Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:05:
Wel, ik wilde hier toch even een ervaring met onze Volvo neerzetten..
crap, dat is flink gegaan! Blij dat je nu weer oké bent of lijkt te zijn. En als klein lichtpuntje een nieuwe mooie bak!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
PS. Oorzaak van het ongeluk is onbekend. Ik had niets gedronken, gerookt of gebruikt en ik rij daadwerkelijk nooit te hard. Ik kan het me ook niet herinneren.
Jeetje! Goed dat je er levend uit bent gekomen. Ben je ondertussen al hersteld van de schade? Is er nog blijvende schade achtergebleven? Jij koopt vast nooit meer iets anders dan Volvo :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:23:
[...]
crap, dat is flink gegaan! Blij dat je nu weer oké bent of lijkt te zijn. En als klein lichtpuntje een nieuwe mooie bak!
Zeker :) Die S80 is een fijne auto. Mooi, comfortabel, betrouwbaar, praktisch en veilig.
BeefHazard schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:27:
[...]

Jeetje! Goed dat je er levend uit bent gekomen. Ben je ondertussen al hersteld van de schade? Is er nog blijvende schade achtergebleven? Jij koopt vast nooit meer iets anders dan Volvo :p
Bijna helemaal :) Ik loop nog wat scheef, fietsen gaat nog niet ( wel op een hometrainer) en er zit nog niet voldoende kracht/ stabiliteit in mijn been. Maar goed, ze wisten überhaupt niet of ik het zou overleven. Toen ze daar zeker van waren wisten ze niet of mijn been eraan mocht blijven, en toen dat zeker was wisten ze niet of ik er ooit nog iets mee zou kunnen ( vanwege zenuwschade) en toen dat eenmaal zeker was zeiden ze dat ik nooit meer zou kunnen traplopen of fietsen. Fietsen komt nog, en traplopen gaat prima :9 Ik zal nooit profvoetballer kunnen worden, maar dat kon ik hiervoor ook niet dus dat zal wel :P Al met al dus goed hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wel, ik wilde hier toch even een ervaring met onze Volvo neerzetten. Ik ben eind vorig jaar met een Volvo S40 van 1997 tegen een boom aan geknald met 80km/h. Dit was het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
( klikbaar)

Het andere resultaat was twee verbrijzelde benen, 4 gebroken ribben, een hele zwik gekneusde/ gescheurde organen, tijdelijke blindheid, een zware hersenschudding en nog wat andere "kleine" dingen.

Allemaal kut natuurlijk, maar ze waren sowieso verbaasd dat ik levend eruit gekomen ben ( nog zelf eruit gekomen ook.) Dat had ik niet hoeven proberen met een Fiatje van dezelfde leeftijd. Dit zijn de momenten waarop je toch verdomd blij bent dat je een Volvo rijdt ;) Ondertussen weer goed op de been en aan het rijden, in onze "nieuwe" Volvo. Een S80 van 2000. 5 cilinder 170PK, automaat, vol leder en aardig wat opties, altijd dealeronderhouden geweest. Voor 2250 gekocht *O* Hij zuipt wel als een ketter, maar hij staat op de oprit mooi naast onze V70 D5 van 2006.

PS. Oorzaak van het ongeluk is onbekend. Ik had niets gedronken, gerookt of gebruikt en ik rij daadwerkelijk nooit te hard. Ik kan het me ook niet herinneren.
Heftig man... hoe zwaar de afgelopen maanden ook zijn geweest, goed om je te realiseren dat je hier slechter (of vooral: niet) uit had kunnen komen. Ik reed hiervoor in een Fiesta uit 2006/ en nu in een nieuwe v40. Een V40 is ook geen giga dikke auto natuurlijk, maar het voelt toch iets veiliger dan een fiestaatje. Hij remt ook een heel stuk beter, maar daardoor ben ik wel wat angstiger om een keer van achteren geraakt te worden. Na 10 jaar rondreiden in oudere auto's moet ik er na 4 maanden nog altijd aan wennen dat als ik de rem stevig in trap, de auto bijna onmiddellijk helemaal stil staat.

Maar - heb je er op de middenlange termijn nog fysieke of mentale klachten aan over gehouden? Ik heb ooit (met een nog vorigere auto) een 360 (+ nog wat) gemaakt met 120km/u op de snelweg toen er onverwacht extreme gladheid was net op de grens tussen België en Nederland, en hoewel ik daar zoveel geluk had dat ik nog nieteens een deuk had, heb ik nog altijd wel eens een soort flashback gevoel als het glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SndBastard schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:47:
[...]

Heftig man... hoe zwaar de afgelopen maanden ook zijn geweest, goed om je te realiseren dat je hier slechter (of vooral: niet) uit had kunnen komen. Ik reed hiervoor in een Fiesta uit 2006/ en nu in een nieuwe v40. Een V40 is ook geen giga dikke auto natuurlijk, maar het voelt toch iets veiliger dan een fiestaatje. Hij remt ook een heel stuk beter, maar daardoor ben ik wel wat angstiger om een keer van achteren geraakt te worden. Na 10 jaar rondreiden in oudere auto's moet ik er na 4 maanden nog altijd aan wennen dat als ik de rem stevig in trap, de auto bijna onmiddellijk helemaal stil staat.

Maar - heb je er op de middenlange termijn nog fysieke of mentale klachten aan over gehouden? Ik heb ooit (met een nog vorigere auto) een 360 (+ nog wat) gemaakt met 120km/u op de snelweg toen er onverwacht extreme gladheid was net op de grens tussen België en Nederland, en hoewel ik daar zoveel geluk had dat ik nog nieteens een deuk had, heb ik nog altijd wel eens een soort flashback gevoel als het glad is.
Klopt, sterker nog, ik heb idioot veel geluk gehad! In de omgeving waar ik woon gaat er regelmatig wat mis ( veel boeren, veel drank en veel bomen langs de weg) en de dag nadat ik dat ongeluk had ging er iemand met zo'n koekblik auto tegen een boom. Auto in de fik, die heeft het dus gewoon niet overleefd. Een aantal weken later iemand die zijn 20 jaar oude BMW letterlijk doormidden reed tegen een boom( die ging dus ook wat te hard,) die heeft het ook niet overleefd.

Daarbij heb ik bijvoorbeeld geen gebroken nek/ ruggengraat, geen slagader doormidden ( en die kans was best aanwezig met twee verbrijzelde benen met open breuken), geen hersenschade, en ging de auto niet in de fik. Er was direct hulp aanwezig, en binnen 5 minuten waren er twee ambulances ( waarvan één die op een oefening was en toevallig langs kwam), 4 militairen ( er zitten een aantal kazernes in de buurt,) brandweer en politie. Ook reed er regelmatig ( bijna elke dag) iemand mee, maar die was die dag toevallig niet mee. Terwijl de hulpdiensten me stabiliseerden was ik ook nog helder genoeg om te vertellen wie ik was en waar ik woonde, en ik heb later in het ziekenhuis ook nog aan mijn ouders verteld waar al mijn wachtwoorden te vinden waren voor als ik het niet haalde ( want die kans was aanwezig.) Aan de ene kant is dat best heftig, maar aan de andere kant vind ik het goed om van mezelf te weten dat ik ook nog onder die omstandigheden rationeel kan handelen.

Gelukkig ook geen mentale klachten :) De eerste weken zit je toch onder de morfine en dan denk je überhaupt niet, maar ook daarna heb ik weinig last daarvan gehad. Fysiek buigt mijn rechterbeen niet meer zo ver als dat hij zou moeten, maar daar zit wel enige vooruitgang in, zij het heel erg langzaam. Ik ben zo snel als dat het ook maar enigszins verantwoord was weer achter het stuur gestapt ( uiteraard met begeleiding) en ik heb er geen angsten aan overgehouden. Sterker nog, ik rij nu vlotter en naar mijn idee beter dan eerst, en ik kan ineens achteruit inparkeren ( wat ik nooit kon.) Ook voel ik me juist nu veilig in de auto. Als ik dat ongeluk kon overleven in zo'n oude Volvo, dan zal ik zeker veilig zijn in onze nieuwere Volvo's.

Achteraf bekeken geniet ik nu meer van het leven, sta je sterker in je schoenen, ben je je overal wat bewuster van en ben ik een stuk evenwichtiger geworden. Het heeft dus ook zijn positieve gevolgen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:21:
Met die Focus rij je op hetzelfde platform als de C30, S40 V50 en C70. Dus kies er een uit het rijtje die je leuk vindt en doe alsof dat je auto is :+

Wel klote van je V70 natuurlijk. Ziet er nog goed uit van buiten, toffe velgen ook.
Je vergeet nog de Mazda 3 ;)

Een vraagje voor de Volvo bezitters met een T5 blok, als je 100km/u op de snelweg rijd wat is dan jullie verbruik?

[ Voor 62% gewijzigd door FabiandJ op 05-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Vandaag even met hulp en het genot van een brug, op bevrijdingsdag de oude intercooler bevrijd :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C4TwVI3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CEMpnwK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qHzNaY5.jpg

Is toch behoorlijk groter dan origineel. Dat is dan toch maar een zielig dingetje.
Merk nu al dat die niet meer aan het bijregelen is na een aantal keren flink trappen. Vermogen blijft gewoon goed beschikbaar over de hele linie.
Kwamen nog wel wat olie tegen in de intercooler slangen, maar na wat research blijkt dat dit vrij normaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 05-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Niet heel vreemd opzich nee. Verder @ die v40. Das geen kattenpis z'n ongeluk. Gelukkig ben je er nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:10:

Zeker de automaat, loopt die goed, niks aan doen behalve bijvullen. Dat flushen is hipster gedrag. Doe je pas als je problemen met de automaat hebt als laatste reddingsmiddel, zeker niet preventief.
Dit hoor ik steeds vaker eigenlijk (van garages en dealers). :P Het is belangrijker om te checken of de olie gewoon rood/helder genoeg is, niet stinkt (verbrand) en het peil klopt. In sommige gevallen kan flushen zelfs totaal averechts werken (troep die los komt en tussen allerlei onderdelen komt en daar meer schade aan richt dan waar de gekoekte zooi eerst zat etc). :X Volvo zelf beweert dat de bakken van de S60/V70N/S80 nooit een oliewissel nodig hebben, tenzij het een taxi is of vaak met een aanhanger (of caravan) gereden is. Maar in dat geval zou ik eerder voor een drain & fill gaan dan een powerflush. In het verleden heb ik wel eens een powerflush gedaan, maar eigenlijk was het gewoon weggegooid geld. :P De olie was 280k oud en was eigenlijk nog best helder. Wel wat donkerder dan nieuwe olie (maar dat was geen originele Volvo-olie, maar van een totaal ander merk dan die Volvo gebruikt), maar ook qua schakelgedrag was er geen verschil. :P
Wel, ik wilde hier toch even een ervaring met onze Volvo neerzetten. Ik ben eind vorig jaar met een Volvo S40 van 1997 tegen een boom aan geknald met 80km/h. Dit was het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
( klikbaar)

Het andere resultaat was twee verbrijzelde benen, 4 gebroken ribben, een hele zwik gekneusde/ gescheurde organen, tijdelijke blindheid, een zware hersenschudding en nog wat andere "kleine" dingen.

Allemaal kut natuurlijk, maar ze waren sowieso verbaasd dat ik levend eruit gekomen ben ( nog zelf eruit gekomen ook.) Dat had ik niet hoeven proberen met een Fiatje van dezelfde leeftijd. Dit zijn de momenten waarop je toch verdomd blij bent dat je een Volvo rijdt ;) Ondertussen weer goed op de been en aan het rijden, in onze "nieuwe" Volvo. Een S80 van 2000. 5 cilinder 170PK, automaat, vol leder en aardig wat opties, altijd dealeronderhouden geweest. Voor 2250 gekocht *O* Hij zuipt wel als een ketter, maar hij staat op de oprit mooi naast onze V70 D5 van 2006.

Wat een heftig verhaal! :X Heb je blijvend letsel eraan overgehouden of is het nu (grotendeels) goed gekomen? Edit: zie net je andere post hierover. 1 "geruststelling" (maar wat voor een ander geldt hoeft niet voor iedereen te gelden): mijn broer had vergelijkbare klachten toen hij een zwaar motorongeluk gehad had, uiteindelijk is de zenuwschade (tegen verwachting in) behoorlijk verdwenen, mede omdat hij niet lang na het ongeluk een kleine erbij kreeg en dus veel moest rondsleuren met zo'n kleine. :P Door juist veel weer te moeten doen heeft het herstel een vogelvlucht genomen. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Bart-Willem op 05-05-2016 23:19 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En wat betreft niet meer weten wat er gebeurd is: dat is normaal bij een hersenschudding en dat komt ook nooit meer terug omdat het simpelweg niet is opgeslagen. Ik heb zelf ook een keer een hersenschudding gehad toen ik een jaar of 10 was. De ochtend kon ik me herinneren maar de middag tot op het moment dat ik thuis wakker werd helemaal blanco.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Wel, ik wilde hier toch even een ervaring met onze Volvo neerzetten. Ik ben eind vorig jaar met een Volvo S40 van 1997 tegen een boom aan geknald met 80km/h.

...
...
Holy crap... :X

Dat je geluk hebt gehad kun je wel zeggen, ondanks de beschadigingen en revalidatie ben nog steeds onder ons... gelukkig!
FabiandJ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:21:
[...]

...

Een vraagje voor de Volvo bezitters met een T5 blok, als je 100km/u op de snelweg rijd wat is dan jullie verbruik?
100 km/u... wat een rotsnelheid (meer omdat ik het zelf nooit rijd van en naar het werk).

Maar toch wat inzicht voor je:
Auto: V70n T5 BJ2000 MY01.
Massa: 1568kg (ledig)
Transmissie: AW5 AUT
Banden: Michelin Primacy 3 @2.7 bar
Maat: 225-45-R17 91V
Cruise Control: JA

85: ~6.x/100KM
125: 8.x/100KM

huidig gemiddelde: 9.8/100KM (stad/snelweg)

Fabrieksopgave: 10.6/100KM (stad/snelweg)
MartijnAbel schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:18:
Vandaag even met hulp en het genot van een brug, op bevrijdingsdag de oude intercooler bevrijd :p

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is toch behoorlijk groter dan origineel. Dat is dan toch maar een zielig dingetje.
Merk nu al dat die niet meer aan het bijregelen is na een aantal keren flink trappen. Vermogen blijft gewoon goed beschikbaar over de hele linie.
Kwamen nog wel wat olie tegen in de intercooler slangen, maar na wat research blijkt dat dit vrij normaal is.
Lekker bezig geweest!

Hoe bedoel je bijregelen in dezen?
minder moeite om de power weer vrij te krijgen uit de turbo, of?

[ Voor 0% gewijzigd door Dawn op 05-05-2016 23:39 . Reden: quotefix ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:39:
[...]

Dat je geluk hebt gehad kun je wel zeggen, ondanks de beschadigingen en revalidatie ben nog steeds onder ons... gelukkig!

[...]

100 km/u... wat een rotsnelheid (meer omdat ik het zelf nooit rijd van en naar het werk).

huidig gemiddelde: 9.8/100KM (stad/snelweg)

Fabrieksopgave: 10.6/100KM (stad/snelweg)

[...]

Lekker bezig geweest!

Hoe bedoel je bijregelen in dezen?
minder moeite om de power weer vrij te krijgen uit de turbo, of?
Thx!

Ja idd minder moeite om de power vrij te krijgen. Hij voelde nogal vrij snel een beetje loom, door wss oplopende temperaturen. Daardoor merkte je een behoorlijk turbogat, waar deze nu verdwenen is. Nu nog een lang stuk snelweg rijden en kijken of de power dan nog steeds goed voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:54
Vandaag de automaatbak van mijn v70 uit 2003 voor het eerst geflushed. Ben benieuwd of dat kreng nu beter gaat schakelen, of dat ik echt de sjaak ben en de halve bak er onderuit moet gaan slopen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

[...]

S80 (2004), 2.5T (dus iets minder vermogen dan de T5, 210 pk), automaat, 1558 kg, 17"/225 breed, bij 100 km/h op de CC zit ik rond de 7,5L/100km

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Onder dezelfde omstandigheden (platte weg, windstil):
100: 7.x/100KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Wat ik heel opvallend vind aan de verbruksmeter is dat hij niet direct naar 0,0 springt bij gas los.
In een Focus gebeurde dat wel.
De Volvo gaat langzaam richting 0,0, en als je onder de 2000rpm komt stijgt het verbruk weer.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De verbruiksmeter geeft een soort "huidig glijdend gemiddelde" aan, dus het gemiddelde verbruik over de afgelopen x seconden. Daardoor duurt het even voordat de meter naar 0 gaat als je het gas loslaat. Sowieso zijn alle boordcomputers iets te positief over het verbruik. Als je het daadwerkelijke verbruik meet, bijvoorbeeld met spritmonitor, zie je dat het daadwerkelijke gemiddelde verbruik altijd wel iets hoger is dan het gemiddelde verbruik dat de boordcomputer aangaf.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nee, die van mij is te negatief tov aan de pomp. Scheelt zo'n 0,3L/100km.. Continu
Laatste 3 tankbeurten waren gemiddeld +/- 6,95L/100km. BC stond al die tijd tussen 7,4 en 7,2 gemiddeld

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Mx. Alba schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:15:
...
Als je het daadwerkelijke verbruik meet, bijvoorbeeld met spritmonitor, zie je dat het daadwerkelijke gemiddelde verbruik altijd wel iets hoger is dan het gemiddelde verbruik dat de boordcomputer aangaf.
Ik heb het idee dat dit komt doordat idle-gebruik niet wordt meegerekend.
Met veel snelweg en weinig stilstaan lijkt de teller redelijk accuraat. Sta ik veel stil/file dan wordt het verschil steeds groter.
Natuurlijk kun je brandstof / stilstaan zelf niet omzetten in een verbruik / km, maar je zou het wel in mindering kunnen brengen op de volgende km.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:29:
Niet heel vreemd opzich nee. Verder @ die v40. Das geen kattenpis z'n ongeluk. Gelukkig ben je er nog!
Bart-Willem schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:11:

[...]

Wat een heftig verhaal! :X Heb je blijvend letsel eraan overgehouden of is het nu (grotendeels) goed gekomen? Edit: zie net je andere post hierover. 1 "geruststelling" (maar wat voor een ander geldt hoeft niet voor iedereen te gelden): mijn broer had vergelijkbare klachten toen hij een zwaar motorongeluk gehad had, uiteindelijk is de zenuwschade (tegen verwachting in) behoorlijk verdwenen, mede omdat hij niet lang na het ongeluk een kleine erbij kreeg en dus veel moest rondsleuren met zo'n kleine. :P Door juist veel weer te moeten doen heeft het herstel een vogelvlucht genomen. :P
Klopt, die zenuwen moet je vooral veel aanspannen om ze weer actief te krijgen. De fysio heeft ook een of ander elektrotherapie-apparaat meegegeven, dat heeft ook behoorlijk veel effect gehad.
Mx. Alba schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:33:
En wat betreft niet meer weten wat er gebeurd is: dat is normaal bij een hersenschudding en dat komt ook nooit meer terug omdat het simpelweg niet is opgeslagen. Ik heb zelf ook een keer een hersenschudding gehad toen ik een jaar of 10 was. De ochtend kon ik me herinneren maar de middag tot op het moment dat ik thuis wakker werd helemaal blanco.
Klopt, ik kan me de ochtend en begin van de middag ervoor wel herinneren, maar bijvoorbeeld het autorijden zelf niet. Het ongeluk zelf ook niet, dat ik uit de auto kwam ook niet ( dat zag een andere automobilist gebeuren) maar dan bijvoorbeeld wel weer dat de hulpdiensten er waren. De ambulancerit is weg, maar die avond in het ziekenhuis weet ik wel nog. ( Heb midden in de nacht op de IC nog de top 100 metal zitten luisteren :+ Je kreeg een iPad omdat je verder toch niets te doen had. )
[...]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Arjan schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Met veel snelweg en weinig stilstaan lijkt de teller redelijk accuraat. Sta ik veel stil/file dan wordt het verschil steeds groter.
Natuurlijk kun je brandstof / stilstaan zelf niet omzetten in een verbruik / km, maar je zou het wel in mindering kunnen brengen op de volgende km.
Hmm, volgens mij wordt het bij mij wel meegerekend. Gewoonlijk is optrekken niet veel meer dan 20L/100kh ofzo, maar soms na een verkeerslicht en even stilstaan kan hij best eventje in de 70's hangen. Dus dat er een verlate correctie wordt uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eind mei leaseauto weg (wat best een dure grap is, als je alles goed doorberekent) en over naar een Volvo V70 2.4 Black metallic met licht lederinterieur. Vele luxe opties erop en 140pk is dit eerst prima voor mijn woon-werk verkeer. 😗

Voor 4k een fijne auto met net 200k op de teller.

Maar nog wel een vraag en dat is het remsysteem.. Ik moest de rem best ver indrukken toen er iets gebeurde..maar ik weet zeker dat het onderhoud echt goed is van de auto.. Is dit een V70 eigenschap of kan je ook zorgen dat de rem eerder/hoger "pakt"?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je de rem meteen weer los laat en direct weer intrapt, remt hij dan beter? Dan heb je misschien lucht in het systeem en zul je de boel moeten ontluchten. Wellicht ook een goed moment om de remvloeistof compleet te verversen, als dat niet recent gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

De rem ver in moeten drukken hoeft geen probleem te zijn en is vaak alleen even wennen. Als het pedaal maar niet 'sponzig' aanvoelt en niet verder wegzakt als je je voelt op de rem houdt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Vorige week van de V50 de veerpoot topllagers vervangen. Deze maakte een krakend geluid met sturen, vooral met parkeren. Dit deed de auto eigenlijk al vanaf het moment dat we hem hadden gekocht. Auto is weer helemaal stil.

Kleine beurt uitgevoerd en 4 nieuwe banden op de zomer velgen gedraaid.

Ben weer voorlopig klaar!

Volgende wordt automaat laten flushen. Teller staat nu op 160.000 km en volgens mij is het nog nooit uit gevoerd.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:02:
Vorige week van de V50 de veerpoot topllagers vervangen. Deze maakte een krakend geluid met sturen, vooral met parkeren. Dit deed de auto eigenlijk al vanaf het moment dat we hem hadden gekocht. Auto is weer helemaal stil.

Kleine beurt uitgevoerd en 4 nieuwe banden op de zomer velgen gedraaid.

Ben weer voorlopig klaar!

Volgende wordt automaat laten flushen. Teller staat nu op 160.000 km en volgens mij is het nog nooit uit gevoerd.
Had ik ook last van. Een busje siliconenspray deed wonderen :D sindsdien niks meer gehoord... Mocht het wel weer naar voren komen, weet ik wat er vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
MartijnAbel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Had ik ook last van. Een busje siliconenspray deed wonderen :D sindsdien niks meer gehoord... Mocht het wel weer naar voren komen, weet ik wat er vervangen moet worden.
De kosten zijn het niet, was 20 euro kwijt per schokbreker. En nog eens 20 euro voor een verenspanner.

Wel heel raar nu met parkeren, je raakt zo gewend aan het gekraak dat je het nu bijna "mist". :D

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

Zo.. nu compleet op de Amalthea's :) (i.p.v. alleen achter :P )

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7553/26250632464_1da6a92349_c.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Staat heel erg netjes!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Falcon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:59:
Eind mei leaseauto weg (wat best een dure grap is, als je alles goed doorberekent) en over naar een Volvo V70 2.4 Black metallic met licht lederinterieur. Vele luxe opties erop en 140pk is dit eerst prima voor mijn woon-werk verkeer. 😗

Voor 4k een fijne auto met net 200k op de teller.

Maar nog wel een vraag en dat is het remsysteem.. Ik moest de rem best ver indrukken toen er iets gebeurde..maar ik weet zeker dat het onderhoud echt goed is van de auto.. Is dit een V70 eigenschap of kan je ook zorgen dat de rem eerder/hoger "pakt"?
Wat voor auto ben je gewend? Bijvoorbeeld Toyota's remmen erg direct. Als je veel daar in rijd lijkem andere auto's enorm veel slag nodig te hebben. Andersom hang je gerust een keer in de gordel de eerste keer remmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe heb je het opgelost met de te brede voorbanden, wok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dit dus, alleen die spatlappen achter maken het wel weer een stuk meer babyboomerbak. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb ooit 1:15 gehaald toen ik een week lang het traject Arnhem-Utrecht moest tuffen over de A12.
In mijn beleving is snelheid niet de voornaamste bespaarder bij mijn auto maar het gegeven dat het constant moet gaan. (uiteraard bewijst mijn eerste zin wel dat langzaam+constant wel heel zuinig is ;) )
MartijnAbel schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:18:

Nice, goed bezig met je T5! Een likje olie in de intercoolerslang is inderdaad niets geks
MartijnAbel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:15:
Neem dan ook gelijk die rubberen mof van je stuurkolom mee waar ie door het schutbord gaat, die kan ook leuk gaan kraken weet ik uit ervaring. 8)
Wok schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:39:
[afbeelding]
Netjes! afgelopen week bijna een set 17" R-velgen van markplaats gehaald maar op het nippertje bedacht met bieden en besloten dat ik toch echt 18" wil. Ik rij nu nog rond op een stel gekaaide 16" Metis velgen maar die doen de auto eigenlijk geen eer aan.

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad13/Klavotsch/P8304051_zpspo7yqp21.jpg
Van een afstandje vallen ze eigenlijk nog wel mee qua 'gekaaidheid'

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:46:
[...]

Ik heb ooit 1:15 gehaald toen ik een week lang het traject Arnhem-Utrecht moest tuffen over de A12.
In mijn beleving is snelheid niet de voornaamste bespaarder bij mijn auto maar het gegeven dat het constant moet gaan. (uiteraard bewijst mijn eerste zin wel dat langzaam+constant wel heel zuinig is ;) )

[...]

Nice, goed bezig met je T5! Een likje olie in de intercoolerslang is inderdaad niets geks

[...]

Neem dan ook gelijk die rubberen mof van je stuurkolom mee waar ie door het schutbord gaat, die kan ook leuk gaan kraken weet ik uit ervaring. 8)

[...]

Netjes! afgelopen week bijna een set 17" R-velgen van markplaats gehaald maar op het nippertje bedacht met bieden en besloten dat ik toch echt 18" wil. Ik rij nu nog rond op een stel gekaaide 16" Metis velgen maar die doen de auto eigenlijk geen eer aan.

[afbeelding]
Thanks! Die mof van de stuurkolom hebben we niet meegenomen, het gekraak is in iedergeval al een half jaar verdwenen :D
Ik vind btw die velgen die je hebt nog wel meevallen, staat em niet gek. Al is een setje R velgen natuurlijk ook heel dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Bob Popcorn

Plop!

GoldenSample schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:23:
[...]

Wat voor auto ben je gewend? Bijvoorbeeld Toyota's remmen erg direct. Als je veel daar in rijd lijkem andere auto's enorm veel slag nodig te hebben. Andersom hang je gerust een keer in de gordel de eerste keer remmen ;)
Jep, kan heel erg verschillen. Had in Griekenland afgelopen jaar een Kia Picanto waarbij ik telkens tegen de voorruit zat, terwijl mn eigen Ford/Fiat véél gedoseerder remt. Misschien een verschil tussen EU/Azië fabrikanten?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dank! :) Ben er zelf ook wel erg content mee :)
Bart-Willem schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:25:
[...]

Dit dus, alleen die spatlappen achter maken het wel weer een stuk meer babyboomerbak. :P
Hey! :-( (maar goed, mijn ouders zijn van de babyboom generatie :P )
Mx. Alba schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:24:
Hoe heb je het opgelost met de te brede voorbanden, wok?
3mm spacers aan weerszijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Net de carterventilatie maar even gecheckt van de 5 cilinder, blijkt gelukkig allemaal goed te zijn. Toch makkelijk te doen met een latex handschoen en een elastiekje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Arjan schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:23:
Dat komt ook niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Het gebeurt wel eens dat ik net getankt heb en vlak daarna stil sta bij een stoplicht. Als de motor dan blijft draaien, loopt het gemiddelde verbruik snel op; het "idle-gebruik" wordt dus wel degelijk meegerekend bij het totale gemiddelde verbruik. Tenminste, bij mijn C30 D2. Maar dan nog is het werkelijke gemiddelde verbruik altijd wat hoger dan wat de boordcomputer aangeeft. Of alle pompstations naaien ons door steevast een paar procent minder brandstof te leveren dan wat er op hun schermpje staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:45:

Hey! :-( (maar goed, mijn ouders zijn van de babyboom generatie :P )
Idem, daarom mag ik het roepen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:46:
[...]

[afbeelding]
Die Metis' zijn een prima set voor de winter... ;)

Maar waatom perse 18" t.o.v. 17" onder de auto?
(staat beide goed imho)
Wok schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:39:

[afbeelding]
Heel nice!
Goed opgelost ook :D

.
.
.
.

Vraag:

Van het portier RA werkt de verlichting niet van de electrische ramen, de schakelaar werkt verder prima, weet iemand of dit lampje überhaupt los te vervangen is? Daarnaast; hoe haal ik die unit los? Ik had de torx al losgehaald maar die unit kwam met geen mogelijkheid uit de deur... moet het hele deurpaneel los?

Zelfde geldt voor LV, hier werkt het lampje niet (meer) onder de spiegel versteller; echter kreeg ik ook deze niet los.

Op het web ben ik tot zovel alleen instructies over de V70 classic tegen gekomen, maar niet over een V70n.

Iemand een idee?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:02:
[...]

Die Metis' zijn een prima set voor de winter... ;)

Maar waatom perse 18" t.o.v. 17" onder de auto?
(staat beide goed imho)
18'' staat net iets beter. Maar het klopt dat 17'' ook prima staat, vandaar dat ik al met mijn vinger boven de knop 'bieden' hing ;)
MartijnAbel schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:54:
Net de carterventilatie maar even gecheckt van de 5 cilinder, blijkt gelukkig allemaal goed te zijn. Toch makkelijk te doen met een latex handschoen en een elastiekje :p
Ook gekeken of er geen rook uit je pijlstokbuis komt? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Mx. Alba schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Dat komt ook niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Het gebeurt wel eens dat ik net getankt heb en vlak daarna stil sta bij een stoplicht. Als de motor dan blijft draaien, loopt het gemiddelde verbruik snel op; het "idle-gebruik" wordt dus wel degelijk meegerekend bij het totale gemiddelde verbruik. Tenminste, bij mijn C30 D2. Maar dan nog is het werkelijke gemiddelde verbruik altijd wat hoger dan wat de boordcomputer aangeeft. Of alle pompstations naaien ons door steevast een paar procent minder brandstof te leveren dan wat er op hun schermpje staat. ;)
Vraag me wel af of er ooit een bedrijf/instantie is geweest die dat soort dingen gaat controleren. Zou toch wel gecontroleerd moeten worden neem ik aan?
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:53:
[...]

18'' staat net iets beter. Maar het klopt dat 17'' ook prima staat, vandaar dat ik al met mijn vinger boven de knop 'bieden' hing ;)

[...]

Ook gekeken of er geen rook uit je pijlstokbuis komt? :)
Jup, ook daar kwam geen rook uit :D ik ben er blij mee in iedergeval. Alles wat ik tot nu toe gedaan heb en nog ga doen aan de auto is al duur genoeg :p

[ Voor 22% gewijzigd door MartijnAbel op 08-05-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Mag ik eens vragen hoe jullie de Sensus connect navigatie ingesteld hebben?
Ik word laaiend gek van het ding, ik heb het gevoel zelf alles te moeten controleren omdat de beslissingen die het maakt vaak compleet onlogisch zijn.
Op dit moment heb ik snelste route + aanpassen van route aanstaan.
Ik ga er hierbij vanuit dat aanpassen van de route met verkeersinfo te maken heeft.

Paar voorbeelden:
1) Rij op de autobaan 49 in Duitsland, afrit over 2kilometer die hij aangeeft. Ik wil er bijna af gaan en het ding springt zomaar naar een afrit die 17km verder ligt (2 verder). Mijn vraag, why??? Daar vroeg ik toch niet om? De meeste logische route (groene lijn) negeert hij compleet. Deze weg is al jaren een perfecte duitse n-weg met 100km limiet en 4 rijstroken of super breed en ruimte om gewoon met tegemoet komend verkeer in te halen. De eerste lijn (rood) is een lijn door dorpjes, 60km beperking en smalle wegen. Uiteindelijk kiest de navi last minute voor blauw, wat een 60km weg is met vele haarspeldbochten, 30km stukken in kleine pitoreske dorpjes etc. Leuk voor het toeren met een cabrio of motor maar niet een weg die je zo maar als eerste keuze neemt. Dus wat gaat er mis? De snelste route negeert hij gewoon.
Zie kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CrJO48a.jpg

2) Rij op de 3, navi geeft file aan ivm ongeval. Gooit er 35 min reistijd op, en laat me lekker aansluiten. Nu ken ik de lokale wegen nabij Wesel en in nog geen 15 min kun je binnendoor naar de volgende oprit die in dit geval voorbij het ongeluk ligt. Again, why!! Het lijkt mij de taak van de navi deze route op te pakken?

3) Verder op de 3, snelweg afgesloten. Zonder enige melding van verkeershinder gooit hij me bij s-heerenberg eraf. Er staan wel rode kruisjes op de weg in het scherm, in dit geval dus een juiste beslissing. Maar dan vraag ik me af, waarom nu geen enkele melding?? Why??

En zo heb ik nog legio voorbeelden maar dit waren de irritatie puntjes alleen dit weekend al.....
Ligt het aan mijn instellingen of is dit systeem gewoon weg zo onbetrouwbaar met een eigen wil? Ik heb het gevoel overgeleverd te zijn aan een ding computer die maar een beetje roulette doet. Al mijn vorige auto's moest ik route aanpassingen bevestigen, kreeg ik een reden waarom deze aanpassing gemaakt werd en kon ik soms zelfs uit meerdere opties kiezen.
Wat doe ik toch verkeerd een navi kan toch niet onbetrouwbaar zijn in 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:47:
Ik weet niet zeker of het aan de navi ligt maar de nieuwe V70 van m'n pa heeft de aanbevolen snelheid vaker fout dan goed. Echt onbegrijpelijk op wat voor een trajecten dat ding er compleet naast zit; bijvoorbeeld een 80km weg tussen twee dorpen waar je volgens Volvo maar 30 mag. Het valt me wel op dat de navi dan wel altijd het zekere voor het onzekere neemt en langzamer aangeeft dan is toegestaan, nooit andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 22-09 14:53

KabalA!

[ No-Life ]

[...]
Bij mij vraagt hij wel om een bevestiging van de wijziging. Het 'route wijzigen bij hinder' kan je ergens in de opties op aan, uit of altijd vragen of zoiets zetten.

Wat betreft de routes ben ik het wel een beetje met je eens. Ik denk dat het met name aan de Here kaarten ligt. Die lopen naar mijn idee bijna een jaar achter op de huidige situatie :|
Als je ergens niet bekend bent zal het allemaal wel, maar als je ergens vaker komt/ beetje bekend bent worden er soms vreemde keuzes gemaakt, maar dat heeft een TomTom of Sygic ook.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, daarom gebruik ik dus Waze. Altijd actuele kaarten en verkeersinformarie en het is gratis. Het is dat navigatie standaard in het Nordic+ pakket zit, anders zou ik het bij de V40 niet besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 22-09 14:53

KabalA!

[ No-Life ]

Mx. Alba schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:24:
Tja, daarom gebruik ik dus Waze. Altijd actuele kaarten en verkeersinformarie en het is gratis. Het is dat navigatie standaard in het Nordic+ pakket zit, anders zou ik het bij de V40 niet besteld hebben.
Waze gebruikte ik ook in mn vorige auto, maar ik vind het niet nodig dat ze 24/7, ook bij geen gebruik van de app, je lokatie volgen. Blijkbaar kunnen zij niet zonder en ik dan dus wel zonder hun ;).
Neemt niet weg dat je, zoals thefox zegt, in 2015/16 een auto met navigatie koopt, waarbij de navigatie ook nog eens serieus geld kost, je mag verwachten dat het enigsinds fatsoenlijk werkt :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

...legio voorbeelden...

En zo heb ik nog legio voorbeelden maar dit waren de irritatie puntjes alleen dit weekend al.....
Ligt het aan mijn instellingen of is dit systeem gewoon weg zo onbetrouwbaar met een eigen wil? Ik heb het gevoel overgeleverd te zijn aan een ding computer die maar een beetje roulette doet. Al mijn vorige auto's moest ik route aanpassingen bevestigen, kreeg ik een reden waarom deze aanpassing gemaakt werd en kon ik soms zelfs uit meerdere opties kiezen.
Heb je al eens overleg met de dealer gehad? mogelijk dat het een softwarefout betreft; wel gesteld... geïnstalleerde software wel te verstaan.

In mijn omgeving hoor ik af en toe ook geluiden dat niet alles 100% is (of dat de GPS locatie achterloopt; ook fijn) maar niet zó erg als dat jij dat ervaart; daarnaast zitten bekenden van mij veelal in Nederland en niet in Duitsland al zou dit niet uit moeten maken.

Mogelijk dat de auto toch andere route info binnen krijgt?

Je hebt zeker gelijk dat de Navi, zeker anno 2016, niet zó gammel moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:59

superwashandje

grofheid alom

Ik ben aan het kijken naar een tweedehands V50(2006, 2.0, met een "high performance sound" system) alleen geloof ik dat er geen aux ingang beschikbaar is? ik wil graag al mijn muziek mee nemen op een SD of USB maar dat gaat dan lastig worden. Weet iemand hier een goede oplossing? van wat ik begrepen heb is het vervangen van de radio er lastig als je wel alle originele functies wil blijven houden...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GROM module inbouwen, heb je AUX, USB en evt. bluetooth

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 10-05-2016 13:23 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vond de B30a al wat futloos van de volvo tgb, maar ik weet nu waarom.

Direct na ruil de luchtfilter vervangen welke vol zand zat, maar wat bleek iemand had eens een nieuwe verdeler kap gemonteerd en de halflos gemonteerd en volgens de monteur 180 graden gedraaid :+

Hij trekt nu best lekker op :)

Alle bougies gewisseld, was nodig ook. Ook alle olie en filters gewisseld: Motorolie, versnellingsbak, tussenbak, assen en portalen. Een differntieel kwam wat olie met water uit, die is nu wat stiller dan voorheen. Hier was ik al bang voor, daarom heb ik onlangs alle ontluchtingen vernieuwd :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:22:
thanks, ik had al even zitten zoeken om de radio te vervangen (voor zo'n entertainment systeem ofzo) maar dat schijnt dus niet mogelijk/erg lastig te zijn.
Weet je toevallig ook of met deze oplossing wel goed te navigeren is door de muziek en de info van het nummer te zien op het display van de radio? dan zou dit systeem nog beter zijn zelfs (niet zo'n lelijk aftermarket systeem wat er eigenlijk niet goed bij past)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een GROM module in mijn S80, navigeren gaat gewoon (audio hoor je ook gewoon), want in feite ziet je radio de module als een CD-wisselaar (je gebruikt als source van je radio dus ook de CD-wisselaar). Tekstweergave weet ik niet, zou bij mijn S80 wel moeten werken met bepaalde firmware (die ik wel geinstalleerd heb), maar dat werkt dus op 1 of andere manier niet bij mij :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

heh, om nou 16000 keer op volgende te drukken om bij het goede nummer te komen lijkt me ook niet handig namelijk :P. Thanks, ik ga thuis die GROM module eens wat beter uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Voorbeeld van youtube:
https://youtu.be/iccd4HCIofQ

[ Voor 49% gewijzigd door loeberce op 10-05-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

superwashandje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:53:
[...]

thanks, ik had al even zitten zoeken om de radio te vervangen (voor zo'n entertainment systeem ofzo) maar dat schijnt dus niet mogelijk/erg lastig te zijn.
Weet je toevallig ook of met deze oplossing wel goed te navigeren is door de muziek en de info van het nummer te zien op het display van de radio? dan zou dit systeem nog beter zijn zelfs (niet zo'n lelijk aftermarket systeem wat er eigenlijk niet goed bij past)
De producten van hier: http://www.volvotech.eu/ kun je ook eens bekijken.
Hoor er zeer goede ervaringen over via FB & Volvo Forum.

z'n unit van Volvotech staat voor mijn V70 ook nog op het verlanglijstje :9~ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:16:
Ik ben aan het kijken naar een tweedehands V50(2006, 2.0, met een "high performance sound" system) alleen geloof ik dat er geen aux ingang beschikbaar is? ik wil graag al mijn muziek mee nemen op een SD of USB maar dat gaat dan lastig worden. Weet iemand hier een goede oplossing? van wat ik begrepen heb is het vervangen van de radio er lastig als je wel alle originele functies wil blijven houden...
-tom-562 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:22:
GROM kan ook ik zeker aanraden, werkt prima i.c.m. stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

thanks, op dat filmpje van die GROM unit lijkt het me best lastig om te navigeren door 64gb aan muziek dus weet niet zeker of dat wat is. Het werkt natuurlijk wel gewoon en is betaalbaar...
voor zover ik kan zien is het spul van volvotech.eu een zelfde soort oplossing?
zo'n canbus function extender ziet er ook wel leuk uit moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet niet hoe het met de V50/S40 versie zit, maar voor mijn GROM module heb je verschillende soorten firmware. Ik heb nu de Minidisc firmware er op zitten (mijn radio ziet de module dus nu als een Minidisc wisselaar), en ik kan nu gewoon mappen selecteren (voglens mij vrij onbeperkt aantal mappen). Bij de normale (CD wisselaar) firmware herkende de radio maar 10 mappen (iig zoiets), als losse CD's laat maar zeggen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hebben hebben!
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.automotorsport.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEyNjc2NDY7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjM1MjNhZmI5ZTJlMGFkM2Y0MWY3NTRhMjI2NzQ0NGZmODA1YzgxMzUiO30=
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.automotorsport.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEyNjc2NTA7czoxOiJ3IjtpOjkzODtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImJlMDI0ZGI1NjRmNjJhMTc2ZjUxNzgyMTgxZTMxOTI0ZDBiOWViN2EiO30=

En de bron vertaald van het Zweeds naar Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

C90! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Het dak ziet er écht heel vet uit, maar voor de rest ben ik minder gecharmeerd van het geheel. Ik kan het prima waarderen, maar doe mij de Sedan of de Estate maar ;p

(ik heb niet zoveel met coupés)

Maar vooralsnog is dit een Concept Car... ben benieuwd of deze ook daadwerkelijk van de productieband zal rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Het wordt eens tijd voor een veilige auto, dus ben ik aan het kijken naar een V70. Vind het al jaren een prachtige auto om te zien (met name de Classic), het moet er nu maar eens van komen.
Ik heb uitgerekend dat ik met 500km per maand al beter een V70 op gas kan rijden qua vaste lasten. Delen jullie die mening?

Welk type V70 op gas is aan te bevelen? Aanschafbudget is niet al te hoog, zo'n 2500-3000 euro.

Op welke punten moet ik letten bij aankoop? Aantoonbaar onderhoud lijkt me wel zo fijn, maar welke kwaaltjes zijn zelf te checken?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

--Erik-- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:05:
Het wordt eens tijd voor een veilige auto, dus ben ik aan het kijken naar een V70. Vind het al jaren een prachtige auto om te zien (met name de Classic), het moet er nu maar eens van komen.
Ik heb uitgerekend dat ik met 500km per maand al beter een V70 op gas kan rijden qua vaste lasten. Delen jullie die mening?

Welk type V70 op gas is aan te bevelen? Aanschafbudget is niet al te hoog, zo'n 2500-3000 euro.

Op welke punten moet ik letten bij aankoop? Aantoonbaar onderhoud lijkt me wel zo fijn, maar welke kwaaltjes zijn zelf te checken?
De v70 Classic (of late 850 estate's) zijn meer dan prima auto's om in rond te kachelen, dus in dat opzicht een prima keuze! :)

Gezien je te besteden budget zou ik kiezen voor een V70 Classic (~2000 (laatste bouwjaar)) echter ben ik wel benieuwd hoe je je berekening hebt uitgevoerd... 500km/mnd is niet bepaald heel veel dus benzine zou prima moeten volstaan (is denk ik ook nog goedkoper in de wegenbelasting); echter als je een 70 koopt waar al een Gasinstallatie in zit; by all means... Gas is prima valide voor de auto.
Dan ben ik toch benieuwd wat je berekend hebt... :)

Aantoonbaar onderhoud is belangrijk... daarnaast; laat je niet afschrikken door de kilometerstanden. >300k KM is niet heel vreemd voor zo'n auto en kunnen dan nog eens zo lang mee als ze, komen we weer, goed zijn onderhouden.

Daarnaast kun je altijd een trip naar de Volvo dealer overwegen met een auto die je op het oog hebt. Voor €100 kan je een aankoopkeuring laten uitvoeren en weet je precies waar je aan toe bent en wordt de auto geheel nagezien op een hoop punten. op basis daarvan kan je verder. Persoonlijk weet ik zo geen punten waar je zelf het beste op kan letten, anders dan cosmetische staat en interieur, lampjes, schakelaars en features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Dawn schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:40:
[...]

De v70 Classic (of late 850 estate's) zijn meer dan prima auto's om in rond te kachelen, dus in dat opzicht een prima keuze! :)

Gezien je te besteden budget zou ik kiezen voor een V70 Classic (~2000 (laatste bouwjaar)) echter ben ik wel benieuwd hoe je je berekening hebt uitgevoerd... 500km/mnd is niet bepaald heel veel dus benzine zou prima moeten volstaan (is denk ik ook nog goedkoper in de wegenbelasting); echter als je een 70 koopt waar al een Gasinstallatie in zit; by all means... Gas is prima valide voor de auto.
Dan ben ik toch benieuwd wat je berekend hebt... :)

Aantoonbaar onderhoud is belangrijk... daarnaast; laat je niet afschrikken door de kilometerstanden. >300k KM is niet heel vreemd voor zo'n auto en kunnen dan nog eens zo lang mee als ze, komen we weer, goed zijn onderhouden.

Daarnaast kun je altijd een trip naar de Volvo dealer overwegen met een auto die je op het oog hebt. Voor €100 kan je een aankoopkeuring laten uitvoeren en weet je precies waar je aan toe bent en wordt de auto geheel nagezien op een hoop punten. op basis daarvan kan je verder. Persoonlijk weet ik zo geen punten waar je zelf het beste op kan letten, anders dan cosmetische staat en interieur, lampjes, schakelaars en features.
Zie hier mijn berekening. Heb ik een rekenfoutje gemaakt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0sjN76W.png

Ik ben uitgegaan van deze V70 benzine model en deze V70 op gas voor het berekenen van de MRB.

Benzine en gasprijs heb ik hier vandaan gehaald (op basis van de Shell prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die kosten kan je beter aanpassen naar 0,52 voor LPG en 1,43 voor Benzine.
Je zal namelijk als je zo bezig bent met de prijs, meestal gaan tanken bij de goedkope tankstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou lekker benzine blijven rijden. Pas bij het dubbele aantal kilometers ben je een whopping 20.- per maand goedkoper uit. In ruil daarvoor krijg je een extra systeem (dus storingen en onderhoud) in de auto, mag je het reservewiel thuis laten en is de actieradius gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

--Erik-- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Zie hier mijn berekening. Heb ik een rekenfoutje gemaakt?

[afbeelding]

Ik ben uitgegaan van deze V70 benzine model en deze V70 op gas voor het berekenen van de MRB.

Benzine en gasprijs heb ik hier vandaan gehaald (op basis van de Shell prijs).
Je bent sowieso de verzekering vergeten in de vergelijking, niet geheel onbelangrijk...

Maar met die berekening zou ik voor die €5 het gewoon bij Benzine houden; mocht je wat minder rijden is het, door een goedkoper wegenbelasting, zelfs goedkoper.

Daarnaast vergt gas extra onderhoud, die je anderzijds uitspaart... Tevens heeft benzine iets meer 'pit' op :)

Edit: overigens kan ik de aanbieder van de laatste auto niet aanbevelen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 12-05-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Verzekering heb ik inderdaad niet meegenomen, ging er vanuit dat deze wel gelijk zou liggen bij benzine en G3, maar begrijp dat dat niet zo is.

Aangezien ik rond de 500 km per maand zal rijden snap ik de argumenten om niet voor gas te kiezen. Die enkele keren dat ik meer dan 500 km per maand rijd zijn dan wat duurder, maar het niet hoeven onderhouden van de gasinstallatie bespaar ik het hele jaar op, lijkt me een goed argument.

Dan nog de keuze voor welk model benzine... Springt er een bepaald type positief uit bij de V70 Classic, of zijn alle motoren wel oke? Snelheid vind ik niet zo belangrijk, gunstig verbruik des te belangrijker. Daarnaast wil ik graag een automaat, omdat dat zo heerlijk rijdt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gunstig verbruik is iets wat in het vocabulaire van een V70 niet voorkomt. Des te meer icm automaat... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Liter of 8 op 100km lukt toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Handgeschakeld misschien ja, automaat in combi (stad/snelweg) niet.
Mijn V70 doet 1:10 combi (aut) met ~500km/wk
Ik haal 8L/100km alleen op cruise control op de snelweg bij 115-120...
In de stad en op korte stukken schiet het verbtuik omhoog.

De 2.4 en 2.5's zijn prima eigenlijk; qua verbruik zal dat niet veel schelen maar beide motoren hebben een prima staat van dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dawn schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Daarnaast vergt gas extra onderhoud, die je anderzijds uitspaart...
Dit is echt achterhaald gedachtegoed... Zeker bij 'moderne' (> 2000) G3-installaties. Zeker de dampgasinstallaties van Prins (VSI), Vogels (VGI) en OMVL zijn vrijwel onderhoudsvrij. Het enige extra onderhoud bij deze installaties is het drooggasfilter wat periodiek (15000km) vervangen moet worden en dat onderdeel kost €25.

Daarnaast kun je een keer de pech hebben dat de gasinjectoren de geest geven, maar ook deze kunnen eenvoudig vervangen worden (één per cilinder; €15-€20/stuk) en dan ben je daar ook weer jarenlang van af.

De eerste generaties LPi-systemen (Vialle) staan inderdaad bekend als storingsgevoelig, al is ook hier vrijwel altijd dezelfde oorzaak aan te wijzen: de pomp in de tank geeft de geest (en ja, dát is inderdaad een duur geintje). Inmiddels gebruikt Vialle echter al sinds tijden betere pompen en zijn er extra veiligheidsmechanismes ingebouwd in de installatie om de betrouwbaarheid van de pomp te borgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Wok schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Dit is echt achterhaald gedachtegoed... Zeker bij 'moderne' (> 2000) G3-installaties. Zeker de dampgasinstallaties van Prins (VSI), Vogels (VGI) en OMVL zijn vrijwel onderhoudsvrij. Het enige extra onderhoud bij deze installaties is het drooggasfilter wat periodiek (15000km) vervangen moet worden en dat onderdeel kost €25.

Daarnaast kun je een keer de pech hebben dat de gasinjectoren de geest geven, maar ook deze kunnen eenvoudig vervangen worden (één per cilinder; €15-€20/stuk) en dan ben je daar ook weer jarenlang van af.

De eerste generaties LPi-systemen (Vialle) staan inderdaad bekend als storingsgevoelig, al is ook hier vrijwel altijd dezelfde oorzaak aan te wijzen: de pomp in de tank geeft de geest (en ja, dát is inderdaad een duur geintje). Inmiddels gebruikt Vialle echter al sinds tijden betere pompen en zijn er extra veiligheidsmechanismes ingebouwd in de installatie om de betrouwbaarheid van de pomp te borgen.
Ah...

Van de aanpassingen was ik niet op de hoogte. Helder, dank.
Nu is de auto waar --Erik-- naar aan het kijken is wel van max 2000 dus is het maar even afwachten wat de staat van de installatie is natuurlijk.

Maar wanneer we de Gasinstallatie (het onderhoud) uit de vergelijking halen; is het verschil tussen beide auto's nihil te noemen. Met ~6k KM/jaar die verwacht gereden te worden zit er niet echt een besparing in t.o.v. Benzine. Het enige wat je 'wint' is de al ingebouwde installatie...

Bij 20k KM/jaar was de keuze een stuk makkelijker om te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Volvo heeft op snapchat een teaser de wereld in geschoten, ik gok op de foto van de nieuwe 40 serie.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/0e2y5q3bj7yu_600.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 13-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Wok schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Wat betreft Vialle LPi kan ik inderdaad beamen dat daar nogal eens wat aan stuk gaat. Ik heb in 175000km in twee auto's op LPi al van alles gehad:
- electronica in deksel van de pomp
- onderbreekrelais
- inspuitmondjes
- pomp
- en momenteel heb ik weer een storing, nog niet duidelijk wat er nu weer mis is.

Dus als je een auto met Vialle koopt, moet je wat mij betreft wel degelijk rekening houden met extra onderhoudskosten aan de LPi-installatie. En ik denk dat als je gaat kijken naar een V70 classic, de kans zeer aanwezig is dat daar een Vialle-installatie in zit. Kan overigens nog steeds gunstig uitkomen onderaan de streep, zeker bij meer kilometers, maar het is zeker het checken (en incalculeren) waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dawn schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Ah...

Van de aanpassingen was ik niet op de hoogte. Helder, dank.
Nu is de auto waar --Erik-- naar aan het kijken is wel van max 2000 dus is het maar even afwachten wat de staat van de installatie is natuurlijk.
Idealiter pak je een auto waarin pas later LPG is ingebouwd. Ik heb bijvoorbeeld een '97 V90 waarin pas in 2009 LPG (Vogels VGI dampgas) is ingebouwd. Voordeel is dan dus dat de motor nog maar relatief weinig gaskilometers heeft gemaakt én dat je dus een moderne installatie hebt. :)
Maar wanneer we de Gasinstallatie (het onderhoud) uit de vergelijking halen; is het verschil tussen beide auto's nihil te noemen. Met ~6k KM/jaar die verwacht gereden te worden zit er niet echt een besparing in t.o.v. Benzine. Het enige wat je 'wint' is de al ingebouwde installatie...

Bij 20k KM/jaar was de keuze een stuk makkelijker om te maken :9
Toch zou ik de rekensom wel even maken: juist omdat de installatie er al in zit. Op de brandstofkosten kun je ruim de helft besparen (hier in de buurt €0,50 voor LPG, €1,45 voor Euro95, 10-15% extra verbruik op LPG) en daarmee wordt de iets hogere MRB meer dan gecompenseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

naar aanleiding van de discussie hierboven: zijn de 2.0 motoren nog wezenlijk anders in verbruik/kwaliteit/onderhoud dan de 2.4 motoren? ook op gas? in mijn geval gaat het nog steeds om een v50 uit 2006 ;) ik wil zaterdag toch even proberen hoe het rijd :)
het gaat om deze

[ Voor 53% gewijzigd door superwashandje op 13-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik ben zelf niet heel bekend met de 2.0 benzine motoren van de V70 Classic... Van de Classics die ik zie rijden zie ik meestal de 2.4 of 2.5 varianten.

de 2.0 heeft minder power, maar daar houdt het voor mij een beetje mee op.

In het algemeen moet je geen V70 rijden in de veronderstelling dat deze zuinig zijn; echt kostenbesparend zijn allerminst (MRB, Verz., Verbruik, Onderhoud) :) Ze rijden wel heerlijk :9

EDIT: damn you washandje... (ik was te vroeg)
de 2.0 motoren uit de V50 zijn niet te vergelijken met de motoren die eerder zijn aangehaald betreffende de V70 classic.

De Moderne 2.0 motoren zijn over het algemeen prima; misschien dat Martijn je wat meer info kan geven hioerover (die heeft tenslotte een V50... T5 wel te verstaan, maar toch)

[ Voor 29% gewijzigd door Dawn op 13-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
superwashandje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:28:
naar aanleiding van de discussie hierboven: zijn de 2.0 motoren nog wezenlijk anders in verbruik/kwaliteit/onderhoud dan de 2.4 motoren? ook op gas? in mijn geval gaat het nog steeds om een v50 uit 2006 ;) ik wil zaterdag toch even proberen hoe het rijd :)
het gaat om deze
Ik rij nu bijna 1 jaar in een v50 2.0 my2009 op benzine. (De gefacelifte versie). Nog geen seconde spijt van gehad. Heerlijke, comfortabele, stille cruiser :) . Iedereen die bij me in de auto stapt zegt: oh wat een fijne stoelen.
Je rijd er idd zo in 1 ruk mee naar zuid frankrijk.
Qua verbruik iets die iets gunstiger als een 2.4, maar ook de 2.0 lust een slokje bij het rijden van korte afstanden. Qua geluid is een 5 cilinder natuurlijk wel mooier, De 2.0 heeft een distributieketting die in principe nooit vervangen hoeft te worden en voor zover ik weet zijn het redelijke probleemloze motoren.
Met de 2.0 kun je ook prima meekomen in het verkeer.

Zelf dus geen ervaring met een 2.0 op gas.
Voor mijn gevoel kom je niet zo gek veel tegen. (Dit lijkt ook wel een duitse auto).
De dala t-tec bekleding schijnt nog wel es te scheuren, draagarmen is iets om op te letten, check of er een goede high performance of premium radio in zit als je van goed geluid houd. Mp3/ ipod aansluiting is via de volvo zelf dacht ik pas vanaf my2008 mogelijk. (Volvotech of grom heeft hier dacht ik wel een andere oplossing voor) de rest weet ik zo geen puntjes om op te letten.

[ Voor 19% gewijzigd door m@fkeez op 13-05-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
Dawn schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Edit: overigens kan ik de aanbieder van de laatste auto niet aanbevelen...
Vanuit eigen ervaring kan ik je hetzelfde vertellen over de aanbieder. Ik zal er nooit meer een Volvo halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

qua audio had ik eerder deze week al een vraagje hier geplaatst ;), het is inderdaad namelijk een high performance maar volgens mij ook zonder externe ingang, mocht ik voor de volvo gaan dan zal het inderdaad zo'n volvotech of grom ding worden met een MP3 speler aan de aux ingang.
ik rij op dit moment elke dag van nijmegen naar utrecht en terug (in mijn polo op gas dus lekker goedkoop) dat is toch zo'n 170-190 km per dag. Je ziet de 2.0 benzine sowieso al weinig heb ik het idee, laat staan op gas inderdaad maar scheelt denk ik behoorlijk in de kosten. Ook is de 2.0 lichter in gewicht en valt dus in een lagere klasse MRB.
Goed punt om even op de bekleding en draagarmen te letten maar zoals de fotos eruit zien gaat dat wel goed komen. Ik ga er morgen langs en dan wil ik de auto eens proberen, ik krijg alleen nog een beetje kriebels bij het bedrijf wat hem aanbied maar dat zien we morgen ook wel weer.
thanks voor je antwoord iig :)

edit, wat voor verbruik kom jij ongeveer op uit dan btw? ik rij zelf nu in mijn polo (totaal niet vergelijkbaar natuurlijk vandaar dat ik er ook naar vraag) 18km/l op benzine en 14 a 15 km/l op gas

[ Voor 8% gewijzigd door superwashandje op 13-05-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Die waarden ga je met een v50 2.0 bij lange na niet halen. Ik rij mijn meeste kilometers op een traject van 20 km. Daarbij 80% 80 km weg met veel rotondes en aan het eind een stukje stad met om de 500 m een verkeerslicht.
Daarbij haal ik 1 op 12,5(climate control staat altijd aan). Meest zuinige wat ik tegen ben gekomen is iemand die 1 op 14 -15 haalt met veel 100 km snelweg en een fluwelen voetje.

Hiervoor had ik een polo 1.6 uit 97 (zonder airco).
Daar haalde ik op hetzelfde traject iets meer als 1 km meer uit een liter benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
FabiandJ schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:52:
Volvo heeft op snapchat een teaser de wereld in geschoten, ik gok op de foto van de nieuwe 40 serie.
[afbeelding]
Eerder een nieuwe XC60(/V60/S60), die is immers al wat ouder en meer aan vervanging toe dan de V40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

FabiandJ schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:52:
[afbeelding]
Mogelijk de nieuwe XC 40

"Volvo is op Snapchat aan het teasen geslagen voor een nieuwe concept-car. Om welke modellen het gaat, is nog even onduidelijk. Wel vergezelde Volvo de afbeeldingen op sociale media met de bijschriften 'Not your daddy's Volvo' en 'The future of Volvo'. Vooral die eerste uitspraak lijkt erop te wijzen dat de nieuweling gericht is op een jongere doelgroep, prima passend bij de V40 en de XC40 die in het vat zitten.

Zowel de V40 als de daarvan afgeleide XC40 - een compacte cross-over die zijn vizier richt op de BMW's X1 van deze wereld - komen op een nieuw modulair platform te staan: CMA gedoopt. Onder de kap komen drie- en viercilinders te liggen en Volvo heeft uiteraard een plug-inhybride gereed. Ook wordt gesproken over de komst van een volledig elektrische versie."

Van Volvo-Forum http://www.volvo-forum.nl/topic.php?p=1449436#real1449436

offtopic:
ook weer terug in dit draadje, helaas met tegenzin :) deftig vervoer maar geen Volvo gehad. In juli ga ik verhuizen en heb besloten om een mooie Volvo S60 2.4 Geartronic Summum (MY '06) aan te schaffen. Jummie, maar nog ff wachten..

s60summum05

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 14-05-2016 13:35 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:42:
[...]

Eerder een nieuwe XC60(/V60/S60), die is immers al wat ouder en meer aan vervanging toe dan de V40.
De 40 serie zou eerst komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
superwashandje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:40:
[...]

edit, wat voor verbruik kom jij ongeveer op uit dan btw? ik rij zelf nu in mijn polo (totaal niet vergelijkbaar natuurlijk vandaar dat ik er ook naar vraag) 18km/l op benzine en 14 a 15 km/l op gas
Met onze oude S40 uit 1997 met 2.0 heb ik volgens mij 1 keer een rit vanaf Arnhem naar noorden van Duitsland en terug gemaakt waarbij het verbruikt 1:14 was. Dit waarschijnlijk met lange afstanden op de autobahn met cc aan. In mijn herinnering was het meestal 1:11/12, maar goed wel ouder type motor.
Ik weet niet hoe het is gesteld met de isolatie van de nieuwere S40/V50 maar volgens mij is een 2.4 motor een stik stiller op de snelweg. Ik kon mij iig behoorlijk irriteren aan het flinke lawaai van de 2.0 motor maar misschien is dat geen issue als je geen lange afstanden rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Not your Daddy's volvo kan ook duiden op een nieuwe C40 als opvolger van de C30.
Want Daddy rijdt een V90 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

m@fkeez schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:41:
Die waarden ga je met een v50 2.0 bij lange na niet halen. Ik rij mijn meeste kilometers op een traject van 20 km. Daarbij 80% 80 km weg met veel rotondes en aan het eind een stukje stad met om de 500 m een verkeerslicht.
Daarbij haal ik 1 op 12,5(climate control staat altijd aan). Meest zuinige wat ik tegen ben gekomen is iemand die 1 op 14 -15 haalt met veel 100 km snelweg en een fluwelen voetje.

Hiervoor had ik een polo 1.6 uit 97 (zonder airco).
Daar haalde ik op hetzelfde traject iets meer als 1 km meer uit een liter benzine.
Red devil schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Met onze oude S40 uit 1997 met 2.0 heb ik volgens mij 1 keer een rit vanaf Arnhem naar noorden van Duitsland en terug gemaakt waarbij het verbruikt 1:14 was. Dit waarschijnlijk met lange afstanden op de autobahn met cc aan. In mijn herinnering was het meestal 1:11/12, maar goed wel ouder type motor.
Ik weet niet hoe het is gesteld met de isolatie van de nieuwere S40/V50 maar volgens mij is een 2.4 motor een stik stiller op de snelweg. Ik kon mij iig behoorlijk irriteren aan het flinke lawaai van de 2.0 motor maar misschien is dat geen issue als je geen lange afstanden rijdt...
ja tuurlijk was ik al uitgegaan van een slechter verbruik :P ik had zelf met 1:12 gerekend. maar inderdaad wel in die richting dus.

helaas is de auto proberen niet echt wat geworden omdat we het niet eens konden worden met de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Joostk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:55:
Not your Daddy's volvo kan ook duiden op een nieuwe C40 als opvolger van de C30.
Want Daddy rijdt een V90 natuurlijk.
Ik hoop het, een vervanger voor mijn C30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

superwashandje schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:07:
...

helaas is de auto proberen niet echt wat geworden omdat we het niet eens konden worden met de verkopers.
Jammer...!

Qua prijs niet of waren er andere zaken die meespeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

inderdaad jammer. ik wilde het graag eens proberen. Ik ken alleen de s60 van mijn ouders en die is wel lekker sterk maar vind ik niet fijn zitten/rijden in vergelijking met mijn polo. het komt uiteindelijk neer op de prijs inderdaad. ik wil dus mijn huidige polo (2013 luxe uitvoering) waarschijnlijk gaan vervangen voor een (iets) ruimere en krachtigere auto. Nou ben ik ook naar andere duurdere autos wezen kijken waar het mogelijk was om de auto 1:1 om te ruilen. Hier wilden ze geld toe hebben.

ook was het een beetje een vreemde constructie: alleen open op afspraak maar de afspraak is niet te maken met de mensen zelf, garantie tot aan het oprit van de "garage" en een paar andere dingen waardoor ik niet het idee had dat ik er graag zaken wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat is erg zeldzaam dat iemand een VW beter vind zitten dan een Volvo. Ik zelf heb nog nooit in een goed zittende VW gereden, en heb zelf in een Pheaton rond getoured.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

haha ja ik weet het. het is ook niet zozeer de stoelen ofzo maar meer de houding waardoor ik o.a. de dials (wat is het nederlandse woord) niet goed zie door het stuur. Nou heb ik daar ook nooit alles helemaal naar mijn voorkeur ingesteld hoor. ik heb er alleen korte stukjes mee de bob gespeeld voor mijn ouders. Misschien is het ook gewenning ondertussen maar ik ben van nijmegen naar oxford gereden met alleen onderbreking op de ferry in de polo en zat aan het einde van de rit nog prima dus dat is het probleem niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door superwashandje op 14-05-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op het aanbod Hybride elektrische fabrieks Volvo's kan je ook een klassieker die je zelf mooi vind ombouwen, zoals deze Vovo 240.
YouTube: Volvo 240 conversion to electric drive by New Electric

+- 170km rijden op de accu en type2 & CHAdeMO snelladen, dus zeker niet aleen een 'science-project'

hier een voorbeeld dat je als 'automotive-tweaker' ook zelf aan de slag kunt met het ombouwen van je favoriete Volvo:

http://www.oudevolvo.nl/ev-combi/

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Ik heb er aan zitten denken, maar je bent zo 10~15k euro verder en je moet heel veel zelf doen..
Wel heel leuke dingen die Lars doet!

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 14-05-2016 20:21 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19:10

Maximus

There is no substitute

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:58:
[...]

Mogelijk de nieuwe XC 40

"Volvo is op Snapchat aan het teasen geslagen voor een nieuwe concept-car. Om welke modellen het gaat, is nog even onduidelijk. Wel vergezelde Volvo de afbeeldingen op sociale media met de bijschriften 'Not your daddy's Volvo' en 'The future of Volvo'. Vooral die eerste uitspraak lijkt erop te wijzen dat de nieuweling gericht is op een jongere doelgroep, prima passend bij de V40 en de XC40 die in het vat zitten.

Zowel de V40 als de daarvan afgeleide XC40 - een compacte cross-over die zijn vizier richt op de BMW's X1 van deze wereld - komen op een nieuw modulair platform te staan: CMA gedoopt. Onder de kap komen drie- en viercilinders te liggen en Volvo heeft uiteraard een plug-inhybride gereed. Ook wordt gesproken over de komst van een volledig elektrische versie."

Van Volvo-Forum http://www.volvo-forum.nl/topic.php?p=1449436#real1449436

offtopic:
ook weer terug in dit draadje, helaas met tegenzin :) deftig vervoer maar geen Volvo gehad. In juli ga ik verhuizen en heb besloten om een mooie Volvo S60 2.4 Geartronic Summum (MY '06) aan te schaffen. Jummie, maar nog ff wachten..

[afbeelding]
Ben heel benieuwd naar de nieuwe XC40. Medio 2018 mag ik mijn contract weer vernieuwen voor mijn auto, heb dan een hoger budget. Zou wel heeeeel goed uitkomen als ik dan de huidige Golf 7 kan inruilen voor een Volvo XC40 met automaat :9~

Zeker als hij er uit komt te zien zoals de volgende fan art foto, zij het een XC90 op een verkleining:

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/volvo-xc40-rendering-doesn-t-catch-the-whole-potential-of-volvo-s-new-design-103971_1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Maximus op 15-05-2016 22:09 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

In de details vind ik de schets van theophilus tegenvallen, in het verleden veel mooi werk van ze gezien.
De snapchat teaser neus is vele malen mooier.

Maar goed, Volvo. Hoe dan ook zal je een fantastische mooi ontworpen XC40 rijden dan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19:10

Maximus

There is no substitute

Zeker, kijk met veel genoegen altijd naar de linker baan als er weer eens een XC90 voorbij rijdt. Vond de Volvo V40 wat klein qua achterbak, daarom de Golf gekozen. Ben al heel lang een Volvo-fan, met de XC40 in aantocht die hopelijk wat ruimer is dan de huidige V40 ben ik om.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Cross-post vanuit SJAT:

Even acte de présence gegeven bij het Volvodrive Treffen 2016 bij Aquabest :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13217551_10206480291102445_2522530728591505409_o.jpg

Van de ongeveer 500 Volvo's was de mijne één van de twee aanwezige V90's :P

Pagina: 1 ... 24 ... 139 Laatste