Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Alles beter dan 1:5 toch? Of ligt dat aan mijn rechtervoet? ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:34:
Alles beter dan 1:5 toch? Of ligt dat aan mijn rechtervoet? ;)
standaard 1:5 met de sleurhut :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

-tom-562

Oliesjeik

Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:31:
Bij elke oudere Volvo moet je gewoon rekenen op 1:10. Alles wat hij beter doet is meegenomen.
Volgens mij alle benzine Volvo's zonder een modern downsize turbo blokje :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog 2 weken en dan mag ik mij ook Volvorijder gaan noemen. Een 2.4 140pk benzine V70-II met origineel +4ton op de teller, maar door een vervangende motor nu 2ton. Verder altijd al het onderhoud gehad.

Kon de auto voor een leuk bedrag overnemen en geeft mij de mogelijkheid om even door te sparen voor een jongere D5 automaat.

Van altijd nieuwe lease-auto's, naar dit beest... ik ben benieuwd hoe het mij uiteindelijk gaat bevallen. Financieel ga ik er volgens mijn berekeningen op vooruit, maar is altijd even afwachten :P

Wat wel een uitdaging voor mijzelf gaat worden, is dat ik met mijn gezin voor 2 weken ga camperen en dus een caravan er achter ga hangen. Nu moet je weten, ik heb nog nooit met een caravan gereden (wel met aanhangers) :P.. nu barst de 140pk uitvoering natuurlijk niet van de nm's .. maar ach komt vast goed :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:11
-tom-562 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:57:
[...]

Volgens mij alle benzine Volvo's zonder een modern downsize turbo blokje :P
Mwah..
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/cOmSeySl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:28
Ik mag me nu ook officieel melden als volvo-rijder.
Sinds gistermiddag eigenaar van een mooie s60 met 233k op de klok & goede onderhoudshistorie.
Auto is uit 2001, handgeschakeld met de 2.4 140pk, manman wat een heerlijke auto!
Volgende beurt stond gepland op 235k, dus volgende week maar is een afspraak maken!
Afbeeldingslocatie: https://i556.photobucket.com/albums/ss5/Geert_van_den_Helm/Mobile%20Uploads/IMG_20160615_173735_zpsy1f3zf9w.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GeertH op 16-06-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Heeft iemand een advies voor een goeie bluetooth connector die aan de aux kan?
Heb nu een cheapo uit china en dat werkt OK. Maar het mist 1 functie: auto-connect.

Nu heb ik al wat gegoogled en op de Britse en Amerikaanse fora komt deze naar voren:
https://www.amazon.com/Ki...f_=oh_details_o01_s00_i04

Kan deze alleen nergens in de buurt bestellen...

Heeft iemand een alternatief? De auto-connect functie vind ik eigenlijk wel een absolute must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:57:
Maar niet al die XC90s hebben "full led" verlichting dus. Kennelijk hebben sommige ook alleen Thor's Hammer dagrijlichten met xenon dimlicht... De V40 die nu dus eindelijk voor mij besteld gaat worden heeft full led active high beams dus alle verlichting aan de voorkant wordt door die hamertjes gedaan...
Wel. Wat jij Xenon noemt is helemaal geen Xenon, maar LED. De Thors hammers zijn de dagrijlichten. Dit zijn kleine ledjes op een balk. Daaronder zit dimlicht en daarboven het groot licht. Elke Nederlandse XC90 heeft Full LED Active High Beam. In landen waar de Kinetic versie verkocht word, kun je 'm ook tegenkomen met halogeen lampen. Kinetic is de enige variant waar géén Full LED Active High Beam met thors hammers de standaard is. Daar is dat een optie. Xenon is in zijn geheel niet verkrijgbaar op de XC90.

Kleine demonstratie als dat je helpt om het beter te begrijpen.
De lampenunit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tL5FGcM.png

Dagrijverlichting:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ee8zdB6.png

Dimlicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtfJjKy.png

Groot licht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PaRC1sr.png

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Thanks! En wat zijn die acht andere leds daar rechts onderin dan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 10:30
knipperlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:08:
[...]

Dat is misschien wat de interwebs je doen laten geloven...
En inderdaad relatief goed... als je het vergelijkt met een hummer H2.
De 940 heeft volgens mij juist een net wat verbeterde stroomlijn (neus) dan een 740...
En even in perspectief, de 850 scoort bijvoorbeeld al 1/4 beter dan dan een 740 wat betreft Cw. En de genoemde S80 nog ietsje beter.
Ter vergelijking: de 740 had een betere Cw-waarde dan een Lamborghini Countach. :P Als je het vergelijkt met modernere auto's dan liggen de waardes van de 740/940 in de buurt van bijvoorbeeld de Alfa 159, Aston Martin Vanquish, huidige Audi A6, Ford Ka, en nog een paar andere auto's die niet overdreven hoog of vierkant zijn. :P Uiteraard scoren de "hoge instapkarretjes" nog veel slechter, dus zo'n 740/940 doet het verrassend goed. Wel veel slechter dan een V40/V50/S60 etc natuurlijk, maar voor die tijd was het erg goed en nu is het niet eens heel erg slecht. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee want de hamertjes zijn de richtingaanwijzers...

En wat betreft cW waardes... Die moet je juist niet vergelijken met sportwagens. Een F1 wagen heeft bv een belachelijk hoge cW waarde - al die vleugels die voor downforce moeten zorgen, zorgen ook voor verschrikkelijk veel luchtweerstand...

[ Voor 39% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2016 22:10 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:52:
Thanks! En wat zijn die acht andere leds daar rechts onderin dan?
Ik vermoed dat die meewerken met dimlicht. Misschien vanavond even de sleutel van vaderlief grijpen en er even mee spelen om het te zien.
De leds achter de plastic balk van de Thor's Hammer veranderen dan van wit naar oranje. Super vet effect om te zien en het kan een hele woonwijk verlichten :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Xfix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:40:
Heeft iemand een advies voor een goeie bluetooth connector die aan de aux kan?
Heb nu een cheapo uit china en dat werkt OK. Maar het mist 1 functie: auto-connect.

Nu heb ik al wat gegoogled en op de Britse en Amerikaanse fora komt deze naar voren:
https://www.amazon.com/Ki...f_=oh_details_o01_s00_i04

Kan deze alleen nergens in de buurt bestellen...

Heeft iemand een alternatief? De auto-connect functie vind ik eigenlijk wel een absolute must.
Wat voor een volvo heb je?

Bij de v50 werkt deze in ieder geval super:

http://www.volvotech.eu/v...fp=1f-product-type%5B2%5D

Een ipod via de usb aansluiting werkt nog wat mooier(is wel es waar geen bluetooth), maar is wel flink wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Heb een c30. Hoe sluit je dit aan in de armsteun? Klinkt goed maar kan niets vinden hoe en wat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
[quote]Xfix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:13:
Heb een c30. Hoe sluit je dit aan in de armsteun? Klinkt goed maar kan niets vinden hoe en wat haha

http://www.volvotech.eu/d...-S40V50-2003-2006-1.0.pdf

Meer kan ik ook niet vertellen over de installatie, omdat de dealer het bij mijn auto heeft ingebouwd.

[ Voor 14% gewijzigd door m@fkeez op 17-06-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Dus alz ik het goed begrijp vervangt dit de aux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Xfix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:21:
Dus alz ik het goed begrijp vervangt dit de aux?
Klopt. Deze bluetooth adapter vervangt de aux. Voordeel daarvan is dat je geen slechte verbinding hebt door de 3,5 mm aux aansluiting. (Ad2p werkt overigens niet, dit zit bij bijvoorbeeld de v50 alleen op modeljaar 2012)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:42:
[...]

Ter vergelijking: de 740 had een betere Cw-waarde dan een Lamborghini Countach. :P
Dat is geen vergelijk, een formule 1 auto heeft een nog veel hogere CW waarde. Dat komt door alle spoilers. 3x raden waarom de countach bekend staat...
Daarnaast is de Cw waarde maar een onderdeel van de luchtweerstand. Een 740 heeft aardig wat frontaal oppervlak :P . Countach is aardig breed maar zo plat als een dubbeltje.
Maar anyways, eigenlijk nog knap dat zon vierkant hok met motortechniek uit 1974 nog 1:11-1:12 haalt. _/-\o_

oeps; wat Abantar zegt dus...

[ Voor 30% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-06-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
m@fkeez schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Klopt. Deze bluetooth adapter vervangt de aux. Voordeel daarvan is dat je geen slechte verbinding hebt door de 3,5 mm aux aansluiting. (Ad2p werkt overigens niet, dit zit bij bijvoorbeeld de v50 alleen op modeljaar 2012)
Ik heb een model uit 2007 met aux in de armsteun. Dan werkt dit denk ik niet voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Dat is geen vergelijk, een formule 1 auto heeft een nog veel hogere CW waarde. Dat komt door alle spoilers. 3x raden waarom de countach bekend staat...
Daarnaast is de Cw waarde maar een onderdeel van de luchtweerstand. Een 740 heeft aardig wat frontaal oppervlak :P . Countach is aardig breed maar zo plat als een dubbeltje.
Maar anyways, eigenlijk nog knap dat zon vierkant hok met motortechniek uit 1974 nog 1:11-1:12 haalt. _/-\o_

De basis-Countach heeft amper spoilers, wel een paar gigantische luchtinlaten. :P Los daarvan: vergeleken met de normale(re) moderne auto's die ik noem (en dat is dus wél een vergelijk) valt het nog steeds mee met zo'n 740. :P Een Audi A6 doet het niet veel beter (en dat terwijl de oldskool Audi 100 uit de jaren '90 erg goed scoorde).

En dat oude techniek zo goed scoort is inderdaad knap, maar zo zie je maar dat doorontwikkelen wel nut heeft. :P Ford heeft dat overigens ook járen gedaan met dat 1.3-blok van ze (uit de oer-Fiesta, en tot in den treuren gebruikt tot de vorige Fiesta, of wellicht nog in de huidige Fiesta in een aantal landen waar milieu-eisen niet zo erg boeien). :P Maar dat is eigenlijk wel triest lang. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Xfix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:38:
[...]

Ik heb een model uit 2007 met aux in de armsteun. Dan werkt dit denk ik niet voor mij?
Je kunt deze adapter inbouwen als je nu een aux aansluiting in de armsteun hebt zitten.
Enige verschil is dat je bij de originele bluetooth van volvo c30/ s40 v50 serie (bouwjaar 2012) op de radio zelf naar het volgende nummer kunt zappen en je dit bij deze adapter via je mobiel zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
m@fkeez schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:09:
[...]

Wat voor een volvo heb je?

Bij de v50 werkt deze in ieder geval super:

http://www.volvotech.eu/v...fp=1f-product-type%5B2%5D

Een ipod via de usb aansluiting werkt nog wat mooier(is wel es waar geen bluetooth), maar is wel flink wat duurder.
Hou rekening met het bouwjaar ;) de eerste lichtingen hebben namelijk helemaal geen aux in, pas vanaf 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
/me Ding dong Even een huishoudelijke mededeling. :P

Door drukte met werk en alles kom ik ook niet toe aan dit topic en de TS, aangezien we nu al over de 100 pagina's heen gaan is het een idee om het stokje over te geven. Iemand met wat meer tijd die dit wilt doen? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zijn topics die meer dan 154 pagina's hebben? :+ Hier zitten we op 53 pagina's (kan aan mijn instellingen liggen). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Valt wel mee, zit al een digitaal motormanagement in. Ik weet dat het ongelooflijk klinkt voor de huidige mens, maar echt ze hadden in de jaren 80 al microcontrollers. En een luchtmassameter zit op de auto en een lambdasonde en katalysator. Die laatste gaat eronderuit, toch geen verplichting toe en scheelt weer 15 pk. En heb geen 2e lambda dus er wordt toch niks gemeten in het deel achter de katalysator.

Motronic werd het genoemd en tot 1998 nagenoeg onveranderd toegepast en in de moderne Volvo leeft het systeem nog steeds voort.

Afbeeldingslocatie: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-DME-Repair/pic1.jpg
Zie al die ingewikkelde onderdelen toch uit de jaren 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Gisteren was het dan eindelijk zover en mocht ik de voor ons nieuwe auto ophalen :)
Van een S60 uit 2001 met 284000 km op de klok naar een V70 uit 2006 (MY07) met 142000 op de klok.
In de summum uitvoering met geartronic en 209 paardjes onder de motorkap (2.5T).
Wij kunnen weer een paar jaartjes vooruit :D

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28l9r1g.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:47:
/me Ding dong Even een huishoudelijke mededeling. :P

Door drukte met werk en alles kom ik ook niet toe aan dit topic en de TS, aangezien we nu al over de 100 pagina's heen gaan is het een idee om het stokje over te geven. Iemand met wat meer tijd die dit wilt doen? :)
Mocht je niemand anders kunnen vinden dan wil ik dit wel doen (evt samen met iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als dat zou kunnen zou het top zijn, je mag mijn layout zo overnemen als je wilt. Misschien als ik over een paar weken tijd heb wil ik best een nieuwe (bredere) layout opzetten.

Anders als je vragen hebt of wat dan ook, shoot. :)
Bart-Willem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:51:
Er zijn topics die meer dan 154 pagina's hebben? :+ Hier zitten we op 53 pagina's (kan aan mijn instellingen liggen). :P
Instellingen ja, en meer dan 100 pagina's wordt met het huidige beleid (standaard pagina instelling) niet echt gewaardeerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee hoor, je kan nu gewoon 10k posts aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
MartijnAbel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:33:
[...]

Hou rekening met het bouwjaar ;) de eerste lichtingen hebben namelijk helemaal geen aux in, pas vanaf 2007.
Top ik heb deze aansluiting. Houd deze als optie vast, bedankt beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

cryonic90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:17:
Gisteren was het dan eindelijk zover en mocht ik de voor ons nieuwe auto ophalen :)
Van een S60 uit 2001 met 284000 km op de klok naar een V70 uit 2006 (MY07) met 142000 op de klok.
In de summum uitvoering met geartronic en 209 paardjes onder de motorkap (2.5T).

[afbeelding]
Wat een toffe bak! gefeliciteerd :)

Hoe zit je in de opties met deze versie?
(ik ben verder niet nieuwsgierig... O-) )

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Thanks! :)

Opties... Tsja, wat wil je weten?
- RTI
- HU-850 met HP speakers
- Ingebouwde telefoon
- Opklapbaar bagagerek achterin kofferbak
- 17" Sentinal velgen
- Family line, dus kinderzitjes achterin, tafeltje onder middelste stoel achterin

Verder een vrij standaard V70 ;) Maar wel heel erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

cryonic90 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:17:

[afbeelding]
mooie kar gefeli!

Heb er ook zoeen gehad, 2,5T automaat rijd heerlijk! :9~

Je schrikt je iedere keer wel wezenloos aan MRB en verbruik, maar je rolt als een koning! :Y

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Je schrikt je iedere keer wel wezenloos aan MRB en verbruik, maar je rolt als een koning! :Y
Zelfs dat went op een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Iemand nog tips waar ik een nieuwe zonneklep het beste kan verkrijgen, sloop is ook geen probleem.

De zonneklep rechts voor (passagier) is gebroken van binnenuit. En hangt nu zielig naar beneden. Terwijl hij normaal weerstand heeft om naar boven te klappen (dicht). Er zit een staafje in, en die is nu losgekomen van zijn kunststof omhulsel.
De bedrading erin heeft voor een geklapte zekering gezorgd, dus de hele klep is nu losgekoppeld, nieuwe zekering en alles werkt weer als vanouds.
Maarja, nu nog een nieuwe zonneklep.

S40, 1.8 '99.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

cryonic90 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:28:
Thanks! :)

Opties... Tsja, wat wil je weten?
- RTI
- HU-850 met HP speakers
- Ingebouwde telefoon
- Opklapbaar bagagerek achterin kofferbak
- 17" Sentinal velgen
- Family line, dus kinderzitjes achterin, tafeltje onder middelste stoel achterin

Verder een vrij standaard V70 ;) Maar wel heel erg tevreden mee!
Klinkt heel erg compleet!
Heb je ook een sunroof of dat niet?
_Apache_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:38:
Iemand nog tips waar ik een nieuwe zonneklep het beste kan verkrijgen, sloop is ook geen probleem.

De zonneklep rechts voor (passagier) is gebroken van binnenuit. En hangt nu zielig naar beneden. Terwijl hij normaal weerstand heeft om naar boven te klappen (dicht). Er zit een staafje in, en die is nu losgekomen van zijn kunststof omhulsel.
De bedrading erin heeft voor een geklapte zekering gezorgd, dus de hele klep is nu losgekoppeld, nieuwe zekering en alles werkt weer als vanouds.
Maarja, nu nog een nieuwe zonneklep.

S40, 1.8 '99.
check even bij http://www.hunterparts.nl/ of ze eventueel nog wat hebben liggen (lees: mail/bel ze even).
regio eindhoven: http://www.marans.nl.

[ Voor 23% gewijzigd door Dawn op 20-06-2016 14:50 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Dawn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:48:
[...]

[...]

check even bij http://www.hunterparts.nl/ of ze eventueel nog wat hebben liggen (lees: mail/bel ze even).
Nee, geen sunroof helaas, dat is het enige wat mist, maar daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Dawn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:48:
[...]

[...]

Goede tip, Hunter had het eea liggen, hij stuurt het op. Top! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 22:47

Aight!

'A toy robot...'

bord4kop schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:42:
[...]

mooie kar gefeli!

Heb er ook zoeen gehad, 2,5T automaat rijd heerlijk! :9~

Moet je eens een D5 automaat hebben, rijdt wel heerlijk alleen elke maand die wegenbelasting doet pijn aan mijn portemonnee.

Binnenkort de bak weer eens spoelen, want kreeg weer de melding versnellingsbak service vereist. Ging even iets trekken wat ie volgens mij niet zo leuk vond haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hèhè, hij gaat besteld worden...

Volvo V40 Cross Country D3 Nordic+ 150PK
  • Luminous Sand metallic
  • Zwart-wit lederen bekleding (Saltholmen) met zwarte dakhemel
  • Black grid aluminium inleg in middenconsole
  • 17" Keid velgen <3
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen d:)b
  • Elektrisch bedienbare kindersloten achterportieren
  • Reservewiel
  • 12V-aansluiting in bagageruimte
  • Waterafstondende zijruiten voor
  • Stuurbekrachtiging met 3 standen
  • Laadvloer twee niveaus :+
  • Netvak hoedenplank
  • Brilhouder 8)
  • Afneembare trekhaak }:O
oOo

[ Voor 197% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn V40 loopt naar het eind en ik moet (wat naar zeg ;-)) najaar 2016 weer nadenken over mijn volgende auto. de V60 en BMW 3 Touring staan op de shortlist. Weet iemand of de V60 dit (na) jaar nog een update krijgt? Dingen als Infotainment (CarPlay), Electrische Achterkelp etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:30
Zie mijn linkje op de vorige pagina. Daar staat meer informatie over de nieuwe modellen die Volvo gaat uitbrengen volgend jaar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
mmm, als ik dat zo lees ben ik te vroeg met die auto, lijkt op MY18 (eind 2017 op de markt). In dat geval heb ik 9 maanden na levering een verouderde auto. Toch maar eens kijken naar de concurrentie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maarten schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:09:
Mijn V40 loopt naar het eind en ik moet (wat naar zeg ;-)) najaar 2016 weer nadenken over mijn volgende auto. de V60 en BMW 3 Touring staan op de shortlist. Weet iemand of de V60 dit (na) jaar nog een update krijgt? Dingen als Infotainment (CarPlay), Electrische Achterkelp etc?
Het 2017 model V40 wordt nu al geleverd en volgens mij zit er bij de huidige lichting geen nieuwe V60. Als die al een update krijgt zal dat dus zomer/najaar 2017 zijn.
Maarten schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:
mmm, als ik dat zo lees ben ik te vroeg met die auto, lijkt op MY18 (eind 2017 op de markt). In dat geval heb ik 9 maanden na levering een verouderde auto. Toch maar eens kijken naar de concurrentie dan.
Tja, aan de andere kant zie je vaak dat het "oude model" in prijs daalt voor de introductie van het (duurdere) nieuwere model. Je kan dus voor minder geld een "oudere" V60 hebben (of voor het zelfde geld een completere), of voor meer geld (en even wachten) een nieuwere (of voor het zelfde geld maar minder compleet).

Mijn huidige C30 was een van de allerlaatste van dat model die geproduceerd werd. Voor €30.000 (waarvan €26.000 voor de 14% bijtelling) was dat ding van zowat alle gemakken voorzien (R-Edition Luxury Line + nog wat extra opties en accessoires). Dat is dan weer het voordeel van een "ouder" model. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Maarten schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:
Persoonlijk kan ik niet zeggen dat een auto van 9 maanden 'verouderd' is... zeker niet als deze in de laatste lichting zou zitten van de huidige facelift.

Ik verwacht dat de V60 als laatste de update naar de hammers krijgt (als deze al komt)...

(al snap ik wel dat het nieuwste MY willen rijden gewenst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Dawn schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Persoonlijk kan ik niet zeggen dat een auto van 9 maanden 'verouderd' is... zeker niet als deze in de laatste lichting zou zitten van de huidige facelift.

Ik verwacht dat de V60 als laatste de update naar de hammers krijgt (als deze al komt)...

(al snap ik wel dat het nieuwste MY willen rijden gewenst is)
Het gaat vooral om de binnenkant, V90, S90 hebben zaken als carplay, touchscreen etc. dit zijn dingen waar je 3 1/2 jaar tegenaan moet kijken, ik verwacht dat dit ook naar S/V 60 komt, vandaar ook m'n vraag. Met of zonder hamers kan ik leven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Maarten schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Het gaat vooral om de binnenkant, V90, S90 hebben zaken als carplay, touchscreen etc. dit zijn dingen waar je 3 1/2 jaar tegenaan moet kijken, ik verwacht dat dit ook naar S/V 60 komt, vandaar ook m'n vraag. Met of zonder hamers kan ik leven ;-)
geen idee of ze een 90 interieur in een 60 gaan stoppen (of ligt aangepast...), maar daar twijfel ik toch sterk over. De nieuwe 40 heeft dit ook niet.

Maaarrrr... zojuist in Vught de nieuwe S90 D5 zien rijden (in Magic Blue Metallic plus 214 20" 8-Spaaks Silver Bright velgen).... HOLY SHIT wat een vette bak is dat zeg!
helaas stond hij net te kort naast me voor een foto... maar dat was instant pr0n! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sorry maar waar het hart vol van is.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDsm90WezSP8Lgq2pQzJxfJH/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8esfp3NfbauQ3kwKXz4trdyW/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPd60xxb9txKWwaHPvX5RBde/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bzCrqh1CMHiLUPXqnCiXxEl9/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h0wM8JL80vh0zrWHdiPqFZQG/full.png

De Configurator rendert hem nu wel met de Hamertjes. <3

Kan niet wachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan niet wachten......
Heel erg nice!

Niet mijn lakkleur aan de buitenkant, maar de binnenkant is heel erg gelikt!
(kleurtje is wel weer bijzonder genoeg dat niet iedereen met deze kleur zal rijden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dawn schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Heel erg nice!

Niet mijn lakkleur aan de buitenkant, maar de binnenkant is heel erg gelikt!
(kleurtje is wel weer bijzonder genoeg dat niet iedereen met deze kleur zal rijden...)
In het echt is die kleur een stuk lichter dan in de render... Het is Luminous Sand, wat tot nu toe alleen op de XC60 en XC90 verkrijgbaar was:

Afbeeldingslocatie: https://pictures.dealer.com/v/volvoofcharlottevcna/0306/0dfeff2a01594e8c67ada86b0c611a24x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:58:
[...]

In het echt is die kleur een stuk lichter dan in de render... Het is Luminous Sand, wat tot nu toe alleen op de XC60 en XC90 verkrijgbaar was:

[afbeelding]
Zie heel wat Luminous Sand XC90's in de buurt hier, mooi kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan niet wachten......
Gefeli alvast! Ik moet alleen wel bekennen dat ik meer van de ietwat oudere type's ben dan van de nieuwere volvo's. Ik vind alleen de V60 er mee door kunnen, de rest vind ik maar, excuus dat ik het zeg, lelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
En zo zou de mijne er uit moeten gaan zien (nog niet besteld overigens) :)

V40 D2
Mussel Blue metallic
17" Sarpas
Exterior kit

Klik voor groter
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JbMdaKLvwwPftDO0OceANNGj/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/wYZTNqAaYFjyDJgDDjGajM6J/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/xlP3ULbRx2Wu6LIFNkQtdqYD/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/DdU4dL2VUDGOgD61rPZH574o/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eufNwhoc4utwe8kZ0PJb5GfE/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/FH2k40yBsyclXKP5sR0QGOxM/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/zxksxOmipRfi1suZjSGh2tNt/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja. Sorry maar dat is dus zo'n 13-in-een-dozijn V40 die ik juist niet wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:32:
Precies... En daarom laat je er voor een paar rooitjes wat spatlappen opplakken voor je niet-13-in-een-dozijn V40 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Smaak ;) Persoonlijk zou ik voor de non XC gaan, maar het heeft ook wel wat :)

Ik vind het wel leuk om al die V40's te zien, het toont echter ook wel hoe Nederland wordt gestuurd door bijtelling, in het begin van de 14% hype reed iedereen met een Prius, daarna kwam de Renault Station, daarna de V40, 308 en als klap op de vuurpijl de 0% Outlanders, V60's, Tesla's.

Ben benieuwd wat er volgend jaar, als we naar 22% gaan voor het grootste deel van de markt, gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ach, ik heb jarenlang het buitenbeentje gespeeld qua auto's :P (zie 206 en 207). Boeit mij totaal niet meer.

De exterior kit heb ik gekozen zodat hij aan de achterkant wat minder kaal is. De D2 heeft standaard geen uitlaatjes in het zicht. Dat is pas vanaf de D3.

Nu was er ook een optie waarbij je wel de diffuser had met uitlaatjes en zonder de verbreders, maar dat vond ik minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 10:00

Reinier

\o/

Ik heb die zijstukken nog nieuw in de verpakking op zolder liggen, toen kon je de diffuser met pijpjes nog niet los krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52
Waarom wil je persé iets hebben wat niet 13-in-een-dozijn is? Ik zou uitgaan van wat je zelf graag wilt, ongeacht of er 1 of 10000 van rondrijden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je kunt het toch leuk vinden om iets (enigszins) apart te rijden? Dat herken ik wel. Ik was er redelijk vroeg bij met m'n V40 en vond het een soort jammer dat er daarna een paar miljoen bij kwamen. Aan de andere kant positief voor het straatbeeld (IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Plus dat ik als ik een parkeerplaats op loop graag snel mijn auto vind en niet zo van "is die het? nee. die dan? nee, ook niet. die???" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind m'n V60 ook best apart, maar eigenlijk word je er mee doodgegooid als je goed oplet ;) Gelukkig ben ik een van de weinigen _zonder_ R-Design en het is ook geen PIH dus hij is ergens wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn C30 herken ik direct.
Ten eerste ben ik 1 van de weinige zonder R-design, en mijn zilverkleur is donkerder dan de gemiddelde zilveren C30.

Als laatste zie je de C30 niet gigantisch veel. En meestal zie je de post facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:22:
Plus dat ik als ik een parkeerplaats op loop graag snel mijn auto vind en niet zo van "is die het? nee. die dan? nee, ook niet. die???" :+
Daar heb je toch tegenwoordig de app van Volvo voor :+ 8) :P

Je kan er nog net niet de auto mee naar je toe laten rijden :P

Afbeeldingslocatie: https://vignette1.wikia.nocookie.net/videojuego/images/2/23/Michael_Knight.jpg/revision/latest?cb=20110305032421

[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 23-06-2016 12:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Je kan er nog net niet de mee naar je toe laten rijden :P

[afbeelding]
Ik zie een leuk Pebble projectje aankomen! :D

"Vulva, come get me!"

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 23-06-2016 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Geen 13 in een dozijn.. Ik kan niet wachten om mooie plaatjes te schieten van de S60 Summum Geartronic MY '06. Maandag ga ik onaangekondigd even kijken/proefrijden en als alles dik in orde is mogen ze 'm gaan klaarmaken voor aflevering 1,5 week later, net na m'n verhuizing.. (ik word geleefd op dit moment) Maar de 5 cylinder roffel (ja de 140 pk) gaat me daarna weer volledig tot rust brengen 😀

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat is toch wel een beetje de vloek van elke Volvorijder in Nederland; als je iets aparts wilt rijden zit je aan het verkeerde adres.
Bij mij in de straat alleen al:
2x V70n
1x V70n facelift
1x V70nn (vent had hiervoor een prachtige saffron V70r uit '98)
1x V70nn 2014 facelift
1x C30
1x S60
1x S80 (tot voor kort, is een 535d voor in de plaats gekomen.)
1x XC60
1x XC90
1x S40
1x 850 2.5 10v (met een roffeltje waar ik stikjaloers op ben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Tja.. vroeger.. toen Volvo nog niet zo gewild was bij leaserijders, enzo... toen was ik nog bijzonder dat ik een Volvo had.. maar verder:
Hipster

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:33:
Tsja, dat is toch wel een beetje de vloek van elke Volvorijder in Nederland; als je iets aparts wilt rijden zit je aan het verkeerde adres.
2x V70n
1x V70n facelift
1x V70nn 2014 facelift
1x C30
1x S60
1x XC60
1x XC90
1x S40
Hoe lang is jouw straat? :+

In mijn straat ben ik straks de eerste Volvo rijder. Bij ons barst het momenteel van de Peugeots (waar ik er nu ook nog een van ben). Met name de kleinere modellen (108, 207 (moi!), 208) zijn hier in trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het ligt eraan in wat voor straat je woont hè. ;)

Bij ons op de parkeerplaats is mijn C30 de enige Volvo en zal mijn volgende V40 vast ook de enige Volvo zijn. Het gros wat er staat is van het kaliber stadsauto en/of oud barrel. Wel gezellig hoor, zo'n wijk. ;)

(Onze tweede auto valt in de categorie stadsauto EN oud barrel: een Suzuki Alto die volgend jaar "volwassen" wordt :') )

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 24-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Hoe lang is jouw straat? :+

In mijn straat ben ik straks de eerste Volvo rijder. Bij ons barst het momenteel van de Peugeots (waar ik er nu ook nog een van ben). Met name de kleinere modellen (108, 207 (moi!), 208) zijn hier in trek.
Het is een straat van ongeveer 7-800 meter, vanaf de dorpskern tot aan waar het buitengebied begint. Eigenlijk alleen maar vrijstaande huizen met een hoog dokter/geschiedenisleraar-gehalte, kortom typisch Volvoterritorium :9 De rest van de straat is vertegenwoordigd door BMW, Audi en VW. (oja en een Amerikaanse bang-bus 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Ik woon in een doorsnee straat in een nieuwbouwwijk, gem woonoppervlak 110 m2. Toch drie Volvo's, 2x V70n (waarvan 1 van mij) en een gloednieuwe XC90 T8. Met name de V70n wordt in NL nog veel als goede occassion verkocht (hoeveel Vectra's uit 2001 zie je nog rijden) en er wordt veel geimporteerd van die modellen. Logischerwijs zie je dat soort auto's ook bij gezinnen terug die niet 4x modaal verdienen of lease rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:22:
Dat was ook mijn gedachte bij mn V40 met de Raw Copper lak....staat er laatst bij de Jaarbeurs ook 1 een rij verderop :o

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Oogje schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Dat was ook mijn gedachte bij mn V40 met de Raw Copper lak....staat er laatst bij de Jaarbeurs ook 1 een rij verderop :o
Ik heb voor mijn V40 de kleur Mussel Blue uitgekozen op basis van een kleurenstaaltje.
De dealer zei nog: dat wordt een kleur voor de mensen die 'iets anders' willen. De meesten zullen Denim Blue kiezen of gewoon zwart.

Zie ik later een filmpje van de nieuwe S90 in de kleur.
Nou, dat wordt dus gewoon een kleur die het gros gaat kiezen vrees ik :P

http://www.autoweek.nl/video/5270/volvo-s90-rij-impressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:33:
2x V70n
1x V70n facelift
1x V70nn 2014 facelift
1x C30
1x S60
1x XC60
1x XC90
1x S40
Hier in de straat alleen de mijne, voor de rest geen enkele volvo om het hele blok zelfs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee, zie niet zoveel 740 turbo's in de straat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:18:
Ik woon in een doorsnee straat in een nieuwbouwwijk, gem woonoppervlak 110 m2. Toch drie Volvo's, 2x V70n (waarvan 1 van mij) en een gloednieuwe XC90 T8. Met name de V70n wordt in NL nog veel als goede occassion verkocht (hoeveel Vectra's uit 2001 zie je nog rijden) en er wordt veel geimporteerd van die modellen. Logischerwijs zie je dat soort auto's ook bij gezinnen terug die niet 4x modaal verdienen of lease rijden.
Het is ook, samen met de bmw e39 serie, de best gebouwde moderne auto. Die dingen blijven maar gaan, enig wat je hoeft te doen is het normale onderhoud. En persoonlijk vind ik de n ook fijner rijden dan de nn. Moet die altijd meenemen als ik naar duitsland moet. Vind een 4 cilinder 2.0 gewoon te zwak voor zo een bak.

En zelf onderhoud is nog goed te doen, geen complex computersysteem. Je kunt gewoon nog modules vervangen of desnoods verwijderen. Ja elektrisch heeft die soms wat kuren. Maar die zijn heel eenvoudig te vervangen.

Die van ons wordt volgende maand 16 jaar alweer, is van 7-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

PdeBie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Ik heb voor mijn V40 de kleur Mussel Blue uitgekozen op basis van een kleurenstaaltje.
De dealer zei nog: dat wordt een kleur voor de mensen die 'iets anders' willen. De meesten zullen Denim Blue kiezen of gewoon zwart.

Zie ik later een filmpje van de nieuwe S90 in de kleur.
Nou, dat wordt dus gewoon een kleur die het gros gaat kiezen vrees ik :P

http://www.autoweek.nl/video/5270/volvo-s90-rij-impressie
Alle promotiemodellen, preproductie-exemplaren en beursauto's van de S90/V90 zijn juist in Mussel Blue :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 07:09
Reinier schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Alle promotiemodellen, preproductie-exemplaren en beursauto's van de S90/V90 zijn juist in Mussel Blue :D
Dat valt toch dik tegen, want in maart in Genève was er geen enkele Mussel Blue V90 en slechts een enkele S90 in die kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:18:
Klopt, de V70n is wat dat betreft een redelijk betaalbare allemansvriend voor iedereen die de running costs kan en wilt betalen. Al zie ik in mijn kennissen/collega-kring vaker de keuze vallen op een Opel Zafira of C-Max wanneer men op zoek is naar een lekker ruime auto.

Ik moet wel zeggen dat een Zafira met kleine kinderen praktischer is dan een V70; mijn zoon is nu bijna 2,5 en die moet ik ondertussen behoorlijk acrobatisch in zijn autostoel zwaaien. (dakstijl+kinderhoofd=no go) Daar heb je met zo'n 'lekker hoge instap' geen last van. Bijkomend nadeel is dat zulk soort auto's mijns inziens lelijk zijn en de betreffende Zafira's niet echt betrouwbaar zijn, met name de 2.2 benzine modellen. (om over OPC nog maar te zwijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

AndRo555 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Dat valt toch dik tegen, want in maart in Genève was er geen enkele Mussel Blue V90 en slechts een enkele S90 in die kleur.
Ik zie het inderdaad op de foto's. Dan heb ik de Volvoman in Beesd verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Reinier schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:03:
[...]

die zijn Amazon Blue volgens mij. In ieder geval de V40 in de nieuwe commercial.

Gelukkig heeft volvo maar 3 of 4 blauw-tinten :+

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 25-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen 1.5 week met mijn C30 naar Frankrijk geweest in totaal 3500km gereden en tijdens deze kilometers maar 4x een c30 gespot een zeldzaamheid dus :) Met de auto en ook een rit naar Andorra gemaakt en op een bergweg deze foto gemaakt met een kleine nabewerking eroverheen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/c30_pyreneen.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52
PdeBie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:07:
[...]

die zijn Amazon Blue volgens mij. In ieder geval de V40 in de nieuwe commercial.

Gelukkig heeft volvo maar 3 of 4 blauw-tinten :+
Ik weet niet welke kleur dit is? Maar dit vind ik een mooie kleur!

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-hhuEDWZKKaI/Vs1wfdCCw1I/AAAAAAAAPgI/adVmm1xLT4U/w1200-h630-p-nu/2017-volvo-v40-0.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:
[...]

[afbeelding]
Dat is inderdaad echt een mooie kleur! Power Blue was mijn favoriet, maar deze kleur (Bursting Blue) is echt heel mooi. Jammer dat die kleur enkel op een R-Design leverbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

PdeBie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:07:
[...]

V40 is inderdaad veelal Amazon Blue in het promotiemateriaal. S90 en V90 in Mussel blue zijn prachtig (o.a. bij de sneak preview in Beesd gezien). Nog niet gezien op de S60 maar dat zou ook fraai moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Eindelijk de verrekte Volvo volgepakt(note to self: een V50 is totaal niet ruim, volgende keer een V70 kopen)
2x in moeten pakken aangezien de eerste keer faliekant mislukte...
Morgen dus met gierende banden op vakantie, lang leve de autobahn met de T5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
[...]

[afbeelding]
Klopt. Die heeft mijn buurman bij z'n nieuwe V70. Je kunt kiezen: Claxonneren en/of verlichting aan.
(leuke demo: Zitten we aan een wijntje op het terras, hoor je de auto toeteren in de schuur 8) ).

O ja, wat dat andere betreft:

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoetnik385 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:58:
[...]

Klopt. Die heeft mijn buurman bij z'n nieuwe V70. Je kunt kiezen: Claxonneren en/of verlichting aan.
(leuke demo: Zitten we aan een wijntje op het terras, hoor je de auto toeteren in de schuur 8) ).

O ja, wat dat andere betreft:
[video]
Dat filmpje is een leuke proof of concept maar wat werkt dat tenenkrommend traag zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Is daar een app voor nodig :'(

Originele remote van mn volvo 740 heeft die optie al, iets langer ingedrukt houden en de richtingaanwijzers gaan 5x knipperen. Nou dan zie je m wel. Eerst je mobiel moeten pakken en scherm weer aanswipen, och jee hou op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Woon zelf nu nog in een (particuliere huur)flat met onderliggende parkeergarage. Erg weinig Volvo. Naast mijn C30 weet ik 2 vrij nieuwe V40's en een S60 van 2005.
Verder is het van alles wat.. dure dingen als een Porsche Macan, Chrysler 300c srt8, Bmw e92 330. Aparte auto's als een Saturn Sky Normale auto's als een Lexus ct200, vw golf 7 , BMW 1 verder heel veel goedkoop spul 107 Aygo, Up, Corsa van alle types, Ibiza's etc.
Links van mijn auto staat een Corsa uit 2010, rechts een Ibiza ecomotive uit 2010.
Tegenover mij die BMW e92 die geïmporteerd is. Denk dat die van 2006 ofzo is.

Over 3 weken verhuizen naar een 2 onder 1 kap koophuis. Daar heb ik al wel de nodige Volvo's gezien. XC60 en meerdere nieuwere V70 onder andere

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 26-06-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hier van alles wat, van Dacia tot Maserati. We hebben een vrijstaand huis op het oog en in die wijk staan met name 5-series en X5'en viel me op. Moet ik straks toch upgraden naar een XC90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Verderop staat een GTE, en samen met m'n V40 zijn die ongeveer evenveel waard als de rest van de auto's hier in de straat. Allemaal van die afgetrapte Corsa's uit de oudheid en zo :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zo te zien heeft Volvo de online configurator weer aangepast, i.e. verkloot. Meer mensen bij wie hij stukloopt op de keuze voor motorisering/transmissie?
Zo'n brak ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Volvo is daar best goed in, ook de update tool Vida bij de garage heeft diezelfde problemen dat de boel vastnaait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
LuPo schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:
[...]

[afbeelding]
Dat is Denim Blue. Al is dit een meer representatieve weergave van de kleur: https://www.media.volvoca...lvo-v40-model-year-201712

Dit is Mussel Blue (de kleur die ik ga bestellen):
Afbeeldingslocatie: http://www.hybridcars.com/wp-content/uploads/2015/12/2017-Volvo-S90-10-668x445.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 27-06-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Dat is inderdaad echt een mooie kleur! Power Blue was mijn favoriet, maar deze kleur (Bursting Blue) is echt heel mooi. Jammer dat die kleur enkel op een R-Design leverbaar is!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/20160514-DSC_4265-Edit__.jpg

Power Blue, gelukkig zie je ze (nog steeds) niet heel veel op de V40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mooi blauw is zeker niet lelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
Mx. Alba schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:26:
Mooi blauw is zeker niet lelijk!
Zeker niet:

Afbeeldingslocatie: https://i194.photobucket.com/albums/z41/cvdberg/WP_20160507_13_20_24_Pro.jpg

:P
Pagina: 1 ... 27 ... 139 Laatste