Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
MartijnAbel schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Effe hier kijken:

Staat een hele vette tour tussen:

http://www.swedish-connection.nl/volvo-forum

Is van 1 van de sponsoren van het volvo forum.
En niet zo goedkoop, zal even in mijn foto's kijken voor wat spul van het museum

Maar je hebt gewoon verschillende delen
Pre-1950
Post 1950-1980
Nederlandse hoek
Jaren '90
Met name deel 1950-1980 is mooi

Elektrische hoek
Stukje veiligheid
Volvo Ocean Race

Niet echt rondleidingen volgens mij. Ik was er in een uur of 3 a 4 doorheen :)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wHXIi9Bl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/IJeFMwdl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/VqOhvoNl.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 30-03-2016 22:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
GAIAjohan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:19:
[...]

En niet zo goedkoop, zal even in mijn foto's kijken voor wat spul van het museum

Maar je hebt gewoon verschillende delen
Pre-1950
Post 1950-1980
Nederlandse hoek
Jaren '90
Met name deel 1950-1980 is mooi

Elektrische hoek
Stukje veiligheid
Volvo Ocean Race

Niet echt rondleidingen volgens mij. Ik was er in een uur of 3 a 4 doorheen :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De lange tour is volgens mij iets van 5 a 6 dagen, dus valt in mijn ogen wel een beetje mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal!
Misschien dat ik Stockholm dan maar laat zitten en bewaar voor een wat langere zomervakantie, mijn vrouw wilt daar ook graag nog eens heen.

Ik zou dus alleen een stukje Zweden kunnen doen naar Torslanda en de andere dag kunnen gebruiken om wat kennissen op te zoeken in noord-west Denemarken.

Oja, saaie wegen ben ik niet geheel onbekend mee. Een paar jaar geleden van Vancouver naar Montreal gereden en ik kan je vertellen dat een heel stuk ten oosten van Calgary ongeveer even interessant is als Drenthe :p Het gevoel van vrijheid en misschien ook wel eenzaamheid is echter ongeëvenaard in die streken (vooral omdat het tourisme er veel minder is) maar het mooiste waren toch wel de Pacific- en Rocky Mountains. (simpel gezegd het hele stuk ten westen van Calgary) Wat Canada betreft heb ik nog de wens om een keer vanaf Vancouver naar het noorden te rijden of juist aan de oostkust Nova Scotia te verkennen (vooral omdat ik dit toen niet heb gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kom oorspronkelijk uit de regio tussen Groningen en Drachten :+ Misschien ben ik teveel verwend qua saaiheid :+

Ik ben nog vergeten in eht museum:
Raceafdeling (C30 STCC/WTCC), 850 BTCC, Volvo 240 Touring car
1 of 2 vliegtuigen
Trucksafdeling (erg nice!)
Bussenafdeling
Bootmotoren-afdeling
Concept cars :9

Brug naar Öland
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FK1An9yl.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door GAIAjohan op 30-03-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:29:
Ik kom oorspronkelijk uit de regio tussen Groningen en Drachten :+ Misschien ben ik teveel verwend qua saaiheid :+

Ik ben nog vergeten in eht museum:
Raceafdeling (C30 STCC/WTCC), 850 BTCC, Volvo 240 Touring car
1 of 2 vliegtuigen
Trucksafdeling (erg nice!)
Bussenafdeling
Bootmotoren-afdeling
Concept cars :9

Brug naar Öland
[afbeelding]
Het museum klinkt erg goed, daar kunnen wij ons vast ook wel een paar uur vermaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
LuPo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:48:
[...]

Aangestoken door het Volvo-virus? :P
Nog niet zo lang geleden keek je nog rond in het B-segment haha! :D
Nou ja, als ik voor een paar tientjes in de maand meer een Volvo kan rijden i.p.v. een Peugeot........ Keus snel gemaakt toch? ;)

Een Peugeot zou overigens ook voldoen hoor, maar ik hou van auto rijden en hou van mooie auto's. Dus dat extra geld heb ik er voor over.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 31-03-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:18:
Binnenkort is mijn vader ook in het bezit van een V70 dus dan wil ik hem meenemen voor een weekendje Stokholm/Torslanda. Heeft er iemand ervaring met de rondleiding bij Volvo en wat er nog meer te beleven is? Ik denk dat we twee nachten blijven om zo de trip van dik 2000km de moeite waard te maken.
Göteborg is een leuke stad, daar kan je je best aardig vermaken. In mijn ogen, samen met Stockholm, de enige boeiende steden van Zweden. Als je in de buurt bent van het Volvo museum moet je er echt even naar binnen, er is veel te zien, maar om alleen daarvoor nou naar Zweden te rijden gaat misschien een beetje ver. Als je toch in de buurt bent, rij dan ook even langs het Saab museum, dat zit een uurtje verderop. Daar is ook veel leuks te zien, hoewel het wat kleinschaliger is dan het Volvo museum.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
PdeBie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:49:
[...]

Nou ja, als ik voor een paar tientjes in de maand meer een Volvo kan rijden i.p.v. een Peugeot........ Keus snel gemaakt toch? ;)

Een Peugeot zou overigens ook voldoen hoor, maar ik hou van auto rijden en hou van mooie auto's. Dus dat extra geld heb ik er voor over.
Ik geef je groot gelijk hoor. Leuk om de ontwikkelingen te volgen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Er was eens wat stuk
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uZk7HGVl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

'A toy robot...'

Zijn die ook zo lastig te vervangen als bij de V70?

Ik heb nu heel af en toe dat ik de melding krijg van remlicht, dus binnenkort is een van de remlicht lampjes ook kaduuk! Kan ik weer gaan prielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Neuh, 1 pen eruit trekken, dan schuif je de hele unit uit.
Stekker los, en dan neem je de hele unit even mee naar het bureau.
Klepje achter eraf, lampje eruit, nieuw lampje erin. Klepje erop.
Terug naar auto, stekker weer aankoppelen. Unit terug schuiven, pen terug steken en klaar. 2 minuten werk.

Achterlichten zijn ook heel simpel. Klepje eraf, stekker eraf, Tray met lampjes eruit. Lampje vervangen. Tray terug, stekker erop, klepje erop..

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 31-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dat wil ik ook! Bij de V70 is het veel geduld, kindervingers en nog meer geduld en dan na een tijdje doet hij het.

Wel trucje geleerd van de monteur, lampen gewoon aanlaten als je hem erin schroeft. Zie je meteen of hij goed zit en het doet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:29:
Proefrit Volvo V40 D4 aangevraagd! :D
Gisteren de proefrit gemaakt. Bizar zeg.... wat een vermogen. Heerlijk.

En zo lekker soepel ook. Niks turbogat, niks keiharde duw vanuit het niets in je rug. Nee echt lekker soepel opbouwend vermogen. Zelfs in de 6e versnelling kan je nog prima even op het gas om op de linkerbaan in te voegen. Doe je dit in de 4e of 5e versnelling moet je oppassen dat je niet in de kont van de voorligger rijdt. Klein tikje op het gaspedaal is al genoeg om vaart te maken.

Op een gegeven moment even de cruise control aan op 120 km/u in de 6e versnelling. Lekker rustig zweven over de weg. Heerlijk. Echt stil de auto.

Eerste versnelling was wel wat kort en daarbij hoor je wel echt zo'n dieselroffel, maar voor de rest..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

GAIAjohan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:35:
Neuh, 1 pen eruit trekken, dan schuif je de hele unit uit.
Stekker los, en dan neem je de hele unit even mee naar het bureau.
Klepje achter eraf, lampje eruit, nieuw lampje erin. Klepje erop.
Terug naar auto, stekker weer aankoppelen. Unit terug schuiven, pen terug steken en klaar. 2 minuten werk.

Achterlichten zijn ook heel simpel. Klepje eraf, stekker eraf, Tray met lampjes eruit. Lampje vervangen. Tray terug, stekker erop, klepje erop..
Neem jij echt de moeite om de stekker los te halen? :p unit tussen been en bumper, klepje eraf, lampje wisselen, klepje terug, unit terug, pen terug.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:34:
[...]

Gisteren de proefrit gemaakt. Bizar zeg.... wat een vermogen. Heerlijk.

En zo lekker soepel ook. Niks turbogat, niks keiharde duw vanuit het niets in je rug. Nee echt lekker soepel opbouwend vermogen. Zelfs in de 6e versnelling kan je nog prima even op het gas om op de linkerbaan in te voegen. Doe je dit in de 4e of 5e versnelling moet je oppassen dat je niet in de kont van de voorligger rijdt. Klein tikje op het gaspedaal is al genoeg om vaart te maken.

Op een gegeven moment even de cruise control aan op 120 km/u in de 6e versnelling. Lekker rustig zweven over de weg. Heerlijk. Echt stil de auto.

Eerste versnelling was wel wat kort en daarbij hoor je wel echt zo'n dieselroffel, maar voor de rest..... _/-\o_
Maar... Wordt het dan nu de D4 of een D2? :). De leaseprijs van een D4 ligt toch echt nog een stukje hoger (zomaar € 100 verschil als ik het goed zag).

Overigens zijn ze op de snelweg nagenoeg even stil denk ik, dus daar moet je het niet voor doen. De D2 heeft wel een prettigere versnellingsverhouding op lage snelheid vind ik, de D4 vond ik echt een magische 4e versnelling hebben. Vanaf 80 wordt er echt aan geleurd tot en met de begrensde top :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fredkroket schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:44:
[...]

Maar... Wordt het dan nu de D4 of een D2? :). De leaseprijs van een D4 ligt toch echt nog een stukje hoger (zomaar € 100 verschil als ik het goed zag).

Overigens zijn ze op de snelweg nagenoeg even stil denk ik, dus daar moet je het niet voor doen. De D2 heeft wel een prettigere versnellingsverhouding op lage snelheid vind ik, de D4 vond ik echt een magische 4e versnelling hebben. Vanaf 80 wordt er echt aan geleurd tot en met de begrensde top :).
Dat zal van de uiteindelijke leaseprijs en bijtelling afhangen. Daar moet ik nog even mee rekenen. Eerst maar even mijn voorkeur bij mijn werkgever indienen en kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:44:
[...]

De rust op constante snelheid zal bij de D2 inderdaad niet heel veel anders zijn verwacht ik. Ik heb zelf inmiddels een kleine 55k op de teller staan van de D4 en hij bevalt nog steeds erg goed. Zeker op langere afstanden waar je niet >110 op de teller komt is het ding nog zuinig ook, ik haal regelmatig de 1:23 zonder al te veel moeite.

De 4 is wel een mooie versnelling ja, ik vind dat ook degene waar de kracht van de motor er het beste uit komt. De 2 is wat aan de korte kant, 3 gaat al beter en de 4de is precies goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben vandaag weer eens de Configurator ingedoken voor "mijn" V40... Bij de V40 Cross Country kon je nu ook accessoires aangeven, dat kon voorheen nog niet - alleen opties kon je toen toevoegen. En aan het eind werd ik verrast met de gegevens van de D4 die in de samenvatting stonden: 190PK. Je leest het goed, 190, niet 180. Een nieuwe D4 dus? Mij hoor je niet klagen... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De VEA D4 heeft altijd al 190pk gehad in de V40 :) De vroegere D4 had er 177.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

In de V40 is de viercilinder-D4 toch altijd al 190 pk geweest? In tegenstelling tot bijvoorbeeld de S60 waarin hij 180 pk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aha, ik dacht dat hij 180 trappelende paardjes had. Dus die 190 was een verrassing. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan iemand de Volvo car-cofigurator op hun website uitleggen? Ik verander een V70 van kleur en gelijk wordt het audiopakket aangepast en ben ik de net toegevoegde trekhaak kwijt 8)7 Wat heeft de kleur met die opties te maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Misschien omdat de gekozen kleur alleen kan in combinatie met een bepaald optiepakket? Als er een uitroeptekentje bij een optie of accessoire staat dan betekent dat dat die niet compatibel is met iets anders wat je gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Klopt, maar daarnaast is de configurator soms wat buggy. De Nordic-uitvoeringen van de S60/V60 klopten wekenlang niet. Heb Volvo daar nog via Facebook op gewezen en uiteindelijk is het gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Vraagje. Ik ben met mijn Volvo S70 bezig uit '98 en hiervan wil ik kijken of er storingen in de ECU staan en het service reminder light resetten.

Nu heb ik al 2 verschillende OBD2 scanner geprobeerd (Maxiscan en ELM327 china), maar met beide krijg ik geen verbinding met de ECU. Deze OBD2 scanners werken wel op een mitsubishi colt uit 2012.

Heeft iemand enig idee hoe ik in de Volvo kan komen?
Naar mijn weten zou dit ook met een ELM327 moeten kunnen.
Of heb je voor deze volvo's speciale apparatuur nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Staat er wel spanning op de obd2 connector en weet je zeker dat het een obd2 connector is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Bigs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:55:
Staat er wel spanning op de obd2 connector en weet je zeker dat het een obd2 connector is?
Ah ja dat was ik vergeten te vermelden.
Er staat spanning op (ook op de 12v stopcontacten).

Volgens het kapje dat over de connector zit zou het een OBD2 moeten zijn.

Ik heb ook wel berichten gezien van mensen dat ze volvo 850's/v70's van 96'-00' uit kunnen lezen met obd2. Soms ook wel eens over S70 maar daar is vrij weinig over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, vanmiddag bij de Volvo dealer langs geweest. Offerte opgesteld voor een V40 CC D4 Nordic+ en als achtervang ook een voor een V40 D3 Nordic+. Ongeveer drie maanden levertijd dus in de komende week zou de bestelling geplaatst moeten worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lvZLUeL0c7EYKvHXONDSopDT/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/itTJrrVfKVEisJnzj0YoX9ay/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Jeetje dure focus >:)

Maar daar is eigenlijk weinig mis mee. Ziet er afgeladen uit. nice.

[ Voor 69% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-04-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Super kleur combinatie dat en die velgen staat ook zeker niet mis.
Mooi C30 R-Design interieur look met zwart en wit leder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Nice. Die nieuwe velgen en Luminous Sand staan erg goed!
Krijg bij het interieur wel een beetje dit gevoel :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xtVQ0wzn3TmqlgjxJmrc15PH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, Volvo is Chinees tegenwoordig... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Mjah eigenlijk niet, maar ik snap je punt ;)
Je krijgt toch wel de nieuwe LED-koplampen?

Overigens is de stap naar een V60 D5 Twin Engine Lease Edition niet zo groot, en dan heb je maar 15% bijtelling. Die begint bij €46.995 maar is dan wel relatief kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Deze V40 CC D4 zal al tegen de top van mijn leasebudget aan zitten. Die V60 gaat daar, zelfs kaal, vast overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Waarom geen automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
Bijtelling? D4 handbak = 21%, D4 auto = 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En een klasse onzuiniger. Het D label van de D4 zesbak is al lullen als Brugman - een E label gaat never nooit niet lukken. Eigenlijk willen ze iedereen in A en B labels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:02
Ik moet zeggen dat het tegenwoordig stevige prijzen zijn voor een beetje V40. Mijn T4 Momentum kwam niet voorbij de 34k, maar daar heb je hem tegenwoordig niet meer voor 8)7

Verder wel een beetje jammer dat de binnenkant van een V40CC veel meer keuzes heeft dat de gewone V40. Ik gruwelijk echt van de foto's/mock-ups van dat amberkleurige interieur. Waar is mijn mooie espresso brown gebleven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line met allerlei extra opties (body kit, afneembare trekhaak, etc) kwam net aan de €30k waarvan €26k voor de (14%) bijtelling. Goedkoper rijden kan haast niet. Nu wordt het dus €40k tegen 21%... :/

Zoals ik al zei, dan kan ik voor een zo goedkoop mogelijke V40 gaan om te besparen maar dan ga ik nog steeds meer betalen voor minder auto dan ik nu heb. Dan liever flink uitpakken om er ook qua auto op vooruit te gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen de C30 weggebracht voor een beurt, en een V60 D3 automaat meegekregen. Komt ook lekker van zijn plek hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de zonneschermen op maat? In onze vorige auto hadden we voor de kinderen achterin van die losse zonneschermen met zo'n zuignap, maar dat vind ik a) lelijk en b) laten ze die niet zitten (1 en 3 jaar oud, dus ja wat doe je eraan).

Nu zit ik te twijfelen tussen het laten blinderen van de achterruiten van de V60 (om dus wat zon tegen te houden) of het aanschaffen van deze zonneschermen: http://accessories.volvoc...-482854/2011/T4/Automatic. Het ziet er op zich wel netjes uit, en je kunt het in de winter tenminste weer weghalen zodat de kinderen niet in het donker zitten. Bovendien is het goedkoper dan laten blinderen. Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Volgens mij zijn die dingen prima :) Ik heb ze zelf niet gehad maar wel eens gezien in een S60 en daar zat het goed vast. Het staat ook niet verkeerd. Ik zou overigens even kijken waar je ze gaat bestellen, bij vstore.nl zijn ze vaak even goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16
Ik heb ze in onze V70. Super schermpjes. Het raam kan zelfs open met scherm erin. Is alleen op bewolkte dagen wat lastig door heen kijken, maar bij ons zitten ze er dan ook het hele jaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Lt-Crash schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:03:
Ik moet zeggen dat het tegenwoordig stevige prijzen zijn voor een beetje V40. Mijn T4 Momentum kwam niet voorbij de 34k, maar daar heb je hem tegenwoordig niet meer voor 8)7
Ze hadden destijds, in het 14%-tijdperk, business uitvoeringen die een lagere cataloguswaarde hebben. Kijk maar op Autoweek, een "gewone" D4 summum kost 36k, de D4 business summum net geen 32k. Dus de hedendaagse prijzen zijn niet 1-op-1 te vergelijken :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ik heb in mijn V50 wat lastig van "bonkig" rijgedrag. Het lijkt alsof de banden keihard zijn, elke hobbel of oneffenheid voel je in de auto. Draagarmen voor, schokbrekers voor en achter zijn net vervangen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Bigs schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:03:
Heeft er iemand ervaring met de zonneschermen op maat?
De mijne bevallen perfect (V40 MY13). Dat wil zeggen, die van de achterportieren bevallen perfect, maar die van m'n achterruit/kofferbakklep is waardeloos. Die blijft niet goed zitten, schuift langzaam naar beneden en laat regelmatig los. Dealer heeft hem al meerdere keren opnieuw gemonteerd maar het wl maar niet lukken.
Verder prima dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
cupra4 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:04:
Ik heb in mijn V50 wat lastig van "bonkig" rijgedrag. Het lijkt alsof de banden keihard zijn, elke hobbel of oneffenheid voel je in de auto. Draagarmen voor, schokbrekers voor en achter zijn net vervangen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Niet toevallig een kapotte veer? Of misschien dat een van de nieuwe schokbrekers niet werkt zoals het hoort?

Lijkt mij een gevalletje terug naar de monteur/dealer en melding van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

jadjong schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:29:
Kan iemand de Volvo car-cofigurator op hun website uitleggen? Ik verander een V70 van kleur en gelijk wordt het audiopakket aangepast en ben ik de net toegevoegde trekhaak kwijt 8)7 Wat heeft de kleur met die opties te maken. :?
Nadien zou het wel weer mogelijk moeten zijn op dezelfde opties weer toe te voegen.
Soms valt de configurator terug in het resetten van e.e.a.
Heeft er iemand ervaring met de zonneschermen op maat? In onze vorige auto hadden we voor de kinderen achterin van die losse zonneschermen met zo'n zuignap, maar dat vind ik a) lelijk en b) laten ze die niet zitten (1 en 3 jaar oud, dus ja wat doe je eraan).

Nu zit ik te twijfelen tussen het laten blinderen van de achterruiten van de V60 (om dus wat zon tegen te houden) of het aanschaffen van deze zonneschermen: http://accessories.volvoc...-482854/2011/T4/Automatic. Het ziet er op zich wel netjes uit, en je kunt het in de winter tenminste weer weghalen zodat de kinderen niet in het donker zitten. Bovendien is het goedkoper dan laten blinderen. Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen?
Ik heb ze zitten in mijn V70 en ik moet zetten dat ze geweldig zijn! Practisch van aard en makkelijk op te bergen. Soms als het wat donkerder is, of 's nachts is het even wennen in verband met de extra verduisterende factor, maar daar wen je zeer snel aan.

Kijk eventueel of je ze tweedehands kan scoren, scheelt meestal wel wat in prijs. Vergeet niet dat het twee sets zijn voor alle ramen achter ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Dawn op 04-04-2016 14:19 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Leuk dat zoveel mensen die schermpjes hebben. Had ik niet verwacht. Ik denk dat ik inderdaad wel voor twee sets ga en eventueel de achterklep achterwege laat (heb toch al een automatisch dimmende binnenspiegel dus wat maakt het uit). Van de zijkant oogt het wel netjes als de achterste ruiten ook donker zijn.

Goeie tip van vstore.nl, dat is vast een stuk voordeliger dan bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:00:
Zo, vanmiddag bij de Volvo dealer langs geweest. Offerte opgesteld voor een V40 CC D4 Nordic+ en als achtervang ook een voor een V40 D3 Nordic+. Ongeveer drie maanden levertijd dus in de komende week zou de bestelling geplaatst moeten worden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat echt leder of synthetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:43:
[...]

Is dat echt leder of synthetisch?
Echt leer. Mijn huidige auto is mijn eerste auto met lederen bekleding en ik wil nooit meer stof. Een keer een kotsend kind in de auto is genoeg om je daarvan te overtuigen. Leer is dan zo weer schoon, bij stoffen bekleding ruik je het bij wijze van spreken vijf jaar later nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me er meer om, dat ze steeds meer richting vinyl achtig materiaal gaan wat ze als leder bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
cupra4 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:04:
Heeft de V50 sowieso wel wat last van gezien het sportieve onderstel. Deze is vrij stug.
Wat voor maat banden heb je er onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:47:
[...]

Echt leer. Mijn huidige auto is mijn eerste auto met lederen bekleding en ik wil nooit meer stof. Een keer een kotsend kind in de auto is genoeg om je daarvan te overtuigen. Leer is dan zo weer schoon, bij stoffen bekleding ruik je het bij wijze van spreken vijf jaar later nog...
Of gewoon zo rijden dat het kind niet hoeft te kotsen :). Ik zie hier iemand die om zijn eigen mankement, het niet kunnen rijden, zichzelf lederen bekleding aanpraat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Mwah dat leder snap ik wel. Die dubbele laadvloer though... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Heb ze zelf in de c30. Vind ze heerlijk. Juist die van de achterklep is zeer fijn met die ledkoplampen van tegenwoordig. Heb zelf ook de automatisch dimmende binnenspiegel.
Maar ze zijn bij mij nooit los gegaan of zo, origineel Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

AndRo555 schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:45:
Bijtelling? D4 handbak = 21%, D4 auto = 25%
Ow dat is krom.

Maja ik heb maar een oude Volvo dus geen bijtelling, dus automaat :P.

Stom dat fabrikanten nog handbakken maken, schakelen is zooooooo ouderwets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:47:
[...]
Ik heb half-leer, wat in mijn ogen het beste van twee werelden is. (het kinderkotstechnische aspect daargelaten ;) ) Vol-leer schuift mij vaak net iets te erg onder de kont maar het gevoel van echt leer bij de bovenrug en schouders is niet te verslaan.
Bigs schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:31:
Leuk dat zoveel mensen die schermpjes hebben. Had ik niet verwacht.
Ik heb rolschermen die je met een haakje om de rand van de ruit kunt hangen. (en zo dus mee op en neer gaan) Die zitten wat dat betreft permanent in de auto maar wel heel gemakkelijk 'aan/uit' te zetten. De rol zit min of meer verwerkt in de deur en zie je amper als het ingerold is. In de achterbak heb ik trouwens helemaal geen schermen maar daar zie ik ook geen noodzaak toe, de standaard coating van de ruiten is voor mij al voldoende warmtewerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:47
MartijnAbel schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:32:
[...]

Heeft de V50 sowieso wel wat last van gezien het sportieve onderstel. Deze is vrij stug.
Wat voor maat banden heb je er onder?
Ik heb 205/50/17 eronder. Voor nog Dunlops en achter net nieuwe Michelins. Maar had het idee dat ie "vroeger" wat comfortabeler was. Nader nu langzaam de 300.000 en misschien moet er nog meer vervangen worden wat al versleten is, hoewel de belangrijkste onderdelen van de voorzijde al gedaan zijn. Die veren kan ik nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik trouwens merkte bij de V60 D3 die ik gisteren als leenauto mee had, is dat hij bij het accelereren constant een beetje naar rechts trekt. Zeer irritant want dan moet je dus een tikkie naar links sturen als je (ook vrij rustig) accelereert en als je dan de voet weer van het gas haalt trekt de auto juist weer naar links en moet je weer naar rechts corrigeren. Rijdt zeer a-relaxed omdat je constant met stuurcorrecties bezig bent en is iets waar ik bij mijn C30 D2 nooit last van heb en bij andere Volvo's waar ik ondertussen in heb gereden ook niet - behalve de S40 1.8 van mijn vriendin die dat ook een beetje heeft maar alleen als je fors accelereert. Ik heb dat gemeld aan de dealer toen ik die auto terugbracht en die stak toen een verhaal af over banden en de weg die niet helemaal vlak is, wat volgens mij allemaal onzin is want dan zou je dat zelfde toch ook bij andere auto's merken? Ik blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb het bij mijn V40 ook (d4) bij snel accelereren als de weg inderdaad niet egaal is. Gaat beide kanten op, afhankelijk van de weg en alleen bij fors accelereren. Heb het idee, dat het mogelijk ook in combi is met het DSTC die het spinnen van de wielen probeert tegen te gaan en dat ongelijk op de links/rechts wielen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Get!em schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:47:
Ik heb het bij mijn V40 ook (d4) bij snel accelereren als de weg inderdaad niet egaal is. Gaat beide kanten op, afhankelijk van de weg en alleen bij fors accelereren. Heb het idee, dat het mogelijk ook in combi is met het DSTC die het spinnen van de wielen probeert tegen te gaan en dat ongelijk op de links/rechts wielen doet.
Maar bij die V60 D3 was het dus steevast, onafhankelijk van de weg etc., zodra je het gas een beetje indrukte trok hij licht naar rechts, en niet alleen bij fors accelereren (waarbij je enigszins zoekerig gedrag wel verwacht) maar ook bij rustig accelereren.

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Misschien moet hij gewoon even uitgelijnd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:56:
Misschien moet hij gewoon even uitgelijnd worden :)
Ja dat had ik ook gesuggereerd, maar de dealer zei zeer overtuigend dat zoiets nooit met uitlijning te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/249 lijkt me een interessant stuk uitleg om eens door te lezen. Daar wordt ook gesteld dat uitlijning er weinig mee te maken heeft, maar er vaak ten onrechte mee in verband wordt gebracht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:08:
[...]
Ja dat had ik ook gesuggereerd, maar de dealer zei zeer overtuigend dat zoiets nooit met uitlijning te maken heeft.
Half gas heb ik nergens last van. Bij vol gas kan ik merken dat de voorwielen behoorlijk licht worden en het stuur in mijn handen lijkt te zweven. Maar zoals gezegd bij normaal stevig doortrekken gaat het eigenlijk kaarsrecht.
Orion84 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:28:
http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/249 lijkt me een interessant stuk uitleg om eens door te lezen. Daar wordt ook gesteld dat uitlijning er weinig mee te maken heeft, maar er vaak ten onrechte mee in verband wordt gebracht.
Mooi artikel!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:08:
Hij heeft ook gelijk B)

Dat heeft te maken omdat de aandrijfassen niet dezelfde lengtes hebben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het voelde inderdaad als "torque steer". Maar verschrikkelijk irritant... Als dat een typisch gedrag is voor een V60 D3 dan zou ik alleen al daarom die auto niet nemen. Met het niveau van luxe en comfort dat je van een Volvo verwacht zou je in principe het stuur gewoon los moeten kunnen laten tijdens het rijden, accelereren en remmen en hij zou dan netjes rechtdoor moeten blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:59:
Het voelde inderdaad als "torque steer". Maar verschrikkelijk irritant... Als dat een typisch gedrag is voor een V60 D3 dan zou ik alleen al daarom die auto niet nemen. Met het niveau van luxe en comfort dat je van een Volvo verwacht zou je in principe het stuur gewoon los moeten kunnen laten tijdens het rijden, accelereren en remmen en hij zou dan netjes rechtdoor moeten blijven gaan.
Hier geen last van bij een V60 D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

TweakTweet schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:04:
[...]

Hier geen last van bij een V60 D3
Ik had ook al wel het vermoeden dat het niet standaardgedrag van dat type auto zou zijn, en dus wel iets wat nagekeken moet worden. Wel vreemd dat de dealer er dan zo laconiek over doet want als een leenauto zulk vreemd weggedrag vertoont is dat geen goede reclame...

Verder vond ik het wel heel prettig dat die V60 een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel had, kon ik daarmee ook eens experimenteren aangezien ik dat bij mijn nieuwe V40 ook ga bestellen. Works as advertised dus wat dat betreft ben ik tevreden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38
Als ik bij mijn V40 D2 de bestuurdersdeur open, word alleen deze deur ontgrendelt. Is het mogelijk om in stellen dat daarmee ook de passagiersdeur wordt ontgrendelt?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Goeie vraag. * Orion84 staat ook nog wel eens aan de achterklep te trekken na het uitstappen om zich vervolgens te beseffen dat die nog op slot zit :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Strider schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:10:
Als ik bij mijn V40 D2 de bestuurdersdeur open, word alleen deze deur ontgrendelt. Is het mogelijk om in stellen dat daarmee ook de passagiersdeur wordt ontgrendelt?
ah, dat ervaarde ik laats bij de proefrit in de V40 D4 ook! Ik zat al lekker in de bestuurdersstoel, terwijl een vriend van mij (die mee was) nog aan de hendel buiten stond te trekken :P

Zal misschien een instelling zijn ergens in het menu? Of zit er ergens een '(un)lock doors' knopje? De programmeerbare Swift key ofzoiets?

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja dat kan. Ik heb die optie juist bij mijn C30 D2 ingesteld omdat ik het grootste deel van de tijd alleen rij, en als ik dus één keer druk gaat alleen het bestuurdersportier open, bij 2x drukken gaat alles open. In auto's zoals de V40 en V60 met Sensus zit het ergens in de My Volvo instellingen. Gewoon een keer door alle settings scrollen en je vindt hem vanzelf. Je vindt daar bijvoorbeeld ook de optie om alle deuren automatisch te vergrendelen als je gaat rijden. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Volgens mij worden er hier 2 verschillende scenarios door elkaar gehaald

1) Auto staat op slot, Albantar's optie is geldig. Je kunt kiezen in Sensus wat je wilt, 1 deur open met 1 klik, alle deuren wanneer je nog een keer ontgrendelen drukt

2) Je hebt gereden met de auto, je stapt uit en doet de bestuurdersdeur open. Vervolgens zijn alle andere deuren dicht. Er zijn 2 mogelijkheden; 1) je drukt op het knopje ontgrendel portieren in de bestuurdersdeur wanneer je uit stapt; of 2) je zet uit dat alle deuren op slot gaan (anti car-jacking) in Sensus wanneer je gaat rijden. Andere opties zijn er niet, punt :P En probeer dat vooral niet te vragen op het Volvo forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Precies, ik had het dus over situatie 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 05-04-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of bij situatie 2 nog een 3e oplossing: even 2x (of 1x, afhankelijk van je instellingen bij situatie 1) op de "unlock" knop van je sleutel drukken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:23:
Volgens mij worden er hier 2 verschillende scenarios door elkaar gehaald

1) Auto staat op slot, Albantar's optie is geldig. Je kunt kiezen in Sensus wat je wilt, 1 deur open met 1 klik, alle deuren wanneer je nog een keer ontgrendelen drukt

2) Je hebt gereden met de auto, je stapt uit en doet de bestuurdersdeur open. Vervolgens zijn alle andere deuren dicht. Er zijn 2 mogelijkheden; 1) je drukt op het knopje ontgrendel portieren in de bestuurdersdeur wanneer je uit stapt; of 2) je zet uit dat alle deuren op slot gaan (anti car-jacking) in Sensus wanneer je gaat rijden. Andere opties zijn er niet, punt :P En probeer dat vooral niet te vragen op het Volvo forum...
Ah, bij mijn proefrit was situatie #1 aan de orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:32:
Of bij situatie 2 nog een 3e oplossing: even 2x (of 1x, afhankelijk van je instellingen bij situatie 1) op de "unlock" knop van je sleutel drukken. :D
Dat werkt alleen niet wanneer iemand anders uit stapt en even iets van de achterbank (tas bijv.) wil pakken en jij weer door moet. Ik vind het persoonlijk gewoon een onhandige optie, van mij had het gekoppeld mogen worden aan de bestuurdersdeur maar Volvo denkt daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er is trouwens een belangrijk verschil in die tweede optie tussen de wat oudere auto's (zoals mijn eigen C30) en de wat nieuwere (met Sensus).

In het oudere systeem moet je 2x aan de hendel trekken om de deur te openen als deze (automatisch) op slot zit. Je merkt het dan dus gelijk dat de deuren nog (automatisch) op slot zitten als je uitstapt en als je in de kofferbak moet zijn kan je op dat moment alsnog op het unlock-knopje in de deur drukken. Bij de nieuwere auto's met Sensus gaat de deur wel direct open, waardoor je het pas merkt als je tevergeefs aan je kofferbak staat te trekken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo herkenbaar. Heb em wel op automatisch slot staan en sta nog steeds redelijk vaak zinloos aan de deuren te trekken.
Daar komt nog bij dat ik in 90% van de gevallen ook nog eens de sleutel in het middenconsole heb liggen, onder de koffiebeker. (ik haal de sleutel na starten direct uit het slot en stop deze in de bekerhouders). Dubbel onhandig met deur op slot. Ik leer langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 14:53
Waarom haal jij de sleutel gelijk uit het slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sleutel rammelt. En soms parkeer ik met motor stationair en moet ik nog (met huissleutel) wat uit huis halen of brengen.
Ik steek hem er eigenlijk niet eens meer echt in. Je houdt de sleutel er gewoon voor, drukt op startknop, en in 1 beweging leg je hem ergens anders neer.
Eigenlijk zijn alle moderne volvo's uitgerust met keyless start, alleen is de uitleesafstand bij degene zonder de daadwerkelijke optie geminimaliseerd tot 1cm.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 05-04-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

En als je motor dan een keer af slaat of iets dergelijks? Dan moet je eerst op zoek naar je sleutel?

De handleiding zal toch niet voor niets met dikgedrukte letters vermelden dat je niet tijdens het rijden de sleutel mag verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Orion84 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:18:
En als je motor dan een keer af slaat of iets dergelijks? Dan moet je eerst op zoek naar je sleutel?
Afslaan en gelijk in het stuurslot schieten. Ik moet er niet aan denken zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan kan je beter je sleutelbos zo maken dat ie makkelijk af te nemen is. Wat eigenlijk standaard al is, want je kan gewoon het metalen deel uit de sleutel trekken. Dan kan je je sleutelbos wegleggen en je sleutel gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:25:
[...]

Moest gelijk hier aan denken
http://www.gelderlander.n...aal-ongeval-a15-1.2987552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zolang je blijft zitten (sensor in je stoel), je gordel vast blijft (sensor) en je deur dicht blijft, kun je in 90% van de gevallen je motor weer starten door koppeling lang ingedrukt te houden (bij afslaan motor), en voor de rest ook stoppen en starten zonder sleutel onder boven genoemde condities. Alle scenario's al uitgeprobeerd ;)

Mn vriendin handelde intuitief meteen goed toen vorige week de motor afsloeg vanwege optrekken in 3e versnelling bij stoplicht. Sleutel zat er niet in, koppeling 10 seconden indrukken was voldoende (staat ook in dashboard instructie).

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 05-04-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je sleutel of je sleutelbos? Het eerste wat ik heb gedaan is de meegeleverde metalen sleutelhanger verwijderd en vervangen door een lederen sleutelhanger. De metalen versie rammelde namelijk behoorlijk, onbegrijpelijk dat ze zoiets meeleveren. Sowieso begrijp ik niet waarom mensen bossen sleutels aan hun autosleutel hebben, dat gebungel is voor een conventioneel slot ook nog eens slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

10 seconden is wel erg lang. Als het bij mijn C30 gebeurt dat hij afslaat dan start hij direct weer als de koppeling is ingetrapt en de pook in vrij. Supersnelle recovery en meteen weer door. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:25:
[...]

Het stuurslot gaat er bij nieuwere auto's pas op als je met de stop knop het contact af zet, dus dat zal niet gebeuren. Maar ik laat zelf ook de sleuteltransponder er liever gewoon in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis een beetje de 960 met automaat, en rij wel een V70N met automaat maar dat is toch net wat anders. Dus ben weer op zoek naar een 9 serie. Moet wel een 940 zijn, wil namelijk een redblock. Maar wel met de luxe en de automaat uit de 960 serie, dus ben ik beperkt tot de turbo reeks.

Nu heb ik ooit een 940SE gehad met de B200FT met 155pk, maar dat was een sedan en ik wil alleen nog een station. Heb momenteel een 740 station van 1986 met handbak, maar mis een beetje de automaat en de luxe van de SE en 960 uit de jaren 90.

Nu is mijn oog, of beide ogen, op een mooie Volvo 940 Turbo van 1997 gevallen en die ga ik binnenkort importeren.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.blocket.com/static/0/images_full/94/9455801891.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.blocket.com/static/1/images_full/94/9433703748.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is wel een heel tof ding zo! 8) En die bekleding zie je hier niet veel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm dilemma...

De V40 CC D4 is net te duur. Nu zijn er twee mogelijkheden: V40 CC D4 zonder exterior styling kit en spoiler, of V40 CC D3 met exterior styling kit en spoiler.

Wat zouden jullie kiezen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Exterior Styling Kit, zijn dat die side-skid-plates onder andere?

Persoonlijk vind ik die niet heel fraai, dus dan zou ik eerder performance boven uiterlijk kiezen.

Edit: de achterbumper / uitlaten zijn dan wel weer een stuk toffer met die exterior styling kit (T5 stijl)...

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 05-04-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja precies... Ik had ook al gevogeld met de spoiler en een hele rits kleine opties en accessoires eruit om de styling kit erin te houden maar dan kwam ik ook net niet goed uit qua prijs. Er moet namelijk zo'n €20 per maand bespaard worden op het normleasebedrag en met kleine dingetjes die €0,50 tot €2,00 per maand kosten gaat dat niet zo hard. :D De kit + spoiler samen komen uit op €22 per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 05-04-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Sowieso met kit.
Of achteraf laten monteren een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan die €1000+ zelf aftikken op een leasewagen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zou zonder enige twijfel voor de D4 gaan. Spoiler en styling kit zie je zelf niet als je achter het stuur zit en aan de D4 ga je dagelijks plezier beleven. Denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 14:50

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:21:
Ik mis een beetje de 960 met automaat, en rij wel een V70N met automaat maar dat is toch net wat anders. Dus ben weer op zoek naar een 9 serie. Moet wel een 940 zijn, wil namelijk een redblock. Maar wel met de luxe en de automaat uit de 960 serie, dus ben ik beperkt tot de turbo reeks.

Nu heb ik ooit een 940SE gehad met de B200FT met 155pk, maar dat was een sedan en ik wil alleen nog een station. Heb momenteel een 740 station van 1986 met handbak, maar mis een beetje de automaat en de luxe van de SE en 960 uit de jaren 90.

Nu is mijn oog, of beide ogen, op een mooie Volvo 940 Turbo van 1997 gevallen en die ga ik binnenkort importeren.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Een HPT (die zie je sowieso niet veel) 8)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1 ... 19 ... 139 Laatste