Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Onze V70 van 2001 had weer eens wat liefde nodig nu die bijna 500.000 heeft gelopen. Laatst aircopomp vast geslagen wat dus een rokende multriem veroorzaakte, gelukkig op tijd gestopt. Was eerst bang voor kapot gelopen distruriem/loper/spanner. Wilde namelijk niet meer starten, maar na doorknippen van de multiriem deed die het weer prima.

Verder waren de remmen op, mag ook wel na ruim 2,5 ton, er wordt bijna 50.000 zakelijk mee gereden per jaar. Voor waren de remslangen op, scheurtjes tot op canvas en een gezwel aan een kant.

En alles van de distributie vervangen, riem,spanrol,looprol en waterpomp.

Vervang altijd alleen met gerespecteerde merken

INA distributieset met waterpomp 140
Lucas gereviseerde aircopomp 180
Remschijven Bosch voor 86
Remschijven Bosch achter 72
Remblokken voor Bosch 37
Remblokken achter TRW 29 (had ik nog liggen)
Continental multiriem 24
Remslangen 2x 12
Fles remvloeistof
Fles koelvloeistof

Aircosysteem vertoonde geen vervuiling dus afpersen en vullen maar en had mooie actie met APK voor 85 euro.

Net geen 700 euro kwijt. Wat zou me dit bij de garage gekost hebben. Heb ooit nieuwe aircopomp bij de dealer in laten bouwen opgevraagd. Had me meer dan 1000 gekost. Volledige Remmerij met ontluchten en slangen voor vervangen. Denk tegen de 800 aan. Dan multiriem + distributieriem en waterpomp, nog eens 550 euro. Minimaal 1600 euro bespaard maar het is me wel het klusje zeg. In lengte liggende motor is net wat makkelijker sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op mijn V40... Nog ongeveer anderhalve week. De tijd lijkt steeds langzamer te gaan...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke vergelijkende test op Autoweek.nl voor de Volvo-fans, 850 T5-R & V60 Polestar:

http://www.autoweek.nl/vi...-v60-polestar-dubbeltest/

Hele mooie, aparte apparaten. Maar ik weet niet of ik er ooit overheen kom dat Volvo van de 5-cilinders is afgestapt, heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein foutje, in 1986 bewezen ze zich al met de snelle station. De 740 Turbo.

Afbeeldingslocatie: https://assets.blog.hemmings.com/wp-content/uploads//2011/02/RACING-WAGON.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Nog even een crosspost vanuit het show je auto topic, mijn V50 is afgelopen vrijdag ook gechipt met als uitkomst: 265PK en 508nm uit het T5 blokje :D Nu nog de TCV en CBV vervangen dan dan is alles klaar om het heel te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
Mx. Alba schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:17:
Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op mijn V40... Nog ongeveer anderhalve week. De tijd lijkt steeds langzamer te gaan...
De mijne komt volgende week maandag *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Ergens een minimeet doen als we hem allebei hebben? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:57
MartijnAbel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:27:
Nog even een crosspost vanuit het show je auto topic, mijn V50 is afgelopen vrijdag ook gechipt met als uitkomst: 265PK en 508nm uit het T5 blokje :D Nu nog de TCV en CBV vervangen dan dan is alles klaar om het heel te houden :P
Netjes, maar bedoel je niet 408 Nm? Meer dan 500 is wel heel extreem (standaard 320 Nm ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Red devil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Netjes, maar bedoel je niet 408 Nm? Meer dan 500 is wel heel extreem (standaard 320 Nm ofzo?).
Er zijn idd meer mensen die denken dat ik een typfout heb gemaakt, maar het is toch echt 508nm :p en idd heel extreem, maar dus goed haalbaar blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Er zijn idd meer mensen die denken dat ik een typfout heb gemaakt, maar het is toch echt 508nm :p en idd heel extreem, maar dus goed haalbaar blijkbaar.
Wow, maar je hebt hem dus op de rollerbank gehad? Aangezien je zo nauwkeurig 508 Nm kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan de versnellingsbak die 508Nm wel aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Red devil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Wow, maar je hebt hem dus op de rollerbank gehad? Aangezien je zo nauwkeurig 508 Nm kunt geven.
Idd, is op de testbank geweest. PK's vielen ietwat tegen, maar koppel is des te leuker :D
Bigs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:21:
Kan de versnellingsbak die 508Nm wel aan? :)
Dat hoop ik wel, ga ik eigenlijk wel van uit.
Is ook beschikbaar vanaf 2800rpm, gelukkig niet vanaf 1600rpm.
De koppeling heeft er wel wat moeite mee, maar die is ook niet de jongste meer. Dus die, als die af is, maar vervangen voor een Focus RS koppeling.

[ Voor 41% gewijzigd door MartijnAbel op 10-10-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Idd, is op de testbank geweest. PK's vielen ietwat tegen, maar koppel is des te leuker :D
Heb je uitdraai gekregen? Ben wel benieuwd naar de grafiek. Mijn T5 is ook gechipped maar is van 260 pk naar +-300 pk gegaan met 400Nm. Wel zonder rollerbank getest, dus wie weet gaat hij over de 400 heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

[...]

De koppeling heeft er wel wat moeite mee, maar die is ook niet de jongste meer. Dus die, als die af is, maar vervangen voor een Focus RS koppeling.
S60R-koppeling past 1:1, en die heeft standaard 400Nm én AWD, dus krijgt wat meer op z'n donder. Had ik zelf ook in mijn V50 laten zetten, voelde niet extreem zwaar oid en nooit problemen ondanks 290pk/500Nm en sportieve banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

En ik moet nog 3 weken wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

S60R-koppeling past 1:1, en die heeft standaard 400Nm én AWD, dus krijgt wat meer op z'n donder. Had ik zelf ook in mijn V50 laten zetten, voelde niet extreem zwaar oid en nooit problemen ondanks 290pk/500Nm en sportieve banden.
Hmm, dat is zeker een goede optie dan, thanks voor de tip!
Versnellingsbak aan gort draaien gebeurt niet zo snel toch? Zat her en der wat te lezen, maar kan niks terugvinden over het max koppel van de M66 bak.
Behoud ik trouwens met die koppeling wel het dual mass vliegwiel?

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 10-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, die koppeling kan op het originele vliegwiel. Zat bij mij na 120.000km al behoorlijk speling op, dus ook maar meteen laten vervangen. Bak kan er idd wel mee overweg, aandrijfassen heb ik wél allebei vervangen nadat er een homokineet overleed. Revisiesetjes kent Volvo niet, dus je moet meteen een hele as kopen á €500 per stuk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:42:
Ja, die koppeling kan op het originele vliegwiel. Zat bij mij na 120.000km al behoorlijk speling op, dus ook maar meteen laten vervangen. Bak kan er idd wel mee overweg, aandrijfassen heb ik wél allebei vervangen nadat er een homokineet overleed. Revisiesetjes kent Volvo niet, dus je moet meteen een hele as kopen á €500 per stuk. :X
Nice, dat zijn prijzen waar niemand vrolijk van wordt...
Wel vervangen met een dual mass vliegwiel?
En kun je ergens aan merken dat het vliegwiel aan het einde zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gewoon voor een origineel dual mass vervangen idd. Aan het koppelen was verder niets te merken, de boel moest alleen los omdat de hulpcilinder lekte (geen pedaaldruk na snelwegrit) en die vormt bij deze bak één geheel met het druklager.

Toen dus maar meteen ook de koppeling laten vervangen (had nog wel ff mee gekund) en toen bleek er dus nogal wat speling op het DMF te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:29:
Gewoon voor een origineel dual mass vervangen idd. Aan het koppelen was verder niets te merken, de boel moest alleen los omdat de hulpcilinder lekte (geen pedaaldruk na snelwegrit) en die vormt bij deze bak één geheel met het druklager.

Toen dus maar meteen ook de koppeling laten vervangen (had nog wel ff mee gekund) en toen bleek er dus nogal wat speling op het DMF te zitten.
Mooi, ik ga dat meteen even laten controleren. Thanks man!

Heb je het trouwens dan over deze koppeling?

http://m.mister-auto.nl/f...wd-300pk_v17133_g479.html

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 10-10-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Dat is wel het meest vreemde resultaat wat ik ooit bij een T5 heb gezien: +40pk en +200Nm :?

Misschien omdat de 'nieuwere' T5's 2.5 liter blokken zijn maar bij de oude 2.3 blokken krijg je er toch heel wat anders uit. Eerder rond de 400Nm in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:42:
In GB zit een webshop die voor de meeste Volvo's complete aandrijfassen (dus incl. homokineten) kan leveren voor een fractie van de prijs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Dat is wel het meest vreemde resultaat wat ik ooit bij een T5 heb gezien: +40pk en +200Nm :?

Misschien omdat de 'nieuwere' T5's 2.5 liter blokken zijn maar bij de oude 2.3 blokken krijg je er toch heel wat anders uit. Eerder rond de 400Nm in zo'n geval.
Hij kan er gerust 20pk bij op drukken zo rond de 5000rpm, maar daar heb je echt 0.0 aan. Leuk aan de stamtafel om op te scheppen, maar doe mij het koppel maar. Is tenminste over de hele linie inzetbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Hij kan er gerust 20pk bij op drukken zo rond de 5000rpm, maar daar heb je echt 0.0 aan. Leuk aan de stamtafel om op te scheppen, maar doe mij het koppel maar. Is tenminste over de hele linie inzetbaar. ;)
Of het stoere borrelpraat is of niet dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind alleen het resultaat merkwaardig als ik het vergelijk met andere T5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:20:
Leuke vergelijkende test op Autoweek.nl voor de Volvo-fans, 850 T5-R & V60 Polestar:

http://www.autoweek.nl/vi...-v60-polestar-dubbeltest/

Hele mooie, aparte apparaten. Maar ik weet niet of ik er ooit overheen kom dat Volvo van de 5-cilinders is afgestapt, heel erg jammer.
Ik heb totaal geen moeite met de souplesse van mijn V60. Zalige krachtige en zuinige motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Of het stoere borrelpraat is of niet dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind alleen het resultaat merkwaardig als ik het vergelijk met andere T5's
Ik zet hen binnenkort nog ergens anders op de bank, kijken of het dan anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:53:
[...]

Ik zet hen binnenkort nog ergens anders op de bank, kijken of het dan anders is.
Het is niet dat ik je niet geloof hoor.
Trouwens, 500Nm rijdt vast fantastisch! Hoe is het met de wheelspin? })

Ik merk dat 300pk/400Nm al amper weg te krijgen is via de voorwielen dus ik kan me voorstellen dat je niet al te wild kunt doen in de 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

In GB zit een webshop die voor de meeste Volvo's complete aandrijfassen (dus incl. homokineten) kan leveren voor een fractie van de prijs
De algehele consensus op fora is dat alles behalve OEM trilt en/of stuk gaat, ik wilde het risico niet lopen met 500Nm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:11:
[...]

Ik merk dat 300pk/400Nm al amper weg te krijgen is via de voorwielen dus ik kan me voorstellen dat je niet al te wild kunt doen in de 1 en 2
Een goede tuner limiteert de motor in 1&2, dat doet Volvo zelf ook bij sommige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:46:
[...]

Ik heb totaal geen moeite met de souplesse van mijn V60. Zalige krachtige en zuinige motor.
Ik moet ook de eerste autojournalist nog vinden die de nieuwe generatie 2.0 turbo motoren niet beter vindt dan oude 5 cilinders bij Volvo en Ford. Het enige wat je echt mist is het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jadjong schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Een goede tuner limiteert de motor in 1&2, dat doet Volvo zelf ook bij sommige modellen.
er valt overigens niet bijster veel te limiteren hoor. Je moet hoe dan ook met een fluwelen voetje te werk gaan :p
Volvo doet dit alleen bij de automaatbakken, aangezien je anders kapotte versnellingsbakken krijgt.
[...]

Wheelspin is behoorlijk. Kost de nodige bandjes als je niet rustig te werk gaat. Het komt er op neer dat je vanaf de 3de versnelling met een gerust hart kunt gaan trappen. De 1 en 2 hoef je dat domweg niet te doen, want dan blijf je stilstaan of heb je immens last van torque steer.

[ Voor 44% gewijzigd door MartijnAbel op 10-10-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:53:
[...]
er valt overigens niet bijster veel te limiteren hoor. Je moet hoe dan ook met een fluwelen voetje te werk gaan :p
Volvo doet dit alleen bij de automaatbakken, aangezien je anders kapotte versnellingsbakkeb krijgt.
Dit inderdaad, vooral de bescherming van de automaat kan ik goed merken. Die is vaak al voelbaar voordat de DSTC begint te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:35:
[...]

Ik moet ook de eerste autojournalist nog vinden die de nieuwe generatie 2.0 turbo motoren niet beter vindt dan oude 5 cilinders bij Volvo en Ford. Het enige wat je echt mist is het geluid.
Ik heb de 1.6. Ook fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Dit inderdaad, vooral de bescherming van de automaat kan ik goed merken. Die is vaak al voelbaar voordat de DSTC begint te werken
En zelfs met het begrensde vermogen heb je al flink last van een zoekend stuur :( :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:55:
[...]

En zelfs met het begrensde vermogen heb je al flink last van een zoekend stuur :( :P
Wat dat betreft was RWD of AWD wel lekker geweest ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is t fijne van RWD, weinig auto's die mn 26 jaar oude turbo bijhouden. Zeker diegene met een handbak, voordat een mens de koppeling heeft ingetrapt is mn automaat al in zijn volgende versnelling en naar zn 3 schakelt die pas boven de 100 bij kickdown.
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Als ze gewoon kwaliteit automaatbakken gaan maken als de Aisin AW71 van vroeger dan hoeft er niks gelimiteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Alleen zijn er weinig redblocks die zomaar richting de 400 Nm afgeven fabrieksaf, dus ja, dan hoeft er ook weinig begrenst te worden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:53:
[...]
Volvo doet dit alleen bij de automaatbakken, aangezien je anders kapotte versnellingsbakken krijgt.

[...]

Wheelspin is behoorlijk. Kost de nodige bandjes als je niet rustig te werk gaat. Het komt er op neer dat je vanaf de 3de versnelling met een gerust hart kunt gaan trappen. De 1 en 2 hoef je dat domweg niet te doen, want dan blijf je stilstaan of heb je immens last van torque steer.
Ik kon het met Michelin Pilot Super Sport redelijk goed wegkrijgen (op droog wegdek), met winterbanden en nat wegdek begin je niet zoveel onder de 100km/h. :+ Scheelt overigens wel dat de tractiecontrole redelijk subtiel regelt, onderbreekt op de ontsteking, dus met katloze downpipe hoor je hem flink brullen/pruttelen. Ik had trouwens wel de onderste motorsteun vervangen door een harder exemplaar van elektrische Ford Focus, daarna vrijwel geen 'axle hop' meer bij wielspin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:39:
Alleen zijn er weinig redblocks die zomaar richting de 400 Nm afgeven fabrieksaf, dus ja, dan hoeft er ook weinig begrenst te worden
Ja zo'n B23 turbo doet standaard zo'n 250Nm? Scheelt nogal met een T5 die standaard op de 330Nm zit.
Daarnaast staat de geartronic van mijn generatie niet bekend als de beste automaat die ooit bij AW van de band is gerold, maar ik moet zeggen dat hij het na dik 3 ton nog steeds prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Klopt ja, de FT (dus met hoge turbodruk) zit niet eens op de 250Nm.
De oude automaten zijn idd wat beter bestand tegen mishandeling, maar om nou elke keer te zeggen dat VroEgaah alles zoveel beter was, is ook onzin :P
Mijn AW55 doet het ook nog prima na 330k :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:25:
, maar om nou elke keer te zeggen dat VroEgaah alles zoveel beter was, is ook onzin :P
Dat is nu eenmaal inherent aan het 'opa vertelt '-gehalte bij Volvo, dat je ook veel ziet op Volvo Forum.

'Alleen 5 cilinders! De huidige motoren zijn kudt. Veel te veel vermogen uit de kleine motoren van nu, kan nooit lang meegaan' de Volvo c30/s40/v50 is geen Volvo maar een Ford. de PRV motor is de slechtste motor ooit voor Volvo, terwijl het voor Renault en Peugeot de beste is, de huidige Volvo's zijn Chinezen' etc vroeger was alles beter..

Wel vreemd dat je dat soort geneuzel vrijwel niet bij andere merken tegenkomt.. bij BMW en Mercedes kunnen ze ook prima genieten van nieuwe technieken, Hoewel het jammer is dat ook daar de 6cil en soms ook de achterwielaandrijving verdwijnen

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2016 09:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

En op het V700 forum is weer alles na de redblock en de 940 kudt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:37:
Tja, en als Volvo daar bij was gebleven was het net zo geëindigd als Saab en Rover. Twee merken die niet genoeg vernieuwden, maar voortborduurden op oude techniek en looks waarna het too little too late was toen er toch nog iets veranderde..

En gezien de 9xx en 7xx eigenlijk niet eens de 2xx uit de jaren 70 kon doen vergeten/vervangen, was Volvo flink onderweg.. net als het oubollige lerarenimago dat ze hadden in de jaren 90..
Zoals Saab eigenlijk steeds een nieuw jasje aan de 900 en 9000 gaf... en Rover aan de 2xx,4xx en 6xx serie..

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2016 09:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:15

Wok

Dakloos...

GAIAjohan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

de PRV motor is de slechtste motor ooit voor Volvo, terwijl het voor Renault en Peugeot de beste is
Voor Volvo-begrippen is de PRV inderdaad niet heel best (in de zin van betrouwbaarheid/duurzaamheid). Maakt dat de motor slecht? Dat zeker niet, maar de motor is wel veel gevoeliger voor (slecht) onderhoud dan bijvoorbeeld een redblock...

Wat betreft het laatste deel van je uitspraak... De PRV is zéker niet het beste wat er in Douvrin van de band is gelopen... ;)

Note to self: komende winter de PRV van mijn 604 ook maar weer eens een servicebeurt geven :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

De PRV was idd niet het beste blok wat ooit in een Renault heeft gezeten, dat was namelijk de 5-cilinder van Volvo in de Safrane :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:37:
V90 is de bomb *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Is geen echte Volvo, want geen red block :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:36:
Is geen echte Volvo, want geen red block :+
Zeggen ze alleen omdat ze nog nooit in eentje gereden hebben :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat zo ongeveer elke Volvorijder zijn eigen auto beschouwt als de laatste 'eckte' Volvo.
Persoonlijk vind ik elke generatie wel wat hebben; de 740 verderop in de straat heeft zijn charmes, mijn eigen V70 is natuurlijk een eckte Volvo (want 5 cilinder) maar de 2016-V70 van pa is ook wel weer lekker chique. (geen eckte Volvo, want 2.0 4 cilinder diesel met nerveuze 8 traps automaat. Het zal wel gewenning zijn maar ik wordt helemaal kriebelig van dat constante geschakel van die bak)

Bij een merk als BMW heb je daar inderdaad geen last van, die snuiven gewoon allemaal nog een lijn coke in de neus en driften een paar rondjes over de rotonde. Om over Mercedes maar niet te spreken, die jongens vinden alles best zolang er maar blauwe platen op zitten of een paardentrailer achter hangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

-tom-562 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:25:

Mijn AW55 doet het ook nog prima na 330k :P
Toevallig van de week 440.000 gehaald (wel een keer geflushed).

Mag binnenkort (eind van de maand) weer eens voor onderhoud, ga het nu eens bij een ZZP garage doen. Normaal naar de Volvo specialist, maar die zpp heeft me geholpen toen stuurbekrachtinginsleiding lek was, dus gun het hem ook wel.

Is ook nog eens dichter bij huis. Ben nog aan het twijfelen of ik de distributie set gelijk doe, want die hoeft eigenlijk pas bij 470.000.

Ding rijdt nog steeds lekker moet ik zeggen, alleen merk ik wel dat een diesel makkelijk start als het 20C is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet eigenlijk niet of de mijne ooit een flush heeft gehad. Kan het niet terug vinden in de onderhoudsgeschiedenis :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:19:
[...]

Ergens een minimeet doen als we hem allebei hebben? :D
Deal! Uit welke regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik woon in Nijmegen en werk in Amersfoort. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Ik kom dagelijks in Amersfoort (ik woon er immers :*) ) dus zal de komende tijd opletten of ik je zie. Gisteren heb ik weer een XC90 in jouw kleur gespot. Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Ow, dan moeten we wel een keer wat kunnen regelen. Ik woon in Tiel namelijk en werk in Vianen en Eindhoven :)

We'll keep in touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnGizmo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:09:
[...]

Ik kon het met Michelin Pilot Super Sport redelijk goed wegkrijgen (op droog wegdek), met winterbanden en nat wegdek begin je niet zoveel onder de 100km/h. :+ Scheelt overigens wel dat de tractiecontrole redelijk subtiel regelt, onderbreekt op de ontsteking, dus met katloze downpipe hoor je hem flink brullen/pruttelen. Ik had trouwens wel de onderste motorsteun vervangen door een harder exemplaar van elektrische Ford Focus, daarna vrijwel geen 'axle hop' meer bij wielspin.
Klopt, die steun heb ik er ook al onder zitten. Scheelt een heel stuk qua axle hop :p
Nu nog hopen dat european tuning even op hun mailtjes reageert, ben benieuwd of die standaard veer in de Forge CBV voldoende is voor 1.2 bar/17.5psi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Klopt, die steun heb ik er ook al onder zitten. Scheelt een heel stuk qua axle hop :p
Nu nog hopen dat european tuning even op hun mailtjes reageert, ben benieuwd of die standaard veer in de Forge CBV voldoende is voor 1.2 bar/17.5psi
European Tuning is een draak als het gaat om aftersales en communicatie.

Los van hun hoge prijzen en lange levertijden, is dat voor mij OOK nog een reden om daar nooit meer iets voor mijn beide 240's te bestellen.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Estoque schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

European Tuning is een draak als het gaat om aftersales en communicatie.

Los van hun hoge prijzen en lange levertijden, is dat voor mij OOK nog een reden om daar nooit meer iets voor mijn beide 240's te bestellen.
Communicatie was ik al achter idd. Zijn zijn alleen de enige die hier in NL dat onderdeel leveren. Anders zit ik weer met buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Standaard veer is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Thanks, hou ik die gewoon aan.
Bestel ik em deze week even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:07:
[...]

Communicatie was ik al achter idd. Zijn zijn alleen de enige die hier in NL dat onderdeel leveren. Anders zit ik weer met buitenland...
Ik koop eigenlijk nooit iets in Nederland, maar dat heeft ook te maken met het feit dat er qua nieuwe "tuning"onderdelen weinig te krijgen is in Nederland.

Heb enkel mijn PU-bussen voor het hele onderstel van mijn 245 Turbo in Nederland besteld, omdat die op bepaalde bussen €10,- goedkoper waren dan Skandix.de

Nokkenassen, Coilovers, aandrijfasverlengers, haal ik allemaal uit Engeland, Duitsland of Amerika.
Ook staal omvlochten leidingen laat ik uit duitsland komen, scheelt echt heel veel.

Ook helemaal nu de Pond zo slecht staat, nog een tijdje en het is een 1:1 conversie, dan gaat mijn bankrekening er compleet aan denk ik! (of moet ik dan nog even wachten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Thanks, hou ik die gewoon aan.
Bestel ik em deze week even.
Had je hem bij Obbe laten tunen in Elst?

Hoe was die dag eigenlijk, meestal wel gezellig daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Aight! schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:19:
[...]

Had je hem bij Obbe laten tunen in Elst?

Hoe was die dag eigenlijk, meestal wel gezellig daar!
Nee niet bij Obbe. Ben dan toch meer van het maatwerk, niks ten nadele van Obbe. Heb hem laten chippen bij een zeer respectabele vag tuner die zich samen met een andere tuner ook toespitst op Volvo.
Tevens hou ik er wel van om resultaten te kunnen meten met een testbank.

Dag was zeker leuk! Zijn er 3 uurtjes geweest, aangezien we ook weer een lange rit terug hadden. Leuk om te zien dat ze allemaal wel heel nieuwschierig waren naar mijn op maat gefabriceerde downpipe en andere mods :D
Estoque schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:29:
[...]

Ik koop eigenlijk nooit iets in Nederland, maar dat heeft ook te maken met het feit dat er qua nieuwe "tuning"onderdelen weinig te krijgen is in Nederland.

Heb enkel mijn PU-bussen voor het hele onderstel van mijn 245 Turbo in Nederland besteld, omdat die op bepaalde bussen €10,- goedkoper waren dan Skandix.de

Nokkenassen, Coilovers, aandrijfasverlengers, haal ik allemaal uit Engeland, Duitsland of Amerika.
Ook staal omvlochten leidingen laat ik uit duitsland komen, scheelt echt heel veel.

Ook helemaal nu de Pond zo slecht staat, nog een tijdje en het is een 1:1 conversie, dan gaat mijn bankrekening er compleet aan denk ik! (of moet ik dan nog even wachten :P)
Ansich zelf ook geen problemen mee om het uit het buitenland te halen, maar het scheelt slechts 10 euro op 180 euro. Amerika is wel een klap goedkoper, maar dan zit ik alsnog met invoerkosten e.d. waardoor de complete winst weer weg is.
En in Duitsland zijn die verrekte dingen domweg nauwelijks te krijgen :(

[ Voor 43% gewijzigd door MartijnAbel op 11-10-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij doet Obbe ook maatwerk, tenminste, dat is wat ik lees.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:31:
[...]

