Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die XC90 T8 is mooi zeg. Huur of koop?

Overigens merk je het verschil tussen een 4-cilinder of een 8-cilinder altijd, ook als het vermogen exact hetzelfde is. Het geluid is totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:31:
Die XC90 T8 is mooi zeg. Huur of koop?

Overigens merk je het verschil tussen een 4-cilinder of een 8-cilinder altijd, ook als het vermogen exact hetzelfde is. Het geluid is totaal anders.
Lease. Gelukkig, want zo'n wagen is als koop een behoorlijke uitgave. Heb nooit in een auto gereden met meer dan 4 cilinders, dus ik mis het geluid nooit. Alles dat ik opmerk is dat ik in de T8 al sneller de snelheidslimiet overschrijd dan dat ik het gaspedaal volledig in kan trappen :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iig een prachtauto. Ruim 400 pk in een plug-in hybride, het heeft allemaal weinig meer met eco te maken maar leuk is het wel ;)

Wat verbruikt ie zo grofweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Geen idee nog wat het verbruik betreft. Dat gaan we komende week eens meten. Tot nu toe alleen een beetje zitten scheuren en toeren, de laadpaal wordt thuis ook pas komende week geplaatst. Met een lege accu is het gewoon een hele zware T6, en dat is natuurlijk niet lekker voor het verbruik. Het kan twee kanten op gaan. Als je alles elektrisch kan doen verbruikt 't praktisch niks, als je veel lange afstanden rijdt gaat het redelijk slurpen. Maar hé, het is een viercylinder want zuinig :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie kar, enorm indrukwekkend, zit ook enorm veel techniek in. :)

Heb je toegevoegd samen met nog wat mensen, beetje laten verslonzen de laatste tijd. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:30:

Heb je toegevoegd samen met nog wat mensen, beetje laten verslonzen de laatste tijd. :X
Thanks, wel een kleine aanvulling. Vermogen is 407pk, deze uitvoering is een Inscription ipv R-Design en de eigenaar ben niet ik maar dat is m'n vader. Maar ik scheur er ook mee :D
Net Pilot Assist voor het eerst getest in de file. Magisch, je handen van het stuur halen en een auto die alles doet. Wel echt even wennen en best moeilijk om gelijk je volle vertrouwen in de techniek te stoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door BeefHazard op 27-03-2016 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:35:
Nog even een plaatje van de T8, omdat het zo'n fijne wagen is :*)
[afbeelding]
Nu nog even een onkruidkrabber en een hogedrukreiniger om de oprit op hetzelfde niveau als de auto te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
BeefHazard schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Thanks, wel een kleine aanvulling. Vermogen is 407pk, deze uitvoering is een Inscription ipv R-Design en de eigenaar ben niet ik maar dat is m'n vader. Maar ik scheur er ook mee :D
Net Pilot Assist voor het eerst getest in de file. Magisch, je handen van het stuur halen en een auto die alles doet. Wel echt even wennen en best moeilijk om gelijk je volle vertrouwen in de techniek te stoppen.
Ik faal weer, meende een dat een nieuwprijs van 88k en R was en dat de bumpers ook van een R was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

Reinier

\o/

Oh de auto's van papa en mama mogen ook in de TS, okee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Pa van krentenbol staat er ook al in dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Een kennis van me had ooit een S80!
Ik houd erover op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:21:
Oh de auto's van papa en mama mogen ook in de TS, okee :D
Reinier schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:30:
Een kennis van me had ooit een S80!
Ik houd erover op ;)
Dan heb ik binnenkort nog een nieuwe V70 voor de ts ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan heb ik nog een oude V70 voor de ts. En een 960 van mijn zussie. Jammer dat zij de 162 niet meer heeft... :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
Ach, ik kwam 'm hier alleen even showen omdat er foto's gevraagd werden - niet het eigenaarschap claimen ;)

In mijn geval is er nog een case voor te maken, ik woon voorlopig nog even thuis en ik heb geen eigen auto, dus als ik in een auto rijd is het deze. Dus ach, wat gezelschap voor de "XC90 van de ouders van Boeingfanaat" mag best toch?

[ Voor 19% gewijzigd door BeefHazard op 27-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach mij kan het eigenlijk niets schelen en als we toch gaan filteren op auto's die niet in bezit zijn dan mogen we alle leasehokken er ook uit gooien :+ nathuran gaat vast rennen om de horde V40 D2 r-design voor te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:55:
als we toch gaan filteren op auto's die niet in bezit zijn dan mogen we alle leasehokken er ook uit gooien :+
De reactie die je wist dat zou komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:00:
[...]
Ik zat nog te twijfelen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 21:52

Wok

Dakloos...

De URL naar mijn profiel/myReact is stuque en het bouwjaar van mijn V90 is 1997 ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
:$

Edit: en aangepast.

Nog even een aanvulling op het voorgaande verhaal:
Reinier schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:00:
[...]

Er is allemaal wat voor te zeggen natuurlijk. maar omdat we in een democratisch land leven. :+

Poll: Auto's van ouders eruit?
Ja natuurlijk
Nee, leaserts mogen toch ook?
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396694&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik kijk over 7 dagen wel even terug en dan ga ik wel wat opruimen anders. :+ Mochten er andere ideeën zijn, prima. Lease vind ik persoonlijk wat overdreven aangezien je er toch zelf een hoop aan meebetaald...

[ Voor 99% gewijzigd door Joopieboy op 28-03-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je maandelijks honderden euro's bijtelling aftikt dan vind ik een plaatsje in de TS wel verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zie mijn laatste zin, maar idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je er (regelmatig) in rijdt en je bent er trots op - dan hoort die Volvo wat mij betreft in dit topic thuis.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een commotie na wat getroll!
Wat mij betreft kunnen we de principes aan de kant zetten en beter ons aardige-huisarts/geschiedenisleraar-Volvo-opendeurbeleid hanteren. We zitten immers niet in het BMW topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:43

Aight!

'A toy robot...'

Ik ben wel aardig maar geen geschiedenisleraar of huisarts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oeps, what have I done :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Bigs schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:43:
Als je maandelijks honderden euro's bijtelling aftikt dan vind ik een plaatsje in de TS wel verdiend ;)
Niet slleen bijtelling; als ik geen leaseauto zou hebben krijg ik de volledige mobiliteitsvergoeding (bruto) uitgekeerd. Dus in principe betaal ik de V40 gewoon zelf, alleen staat ie niet op mijn naam :+

Waarom sta ik niet in de OP :o

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Tankiej schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:23:
[...]

Niet slleen bijtelling; als ik geen leaseauto zou hebben krijg ik de volledige mobiliteitsvergoeding (bruto) uitgekeerd. Dus in principe betaal ik de V40 gewoon zelf, alleen staat ie niet op mijn naam :+

[...]

Stuur een berichtje dan met de benodigde gegevens naar joopieboy ;)

Vandaag even de nieuwe logo's geplaatst op de V50.
Blij dat de oude logo's er af zijn, dit staat duizend keer beter.
Heb wel even zwarte tape gehaald van 3M aangezien er standaard witte schuimtape achter zit :s

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XfQ9nWf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 28-03-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tankiej schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:23:

[...]

Solly :$

Zou je een pb kunnen sturen, anders zoek ik zo wel wat bij elkaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
MartijnAbel schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor de tip. Dacht dat ik dat ooit al gedaan had, maar kan het bericht nergens weer vinden. Zal wel op een ander forum geweest zijn :+
Heb wel even zwarte tape gehaald van 3M aangezien er standaard witte schuimtape achter zit :s

[afbeelding]
Hoe ziet een oud logo eruit? Ik ken T5 alleen zoals je nu plaatst :o
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:19:
[...]

Solly :$

Zou je een pb kunnen sturen, anders zoek ik zo wel wat bij elkaar. :P
Ik was je al voor, zoals je zag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dju, ben weer eens traag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Oude logo's zijn kleiner dacht ik

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Heb helaas alleen een foto van laatst in het donker:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oIPuzEB.jpg

Was blijkbaar echt 1 of ander vaag logo wat niet eens origineel Volvo is/was volgens mij.
Ik heb ze in iedergeval nog niet eerder gespot op een volvo :p
Bijkomend was ook nog eens dat ze behoorlijk verweerd en van kunstof waren, niks waard dus.
Dan lijken de logo's van aliexpress toch heel wat beter haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het is niet eens een Volvo font. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:46:
Het is niet eens een Volvo font. :P
Idd, lijkt meer op Halfords-badging. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Klopt, ik vergeleek ze al met de "gti" "turbo" "v6" badges die je wel eens zag liggen bij de action ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of V12 achter op een Seicento. :D

12V lijkt er meer op...

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 28-03-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RhOsYN5l.jpg

Denk zal ook maar even een fotootje van mijn V70 2.5T AWD 2004 plaatsen....
Afgelopen zaterdag de 280000 gepasseerd :) Echt een top wagen!!! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:31:
[...]

[afbeelding]
Je oude is inderdaad niet eens origineel denk ik :P

Ik heb deze op mijn 2001 T5 zitten, volgens mij is dit de meest gangbare (zoals ook jouw nieuwe)
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqNHJEQF!dQ4YBcdBQ(OONVYKw~~/s-l300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Ik heb deze op mijn 2001 T5 zitten, volgens mij is dit de meest gangbare (zoals ook jouw nieuwe)
[afbeelding]
Snap je dan niet, auto altijd van een liefhebber geweest, gezien de staat van de auto in zowel onderhoud als visualiteit en dan aftermarket prutlogo monteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Afgelopen weekend dan eindelijk een proefrit gemaakt in een V40, samen met mijn vader. Hier een "review". Even ter verduidelijking: ik rij nu dagelijks een Peugeot 207 1.6 16v (benzine) 110pk 150Nm van circa 1300kg.

De auto
Het model waar ik in heb gereden was een handgeschakelde 6-bak V40 D2 Ocean Race. Vergelijkbaar met de huidige Nordic+ Luxury volgens de dealer.
De wagen was voorzien van alle opties die maar mogelijk zijn op de V40 en werd puur als demo auto gebruikt bij de dealer.

De eerste indruk van de auto was erg goed. Een 'wauw' gevoel kwam in mij naar boven. :)
We gaan de motor maar eens starten. Ow wacht...dat hoefde niet! Had de verkoper al gedaan. Wat is dat ding stil zeg! Ik hoorde hem niet eens lopen. :)

Vervolgens heeft de verkoper wat dingen uitgelegd over het verstellen van de elektrische stoelen, de buitenspiegels en het 'auto in dode hoek'-systeem. Daarna heeft hij de diverse modussen laten zien van het dashboard. Ik heb het dashboard op ECO mode gezet om te kijken hoe dit nu precies werkt.

Nou, daar gaat hij dan. :)

De rit
De auto rijdt soepel weg en ik merk gelijk al het verschil tussen een diesel en mijn eigen benzine auto. Vermogen is snel beschikbaar. Ik zit dan al snel boven de maximum snelheid van 50km/u. Oeps.... even gas los dus. Eerst maar eens rustig wat rondjes over het industrieterrein. Beetje de auto aanvoelen. Hierna richting de rijksweg A15. Grappig om te zien dat er niet heel zuinig met het demo model wordt gereden (afgaande op het pijltje wat links in het ECO dashboard wordt weergegeven). Ik scoorde al snel punten. :P

Invoegen op de snelweg met de D2 is een makkie. Ik hoef niet terug te schakelen en de auto komt heel soepel op snelheid. Het geluid in de auto is erg comfortabel. Bandengeruis is minimaal en ook qua herrie van de wind (en die hadden we zeg pffffffffff) was erg prettig.

Het zicht achteruit door de buitenspiegels is goed. Vanuit de binnenspiegel vind ik het persoonlijk wat minder. De hoofdsteunen achter nemen veel zicht weg en de ruit staat erg omhoog "gericht" (hier later meer over).
Het dashboard is inmiddels overgezet op comfort mode, om eens te zien hoe dat eruit zag. Prima afleesbaar. Daarnaast heb ik op de snelweg een paar keer ook even het vermogen getest van de D2, maar dit is ruim voldoende voor de Nederlandse snelwegen. Het is geen snelheidskanon, daarvoor moet je echt de D4 hebben, maar je kan met de D2 meer dan prima in het verkeer mee komen.

Praktische zaken
Terug de stad in en even een plekje opzoeken om enkele praktijk zaken als inparkeren en dergelijke te proberen. Ik zet de auto in de achteruit versnelling en het display toont ineens de beelden van een achteruit-rij-camera. Erg handig. Zeker aangezien het zicht via de achterruit niet zo goed is als bij mijn huidige auto.
Ik merkte dat ik meteen de neiging had om van mijn buitenspiegels en de achteruit-rij-camera gebruik te maken in plaats van de binnenspiegel.

De parkeersensoren kwamen wat laat op gang, maar dat kan ook komen door het feit dat de auto voor mijn gevoel een stuk langer is en ik daardoor denk dat ik al op de auto achter mij zit. Ik merkte wel dat de camera hier ideaal is en ik niet heel veel aan de binnenspiegel had. De neus van de auto achter mij verdween compleet onder de achterruit en ik kon totaal niet inschatten waar zijn neus ten opzichte van mijn kont zat. Dit is even een puntje om te onthouden.

Daarnaast heb ik even wat zaken als bluetooth en dergelijke geprobeert, maar dit werkt feilloos. De auto herkende mijn telefoon (Nokia Lumia 830 met Windows Phone 8.1) meteen en ik kon Spotify starten en prima bedienen vanaf het stuur en dashboard. Ik heb nog niet geprobeerd om van playlist te wisselen. Dit moet ik eigenlijk nog een keer proberen.
Het geluid uit de speakers is overigens erg goed te noemen. Ik ben geen audiofiel, maar heb wel bepaalde eisen als het op audio aan komt. Dit demo model had een centrale speaker in het dashboard waar de naam Harman Kardon op pronkte. Ik kon niet opmaken of dit dan ook meteen het meest luxe pakket is. Dit zal ik na moeten vragen bij de dealer (is mij op de dag zelf ontschoten).

Terug naar de dealer
Na nog wat praktische dingen te testen zijn we weer richting dealer gereden. Het dashboard ging in Sport mode. Lekker sportief met dat rood en die gigantische toerenteller. Of het meerwaarde heeft t.o.v. de andere modes..... mwa. Ik vind het meer een grappige gadget die ik waarschijnlijk stiekem nog best vaak zal gebruiken.

