Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Heb je tenminste nog 3 kleuren. Onze donkerblauwe V70n is volgens mij in die kleur bijna alleen maar geleverd. Altijd een verademing om die in het knalrood of wit te zien.Estoque schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:
Dat er liefhebbers zijn van de nieuwe V40, nooit gedacht.
Hij is wel mooi, maar het is zo jammer dat mede doordat de meeste mensen die hem kopen ook rekening houden met de bijtelling, niemand een R-design uitvoering besteld, met een knallende kleur.
Wit, grijs, zwart zijn de meeste V40's. En dat is zo saai!
(mijn 242 is helaas ook wit)
Ja maar de massa ervoor dus niet. Ik ben alle mogelijke kleuren V40 onderhand al meerdere keren tegengekomen - Luminous Sand nog nooit.Reinier schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:35:
Luminous Sand moet al een paar maanden rondrijden lijkt me
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Niet iedereen wordt blij van een witte V70Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Heb je tenminste nog 3 kleuren. Onze donkerblauwe V70n is volgens mij in die kleur bijna alleen maar geleverd. Altijd een verademing om die in het knalrood of wit te zien.

OK, maar dat zei je nietMx. Alba schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:54:
[...]
Ja maar de massa ervoor dus niet. Ik ben alle mogelijke kleuren V40 onderhand al meerdere keren tegengekomen - Luminous Sand nog nooit.
Volgend jaar loopt de V60 tegen het einde aan, nieuwe model komt in 2018 dacht ik. Geeft ook weer mooie aanbiedingen volgend jaar.
Daarnaast had ik de V40 op t oog (goedkoper rijden) maar nu zag ik de XC40, echt een prachtige auto.
Gelukkig heb ik nog een jaar om er over na te denken.
De felle kleuren zijn er zover ik weet vrijwel allemaal uit.. Rebel blue bestaat sinds MY2015 niet meer dacht ik..Estoque schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:
Dat er liefhebbers zijn van de nieuwe V40, nooit gedacht.
Hij is wel mooi, maar het is zo jammer dat mede doordat de meeste mensen die hem kopen ook rekening houden met de bijtelling, niemand een R-design uitvoering besteld, met een knallende kleur.
Wit, grijs, zwart zijn de meeste V40's. En dat is zo saai!
(mijn 242 is helaas ook wit)
Een kijkje in de configurator leert me dit:
Er zijn 3 kleuren solid lakken:
Rood
Wit (je weet wel, perfect voor leasers)
Amazon blue, erg grijsachtig, perfect voor lease
8 kleuren metallic lakken
Rood (m.i. de mooiste en opvallendste op dit moment voor de V40)
Zwart (leasekleur)
Luminous sand, erg mooie kleur. Er rijdt hier 1 in de buurt
Mussel blue, ook een grijzige blauwtint, typisch leasekleur
Silver - grijs bedoel je
Grijs is grijs
Denim blue - ook zo'n saai lease kleur
Raw Copper - ziet er op ht plaatje ok uit
Rich Java - (Alleen voor V40CC) leuk
Inscription kleuren
Zilver, grijs toch??!
Wit met pareleffect, ook leuk voor de lease.. Ik haat wit overigens..
Alleen Rdesign heeft nog Inscription Bursting Blue, maar valt die nou op?? Rebel Blue was veel toffer.
Kom op Volvo, waar zijn de uitsprekende kleuren?!
Ik vind de V40 er sowieso niet op vooruit gegaan de laatste jaren.. MY 2013 was denk ik de mooiste
Sowieso is Volvo qua kleuren niet echt scheutig op het moment
V60
Ook voornamelijk grijstinten, met naast Rood metallic ook één andere positieve uitzondering: Power Blue metallic (Waarom niet op de V40?!)
En iN Rdesign natuurlijk inscription bursting blue..
V90 en S90, grijstinten muv Twilight Bronze
XC90, alleen de Rdesign heeft 2 leuke kleuren (Rood en dat dure blauw dus). Maar met name in rood vind ik zo'n XC90 gaaf
Kom weer eens met VLAGEEL of roodachtig oranje:(
Inscription Bursting Blue lijkt wel, en ik weet dat ik vloek in de kerk.. Een typische Skoda kleur
Gewoon de beste V40 kleur van het moment:

Alleen waarom zien we die nooit..
[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2016 18:24 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
En ik krijg maandag aanstaande mijn V40 in Mussel Blue
Geen R-Design (Nordic+ Sport heet dat tegenwoordig), maar een Nordic+ Luxury.
@GAIAjohan: in het rood zie je hem best vaak hoor. Ik heb het ook nog overwogen, maar de nieuwe koplampen zijn te licht qua kleur om mooi bij de rest van de donkere kleuren (pano dak, velgen) te passen. De "oude" koplampen (lees: niet LED versie) zijn wel donker en dan oogt het veel bruter.
Ik heb overigens stiekem toch ook nog wel wat twijfels of ik wel ECHT de juiste kleur heb gekozen. Kwam laatst een V40 in het donker grijs (lijkt op Osmium Gray, maar heet tegenwoordig anders) en dat oogt ook heel stoer. Wit is ook heel fraai, maar je poetst je het apenzuur. Net als met zwart.
Zilvergrijs is de handigste kleur als je geen zin hebt om vaak te wassen of te poetsen. Ik hoop dat ik er met Mussel Blue ook nog redelijke vanaf kom
[ Voor 31% gewijzigd door PdeBie op 13-10-2016 18:39 ]
Rebel blue lijkt uit het straatbeeld te verdwijnen (Export??)
Ik vind juist het rood op deze manier prachtig staan met die verlichting.. Ik vind de nieuwe verlichting juist op de donkere modellen misstaan.. Terwijl het op de XC90 prima kan.
[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2016 18:49 ]
Verwijderd
Haha goeie maar met het voorgaande model rijden ze niet meer mee, dus die in t wit schrik ik niet zo snel meer van.jadjong schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:59:
[...]
Niet iedereen wordt blij van een witte V70
[afbeelding]
[ Voor 184% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2016 21:02 ]
...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heb ook een uitnodiging van de dealer gekregen om de S90 en V90 te bekijken.. Kuch, dan wil ik toch eerst mn huis hebben afbetaald en wat meer geld op de spaarrekening hebben
Denk dat er eerder een V70 D3 oid gaat komen over een jaar of 2.. Ook afhankelijk van hoe erg diesel de nek gaat worden omgedraaid natuurlijk... XC60 vind ik ook prachtig, alleen dat gewicht..
[ Voor 66% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2016 22:13 ]
Unilak rood vind ik wel cool, maar de metallic variant vind maar meh. Het is geen rood, geen bruin, geen bordeaux. Hele aparte kleur, maar niet mijn ding.GAIAjohan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:44:
Ik zie (in het zuiden) eigenlijk alleen zwart en donkerblauw. Soms een wat lichtere variant.
Rebel blue lijkt uit het straatbeeld te verdwijnen (Export??)
Ik vind juist het rood op deze manier prachtig staan met die verlichting.. Ik vind de nieuwe verlichting juist op de donkere modellen misstaan.. Terwijl het op de XC90 prima kan.
Heb zelf ook de rode unilak overwogen, maar wilde liever een metallic variant. En dus uiteindelijk voor Mussel Blue gegaan. Overigens op basis van een kleurenstaaltje uitgekozen, dus het is wel een lichte gok geweest.
Collega van mij rijdt een V40 D4 nordic in dezelfde kleur en verder niks geen fratsen. Dus 16" en binnen gewoon stoffen interieur en weinig spectaculairs. Ben ik stiekem toch wat blijer met mijn Nordic+ Luxury. Veel meer luxe en opties. Ook al is het 'maar' een D2.
Ik moet toch altijd even lachen als ik rond 7 uur in de ochtend langs een McDonalds kom. De Grijze/witte VW Polo's, A3 E-trons en V40's staan daar dan massaal op de parkeerplaats omdat de vertegenwoordigers binnen zitten met Wifi en een vieze bak koffie..
Ben een paar keer de S90 tegen gekomen, maar het is vooral afhankelijk van de kleur of ik de achterkant geslaagd vind of niet. Met donkere kleuren vind ik het wel oke, maar met een grijs/lichte kleur vind ik hem echt lelijk van achteren.
V90 daarentegen is wel net zo mooi van achteren als van voren!
nu nog hopen dat de afwerking een beetje "on-point" is. Wil nog wel eens tegenvallen in de eerste S90's hoorde ik.
Respect to the man in the icecream van!
Ik ben blij dat jouw mening geen feit is.GAIAjohan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:05:
[...]
De felle kleuren zijn er zover ik weet vrijwel allemaal uit.. Rebel blue bestaat sinds MY2015 niet meer dacht ik..
Rood
Zwart (leasekleur)
Silver - grijs bedoel jeGoed voor de leaserts
Grijs is grijs- leasert kleur
Inscription kleuren
Zilver, grijs toch??!
Alleen Rdesign heeft nog Inscription Bursting Blue, maar valt die nou op?? Rebel Blue was veel toffer.
Ik vind de V40 er sowieso niet op vooruit gegaan de laatste jaren.. MY 2013 was denk ik de mooiste, zeker in rebel blue
V60
Ook voornamelijk grijstinten, met naast Rood metallic ook één andere positieve uitzondering: Power Blue metallic (Waarom niet op de V40?!)
V90 en S90, grijstinten muv Twilight Bronzeen maple brown (meh)
XC90, alleen de Rdesign heeft 2 leuke kleuren (Rood en dat dure blauw dus). Maar met name in rood vind ik zo'n XC90 gaafVoor de rest is het 50 tinten grijs en zwart..
Inscription Bursting Blue lijkt wel, en ik weet dat ik vloek in de kerk.. Een typische Skoda kleurDe Octavia is er veel mee geleverd geweest.
[afbeelding]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Waarom dat kinderachtige huilie achter elke lease woord?GAIAjohan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:05:
[...]
De felle kleuren zijn er zover ik weet vrijwel allemaal uit.. Rebel blue bestaat sinds MY2015 niet meer dacht ik..
Rood
Zwart (leasekleur)
Inscription kleuren
Zilver, grijs toch??!
Ik vind de V40 er sowieso niet op vooruit gegaan de laatste jaren.. MY 2013 was denk ik de mooiste, zeker in rebel blue
V60
XC90, alleen de Rdesign heeft 2 leuke kleuren (Rood en dat dure blauw dus). Maar met name in rood vind ik zo'n XC90 gaafVoor de rest is het 50 tinten grijs en zwart..
Inscription Bursting Blue lijkt wel, en ik weet dat ik vloek in de kerk.. Een typische Skoda kleurDe Octavia is er veel mee geleverd geweest.
[afbeelding]
Leasers mogen gewoon hun eigen kleur kiezen hoor. (Uitzonderingen daargelaten)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik rij overigens zelf ook een grijze auto (smoke silver metallic of smoke titanium ofzo, weet niet meer). Maar ik kan erg genieten van auto's die niet aan het standaard Nederlandse grijze muizen kleurenpalet doen..
En ja, ik vind veel lease auto's nou niet bepaald kleur in je leven brengen, sorry. En zeker bij de huidige v40 merk je ook dat het niet de bedoeling is dat de auto opvalt door een kleur..
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 14-10-2016 10:21 ]
Dat heeft vooral ook te maken met de regels van sommige lease maatschappijen volgens mij.GAIAjohan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13:
Ah de eerste aangevallenden, de leasers die ik ken hadden voor hun auto qua kleuren feitelijk alleen de optie voor 'veilige' kleuren. Zelf kiezen, als het maar een veilige kleur is. Dus grijs, zwart, donkerblauw voornamelijk Dan zijn ze later beter die auto's kwijt.
