Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In combinatie met ei-geel vind ik het niet zo mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sinds zaterdag ook in de bezit van een Volvo V70 II uit 2004. Benzine/140pk uitvoering.

Comfortabele wagen met heerlijke roffel voorop. Luxe, Comfortabel en dat voor een auto van 12 jaar oud. _/-\o_

Volvo v70 1
Volvo v70 3
Volvo v70 4

Veel plezier met jullie Volvo's!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Mx. Alba schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:26:
Mooi blauw is zeker niet lelijk!
Absoluut. Hier in de omgeving rijdt één van de in totaal 40-ish matte Bursting Blue XC90 R-Designs rond. Wat een prachtbak vind ik dat. Wel jammer van de D5, zo'n auto moet de power van de T8 hebben.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Falcon schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:23:
Sinds zaterdag ook in de bezit van een Volvo V70 II uit 2004. Benzine/140pk uitvoering.

Comfortabele wagen met heerlijke roffel voorop. Luxe, Comfortabel en dat voor een auto van 12 jaar oud. _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Veel plezier met jullie Volvo's!
Nice! Leuke opties :) Welke radio zit er in?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Hallo,

Iets meer dan een week geleden heeft mijn Volvo s80 D5 (2004) een grote beurt gehad (vervangen distributieriem, oliekeerring lekkage en praktisch alle ophangingen zijn vervangen)

Nu is vanavond tijdens het rijden ineens de stuurbekrachtiging er mee gestopt, sturen op de snelweg was niet echt een probleem, alleen normaal rijden in de bebouwde kom is praktisch onmogelijk.

Is het waarschijnlijk dat bij de beurt iets niet goed is gegaan / terug is aangesloten of is de kans op een defect groter? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn ouders hadden dat laatst met hun V70 2004. Was de spanner van de v-snaar.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:51
Gewoon mee terug gaan naar de garage en kijken wat ze ervan zeggen. En ook gewoon deze vraag aan ze stellen. Goh, zou dit misschien kunnen komen door de werkzaamheden van vorige keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-tom-562 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:18:
[...]

Nice! Leuke opties :) Welke radio zit er in?
Een Parrot Astroid met TomTom, VLC player, bluetooth. etc..

Afbeeldingslocatie: http://www.parrot.com/img/products/Parrot_Asteroid_Smart_06_Home__.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Falcon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Een Parrot Astroid met TomTom, VLC player, bluetooth. etc..

[afbeelding]
Mooie radio, maar eeuwig zonde dat daarmee de originele versterker niet meer werkt. Die is namelijk vele malen beter dan wat er in elke aftermarket radio zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:10

Reinier

\o/

BeefHazard schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Absoluut. Hier in de omgeving rijdt één van de in totaal 40-ish matte Bursting Blue XC90 R-Designs rond.
Mat? Zoals op de AutoRai? Ik dacht dat dat een (fraaie) wrap was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20

kraats

Ik rol

Reinier schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:29:
Mat? Zoals op de AutoRai? Ik dacht dat dat een (fraaie) wrap was :)
Dat dacht ik ook.. de binnenkant van de deuren was niet mat, namelijk

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het laten vervangen van de complete voorruit bij een Carglass/Autotoaalglas bij een Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 23:20

kraats

Ik rol

FabiandJ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:28:
Iemand hier ervaring met het laten vervangen van de complete voorruit bij een Carglass/Autotoaalglas bij een Volvo?
Tja.. wat is ervaring.. Die van mijn XC70 is vorig jaar wel vervangen..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de kenners. Als ik een Volvo V60 met een 1.6 T3 (benzine) koop met zo'n 150.000 km op de teller koop ik dan wat goeds of zijn de nieuwe motoren niet meer te vergelijken met de oude motoren die maar door blijven lopen? Heeft iemand ook ervaring met deze auto als caravan trekker. Diesel rijden wij er niet uit qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden de voorruit van mijn V50 laten vervangen bij de Carglass. Op zich prima gedaan, al is wel te zien dat het geen originele ruit is: aan de onderkant van de ruit heb je een klein beetje vertekening. Gelukkig ben ik lang genoeg zodat het me niet zo stoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:10

Reinier

\o/

Ik niet (dus dat helpt je niet :) ). Ik heb de leasemaatschappij gevraagd of het bij de Volvo-dealer mocht en dat was OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Volledige ruit laten vervangen bij Autotaalglas, erg netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:52:
Vraagje aan de kenners. Als ik een Volvo V60 met een 1.6 T3 (benzine) koop met zo'n 150.000 km op de teller koop ik dan wat goeds of zijn de nieuwe motoren niet meer te vergelijken met de oude motoren die maar door blijven lopen? Heeft iemand ook ervaring met deze auto als caravan trekker. Diesel rijden wij er niet uit qua kosten.
Moet het perse een station zijn? Anders zou ik eerder kijken voor een S80 met T5 blok (5 cilinder turbo), die zit 1 belastingklasse hoger, en dat is een beul van een motor die zich ondertussen bewezen heeft en een paar ton mee gaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Heb toevallig gister mijn voorruit laten vervangen mij Carglass (C30). Is prima gedaan alle sensors werken nog. Enige wat mist is het Volvo logotje op de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:01:
[...]

Moet het perse een station zijn? Anders zou ik eerder kijken voor een S80 met T5 blok (5 cilinder turbo), die zit 1 belastingklasse hoger, en dat is een beul van een motor die zich ondertussen bewezen heeft en een paar ton mee gaat
Dat vind de hond niet leuk. Twijfel nog steeds tussen V70 en 60, maar ik vind de 60 mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
En als ie zich bukt? ;)

Hier een S60 met hond, die ligt op de achterbank, op een dekentje. Voor het interieur maakt het niks uit, er zit een modderig driejarig mannetje langs -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Vandaag voor het eerst een V40 gezien met de nieuwe lampjes. Ziet er prima uit. Beetje meer afgerond dan op de XC90.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja want ze hebben ze natuurlijk in de bestaande vorm van de lichtbakken gehackt. De V40 wordt ook nog geleverd met xenon of zelfs halogeen als je niet het Nordic+ pakket neemt. Een volgende facelift over een paar jaar zal de V40 vast van een compleet nieuwe neus voorzien waarin ze beter tot hun recht komen.

Wel mooi om die evolutie van de neus te zien. V50 > C70 > C30 (facelift) > V40 (pre-facelift) > V60 > V70 (nieuwste) > XC90 (nieuwste) > V90. I like where this is going! De V40 heeft bij deze facelift helaas geen echt nieuwe neus gekregen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:33:
Een volgende facelift over een paar jaar zal de V40 vast van een compleet nieuwe neus voorzien waarin ze beter tot hun recht komen.
Deze V40 met Ford-platform is bijna EOL. Zijn CMA vervanger zal een totaal nieuw ontwerp zijn, geen facelift. Zal over een jaar of 2 wel op de markt komen.
Wel mooi om die evolutie van de neus te zien. V50 > C70 > C30 (facelift) > V40 (pre-facelift) > V60 > V70 (nieuwste) > XC90 (nieuwste) > V90. I like where this is going! De V40 heeft bij deze facelift helaas geen echt nieuwe neus gekregen.
Ik had bij de release van de XC90 het idee dat ik nooit op die grille uitgekeken zou raken, maar de naar binnen toe gebogen variant van de S/V90 doet hem gelijk al oubollig lijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig afgelopen maand mijn voorruit laten vervangen bij Autotaalglas. Daar is helemaal niets op aan te merken, flexibel bedrijf m.b.t. afspraak maken en mooie originele ruit geplaatst. (plus dat mij zoontje een mooie Mini modelauto mee naar huis kreeg ;) )
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:52:
Over de huidige blokken kan denk ik nog niet heel veel gezegd worden qua levensduur. Zoals Tom al aangeeft hebben die oude 5 cilinders zich ondertussen wel bewezen en ik kan uit ervaring vertellen dat een T5 een prima caravantrekker is.
Maar wat dat betreft komt zo'n T3 ook vast wel de heuvel op hoor, mijn pa reed vroeger met een 75pk non-turbo diesel Passat heel Europa door. Met 5 man in de auto, fietsen op het dak en een caravan er achter zijn we overal gekomen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De T3 heeft een behoorlijk koppel van 240Nm dus daar kun je best een <1500kg caravan mee trekken. Of je 4 ton haalt met die blokken weet ik niet, maar als ze altijd goed onderhouden zijn dan moet je volgens mij een heel eind komen. Ze hebben in ieder geval vooralsnog geen slechte reputatie opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:57:

Over de huidige blokken kan denk ik nog niet heel veel gezegd worden qua levensduur. Zoals Tom al aangeeft hebben die oude 5 cilinders zich ondertussen wel bewezen en ik kan uit ervaring vertellen dat een T5 een prima caravantrekker is.
Maar wat dat betreft komt zo'n T3 ook vast wel de heuvel op hoor, mijn pa reed vroeger met een 75pk non-turbo diesel Passat heel Europa door. Met 5 man in de auto, fietsen op het dak en een caravan er achter zijn we overal gekomen.
Met 75PK trek je tegenwoordig een caravan niet meer weg. Die zijn tegenwoordig al snel 1000 kg, de mijne leeg 1280kg. Nu is koppel belangrijker dan pk's en dan zit je met de turbomotoren wel weer lekker.

Zit alleen een beetje in mijn maag met die downgrade motoren. De TFSI motoren vd VW groep hoor je ook behoorlijk wat ellende mee. Vandaar mijn vraag over de Volvo motoren.

Praktisch vind ik een station fijner en koop een auto toch snel voor een jaar of 10 (ik hoef niet om de 3 jaar wat anders) vandaar dat ik meer naar de nieuwere modellen kijk. Een V70 van 10 jaar oud kan mij persoonlijk niet zo bekoren en dan kom je toch snel in de nieuwe motorlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij hebben te problemen met die VW motoren niet eens zozeer met het downsizen te maken. Een loszittende/verspringende distributieketting zoals bij de 1.2 is een ontwerpfout die bij allerlei motoren voor kan komen lijkt me.

Het Ford blok waar de vorige T3 en T4 op gebaseerd is is bij Ford al teruggebracht van 1.6 naar 1.5 liter met hetzelfde vermogen dus de T3 is niet eens tot het uiterste gedownsized :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Met 75PK trek je tegenwoordig een caravan niet meer weg. Die zijn tegenwoordig al snel 1000 kg, de mijne leeg 1280kg. Nu is koppel belangrijker dan pk's en dan zit je met de turbomotoren wel weer lekker.

Zit alleen een beetje in mijn maag met die downgrade motoren. De TFSI motoren vd VW groep hoor je ook behoorlijk wat ellende mee. Vandaar mijn vraag over de Volvo motoren.

Praktisch vind ik een station fijner en koop een auto toch snel voor een jaar of 10 (ik hoef niet om de 3 jaar wat anders) vandaar dat ik meer naar de nieuwere modellen kijk. Een V70 van 10 jaar oud kan mij persoonlijk niet zo bekoren en dan kom je toch snel in de nieuwe motorlijn.
Dat was een Knaus Sudwind van ~1000kg. Die Passat had een whooping koppel van 140Nm :') (mocht én kon overigens 1200kg geremd trekken)
Nu ik er over nadenk heb ik zo'n caravan ook nog achter mijn Golf gehangen die ook maar 75pk/140Nm had. Dat was dan alleen naar maar een korte/vlakke rit van Arnhem naar Vlissingen maar het was prima te doen zolang je maar geen haast hebt.

Maar voordat ik nog verder afdwaal; ik denk dat je met zo'n V60 T3 prima 10 jaar kunt rijden. Eerder zei je al dat je niet genoeg rijdt voor een diesel, dus ik gok zo'n 15.000km per jaar? In dat geval heeft die V60 over 10 jaar pas 300.000km gelopen, wat voor een moderne auto echt geen probleem hoeft te zijn mits je hem netjes onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die vijfcilinders zijn inderdaad heerlijke motoren. Mijn ouders hebben een V70 2.5T AWD en die sleurt hun lel van een Hobby-caravan mee alsof het niets is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn vader heeft sinds december 2015 een V70 met de viercilinder diesel en die merkt in vergelijking met zijn V70 vijfcilinder maar weinig verschil. Sterker nog zijn nieuwe V70 mag 200kg meer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabiandJ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:10:
Mijn vader heeft sinds december 2015 een V70 met de viercilinder diesel en die merkt in vergelijking met zijn V70 vijfcilinder maar weinig verschil. Sterker nog zijn nieuwe V70 mag 200kg meer trekken.
Mijn pa rijdt sinds kort in een V70 D4 en hij is net terug uit zuid Frankrijk, de auto is hem prima bevallen met de caravan er achter. Vooral over de adaptive cruise control en automaat was hij erg te spreken.

Hoe het trekgewicht van een auto tot stand komt weet ik niet maar ik denk dat het vermogen van de motor een van de minst bepalende dingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Denk eerder ook het gewicht van de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewicht van de auto, constructie en het beschikbare koppel bepaalt het trekvermogen. Vandaar dat diesels van hetzelfde model bijna altijd meer en beter trekken ivm het beschikbare koppel dan benzinemotoren. Met name in bergachtig terrein merk je dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, liefst geen caravan, kan ik tenminste doorrijden op vakantie. 8)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:55:
Ach, liefst geen caravan, kan ik tenminste doorrijden op vakantie. 8)
In Frankrijk mag je met een caravan ook 130 hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:46:
Gewicht van de auto, constructie en het beschikbare koppel bepaalt het trekvermogen. Vandaar dat diesels van hetzelfde model bijna altijd meer en beter trekken ivm het beschikbare koppel dan benzinemotoren. Met name in bergachtig terrein merk je dit goed.
Mwoah, koppel zegt zeer weinig als ik meerdere auto's met elkaar vergelijk. Ik rij een T5 met 320nm, mijn schoonouders een Saab 9-3 met een whopping koppel van 167nm. De Saab mag 1400kg trekken, ik met de Volvo 1500kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Mwoah, koppel zegt zeer weinig als ik meerdere auto's met elkaar vergelijk. Ik rij een T5 met 320nm, mijn schoonouders een Saab 9-3 met een whopping koppel van 167nm. De Saab mag 1400kg trekken, ik met de Volvo 1500kg.
Inderdaad, en zoals ik eerder ook al aangaf mocht ik met een Golf met 140Nm ook al 1200kg trekken.

Ik kan nog niet een eenduidig antwoord vinden maar wat ik links en rechts lees is dat de fabrikant het max gewicht opgeeft en dat dit vervolgens door de RDW wordt getoetst tijdens de typegoedkeuring. Onderlinge verschillen tussen merk of type hoeven in dat geval niet per se logisch verklaarbaar te zijn aan de hand van koppel, vermogen, gewicht of remkracht.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Dat was een Knaus Sudwind van ~1000kg. Die Passat had een whooping koppel van 140Nm :') (mocht én kon overigens 1200kg geremd trekken)
Nu ik er over nadenk heb ik zo'n caravan ook nog achter mijn Golf gehangen die ook maar 75pk/140Nm had. Dat was dan alleen naar maar een korte/vlakke rit van Arnhem naar Vlissingen maar het was prima te doen zolang je maar geen haast hebt.

Maar voordat ik nog verder afdwaal; ik denk dat je met zo'n V60 T3 prima 10 jaar kunt rijden. Eerder zei je al dat je niet genoeg rijdt voor een diesel, dus ik gok zo'n 15.000km per jaar? In dat geval heeft die V60 over 10 jaar pas 300.000km gelopen, wat voor een moderne auto echt geen probleem hoeft te zijn mits je hem netjes onderhoud.
Dat is denk ik de hele clue... Met een caravan ga je niet scheuren, op gang brengen en houden is voldoende. Beetje "extra" is dan wel prettig (bergen, inhalen).

Verder denk ik dat een T3 meer dan prima is bij goed onderhoud, al zou ik misschien voor mijn eigen gevoel een 2.0T proberen te kopen. Grotere motor, maar toch met turbo.

Overigens is de T3 wel lichter dan de T4 en 2.0T, dus het scheelt een wegenbelastingklasse.

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 30-06-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Toevallig afgelopen maand mijn voorruit laten vervangen bij Autotaalglas. Daar is helemaal niets op aan te merken, flexibel bedrijf m.b.t. afspraak maken en mooie originele ruit geplaatst. (plus dat mij zoontje een mooie Mini modelauto mee naar huis kreeg ;) )
Weet je zeker dat het een originele ruit was, er staat daadwerkelijk een Volvo logo op de ruit? En bij welke Autototaalglas locatie was dit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ik ben bang dat de vorige eigenaar van de V50 de voorruit heeft laten vervangen aangezien ik een dikke weerspiegeling in het glas heb van het dashboard. Mega irritant met zon op het voorruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
FabiandJ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Weet je zeker dat het een originele ruit was, er staat daadwerkelijk een Volvo logo op de ruit? En bij welke Autototaalglas locatie was dit als ik vragen mag?
Dat zegt nog niets. Ik heb bij CarGlass ooit de voorruit van mijn Peugeot laten vervangen. Ik heb daar specifiek gevraagd om een originele voorruit van Peugeot. Kreeg een ruit met inderdaad een logootje van Peugeot staan, maar het was nog steeds een namaak. De ruit mistte een coating (paarse gloed) die de originele wel heeft.

Na heel veel gedoe en getier uiteindelijk toch nog een echte originele gekregen (dus incl. coating), maar in eerste instantie had ik dus gewoon een nepper met logootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Dat zegt nog niets. Ik heb bij CarGlass ooit de voorruit van mijn Peugeot laten vervangen. Ik heb daar specifiek gevraagd om een originele voorruit van Peugeot. Kreeg een ruit met inderdaad een logootje van Peugeot staan, maar het was nog steeds een namaak. De ruit mistte een coating (paarse gloed) die de originele wel heeft.

Na heel veel gedoe en getier uiteindelijk toch nog een echte originele gekregen (dus incl. coating), maar in eerste instantie had ik dus gewoon een nepper met logootje.
Of een originele zonder die extra coating? Kan ook natuurlijk. Uiteindelijk komt sowieso al dat glas voor Franse auto's uit de zelfde Saint-Gobain fabriek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Of een originele zonder die extra coating? Kan ook natuurlijk. Uiteindelijk komt sowieso al dat glas voor Franse auto's uit de zelfde Saint-Gobain fabriek. :D
Nope. 207 is altijd geleverd met coating. Maar goed... zonder hier al te ver door te gaan over Peugeot :P
Het was meer om even duidelijk te maken dat een logootje niet alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabiandJ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Er is mij verteld dat het een originele is + dat alle logos er op zitten. Ik heb hem laten vervangen in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

MartijnAbel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:35:
ik ben bang dat de vorige eigenaar van de V50 de voorruit heeft laten vervangen aangezien ik een dikke weerspiegeling in het glas heb van het dashboard. Mega irritant met zon op het voorruit...
Dit had ik met mijn eerste V40 (classic) ook; tevens met de huidige V70. Ik kan altijd de dashboard roosters terug in de ruit zien; al hoeft er niet perse de zon voor op de ruit te staat :/

zover ik weet zijn er nog geen ruiten vervangen van deze V70; al vond ik wel glasscherven in de kofferbakruimte achter de panelen.... (was bezig om een iMIV te installeren, helaas geleverd met de verkeerd aansluiting) Dan ga je toch dingen afvragen... :X

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 11:24
Xfix schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:16:
Heb toevallig gister mijn voorruit laten vervangen mij Carglass (C30). Is prima gedaan alle sensors werken nog. Enige wat mist is het Volvo logotje op de ruit.
Heb je geluk. Mijn c30 kreeg destijds ook een nieuw ruit. Sensor zat verkeerd. Waar het kabelgootje boven de spiegel omhoog liep was het geowon doorzichtig glas. Geen gezicht vanaf buiten. En het ding kraste en spiegelde gigantisch. Gelukkig ging hij er een maand later uit anders had ik wel werk van gemaakt.
Nooit meer imitatie voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn geen imitatie ruiten, exact dezelfde die door de fabrikant in de auto wordt gemonteerd. Je moet alleen bij je autodealer vragen welk merk ruiten hun auto's mee worden uitgerust en bij Carglass vragen dat ze dat merk ruit willen bestellen. Anders is het mogelijk dat er kleine variaties inzitten. Ook kan het zijn dat de fabrikant door 2 ruitboeren laten produceren omdat anders de capiciteit te klein is. Kijk dan heb je al 2 merken ruiten door elkaar heen om het makkelijker te maken.

Vreemd dat het glas bovenaan doorzichtig is, die zwarte spikkeltjes hebben de auto's al sinds midden jaren 90. Volgens mij worden zonder niet eens meer gefrabiceerd. Zelfs mijn Volvo 740 die tussen 1982 en 1991 is geproduceerd kan ik alleen de voorruit voor krijgen met zwarte spikkeltjes zoals die wel in de 940 werd geleverd.

Zo zijn zijruiten en achterruiten vaak van ander merk dan voorruiten.

Meestal als je naar de label in de ruit kijkt kun je het merk al achterhalen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.static.flickr.com/3950/15543488028_bdd4c7c5e9_m.jpg

Dit is een zijruit van een Saab, merk Trempex. Zie jaak bij Volvo zijruiten

Secursiv is een ander groot merk, zie je bij alle bouwjaren van Volvo's terug. Dit is vaak het merk die Carglass monteerd, maar dan zonder het Volvo logo

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-fLjN-hU7K94/U5sKp6jg6PI/AAAAAAAABWc/v2wXElSawHw/s1600/_IGP9898.JPG

En dan van onze zuiderburen het welbekende Sekurit Saint Gobain.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1126/7886/products/1_fc998332-8614-488e-a26a-44117e85975f_large.jpeg?v=1452744678

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Mijn C30 blijkt 4 verschillende merken te hebben, wel allemaal met Volvo logo.
Vooruit is van Fuyao.
Voorste zijruiten van AGC automotive
Achterste zijruiten van Starglass
Achteruit/klep van Saint Gobain-Sekurit

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:16:
[...]

Dit had ik met mijn eerste V40 (classic) ook; tevens met de huidige V70. Ik kan altijd de dashboard roosters terug in de ruit zien; al hoeft er niet perse de zon voor op de ruit te staat :/

zover ik weet zijn er nog geen ruiten vervangen van deze V70; al vond ik wel glasscherven in de kofferbakruimte achter de panelen.... (was bezig om een iMIV te installeren, helaas geleverd met de verkeerd aansluiting) Dan ga je toch dingen afvragen... :X
Ik ben niet de enige dus :p
Heb net even gekeken, en alle ruiten zijn hetzelfde. Allemaal van Saint Gobain Sekurit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm qua reflectie, ja de roosters voor het raam en De bobbel voor het alarm zie vrijwel altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Met nieuwe Volvo's kunnen ze geen andere ramen meer plaatsen ivm radar en camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:21:
Hmm qua reflectie, ja de roosters voor het raam en De bobbel voor het alarm zie vrijwel altijd..
Ik heb dat verrekte bobbeltjes relief altijd in het ruit staan als de zon er vol op schijnt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MartijnAbel schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Ik ben niet de enige dus :p
Heb net even gekeken, en alle ruiten zijn hetzelfde. Allemaal van Saint Gobain Sekurit.
bij mijn zijn de voorste 5 (meer kan ik vanaf de parking niet zien) ook van Sekurit; van de kofferbakruimte en de tailgate weet ik het zo niet...

Het vinyl op het dashboard helpt ook niet echt ook de weerspiegeling te onderdrukken :P

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
thefox154 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Heb je geluk. Mijn c30 kreeg destijds ook een nieuw ruit. Sensor zat verkeerd. Waar het kabelgootje boven de spiegel omhoog liep was het geowon doorzichtig glas. Geen gezicht vanaf buiten. En het ding kraste en spiegelde gigantisch. Gelukkig ging hij er een maand later uit anders had ik wel werk van gemaakt.
Nooit meer imitatie voor mij.
Dat is niet fijn nee. Ik heb nog geen rare dingen gezien met dit glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:54
Zucht, automaatbak van mn v70 uit 2004 heeft kuren. Iets met die kleppen/solenoids die hun beste tijd gehad zouden hebben.

Wat garages gebeld, doen alleen een complete revisie/nieuwe bak eronder terwijl het voor 99% zekerheid aan dat kleppenblok ligt :7.

Dan maar zelf aan de slag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zijn de symptomen/klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:54
Als de bak wat warmer word begint hij heel hard te schakelen van de 1 naar 2, 2 naar 3 en van de 3 > terug bijv. richting een rotonde. Ook als je vanaf stilstand gas geeft dan ramt hij hem echt in de gear.

Laatst ging er al een waarschuwingslampje aan en ging hij in noodloop procedure. VIDA/DiCE gaf aan dat er iets mis zou zijn met de SLS solenoid, zoals blijven hangen.

Heb inmiddels al een nieuw kleppenhuis gekocht als 'zakelijke' klant (€560,- incl. btw), nu nog de oude vervangen. Ik heb al een how-to gevonden, maar omdat het subframe iets moet zakken ben ik toch ietwat huiverig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb ook een Volvo. Drie eigenlijk.

Sinds kort een 240 estate uit 1992 (B230F) die wat liefde nodig heeft en sinds kort weer fatsoenlijk loopt na honderdduizend onderdelen vervangen te hebben (computer kapot).

En twee 142's waar ik de komende jaren mee bezig ben om deze te restaureren en aan te passen met een andere motor, aandrijflijn, ophanging, remmen, wielen, etc. Eigenlijk alles behalve het "schilletje" van de auto, om zo een sleeper te maken met als doel ergens tussen de 400 en 500 pk uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Barracuda_82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:08:
Ik heb ook een Volvo. Drie eigenlijk.

Sinds kort een 240 estate uit 1992 (B230F) die wat liefde nodig heeft en sinds kort weer fatsoenlijk loopt na honderdduizend onderdelen vervangen te hebben (computer kapot).

En twee 142's waar ik de komende jaren mee bezig ben om deze te restaureren en aan te passen met een andere motor, aandrijflijn, ophanging, remmen, wielen, etc. Eigenlijk alles behalve het "schilletje" van de auto, om zo een sleeper te maken met als doel ergens tussen de 400 en 500 pk uit te komen.
Gaaf zeg, welk jaar komen de 142's?
Mijn 144 uit '73 gaat steeds verder uit elkaar. Gisteren de kop bijna vrij gemaakt zodat die er af kan. Vorige week ook al vast een eerste stukje body (uit het zicht) er in gelast, moet nog wel even oefenen voordat ik stukken ga doen die in het zicht zitten :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Vanmorgen eindelijk m'n iMIV LE+ (van Volvotech.eu) in kunnen bouwen in mijn Volvo V70n.
Na wat over en weer communicatie met de shop en een ontvangen connector (verkeerd geleverd) alles aan kunnen sluiten in de kofferbak.. Wat volgde was een hels karwei om de bekabeling van de middenconsole naar de achterbak te sluizen; de bekleding van de middentunnel zal zo vast (lees: ik kwam een stel handen te kort om alles omhoog te houden en kabel te feeden) dat ik uiteindelijk versterking van zuslief heb moeten vragen om voor elkaar te krijgen (met hulp was het nog geen 5 minuten werk.... :/ )

Anderhalf uur later en ik had een AUX & iPod aansluiting in mijn 16 jaar oude V70n T5! Geweldig :D

Content met een resultaat :)!

Geen reverse cam ingebouwd, misschien later nog.
Prologic werkt ook icm de ipod en klinkt fantastisch!

Edit: funfact, de ipod aansluiting is meteen charger :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 02-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 08:29
Terrz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:31:

Volvo 850 verhaal voor de carbagerun
In de tussentijd een volvo 850 2.5 liter 8V op de kop getikt met slechts 380.000 op het klokje (net ingelopen dus) en deze een beetje opgeleukt :+. Maandag is de start!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13516423_110016242765065_5696204355620214366_n.jpg?oh=04e8b53dad110b4f9d4f589bc1d298c4&oe=5832B05F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat wordt lastig met 1 uitgevallen cilinder ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Minneyar schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Gaaf zeg, welk jaar komen de 142's?
Eentje uit 72 en de "goeie" die ik aan aan het pakken ben is uit 1970.

Dit is een photoshop van hoe die er over een paar jaar uit zou moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://b1.img.mobypicture.com/ed304e49eb53498b5be217b56d461649_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lukt t nooit langer dan 2 weken op Zweedse platen te rijden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Barracuda_82 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]
Dit ziet er heel fraai uit; maar wel erg laag...!

Ter vergelijking, hoe staat deze bolide er nu bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:46
Barracuda_82 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, ben ook wel benieuwd naar hoe hij er nu uitziet.
Heb je al ideeën welk blok er in komt? 400 a 500 PK uit een B20 gaat denk ik niet lukken :P.

Die van mij blijft denk ik vrij standaard, misschien een ander kleurtje, maar daar houdt het wel bij op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Dawn schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Dit ziet er heel fraai uit; maar wel erg laag...!

Ter vergelijking, hoe staat deze bolide er nu bij? :)
Er staat nu een chassis in mijn garage op bokjes zonder vooras, achteras, met een heel groot gat in plaats van een tunnel, een half doorgezaagde crossmember en een boel roestgaten. Dus echt rock-bottom nu :P

Maar er naast staat een B230FK te wachten, met een M90 bak en een GT30 turbo. En een cardanas van een 240 diesel, een 1031 achteras waar een sper in komt en verder moet ik alles met de hand maken. Ik ben dus nog wel even bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het dan met die Honeywell turbo een high pressure? Heb een b230fk gehad, maar vond dat echt niks. Mijn kjet had op 4 pk na evenveel vermogen (131 vs 135)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, alleen een FK/FT heeft een bult koppel meer vanuit onderuit, en met een boostcontroller tover je (met een FK) er zonder veel problemen 50 pk bij. Daarna klapt 'ie in de fuel cut, maar met een andere chip zit je op de 200 pk.
Een turbo rijdt gewoon veel lekkerder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt rij daarom een FT nu naast mijn kjet. Maar vroeg me meer af of je dan op een FK zonder zorgen een high pressure kunt schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, bij een FT is alleen de drukveer in de wastegate-actuator anders.
Volvo heeft ook nog een 'Plus' pakket (ofzoiets) voor 940 uitgebracht toentertijd, dan kwam er nog zo'n 10pk bij het de standaard FT uitvoering. Dat bestond uit een andere wastegate-actuator en ander motormanagement (dacht ik, maar dat weet BW wel :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij mijn 1990er de katalysator afgehaald. Bij import vorige maand is het U9 gedeelte niet bij registratie vermeld. Stond ook niet op de Zweedse papieren. Toch weer 15 pk extra.

Typeaanduiding op de papieren werd letterlijk overgenemn 742-87. 87 staat blijkbaar voor NON-EGR. Ook weer een handeling minder om die EGR eraf te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:14:
Ja, bij een FT is alleen de drukveer in de wastegate-actuator anders.
Volvo heeft ook nog een 'Plus' pakket (ofzoiets) voor 940 uitgebracht toentertijd, dan kwam er nog zo'n 10pk bij het de standaard FT uitvoering. Dat bestond uit een andere wastegate-actuator en ander motormanagement (dacht ik, maar dat weet BW wel :P)
Klopt turbo+ kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik heb er na a.s. donderdag ervaring mee, zag gisteren toen ik naar huis reed opeens een barst in m'n voorruit. Geen idee hoe die daar gekomen is, zit ook geen sterretje oid, alleen een barst.
Van de leasemaatschappij moet ik naar autotaalglas, ben benieuwd hoe het er na afloop uit ziet.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Tankiej schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:19:
[...]

Ik heb er na a.s. donderdag ervaring mee, zag gisteren toen ik naar huis reed opeens een barst in m'n voorruit. Geen idee hoe die daar gekomen is, zit ook geen sterretje oid, alleen een barst.
Van de leasemaatschappij moet ik naar autotaalglas, ben benieuwd hoe het er na afloop uit ziet.. :X
Ik heb een paar maanden geleden de voorruit laten vervangen van mn V40 (uit 2014). Via de leasemaatschappij bij autotaalglas. Ik ben bewust met de auto langsgegaan om hun te laten controleren wat voor ruit er in moest, want er bleken veel verschillende ruiten te zijn. Met en zonder verwarming, met en zonder regensensor, met en zonder camera's (voor city safety) etc. De ruit hebben ze in een middag vervangen en dat ging echt prima, niets op aan te merken. Behalve op het eigen risico dan :'(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:06:
Wordt het dan met die Honeywell turbo een high pressure? Heb een b230fk gehad, maar vond dat echt niks. Mijn kjet had op 4 pk na evenveel vermogen (131 vs 135)
Honeywell turbo?

Hier een foto van het blok en de GT30 die ik wil gaan gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://b1.img.mobypicture.com/2969867cca80841f3faaeb33071eb89b_view.jpg

Verder zal van de FK op termijn alleen het blok zelf overblijven. Sowieso gaat ie meteen draaien op een megaquirt of kdf ofzo, iets wat ik zelf kan programmeren iig. De draadboom word custom, de en- en uitlaat worden custom... eigenlijk blijft alleen het onderblok en de kop standaard.

Die zullen het doel van 400-500 pk niet aan kunnen, maar ik heb me voorgenomen om te kijken tot hoe ver ik deze standaard FK kan pushen voor ie kapot gaat. Misschien kan ik hem zó afstellen dat ik er net wat meer uit kan halen dan anderen door hem minder agressief af te stellen en in te spelen op die onsubtiele kick die die oldskool turbo zal geven zodra die ineens wakker word.

Als het blok sneuvelt komt er weer een nieuwe, maar dan waarschijnlijk met geupgrade drijfstangen (want die sneuvelen wss als eerste). En dan beginnen we weer opnieuw met afstellen. Net zo lang tot ik boven de 400 uit kom, dan is de missie geslaagd.

Verder hoeft ie niet goed op de weg te liggen of goede rondetijden neer te zetten. Hij moet veilig zijn en goed strepen kunnen trekken.

Edit: voor nu ligt mijn aandacht nog 100% bij de 240. Tegen het eind van de zomer ga ik waarschijnlijk weer verder met de 142. Daar ga ik als eerste de aandrijflijn in orde zien te krijgen. Dus als eerste een mal maken om de 240 as pas te kunnen maken op de 142 ophanging, een cardanas pas maken, de motor positioneren tov de cardanas, motorsteunen maken en als alles dan vast zit kan ik voorzichtig gaan denken aan het in en uitlaat traject, de kabelboom en de computer.

[ Voor 13% gewijzigd door Barracuda_82 op 05-07-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Widow schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden de voorruit laten vervangen van mn V40 (uit 2014). Via de leasemaatschappij bij autotaalglas. Ik ben bewust met de auto langsgegaan om hun te laten controleren wat voor ruit er in moest, want er bleken veel verschillende ruiten te zijn. Met en zonder verwarming, met en zonder regensensor, met en zonder camera's (voor city safety) etc. De ruit hebben ze in een middag vervangen en dat ging echt prima, niets op aan te merken. Behalve op het eigen risico dan :'(
Klopt, dat zei die man aan de telefoon ook. Vroeg of ik een regensensor had, line departure warning (oid), voorruitverwarming. City safety hebben alle V40's vanaf 2012/2013 voor zover ik weet, maar voor de rest heb ik geen van die opties.
Dan bleef er maar één over zei hij, dus dat moet goed komen. Zo niet, dan mogen ze nog één bestellen :')

Bij ons wordt de eigen risico niet doorberekend voor de 1e schade in een jaar voor zover ik weet, dus ik verwacht dat ik er verder niets van merk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Honeywell turbo?

[afbeelding]

Verder zal van de FK op termijn alleen het blok zelf overblijven. Sowieso gaat ie meteen draaien op een megaquirt of kdf ofzo, iets wat ik zelf kan programmeren iig. De draadboom word custom, de en- en uitlaat worden custom... eigenlijk blijft alleen het onderblok en de kop standaard.

Die zullen het doel van 400-500 pk niet aan kunnen, maar ik heb me voorgenomen om te kijken tot hoe ver ik deze standaard FK kan pushen voor ie kapot gaat. Misschien kan ik hem zó afstellen dat ik er net wat meer uit kan halen dan anderen door hem minder agressief af te stellen en in te spelen op die onsubtiele kick die die oldskool turbo zal geven zodra die ineens wakker word.

Als het blok sneuvelt komt er weer een nieuwe, maar dan waarschijnlijk met geupgrade drijfstangen (want die sneuvelen wss als eerste). En dan beginnen we weer opnieuw met afstellen. Net zo lang tot ik boven de 400 uit kom, dan is de missie geslaagd.

Verder hoeft ie niet goed op de weg te liggen of goede rondetijden neer te zetten. Hij moet veilig zijn en goed strepen kunnen trekken.

Edit: voor nu ligt mijn aandacht nog 100% bij de 240. Tegen het eind van de zomer ga ik waarschijnlijk weer verder met de 142. Daar ga ik als eerste de aandrijflijn in orde zien te krijgen. Dus als eerste een mal maken om de 240 as pas te kunnen maken op de 142 ophanging, een cardanas pas maken, de motor positioneren tov de cardanas, motorsteunen maken en als alles dan vast zit kan ik voorzichtig gaan denken aan het in en uitlaat traject, de kabelboom en de computer.
Sodekneiters, is dat een turbo of een gasturbine???? _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Honeywell turbo?

[afbeelding]

Ja Garrett is in 1999 al overgenomen door Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Ja Garrett is in 1999 al overgenomen door Honeywell.
Oh, dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
Tankiej schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Klopt, dat zei die man aan de telefoon ook. Vroeg of ik een regensensor had, line departure warning (oid), voorruitverwarming. City safety hebben alle V40's vanaf 2012/2013 voor zover ik weet, maar voor de rest heb ik geen van die opties.
Je hebt toch wel een regensensor in je V40??

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er ook maar toevallig achter, ook dat mijn FT een Mitsubishi turbo heeft.

En een B234F als basis voor de turbo, vind dat ook altijd wel leuke blokken. Ooit een 940 voor de vakantie gehad waar die in lag. Of een B230 DOHC ombouw ook een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Je hebt toch wel een regensensor in je V40??
Nee, dat vond ik overbodige luxe voor die prijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 06-07-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:12

Wok

Dakloos...

:o

Regensensor is juist de enige optie die ik echt mis in mijn '97 V90 t.o.v. van de leaseauto's die ik voorheen reed.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon variererend relay monteren, kun je de snelheid van de ruitenwisser instellen zoals dat op de v70n ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 22:02

NoFearCreations

3DPrint the world!

Of een aftermarket sensor monteren?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen op de A12 een Katterug zien rijden. Blijven mooie Volvo's! Hij was echt tiptop gerestaureerd en reed gewoon lekker mee op de meest linker rijstrook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wok schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:31:
:o

Regensensor is juist de enige optie die ik echt mis in mijn '97 V90 t.o.v. van de leaseauto's die ik voorheen reed.
Ik heb nog zo een VW relay 99 liggen mocht je willen. Maar met Rain X op de ruit boeit dat toch niet zo?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tankiej schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:20:
[...]

Nee, dat vond ik overbodige luxe voor die prijs :)
Ik dacht dat die wel in zo'n pakket zat? Hoe dan ook, ik vind het juist fijn dat je nooit meer aan de hendel hoeft te zitten en dat hij gewoon zelf reageert bij regen ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vind het ook wel fijn, enige irritante is, is dat je de sensor altijd 1x moet activeren (bij mijn S80). Althans, ik heb hem altijd in regensensormodus staan, maar je moet de eerste keer altijd ff handmatig de boel op gang helpen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-tom-562 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:25:
Vind het ook wel fijn, enige irritante is, is dat je de sensor altijd 1x moet activeren (bij mijn S80). Althans, ik heb hem altijd in regensensormodus staan, maar je moet de eerste keer altijd ff handmatig de boel op gang helpen :P
Het is ook wel logisch dat de regensensor standaard uit staat, trouwens. Zou een leuk effect geven in een wasstraat als hij standaard aan stond. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 08:35

KabalA!

[ No-Life ]

Mx. Alba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Het is ook wel logisch dat de regensensor standaard uit staat, trouwens. Zou een leuk effect geven in een wasstraat als hij standaard aan stond. :D
Verschil is wel dat je (normaal gesproken in NL) vaker in de regen rijdt dan in de wasstraat staat, ik wel iig.
Wat mij betreft mag hij inderdaad altijd aan, maargoed dat is helaas niet zo :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:30:
[...]
En een B234F als basis voor de turbo, vind dat ook altijd wel leuke blokken. Ooit een 940 voor de vakantie gehad waar die in lag. Of een B230 DOHC ombouw ook een leuke uitdaging.
Een 16v conversie heb ik ook aan gedacht, en kan best zijn dat ik dat ooit wil gaan doen, maar ik wil in eerste instantie proberen hoe ver ik kan komen met een standaard B230FK blok. Achtklepper is qua performance wel behoorlijk nadelig, maar het heeft ook voordelen. Lekker simpel, non interferentie, goedkoop. Vooral dat laatste.

Uiteindelijk wil ik wat FK blokken op voorraad hebben liggen die ik makkelijk kan swappen. Daarom houd ik nu met het pas maken van het blok er al veel rekening mee dat het blok er makkelijk in en uit gaat. Ik hoef in theorie het subframe niet aan te passen, maar daar haal ik een "hap" uit om zo (in combinatie met een aangepaste carterpan) makkelijk en in een normale hoek het blok er uit kan pakken.

De kabelboom en alle aanbouwdelen ga ik ook zo makkelijk dat makkelijk los en vast gaan. V-band's voor de uitlaat, vliegtuigstekkers voor de kabelboom, extra ruimte op het schutbord, rembekrachtiger verplaatsen, alle overbodige delen verwijderen, etc.

Dat doe ik allemaal niet uit krenterigheid, maar meer uit eigenwijsheid en om er zo veel mogelijk van te leren. Als ik dadelijk richting de 400pk ga en de drijfstangen begeven het, dan kijk ik liever wáárom ze stuk zijn gegaan en hoe ik die grens kan verleggen zonder zomaar zonder nadenken de drijfstangen te upgraden. Misschien een andere mapping met een subtielere curve? Misschien minder detonatie met E85?

Ik denk overigens dat voordat ik op de grens van een standaard blok zit (zo'n 350pk) al genoeg problemen heb gehad in de aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Ik dacht dat die wel in zo'n pakket zat? Hoe dan ook, ik vind het juist fijn dat je nooit meer aan de hendel hoeft te zitten en dat hij gewoon zelf reageert bij regen ;)
Klopt, zit volgens mij in het R-Design Plus pakket. Maar die heb ik niet :+

Maar je moet hem toch wel aanzetten, het is niet dat je er nooit meer aan hoeft te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat klopt, maar als het regent ff 1x een knopje indrukken is wat anders dan tig keer tegen die hendel drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik druk nooit tig keer tegen de hendel.
Vind het aantal intervallen (8 ofzo?) meer dan genoeg. Heb sowieso als het regent de ruitenwissers bijna altijd op een interval staan..

Stukken beter dan al mijn vorige auto's.
Ik heb wel ervaring met een regensensor, maar die vond k vrij irritant. Veel te snel wissen en soms juist te langzaam..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 07-07-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ik heb geen regensensor op mijn V60 (volgens mij).
Vooruit wordt elke maand ge-RainX'ed en als ik boven de 80 rij heb je alleen bij flinke regen je ruitenwissers nodig.

Heb wel waterafstotende zijramen, ook erg fijn.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Een 16v conversie heb ik ook aan gedacht, en kan best zijn dat ik dat ooit wil gaan doen, maar ik wil in eerste instantie proberen hoe ver ik kan komen met een standaard B230FK blok. Achtklepper is qua performance wel behoorlijk nadelig, maar het heeft ook voordelen. Lekker simpel, non interferentie, goedkoop. Vooral dat laatste.

Uiteindelijk wil ik wat FK blokken op voorraad hebben liggen die ik makkelijk kan swappen. Daarom houd ik nu met het pas maken van het blok er al veel rekening mee dat het blok er makkelijk in en uit gaat. Ik hoef in theorie het subframe niet aan te passen, maar daar haal ik een "hap" uit om zo (in combinatie met een aangepaste carterpan) makkelijk en in een normale hoek het blok er uit kan pakken.

De kabelboom en alle aanbouwdelen ga ik ook zo makkelijk dat makkelijk los en vast gaan. V-band's voor de uitlaat, vliegtuigstekkers voor de kabelboom, extra ruimte op het schutbord, rembekrachtiger verplaatsen, alle overbodige delen verwijderen, etc.

Dat doe ik allemaal niet uit krenterigheid, maar meer uit eigenwijsheid en om er zo veel mogelijk van te leren. Als ik dadelijk richting de 400pk ga en de drijfstangen begeven het, dan kijk ik liever wáárom ze stuk zijn gegaan en hoe ik die grens kan verleggen zonder zomaar zonder nadenken de drijfstangen te upgraden. Misschien een andere mapping met een subtielere curve? Misschien minder detonatie met E85?

Ik denk overigens dat voordat ik op de grens van een standaard blok zit (zo'n 350pk) al genoeg problemen heb gehad in de aandrijflijn.
Aandrijfstangen/lijn van een Volvo 1/2/7/9 serie begeven het niet zomaar, koop vaak Volvo's in Zweden en waar ik de laatste kocht die had een Volvo 740 hobbywagen staan waar 500pk+ op de achteras eruit kwam en niks aan de as aangepast. Bijna vrachtwagen kwaliteit, ook niet vreemd het was toen ook hetzelfde merk. Een maat van me rijdt een F12 uit 1987 vooor zn beunbedrijfje, als je daar instapt kom je dezelfde schakelaars, meters en knoppen tegen als een Volvo personenauto.

Maar idd, 8 klepper is nadelig, maar wel simpeler qua techniek. Heb een BMW325 gehad, dat geluid van een 6 cilinder 12 klepper kan niks tegen op. Ook een leuk project, BMW M20 motor in een Volvo gooien 8)

Afbeeldingslocatie: http://www1.garaget.org/archive/106/105854/125984/large_125984-1203584.jpg

Uiteraard wel een M90 handbak eronder in ieder geval, of een AW71 automaat die kan ook wat mishandeling verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:12

Wok

Dakloos...

Alleen jammer dat je dan een plaatje post van een M51 ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste