Goedenavond mensen!
Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste auto/eerste Volvo aangeschaft en de dag er op moest ik terugdenken aan dit topic op Tweakers waar ik af en toe wel even reageerde toen ik 13/14 was...inmiddels ruim 17 (met een rijbewijs). Dus het leek me wel leuk om hier eens een 2e start te maken!
Maar de aanwinst, het betreft een handgeschakelde, donkerblauwe Volvo V70 2.5 10 klepper met 144pk welke nu ruim 350.000 kilometer heeft gelopen, bouwjaar 1999. Ik hou al maanden marktplaats en autoscout24 in de gaten, specifiek naar dit model, en vooral de laatste maanden al iets 'fanatieker'. Vorige week kwam ik deze auto tegen welke erg dicht bij de eisen zat welke ik stelde aan een V70 classic. Dus na wat biedingen konden we een proefrit maken en jongens wat een auto! Prachtig die typische 5 cilinder roffel al onderin de toeren. Van buiten is het voor zijn leeftijd een super nette auto, en ook van binnen want het leer verkeerd nog in zeer goede staat evenals de andere interieurdelen!
Maar de auto heeft ook enkele minpunten. Het ABS lampje brand af en toe maar vermoedelijk is dit een sensor welke niet meer goed vast zit of niet goed functioneert. En de kachelmotor van de airco is vermoedelijk overleden (de aircopomp loopt wel) maar hoe het nu lijkt is het voor niet al te grote bedragen op te lossen. Voor de rest niet echt noemswaardige dingen...
Morgen mogen we de auto daadwerkelijk ophalen, heb er erg veel zin in
Langzaam beginnen met de punten op de I zetten.

En zodra ik zelfstandig mag rijden kan die mooi naast de 2005 XC90 van mijn ouders staan