebruikt hij een GE(N/A) in plaats van een GTE (Turbo) motor en gaat hij daarop zijn Holset HX35 plaatsen.

Volvo 480 is wel veel leuker dan een S40, maar die S40's zijn weer betrouwbaarder.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Estoque schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:12:
[...]

Past je broer z'n 2JZ ook nog aan qua internals?

Want volgens mij (ik heb ooit een topic van hem gelezen volgens mij, Gele 244?) gebruikt hij een GE(N/A) in plaats van een GTE (Turbo) motor en gaat hij daarop zijn Holset HX35 plaatsen.

Volvo 480 is wel veel leuker dan een S40, maar die S40's zijn weer betrouwbaarder.
Dat is hem inderdaad. Hij gaat zijn motorblok nog aanpassen, ik weet niet precies waar zijn topic staat, maar hij heeft er ook in gezet wat hij er aan gaat doen. Maar eerst worden alle steunen, de tunnel, enz... aangepast. Dat is een berg werk.

Ik vind alleen dat de zithoogte veel te laag is bij de 480. Ik ben 1.70 lang en dat dashboard zit dan wel erg hoog. Al las ik laatst dat ze in hoogte verstelbare stoelen heb, en dat wist ik bij de proefrit nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Klinkt als een tof projectje.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Katseviool schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:33:
Iemand ervaring met twee Volvo on call app gebruikers icm 1 auto? Werkt dat een beetje vloeiend?
Ja dat werkt perfect.. Gebruik de app op 3 verschillende telefoons voor 1 XC70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Vraagje, momenteel zit er onder mijn s80 michelin premacy 3 banden.
Nu zijn de voorste twee aan vervanging toe en zat ik te kijken naar de michelin cross climate, alleen is dat wel verstandig verschillende banden?

Op een as is niet verstandig dat weet ik maar op verschillende assen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Op de voor en de achteras andere banden kan prima.
Hoeft niet eens hetzelfde merk te zijn.

Maar waarom neem je all season banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Allen, ik ga a.s. zaterdag naar een september 2004 Volvo V50 2.4I MOMENTUM kijken. Zijn er nog specifieke punten waar ik bij dit model rekening mee moet houden? Alvast bedankt voor jullie input!

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 08-11-2016 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Convoy schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:13:
Allen, ik ga a.s. zaterdag naar een 2003 Volvo V50 2.4I MOMENTUM kijken. Zijn er nog specifieke punten waar ik bij dit model rekening mee moet houden? Alvast bedankt voor jullie input!
Het bouwjaar is al interessant, aangezien de eerste generatie V50 van begin 2004 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Tjoekie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:
[...]

Het bouwjaar is al interessant, aangezien de eerste generatie V50 van begin 2004 is...
Sorry mijn fout, las niet goed, post is aangepast 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Convoy schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:13:
Allen, ik ga a.s. zaterdag naar een september 2004 Volvo V50 2.4I MOMENTUM kijken. Zijn er nog specifieke punten waar ik bij dit model rekening mee moet houden? Alvast bedankt voor jullie input!
Op het volvo-forum staat geloof ik een topic met aandachtspunten. Zou daar sowieso even rondneuzen!

En hier hebben enkele users ook een V50 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Joostk schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:55:
Op de voor en de achteras andere banden kan prima.
Hoeft niet eens hetzelfde merk te zijn.

Maar waarom neem je all season banden?
Omdat ik een beetje klaar ben met steeds de winter en zomerbanden wissel en opslag.

Geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Dracula schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:37:
[...]

Omdat ik een beetje klaar ben met steeds de winter en zomerbanden wissel en opslag.

Geen goed idee?
Zijn slechter dan zomerbanden en winterbanden, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
[...]

Geen goed idee?
Onlangs op youtube verschillende clipjes van gezien. Allseason kan echt niet op tegen een winterband. Verschil met zomerband is kleiner maar toch ook weer voordelen van een zomerband bij warmer weer.

YouTube: Winter Snow Tires vs All-Season Tires vs Summer Tires testing on Ice (om nou een simpele vergelijking te nemen)

[ Voor 16% gewijzigd door anessie op 08-11-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anessie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:19:
[...]

Onlangs op youtube verschillende clipjes van gezien. Allseason kan echt niet op tegen een winterband. Verschil met zomerband is kleiner maar toch ook weer voordelen van een zomerband bij warmer weer.

YouTube: Winter Snow Tires vs All-Season Tires vs Summer Tires testing on Ice (om nou een simpele vergelijking te nemen)
Ah, je kent Michelin CrossClimate nog niet. Zomerband met wintereigenschappen. Ideaal voor ons Neerlandsch klimaat.

Wisselen = bah, immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:25:
[...]

Ah, je kent Michelin CrossClimate nog niet. Zomerband met wintereigenschappen. Ideaal voor ons Neerlandsch klimaat.

Wisselen = bah, immers.
Dat leek mij dus ook, het is niet dat ik ermee de alpen in ga oid.

Wil gewoon goede band hebben die ook bij winterse omsandigheden mij velig van a naar b kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:27
PdeBie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:01:
[...]

Bij mij start hij meteen, maar wellicht zit ik gewoon snel bij de bodem. Wat ik wel soms ervaar is dat hij soms spontaan start terwijl ik de koppeling los heb. Waarschijnlijk vraag ik dan teveel stroom op dat moment ofzo. Gebeurde namelijk toen ik het panoramadak open deed bij het verkeerslicht
Klopt. Als de climate control aanstaat en de radio dan wil hij nog wel eens eerder aangaan bij een stoplicht. Dat is niet alleen bij Volvo. ;)

Hoe bevalt je V40? We horen hier niks meer.. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
LuPo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:11:
[...]

Klopt. Als de climate control aanstaat en de radio dan wil hij nog wel eens eerder aangaan bij een stoplicht. Dat is niet alleen bij Volvo. ;)

Hoe bevalt je V40? We horen hier niks meer.. :P
Ja de Volvo bevalt heel goed. Inmiddels iets meer dan 3k op de teller (1k per week nu dus ongeveer).

Wel twee dingetjes waarvoor ik even terug ga naar de dealer. In de 5e versnelling trilt de versnellingspook heel lichtjes en de deurpanelen trillen. Dit laatste is een bekend probleem, maar vind ik niet bij Premium Audio horen, dus dat mag de dealer wel even oplossen.

Voor de rest is het echt een top auto en had ik mij geen betere kunnen wensen (behalve een D4 dan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:21:
[...]
Wel twee dingetjes waarvoor ik even terug ga naar de dealer. In de 5e versnelling trilt de versnellingspook heel lichtjes en de deurpanelen trillen. Dit laatste is een bekend probleem, maar vind ik niet bij Premium Audio horen, dus dat mag de dealer wel even oplossen.
Is het bij de pook alleen trillen of hoor je ook geratel? Indien het eerste het geval is wens ik je veel succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Alleen trillen, maar ook alleen in de 5e versnelling over het hele toerenbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Schakelmechanisme vervangen......is een bekend euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fishbone1970 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:21:
Schakelmechanisme vervangen......is een bekend euvel
Ook bij hagelnieuwe Volvo's?

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

[...]

Geen goed idee?
Mwoah als je voor die paar keer dat er hier in Nederland sneeuw en prut ligt denkt all seasons te moeten hebben kan je net zo goed wel op zomerbanden doorrijden.
Als je nou in de winter wel eens in Duitsland komt, potentieel op wintersport gaat zou ik winterbanden nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishbone1970
Ook bij een hagelnieuwe v40.....
Inkeping schakelmechanisme 5de versnelling is te ruim....
Deze gaat resoneren als de auto in z'n 5 zit

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

*knip* weet het al

[ Voor 98% gewijzigd door Estoque op 10-11-2016 13:08 ]

Respect to the man in the icecream van!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Dracula schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:25:
[...]

Dat leek mij dus ook, het is niet dat ik ermee de alpen in ga oid.

Wil gewoon goede band hebben die ook bij winterse omsandigheden mij velig van a naar b kan brengen.
* mystic heeft sinds een paar maanden Crossclimates onder zijn V50 liggen. Tot nu erg tevreden mee. Best stil, meer dan voldoende grip (ook in een hoosbui waar ik een paar weken terug in terecht kwam). Ik raad ze absoluut aan :)

Nee, het zijn geen volwaardige winterbanden. Maar hoe vaak heb je dat écht in Nederland? Winterbanden zou ik alleen nog overwegen als ik naar Wintersport zou gaan oid.

Ik zou alleen voor en achter tegelijk wisselen. Dan heb je gewoon rondom goede banden en ben je er weer voorlopig klaar mee.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• J0YR1D3R
  • Niet online
fishbone1970 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:06:
Ook bij een hagelnieuwe v40.....
Inkeping schakelmechanisme 5de versnelling is te ruim....
Deze gaat resoneren als de auto in z'n 5 zit
Is niet alleen in 5, ook in bijvoorbeeld de 3de versnelling zit het. Bij mij is er al iets aangepast en daarna nog een keer vervangen, maar het zit er nog steeds in. Volvo dealer weet ook niet wat ze er nu mee aan moeten maar de ratel zit er nog steeds in (al 20k).

• fishbone1970
Dan moet de betreffende dealer een rapport aanmaken en in overleg met Zweden een oplossing zoeken...
Heb er nu 5 vervangen en er is 1 klant terug gekomen.
Daar is nog een afstellingring van vervangen en deze klant heeft zich niet weer gemeld
Ga hem volgende week bellen.....

• PdeBie
Ik zal morgen eens bellen met de Volvo dealer om een afspraak te maken om even langs te komen en de issues te bespreken. Fijn (en ook weer niet eigenlijk) om te horen dat het een bekend euvel is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ga ik dus binnenkort ook maar eens op letten...

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Ik heb best wel wat schades op mn velgen zitten, erg zonde natuurlijk... Nou zie ik steeds van Carglass reclames voorbij komen dat ze 4 velgen herstellen voor 299,-... Heeft iemand hier al ervaring mee?

Het gaat trouwens om 17" cassiopeia velgen onder V70 2.5T AWD 2004

• J0YR1D3R
  • Niet online
fishbone1970 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:39:
Dan moet de betreffende dealer een rapport aanmaken en in overleg met Zweden een oplossing zoeken...
Heb er nu 5 vervangen en er is 1 klant terug gekomen.
Daar is nog een afstellingring van vervangen en deze klant heeft zich niet weer gemeld
Ga hem volgende week bellen.....
Dat hebben ze gedaan inderdaad toen ik laatst belde. Het is ook niet altijd het geval, soms gaat het wel goed. Pook vast houden lost het "probleem" ook op. Ik vind het wel vreemd, want het is ineens ontstaan. Ook merk ik dat de pook steeds hakeriger door de bak gaat, dus echt een succes is het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
alex1307 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:46:
Ik heb best wel wat schades op mn velgen zitten, erg zonde natuurlijk... Nou zie ik steeds van Carglass reclames voorbij komen dat ze 4 velgen herstellen voor 299,-... Heeft iemand hier al ervaring mee?

Het gaat trouwens om 17" cassiopeia velgen onder V70 2.5T AWD 2004
Als ik lees dat ze dit doen met de banden op de velgen word ik er niet vrolijk doen. De meeste schade zit vaak langs die rand en dat krijg je mijns inziens alleen netjes als je de band eraf haalt.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
PdeBie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:21:
[...]
en de deurpanelen trillen. Dit laatste is een bekend probleem, maar vind ik niet bij Premium Audio horen, dus dat mag de dealer wel even oplossen.

Voor de rest is het echt een top auto en had ik mij geen betere kunnen wensen (behalve een D4 dan :+ )
Idd bekend probleem waar ik ook last van heb gehad toen ik mijn V40 (wel D4 ;) ) 2,5 jaar geleden kreeg. Ook ik heb het premium systeem van Harman Kardon en daar was het geluid, vooral de lage tonen, echt ver, ver onder de maat.

Uiteindelijk wilde Volvo er niets aan doen (schandalig!!!) maar heeft de dealer het met de leasemaatschappij heel netjes opgelost door samen de kosten te verdelen van de externe subwoofer die ze door een professioneel bedrijf hebben laten inbouwen. Sindsdien is het geluid gewoon prima maar eigenlijk te gek voor woorden dat topmerken als Volvo (autogebied) en Harman Kardon (muziek gebied) niet eens een fatsoenlijk systeem kunnen maken en vooral goed testen als je er een meerprijs voor vraagt. En helemaal schandalig dat er na al die klachten die er zijn geweest totaal geen reactie/antwoord is gekomen van Volvo Zweden zelf.

Sterker nog, ik hoor nu dus dat hetzelfde probleem er nog steeds is bij de upgrade van de V40? De idioot voor woorden.... 8)7

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• HerZon
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:08:
Ik zal morgen eens bellen met de Volvo dealer om een afspraak te maken om even langs te komen en de issues te bespreken. Fijn (en ook weer niet eigenlijk) om te horen dat het een bekend euvel is.
Ik heb er nog geen last van. Maar heb ook pas 1100km gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*O* Aanstaande donderdagavond mijn V40 Cross Country D3 Nordic+ ophalen! *O*

Lang genoeg op gewacht ook zeg... :/

Pagina: 1 ... 37 ... 139 Laatste