Bij de dealer aangekomen stonden de volgende proefrijders al met smart te wachten. Ik had dan ook helaas niet veel tijd om nog even in de auto te blijven zitten en dingen te bespreken met de verkoper. Dit hebben we aan tafel gedaan in de showroom. Helaas zijn er een aantal vragen hierdoor ontschoten. Als je in de auto zit komen die vragen toch sneller op, doordat je dingen aan kan wijzen en dergelijke.

Conclusie
Ik heb echt heerlijk gereden en zie mijzelf hier nog wel vele kilometers mee maken.
De V40 D2 blijft een van de grote kanshebbers.

Pluspunten
  • Rijdt heerlijk!
  • Knoppen op dashboard prima binnen handbereik
  • Mooie kleur en fijne stoelen
  • Goede afwerking dashboard. Geen enkel rammeltje/tikje/geluidje te horen tijdens het rijden.
Twijfelachtige/min punten
  • Weinig zicht naar achteren. Hoofdsteunen achter nemen heel veel zicht weg en raam is erg hoog "gericht". Achteruit-rij-camera hierdoor eigenlijk een verplichte optie.
  • Versnellingspook wat hoog t.o.v. de armleuning. Schakelt overigens wel subliem.
En nu
Momenteel ben ik de Nordic+ Luxury en de Nordic+ Sport aan het vergelijken.
Een aantal opties op de Luxury zijn erg interessant, maar helaas is deze volgens de dealer niet verkrijgbaar met zwarte dakhemelbekleding, wat voor mij eigenlijk wel een grote wens is. De Volvo Car Configurator zegt overigens van wel, dus dit moet ik nog maar een keer afstemmen met de dealer.

Verder zal de auto nog voorzien moeten worden van minimaal 17" lichtmetalen wielen. Er stonden enkele V40's met 16" in de showroom, maar dat is echt te klein voor de auto.

------------------------------

Ik hoop dat jullie de review leuk vinden om te lezen en ben heel benieuwd of de V40 rijders onder jullie zich herkennen in de zaken die ik hier opsom. Ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 29-03-2016 11:23 . Reden: Huidige auto in de intro ter nuancering toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Wel leuk ja die D2, op papier niet echt snel maar met 270 nM koppel voelt het natuurlijk wel lekker, zeker in een eerste indruk. Het verschil met de D3 is echter toch wel groot. Als je daar een keer in rijdt zul je voelen dat de D2 toch wel erg hard moet werken om vooruit te komen waar je met de D3 eerder het gevoel hebt vermogen over te hebben (afhankelijk van je rijstijl, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bigs schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:19:
Wel leuk ja die D2, op papier niet echt snel maar met 270 nM koppel voelt het natuurlijk wel lekker, zeker in een eerste indruk. Het verschil met de D3 is echter toch wel groot. Als je daar een keer in rijdt zul je voelen dat de D2 toch wel erg hard moet werken om vooruit te komen waar je met de D3 eerder het gevoel hebt vermogen over te hebben (afhankelijk van je rijstijl, uiteraard)
Heb even ter nuancering mijn huidige auto toegevoegd aan de intro van mijn vorige post.
Rij nu een Peugeot 207 1.6 16v (benzine) 110pk 150Nm van circa 1300kg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De techniek is wel behoorlijk op z'n kop gezet de laatste jaren. Een moderne turbodiesel of direct ingespoten benzinemotor met turbo is een wereld van verschil met zo'n 1.6je van een paar jaar geleden, dus ik begrijp hoe je je voelt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 29-03-2016 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als er Harman Kardon op de speaker staat dan zit er High Performance Audio in die auto, het beste dat Volvo af-fabriek te bieden heeft. :)

En verder kan ik me helemaal vinden in wat je schrijft, afgaande op de paar keer dat ik een V40 als leenauto heb meegekregen terwijl mijn C30 op de brug stond. De 2.0 D2 die in de V40 zit rijdt significant soepeler dan de 1.6 D2 die in de C30 zit, wat maar deels te verklaren is door het feit dat de 2.0 D2 120PK heeft terwijl de 1.6 D2 er maar 115 heeft. In ieder geval, voor het Nederlandse verkeer ruim voldoende. (De 1.6D "DRIVe", voorloper van de 1.6 D2, zal ik niet eens noemen, die is echt benedenmaats...) Ik heb ook een keer een V40 D4 mee gehad en zodra ik het gaspedaal indrukte dacht ik meteen "hot damn, die wil ik hebben!" :D Weeeeeeereld van verschil.

Wat het zicht achteruit betreft, ik heb daar die paar keer dat ik met een V40 heb gereden niet echt last van gehad. Een achteruitrijcamera is zeker heel handig, maar ook niet noodzakelijk. Minimaal park distance control (radar-piepertje) is wat mij betreft wel een vereiste, trouwens. Dat er minimaal 17" velgen op "moeten" ben ik ook met je eens.

Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe V40. Liefst gaat dat een V40 Cross Country D4 Nordic+ worden maar wellicht dat die niet door de "goedkeuringscommissie" komt vanwege het gele energielabel D dat die meekrijgt. Als dat zo is dan zal het een V40 D3 "moeten" worden want die heeft wel een groen labeltje (C). Dat zou dan wel budget vrijmaken voor wat extra opties, dus either way zal ik wel tevreden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Uiteraard zou ik ook liever een D3 of D4 willen hebben, maar dan wordt de bijtelling wel erg hoog vrees ik.
Of ik moet flink gaan schrappen op de optielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:56:
Als er Harman Kardon op de speaker staat dan zit er High Performance Audio in die auto, het beste dat Volvo af-fabriek te bieden heeft. :)
Er zit volgens mij dan Premium Sound in, HPA is de "middelste" (en al meer dan voldoende vaak).
Zelf ben ik ook in de markt voor een nieuwe V40. Liefst gaat dat een V40 Cross Country D4 Nordic+ worden maar wellicht dat die niet door de "goedkeuringscommissie" komt vanwege het gele energielabel D dat die meekrijgt. Als dat zo is dan zal het een V40 D3 "moeten" worden want die heeft wel een groen labeltje (C). Dat zou dan wel budget vrijmaken voor wat extra opties, dus either way zal ik wel tevreden zijn.
Blijft altijd leuk hè, keuzes :). Ik zou een D3 automaat nemen, dan is het écht genieten (al komt dat het label niet ten goede).
PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:10:
Uiteraard zou ik ook liever een D3 of D4 willen hebben, maar dan wordt de bijtelling wel erg hoog vrees ik.
Don't! Gewoon die D2 nemen, is echt meer dan voldoende. De klinkers zal je niet zomaar uit de straat rijden, maar hij is echt meer dan prima.

De teruggang van D4 naar D2 deed een paar dagen pijn, nu kan ik me echt goed erin vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:10:
Ze zijn allemaal 21% dus qua bijtellingspercentage maakt het niet zo veel uit. In netto bijtelling is de D4 zo'n €30 duurder dan de D2 en de D3 zit daar tussenin - €0,50 of €1,00 per dag voor een veel leukere rij-ervaring, daar is zeker iets voor te zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:
[...]

In netto bijtelling is de D4 zo'n €30 duurder dan de D2 en de D3 zit daar tussenin - €0,50 of €1,00 per dag voor een veel leukere rij-ervaring, daar is zeker iets voor te zeggen! ;)
Kan je mij je berekening eens laten zien? Van welke cataloguswaarde ga jij uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:15:
Kan je mij je berekening eens laten zien? Van welke cataloguswaarde ga jij uit?
Ik heb verschillende V40s in de Configurator gegooid met bijna alle opties die ik erbij wil hebben ook aangevinkt, de Cross Country D2, D3, D4 en de "gewone" D2 en D3, en die naast mijn huidige C30 D2 gezet ter vergelijking. Maandelijkse bijtelling uitrekenen is vrij simpel: cataloguswaarde x 21% / 12 maanden x 40,15% inkomstenbelasting.

ModelPrijsBruto BT jaarNetto BT maand
C30 D2€26.000€3.640€122
V40 CC D2€35.870€7.533€252
V40 CC D3€37.870€7.953€266
V40 CC D4€39.870€8.373€280
V40 D2€33.248€6.982€234
V40 D3€36.145€7.690€254

Dus deze V40s zijn allemaal Nordic+ inclusief een stel extra opties zoals elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en wat andere losse dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik doelde eigenlijk meer op de opties schrappen, dat moet je laten.

Verschil is slechts €3000 (D2 naar D3 > € 21,21 per maand bij 40,4% LH) of € 5000 (D2 naar D4 > € 35,35 per maand bij 40,4% LH).

Maar vorige keer gaf je nog aan (dacht ik, mogelijk in ander topic) dat je ook qua budget al aan de max zat. Als een D3 €100 extra in de lease kost (boven budget), dan ben je daar ook nog een deel van kwijt aan je werkgever en komt dat plaatje totaal anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:31:
Ik doelde eigenlijk meer op de opties schrappen, dat moet je laten.

Verschil is slechts €3000 (D2 naar D3 > € 21,21 per maand bij 40,4% LH) of € 5000 (D2 naar D4 > € 35,35 per maand bij 40,4% LH).

Maar vorige keer gaf je nog aan (dacht ik, mogelijk in ander topic) dat je ook qua budget al aan de max zat. Als een D3 €100 extra in de lease kost (boven budget), dan ben je daar ook nog een deel van kwijt aan je werkgever en komt dat plaatje totaal anders uit.
Bij mij past de V40 CC D4 qua leasebudget er nog net in. Ik ga dus denk ik offertes aanvragen voor de V40 CC D4 Nordic+ en voor de V40 D3 Nordic+. Kijken of ik die ultieme nice-to-have CC D4 erdoor krijg - en anders stapje terug doen naar de niet-CC D3 waarmee ik ook ruimschoots tevreden zal zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb verschillende V40s in de Configurator gegooid met bijna alle opties die ik erbij wil hebben ook aangevinkt, de Cross Country D2, D3, D4 en de "gewone" D2 en D3, en die naast mijn huidige C30 D2 gezet ter vergelijking. Maandelijkse bijtelling uitrekenen is vrij simpel: cataloguswaarde x 21% / 12 maanden x 40,15% inkomstenbelasting.

ModelPrijsBruto BT jaarNetto BT maand
C30 D2€26.000€3.640€122
V40 CC D2€35.870€7.533€252
V40 CC D3€37.870€7.953€266
V40 CC D4€39.870€8.373€280
V40 D2€33.248€6.982€234
V40 D3€36.145€7.690€254

Dus deze V40s zijn allemaal Nordic+ inclusief een stel extra opties zoals elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en wat andere losse dingen.
Met deze prijzen is een D4 prima te behappen :P
Ga ik echter wel voor de 'gewone' en niet voor de CC variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Met deze prijzen is een D4 prima te behappen :P
Ga ik echter wel voor de 'gewone' en niet voor de CC variant.
Ja, dat bedoel ik. Ik ging eerst zelf uit van de D2 "want een D3 of D4 zal vast wel een stuk duurder zijn". Blijkt het dus netto iets van €1 per dag te verschillen en dat de CC D4 ook net in mijn leasebudget past. Keuze snel gemaakt dan.

De reden voor mij om voor de Cross Country te gaan is eigenlijk voornamelijk voor het oog. "Gewone" V40s, zelfs R-Design, rijden er tegenwoordig als 13 in een dozijn rond; de Cross Country is tenminste nog een beetje "apart".

Afbeeldingslocatie: http://images.hgmsites.net/med/2017-volvo-v40_100546813_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik zou absoluut voor de D4 gaan, ik krijg af en toe een D2 mee als leenauto, en alles is goed.. tot je de snelweg op gaat :X en het is leuk om af en toe petjes achterna te zitten in hun "VTEC y0" Honda's die denken dat ze snel zijn :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En zo zie je maar weer dat Den Haag zichzelf nu flink in de voet aan het schieten is. De afgelopen jaren zijn er heel veel 14%-auto's geleast; men voelde toen een drang om vooral, om in Volvo-termen te spreken, voor die D2 te gaan. Heb ik zelf ook gedaan met mijn huidige C30 D2. Maar als de D2, D3 en D4 allemaal het zelfde blijtellingspercentage hebben - dan gaat men "natuurlijk" voor de D4 omdat die optie dan opeens netto veel minder kost doordat je niet meer een sprong qua bijtellingstarief maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Widow schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:49:
Ik zou absoluut voor de D4 gaan, ik krijg af en toe een D2 mee als leenauto, en alles is goed.. tot je de snelweg op gaat :X
Overdrijven is ook een vak. Ik rij nu een jaar in een D2 en heb nog geen moment het gevoel gehad echt serieus iets te kort te komen. Ik heb ook een testrit gemaakt in een D4 en ja, dat is inderdaad erg leuk (al had ie wel wat moeite om het vermogen kwijt te kunnen op de weg bij wat nattigheid), maar zo'n drama is een D2 echt niet. Het is denk ik vooral ook een kwestie van referentiekader. Ik reed hiervoor in een Polo BlueMotion met 75pk, dus dan is een V40 CC D2 al een forse stap in de goede richting natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat als je een D4 gewend bent, dat een D2 leenauto dan tegenvalt.

Maar ook afgelopen weekend (met dakkoffer er op en vol met bagage), van verschillende passagiers opmerkingen gekregen dat ie best goed trok.

Vandaag na 1 jaar + 1 week de 50k kilometer grens bereikt, hij heeft alleen wel een wasbeurtje verdiend na afgelopen weekend :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KjM5ASap8cUOIk8DzY6TCP9e/full.jpg
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:54:
En zo zie je maar weer dat Den Haag zichzelf nu flink in de voet aan het schieten is. De afgelopen jaren zijn er heel veel 14%-auto's geleast; men voelde toen een drang om vooral, om in Volvo-termen te spreken, voor die D2 te gaan. Heb ik zelf ook gedaan met mijn huidige C30 D2. Maar als de D2, D3 en D4 allemaal het zelfde blijtellingspercentage hebben - dan gaat men "natuurlijk" voor de D4 omdat die optie dan opeens netto veel minder kost doordat je niet meer een sprong qua bijtellingstarief maakt.
Je bedoelt dat ze zich de afgelopen jaren in hun voet hebben geschoten met het 14% tarief door forse kortingen te geven op auto's die effectief helemaal niet zo heel veel schoner/zuiniger zijn dan de 21/25% modellen? Dat wordt nu rechtgetrokken. Alleen nog korting op (semi)elektrisch en de rest gewoon een en hetzelfde tarief.
En de keuze voor een zwaarder blok wordt daarmee inderdaad minder pijnlijk dan voorheen, maar het blijft natuurlijk een prijzige upgrade, aangezien de D4 volgens mij nog steeds gewoon een meerprijs van meer dan 2k heeft t.o.v. D2?

[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 29-03-2016 14:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, de D2 is zeker voldoende. Ik rij nu al ruim 160.000km met een grijns op mijn gezicht rond in een D2. Maar die ene keer dat ik een D4 heb mogen proeven was die grijns toch een stuk breder. :D Voor dat verschil heb ik zeker wel €1 per dag over.

En die bijtellingsregelingen zijn trouwens nog steeds een wassen neus. Zoals die XC90 T8 voor 7% bijtelling. Die auto is alleen zo zuinig als je bijna alleen maar elektrisch rijdt. Maar de meeste mensen die zo'n auto leasen rijden er juist lange afstanden mee - waardoor ze juist heel onzuinig worden. Ik heb jarenlang rondgereden in een Prius - dat was tenminste een echte hybride. Gemiddeld daadwerkelijk verbruik zo'n 1:20, heel respectabel voor een benzine-auto van dat formaat. Die Outlander, T8, D6 etc., grote auto's met dito verbrandingsmotoren en haast puur voor de vorm een elektromotor erbij, dat is pure volksverlakkerij eigenlijk. Maar ja, dat is mijn mening. (Hij is wel mooi die XC90 T8, daar niet van...)

[ Voor 66% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:54:
Ik denk dat het verschil in verbruik tussen de D2 en D4 redelijk verwaarloosbaar is overigens. Spritmonitor geeft 5,15 voor de D2 en 5,33 voor de D4. Ik zie dat ik met mijn verbruik redelijk aan de zuinige kant zit, langere afstanden zijn voor dit blok ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Orion84 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:00:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Ik rij nu een jaar in een D2 en heb nog geen moment het gevoel gehad echt serieus iets te kort te komen. Ik heb ook een testrit gemaakt in een D4 en ja, dat is inderdaad erg leuk (al had ie wel wat moeite om het vermogen kwijt te kunnen op de weg bij wat nattigheid), maar zo'n drama is een D2 echt niet. Het is denk ik vooral ook een kwestie van referentiekader. Ik reed hiervoor in een Polo BlueMotion met 75pk, dus dan is een V40 CC D2 al een forse stap in de goede richting natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat als je een D4 gewend bent, dat een D2 leenauto dan tegenvalt.

Maar ook afgelopen weekend (met dakkoffer er op en vol met bagage), van verschillende passagiers opmerkingen gekregen dat ie best goed trok.

Vandaag na 1 jaar + 1 week de 50k kilometer grens bereikt, hij heeft alleen wel een wasbeurtje verdiend na afgelopen weekend :+
[afbeelding]

[...]
Je bedoelt dat ze zich de afgelopen jaren in hun voet hebben geschoten met het 14% tarief door forse kortingen te geven op auto's die effectief helemaal niet zo heel veel schoner/zuiniger zijn dan de 21/25% modellen? Dat wordt nu rechtgetrokken. Alleen nog korting op (semi)elektrisch en de rest gewoon een en hetzelfde tarief.
En de keuze voor een zwaarder blok wordt daarmee inderdaad minder pijnlijk dan voorheen, maar het blijft natuurlijk een prijzige upgrade, aangezien de D4 volgens mij nog steeds gewoon een meerprijs van meer dan 2k heeft t.o.v. D2?
Holy crap, wat heb jij gedaan met je auto? :D

Anyway, het gaat inderdaad om een referentie. Mijn huidige auto (Peugeot 207, bj. 2006, 1300kg, 110pk/150Nm) is ook niet snel. De D2 voelde dan ook erg vlot voor mijn doen. Op de snelweg is het lekker toeren in de 6e versnelling en als je genoeg ruimte hebt, hoef je niet perse terug naar de 5 om mee te stromen.

Zo'n D4 kost misschien maar 30 euro p/m meer, oftewel +/- 1 euro per dag. Op jaarbasis is het 360 euro, dan klinkt het getal al ineens heel anders. Maar ik ken mezelf en zou het er wel voor over hebben. Misschien toch ook maar een keer de D4 proberen of ik dat vermogen het geld wel echt waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Anyway, het gaat inderdaad om een referentie. Mijn huidige auto (Peugeot 207, bj. 2006, 1300kg, 110pk/150Nm) is ook niet snel. De D2 voelde dan ook erg vlot voor mijn doen. Op de snelweg is het lekker toeren in de 6e versnelling en als je genoeg ruimte hebt, hoef je niet perse terug naar de 5 om mee te stromen.

Zo'n D4 kost misschien maar 30 euro p/m meer, oftewel +/- 1 euro per dag. Op jaarbasis is het 360 euro, dan klinkt het getal al ineens heel anders. Maar ik ken mezelf en zou het er wel voor over hebben. Misschien toch ook maar een keer de D4 proberen of ik dat vermogen het geld wel echt waard vind.
En je kan dan ook altijd nog voor de tussenweg gaan, de D3. Die zit zowel qua vermogen als qua prijs midden tussen de D2 en de D4 in. Maar D2 120PK naar D3 150PK voelt als een veel grotere sprong dan D3 150PK naar D4 180PK...

Eigenlijk had ik gehoopt dat Volvo ondertussen een D3 Twin Engine uitgebracht zou hebben: D2 + elektromotor met een gecombineerd vermogen van rond de 150PK. Zou ik direct besteld hebben. Vooral als hij aan de 7% bijtellingsnorm zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:32:
[...]

En je kan dan ook altijd nog voor de tussenweg gaan, de D3. Die zit zowel qua vermogen als qua prijs midden tussen de D2 en de D4 in. Maar D2 120PK naar D3 150PK voelt als een veel grotere sprong dan D3 150PK naar D4 180PK...
Ja inderdaad. Precies de keuze die jij nu ook overweegt :)

We moeten een keer samen gaan shoppen, jij en ik. Kijken of we "groepskorting" krijgen :P

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 29-03-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:09:
Ja inderdaad. Precies de keuze die jij nu ook overweegt :)

We moeten een keer samen gaan shoppen, jij en ik. Kijken of we "groepskorting" krijgen :P
Ik ga zaterdag shoppen bij Henk Scholten in Nijmegen. Als ik me nu voordoe als familie van Harry Arendsen, zou ik dan korting krijgen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

PdeBie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:29:
[...]
Weekendje weg met scouting :P

Oftewel: het nodige over onverharde wegen gereden, en met het wisselvallige weer van afgelopen weekend gaf dat een mooie schakering aan modder en stof.

Maar hey, ik heb die Cross Country niet alleen voor de looks genomen :Y)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Orion84 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:43:
[...]
Maar hey, ik heb die Cross Country niet alleen voor de looks genomen :Y)
En terecht!
Gelukkig dus niet zoals in een van de Volkswagen Touareg reclames van 'Hij zou tegen deze heuvel op kunnen rijden' en 'hij zou door deze rivier kunnen'. :+

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 29-03-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:58
Leuk om je proefrit ervaring te lezen PdeBie! Eeuwige zonde dat mijn vriendin geen Volvo meer mag leasen. Sinds een jaar is er op haar werk een merkenbeleid waar Volvo helaas geen onderdeel van uitmaakt. Ik zag ons al wel in een V40 cruisen. 8)
Stiekem ben ik dus wel een beetje jaloers! Ook al zie je hem veel op de weg, dat maakt mij niets uit.

Ooit komt er hier vast nog wel een Volvo. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scouting doeleinde had ik altijd de 360 voor. Daar deed ik nagenoeg alles mee wat de rest met een landrover deed. Oke koste me soms een carterpan of een uitlaat.

Of mijn 240, maar die had geen bladvering. Hier met bassie en adriaan caravan haha.

Afbeeldingslocatie: http://www.crinafa.com/daniel/IMG_2493.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Net even een 2dehands pookknop voor de V50 T5 kunnen regelen. :D
Helaas geen R Design pookknop zoals eerst wel werd aangegeven, maar 25 euro was dan ook wel heel goedkoop geweest.
Nu weer een gewone pookknop wat ook zeker geen ramp is.
Leer liet los aan de bovenkant en was volledig uitgehard. Volgens de verkoper is de pookknop nog in goede staat zonder beschadigingen.
We gaan het zien, zal deze week wel op de deurmat ploffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:07:
En die bijtellingsregelingen zijn trouwens nog steeds een wassen neus. Zoals die XC90 T8 voor 7% bijtelling. Die auto is alleen zo zuinig als je bijna alleen maar elektrisch rijdt. Maar de meeste mensen die zo'n auto leasen rijden er juist lange afstanden mee - waardoor ze juist heel onzuinig worden. Ik heb jarenlang rondgereden in een Prius - dat was tenminste een echte hybride. Gemiddeld daadwerkelijk verbruik zo'n 1:20, heel respectabel voor een benzine-auto van dat formaat. Die Outlander, T8, D6 etc., grote auto's met dito verbrandingsmotoren en haast puur voor de vorm een elektromotor erbij, dat is pure volksverlakkerij eigenlijk. Maar ja, dat is mijn mening. (Hij is wel mooi die XC90 T8, daar niet van...)
Ben het grotendeels met je eens, maar wel een paar opmerkingen. De 7% bijtelling klonk idd waanzinnig, maar er zijn maar een paar geleverd met dat tarief. Leveringen kwamen ergens in oktober langzaam op gang en vanaf januari werd het 15%. De productieplekken waren allemaal al verkocht aan mensen die bestelden voor 14%, de initiele verwachting van de bijtelling. En de zuinigheid van een T8 is voor iedereen verschillend. Als je zuinig rijdt, rustig accelereert, vroeg anticipeert, veel cruisecontrol gebruikt en lekker regenereert kun je echt heel zuinig rijden voor een auto met dat formaat en gewicht. Echter, al laad je hem nooit op en scheur je er lekker op los - immers, het ding versnelt als een Falcon 9 -, rij je gewoon in een héél zware T6 en dat merk je in je verbruikscijfers. Het zou goed zijn als men de bijtellingsregels eerlijker maakt - een voordeel mag er best zijn voor zuinige auto's, maar ze moeten wel écht zuinig zijn. Daarbij kun je denken aan hogere bijtelling met financiële voordelen voor mensen die veel en vaak laden. Zo zorg je dat die auto's ook echt gebruikt worden zoals ze bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Daarom zouden ze bijtelling zo moeten regelen dat de standaard bijtelling wordt bepaald door de fabrieksopgave.
Daarna hangt het af van de gebruiker.. Als iemand 10% onzuiniger rijdt dan de fabrieksopgave -> 10% meer bijtelling.
Als iemand zuiniger rijdt, dat percentage eraf.

Zo zorg je dat mensen zelf ook hun best doen zuinig te rijden.
En dan kun je wel gaan piepen "maar diegene die veel in de stad rijden, of in de file", tja, laten we wel wezen juist daar ligt een oorzaak van de grote luchtvervuiling en laten werkgevers daarin hun werknemers maar tegemoet komen met flexibelere arbeidstijden, of iemand die veel in de stad moet zijn lekker elektrisch te laten rijden

Indien veel mensen van 1 bedrijf veel onzuiniger rijden zou ook het bedrijf erop aangesproken mogen/kunnen worden waarom dat bedrijf gemiddeld zo'n slecht resultaat haalt. Allicht kan het bedrijf er dan juist toe worden gebracht om meer elektrisch te doen, meer buiten de spits etc..

Ook mocht een fabrikant onrealistische cijfers opgeven, dan worden zij wel aangepakt door de bedrijven omdat de bedrijven/werknemers daar de kosten van gepresenteerd krijgen.. Dus zullen zij dat merk toch met enige argwaan bekijken bij een volgende aanschaf

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 29-03-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

GAIAjohan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:23:
Daarom zouden ze bijtelling zo moeten regelen dat de standaard bijtelling wordt bepaald door de fabrieksopgave.
Daarna hangt het af van de gebruiker.. Als iemand 10% onzuiniger rijdt dan de fabrieksopgave -> 10% meer bijtelling.
Als iemand zuiniger rijdt, dat percentage eraf.

Zo zorg je dat mensen zelf ook hun best doen zuinig te rijden.
En dan kun je wel gaan piepen "maar diegene die veel in de stad rijden, of in de file", tja, laten we wel wezen juist daar ligt een oorzaak van de grote luchtvervuiling en laten werkgevers daarin hun werknemers maar tegemoet komen met flexibelere arbeidstijden, of iemand die veel in de stad moet zijn lekker elektrisch te laten rijden

Indien veel mensen van 1 bedrijf veel onzuiniger rijden zou ook het bedrijf erop aangesproken mogen/kunnen worden waarom dat bedrijf gemiddeld zo'n slecht resultaat haalt. Allicht kan het bedrijf er dan juist toe worden gebracht om meer elektrisch te doen, meer buiten de spits etc..

Ook mocht een fabrikant onrealistische cijfers opgeven, dan worden zij wel aangepakt door de bedrijven omdat de bedrijven/werknemers daar de kosten van gepresenteerd krijgen.. Dus zullen zij dat merk toch met enige argwaan bekijken bij een volgende aanschaf
Dit is eigenlijk wel een goed plan, en het argument over "wonen in de stad" etc kan je mooi verdedigen met: wil de overheid juist niet dat mensen voor hun werk moeten verhuizen ipv dagelijks teveel km's moeten maken in een lease-auto omdat ze 50-60km verderop wensen te werken (maar dan alleen icm leasebak)? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:21:
[...]

[afbeelding]
Die heb ik laatst besteld via aliexpress, 7 euro :+ Ja, mijn S80 is geen 'echte' T5 maar aangezien ze geen 2.5T badges hadden, en ik wel een 5-cilinder turbo heb vind ik dat er T5 op de achterklep geplakt mag zitten :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
-tom-562 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:49:
[...]

Die heb ik laatst besteld via aliexpress, 7 euro :+ Ja, mijn S80 is geen 'echte' T5 maar aangezien ze geen 2.5T badges hadden, en ik wel een 5-cilinder turbo heb vind ik dat er T5 op de achterklep geplakt mag zitten :+
7 euro! :o

Nee geintje, ik heb em zelf ook uit china gehaald, was zelfs nog net ietsje goedkoper uit.
Viel me niks tegen, alleen die bagger schuimtape aan de achterkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:49:
[...]

Het is je vergeven, die 2.5t komt inderdaad goed genoeg in de buurt van de T5 :)
Trouwens een aardig unicum, zo vaak zie je een S80 T5 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

MartijnAbel schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:08:
[...]

7 euro! :o

Nee geintje, ik heb em zelf ook uit china gehaald, was zelfs nog net ietsje goedkoper uit.
Viel me niks tegen, alleen die bagger schuimtape aan de achterkant :P
Ja, achteraf gezien had ik ook beter zwarte 3M tape kunnen gebruiken (heb een zwarte auto :P), maar het zit nu al. En je ziet het nauwelijks (of je moet er met je neus bovenop zitten). maar mogelijk dat ik het toch opnieuw ga doen, de badge zit iets scheef naar mijn idee, en daar irriteer ik me aan :+
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Het is je vergeven, die 2.5t komt inderdaad goed genoeg in de buurt van de T5 :)
Trouwens een aardig unicum, zo vaak zie je een S80 T5 niet
T5 of 2.5T? Een S80 T5 (van de P2 chassis generatie) is er officieel nooit geweest. En de S80 2.5T zie je überhaupt niet veel, het is vaak of een D5 of een 2.4. En het facelift model wat ik heb zie je nog veel minder

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 29-03-2016 20:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
-tom-562 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Ja, achteraf gezien had ik ook beter zwarte 3M tape kunnen gebruiken (heb een zwarte auto :P), maar het zit nu al. En je ziet het nauwelijks (of je moet er met je neus bovenop zitten). maar mogelijk dat ik het toch opnieuw ga doen, de badge zit iets scheef naar mijn idee, en daar irriteer ik me aan :+

[...]

T5 of 2.5T? Een S80 T5 (van de P2 chassis generatie) is er officieel nooit geweest. En de S80 2.5T zie je überhaupt niet veel, het is vaak of een D5 of een 2.4. En het facelift model wat ik heb zie je nog veel minder
Leuk he, daar kan ik me ook zo aan ergeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:
[...]

[...]

O dan zit ik er helemaal naast, dacht wel eens een T5 te hebben gezien. Of dat moet zo'n grapjas als jij zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Orion84 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:00:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Ik rij nu een jaar in een D2 en heb nog geen moment het gevoel gehad echt serieus iets te kort te komen.
Het is maar hoe je het beleeft. Wat ik zo heerlijk vind aan de D4 is dat als je een krap gaatje ziet op de linkerbaan, je even 2x terugschakelt en er tussen kan met vol gas. Of dat je genoeg vermogen hebt om "even" die snelle inhaalactie te doen bijvoorbeeld. In de leen-D2 lukt me dat niet. Maar mijn enige andere referentiepunt is m'n motorfiets, die sowieso al stukken sneller gaat, dus het maar wat je gewend bent.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Widow schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:09:
[...]

Het is maar hoe je het beleeft. Wat ik zo heerlijk vind aan de D4 is dat als je een krap gaatje ziet op de linkerbaan, je even 2x terugschakelt en er tussen kan met vol gas. Of dat je genoeg vermogen hebt om "even" die snelle inhaalactie te doen bijvoorbeeld. In de leen-D2 lukt me dat niet. Maar mijn enige andere referentiepunt is m'n motorfiets, die sowieso al stukken sneller gaat, dus het maar wat je gewend bent.
Klopt, een D2 is 95-99% van de tijd voldoende. Maar af en toe wil je net even die extra "oemf" hebben die een D4 wel heeft. :D

Zoals laatst toen ik aan het verhuizen was. Zware kar achter de auto (dicht tegen de limiet van de 1300kg massa die de D2 maximaal kan trekken), was gewoon niet vooruit te branden. En soms als iemand je (schijnbaar) expres zit te zieken door je baanwissel te blokkeren dan zou wat extra vermogen om ervoor te piepen ook wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Klopt, een D2 is 95-99% van de tijd voldoende. Maar af en toe wil je net even die extra "oemf" hebben die een D4 wel heeft. :D

Zoals laatst toen ik aan het verhuizen was. Zware kar achter de auto (dicht tegen de limiet van de 1300kg massa die de D2 maximaal kan trekken), was gewoon niet vooruit te branden. En soms als iemand je (schijnbaar) expres zit te zieken door je baanwissel te blokkeren dan zou wat extra vermogen om ervoor te piepen ook wel handig zijn.
Dát is het enige waar ik me misschien nog wat zorgen over maak... Vorig jaar met een D4 en 1500kg op stap geweest, nu wordt dat D2 en 1500kg... De snelheid hielden we met de D4 ook beperkt (95/100), maar even wegrijden of bergop sleurde dat ding als een malle.

Misschien toch onze privé auto maar weg doen en de Subaru van mijn schoonvader overnemen voordat we hem verkopen\inruilen (verkapte wie koopt hem post :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Extra vermogen kan inderdaad nooit kwaad. Je hoeft het niet constant te gebruiken (heeft toch geen zin op de Nederlandse snelweg over het algemeen), maar dat je het vermogen hebt is wel zo lekker.

/me Zie nu overigens pas dat je je avatar hebt aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fredkroket schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Er zit volgens mij dan Premium Sound in, HPA is de "middelste" (en al meer dan voldoende vaak).
Heb even navraag gedaan. De Ocean Race uitvoering had inderdaad het meest uitgebreide pakket qua audio. Dat wordt dus een optie die ik aan ga strepen, want ik hou wel van een goed stukje muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Ben al een tijdje aan het orienteren op een nieuwere wagen. Het zoekgebied is een jongere S40, S60 of zelfs eerste generatie C30 lijkt haalbaar.

Zijn er redenen om wel of niet voor een eerste generatie C30 te kiezen? Valkuilen, aandachtspunten ed.

Motorvariant zou dan een 1.6 of 1.8 benzine zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
_Apache_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:45:
Ben al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe wagen. Het zoekgebied is een jongere S40, S60 of zelfs eerste generatie C30 lijkt haalbaar.

Zijn er redenen om wel of niet voor een eerste generatie C30 te kiezen? Valkuilen, aandachtspunten ed.

Motorvariant zou dan een 1.6 of 1.8 benzine zijn.
(De 1.6D "DRIVe", voorloper van de 1.6 D2, zal ik niet eens noemen, die is echt benedenmaats...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, wat PdeBie van mij quootte... Neem zeker NIET de 1.6D of "DRIVe" variant met vijfbak. Ik heb zelf een laatste generatie C30 D2 (met zesbak) en ik kreeg een keer als leenauto een C30 DRIVe mee. Ik dacht, allebei 1.6 diesel dus op die missende versnelling na zal het wel ongeveer het zelfde zijn. Niet dus. Die DRIVe reed echt voor geen meter in vergelijking met D2. Veel minder koppel onderin en door het gemis aan een 6e versnelling ook langere versnellingen en meer kabaal op de snelweg - kortom, geen prettige rij-ervaring vergeleken met de D2. Ik zou je aanraden om voor een 1.8 benzine te gaan of een 2.0 diesel, maar de 1.6 diesel vooral te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vraagt hij toch echt naar benzine jongens. Maar zoals je zegt zou ik ook voor minimaal een 1.8 gaan, rijdt toch wat soepeler

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:44:
Volgens mij vraagt hij toch echt naar benzine jongens. Maar zoals je zegt zou ik ook voor minimaal een 1.8 gaan, rijdt toch wat soepeler
We hebben nu een 1.8 S40 uit '99, in hoeverre je die kunt vergelijken is natuurlijk de vraag. Maar het vermogen vind ik net aan. Als je een volle auto hebt is het echt te weinig.

En inderdaad, benzine, we rijden <6k km per jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 30-03-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:44:
Oeps ja. Overheen gelezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

_Apache_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:56:
[...]

We hebben nu een 1.8 S40 uit '99, in hoeverre je die kunt vergelijken is natuurlijk de vraag. Maar het vermogen vind ik net aan. Als je een volle auto hebt is het echt te weinig.

Die 1.8 benzine valt in dezelfde categorie als de 1.9D uit de S40/V40-generatie en de nieuwe D2 en T3: "genoeg". Eronder is "te weinig" en erboven is "lekker". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mx. Alba schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Die 1.8 benzine valt in dezelfde categorie als de 1.9D uit de S40/V40-generatie en de nieuwe D2 en T3: "genoeg". Eronder is "te weinig" en erboven is "lekker". :D
Check, ik laat vooral mijn vrouw spreken. Ik rij voornamelijk motor en ben - behoorlijk - verwend met een 130PK/150Nm sterke vier cilinder motor. Dat is in elke versnelling, elk toerental "lekker" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Proefrit Volvo V40 D4 aangevraagd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:29:
Dan ga je ook een D4 bestellen. Instantly verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort is mijn vader ook in het bezit van een V70 dus dan wil ik hem meenemen voor een weekendje Stokholm/Torslanda. Heeft er iemand ervaring met de rondleiding bij Volvo en wat er nog meer te beleven is? Ik denk dat we twee nachten blijven om zo de trip van dik 2000km de moeite waard te maken. Nu nog even besluiten of we met mijn T5 of zijn D4 gaan; op zich wel leuk om die van mij weer een keer terug te hebben in het moederland maar ik denk dat de reis iets voordeliger is met een diesel ;)
_Apache_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Voor de V70 had ik een A4 met een 1.6 benzine (105pk) qua vermogen was dat nog wel te doen maar vooral het hoogtoerige viel me uiteindelijk tegen. Daar voor had ik een Golf 1.8 wat op de snelweg toch iets gemoedelijker reed.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekendje Stockholm?

Ik kom er regelmatig om auto's vandaan te importeren, maar dan vlieg ik altijd heen en rij lekker terug.

Maar een weekendje en gedoe met boot of de 2 bruggen, en dan die hele weg nog naar Stockholm rijden. Dat is nog saaier dan de A2 met trajectcontrole tussen Amsterdam-Utrecht.

Nee ga dan lekker naar het Saarland in Duitsland en rij via Belgie, Verviers door de Eiffel er heen. Kun je tenminste de auto even op zn staart trappen en lekker genieten van het Eiffel landschap.

Als je daar heen wilt, maak er een paar weken van en vermijd de snelwegen. Niks beters dan de grindwegen en niemand tegen komen.

En als je het Volvo wilt gaan bezoeken, doe dan ook het Saab museum, staan veel leukere bakken als je mij mag vragen, vind het volvo museum zeer beperkt vergeleken met wat ze allemaal aan voertuigen hebben geproduceerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:22:
Weekendje Stockholm?

Ik kom er regelmatig om auto's vandaan te importeren, maar dan vlieg ik altijd heen en rij lekker terug.

Maar een weekendje en gedoe met boot of de 2 bruggen, en dan die hele weg nog naar Stockholm rijden. Dat is nog saaier dan de A2 met trajectcontrole tussen Amsterdam-Utrecht.

Nee ga dan lekker naar het Saarland in Duitsland en rij via Belgie, Verviers door de Eiffel er heen. Kun je tenminste de auto even op zn staart trappen en lekker genieten van het Eiffel landschap.

Als je daar heen wilt, maak er een paar weken van en vermijd de snelwegen. Niks beters dan de grindwegen en niemand tegen komen.
Nou de hele insteek is om de fabriek te bezoeken, dat het bijvoorbeeld in de Eiffel leuker rijden is ben ik helemaal met je eens. Autorijden is voor ons allebei geen straf en met m'n pa is het nooit saai in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wil ik niet heel lullig doen, voor het museum moet je in Gothenburg zijn. (ook de fabriek)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:58
PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:29:
Aangestoken door het Volvo-virus? :P
Nog niet zo lang geleden keek je nog rond in het B-segment haha! :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:27:
Dan wil ik niet heel lullig doen, voor het museum moet je in Gothenburg zijn. (ook de fabriek)
Vandaar Torslanda voor de fabriek en Stockholm voor de stad ;)

Tenzij Gothenburg ook de moeite waard is om te bezoeken? Ken eigenlijk vrij weinig van Zweden, staat al jaren op de vakantieplanning maar het komt er nooit van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een ritje Zweden moet je niet doen als je alleen een stukje wilt rijden. Vanaf Hamburg heb je het gevoel dat je op de A7 tussen Drachten en Groningen rijdt. Eenmaal in Zweden heb je vanaf Helsingborg een soort van N11, maar dan zonder de kruisingen en verkeerslichten. Zweden zijn bang voor snelheid, je hebt mazzel als je 110 mag. Het mooie landschap kan iets zijn wat je aantrekt, maar een catalogus van Marklin treinen geeft je hetzelfde gevoel. Voor de rest zie je voornamelijk vrachtwagens van DHL(de achterkant want je kan niet overal inhalen).
De rit naar Stockhol is ongeveer net zo enerverend als de A28 tussen Zwolle en Amersfoort, maar dan een heel stuk langer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ben zelf afgelopen jaar in Zweden geweest maar herken het niet direct. Ja de weg vanaf Hamburg naar Malmö is zo saai als mogelijk, maar ik vond Denemarken dan ook echt helemaal niks. Denemarken is vlak, de auto's zijn er zo mogelijk nog pauperder dan in Nederland en ik vond Denemarken best vervallen... In Zweden hebben we het rondje tegen de klok in gedaan, maar voornamelijk binnenwegen. Veelal 70kmh, in dorpen 40kmh maar prima wegen in het algemeen. De grotere wegen doen aan Duitsland denk met steeds 2km 2 baans, dan de andere kant 2 baans etc. Maar in Zweden ben je niet voor de snelheid, maar voor de rust (imo). Öland vond ik erg mooi, mooiste deel van de reis..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lBLw9lpl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HVVkQVwl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jtw9Slcl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9HWxkill.jpg

Het Volvo museum was erg leuk, wel uitkijken met de tol in Göteborg trouwens..

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 30-03-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:18:
Binnenkort is mijn vader ook in het bezit van een V70 dus dan wil ik hem meenemen voor een weekendje Stokholm/Torslanda. Heeft er iemand ervaring met de rondleiding bij Volvo en wat er nog meer te beleven is? Ik denk dat we twee nachten blijven om zo de trip van dik 2000km de moeite waard te maken. Nu nog even besluiten of we met mijn T5 of zijn D4 gaan; op zich wel leuk om die van mij weer een keer terug te hebben in het moederland maar ik denk dat de reis iets voordeliger is met een diesel ;)

[...]

Voor de V70 had ik een A4 met een 1.6 benzine (105pk) qua vermogen was dat nog wel te doen maar vooral het hoogtoerige viel me uiteindelijk tegen. Daar voor had ik een Golf 1.8 wat op de snelweg toch iets gemoedelijker reed.
Effe hier kijken:

Staat een hele vette tour tussen:

http://www.swedish-connection.nl/volvo-forum

Is van 1 van de sponsoren van het volvo forum.
Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste