Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat deze maand een tijdperk van praktische Volvo's wordt afgesloten die ooit begon met de Duett station, 140,240,740,940,960,850,V70,V70n,V70nn en komende week de laatste van de productieband afloopt en ze over gaan op de V90 zonder rechte achterklep. Denk dat vele woest worden als ze dat ontdekken wanneer ze een nieuwe station willen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Tja er zullen ook mensen zijn die het de allereerste mooie Volvo-station zullen noemen in plaats van de allereerste onpraktische Volvo-station :)

Zijn er echt mensen die wekelijks een wasmachine vervoeren? En de V90 is een lel van een auto hoor, vraag me af voor hoeveel mensen het ding te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dawn schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:14:
Kan je daar niks mee bij de leasemaatschappij zodat je naar een andere garage kan?
Dr zit geen Volvo dealer in de soort van buurt hier verder, das zo zuur. Zal inderdaad eens Volvo Nederland wat laten weten.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om de wasmachine, maar wel om zooi vervoeren. Het is zo zalig, je gaat op vakantie en je kunt met je ogen dicht alles erin gooien. Voor mijn hobbies is het ook zalig, buitenboordmotor gaat er probleemloos in zonder over een rand heen te tillen. Ik gebruik de ruimte van de station echt wekelijks en vele met mij denk ik. Banken plat en je hebt opeens een slaapkamer en die heb ik al zo vaak gebruikt op vakantie. Een skibox heb ik nog nooit nodig gehad. Maar misschien ben ik nog van de stempel dat een auto praktisch en elegant mocht zijn. Dat eerste is helaas gestorven. Als ik zo de reacties op diverse fora lees is men echt niet te spreken van de vormgeving, sommige noemen het een combinatie tussen een lexus en een mercedes en daar zie ik wel een kern van waarheid in.

Maar ach wie ben ik.
Alle modellen, inclusief de 90-serie, zullen de 4-cilinder 2-liter motoren gebruiken, zowel benzine als diesel. De diesel gaat tot 225 pk (D5), en de benzine tot 320 pk (T6). “Als je absoluut een V8 wilt, dan ben je wellicht geen Volvo-klant”, aldus Samuelsson. “Als je het vermogen en response van een V8 wilt, dan voldoet onze viercilinder“.
En als ze zulke onzin gaan verkopen dan zijn ze echt het spoor bijster. Een 4 cilinder 2 liter in een 1600kg+ voertuig. Wie verzint het, wat was er mis met de 5 cilinder. Voor t milieu, kom op. Dan dien je auto 20 jaar te rijden als je echt t milieu wilt ontlasten. Maar de meeste rijden iedere 4 jaar weer iets anders. Het zijn luxe wagens, dan moet het ook luxe aanvoelen en moet je niet het jankgeluid van een 4 cilinder horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
GAIAjohan schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:47:
Of aankaarten naar Volvo Nederland dat een dealer het heel slecht doet.
Je krijgt na een beurt, cq onderhoud toch ook een Survey in je mailbox?
Ik wel althans, en kan dan aangeven of de dealer het goed of slecht doet, wat verbetering mogelijk is.

Verschil is wel dat ik er privé zit en jij met lease
Even puur uit nieuwschierigheid, is er voor jou een goede reden om te kiezen voor de Volvo dealer ipv een reguliere alle merken garage?
Ik heb een hele geschikte garage die nergens zijn hand voor omdraait en echt een gewoon doen mentaliteit heeft. Daar breng ik persoonlijk liever mijn auto heen dan een 70 a 80 euro p/uur te betalen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

MartijnAbel schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:57:
[...]

Even puur uit nieuwschierigheid, is er voor jou een goede reden om te kiezen voor de Volvo dealer ipv een reguliere alle merken garage?
Ik heb een hele geschikte garage die nergens zijn hand voor omdraait en echt een gewoon doen mentaliteit heeft. Daar breng ik persoonlijk liever mijn auto heen dan een 70 a 80 euro p/uur te betalen bij de dealer.
Omdat ik vanuit mijn leasemaatschappij verplicht ben bij de merk-dealer mijn onderhoud te doen. Weinig te kiezen helaas.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:52:
Het gaat niet om de wasmachine, maar wel om zooi vervoeren. Het is zo zalig, je gaat op vakantie en je kunt met je ogen dicht alles erin gooien. Voor mijn hobbies is het ook zalig, buitenboordmotor gaat er probleemloos in zonder over een rand heen te tillen. Ik gebruik de ruimte van de station echt wekelijks en vele met mij denk ik. Banken plat en je hebt opeens een slaapkamer en die heb ik al zo vaak gebruikt op vakantie. Een skibox heb ik nog nooit nodig gehad. Maar misschien ben ik nog van de stempel dat een auto praktisch en elegant mocht zijn. Dat eerste is helaas gestorven. Als ik zo de reacties op diverse fora lees is men echt niet te spreken van de vormgeving, sommige noemen het een combinatie tussen een lexus en een mercedes en daar zie ik wel een kern van waarheid in.

Maar ach wie ben ik.

[...]

En als ze zulke onzin gaan verkopen dan zijn ze echt het spoor bijster. Een 4 cilinder 2 liter in een 1600kg+ voertuig. Wie verzint het, wat was er mis met de 5 cilinder. Voor t milieu, kom op. Dan dien je auto 20 jaar te rijden als je echt t milieu wilt ontlasten. Maar de meeste rijden iedere 4 jaar weer iets anders. Het zijn luxe wagens, dan moet het ook luxe aanvoelen en moet je niet het jankgeluid van een 4 cilinder horen.
Daarom gewoon kiezen voor een Mercedes E klasse, die zijn nog praktischer dan een V70 en wel met een leuke motor te verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar ach wie ben ik.

[...]

Sorry maar hoezo onzin? Ja, het geluid van een 5- of 6-pitter is heel mooi. Mijn ouders hebben een V70 2.5T en mij zusje een 960 zespitter. Maar de V40 die ik binnen afzienbare tijd onder mijn kont zal hebben perst ook bijna 200pk uit een vierpitter. De enige reden voor meer cilinders is dan "het geluid". Tja. Als dat het je waard is moet je wellicht een Amerikaan kopen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
RZor schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:58:
[...]

Omdat ik vanuit mijn leasemaatschappij verplicht ben bij de merk-dealer mijn onderhoud te doen. Weinig te kiezen helaas.
Ik reply op een post van Johan :p dat je met een lease auto naar de dealer moet snap ik ook nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Mx. Alba schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:23:
[...]

Sorry maar hoezo onzin? Ja, het geluid van een 5- of 6-pitter is heel mooi. Mijn ouders hebben een V70 2.5T en mij zusje een 960 zespitter. Maar de V40 die ik binnen afzienbare tijd onder mijn kont zal hebben perst ook bijna 200pk uit een vierpitter. De enige reden voor meer cilinders is dan "het geluid". Tja. Als dat het je waard is moet je wellicht een Amerikaan kopen.
Je moet toch wel bekennen dat een 5 cilinder of een 6 cilinder gewoonweg veel meer emotie heeft als een 4pitter. Het loskomen van het koppel, de vloeiende manier van lopen en toch ook het geluid(het oor wil ook wat).
Dat de 4cilinder er ook 200pk uit perst, dat snap ik, maar in mijn ogen gaat dat vrij emotieloos.
Ik vind het heel zonde dat ze van de vijfpitters af gestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

MartijnAbel schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:44:
[...]

