Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:55:
al heb ik wel de 320mm variant ipv standaard 300mm. Misschien dat daar verschil in zit?
Like duh. Je hebt een groter oppervlak voor warmte dissipatie. 320mm past niet bij mijn stock 16" velgen. Zou ook idioot zijn als je 17" moet steken en dan nog eens de remtangen moet wisselen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Like duh. Je hebt een groter oppervlak voor warmte dissipatie. 320mm past niet bij mijn stock 16" velgen. Zou ook idioot zijn als je 17" moet steken en dan nog eens de remtangen moet wisselen.
als je een keutel dwars hebt zitten, poep deze dan a.u.b. eerst even uit, of tel tot 10 voordat je wat post. 8)7

Ik doelde op de sterkte van de schijven. Tevens heb je, nogmaals, keuze zat uit andere merken schijven i.p.v. de originele Volvo schijven. Dat jij 16" hebt weet ik niet, kan ik niet ruiken, dat je 17" moet gaan steken en remtangen verwisselen zeg ik ook niet.
Ik zeg puur en alleen dat je keus zat hebt qua schijven van andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De kans is behoorlijk groot dat de schijven die Volvo voor de V50 gebruikt gewoon van Bosch afkomstig zijn. :P De politie/KLPD had destijds ook gigantisch veel problemen met de remmen bij de V50's, maar bleek vooral door lomp rijden icm slechte koeling door verkeerde zuinigheid (de V50's reden met wieldoppen) te komen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Bart-Willem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:39:
De kans is behoorlijk groot dat de schijven die Volvo voor de V50 gebruikt gewoon van Bosch afkomstig zijn. :P De politie/KLPD had destijds ook gigantisch veel problemen met de remmen bij de V50's, maar bleek vooral door lomp rijden icm slechte koeling door verkeerde zuinigheid (de V50's reden met wieldoppen) te komen. :P
Zou inderdaad heel goed kunnen. Een dealer kan je waarschijnlijk wel vertellen waar ze wegkomen, al zal het volgens mij ook aan de binnenzijde van de schijf moeten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 06-08-2016 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:23:
Ik doelde op de sterkte van de schijven.
Ik dacht dat je de grootte bedoelde. Maar qua sterkte kan idd ook verschillen.
Bart-Willem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:39:
De kans is behoorlijk groot dat de schijven die Volvo voor de V50 gebruikt gewoon van Bosch afkomstig zijn. :P
Ik vermoed van eerder TRW of ATE, de klauwen zijn van ATE. Maar Bosch lijkt me stug qua kwaliteit. Maar het kan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

'A toy robot...'

Je ziet wel vaker dat ze R schijven op de V70 zetten toch ook? Rem upgrade zowe de classic als n.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik dacht dat ik grote remmen moet hebben, gewoon harder induwen :p. Maar wellicht heb ik al grotere remmen met de D5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:43
Vandaag een proefrit gemaakt in een V40 met nieuwe D2 motor (120pk). Reed goed zeg! Heerlijk sturen zo'n V40. Comfortabel als je dat wilt (snelweg) maar ook bochten schuwt 'ie niet. Ook nog wat binnenweggetjes gepakt namelijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:06:
Ik heb de eerste twee kleinigheidjes met de v40. Maar dit kan een slecht schadeherstel zijn... Verhoogde putdeksel over het hoofd gezien, precies de bumper er overheen getrokken en tjing 2700 schade. Bodemplaatje, gescheurde bumper,sproei-installatie, intercooler zat scheef en ik vergeet vast nog wat :$

Zodra er ook maar enigszins water op de weg ligt dan hoor ik binnen in de auto gewoon letterlijk water lopen. Lijkt ergens rechts voor vandaan te komen maar het irriteert lichtelijk :+
Ook lijkt de koppeling raar te doen. Een diesel zou je bij het voorzicht oplaten komen van de koppeling wel weg moeten kunnen laten rijden. Als ik er geen flinke dot gas bij dan slaat hij gegarandeerd af.
Over 1,5 week is zijn eerste beurt dus maar eens horen hoe wie wat waar.
Holy shit, hoe hoog was die putdeksel dan wel niet? :o
Bescherming van het dubbel massa vliegwiel.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 07-08-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:56:
[...]
Fuck, we gaan zelfs met warme remmen in de carwash. En nog nooit kromme remmen gehad. En met de V50 express nog niet gewassen sinds de wissel dus het water verhaal is niet mogelijk. Het enige is dat men ondermaatse onderdelen gebruikt zodat mensen sneller de neiging hebben om een nieuwe auto te kopen. Zal me niet verbazen van Geely.
Zo slecht is Geely allemaal ook wel niet voor Volvo. Geely maakt zelf héél crappy autos (paar weken in een GC6 gereden, geen pretje) maar met de XC90 T8 na bijna een halfjaar nog helemaal geen enkel probleem. Alles is gewoon nog Volvo, alleen gaat het geld naar China ipv Detroit. Geely laat Volvo bewust heel vrij om haar eigen producten te maken; ze weten ook wel dat Geely-kwaliteit niet verwacht word van Volvo.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

BeefHazard schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 01:37:
[...]

Zo slecht is Geely allemaal ook wel niet voor Volvo. Geely maakt zelf héél crappy autos (paar weken in een GC6 gereden, geen pretje) maar met de XC90 T8 na bijna een halfjaar nog helemaal geen enkel probleem. Alles is gewoon nog Volvo, alleen gaat het geld naar China ipv Detroit. Geely laat Volvo bewust heel vrij om haar eigen producten te maken; ze weten ook wel dat Geely-kwaliteit niet verwacht word van Volvo.
Eerst maar eens zien of de eerste XC90 ook de 500.000 km haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57
S_Chief schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:30:
[...]

Holy shit, hoe hoog was die putdeksel dan wel niet? :o
[...]

Bescherming van het dubbel massa vliegwiel.
Thanks voor de vertaling ik vroeg met net hetzelfde af :+
Het afslaan deed hij al voor het aantikken van de put deksel. Dacht zelf dat het misschien met de afstelling van de koppeling ofzo te maken had. Maar ik begrijp hieruit dat het wat serieuzer is.

Die put was niet eens zo super hoog. Net een centimer of 4 hoger dan de bumper/Onderkant auto. Ik zat vol in een draai dus die schuurde er fijn onderlangs. Was in ieder geval een hoop herrie. Volgens de dealer bewegen al die plastic bumpers zo fijn mee naar binnen waardoor deze bijv. rechtsvoor de sproeinstallatie die er recht achterzit kapot drukt. Waarna de bumper meestal weer in model springt. Carterpan was gelukkig onbeschadigd anders was het nog meer in de papieren gelopen.
Grappig aan het verhaal was dat je van buiten eigenlijk niets zag, tot je met een lamp onder de auto ging kijken. Ik reed naar de dealer met het idee ik koop een nieuw sproeireservoir (die was gelijk leeg) en dan ben ik goed weg gekomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aight! schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Bij ons gaat 'ie er bij 125k al uit, dus dat zullen we niet weten :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
Ik heb vorige week de schijven voor van onze S60 vervangen voor een ATE variant.
Wat ik wel even over het hoofd had gezien is de diameters welke erop zat.

Ik ging uit van de standaard setup, gekoppeld aan kenteken en velgmaat.
Helaas dus gelijk een remupgarede gehad, van 286 naar 305mm

Afbeeldingslocatie: https://ppdplq-sn3302.files.1drv.com/y3muwPohq-ne1fhuZ54OgcHiztDrV1QItCcAneSjVDhakFLoBH4GHNFDPFbo1VaWsRHUnxq4cl7jDNnpVC6HOFAYaE1wk5sNmGEHtNjq_dL6qg6KXtUTLQ0Nmuy7RSFF1GRhbFNpQR0K4FYJyk5tEVudv7plAZEndVeEGozfurzzH8?width=660&height=372&cropmode=none

[ Voor 27% gewijzigd door Rob-T6 op 08-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 20:49
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen.

Ik ben Mark en ik ben een trotse eigenaar van mijn eerste auto. Het is een Volvo 440 DL 1.8i (1993) met CVT bak.
De eerste eigenaar van de Volvo 440 was een oud vrouwtje woonachtig in Zwaag, zij reed er eigenlijk alleen maar mee naar de supermarkt en terug. Dus geen grote afstanden. De volgende eigenaar was een bevriende garage medewerker van mijn vader. Van hem heb ik hem uiteindelijk gekocht met een enorm lage kilometerstand voor deze leeftijd: 59601 echte kilometers op de teller!

Hij heeft bij haar altijd binnen gestaan en is altijd netjes onderhouden, geen beurt die hij gemist heeft. Hij is ook altijd bij de dealer geweest voor elke beurt en andere onderhoudswerkzaamheden. Wat ik zelf ook een mooie toevoeging vind is dat het originele aankoopfactuur er nog bij zit samen met alle facturen van alle werkzaamheden en alle boekjes. Cosmetisch is hij ook nog in top staat, Ik was bijvoorbeeld de eerste die iemand mee had op de achterbank. Maar ook de rest van de binnenkant en buitenkant is nog in top staat, oftewel goed onderhouden en heel zuinig op geweest.

Bijna alles aan deze Volvo 440 is origineel. Het enige wat niet origineel is dat is de geluidsinstallatie, want de mevrouw had hem gekocht zonder radio of speakers.

Het is een ontzettend fijne auto om te rijden (Niet dat ik uit ervaring kan spreken aangezien het mijn allereerste eigen auto is). Laatst heb ik de kilometerstand enorm opgekrikt want ik mocht ermee naar Frankrijk rijden (+/- 1700km), deze trip doorstond hij natuurlijk zonder enkel probleem.

Sommige mensen denken wat moet zo'n jonge gozer (ik ben nu 19 jaar) met zo'n "oude lullen bak" oftewel een oude grote Volvo. De reden is simpel: Alle andere auto's die ik bekeken had in het prijssegment waren echt barrels (wat verwacht je ook onder de 1000 euro haha), en dit was de eerste knappe auto zonder problemen die voorbij kwam dus dan koop je die natuurlijk.

Sorry voor dit lange verhaal, maar misschien vinden sommige van jullie het interessant om te lezen :)

Nog wat foto's van de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M6kUgpH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1sJI1OF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/erD1N6b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MJNNtjo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb begin dit jaar nieuwe schijven en blokken vóór gedaan. Spul van TRW en tot nu toe geen centje pijn.
Bosch heb ik niet genomen ivm de slechte verhalen die ik erover las op internet.

Volgens mij had ik 270 oid vóór.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 10-08-2016 18:52 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

kraats

Ik rol

mooie bak hoor! Ik ben ook ooit begonnen in een 440 (gekregen van mijn moeder toen ze zelf een nieuwere auto kocht). Daar kun je zeker genoeg plezier aan beleven, vooral bij zo'n mooie als die van jou

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 20:49
kraats schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:59:
[...]
mooie bak hoor! Ik ben ook ooit begonnen in een 440 (gekregen van mijn moeder toen ze zelf een nieuwere auto kocht). Daar kun je zeker genoeg plezier aan beleven, vooral bij zo'n mooie als die van jou
Bedankt! Ik heb er ook veel plezier aan :), ik zoek alleen nog een replacement logo voor de grill want deze is verweerd op een of andere manier (nog bij geen andere volvo op bijv de sloop gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

-tom-562

Oliesjeik

Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Ik dacht dat je de grootte bedoelde. Maar qua sterkte kan idd ook verschillen.

[...]

Ik vermoed van eerder TRW of ATE, de klauwen zijn van ATE. Maar Bosch lijkt me stug qua kwaliteit. Maar het kan.
Volgens mij idd ATE.
Mijn schijven zijn binnen 10k ook krom van mijn S80 :( , zijn de 300mm variant (2.5T), was ook kwaliteitsspul (Zimmerman). De schijven zijn qua dikte nog als nieuw, ik ga ze dus laten afdraaien (op de naaf)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

windowsboot schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:44:
Hallo allemaal,

Ik ben Mark en ik ben een trotse eigenaar van mijn eerste auto. Het is een Volvo 440 DL 1.8i (1993) met CVT bak.
De eerste eigenaar van de Volvo 440 was een oud vrouwtje woonachtig in Zwaag, zij reed er eigenlijk alleen maar mee naar de supermarkt en terug. Dus geen grote afstanden. De volgende eigenaar was een bevriende garage medewerker van mijn vader. Van hem heb ik hem uiteindelijk gekocht met een enorm lage kilometerstand voor deze leeftijd: 59601 echte kilometers op de teller!

Hij heeft bij haar altijd binnen gestaan en is altijd netjes onderhouden, geen beurt die hij gemist heeft. Hij is ook altijd bij de dealer geweest voor elke beurt en andere onderhoudswerkzaamheden. Wat ik zelf ook een mooie toevoeging vind is dat het originele aankoopfactuur er nog bij zit samen met alle facturen van alle werkzaamheden en alle boekjes. Cosmetisch is hij ook nog in top staat, Ik was bijvoorbeeld de eerste die iemand mee had op de achterbank. Maar ook de rest van de binnenkant en buitenkant is nog in top staat, oftewel goed onderhouden en heel zuinig op geweest.

Bijna alles aan deze Volvo 440 is origineel. Het enige wat niet origineel is dat is de geluidsinstallatie, want de mevrouw had hem gekocht zonder radio of speakers.

Het is een ontzettend fijne auto om te rijden (Niet dat ik uit ervaring kan spreken aangezien het mijn allereerste eigen auto is). Laatst heb ik de kilometerstand enorm opgekrikt want ik mocht ermee naar Frankrijk rijden (+/- 1700km), deze trip doorstond hij natuurlijk zonder enkel probleem.

Sommige mensen denken wat moet zo'n jonge gozer (ik ben nu 19 jaar) met zo'n "oude lullen bak" oftewel een oude grote Volvo. De reden is simpel: Alle andere auto's die ik bekeken had in het prijssegment waren echt barrels (wat verwacht je ook onder de 1000 euro haha), en dit was de eerste knappe auto zonder problemen die voorbij kwam dus dan koop je die natuurlijk.

Sorry voor dit lange verhaal, maar misschien vinden sommige van jullie het interessant om te lezen :)

[...]
Wijsheid komt (bij sommige) met de jaren, jij bent vroeg wijs. Je niet gek laten maken door je leeftijdgenoten en gewoon je ding doen. 10 punten! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 19:19

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Wijsheid komt (bij sommige) met de jaren, jij bent vroeg wijs. Je niet gek laten maken door je leeftijdgenoten en gewoon je ding doen. 10 punten! _/-\o_
^^ Dat! :Y

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
windowsboot schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:44:
Hallo allemaal,

[...]
Welkom, ik had je berichtje gezien. Ik moet nog meer mensen toevoegen aan de TS, keer bijwerken ook. :X

Maar leuk zo een Phase 1 440 als eerste auto. 8) Jaren terug ook zo iets voor erbij gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060936-Small.jpg
Wat was dat een fijne auto. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima bakken, ook tot mn 23e gereden als eerste auto. Wielkasten achter gaan rotten, fase2 eerder dan 1. Verder nooit begrepen waarom de renault 19 multipoint had op de b18u motor en bij volvo het monopoint moest zijn.

Uiteindelijk toch maar zn grotere broertjes gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik wil zelf intereur en motor filter vervangen van mijn s80 (2007) maar wat raden jullue aan.

Origineel of aftermarket?

En indien aftermarket welk merk?

[ Voor 16% gewijzigd door Dracula op 11-08-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Allebei is hetzelfde. :+

Maar aftermarket scheelt nogal... Als je een beetje weet hoe en wat is het hetzelfde als oem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Petrolhead :) Heb jij ervaring met Grom IPD3 usb én bluetooth i.c.m. HU 850 premium audio? Schijnt ook achterop het RTI (wat ik ook heb) systeem in kofferbak gemonteerd te kunnen worden. Is er bij premium audio dan ook een vrije uitgang voor over en werkt alles via stuurbediening?

Algemeen: wie interesse heeft in de standaard telefoon meeeeet.. privé hoorn :) in armsteun/bergvak mag me een dm sturen, ik ga het uitbouwen en in de ruimte van de telefoon een houder/oplader voor een iPhone SE bouwen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:10:
De schijven zijn qua dikte nog als nieuw, ik ga ze dus laten afdraaien (op de naaf)
De naaf van voor is bij mij i.O. De achteras weet ik niet. Ik ga de schijven achteraan afdraaien op de naaf, dan ben ik zeker dat die in orde zijn.

De voorste vervangen door Brembo of idd Zimmermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Chevy454 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:06:
De naaf van voor is bij mij i.O. De achteras weet ik niet. Ik ga de schijven achteraan afdraaien op de naaf, dan ben ik zeker dat die in orde zijn.

De voorste vervangen door Brembo of idd Zimmermann.
Met een Mitsubishi Galant 2.5 V6 Automaat heb ik de schijven krom gehad, bij wat hogere snelheid remmen was de auto 'aangeschoten' :)

Een thuismonteur heeft er toen voor mij EBC schijven en blokken opgezet (exacte type weet ik niet), fijne remmen en ik heb ze in de volgende 20dkm niet krom gekregen, inclusief automaat flush iets van € 375,- 10 jaar geleden.

NRG

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 14:22

Dawn

..Sworn to the Dark..

Vandaag mijn T5 naar de monteur gebracht voor een 260 beurt... Ik ben benieuwd wat/of er iets schokkends tussen gaat zitten, anders dan het bekende...

Daarnaast wel wat extra aandachtspunten die meegenomen worden:
- Schijven en Blokken rondom vervangen (achter zitten er nog de fabrieksschijven op a 16 jaar oud)
- Onderzoek olielek in de motor (achterkant blok, onderaan ergens...)
- Kapotte motorsteun (top) vervangen (don't ask how...)
- Mogelijk een van beide labdasondes defect

Nu het hier toch over schijven gaat zal ik m'n monteur morgen eens vragen welke schijven hij gaat monteren; en wat mogelijk de meerkosten zijn voor Brembo of Zimmers...
Op remmerij wil ik namelijk niet bezuinigen, en is vervangen over 10k ook niet echt wenselijk...

Zullen het wel horen in de ochtend...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• GAIAjohan
  • Nu online
Hmm, ik heb destijds gelezen dat de standaard Brembo niet beter waren of zo dan Ate, trw etc. Maar dat je dan echt naar het dure segment moest. Qua prijs zat er destijds ook niet echt verschil in. Febi was het goedkoopst, en dan Bosch. Beide voor 90-100 per set vóór (blokken+ schijven)
Ate, Brembo en TRW zaten rond de 115. Zimmermann was wel een stukje duurder richting 140.
Dit is met 278mm als diameter. Ik heb toen dus TRW gekozen gezien ervaringen op internet

Met 300mm (die bij mijn auto ook worden aangegeven) is Brembo zeer goedkoop..

Setje schijven met 300 voor zit bij
Brembo op €76
Bosch op €91
TRW op €114
Ate op €98
Ferodo op €83

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 11-08-2016 00:48 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:52:
[...]

Petrolhead :) Heb jij ervaring met Grom IPD3 usb én bluetooth i.c.m. HU 850 premium audio? Schijnt ook achterop het RTI (wat ik ook heb) systeem in kofferbak gemonteerd te kunnen worden. Is er bij premium audio dan ook een vrije uitgang voor over en werkt alles via stuurbediening?

Algemeen: wie interesse heeft in de standaard telefoon meeeeet.. privé hoorn :) in armsteun/bergvak mag me een dm sturen, ik ga het uitbouwen en in de ruimte van de telefoon een houder/oplader voor een iPhone SE bouwen.
Heb een GROM op een HU-801 (dus met HP audio), ik heb 'm aangesloten met zo'n Y-verloopstekker achterop de radio (heb geen bluetooth uitvoering).
Dat werkt in principe prima, stuurbediening werkt ook (althans, voor USB, bluetooth weet ik niet, maar ik verwacht van wel, het is een mooi product wat GROM levert). Muziek wordt netjes gedempt tijdens navigatie enzo.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Brembo heeft helaas een deel van standaard productie naar china overgeheveld. Dan kom je bij de duurdere segment uit. Trw is federal mogul' dus dat is prima. Febi hele slechte ervaring mee, zo ook ver mogelijk weg bij scandcar remschijven blijven.

Mijn voorkeur gaat altijd naar bosch schijven en trw remblokken.

Verwijderd

Aight! schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Wel als ze gewoon normale motoren erin gooien, zoals de 5 cilinder. Ipv 320pk uit een 2 liter 4 cilindertje persen. En dan met t gewicht van die bak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

Reinier

\o/

Altijd weer dat gemopper over de viercilinders :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Wel als ze gewoon normale motoren erin gooien, zoals de 5 cilinder. Ipv 320pk uit een 2 liter 4 cilindertje persen. En dan met t gewicht van die bak.
Eeeeeeeeuh, we leven niet meer in de jaren 90. Wel eens van milieunormen gehoord? Maak je borst dan maar nat want er komt een tijd dat het verboden wordt met benzine/diesel motoren te rijden.

Ik ben toch erg blij met mijn 1.6 T3 die op snelweg gewoon 1 op 15/16 rijdt en desondanks met gemak een caravan kan sleuren van 1200 kg. Perfecte combinatie van kracht, snelheid en zuinigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Reinier schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:12:
Mja, en de Volvo's uit de jaren 60 met de bxx motoren hadden ook gewoon 4cyl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar dát waren _echte_ Volvo's!111!~``!!
/oude opa modus uit

Vaak bu'j te bang!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

GAIAjohan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:37:
Hmm, ik heb destijds gelezen dat de standaard Brembo niet beter waren of zo dan Ate, trw etc. Maar dat je dan echt naar het dure segment moest. Qua prijs zat er destijds ook niet echt verschil in. Febi was het goedkoopst, en dan Bosch. Beide voor 90-100 per set vóór (blokken+ schijven)
Ate, Brembo en TRW zaten rond de 115. Zimmermann was wel een stukje duurder richting 140.
Dit is met 278mm als diameter. Ik heb toen dus TRW gekozen gezien ervaringen op internet

Met 300mm (die bij mijn auto ook worden aangegeven) is Brembo zeer goedkoop..

Setje schijven met 300 voor zit bij
Brembo op €76
Bosch op €91
TRW op €114
Ate op €98
Ferodo op €83
Mjah, er zitten in de T5 305mm disks voor maar heb van de monteur nog niks vernomen, in dezen zal het denk ik wel 'geen nieuws is goed nieuws' zijn dus ik wacht even af.

TRW, ATE & Ferodo ken ik qua merk niet persoonlijk. Dus de te lezen feedback hier en daar is fijn.
-tom-562 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:05:
Ja, maar dát waren _echte_ Volvo's!111!~``!!
/oude opa modus uit
}:O O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Dawn op 11-08-2016 15:49 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• BeefHazard
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Rijdt als een droom hoor. Zat power, heel goede respons en razendsnel. Maar als je er nooit mee hebt gereden kun je er natuurlijk ook niks zinnigs over zeggen.
Reinier schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:12:
Het is ook niet te vergelijken met vroeger. Deze viercylinders zijn hele computers met compressor en turbo, dat valt niet te vergelijken met "vroegah", toen je die cylinders nog wel nodig had vanwege de ontbrekende technologie. Ding loopt fantastisch en het is zeker samen met de elektromotor een heerlijke aandrijving. Ook grappig dat ik nog nooit een XC90-rijder heb horen klagen over z'n motorisering, maar alleen de mensen die 0 ervaring hebben met de nieuwe Drive-E motoren.

• Reinier

Reinier

\o/

En persoonlijk denk ik dat degenen die het hardst roepen dat de vijfcilinders met hun heerlijke roffel weer terug moeten komen stiekem zelf in een D2'tje rijden (en hier kan ik het erg mis hebben).

Trouwens, er worden nog steeds vijfcilinders gemaakt/verkocht.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Die roffel hoor ik ook nauwelijks meer in mijn S60 Summum Geartronic, deze heeft namelijk.. dubbel glas.. en gelamineerd. Wat is dat fluisterstil totdat je de premium audio een beetje opendraait!

Een S90 Inscription T5 8-traps Geartronic met Bowers & Wilkins en gelaagde zijruiten zou ik best als opvolger willen over 5 jaar, ondanks de 4 cylinder.

Vorige week de B & W in een XC 90 gehoord, subliem!

NRG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je op snelheid bent hoor je het idd niet. Als ik accelereer hoor ik duidelijk wel een roffel :P Ik noem het altijd het 'Blik-op-de-weg'-geluid 8)

Vaak bu'j te bang!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb een XC60 T5 als leenauto meegekregen afgelopen week toen mijn V40 D4 voor zijn 90.000 KM beurt moest.

Best een hele aardige auto, voelt op sommige punten toch minder 'luxe' of 'geraffineerd' als dat ik zou verwachten van een auto van ruim 60k zoals die daar stond.
Als voorbeeld de elektrische achterklep, super mooi dat het erop zit en het werkt mooi, maar het klinkt heel erg goedkoop.

Ook was de automaat die erin zat een 8-traps automaat in D stand heel mooi soepel ALS je maar als een bejaarde gas geeft, zodra je iets enthousiaster te werk gaat voel je de overgangen duidelijker dit kan je handmatig soepeler zeg maar :)
In S en zelf de versnellingen kiezen was het ding echt soms echt super traag :X én hij schakelt alsnog automatisch op 8)7

En over de motor? Tsja het is een nieuwe Volvo VEA motor het lijkt in veel opzichten op het dieselblok zelfs qua geluid, het ding tokkelt en maakt ook een knikkerachtig geluid krek het zelfde als mijn D4, al is het volume misschien wat lager.
Ook behoorlijk wat turbolag trouwens, het turbogat zelf valt dan wel weer mee hij is er vroeg bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Reinier schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:18:
En persoonlijk denk ik dat degenen die het hardst roepen dat de vijfcilinders met hun heerlijke roffel weer terug moeten komen stiekem zelf in een D2'tje rijden (en hier kan ik het erg mis hebben).

Inderdaad, je zit mis :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13217551_10206480291102445_2522530728591505409_o.jpg

Zes cilinders, b*tch! :+ ;)

Ik die snap die roep om de terugkeer van de vijfpitters wel :) Dat geluid was zó onmiskenbaar Volvo... Net zoals dat typische geluid van bijvoorbeeld de Eend of de Kever ook maar van één auto kon zijn :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou ik denk dat die D3/D4 van de nieuwe generatie ook nog wel eens de hoge KM standen halen.

Ik sta elke 20.000 km bij de garage voor een beurt, met die moderne diesel hoef dat pas om de 30.000 toch?

Ik heb wel een keer in de V50 1.6 gereden (die eco drive, was dat ook een D2?) maar was toch blij dat ik weer in mijn gechipte D5 stapte. Niet dat ik vaak te hard rij, maar vindt het wel prettig als je het gas induwt dat je ook meteen voorruit gaat. (Kan ook door de chip komen want daardoor reageert hij een stuk feller).

Aan de andere kant als ik 1:18-20 rij i.p.v 1:15-16. Scheelt ook weer wat diesel per jaar hahaha. Meer PK's of minder euro's uitgeven aan diesel. Keuzes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Koning(in) van de weg die V90!
Je stond achter me tijdens de meeting; mooie wagen!

Enfin... mijn T5 weer op mogen halen bij de monteur na z'n onderhoudsbeurt.
geen 260k, maar een 250k beurt (na 10k elke 20k) zodat mijn auto vanaf 270k 'normaal' in het Volvo programma rolt, neemt niet weg dat de beurt niet 'verspilt' is.

gedaan:
- schijven en blokken vervangen rondom
- top motorsteun vervangen
- uitgelezen; labdasonde meldingen (van beide) reset. ivm geen problemen met de auto de sensoren niet vervangen
- onderkant blok (achter) schoongemaakt, olielek/zweet nog niet gevonden; mogelijk de oldiekoelerpakking.
- standaard 250k acties; vloeistoffen ververversen e.d.

over een maand (ish):
- controle oliekoeler; wel of geen oliesporen zichtbaar

voor de volgende controle (tijdens APK begin volgend jaar):
- draagarmrubbers voor vervangen (4 stuks)
- schokbrekers voor vervangen (mogelijk)

kosten: €625 (inclusief arbied (à 1 dag) en btw.)

Hij kan er weer tegenaan! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Eeeeeeeeuh, we leven niet meer in de jaren 90. Wel eens van milieunormen gehoord? Maak je borst dan maar nat want er komt een tijd dat het verboden wordt met benzine/diesel motoren te rijden.

Ik ben toch erg blij met mijn 1.6 T3 die op snelweg gewoon 1 op 15/16 rijdt en desondanks met gemak een caravan kan sleuren van 1200 kg. Perfecte combinatie van kracht, snelheid en zuinigheid.
Iemand die een s90 koopt doet dat echt niet voor het milieu. Zelfde klasse als een 5/7 serie bmw.

En een xc90 met een 2ltr en joekel van een turbo om dat ding wat vooruit te krijgen, presteert echt niet beter dan een 6 in lijn die lekker rustig in toeren mag draaien.

Je noemt een t3 1.6 met 1 op 15, hoeveel pk heeft dat ding 120? Dan doet onze v70 met de aso 5 cilinder wat o zo jaren 90 is het niet slecht met 1 op 11 en 170pk.

Dus nee die weg die de chinezen zijn ingeslagen met volvo is te betreuren. Dadelijk en v60 met 1.0 3 cilinder en een 3 dubbele turbo.

We moeten eens stoppen met denken dat we de benzinemotor zuiniger kunnen krijgen want sinds de uitvinding van de microprocessor aangestuurde multipoint injectie, dubbele lambdasonde, katalysator en 4 kleppen per cilinder eind jaren 80 is er bar weinig verbeterd.

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:45:
[...]

Dus nee die weg die de chinezen zijn ingeslagen met volvo is te betreuren.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens :)

Geely lijkt Volvo juist heel vrij te laten in de ontwikkeling van haar auto's. Volvo heeft imo bijvoorbeeld weer de juiste designrichting gevonden. De V40 en S/V60 vind ik geen echte Volvo's, maar de nieuwe S/V/XC90 vind ik een schot in de roos.

• Wok

Wok

Dakloos...

Dawn schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:18:
[...]

Koning(in) van de weg die V90!
Je stond achter me tijdens de meeting; mooie wagen!
Dank! :)

Doelstelling is om minimaal zes ton op de teller te krijgen. Huidige stand is 466k en ik doe ongeveer 30k per jaar. Volgend jaar oktober verwacht ik dus het half miljoen op de klok te krijgen en dan wil ik er dus nog minstens drie jaar mee door :)

• GAIAjohan
  • Nu online
[...]

Iemand die een s90 koopt doet dat echt niet voor het milieu. Zelfde klasse als een 5/7 serie bmw.

En een xc90 met een 2ltr en joekel van een turbo om dat ding wat vooruit te krijgen, presteert echt niet beter dan een 6 in lijn die lekker rustig in toeren mag draaien.

Je noemt een t3 1.6 met 1 op 15, hoeveel pk heeft dat ding 120? Dan doet onze v70 met de aso 5 cilinder wat o zo jaren 90 is het niet slecht met 1 op 11 en 170pk.

Dus nee die weg die de chinezen zijn ingeslagen met volvo is te betreuren. Dadelijk en v60 met 1.0 3 cilinder en een 3 dubbele turbo.

We moeten eens stoppen met denken dat we de benzinemotor zuiniger kunnen krijgen want sinds de uitvinding van de microprocessor aangestuurde multipoint injectie, dubbele lambdasonde, katalysator en 4 kleppen per cilinder eind jaren 80 is er bar weinig verbeterd.
Een t3 heeft 150pk. Verder is de t3 volgens mij een 2 liter, zoals alle motoren van Volvo op dit moment, muv de automaatversies. Verder doet het milieu er voor veel rijders er zeker wel toe. Schoner imago is tegenwoordig zeer belangrijk. Overigens heeft BMW in de meeste auto's tegenwoordig ook gewoon een 4 cilinder hangen.

Verder is een benzine prima steeds zuiniger te krijgen. Heb op vakantie enige jaren terug in een Golf 7 met een 1.6tfsi dacht ik gereden, verbruik 1:17,5.
Probleem was alleen tussen 2000 en 2010 dat auto's veel zwaarder werden, en dat neemt gelukkig weer af.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 11-08-2016 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
[...]

Je kraamt een hoop onzin en onderbuikgevoel uit. Niemand zegt dat een berijder zélf kiest om de motoren kleiner te maken. Dat zijn namelijk de ingenieurs, die slimme manieren bedenken om evenveel en soms zelfs méér power uit een kleinere motor te kunnen krijgen. Daarmee kunnen ze voldoen aan door overheden opgelegde milieunormen en tegelijkertijd een goede rijervaring bieden aan de klant. Zal het Jan Modaal boeien hoeveel cylinders zijn motor heeft, hij wil gewoon een auto die lekker rijdt. Dat doet zo'n 2 liter T6 met achttraps automaat echt wel. In de XC90 T8 rijd ik ook met lege accu gemiddeld 1:13. (schommelt tussen 7 en 7,5l/100km). Dat wil zeggen: 320pk, en bij een gewicht van 2250kg. Toch best wat zuiniger dan de cijfers die jij noemt.
Als ze 'm flink licht maken (max 1500kg mét accu) zou het niet eens gek zijn om een kleiner slagvolume te gebruiken met twincharging. Misschien niet voor de V60, maar een instapmodel V40 zou zoiets best kunnen hebben. Denk echter dat ze het gewoon lekker houden bij de 2-liter twincharged motoren die ze nu bieden, zat performance met lage uitstoot en brandstofverbruik. Dat terzijde is wat je zegt over Geely natuurlijk compleet onterecht. Geely heeft geen enkele invloed uitgeoefend op Volvo. Beter nog, ze hebben een stevige investering gedaan in R&D en Volvo verder z'n gang laten gaan. Met Zweedse ingenieurs, Zweedse fabrieken en Zweeds ontwerp. Behalve het R&D geld niks Chinees aan die nieuwe Volvos. Als je een keer zelf een Geely hebt gereden én een nieuwe Volvo, snap je wel wat ik bedoel.
Dat is natuurlijk gewoon complete onzin, daar ga ik ook niet op in verder.

• GAIAjohan
  • Nu online
Het enige wat ik jammer vind de laatste jaren is dat Volvo is afgestapt van de sidemarkers. Ik vond dat nou juist wel weer iets typisch Volvo om ze er ook in Europa lekker op te zetten kijkend naar veiligheid.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 11-08-2016 23:17 ]

• MartijnAbel
Reinier schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:18:

Klopt, ik rij een D2 met een 235pk op benzine :>

• BeefHazard
GAIAjohan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:17:
Het enige wat ik jammer vind de laatste jaren is dat Volvo is afgestapt van de sidemarkers. Ik vond dat nou juist wel weer iets typisch Volvo om ze er ook in Europa lekker op te zetten kijkend naar veiligheid.
Op zich zitten ze er wel op, alleen dan wél iets zichtbaarder...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bKW5ak5.png

• GAIAjohan
  • Nu online
BeefHazard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:52:
[...]

Op zich zitten ze er wel op, alleen dan wél iets zichtbaarder...
[afbeelding]
Dat zijn knipperlichten, geen sidemarkers ;).

Sidemarkers branden continu en knipperen niet mee.

Een my2013 v40 had ze nog vooraan (de soort met reflectors zoals een c30 prefacelift waren toen al verdwenen). V40 My2014 niet meer.
V60 my2015 is ze ook kwijt geraakt geloof ik

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 11-08-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aha, ik dacht die richtingaanwijzers die ook wel eens op de zijkant zitten. Nooit echt sidemarkers opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
GAIAjohan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:56:
[...]

Dat zijn knipperlichten, geen sidemarkers ;).

Sidemarkers branden continu en knipperen niet mee.

Een my2013 v40 had ze nog vooraan (de soort met reflectors zoals een c30 prefacelift waren toen al verdwenen). V40 My2014 niet meer.
V60 my2015 is ze ook kwijt geraakt geloof ik
Volgens mij zitten ze nog wel op m'n V40 MY2014, zal vanmiddag als ik weer naar huis ga even extra bekijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:46:
[...]

Volgens mij zitten ze nog wel op m'n V40 MY2014, zal vanmiddag als ik weer naar huis ga even extra bekijken :o
Bij my2014 zitten ze nog wel in de koplamp dacht ik, maar werken ze niet, zover ik weet. Verder nog iets, my2014 pre-week 48 werken wel. My2014 vanaf week 48 niet

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En precies daarom wordt hij gelukkig door de wet gedwongen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:06:
[...]

Bij my2014 zitten ze nog wel in de koplamp, maar werken ze niet, zover ik weet. Verder nog iets, my2014 pre-week 48 werken wel. My2014 vanaf week 48 niet
Ah, die van mij is van voor week 48 (2013 bedoel je dan denk ik?). Dan zal dat het zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:13:
[...]

Ah, die van mij is van voor week 48 (2013 bedoel je dan denk ik?). Dan zal dat het zijn :+
Ja. Dat is dan net zoiets als met mijn c30. My2009 met hp audio hoort USB te hebben (vanaf week 46). Alleen is die van mij van week 44..

Maar sowieso vind ik Volvo soms wat vage wijzigingen doen.. v40 vanaf my2016 heeft geen handgreep meer voor de bestuurder boven de deur.. wat is dat voor bezuiniging?!

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 12-08-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:17:
[...]

Ja. Dat is dan net zoiets als met mijn c30. My2009 met hp audio hoort USB te hebben (vanaf week 46). Alleen is die van mij van week 44..

Maar sowieso vind ik Volvo soms wat vage wijzigingen doen.. v40 vanaf my2016 heeft geen handgreep meer voor de bestuurder boven de deur.. wat is dat voor bezuiniging?!
Wat is dat voor achterlijks :F
Ik zie nu in de prijslijst ook staan 'brilhouder rechts' bij het Travel Pack. Brilhouder links bij de bestuurder is dus geen optie meer. Lekker handig als bestuurder, als je zonnebril in een houder bij de passagier zit.
Daar hebben ze goed over nagedacht bij Volvo :')

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 12-08-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Tankiej schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

...
Ik zie nu in de prijslijst ook staan 'brilhouder rechts' bij het Travel Pack. Brilhouder links bij de bestuurder is dus geen optie meer. Lekker handig als bestuurder, als je zonnebril in een houder bij de passagier zit.
Daar hebben ze goed over nagedacht bij Volvo :')
Hebben ze niet ergens anders een zonnebrilhouder gemaakt voor de bestuurder :?
Anders is de change een beetje waardeloos inderdaad... De handgreep zou me niks uitmaken als die weg is, maar niet ten verlies van de (optionele) zonnebrihouder :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dawn schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:42:
[...]

Hebben ze niet ergens anders een zonnebrilhouder gemaakt voor de bestuurder :?
Anders is de change een beetje waardeloos inderdaad... De handgreep zou me niks uitmaken als die weg is, maar niet ten verlies van de (optionele) zonnebrihouder :F
Nee, er is geen andere plek voor je zonnebril. Verkoper bij mijn dealer wist niet eens dat de handgreep (en dus de zonnebrilhouder) wegbezuinigd was. Hij dacht dat het te maken kon hebben met de zij-airbags (onzin als je het mij vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Reinier schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Nee, er is geen andere plek voor je zonnebril. Verkoper bij mijn dealer wist niet eens dat de handgreep (en dus de zonnebrilhouder) wegbezuinigd was. Hij dacht dat het te maken kon hebben met de zij-airbags (onzin als je het mij vraag).
:F |:( ;w
For real? 'beetje jammer' dit...

Het kan best te maken hebben met de airbags, al hoewel ik in mijn V70 ook zij-curtains heb mét handgreep zonnerbrilhouder. Daarnaast zou dan ook aan de passagierszijde geen houder meer moeten zitten als de airbags de reden zou zijn.

Nee, bij deze keuze van onze Zweedse vrienden kan ik niet echt bij.

Is dit alleen bij de V40 '16 variant, of ook bij andere modellen (op kantoor atm, gene tijd op de prijslijsten door te klikken... evt. vanavond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Reinier schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Ik denk, gezien de koets hetzelfde is als de Britse variant dat de schroefgaten nog prima onder de bekleding zitten, alleen moet je dan door de bekleding heen schroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
GAIAjohan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:17:
Totdat je bij het nemen van een shortcut ergens in Bosnië op zulke wegen terecht komt:
Afbeeldingslocatie: https://i194.photobucket.com/albums/z41/cvdberg/13909367_10153644736790614_4390238665337579357_o.jpg

En je er later achter komt dat je sidemarker weg is:
Afbeeldingslocatie: https://i194.photobucket.com/albums/z41/cvdberg/WP_20160731_18_39_31_Pro.jpg
:X :P. (ik zie ook nog niet echt een makkelijke manier om erbij te komen. :/ )

Verder heeft het toch al weer 18 jaar oude beestje zich, een beetje tegen de verwachting in, prima gedragen en hebben we in 2 weken tijd de volgende afstand afgelegd:
Afbeeldingslocatie: https://i194.photobucket.com/albums/z41/cvdberg/WP_20160731_07_20_57_Pro.jpg

Ben er achter gekomen dat op steile bochtige bergweggetjes zo'n lage druk turbo echt heerlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Minneyar schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Totdat je bij het nemen van een shortcut ergens in Bosnië op zulke wegen terecht komt:
[afbeelding]

En je er later achter komt dat je sidemarker weg is:
[afbeelding]
:X :P. (ik zie ook nog niet echt een makkelijke manier om erbij te komen. :/ )

Verder heeft het toch al weer 18 jaar oude beestje zich, een beetje tegen de verwachting in, prima gedragen en hebben we in 2 weken tijd de volgende afstand afgelegd:
[afbeelding]

Ben er achter gekomen dat op steile bochtige bergweggetjes zo'n lage druk turbo echt heerlijk is.
Als ze bij mijn c30 er af gaan heb ik ook geen koplampen meer :P

Auto gedraagt zich nog prima dus. Op zich ook opvallend hoeveel s40/v40 je nog ziet in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Mijn pa heeft een v50 zilver T5 Turbo met hout uit 2008 :D. Echt een fantastische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

...

Auto gedraagt zich nog prima dus. Op zich ook opvallend hoeveel s40/v40 je nog ziet in Nederland
Het zijn dan ook meer dan prima auto's; solide en niet te duur in aanschaf :)
Tevens genoeg ruimte om vanalles mee te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een nieuwe V60 rijder: Ik zoek me de blubber naar de temperatuurmeter van de motor van deze auto. Of zit die er gewoon niet op? Ik ben zuinig op mijn auto's en geef pas echt gas als de motor op temperatuur is en ook in combi met caravan als we ooit weer eens naar de Alpen gaan kan deze meter zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Heb je het TFT-display? Dan zit hij als het goed is links in beeld, horizontale streep. Althans in de stand die ik gebruik (niet sport en niet eco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:00:
Heb je het TFT-display? Dan zit hij als het goed is links in beeld, horizontale streep. Althans in de stand die ik gebruik (niet sport en niet eco).
TFT? Nee, deze https://www.google.nl/sea...5#imgrc=iWllWWh9WDfdeM%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

En jij moet eens stoppen dat het vroeger allemaal beter was, want dat was het niet (althans, qua zuinigheid, betrouwbaarheid moet zich nog maar bewijzen). Je klinkt nu als de typische oude opa Volvo rijder. Motoren zijn wél zuiniger geworden, feit! Dat ze misschien niet zo lang meegaan is een ander verhaal.
Dat Volvo voor downsizen kiest, is niet meer dan logisch. Doen ze dat niet, dan verkopen ze niks meer en zijn ze failliet.

Overigens rijdt zijn modern downsize blokje echt helemaal niet verkeerd. Voor m'n werk rij ik een Golf 7 met 1-liter 3-cilinder en dat loopt en rijdt eigenlijk heel mooi (alsof je met een normale 2-liter rijdt, maar dan met al het koppel onderin), ohja, en ze lopen ook nog gewoon 200 km/h op de GPS
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:45:
Vraagje van een nieuwe V60 rijder: Ik zoek me de blubber naar de temperatuurmeter van de motor van deze auto. Of zit die er gewoon niet op? Ik ben zuinig op mijn auto's en geef pas echt gas als de motor op temperatuur is en ook in combi met caravan als we ooit weer eens naar de Alpen gaan kan deze meter zinvol zijn.
Temperatuurmeter heb je weinig aan voor de reden die je aan geeft, je kan beter op de olietemperatuur letten. KVS is meestal binnen een paar km op temperatuur, olie niet.
Gewoon gezond verstand gebruiken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:45:
Deze functie zit niet (meer) op het display en hebben ze eruit gehaald, spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik stoppen met zoeken, maar snappen doe ik het niet. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:53:
Dan kan ik stoppen met zoeken, maar snappen doe ik het niet. :? 8)7
Wat wil je doen met de info van de meter? Waarschijnlijk gaat er gewoon een lampje branden mocht de temperatuur te hoog worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim-405 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:35:
Mijn pa heeft een v50 zilver T5 Turbo met hout uit 2008 :D. Echt een fantastische auto.
Op wat voor een hout loopt ie? Eiken schijnt behoorlijk zuinig te lopen maar het duurt wel even voordat ie op gang is. Als je snel wilt kunnen trappen kun je er beter gewoon oude pallets of sinaasappelkistjes ingooien. :+

serieus: Heb je ook foto's, daar zijn we gek op hier!

edit: twee posts achter elkaar is ook weer een beetje overdreven, excuses daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zit een standkachel standaard op een V60?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:25:
Zit een standkachel standaard op een V60?
Nee is een optie bij het basismodel. Nordic+ uitvoering heeft het in het pakket zitten

superhandigevolvowebsitegevondenviagoogle

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wat stom van die verkoper dat hij dat noemde als een pluspunt van de de V60 nordic+. Liet zien dat je met de Volvo on call app je vooruit kan laten ontdooien. Vergeten te vermelden dat je dan nog eerst de optie moet nemen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Wat stom van die verkoper dat hij dat noemde als een pluspunt van de de V60 nordic+. Liet zien dat je met de Volvo on call app je vooruit kan laten ontdooien. Vergeten te vermelden dat je dan nog eerst de optie moet nemen.
Je was m'n edit net voor :)
zie mijn vorige post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

_/-\o_ :D

edit: ik vind dit momenteel veel grappiger dat het moet zijn waarschijnlijk; toe aan weekend...

[ Voor 9% gewijzigd door Dawn op 12-08-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gheh, Dumpert weet wel weer te verrassen...
Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/8871e78e_IMG_2080.JPG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/8871e78e_IMG_2081.JPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk om het duct tape van je lak te peuteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Knakentjoening Inc. :D

wat is de context; of was die er niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Er zijn wat mensen die de auto's van anderen zo in de nacht tunen en ze vinden dat grappig..
Ik vind het belachelijk, gezien duct tape klote is om te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:49:
Er zijn wat mensen die de auto's van anderen zo in de nacht tunen en ze vinden dat grappig..
Ik vind het belachelijk, gezien duct tape klote is om te verwijderen
Als je goede duct tape gebruikt niet. Dat peuter je er zo af zonder plakresten. Nog beter is Gaffa Tape.

Die standaard troep van de Action of bouwmarkt is de naam duct tape niet waardig. Daar noemen ze het ook 'klussentape' :')

/tot zover offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Als je goede duct tape gebruikt niet. Dat peuter je er zo af zonder plakresten. Nog beter is Gaffa Tape.

Die standaard troep van de Action of bouwmarkt is de naam duct tape niet waardig. Daar noemen ze het ook 'klussentape' :')

/tot zover offtopic
Laatst nog een stuk duct tape van 3M moeten peuteren van een kentekenplaat, liet toch nog behoorlijk wat sporen achter na ~2 maanden te hebben gezeten. Wat betreft de meuk van de Action kan ik je geen ongelijk geven, dat spul is niet eens fatsoenlijk af te scheuren. (alhoewel ik daar een rol of 5 van in de schuur heb liggen voor de quick and dirty fixes 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gisteren naar de Volvo dealer geweest ivm de remmen. Op de remmen testbank en ja hoor. Van voor ongelijk en van achteren heel lichtjes.

Ik heb daar het cementiet eraf kunnen remmen. Met de handrem bij 70km blijven remmen tot net blokkeren en dan weer versnellen.

Maar de voorkant is gewoon knudde. Er is maar 1 artikelnummer voor zowel manueel als automaat. Dussuh... 1+1 is 4? Aangezien 2 verschillende dealers de remschijven hebben vervangen lijkt me een slechte batch heel vreemd.

Maar de aandrijfas, remklauwen, ophanging ziet er allemaal in orde uit. Dus wat dat betreft zijn de dealer en ik op 1 lijn. Nu nog de remschijven...

Maar men gaat kijken of dit niet onder garantie kan vallen. Indien niet het geval is dan een dikke vinger naar de dealer en ga ik naar mijn vaste universele garage waar ik mijn andere auto in onderhoud heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 13-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon set bosch schijven erop, helaas is bosch geen oem leverancier op gebied van remmerij. Dat is nu Chinees, zie daar je kwaliteitswinst. Bosch maakt het meeste in India, maar kun je wel Bosch kwaliteit verwachten.

Zo ook bij Brembo, die hebben hun standaard segment naar China verplaatst. Meeste daarvan is knudde, maar langzaam aan wordt dat ook weer beter gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Een vraagje aan de kenners/bezitters hier :)

Wij rijden nu een Seat Mii (via m'n werk), maar dit is als gezinsauto niet echt een praktische auto :+.
We hebben een kleine van 14 maanden, en wie weet komt daar in de toekomst nog een 2e bij..
Volgend jaar mei loopt de Mii eruit, en we zijn dus voorzichtig aan het rondkijken naar een andere auto. Mijn vrouw vindt de V50 een prachtige auto, en ik sluit me hier volledig bij aan. Bovendien natuurlijk veilig want Volvo.

We gaan voor een benzine want we zullen niet meer dan 15.000km per jaar rijden, en dat is inclusief een eventuele vakantie. Ik heb daarom tot nu toe vooral naar de 1.8 gekeken en een max. kilometerstand van 150.000.
Zijn er bepaalde bouwjaren / motoren die ik moet vermijden of juist moet opzoeken? En tot welke kilometerstand is een dergelijke auto (voor zover mogelijk) betrouwbaar aan te schaffen?

Verder: hoe zijn de ervaringen met ruimte? De Mii is uiteraard kleiner, maar ruimte komt bij veel reviews / tests toch wel als een minpunt naar voren. Is dit überhaupt een geschikte gezinsauto, ook met het oog op een vakantie naar bijvoorbeeld Zuid-Europa?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:52:
[...]

Niet met die radio, wel met de navigatie unit in het vorige model V40, dat wilt prima. :) Zeker met de wat nieuwere software eigenlijk probleem vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Denman schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:30:
Een vraagje aan de kenners/bezitters hier :)

Wij rijden nu een Seat Mii (via m'n werk), maar dit is als gezinsauto niet echt een praktische auto :+.
We hebben een kleine van 14 maanden, en wie weet komt daar in de toekomst nog een 2e bij..
Volgend jaar mei loopt de Mii eruit, en we zijn dus voorzichtig aan het rondkijken naar een andere auto. Mijn vrouw vindt de V50 een prachtige auto, en ik sluit me hier volledig bij aan. Bovendien natuurlijk veilig want Volvo.

We gaan voor een benzine want we zullen niet meer dan 15.000km per jaar rijden, en dat is inclusief een eventuele vakantie. Ik heb daarom tot nu toe vooral naar de 1.8 gekeken en een max. kilometerstand van 150.000.
Zijn er bepaalde bouwjaren / motoren die ik moet vermijden of juist moet opzoeken? En tot welke kilometerstand is een dergelijke auto (voor zover mogelijk) betrouwbaar aan te schaffen?

Verder: hoe zijn de ervaringen met ruimte? De Mii is uiteraard kleiner, maar ruimte komt bij veel reviews / tests toch wel als een minpunt naar voren. Is dit überhaupt een geschikte gezinsauto, ook met het oog op een vakantie naar bijvoorbeeld Zuid-Europa?
1.8en willen nog wel eens enorme olieboten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bwooh, gisteren ff 20/30 Volvo's afgeschreven zien worden :D grote bangers race in de achterhoek. Er reden ook heul veul Ford Mondeo's mee (zijn blijkbaar ook erg stevig :P). Ik was echt verbaasd om hoe goed die Volvo's (240, 940, 850, V70, V70-N) nog blijven rijden na echt heftige crashes :P
Het kriebelt nu om volgend jaar ook misschien mee te doen met een V70 ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:54:
Gewoon set bosch schijven erop, helaas is bosch geen oem leverancier op gebied van remmerij. Dat is nu Chinees, zie daar je kwaliteitswinst. Bosch maakt het meeste in India, maar kun je wel Bosch kwaliteit verwachten.

Zo ook bij Brembo, die hebben hun standaard segment naar China verplaatst. Meeste daarvan is knudde, maar langzaam aan wordt dat ook weer beter gelukkig.
Bosch wil nogal eens gaan piepen. Als je dat niks uitmaakt.

Huidig oem spul komt inderdaad uit China en India, van Roulunds las ik.

Mijn spul achterop van Bosch piept soms. Wat ik voorop had van Bosch was deed dat ook, maar nu dus TRW. En dat piept niet.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 15-08-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heren, ben ik weer, en weer eens advies nodig...

Na de lekke koppakking van 2 maanden geleden, nu helaas weer een serieus probleem met mijn V70

De automaatbak. Tijdens de lange vakantie-rit naar Italie hoorde ik (met terugschakelen van 5 naar 4) een knarsend geluid uit de bak komen (Alsof twee tandwielen tanden poetsen). Duurde ongeveer 1 a 2 sec.

Ook een storingsmelding met verminderd motorvermogen beschikbaar. Tijdens vakantie nog bij een lokale garage neergezet, die konden niks vinden. Geluid is een paar keer teruggekomen, en ik heb ondekt wanneer het komt
  • Als je in de D rijdt, met ca 70 km/h, en je geeft rustig gas, dan kan het tandenpoets geluid terugkomen. Volgens mij is dat als ie terugschakelt van 5 naar 4
  • Zolang je in de 3 (of L) rondrijdt ipv de D, gebeurt het niet, ongeacht hoeveel/weinig gas je geeft, en hoe hard je rijdt
Ik heb zelf al veel proberen te googlen, maar nog niet iets gevonden wat hier specifiek op lijkt.
Woensdag kijkt de garage ernaar, maar als jullie enige input hebben, graag, want ik ben een beetje bang voor weer een dure reparatie ;(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ga naar een echte (Volvo automaat) specialist, b.v. http://www.powerflush.nl/ of http://www.volvoservice.eu/
Die kunnen vaak vrij snel een diagnose stellen, en daarbij vertellen of de boel nog te redden is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
GoldenSample schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:54:
[...]

1.8en willen nog wel eens enorme olieboten worden.
Hmmm vreemd, daar ben ik nog weinig tot niks over tegen gekomen, maar ik geloof je op je woord :)

Iets wat mij wel tegenstaat bij de 1.8 is het relatief lage vermogen en hoge toerental bij 120km/u. Eerlijk is eerlijk: alleen van horen zeggen en ik kan pas zeggen of ik het wel of niet storend vind als ik een proefrit heb gemaakt.
Daarbij moet ik ook aangeven dat ik geen strepentrekker (meer) ben, en er voornamelijk stadskilometers mee gemaakt zullen worden. Dat gezegd hebbende: af en toe een sprintje of een sportief bochtje moet natuurlijk wel kunnen.

Ik hoor veel goede verhalen over de 2.4 benzine. Mooi geluid en rustiger. Aangezien ik nog steeds autoliefhebber ben staat dat geluid mij wel aan, maar daar staat wel een hoger prijskaartje tegenover.
Daarover gesproken: gezien het afgelopen jaar erg duur is geweest (nieuwbouwhuis gekocht welke eind dit jaar nog ingericht moet gaan worden), dubbele lasten (huur / hypotheek), kinderdagverblijf, opslag huisraad bij de verhuizer etc. is het budget enigszins beperkt. We kijken naar een auto van max 7000 Euro dus ik verwacht dat we op modeljaar 2005 / 2006 uit gaan komen met een kilometerstand van tussen de 150 - 175k?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Denman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Hmmm vreemd, daar ben ik nog weinig tot niks over tegen gekomen, maar ik geloof je op je woord :)

Iets wat mij wel tegenstaat bij de 1.8 is het relatief lage vermogen en hoge toerental bij 120km/u. Eerlijk is eerlijk: alleen van horen zeggen en ik kan pas zeggen of ik het wel of niet storend vind als ik een proefrit heb gemaakt.
Daarbij moet ik ook aangeven dat ik geen strepentrekker (meer) ben, en er voornamelijk stadskilometers mee gemaakt zullen worden. Dat gezegd hebbende: af en toe een sprintje of een sportief bochtje moet natuurlijk wel kunnen.

Ik hoor veel goede verhalen over de 2.4 benzine. Mooi geluid en rustiger. Aangezien ik nog steeds autoliefhebber ben staat dat geluid mij wel aan, maar daar staat wel een hoger prijskaartje tegenover.
Daarover gesproken: gezien het afgelopen jaar erg duur is geweest (nieuwbouwhuis gekocht welke eind dit jaar nog ingericht moet gaan worden), dubbele lasten (huur / hypotheek), kinderdagverblijf, opslag huisraad bij de verhuizer etc. is het budget enigszins beperkt. We kijken naar een auto van max 7000 Euro dus ik verwacht dat we op modeljaar 2005 / 2006 uit gaan komen met een kilometerstand van tussen de 150 - 175k?
Voor 7000 euro kun je zeker een V50 vinden met een 2.4 of 2.4i (140pk vs 170pk)
Zelfs T5 kom je daarmee in de buurt, zitten rond de 7500 a 8000 euro.
Je kunt ook gerust naar modeljaar 2004 kijken btw, is niks anders t.o.v. 2005 of 2006.

Mijn T5 van juni 2004, had bij aanschaf 170k gelopen en kostte mij 7900 euro, om je een beetje een beeld te geven.

Qua ruimte, tjah, tis zoals mij vader altijd zegt: een fashionable station. Zit een redelijke kofferbak in, achterbank kan helemaal plat, en je kunt er gerust mee op vakantie. Ik ben nu 2 keer met de vriendin op vakantie geweest met de V50. Het past allemaal net. Reken daarin wel een tent mee van 45 a 50kg en de nodige omvang, maar het komt goed uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnAbel op 15-08-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Denman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Ik heb een 1.8 in een c30. En ja de 1.8en kunnen olie zuipen doir problemen met olieschraapveren. Die van mij heeft het niet, nog geen halve liter per 20k, maar het kan.. bouwjaar 2005/2006 vooral, zeker indien voor korte ritjes gebruikt en slecht warm laten lopen.

Toerental op de snelweg is hoog inderdaad, al ergerc ik me er niet aan. Verbruik is niet zo, 1:12,5 is gemiddeld al haal zo'n 1:14 a 15.

Verder denk ik ook dat de 1.8 in een v50 wat klein is, maar het is wel een soepel blok.

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste