Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja het lijkt me logisch dat de V70 ruimer is. Maar de V90 is mooier. <3

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik t minder dat de zijspiegels niet meer voortvloeien uit de A stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:25:
Ja het lijkt me logisch dat de V70 ruimer is. Maar de V90 is mooier. <3
Ik vind het niet logisch dat Volvo ervoor gekozen heeft om de opvolger van de V70 minder ruim te maken. Hoewel die schuine achterkant juist erg mooi is IMHO.
Verder moet Volvo dit jaar gewoon een S60 en V60 uitbrengen in dit design.

De kaalste uitvoering (Kinetic) komt trouwens met halogeen koplampen zonder Thor's Hammer LEDs. Dat oogt meteen een stuk minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KPy5ecsDo7HRljhIy7rmHmu1/full.jpg

:9 :P :9 :P :9

[ Voor 195% gewijzigd door Reinier op 17-04-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Qua buitenmaten is de V90 groter dan de V70 en hij is ook een "luxer" model dus wat dat betreft klopt de nummering gewoon.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Reinier schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:10:
De kaalste uitvoering (Kinetic) komt trouwens met halogeen koplampen zonder Thor's Hammer LEDs. Dat oogt meteen een stuk minder fraai.
Net zo met de XC90. Ziet er waanzinnig underwhelming uit. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NlUR72E.png

Maar deze versie is op de XC90 in NL niet verkrijgbaar. Gelukkig maar, want hij is niet om aan te zien. Ben wel benieuwd hoe het dagrijlicht van zo'n halogeenversie eruit ziet. En waarom halogeen ipv xenon?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja dat vond ik ook apart, xenon is vziw helemaal niet mogelijk. Wel twee soorten led (gewoon en adaptief/automatisch grootlicht).
Op de S/V90 heeft de halogeen-versie een klein streepje led-DRL in de koplampunits wat er een beetje "net niet" uit ziet.
Geldt voor de V40 trouwens ook dat ze niet allemaal Thor-hamertjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ze hadden eigenlijk gewoon moeten besluiten om gewoon alle nieuwe modellen te voorzien van led koplampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 15:12
Ik weet niet of ik nu vloek in een Volvo topic maar...
ik vind het 'eigene' er wel vanaf. Die XC90, die lijkt erg veel op een Audi Q-serie; als je de typische Volvo design kenmerken afdekt, de grill en de achterlichten, dan zie ik niet meer welke auto dit is. En dat had ik ook toen ik dat plaatje van die S90 zag; mooie auto, maar welk merk: geen idee.
Overigens lijken veel merken daar last van te hebben, kijk bijvoorbeeld maar naar de Citroen C5, die van zeer herkenbaar ontwikkelde tot een soort kopie-Duitser. Best mooi, maar niet meer 'typisch Citroen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat hoor ik vaker, maar volgens mij is dat van alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hkuit schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:40:
ik vind het 'eigene' er wel vanaf. Die XC90, die lijkt erg veel op een Audi Q-serie; als je de typische Volvo design kenmerken afdekt, de grill en de achterlichten, dan zie ik niet meer welke auto dit is. En dat had ik ook toen ik dat plaatje van die S90 zag; mooie auto, maar welk merk: geen idee.
Overigens lijken veel merken daar last van te hebben, kijk bijvoorbeeld maar naar de Citroen C5, die van zeer herkenbaar ontwikkelde tot een soort kopie-Duitser. Best mooi, maar niet meer 'typisch Citroen'.
Ik moet je hier toch wel gelijk in geven. Het karakteristieke is er bij veel merken toch een beetje af gegaan in de loop der jaren. Veelzeggend was het wat dat betreft dan ook toen ik een afbeelding van de V90 aan mijn vriendin liet zien, ze uitriep: "Is dat een Volvo? Het lijkt wel een soort BMW...

En hoewel ik weet dat het waarschijnlijk nooit meer gaat gebeuren, hoop ik toch een beetje op nog één keer een Volvo die is gemaakt voor praktisch gemak en wat minder voor lifestyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 15:12
Reinier schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:47:
Dat hoor ik vaker, maar volgens mij is dat van alle tijden.
Ja, is dat zo?
Ik heb zelf het idee dat het 'erger' is geworden de laatste 10 jaar. De Volvo 850-V70, die lijkt toch op geen enkele andere auto, en ook een Peugeot 406 Station of een Citroën C5 Break herken ik van zoveel-honderd meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zag laatst de nieuwe SUV van Jaguar. Lijkt sprekend op de XC90... In grote lijnen is het eigene er misschien een beetje af maar in de details blijf je veel Volvo zien. De heupen en de "vouw" van de 1800 bijvoorbeeld komen steeds terug en het font gebruikt op het dashboard is ook al sinds jaar en dag het zelfde. Voor een Volvo-kenner is een Volvo nog steeds duidelijk herkenbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Hkuit schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:40:
Als ik de dranken in mijn koelkast ontkleur lijken ze allemaal op water! ;)
Mx. Alba schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:06:
Ik zag laatst de nieuwe SUV van Jaguar. Lijkt sprekend op de XC90...
Ik dacht, ik zoek hem even op...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LlTru8n.png

Lijkt sprekend :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In grote lijnen, vooral de voorkant. Op de zelfde manier waarop een V90 op een BMW lijkt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik doelde er vooral op dat er gewoon een flat-out plaatje van de XC90 verstopt zit tussen de Jaguars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja dat had ik gezien maar ik dacht dat die er ter vergelijking stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Jammer dat ik er zaterdag niet bij kon zijn... had ze graag alle 3 'up close' bekeken.

hoe was de ervaring verder?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dawn schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:14:
[...]

Jammer dat ik er zaterdag niet bij kon zijn... had ze graag alle 3 'up close' bekeken.

hoe was de ervaring verder?
Ik vond het heel erg leuk. Ik was er zondag trouwens maar dat moet niet uitmaken.
Trouwens, alle 3? Er stonden vier auto's, tweemaal S90, tweemaal V90, verschillend qua motorisering maar allevier stampvol opties uiteraard en in Inscription-uitvoering.
Prima ontvangst, leuke videopresentatie, lekkere hapjes, goede sfeer en voldoende tijd om de auto's van binnen en van buiten te bekijken.
Wel jammer eigenlijk (maar wel begrijpelijk) dat er geen kalere/eenvoudigere uitvoeringen stonden. Ben namelijk wel benieuwd hoe pauperig een S90 met stoffen bekleding, kleinere velgen, etc. eruit ziet. Of dat het misschien heel erg meevalt. Dan ga ik er serieus een overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:04:
[...]

Ik vond het heel erg leuk. Ik was er zondag trouwens maar dat moet niet uitmaken.
Trouwens, alle 3? Er stonden vier auto's, tweemaal S90, tweemaal V90, verschillend qua motorisering maar allevier stampvol opties uiteraard en in Inscription-uitvoering.
Prima ontvangst, leuke videopresentatie, lekkere hapjes, goede sfeer en voldoende tijd om de auto's van binnen en van buiten te bekijken.
Wel jammer eigenlijk (maar wel begrijpelijk) dat er geen kalere/eenvoudigere uitvoeringen stonden. Ben namelijk wel benieuwd hoe pauperig een S90 met stoffen bekleding, kleinere velgen, etc. eruit ziet. Of dat het misschien heel erg meevalt. Dan ga ik er serieus een overwegen.
Tja, dat is iets wat autofabrikanten eigenlijk altijd doen. Mooie advertentie van een auto "VANAF €24.995!!!" waarna blijkt dat de versie die op die foto bij de advertentie staat (met grotere velgen, metallic lak, panoramadak, extra styling, etc.) minimaal €35.000 kost. En dan ook nog eens €1.000 aan onvermijdelijke extra afleverkosten erbij waardoor de kaalste versie je geen 25, maar 26k kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

ah!

Zaterdag was de kennismaking voor het volvo-forum in Beesd; daar hadden ze ook de XC90 Excellence bijgezet naast de S & V90.
dacht dat je evt met hen (als mede forumlid) mee was...

Begrijpelijk dat er geen 'pauper' V90 staat in kale config; daar zou men namelijk toch voorbij lopen; maar misschien dat bij de locale dealer er eentje te vinden is.... ALS de 90 serie überhaupt met een stoffen interieur geleverd gaat worden...

wel tof te horen dat de ambience zo goed was :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik zei al dat het begrijpelijk was :)
Kinetic is met stoffen bekleding, maar die zul je ook wel niet als demo bij de dealer zien staan.

Je hebt trouwens gelijk, de XC90 Excellence stond er ook maar die zat op slot. Heb overwogen om zaterdag te gaan maar ik heb niet echt veel met dat forum.

@Albantar: ze gaan vanaf 43K geloof ik, de duurste die er stond tikte de 94K aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:46:
@Albantar: ze gaan vanaf 43K geloof ik, de duurste die er stond tikte de 94K aan :D
Viel mij in Geneve ook al op dat ze nogal duur waren. Geloof dat ze in Zwitserse franken zelfs over de ton gingen :X Vond ze wel heel mooi, maar voor mij dus geen reden om dit oude nieuws in Beesd te gaan bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14
Gamebuster schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:58:
[...]

Bij mij zat mn wiel los, merkte ik vooral bij vol gas en remmen. Bleek vuil tussen wiel en ding-waar-je-wiel-op-zet te zitten waardoor er ruimte tussen zat en wiel zich los werkte tijdens het rijden. 3 van de 5 bouten waren met de hand los te draaien.
Wielbouten gechecked, alles nog goed vast.
Mx. Alba schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:39:
Trilling alleen bij het remmen is inderdaad hoogstwaarschijnlijk een probleem met een remschijf. Als het aan de wielen of banden ligt dan zou de trilling afhankelijk moeten zijn van de snelheid (bijvoorbeeld voornamelijk bij een bepaalde snelheid doordat er dan resonantie optreedt).
Extra info mbt probleem. Doet zich eigenlijk niet bij lage snelheden voor, pas op de snelweg vanaf circa 90 km/uur doet het probleem zich voor.
Zou je bij een problematische remschijf niet sneller de trilling verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want hoe sneller de schijf rond draait, hoe beter voelbaar het onbalans. Maar het hoeft niet perce de schijf te zijn, een gaar remblok kan ook prima de oorzaak zijn van trillingen of als de remklauw vastgekoekt zit en niet meer mee kan glijden. Even uitelkaar en inspecteren. Eigen hulpstukje maken om de rechtheid van de schijf te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
J0YR1D3R schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:52:
[...]

Viel mij in Geneve ook al op dat ze nogal duur waren. Geloof dat ze in Zwitserse franken zelfs over de ton gingen :X Vond ze wel heel mooi, maar voor mij dus geen reden om dit oude nieuws in Beesd te gaan bekijken ;)
Ze zijn toch echt wel een stuk goedkoper dan een 5 serie of A6. De A6 is in vergelijkbare motor en versnellingsbak net meer dan 2000 euro duurder, maar heeft wel geen sloot aan veiligheidsfeatures standaard, denk aan ACC, (city) emergency brake, lane asisst, etc.
Daarnaast is de Volvo weer een stuk voordeliger in de opties en dat komt vooral doordat er verschillende uitrustingsniveau's zijn, waar (bv) de Audi vaak aparte dure opties heeft.
Tegenover een Superb/Mondeo/Passat/... is het een stuk duurder, maar daar mikken ze dan ook niet echt op. Waarschijnlijk dat de volgende V60 wel die richting uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gisteren avond mijn V70 bij de monteur van m'n vader gebracht (rijdt een S60 Ed II) voor een inspectie/wat te verwachten check-up van de auto.
Extra aandacht gevraagd voor de remmen en blokken rondom omdat de auto trilt bij het afremmen (bij lage snelheid voel je de blokken niet gelijkmatig over de schijf gaan), tevens hoor ik soms een kraak bij de rechter stuurinrichting (verdachte: stuurbekrachtigingolie of stuuraanslag) en een mogelijk defecte labdasonde(s).

ben benieuwd wat er wel en niet vervangen hoeft te worden of wat nog even kan wachten tot de volgende beurt over 10k (bij 260k).

Nu tijdelijk in de S60 van m'n pa, ook geen straf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:01

Wok

Dakloos...

YES! Bladveer #9140471 gescoord voor de V90 :)

Afbeeldingslocatie: http://media.skandix.de/pimg/1021744.jpg

Is een zwaardere uitvoering (eigenlijk van een S90 (sedan) zónder niveauregeling), zodat mijn V90 straks geen doorhangende kont meer heeft.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nice. schijnt best lastig te zijn om aan te komen.

Hoe bevalt de tank verder? Heb er zelf nog geen gevonden, twijfel erg tussen een hele late 940, V70 classic of V70N (alle 3 op G3). De V90 is eigenlijk al afgevallen, maar kijk er stiekem nog steeds naar :9 .

[ Voor 67% gewijzigd door DopdeDouwer op 19-04-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Inderdaad... Heb de portemonnee ook redelijk ver open moeten trekken, maar dit was voor mij 'cease the opportunity'. Die zwaardere bladveer stond hoog op mijn lijstje, want met die gasbom achterin krijgen de Nivomats aardig op hun flikker en die wil ik voorlopig nog niet hoeven te vervangen, want die krengen kosten €400 per stuk :X

Auto bevalt verder PRIMA :) Het is echt heerlijk ontspannen rijden. Woon-werk is voor mij een ritje van 20 minuten enkele reis en op de terugweg glijdt alle ellende van de werkdag letterlijk van me af :) Vanmiddag was tekenend: om 15.00u was ik mentaal compleet uitgeput en om 15.15u heb ik iedereen de vliegende tering gewenst (bij wijze van spreken ;) ), ben in de auto gestapt en om 15.45 was ik thuis en was ik herboren :)

Een late 940 was mijn oorspronkelijke plan, maar die krengen waren niet te vinden met de specs die ik wilde óf ze waren way buiten mijn budget. Dat ik deze V90 heb gevonden is ook echt stom toeval trouwens... :)

[ Voor 49% gewijzigd door Wok op 19-04-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:26
Ik vroeg me af of jullie wellicht weten of een racefiets past in de Volvo v60. Voorwiel eraf is natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met de achterbank plat moet dat makkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik zou wel graag willen dat hij kan staan. Ik vond in de proefrit zelfs met bank plat de achterkant klein. Met name door de vlakke laadvloer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rechtop gaat zeker niet passen, dan heb je een Kangoo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Of een setje dakdragers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een fiets rechtop in een Volvo wil vervoeren moet je een FH16 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Rechtop, zadel eraf en voorwiel eruit past makkelijk in een BMW 3 series touring. Past overigens ook makkelijk in een Skoda fabia😳. Blijf het moeilijk in te schatten vinden of het gaat passen in de v60.

Volgens de reviews werkt sensus connect ook uitermate brak. Bijvoorbeeld geen spotify ed. Hebben jullie die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

giantgiantus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:52:
Rechtop, zadel eraf en voorwiel eruit past makkelijk in een BMW 3 series touring. Past overigens ook makkelijk in een Skoda fabia😳. Blijf het moeilijk in te schatten vinden of het gaat passen in de v60.

...
Op deze manier zou het misschien passen als je het achterwiel als eerste in de auto zet (dus tegen de voorstoelen aan), al zou het een kwestie van testen moeten zijn... he is, zoals je zegt, lastig in te schatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hoewel het natuurlijk koffiedik kijken is vraag ik me af wat het effect gaat zijn op de tweedehands prijzen van de Volvo v60 als er een nieuw model op de markt komt. Gegeven het feit dat de v60 zelf best oud begint te worden en gegeven het feit dat er al info naar buiten is gekomen over nieuwe modellen vraag ik me af of een nieuwe v60 nu een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De laatste vlak voor een facelift zijn meestal ook goedkoper qua cataloguswaarde. Dus dan kan je nu een goedkopere met de oude styling kopen, of even wachten en wat meer uitgeven voor een met de nieuwe styling.

Mijn huidige C30 bijvoorbeeld was een van de allerlaatste batches C30 die zijn geproduceerd. €26k catalogusprijs voor een D2 met Luxury Line en nog €4k aan dealeropties erbij (R-Design body kit, afneembare trekhaak). Belachelijk goedkoop omdat alle designkosten al lang en breed terugverdiend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Klopt, je ziet het nu ook met de Polar-versies van de V70. Veel bång for the buck.

Ik zit ook te dubben over een S60, op zich vind ik dat een prachtige auto maar het ontwerp is inmiddels behoorlijk oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
giantgiantus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:22:
Ik vroeg me af of jullie wellicht weten of een racefiets past in de Volvo v60. Voorwiel eraf is natuurlijk prima.
Ik rij in een V40 en m'n racefiets past er zonder problemen in. Voorwiel eraf, en je schuift het er zo in. Dus een V60 zou geen probleem moeten zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, een Volvo gaat minstens 20 jaar mee en na een paar jaar is ook het nieuwe model alweer verouderd... Het is dus eigenlijk puur psychologisch.

Anderzijds vind ik het zelf wel tof dat mijn nieuwe V40 een van de eerste zal zijn met de nieuwe facelift, Thor's Hammer koplampen en een kleur die tot nu toe niet beschikbaar was... Dus ik ben er zelf ook gevoelig voor... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Klopt. Maar de interface is wel serieus verouderd. Op de helft goedkopere auto's is het nog luxer.

Maargoed kan voor 26000€ een nieuwe v60 d3 summun kopen. Denk dat afschrijving dan wel mee valt is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

€26k voor een V60 D3 summum is inderdaad een heel strakke aanbieding... Dan neem je het verouderde design wel voor lief denk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:28:
een kleur die tot nu toe niet beschikbaar was... Dus ik ben er zelf ook gevoelig voor... :D
Heb zondag in Beesd nog even staan kijken bij een XC90 in Luminous Sand. Minder verzadigd dan in de configurator ("flets" klinkt zo stom), dus iets minder opvallend, maar wel een hele mooie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Mx. Alba schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:21:
€26k voor een V60 D3 summum is inderdaad een heel strakke aanbieding... Dan neem je het verouderde design wel voor lief denk ik. :D
Ik twijfel nog. Kan ook een wat spartaansere BMW 3 kopen voor vergelijkbaar bedrag.

Nu dacht ik eerst dat het Spartaanse jammer was, maar ik begrijp dat sensus connect bij de Volvo sowieso weinig kan en ben er nog niet uit of ik van leer nu zo vrolijk word....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je eenmaal lederen bekleding hebt gehad wil je nooit meer iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind halfleer eigenlijk fijner. :P De V70 heeft leer, de S80 die ik ervoor had was met halfleer en dat is fijner vind ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Keuzestress....

17" Amalthea:
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp96/OmakZ31/0619011543a-1.jpg~original

17" Comet:
Afbeeldingslocatie: http://i785.photobucket.com/albums/yy131/adavies207/IMG_3175_zpsguvw4gej.jpg

Heb momenteel een lijntje naar beide types velgen. De Amalthea's met nieuwe banden komt een kleine €100 goedkoper uit dan de Comets met z.g.a.n. zomerbanden (Continental). Originele Comets zijn kneiterzeldzaam, maar die Amalthea's vind ik misschien nog wel mooier onder de V90....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Comet!

En wat betreft bekleding... Vol leder is gewoon super praktisch. Vooral met kinderen. Is tenminste goed schoon te maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat zou er zeldzaam zijn aan de Comet-velgen? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Bart-Willem schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:16:
Wat zou er zeldzaam zijn aan de Comet-velgen? :P
Ik krijg ze niet gevonden... Welke adressen heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Comets sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Onder wat voor model? (Of heb ik daar overheen gelezen?)

Ik vind de Amalthea's wel nice, maar staan (imho) het best onder een V70n; Comets zijn echt heel tof maar vind ze het best onder een 850T5-R/V70 classic passen...

Amalthea's zijn goedkoper (dik) in aanschaf, voor €100-200 kan je al een set van 4 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:32
Amalthea's... brr..... ;)

Doe mij maar
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/gAMAAMXQxU5SArK5/s-l300.jpg
Arakkis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Rob-T6 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:43:
Amalthea's... brr..... ;)

Doe mij maar
[afbeelding]
Arakkis :)
Deze zie je niet zo heel veel rond rollen :o

Mijn favo's zijn toch wel de Cassiopeia's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sparhawk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:38:
Allen, veel dank voor de overwegingen
[...]
Koprevisie ga ik over nadenken, wel een erg goede opmerking. Ik ga sowieso even met de garage afspreken hoe het zit met garantie op deze klus, want weer een lekke koppakking heb ik geen zin in.
[...]
Mijn garage laat het vlakken van de kop ook bij een specialist doen, dus dat komt wel goed. Ik heb veel vertrouwen in mijn garage dus dat scheelt.
[...]
Goed, duurde even, maar de auto is weer gerepareerd. Kwamen wat kleine onvoorziene zaken bij, waardoor het wat langer duurde, maar de V70 staat weer voor het huis :)

Koppakking was inderdaad goed lek, en kop is weer gevlakt. Turbo en onderblok zijn ook goed bekeken, en dat zag er allemaal goed uit... Geen garantie natuurlijk dat er niks meer gebeurd, maar wel een geruststellend gevoel :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Dawn schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:31:
[...]

Deze zie je niet zo heel veel rond rollen :o

Mijn favo's zijn toch wel de Cassiopeia's
Klopt,

Ik had ze onder mijn S80... alleen in antraciet :+
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v601/Robertus_Cain/Auto/verkoop/2009-09-14autopoetsen021_zps8b8da971.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:27:
[...]

Ik krijg ze niet gevonden... Welke adressen heb jij?
Elke sloper die S70/V70/C70's uit elkaar trekt? :P En anders het 850-forum ofzo. :) Die velgen zie je behoorlijk veel op die types, dus om ze zeldzaam te noemen gaat te ver. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De S40 1.8 van mijn vriendin mag uit de TS gehaald worden... Hij is vanmorgen verkocht want hij is niet meer nodig. En hij zou over twee weken voor APK moeten gaan waar hij niet doorheen zou komen ivm een lekje in de uitlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Rob-T6 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:28:
[...]

Klopt,

Ik had ze onder mijn S80... alleen in antraciet :+
[afbeelding]
staat er goed bij zo.

EDIT: Ik mag zo m'n vers gecoate Cassiopeia's ophalen van de coater. Ze zijn egaal van kleur geworden (helaas) omdat het anders nogal prijzig werd om de verweerde velgen als nieuw te doen ogen.

De set zal, als alles bevalt, gaan dienen als zomerset en m'n huidige Amalthea's gaat door naar de winterset.

Zal straks/vanavond even een posten hoe ze geworden zijn :) 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Dawn op 21-04-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:25:
[...]

Klopt op zich, alleen Mussel Blue bestaat niet op de S60 :)
Wrong! Vanaf MY17 wel, volgens de prijslijst van 25 april 2016.
En Seashell vervalt op de S60 (stond op mijn shortlist) maar daar komt Luminous Sand voor in de plaats. Helaas geen nieuwe koplampen op MY17.
Verder nog Magic Blue, Bursting Blue en Mussel Blue.

[ Voor 28% gewijzigd door Reinier op 21-04-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
Dawn schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:44:
[...]

staat er goed bij zo.

EDIT: Ik mag zo m'n vers gecoate Cassiopeia's ophalen van de coater. Ze zijn egaal van kleur geworden (helaas) omdat het anders nogal prijzig werd om de verweerde velgen als nieuw te doen ogen.

De set zal, als alles bevalt, gaan dienen als zomerset en m'n huidige Amalthea's gaat door naar de winterset.

Zal straks/vanavond even een posten hoe ze geworden zijn :) 8)
Ben benieuwd.

De S80 heeft helaas plaats gemaakt voor een S60 (met een verkeerde tussenstap).
S80 was een T6, nu moeten we het doen met een 2.4i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Moest bij het zien van deze foto even terugdenken aan de discussie in dit topic, dat meeste auto's er tegenwoordig hetzelfde uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmov8tR.jpg

Coentunnel, jaren '80. Ik heb het idee dat auto's tegenwoordig een stuk diverser zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

BeefHazard schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:37:
Moest bij het zien van deze foto even terugdenken aan de discussie in dit topic, dat meeste auto's er tegenwoordig hetzelfde uitzien.

[afbeelding]

Coentunnel, jaren '80. Ik heb het idee dat auto's tegenwoordig een stuk diverser zijn :p
In ieder geval een stuk minden vierkant :D
Rob-T6 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:48:
[...]

Ben benieuwd.

De S80 heeft helaas plaats gemaakt voor een S60 (met een verkeerde tussenstap).
S80 was een T6, nu moeten we het doen met een 2.4i ;)
Een S60 2.4i is niks mis mee natuulijk... al is een T6 wel écht heel dik!

vanmiddag even een foto geschoten na het ophalen terwijl ze in de kofferbak liggen...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/t31.0-8/13063479_10205844970194728_4652601075015662392_o.jpg

Ben alleen nog wel (licht) aan het twijfelen om er nieuwe centercaps voor te bestellen (Tech Black), naast de chrome wielbouten die ik nog moet bestellen alvorens ze gemonteerd worden.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:37:

[afbeelding]

Ieder tijdperk auto's hebben wel wat weg van elkaar, maar je herkent wel zo welk merk auto wat is. Dat lukt je tegenwoordig echt niet meer. Een audi lijkt op een bmw en een audi lijkt weer op een volvo en zo gaat t hele lijstje door. De voorkant herken je al helemaal niks meer aan want die zit bijna in de grond om veilig te zijn voor voetgangers.

En ik zie een 240 sedan in de rij dus dat maak alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Dawn schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:42:
[...]

In ieder geval een stuk minden vierkant :D

[...]

Een S60 2.4i is niks mis mee natuulijk... al is een T6 wel écht heel dik!

vanmiddag even een foto geschoten na het ophalen terwijl ze in de kofferbak liggen...
[afbeelding]

Ben alleen nog wel (licht) aan het twijfelen om er nieuwe centercaps voor te bestellen (Tech Black), naast de chrome wielbouten die ik nog moet bestellen alvorens ze gemonteerd worden.... :9
Domme, das dik!
Heb hier ook nog een set exacte dezelfde velgen liggen voor de winterbanden. Maar die dingen zijn ook bruut verweerd. Wat was je kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Wok schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:56:
Keuzestress....

17" Amalthea:
[afbeelding]

17" Comet:
[afbeelding]

Heb momenteel een lijntje naar beide types velgen. De Amalthea's met nieuwe banden komt een kleine €100 goedkoper uit dan de Comets met z.g.a.n. zomerbanden (Continental). Originele Comets zijn kneiterzeldzaam, maar die Amalthea's vind ik misschien nog wel mooier onder de V90....
Hierbij de post van Wok welke velgen hij moet kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Het worden Amalthea's :)

Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp96/OmakZ31/0619011543a-1.jpg

Zojuist een deal gemaakt voor €200 voor een behoorlijk nette set. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MartijnAbel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:39:
[...]

Domme, das dik!
Heb hier ook nog een set exacte dezelfde velgen liggen voor de winterbanden. Maar die dingen zijn ook bruut verweerd. Wat was je kwijt als ik vragen mag?
De Cassiopeia's zijn berucht om hun verweer en het loslaten van de lak... Helaas.

Ik heb €230 ex (~€280 incl.) betaald voor het hoogglans zwart coaten & blanke lak erover.

Andere kleuren waren ook mogelijk, maar zwart leek me het mooiste en ben reuze tevreden met het resultaat!

(Laten doen bij Wheelcare, Zeeland (NB))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
De oude centercap is wel zwart, en dat past toch beter bij de totaal zwarte wielen, maar het nieuwe logo vind ik mooier.

De T6 rijd wel een stuk relaxter als de 2.4, maar het verbruik was om te huilen, en dan is het voor woon werk wel heel duur.... :) ik mis wel de 100 paardjes extra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hey Volvo menschen, net mijn voorloop auto opgehaald, een mooie blauwe V40 D2 R-Design van 2013. Weet iemand ook hoe je er achter komt wanneer hij voor t laatst voor onderhoud is geweest? Neem aan dat de computer zo'n popup geeft als t nodig is, maar wel handig om dat nu even te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
De leasemaatschappij kun je wellicht bellen. Bij ons kun je bijvoorbeeld ook inloggen op een portal van de LM waar je de historie van de lease auto kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
wagenveld schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:17:
Hey Volvo menschen, net mijn voorloop auto opgehaald, een mooie blauwe V40 D2 R-Design van 2013. Weet iemand ook hoe je er achter komt wanneer hij voor t laatst voor onderhoud is geweest? Neem aan dat de computer zo'n popup geeft als t nodig is, maar wel handig om dat nu even te weten.
In de boordcomputer kun je de service status opvragen, normaliter zit er of 15000 of 30000 km tussen de beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zal zo eens even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:26:
[...]

In de boordcomputer kun je de service status opvragen, normaliter zit er of 15000 of 30000 km tussen de beurten.
20.000 bij een D2 uit 2013 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
:D dat kan ook nog inderdaad. Het is bij Volvo sowieso niet duidelijk en bij de D4 wisselt het ook nog eens per dealer. Mijn dealer zat op 15000, maar met mijn kilometrage laat ik hem vanaf de 60000 beurt op een interval van 30000 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hoe kan dat eigenlijk per dealer verschillen? Als ik mijn D2 in puin rijd omdat de dealer 30K wel prima vindt terwijl Volvo zelf 20K zegt dan wordt de leasemaatschappij niet blij denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:55
Ach het is een lease gebakje dus dat hoeft maar max 150K heel te blijven.... en anders jammer voor de lease maatschappij.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Ik vind het soms weleens leuk om een WTF te plaatsen..
Zo bv deze:
Wel een D3 nemen met automaat, maar geen cruise control...

Hoe bedenk je het :/
http://www.2dehands.be/au...d3-kinetic-280721772.html

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:31:
[...]

De Cassiopeia's zijn berucht om hun verweer en het loslaten van de lak... Helaas.

Ik heb €230 ex (~€280 incl.) betaald voor het hoogglans zwart coaten & blanke lak erover.

Andere kleuren waren ook mogelijk, maar zwart leek me het mooiste en ben reuze tevreden met het resultaat!

(Laten doen bij Wheelcare, Zeeland (NB))
Valt ansich nog wel mee. Zal het voor de wintervelgen niet zo snel doen. Maar zit er wel aan te denken om de R velgen die ik heb hoogglans zwart te laten coaten. Zit toch al een beschadiging op :p

Vind het eigenlijk wel zonde dat die casiopeia's niet in 18" te krijgen zijn. Zijn echt hele dikke velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:43
GAIAjohan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:08:
Zo bv deze:

Niet heel logisch inderdaad, maar wellicht zat hij krap in z'n budget. Zelf gebruik ik ook nooit de cruise control (vind het echt irritant rijden, adaptief zou wel een oplossing zijn) en al mijn auto's tot op heden had er een. In m'n huidige Volvo met automaat weet ik niet eens hoe ik het ding bedien :P

Bedenk met dat ik toch een keer met plezier op de CC heb gereden, maar dat was een huur Saturn Vue met de volledige CC bediening op het stuur ipv de stengels die ik tot op heden heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 22-04-2016 20:06 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alle Volvo's vanaf 2006 of zo hebben de CC gewoon op het stuur met 4 knoppen zoals ik het ken :)
Ik denk één van de makkelijkste systemen die er zijn. Druk op Cruise > rij de snelheid die je wilt hebben op de CC en druk op + > klaar. Wil je trager dan op de - drukken wil je sneller de +. Ga je op de rem waardoor de CC uit gaat en wil je weer terug klik je op het rondje. Wil je CC helemaal uit druk weer op Cruise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:19:
Alle Volvo's vanaf 2006 of zo hebben de CC gewoon op het stuur met 4 knoppen zoals ik het ken :)
Ik denk één van de makkelijkste systemen die er zijn. Druk op Cruise > rij de snelheid die je wilt hebben op de CC en druk op + > klaar. Wil je trager dan op de - drukken wil je sneller de +. Ga je op de rem waardoor de CC uit gaat en wil je weer terug klik je op het rondje. Wil je CC helemaal uit druk weer op Cruise :)
Eerder zelfs nog, mijn V50 uit 2004 heeft het al op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:07:
Hoe kan dat eigenlijk per dealer verschillen? Als ik mijn D2 in puin rijd omdat de dealer 30K wel prima vindt terwijl Volvo zelf 20K zegt dan wordt de leasemaatschappij niet blij denk ik :)
Volvo zelf zegt 30k, de dealer wil graag een 15k beurt tussendoor. Is niet echt een beurt, maar meer een soort tussencheck. Ik vind het nogal snel, maar zal de discussie hier niet nog een keer aanzwengelen :+

Binnenkort staat er al weer 60k op de teller en het gemiddelde daalt inmiddels niet veel meer verder. Ik vind 5.1 ltr/100km eigenlijk een hele goede score voor een auto van 1300 kg en 190pk. Hebben ze bij Volvo toch goed voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Rob-T6 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:50:
De oude centercap is wel zwart, en dat past toch beter bij de totaal zwarte wielen, maar het nieuwe logo vind ik mooier.

De T6 rijd wel een stuk relaxter als de 2.4, maar het verbruik was om te huilen, en dan is het voor woon werk wel heel duur.... :) ik mis wel de 100 paardjes extra....
Ik heb de nieuwe centercaps gisteren bij vstore.nl besteld; tevens een zonnebrilhouder 8)
Ben toch ook wel benieuwd hoe de nieuwe caps gaan staan omdat ik ook het logo mooier vind; anders blijven het de 'oude' caps; daar heb ik twee sets van. kwestie van de vier mooiste uitzoeken dan :D
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:09:
[...]

Valt ansich nog wel mee. Zal het voor de wintervelgen niet zo snel doen. Maar zit er wel aan te denken om de R velgen die ik heb hoogglans zwart te laten coaten. Zit toch al een beschadiging op :p

Vind het eigenlijk wel zonde dat die casiopeia's niet in 18" te krijgen zijn. Zijn echt hele dikke velgen.
230 ex is een nette prijs voor een set; gemiddeld zal je rond die koers kwijt zijn als je een set laat doen; je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het zelf te doen.
Corrosie afschuren, polijsten en aflakken; alleen wel arbeidsintensief.

de 17" maat vind ik persoonlijk prima; desalniettemin zie je de velgen niet veel (restyled of niet).
GAIAjohan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:08:
Zo bv deze:

Ik hoop zo dat de optie 'vergeten' is in de advertentie

ik had het mis :|

nu is de Kinetic wel de meest kale uitvoering die je zou kunnen krijgen... of hij/zij wilde de optie gewoon niet. Persoonlijk houd ik van de CC (nu); het vergt alleen wel een aanpassing in de rijstijl, maar o zo relaxed.
FabiandJ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:19:
Zelfde als in mij V70n uit 2000 iig :)
J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:07:
[...]

Volvo zelf zegt 30k, de dealer wil graag een 15k beurt tussendoor. Is niet echt een beurt, maar meer een soort tussencheck. Ik vind het nogal snel, maar zal de discussie hier niet nog een keer aanzwengelen :+

Binnenkort staat er al weer 60k op de teller en het gemiddelde daalt inmiddels niet veel meer verder. Ik vind 5.1 ltr/100km eigenlijk een hele goede score voor een auto van 1300 kg en 190pk. Hebben ze bij Volvo toch goed voor elkaar :)
Voor mijn V70 zegt de dealer elke 20k een beurt en op 60k een grote; etc.

Ik heb mijn auto met 250k even een 'tussencheck' laten doen om te weten waar ik bij 260k rekening mee moet gaan houden (auto heb ik nog geen 10k in bezit).
er zitten nog originele remschijven en blokken op, inclusief schokbrekers (allen uit 2000) dus de schijven en blokken worden in augustug (ong.) rondom vervangen; tevens gaan de labdasondes (beide) mee.
Schokbrekers kunnen nog een beurtroulatie wachten en laat ik dus maar even zitten.

verder was de garage uitermate tevreden over de staat dus ik was weer gerustgesteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Dawn op 22-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dawn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:18:
[...]

Ik hoop zo dat de optie 'vergeten' is

nu is de Kinetic wel de meest kale uitvoering die je zou kunnen krijgen... of hij/zij wilde de optie gewoon niet. Persoonlijk houd ik van de CC (nu); het vergt alleen wel een aanpassing in de rijstijl, maar o zo relaxed.
Is ook een belg he, de uitrusting daar kan nogal anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb de nieuwe centercaps gisteren bij vstore.nl besteld; tevens een zonnebrilhouder 8)
Ben toch ook wel benieuwd hoe de nieuwe caps gaan staan omdat ik ook het logo mooier vind; anders blijven het de 'oude' caps; daar heb ik twee sets van. kwestie van de vier mooiste uitzoeken dan :D

[...]

230 ex is een nette prijs voor een set; gemiddeld zal je rond die koers kwijt zijn als je een set laat doen; je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het zelf te doen.
Corrosie afschuren, polijsten en aflakken; alleen wel arbeidsintensief.

de 17" maat vind ik persoonlijk prima; desalniettemin zie je de velgen niet veel (restyled of niet).

[...]

Ik hoop zo dat de optie 'vergeten' is in de advertentie

[...]

Zelfde als in mij V70n uit 2000 iig :)

[...]

Voor mijn V70 zegt de dealer elke 20k een beurt en op 60k een grote; etc.

Ik heb mijn auto met 250k even een 'tussencheck' laten doen om te weten waar ik bij 260k rekening mee moet gaan houden (auto heb ik nog geen 10k in bezit).
er zitten nog originele remschijven en blokken op, inclusief schokbrekers (allen uit 2000) dus de schijven en blokken worden in augustug (ong.) rondom vervangen; tevens gaan de labdasondes (beide) mee.
Schokbrekers kunnen nog een beurtroulatie wachten en laat ik dus maar even zitten.

verder was de garage uitermate tevreden over de staat dus ik was weer gerustgesteld.
Ik ga de winterset wel zelf aflakken. de 18'' R zomerset wil ik wel wegbrengen om opnieuw te laten coaten, maar eerst maar eens alle andere dingen :P Heb nog een investering te doen van een 800 a 1000 euro ivm chippen e.d.
Als ik nu al bij de vrouw aan kom dat de set velgen ook nog maar even gecoat gaat worden, dan slaap ik een paar dagen in het hok denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Doe mij deze maar :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DvnOTz556yEAr17tw7gJRuRG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heeft in ieder geval wel Thor's Hammers! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:49:
[...]

En het werkt nog steeds zo. 2016 XC90, precies dat. Alleen dan nu met extra knopjes om de afstand tot je voorligger te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Rofl ;(
Ziet er goed uit... Zullen we maar zeggen
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:37:
[...]

Ik ga de winterset wel zelf aflakken. de 18'' R zomerset wil ik wel wegbrengen om opnieuw te laten coaten, maar eerst maar eens alle andere dingen :P Heb nog een investering te doen van een 800 a 1000 euro ivm chippen e.d.
Als ik nu al bij de vrouw aan kom dat de set velgen ook nog maar even gecoat gaat worden, dan slaap ik een paar dagen in het hok denk ik :9
Mijn Cassiopeia's komen er als zomerset onder te liggen; de huidige Amalthea's gaan naar de winterset :)

Chippen ja? Ook leuk... (Kan) behoorlijk prijzig gaan worden. Wat wil je allemaal (laten) doen?

EDIT:

Terwijl ik wacht op m'n chromen wielmoeren zijn de hubcaps en zonnebril houder alvast binnengekomen van vatore.nl.
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik mooier vind:

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/TQivQw4w

Ideeën?

[ Voor 15% gewijzigd door Dawn op 23-04-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dawn schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:36:
[...]

Rofl ;(
Niet echt he :)
Dit waren nota bene iPads van Volvo in Beesd tijdens de sneak preview van de 90-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Onderhoud is over 5000 km, leasemaatschappij houdt t idd netjes bij. Nog even wat fotootjes om t topic op te leuken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4d6Umtl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p1YMP2fl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:36:
[...]

Rofl ;(

[...]

Mijn Cassiopeia's komen er als zomerset onder te liggen; de huidige Amalthea's gaan naar de winterset :)

Chippen ja? Ook leuk... (Kan) behoorlijk prijzig gaan worden. Wat wil je allemaal (laten) doen?

EDIT:

Terwijl ik wacht op m'n chromen wielmoeren zijn de hubcaps en zonnebril houder alvast binnengekomen van vatore.nl.
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik mooier vind:

[afbeelding]

Ideeën?
Deze week is de nieuwe intercooler van DO88.se binnengekomen. Begin mei gaat er een 3" downpipe op maat gemaakt worden en monteer ik de ECU spacer, en dan na mijn vakantie maar eens chippen en zien wat er uit valt te halen. :D

Ik zou btw die zwarte hubcaps doen, staat de velgen heel dik.

Waar heb je trouwens die chromen wielmoeren gekocht? Heb ook een setje nodig. Allen zijn netjes, op een paar na die vroeger slotmoeren waren. Die dingen roesten als een malle.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 23-04-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:49:
[...]

Is al bij de s80 in 1998 en later bij de v70n in sept 2000 ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Begin steeds meer afkeer van mijn Volvogarage te krijgen, dit is voor mij echt een reden om volgend jaar voor een ander merk auto te gaan kijken.

Ze komen afspraak na afspraak niet na, zit nog steeds op een telefoontje van drie weken geleden te wachten. Helaas moet ik voor onderhoud daar wel heen ivm leasemaatschappij.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

wagenveld schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:35:
[...]

Onderhoud is over 5000 km, leasemaatschappij houdt t idd netjes bij. Nog even wat fotootjes om t topic op te leuken :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Toffe bak!
R versie?

Velgen staan er goed onder :)
MartijnAbel schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:59:
[...]

Deze week is de nieuwe intercooler van DO88.se binnengekomen. Begin mei gaat er een 3" downpipe op maat gemaakt worden en monteer ik de ECU spacer, en dan na mijn vakantie maar eens chippen en zien wat er uit valt te halen. :D

Ik zou btw die zwarte hubcaps doen, staat de velgen heel dik.

Waar heb je trouwens die chromen wielmoeren gekocht? Heb ook een setje nodig. Allen zijn netjes, op een paar na die vroeger slotmoeren waren. Die dingen roesten als een malle.
Klinkt als een mooie upgrade idd! Benieuwd naar de testresultaten en klusserkzaamheden!

Beide hubcaps zijn zwart, maar er is een verschil met oud en nieuw. Het nieuwe logo heeft namelijk ook wel iets ondanks dat de kleur niet 100% overeen komt; dat doen de oude ook niet namelijk...

De wielmoeren heb ik besteld bij estate services; kosten nu €29.xx per set (van 10) ;)

[
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:38:
[...]

Is al bij de s80 in 1998 en later bij de v70n in sept 2000 ingevoerd.
Voor de 70 al in juli 2000 zelfs ;)
RZor schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:39:
Begin steeds meer afkeer van mijn Volvogarage te krijgen, dit is voor mij echt een reden om volgend jaar voor een ander merk auto te gaan kijken.

Ze komen afspraak na afspraak niet na, zit nog steeds op een telefoontje van drie weken geleden te wachten. Helaas moet ik voor onderhoud daar wel heen ivm leasemaatschappij.
Kan je daar niks mee bij de leasemaatschappij zodat je naar een andere garage kan?
message=46617491,noline]Reinier schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:58[/message]:
[...]

Niet echt he :)
Dit waren nota bene iPads van Volvo in Beesd tijdens de sneak preview van de 90-serie.
Probleem had ik ook op m'n iphone gezien, tevens in Chrome toen ze net op de site stonden... Beetje jammer, als de auto's maar niet zo aankomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Of aankaarten naar Volvo Nederland dat een dealer het heel slecht doet.
Je krijgt na een beurt, cq onderhoud toch ook een Survey in je mailbox?
Ik wel althans, en kan dan aangeven of de dealer het goed of slecht doet, wat verbetering mogelijk is.

Verschil is wel dat ik er privé zit en jij met lease

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 24-04-2016 10:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 22 ... 139 Laatste