Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké, styling kit en spoiler eruit. D4 erin. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

Reinier

\o/

Mooi!
Die spoiler kun je altijd nog aan sinterklaas vragen, de D4 niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zag trouwens vandaag een V70 D2 rijden. Dat snap ik dus echt niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker rijdt. Zelfs de V70 2.5T van mijn ouders is een vrij logge bak...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zag ik ook toevalig vandaag. Snap het niet, vond een S60 D2 al ondergemotoriseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

een V70 2.5T rijdt opzich best prima moet ik zeggen, natuurlijk is een T5 of een R beter...

een D2 is echt helemaal niks, komt amper van z'n plek af maar zal best een prima cruiser zijn als het eenmaal onderweg is...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:09:
Ik zag trouwens vandaag een V70 D2 rijden. Dat snap ik dus echt niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker rijdt....
Gevalletje Volvo willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En tja, ook zonder die exterior styling ziet de V40 CC er gewoon goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HZhfCNAX0sByM6wp38uPmLSo/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84WxYuu7lsy4jPOlmUe8vdPh/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S6FYIOdFh3jPdCRDGYxcGsa0/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I1v54qdVPTU7nWcJMdbNaMd5/full.png

Ik had sowieso al gepland om die exterior styling te laten vallen als het qua prijs net niet zou gaan, maar ik raakte toch aan het twijfelen... Dankzij de commentaren hier weer terug naar mijn initiële gedachte dus. :)

Die velgen vind ik ook super mooi, trouwens. Zijn niet te krijgen bij de gewone V40 (niet Cross Country) - alle velgen die daarbij leverbaar zijn vind ik lang niet zo mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik zie trouwens wel de nieuwe koplampen in de configurator.
Die wielen zijn jammer genoeg te groot voor de gewone V40. Heb er een paar jaar terug nog naar geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:21:
Ik mis een beetje de 960 met automaat, en rij wel een V70N met automaat maar dat is toch net wat anders. Dus ben weer op zoek naar een 9 serie. Moet wel een 940 zijn, wil namelijk een redblock. Maar wel met de luxe en de automaat uit de 960 serie, dus ben ik beperkt tot de turbo reeks.

Nu heb ik ooit een 940SE gehad met de B200FT met 155pk, maar dat was een sedan en ik wil alleen nog een station. Heb momenteel een 740 station van 1986 met handbak, maar mis een beetje de automaat en de luxe van de SE en 960 uit de jaren 90.

Nu is mijn oog, of beide ogen, op een mooie Volvo 940 Turbo van 1997 gevallen en die ga ik binnenkort importeren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice. Ben benieuwd waarom je die wil importeren. Lage kilometerstand?
Je zou zeggen die zijn hier ook met bosjes te vinden daarvoor hoef je niet naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:25:
Ik zie trouwens wel de nieuwe koplampen in de configurator.
Die wielen zijn jammer genoeg te groot voor de gewone V40. Heb er een paar jaar terug nog naar geïnformeerd.
Te groot? Er gaan 250/50/17 banden op als ik het me goed herinner. Inderdaad groter dan de 205/50/17 die ik nu op mijn C30 heb maar ik dacht dat 250 dan wel standaard zou zijn voor de V40. Kennelijk dus alleen voor de Cross Country?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:21:
een V70 2.5T rijdt opzich best prima moet ik zeggen, natuurlijk is een T5 of een R beter...

een D2 is echt helemaal niks, komt amper van z'n plek af maar zal best een prima cruiser zijn als het eenmaal onderweg is...
Toen ik op zoek was naar een V70 heb ik ook proefritten gemaakt in de 140pk en 170pk 2.4 modellen. (non-turbo dus) Het is niets spannends maar op zich rijdt het prima en comfortabel; ik kan me daarom goed voorstellen dat een 2.5t niet onder de maat is voor een V70.

Maar een 115pk/270Nm diesel voor zo'n auto is wel heel zuinig. (zoals je zegt zal het prima rijden als het eenmaal in beweging is)

Ik ben benieuwd hoe de D4 straks rijdt in de nieuwe V70 van pa, ik denk dat het met 180pk/400Nm een heel fijne auto is. Ik moet zeggen dat ik zijn huidige VW Passat 2.0 Bluesjoemel al een prima auto vind voor dagelijks gebruik, het is alles behalve spannend maar gewoon een comfortabel blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Denk niet dat je met een D4 hoeft te klagen wat dat betreft :)

Zelf doe ik het met een V70 T5 en die reageerd soms nogal wat nerveus op een lage snelheid en korte stukjes met veel snelheidswisseling (file e.d.), gezegd hebbende, zo is alles ook afgesteld. Sportief. I.t.t. tot de 2.4 die m'n pa in z'n S60 heeft liggen is zijn S60 wel meer gericht op comfort.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:41:
[...]
Maar een 115pk/270Nm diesel voor zo'n auto is wel heel zuinig. (zoals je zegt zal het prima rijden als het eenmaal in beweging is)
De nieuwe D4 ontloopt de nieuwe D2 weinig qua zuinigheid, maar dan heb je wel iets over mocht het nodig zijn. Alleen de aanschaf is natuurlijk een ander verhaal. Begrijp wel dat mensen een D2 nemen wanneer je veel km's maakt en niet zoveel geeft om als eerste weg te zijn bij het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wij hebben een V70n 2.4T. Die rijdt relaxter dan een T5 die een veel onrustigere koppelkromme heeft.En het is echt geen slome auto, ondanks het gewicht. Benzineverbruik is dan niet echt ideaal, maar dat ligt deels aan de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

loeberce schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:29:
Wij hebben een V70n 2.4T. Die rijdt relaxter dan een T5 die een veel onrustigere koppelkromme heeft.En het is echt geen slome auto, ondanks het gewicht. Benzineverbruik is dan niet echt ideaal, maar dat ligt deels aan de bestuurder.
dit kan ik idd bevestigen :)
opzich valt het qua koppel wel mee als je in een keer door kan rijden met optrekken, maar bij een start-stop routine is het minder.

Qua benzineverbruik zit in Gem. op 9.7L/100KM
V70n T5 BJ2000 MY01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:39:
[...]

Te groot? Er gaan 250/50/17 banden op als ik het me goed herinner. Inderdaad groter dan de 205/50/17 die ik nu op mijn C30 heb maar ik dacht dat 250 dan wel standaard zou zijn voor de V40. Kennelijk dus alleen voor de Cross Country?
250 is wel erg breed voor een normale C segment auto hoor. Ik heb de V40 optielijst niet bij de hand maar volgens mij is 205 daar nog steeds standaard en moet je al vrij uitzonderlijke wielen uitzoeken om boven de 235 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:51:
[...]

opzich valt het qua koppel wel mee als je in een keer door kan rijden met optrekken, maar bij een start-stop routine is het minder.

V70n T5 BJ2000 MY01
Zijn dat van jullie automaten of handbakken? Wat ik merk, heb namelijk een XC70N turbo proef gereden laatst als inruil op onze V70n waar ik weer van af heb gezien. Het zit helemaal niet in de motor dat probleem maar in de automaat. Die maken het een onrustige ervaring. Die zijn op sport stand geconfigureerd, en al trap je de kickdown niet in, wat ik amper doe in stadsverkeer, toch blijft die de toeren ingaan en pas heel laat schakelt die omhoog. Merk je ook in de bergen, blijft die heel lang doorgaan, al lang geen power meer en dan schakelt die heel laat door, bij inhaal manouvres hetzelfde euvel.

Mijn ex 960 (zelfde fabrikant van de versnellingsbak, japans Aisin) heeft dat euvel totaal niet, die heeft een Economy stand, ondanks de benaming en je eigenlijk in sport denkt te willen rijden, is die in die stand veel vlotter en soepeler in het verkeer.

Is helaas een kostenbesparing geweest om die fysieke knoppen voor de Economy/Sport stand eraf te laten.

Maar als het handbakken zijn dan heb ik niks geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
Ik heb een automaat, maar dus de 200 pk turbo, niet de 250 pk. De 2.4T is meer op cruisen afgesteld dan op acceleratie en rijdt dus heerlijk als automaat. Inhalen op een 80 km/h weg is zo gepiept dankzij kickdown. En in de stad of file geen centje pijn.

Alleen de 1e kilometer bij koud weer is wat bonkig, omdat de automaat dan op temperatuur moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

mijn T5 heeft een automaatbak, AW5 AUT (geen geartronic, ondanks dat de RDW vind van wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigs schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:51:
[...]

250 is wel erg breed voor een normale C segment auto hoor. Ik heb de V40 optielijst niet bij de hand maar volgens mij is 205 daar nog steeds standaard en moet je al vrij uitzonderlijke wielen uitzoeken om boven de 235 te komen.
Het kan natuurlijk ook een typefoutje in de configurator zijn...

En dat was kennelijk ook zo want als ik daar nu in kijk zie ik 225/50/17 staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:18:
[...]

De nieuwe D4 ontloopt de nieuwe D2 weinig qua zuinigheid, maar dan heb je wel iets over mocht het nodig zijn. Alleen de aanschaf is natuurlijk een ander verhaal. Begrijp wel dat mensen een D2 nemen wanneer je veel km's maakt en niet zoveel geeft om als eerste weg te zijn bij het stoplicht.
Ik bedoelde eigenlijk zuinig qua hoeveelheid vermogen, hoe het met zuinigheid op gebied van verbruik zit weet ik niet ;)
Dawn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:34:
Denk niet dat je met een D4 hoeft te klagen wat dat betreft :)

Zelf doe ik het met een V70 T5 en die reageerd soms nogal wat nerveus op een lage snelheid en korte stukjes met veel snelheidswisseling (file e.d.), gezegd hebbende, zo is alles ook afgesteld. Sportief. I.t.t. tot de 2.4 die m'n pa in z'n S60 heeft liggen is zijn S60 wel meer gericht op comfort.
Dit herken ik eigenlijk niet, vooral voor de ECU remap had ik bij lage snelheden/toeren het gevoel dat ie behoorlijk tam was.
loeberce schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:29:
De ECU remap heeft een hoop goeds gedaan, karakter van mijn T5 is nu meer richting de 2.5T, maar dan met iets meer vermogen.
Dawn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:51:
[...]

V70n T5 BJ2000 MY01
Ik zit bij normaal woon-werk verkeer rond de 1:11
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:10:
[...]
Zijn dat van jullie automaten of handbakken? Wat ik merk, heb namelijk een XC70N turbo proef gereden laatst als inruil op onze V70n waar ik weer van af heb gezien. Het zit helemaal niet in de motor dat probleem maar in de automaat. Die maken het een onrustige ervaring. Die zijn op sport stand geconfigureerd, en al trap je de kickdown niet in, wat ik amper doe in stadsverkeer, toch blijft die de toeren ingaan en pas heel laat schakelt die omhoog. Merk je ook in de bergen, blijft die heel lang doorgaan, al lang geen power meer en dan schakelt die heel laat door, bij inhaal manouvres hetzelfde euvel.

Mijn ex 960 (zelfde fabrikant van de versnellingsbak, japans Aisin) heeft dat euvel totaal niet, die heeft een Economy stand, ondanks de benaming en je eigenlijk in sport denkt te willen rijden, is die in die stand veel vlotter en soepeler in het verkeer.

Is helaas een kostenbesparing geweest om die fysieke knoppen voor de Economy/Sport stand eraf te laten.

Geartronic is een adaptieve automaat en dat merk je wel aardig. Hoe de bak zich gedraagt heb je behoorlijk goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:47
Zijn er hier veel gebruikers van een Dice? Ik lees net de auto van een collega uit (V40 D2) en ik krijg veel minder data te zien dan van de mijne. Ligt dat aan de software? Ik heb 2014D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:09:
[...]

Geartronic is een adaptieve automaat en dat merk je wel aardig. Hoe de bak zich gedraagt heb je behoorlijk goed in de hand.
Het is daardoor ook wel gevaarlijk om de automaat te beoordelen tijdens een korte proefrit. Ik heb wel eens een proefrit gemaakt in een BMW 3 serie en je kon merken dat de persoon voor mij zich behoorlijk had uitgeleefd in die auto :X Lomp harde schakelbewegingen, lang doortrekken. Na een minuut of 20 rustig rijden was dat helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 23:29

jgj82

Ja, maar = nee

cupra4 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:15:
Zijn er hier veel gebruikers van een Dice? Ik lees net de auto van een collega uit (V40 D2) en ik krijg veel minder data te zien dan van de mijne. Ligt dat aan de software? Ik heb 2014D.
Uit welk jaar is de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik gebruik wel Fuzzy Dice aan mijn spiegel hangen maar daar is niet erg veel op af te lezen... 1 t/m 6.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
Vraagje aan de volvo rijders met Sensus. Ik zag dat Spotify tegenwoordig ook een Sensus app heeft. Hoe werkt dit qua mobiele internet verbinding? Tethered via de mobiel? Of heeft de auto zijn eigen simkaart? En hoe gaat dat dan qua dataverkeer en 'offline' playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:39:
[...]

250 breed? lijkt me nogal stug :P
de 18 inch die ik onder de V50 hebben zijn met 235 al breed...
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb een handbak T5, maar dat bokkerige kan ik ook wel veronderstellen.
koppel is met starten en stoppen(tijdens file e.d.) irritant aanwezig :P het komt wel heel erg makkelijk vrij zeg maar.
Hopelijk binnenkort na chippen een wat rustiger en egaler vrijkomen van vermogen.

[ Voor 61% gewijzigd door MartijnAbel op 06-04-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MartijnAbel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:39:
[...]

250 breed? lijkt me nogal stug :P
de 18 inch die ik onder de V50 hebben zijn met 235 al breed...
Was kennelijk een tijdelijk foutje in de configurator. Toen ik later keek stond er 225/50/17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Martijn,
Jij hebt toch een V50 ipv een V70 of niet?
Anyway; komt bij een 50 T5 het koppel ook zo snel vrij of is het daar nog redelijk te controleren ivm de handbak?

Ik met met de automaat wel een verschil in de situaties en soms is het 'plots' geschakel en koppel veel minder aanwezig dan anders... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:39:
@Martijn,
Jij hebt toch een V50 ipv een V70 of niet?
Anyway; komt bij een 50 T5 het koppel ook zo snel vrij of is het daar nog redelijk te controleren ivm de handbak?

Ik met met de automaat wel een verschil in de situaties en soms is het 'plots' geschakel en koppel veel minder aanwezig dan anders... :)
Heb idd een V50 :D
Zeker bij de T5 die in de V50 zit komt het koppel eigenlijk wat te abrupt vrij. Turbo komt er al bij vanaf een 1600 a 1700 rpm. Beetje nat wegdek en je blijft zo ongeveer op je plek staan :p Ze hadden wat mij betreft het koppel wel mogen minderen in de eerste versnelling, zoals ze dat ook in de automaatversie hebben gedaan met 230pk.

De automaat versie is sowieso volgens mij een zelflerende bak. Rij je tijden rustig, dan past de automaat het schakelgedrag ook aan. Stamp je altijd, dan zal de bak veel abrupter schakelen en ook wat schokkeriger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hier een wat minder bericht :(

Mijn V70 Ocean Race edition uit 2002 (zie TS voor plaatje) heeft na 220 dkm een melding gegeven over laag koelwater. Koelwater bijgevuld, en toen ik een week later de boel ging controleren ==> Mayo in het expansievat.

Auto naar de garage, en nu is het een lekke koppakking

Totale offerte om dat te reparen (inc vlakken van de kop, + reinigen koelwaterleidingen + preventief distributieriem) is 2100 euro. Ik ga nog navragen of de radiator ook nog geperst gaat worden.

Iemand nog meningen hierover: Goedkoop/te duur : is de auto het nog waard ja/nee ....
Ik twijfel, want in 100 dkm heb ik verder nog niks onverwachts aan de auto gehad, en ik vind het nog steeds een erg fijne auto

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Of de prijs te hoog of te laag is durf ik niet te zeggen, maar 220dkm is peanuts voor een Volvo lijkt mij. Die kan nog tig duizenden kilometers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 16:59

kraats

Ik rol

Sparhawk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:14:
Hier een wat minder bericht :(

Mijn V70 Ocean Race edition uit 2002 (zie TS voor plaatje) heeft na 220 dkm een melding gegeven over laag koelwater. Koelwater bijgevuld, en toen ik een week later de boel ging controleren ==> Mayo in het expansievat.

Auto naar de garage, en nu is het een lekke koppakking

Totale offerte om dat te reparen (inc vlakken van de kop, + reinigen koelwaterleidingen + preventief distributieriem) is 2100 euro. Ik ga nog navragen of de radiator ook nog geperst gaat worden.

Iemand nog meningen hierover: Goedkoop/te duur : is de auto het nog waard ja/nee ....
Ik twijfel, want in 100 dkm heb ik verder nog niks onverwachts aan de auto gehad, en ik vind het nog steeds een erg fijne auto
Ik snap je overweging.. Net ook gehad met m'n 2004 XC70. Verbrande uitlaatklep kostte me uiteindelijk iets meer dan 2700 euro. Als de auto verder oké is en je geen gekke uitgaven hebt gehad zou ik het wel doen.
Zorg wel dat je een garage vindt waar je vertrouwen in hebt en het is wel de moeite waard om daarvoor te shoppen. De garage waar ik normaal de APK laat doen wilde er 2000 méér voor vragen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

kraats schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:34:
[...]
Ik snap je overweging.. Net ook gehad met m'n 2004 XC70. Verbrande uitlaatklep kostte me uiteindelijk iets meer dan 2700 euro. Als de auto verder oké is en je geen gekke uitgaven hebt gehad zou ik het wel doen.
Zorg wel dat je een garage vindt waar je vertrouwen in hebt en het is wel de moeite waard om daarvoor te shoppen. De garage waar ik normaal de APK laat doen wilde er 2000 méér voor vragen.
Ja, ik heb vertrouwen in de garage, dat is absoluut het probleem niet. Ik neig er ook naar om het wel te doen, maar wat meer input is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien omdat ze nu de kop er al af halen en laten vlakken zou je misschien in de kop ook al preventief wat kunnen laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 16:59

kraats

Ik rol

Klopt.. nieuwe kleppen, klepzetels en inslijpen kost je een paar honderd extra, maar een gereviseerde kop geeft wel meerwaarde aan de auto.
Ik heb de werkzaamheden bij een motorrevisiebedrijfje laten doen. Bij m'n vorige auto (960 3.0) heb ik de koppakking door mijn eigen (nu dus ex-) garage laten uitvoeren en die hebben ze nooit meer goed gekregen. Bleef olie lekken tussen de twee delen van de kop uit. Dan liever een bedrijfje die vaker dit soort werkzaamheden uitvoert. En dat revisiebedrijf doet dus ook alles in huis. De kop hoeft voor het vlakken de garage niet te verlaten en zo waren ze uiteindelijk nog goedkoper ook.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
2100 afschrijven in 4 jaar is €525/jr. Als je nu jouw auto weg moet doen en er een vervangende Volvo voor moet aanschaffen is het verschil groter lijkt me. Ik zou het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij is de vraag: kan je voor minder dan €3.000 een gelijkwaardige auto kopen? En het antwoord daarop is denk ik een volmondig "nee". Dus ik zou zeggen: lekker laten fixen en als ze de boel dan toch open hebben liggen is het relatief goedkoop om ook andere dingen (zoals kleppen) aan te pakken, zoals anderen ook al suggereerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenop wat de anderen zeggen; de reparatie niet doen en een andere auto kopen in dit prijssegment kan ook allerlei risico's/problemen met zich meebrengen. Nu 'weet je wat je hebt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

een andere auto blijft een gok (tot op zekere hoogte), ook al zal deze nieuwer zijn.

nu week je wat je aan je auto hebt en wat er mee is.

Neem je met het preventief vervangen van je multiriem ook de waterpomp en rollers mee of is dat niet met de prijs ingecalculeerd? anderzijds; moet voor het initiele probleem de motor uit je auto; zo niet zou je je distroriem ook kunnen laten als dit nog niet hoeft.

maar verder, een flinke domper is is het wel te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Allen, veel dank voor de overwegingen
Ernemmer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:40:
Misschien omdat ze nu de kop er al af halen en laten vlakken zou je misschien in de kop ook al preventief wat kunnen laten vervangen.
Koprevisie ga ik over nadenken, wel een erg goede opmerking. Ik ga sowieso even met de garage afspreken hoe het zit met garantie op deze klus, want weer een lekke koppakking heb ik geen zin in.
kraats schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:48:
Klopt.. nieuwe kleppen, klepzetels en inslijpen kost je een paar honderd extra, maar een gereviseerde kop geeft wel meerwaarde aan de auto.
Ik heb de werkzaamheden bij een motorrevisiebedrijfje laten doen. Bij m'n vorige auto (960 3.0) heb ik de koppakking door mijn eigen (nu dus ex-) garage laten uitvoeren en die hebben ze nooit meer goed gekregen. Bleef olie lekken tussen de twee delen van de kop uit. Dan liever een bedrijfje die vaker dit soort werkzaamheden uitvoert. En dat revisiebedrijf doet dus ook alles in huis. De kop hoeft voor het vlakken de garage niet te verlaten en zo waren ze uiteindelijk nog goedkoper ook.
Mijn garage laat het vlakken van de kop ook bij een specialist doen, dus dat komt wel goed. Ik heb veel vertrouwen in mijn garage dus dat scheelt.
Mx. Alba schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:09:
Volgens mij is de vraag: kan je voor minder dan €3.000 een gelijkwaardige auto kopen? En het antwoord daarop is denk ik een volmondig "nee". Dus ik zou zeggen: lekker laten fixen en als ze de boel dan toch open hebben liggen is het relatief goedkoop om ook andere dingen (zoals kleppen) aan te pakken, zoals anderen ook al suggereerden.
Nee, ik kan voor 3K geen andere auto kopen. Begint een beetje bij 4.5K, maar dan weet je inderdaad niet wat je krijgt.
Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:22:
Neem je met het preventief vervangen van je multiriem ook de waterpomp en rollers mee of is dat niet met de prijs ingecalculeerd? anderzijds; moet voor het initiele probleem de motor uit je auto; zo niet zou je je distroriem ook kunnen laten als dit nog niet hoeft.

maar verder, een flinke domper is is het wel te noemen...
Uit mijn hoofd zijn de multiriem en de waterpomp een tijdje geleden gedaan, maar check ik ook nog even met de garage, goede opmerking, dank!

Tnx voor alle opmerkingen mannen, ik heb weer wat meer om met de garage te overleggen. Houd jullie wel op de hoogte wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:10:
Vraagje aan de volvo rijders met Sensus. Ik zag dat Spotify tegenwoordig ook een Sensus app heeft. Hoe werkt dit qua mobiele internet verbinding? Tethered via de mobiel? Of heeft de auto zijn eigen simkaart? En hoe gaat dat dan qua dataverkeer en 'offline' playlists?
Voordat deze vraag ondergesneeuwd raakt. Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:07:
[...]

Voordat deze vraag ondergesneeuwd raakt. Iemand? O-)
*Pakt sneeuwschuiver erbij*

De keren dat ik in een Volvo met Sensus reed, viel me op dat de internettoegang van Sensus via de gekoppelde telefoon tethert. Dus ik neem aan dat die app ook internet via je telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Nu online

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

En in een V40 zit zover ik weet een zwáár verouderd Sensus systeem :r
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

zijn daar verder geen software updates voor beschikbaar bij de dealer dan?
al is dat misschien afhankelijk van het bouwjaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mijne is uit 2012 en heeft dus inderdaad een hele oude Sensus. Traag, maar het werkt best OK. Ben er wel aan gewend en ik weet niet beter (net als de friemelknopjes op het dashboad die ook niet iedereen leuk vindt :) ).

Heb alleen al vanaf dag 1 een telefoonprobleem wat verder niemand heeft volgens Volvo (en Volvo-forum). Mijn telefoon belt soms een random contact als ik iemand bel vanuit de belhistorie. Zeer irritant als je een vage kennis of je voormalige baas aan de lijn krijgt i.p.v. je broer ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Dat laatste klinkt wel als een software issue...

gebeurt het maar soms of altijd bij hetzelfde contact? wanneer je iemand anders aan de lijn krijgt, staat deze dan in de buurt van de persoon die je nodig had? mogelijk dat het een display/control issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Maar het gaat mij eigenlijk om het streamen van Spotify en het bedienen ervan (wisselen van Playlists etc.).

Is dat makkelijk te doen in de V40? Of moet dat allemaal via het scherm van de mobiele telefoon en dan via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die nieuwe V40 die voor me besteld gaat worden heeft Sensus Connect met Volvo On Call... Nu heb ik geprobeerd om daar wat informatie over te vinden maar dat schiet niet erg op. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Ik zie dat er een abonnement voor nodig is - dat wordt in het "aanlooptraject" nergens vermeld, je ziet alleen dat hij Sensus Connect met Volvo On Call heeft en ik heb er geen opmerking of sterretje bij zien staan dat je daar een abonnement voor nodig zou moeten hebben... Maar dat is nog tot daar aan toe, ik kan ook nergens vinden hoeveel zo'n abonnement dan kost.

Ook hier bijvoorbeeld: http://www.volvocars.com/...e-spotlight/volvo-on-call staat niets over een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hier meer info, ik zie ook e.e.a. over een abonnement: http://support.volvocars....6d0ac78b9c0a8015161b849c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:51:
Dat laatste klinkt wel als een software issue...

gebeurt het maar soms of altijd bij hetzelfde contact? wanneer je iemand anders aan de lijn krijgt, staat deze dan in de buurt van de persoon die je nodig had? mogelijk dat het een display/control issue is.
Het gebeurt maar soms. D.w.z. voor m'n gevoel in 5% van de keren dat ik bel. Maar soms ook een hele tijd niet, dan ineens meerdere keren achter elkaar. Maar áls het gebeurt, dan is het het eerste telefoontje dat ik pleeg sinds de auto gestart en m'n telefoon gekoppeld is.
Die persoon is compleet random, heeft ook niets te maken met zijn positie in m'n contactenlijst versus de positie de entry in de log (dus niet: bovenste item in belhistorie kiezen = eerste contact in contactenlijst wordt gebeld). Soms belt het ding een contact die ik letterlijk drie of vier jaar niet aan de telefoon heb gehad :D
Issue is inmiddels met minimaal vijf verschillende Android-telefoons opgetreden: Samsung Galaxy S3, S3 Mini en S6, HTC One X en Google Nexus 5.

Het gebeurt nooit als ik via het menu naar de belhistorie ga, maar alleen als ik in TEL-modus zit en één tikje omhoog scroll met de scrollknop rechts op het stuur; dat is een shortcut naar de belhistorie :)

De dealer heeft er een paar keer naar gekeken, maar dan gaan ze vijf keer met een iPhone bellen en als dat niet foutgaat is het probleem er blijkbaar niet 8)7

Overigens kan ik op het display wel zien dát die foute persoon gebeld wordt, dus dan kan ik snel cancellen (alleen reageert Sensus dan vaak te traag). Het is dus niet zo dat ik radom personen aan de lijst krijg, al omschreef ik het eerder wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Laatst online: 22-09 16:47
jgj82 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:08:
[...]

Uit welk jaar is de auto?
De V40 is uit 2013, de mijne uit 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:58:
Maar het gaat mij eigenlijk om het streamen van Spotify en het bedienen ervan (wisselen van Playlists etc.).

Is dat makkelijk te doen in de V40? Of moet dat allemaal via het scherm van de mobiele telefoon en dan via bluetooth?
Ik vind net dit:
http://support.volvocars....8d9da5b6dc0a80151204b156a
Dit artikel is bestemd voor: V40, V40 Cross Country: modeljaar 2013–2014
Ehm..... en nieuwere V40's dan? Hoe gaat het daarmee?

Denk dat ik met deze vraag gewoon maar eens naar de dealer moet gaan. Kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja aan de hand daarvan heb ik inderdaad afgeleid dat er een abonnement nodig is. Maar nergens informatie te vinden over hoe duur dat abonnement is. En eigenlijk vind ik het ook een beetje achterbaks om auto's breeduit te adverteren met Sensus Connect en On Call zonder erbij te zeggen dat je daar een abonnement voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:47:
Ja aan de hand daarvan heb ik inderdaad afgeleid dat er een abonnement nodig is. Maar nergens informatie te vinden over hoe duur dat abonnement is. En eigenlijk vind ik het ook een beetje achterbaks om auto's breeduit te adverteren met Sensus Connect en On Call zonder erbij te zeggen dat je daar een abonnement voor nodig hebt.
Volgens mij kan je zelf een simkaart in de auto plaatsen en is dat 'je abonnement'. Als ik het goed begrijp althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:49:
Volgens mij kan je zelf een simkaart in de auto plaatsen en is dat 'je abonnement'. Als ik het goed begrijp althans.
Aha... Met wat Googelen dit gevonden:

http://support.volvocars....754db5a33c0a8015106240eb3

Dat lijkt me dan inderdaad de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik vond zojuist dit op het Volvo Forum:
http://www.volvo-forum.nl...af75f0edda3d1f2b197df700e

zie reply 8 van Paul.

de VoC zit 2 jaar inbegrepen bij aanschaf van een nieuwe Volvo, nadien moet het abo verlengd worden bij de dealer. Echter gezien de reactie van Paul uit 2013 is kan het zijn dat de kosten zijn verhoogd.

EDIT:
gezien de onduidelijkheid en het 'moeilijk' te vinden resultaat kan het geen kwaad dit extra bij de dealer te verifiëren allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Dawn op 07-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké dus dan hoef ik eventueel pas na 2 jaar aan de slag met een simkaartje.

Maar toch vreemd dat dit soort informatie zo moeilijk te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 23:29

jgj82

Ja, maar = nee

cupra4 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:28:
[...]

De V40 is uit 2013, de mijne uit 2008
Dat is vreemd, versie 2014D zou toch alles met auto's tot ver in de 2e helft van 2014 moeten kunnen... 8)7

Ik weet dat oude auto's (<2000) ook lastig doen, maar dat heeft meer met OBD =/= OBD2 te maken. Ik zal het eens proberen als ik er een van > MY'14 tegen kom.

Wat ik veel erger vind ie dat er geen nieuwere versie te krijgen is, ze zijn overgestapt op VIDA-online. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Deze wilde ik jullie overigens niet onthouden... Gisteren gehaald; oftewel... Een 'net' ingereden, 16 jaar oude, V70n T5 :D

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/87JOJO6v

EDIT: I know... Transmissielampje enzo; mogelijk een labdasonde defect. Melding blijft terug komen. Over 2 weken staat hij bij de monteur van m'n pa :)

EDIT2: img source: https://db.tt/87JOJO6v

[ Voor 60% gewijzigd door Dawn op 07-04-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 15:12
Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:51:
Deze wilde ik jullie overigens niet onthouden... Gisteren gehaald; oftewel... Een 'net' ingereden, 16 jaar oude, V70n T5 :D

[afbeelding]

EDIT: I know... Transmissielampje enzo; mogelijk een labdasonde defect. Melding blijft terug komen. Over 2 weken staat hij bij de monteur van m'n pa :)
Ik ben erg benieuwd, maar ik zie 'm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Hkuit schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:02:
[...]

Ik ben erg benieuwd, maar ik zie 'm niet...
:/

Img source even toegevoegd in de vorige post... op telefoons kan het zijn dat het plaatje niet werkt (fijn joh, dropbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:06:
[...]

:/

Img source even toegevoegd in de vorige post... op telefoons kan het zijn dat het plaatje niet werkt (fijn joh, dropbox)
Ik zie hem nu wel. Had gehoopt op een mooie T5...;-)
Maar idd leuk, zo'n precieze kilometerstand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Hkuit schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:09:
[...]

Ik zie hem nu wel. Had gehoopt op een mooie T5...;-)
Maar idd leuk, zo'n precieze kilometerstand!
vooruit dan....

alstu!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17455696/Car/Volvo%20V70n%20T5%20BJ2000/res/Side%20R.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo zie je de voorruit helemaal niet, wat lul je nou joh...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mx. Alba schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:37:
[...]

Zo zie je de voorruit helemaal niet, wat lul je nou joh...

:+
_O-

flauwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:51:

[afbeelding]
Grats! Tijdje terug ook zo'n mijlpaal bereikt; er zit sowieso nog wel 50.000 meer in die van jou hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad13/Klavotsch/20160302_064111969_iOS_zpsdvrpvqjk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik hoop toch echt wel iets meer dan 50k moet ik heel eerlijk zijn anders kan ik volgend jaar weer naar een andere auto kijken en ik kan je vertellen dat ik daar geen zin in heb O-)

maar ook Grats op je 300k :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:57:
Ik hoop toch echt wel iets meer dan 50k moet ik heel eerlijk zijn anders kan ik volgend jaar weer naar een andere auto kijken en ik kan je vertellen dat ik daar geen zin in heb O-)

maar ook Grats op je 300k :D
Minimaal 50k dan he ;) maar dat is voor mij toch wel zo'n 3 tot 4 jaar rijden. Als ik zie in wat voor een staat de auto nu nog is maak ik me over de volgende 50k geen zorgen, maarja je weet maar nooit wat er kapot gaat (of wat voor een anders moois er nog op je pad komt ;) )
Zo had ik vorig jaar de T5 al bijna ingeruild op een R uit 2005....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

^^ Wat een maagdelijke km-standen :P

Ergens in de komende twee weken verwacht ik de 456.789 op de klok :D

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:55:

Wil je nog eens over vroeger vertellen opa? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:55:

Eigenlijk heeft jouw auto ook niet eens heel veel km's voor zijn leeftijd. Ik kwam laatst deze tegen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/8-4-2016%2009-22-04.png
Dat is gemiddeld bijna 500km/dag, 365 dagen per jaar.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Mooi. Erg mooi.
zat gisteren toch stiekum op MP te kijken met als zoekterm T5; er is een hoop moois te koop.
Mijn eerste baas had een 850 T5; als hij bij 80 in zijn 5 gas gaf, dan sloegen de voorwielen door. Dat heeft wel indruk gemaakt toen >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:24:
[...]

Eigenlijk heeft jouw auto ook niet eens heel veel km's voor zijn leeftijd. Ik kwam laatst deze tegen.

[afbeelding]
WTF :o

180.000km per jaar(!) 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wok schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:50:
[...]

WTF :o

180.000km per jaar(!) 8)7
Elke anderhalve maand een beurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mx. Alba schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:01:
[...]

Elke anderhalve maand een beurt...
...als dat ook gebeurt (no phun intended) is ;)
Hkuit schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:38:
[...]

Mooi. Erg mooi.
zat gisteren toch stiekum op MP te kijken met als zoekterm T5; er is een hoop moois te koop.
...

Een T5 is idd leuk, een R is leuker though })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dawn schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:44:
[...]

...als dat ook gebeurt (no phun intended) is ;)
Nou ja, met zo veel kilometers maken de kleine beurten ook niet zo veel uit - als ze de grote beurten maar wel netjes gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

[afbeelding]
Ik ken vrachtwagens die minder rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 16:43

-tom-562

Oliesjeik

De mooiste kleur, en met spoiler :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:04:
[...]

De mooiste kleur, en met spoiler :P
Zonder taartschep vliegen ze weg he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Hkuit schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:38:
[...]

Mooi. Erg mooi.
Mijn eerste baas had een 850 T5; als hij bij 80 in zijn 5 gas gaf, dan sloegen de voorwielen door. Dat heeft wel indruk gemaakt toen >:) !
Had ie slicks onder de auto toen het met bakken uit de lucht kwam? Voorwielen die doorslaan bij 80 in zijn 5 lijkt me nogal stug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

[...]

[afbeelding]
Ziet er nog best netjes uit al zou ik voor dat geld toch een andere halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aight! schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:24:
[...]

Ziet er nog best netjes uit al zou ik voor dat geld toch een andere halen :P
Het gros is gereden op de snelweg met een warme motor op redelijk constante snelheden, er zijn weinig drempels meer gereden. Ik denk dat het met de slijtage nog wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:29:
[...]

Het gros is gereden op de snelweg met een warme motor op redelijk constante snelheden, er zijn weinig drempels meer gereden. Ik denk dat het met de slijtage nog wel mee zal vallen.
Lagers en tandwielen, waar dan ook in de aandrijflijn, hebben niet het eeuwige leven. Ik vervang liever een draagarm(rubber) of veerpoot dan een aandrijfas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ondanks dat het allemaal (iig veel) snelheidskilometers zijn, is het behoorlijk wat op de klok... Voor het geld zou ik 'm overslaan en iets anders kiezen, ondanks dat de auto heel jong is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hebben jullie niet zo een psychologische grens met KM stand en aanschaf van een auto?

Had had ik vroeger nooit een auto durven kopen met meer dan 200.000 km op de teller. Mijn pa zei altijd, koop er een met weinig kilometers, dan kan je er langer mee door.

Mijn S70 kocht ik met 254.000 km op de klok, maar dat ding reed prima en van binnen zag hij er ook nog goed uit na al die jaren. (Oke hij was wel door iemand van het Volvo forum in bezit, die hem elke week poetste en zelfs niet onder een boom durfde te zetten) Daarna kocht ik de huidige V70 met 350.000 km en die zit nu op de 415000.

Als ik weer een ander zou willen halen zou ik toch weer kijken voor max rond de 250.000km denk ik. Al kan je altijd pech of geluk hebben met auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, "vroeger" was een auto met 200.000km op de teller gewoon op. Tegenwoordig kan een goede auto met correct onderhoud makkelijk 500.000km rijden. Maar het probleem blijft toch dat meestal de eerste eigenaar het onderhoud heel netjes doet maar een volgende, daaropvolgende, etc, het vaak wat minder nauw met het onderhoud neemt. Een auto boven de 200.000 blijft daarom wel een beetje een risico. Maar omdat de meeste mensen dat risico juist veel te hoog inschatten, zijn dat voor mensen die wel weten wat ze kopen juist de interessante koopjes. Het vermeende algemene risico drukt de prijs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vergeet ook niet dat moderne auto's vaak wegwerp-producten zijn: vroeger roesten auto's weg, toen kwam er een (lange) periode dat auto's goed verzinkt werden maar als je tegenwoordig iets als een Nissan Qashqai koopt mag je meteen naar een tectyleerbedrijf omdat de bodem niet eens getectyleerd blijkt te zijn. :') Tegenwoordig is het bij veel fabrikanten weer zuinigheid troef, en worden auto's gebouwd om maar een paar jaar mee te gaan inzake: over een paar jaar dienen die dingen weer vervangen te worden want door uiterst kwalitatief goede auto's te bouwen rijdt men er te lang mee rond en kakken de verkopen in. :X

Er zit overigens wel een flink verschil tussen merken/types hierin: een Volvo of Mercedes of BMW kan gerust 3 ton of meer aan, maar koop je een VW/Audi met 1.4 ecoblokje dan kan je blij zijn als die de 150k kan halen. :X Dus jongere auto's automatisch beter? Ik dacht het niet. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een 1.0 liter 3 cilinder in een SUV van 1400 kg. Dat zag ik laatst op autoweek.nl, Nieuw model van Seat. Haha wie verzint het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die haalt z'n eerste APK-keuring niet eens. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Meh die nieuwe Volvo blokken zijn ook zo best niet meer, legio aan elektronicaproblemen, blokken die stuk lopen, bakken met koppelingsprobemen. Geen enkel merk is meer een uitzondering. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, of een V70 D2. De afgelopen tijd heb ik er drie zien rijden. Zo'n combinatie haalt ook de 3 ton niet denk ik.

De echte onverwoestbare auto's werden zo ongeveer vanaf eind jaren '70 tot eind jaren '90 gebouwd. Onder andere de 240, 960. Maar bijvoorbeeld ook de Renault 25. Zo'n ding met een opgeblazen diesel haalt ook op z'n sloffen de 5 ton. Zelfs op zonnebloemolie ipv diesel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31

Youk

Volvo For Life

Om op mijn 740 terug te komen, er is ondertussen al veel gedaan.
  • Verdeler is volledig proper gemaakt samen met een aantal andere onderdelen
  • nieuwe benzinefilter
  • nieuwe bougies
  • nieuwe verdeelkap + rotor
  • nieuwe waterpomp
  • nieuwe distributieriem
  • 3 nieuwe V-snaren (2 voor alternator en waterpomp en 1 voor stuurbekrachtigingspomp)
  • verse koelvloeistof
Wat moet er nog gebeuren:
  • olie en oliefilter vervangen (olie ziet er nog proper uit, misschien was deze niet lang voor het stilzetten vervangen)
  • remvloeistof vervangen (eerst even aanzien of de remmen nog goed werken, maar ziet er momenteel goed uit)
  • eventueel benzinefilter in de tank vervangen, heb het in ieder geval klaar liggen
  • leiding van het emissiesysteem vervangen, deze is zo rot als wat en er ontsnapen uitlaatgassen langs daar; nummertje 3 op de afbeelding Afbeeldingslocatie: http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-43243.jpg
Maar gisteren was het toch de grote dag, de nummerplaten van mijn 850 eraan gehangen (België hé) en verzekering verwittigd. Dan eerst even een testrit gaan maken.

Na een paar kilometer zakten de toeren stationair ineen en viel het blok uit. ;( Starten leek niet meer mogelijk. Echter door verder te proberen en gas bij te geven lukte het uiteindelijk wel. Maar ik moest gas blijven geven om zelfs nog maar 1000 toeren te behouden. Probleem is wel, hoe doe je de motorkap terug dicht als je je voet op het gaspedaal moet houden. 8)7 Toch maar wat prutsen met de schroef voor de luchtregeling (B230E blok met K-jettronic remember) en na een aantal pogingen bleef het blok weer netjes lopen. :)

Dan maar even langs mijn verzekeringsmakelaar gereden zodat ik ook iets op papier bij me had en door naar de keuring. Ik wil deze laten keuren als oldtimer, dan mag je alles behalve woon-werk (of ander werk gerelateerd) verkeer met deze wagen doen.

Even moeten aanschuiven, waren slechts 3 auto's voor mij, dus viel wel mee. Heel die tijd bleef hij netjes stationair draaien. O+

Uiteindelijk was het aan mij en werd alles netjes getest, enkel bij de lichttest (koplampen) riepen ze mij er even bij om te tonen dat deze niet goed stonden. :'( Jammer maar helaas, dus afkeur. Had ik wel verwacht, maar eerder op andere punten zoals de remmen.

Dan maar even langs de garage, jammer genoeg was het net te laat en was al het technisch personeel reeds naar huis. Daar nog even gekeken naar dat leidinkje en ze gingen kijken of ze er aan konden geraken.

Daarna terug naar huis, kreeg het blok het weer moeilijk, telkens aan een rood verkeerslicht of punt waar ik moest stoppen viel de motor weer uit. :? Gelukkig wist ik ondertussen hoe ik deze terug "vlot" gestart kreeg, dus toch thuis geraakt.

Daarstraks nog even getest hier op de oprit en hij had het toch weer moeilijk. Ik kon draaien aan die stelschroef wat ik wou, beteren deed het niet meer. :? Dan al de rest maar even overlopen of er ergens een leidinkje los staat. Kwam ik bij de luchtbalg (dat grote ding waar in de bovenstaande afbeelding het getal 18 in staat) en merkte dat de bovenste klem los zat. |:( Deze maar weer goed vast gezet en ineens verliep alles terug vlot en zonder horten of stoten en bleef het blok netjes draaien. :)

Dus hopelijk nu deze problemen opgelost, dan kan ik maandag morgen misschien even naar de garage om de lichten correct te laten afstellen en daarna terug naar de keuring. Als het dan goedgekeurd is kan ik de nummerplaat voor de ze wagen aanvragen en is er officieel een oldtimer extra op de weg. _/-\o_

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:20:
Meh die nieuwe Volvo blokken zijn ook zo best niet meer, legio aan elektronicaproblemen, blokken die stuk lopen, bakken met koppelingsprobemen. Geen enkel merk is meer een uitzondering. :)
Ging dat niet uitsluitend over de 4-cilindertjes van Ford (en PSA bij de diesels)? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mx. Alba schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:30:
Tja, of een V70 D2. De afgelopen tijd heb ik er drie zien rijden. Zo'n combinatie haalt ook de 3 ton niet denk ik.

De echte onverwoestbare auto's werden zo ongeveer vanaf eind jaren '70 tot eind jaren '90 gebouwd. Onder andere de 240, 960. Maar bijvoorbeeld ook de Renault 25. Zo'n ding met een opgeblazen diesel haalt ook op z'n sloffen de 5 ton. Zelfs op zonnebloemolie ipv diesel. :D
Het ironische is ook dat het er allemaal niet heel veel zuiniger op geworden is:
Passat 150pk uit 1998:
http://www.spritmonitor.d...150&gearing=1&powerunit=2
splinter nieuwe Passat ook 150pk:
http://www.spritmonitor.d...150&gearing=1&powerunit=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:17:
[...]

Ging dat niet uitsluitend over de 4-cilindertjes van Ford (en PSA bij de diesels)? :P
Huidige is ook drama hoor. :) Kwaliteit is het al een hele tijd niet weer. Ook leer wat binnen de ton al door is en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zit anders met mijn 100kg al 160.000km op het leer van mijn C30... Het ziet er niet meer als nieuw uit natuurlijk maar het is nog verre van versleten.

Maar wel bij 120.000km een nieuwe koppeling en versnellingsbak nodig gehad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Mijn c30 heeft inmiddels 170k+ leer ziet er nog goed uit, alleen een beetje slijtage op de instap wang.
Ook de 1.8 benzine doet het bij mij prima. Verbruik van iets 1:14, geen olie verbruik. In de winter ligt het verbruik wel meer richting 1:12..
Duurste tot nu toe is een solenoid geweest van de inlaatklep.
Was €180 incl loon.. Verder alleen standaard slijtagespul zoals een riempje..

Vind de huidige Chinese Volvo's ook niet echt meer Volvo's.. Stukje veiligheid achtergelaten/weggehaald door de sidemarkers weg te halen, geen echte gebruiksauto's meer zoals de v70.. Kwaliteit van interieur van de huidige serie schijnt ook niet altijd goed te zijn, minder nog dan de Ford periode.. Veel problemen met motoren bij de xc90 en v60..

[ Voor 53% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2016 20:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
1.8 is nog een Zetec vanuit Ford, wat teruggevoerd om ook iets zuiniger te krijgen. Gaat met name om de lease diesels wat toch wel een hoop steken laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Joopieboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:51:
1.8 is nog een Zetec vanuit Ford, wat teruggevoerd om ook iets zuiniger te krijgen. Gaat met name om de lease diesels wat toch wel een hoop steken laat vallen.
Nee de 1.8 is een duratec, heeft helemaal niks met de oude Zetec te maken.. Sterker de 1.8 is, net als het 2L blok eigenlijk van Mazda..

De 1.8 zit bv ook in de Mazda mx5..

De 1.6 benzine is wel een Zetec, officieel gezien genoemd..

Wikipedia: Mazda L engine
Wikipedia: Ford Zetec engine

Zoals je kunt zien bestaat er na 2004 geen Zetec 1.8 meer.. De 1.6 die nog lang in Focussen is geleverd en ook in c30/s40/v50 is ook een Zetec..

Eigenlijk rijd je met een c30/s40/v50 1.8 of 2.0 benzine met een Zweedse auto, met een Duits onderstel en een Japanse motor :+

Klinkt op zich als een ideale combinatie toch?
/me duikt weg

[ Voor 94% gewijzigd door GAIAjohan op 09-04-2016 21:10 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste