Barracuda_82 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:05:
[...]
Wat is jouw connectie met Zweden? Ik wil zelf graag een keer een auto uit zweden halen, maar de mensen die ik in Zweden ken zijn actief in de Jap scene, en ik heb geen connecties in de Volvo wereld daar.
Ik zou graag eens zo'n project volvo uit Zweden kopen om hier als daily te gebruiken. Hoeft geen 500+ pk te zijn, maar iets met een turbo wat makkelijk dwars gaat en er leuk uit ziet. Da's makkelijker dan mijn 240 om te bouwen

Mijn enige connectie die ik er mee heb is dat ik er auto's koop.
Meestal via blocket, bel ik ze op, ze kunnen allemaal engels. Vlieg ik naar Kopenhagen (of Stockholm als de auto Noordelijker staat), pak ik de trein en rij met de auto naar huis. Dat doe ik sinds 2008, ieder jaar of om t jaar wel eentje. Meestal rij ik ze zelf een tijdje en dan verkoop ik ze weer. Helaas verkracht de jeugd daar de auto's flink haha, zoals in het filmpje wel zichtbaar is.
Dus goeie originele bakken zijn steeds lastiger te vinden. Laatst een Turbo 740 er vandaan gehaald, wat optische oneffenheden, maar verder helemaal origineel en met alle opties die in 1990 beschikbaar waren. En dat voor de prijs wat ze hier voor een afgetrapte, uitgeleefde en apk loze 940 vragen.
Ik koop wel meestal van bejaarde, daar rijen mensen 30 jaar of langer in hun auto, ze zien geen noodzaak in een nieuwe auto. Waarom iets vervangen wat nooit kapot gaat. Meestal worden deze auto's te koop aangeboden doordat ze niet meer mogen rijden of het te gevaarlijk wordt en de kinderen ingrijpen