Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 21:10

bbblije

Riiiiight

MartijnAbel schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:54:
[...]

Kijk, als je wat vermogen over wilt houden, minimaal naar de 2.0
Die zie je niet zo heel erg veel waardoor de meeste mensen dan uitwijken naar de solide en bewezen 5 cilinder: 2.4 of de 2.4i
De 2.4 heeft 140pk, de 2.4i heeft 170pk. de 2.0 heeft tevens ook 140pk.
Je merkt met de 5 cilinder dat dat allemaal net even iets soepeler verloopt dan de 4 cilinder.

puntjes om rekening mee te houden: 5 cilinder hebben vaak last van verstopte carterventilatie. Is makkelijk te verhelpen, maar prijzig. Tevens hebben ze een brakke brandstofdruksensor die er sowieso mee op gaat houden(kost ongeveer 150 euro). Er zijn een aantal terugroepacties geweest voor de V50, die je terug kunt vinden op het www. Via Volvo kun je nagaan of die allemaal uitgevoerd zijn.
Je kunt je tevens
... Ik kan tevens? ;)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 21:10
damn, daar ging wat mis haha. even aangepast!
Je kunt je tevens ook even registreren op het volvo-forum, daar kun je ook de nodige info op doen :D

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:16
Ging uit van een V70, vandaar mijn stelling. een V50 valt in een heel andere klasse. Met goed zoeken zul je er echt wel een vinden.

Reden dat ik in een oudere Volvo rijd is - een klasse hoger rijden door ook hogere leeftijd en km stand.
Maar dat zijn nu juist dingen waar een (Goed onderhouden) Volvo in uitblinkt.

Een V50 met veel opties lage km stand en een lage prijs loopt waarschijnlijk enorm op onderhoud achter, waardoor je alsnog diep in de buidel moet tasten.

Voor 10k zou ik bij een Volvo dealer gaan kijken , zodat eventuele garantiezaken bij een (andere) Volvo dealer daar afgehandeld kunnen worden.

Edit : wauw die V50's zijn echt niet duur : hier een bij een dealer https://www.broekhuis.nl/...-xenonleer-2008/378538253

Of deze mooie V70 op LPG-G3, maar met kans op achterstallig onderhoud en dubbele km's.
http://www.autowereld.nl/...lpg-g3-18061066/foto.html

[ Voor 20% gewijzigd door MEN-O op 18-09-2016 12:42 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:16:
[video]
Ben overigens ook heel blij dat ze in dit filmpje de nieuwe kleur Mussel Blue gebruiken. Ik heb deze kleur ook besteld, maar op basis van een kleurenstaaltje. Nu ik dit zo zie weet ik zeker dat ik de goede keus heb gemaakt :)
Hoe lang mag je nog wachten? Half november zou de mijne er moeten zijn :).

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:10:
[...]

De kleine is nog niet op komt, maar wel in de maak ;) daarbij zat onze Yaris stampus vol deze zomer :p

Wij hebben een budget van rond de 10k, en zijn aan het kijken voor modellen vanaf 2008.
Een goed onderhouden V70NN (2008-2016) ga je niet redden met 10.000. Maar dat kun je zelf ook zien op Marktplaats. Dan wordt het dus een V50.
bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:39:
[...]

Ik weet niet waar jullie het over hebben http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit is 1 van de voorbeelden, er worden er genoeg aangeboden. Maar ik snap dat niemand mij hier kan helpen. Bedankt.
Auto die wordt geadverteerd met niet-bestaand kenteken kopen bij een niet-Bovag garage zonder garantie. Slim. Verder is dit Ford-blok zoals gezegd zéér gevoelig voor goed onderhoud.

[ Voor 39% gewijzigd door Cocytus op 18-09-2016 16:45 ]

Verwijderd

bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:10:
[...]

De kleine is nog niet op komt, maar wel in de maak ;) daarbij zat onze Yaris stampus vol deze zomer :p

Wij hebben een budget van rond de 10k, en zijn aan het kijken voor modellen vanaf 2008.
Waarom eigenlijk vanaf 2008? Er is echt absoluut niets mis met een model van bijvoorbeeld 2006. Mooie D5 turbodiesel erin bijvoorbeeld. Die kan je wel krijgen voor ( minder dan) je budget, ze zijn veilig, groot, praktisch, comfortabel, betrouwbaar en kunnen voorzien zijn van een hoop luxe.

• bbblije
  • Laatst online: 10-11 21:10

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:55:
[...]

Waarom eigenlijk vanaf 2008? Er is echt absoluut niets mis met een model van bijvoorbeeld 2006. Mooie D5 turbodiesel erin bijvoorbeeld. Die kan je wel krijgen voor ( minder dan) je budget, ze zijn veilig, groot, praktisch, comfortabel, betrouwbaar en kunnen voorzien zijn van een hoop luxe.
Naar dit soort advies ben ik dus op zoek! Eerder aangegeven dat we het Ford blok moeten mijden, geweldig advies!

Die 2008 is geen regel, ik gaf enkel aan dat ik vanaf dat jaar aan het kijken was. (Puur omdat we de modellen vanaf dat jaartal mooier vinden :p )

Mijn initiële vraag is welke jaartallen/modellen ik links moet laten liggen in onze zoektocht.

Verwijderd

bbblije schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:55:
[...]

Naar dit soort advies ben ik dus op zoek! Eerder aangegeven dat we het Ford blok moeten mijden, geweldig advies!

Die 2008 is geen regel, ik gaf enkel aan dat ik vanaf dat jaar aan het kijken was. (Puur omdat we de modellen vanaf dat jaartal mooier vinden :p )

Mijn initiële vraag is welke jaartallen/modellen ik links moet laten liggen in onze zoektocht.
Ah, op die manier :) Wel, wij hebben hier een V70 2.4 turbodiesel 163PK van 2006, nadat we een Renault waaraan werkelijk alles kapot ging zat waren en we hebben er zeer weinig op aan te merken. Retebetrouwbaar, stevig, praktisch, heerlijk comfortabel, je kan er alles in vervoeren ( ook 7 personen) en het rijdt gewoon heerlijk soepel. Mooi geluid in de motor ook, plus dat die vijfcilinders zich ( volgens mij) wel bewezen hebben. Je moet niet willen gaan racen, maar hij trekt op zich lekker weg, en als je de ramen open doet kan je de turbo horen. Staat ondertussen 350000KM op de klok, en het voelt in elk geval aan alsof hij nog lang niet op is! :) Zit overigens een erg soepele zes versnellingen handbak in.

Dan de negatieve kanten: hij is niet enorm zuinig ( 1 op 16 lukt, misschien 1 op 17 ook nog wel, maar dat is het) en het is natuurlijk niet enorm goedkoop om te rijden. Het is goed te doen, maar het blijft een wat zwaardere auto dan een golfje. Het interieur is wat verouderd, en qua afwerking wat minder dan bijvoorbeeld BMW's van die periode. Wel functioneert alles na 10 jaar nog helemaal, is de navigatie zowaar nog bruikbaar, en is hij van dingen als stoelverwarming en gordijnairbags voor en achter voorzien.

Ik vind persoonlijk de styling van de 2006 modellen mooier, praktischer en tijdlozer dan die van de modellen erna, maar dat is natuurlijk smaak. Het interieur in de nieuwere modellen is wel wat strakker, alhoewel ik het minder warmte vind uitstralen.

We hebben ook nog een S80 van 2000 met het 2.4 170PK benzine blok, maar dan in automaat. Laatst 1 op 12,5 gereden, de fabrieksopgave is 1/10 8) Ook die rijdt nog heerlijk comfortabel en voelt gewoon degelijk aan. Het interieur is nog erg netjes ( met 230000KM op de klok en altijd dealeronderhouden ook geen verrassing) en ik kan eerlijk waar niet zeggen dat ik ook maar iets mis aan het ding. Voor 2200 euro gekocht, toen zaten er bijna nieuwe banden, remmen en remklauwen op. Laatst nog probleemloos door de APK gekomen. Het mooiste vind ik dat je van de leeftijd gewoon bijna niets merkt.

Die S80 verving weer een S40 van 1997 die we voor de gein op een veiling op de kop hadden getikt voor 400 euro :+ Met die bak heb ik helaas frontale botsing tegen een boom gehad met 80KM/H. Ternauwernood overleefd. Aan de andere kant heb je ook de wetenschap dat je in elke andere auto van die tijd het waarschijnlijk niet overleefd had- je kan je voorstellen dat ik als vervanging per se een Volvo wilde.

Kortom, ik ben er zeer tevreden mee. Voor de sportieve rijstijl of het goedkope rijden hoef je ze niet te halen, maar voor de souplesse, het comfort, de veiligheid, de betrouwbaarheid, het uiterlijk en de prakticiteit wel. Most of all hebben we er gewoon nooit gezeik mee; het is een goed gevoel om te weten dat je elke ochtend in je auto kan stappen en dat hij het ( met fatsoenlijk onderhoud, uiteraard) gewoon zal doen. Weten dat je, mocht het echt verkeerd gaan, het hoogstwaarschijnlijk zal overleven is ook veel waard- zeker als je zoals jij een kind op komst heb.

PS. De enige andere auto die ik nog echt eens wil uitproberen is een BMW E39, die schijnen echt heel goed te zijn. Maar dat komt op termijn nog wel.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:25
Cocytus schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:39:
Verder is dit Ford-blok zoals gezegd zéér gevoelig voor goed onderhoud.
Dat valt best mee. Gewoon om de 20k netjes onderhoud geven en er is weinig mis mee. Het is niet bepaald zeer gevoelig of zo. Dat zijn die 1.6 PSA diesels wel..

De 1.8 en de 2L benzinehebben gewoon een probleem met aangekoekte olie op de schraapveren. En dat komt vooral door niet goed warm rijden enz.. dus is voornamelijk een gebruikersprobleem. De solenoid voor de inlaatklep is gewoon een zwak punt, wat elke motor heeft..

Verder zijn onderdelen voor de 1.8 gewoon spotgoedkoop. Als je een beurtje zelf uitvoert ben je voor 70-80 klaar..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 18-09-2016 19:10 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28

-tom-562

Oliesjeik

Die 1.8 en 2.0 liter blokken zijn Mazda blokken :P

Vaak bu'j te bang!

• GAIAjohan
-tom-562 schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:40:
In principe wel ja :P

Afgelopen weekend het zuinigheidsrecord weer aangescherpt naar 6,29l/100km oftewel 1:15,9 :)
Vrijdag volgetankt, vandaag ging er 39,97L in na 635km.

[ Voor 57% gewijzigd door GAIAjohan op 18-09-2016 21:13 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:40:
Haha, het zijn gelukkig wel hele sterke blokken en zijn leuke dingen mee te doen http://sbdev.co.uk/History_files/History_DuratecTuning.htm

• GAIAjohan
FabiandJ schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:43:
[...]

Haha, het zijn gelukkig wel hele sterke blokken en zijn leuke dingen mee te doen http://sbdev.co.uk/History_files/History_DuratecTuning.htm
Ik vraag me echt af hoe sommige mensen er dan bij komen dat ze 'zéér gevoelig zijn' aldus cocytus. (Waar ik hierboven al op reageerde)

Of is dat toch een beetje het standaard 'alleen 5 cilinders zijn goed'.. of zijn ze dan compleet in de war met de 1.6d...

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-09-2016 21:57 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:20
vhal schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:56:
[...]

Ik zie ze regelmatig in het wild rijden met de nieuwe thors hammer LED's. Wat ik wel jammer vind is dat deze units de scherpe 'afbakening' dan wel contouren missen die je juist ziet bij Audi, Seat, Renault (laatste Megane, Kadjar, Talisman e.d.). De lamp oogt vrij diffuus waardoor je niet zo snel een 'hamer' ziet. Met het dimlicht aan valt het helemaal niet meer op.
Klopt. Overdag is het prima te zien, maar nu het 's ochtends weer donkerder wordt valt het hamertje al snel weg door het dimlicht.

Wanneer er een achter mij rijdt en mijn automatisch dimmende binnenspiegel is op zijn donkerst, zie ik het hamertje wel duidelijk.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:08:
[...]

In principe wel ja :P

Afgelopen weekend het zuinigheidsrecord weer aangescherpt naar 6,29l/100km oftewel 1:15,9 :)
Vrijdag volgetankt, vandaag ging er 39,97L in na 635km.
Das knap zuinig. Heb je 635 km aan een stuk gereden met 90 km per uur ofzo ?
Met mijn v50 2.0 kan ik hier alleen maar van dromen. Meestal zit ik rond de 1 op 12,5 o.i.d.

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:17
m@fkeez schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:24:
[...]

Met mijn v50 2.0 kan ik hier alleen maar van dromen. Meestal zit ik rond de 1 op 12,5 o.i.d.
Dan heb je het over benzine neem ik aan?! Rijd zelf met 2.0D v50 gemiddeld 5l/100 km (na eco/performance-tuning en uitschrijven en verwijderen roetfilter).

• m@fkeez
  • Niet online
danielrene schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:30:
[...]

Dan heb je het over benzine neem ik aan?! Rijd zelf met 2.0D v50 gemiddeld 5l/100 km (na eco/performance-tuning en uitschrijven en verwijderen roetfilter).
Klopt. Ik heb idd een benzine.

• GAIAjohan
m@fkeez schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:24:
[...]

Ghehe, ik moest weer eens naar mijn ouders (en terug). Dat is een enkele reis van bijna 300km. Daar in de buurt nog wat rondgereden, en ja op de snelweg eens de modus 105kmh op de teller geprobeerd op de CC :P. Dan komt dit er dus uit... Gemiddeld zit ik op 7,18L/100km volgens spritmonitor. Komende tankbeurt gaat wel omhoog schieten. heb vandaag +/- 300km gereden op 130kmh zo'n beetje overal. Op mijn gewone woon-werktraject zit ik met een 100kmh spitsstrook en een kort stukje 130.. Zou me niks verbazen als dat een verbruik van 7,5-8 gaat worden..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 19-09-2016 20:47 ]

• m@fkeez
  • Niet online
bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:39:
[...]

Ik weet niet waar jullie het over hebben http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit is 1 van de voorbeelden, er worden er genoeg aangeboden. Maar ik snap dat niemand mij hier kan helpen. Bedankt.
Das ook wel een slecht voorbeeld. Bijzonder kaal exemplaar (met mijnziens Volvo onwaardige bekleding). Maar onder de 10000 euro zijn afhankelijk van je eisen idd wel genoeg v50's te koop (Veelal pre facelift model).

Wil je je bijvoorbeeld je ipod op de officiële volvo usb aansluiten, dan kan ik dit dacht ik pas vanaf modeljaar 2008 (facelift model), daarvoor is het alleen beperkt via aftermarket spul mogelijk.
Verder zou ik zeker niet voor 1 met minder dan high performance radio, (radio zelf is niet te upgraden), bluetooth (overigens alleen om te bellen, pas bij modeljaar 2012 kun je ook audio streamen) en 2.0 benzine motor gaan.
Daarnaast maakt lederen bekleding het interieur ook al een stuk mooier en zo kom je met een lagere kilometerstand zo ruim boven de 10000 euro uit.

Beste tip die ik al tegen kwam is je inlezen op het Volvo forum en pas daarna een auto gaan zoeken die aan je wensen voldoet.

Daarna heb je aan een v50 een fijne comfortabele auto met een redelijk sportief onderstel.

Succes met zoeken.

• GAIAjohan
USB zit pas op MY2009 vanaf week 46 :')..
Mijn C30 is wel een MY2009, maar week 44 ;(

• m@fkeez
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:59:
USB zit pas op MY2009 vanaf week 46 :')..
Mijn C30 is wel een MY2009, maar week 44 ;(
Klopt.
Scheelt dat je bij Modeljaar my2009 voor week 46 (en my2008 dacht ik ook) achteraf usb en ipod aansluiting nog kunt laten inbouwen. Kost je alleen wel ongeveer € 500,-

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:47
[...]

same here :) beste beslissing ooit na al die noodloop storingen door een verstopt roetfilter -die niet verstopt was want net nieuw erin gemonteerd- ... O-)

En met wat zoeken in mijn sept 2007 (MY2008) 2.0D V50 een USB adapter uit MY2009 kunnen inbouwen (75 euro via marktplaats een set gevonden dus niks 500 euro) dus ondanks dat er papieren speaker in zaten bij aanschaf (nu 3-weg Pioneer voor en 2-weg Pioneer met cross-over achter) heerlijk geluid vanaf een 1TB 2,5" HDD met mijn collectie.
Dus 't kan wel....

Inmiddels alweer 330K km's erop. A.s. vrijdag naar de cardetailing om 'm wat op te laten kalefateren

[ Voor 3% gewijzigd door QwaftZefoni op 19-09-2016 22:04 ]

• GAIAjohan
QwaftZefoni schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:04:
[...]

same here :) beste beslissing ooit na al die noodloop storingen door een verstopt roetfilter -die niet verstopt was want net nieuw erin gemonteerd- ... O-)

En met wat zoeken in mijn sept 2007 (MY2008) 2.0D V50 een USB adapter uit MY2009 kunnen inbouwen (75 euro via marktplaats een set gevonden dus niks 500 euro) dus ondanks dat er papieren speaker in zaten bij aanschaf (nu 3-weg Pioneer voor en 2-weg Pioneer met cross-over achter) heerlijk geluid vanaf een 1TB 2,5" HDD met mijn collectie.
Dus 't kan wel....

Inmiddels alweer 330K km's erop. A.s. vrijdag naar de cardetailing om 'm wat op te laten kalefateren
Hmm, hoe heb je dat gedaan met die USB adapter?

Dat moet toch allemaal ingeleerd worden enz?
High performance audio hier. Wel met aux, maar niet de rest.. De dealer kwam met ruim €500

• FabiandJ
  • Niet online
Als je zuinig met een 2.0L benzine wilt rijden op de snelweg kan je het beste tussen de 100 en 110km/u rijden. Ga je erboven neemt het verbuik explosief toe, zelf rij ik veel 105km/u en kom met mijn C30 uit op 7L/100km. Dit zou stukken lager kunnen, maar daarvoor zijn mijn dagelijkse ritjes te kort, mijn record is 770km op één tank van 55L.

Je kan je audio toch upgraden middels een unit van GROM: http://www.motrade.nl/ind...group_id=20000110&lang=nl

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 21:50

Aight!

'A toy robot...'

[...]

Dat geeft mijn V70n D5 op de boordcomputer ook aan, alleen aan de pomp is het toch eerder 7-8/100 KM.

Ook na eco tuning.

• GAIAjohan
Mijn bc is juist te negatief.
Bij +/- 6,8L/100km geeft hij 7 aan. Bij 7,2 geeft hij 7,5 aan.
En bij die tankbeurt van 6,29 gaf hij 6,7 aan..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm de laatste keer dat ik een bc controleerde (bij mijn Fiat Panda) klopte hij tot op de druppel. Nooit meer over nagedacht sindsdien, ik vond het ook wel logisch.. het injectiesysteem weet immers precies hoeveel brandstof er de motor in gaat toch? Ik zal het eens een keer narekenen bij de V60.

• GAIAjohan
Ik heb vandaag weer even getankt om te zien wat ik gisteren verbruikte, maar ik snap het resultaat niet. Heb hele stukken 130 gereden. In de file gestaan. En toch.. slechts 6,94.. 349km 24,2L

Hoe kan ik dan begin dit jaar nog de 7,98 hebben bereikt met een veel rustiger rijstijl, of zou mijn auto daadwerkelijk zuiniger/schoner zijn geworden?!
Waarom is continu met 105 rijden maar 0,7L/100km zuiniger?!

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2016 18:18 ]

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:16:
Als je zuinig met een 2.0L benzine wilt rijden op de snelweg kan je het beste tussen de 100 en 110km/u rijden. Ga je erboven neemt het verbuik explosief toe, zelf rij ik veel 105km/u en kom met mijn C30 uit op 7L/100km. Dit zou stukken lager kunnen, maar daarvoor zijn mijn dagelijkse ritjes te kort, mijn record is 770km op één tank van 55L.

Je kan je audio toch upgraden middels een unit van GROM: http://www.motrade.nl/ind...group_id=20000110&lang=nl
Je bent ook afhankelijk van een 5 bak of 6 bak ;)
En zuinig rijden met de T5 wil toch niet haha. Al heb ik er in de vakantie, inclusief stampen op de autobahn toch nog 9.8 op de 100km kunnen doen. Viel me verdorie niks tegen aangezien het alleen maar bergen waren in de omgeving van de camping.

• FabiandJ
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:00:
[...]

Je bent ook afhankelijk van een 5 bak of 6 bak ;)
En zuinig rijden met de T5 wil toch niet haha. Al heb ik er in de vakantie, inclusief stampen op de autobahn toch nog 9.8 op de 100km kunnen doen. Viel me verdorie niks tegen aangezien het alleen maar bergen waren in de omgeving van de camping.
Benzine heeft op de T5 handbak na allemaal een 5 bak, de diesel heeft volgens mij vanaf de 2.0L al een 6 bak.
Ik ben wel benieuwd wat je verbuikt met een T5 in de 6e versnelling is als je 100km/u op de CC doet.

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:26:
[...]

Benzine heeft op de T5 handbak na allemaal een 5 bak, de diesel heeft volgens mij vanaf de 2.0L al een 6 bak.
Ik ben wel benieuwd wat je verbuikt met een T5 in de 6e versnelling is als je 100km/u op de CC doet.
Dan zit die zo rond de 7 a 7.5ltr op de 100km

• GAIAjohan
Hmm valt me eigenlijk best tegen. Zeker gezien de 1.8 en 2 liter best wel wat toeren draaien.. +/- 3000.. en zijn t5 dan vast wel wat lager zit
Bij 100kmh doet die van mij tussen 5,8 en 6,2..

Om een 6 bak in een 1.8 of 2L te krijgen is de goedkoopste optie een Mondeo 1.8 sci kopen. Daar de bak uit halen en in de c30 lepelen. Zou zo moeten passen, al zal de elektronica etc flink in de war zijn..

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2016 21:11 ]

• FabiandJ
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:07:
Hmm valt me eigenlijk best tegen. Zeker gezien de 1.8 en 2 liter best wel wat toeren draaien.. +/- 3000.. en zijn t5 dan vast wel wat lager zit

Om een 6 bak in een 1.8 of 2L te krijgen is de goedkoopste optie een Mondeo 1.8 sci kopen. Daar de bak uit halen en in de c30 lepelen. Zou zo moeten passen, al zal de elektronica etc flink in de war zijn..
Dan maar meteen voor een standalone ECU gaan ;)

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:07:

Mwoah, valt mij wel mee hoor haha.
Laatst wind tegen vanuit groningen, 140 op de cc, dan staat die vrolijk rond de 12 a 13ltr per 100km te stampen.
80 in de 6 gaat dan wel weer redelijk zuinig, dan zit die op 6 a 6.5ltr op de 100km

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

GAIAjohan schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:07:
Mijn bc is juist te negatief.
Bij +/- 6,8L/100km geeft hij 7 aan. Bij 7,2 geeft hij 7,5 aan.
En bij die tankbeurt van 6,29 gaf hij 6,7 aan..
Ik heb nu 780 km gereden en hij geeft aan dat ik nog 540 km kan rijden...
Pijltje van de brandstofmeter zit bijna op een kwart...

Als ik morgen ga tanken, gaat er toch weer 60L denk ik :P

• GAIAjohan
Hmm klopt e tankinhoud tegenwoordig wel?
Ik zou 52L moeten hebben, maar heb er nog nooit meer dan 45 in gekregen.. en toen gaf ie nog maar 30km aan == 2L..

• alra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-01-2023
Leuk om dat verbruik van iedereen te zien, zelf haal ik de 1 op 20 wel (op de laatste 3 tankbeurten) met een v50 2.0D
En dan op de snelweg 110 met de CC. Als ik 130 ga rijden dan word het 1 op 17 / 1 op 18.
De boordcomputer is bij mij altijd redelijk optimistisch, verbruik gemiddeld staat op 4,4L per 100 km, maar dat haal ik niet aan de pomp;)

Jubileum ook vanmorgen!
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wanekn.jpg

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13923802_10153995527454858_2282711876124410657_o.jpg

Slecht hoor... ;)

En mooi die 300k!

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 21-09-2016 11:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij staan die grafiekjes heel anders ;) Maar ik rijd ook altijd in de power stand ;) lol.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

GAIAjohan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:40:
Hmm klopt e tankinhoud tegenwoordig wel?
Ik zou 52L moeten hebben, maar heb er nog nooit meer dan 45 in gekregen.. en toen gaf ie nog maar 30km aan == 2L..
Er ging iets van 50 liter in bij mij. Heb hem nog nooit helemaal leeg gereden, als het lampje begint te branden wordt ik al zenuwachtig. Boordcomputer geeft dan nog iets van 150 km aan meestal.

Elektrisch van hierboven, T8? ;-)

Zijn er mensen met een V90 of S90? Ik zie tegenwoordig wel veel XC90 voorbij komen, blijft een mooie bak. Laatst ook een met een camera in het logo, zal ook wel voor extra veiligheid zijn.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Aight! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:12:
[...]

Elektrisch van hierboven, T8? ;-)

Zijn er mensen met een V90 of S90? Ik zie tegenwoordig wel veel XC90 voorbij komen, blijft een mooie bak. Laatst ook een met een camera in het logo, zal ook wel voor extra veiligheid zijn.
T8 heeft een heel andere interface, dit is geen XC90 maar ik vermoed een V60 D6.
V90 en S90 zijn nog maar net uit, de XC90 is er alweer een goed jaar. Daarom zie je die nu veel meer rijden. De camera is onderdeel van de optie met 360-graden zicht, geloof me: in de XC90 heb je het heel hard nodig! Resultaat van een halfjaar rijden zonder camera's is helaas al enkele kleine deukjes. Paaltjes ed verdwijnen heel snel achter de grote bumpers.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• GAIAjohan
Aight! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:12:
[...]

Er ging iets van 50 liter in bij mij. Heb hem nog nooit helemaal leeg gereden, als het lampje begint te branden wordt ik al zenuwachtig. Boordcomputer geeft dan nog iets van 150 km aan meestal.
Klopt. Als ie 130-150 aangeeft, gaat het lampje branden. Als ik echt vlak daarna (binnen 5km) ga tanken past er nét 40L in.. of laatst met die 6,29L/100km niet eens.. 39,97 stopte het toen na nog 2x handvat indrukken..

Terwijl die tank 52L hoort te zijn.. ik heb er een hard hoofd in..

Met de 206 heb ik eens méér getankt dan er in zou kunnen volgens Peugeot.. 51,xxL terwijl die tank 50L zou zijn..

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 22-09-2016 00:06 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 152% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:52 ]

• PdeBie
GAIAjohan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:00:
[...]

Met de 206 heb ik eens méér getankt dan er in zou kunnen volgens Peugeot.. 51,xxL terwijl die tank 50L zou zijn..
Loopt het dan niet nog omhoog de tank slang in? Daar kan je ook nog wel wat brandstof in kwijt. Of slaat hij dan al af?

• GAIAjohan
Cocytus schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:49:
[...]

[...]