Ik reply op een post van Johan :p dat je met een lease auto naar de dealer moet snap ik ook nog wel ;)
Sorry... Verkeerd gelezen :) Tis zondag he!

Privé gaan we met de auto van mijn vriendin (nieuwe auto) wel ook naar de originele garage, normaal gesproken goed gevoel bij.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
RZor schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:49:
[...]

Sorry... Verkeerd gelezen :) Tis zondag he!

Privé gaan we met de auto van mijn vriendin (nieuwe auto) wel ook naar de originele garage, normaal gesproken goed gevoel bij.
Haha, geen probleem hoor ;)
Het punt wat mij tegenhoud bij de dealers, zijn die onnodig hoge uurprijzen die ze vragen.
De eigen garage waar ik heen ga, zijn gewoon harde werkers die verstand hebben van zo ongeveer elke auto. En dat ook nog eens voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

MartijnAbel schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:51:
[...]

Haha, geen probleem hoor ;)
Het punt wat mij tegenhoud bij de dealers, zijn die onnodig hoge uurprijzen die ze vragen.
De eigen garage waar ik heen ga, zijn gewoon harde werkers die verstand hebben van zo ongeveer elke auto. En dat ook nog eens voor een nette prijs.
Denk dat het er bij mij vooral aan zou liggen of ik een nieuwe auto zou hebben prive of een wat oudere.
Dan zou ook eerder naar een goeie in de buurt gaan. Op het dorp hier twee goede garages zitten waar ik best heen zou durven.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:47:
[...]

Je moet toch wel bekennen dat een 5 cilinder of een 6 cilinder gewoonweg veel meer emotie heeft als een 4pitter. Het loskomen van het koppel, de vloeiende manier van lopen en toch ook het geluid(het oor wil ook wat).
Dat de 4cilinder er ook 200pk uit perst, dat snap ik, maar in mijn ogen gaat dat vrij emotieloos.
Ik vind het heel zonde dat ze van de vijfpitters af gestapt zijn.
Zo'n vijfcilinder voelt volgens mij simpelweg wat emotioneler doordat hij zijn maximale koppel in een vrij nauw bereik haalt. Nieuwere motoren hebben hun maximale koppel over een veel groter bereik. Dat voelt wat minder spectaculair maar rijdt veel soepeler en is uiteindelijk ook sneller. Ik denk dat je na een paar weken twee liter turbo niet meer terug wilt naar die verouderde vijfcilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Sowieso, zodra de V90 er als T8 is heb je over vermogen en koppel niets te klagen lijkt me. Twin turbo, elektromotor en 4WD. Dat wil wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:06:
[...]

Zo'n vijfcilinder voelt volgens mij simpelweg wat emotioneler doordat hij zijn maximale koppel in een vrij nauw bereik haalt. Nieuwere motoren hebben hun maximale koppel over een veel groter bereik. Dat voelt wat minder spectaculair maar rijdt veel soepeler en is uiteindelijk ook sneller. Ik denk dat je na een paar weken twee liter turbo niet meer terug wilt naar die verouderde vijfcilinder.
Dat valt tegen.
Oude T5:
150PK@ 2500RPM, 250PK@5700RPM
320Nm@2200RPM, 310Nm@5700RPM
Nieuwe T5:
150PK@2500RPM, 245PK@5700RPM
350Nm@2200RPM, 310Nm@570RPM

De nieuwe T5 moet het met 5PK minder doen, maar heeft tot 4000RPM een kleine boost van 20Nm door de dubbele turbo.

Een vijfcilinder voelt fijner omdat je per omwenteling van de krukas een extra zetje krijgt.

[ Voor 81% gewijzigd door jadjong op 24-04-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En hoe zit het met de diesels?

Ik heb een keer in een V40 D4 gereden en die voelde in alle versnellingen en bij alle toerentallen lekker "responsive". Vooral in vergelijking met mijn C30 D2...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
D4 is twin turbo, kleine turbo voor goede respons en koppel onderin de toeren en een grote turbo die het werk overneemt bij hogere toeren. Met als resultaat 190pk uit een 2l die onderin ook nog goed thuis geeft.

De D2 in de C30 is een single turbo dat naar mijn mening (toch zeker in de oudere 5bak variant) zo goed als niets geeft onder de 2000rpm en tegen de 3500rpm is het beste er al van af. Terugschakelen naar 1 in de bergen is eerder noodzaak, anders moet je de koppeling onnodig veel laten slippen in zen 2.
Reinier schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:36:
Sowieso, zodra de V90 er als T8 is heb je over vermogen en koppel niets te klagen lijkt me. Twin turbo, elektromotor en 4WD. Dat wil wel :)
Om even te mierenneuken, de T8 is turbo + compressor en geen twee turbo's. Dat laatste wordt echter (quasi?) nooit toegepast op 4 cilinder benzines, zoals het wel op de diesels gedaan wordt (seriele setup van kleine en grote turbo). Enkel op de 6 en 8 cilinders wordt dat gedaan, maar dan twee turbo's parallel, elk 3 of 4 cilinders.

Stamp er een redelijke elektromotor bij en elke verbrandingsmotor is ineens een heel pak sneller.
jadjong schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:38:
Een vijfcilinder voelt fijner omdat je per twee omwenteling van de krukas een extra zetje krijgt.
FTFY ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 24-04-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
De 181PK D4 in de huidige V70 komt op papier overeen met de 185PK D5 van 2008. Niet verwarren met de D4 AWD, dat is een 2.4D5 met andere software.

Dat een nieuwe D4 in de V40 beter voelt dan een oudere D2 lijkt mij logisch, die laatste mist vermogen, koppel en een turbo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Maar ach wie ben ik.

[...]

Je hebt het nu over een nieuwe V90. 98% van de Nederlanders kan geen nieuwe V90 betalen, die 2 procent die dat nu wel kan gooit niet zomaar ff een buitenboordmotor achterin :P
Verder heb je op Volvo fora altijd wel nuilers zitten. Op het 700/900 forum vinden ze de 700/900 serie de echte laatste Volvo, op de V70/S80/S60 fora vinden ze het P2 chassis de echte laatste Volvo, en zo kunnen we nog wel ff door gaan.
Stilstand is achteruitgang!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

AndRo555 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:18:

Om even te mierenneuken, de T8 is turbo + compressor en geen twee turbo's.
Ah, je hebt uiteraard gelijk. Dit wist ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-tom-562 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:38:
[...]

Je hebt het nu over een nieuwe V90. 98% van de Nederlanders kan geen nieuwe V90 betalen, die 2 procent die dat nu wel kan gooit niet zomaar ff een buitenboordmotor achterin :P
20 jaar geleden kon 98% van de Nederlanders ook geen "full options" 960 kopen. Daarom heeft mijn zusje die dan ook uit Duitsland geïmporteerd. :D En nu gaat daar wel het hele hebben en houden in. Letterlijk. Dat zal over 20 jaar met een V90 niet gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
MartijnAbel schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:57:
[...]

Gewoon onderhoud beurtjes enz, doet mijn zwager, hij is Ford liefhebber, ex-monteur, tegenwoordig autotechniekleraar en snapt mijn auto dus prima. Alleen sommige dingen kan hij niet thuis doen, denk aan multiriemen vervangen. Dat zijn van die Stretchriemen waarvoor je speciaal gereedschap nodig hebt.

Voor dat soort dingen ga ik naar de dealer, die hebben alles op voorraad, geven me uitstekende Service via email (ivm mijn slechthorendheid), brengen me thuis als ik de auto gebracht heb en halen me op als de auto weer klaar is. En tbh, ik vind ze niet eens duur..

2 multiriemen voor de 1.8 motor kosten misschien €60, als je die zelf wil plaatsen met 1 malig bruikbaar gereedschap ben je al €120 kwijt. Zij hebben het eromheen gedaan voor €150 en verder nog even een kleine vloeistofcheck/afvul erbij.
En bedieningssolenoid voor de luchtinlaatkleppen kostte €170, waarbij het apparaat zelf €110 kostte, uitlezen van het probleem €25. Ik kwam er in de ochtend met het probleem, de universeel zou sowieso al een dag verliezen om het ding te bestellen, zij lieten het direct uit Maastricht bezorgen, en in de middag had ik weer een werkende auto.

Ik vind dus dat ze prima service leveren tegen een prima prijs :)
Verder vind ik veel universele garages hier in deze stad een beetje discutabel. Bovendien ben ik nu best blij met mijn Volvo nummerplaathouder achter, en dat ik nu voorop een lege heb :)

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 24-04-2016 16:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Bigs schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:06:
[...]

Mwoah, juist niet. Mijn T5 met 220pk heeft zijn volledige koppel al bij 1500rpm(320nm) en heeft zijn volledige vermogen bij 5000rpm.
Daardoor voelt de T5 die ik heb juist heel erg soepel.
jadjong schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:38:
[...]

Dat valt tegen.
Oude T5:
150PK@ 2500RPM, 250PK@5700RPM
320Nm@2200RPM, 310Nm@5700RPM
Nieuwe T5:
150PK@2500RPM, 245PK@5700RPM
350Nm@2200RPM, 310Nm@570RPM

De nieuwe T5 moet het met 5PK minder doen, maar heeft tot 4000RPM een kleine boost van 20Nm door de dubbele turbo.

Een vijfcilinder voelt fijner omdat je per omwenteling van de krukas een extra zetje krijgt.
Zie hierboven. De T5 die in de V50 zit, geeft zijn vermogen nog iets anders vrij zelfs. Die staan juist bekend om een soepele vermogens afgifte.
GAIAjohan schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:27:
[...]

Gewoon onderhoud beurtjes enz, doet mijn zwager, hij is Ford liefhebber, ex-monteur, tegenwoordig autotechniekleraar en snapt mijn auto dus prima. Alleen sommige dingen kan hij niet thuis doen, denk aan multiriemen vervangen. Dat zijn van die Stretchriemen waarvoor je speciaal gereedschap nodig hebt.

Voor dat soort dingen ga ik naar de dealer, die hebben alles op voorraad, geven me uitstekende Service via email (ivm mijn slechthorendheid), brengen me thuis als ik de auto gebracht heb en halen me op als de auto weer klaar is. En tbh, ik vind ze niet eens duur..

2 multiriemen voor de 1.8 motor kosten misschien €60, als je die zelf wil plaatsen met 1 malig bruikbaar gereedschap ben je al €120 kwijt. Zij hebben het eromheen gedaan voor €150 en verder nog even een kleine vloeistofcheck/afvul erbij.
En bedieningssolenoid voor de luchtinlaatkleppen kostte €170, waarbij het apparaat zelf €110 kostte, uitlezen van het probleem €25. Ik kwam er in de ochtend met het probleem, de universeel zou sowieso al een dag verliezen om het ding te bestellen, zij lieten het direct uit Maastricht bezorgen, en in de middag had ik weer een werkende auto.

Ik vind dus dat ze prima service leveren tegen een prima prijs :)
Verder vind ik veel universele garages hier in deze stad een beetje discutabel. Bovendien ben ik nu best blij met mijn Volvo nummerplaathouder achter, en dat ik nu voorop een lege heb :)
Ik snap em :D dacht dat je alles liet doen bij de dealer haha.
Mijn garage heeft wel goede connectiea met de dealer, dus speciale onderdelen kunnen alsnog anel op voorraad zijn.
Heb toen de distributie laten vervangen bij mijn eigen garage voor 550 euro inclusief onderdelen. Dat is goedkoop voor een T5 uit de V50/S40. Bij de dealer zou ik rond de 750 betalen. Vond dat nogal een fors verschil...

[ Voor 72% gewijzigd door MartijnAbel op 24-04-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
RZor schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:58:
[...]

Is er geen andere dealer in de buurt?

Mijn dealer is echt heel klantvriendelijk. Terwijl ik ze ook ken die je doodkijken als je niet de auto bij hun hebt gekocht.
Ford van Mossel hier is bv echt raar, vroeg daar eens voor een onderdeel van mijn auto, want ach de motor is toch een Ford.. Ze zullen het wel hebben, en ligt voor mij iets beter op de route woon-werk.. Was nog voor ik naar de Volvo dealer ging hier.. Die zeiden letterlijk, ga maar naar Volvo, wij hebben niks voor jouw motor.. Ik was met stomheid geslagen..
Sindsdien erg blij met de Service van Volvo Rutten. En zolang ik Volvo rijd haal ik bepaalde zaken ook gewoon daar.

Terwijl toen ik met mijn Peugeot 206 naar Ford Boerhof in Groningen ging om onderdeeltjes die Peugeot niet op voorraad had (o-ringen), hielpen ze me heel goed. Dealers van hetzelfde merk kunnen dus gigantisch verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor onderhoud ga ik niet naar de dealer maar als ik zelf onderdelen nodig heb word ik altijd perfect en vriendelijk geholpen door de heren en dames bij Henk Scholten in Arnhem. Ondanks dat ik mijn auto niet daar heb gekocht en dat het een vehikel van 15 jaar oud betreft behandelen ze me daar niet minderwaardig, iets wat ik soms wel over andere dealers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn C30 in onderhoud bij Harrie Arendsen in Zevenaar en onlangs heb ik zelf gewoon nieuwe remschijven en remblokken en motorsteun (Ford Focus E-Mount uit de VS) elders gekocht. En een stel tweede hands 320mm remklauwen ter vervanging van mijn 300mm, deze meegenomen en ze hebben alles zonder problemen voor mij gemonteerd.

Nu alleen nog iemand vinden die de remklauwen rondom wilt voorzien van een lifje verf om het af te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 24-04-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:20:
Ik heb mijn C30 in onderhoud bij Harrie Arendsen in Zevenaar en onlangs heb ik zelf gewoon nieuwe remschijven en remblokken en motorsteun (Ford Focus E-Mount uit de VS) elders gekocht. En een stel tweede hands 320mm remklauwen ter vervanging van mijn 300mm, deze meegenomen en ze hebben alles zonder problemen voor mij gemonteerd.

Nu alleen nog iemand vinden die de remklauwen rondom wilt voorzien van een lifje verf om het af te maken.
En hoe vind je de focua electric mount? Ik heb em er al een tijdje onder zitten, en ik vind het echt een verademing t.o.v. origineel. Veel strakker en veel minder beweging in het blok zelf. Wel ietsje meer trillingen in stationair, maar dat neem ik gerust op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MartijnAbel schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:07:
[...]

En hoe vind je de focua electric mount? Ik heb em er al een tijdje onder zitten, en ik vind het echt een verademing t.o.v. origineel. Veel strakker en veel minder beweging in het blok zelf. Wel ietsje meer trillingen in stationair, maar dat neem ik gerust op de koop toe.
Heb dezelfde ervaring als jou en heb wat meer trilling in het stuur, maar dat vind ik niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:09:
[...]

Heb dezelfde ervaring als jou en heb wat meer trilling in het stuur, maar dat vind ik niet erg :)
Trilling in het stuur is idd wel wat meer. Vooral als de weg niet helemaal vlak is merk je des temeer bewegingen in het stuur, maar is gelukkig idd niet heel storend. De 320mm remmerij is ook heerlijk. De klauwen happen wel iets meer dan de standaard klauwen heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
-tom-562 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:38:
[...]

Verder heb je op Volvo fora altijd wel nuilers zitten. Op het 700/900 forum vinden ze de 700/900 serie de echte laatste Volvo, op de V70/S80/S60 fora vinden ze het P2 chassis de echte laatste Volvo, en zo kunnen we nog wel ff door gaan.
Stilstand is achteruitgang!
Ik snap de discussie maar deels. Zelf heb ik een V70N, met heerlijke verticale achterklep. Maar de keren dat ik iets te vervoeren had wat tegen de achterruit aan zat qua volume/afmetingen zijn op 1 hand te tellen in 5 jaar tijd.
Losse spullen zo hoog stapelen betekent doorgaans dat de spullen er uit vallen als je de achterklep opendoet. En andere grote zaken (koelkast/wasmachine) passen er prima in, maar hoe vaak vervoer je die nou?

Ervan uitgaande dat de laadruimte in een V90 net zo breed/lang is (gemeten op de vloer), is het dus ietsje onpraktischer als je gaat laden ter hoogte van de achterruit. Enige auto die dan beter voor de dag komt is een Skoda Superb volgens mij. Mercedes heeft al net zulke schuine achterkleppen, net als Audi en BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Hebben jullie nog tips over de verkoop van een particuliere wagen, en ervaringen daarmee? Zelf verkopen? Ik verwacht er voor inruil weinig meer voor terug te krijgen.

We willen onze S40 gaan verkopen en zijn op zoek naar een jongere 40, of S60.
De huidige S40 is nu 17jaar, en na ruim 6 jaar trouwe dienst is het tijd voor wat anders. Van de week gaat hij voor de APK en daarna vind ik het goed voor deze wagen.

S40i, Europe, 1.8 benzine
1999, 224k km op de teller
Staat nu op zomerbandjes met licht metaal, winterbanden met stalen velg horen erbij.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

_Apache_ schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:02:
Hebben jullie nog tips over de verkoop van een particuliere wagen, en ervaringen daarmee? Zelf verkopen? Ik verwacht er voor inruil weinig meer voor terug te krijgen.

We willen onze S40 gaan verkopen en zijn op zoek naar een jongere 40, of S60.
De huidige S40 is nu 17jaar, en na ruim 6 jaar trouwe dienst is het tijd voor wat anders. Van de week gaat hij voor de APK en daarna vind ik het goed voor deze wagen.

S40i, Europe, 1.8 benzine
1999, 224k km op de teller
Staat nu op zomerbandjes met licht metaal, winterbanden met stalen velg horen erbij.
bij particuliere verkoop;

ben zo helder en compleet mogelijk met wat er allemaal bij zit/in zit, recent onderhoud vermelden wil ook nog wel helpen (wel of niet recent een distri wissel e.d.).
Geschatte verkoopprijs: €1100-1400

Qua inruil ligt het eraan waar je je nieuwe auto vind;
ik heb, omdat ik een dealtje met de garage kon sluiten, €1295 euro voor mij v40 uit 2000 (met 236k) gekregen, daar dat ik geen realistisch bedrag.
Bij inruil krijg je er denk ik ~€700-800 voor.

https://www.media.volvoca...70-tar-ett-vardigt-farval
It's a sad day as well... de laatste V70 komt vandaag van de productielijn af :-( ;( ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 25-04-2016 20:15 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dawn schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:13:
[...]

bij particuliere verkoop;

ben zo helder en compleet mogelijk met wat er allemaal bij zit/in zit, recent onderhoud vermelden wil ook nog wel helpen (wel of niet recent een distri wissel e.d.).
Geschatte verkoopprijs: €1100-1400

Qua inruil ligt het eraan waar je je nieuwe auto vind;
ik heb, omdat ik een dealtje met de garage kon sluiten, €1295 euro voor mij v40 uit 2000 (met 236k) gekregen, daar dat ik geen realistisch bedrag.
Bij inruil krijg je er denk ik ~€700-800 voor.

It's a sad day as well... de laatste V70 komt vandaag van de productielijn af :-( ;( ;w
Yup, goed onderhouden en de multi-riem is niet heel nieuw op dit moment, maar keurig op tijd vervangen. Verder werkt alles keurig, ABS grijpt keurig in, geen trillingen en trekt goed op.

Ik dacht zo ook rond die bedragen. Je ziet inderdaad vergelijkbare auto's op de bekende sites staan voor rond de 1250,-. Een setje winterbanden en keurige multiriem moeten het nog wel iets naar boven kunnen afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dawn schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:13:
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kwam net deze tegen op C30crew; :P Mag Volvo van mij best ff mee beginnen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6BYNZfndzDLAQPexndyZU9x8/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 25-04-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:19:
Kwam net deze tegen op C30crew; :P Mag Volvo van mij best ff mee beginnen
[afbeelding]
Linkje werkt niet aangezien het geen plaatje is
Tevens moet je geregistreerd zijn om het te kunnen bekijken. Nu ben ik verdorie nieuwschierig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MartijnAbel schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:13:
[...]

Linkje werkt niet aangezien het geen plaatje is
Tevens moet je geregistreerd zijn om het te kunnen bekijken. Nu ben ik verdorie nieuwschierig :p
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er gaan een XC40 en een C40 komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

jgj82

Ja, maar = nee

Pfff wat een bericht. Mijn favoriete autosloperij is vannacht uitgebrand. Sterkte voor de familie Verwijst.

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 27-04-2016 09:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

jgj82 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:06:
Pfff wat een bericht. Mijn favoriete autosloperij is vannacht uitgebrand. Sterkte voor de familie Verwijst.
Had het ook gelezen ja... bijzonder klote te noemen. Voor de familie uiteraard nog veel meer...
Ben er wel een paar keer geweest voor parts, was altijd prima.

Gisteren ook eindelijk m'n chromen wielmoeren ontvangen. In eerste instantie dacht ik dat ze veel te groot waren voor de auto (ondanks goed gekeken), maar bij controle vanmorgen bleek dat een optische ilusie te zijn. als je ze niet bekijkt bij de auto lijkt het perspectief wat scheef te zijn :/

Morgen naar de bandenboer en na gaan of ze m'n zomerbanden kunnen omleggen naar de nieuwe velgenset :D :*)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe noem je een misluke evolutie?

1995
Afbeeldingslocatie: http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2016/01/volvo-960-woodgrain.jpg

vs
2016
Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2015/05/2015-Volvo-XC90-interior-India-launch-live.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Doe mij die onderste maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Ik heb er hier een voor de deur staan zelfs :+. Pa is er enorm blij mee. Alles steekt geweldig mooi in elkaar, het rijdt als een droom. Zo'n auto uit 1995 zal aardig rammelen onderhand, ookal zal het vast een leuke auto zijn.

Het valt me eigenlijk nog wel mee hoe groot het verschil is. Ja, ze hebben heel veel loze knopjes opgelost. Maar als je echt eerlijk had willen zijn had je het kitscherige hout en de zwarte bekleding ook op de nieuwe XC90 kunnen zetten. Dat hout komt dan op de plaats van het aluminium in de foto. Dan ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EEpIsS7.jpg

Ik zie nog verrassend veel gelijkenissen voor 21 jaar verschil. Ik kan me weinig dingen bedenken die in 1995 hetzelfde ontworpen werden als 2016, laat staan iets dat zo aan trends onderhevig is als auto's. Feit is, als Volvo niet had meegegaan met de tijd en nog steeds auto's had verkocht zoals in 1995 was het gewoon Saab achterna gegaan de verdoemenis in. Dan heb je een prachtig eigen imago, maar je hebt er toch bar weinig aan als je failliet bent. Nee, ik ben blij dat Volvo met haar tijd meegaat en zorgt dat ze haar concurrentie kan blijven uitdagen op het gebied van veiligheid, prestaties en design.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

Niks rammelen!
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1452/25638022171_cfde1b06d0_c.jpg

Yep, de mijne... 458.000km op de klok inmiddels, maar in het interieur rammelt nog helemaal niks, nakkes, nada 8)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Dat doe je goed dan! Mooie wagen. In de Renault Clio van m'n moeder uit 1998 trilt de versnellingspook alle kanten op als je stationair draait.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Da's ook niet echt een vergelijk :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gegarandeerd een goedkopere auto ja, maar wel grofweg even oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

BeefHazard schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:53:
Gegarandeerd een goedkopere auto ja, maar wel grofweg even oud.
En een heel andere prijsklasse ;) Heb de Fahrzeugbrief van de mijne erop nageslagen.... Nieuwprijs in '97 was bijna DM130.000! (ofwel destijds grofweg 150.000 gulden). In '98 betaalde je voor een nieuwe Clio pakweg 15.000 gulden... Voor jouw beeldvorming: de V90 was destijds 10x zo duur als een Clio... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zelfde met mijn 960, bijna 420k op de klok en niks geen rammel. En om eerlijk te zijn, dat zie ik de Volvo's van de laatste jaren nooit halen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn c30 maakt alleen geluid bij het uitzetten/Krimpen van materialen. Soms best irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:17:

1995
[afbeelding]

vs
2016
[afbeelding]
Klopt, stuur zit helemaal aan de verkeerde kant.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:17:

1995
[afbeelding]

vs
2016
[afbeelding]
Als die glimmende troep mat alu wordt is het prima te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

De uitlaat onder de TGB hing wat teveel beun naar mijn mening. Dus dat hebben we even beter gebeunt. Na enige onduidelijkheid toen de automaterialenzaak niet op kenteken kon zoeken hebben we wat buizen aangeschaft en het eea aanelkaar gelast:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d6Jx8QK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HdhSqlI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BylshR3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wt64Pem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qroatoz.jpg

Hier eindigde de uitlaat richting de band, helaas hadden we geen bocht meer. Toen maar een dikke koker schuin afgezaagt via een lintzaag naar mijn idee :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jusiNW6.jpg
Alle ontluchtings slangetjes vervangen ivm water

De Volvo B30a draait klinkt nu weer mooi, de oude constructie was lek aan alle kanten. Komende week alle olieen wisselen en dan op naar furstenau forst :9

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2016 22:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Supergaaf apparaat. Lijkt me heerlijk klinken zon ouderwetse i6 met maar 1 demper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

DopdeDouwer schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:41:
Supergaaf apparaat. Lijkt me heerlijk klinken zon ouderwetse i6 met maar 1 demper.
^^ Dit jah!

spoiler:
Dit betekent dat we een filmpje met geluid willen zien! :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

NoFearCreations schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:31:
Zelfde met mijn 960, bijna 420k op de klok en niks geen rammel. En om eerlijk te zijn, dat zie ik de Volvo's van de laatste jaren nooit halen.
Van de week ook 420.000 aangetikt met de V70! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Straks de kleppen en ontsteking even stellen, het luchtfilter zat nogal vol zand en hij pingelt wat op volgas. Daarna kan er wel een filmpje komen :)

en dan minus het aanzuiggeluid :o

[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 01-05-2016 11:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
Goeiemiddag Tweakers!
Ik heb gisteren mijn halogeen dagrijlichtjes vervangen met LED lampjes. Ik stoorde me aan de geel/wit combinatie van de dagrijlichten en heb dan op een chinese webwinkel 5W5 LEDs gekocht.
Het resultaat mag er wezen, wit/wit!

VOOR
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11s1r7k.jpg

NA
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ptrka0.png

CLOSE-UP
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16l0jkh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/zvslc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik stapte gister in mn V40 en zag dat er ineens een streep van 10cm was waar het leer was weggesleten :( precies bij de aanheling met een ander stuk leer. De auto heeft net 60k op de teller, en ik heb de stoelen sofar 2x met dat leerspul schoongemaakt. Is het normaal dat dat zo snel slijt?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

jannen schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:59:
Goeiemiddag Tweakers!
Ik heb gisteren mijn halogeen dagrijlichtjes vervangen met LED lampjes. Ik stoorde me aan de geel/wit combinatie van de dagrijlichten en heb dan op een chinese webwinkel 5W5 LEDs gekocht.
Eerder blauwwit...terwijl oa Osram/Philips relatief witte halogeenlampen heeft in hun assortiment

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Widow schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:22:
Ik stapte gister in mn V40 en zag dat er ineens een streep van 10cm was waar het leer was weggesleten :( precies bij de aanheling met een ander stuk leer. De auto heeft net 60k op de teller, en ik heb de stoelen sofar 2x met dat leerspul schoongemaakt. Is het normaal dat dat zo snel slijt?
Tja, leer is een natuurproduct hè. Soms heb je een mindere koe te pakken. Kan gebeuren. Zeker rond gebieden waar veel krachten op werken (of sterk geconcentreerd zoals aanheling) kan 't vlot gaan slijten en rekken. Dus ja, dat is normaal. Je kan 't altijd aankaarten als je nog eens langs je dealer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
vhal schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Eerder blauwwit...terwijl oa Osram/Philips relatief witte halogeenlampen heeft in hun assortiment
Yup, de onderste LEDs zijn net hetzelfde, dus das no big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Ghostrider schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:31:
De uitlaat onder de TGB hing wat teveel beun naar mijn mening. Dus dat hebben we even beter gebeunt. Na enige onduidelijkheid toen de automaterialenzaak niet op kenteken kon zoeken hebben we wat buizen aangeschaft en het eea aanelkaar gelast:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier eindigde de uitlaat richting de band, helaas hadden we geen bocht meer. Toen maar een dikke koker schuin afgezaagt via een lintzaag naar mijn idee :P

[afbeelding]

De Volvo B30a draait klinkt nu weer mooi, de oude constructie was lek aan alle kanten. Komende week alle olieen wisselen en dan op naar furstenau forst :9
_/-\o_

Mijn B18 klinkt al super tof/rauw. Ik ben benieuwd hoe een B30 in het echt klinkt. Wat een beest :D

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Vandaag maar eens een reservewiel voor de C30 gescoord.
Die vrouw die hem verkocht keek raar op toen ik zei dat ik 180km ervoor had gereden.
Nou dat kon makkelijk uit voor de prijs waarvoor ik het wiel gekocht heb en de prijs bij de meeste auto onderdelen bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Veelal ruim €100 ja.
Heb zelf een reservewiel van een nieuw model c70. Krik is wel van een c30. Bij die krik zat ook de schroef om het wiel vast te zetten. Dus dat was wel mooi.
Wel heb ik nu 3 gevarendriehoeken.. Enige wat ik niet heb is de sleutel om de bouten los te maken, maar daarvoor heb ik wel mijn eigen kruissleutel..
Heb m wel bij en sloper weg en verzonden naar huis.

De dealer vroeg €140 meen ik

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 02-05-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als optie bij een nieuwe auto kost een reservewiel €70... Zowel bij mijn huidige als bij mijn volgende heb ik die optie genomen. Zo'n reparatieset werkt de helft van de tijd niet. Met mijn C30 heb ik één keer een beschadigde en één keer een lekke band gehad - in beide gevallen was het reservewiel de oplossing maar zou de reparatieset niets uitgehaald hebben. De beschadiging was een flinke bobbel op de band, met risico op een klapband; de lekke band was een scheur in de wang van de band, veel te groot voor een reparatieset om te fixen. Een reservewiel is voor mij echt een vereiste in een auto. Het is een noodoplossing dus die moet gewoon zo goed als 100% betrouwbaar zijn, niet 50% betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:34:
Als optie bij een nieuwe auto kost een reservewiel €70... Zowel bij mijn huidige als bij mijn volgende heb ik die optie genomen.
Nu begrijp ik eindelijk waarom je die gekke laadvloer met twee niveaus hebt gekozen! Because reservewiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

BeefHazard schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:40:
[...]

Ik heb er hier een voor de deur staan zelfs :+. Pa is er enorm blij mee. Alles steekt geweldig mooi in elkaar, het rijdt als een droom. Zo'n auto uit 1995 zal aardig rammelen onderhand, ookal zal het vast een leuke auto zijn.
Ga's even snel je mond met zeep wassen ;) :> D'r rammelt echt helemaal niets aan de 850 van mijn vader. (5-cyl 20V, automaat, bj 1994 en met 350K+ KM op de klok). Okay, na 3x de airconditioning pomp vervangen te hebben, heeft mijn vader er de brui aan gegeven en gaan op warme dagen gewoon de raampjes naar beneden.. maar verder niets geen rammeltje. Wel altijd dealer onderhouden geweest maar dat zal weinig met rammeltjes te maken hebben denk ik - gewoon pure, ouderwetse Zweedse bouwkwaliteit. _/-\o_

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:04:
Nu begrijp ik eindelijk waarom je die gekke laadvloer met twee niveaus hebt gekozen! Because reservewiel!
En because afneembare trekhaak. Bij mijn C30 past de afneembare trekhaak mooi in een van de vakken naast het reservewiel maar ik weet niet of dat bij de V40 ook past. Daarom maar voor de zekerheid die dubbele laadvloer zodat dat ding niet los in de bagageruimte rondzwerft als dat bij de V40 niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Trekhaak past sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:31:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

leuk om een moderner type motor in te gooien .Maat van me rijdt er eentje, hebben we 3 jaar geleden een B234F 16 klepper ingegooid van een 740. Plan was eigenlijk een 3 liter van een 960 maar die vonden we niet trouwbaar genoeg.

Blazen dat ding, prachtig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Heb hier nog wel een reservewiel liggen (inclusief krik) van een V60, past ook op andere volvo's. Mocht je interesse hebben, stuur dan een DM.

Overigens heeft mijn vader zijn V60 ingeruild voor een XC70, wat een fijne bak :) Foto's volgen binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

jannen schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:59:
Goeiemiddag Tweakers!

VOOR
[afbeelding]

NA
[afbeelding]

CLOSE-UP
[afbeelding]
[afbeelding]
Prima resultaat zo!
Staat er beter bij :)

----

Ik ben van het weekend ook even aan de klus gegaan (een klein beetje dan);

- nieuwe achterruitensproeier nozzle geplaatst.
- nieuwe velgen laten monteren en balanceren...

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13076568_10205891472357253_2218907494465141161_n.jpg?oh=79549c37225ef199a566df598f976abe&oe=57999281
(17"Amalthea)

Na:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13082615_10205891472397254_5561747228223402127_n.jpg?oh=94427b2d7686ddeaf198d2aa49f1df51&oe=57E4DC3B
(17" Cassiopeia)

Detail:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/13092006_10205891473077271_7682913008087233480_n.jpg?oh=1245b6adc54feae59cbf72108fe8a698&oe=57A31E07

ben er tevreden mee =)

De Amalthea's gaan, na een schoonmaak, fungeren als winterset daar de winterbanden eenzelfde maat hebben als nu (225 45 17)

[ Voor 4% gewijzigd door Dawn op 02-05-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Hier juist Amalthea's onder de V90 gehangen:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1499/26681741062_e9910400b8_c.jpg

Tenminste, vooralsnog alleen achter.. de 235/45/17-bandjes zijn te breed voor de vooras (ze lopen aan tegen de veerpoot :X ). Even uitzoeken of 225 (aanbevolen breedte voor de Amalthea-velg) wel past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Wok schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:03:
Hier juist Amalthea's onder de V90 gehangen:
[afbeelding]

Tenminste, vooralsnog alleen achter.. de 235/45/17-bandjes zijn te breed voor de vooras (ze lopen aan tegen de veerpoot :X ). Even uitzoeken of 225 (aanbevolen breedte voor de Amalthea-velg) wel past...
Die Amalthea's staan 'n wel goed moet ik zeggen, al zou mijn voorkeur bij de Electra's blijven; zonde dat de huidige bandenmaat voor niet past...

Hoe breed zijn je huidige 16" banden die op de velg liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De Electra's Uranus wielen hebben 205/55R16-banden. Dat 235 wel erg breed zou zijn, was ik me dus ook van bewust (zijn winterbanden, maar met nog maar ~4mm profiel; plan was dus om deze even af te rijden deze zomer om er dan komende winter nieuwe banden om te laten leggen - heb nog een set Andromeda's liggen waar ik voor komende winter nieuwe winterbanden om wil laten trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Dawn schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:49:
[...]

Voor:
[afbeelding]
(17"Amalthea)

Na:
[afbeelding]
(17" Cassiopeia)

Detail:
[afbeelding]

ben er tevreden mee =)

De Amalthea's gaan, na een schoonmaak, fungeren als winterset daar de winterbanden eenzelfde maat hebben als nu (225 45 17)
Owwww, lekker! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dawn schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:49:
[...]

Prima resultaat zo!
Staat er beter bij :)

----

Voor:
[afbeelding]
(17"Amalthea)

Na:
[afbeelding]
(17" Cassiopeia)

Detail:
[afbeelding]

ben er tevreden mee =)

Mooi bak zeg! Was bij jouw ook de achterruitenwisser vast gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Thanks!
Aight! schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:11:
[...]

Mooi bak zeg! Was bij jouw ook de achterruitenwisser vast gelopen?

De wisser zelf deed het prima alleen was de nozzle in de arm afgebroken, ik kon dus geen water op de ruit krijgen.
Kleine fix, nozzle kostte €8
Wok schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:33:
De Electra's Uranus wielen hebben 205/55R16-banden. Dat 235 wel erg breed zou zijn, was ik me dus ook van bewust (zijn winterbanden, maar met nog maar ~4mm profiel; plan was dus om deze even af te rijden deze zomer om er dan komende winter nieuwe banden om te laten leggen - heb nog een set Andromeda's liggen waar ik voor komende winter nieuwe winterbanden om wil laten trekken).
Ah, Uranus... Lijken op de Electra's (of andersom :p)
205 is inderdaad wel flink smaller dan 235.. Zo breed heb ik ze er niet eens op liggen op mijn 70n; 225 loopt soms al aan bij een volledige uitslag.

Weet niet of je de mogelijkheid hebt om 17's te testen met 205?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vandaag een bekerhouder met rolluik van een C70 binnen gekregen en meteen maar geplaatst in de V50. Eindelijk de bende die er altijd in ligt uit het zicht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fe3kf2c.jpg

Was vanmiddag ook nog even bij een folieplakker geweest. Hij gaf aan dat ik er wel als een handig persoon uit zag, en ik het dus zelf wel kon wrappen. Hij doet alleen maar grote objecten(vrachtwagens, bussen etc) en gaf aan dat zijn jongens geen plezier zouden beleven aan het wrappen van handvaten van de V50 :p
Ik kreeg gratis een rakel en een stuk folie mee om alles zelf te doen.
Als dat nog eens service is! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F0YlzVW.jpg

Zal even bij em langsrijden als het klaar is. Als ik er heel goed in was moest ik het laten weten. Blijkbaar zoekt ie nog iemand haha.

[ Voor 59% gewijzigd door MartijnAbel op 03-05-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Mooi dat dat past, heb zelf alleen altijd dat luik open want ik gebruik de bekerhouders altijd.

Zit wel met smart te wachten op nieuwe update van de navigatie, vorige is alweer half jaar oud...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
RZor schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:06:
Mooi dat dat past, heb zelf alleen altijd dat luik open want ik gebruik de bekerhouders altijd.

Zit wel met smart te wachten op nieuwe update van de navigatie, vorige is alweer half jaar oud...
Idd! Ik wil ook graag de bekerhouders gebruiken, ware het niet dat de standaard veel te breed waren en een paar stoffen lipjes de flessen toch niet op zijn plek houden. Het was echt een ergernis tot en met. In deze blijven ze tenminste staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb sowieso een ander model middenconsole, maar was de klep niet standaard? Ik had eerst alleen geen bekerhouders, die heb ik los gekocht en die lipjes zijn bij mij van rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:18:
Ik heb sowieso een ander model middenconsole, maar was de klep niet standaard? Ik had eerst alleen geen bekerhouders, die heb ik los gekocht en die lipjes zijn bij mij van rubber?
Jou C30 zal iets nieuwer zijn als je een andere middenconsole hebt :D daar zit idd standaard een rolluikje in, alleen past deze niet in de oudere middenconsole. De nieuwere bekerhouders hebben idd ook rubbers ipv stomme stoffen dingetjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
  • Laatst online: 19-05 09:10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l9Z80Yeh.jpg

En toen werd m'n auto afgevoerd... Afgelopen week groot onderhoud gehad van ong 3000,- onder andere nieuwe remmen, automaat olie ververst. En nu lekt ie dus automaat olie :/
Nu een Ford Focus als vervangende wagen, wordt je toch ook niet echt bijzonder vrolijk van... Nu maar hopen dat de garage morgen het lek snel gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Met die Focus rij je op hetzelfde platform als de C30, S40 V50 en C70. Dus kies er een uit het rijtje die je leuk vindt en doe alsof dat je auto is :+

Wel klote van je V70 natuurlijk. Ziet er nog goed uit van buiten, toffe velgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
BeefHazard schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:21:
Met die Focus rij je op hetzelfde platform als de C30, S40 V50 en C70. Dus kies er een uit het rijtje die je leuk vindt en doe alsof dat je auto is :+

Wel klote van je V70 natuurlijk. Ziet er nog goed uit van buiten, toffe velgen ook.
Haha dan maar denken dat ik in een V50 rij.. Alleen dan toch blijft het raar een 3 cilinder, 1 liter ipv mijn eigen 2.5T AWD..

Thnx btw! Voor auto van bijna 12 ziet ie er idd goed uit, wil alleen effe van kijken wat velgen opknappen gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3000 euro onderhoud wow, hebben ze met onderdelen van goud gewerkt?

Enige wat bij die wagen kritisch is zijn de voorste draagarmen en wat kleine elektronica foutjes. Verder zijn die dingen oerdegelijk. Ik zou toch uitzoeken hoe die opeens olie lekt bij de automaat. Denk dat ze teveel hebben gedaan, soms bij een wat oudere auto bepaalde dingen met rust laten is een goed begin.

Zeker de automaat, loopt die goed, niks aan doen behalve bijvullen. Dat flushen is hipster gedrag. Doe je pas als je problemen met de automaat hebt als laatste reddingsmiddel, zeker niet preventief.

Zit op de 480.000 met onze V70n, gekocht bij 175.000. Behalve de remmen en draagarmen en uiteraard distruriem op tijd vervangen nooit iets aan die wagen. Oke, alarm gaat zeiken, abs unit stekker trilt los van de printplaat, maar verder nooit iets.

Dat de automaat iets wat verliest bij het vliegwiel is normaalste zaak bij hoge km standen, maar denk niet dat dat hier het geval is als ik het zo lees. Hoop niet dat je droog hebt rondgereden zonder iets in de bak, die moderne complexe automaatbakken vinden alles leuk behalve dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je alles perfect wilt hebben kan een S60/V70/S80 nog behoorlijk prijzig zijn hoor, zeker als je het allemaal moet laten doen (uren zijn duurder dan onderdelen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:10:
3000 euro onderhoud wow, hebben ze met onderdelen van goud gewerkt?

Enige wat bij die wagen kritisch is zijn de voorste draagarmen en wat kleine elektronica foutjes. Verder zijn die dingen oerdegelijk. Ik zou toch uitzoeken hoe die opeens olie lekt bij de automaat. Denk dat ze teveel hebben gedaan, soms bij een wat oudere auto bepaalde dingen met rust laten is een goed begin.

Zeker de automaat, loopt die goed, niks aan doen behalve bijvullen. Dat flushen is hipster gedrag. Doe je pas als je problemen met de automaat hebt als laatste reddingsmiddel, zeker niet preventief.

Zit op de 480.000 met onze V70n, gekocht bij 175.000. Behalve de remmen en draagarmen en uiteraard distruriem op tijd vervangen nooit iets aan die wagen. Oke, alarm gaat zeiken, abs unit stekker trilt los van de printplaat, maar verder nooit iets.

Dat de automaat iets wat verliest bij het vliegwiel is normaalste zaak bij hoge km standen, maar denk niet dat dat hier het geval is als ik het zo lees. Hoop niet dat je droog hebt rondgereden zonder iets in de bak, die moderne complexe automaatbakken vinden alles leuk behalve dat.
Flushen van de automaatbak hipstergedragg?
Man man man, zou toch geen auto van jou willen kopen met een automaatbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn S80 automaat heeft inmiddels 320k gelopen/gedraaid. In de documentatie kan ik nergens terug vinden of het ding ooit geflushed is. Hij schakelt (naar mijn mening) nog erg goed.
Met deze km-stand ben ik een beetje huiverig voor een flush. Mocht de bak pas 100/200k gedraaid hebben ofzo, dan had ik zeker weten een flush gedaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MartijnAbel schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:36:
[...]

Flushen van de automaatbak hipstergedragg?
Man man man, zou toch geen auto van jou willen kopen met een automaatbak...
Beetje afhankelijk hoeveel de bak al gelopen heeft (en hoe oud de bak is), persoonlijk heb ik het overwogen om op de 260k de bal te laten flushen maar na een 'vakantie check-up' is het me afgeraden om het feit dat de bak al 250k (op dat moment) gelopen heeft en het niet gegarandeerd beter is na de flush. Daarbij wel vermeldende dat wanneer je dit elke 80k met een nieuwe auto doet er minder risico is...

De monteur was werkzaam bij de dealer in de regio, chef werkplaats, is met pensioen gegaan... Werkt nog wel vanuit huis.
alex1307 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 05:58:
[...]

Haha dan maar denken dat ik in een V50 rij.. Alleen dan toch blijft het raar een 3 cilinder, 1 liter ipv mijn eigen 2.5T AWD..

Thnx btw! Voor auto van bijna 12 ziet ie er idd goed uit, wil alleen effe van kijken wat velgen opknappen gaat kosten...
Zonde van het lek man... Nu maar hopen dat je je bak niet hoeft af te schrijven, dat zou na groot onderhoud nogal zuur zijn :/

Een paar pagina's terug vroeg Martijn aan me wat het kostte om de Cassiopeia's te laten coaten, mijne zijn nu zwart; zie wat posts terug. Ik was €230 ex. btw kwijt voor de set. Dit is voor het egaal coaten in een kleur.

De originele kleur- stijlstelling houden kost je wat meer... Of veel vrije tijd als je het zelf gaat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:10:
Echt waar? Meen je dit? |:(

Ik heb automaten ontwikkeld en daar moet je gewoon aan de verversingsintervallen van de fabrikant van de bak houden (wat niet hetzelfde is als wat de constructeur zegt), Anders loop je het risico van pitting van de tandwielen wat weer tot kleine metaalschilfers leid. Deze schilfers worden gemalen door de tandwielen en worden zo klein dat deze in het hydraulische regelblok komen waarbij deze abrasief gaan werken.

Eens het daar zit.. :w
Dawn schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:48:
Beetje afhankelijk hoeveel de bak al gelopen heeft (en hoe oud de bak is), persoonlijk heb ik het overwogen om op de 260k de bal te laten flushen maar na een 'vakantie check-up' is het me afgeraden om het feit dat de bak al 250k (op dat moment) gelopen heeft en het niet gegarandeerd beter is na de flush. Daarbij wel vermeldende dat wanneer je dit elke 80k met een nieuwe auto doet er minder risico is...
Daar zijn ze bang voor verstoppingen doordat de olie zo oud is dat er gekoekte olie kan losweken. En als je een kanaal verstopping hebt dan ben je verder van huis.

Een goede onderhoudshistorie is belangrijk bij een automaat.
-tom-562 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:34:
Mijn S80 automaat heeft inmiddels 320k gelopen/gedraaid. In de documentatie kan ik nergens terug vinden of het ding ooit geflushed is. Hij schakelt (naar mijn mening) nog erg goed.
Met deze km-stand ben ik een beetje huiverig voor een flush. Mocht de bak pas 100/200k gedraaid hebben ofzo, dan had ik zeker weten een flush gedaan.
Met die stand zou ik het ook niet doen. De kans dat je het erger maakt is veel groter dan het mogelijk voordeel.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2016 11:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Juist ja. Eventuele aangekoekte olie + vuil dicht de boel nu mooi af :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Toendertijd met mijn Mercedes gedaan bij 390k omdat ie bij 130 gelijk de vijfde versnelling inknalde en pas bij de 60 weer terugschakelde. Hierna was het weer boterzacht.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
Net update gehad van de garage, er blijkt een slang lek/poreus te zijn van de automaat olie.. Heel vreemd aangezien er net groot onderhoud is geweest.

Het was 140000km geleden dat er voor het laatst automaat olie in is gegaan, je merkt echt duidelijk verschil als er nieuwe olie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Echt waar? Meen je dit? |:(

Ik heb automaten ontwikkeld en daar moet je gewoon aan de verversingsintervallen van de fabrikant van de bak houden (wat niet hetzelfde is als wat de constructeur zegt), Anders loop je het risico van pitting van de tandwielen wat weer tot kleine metaalschilfers leid. Deze schilfers worden gemalen door de tandwielen en worden zo klein dat deze in het hydraulische regelblok komen waarbij deze abrasief gaan werken.

Eens het daar zit.. :w

[...]

Daar zijn ze bang voor verstoppingen doordat de olie zo oud is dat er gekoekte olie kan losweken. En als je een kanaal verstopping hebt dan ben je verder van huis.

Een goede onderhoudshistorie is belangrijk bij een automaat.

[...]

Met die stand zou ik het ook niet doen. De kans dat je het erger maakt is veel groter dan het mogelijk voordeel.
Wat voor automaatbakken heb je ontwikkeld? Ik rij nu 29 jaar auto en altijd automaat en flushen is de rijnste onzin. Onder druk olie verversen is waanzin. Metaaldeeltjes gaan op plekkeb zitten waar je ze niet wil heb zitten. Al te vaak gezien dat er problemen komen na t flushen. Wat is er mis met het ouderwets verversen.

Tuurlijk krijg je er niet alles uit, herhaal je het een jaar later heb je alles. Een motor tap je toch ook normaal af. Ga je toch ook niet flushen, sloop je meer dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik wilde hier toch even een ervaring met onze Volvo neerzetten. Ik ben eind vorig jaar met een Volvo S40 van 1997 tegen een boom aan geknald met 80km/h. Dit was het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/5dgkkqi5d/RHF_3t8a9577_Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/hqm25notd/RHF_3t8a9565_Copy.jpg
( klikbaar)

Het andere resultaat was twee verbrijzelde benen, 4 gebroken ribben, een hele zwik gekneusde/ gescheurde organen, tijdelijke blindheid, een zware hersenschudding en nog wat andere "kleine" dingen.

Allemaal kut natuurlijk, maar ze waren sowieso verbaasd dat ik levend eruit gekomen ben ( nog zelf eruit gekomen ook.) Dat had ik niet hoeven proberen met een Fiatje van dezelfde leeftijd. Dit zijn de momenten waarop je toch verdomd blij bent dat je een Volvo rijdt ;) Ondertussen weer goed op de been en aan het rijden, in onze "nieuwe" Volvo. Een S80 van 2000. 5 cilinder 170PK, automaat, vol leder en aardig wat opties, altijd dealeronderhouden geweest. Voor 2250 gekocht *O* Hij zuipt wel als een ketter, maar hij staat op de oprit mooi naast onze V70 D5 van 2006.

PS. Oorzaak van het ongeluk is onbekend. Ik had niets gedronken, gerookt of gebruikt en ik rij daadwerkelijk nooit te hard. Ik kan het me ook niet herinneren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Wat voor automaatbakken heb je ontwikkeld? Ik rij nu 29 jaar auto en altijd automaat en flushen is de rijnste onzin. Onder druk olie verversen is waanzin. Metaaldeeltjes gaan op plekkeb zitten waar je ze niet wil heb zitten. Al te vaak gezien dat er problemen komen na t flushen. Wat is er mis met het ouderwets verversen.

Tuurlijk krijg je er niet alles uit, herhaal je het een jaar later heb je alles. Een motor tap je toch ook normaal af. Ga je toch ook niet flushen, sloop je meer dan je lief is.
Maak het gat wat je graaft aub niet nog groter... 8)7
Heb je uberhaupt al eens een flush gedaan van zowel een automaatbak als je carter? Zoja, heb je dan ook vernomen wat voor positieve verschillen het teweeg brengt?

Heb je bovenstaand nog nooit gedaan? Doe dan aub ook niet of heb je verstand van.

Ook een flush van je olie gebeuren heeft positief effect. Kijk voor de gein eens een aantal youtube filmpjes waar ze bijvoorbeeld forte flush gebruiken. Komt zat drap uit.
Pagina: 1 ... 23 ... 139 Laatste