Bekende van mij mocht van zijn LM letterlijk alleen wit, grijs, blauw of zwart kiezen bij zijn Renault Clio. De mooie rode kleur was uit den boze want 'te heftig'.
Ik weet niet hoor, maar die rode kleur zie je echt superveel en ik vind hem ontiegelijk gaaf om te zien!
De kleuren die worden aangeboden door een bepaald merk, ontstaan voornamelijk door de vraag...GAIAjohan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:05:
[...]
Rood
Zwart (leasekleur)
Inscription kleuren
Zilver, grijs toch??!
V60
[afbeelding]
En het is allemaal wel mooi, zo'n Passion Red of Rebel Blue lakje; maar ik heb zelf een Passion Red V50 gehad en die lak ik gewoon niet zo mooi als metallic. Die lak heeft duidelijk meer TLC nodig.
Zelf heb ik een Mussel Blue besteld, omdat ik blauw gewoon mooi vind. Eigenlijk wilde ik een Bursting Blue bestellen, maar ik heb een aversie tegen dik bijbetalen voor een paar spoilertjes (en dat is helaas een vereiste bij die kleur).
Sowieso heb ik iets met blauw denk ik; Orinoco Blue, Biarritz Blue, Power Blue en nu weer Mussel Blue...
Ik heb overigens in 2011 een C30 besteld in de kleur... Hello Yellow. Zelfs met de incourante lak regeling die we hebben (€50 per maand bijbetalen), ging dat niet door. Dit tast uiteindelijk de restwaarde gewoon teveel aan (er zijn immers meer liefhebbers voor een veilige kleur uiteindelijk). Ik heb er toen maar Cosmic White van gemaakt.
Daarnaast mogen leasers vaak ook niet te schreeuwerig zijn, de klant ziet het immers ook en Nederlanders zijn te Calvinistisch daarvoor.
Vriend van mij heeft een zwarte Audi A4 avant. Daar lijkt het net alsof Henry Ford de kleurenstaal heeft gemaakt. Heb al regelmatig naar de verkeerde Audi gezwaaid, want bij ons in de buurt rijden er een stuk of 10.
Met de Polo Harlequin als absoluut hoogtepunt!GAIAjohan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:36:
En tussen de jaren 60 en 00 had je alle kleuren van de regenboog.

Hier overigens een rode leasert, iedereen is super enthousiast over de kleur maar als ze dan zelf mogen kiezen is het toch weer grijs
Hoe anders was dat op mijn Peugeots met de 206 in Bleu santorini en de 106 in Bleu de chine
Bij zo'n Fransoos is de restwaarde natuurlijk al nihil, dan doet de kleur er ook niet zoveel meer toeGAIAjohan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:11:
Ik vind blauw ook mooi hoor, maar veel blauwe kleurtjes op de v40 gaan gewoon richting grijs of zwart..
Hoe anders was dat op mijn Peugeots met de 206 in Bleu santorini en de 106 in Bleu de chine
(of in geval van dat laatste, een vervaagde kleur waar ik de contouren van waar de sticker heeft gezeten).

Een foto'tje van 't oto'tje... Nou niet die van mij helaas. Zo te zien heeft deze andere velgen, een panoramadak (heb ik niet), en een ander interieur... Maar verder wel het zelfde model en de zelfde kleur.
Nog een maaaaaaand wachten...
In 't echie is die kleur een stuk mooier. Het is zo ongeveer de standaard kleur waarmee ik de XC90 T8 links en rechts heb zien rijden.Estoque schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:35:
Los van de kleur, best leuk ding!
Ziet er toch wel mooi uit, laatst reed er 1 achter mij dus lange tijd kunnen bestuderen.
Toch zie ik wat verschil in de grilles soms. Met verticale vinnen die dikker zijn. Is dat weer onderdeel van een optie pakket ofzo.
nog steeds op zoek naar 18 inch Medusa.. voor een schappelijke prijs

V50, 2004, T5, 220PK
[ Voor 4% gewijzigd door BasvanS op 15-10-2016 09:14 ]
Ik dacht dat die verticale lijnen standaard waren voor de V40 my17?Reinier schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:09:
Grille verschilt per uitvoering ja. Inscription heeft bijv. de verticale stijlen in chroom.
Ik heb hem toen gestart en weer uitgezet en toen was het weg.
Weten jullie wat dit kan zijn? Ik heb al op internet gezocht en verschillende mensen zeggen de standkachel en vonden het normaal. Ik vond dit echter wel heel hard.
Wash & Wax day

Blijft leuk

Mijn dagelijkse werkplek

(herstel/vernieuwing van de stoelbekleding staat voor volgend jaar op het programma als-ie het half miljoen op de klok zet)
En de kilometers tikken lekker door

(zeven maanden geleden gekocht met 454k op de klok)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wat voor auto?TweakTweet schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:30:
Ik parkeerde vanochtend de auto en zette hem uit maar toen ik uitstapte hoorde ik een abnormaal hard loeiend/blazend geluid onder de motorkap vandaan en het stonk.
Ik heb hem toen gestart en weer uitgezet en toen was het weg.
Weten jullie wat dit kan zijn? Ik heb al op internet gezocht en verschillende mensen zeggen de standkachel en vonden het normaal. Ik vond dit echter wel heel hard.
Mijn C30 D2 deed dat ook soms. Hij is dan bezig met een programma om het roetfilter schoon te blazen door de motor en uitlaatgassen extra warm te stoken. Als je stopt terwijl dat programma nog niet af is dan blijft de fan loeien om de motor weer af te koelen.
Blijft mooi. Rij je 'm op LPG?Wok schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:43:
X-post vanuit SJAT...
Wash & Wax day
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijft leuk:
[afbeelding]
Mijn dagelijkse werkplek![]()
[afbeelding]
(herstel/vernieuwing van de stoelbekleding staat voor volgend jaar op het programma als-ie het half miljoen op de klok zet)
En de kilometers tikken lekker door![]()
[afbeelding]
(zeven maanden geleden gekocht met 454k op de klok)
Vaak bu'j te bang!
Sorry, een Volvo V60 D3 - Geartronic (december 2015)Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:26:
[...]
Wat voor auto?
Mijn C30 D2 deed dat ook soms. Hij is dan bezig met een programma om het roetfilter schoon te blazen door de motor en uitlaatgassen extra warm te stoken. Als je stopt terwijl dat programma nog niet af is dan blijft de fan loeien om de motor weer af te koelen.
Ik vond het vooral raar omdat het enorm hard klonk, stonk maar ook omdat het dus wel uit ging na het herstarten en uitzetten van de auto. Als het een normaal proces is zou het dan toch alsnog aan moeten gaan?
Gister nog een keer mee gereden en een aantal keer geparkeerd maar niet meer iets gehoord.
Voor nu ga ik er van uit dat het normaal is maar hij moet toevallig voor een onderhoudsbeurt (30k) dus dan zullen we het ook even aankaarten.
In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Vond het wel een mooi ding, dus zat even te kijken. Voor een v90 mooi in de lak en 200 000 op de teller vragen ze rustig 10k... wordt niks hierWok schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:00:
^^ Uiteraard (anders wordt het wel erg kostbaar met 30K km per jaar tegen ~1:8)
Ik bedenk me nu ook ineens dat ik de auto gister buitengewoon pittig vond.TweakTweet schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:19:
[...]
Sorry, een Volvo V60 D3 - Geartronic (december 2015)
Ik vond het vooral raar omdat het enorm hard klonk, stonk maar ook omdat het dus wel uit ging na het herstarten en uitzetten van de auto. Als het een normaal proces is zou het dan toch alsnog aan moeten gaan?
Gister nog een keer mee gereden en een aantal keer geparkeerd maar niet meer iets gehoord.
Voor nu ga ik er van uit dat het normaal is maar hij moet toevallig voor een onderhoudsbeurt (30k) dus dan zullen we het ook even aankaarten.
In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Ik reed op een 60 weg met drempels en als ik na de drempel weer langzaam ging optrekken merkte ik dat hij bij een heel klein beetje gas al terugschakelde en ineens vooruit spoot.
Kan dit ook met dit filterproces te maken hebben omdat alles warmer gemaakt werd en dus hogere druk enzo?
Inderdaad. Hij produceert dan dus expres te veel warmte en gebruikt een te arm mengsel (als ik het me goed herinner) om het roetfilter schoon te branden. Hij kan beginnen aan dat programma tijdens een rit op de snelweg of op een weg buiten de bebouwde kom en als hij dan dat hele programma afwerkt voordat je op je plaats van bestemming is merk je daar vrij weinig van - behalve dus bij een automaat wellicht wat "vreemd" schakelgedrag. Maar als je dus aan het einde van je rit komt terwijl hij er nog mee bezig is dan moet hij de motor nog flink afkoelen en daarom blijft de fan dan loeien.TweakTweet schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
Ik bedenk me nu ook ineens dat ik de auto gister buitengewoon pittig vond.
Ik reed op een 60 weg met drempels en als ik na de drempel weer langzaam ging optrekken merkte ik dat hij bij een heel klein beetje gas al terugschakelde en ineens vooruit spoot.
Kan dit ook met dit filterproces te maken hebben omdat alles warmer gemaakt werd en dus hogere druk enzo?
Als het programma dan wel lang genoeg heeft gedraaid om het roetfilter grotendeels schoon te maken dan laat hij het erbij - was het te kort, dan gaat hij het bij de volgende rit, als de rijomstandigheden daar goed voor lijken, het nog een keer proberen.
Tof! Mogelijk dat ik binnenkort ook over moet op LPG (i.v.m. mogelijk ander werk, 90 km per dag met mijn S80 2.5T wordt dan iets te duurWok schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:00:
[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 17-10-2016 12:06 ]
Vaak bu'j te bang!
Grappig, ik was initieel ook op zoek naar een 940 Estate, maar ik kon geen exemplaren vinden die aan mijn eisen voldeden (LPG-G3, automaat, ECC, cruise control, schuifdak, (half)leer) óf ze waren buiten mijn budget. Deze V90 kwam stomtoevallig op mijn pad en de rest is geschiedenis-tom-562 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
Tof! Mogelijk dat ik binnenkort ook over moet op LPG (i.v.m. mogelijk ander werk, 90 km per dag met mijn S80 2.5T wordt dan iets te duur). Een 940 station is dan een serieuze optie, maar een V90 blijft natuurlijk een stuk toffer
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 16:20 ]
Zag gisteren een hele mooie donkerpaarse V90 op imi Pegasus rijden in Rotterdam, toch wel de benchmark van hoe een Volvo hoort te zijn wat mij betreft.
Mijn zoektocht begon met een 940 Estate. Eisen: (half)leer, automaat, ECC, cruise control. (Very) Nice to have: schuifdak, LPG-G3 (LPG-inbouw zou anders ingecalculeerd worden). Budget was 5K mits reeds voorzien van LPG + 2K reserve voor achterstallig onderhoud; bij benzine-exemplaren wilde ik tot 4K gaan met 3K reservering voor LPG-inbouw en evt. achterstallig onderhoud.
Binnen dat budget zat 'mijn' 940 er niet bij... Interessante benzine-auto's moesten meteen 5K of meer opbrengen en de gasbakken hadden dan al zes of zeven ton gedraaid... Toen dus ook maar eens gaan kijken naar 960/V90...
In eerste instantie was dat ook nog niet meteen een succes, maar er kwamen auto's voorbij binnen mijn budget... Het schuifdak zou ik moeten opgeven, maar in ruil daarvoor kwamen een paar interessante exemplaren voorbij. Uiteindelijk twee exemplaren 'geselecteerd' om nog even een nachtje te over slapen...
De volgende dag besloten om werk te maken van 'dat ene exemplaar'... Marktplaats opgestart met de zoekterm 'V90' om de aanbieder op te zoeken... Verschijnt er ineens een andere V90 in de resultaten... mèt schuifdak... mèt G3... mèt automaat, mèt de rest... èn om de hoek
Wel al 450K km gelopen, maar de gasbom is er pas bij 300K km ingelegd. Staat al negen jaar op dezelfde naam. Eigenaar doet nergens moeilijk over. Cosmetisch de mooiste niet meer, maar technisch duidelijk wel bijgehouden...
Long story short: voor €1800 een V90 op gas gekocht
Verwijderd
Zo ben ik ook tegen mijn V70 aangelopen; mijn voorkeur ging uit naar een T5 maar de meeste waren of te duur of compleet afgeragd. Uiteindelijk mijn zoekgebied verruimd naar een 2.4(t) en had twee auto's serieus op het oog totdat de garage op de hoek (letterlijk) opeens een nette T5 had staan met maar 265k op de teller. Eind van de week was ik een V70 rijker, drie jaar later nog steeds geen spijt vanWok schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:45:
Nette V90's zijn hier in NL ook serieus aan de prijs...
Mijn zoektocht begon met een 940 Estate. Eisen: (half)leer, automaat, ECC, cruise control. (Very) Nice to have: schuifdak, LPG-G3 (LPG-inbouw zou anders ingecalculeerd worden). Budget was 5K mits reeds voorzien van LPG + 2K reserve voor achterstallig onderhoud; bij benzine-exemplaren wilde ik tot 4K gaan met 3K reservering voor LPG-inbouw en evt. achterstallig onderhoud.
Binnen dat budget zat 'mijn' 940 er niet bij... Interessante benzine-auto's moesten meteen 5K of meer opbrengen en de gasbakken hadden dan al zes of zeven ton gedraaid... Toen dus ook maar eens gaan kijken naar 960/V90...
In eerste instantie was dat ook nog niet meteen een succes, maar er kwamen auto's voorbij binnen mijn budget... Het schuifdak zou ik moeten opgeven, maar in ruil daarvoor kwamen een paar interessante exemplaren voorbij. Uiteindelijk twee exemplaren 'geselecteerd' om nog even een nachtje te over slapen...
De volgende dag besloten om werk te maken van 'dat ene exemplaar'... Marktplaats opgestart met de zoekterm 'V90' om de aanbieder op te zoeken... Verschijnt er ineens een andere V90 in de resultaten... mèt schuifdak... mèt G3... mèt automaat, mèt de rest... èn om de hoek
Wel al 450K km gelopen, maar de gasbom is er pas bij 300K km ingelegd. Staat al negen jaar op dezelfde naam. Eigenaar doet nergens moeilijk over. Cosmetisch de mooiste niet meer, maar technisch duidelijk wel bijgehouden...
Long story short: voor €1800 een V90 op gas gekochtIn de zeven maanden dat ik hem nu heb (17K km gereden) heb ik er denk ik grofweg €1000 achteraan gegooid (andere wielen, bougies, remmerij voor, oliebeurt, koelvloeistof)
Verwijderd
Vond mijn 960 wel meevallen, was wel een 2.5 ipv de 3 liter. Door de 6 cilinder lekker laag in de touren. Op snelweg met constante snelheid van 140kmh kom je makkelijk boven de 1op10 uit. Oke je moet er geen 200 mee rijden en de automaat niet in Sport stand zetten (ja dat hadden automaten toen nog) dan gaat het verbruik drastig omhoog, maar bij welke automaat bak met motorinhoud boven de 2 liter niet.Wok schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:00:
En ach ik heb nooit volvo gereden om zuinig te doen, alles tot 1 op 8 blijf ik acceptabel vinden. Mijn huidige Turbo moet je de kickdown ook niet intrappen en naar 6000rpm gaan, dan schiet die ook onder die 1 op 8. Maarja soms wil je toch even t gejank van de turbo horen. Of is dat de draaikolk in de tank die je dan hoort?
Als ik enkel binnenweggetjes rijd, dan is het om de 350 - 375km weer tanken. (of iets langer als ik de vulhals van de tank ook vol doe
Mijn andere 242 turbo deed dan wel weer netjes 1 op 10 over 7000km tijdens de carbagerun naar Schotland, maar die was dan ook niet motorisch aangepast op een bleedvalve na(standaard FK, M46 en 4.11 achteras). Liep niet harder dan 165
Beschuit met muisjes voor iedereen neem ik aan nu?
Netjes hoor!! Wat voor interieur/bekleding heb je genomen?PdeBie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:52:
Hij is gearriveerd!
(klik voor groter)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort even een echte foto shoot doen met de auto. Nu eerst genieten.
Zwart lederen interieur met zwarte dakhemel en zwarte dashboard inleg.timwijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:27:
[...]
Netjes hoor!! Wat voor interieur/bekleding heb je genomen?Foto's?
Ik zal vanmiddag wat foto's van het interieur maken. Gisteren vergeten te doen.
mooi! Feli met de nieuwe wagenPdeBie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Zwart lederen interieur met zwarte dakhemel en zwarte dashboard inleg.
Ik zal vanmiddag wat foto's van het interieur maken. Gisteren vergeten te doen.
Moet zeggen dat mijn V40 (D2 / Ocean Race) nog steeds heerlijk rijdt!
Verwijderd
Ja nu we het over beschuit met muisjes hebben... wanneer is de babyshower van jouw V40 eigenlijk?Mx. Alba schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:05:
Mooi! Jaloers! Ik wil die van mij ook!

Verwijderd
Ja kleine aanpassingen is een killer bij zo een turbo bak. Heb de mitsubishi turbo, wat kleiner. Nagenoeg geen doodpunt. Bevalt me wel dit type. Maar hij was ooit stuk zuiniger, heb nu helaas radiale speling, of axiaal, iig horizontaal. Dus begint nu echt een cry baby te worden als die turbo inslaat. En soms wat blauwe rook. Volgend jaar eens een revisie doen.Estoque schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:29:
1 op 8, ik zou daar een moord voor doen! Na 1jaar en 12.000km ook maar direct gestopt met het dagelijks rijden van mijn 245 Turbo. 1 op 6,5 is met 130km/h op de snelweg wel te doen. Ga ik harder, dan is het 1 op 5,5 of 1 op 6. Niet te doen voor een student
Als ik enkel binnenweggetjes rijd, dan is het om de 350 - 375km weer tanken. (of iets langer als ik de vulhals van de tank ook vol doe)
Mijn andere 242 turbo deed dan wel weer netjes 1 op 10 over 7000km tijdens de carbagerun naar Schotland, maar die was dan ook niet motorisch aangepast op een bleedvalve na(standaard FK, M46 en 4.11 achteras). Liep niet harder dan 165
Ach, zuipen mag hij wel van mij (nu hij niet meer dagelijks gebruikt wordt).Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:50:
[...]
Ja kleine aanpassingen is een killer bij zo een turbo bak. Heb de mitsubishi turbo, wat kleiner. Nagenoeg geen doodpunt. Bevalt me wel dit type. Maar hij was ooit stuk zuiniger, heb nu helaas radiale speling, of axiaal, iig horizontaal. Dus begint nu echt een cry baby te worden als die turbo inslaat. En soms wat blauwe rook. Volgend jaar eens een revisie doen.
De 242 krijgt deze winter een nieuwe, verse FK met IPD Turbo nokkenas en een grotere Holset Turbo.
ik krijg nog 700cc injectoren(met een DW200 pomp en Nuke Fuelrail) binnen uit de UK en dan moeten we nog op zoek naar een 50mm Externe Wastegate, BOV. Intercooler en het kijken hoe we de uitlaat gaan maken, uit 3" of 2,5" RVS. (sidepipe)

Van het voorjaar hopelijk zo'n 400pk uit dit (standaard, maar verse) FK motortje. Kijken of de standaard 4.11 achteras dat houdt (zal wel niet).
Gat in de hand, Motorkap blijft ongedeerd.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:39:
mooi hoor, flink gat in de motorklep of niet haha
Een Redblock ligt onder een hoek van 15 - 20 graden in de motorruimte (de oliedop ligt horizontaal). al je die lijn doortrekt, dan zie je dat de koude kant van de turbo, maar heel iets hoger ligt dan de oliedop.
Daarnaast moeten we de turbo ook nog clocken als het inlaat traject er in komt. want dat moet ook custom gemaakt worden.
Ik vind het eigenlijk ook heel raar dat je het nergens kan zien, als je hem altijd op AUTO hebt staan kan je nooit zien of je lampen daadwerkelijk aangaan met een beetje mist 's ochtends. Zie ik iets over het hoofd en kan je dit makkelijk aanzetten of moet je er maar op vertrouwen dat de sensoren goed werken?
Heb dat bij mijn V70, zoveel extra energie zal het ook niet schelen. Zie met schemering genoeg mensen die met halve lampen aan rijden. Sowieso wat ik zelf erg irritant vindt als ik zie dat een koplamp stuk is, rij ik gelijk even naar het tankstation om lampje te fixen.
Als je zelf toch in de auto zit, dan krijg je een melding dat je lamp stuk is, je ziet het aan je lichtbeeld en aan de reflecties in andere auto's. Kleine moeite om hem dan even te vervangen toch?
Ja dat zou je kunnen doen maar dan vervalt die hele AUTO functie die opzich handig is.Aight! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:18:
Je kan ze toch gewoon ook altijd aan zetten?
Heb dat bij mijn V70, zoveel extra energie zal het ook niet schelen. Zie met schemering genoeg mensen die met halve lampen aan rijden. Sowieso wat ik zelf erg irritant vindt als ik zie dat een koplamp stuk is, rij ik gelijk even naar het tankstation om lampje te fixen.
Als je zelf toch in de auto zit, dan krijg je een melding dat je lamp stuk is, je ziet het aan je lichtbeeld en aan de reflecties in andere auto's. Kleine moeite om hem dan even te vervangen toch?
Vind het toch fijn als er in het dashboard n lampje brand zodat je weet dat ie aanstaat, maar blijbaar kan dat dus niet.
Wat is er dan handig aan? Het zou imo veel handiger zijn als altijd de juiste verlichting aan is. Dimlicht is nooit fout, en dus prima als die altijd aanstaat toch?TweakTweet schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Ja dat zou je kunnen doen maar dan vervalt die hele AUTO functie die opzich handig is.
Vind het toch fijn als er in het dashboard n lampje brand zodat je weet dat ie aanstaat, maar blijbaar kan dat dus niet.
Zo is het nog met mijn oude c30 zonder drl.. ook als de knop op uit staat, staat de verlichting aan
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 28-10-2016 13:14 ]
Ik neem toch haast aan dat dat straks bij de V40 CC ook zo zal zijn. Ik vermoed dat dan ook als je handmatig de dimlichten aanzet het hele "adaptive" gebeuren van de LEDs uitgeschakeld is.
Verwijderd
Zie ook vaak auto's in het donker waar dan led lichten voor aan staan en achterlichten niet eens, dat dit uberhaupt mag van de RDW. En de bestuurders kan ik het niet kwalijk nemen, die verwachten dat de achterverlichting gewoon aan gaat.
Omdat dat de eis was vanuit Europa, heel simpel. Ik kan het de bestuurders wel kwalijk nemen.. als je het verschil tussen dimlicht en dagrijverlichting in de avond niet ziet, ben je blind.. daarnaast moet toch wel duidelijk zijn dat bij drl de achterlichten tot dit jaar niet brandden.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:18:
Zie ook vaak auto's in het donker waar dan led lichten voor aan staan en achterlichten niet eens, dat dit uberhaupt mag van de RDW. En de bestuurders kan ik het niet kwalijk nemen, die verwachten dat de achterverlichting gewoon aan gaat.
Verwijderd
Waarom aan de voorkant wel goed zichtbaar en aan de achterkant niet. Welke logische verklaring is daar voor te bedenken, geeneen.
Stadslicht is 5W, drl 21W of led equivalent..
Bovendien zit stadslicht er nog steeds op..
Over de achterlichten, vraag de EU waarom.. ikzelf meende dat het was dat remlichten beter opvallen overdag als er geen gewone lichten branden.
In Zweden en Denemarken is drl overigens ook toegestaan overdag, dus zonder achterlichten
[ Voor 53% gewijzigd door GAIAjohan op 28-10-2016 15:04 ]
Bij m'n V40 van 2013 (MY2014) brandt het achterlicht ook met de DRL, dus niet 'tot dit jaar' dat ze het niet doenGAIAjohan schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:28:
[...]
Omdat dat de eis was vanuit Europa, heel simpel. Ik kan het de bestuurders wel kwalijk nemen.. als je het verschil tussen dimlicht en dagrijverlichting in de avond niet ziet, ben je blind.. daarnaast moet toch wel duidelijk zijn dat bij drl de achterlichten tot dit jaar niet brandden.
Oorspronkelijk was Volvo daarmee in overtreding zover ik weet. Vanaf dit jaar of volgend jaar zou het verplicht moeten zijn.. weet het even nietTankiej schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:59:
[...]
Bij m'n V40 van 2013 (MY2014) brandt het achterlicht ook met de DRL, dus niet 'tot dit jaar' dat ze het niet doen
Verwijderd
Wat is er anders aan. Als we het officieel doen volgens de RDW is het uiteraard anders. Dan moet het rode licht aan de achterkant bij stadslicht, staaklicht genoemd worden. Omdat het de breedte van het voertuig aantoond.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:50:
Stadslicht is wat anders dan drl..
Stadslicht is 5W, drl 21W of led equivalent..
Bovendien zit stadslicht er nog steeds op..
Over de achterlichten, vraag de EU waarom.. ikzelf meende dat het was dat remlichten beter opvallen overdag als er geen gewone lichten branden.
In Zweden en Denemarken is drl overigens ook toegestaan overdag, dus zonder achterlichtenipv dimlicht
Maar bij personenauto's is het nooit anders geweest dan jezelf beter zichtbaar te maken. Want stadslicht in losse lamphouders gescheiden van de koplamp is al 25 jaar geleden afgeschaft, waarmee dus de breedte van het voertuig aantoonbaar was. Het is nu geintegreerd.
Prima dat er dan nu dagrijverlichting bestaat, maar waarom je dan niet aan de achterkant ook beter zichtbaar wilt zijn is mij een raadsel.
En tegenwoordig met 3e remlicht, die alle auto's hebben met dagrijverlichting zie je het verschil toch wel. Anders moet je ook in paniek schieten van die lichten die automatisch aangaan als een moderne auto een tunnel in rijdt.
Oh, dat zou kunnen. Ik vind het juist wel goed, weet tenminste dat ik goed zichtbaar ben.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:01:
[...]
Oorspronkelijk was Volvo daarmee in overtreding zover ik weet. Vanaf dit jaar of volgend jaar zou het verplicht moeten zijn.. weet het even niet
Ik zag laatst trouwens een V40 rijden die alleen DRL voor aan had, achterlicht was uit. Net zoals de eerste serie V40's had van dit model. Maar dit was eentje van net voor de facelift volgens mij, oude grill maar wel nieuw kenteken. Heeft Volvo dat nog weer aangepast ofzo, dat achterlicht weer uit is bij DRL?
Ik kan het bij mij niet eens uitzetten, zelfs als ik hem op 0 zet brand het achterlicht nog (dacht ik tenminste).
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 28-10-2016 15:17 ]
Zijn er nog belangrijke zaken waar op te letten bij aanschaf van een V40 Diesel?
Verwijderd
stadslicht:
licht dat, van de voorzijde gezien, de aanwezigheid van het voertuig kenbaar maakt en een aanwijzing is voor
de breedte van het voertuig;
dagrijlicht:
een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar
te maken;
aanwezigheid van het voertuig en beter zichtbaar te maken lijken me redelijk identieke zaken te zijn.
Met dat verschil dat de bedoeling van stadslicht is dat je ermee in het donker rijdt (op goed verlichte wegen - derhalve, stadslicht), terwijl de bedoeling van dagrijlicht, de naam zegt het al, juist is om er overdag mee te rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:21:
Correctie, het is nagenoeg toch identiek.
stadslicht:
licht dat, van de voorzijde gezien, de aanwezigheid van het voertuig kenbaar maakt en een aanwijzing is voor
de breedte van het voertuig;
dagrijlicht:
een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar
te maken;
aanwezigheid van het voertuig en beter zichtbaar te maken lijken me redelijk identieke zaken te zijn.
DRL is dus VEEL feller dan stadslicht. Sterker nog, als het donker is, dan is DRL soms zelfs verblindend helder. Overdag handig - 's nachts uiteraard verboden.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
We hebben immers alleen verplichting van dimlicht op bepaalde momenten (nacht, tunnel, slecht zicht). Nergens staat dat stadslicht verboden is.
Zolang dimlicht niet verplicht is, mag je stadslicht voeren
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 28-10-2016 15:58 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nouja de ledjes vooraan staan altijd aan en heb de gewone dimlichten niet altijd standaard aanstaan, is een gewoonte. Komt nog eens bij dat ik het mooier vind zonder lichten aan als het niet nodig is.GAIAjohan schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
Wat is er dan handig aan? Het zou imo veel handiger zijn als altijd de juiste verlichting aan is. Dimlicht is nooit fout, en dus prima als die altijd aanstaat toch?
Zo is het nog met mijn oude c30 zonder drl.. ook als de knop op uit staat, staat de verlichting aan
Maargoed het zal dus wel "normaal" zijn, maar ik vind het een rare zet van Volvo, wat is de moeite nou om 1 kleine indicator in het dashboard te zetten.
Ik vind het ook raar omdat zij zo erg voor veiligheid staan en naar mijn mening doet dit de veiligheid niet ten goede als mensen 's ochtends vroeg met een beetje mist de lamp op AUTO hebben staan waardoor hij niet aan gaat....
Sorry maar er zijn toch maar ongeveer twee neuronen voor nodig om te begrijpen dat een lichtsensor geen mist kan zien. Dat is echt de enige situatie waarin je bij een auto met automatische verlichting zelf aan het knopje moet draaien: mist overdag.TweakTweet schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:15:
Ik vind het ook raar omdat zij zo erg voor veiligheid staan en naar mijn mening doet dit de veiligheid niet ten goede als mensen 's ochtends vroeg met een beetje mist de lamp op AUTO hebben staan waardoor hij niet aan gaat....
Ik zeg toch ook niet dat ik dat niet begrijp? Maar ik vind het wel allemaal redenen om gewoon een hele simpele indicator in het dashboard te zetten.Mx. Alba schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:25:
[...]
Sorry maar er zijn toch maar ongeveer twee neuronen voor nodig om te begrijpen dat een lichtsensor geen mist kan zien. Dat is echt de enige situatie waarin je bij een auto met automatische verlichting zelf aan het knopje moet draaien: mist overdag.
Ik rijd nu een tijdje in die auto en merk gewoon dat ik niet altijd weet of de lichten goed aanstaan, met een indicator zal dit allemaal opgelost zijn en weet je bijna zeker dat t niet fout gaat. Het bedieningspaneel zit namelijk ook niet op n echt fijne plek(vooral als je lang bent), je moet om het stuur heen manoeuvreren om het te kunnen zien.
Maar verder vind ik het een heel fijne auto hoor
Ik vind het wel lekker snel werken (terwijl je rechts de automaat in P zet of de motor stopt kun je links de handrem erop zetten -> multitasking) en mooier nog: hij gaat er vanzelf afTweakTweet schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:36:
[...]
Maar verder vind ik het een heel fijne auto hoor(behalve dan dat ik een knopje als handrem nog steeds raar vind...
)
Is dat misschien veranderd sinds de introductie van dagrijverlichting? Want ik weet vrij zeker dat er vroeger inderdaad in de wet stond dat stadslicht niet gevoerd mocht worden (heb me daar wel eens in verdiept ivm extra lampen op auto'skraats schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:10:
Hmm.. heb even de wettekst er bij gepakt en daar zie ik het inderdaad niet in staan. Op de site van de ANWB zijn ze er nogal stellig over, maar dat lijkt niet goed onderbouwd te zijn.

Dan moet je dat vóór 1990 hebben gelezenBigs schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Is dat misschien veranderd sinds de introductie van dagrijverlichting? Want ik weet vrij zeker dat er vroeger inderdaad in de wet stond dat stadslicht niet gevoerd mocht worden (heb me daar wel eens in verdiept ivm extra lampen op auto's).
Rvv1990 bevat namelijk dit simpele artikel:
Dus nergens een verbod op stadslicht. Alleen een verplichting van dimlicht in bepaalde gevallen. Wel een verbod op grootlicht in bepaalde situaties.Artikel 32 1. Bestuurders van een motorvoertuig, een bromfiets, een snorfiets, niet zijnde een bromfiets als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet, een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een verbrandingsmotor, of een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en voorzien van een gesloten carrosserie, voeren bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht. Bestuurders van een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en niet is voorzien van een gesloten carrosserie voeren alsdan de in artikel 5.18.43, eerste lid, van de Regeling voertuigen bedoelde lichten.
2. Het voeren van groot licht in plaats van dimlicht is toegestaan behoudens in de volgende gevallen: a. bij dag; b. bij het tegenkomen van een andere weggebruiker en c. bij het op korte afstand volgen van een ander voertuig.
3. Achterlicht en de verlichting van de achterkentekenplaat moeten steeds gelijktijdig met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht branden.
Mistlicht valt onder een ander artikel, namelijk:
Drl is speciale verlichting:Artikel 34
1. Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2. Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Aan artikel 41 punt 1 lijkt mij de Volvo v40 niet te voldoen. Als daar drl aan is, staat ook stadslicht aan..Artikel 41
1. Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
2. Bestuurders van een motorvoertuig mogen tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bermlicht, bochtlicht, hoeklicht, richtlicht, markeringslichten of staaklichten voeren.
[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 28-10-2016 19:05 ]
Verwijderd
Tijd voor een bezoekje aan de dealer lijkt me. Geeft hij bij het aanzetten van het contact geen waarschuwing 'Accuspanning laag'?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:19:
Sinds 3 maanden hier een V60 T3 2012 met DrivE. Alleen het systeem geeft nu al een hele tijd aan dat ik de motor niet kan stoppen omdat de accu aan het laden is. Vanochtend toch een behoorlijk ritje gemaakt en nog geeft systeem aan dat accu aan het laden is. Ik wil graag dat het werkt want zuinig rijden is voor mij een beetje sport en nu sta ik nog steeds stationair te draaien bij verkeerslichten. Iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?
Mijn C30 D2 had een extra accu ergens specifiek voor het stop-start-systeem. Misschien heeft jouw V60 dat ook en is die extra accu aan vervanging toe?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:19:
Sinds 3 maanden hier een V60 T3 2012 met DrivE. Alleen het systeem geeft nu al een hele tijd aan dat ik de motor niet kan stoppen omdat de accu aan het laden is. Vanochtend toch een behoorlijk ritje gemaakt en nog geeft systeem aan dat accu aan het laden is. Ik wil graag dat het werkt want zuinig rijden is voor mij een beetje sport en nu sta ik nog steeds stationair te draaien bij verkeerslichten. Iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?
Verwijderd
Nee, geen waarschuwing. Ook niet dat hij slecht zou laden. Normaal starten ook geen probleem. Ga toch maar eens terug naar garage. Valt nu nog binnen garantie.Bigs schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:40:
[...]
Tijd voor een bezoekje aan de dealer lijkt me. Geeft hij bij het aanzetten van het contact geen waarschuwing 'Accuspanning laag'?