Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:
Iemand enig idee waar je een idle air control valve voor een deftige prijs kunt kopen?

Het gaat over dit ding:
[afbeelding]

Bosch: 0 280 140 542
Volvo: 9454745

Is voor mijn 850 2.0 20 klepper (10 klepper zou een andere versie hebben), deze wordt ook nog gebruikt in S/V/C70 en nog enkele andere modellen.

De mijne zat vast, door te reinigen wel terug los gekregen, maar ik meet geen weerstand over de pinnen, dus ik vrees dat het intern niet goed meer is.

Had er één besteld nieuw voor ongeveer €230 krijg ik bericht dat het niet te leveren is en dat ik mijn geld terug krijg. :-(
Gewoon bij Bosch bestellen via een Bosch punt, AEP in Eindhoven bijvoorbeeld.

Imitiatie niet aan beginnen.

Bosch heeft zijn prijzen omhoog gegooid, daardoor leveren veel bedrijven dat spul niet meer. Toevallig bij bogijn besteld?

Maar mijn tip, haal hem van een sloper. Ook op de 960 2.5/3.0 liter modellen zitten ze en de S/V70 opvolgers van de 850 en op de Renault Safrane. Stiekem hebben Volvo en Renault meer gemeen dan je denkt :+

Het probleem met imitatie, en het komt absoluut niet uit dezelfde fabriek bij Bosch imitatie, bij motormanagement is dat het allemaal heel nauwkeurig komt. Imitatie geeft altijd problemen, had een LMM imitatie op mijn geimporteerde volvo 740 turbo, verbruik steeg als een malle. Originele 2e hands erop en de auto loopt weer als nieuw. Het is een precisieonderdeel, waar Bosch engineers jaren op gewerkt, dat maakt eoa Chinees niet even goed na met dezelfde specificaties. We hebben het niet over een remschijf of een remklauw of een draagarm.

En meestal is het reinigen van dit onderdeel voldoende, ze zitten in het carterontluchting stuk, Komt veel olie voorbij dit ding, koekt helemaal vast. 10x volspuiten met remmenreiniger, leeg laten lopen en ding doet het weer als een zonnetje. Spreek uit ervaring.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 18:04
MartijnAbel schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Benzine/diesel? Welk type motor en inhoud?
Het is een benzine, T4.

Vandaag bij de dealer geweest, de luchtmassa sensor is defect. Gelijk besteld en deze wordt komende week ingebouwd, want ik heb de auto toch niet nodig. Het blijft opletten, want zo heel snel is de auto niet meer, werd zelfs door een twingo bij het stoplicht eruit gereden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vanaf vandaag wordt Nederland een Volvo rijder rijker.
Ik heb een nieuwe leaser mogen bestellen: V40 D2 Nordic+ 2017 in het wit.
Nu nog een paar weken wachten... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigf00t schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 01:30:
[...]

Dan valt die offerte van 300 euro toch wel mee? Het scheelt maar zo'n 120 euro met die zonneschermen, wat het naar mijn mening ook net niet is (ik heb ervaring met de originele Volvo sunblinds). Volgens mij zag ik in een eerdere post ook voorbij komen dat je de auto langere tijd wilde gaan rijden. Lijkt me dan een goede investering, mooie strakke folie in de juiste tint/kleur :)
Als mijn hele serre met een tiental m2 glas €600,- kost, vind ik €300,- voor een paar kleine ruitjes fors. Jammer genoeg doet dat bedrijf weer geen auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jouw serre heeft waarschijnlijk grote vierkante ramen. Een auto heeft kromme ramen met onhandige hoeken en om het goed te doen bij portieren moet je eigenlijk het raam er uit halen.

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 30-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:05
De enige auto van de laatste 30 jaar die rechte ramen had was volgens mij de oer Fiat Panda..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad.. zelfs de originele Dacia Logan blijkt bolle ramen te hebben als je goed kijkt en dat is toch wel de meest vierkante auto uit recente jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn vriendjes uit het Volvotopic gek zijn op foto's; sinds dit weekend 17'' R velgen:
(beetje crappy telefoonfotoplushevigecompressie, zal wel een keer wat mooiere maken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7es0SJU6laDUvn5G5tWtJj5F/full.png

Dit was het voorheen:
Afbeeldingslocatie: https://i917.photobucket.com/albums/ad13/Klavotsch/WP_20140812_001_zps85h4w34b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

Wok

Dakloos...

V70 gekocht! :) (niet voor mij, maar voor een oud-collega die voor zichzelf gaat beginnen)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8222/29060753240_0b0d21de65_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7755/29060753180_55e907b812_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8545/29060753120_598ffe4c9b_z.jpg

Een D5 uit 2002 (dus volgend jaar op de zaak tegen 35% bijtelling over 3K).

387K km op de teller, maar het ding is echt nog heul erg netjes voor de leeftijd, prijs en km-stand. Boekjes aanwezig en ingevuld t/m 375K km. Verkopende partij zou ik na vanavond ook bij iedereen aan durven te raden: heel open en eerlijk, geen gel*l of gedraai, bood uit eigen initiatief al aan om de auto nog even op de brug te zetten zodat we ook aan de onderkant konden kijken.

Paar dingetjes opgemerkt na de proefrit en die zaken worden nog hersteld en we gingen met een goed gevoel weer huiswaarts. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mooi ding! 8)

Ik kwam erachter bij m'n belastingaangifte dat die bijtelling tegen dagwaarde voortaan aangepast is, waar je vreemd genoeg totaal niets over gehoord hebt. :X Namelijk dat de Belastingdienst de bijtelling anders ziet als de werkelijke kosten hoger zijn dan de 35% van de dagwaarde. Dat noemen ze voortaan (of ja: sinds vorig jaar kennelijk) "excessief gebruik" en ben je verplicht om de werkelijke kosten als bijtelling te hanteren ipv de dagwaarde. In het geval van die V70 is het dus niet meer 1000 Euro als bijtelling (35% van die 3000 Euro dagwaarde), maar bijvoorbeeld 4000 Euro als dat de totale kosten zijn van je auto (brandstof, onderhoud, afschrijving, en sommigen beweren dat je wegenbelasting er ook bij op mag tellen maar dat lijkt me kwats). Vervelend regeltje waar de Belastingdienst de youngtimer-rijders dus extra mee naait. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ze verzinnen altijd iets. Daarom denk ik ook niet dat de 40 jaar oldtimerregeling lang leven beschoren houdt. Als eenmaal al die bakken 40 jaar zijn ipv 25 doen de meeste het nog steeds prima en maken ze er binnen een paar jaar 50 jaar van.

Ik heb om die reden nu 3 auto's.

Een auto in de overgangsregeling voor 120 euro per jaar en 4,75 oldtimerverzekering
Een auto die onze hoofdauto is voor volle mep qua belasting en verzekering
En een auto voor de 3 wintermaanden dat ik niet met de overgangsregeling auto mag rijden. 3 maanden volle mep en ook deelt dezelfde verzekering als de auto in de overgangsregeling.
(
2 auto's zijn 30 jaar, dus daar heb ik maar om het jaar APK voor. De ander jaarlijks.

Onderhoud is nihil aan kosten omdat ik alles zelf doe en de onderdelen uit Duitsland en soms bij Bogijn/Winparts vandaan laat komen.

Alle 3 de auto's zitten in de 1450-1550 gewichtsklasse a 72 euro in de maand. Dit is op jaarbasis voor 2 auto's 1728 euro. En per auto 864 euro.

Wat ik nu betaal is 864+120+24 (kosten schorsing)=1008.

Toch een besparing van 720 euro. De verzekering tel ik niet mee, omdat we voorheen 2 auto's hadden en die verzekering wissel ik nu tussen auto 2 en 3. Ook APK tel ik niet mee, want hoef maar om de 2 jaar APK en heb de ene in het ene en de andere in het volgende jaar staan.

En van die 700 euro besparing doe ik makkelijk al het onderhoud van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HerZon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:28:
Ik heb afgelopen week ook een nieuwe besteld: V40 Nordic+ D3 GearTronic in Mussel Blue. Ik kijk echt alweer uit naar het rijden met een automaat *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
HerZon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:28:
Hoi mede-D2 rijder :w

Hier een V40 D2 Nordic+ Luxury in Mussel Blue.
Heb je nog wat leuke opties erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Even een samenvoeging uit het "show je auto" topic van de bezigheden van gisteren :D

Wassen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PDb0MOi.jpg

Kleien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFOe2TX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hfe10HH.jpg

Paintcleaner:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CcvLPfV.jpg

Polish:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fsk9WzT.jpg

En de wax:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NJLnl1p.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9I94OZy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Vy28d2.jpg

Ik ben tevreden in iedergeval :D alleen van de steenslag op de voorkant kun je wel janken als je auto zo schoon wordt :p dat wordt dus even bijstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor. Ik ook afgelopen weekend en dan sta ik thuis fijn onder eikenbomen waar met dit weer van die fijne plak uit komt. :X Dweilen met de kraan open dus. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Hoi mede-D2 rijder :w

Hier een V40 D2 Nordic+ Luxury in Mussel Blue.
Heb je nog wat leuke opties erop?
Ik vond de auto al zo compleet, dat er alleen een sleurhutten knobbel bij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:41
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Is toch echt een vak. Heb toevallig van het voorjaar mijn serre met warmtewerende folie (werkt overigens perfect) geplakt. 1 raam zelf gedaan, drama! Daarna toch snel een vakman laten plakken. Heb geen zin om met verfrommelde folie op een nette auto rond te rijden. Goed of niet, maar niet half.
Ik krijg net een mail van het volvov70 forum dat er zaterdag a.s. een meeting is in Groessen bij Arnhem. Onderdeel van de meeting is ruiten tinten tegen aantrekkelijke tarieven (opgave verplicht). Wellicht iets om te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Even melden hier. Vanaf gisteren rijd ik een V60 D6 Plugin-Hybride.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:49:
[...]

Ik krijg net een mail van het volvov70 forum dat er zaterdag a.s. een meeting is in Groessen bij Arnhem. Onderdeel van de meeting is ruiten tinten tegen aantrekkelijke tarieven (opgave verplicht). Wellicht iets om te overwegen?
Zou mooi zijn was het niet dat ik zaterdag andere verplichtingen heb en Arnhem ook niet echt om de hoek is voor me. Maar leuk dat je meedenkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Ik heb afgelopen week ook een nieuwe besteld: V40 Nordic+ D3 GearTronic in Mussel Blue. Ik kijk echt alweer uit naar het rijden met een automaat *O* .
Gefeliciteerd! Verder nog leuke opties erbij? Wat is de levertijd?

Mijn V40 Cross Country Nordic+ D3 in Luminous Sand is er over anderhalve maand... Kan ook niet wachten!

Hoofdzakelijke opties die ik extra heb: afneembare trekhaak, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 02-09-2016 13:52 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb maar 3 opties genomen:

501 Digitale Audio Broadcasting - DAB+
424 12 Volt aansluiting in bagageruimte
298 Neerklapbare rugleuning passagierstoel

Met DAB+ nu in diverse auto's ervaring; als het werkt is het geluid echt helderder\voller. Ik had nog ruimte in het budget voor een trekhaak, maar die laat ik monteren als ik volgend jaar ook bijtelling ga betalen. Ik zit nog even in twijfel, dus heb hem nog niet direct laten monteren. De 2 andere opties zijn genomen voor als ik wel bij ga tellen, maar dat zijn de kosten verder niet.

Afwerking aan de binnenkant is P92G Linne T-Tec Charcoal-Blond/Blond-City Weave.

Levering is denk ik ergens in november (ervaring van eerdere jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Just curious: waarom zou je een 12V aansluiting in je kofferbak willen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

voor de koelbox voor koud bier ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:43:
Dit:
Tylen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:52:
voor de koelbox voor koud bier ;).
Vind het gewoon ideaal. De koelbox gaat toch vaak mee op vakantie en dan is het wel zo prettig als we met een gekoelde box aankomen :).

Verder zou ik er nog een achter dashcam aan kunnen knopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb die ook erbij. Gewoon omdat het maar een paar cent kost en het inderdaad handig is voor een koelbox of om iets in de kofferbak aan het laden te leggen terwijl je onderweg bent. Zo'n typisch dingetje dat niet nodig is maar wellicht ooit wel handig en het kost toch zo goed als niets. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
PdeBie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:43:
Wij hebben het in onze V60 niet toegevoegd en baalde daar flink van afgelopen vakantie omdat het snoertje van de koelbox te kort is voor het midden-console..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Iemand die weet hoe je de regensensor en cruise control altijd aanhoud? Nu moet ik elke rit alles weer aanzetten :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:21:
Iemand die weet hoe je de regensensor en cruise control altijd aanhoud? Nu moet ik elke rit alles weer aanzetten :(
Niet :) Welkom bij Volvo, je gaat nog wel meer dingen tegen komen. Al aan dichte achterdeuren staan trekken terwijl je geparkeerd bent en je het contact hebt uit gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
TweakTweet schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:31:
[...]

Wij hebben het in onze V60 niet toegevoegd en baalde daar flink van afgelopen vakantie omdat het snoertje van de koelbox te kort is voor het midden-console..
Heeft een v60 dan niet 1 voor de achter passagiers?!

Zelfs een c30 heeft dat.. ik heb dan niet 1 in de kofferbak.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 02-09-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

J0YR1D3R schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:06:
[...]

Niet :) Welkom bij Volvo, je gaat nog wel meer dingen tegen komen. Al aan dichte achterdeuren staan trekken terwijl je geparkeerd bent en je het contact hebt uit gedaan? :P
Ja. Maar dat is toch een instelling in de boardcomputer? Of vergis ik mij nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 28-09 18:28

-Stef-

Slainthe!

Yamy_Daffy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:56:
Mijn vrouw wil nu na de V50 2.4i met automaat liever geen handbak meer.

Had hiervoor ook nog nooit met een automaat gereden.

Wij vinden het een heerlijke luxe om niet meer te hoeven schakelen.
Ik gebruik mijn GT nog regelmatig om handmatig te schakelen hoor. De Volvo bak staat nou niet echt bekend om zijn doelmatige schakelgedrag. Even snel inhalen op de snelweg of een berg op/af (m.n. buitenland), dan zet ik de automaat in handmatig omdat ie anders compleet verkeerd (te hoog) zit. Je voelt het verschil direct, als je sportier optrekt.

Maar goed, een Volvo is geen scheurijzer en rijdt inderdaad (helemaal met en automaat) comfortabel.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:23:
[...]

Ja. Maar dat is toch een instelling in de boardcomputer? Of vergis ik mij nou?
Je kunt 2 settings kiezen. Automatisch deuren op slot aan of uit. Bij aan sta je aan een dichte deur te trekken bij contact uit maar gaan je deuren wel op slot als je gaat rijden. Je kunt handmatig de boel ontgrendelen wanneer je uit stapt. Je kunt het ook uit zetten, maar dan gaan je deuren niet op slot en kan elke idioot voor het stoplicht je deur open trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
GAIAjohan schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:18:
[...]

Heeft een v60 dan niet 1 voor de achter passagiers?!

Zelfs een c30 heeft dat.. ik heb dan niet 1 in de kofferbak.
Ja die zit er tussen de voorstoelen alleen ook daar kan de kabel niet bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook leuk. Hard muziek luisteren, uitstappen en je vrouw pakt een paar uur later de auto en de muziek staat nog steeds snoei hard en niet terug naar een basis stand. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: heeft een V60 Momentum T3 niet standaard van die verchroomde sierstukken op de 2 uitlaten? Ik mis die namelijk op de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

J0YR1D3R schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:56:
[...]

Je kunt 2 settings kiezen. Automatisch deuren op slot aan of uit. Bij aan sta je aan een dichte deur te trekken bij contact uit maar gaan je deuren wel op slot als je gaat rijden. Je kunt handmatig de boel ontgrendelen wanneer je uit stapt. Je kunt het ook uit zetten, maar dan gaan je deuren niet op slot en kan elke idioot voor het stoplicht je deur open trekken.
Ja idd.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:23:
[...]

Ook leuk. Hard muziek luisteren, uitstappen en je vrouw pakt een paar uur later de auto en de muziek staat nog steeds snoei hard en niet terug naar een basis stand. >:)
Viel mij ook al op ja :(.

Heb er nog 1. De ruitenwissers gaan niet naar rust stand als je de auto uit doet maar blijven gewoon staat waar ze zijn op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:46:
Vraagje: heeft een V60 Momentum T3 niet standaard van die verchroomde sierstukken op de 2 uitlaten? Ik mis die namelijk op de mijne.
V60 D3 Summum had het iig niet, mocht dat helpen.

M'n vader had laatst deze storing in z'n XC70 D3:

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8384/29311306612_c8fbeb5476_c.jpg

Was weg nadat hij de auto aan en uit had gezet. De Volvo kon ook niet meer harder dan 70km/h. Hij is ermee langs de Volvo dealer geweest en die zeiden dat het een eenmalige softwarestoring was. Nu weet ik dat de Geartronics niet de beste automaten op de markt zijn, dus moeten we ons zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tylen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 07:03:
[...]

Ja idd.

[...]

Viel mij ook al op ja :(.

Heb er nog 1. De ruitenwissers gaan niet naar rust stand als je de auto uit doet maar blijven gewoon staat waar ze zijn op dat moment.
Ik weet geen enkel merk dat de ruitenwissers naar ruststand zeer als je spontaan contact uit zet..
Vag, GM, Ford, psa.. misschien dat Fiat het doet. Die hadden in de tijd van de vTempra en Bravo/Brava heel aparte snelle wissers iig.. die ook in 'normale' stand altijd even stopten.

Bij de Volvo vind ik alleen het dubbel aanschakelen van de cc lastig

Het extra lampje op het dash voor een werkende aanhanger verlichting vond ik fantastisch.

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 03-09-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Knul schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:27:
[...]

V60 D3 Summum had het iig niet, mocht dat helpen.

M'n vader had laatst deze storing in z'n XC70 D3:

[afbeelding]

Was weg nadat hij de auto aan en uit had gezet. De Volvo kon ook niet meer harder dan 70km/h. Hij is ermee langs de Volvo dealer geweest en die zeiden dat het een eenmalige softwarestoring was. Nu weet ik dat de Geartronics niet de beste automaten op de markt zijn, dus moeten we ons zorgen maken?
Geen zorgen maken maar met die kilometerstand zou ik wel ervoor kiezen om de bak eens te laten flushen. En dan geen olie verversen zoals de dealer zou doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Joopieboy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:44:
[...]

Geen zorgen maken maar met die kilometerstand zou ik wel ervoor kiezen om de bak eens te laten flushen. En dan geen olie verversen zoals de dealer zou doen.
Bak is al geflushed bij ~160k, de olie die eruit kwam was nog mooi helder. Waarschijnlijk is ie dus al een keer eerder geflushed.

Bij onze V60 met vergelijkbare km stand kwam het er een heel stuk donkerder uit. Maar thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Knul schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:52:
[...]

Bak is al geflushed bij ~160k, de olie die eruit kwam was nog mooi helder. Waarschijnlijk is ie dus al een keer eerder geflushed.

Bij onze V60 met vergelijkbare km stand kwam het er een heel stuk donkerder uit. Maar thanks voor je antwoord!
Goed dat dat al gebeurd is. Kan idd met die type bak dat ie het af en toe niet snapt. Dealer onderhouden en ook voorzien van de laatste service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Yes en yes :) ding staat de laatste tijd vaak genoeg in de garage, m'n vader heeft DAB+ en een achteruitrijcamera in laten bouwen maar dat ging verre van soepel :X geloof dat ie er 5x mee terug moest. Beeld is nog steeds vercrackt van de camera, alsof je breedbeeld kijkt op een 4:3 tv. Volgens de garage kan het ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
-Stef- schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:25:
[...]

Ik gebruik mijn GT nog regelmatig om handmatig te schakelen hoor. De Volvo bak staat nou niet echt bekend om zijn doelmatige schakelgedrag. Even snel inhalen op de snelweg of een berg op/af (m.n. buitenland), dan zet ik de automaat in handmatig omdat ie anders compleet verkeerd (te hoog) zit. Je voelt het verschil direct, als je sportier optrekt.

Maar goed, een Volvo is geen scheurijzer en rijdt inderdaad (helemaal met en automaat) comfortabel.
Ik deel die ervaring eigenlijk totaal niet.

Enige keer dat ik hem handmatig zet is met een caravan een berg op of af in het buitenland.
Door het gas juist te doseren weet ik eigenlijk precies wanneer de GT op of terug schakelt.

Ook hoe snel je het gas in trapt heeft daar invloed op.

Je moet hem inderdaad leren aanvoelen maar zodra je dat doet weet je precies wat de automaat gaat doen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

GAIAjohan schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:42:
[...]

Ik weet geen enkel merk dat de ruitenwissers naar ruststand zeer als je spontaan contact uit zet..
Vag, GM, Ford, psa.. misschien dat Fiat het doet. Die hadden in de tijd van de vTempra en Bravo/Brava heel aparte snelle wissers iig.. die ook in 'normale' stand altijd even stopten.

Bij de Volvo vind ik alleen het dubbel aanschakelen van de cc lastig

Het extra lampje op het dash voor een werkende aanhanger verlichting vond ik fantastisch.
Audi doet dit sowieso en volgens mij VW ook. Lampje aanhanger heeft VAG ook.

Net weer een raar ding ontdekt (ja sorry als ik bezig ben blijf ik gaan ;)).

Auto ingeparkeerd met de neus tegen een bosjes. Parkeersensoren werken helemaal goed. Rijd ik weg, zet de auto in achteruit gaat alsnog die voor-parkeersensor flatlinen. Duhh hij staat toch in achteruit....

Ik had een premium gevoel bij Volvo maar dat is eigenlijk helemaal weg momenteel. Het zijn net eventjes die kleine dingen die het af hadden kunnen maken.

Edit: Twee puntjes positiviteit. Als je de achterklep opend gaan de achterlichten aan. En de radio blijft aan totdat je de deur open doet (wel raar dat dat wel blijft werken maar de ruitenwissers naar rust niet ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 04-09-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
[...]

Voor de goede vrede in de vakantie heb ik hem daar maar even uitgezet na een weekje :). Maar zo herkenbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:02:
[...]

Audi doet dit sowieso en volgens mij VW ook. Lampje aanhanger heeft VAG ook.

Net weer een raar ding ontdekt (ja sorry als ik bezig ben blijf ik gaan ;)).

Auto ingeparkeerd met de neus tegen een bosjes. Parkeersensoren werken helemaal goed. Rijd ik weg, zet de auto in achteruit gaat alsnog die voor-parkeersensor flatlinen. Duhh hij staat toch in achteruit....

Ik had een premium gevoel bij Volvo maar dat is eigenlijk helemaal weg momenteel. Het zijn net eventjes die kleine dingen die het af hadden kunnen maken.

Edit: Twee puntjes positiviteit. Als je de achterklep opend gaan de achterlichten aan. En de radio blijft aan totdat je de deur open doet (wel raar dat dat wel blijft werken maar de ruitenwissers naar rust niet ;))
Dat van die ruitenwissers ben ik alleen maar blij mee. In de winter bij vorst zet ik zo'n folie die eigenlijk tegen zon is onder de ruitenwissers en houdt die op zijn plek met de ruitenwissers. Scheelt weer krabben en ruitenwissers vriezen niet vast. Elk nadeel heb zijn voordeel. (Rip Cruijff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:05:
[...]

Ik deel die ervaring eigenlijk totaal niet.

Enige keer dat ik hem handmatig zet is met een caravan een berg op of af in het buitenland.
Door het gas juist te doseren weet ik eigenlijk precies wanneer de GT op of terug schakelt.

Ook hoe snel je het gas in trapt heeft daar invloed op.

Je moet hem inderdaad leren aanvoelen maar zodra je dat doet weet je precies wat de automaat gaat doen.
Ik heb bewust een schakelbak, juist vanwege caravan. Vaak blijf je met een automaat tussen 2 schakelingen heen en weer hobbelen en berg af is een drama met een automaat. Remt van geen meter op de motor en worden je remmen "lekker" warm. Gevaarlijk en slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:35:
[...]

Ik heb bewust een schakelbak, juist vanwege caravan. Vaak blijf je met een automaat tussen 2 schakelingen heen en weer hobbelen en berg af is een drama met een automaat. Remt van geen meter op de motor en worden je remmen "lekker" warm. Gevaarlijk en slijtage.
Dat is reinste onzin. Prima mee te rijden met automaat in de bergen. Oke dat de chauffeur het niet kan is uiteraard een ander verhaal. En ik heb geen idee hoe een automaat in de goedkopere Volvo range het precies doet.

Maar een Japanse Aisin Wagner automaatbak zoals de AW-71 in de 700/900 turbo's. Of zijn doorontwikkelde opvolgers in de 960, 850 en V70n zijn probleemloos mee in de bergen te rijden. Gewoon terugschakelen berg omlaag kan prima met een automaat. Onlangs 3000km door Noorwegen getourd.

Ben geen pro automaat of handbak, heb beide voor de deur staan. Maar dat in bergen niet goed te rijden is met een automaat was misschien rechtsgeldig in de jaren 70 met die primitieve automaten toen. Maar de laatste 30 jaar al zeker niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:43:
[...]

Dat is reinste onzin. Prima mee te rijden met automaat in de bergen. Oke dat de chauffeur het niet kan is uiteraard een ander verhaal. En ik heb geen idee hoe een automaat in de goedkopere Volvo range het precies doet.

Maar een Japanse Aisin Wagner automaatbak zoals de AW-71 in de 700/900 turbo's. Of zijn doorontwikkelde opvolgers in de 960, 850 en V70n zijn probleemloos mee in de bergen te rijden. Gewoon terugschakelen berg omlaag kan prima met een automaat. Onlangs 3000km door Noorwegen getourd.

Ben geen pro automaat of handbak, heb beide voor de deur staan. Maar dat in bergen niet goed te rijden is met een automaat was misschien rechtsgeldig in de jaren 70 met die primitieve automaten toen. Maar de laatste 30 jaar al zeker niet meer.
Geen onzin. Jouw mening. ;) Ik vind het helemaal niets. De laatste automaat was bij mijn ouders thuis in een Toyota en ik vond het niets met een sleurhut. Maar ik ben sowieso wars van het suffe rijden met een automaat. Proefrit met een V70 was ik na 10 minuten alweer terug en dat was nog maar in ons polderland. Alleen in de file vind ik het fijner, voor de rest helemaal niets. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Hoppa, even 19liter olie besteld vanuit Duitsland :D
3x een oliewissel en een litertje op voorraad om eventueel bij te vullen. Blijf het toch raar vinden dat de verpakkingen van de Ford Castrol Magnatec 5W30 A5 goedkoper zijn dan de reguliere verpakkingen. Ik ben dus voor de Ford variant gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:49:
[...]

Geen onzin. Jouw mening. ;) Ik vind het helemaal niets. De laatste automaat was bij mijn ouders thuis in een Toyota en ik vond het niets met een sleurhut. Maar ik ben sowieso wars van het suffe rijden met een automaat. Proefrit met een V70 was ik na 10 minuten alweer terug en dat was nog maar in ons polderland. Alleen in de file vind ik het fijner, voor de rest helemaal niets. Ieder zijn ding.
Berg op gewoon handmatig zetten en zorgen dat je boven de 2000 toeren blijft.

Berg af ook handmatig zetten en zorgen dat je toeren tussen de 2000 en 3500 toeren blijft.
Dan remt hij echt hetzelfde af als een handbak.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Tylen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:21:
Hoe bedoel je 'cruise control' altijd aanhouden? Is toch gewoon knopje op het stuur indrukken en hij is ingeschakeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PdeBie schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:28:
[...]

Hoe bedoel je 'cruise control' altijd aanhouden? Is toch gewoon knopje op het stuur indrukken en hij is ingeschakeld??
Twee knopjes ja. eerst aanzetten (als in, de cc staat ingeschakeld je kan nu een snelheid kiezen), en daarna + of -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Vanuit veiligheid vind ik dat juist een terechte keuze van functionaliteit. Je wil toch niet per ongeluk op + drukken en dan ineens de snelheid vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom niet? Onder de 40 doet het ding toch niets. Nu druk ik al op de knop zodra ik de deur dicht trek en de gordel vast klik, voor mij een ongewenste extra handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
loeberce schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:31:
Vanuit veiligheid vind ik dat juist een terechte keuze van functionaliteit. Je wil toch niet per ongeluk op + drukken en dan ineens de snelheid vastzetten?
Als het zo'n veiligheidsissue was dan hadden er wel veel meer ongelukken plaats gevonden hierdoor toch? Ik gebruik tijdens elke rit cruise control en heb het inmiddels in mijn "start" procedure opgenomen om hem direct aan te zetten bij het straat uit rijden. Maar liever had ik gezien dat dat niet nodig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Smaken verschillen blijkbaar. Ik vind het geen ongewenste handeling. Los daarvan vind ik het Volvo systeem veel intuïtiever dan bv Volkswagen of Peugeot, met een aparte handel of verstopt achter het stuur met mini-knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dat is kwestie van gewenning. Ik kom uit de VAG Groep (Audi) en vind dat veel makkelijker. Maar dat is puur gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
loeberce schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:31:
Ik heb vorige week met de Clio van een vriend van mij mogen rijden en daarbij was het inderdaad op + drukken om in te schakelen en op O (of even de rem aantikken) om uit te schakelen. Vond dit eigenlijk prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Tylen schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:25:
Dat is kwestie van gewenning. Ik kom uit de VAG Groep (Audi) en vind dat veel makkelijker. Maar dat is puur gewenning.
Ik ben geen voorstander van remmen om de CC uit te schakelen en gebruik dus in onze V70n daarvoor de cancel-knop van de CC. Bij een Volkwagen Polo is dat een klein schakelaartje bovenop de richtingaanwijzerhandel, die je makkelijk te ver duwt waarmee je de CC helemaal uit zet. Zoiets vind ik niet praktisch en kan ik dus ook niet aan wennen. In grotere VAG modellen en ook Audi A1 is het systeem anders en daardoor wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik zet heb ook altijd uit met de hendel (audi) of met de 0 knop (Volvo). Remmen uitzetten vind ik ook not done. Geeft rare situaties op de weg.

Maar goed. de 5 cilinder in de V60 vind ik overigens wel erg lekker en de roffel is heerlijk, ondanks dat het een diesel is ;) lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig is het wel relax met de knoppen op het stuur, dat geklooi op de richtingaanwijzer zoals op mn 960 en 740 bevalt me niet. Zoals in onze v70n is stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zo de V60 staat bij de dealer. Vrijdag was hij daar ook al omdat er te weinig koelvloeistof in zat. Maar nu is hij echt stuk. Bij optrekken en remmen gaf hij een enorme BOEINK. Net of de hele achteras er los onder hing. Laatste bochtje voor de dealer gaf hij ook nog een leuke foutmelding in de ABS/TCS. Nu een Merc A klasse als vervanger. Heerlijk die knoppen zoals het hoort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14192115_10153798498032409_325633670762520870_n.jpg?oh=8f6d95c486271b54f00c878f52430761&oe=58804F00

Vanochtend was er een eeg Zweedse vibe op de parkeerplaats van kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Misschien Volvo newbie vraag, maar wat betekenen die Ferrari-achtige stickers die je op sommige Volvo's ziet? Dus Ferrari sjabloon met een eland er in in plaats van een paard.

Zijn dat snelle Volvo's? Is dat een club? Of is het gewoon een sticker die Volvo eigenaren voor de fun op de auto plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De elandstickers bedoel je? Zijn gewoon Volvo eigenaren die hem voor de fun er op doen, soms snellere modellen en soms ook gewone. Je kunt ze bijvoorbeeld hier bestellen maar vast ook op eBay, Aliexpress, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waar je echt op moet letten is het blauwe Polestar vierkantje. Als je dat ziet dan is het echt een snelle. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:44:
Waar je echt op moet letten is het blauwe Polestar vierkantje. Als je dat ziet dan is het echt een snelle. :D
Ja die logo's weet ik wel. Ik was gewoon benieuwd naar het "Ferrari" symbooltje. :)
Maar gewoon fun dingetje dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Ik heb hem er bijvoorbeeld opzitten om een deukje in de achterklep te verbergen :p wat is er beter dan er een 'prancing moose' overheen te zetten ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mystic schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:54:
wat is er beter dan er een 'prancing moose' overheen te zetten ;)
Uitdeuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

neeeee dat is te makkelijk natuurlijk :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Mx. Alba schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:44:
Nee joh, polestar is een minuscule tuning waar uiteindelijk veel meer uit te halen is. Dat mensen het doen ivm garantie snap ik, maar buiten de garantie kunnej je beter kijken naar een goede tuner, die allereerst veel goedkoper is en ten tweede meer vermogen levert.
Ik kan zelf nauwelijks wachten tot 7 oktober wanneer mijn T5 een anabolenkuurtje krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Die Polestar logo blokjes kan je ook gewoon los op ebay of iets anders bestellen. En zo achterop je Volvo plakken. In de grille is al iets lastiger maar zegt ook niks.

Blijft wel cool die Prancing Moose stickers. Heb er ook 2 op de 850 voor de run zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-01-11.41.59-Small.jpg

Verwijderd

MartijnAbel schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:46:
[...]

Nee joh, polestar is een minuscule tuning waar uiteindelijk veel meer uit te halen is. Dat mensen het doen ivm garantie snap ik, maar buiten de garantie kunnej je beter kijken naar een goede tuner, die allereerst veel goedkoper is en ten tweede meer vermogen levert.
Ik kan zelf nauwelijks wachten tot 7 oktober wanneer mijn T5 een anabolenkuurtje krijgt :D
Ik heb een T3 V60, maar vind dat ding al snel genoeg. Caravan van 1250 kg leeg trekt hij ook met gemak.

Een T5 gaat dan toch helemaal al als de brandweer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 20:24 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Meer is betur jeweetoch!

Verwijderd

Joostk schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:42:
Die Polestar logo blokjes kan je ook gewoon los op ebay of iets anders bestellen. En zo achterop je Volvo plakken. In de grille is al iets lastiger maar zegt ook niks.

Blijft wel cool die Prancing Moose stickers. Heb er ook 2 op de 850 voor de run zitten.
Cool? Nee joh. Een hele kale achterkant is cool (uitgezonderd de Volvo letters). Smaak blijft persoonlijk. ;)

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:19:
[...]

Ik heb een T3 V60, maar vind dat ding al snel genoeg. Caravan van 1250 kg leeg trekt hij ook met gemak.

Een T5 gaat dan toch helemaal al als de brandweer?
Gaat idd al wel als de brandweer, ware het niet dat de stock downpipe een veel te geknepen bocht heeft en de stock intercooler veel te klein bemeten is. Dat hebben ze bij de focus st en rs uit die tijd wel goed gedaan. Blijkbaar was de V50 niet echt prio toen. Ze verliezen dus behoorlijk snel vermogen en de beoogde 220pk halen ze vaak ook al niet. Dus vandaar de aanpassingen en de chip :D op naar de 280 pk in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:46:
[...]

Gaat idd al wel als de brandweer, ware het niet dat de stock downpipe een veel te geknepen bocht heeft en de stock intercooler veel te klein bemeten is. Dat hebben ze bij de focus st en rs uit die tijd wel goed gedaan. Blijkbaar was de V50 niet echt prio toen. Ze verliezen dus behoorlijk snel vermogen en de beoogde 220pk halen ze vaak ook al niet. Dus vandaar de aanpassingen en de chip :D op naar de 280 pk in iedergeval.
Te klein bemeten intercooler deden ze 30 jaar geleden niet aan

Afbeeldingslocatie: https://openroaddiaries.files.wordpress.com/2011/07/untitled4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:06:
[...]

Te klein bemeten intercooler deden ze 30 jaar geleden niet aan

[afbeelding]
Zo, dat is nog eens een intercooler :D achja, de v50 stamt uit de Ford periode, zal het daar wel aan liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tijd dat turbo tijdperk in de jaren 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Hier een review (38 minuten) van de nieuwe V40.
En wat mij betreft ook een hele eerlijke review. Voor- en nadelen worden beiden duidelijk in beeld gebracht.

Ben overigens ook heel blij dat ze in dit filmpje de nieuwe kleur Mussel Blue gebruiken. Ik heb deze kleur ook besteld, maar op basis van een kleurenstaaltje. Nu ik dit zo zie weet ik zeker dat ik de goede keus heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

Reinier

\o/

Ik heb die review niet gelezen, maar hoe kun je 38 minuten volkrijgen met info over de karige facelift? Nieuwe lampen, nieuwe grille, nieuwe velgen, nieuwe kleuren en een kek stofje/interieur. Verder is alles same old same old :)

Ik vind het nog steeds een prima auto, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hij reviewed de volledige auto op zich. Dus niet puur alleen als face-lift.
Hij blijft daarbij wel zo eerlijk dat het een ouder model (2012) in feite is, maar zijn conclusie is echter wel dat de auto nog steeds erg goed is voor de huidige standaarden (op de krappe ruimte na).

[ Voor 57% gewijzigd door PdeBie op 16-09-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Leuker nieuws: Volvo heeft de V90 Cross Country gepresenteerd!

http://autovisie.nl/2016/09/nieuws/laat-de-winter-maar-komen-volvo-v90-cross-country/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Beste Tweakers,

Wij (ik en mijn vriendin) zijn ons aan het oriënteren voor de aanschaf van een tweedehands v50/70, ivm de wegenbelasting het liefste een benzine. Nu lazen we ergens dat er jaartallen/modellen zijn die je beter kan vermijden ivm electronica/motor problemen, maar nergens staat duidelijk aangegeven welke jaartallen/modellen je nou moet vermijden, is er iemand die hier of via DM zo vriendelijk kan zijn een opsomming of link van jaartallen/modellen die we beter kunnen vermijden met ons kan delen?

Groetjes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

bbblije schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:33:
Beste Tweakers,

Wij (ik en mijn vriendin) zijn ons aan het oriënteren voor de aanschaf van een tweedehands v50/70, ivm de wegenbelasting het liefste een benzine. Nu lazen we ergens dat er jaartallen/modellen zijn die je beter kan vermijden ivm electronica/motor problemen, maar nergens staat duidelijk aangegeven welke jaartallen/modellen je nou moet vermijden, is er iemand die hier of via DM zo vriendelijk kan zijn een opsomming of link van jaartallen/modellen die we beter kunnen vermijden met ons kan delen?

Groetjes,
Ik herken mij in ieder geval niet in jouw verhaal met mijn V70 2.4 benzine uit 2004 met 225.000km op de teller. Maar ik lees jij en vriendin, is een station nodig i.v.m. een kleine opkomst?

Ondertussen ben ik trouwens behoorlijk verliefd op mijn V70 geworden. Wegligging, ruimte, roffeltje in het vooronder, de luxe en met volledig leer zeer comfortabele zeteltjes. _/-\o_ O+ :D

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Falcon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:04:
[...]

Ik herken mij in ieder geval niet in jouw verhaal met mijn V70 2.4 benzine uit 2004 met 225.000km op de teller. Maar ik lees jij en vriendin, is een station nodig i.v.m. een kleine opkomst?

Ondertussen ben ik trouwens behoorlijk verliefd op mijn V70 geworden. Wegligging, ruimte, roffeltje in het vooronder, de luxe en met volledig leer zeer comfortabele zeteltjes. _/-\o_ O+ :D
De kleine is nog niet op komt, maar wel in de maak ;) daarbij zat onze Yaris stampus vol deze zomer :p

Wij hebben een budget van rond de 10k, en zijn aan het kijken voor modellen vanaf 2008.

Verwijderd

Falcon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:04:
[...]

Wegligging? Dat is juist de reden dat ik voor een V60 ben gegaan. Rechtuit geen probleem met een V70 maar ik vind de V60 toch echt veel lekkerder sturen in het echte bochtenwerk. V50 weet ik het niet van.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 10:53
Met 10k en vanaf 2008 moet je niet bij Volvo zijn imho..

Verwijderd

Ik vind de V70 toch echt mooier. De V90 vind ik gewoonweg TE GROOT! :+ Heb hetzelfde met een Q7 van Audi. Ik vind het formaat aso boot. Maar over smaak valt niet te twisten.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

PdeBie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:16:
[video]

Hier een review (38 minuten) van de nieuwe V40.
En wat mij betreft ook een hele eerlijke review. Voor- en nadelen worden beiden duidelijk in beeld gebracht.

Ben overigens ook heel blij dat ze in dit filmpje de nieuwe kleur Mussel Blue gebruiken. Ik heb deze kleur ook besteld, maar op basis van een kleurenstaaltje. Nu ik dit zo zie weet ik zeker dat ik de goede keus heb gemaakt :)
Ik zie ze regelmatig in het wild rijden met de nieuwe thors hammer LED's. Wat ik wel jammer vind is dat deze units de scherpe 'afbakening' dan wel contouren missen die je juist ziet bij Audi, Seat, Renault (laatste Megane, Kadjar, Talisman e.d.). De lamp oogt vrij diffuus waardoor je niet zo snel een 'hamer' ziet. Met het dimlicht aan valt het helemaal niet meer op.

Strava

• MartijnAbel
MEN-O schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:28:
Met 10k en vanaf 2008 moet je niet bij Volvo zijn imho..
Helaas is bovenstaand idd wel de waarheid. Af en toe vind je 1tje rond de 10k, maar daar is de staat vaak ook naar.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

MartijnAbel schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:06:
[...]

Helaas is bovenstaand idd wel de waarheid. Af en toe vind je 1tje rond de 10k, maar daar is de staat vaak ook naar.
Ik weet niet waar jullie het over hebben http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit is 1 van de voorbeelden, er worden er genoeg aangeboden. Maar ik snap dat niemand mij hier kan helpen. Bedankt.

Verwijderd

bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:39:
[...]

Ik weet niet waar jullie het over hebben http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit is 1 van de voorbeelden, er worden er genoeg aangeboden. Maar ik snap dat niemand mij hier kan helpen. Bedankt.
Ik zou ff doorsparen en voor een V60 gaan. Sowieso 125 pk in zo'n zware auto????? Zeker als je hem een keer goed vol laad wordt je daar niet blij van.

NB: waarom zo onvriendelijk reageren ? Er heeft nog bijna niemand gereageerd en jij kan het toch niet eens zijn met een reactie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
[...]

Klopt, er worden er genoeg aangeboden. Blijkbaar zijn de reeds gegeven antwoorden je niet naar je zin o.i.d. want zo onvriendelijk reageren heeft volgens mij al helemaal geen zin.
Ik was helaas in de war met de V70, vandaar.
voor 10K vind je zeker zat in de V50, maar neem van mij aan, pak niet een 1.8 in een V50 van dik 1350kg+

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:10:
[...]

Ik zou ff doorsparen en voor een V60 gaan. Sowieso 125 pk in zo'n zware auto????? Zeker als je hem een keer goed vol laad wordt je daar niet blij van.

NB: waarom zo onvriendelijk reageren ? Er heeft nog bijna niemand gereageerd en jij kan het toch niet eens zijn met een reactie. ;)
Sorry nu ik mijn reactie terug lees, komt het wat bot over. Excuses. Toch bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
bbblije schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:48:
[...]

Sorry nu ik mijn reactie terug lees, komt het wat bot over. Excuses. Toch bedankt voor jullie advies.
Kijk, als je wat vermogen over wilt houden, minimaal naar de 2.0
Die zie je niet zo heel erg veel waardoor de meeste mensen dan uitwijken naar de solide en bewezen 5 cilinder: 2.4 of de 2.4i
De 2.4 heeft 140pk, de 2.4i heeft 170pk. de 2.0 heeft tevens ook 140pk.
Je merkt met de 5 cilinder dat dat allemaal net even iets soepeler verloopt dan de 4 cilinder.

puntjes om rekening mee te houden: 5 cilinder hebben vaak last van verstopte carterventilatie. Is makkelijk te verhelpen, maar prijzig. Tevens hebben ze een brakke brandstofdruksensor die er sowieso mee op gaat houden(kost ongeveer 150 euro). Er zijn een aantal terugroepacties geweest voor de V50, die je terug kunt vinden op het www. Via Volvo kun je nagaan of die allemaal uitgevoerd zijn.
Je kunt je tevens even registreren op het volvo-forum, daar vind je ook de nodige info :D

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 17-09-2016 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Even heel eerlijk hier. een v50 zul je wel vinden. Maar het voorbeeld dat jij geeft heeft geen Cruise control(!) Dat lijkt mij al aan te geven dat het een karig uitgerust model betreft ondanks het schuifdak. Wat ik me ook afvraag: waar is de klok in het instrumentenpaneel...

De 1.8, ik heb m in de c30 en vind het zelf prima gaan, maar de v50 is wel een kilo of 50 zwaarder. 125pk kan mi best. Ik bedoel, in de jaren 90 had je veel zwaardere auto's met minder vermogen.. het is ook een beetje je eigen instelling. Zuinig zal het niet zijn. Met een fluwelen voetje haal ik 1:15..

Een v70 ga je voor 10k niet krijgen.

V50 dus wel maar voor een goede zul je echt moeten zoeken.

De 1.8 en 2L hebben ook wel enkele zwakke punten:
1. Olieschraapveren, als ze vast zitten is er eigenlijk niks meer aan te doen, en heb je een olieboot.
2. Bedieningssolenoid voor de inlaatklep. Schijnt een levensduur van zo'n 120k te hebben. Die van mij is vervangen rond 140k, kost je €170
3. Ze houden niet zo van korte ritjes. Starten na een kort ritje kan wat moeilijk gaan. Ik heb er eigenlijk nooit last van, behalve dus als ik een kort ritje maak.. Oorzaak is na veel fora doorgelezen te hebben niet duidelijk.
Sommigen zeggen dat je even moet wachten met contact doordraaien -helpt bij mij niks
Sommigen hebben het over een vervuilde gasklep, maar waarom alleen na korte ritjes?!
Sommigen menen de brandstofpomp. Geen idee..

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 17-09-2016 22:15 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste