Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M20 plaatje kreeg ik niet zo snel gevonden en t laat iig een BMW blok zien.

Dan maar een filmpje met het eindresultaat

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Wok

Dakloos...

_/-\o_ }) _/-\o_ >:) _/-\o_ B-)

't Is dat budget en ruimte de beperkende factor zijn, anders zou ik een project beginnen om een M5-blok (V10, ja :D ) in een 960/V90 te hangen 8)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het aftellen mag beginnen, zojuist betaald dus nu echt eigenaar.. Morgen om 11:00 ophalen

5
4
3
2
1
ik rol weer Volvo!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52

Aight!

'A toy robot...'

Mooie bak hoor! Laat model of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Sjiek! Erg dikke uitvoering! Bouwjaar is zo te zien 2004

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het is een MY'05 en kenteken staat op 2004-12. Dus bijna 13 jaar jong en nog lang niet ingereden met 102 dkm. Echt heerlijk zo'n Summum uitvoering, premium audio, Geartronic enz. enz. (oh ja, en die prive hoorn... :*))

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-07-2016 23:36 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:04:
Het aftellen mag beginnen, zojuist betaald dus nu echt eigenaar.. Morgen om 11:00 ophalen

ik rol weer Volvo!
Vette bak! Ondanks dat ik persoonlijk niet van hout houd (:P), 'heeft het altijd wel wat'.
Mooie complete wagen die nog wel even mee kan; die van mij heeft het drievoudige gelopen ondertussen :)

Vorige week vrijdag trouwens nog een stoplichtsprintje gewonnen van een VW Phaeton 4.2, was tot de 50-60 krap aan maar daarna... :w Blijft toch leuk om af en toe eens zo'n vierkant hok los te trappen. De bestuurder van de Phaeton was kennelijk verbaasd want bij het volgende stoplicht zat hij met opgetrokken schouders en z'n duim omhoog.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het hout had van mij ook liever brushed aluminium mogen zijn.. Maar ik laat het zo.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat heb ik in mijn S80. Nu is het natuurlijk geen echt aluminium, maar gewoon plastic :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:45:
Dat heb ik in mijn S80. Nu is het natuurlijk geen echt aluminium, maar gewoon plastic :P
ssssssst dat hoeft niemand te weten he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
Helaas vind ik het financieel niet meer waard om mijn volvo v40 (2001, 2.0t phase 2) door de apk te laten komen. Ik kan er nu nog een ruim weekje mee rijden ongeveer. Wat kan ik het beste doen als ik er nog iets van geld voor terug wil krijgen? Nu al proberen te verkopen als geheel voor onderdelen/sleutelen of gewoon wachten tot apk is verlopen en hij opgehaald moet worden? Denk dat dit meer op kan leveren dan sloop? Losse onderdelen verkopen heb ik te weinig verstand/ruimte van, behalve misschien de radio die erin zit.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16lwnr.jpg :'(

[ Voor 5% gewijzigd door StygMa op 08-07-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die wielen zien er ook heel goed verkoopbaar uit hoor... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:35:
M20 plaatje kreeg ik niet zo snel gevonden en t laat iig een BMW blok zien.

Dan maar een filmpje met het eindresultaat

[video]
Wat is jouw connectie met Zweden? Ik wil zelf graag een keer een auto uit zweden halen, maar de mensen die ik in Zweden ken zijn actief in de Jap scene, en ik heb geen connecties in de Volvo wereld daar.

Ik zou graag eens zo'n project volvo uit Zweden kopen om hier als daily te gebruiken. Hoeft geen 500+ pk te zijn, maar iets met een turbo wat makkelijk dwars gaat en er leuk uit ziet. Da's makkelijker dan mijn 240 om te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:04:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik rol weer Volvo!
Echt een mooie uitvoering! Vind sowieso de modellen S40 en S60 erg mooi van die generatie. Het modeljaar vanaf 2005 oogt ook een stuk frisser.

Je hebt ook wel een beetje de witte raaf gevonden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
StygMa schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:53:
Helaas vind ik het financieel niet meer waard om mijn volvo v40 (2001, 2.0t phase 2) door de apk te laten komen. Ik kan er nu nog een ruim weekje mee rijden ongeveer. Wat kan ik het beste doen als ik er nog iets van geld voor terug wil krijgen? Nu al proberen te verkopen als geheel voor onderdelen/sleutelen of gewoon wachten tot apk is verlopen en hij opgehaald moet worden? Denk dat dit meer op kan leveren dan sloop? Losse onderdelen verkopen heb ik te weinig verstand/ruimte van, behalve misschien de radio die erin zit.

[afbeelding] :'(
Kijk nog een 2.0 T eigenaar, jammer dat hij weg moet. Wat zijn de afkeurpunten, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zet 'm te koop op het volvoforum, denk dat je 'm zo kwijt bent.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
Minneyar schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:04:
[...]

Kijk nog een 2.0 T eigenaar, jammer dat hij weg moet. Wat zijn de afkeurpunten, als ik vragen mag?
Veel meer dan ik dacht eigenlijk, terwijl er een half jaar geleden nog naar gekeken is.
Distributieriem moet vervangen worden, engine lampje brand hij is uitgelezen en is iets met de nokkenas en lamdasonde en iets met het inspuitsysteem. Remleidingen/remschijven/slangen slecht/roest. Uitlaatrubbers slecht en hij houd beetje in en valt soms uit. (okay dat laatste wist ik al, dus wou hem grote beurt geven + reparatie en apk)

Klinkt nu alsof ik hem heel slecht heb onderhouden, maar eigenlijk kwamen er nu pas meerdere dingen tegelijk naar boven. Vorige apk ging hij probleemloos door.

[ Voor 5% gewijzigd door StygMa op 08-07-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
StygMa schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Veel meer dan ik dacht eigenlijk, terwijl er een half jaar geleden nog naar gekeken is.
Distributieriem moet vervangen worden, engine lampje brand hij is uitgelezen en is iets met de nokkenas en lamdasonde en iets met het inspuitsysteem. Remleidingen/remschijven/slangen slecht/roest. Uitlaatrubbers slecht en hij houd beetje in en valt soms uit. (okay dat laatste wist ik al, dus wou hem grote beurt geven + reparatie en apk)

Klinkt nu alsof ik hem heel slecht heb onderhouden, maar eigenlijk kwamen er nu pas meerdere dingen tegelijk naar boven. Vorige apk ging hij probleemloos door.
Hmm das een aardig lijstje ja. Die van mij heb ik in 6 maanden ook al meer aan onderhoud moeten betalen dan mijn oude 440 met een bijna dubbel aantal km op de teller in 2 jaar tijd gekost heeft. :X.

Nou je ik krijg er dan een stuk meer comfort (en snelheid :P) voor terug, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Wat is jouw connectie met Zweden? Ik wil zelf graag een keer een auto uit zweden halen, maar de mensen die ik in Zweden ken zijn actief in de Jap scene, en ik heb geen connecties in de Volvo wereld daar.

Ik zou graag eens zo'n project volvo uit Zweden kopen om hier als daily te gebruiken. Hoeft geen 500+ pk te zijn, maar iets met een turbo wat makkelijk dwars gaat en er leuk uit ziet. Da's makkelijker dan mijn 240 om te bouwen :P
Mijn enige connectie die ik er mee heb is dat ik er auto's koop.

Meestal via blocket, bel ik ze op, ze kunnen allemaal engels. Vlieg ik naar Kopenhagen (of Stockholm als de auto Noordelijker staat), pak ik de trein en rij met de auto naar huis. Dat doe ik sinds 2008, ieder jaar of om t jaar wel eentje. Meestal rij ik ze zelf een tijdje en dan verkoop ik ze weer. Helaas verkracht de jeugd daar de auto's flink haha, zoals in het filmpje wel zichtbaar is.

Dus goeie originele bakken zijn steeds lastiger te vinden. Laatst een Turbo 740 er vandaan gehaald, wat optische oneffenheden, maar verder helemaal origineel en met alle opties die in 1990 beschikbaar waren. En dat voor de prijs wat ze hier voor een afgetrapte, uitgeleefde en apk loze 940 vragen.

Ik koop wel meestal van bejaarde, daar rijen mensen 30 jaar of langer in hun auto, ze zien geen noodzaak in een nieuwe auto. Waarom iets vervangen wat nooit kapot gaat. Meestal worden deze auto's te koop aangeboden doordat ze niet meer mogen rijden of het te gevaarlijk wordt en de kinderen ingrijpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ah, precies zoals ik het eigenlijk ook aan wilde gaan pakken.

Ik had gehoopt dat jij misschien wat mensen daar kende die actief zijn in de volvo/auto branche. Een familielid die daar een bedrijf heeft ofzo. Helaas :)

Op die blocket manier hebben wij vorig jaar overigens een stapel Zweedse verkeersborden mee genomen naar huis. Effe zoeken, bellen en op gaan halen. Afdingen is men overigens niet echt gewend daar. Da's hier heel normaal, daar word het vaak gezien als onbeleefd, heb ik me laten vertellen.

Dit jaar ga ik waarschijnlijk samen met een Zweedse vriend een rondje rijden in de omgeving van Orebrö om te kijken of we een goede "bron" kunnen vinden van (zeldzame) volvo onderdelen of hele auto's.

Hoe doe jij het met verzekering en kentekens bij het naar Nederland halen van die auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Export aanvinken op de Zweedse papieren en terug rijden op de originele platen, meteen op kenteken zetten in NL en de ouwe platen retour sturen. Tja komt wel beetje op vertrouwen aan. En belangrijk dat de auto meteen op NL kenteken wordt gezet en niet nog jaren de opslag in gaat. Anders wil de Zweedse RDW de auto niet uitschrijven. NL geeft namelijk aan hun de status door.

Zo wordt ook probleemloos de Zweedse APK overgenomen. 15 daags Verzekering op Chassisnummer a 109 euro bij Diks, vroeger deed ik t rechtstreeks bij ZLM, maar die doen niet meer verzekeren op Chassinummer. En dan BPM ontheffing aanvragen bij de belastingdienst, zodat je 2 weken als NLer met buitenlands kenteken mag rijden. En dan bij de RDW 104 euro aftikken en bij de belastingdienst bij wijze van je middelvinger opsteken want geen BPM ivm ouder dan 19,5 jaar.

En als het niet mogelijk is dan export platen in Zweden aanvragen, die zijn gratis. Worden naar de huidige eigenaar toegestuurd, maar duurt 3 tot 4 weken. Meestal voor mij te lang tussen auto zien op blocket en oppikken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Duidelijk verhaal. Thanks :)

Dat "export aanvinken" op die zweedse papieren doe je bij het overschrijven neem ik aan? Je gaat daar ook gewoon naar een postkantoor om de auto over te schrijven, net als hier?

Ik had bedacht om een Zweedse auto over te schrijven naar een Zweedse vriend en dan de auto gewoon op zijn verzekering naar NL te rijden en pas als de auto hier staat hem te exporteren, maar ik weet niet of dat bureacratisch-technisch gezien mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
Vraagje over een V40 D2 MY16;
Is het normaal dat ik bij deze na 4k KM de koelvloeistof moet bijvullen? KM stand is nu 34k, bij de 30k is ie voor eerste onderhoud geweest bij de dealer, mijn aanname is dat ze hierbij ook koelvloeistof gecheckt hebben. Gisteren bij de maandelijkse auto-check op de zondagmiddag zag ik koelvloeistof peil toch 1cm onder minimum. Betreft groene koelvloeistof.
Moet wel zeggen dat ik twee weken geleden wel 199KM/h in Duitsland heb gereden, misschien dat dit nog wat uitmaakt....
Auto geeft in ieder geval geen waarschuwing dat de motor oververhit raakt o.i.d. Ik rij gemiddeld 700KM per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Trishul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:31:
Is het normaal dat ik bij deze na 4k KM de koelvloeistof moet bijvullen? KM stand is nu 34k, bij de 30k is ie voor eerste onderhoud geweest bij de dealer, mijn aanname is dat ze hierbij ook koelvloeistof gecheckt hebben. Gisteren bij de maandelijkse auto-check op de zondagmiddag zag ik koelvloeistof peil toch 1cm onder minimum. Betreft groene koelvloeistof.
Moet wel zeggen dat ik twee weken geleden wel 199KM/h in Duitsland heb gereden, misschien dat dit nog wat uitmaakt....
Auto geeft in ieder geval geen waarschuwing dat de motor oververhit raakt o.i.d. Ik rij gemiddeld 700KM per week.
Misschien hebben ze het niet gecheckt? Zo hadden wij laatst vlak na een beurt de ruitenvloeistof op. Blijkbaar ook niet bijgevuld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Iemand hier die makkelijk een deurpaneel los heeft gekregen van een V50/S40/C30? Ik kreeg vandaag de melding: fout kinderslot service vereist.
Deur wil niet meer op slot, raam niet naar beneden en af en toe hapert daardoor de bedieningsconsole aan bestuurderszijde ook.
Ik verdenk het slot of een kabelbreukje/losliggende kabel.

Of iemand anders zou een idee moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

LuPo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Misschien hebben ze het niet gecheckt? Zo hadden wij laatst vlak na een beurt de ruitenvloeistof op. Blijkbaar ook niet bijgevuld.
Ruitenwisservloeistof is wat anders dan koelvloeistof :P Ruitenwisservloeisstof is iets wat je gebruikt. Koelvloeistof hoort in principe op nagenoeg hetzelfde niveau te blijven (gesloten systeem), anders is er iets niet goed.

BTW, kan er iemand zo vertellen of de 1.8 en 2.0 motoren uit de S40/V50 serie (dus de 'Ford Focus' serie :P, vanaf 2004) Volvo motoren zijn? Of van een andere fabrikant?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Ruitenwisservloeistof is wat anders dan koelvloeistof :P Ruitenwisservloeisstof is iets wat je gebruikt. Koelvloeistof hoort in principe op nagenoeg hetzelfde niveau te blijven (gesloten systeem), anders is er iets niet goed.

BTW, kan er iemand zo vertellen of de 1.8 en 2.0 motoren uit de S40/V50 serie (dus de 'Ford Focus' serie :P, vanaf 2004) Volvo motoren zijn? Of van een andere fabrikant?
Ford

Wikipedia: Volvo V50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tnx!
De V50 modellen hebben mijn aandacht getrokken, en dan in eerste instantie de 5-cilinder versies. En nu al helemaal :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:07:
Tnx!
De V50 modellen hebben mijn aandacht getrokken, en dan in eerste instantie de 5-cilinder versies. En nu al helemaal :P
Zeker doen! Lekker voor de 2.4, 2.4i of de T5 gaan :D

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 11-07-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is er trouwens vanaf de buitenkant te zien (ofja, in het interieur) of het om een uitvoering met basis, HP of Premium audio gaat? Ik heb er 1 gezien, en ik zie daar wel 'PL2' plus dat Dolby logo in het display staan, voglens mij is dat Premium Audio

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ga liever voor de HP audio i.p.v de Premium audio.
Bij de Premium heb je veelal last van de trillingen in je deurpanelen.

Ik heb zelf de High Performance audio, dat klinkt heerlijk zonder gekke resonanties.

Je kunt ook gerust kijken naar een Kinetic/Elan variant(net iets boven de basis variant) met meerdere opties.
Ik heb zelf een Kinetic, maar dan wel met stoelverwarming, electrisch dimbare binnenspiegel, stuurbediening audio, cruise control, dakrails & koplampsproeiers.
Ik mis alleen de lederen bekleding, maar zal morgen even kijken naar een nette zwartleren set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:51
-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:15:
Is er trouwens vanaf de buitenkant te zien (ofja, in het interieur) of het om een uitvoering met basis, HP of Premium audio gaat? Ik heb er 1 gezien, en ik zie daar wel 'PL2' plus dat Dolby logo in het display staan, voglens mij is dat Premium Audio
Als je de radio aanzet staat er volgens mij iets van Performance in beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:22

Dawn

..Sworn to the Dark..

-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:15:
HP audo klinkt meer dan prima, PA is leuk maar zou er niet specifiek een auto voor zoeken, andere opties zijn misschien meer het bekijken waard (zoals Martijn al aangeeft).

PA is wel leuk, maar de trillingen zijn een factor waar je rekening mee moet houden (lees: evt later deurisolatie aanbrengen e.d.); van de trillingen in de panelen heb ik in mijn V70 ook last... knap vervelend af en toe. Desondanks mag het de pret niet drukken.

Via de manual kan je misschien snel wat punten spotten om op te letten:
https://www.gebruikershan...ing-403327.html?page=0256

:)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Is toch eigenlijk absurd of niet? Je hebt 'high performance' audio en dat klinkt goed. En dan heb je het duurdere Premium Audio en daarbij resoneert de hele bende. Je zou toch zeggen dat bij Premium Audio ook premium geluidsdemping hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
PdeBie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:09:
Is toch eigenlijk absurd of niet? Je hebt 'high performance' audio en dat klinkt goed. En dan heb je het duurdere Premium Audio en daarbij resoneert de hele bende. Je zou toch zeggen dat bij Premium Audio ook premium geluidsdemping hoort.
Klopt, maar dat stukje zijn ze even vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zelf High Performance in mijn S80, dus weet een beetje wat ik evt. kan verwachten. Ik kan bv bij mijn S80 ook moeilijk voorstellen waarom je perse Premium zou willen, aangezien de deurbakken soms nu al meetrillen (idem voor de achteruitkijkspiegel). Alleen voor meer Bass bij extreme volumes zou ik t mr kunnen voorstellen dat je het zo willen. Voor de rest speelt HP al hartstikke zuiver in mijb oren :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
De 1.8 en 2 liter motoren in de c30/s40/v50 zijn feitelijk Mazda motoren. De 1.6 is wel echt Ford.

Als je de radio aan zet zie je welke uitvoering je hebt. Maar alleen Premium heeft een Center speaker.
Heb zelf hp, en dat is meer dan prima

En qua uitrusting;
Ik heb een sport -uitvoering
Leren bekleding, Cruise, audio met telefoon op stuur, alu inleg stuur, automatisch dimmende binnenspiegel en dus hp audio

[ Voor 96% gewijzigd door GAIAjohan op 11-07-2016 23:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Trishul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:31:
Mijn V40 (D2 bouwjaar 2014) deed dat ook. 2x meegemaakt (in 1 jaar) dat ik een melding hierover kreeg. Aangezien ik vlakbij een Volvo dealer woon snel even langs. Meestal trokken ze de dop van het reservoir en dan zag je de vloeistof alweer flink omhoog komen. Messtal ging er dan nog een scheut extra vloeistof bij. Niet zo heel veel, maar genoeg om het peil weer iets omhoog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MartijnAbel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:14:
[...]

Klopt, maar dat stukje zijn ze even vergeten :P
Hoop dat ze dat bij MY2017 toch anders hebben gedaan. Die heb ik besteld namelijk met Premium Audio.
En anders mag de dealer mooi even de boel (laten) dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:16:
[...]

[...]
Weet ik. :P Het ging mij meer om een voorbeeld te geven dat ze lang niet alles checken bij een beurt. Overigens eens met dat het niet goed is als koelvloeistof zo leeg is. Zou ik even laten checken Trishul.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

PdeBie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:14:
[...]

Hoop dat ze dat bij MY2017 toch anders hebben gedaan. Die heb ik besteld namelijk met Premium Audio.
En anders mag de dealer mooi even de boel (laten) dempen.
Zover ik weet hebben ze bij de nieuwere modellen wel aanpassingen gedaan betreffende het trillen van de deurpanelen...
Bij de oudere modellen is het een bekend euvel iig.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dawn schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Zover ik weet hebben ze bij de nieuwere modellen wel aanpassingen gedaan betreffende het trillen van de deurpanelen...
Ben heel benieuwd. Oktober (duurt lang :'( ) mag ik de mijne ophalen, dus dan pas kan ik het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:07:
Tnx!
GAIAjohan schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:22:
De 1.8 en 2 liter motoren in de c30/s40/v50 zijn feitelijk Mazda motoren. De 1.6 is wel echt Ford.
Inderdaad Mazda-spul en helemaal niets mis mee! Maar ik zou toch lekker nostalgisch voor een 5 cilinder gaan ;) Het zal qua verbruik niet zo gek veel schelen. Maar wat is er mis met je S80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22
Dawn schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Klopt ik had dit in mijn V40 ook icm het Harman Kardon premium systeem. Ik vond het zo'n schande dat ik door ben blijven gaan tot het opgelost werd. Je koopt een top audio systeem maar het geluid kan niet hard omdat het kraakt, piept en resoneert. Onbegrijpelijk.

Gelukkig heb ik een goede relatie met de dealer waar ik de auto besteld hebt en ook de leasemaatschappij werkte keurig mee. De dealer zelf heeft het diverse keren aangekaart bij Volvo Zweden, gaven aan dat het een bekend probleem was maar dat ze bij individuele gevallen weinig konden doen.

Uiteindelijk is het probleem opgelost door een losse subwoofer te plaatsen dat de bassen wel goed kan verwerken, ook door een perfecte EQ instelling. Gevolg: topgeluid, bass die voldoende ruimte heeft en geen gepiep/gekraak meer. Kosten werd verdeelt over de dealer en de leasemaatschappij.

Toch raar dat je in zo'n top auto zo'n slecht geluid hebt. je zou toch verwachten dat dat ook goed getest zou worden en men bij Volvo zelf wel zo snugger zijn om er een subwoofer of dergelijke tussen te zetten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met de Mazda blokken is idd niks mis, kunnen soms alleen olieboten zijn (maarja, dat kunnen de 5-cilinders ook zijn :P), plus ze hebben een distributieketting (ik wist dus niet dat het Mazda blokken waren).
Met mijn S80 is an sich niks mis, maar het kriebelt toch een beetje voor een andere auto. M'n vriendin komt halverwege september bij mij wonen, dus wordt de S80 nog veel minder gebruikt (gebruik 'm nu alleen om grote boodschappen te doen, en om naar haar te gaan), zij heeft een Suzuki Swift van een paar jaar oud met 50k op de teller en heeft 'm nodig voor haar werk (dus die blijft sowieso, ik kan op de fiets naar mijn werk). Vandaar dat ik met een schuin oog een beetje rond loop te kijken (een MX-5 vind ik ook gaaf, maar die is weer te onpraktisch denk ik :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Juancho schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:54:
[...]

...

Uiteindelijk is het probleem opgelost door een losse subwoofer te plaatsen dat de bassen wel goed kan verwerken, ook door een perfecte EQ instelling. Gevolg: topgeluid, bass die voldoende ruimte heeft en geen gepiep/gekraak meer. Kosten werd verdeelt over de dealer en de leasemaatschappij.

Toch raar dat je in zo'n top auto zo'n slecht geluid hebt. je zou toch verwachten dat dat ook goed getest zou worden en men bij Volvo zelf wel zo snugger zijn om er een subwoofer of dergelijke tussen te zetten.
Ik zou graag een subwoofer in de achterbak van mijn 'slagschip' leggen maar die krengen zijn niet te betalen... Lees wel, de originele van Volvo wel te verstaan. Momenteel kosten ze €250 of meer, tevend ook niet meer via de dealer te verkrijgen.. dus ja, beetje jammer...

wel netjes opgelost van de dealer en leasemaatschappij though :)

Ben het met je eens dat het niet geen fatsoenlijk getest systeem (in z'n geheel) is, het geluid mag er overigens zeker zijn! Met een klassiek stuk op heb ik nergens last van overigens (muv Wagner e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:57:
Met de Mazda blokken is idd niks mis, kunnen soms alleen olieboten zijn (maarja, dat kunnen de 5-cilinders ook zijn :P), plus ze hebben een distributieketting (ik wist dus niet dat het Mazda blokken waren).
Met mijn S80 is an sich niks mis, maar het kriebelt toch een beetje voor een andere auto. M'n vriendin komt halverwege september bij mij wonen, dus wordt de S80 nog veel minder gebruikt (gebruik 'm nu alleen om grote boodschappen te doen, en om naar haar te gaan), zij heeft een Suzuki Swift van een paar jaar oud met 50k op de teller en heeft 'm nodig voor haar werk (dus die blijft sowieso, ik kan op de fiets naar mijn werk). Vandaar dat ik met een schuin oog een beetje rond loop te kijken (een MX-5 vind ik ook gaaf, maar die is weer te onpraktisch denk ik :P)
Dus als ik je verhaal goed begrijp ga je een C70 T5 kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:55:
[...]

[...]

Inderdaad Mazda-spul en helemaal niets mis mee! Maar ik zou toch lekker nostalgisch voor een 5 cilinder gaan ;) Het zal qua verbruik niet zo gek veel schelen. Maar wat is er mis met je S80?
Mwah, of je dit haalt met een 5 cilinder ;), al ben ik ook verreweg de zuinigste c30 1.8 rijder daar.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/768562.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59

Luukwa

o/

Zit er ook over te denken om na het behalen van mij rij bewijs een volvo te kopen, mijn oog is gevallen op een s40, in ieder geval geen station of lange auto, dat is niets voor mij.

Iemand die ik ken zegt dat je het beste auto leert rijden in een volvo, kan iemand dat beamen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zou niet weten waarom. Ben zelf feitelijk begonnen in een Ibiza 6k2 op LPG. Daarna jaren een Ford Focus diesel.
Daarna eigen auto in de vorm van Peugeot 106 diesel. Toen een 206 1.4hdi, en nu de Volvo c30.

M.i. rijdt elke auto hetzelfde in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GAIAjohan schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:22:
[...]

Mwah, of je dit haalt met een 5 cilinder ;), al ben ik ook verreweg de zuinigste c30 1.8 rijder daar.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/768562.html
Ach, mijn S80 (2.5T) rijdt op de snelweg ook gewoon 1:12 :P Vebruik maakt me niet zoveel uit, zolang het maar niet meer zuipt dan mijn S80 :P
Luukwa schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:23:
Zit er ook over te denken om na het behalen van mij rij bewijs een volvo te kopen, mijn oog is gevallen op een s40, in ieder geval geen station of lange auto, dat is niets voor mij.

Iemand die ik ken zegt dat je het beste auto leert rijden in een volvo, kan iemand dat beamen?
En waarop berust dat dan :P Een Volvo rijdt gewoon als een normale auto, maar dan lekkerder :*)

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 12-07-2016 16:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 'iemand' heeft zeker een Volvo tatoo op zijn schouder en rijdt al 30 jaar in dezelfde 740 rond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En wat is zijn argument daarvoor? :)

Ik zelf heb mijn rijbewijs gehaald in een Mercedes A klasse, ben daarna in een Seat Ibiza gestapt en na twee jaartjes in een Peugeot 206. Daar heb ik 6 jaar mee gereden en sindsdien rij ik een Peugeot 207.

Het gaat er gewoon om dat je kilometers maakt. Alleen met ervaring leer je autorijden. En of dat nu een Volvo, een Peugeot of wat dan ook is..... Dat maakt echt geen zak uit.

Maar ben heel benieuwd naar het argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voordeel is wel dat je als beginnend bestuurder in elk geval veilig zit in een volvo, dus maak je een keer een foutje, dan is het risico op letsel wat kleiner dan in een of ander goedkoop koekblik dat minder bescherming beidt.

Daar leer je op zich niet beter door rijden natuurlijk, maar wellicht is dat ook niet wat de volvo liefhebber in kwestie bedoelde?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Die 'iemand' heeft zeker een Volvo tatoo op zijn schouder en rijdt al 30 jaar in dezelfde 740 rond? :)
:D
En alles na de 7/9-serie is kut en is natuurlijk geen echte Volvo :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:49:
Het gaat er gewoon om dat je kilometers maakt. Alleen met ervaring leer je autorijden. En of dat nu een Volvo, een Peugeot of wat dan ook is..... Dat maakt echt geen zak uit.
Dit dus, autorijden is vooral verkeersinzicht, de auto bedienen moet iedereen na een paar rijlessen wel kunnen.
Ik moet wel zeggen dat mn huidige Volvo 1 van de fijnste auto's is waar ik in gereden heb 8)
Orion84 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:58:
Voordeel is wel dat je als beginnend bestuurder in elk geval veilig zit in een volvo, dus maak je een keer een foutje, dan is het risico op letsel wat kleiner dan in een of ander goedkoop koekblik dat minder bescherming beidt.

Daar leer je op zich niet beter door rijden natuurlijk, maar wellicht is dat ook niet wat de volvo liefhebber in kwestie bedoelde?
Sterker nog, hoe veiliger je jezelf waant, hoe meer risico je neemt :P

[ Voor 31% gewijzigd door Oogje op 12-07-2016 18:15 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Oogje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13:
[...]

Dit dus, autorijden is vooral verkeersinzicht, de auto bedienen moet iedereen na een paar rijlessen wel kunnen.
Ik moet wel zeggen dat mn huidige Volvo 1 van de fijnste auto's is waar ik in gereden heb 8)

[...]

Ik denk dat dat wel meevalt.
De gevaarlijkste dingen heb ik in die Ibiza 6k2 gedaan. Nou niet bepaald het veiligste auto op aarde, en een goede tweede was de 206..
De Ibiza omdat dat de eerste auto was waarin ik reed, en dat was natuurlijk polderweggetjes zoeken in de nacht.

De 206 omdat dat na de 106 diesel best een snelle auto was. Gigantische onderstuur creëren op opritten enz..

Alhoewel ik de grenzen van mijn grip opzoeken in dat soort scherpe doordraaiers nog steeds wel leuk vind, durf ik te beweren dat ik in de Volvo het 1na veiligst rijd.
Alleen de focus nog veiliger, maar dat was zo'n saaie bak, heb nog nooit zo weinig met een auto gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Laten we het argument even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Even een schaamteloze copy paste uit het show je auto topic:

Omdat ik wel een beetje klaar was met het putjes aluminium in mijn V50, vanavond maar even de kunstof set die ik gekocht had klaargemaakt om te spuiten :D
Moest verdorie eerst de bevestigings gaatjes solderen omdat de vorige eigenaar vergeten was eerst de kapjes los te klikken :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hybyhxE.jpg

Morgen de rest klaarmaken en dan alles in de lak zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hopelijk gaat dat er goed uitzien MartijnAbel :).

Ik kwam er zojuist achter dat de mat van de bestuurderplaats op 2 plekken er bijna doorheen is. Er lijkt ook vocht van schoenen doorheen te komen, want het is er lichtelijk wit onder (onder die specifieke plekken dus).

Dus even gezocht op internet, maar de goedkoopste online staan voor €65,- te koop Vind dat nogal zonde omdat ik er maar 1 nodig heb. Rechtsvoor en achterin zijn nauwelijks gebruikt.

Zou een dealer hieraan meewerken om slechts 1 mee te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oogje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13:
[...]

[...]

Ik moet wel zeggen dat ik in m'n S80 idd wat lomper rij als b.v. in mijn eerste paar auto's (Daihatsu Cuore, Toyota Starlet :+), niet zozeer als in scheuren ofzo, maar meer toch even kenbaar maken dat je graag wilt inhalen O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:48:
Laten we het argument even afwachten :)
Hier staat wel het eea genoemd zie bv pag 13 over risicocompensatie:
https://www.rijksoverheid...eleving-van-de-burger.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Oogje op 12-07-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
mrbcoro schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:33:
[...]

Mijn V40 (D2 bouwjaar 2014) deed dat ook. 2x meegemaakt (in 1 jaar) dat ik een melding hierover kreeg. Aangezien ik vlakbij een Volvo dealer woon snel even langs. Meestal trokken ze de dop van het reservoir en dan zag je de vloeistof alweer flink omhoog komen. Messtal ging er dan nog een scheut extra vloeistof bij. Niet zo heel veel, maar genoeg om het peil weer iets omhoog te halen.
Tnx, ik heb ook het gevoel dat ze het koelvloeistof op minimumniveau proberen te houden. Dit is overigens niet de eerste keer, heb al eens eerder bijgevuld met spa water. Is ook geen probleem vertelde ze bij de dealer. Maar vind het toch vreemd, eens in de grofweg 4 maanden koelvloeistof bijvullen. Ik rij dan wel ongeveer 700km per week, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Tnx, ik heb ook het gevoel dat ze het koelvloeistof op minimumniveau proberen te houden. Dit is overigens niet de eerste keer, heb al eens eerder bijgevuld met spa water. Is ook geen probleem vertelde ze bij de dealer. Maar vind het toch vreemd, eens in de grofweg 4 maanden koelvloeistof bijvullen. Ik rij dan wel ongeveer 700km per week, maar ok.
Ik zit op 1000km per week en heb nergens last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik in m'n S80 idd wat lomper rij als b.v. in mijn eerste paar auto's (Daihatsu Cuore, Toyota Starlet :+), niet zozeer als in scheuren ofzo, maar meer toch even kenbaar maken dat je graag wilt inhalen O-)
Voor mijn V60 reed ik een tijdje Fiat Panda.. al tijdens de proefrit in de V60 merkte ik dat mensen ineens veel sneller aan de kant gingen voor me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gisteravond mijn eerste "reparatie" doorgevoerd op de V70. Gordelriem van de achterbank zat vast. Dit was gekomen omdat de "stopper" op de gordelriem miste. Daardoor is de riem te ver naar binnen gegaan en door het naar voren klappen van de bank in standje "je remt nu wel hueel hard" vast blijven zitten :P.

Goed bleek niet de eerste te zijn die hier last van heeft gehad, dus met dopsleutel 14 de gordelbevestiging onderin los gemaakt en daarna de bank rechtop (zwaartekracht zorgt er dan voor dat de gordelriembeveiliging eraf gaat) en daarna weer vast gedopt.

Een tijdelijke oplossing om te voorkomen dat dit weer gaat gebeuren, Tierap op de plek waar de "stopper" moet zitten. :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13:
[...]

:D
En alles na de 7/9-serie is kut en is natuurlijk geen echte Volvo :D
En daar zit helaas wel een kern van waarheid in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:46:
Duidelijk verhaal. Thanks :)

Dat "export aanvinken" op die zweedse papieren doe je bij het overschrijven neem ik aan? Je gaat daar ook gewoon naar een postkantoor om de auto over te schrijven, net als hier?

Ik had bedacht om een Zweedse auto over te schrijven naar een Zweedse vriend en dan de auto gewoon op zijn verzekering naar NL te rijden en pas als de auto hier staat hem te exporteren, maar ik weet niet of dat bureacratisch-technisch gezien mogelijk is.
Nee komt geen postkantoor bij kijken 8) . Omdat iedereen daar zo ver van de bewoon wereld woont als je Noorderlijk komt zijn ze daar nooit aan begonnen denk ik. Dus export aanvinken en that's it eigenlijk. En de papieren meenemen, ander wil de RDW hier weer moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:15:
[...]

En daar zit helaas wel een kern van waarheid in 8)
Tja, dat zeggen de pijp rokende opa's van de 7/900-club ook :P
Ga je weer op andere fora kijken, dan zeggen ze hetzelfde over de P2-chassis modellen :P Als Volvo was blijven volhouden aan de "echte Volvo's", dan bestonden ze niet meer (oh wacht, dat was ook bijna het geval :') totdat de Chinezen kwamen :P)
Disclaimer: ik irriteer me vaak aan dat soort opmerkingen 'dat was de laatste echte Volvo'. De gasten die dat het hardst roepen rijden vaak in een aftands barrel en doen net alsof het de ultieme limousine is, en er niks beters/veiligers/mooier/lekkerder rijdend bestaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
-tom-562 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Tja, dat zeggen de pijp rokende opa's van de 7/900-club ook :P
Ga je weer op andere fora kijken, dan zeggen ze hetzelfde over de P2-chassis modellen :P Als Volvo was blijven volhouden aan de "echte Volvo's", dan bestonden ze niet meer (oh wacht, dat was ook bijna het geval :') totdat de Chinezen kwamen :P)
Disclaimer: ik irriteer me vaak aan dat soort opmerkingen 'dat was de laatste echte Volvo'. De gasten die dat het hardst roepen rijden vaak in een aftands barrel en doen net alsof het de ultieme limousine is, en er niks beters/veiligers/mooier/lekkerder rijdend bestaat
Ik heb hetzelfde. Hoe kijken dat soort figuren overigens tegen een 440 aan met Renooit motor. Of de v40, oh nee dat was een Mitsubishi.
Dan nog iets:
Hoe kijken de extreme 5 cilinder Lovers eigenlijk tegen een p1800 aan?

Oh en zouden Mitsubishi Carisma rijders ook zeggen, neuj dit is eigenlijk een Volvo s40!!!

Ook heb ik nog nooit een Mazda 3 eigenaar horen zeggen, haha dit is een Volvo v50!!

Als Volvo in de 7/9 serie was blijven hangen, waren ze net zo geëindigd als Saab en Rover.

Zouden Ford Ka rijders ook zeggen dat ze eigenlijk een Fiat 500 hebben?

En wat is de laatste Citroën?

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
P1800 O+ O+ O+

Overbuurman had er een gekocht om te restaureren. Heb daar menig uurtje bij staan kwijlen in het begin.

Helaas heeft hij er niets aan gedaan en is de P1800 na 3 jaar stilstaan weer net zo stil vertrokken als dat hij aankwam. Alleen dan met afgebladerde lak en nog meer roest ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

P1800ES al helemaal O+ Imho mooier dan een P1800 :P

En de C303 O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik moet eigenlijk een keer mijn oom vragen voor een photoshoot met mijn c30 en zijn p1800es.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Regel dan ook meteen een 480 om er tussenin te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55

Youk

Volvo For Life

Zo, net nieuwe draagarmen vooraan (de driehoeken dus) onder de 850 gezet. Deze keer heb ik ze van Lemförder gekocht. Aan de ene kant zat er op een bus speling, aan de andere kant op het bolgewricht. Even test gereden en ineens laten uitlijnen (kon zo binnen, top).

Rijdt weer strak, echter het origineel probleem wat ik hoopte op te lossen is er nog steeds. De wagen kraakt als ik door putten of over hobbels heen ga. Had samen met iemand zo veel mogelijk proberen te checken en enkel de bovenstaande speling kwam hieruit. Andere problemen zijn we niet tegen gekomen, vandaar draagarmen vervangen.

Iemand een idee naar welke punten ik nog eens extra moet kijken? We zijn misschien wel iets vergeten te controleren hier of daar.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eerste wat in mij opkomt, de bovenste veerschotels voor?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:50:
Eerste wat in mij opkomt, de bovenste veerschotels voor?
Het is dat rubber wat in de bovenste veerschotel (koop je als geheel) zit en de klapopvanger, die is van inferieur materiaal geproduceerd na 1992 tot in de jaren 00. Als dat beide vervangen is heb je een stille auto.

940,960,850,4xx en de v70 en zelfs de v70n heeft het in sommige gevallen.

Wel veilig met veerklemmen doen en niet met spanbanden, brrrr. Heb weleens iemand dat zien en doen daarna een gat in zn mooie asbest golfdak had en veer lag op het dak.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Vandaag in mijn V70 de standaard speaker set-up en dito radio vervangen voor de HU-803 en Pa-300 versterker met alle premium speakers :)

Man man man wat een lekker geluid , ben de hele middag wezen toeren :P

Imiv set gekocht bij Bob van Volvotech en kan nu met mijn Iphone (bluetooth) lekker Spotify bedienen !

[ Voor 24% gewijzigd door Strikie op 15-07-2016 21:30 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Strikie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:22:
Vandaag in mijn V70 de standaard speaker set-up en dito radio vervangen voor de HU-803 en Pa-300 versterker met alle premium speakers :)

Man man man wat een lekker geluid , ben de hele middag wezen toeren :P

Imiv set gekocht bij Bob van Volvotech en kan nu met mijn Iphone (bluetooth) lekker Spotify bedienen !
Lekker bezig geweest dus!

Waar heb je je BT dongle neergelegd? In de middenconsole of niet alle bekabeling van de kofferbak naar voren gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Het is dat rubber wat in de bovenste veerschotel (koop je als geheel) zit en de klapopvanger, die is van inferieur materiaal geproduceerd na 1992 tot in de jaren 00. Als dat beide vervangen is heb je een stille auto.

940,960,850,4xx en de v70 en zelfs de v70n heeft het in sommige gevallen.

Wel veilig met veerklemmen doen en niet met spanbanden, brrrr. Heb weleens iemand dat zien en doen daarna een gat in zn mooie asbest golfdak had en veer lag op het dak.
Toch nog speling gevonden in de stabilisator stangen. Nieuwe zijn reeds besteld, ik ga dan maar even afwachten wat dat zegt. Als het dan nog niet goed is dan zal ik naar de veerschotels kijken. En als het nodig moest zijn zorg ik wel voor het juiste gereedschap natuurlijk.

In ieder geval al bedankt om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Zo, de V50 is weer klaar voor de APK (denk ik :p ).

Dit weekend er nieuwe banden onder gegooid (Michelin Crossclimate) en de ruitensproeierpomp vervangen. Verder verwacht ik eigenlijk geen bijzonderheden voor de APK dus deze of volgende week maar eens wegbrengen.

Ik heb alleen een motorstoringslampje branden (niet uitgelezen maar dat moet voor de EGR klep zijn) maar dat mag geen issue zijn als ie maar door de roetmeting komt.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Lampje hoeft geen afkeur te zijn idd, zie: http://www.amt.nl/werkpla...-niet-uit-afkeur-10119280 (vraag 2, het antwoord is B (staat onderaan)).

[ Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ThinkPadd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:01:
Als het iets met het uitlaatsysteem te maken heeft is het afkeur als het lampje brandt geloof ik.
mja, vanaf bj 2005/2006 geloof ik, die van mij is van 2004 en dan is het volgens mij goedkeur mits hij daarna door de roetmeting komt.

Als ik het goed heb hoor :p

[ Voor 4% gewijzigd door mystic op 18-07-2016 09:04 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Zie ninja-edit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Maar volgens mij is dat weer aangescherpt inmiddels ;) anyway, volgens mij zit ik wel safe verder, roetmeting ben ik niet zo bang voor verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er hier mensen met ervaringen van de electronische oliepeil meting van de v40?
Ik heb sinds 2 maanden een v40 d2 my2015. Bij aflevering is de 30k beurt gedaan maar het oliepeil geeft 5 blokjes al vanaf het begin aan en in het manual staat 3 tot 4 blokjes aangegeven als richtlijn.

(Overigens stonden alle banden ook 0.5 te laag volgens de producent en de navigatie was niet geupdate zoals beloofd)

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
LosGieros schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:56:
Zijn er hier mensen met ervaringen van de electronische oliepeil meting van de v40?
Ik heb sinds 2 maanden een v40 d2 my2015. Bij aflevering is de 30k beurt gedaan maar het oliepeil geeft 5 blokjes al vanaf het begin aan en in het manual staat 3 tot 4 blokjes aangegeven als richtlijn.

(Overigens stonden alle banden ook 0.5 te laag volgens de producent en de navigatie was niet geupdate zoals beloofd)
Denk dat je dat de sensor niet werkt of denk je dat de garage teveel olie in het blok heeft gegoten?

Zodra je een melding krijgt moet je een halve liter bijvullen, verder hoef je je er volgens mij niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bigs schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:21:
[...]

Denk dat je dat de sensor niet werkt of denk je dat de garage teveel olie in het blok heeft gegoten?

Zodra je een melding krijgt moet je een halve liter bijvullen, verder hoef je je er volgens mij niet druk om te maken.
Als ik zie hoe ze hem rijklaar hebben gemaakt (te lage bandenspanning en de navi niet geupdate) ga ik bijna denken dat er teveel olie in zit of dat ze het zelfs niet eens hebben gedaan.

Overigens toen ik de bijvuldop opende om eens te kijken kwamen er nogal wat hitte rook kringeltjes omhoog en ik vond de olie niet bijzonder lekker smerend aanvoelen. Als ik dit vergelijk met mn vorige benzine auto heb ik serieus mn vragen bij.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zou je dat niet gewoon eens met de garage bespreken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Weet iemand de cyclus van de distributieriem voor de 1.6 benzine uit 2007 in mijn C30?
Ik kan nergens een goed antwoord vinden.

Sowieso ben ik volgend jaar aan de beurt na 10 jaar maar zit ook aan de 130dkm :).
Als hij het nog een jaartje volhoud doe ik eerst de airco :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Iemand nog tips voor fijne banden voor een V70 D5?

Ga mijne binnenkort vervangen, zat zelf over Michelin te denken, wel duur, maar gaat wel stukje langer mee.

Als ik ze online bestel zijn ze rond de €80,- vindt dat eigenlijk nog niet zo veel voor een band.

Morgen maar eens langs de bandenboer, kijken of hij me kan helpen. Gun het hem ook wel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er bij mijn vriendin dr V70 voor de tweede keer Dunlop Bluresponse opgegooid. Bij haar doen ze het 150.000. Tja mn vriendin rijdt 55.000 per jaar. En laatste keer verwisseld was in 2013 bij 270.000 en we zitten nu over de 420.000 heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:47:
Zo, net nieuwe draagarmen vooraan (de driehoeken dus) onder de 850 gezet. Deze keer heb ik ze van Lemförder gekocht. Aan de ene kant zat er op een bus speling, aan de andere kant op het bolgewricht. Even test gereden en ineens laten uitlijnen (kon zo binnen, top).

Rijdt weer strak, echter het origineel probleem wat ik hoopte op te lossen is er nog steeds. De wagen kraakt als ik door putten of over hobbels heen ga. Had samen met iemand zo veel mogelijk proberen te checken en enkel de bovenstaande speling kwam hieruit. Andere problemen zijn we niet tegen gekomen, vandaar draagarmen vervangen.

Iemand een idee naar welke punten ik nog eens extra moet kijken? We zijn misschien wel iets vergeten te controleren hier of daar.
Ik neem aan dat je tijdens het vervangen van de draagarmen ook de fuseekogels hebt gechecked?
DIe kunnen ook voor rare geluidjes zorgen bij het nemen van drempels/kuilen.
Xfix schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:23:
Weet iemand de cyclus van de distributieriem voor de 1.6 benzine uit 2007 in mijn C30?
Ik kan nergens een goed antwoord vinden.

Sowieso ben ik volgend jaar aan de beurt na 10 jaar maar zit ook aan de 130dkm :).
Als hij het nog een jaartje volhoud doe ik eerst de airco :F
Volgens mij is dat 160.000km

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:41
Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:03:

Ga mijne binnenkort vervangen, zat zelf over Michelin te denken, wel duur, maar gaat wel stukje langer mee.

Als ik ze online bestel zijn ze rond de €80,- vindt dat eigenlijk nog niet zo veel voor een band.

Morgen maar eens langs de bandenboer, kijken of hij me kan helpen. Gun het hem ook wel namelijk :)
Wij hebben ook Michelins, Primacy 3. Erg tevreden over. Maken weinig geluid, zeker in vergelijking tot onze winterbanden. Qua slijtage kan ik er weinig over zeggen; zitten pas sinds september onder de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:52:
[...]

Ik neem aan dat je tijdens het vervangen van de draagarmen ook de fuseekogels hebt gechecked?
DIe kunnen ook voor rare geluidjes zorgen bij het nemen van drempels/kuilen.
De fuseekogel zit toch mee op de draagarm? Deze heb ik vervangen, kant van het wiel is de fuseekogel toch?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autodoc.de/thumb/?id=1261084&lng=nl

Nu zijn de stabilisatorstangen ook nog onderweg, want daar had ik in de tussentijd toch ook speling op gevonden. En niet zo'n beetje ook, dus hoe we dit in eerste instantie over het hoofd hebben kunnen zien. :?

Deze dingen dus:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autoteilexxl.de/thumb/?m=1&id=1256651&lng=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:41
Als je de volledige draagarm vervangt met Volvo onderdelen (of imitatie) dan zit de fuseekogel er al in. Volvo is geen voorstander van het persen van vervangende fuseekogels in een bestaande draagarm, aangezien de fuseekom dan ruimer wordt en er eerder speling kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:03:

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je het beste de band kunt houden die de fabrikant oorspronkelijk geleverd heeft omdat de auto daarop ontworpen is. Maar mijn Volvo heeft voor Michelins en achter Continental dus ik heb geen idee wat nu de juiste is :)

Overigens gaat die opmerking wel spaak bij alle auto's waar PON de Michelin's voor aflevering vervangt door Continental natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Bigs schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je het beste de band kunt houden die de fabrikant oorspronkelijk geleverd heeft omdat de auto daarop ontworpen is. Maar mijn Volvo heeft voor Michelins en achter Continental dus ik heb geen idee wat nu de juiste is :)
Lijkt me raar :p en ook niet ideaal aangezien de technologie van banden ook steeds meer vooruit gaat en er misschien nu wel banden zijn die beter passen bij die auto dan 15 of 20 jaar geleden :p
Overigens gaat die opmerking wel spaak bij alle auto's waar PON de Michelin's voor aflevering vervangt door Continental natuurlijk :+
Daar in Leusden gebeuren sowieso bijzondere dingen :p wel indrukwekkend overigens.

* mystic heeft nu Michelin Crossclimates liggen onder zijn V50. Na 3 dagen nog steeds tevreden ;) erg stille band en loopt soepel. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat ik straks niet meer hoef te wisselen naar winterbanden. met de 15k die ik tegenwoordig per jaar rijd ga ik er vanuit dat ze in ieder geval 3 jaar mee moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bigs schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Ik zou niet weten welke band hij oorspronkelijk op geleverd was, in 2003 had hij een andere eigenaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:31:
[...]

* mystic heeft nu Michelin Crossclimates liggen onder zijn V50. Na 3 dagen nog steeds tevreden ;) erg stille band en loopt soepel. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat ik straks niet meer hoef te wisselen naar winterbanden. met de 15k die ik tegenwoordig per jaar rijd ga ik er vanuit dat ze in ieder geval 3 jaar mee moeten kunnen.
Ik ben heel benieuwd naar de slijtage van die band ten opzichte van een normale zomerband. In principe lijken het me ideale banden maar er moet toch ergens een nadeel zitten (afgezien van de prijs).
Pagina: 1 ... 29 ... 139 Laatste