Onze V70 van 2001 had weer eens wat liefde nodig nu die bijna 500.000 heeft gelopen. Laatst aircopomp vast geslagen wat dus een rokende multriem veroorzaakte, gelukkig op tijd gestopt. Was eerst bang voor kapot gelopen distruriem/loper/spanner. Wilde namelijk niet meer starten, maar na doorknippen van de multiriem deed die het weer prima.
Verder waren de remmen op, mag ook wel na ruim 2,5 ton, er wordt bijna 50.000 zakelijk mee gereden per jaar. Voor waren de remslangen op, scheurtjes tot op canvas en een gezwel aan een kant.
En alles van de distributie vervangen, riem,spanrol,looprol en waterpomp.
Vervang altijd alleen met gerespecteerde merken
INA distributieset met waterpomp 140
Lucas gereviseerde aircopomp 180
Remschijven Bosch voor 86
Remschijven Bosch achter 72
Remblokken voor Bosch 37
Remblokken achter TRW 29 (had ik nog liggen)
Continental multiriem 24
Remslangen 2x 12
Fles remvloeistof
Fles koelvloeistof
Aircosysteem vertoonde geen vervuiling dus afpersen en vullen maar en had mooie actie met APK voor 85 euro.
Net geen 700 euro kwijt. Wat zou me dit bij de garage gekost hebben. Heb ooit nieuwe aircopomp bij de dealer in laten bouwen opgevraagd. Had me meer dan 1000 gekost. Volledige Remmerij met ontluchten en slangen voor vervangen. Denk tegen de 800 aan. Dan multiriem + distributieriem en waterpomp, nog eens 550 euro. Minimaal 1600 euro bespaard maar het is me wel het klusje zeg. In lengte liggende motor is net wat makkelijker sleutelen.
Verder waren de remmen op, mag ook wel na ruim 2,5 ton, er wordt bijna 50.000 zakelijk mee gereden per jaar. Voor waren de remslangen op, scheurtjes tot op canvas en een gezwel aan een kant.
En alles van de distributie vervangen, riem,spanrol,looprol en waterpomp.
Vervang altijd alleen met gerespecteerde merken
INA distributieset met waterpomp 140
Lucas gereviseerde aircopomp 180
Remschijven Bosch voor 86
Remschijven Bosch achter 72
Remblokken voor Bosch 37
Remblokken achter TRW 29 (had ik nog liggen)
Continental multiriem 24
Remslangen 2x 12
Fles remvloeistof
Fles koelvloeistof
Aircosysteem vertoonde geen vervuiling dus afpersen en vullen maar en had mooie actie met APK voor 85 euro.
Net geen 700 euro kwijt. Wat zou me dit bij de garage gekost hebben. Heb ooit nieuwe aircopomp bij de dealer in laten bouwen opgevraagd. Had me meer dan 1000 gekost. Volledige Remmerij met ontluchten en slangen voor vervangen. Denk tegen de 800 aan. Dan multiriem + distributieriem en waterpomp, nog eens 550 euro. Minimaal 1600 euro bespaard maar het is me wel het klusje zeg. In lengte liggende motor is net wat makkelijker sleutelen.