De schraapveren zijn gewoon een bekend probleem bij dit blok, zie hier een kleine greep, en dat is echt niet een kwestie van gebruikersfouten. Volvo-werknemer geeft aan dat er zelfs een speciale update is uitgerold waardoor de boordcomputer elke 10.000km de melding geeft het oliepeil te controleren - puur omdat het zo vaak voorkomt dat het blok olie gaat verbruiken. Dat is echt niet normaal. Zeer zorgvuldig warm rijden en elk jaar verse 5w40 gebruiken ipv de oorspronkelijk aangeraden 0w30 is de enige manier om dat zoveel mogelijk te voorkomen; genezen wordt een motorrevisie. Ik geef de voorkeur aan mijn 2,5L 5-cylinder ja maar dat heeft er niks mee te maken; een standaard 1,8L benzinemotor van (ik noem maar wat) VAG geeft echt niet zoveel problemen als dit (oké, oké) door Mazda ontwikkelde en door Ford in Fords en Volvo's gebruikte blok. De PSA diesel in Volvo's is inderdaad ook matig, maar dat is weer een ander verhaal.
Er is een slechte batch geweest (2005-2006) en verder hoor je juist mensen die klagen veel meer. De problemen zijn ook wel bekend bij Mazda en Ford. Hier op got is iemand met een Mazda 3.

Echter de problemen komen niet zoveel voor als jij nu voordoet, juist omdat je klagers veel meer hoort. Overigens is niet goed warm rijden wel degelijk een user error m.i.

En inderdaad de melding komt om de 10k. Is alleen maar handig, ook al heb ik er nog nooit wat mee hoeven te doen.. ik heb praktisch geen verbruik..

0w30 wordt overigens niet aangeraden in het boekje. Dat is 5w30. Ik gebruik altijd de officiële Ford olie met de genoemde Ford spec uit het boekje..

Ik ben dus van mening dat je het probleem sterk overdrijft aan de hand van posts op internet. Bedenk wel dat vaak alleen klagers erover hebben, en dat klagers er op meerdere locaties iets over zullen zeggen.
Dit is niet alleen schadelijk voor Ford, Volvo en Mazda, maar voor eigenaren van de 1.8 motoren die geen problemen vertonen. Immers juist het nablaten zorgt voor imagoschade..

Iig, die van mij verliest nog geen halve liter per 20k.

[ Voor 56% gewijzigd door GAIAjohan op 22-09-2016 17:07 ]

• fredkroket
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:47:
[...]

T8 heeft een heel andere interface, dit is geen XC90 maar ik vermoed een V60 D6.
V90 en S90 zijn nog maar net uit, de XC90 is er alweer een goed jaar. Daarom zie je die nu veel meer rijden. De camera is onderdeel van de optie met 360-graden zicht, geloof me: in de XC90 heb je het heel hard nodig! Resultaat van een halfjaar rijden zonder camera's is helaas al enkele kleine deukjes. Paaltjes ed verdwijnen heel snel achter de grote bumpers.
Het spijt me, maar dan is de vraag eerder of de bestuurder het rijbewijs waardig is.

Als je met dermate weinig (in)zicht zo'n auto wilt besturen, kan je beter in een iets passendere auto stappen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben weer weg uit het topic gisteren de V60 D6 omgeruild voor een Passat. *O* *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

PdeBie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:19:
[...]

Loopt het dan niet nog omhoog de tank slang in? Daar kan je ook nog wel wat brandstof in kwijt. Of slaat hij dan al af?
Ik denk dat Zweedse liters gewoon kleiner zijn dan Franse.. In m'n vorige auto (peugeot 308) heb ik wel eens 62l getankt in de 60l tank, en dan was hij nog niet eens echt op (nog 50km range volgens boordcomputer). In de 52l tank van m'n v40 past 47l als je in noodloop net het tankstation hebt kunnen bereiken :X :X
Overigens begint de boordcomputer heel enthousiast over de range maar naarmate de tank leeg begint te raken gaat de range 2x zo hard achteruit als de werkelijk gereden kilometers, hebben meer mensen dat?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:24:
[...]
Overigens begint de boordcomputer heel enthousiast over de range maar naarmate de tank leeg begint te raken gaat de range 2x zo hard achteruit als de werkelijk gereden kilometers, hebben meer mensen dat?
Jep en ook hier gaat er nooit meer dan 57 liter in de 62 liter tank. Gelukkig heb ik geen 42 liter tank (is ook niet mogelijk geweest op een D4) anders zou dat helemaal dramatisch weinig actieradius betekenen....

On a sidenote, mijn V40 staat inmiddels voor de 4de keer bij de garage vanwege een ratel in de versnellingsbak/pook. De eerste keer waren de onderdelen er nog niet, de tweede keer is een fix uitgevoerd die het probleem niet heeft verholpen en de derde keer was er een storing in het ordersysteem voor andere/aangepaste onderdelen waardoor het weer niet door kon gaan. Nu dus poging 4, langzamerhand ben ik er wel een beetje klaar mee.

Ook dit keer wederom genoemd dat ik de interval naar 30000km wil in plaats van 15000. Laten we hopen dat het toch nog een keer goed komt bij deze garage. Gelukkig is de vervangende auto verder prima (V60 2.0 T3 Momentum). Ik ben ook erg benieuwd wat voor slechtzienden in die auto rijden, alle velgen zijn rondom compleet naar de klote binnen 15000km ;w

• fredkroket
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:18:
[...]
Ook dit keer wederom genoemd dat ik de interval naar 30000km wil in plaats van 15000. Laten we hopen dat het toch nog een keer goed komt bij deze garage. Gelukkig is de vervangende auto verder prima (V60 2.0 T3 Momentum). Ik ben ook erg benieuwd wat voor slechtzienden in die auto rijden, alle velgen zijn rondom compleet naar de klote binnen 15000km ;w
Ik heb nu zelf een D2 uit 2015 met de 30.000 km interval. Echter van de week kreeg ik de melding dat ik tijd moest inruimen voor onderhoud (bijna 45.000 km), terwijl de auto voor de zomervakantie nog de 30.000 km beurt heeft gehad.

Melding is vervolgens gereset omdat het niet nodig was, maar volgens mij is het dus gewoon in te stellen.

Verwijderd

[...]

Ik denk dat Zweedse liters gewoon kleiner zijn dan Franse.. In m'n vorige auto (peugeot 308) heb ik wel eens 62l getankt in de 60l tank, en dan was hij nog niet eens echt op (nog 50km range volgens boordcomputer). In de 52l tank van m'n v40 past 47l als je in noodloop net het tankstation hebt kunnen bereiken :X :X
Ouderwets gewoon 80ltr tank

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 16:46
J0YR1D3R schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:18:
[...]

Jep en ook hier gaat er nooit meer dan 57 liter in de 62 liter tank. Gelukkig heb ik geen 42 liter tank (is ook niet mogelijk geweest op een D4) anders zou dat helemaal dramatisch weinig actieradius betekenen....

On a sidenote, mijn V40 staat inmiddels voor de 4de keer bij de garage vanwege een ratel in de versnellingsbak/pook. De eerste keer waren de onderdelen er nog niet, de tweede keer is een fix uitgevoerd die het probleem niet heeft verholpen en de derde keer was er een storing in het ordersysteem voor andere/aangepaste onderdelen waardoor het weer niet door kon gaan. Nu dus poging 4, langzamerhand ben ik er wel een beetje klaar mee.

Die ratel ken ik, heb het eens gemerkt bij een leen auto.

BlaBlaBla

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

fredkroket schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:23:
[...]

Het spijt me, maar dan is de vraag eerder of de bestuurder het rijbewijs waardig is.

Als je met dermate weinig (in)zicht zo'n auto wilt besturen, kan je beter in een iets passendere auto stappen.
Lijkt me wel eens handig bij een parkeergarage of zo.

Over onderhoudsintervallen gesproken, ik ga altijd rond de 20.000 km voor een beurt met mijn D5. Laatst sprak ik een kennis die had ook dezelfde auto gehad en die deed pas om de 25.000-30.000km een beurt. En reed net zoals mij voornamelijk snelweg kilometers.

Ik weet dat hij na 23.000 een melding geeft van 'tijd voor reguliere service'. Is dat niet slecht voor je auto/olie om zo lang nog door te rijden?

Die nieuwere Volvo's hebben dat wel, maar dat is ook hele andere techniek.

• fredkroket
  • Niet online
Aight! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:23:
[...]

Lijkt me wel eens handig bij een parkeergarage of zo.
Handig, dat zeker... Maar zonder moet het je toch ook lukken een voertuig te besturen zonder zaken te raken. Dan heb je toch echt te weinig (in)zicht.

Is overigens niet bedoeld uit afgunst dat ik geen XC90 heb, maar meer vanuit mijn aversie dat mensen zaken moeten hebben waar ze eigenlijk niet mee om kunnen gaan.

Idem met een achteruitrijcamera; handig, maar met een beetje gevoel en inzicht een overbodig accessoire.

• PdeBie
fredkroket schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:37:
[...]

Handig, dat zeker... Maar zonder moet het je toch ook lukken een voertuig te besturen zonder zaken te raken. Dan heb je toch echt te weinig (in)zicht.

Is overigens niet bedoeld uit afgunst dat ik geen XC90 heb, maar meer vanuit mijn aversie dat mensen zaken moeten hebben waar ze eigenlijk niet mee om kunnen gaan.

Idem met een achteruitrijcamera; handig, maar met een beetje gevoel en inzicht een overbodig accessoire.
Want iemand kan een paaltje ook niet per ongeluk over het hoofd zien? ;)

Verwijderd

[...]

Je boordcomputer komt gewoon nooit overeen met de pomp omdat brandstof uitzet en krimpt (ja echt) afhankelijk van de buitentemperatuur. Daarom moeten pompen volgens mij ook geijkt worden bij bepaalde temperaturen, vanwege deze afwijking.

• BeefHazard
[...]

Probleem is dat veel parkeervakken en steden niet gemaakt zijn voor een 5m lange en 2m15 (spiegel-spiegel) brede auto. Als je er zelf eens in hebt gezeten snap je hoe slecht het zicht kan zijn rond de bumpers. Dan is zo'n 360 graden camera heel handig. Het besturen gaat helemaal prima, alle 3 de deukjes komen dan ook van manoevreren in heel krappe plekken en 1 zelfs van een andere automobilist. Het liefst mijd je ze, maar soms kan het niet anders dan 'm ergens tussen proppen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• GAIAjohan
De boordcomputer van mijn c30 gaat alleen rond halverwege de tank wat sneller. Aan begin en eind loopt het redelijk accuraat. Overigens beweegt de meter ook sneller rond het midden..

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

[...]

Nou ik vind mijn piepers wel fijn hoor als ik ga parkeren :D

• m@fkeez
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:00:
[...]

Klopt. Als ie 130-150 aangeeft, gaat het lampje branden. Als ik echt vlak daarna (binnen 5km) ga tanken past er nét 40L in.. of laatst met die 6,29L/100km niet eens.. 39,97 stopte het toen na nog 2x handvat indrukken..

Terwijl die tank 52L hoort te zijn.. ik heb er een hard hoofd in..

Het valt mij idd ook op dat volvo heel voorzichtig is met het nog te kunnen rijden aantal km. Ik heb 1 keer gehad dat de boordcomputer ineens van 30 km o.i.d. naar ---- ging. Daarna nog een km of 15 tot 20 normaal door kunnen rijden tot het tankstation. Volgens mij ging er toen 50 liter in de tank (tankinhoud is bij mij ook 52 liter).
Handig om te weten, maar ik probeer het maar niet nog een keer.

Hiervoor had ik een polo met op papier een tank van 45 liter, maar daar heb ik regelmatig tussen de 47 en 50 liter ingepompt.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:43:
[...]

Je boordcomputer komt gewoon nooit overeen met de pomp omdat brandstof uitzet en krimpt (ja echt) afhankelijk van de buitentemperatuur. Daarom moeten pompen volgens mij ook geijkt worden bij bepaalde temperaturen, vanwege deze afwijking.
Ja en nee. Dat brandstof uitzet en krimpt klopt wel maar dat scheelt natuurlijk geen liters.. Zeker niet omdat de brandstof die je tankt over het algemeen dezelfde temperatuur heeft (ondergrondse tanks).
Zou fraai zijn als je in de zomer 10l meer mag afrekenen dan in de winter voor dezelfde energetische hoeveelheid :o

• PdeBie
Iemand wel eens een V40 gezien zonder de Volvo letters op het raampje achter? Is dat mooi?

Misschien dat ik het even ga photoshoppen. Kijken of het iets is voor mijn V40 straks

• FabiandJ
  • Niet online
Aight! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:23:
[...]

Ik weet dat hij na 23.000 een melding geeft van 'tijd voor reguliere service'. Is dat niet slecht voor je auto/olie om zo lang nog door te rijden?
Dat doen ze express als een soort van melding denk erom binnenkort moet je voor een beurt. Mijn vader is wel eens een paar duizend km door gegaan, niks aan de hand :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Reinier

\o/

PdeBie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:15:
Iemand wel eens een V40 gezien zonder de Volvo letters op het raampje achter? Is dat mooi?

Misschien dat ik het even ga photoshoppen. Kijken of het iets is voor mijn V40 straks
Ja, hier verderop in de straat, en op het volvoforum zijn er ook een paar. Ik vind het werkelijk geen gezicht :)

• GAIAjohan

Ik vind het niks
Afbeeldingslocatie: http://zmniejszacz.pl/zdjecie/131/255552_IMG_20140503_112256.jpg

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ook wel eens gezien en vind het ook geen gezicht.

Ziet er BMW-petje-achtig uit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51
Zonder de letters wordt het echt te kaal, en het raam begint dan te hoog vind ik :)

• PdeBie
ieuw nee. Dat is inderdaad niet mooi :+

Hoef ik het ook niet meer te photoshoppen.

Verwijderd

Cheezus schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:35:
[...]

Ja en nee. Dat brandstof uitzet en krimpt klopt wel maar dat scheelt natuurlijk geen liters.. Zeker niet omdat de brandstof die je tankt over het algemeen dezelfde temperatuur heeft (ondergrondse tanks).
Zou fraai zijn als je in de zomer 10l meer mag afrekenen dan in de winter voor dezelfde energetische hoeveelheid :o
Oh nee? Let maar eens op als het straks kouder wordt ........Jij denkt dat een tank die onder de grond zit net zo snel wisselt van temperatuur als een tank in je auto die in de zon/koude wind staat. Iedere auto die ik heb gehad met boordcomputer vertoonde hetzelfde probleem. Altijd afwijkingen die wisselen afhankelijk tijd van het jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 09:45 ]

• Ad-Blokker
  • Laatst online: 24-11 23:30
Bij mij gaat er ook echt geen 60 liter in de tank. Ik heb een keer hem bijna leeg gereden en toen ging er max 55 liter in. Verbruik is trouwens 1:13 in de Volvo 440 ;)

Verwijderd

in een woord: zieternietuit :9

Maar aangezien die foto van een Pool afkomstig is verbaast het me niet, inclusief de try-hard poging om er een 'mooie' filter overheen te gooien. Ter verduidelijking; ik heb niets tegen Polen maar die mensen weten echt niet wat een auto wel of niet mooier maakt...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 00:38 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28

-tom-562

Oliesjeik

m@fkeez schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
[...]

Het valt mij idd ook op dat volvo heel voorzichtig is met het nog te kunnen rijden aantal km. Ik heb 1 keer gehad dat de boordcomputer ineens van 30 km o.i.d. naar ---- ging. Daarna nog een km of 15 tot 20 normaal door kunnen rijden tot het tankstation. Volgens mij ging er toen 50 liter in de tank (tankinhoud is bij mij ook 52 liter).
Handig om te weten, maar ik probeer het maar niet nog een keer.

Hiervoor had ik een polo met op papier een tank van 45 liter, maar daar heb ik regelmatig tussen de 47 en 50 liter ingepompt.
Als mijn S80 van 30 km naar --- springt, dan zit er nog ruim 10 liter in :o Tenminste, volgens specificaties gaat er 85 liter in, en meestal tank ik zodra de BC op --- springt, en dan krijg ik er maar 75 liter in.

Vaak bu'j te bang!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:35:
[...]

in een woord: zieternietuit :9

Maar aangezien die foto van een Pool afkomstig is verbaast het me niet, inclusief de try-hard poging om er een 'mooie' filter overheen te gooien. Ter verduidelijking; ik heb niets tegen Polen maar die mensen weten echt niet wat een auto wel of niet mooier maakt...
Hij had matte verf op het zwarte deel van het raam gedaan of zo :')

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:31
Zijn er hier mensen die één van de nieuwere Volvo's rijden die zo'n mooi Ipad achtig scherm hebben? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. Lang niet altijd is een touchscreen systeem in de auto van goede kwaliteit of handig qua functies, dus ik ben erg benieuwd hoe men dat ervaart in de nieuwe Volvo's.

Waarschijnlijk zal het nieuwe interieur + dat scherm ook wel in de nieuwe versie van de V40 gaat komen, die eind volgend jaar / begin 2018 bekend gemaakt zal worden. Voor mij toch wel een soort van eis om weer een V40 te gaan leasen...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• MartijnAbel
Vamiddag de xenon in de V50 gezet. Hopen dat alles heel blijft! Heb er in iedergeval alles aan gedaan; DRL uit laten schakelen zodat PWM uitgeschakeld is en een eigen massadraad getrokken vanaf beide koplampen naar de min pool van de accu. Fingers crossed dat het me geen ruitenwissermotor of nog erger, ECM gaat kosten.

Ben wel meteen naar de garage gereden om de koplamp afstelling te controleren. Rechts stond perfect, links zelfs veel te laag. Dus die maar meteen goed af laten stellen. Ben ik anderen ook niet tot last tenminste.

Verwijderd

Dan maar eentje uit den oude doos, mistlampen op de bumper zijn verdwenen. Kreeg geen elanden gevonden in nederland.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2h8cuad.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12316307/1000/normal/ffab17323d8a5/alf3

En zie zijn grijns, zo zou ik de rest van mijn leven rondlopen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Haha wow, wat is het verhaal daar achter?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:27
Widow schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:36:
Haha wow, wat is het verhaal daar achter?
Hier nog wat info.

• BeefHazard
Juancho schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:33:
Zijn er hier mensen die één van de nieuwere Volvo's rijden die zo'n mooi Ipad achtig scherm hebben? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. Lang niet altijd is een touchscreen systeem in de auto van goede kwaliteit of handig qua functies, dus ik ben erg benieuwd hoe men dat ervaart in de nieuwe Volvo's.

Waarschijnlijk zal het nieuwe interieur + dat scherm ook wel in de nieuwe versie van de V40 gaat komen, die eind volgend jaar / begin 2018 bekend gemaakt zal worden. Voor mij toch wel een soort van eis om weer een V40 te gaan leasen...
Ik maak heel wat kilometers in de nieuwe XC90 T8. Dat scherm werkt fantastisch. In tegenstelling tot veel andere merken, is dit niet zomaar een resistief scherm. Het is een LCD dat net zo strak is als je smartphone en zelfs nog veel gevoeliger is kwa touch. Door de IR-sensoren van Volvo kun je het scherm namelijk ook met een handschoen gebruiken en je hoeft het scherm zelfs niet eens écht aan te raken. De indeling is logisch en er is heel duidelijk over nagedacht. Alles dat je als bestuurder moet kunnen veranderen in een oogopslag zit op je bestuurdersdisplay en is te bedienen met de knoppen op je stuur. Temperatuur vinden sommige mensen heel jammer dat dat niet meer via een knopje geregeld kan worden, maar ik mis het niet. Het scherm werkt intuitief zat en als je gewoon tegen de stembediening zegt "Ik heb het koud' dan wordt het vanzelf warm.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:31
Bedankt voor de info! Het scherm zag er ook erg strak uit, en hoopte dan ook dat het qua functionaliteit ook eindelijk eens een scherm is waar over na is gedacht... Blijkbaar is dat zo :)

Voor mij is het dan hopen dat de nieuwe V40 straks ergens in 2018 ook een optie kan zijn (los van of het uberhaubt een mooie auto gaat worden, gaat flink op de schop volgens mij)...Lijkt me dat het dat scherm iig wel overzetten in de V40 ook.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 21:55
Gisteren sprong het check engine lampje van mijn v40 d2 uit december 2015 aan. Er staat net onder de 20k op de teller.

Verder rijdt hij nog normaal, maar uiteraard de garage gebeld. Die hebben helaas pas komende week de tijd om hem uit te lezen.

Is dit iets wat vaker voorkomt? Bij mijn Fiesta diesel had ik het ook en was dit de egr klep, maar dat lijkt me erg snel bij een nieuwe auto. Daar kreeg ik van mijn garage het advies om "wat minder zuinig te rijden", maar bij de v40 volg ik redelijk het schakel advies en rij dus veel tussen de 1600 en 2000 rpm.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 18:17

Joostk

Barkrukprofeet

Oke als je nooit boven de 2000rpm rijdt, krijg je mooi een hoop roet ophoping.
Kan zomaar zijn dat er een EGR klep of iets aangekoekt met roet zit.

• GAIAjohan
SndBastard schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:35:
Gisteren sprong het check engine lampje van mijn v40 d2 uit december 2015 aan. Er staat net onder de 20k op de teller.

Verder rijdt hij nog normaal, maar uiteraard de garage gebeld. Die hebben helaas pas komende week de tijd om hem uit te lezen.

Is dit iets wat vaker voorkomt? Bij mijn Fiesta diesel had ik het ook en was dit de egr klep, maar dat lijkt me erg snel bij een nieuwe auto. Daar kreeg ik van mijn garage het advies om "wat minder zuinig te rijden", maar bij de v40 volg ik redelijk het schakel advies en rij dus veel tussen de 1600 en 2000 rpm.
Het schakeladvies is voor de milieulobby, niet voor de motor. Soms moet je de auto gewoon even goed uitlaten..

• J0YR1D3R
  • Niet online

Bekend probleem, rijstijl maakt niet uit. Gewoon mee naar de dealer , die zal hem eerst resetten. Melding komt vanzelf weer terug, daarna gaan ze wat aangepaste onderdelen vervangen.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 21:55
Dat dacht ik al. Vwb rijstijl, afentoe laat ik hem wel eens wat feller uit als ik richting een Duitse klant ga, maar mijn 40km woon werk traject is vooral 87 in z'n 5 en 110 in z'n 6 (cruize control junkie). Dat de motor dan na een paar jaar roet opbouw heeft snap ik, maar na 20k leek me dat wat snel...

Hoe dan ook, na volgende week op vakantie dus ik hoop dat het een snelle fix is.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
SndBastard schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:28:
Dat dacht ik al. Vwb rijstijl, afentoe laat ik hem wel eens wat feller uit als ik richting een Duitse klant ga, maar mijn 40km woon werk traject is vooral 87 in z'n 5 en 110 in z'n 6 (cruize control junkie). Dat de motor dan na een paar jaar roet opbouw heeft snap ik, maar na 20k leek me dat wat snel...

Hoe dan ook, na volgende week op vakantie dus ik hoop dat het een snelle fix is.
Is een bekend probleem bij de d2's. Minder zuinig rijden is de enige optie.. Per 2 weken 1x de motor warmrijden, en met 3500 toeren schoonblazen (110 in z'n 3 oid)

De EGR raakt gewoon verstopt. Je hebt fabrieksgarantie, en krijgt elke keer een nieuwe, maar elke 2 weken schoonrijden zou mogelijk voldoende moeten werken.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 10:45
ErgoStijn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

Is een bekend probleem bij de d2's. Minder zuinig rijden is de enige optie.. Per 2 weken 1x de motor warmrijden, en met 3500 toeren schoonblazen (110 in z'n 3 oid)

De EGR raakt gewoon verstopt. Je hebt fabrieksgarantie, en krijgt elke keer een nieuwe, maar elke 2 weken schoonrijden zou mogelijk voldoende moeten werken.
Of gewoon je display in de rode sportstand zetten dan krijg je pas bij 3500 toeren het schakeladvies.

>:)

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
bacardicoconut schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Of gewoon je display in de rode sportstand zetten dan krijg je pas bij 3500 toeren het schakeladvies.

Wij hebben een Volvo V60 D3 (automaat), is het zo dat als je het thema wijzigt van ECO naar bijvoorbeeld Performance dat hij dan ook werkelijk anders schakelt/reageert, en dus onzuiniger rijdt?

• PdeBie
Nee, is puur visueel

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:11
bacardicoconut schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Als je het gas vol in trapt dan geeft hij pas aan dat je op moet schakelen zodra je in het rood komt (5000 toeren oid) :+

Maar als je dan weer constante snelheid rijdt, 90 in de 5 (1700 toeren oid) dan zegt ie dat ik omhoog moet schakelen..

• KabalA!
  • Laatst online: 29-11 17:00

KabalA!

[ No-Life ]

Die van mij is van December 2015 en ik kreeg rond de 37.000 ook deze melding. Kon toen gelukkig dezelfde dag terecht en het probleem was een vieze lambdasonde. Ze hebben hem toen meteen even schoongemaakt en iets in de instelling van de regeneratie cyclus veranderd.
Als het goed is zou het nu niet meer terug moeten komen... we gaan het zien :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• iRobert
Tankiej schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

Als je het gas vol in trapt dan geeft hij pas aan dat je op moet schakelen zodra je in het rood komt (5000 toeren oid) :+

Maar als je dan weer constante snelheid rijdt, 90 in de 5 (1700 toeren oid) dan zegt ie dat ik omhoog moet schakelen..
Bij mijn huidige D2 (2013) ligt dat op 3500 toeren als ik vol het gas in trap :)

• Tankiej
bacardicoconut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Bij mijn huidige D2 (2013) ligt dat op 3500 toeren als ik vol het gas in trap :)
Huh, zo vroeg? Mijn D2 2013 kan gewoon door tot 5k..

• iRobert
Tankiej schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Huh, zo vroeg? Mijn D2 2013 kan gewoon door tot 5k..
Ja hij kan tot 5.000 maar vanaf 3.500 geeft hij het schakeladvies, daarboven gebeurd ook niet zoveel meer.

• Tankiej
bacardicoconut schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Ja hij kan tot 5.000 maar vanaf 3.500 geeft hij het schakeladvies, daarboven gebeurd ook niet zoveel meer.
Apart, die van mij pas als ie echt niet verder kan als ik het gas vol in trap.
Maar hij doet niet zoveel meer dan inderdaad, dus veel nut heeft het ook niet om verder te gaan na 3500 toeren :+

• fredkroket
  • Niet online
Gisteren weer eens in een MY14 V40 van een vriend van me gereden; wat zit daar toch een lekkere versnellingspook in. Sinds MY15 hebben ze de pook veranderd; dat is wat mij betreft een achteruitgang.

Verwijderd

Vanaf 3500 doet die niks meer, ja dat wordt tegenwoordig elektronisch ingebouwd. Beetje jammer. Bij mijn Turbo begint het rode gebied pas bij 6000. Niet dat ik dat ooit doe hoor.

Verwijderd

Dat was vroeger wel anders, bij een 960 automaat had je de S stand. Als je die inschakelde schakelde die later en in veel hogere toeren. En als je het uitschakelde netjes rond de 3500 max ook bij kickdown.

Ideaal om brandstof te besparen, als dat uberhaupt kan bij een 2.5 of 3 liter 6 cilinder haha.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:38:
Vanaf 3500 doet die niks meer, ja dat wordt tegenwoordig elektronisch ingebouwd. Beetje jammer. Bij mijn Turbo begint het rode gebied pas bij 6000. Niet dat ik dat ooit doe hoor.
Dat de fun bij zo'n diesel bij 3500 tpm eindigt is een gewoon eigenschap van de motor, toch? Daar is niets elektronisch aan.
Pagina: 1 ... 34 ... 140 Laatste