Gewoon bij Bosch bestellen via een Bosch punt, AEP in Eindhoven bijvoorbeeld.Youk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:
Iemand enig idee waar je een idle air control valve voor een deftige prijs kunt kopen?
Het gaat over dit ding:
[afbeelding]
Bosch: 0 280 140 542
Volvo: 9454745
Is voor mijn 850 2.0 20 klepper (10 klepper zou een andere versie hebben), deze wordt ook nog gebruikt in S/V/C70 en nog enkele andere modellen.
De mijne zat vast, door te reinigen wel terug los gekregen, maar ik meet geen weerstand over de pinnen, dus ik vrees dat het intern niet goed meer is.
Had er één besteld nieuw voor ongeveer €230 krijg ik bericht dat het niet te leveren is en dat ik mijn geld terug krijg.
Imitiatie niet aan beginnen.
Bosch heeft zijn prijzen omhoog gegooid, daardoor leveren veel bedrijven dat spul niet meer. Toevallig bij bogijn besteld?
Maar mijn tip, haal hem van een sloper. Ook op de 960 2.5/3.0 liter modellen zitten ze en de S/V70 opvolgers van de 850 en op de Renault Safrane. Stiekem hebben Volvo en Renault meer gemeen dan je denkt
Het probleem met imitatie, en het komt absoluut niet uit dezelfde fabriek bij Bosch imitatie, bij motormanagement is dat het allemaal heel nauwkeurig komt. Imitatie geeft altijd problemen, had een LMM imitatie op mijn geimporteerde volvo 740 turbo, verbruik steeg als een malle. Originele 2e hands erop en de auto loopt weer als nieuw. Het is een precisieonderdeel, waar Bosch engineers jaren op gewerkt, dat maakt eoa Chinees niet even goed na met dezelfde specificaties. We hebben het niet over een remschijf of een remklauw of een draagarm.
En meestal is het reinigen van dit onderdeel voldoende, ze zitten in het carterontluchting stuk, Komt veel olie voorbij dit ding, koekt helemaal vast. 10x volspuiten met remmenreiniger, leeg laten lopen en ding doet het weer als een zonnetje. Spreek uit ervaring.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 10:50 ]