Dag was zeker leuk! Zijn er 3 uurtjes geweest, aangezien we ook weer een lange rit terug hadden. Leuk om te zien dat ze allemaal wel heel nieuwschierig waren naar mijn op maat gefabriceerde downpipe en andere mods :D
Aha, andere downpipe :). Wat voor andere mods heb je nog meer die voor meer vermogen kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Ten eerste, een +40 pk en +200 nm na chiptuning betekent normaliter dat er ergens een flinke meetfout is gemaakt.

Weinig pk's erbij en heel veel koppel, zou betekenen dat je bij heel weinig toeren je max. koppel hebt en je auto de karakteristieken van een dieselmotor heeft gekregen. Dat zou beroerd zijn, niemand rijdt voor zijn lol in een diesel, zo spreekt deze dieselrijder.

Over de hele linie inzetbaar kan vrijwel niet, hoe kom je daar bij? Een BMW 340i heeft zijn max. koppel van 1750-5000 rpm ofzo, dat is over de hele linie inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Red devil schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Aha, andere downpipe :). Wat voor andere mods heb je nog meer die voor meer vermogen kunnen zorgen?
Ecu spacer, zodat de ecu uit het inlaattraject gehaald wordt en een intercooler van DO88.se
Nu dus nog een nieuwe Turbo Control Valve en een Compressor Bypass Valve en dan is eerst het spul wel effe klaar. Dure hobby in iedergeval haha
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Ten eerste, een +40 pk en +200 nm na chiptuning betekent normaliter dat er ergens een flinke meetfout is gemaakt.

Weinig pk's erbij en heel veel koppel, zou betekenen dat je bij heel weinig toeren je max. koppel hebt en je auto de karakteristieken van een dieselmotor heeft gekregen. Dat zou beroerd zijn, niemand rijdt voor zijn lol in een diesel, zo spreekt deze dieselrijder.

Over de hele linie inzetbaar kan vrijwel niet, hoe kom je daar bij? Een BMW 340i heeft zijn max. koppel van 1750-5000 rpm ofzo, dat is over de hele linie inzetbaar.
Ik heb de koppelcurve gezien van de tuning. Maximaoe koppel is beschikbaar vanaf 2800rpm. Zal zodra ik de uitdraai heb, deze even uploaden.
Zijn testbank staat er wel om bekend dat deze vrij lage pk waardes meet, dus vandaar dat ik em nog even bij van vught op de bank wil hebben.
Bij Rica komen ze btw tot 262pk en 444nm bij een stage 2 tuning dus ansich kloppen de pk's dan wel redelijk

[ Voor 54% gewijzigd door MartijnAbel op 11-10-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pk wordt bepaald door koppel & toerental. Als je 500 nm hebt bij 1800 rpm heb je veel minder pk's dan wanneer je dat koppel hebt bij 4000 rpm.

Heel veel koppel erbij en weinig pk's = extra koppel bij laag toerental, zo dicteert volgens mij de logica.

Je mag ook hopen dat je niet echt 500+ nm koppel hebt gekregen, dan ben je je auto hard aan het slopen. Al is tunen altijd je auto slopen, in een bepaalde mate. Niet voor niets zijn hoog vermogende motoren (vooral met hoog specifiek vermogen) gemiddeld VEEL minder betrouwbaar dan motoren met weinig (specifiek) vermogen.

Tunen is voor autohaters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:04:
Pk wordt bepaald door koppel & toerental. Als je 500 nm hebt bij 1800 rpm heb je veel minder pk's dan wanneer je dat koppel hebt bij 4000 rpm.

Heel veel koppel erbij en weinig pk's = extra koppel bij laag toerental, zo dicteert volgens mij de logica.

Je mag ook hopen dat je niet echt 500+ nm koppel hebt gekregen, dan ben je je auto hard aan het slopen. Al is tunen altijd je auto slopen, in een bepaalde mate. Niet voor niets zijn hoog vermogende motoren (vooral met hoog specifiek vermogen) gemiddeld VEEL minder betrouwbaar dan motoren met weinig (specifiek) vermogen.

Tunen is voor autohaters :)
En waarom zou ik moeten hopen dat ik zeker geen 500+nm heb? Ik trap dat ding niet in zijn 1 en 2 vol op zijn staart.
Auto aan het slopen vind ik ook echt je reinste flauwekul. Zolang je er maar netjes mee omgaat.

Enne, tunen voor autohaters? Lul niet joh... Achterlijke bewering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:04:

Zo had ik het nog nooit bekeken. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:31:
[...]

[...]
Ja dat geloof ik graag. Dennis heeft ook een zeer rappe D5 geloof ik, die heeft er ook van alles aan gesleuteld en heeft toen voor AWD gekozen omdat hij anders het vermogen niet kwijt kon vertelde hij toen.

Leuke club, alleen was ik toen de enige die mijn auto niet had gewassen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Volgens mij is de T5 motor de beste variant om (extreem) mee te tunen. Heb vaak gelezen dat deze behoorlijk sterk was, vooral vergeleken met de R (die dunnnere cylinderwanden heeft). Dus in dat opzicht moet het kunnen denk ik, wellicht dat je koppeling wat minder lang mee kan (en je banden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Aight! schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Ja dat geloof ik graag. Dennis heeft ook een zeer rappe D5 geloof ik, die heeft er ook van alles aan gesleuteld en heeft toen voor AWD gekozen omdat hij anders het vermogen niet kwijt kon vertelde hij toen.

Leuke club, alleen was ik toen de enige die mijn auto niet had gewassen :P.
Is idd een leuke club. Had nog wel effe snel de auto gewassen, maar er waren zat die niet de auto gewassen hadden :p
Red devil schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:03:
Volgens mij is de T5 motor de beste variant om (extreem) mee te tunen. Heb vaak gelezen dat deze behoorlijk sterk was, vooral vergeleken met de R (die dunnnere cylinderwanden heeft). Dus in dat opzicht moet het kunnen denk ik, wellicht dat je koppeling wat minder lang mee kan (en je banden ;)).
Idd, kijk maar naar de Focus RS500. 350pk en 440nm
Daar is zelfs later door mountune een variant van uitgebracht met 375pk en 550nm. Dus de blokken zijn sterk zat :D kunnen tot een 380pk zonder interne versterkingen.

Koppeling gaat sowieso vervangen worden door een S60R variant. Die blijken volgens MartijnGizmo nog een stuk sterker te zijn en plug en play :D

[ Voor 42% gewijzigd door MartijnAbel op 11-10-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Red devil schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:03:
De T5 is heeft met zijn 2.3 liter inhoud inderdaad dikkere cilinderwanden en is van oorsprong ook gebouwd voor lage compressie en werd dus geleverd met een grotere Turbo dan de 2,5T.

De Focus RS maakte dan ook gebruik van de 2.3 varianten. Die in de RS 500 een gezonde 375pk leverde.

Echter zijn de cilinderwanden van de T5's ook niet zo heel erg dik. Zeker de blokken die rond de 500pk draaien willen nog wel eens scheuren.

Wil je toch je 2.5 extreem tunen, Dan zul je de wanden moeten versterken. Kalphenke heeft daar in mijn ogen de mooiste oplossing voor, ook duur!.

http://www.kaplhenke.com/...-cool-block-reinforcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op Discovery een keer een aflevering van Engine Addict (volgens mij?) gezien waar men een T5 uit een 850 R opvoert voor het bouwen van een Zweedse hill climb buggy. Als ik het me goed herinner komen ze tot zo'n 700pk met een klein budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Estoque schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

De T5 is heeft met zijn 2.3 liter inhoud inderdaad dikkere cilinderwanden en is van oorsprong ook gebouwd voor lage compressie en werd dus geleverd met een grotere Turbo dan de 2,5T.

De Focus RS maakte dan ook gebruik van de 2.3 varianten. Die in de RS 500 een gezonde 375pk leverde.
De Focus heeft ook de 2.5-variant, maar dan met Darton sleeves in het blok. Die RS500 is gewoon een RS met de eerste upgrade van Mountune, 400pk gaat erg makkelijk met dat blok en de K16.
Echter zijn de cilinderwanden van de T5's ook niet zo heel erg dik. Zeker de blokken die rond de 500pk draaien willen nog wel eens scheuren.

Wil je toch je 2.5 extreem tunen, Dan zul je de wanden moeten versterken. Kalphenke heeft daar in mijn ogen de mooiste oplossing voor, ook duur!.

http://www.kaplhenke.com/...-cool-block-reinforcement
Als grens wordt 350pk en 500-550Nm aangehouden, beetje afhankelijk van de software en het gebruik uiteraard. Volgens mij hebben temperaturen er ook nogal invloed, dus netjes warmrijden. Op Volvopower.de post een "daniel2345" die erg veel van moderne Volvo-software afweet en inmiddels zelf ook maps maakt. Interessant leesvoer als je Duits kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 03:54:
Op Discovery een keer een aflevering van Engine Addict (volgens mij?) gezien waar men een T5 uit een 850 R opvoert voor het bouwen van een Zweedse hill climb buggy. Als ik het me goed herinner komen ze tot zo'n 700pk met een klein budget!
Ja, maar je hebt dan ook gezien dat ze in dat blok pinnen slaan tussen de cilinderwanden en de rest van het blok, om zo de cilinderwanden te verstevigen. Wat dus zaken als koeling etc weer ten nadele beïnvloed en niet echt geschikt maakt voor gebruik op de straat.

Afbeeldingslocatie: https://i613.photobucket.com/albums/tt212/kevinking2020/Volvo%20S60R/Snapshot%201%2007-10-2015%2023-35_zpsm4izj3cx.png

plus hebben ze in de aflevering een nieuwere kop gebruikt (dus niet de originele van de T5R) het was namelijk een VVT kop. Daarnaast hebben ze alle componenten uit het blok veranderd voor grotere, stevigere exemplaren, net als de oliepan, die is vervangen door een ingekorte 960 pan om de motor in de lengte te kunnen monteren.

Eigenlijk, als je alles bij elkaar optelt, is enkel het cilinderblok als enige nog origineel. De rest is allemaal anders(zuigers, drijfstangen, krukas(wordt niets van gezegd in het programma), Coilpacks, Dikke Turbo, ander spruitstuk, andere inlaat, etc) Een klein budget lijkt me wat overdreven.

Ik zeg niet dat het onrealistisch, of niet knap is. Maar ik denk dat de levensduur van dat blok, in minuten geschreven is in plaats van uren.

Daarnaast draaien ze het blok, als ik het goed kan herinneren, ook niet op gewone brandstof maar op E85, dat in zweden bijna overal te verkrijgen is. Dat zal ook een goede boost geven aan het vermogen.
MartijnGizmo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:48:
[...]

De Focus heeft ook de 2.5-variant, maar dan met Darton sleeves in het blok. Die RS500 is gewoon een RS met de eerste upgrade van Mountune, 400pk gaat erg makkelijk met dat blok en de K16.

[...]

Als grens wordt 350pk en 500-550Nm aangehouden, beetje afhankelijk van de software en het gebruik uiteraard. Volgens mij hebben temperaturen er ook nogal invloed, dus netjes warmrijden. Op Volvopower.de post een "daniel2345" die erg veel van moderne Volvo-software afweet en inmiddels zelf ook maps maakt. Interessant leesvoer als je Duits kunt.
Dat is inderdaad logischer, zou ook raar zijn als ze een ouder type motor gebruiken die door Volvo al uit het modellengamma gehaald was. Ik wist dat het een 2.3 was, maar niet dat het een "gesleevede" 2.5.

Ik ben als Tukker die 400m woonachtig is van de grens met Duitsland al zo'n beetje reserve Duitser, dus dat Duits gaat wel lukken :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door Estoque op 12-10-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:17:
[...]

En waarom zou ik moeten hopen dat ik zeker geen 500+nm heb? Ik trap dat ding niet in zijn 1 en 2 vol op zijn staart.
Auto aan het slopen vind ik ook echt je reinste flauwekul. Zolang je er maar netjes mee omgaat.

Enne, tunen voor autohaters? Lul niet joh... Achterlijke bewering ;)
Als je hem niet vloert, waarom had je je auto dan ook weer op laten voeren?

En tunen is slopen. Vergelijk het met roken, dat is ook slopen, maar dan van je lichaam. Je gemiddelde levensverwachting gaat omlaag als je gaat roken. Er zijn altijd mensen die zeggen, mijn opa was kettingroker en die werd 90. Dat kan. Maar dat is niet het gemiddelde. En het gemiddelde zegt meer dan de extremen.

Zo is het ook met je motorblok. Er zijn mensen die zeggen: dat blok kan 400 pk aan oid, omdat er mensen bestaan die rondrijden met 400 pk. Dat zegt heel weinig. De slechte verhalen hoor je bovendien vaak niet, omdat mensen liever praten over hun successen dan over hun fuck-ups.

Levensduur van je auto gaat achteruit, maar dat is niet per se altijd zo, voor elk individueel geval. In jouw geval heb je +200 nm zeg je, daar is je auto niet voor gebouwd, omdat sterkere componenten duurder zijn en Volvo niet helemaal achterlijk is. Een beetje over-engineered kan ie wel zijn en een motorblok, koppeling, versnellingsbak etc. heeft meestal een bepaalde reserve, maar van 300 naar 500 nm, dat heeft hoogstwaarschijnlijk gevolgen voor de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

#$*)@)$%*_@#$(@%^@

Word ik net gebeld door de Volvo dealer... Ik denk, "yes, hij is er al!"

Nee dus. Wegens leveringsproblemen van een aantal onderdelen is de levering verschoven naar eind november.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Als je hem niet vloert, waarom had je je auto dan ook weer op laten voeren?

En tunen is slopen. Vergelijk het met roken, dat is ook slopen, maar dan van je lichaam. Je gemiddelde levensverwachting gaat omlaag als je gaat roken. Er zijn altijd mensen die zeggen, mijn opa was kettingroker en die werd 90. Dat kan. Maar dat is niet het gemiddelde. En het gemiddelde zegt meer dan de extremen.

Zo is het ook met je motorblok. Er zijn mensen die zeggen: dat blok kan 400 pk aan oid, omdat er mensen bestaan die rondrijden met 400 pk. Dat zegt heel weinig. De slechte verhalen hoor je bovendien vaak niet, omdat mensen liever praten over hun successen dan over hun fuck-ups.

Levensduur van je auto gaat achteruit, maar dat is niet per se altijd zo, voor elk individueel geval. In jouw geval heb je +200 nm zeg je, daar is je auto niet voor gebouwd, omdat sterkere componenten duurder zijn en Volvo niet helemaal achterlijk is. Een beetje over-engineered kan ie wel zijn en een motorblok, koppeling, versnellingsbak etc. heeft meestal een bepaalde reserve, maar van 300 naar 500 nm, dat heeft hoogstwaarschijnlijk gevolgen voor de betrouwbaarheid.
Zonder verder op de inhoud in te gaan is dit toch wel de slechtste vergelijking van het jaar, gefeliciteerd! *O*

Daarnaast heeft niet iedereen de ambitie om zo lang mogelijk met een auto te doen. Dus als hij met 500Nm rond wilt rijden, laat hem lekker. Risico op vroegere motorschade heeft hij vast al overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch heeft hij ergens wel gelijk natuurlijk. Alle onderdelen van de auto zijn berekend om een normale levensduur te geven in de configuratie zoals hij uit de fabriek rolt. Als je de motor significant opvoert wordt de hele aandrijflijn zwaarder belast dan eigenlijkj de bedoeling is, wat de kans op falen verhoogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Zonder verder op de inhoud in te gaan is dit toch wel de slechtste vergelijking van het jaar, gefeliciteerd! *O*

Daarnaast heeft niet iedereen de ambitie om zo lang mogelijk met een auto te doen. Dus als hij met 500Nm rond wilt rijden, laat hem lekker. Risico op vroegere motorschade heeft hij vast al overwogen.
Dan denk ik dat je de vergelijking niet begrijpt. Dat je niet uitlegt waarom de vergelijking slecht is, lijkt daar een beetje op te wijzen. Wat altijd heel belangrijk is bij vergelijkingen, is op basis WAARVAN je vergelijkt. Wat men nogal snel denkt, is dat twee situaties op alle vlakken identiek moeten zijn, maar dat is pertinente onzin.

Hier gaat het om het idee dat iets niet slecht is, omdat je gevallen kent waarbij de betrouwbaarheid/levensduur niet lijkt te zijn belemmerd. Mijn opa de kettingroker van 90, mijn buurjongen die rondrijdt in een zwaar opgevoerde versie van mijn auto -> eureka, tis nie schadelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Klopt, die hou ik in mijn achterhoofd. Sowieso kan een blok/turbo/aandrijving hoe dan ook kapot gaan. Met de 10 a 12k km die ik per jaar rijdt loopt het allemaal wel een beetje los.
Goed warm rijden is gewoon belangrijk en niet onnodig trappen. Even een tussensprintje tijdens inhalen is deste leuker dan elk stoplichtsprintje te willen winnen :p
Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:51:
Toch heeft hij ergens wel gelijk natuurlijk. Alle onderdelen van de auto zijn berekend om een normale levensduur te geven in de configuratie zoals hij uit de fabriek rolt. Als je de motor significant opvoert wordt de hele aandrijflijn zwaarder belast dan eigenlijkj de bedoeling is, wat de kans op falen verhoogt.
Al is het wel zo dat er onderdelen gebruikt worden die terug te vinden zijn in de S60R en Focus RS. Dat het wel wat meer kan hebben blijkt daar wel uit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnAbel op 12-10-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Dan denk ik dat je de vergelijking niet begrijpt. Dat je niet uitlegt waarom de vergelijking slecht is, lijkt daar een beetje op te wijzen. Wat altijd heel belangrijk is bij vergelijkingen, is op basis WAARVAN je vergelijkt. Wat men nogal snel denkt, is dat twee situaties op alle vlakken identiek moeten zijn, maar dat is pertinente onzin.

Hier gaat het om het idee dat iets niet slecht is, omdat je gevallen kent waarbij de betrouwbaarheid/levensduur niet lijkt te zijn belemmerd. Mijn opa de kettingroker van 90, mijn buurjongen die rondrijdt in een zwaar opgevoerde versie van mijn auto -> eureka, tis nie schadelijk!
O sorry meneer de almachtige wijsneus. Maar je punt in je eerdere post had helemaal geen extra voorbeeld nodig om begrepen te worden. Roken en tunen mogen dan misschien hetzelfde effect of bijwerking hebben maar de redenen waarom mensen het doen zijn nogal verschillend, op dat gebied had je wel een beter voorbeeld kunnen verzinnen. Helemaal zo'n hyperintelligent persoon als uzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
MartijnAbel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:14:
Al is het wel zo dat er onderdelen gebruikt worden die terug te vinden zijn in de S60R en Focus RS. Dat het wel wat meer kan hebben blijkt daar wel uit ;)
Sommige onderdelen wel idd. Nu de rest nog. Dus niet alleen het onderblok maar ook de drijfstangen, zuigers, koppeling, enz.

Daarnaast kan een gesleeved blok (focus RS) over het algemeen wat meer hebben.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:16:
#$*)@)$%*_@#$(@%^@

Nee dus. Wegens leveringsproblemen van een aantal onderdelen is de levering verschoven naar eind november.

Heb ik de V40 alsnog eerder dan jij. :+
Moeten we onze meet 'n greet maar even opschuiven....

Maar wel ruk. Nog eens een extra maand wachten. Ik wordt deze laatste paar dagen al helemaal gek van mezelf :+

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 13-10-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Heb ik de V40 alsnog eerder dan jij. :+
Moeten we onze meet 'n greet maar even opschuiven....

Maar wel ruk. Nog eens een extra maand wachten. Ik wordt deze laatste paar dagen al helemaal gek van mezelf :+
De dealer vroeg zich ook al af "welke onderdelen dan???"

Want de gewone V40s worden wel op tijd geleverd, alleen de Cross Country's zijn vertraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

#$*)@)$%*_@#$(@%^@

Balen, en je had al zo'n pech met uitzoeken/bestellen. Gaat de leasemaatschappij niet lastig doen zo aan het eind van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:17:
Balen, en je had al zo'n pech met uitzoeken/bestellen. Gaat de leasemaatschappij niet lastig doen zo aan het eind van het jaar?
Gezien hoe goed het hele proces tot nu toe gaat zou ik dat zeker nog niet uitsluiten nee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
#$*)@)$%*_@#$(@%^@

Komen ze ook wel lekker op tijd mee. Alsof ze dit niet eerder konden voorzien? Je zou hem toch volgende week kunnen ophalen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LuPo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Komen ze ook wel lekker op tijd mee. Alsof ze dit niet eerder konden voorzien? Je zou hem toch volgende week kunnen ophalen?
Ja precies, ik had ze vorige week nog gebeld voor een update en toen kreeg ik te horen dat de verwachte leverdatum 18 oktober was dus daar was ik al helemaal naartoe aan het leven. Toen ik gisteren het nummer van de dealer in de display van mijn telefoon zag staan was ik er ook echt van overtuigd dat ze belden om de definitieve afspraak in te plannen... Maar toen kwam dus die koude douche. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
Mx. Alba schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Ja precies, ik had ze vorige week nog gebeld voor een update en toen kreeg ik te horen dat de verwachte leverdatum 18 oktober was dus daar was ik al helemaal naartoe aan het leven. Toen ik gisteren het nummer van de dealer in de display van mijn telefoon zag staan was ik er ook echt van overtuigd dat ze belden om de definitieve afspraak in te plannen... Maar toen kwam dus die koude douche. :'(
Balen man. :/

Hier schiet het ook niet echt op. Wij willen graag een V40 Momentum van nov '13 overnemen van een collega van mijn vriendin. Alleen die collega moet dus eerst een nieuwe leaseauto uitzoeken. Vriendin heeft al wel aangegeven dat ze graag snel de auto wil hebben, omdat ze ook een nieuwe auto zou mogen uitzoeken. Vanwege bijtellingsvoordeel willen wij wel graag de V40.

Op dit moment wordt er dus door de LM een tijdelijke auto gezocht voor die collega. Hij wil een Mondeo en die hadden ze. Alleen was die qua bijtelling €900 bruto per maand dacht ik. Dus dat wilde hij weer niet.

Achja, wachten duurt lang.. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

LuPo schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Balen man. :/

Hier schiet het ook niet echt op. Wij willen graag een V40 Momentum van nov '13 overnemen van een collega van mijn vriendin. Alleen die collega moet dus eerst een nieuwe leaseauto uitzoeken. Vriendin heeft al wel aangegeven dat ze graag snel de auto wil hebben, omdat ze ook een nieuwe auto zou mogen uitzoeken. Vanwege bijtellingsvoordeel willen wij wel graag de V40.

Op dit moment wordt er dus door de LM een tijdelijke auto gezocht voor die collega. Hij wil een Mondeo en die hadden ze. Alleen was die qua bijtelling €900 bruto per maand dacht ik. Dus dat wilde hij weer niet.

Achja, wachten duurt lang.. :D
Ja zo was de hele saga bij mij ook begonnen. Collega die een 14% V40 D2 had en die daar wellicht "vanaf wilde". Toen bleek dat dat toch niet doorging ben ik pas zelf begonnen en daarna nog tegen een heleboel interne bureaucratie aangelopen. Al met al is mijn vorige leaseauto een maand gerekt en rij ik dus drie maanden in een "tussenloopauto" voordat mijn nieuwe auto er is. Zonder al dat gekonkel had ik al lang in een nieuwe V40 gereden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ach als je hem eenmaal hebt vergeet je dat gedoe snel genoeg </dooddoener>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, en voordeel is natuurlijk wel dat ik nu nog een maandje langer tegen 14% bijtelling rij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Dat er liefhebbers zijn van de nieuwe V40, nooit gedacht.

Hij is wel mooi, maar het is zo jammer dat mede doordat de meeste mensen die hem kopen ook rekening houden met de bijtelling, niemand een R-design uitvoering besteld, met een knallende kleur.

Wit, grijs, zwart zijn de meeste V40's. En dat is zo saai!

(mijn 242 is helaas ook wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
Estoque schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:

Hij is wel mooi, maar het is zo jammer dat mede doordat de meeste mensen die hem kopen ook rekening houden met de bijtelling, niemand een R-design uitvoering besteld, met een knallende kleur.

Wit, grijs en zwart vind ik inderdaad ook saai. Daarom rijd ik hem in Rebel Blue :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Vibrant Copper \o/ (nog een paar weekjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Estoque schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:

Tja, de grijze muis V40 D2. Ik zie toch wel vrij veel R-Designs rondrijden hoor!

Juist daarom heb ik dus de Cross Country gekozen. Toch net ff anders. En in Luminous Sand, een kleur die ook nog geen enkele V40 heeft want die is bij de 2017-lichting nieuw geïntroduceerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Luminous Sand moet al een paar maanden rondrijden lijkt me ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste