Het leven is te kort om geduld te hebben!
Misschien de ramen en spiegels, maar alles om en op het stuur en de middenconsole is volgens mij anders.
Wel zie je op veel plekken FoMoCo terugkomen, dat zal ik niet ontkennen
[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2016 21:28 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Achja het is allemaal wat tegenwoordig....
Mijn knopjes van de ramen en spiegels zijn niet gesleten. Wel valt me op dat de R een stuk minder fel is dan de L als die geselecteerd is..
Ergste slijtagepunt in het interieur vind ik het aluminium..
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2016 21:55 ]
dat alu is geen slijtagepunt, dat is gewoon baggerkwaliteit helaas...GAIAjohan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:54:
De binnenspiegel. In ieder geval de automatisch dimmende is exact dezelfde Bedenk ik me nu..
Mijn knopjes van de ramen en spiegels zijn niet gesleten. Wel valt me op dat de R een stuk minder fel is dan de L als die geselecteerd is..
Ergste slijtagepunt in het interieur vind ik het aluminium..
Ik zit er aan te denken om het te laten wrappen in iets van carbon o.i.d.
Verwijderd
Dat werd al bij de 3xx en 4xx serie gedaan. En daarna eerste model S40/V40 was gewoon een Mitsubishi.
En Ford is toch niet gek, koopt een bedrijf met degelijkheid en veiligheid snufjes, dan ben je toch gek om die niet te vermengen in je eigen auto's. De laatste echte volvo is de S80/V70N geweest, die was productieklaar toen Ford het roer over nam. En dan nog, alsof merken vroeger alles zelf maakte, alles werd ingekocht. Volvo liet veel motoronderdelen bij Porsche ontwikkelen, waarom niet. Hun hebben op dat gebied veel betere kennis.
En een injectiesysteem ga je toch ook niet zelf ontwikkelen, die koop je gewoon bij Bosch in. Schokdempers ontwikkel je ook niet zelf, koop je bij Sachs in. Ruiten koop je bij Saint Gobain in en ga zo maar verder.
Vroeger werden auto's nog de woestijn ingestuurd voor een duurtest, of de windtunnel voor stroomlijning. Tegenwoordig gooi je wat waardes in de computer en je ziet een simulator. Zelfs botsproevingen hoeven ze niet eens meer te doen, gebeurt allemaal op de computer.
Vroeger deed je 8 jaar over de ontwikkeling van een model. Nu is alles hetzelfde, onderstel heb je paar keuzes en dan doen ze alleen wat aan het interieur en exterieur veranderen (zoals rubber op de deuren zoals de cactus) en klaar ben je.
Wat ook grappig is, als je in een vrachtwagen stapt uit de jaren 80/begin 90 heb je bijna hetzelfde dashboard en richtingaanwijzers en knoppen en schakelaars als in de Volvo 740/940. Dat was volvo zijn voordeel de vrachtwagen kwaliteit werd ook bij de autoproductie doorgevoerd.
Maar met de opkomst van watergedragen lak en proberen auto's goedkoper te maken om te produceren, daar is het echt niet beter mee geworden. En dat zie je zeker de laatste jaren.
Ik denk dat je veel problemen met de nieuwe series ook niet moet overdrijven, en dat veel komt omdat Volvo in de lease nu veel interessanter is.
Er komen mensen in Volvo's te rijden die nooit eerder Volvo reden. Mensen met een andere rijstijl (minder berekenend, meer plankgas op de linkerrijstrook), meer mensen die knallen met die hap maar de turbo niet laten afkoelen omdat de auto toch niet van hun is..
Dat zeggen veel mensen op Volvo Forum ook. Er rijden nu zoveel ex Duitser rijders in Volvo's dat ze ook meer afgetrapt lijken te worden, en er minder veilig met Volvo lijkt te geworden gereden.
Ford heeft verder de c30/s40/v50 een fantastisch sturend onderstel meegegeven, stukken beter dan de ondersteunende wollige Mitsubishi.
Volvo heeft het qua roest continu beter gedaan dan Mazda en Ford en ik denk dat van de auto's van die tijd die 'van Ford' waren dat je het beste de Volvo's en de Jaguar X-type kunt hebben..
Ik vind ook echt dat Volvo met de huidige line Up teveel de Premium markt wil pleasen, en te weinig de usability markt.
Er is geen echte reden om een Volvo te kopen, behalve dan het oog op veiligheid. En profil lijkt bv de V90 gewoon een Audi Avant... Schuine achterkant, lekker lifestyle.. (

Oranje sidemarkers voorop weg
Volgens mij hebben ze nu zelfs in de VS de knipperlichten in de remlichten geïntegreerd, zoals daar vrij standaard is, maar Volvo niet deed..
Zag laatst een US spec Audi Q5, die knipperlichten zijn echt niet duidelijker dan een EU spec..
[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2016 23:17 ]
Nieuwe XC90 ook, super vol met kei dikke elektronica. High, low speed, tig canbus netwerken. Hoe regelmatig dat ding niet over zijn toeren gaat als er een module in storing gaat. Na een update dat de een na andere sensor of module niet mee wilt en soms dagen de auto gewoon stil op de brug staat omdat ie nergens meer naar toe kan.
Dieseltje die binnen kwam met een ratelend blok. Iedere monteur dacht die is klaar, afgeschreven. Update van motor management en ding liep weer als een zonnetje.
En zo nog tig voorbeelden. Eerste PIH was ook meer een rijdende proef. Ze moesten wel mee en wat hebben voor die markt. Zelfde met de D2 die ze zelf ontwikkeld hebben en later de D4. Kwa vermogen en rijden dikke prima. Maar keerringen en afdichtingen die binnen no time lekken. Speling op van alles en nog wat.
En zo zijn lease bedrijven ook niet heilig hoor. Interieur filter mag niet vervangen worden, pas als de bestuurder klaagt over een stinkende auto. Zal geen namen noemen.
En natuurlijk de mooie verwachtingen van veel mensen en de druk op de monteurs, inefficiënt werken door allerlei zaken. Mensen die even tussen door kunnen. Geen of slechte levering vanuit magazijn, noem maar op. Terugroepacties waar geen spullen voor zijn. Stilzwijgend bij de beurt een slang vervangen omdat die kan klappen. Want ja, vooral niet kenbaar maken want dan schaad je de naam, ook van die o zo geweldige motor.
Nee Volvo, zeker laatste jaren.
Toen de D4 al rondreed in 2013 dacht ik, was de D2 nog dat PSA 1.6 blok.
De D2 vanaf 2015 is wel hun gekalmeerde D4 blok. 122pk uit een 2L diesel.
Je zou denken dat dat betrouwbaar moet zijn.. Weinig vermogen voor een relatief groot blok..
Ik heb de kaarten lokaal gedownload en vervolgens overgeplaatst op een usb.
De usb vervolgens in de usb poort van de auto gedaan. Maar vervolgens gebeurde er niks.
Wat doe ik fout
Werkt pas vanaf MY15, dus van wanneer is je auto?waterfles schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:11:
Heeft er iemand ervaring met het updaten van de navigatie kaarten van een v40?
De usb vervolgens in de usb poort van de auto gedaan. Maar vervolgens gebeurde er niks.
Wat doe ik fout
Bij de oudere MY's moet je met DVD's aan de slag.
Ik heb het 2016 model. Dus het zou moeten werken.fredkroket schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:14:
[...]
Werkt pas vanaf MY15, dus van wanneer is je auto?
Bij de oudere MY's moet je met DVD's aan de slag.
Je moet de auto wel aanzetten hewaterfles schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:11:
Wat doe ik fout
Ik heb zelf ergens in januari de update gedaan.. via het download tooltje de usb stick laten maken en toen inderdaad gewoon de stick in de auto stoppen. Hij herkende hem en vroeg of de update moest starten. Daarna duurde het meer dan een uur

Vind trouwens wel dat die kaarten achterblijven qua up-to-date zijn. Bij mij in de buurt zijn een aantal wegen paar jaar geleden vernieuwd (rotondes etc) en daar staan nog steeds de oude wegen in de kaarten.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Jammer dat dit niet is in te stellen, mijn laptoptas staat altijd op de passagiersstoel, en bij het uitstappen is het dan wel handig als de passagiersstoel zichzelf ook ontgrendelt. Maar als het niet kan houdt het op, ik kan er ook prima mee levenJ0YR1D3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:23:
Volgens mij worden er hier 2 verschillende scenarios door elkaar gehaald
1) Auto staat op slot, Albantar's optie is geldig. Je kunt kiezen in Sensus wat je wilt, 1 deur open met 1 klik, alle deuren wanneer je nog een keer ontgrendelen drukt
2) Je hebt gereden met de auto, je stapt uit en doet de bestuurdersdeur open. Vervolgens zijn alle andere deuren dicht. Er zijn 2 mogelijkheden; 1) je drukt op het knopje ontgrendel portieren in de bestuurdersdeur wanneer je uit stapt; of 2) je zet uit dat alle deuren op slot gaan (anti car-jacking) in Sensus wanneer je gaat rijden. Andere opties zijn er niet, puntEn probeer dat vooral niet te vragen op het Volvo forum...
Waar kun je ergens zien of dat er een kaart update voor je v40 beschikbaar is?waterfles schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:11:
Wat doe ik fout
BlaBlaBla
De nieuwe S90/V90 zijn juist die ideale wagen voor consumenten op de mensen die anders een 520d of A6 2.0 TDI rijden/leasen. Zeer ruim, goed afgewerkt, vrij veel standaard (vooral aan ACC en andere snufjes) voor een iets lagere prijs dan de Duitsers. Niet verkrijgbaar met een potente V6, V8 of R6, maar dat is irrelevant voor de 2l diesel markt die zo populair is hier (en eigenlijk ook heel west-europa).GAIAjohan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:08:
Ik vind ook echt dat Volvo met de huidige line Up teveel de Premium markt wil pleasen, en te weinig de usability markt.
Er is geen echte reden om een Volvo te kopen, behalve dan het oog op veiligheid. En profil lijkt bv de V90 gewoon een Audi Avant... Schuine achterkant, lekker lifestyle.. ()
Oranje sidemarkers voorop weg
En de aflopende achterkant van de V90 lijkt misschien erg lifestyle gericht, maar in het echt gaat er amper laadruimte verloren. Terwijl ze ruimer zijn dan een A6 of 5 serie, doordat het een grote wagen is met dwarse motor voorin.
Weinig vermogen uit een groot blok wat een afgezwakte variant is met een turbo minder is niet per se betrouwbaarder daardoor. Design besparingen (of fouten) kunnen gewoon in beide motoren zitten. Daarnaast heb je dat kleinere blokken over het algemeen harder bereden worden in minder dan ideale situaties. Denk aan 's ochtends met koude motor de snelweg op trekken. Dan wordt de minder krachtige motor vaak voller belast. En afhankelijk of er op bepaalde onderdelen bespaard is ten opzichte van de grotere kan dat leiden tot snellere slijtage of falen.GAIAjohan schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:22:
De D4 is eerder ontwikkeld dan hun D2 hoor.
Toen de D4 al rondreed in 2013 dacht ik, was de D2 nog dat PSA 1.6 blok.
De D2 vanaf 2015 is wel hun gekalmeerde D4 blok. 122pk uit een 2L diesel.
Je zou denken dat dat betrouwbaar moet zijn.. Weinig vermogen voor een relatief groot blok..
Maar juist wat je zegt, het is een optie voor de A6.. Leuk, een eenheidsworst erbij. Juist de V70 werd gekozen vanwege de specifieke designelementen.. Een 'eigen' publiek. Unique selling points.
Daarnaast lukte het Volvo altijd om qua prijsstelling tusssen VW en Audi te gaan zitten, maar zou niemand je er raar op aankijken om een Volvo te rijden. Niemand zou denken bij het inhuren van iemand die een Volvo rijdt: 'Hmm, die verdient teveel, die rijdt zo'n dikke bak!'. Terwijl je als je met een BMW/Audi/Mercedes voor komt rijden klanten dat wel denken. (Ja de Nederlandse mentaliteit).
Op het Volvoforum stond ook een prachtige advertentie over de Volvo740, hoe die de Audi 100 Avant achter zich liet; Doordat de Volvo 740 tenminste de echte estate vorm had, kon er veel meer in. (Achter de Audi hingen 2 Samsonites aan de trekhaak )
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mja naar juist dit antwoord laat zien dat daar wel een gat in de markt is..Mx. Alba schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:33:
Als je een grote kofferbak wil dan moet je een 960 nemen.
Net zoals er bijna geen opvallende 3 deurs Hatches/coupés zijn zoals een c30, Mégane coupe, of een Scirocco..
Nu verkopen die in Nederland grijze muis land sowieso slecht..
Die 15l die het scheelt is echt bijna niet te merken IRLGAIAjohan schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:23:
De kofferruimte van een V90 is kleiner dan een V70.
Dat klopt, die van een V60 is amper groter dan een Golf. Als je echter ziet hoeveel V60,V40 er rond rijdt, dan is dat blijkbaar toch niet zo een heel groot probleem voor de klanten.Daarnaast heeft Volvo in eigenlijk elke klasse tegenwoordig kleine kofferbakken tov de concurrentie.. Tegen een Skoda Superb gaan ze nooit winnen.
En tegen een Superb of Passat zullen ze niet snel winnen, al betwijfel ik of die extra liters boven de 560l nu veel man over de streep trekt om voor (bv) een Superb te gaan. Daarin spelen andere elementen vaak een veel grotere rol.
Mensen die echt veel ruimte nodig hebben zullen dan weer eerder een Touran nemen, bij die 740+l is een Superb niks bij. Laat staan de praktische kant.
De V70 wordt/werd vooral gekozen voor de praktische kant + het was een Volvo. Ik denk dat het grootste deel die niet kocht omdat het vierkante design net zo mooi is. Het 'eigen' publiek dat daarvoor kiest is nooit echt groot en dus niet echt ideaal als je een hoop auto's wilt verkopen en geld wilt verdienen.Maar juist wat je zegt, het is een optie voor de A6.. Leuk, een eenheidsworst erbij. Juist de V70 werd gekozen vanwege de specifieke designelementen.. Een 'eigen' publiek. Unique selling points.
Dat doen ze nu nog altijd (Passat < S/V90 < A6) en dat is dan ook voor sommigen een sterk punt tegenover de Duitsers, echter is dat ook een nadeel voor sommigen wat misschien goed gemaakt wordt door de prijs.Daarnaast lukte het Volvo altijd om qua prijsstelling tusssen VW en Audi te gaan zitten, maar zou niemand je er raar op aankijken om een Volvo te rijden. Niemand zou denken bij het inhuren van iemand die een Volvo rijdt: 'Hmm, die verdient teveel, die rijdt zo'n dikke bak!'. Terwijl je als je met een BMW/Audi/Mercedes voor komt rijden klanten dat wel denken. (Ja de Nederlandse mentaliteit).
Dat is dan ook een tijdperk waar grote SUV's en MPV's nog niet zo populair waren als nu. Voor een echt ruime en praktische wagen heb je veel meer keuze. Ik denk dat de keuze bij Volvo tussen een echt grote V90 of een die in lijn van de concurrentie ligt, niet op 1 dag gemaakt zal zijn geweest.Op het Volvoforum stond ook een prachtige advertentie over de Volvo740, hoe die de Audi 100 Avant achter zich liet; Doordat de Volvo 740 tenminste de echte estate vorm had, kon er veel meer in. (Achter de Audi hingen 2 Samsonites aan de trekhaak )
Hoewel het jammer zal zijn voor de vierkante Volvo estate liefhebber, heeft Volvo imho wel de juiste keuzes gemaakt op vlak van de V90.
Als het goed is gaan er volgend jaar een C40 en een XC40 komen, beide uiteraard gebaseerd op de V40.GAIAjohan schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:58:
[...]
Mja naar juist dit antwoord laat zien dat daar wel een gat in de markt is..
Net zoals er bijna geen opvallende 3 deurs Hatches/coupés zijn zoals een c30, Mégane coupe, of een Scirocco..
Nu verkopen die in Nederland grijze muis land sowieso slecht..
En inderdaad, er is best ruimte voor een V80 bijvoorbeeld. Een V70 met een praktische kofferbak zoals bijvoorbeeld de 850 die nog had. Zou zelfs een 850 tribute kunnen zijn want dat is toch een ironisch Volvo-model...
[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 10-04-2016 14:22 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
ironisch of iconisch?Mx. Alba schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:20:
[...]
Als het goed is gaan er volgend jaar een C40 en een XC40 komen, beide uiteraard gebaseerd op de V40.
En inderdaad, er is best ruimte voor een V80 bijvoorbeeld. Een V70 met een praktische kofferbak zoals bijvoorbeeld de 850 die nog had. Zou zelfs een 850 tribute kunnen zijn want dat is toch een ironisch Volvo-model...
Haha ja dat weet ik.KabalA! schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:37:
[...]
Je moet de auto wel aanzetten he![]()
Ik heb zelf ergens in januari de update gedaan.. via het download tooltje de usb stick laten maken en toen inderdaad gewoon de stick in de auto stoppen. Hij herkende hem en vroeg of de update moest starten. Daarna duurde het meer dan een uur, maar toen waren inderdaad de kaarten 'up-to-date'.
Vind trouwens wel dat die kaarten achterblijven qua up-to-date zijn. Bij mij in de buurt zijn een aantal wegen paar jaar geleden vernieuwd (rotondes etc) en daar staan nog steeds de oude wegen in de kaarten.
Het is inmiddels gelukt.
Ik had een map met daarin de bestanden.
Ik heb nu de bestanden uit de map gehaald. Dat werkte gelukkig
Op de support website van volvo.Strider schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:27:
[...]
Jammer dat dit niet is in te stellen, mijn laptoptas staat altijd op de passagiersstoel, en bij het uitstappen is het dan wel handig als de passagiersstoel zichzelf ook ontgrendelt. Maar als het niet kan houdt het op, ik kan er ook prima mee leven
[...]
Waar kun je ergens zien of dat er een kaart update voor je v40 beschikbaar is?
http://www.volvocars.com/nl/service/uw-volvo/support
Verder zitten er inderdaad nogal wat gaten in de Volvo line-up vergeleken met o.a. de duitse merken, geen crossovers, geen kleine station, geen kleine coupés of cabrio's, geen coupé-SUV's (die niemand mist
Als ik een wasmachine achterin een V70 leg doe ik de klep dicht en kunnen we rijden. Bij een V60/90 of iets van Audi kunnen we via de dealer omdat de ruit er uit ligt. Op papier is 15L niet heel veel, in de praktijk zijn het voornamelijk de onhandige vormen en wielkasten die roet in het eten gooien.AndRo555 schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:16:
[...]
Die 15l die het scheelt is echt bijna niet te merken IRL
[...]
Dat klopt, die van een V60 is amper groter dan een Golf. Als je echter ziet hoeveel V60,V40 er rond rijdt, dan is dat blijkbaar toch niet zo een heel groot probleem voor de klanten.
En tegen een Superb of Passat zullen ze niet snel winnen, al betwijfel ik of die extra liters boven de 560l nu veel man over de streep trekt om voor (bv) een Superb te gaan. Daarin spelen andere elementen vaak een veel grotere rol.
Mensen die echt veel ruimte nodig hebben zullen dan weer eerder een Touran nemen, bij die 740+l is een Superb niks bij. Laat staan de praktische kant.
Verwijderd
Ik pak ook behoorlijk snel een aanhanger voor grotere vrachten, heb er toch eentje achter het huis staan. Desalniettemin kreeg mijn V70 toch behoorlijk snel het stigma 'verhuiswagen' binnen de kennissenkring, heb in de afgelopen drie jaar dus ook al behoorlijk wat verhuizingen meegemaaktBigs schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:50:
De bagageruimte van de V60 is qua volume gelijk aan die van de V50 maar in werkelijkheid is hij zelfs nog wat onpraktischer door de aflopende daklijn. Ik heb een V60 gekocht voor de ruimte in het interieur tov het C segment (scheelt maar 10cm maar het voelt echt een klasse groter) en om makkelijk een kinderwagen achterin te kunnen gooien tov een sedan. Voor vakanties of een indidentele koelkast grijp ik naar een dakkoffer of aanhanger. Heb geen behoefte om voor die paar keer per jaar de rest van het jaar met een nóg grotere auto rond te rijden
Gisteren even mijn eettafelstoelen (4 stuks) vervoerd. Hop: gewoon overdwars achterin de V90 zonder de achterbank neer te hoeven klappen
Ook nog even een minimeet gehad... In mijn vriendengroep zijn we nu met drie personen die een 'Dark Olive Pearl' Volvo 9-serie rijden

vlnr:
- '96 940 Estate 2.3 turbo (met nu ~200pk), benzine, 489.000km
- '97 V90 3.0 (204pk), LPG, 456.000km (de mijne
- '97 940 Estate 2.3 LPT (135pk), LPG, 390.000km
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het was niet op de snelweg, maar ergens op het platteland. Kan best wat zand oid op de weg gelegen hebben. En ik denk dat hij een automaat had die terugschakelde, dus dat van die 5 klopt wellicht ook niet helemaal...MartijnAbel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:25:
[...]
Had ie slicks onder de auto toen het met bakken uit de lucht kwam? Voorwielen die doorslaan bij 80 in zijn 5 lijkt me nogal stug
Uhm juist iets als die keeringen etc. is iets dat je gewoon koopt op een spec met een MTBF, dus dan heb je te veel bezuinigd in de specificatie of een leverancier die niet conform specificatie levert. In geval 1 heb je zelf schuld, in geval 2 heb je als het goed is een contract met een clausule hierover waardoor die leverancier voor de kosten gaat opdraaien.Joopieboy schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:01:
Mwow daar heb je werk een punt hoor, maar praat maar eens met een echte Volvo monteur, dan krijg je verhalen te horen waar je niet echt vrolijk van wordt.
Nieuwe XC90 ook, super vol met kei dikke elektronica. High, low speed, tig canbus netwerken. Hoe regelmatig dat ding niet over zijn toeren gaat als er een module in storing gaat. Na een update dat de een na andere sensor of module niet mee wilt en soms dagen de auto gewoon stil op de brug staat omdat ie nergens meer naar toe kan.
Dieseltje die binnen kwam met een ratelend blok. Iedere monteur dacht die is klaar, afgeschreven. Update van motor management en ding liep weer als een zonnetje.
En zo nog tig voorbeelden. Eerste PIH was ook meer een rijdende proef. Ze moesten wel mee en wat hebben voor die markt. Zelfde met de D2 die ze zelf ontwikkeld hebben en later de D4. Kwa vermogen en rijden dikke prima. Maar keerringen en afdichtingen die binnen no time lekken. Speling op van alles en nog wat.
En zo zijn lease bedrijven ook niet heilig hoor. Interieur filter mag niet vervangen worden, pas als de bestuurder klaagt over een stinkende auto. Zal geen namen noemen.
En natuurlijk de mooie verwachtingen van veel mensen en de druk op de monteurs, inefficiënt werken door allerlei zaken. Mensen die even tussen door kunnen. Geen of slechte levering vanuit magazijn, noem maar op. Terugroepacties waar geen spullen voor zijn. Stilzwijgend bij de beurt een slang vervangen omdat die kan klappen. Want ja, vooral niet kenbaar maken want dan schaad je de naam, ook van die o zo geweldige motor.
Nee Volvo, zeker laatste jaren.
In de tijd dat ik voor Philips werkte was de Philips 3610 de meest populaire cd-brander. Alles bij elkaar, Philips branded en OEMs die eigenlijk ook gewoon Philips 3610s waren, zijn er daar miljoenen van verkocht wereldwijd; het was een van de eerste betaalbare cd-branders. Als je in die tijd fora afstruinde, zou je de indruk krijgen dat het de allerslechtste brander ooit was want overal werd er wel over geklaagd. Over andere merken branders zag je veel minder geklaag. Maar dat kwam gewoon omdat die andere merken ook veel minder verkocht werden. De klagers hoor je natuurlijk altijd - de mensen die tevreden zijn hoor je niet. En juist omdat er zo belachelijk veel meer van die Philips branders verkocht werden dan andere merken, hoorde je daarom daarover ook de meeste klachten.
[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 11-04-2016 09:40 ]

Verwijderd
Kreeg m niet verkocht haha. Heb ook een 740 station van 1986 met 330.000 en mishandelde motor door vorige eigenaar in zweden.
Dus de motor en hoop andere onderdeln zijn donor geworden voor mn station en de rest afgevoerd.
Stations daarentegen zijn zo weg, oldtimer of niet. Ideaal belastingtarief, precies 1350kg.
Eerst komt de XC40 daarna een V en een S40, hierna zal een C40 komen zijn de speculaties. Ze komen allemaal op het nieuwe platform te staan die in Gent gebouwd zullen worden.Mx. Alba schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:20:
[...]
Als het goed is gaan er volgend jaar een C40 en een XC40 komen, beide uiteraard gebaseerd op de V40.
Bij mij zat mn wiel los, merkte ik vooral bij vol gas en remmen. Bleek vuil tussen wiel en ding-waar-je-wiel-op-zet te zitten waardoor er ruimte tussen zat en wiel zich los werkte tijdens het rijden. 3 van de 5 bouten waren met de hand los te draaien.Red devil schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:26:
Hier na de winter - naar zomerbanden wissel een trilling in het stuur bij remmen (S40 uit 2004). Volgens garage zou het alleen aan remschijven kunnen liggen maar ik vind het erg opvallen dat het probleem zich na een bandenwissel manifesteert. Iemand anders andere alternatieven?
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2016 11:59 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Thanks, even checken dan. Heb je nog vuil weg moeten halen? Of was stevig aandraaien voldoende.Gamebuster schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:58:
[...]
Bij mij zat mn wiel los, merkte ik vooral bij vol gas en remmen. Bleek vuil tussen wiel en ding-waar-je-wiel-op-zet te zitten waardoor er ruimte tussen zat en wiel zich los werkte tijdens het rijden. 3 van de 5 bouten waren met de hand los te draaien.
Bij de garage hebben ze alle wielen eraf gehaald, schoongemaakt en weer opgehangen. Garage gaf wel aan dat ze het nog nooit eerder hebben meegemaakt, dus ik verwacht niet dat bij jou hetzelfde probleem is.Red devil schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:01:
[...]
Thanks, even checken dan. Heb je nog vuil weg moeten halen? Of was stevig aandraaien voldoende.
Het langere verhaal is dat eerst m'n wiel los zat, ik de ANWB belde en ze 'm weer vast zette. "Ja, garage vergeet ze wel vaker vast te draaien" was ANWB's reactie. Paar dagen later weer los. Ik langs een andere garage, die draait 'm weer vast. Ik zeg dat de ANWB dit ook al gedaan had. "Vreemd" zeiden ze. Paar dagen later wéér. Ik terug naar de originele garage met m'n verhaal en daar hebben ze na een half uur puzzelen uitgevonden waar het probleem zat.
Was een Volvo S80 uit 2001
[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2016 12:04 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De as?Gamebuster schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:58:
[...]
Bleek vuil tussen wiel en ding-waar-je-wiel-op-zet te zitten
Wikipedia: Volvo V70Ultimately production of the V70 Plug-in Hybrid did not commence and the model was never commercially available
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Edit: lijkt me sterk. Sowieso is het verschil met een V70 wel erg groot.
[ Voor 39% gewijzigd door Reinier op 12-04-2016 16:26 ]
Ze bestonden... In het geruchtencircuitReinier schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:24:
Was het geen XC60 PIH? Daar waren er toch wel een paar van?
Edit: lijkt me sterk. Sowieso is het verschil met een V70 wel erg groot.
Een ondergemotoriseerde V70 die rustig rijdt met weinig toeren kan vast ook wel heel stil zijn. De enige hybride volvo's zijn de V60 en de XC90 T8. Binnenkort ook de S90 en V90 T8.
[ Voor 11% gewijzigd door BeefHazard op 12-04-2016 17:04 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Echt waardeloos. Flitsmeister wat nu niet automatisch opstart enzo.
Van het weekend, maar eens even rustig naar kijken ipv tijdens het rijden.
De telefoon weggooien uit het BT-menu van de auto, en de auto weggooien uit het BT-menu van de telefoon zodat beide elkaar compleet vergeten zijn, dan de verbinding weer opnieuw opzetten?waterfles schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:14:
Na de update van navigatie, kan ik via bluetooth niet meer connecten met mijn telefoon. Zowel vanuit de auto, als de telefoon niet.
Echt waardeloos. Flitsmeister wat nu niet automatisch opstart enzo.
Van het weekend, maar eens even rustig naar kijken ipv tijdens het rijden.
Heb ik geprobeerd.Mx. Alba schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:50:
[...]
De telefoon weggooien uit het BT-menu van de auto, en de auto weggooien uit het BT-menu van de telefoon zodat beide elkaar compleet vergeten zijn, dan de verbinding weer opnieuw opzetten?
Won't work
Daar lijkt het wel op (mede als ik naar de huidige kleuropties kijk)PdeBie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:38:
Iemand een idee welke kleur dit is?
[afbeelding]
Ik vermoed Osmium Grey, maar twijfel.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ziet er wel heel chique uit zeg... Even googlen naar "real life" foto's. Zal je zien dat het dan vuilniszakkengrijs isDawn schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:24:
[...]
Daar lijkt het wel op (mede als ik naar de huidige kleuropties kijk)
Verwijderd
Dat is meestal het nadeel, op het moment dat de auto eenmaal in een doorzonwoonwijk staat verliest hij al de helft van zijn charmePdeBie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:30:
[...]
Ziet er wel heel chique uit zeg... Even googlen naar "real life" foto's. Zal je zien dat het dan vuilniszakkengrijs is
Sluit alle vensters en herstart uw auto...
Vind ik persoonlijk wel meevallen; mooi donker grijs als je het mij vraagt.PdeBie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:30:
[...]
Ziet er wel heel chique uit zeg... Even googlen naar "real life" foto's. Zal je zien dat het dan vuilniszakkengrijs is
niet a la KOMO vuilniszakgrijs
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Maar ja, ieder z'n smaak natuurlijk
laatst ook een mat zwarte gezien (V40... natuurlijk)
Mx. Alba schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:45:
Nee, mat is het niet, maar een of andere lichtgrijze niet-metallic kleur. Inderdaad, ieder z'n smaak. Maar soms vraag ik me toch echt af hoe mensen tot bepaalde keuzes kunnen komen...

True story.

Denk dat ik eens op onderzoek ga waar ik deze ergens kan kopen
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 13-04-2016 17:21 ]
http://www.amasstec.com.tw/92913.htm
Kwaliteit lijkt wel effing laag..

Prijs schijnt zo'n €30 te moeten zijn..

De velgen worden, i.t.t. het origineel, een enkele kleur gecoat (Zwart, hoogglans).
Als het een beetje meezit eind volgende week weer terug. Ben benieuwd.
Ze gaan dienen als Zomerset; m'n huidige Amalthea's worden omgezet naar de winterbanden
Originelen zien er zo uit:

Die foto is al wat ouder dus je moet strikt genomen niet naar de huidige kleuropties kijken.Dawn schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:24:
[...]
Daar lijkt het wel op (mede als ik naar de huidige kleuropties kijk)
Toch gok ik Osmium Grey
Scratch that: ik denk Biarritz Blue. Een oude kleur: http://www.eurocarnews.co...-view/gallery-detail.html
[ Voor 21% gewijzigd door Reinier op 14-04-2016 12:55 ]
Daar heb ik mijn OZ Ultraleggera ook laten doen. Top vent is dat!Dawn schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:30:
Gisteren m'n aangekochte Cassiopeia velgen naar de coater in Uden (Wheelcare) gebracht om ze weer mooi te maken.

Fantastische kleur. Bronzig (?) grijs met een hele diepe glans. Doe mij die maar op een nieuwe V90.
een blauw...? dat had ik niet verwacht...Reinier schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:46:
[...]
Die foto is al wat ouder dus je moet strikt genomen niet naar de huidige kleuropties kijken.
Toch gok ik Osmium Grey
Scratch that: ik denk Biarritz Blue. Een oude kleur: http://www.eurocarnews.co...-view/gallery-detail.html

Los daarvan: bij de introductie in 2012 zag je Biarritz Blue op zo ongeveer alle officiële foto's

(google search result)
EDIT: wel een mooie kleur
[ Voor 24% gewijzigd door Dawn op 14-04-2016 13:47 ]
Alleen nu niet meer te krijgen.
Dat is dan weer Power Blue. Confusion much?PdeBie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:52:
Lijkt wel een beetje op het nieuwe Mussel Blue Metallic:
[afbeelding]
Mussesl Blue:

[ Voor 15% gewijzigd door Reinier op 14-04-2016 14:08 ]
* PdeBie vindt Rebel Blue ook nog steeds heel gaaf
[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 14-04-2016 14:22 ]
Klopt op zich, alleen Mussel Blue bestaat niet op de S60Mx. Alba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:18:
Het vervelende is dat van dat soort kleuren ook heel erg afhankelijk zijn van de lichtinval en van de kwaliteit van de foto waardoor ze allemaal het zelfde zouden kunnen zijn.
En dat is niet hetzelfde als Polestar-blauw. Rebel Blue bestaat ook niet meer... Bursting Blue is ook fraai maar niet meer "smurf".PdeBie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:21:
* PdeBie vindt Rebel Blue ook nog steeds heel gaaf

Eerste keer dat ik zoiets zag rijden. Eens wat anders dan het standaard grijs of blauw.
Dat is toch bijna niet te zien zo....Reinier schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:20:
13 reacties terug zie je mijn Vibrant Copper motorkap
Zelf vind ik het gewoon oranje.
Ik begreep dat de kritische onderdelen op de high speed can bus zitten en de creature comfort dingen op de low speed.
Die laatste zou ik graag kunnen monitoren, maar ik krijg helaas helemaal niks te zien.
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? moet ik nog bepaalde settings doen voordat ik de raw messages kan zien?
Ik dacht begrepen te hebben dat het sturen van
atsp0 atma
genoeg moest zijn om de dongle automatisch te laten connecten met de auto en vervolgens alle messages die voorbij komen op de seriele poort aan te bieden.
Het gaat hier om een 2007 v50
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Hoe ga je aan die software pakketten komen dan?scorpion303 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:00:
Weet iemand of het mogelijk is om met een Volvo Vida Dice zelf een software update uit te voeren en daarbij ook direct de van de boordcomputer weer terug te zetten op Engels? Het betreft een V60 uit 2012. Ik zou dit bij de dealer kunnen laten uitvoeren, maar zelf een Dice aanschaffen is wellicht goedkoper en zeker een stuk leuker!
In de 2014D versie (laatse die je zelf kan draaien) zitten, zover ik weet, geen extra software pakketten voor taal e.d. bestaande settings kun je aanpassen; maar software is niet beschikbaar.scorpion303 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:00:
Weet iemand of het mogelijk is om met een Volvo Vida Dice zelf een software update uit te voeren en daarbij ook direct de van de boordcomputer weer terug te zetten op Engels? Het betreft een V60 uit 2012. Ik zou dit bij de dealer kunnen laten uitvoeren, maar zelf een Dice aanschaffen is wellicht goedkoper en zeker een stuk leuker!
Qua taal kan ik me vergissen als deze standaard zit ingeladen iig...