Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

MartijnAbel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:30:
Even een vraagje: bij mijn V50 T5 merk ik vaak dat als de auto koud is, de bak nogal wat hakerig over kan komen. Net of gaat de versnelling in 2 stukjes in de juiste baan. Dit is vooral van de 1 naar de 2 en de 2 naar de 3.
Als ik vervolgens een kilometer of 2 verder ben is het volledig verdwenen en schakelt de bak als nieuw.
Ik merk ook al dat elke keer als ik schakel het sowieso al soepeler wordt. Dus net of moet de olie even goed over de tandwielen heen.

Een volledige oliewissel van de bak heb ik bij deze auto nog niet gedaan, zou dat misschien helpen?
Heb ik met mijn V40 D4 uit 2015 ook. Merk t zelf minder, maar je ziet t aan de bijrijder gelijk :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
RZor schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Heb ik met mijn V40 D4 uit 2015 ook. Merk t zelf minder, maar je ziet t aan de bijrijder gelijk :P
Ik merk trouwens ook dat als ik koppel en dan even wacht met schakelen, het sowieso al soepeler gaat.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik was al een tijdje thuis, maar ben in de tussentijd nogal ziek geworden en geen puf gehad...

Hieronder foto's zoals SchadeNet ze had gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/schade/400px/PIC001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/schade/400px/PIC002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/schade/400px/PIC009.JPG

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:59:
[...]

Ik was al een tijdje thuis, maar ben in de tussentijd nogal ziek geworden en geen puf gehad...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien dat mijn oude D4 dan wat voor je is; http://www.autoscout24.nl...TAFC-SM-TL-S&id=284708115. Alleen even de velgen overzetten 😉.

Schade valt me overigens tegen. Had erger verwacht.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Heeft er nog iemand naar de reveal van de V90 gekeken? Mooie bak hoor. Maar ik ben sedanliefhebber en zou altijd voor de S90 gaan. Als het budget me dat toeliet.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Hihihi ik hoop dat ze de mijne gewoon weer helemaal in orde krijgen.
Voorlopig zal ik de garage en Volvo gewoon even het voordeel van de twijfel geven voorlopig.

Mijn auto is een Summum uitvoering trouwens ;) de auto verder bevalt mij namelijk heel goed.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
De schade is toch wel behoorlijk. Ziet eruit alsof ze de auto al een beetje recht getrokken hebben voor de foto's. Het is een bovenste beste klapper geweest

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

TWCRay schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:20:
De schade is toch wel behoorlijk. Ziet eruit alsof ze de auto al een beetje recht getrokken hebben voor de foto's. Het is een bovenste beste klapper geweest
Schade is zeker behoorlijk ja dat is zeker.
Maar ik denk niet dat ze de auto hebben rechtgetrokken voor de foto of iets dergelijks.
Zie hieronder de twee foto's die ik zelf heb gemaakt de avond dat het ongeluk is gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/schade/400px/20151223_175500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/schade/400px/20151223_175510.jpg
De foto's zijn niet echt scherp of zonder bewegingsonscherpte, ik stond toen zelf nog een beetje te trillen van de schrik :/

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn... Dat is best een behoorlijke klapper geweest O_o

Betreft de V90...
Ik heb helaas de reveal niet kunnen kijken, deze kijk ik van het weekend even terug. Maar ik ben, ondanks dat ik de sneaks gezien heb, toch een beetje teleurgesteld in de achterkant. Niet eens het schuine raam, maar de achterlichten staan er zo 'vreemd' op... Beetje wennen denk ik

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Reinier schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:53:
Heeft er nog iemand naar de reveal van de V90 gekeken? Mooie bak hoor. Maar ik ben sedanliefhebber en zou altijd voor de S90 gaan. Als het budget me dat toeliet.
Jawel! Ik heb nog gemengde gevoelens, voorkant vindt ik super vet! Alleen de achterkant weet ik nog niet, maar als ik de XC90 zo in het echt zie, vindt ik het eigenlijk wel weer vet.

In september gaan ze de weg op, dus ben benieuwd. Had op autoblog een stukje gezien waar hij het een en ander laat zien, maar schijnt dus wel een slagje groter te zijn ondanks schuine dak. Groten dan een 5 serie in ieder geval en die zijn ook niet mis. Geloof dat een E-klasse of SuperB nog een slag groter is.

Over het ongeluk hier boven, hoe kwam dat eigenlijk? En greep de city safety ook in? Of die collosion warning, ben altijd wel benieuwd of het in de praktijk ook echt werkt...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aight! schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:42:
[...]
Over het ongeluk hier boven, hoe kwam dat eigenlijk? En greep de city safety ook in? Of die collosion warning, ben altijd wel benieuwd of het in de praktijk ook echt werkt...
De toedracht was als volgt...

Ik reed midden in de spits op de zeer drukke A20 richting Rotterdam, ik reed geruime tijd op de middelste rijbaan. Ongeveer 1,5 km voordat de afslag waar ik eraf wilde probeerde ik aanstalten te maken om 1 baan naar rechts te kunnen schuiven. Op een gegeven moment ontstond er een gat rechts van mij waar ik dan ook direct in dook, helaas vrijwel op het moment dat ik goed en wel op de rechter rijbaan reed remde de auto voor de auto voor mij plotseling tot volledige stilstand. Ik heb nog een stuk uitgeweken richting vluchtstrook maar het mocht niet baten. De auto voor mij stond exact op tijd stil, het scheelde een haartje met de auto voor de zijne.
Het City Safety systeem heb ik wel gehoord volgens mij, maar ik moet eerlijk zeggen omdat het zo snel ging en ik vooral zo erg schrok van de airbags dat ik niet de tegenwoordigheid van geest heb gehad om dat nog te controleren op het dashboard.

Zoals je ook op de foto's kunt zien is de schade voornamelijk aan de linkerkant van de auto, de bestuurderskant, dat is dan dus ook te verklaren doordat ik dus naar rechts uitweek de vluchtstrook op zoals ik hier boven al aangaf ;)

Je kunt namelijk in het dashboard zien of er een City Safety ingreep is geweest, dan kan je die melding vervolgens wel wegklikken.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:52:
[...]

De toedracht was als volgt...

Ik reed midden in de spits op de zeer drukke A20 richting Rotterdam, ik reed geruime tijd op de middelste rijbaan. Ongeveer 1,5 km voordat de afslag waar ik eraf wilde probeerde ik aanstalten te maken om 1 baan naar rechts te kunnen schuiven. Op een gegeven moment ontstond er een gat rechts van mij waar ik dan ook direct in dook, helaas vrijwel op het moment dat ik goed en wel op de rechter rijbaan reed remde de auto voor de auto voor mij plotseling tot volledige stilstand. Ik heb nog een stuk uitgeweken richting vluchtstrook maar het mocht niet baten. De auto voor mij stond exact op tijd stil, het scheelde een haartje met de auto voor de zijne.
Het City Safety systeem heb ik wel gehoord volgens mij, maar ik moet eerlijk zeggen omdat het zo snel ging en ik vooral zo erg schrok van de airbags dat ik niet de tegenwoordigheid van geest heb gehad om dat nog te controleren op het dashboard.

Zoals je ook op de foto's kunt zien is de schade voornamelijk aan de linkerkant van de auto, de bestuurderskant, dat is dan dus ook te verklaren doordat ik dus naar rechts uitweek de vluchtstrook op zoals ik hier boven al aangaf ;)

Je kunt namelijk in het dashboard zien of er een City Safety ingreep is geweest, dan kan je die melding vervolgens wel wegklikken.
En je bent er zelf wel goed vanaf gekomen? Vind het altijd bizar, vandaag ook weer hoe sommige mensen zo dicht op elkaar rijden tijdens de spits, spelend met de telefoon en dan te laat remmen waardoor ze vol in de ankers gaat. Als je dan niet genoeg afstand heb is het boem.

Gelukkig zie ik het meestal al van een tijdje aankomen, maar het kan toch altijd fout gaan, of andersom dat ze bij mij erachter op knallen. Heb wel eens vaker gehad dat ik ineens vol in de ankers moet omdat de voorliggers ineens vol gaan remmen. Hartslag wat hoger en wat adrenaline rijker en we kunnen door...

Altijd opvallend als het regent dat ik op de snelweg wel een paar botsingen zie. Dus zal morgen wel weer feest zijn. Route A58 en A67.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aight! schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:59:
[...]

En je bent er zelf wel goed vanaf gekomen? Vind het altijd bizar, vandaag ook weer hoe sommige mensen zo dicht op elkaar rijden tijdens de spits, spelend met de telefoon en dan te laat remmen waardoor ze vol in de ankers gaat. Als je dan niet genoeg afstand heb is het boem.

Gelukkig zie ik het meestal al van een tijdje aankomen, maar het kan toch altijd fout gaan, of andersom dat ze bij mij erachter op knallen. Heb wel eens vaker gehad dat ik ineens vol in de ankers moet omdat de voorliggers ineens vol gaan remmen. Hartslag wat hoger en wat adrenaline rijker en we kunnen door...

Altijd opvallend als het regent dat ik op de snelweg wel een paar botsingen zie. Dus zal morgen wel weer feest zijn. Route A58 en A67.
Jups volledig ongedeerd, kon gewoon uitstappen zonder problemen, kreeg de deur niet volledig geopend, maar ging ruim voldoende open om gewoon uit te stappen.

Vooral in de spits laat niemand ook maar enige ruimte meestal ja :X het is echt ongelofelijk iig ja :(

Gelukkig hadden de inzittende van de auto voor mij ook niets, daar maakte ik mij nogal zorgen om er zaten 2 jonge kinderen achterin en een mannelijke bestuurder en een vrouwelijke passagier.
Gelukkig hadden die niets, de vrouw had op het moment wel enige last van haar nek gaf ze aan.
Maar ik heb de volgende dag gebeld naar de bestuurder omdat ik graag wilde weten hoe het ging met hun of ze niet achteraf alsnog last hadden gekregen en of de vrouw nog last had van haar nek.
De man gaf aan dat niemand ergens last van had en dat zijn vrouw geen last had van haar nek, ik heb hem toen geadviseerd om indien er de daaropvolgende dagen alsnog klachten zouden komen direct de huisarts te raadplegen.
De beste man gaf toen aan dat zijn vrouw in de verpleging zat en dat het wel goed zou komen.

Dat was toch wel het allerbelangrijkste uiteindelijk, blik is maar blik hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat is Polestar hier aan het teasen?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12764464_1239641942731346_4578224251774336990_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Het eerste model Ford Focus met extra plastic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De nieuwe V90 denk ik aan de schuin aflopende achterklep te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Nog even contact gehad met de Volvo dealer net, ze hebben een diagnose gedaan...de error zou iets softwarematigs kunnen zijn maar de software hadden ze nog niet ze verwachte die maandag te hebben. Maandag nemen ze contact met mij op. Uiteraard ben ik uiterst benieuwd, hopelijk is het een daadwerkelijke gedegen diagnose en gedegen oplossing vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:09:
[...]
Dat was toch wel het allerbelangrijkste uiteindelijk, blik is maar blik hé.
Thats the spirit. Sowieso netjes dat je nog even contact opneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die volvo valt wel mee qua schade. Ik heb eens een e39 rechtgetrokken die met 80 het water in was beland en daarbij nodig vond om een ankerpilaar te raken. En door de rdw weer veilig bevonden. Die wagen wordt nog steeds bereden door een familielid.

Maare hoe zijn de remmen van die wagen. We rijden een v70ii en die heeft vergelijkbare remmen als de e39 en staat echt absurd snel stil. Als ik lees dat bij de v90 remmen vast zitten heb ik toch zo mijn twijfels bij de huidig gekozen kwaliteit aan remmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
RDW en sowieso APK hier stelt geen fluit voor, daar moet je echt niet op rekenen. :)
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:02:
Nog even contact gehad met de Volvo dealer net, ze hebben een diagnose gedaan...de error zou iets softwarematigs kunnen zijn maar de software hadden ze nog niet ze verwachte die maandag te hebben. Maandag nemen ze contact met mij op. Uiteraard ben ik uiterst benieuwd, hopelijk is het een daadwerkelijke gedegen diagnose en gedegen oplossing vervolgens.
Volvo en software, oei oei... Niet om lullig te doen maar als je een beetje handig bent met software kun je er verder induiken als de meeste monteurs daar kunnen. Zelfde met een alarmstoring kun je zien tot welk relais of welke sensor er een fout ontstaat. Datzelfde heb jij met de schade nu, auto zit vol met sensoren en bekabeling, dus dat ergens een storing zit lijkt me niet meer dan logisch. Alleen is het de kunde van een Volvo monteur om door de draak van Vida/Dice of hoe die zooi tegenwoordig heet, heen te komen.

Sterker nog, kameraad van mij is 1e monteur en APK meester bij een Volvo garage, die had een paar weken terug een V40 diesel binnen gekregen waar iedereen van overtuigd was dat dat blok verrot gelopen was, ding klonk als een knikkerbus, softwareupdate en blok liep weer als nieuw. :/

Het gaat echt nergens meer om...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Bij deze wat foto's van mijn nieuwe C30 D2 R-Design.

Het is een volledig R-Design met oa:
Bumper pakket
Achterspoiler
Aluminium gekleurde spiegelkappen
R-Design logo in de grille.
R-Design sportstuur
R-Design sportstoelen
Sportonderstel
5 spaak R-Design velgen (17")
Aluminium pedalen
Blauwe tellers
Aluminium schakelpook (6-versnellingen)
En nog meer wat ik vast niet genoemd heb.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1591/25050656052_19ea75b5df_b.jpg
C30 Geparkeerd

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1484/25050661102_b1ed3ba5a8_b.jpg
C30 Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joostk schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:22:
Bij deze wat foto's van mijn nieuwe C30 D2 R-Design.

Het is een volledig R-Design met oa:
Bumper pakket
Achterspoiler
Aluminium gekleurde spiegelkappen
R-Design logo in de grille.
R-Design sportstuur
R-Design sportstoelen
Sportonderstel
5 spaak R-Design velgen (17")
Aluminium pedalen
Blauwe tellers
Aluminium schakelpook (6-versnellingen)
En nog meer wat ik vast niet genoemd heb.

[afbeelding]
C30 Geparkeerd

[afbeelding]
C30 Dashboard
damn, moet ook zo'n stuur hebben in de V50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nice Joost, nog een C30 erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
Erg Nice, maar is dat stuur echt iets r design? Mijn sport heeft nml ook die alu inleg (en telefoon functie)

Heb zelf ook achter zo'n d2 aangezeten maar na veel berekenen was het maar €800 per jaar goedkoper dan mijn huidige 1.8 benzine.

1 rot reparatie (turbo, brandplaatjes, verstuivers etc) en die 800 besparing was er voor mij niet meer.. Daarnaast hogere afschrijving. Daarom bij de benzine gebleven.

[ Voor 58% gewijzigd door GAIAjohan op 21-02-2016 19:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ja mijn stuur is echt R-design aangezien er een R-design logo onderin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joostk schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:01:
Ja mijn stuur is echt R-design aangezien er een R-design logo onderin zit.
lol :F _/-\o_ makkelijk verdiend bij volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
DopdeDouwer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:52:
[...]

lol :F _/-\o_ makkelijk verdiend bij volvo
Tja:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wuvv0Rl.jpg
Is volgens mij verder hetzelfde stuur?

Nu heb ik natuurlijk geen blauwe klokken :) en sowieso niet het r design pakket aan de buitenkant

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 22-02-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ja das exact hetzelfde stuur.

Hey zie ik nu dat jij een kapje hebt achterop je handrem hendel. Mooi dan weet ik nu dus zeker dat die mist op mijn auto.
Zaterdag anders maar eens langs bij de garage dat die mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Joostk schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:10:
Ja das exact hetzelfde stuur.

Hey zie ik nu dat jij een kapje hebt achterop je handrem hendel. Mooi dan weet ik nu dus zeker dat die mist op mijn auto.
Zaterdag anders maar eens langs bij de garage dat die mist.
Is die niet helemaal naar achteren geschoven?

Verder zou ik als ik jou was even controleren of je een reservewiel of een plakset hebt. Bij een plakset moet je even de datum op de fles vloeistof controleren. Indien de datum in het verleden ligt werkt het niet meer.
Spul kost €40,-

Heb zelf een tweedehands thuiskomertje met krik gekocht ipv die plakset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na bijna 18000km gereden te hebben met onze Volvo V50 zijn we nu al aan de 4de keer kromme remschijven |:( 8)7

We kochten de auto bij dealer A en hadden er 2000km veel plezier aan.
Daarna begon de ellende. De remschijven krom en bij inspectie een draagarm niet meer helemaal joffel.
Draagarm onder garantie vervangen maar de remschijven viel er niet onder. Geen probleem, remschijven zijn slijtage onderdelen en met 125000km kan je moeilijk dat als garantie claimen.

4000km later: weer kromme remschijven... misschien slecht gemonteerd geweest :?
Afijn.. afdraaien, alles controleren en monteren maar.

Daarna nog even de condensor van de airco kapot gehad (garantie) en 4000km later.. Guess what :?

Aangezien garantie bij Volvo zelf is dan naar een andere garage gegaan die vooral particulieren heeft ipv leasing. Deze kon er weinig mee aangezien hun de remschijven niet hebben vervangen dus hoppa, alle remschijven vervangen en alles gecontrolleerd. Remklauwen lopen mooi (zuiger en pennen in orde). Expliciet gevraagd om de naaf te controleren en die was in orde volgens hun.

Na 4000km wederom hetzelfde verhaal. Uiteindelijk met een monteur gereden, verhaal uitgelegd (moeilijk om kalm te blijven als jezelf in de automobiel sector bezig bent) en hij kwam tot dezelfde conclusie als mij: als alles vervangen is geweest dan blijft enkel de naaf nog over. Uiteindelijk de naaf vervangen (garantie) en de remschijf afgedraaid. Gisteren heeft mijn vrouw de auto opgehaald en nu hopen dat het probleem opgelost is.

Maar het valt mij op dat de kwaliteit tussen de dealers sterk verschilt en het maar net is wie je spreekt. Liever een oude monteur die het allemaal wel eens gezien heeft.

Maar waar in de regio Maastricht (tot max Utrecht) zit er een goede Volvo specialist?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik rij in een V40 D4 uit 2014 en de teller staat inmiddels op 45000km. Nou loopt de auto te miepen om onderhoud. De dealer waar de auto destijds vandaan kwam vertelde dat de auto om de 30.000km onderhoud nodig heeft, en er een check in de auto zit om om de 15.000km langs de dealer te gaan voor bandenspanning en dergelijke. Maar, als je veel kilometers maakte, kon de dealer die 15.000km check eruit halen werd mij verteld.

Ik belde net met de dealer waar de auto in onderhoud is, en daar wilden ze vervangend vervoer inzetten omdat de auto gecontroleerd moet worden. Ligt het aan mij, of is vervangend vervoer voor een bandenspanning controle enigszins over de top?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Lijkt mij wel.

Bij mijn auto kun je zelf die servicewaarschuwing resetten door wat te spelen met het knopje van de dagteller. Geen idee of er ook zo'n hack is bij Volvo.

Bij VAG is het zo dat een auto twee instellingen kan hebben

- om de 15.000 km
- VOI > nu geeft de de auto zelf aan wanneer ie naar binnen moet. Max is 30.000 km.

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 23-02-2016 09:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
havana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:50:
Lijkt mij wel.

Bij mijn auto kun je zelf die servicewaarschuwing resetten door wat te spelen met het knopje van de dagteller. Geen idee of er ook zo'n hack is bij Volvo.

Bij VAG is het zo dat een auto twee instellingen kan hebben

- om de 15.000 km
- VOI > nu geeft de de auto zelf aan wanneer ie naar binnen moet. Max is 30.000 km.
Dat kan, hier een stappenplan hoe:
Step 1. Put the ignition switch into position I (to do that, press the start engine button one time. The engine can not start);
Step 2. Press and hold in trip odometer reset button;
Step 3. Press and hold the “OK” button on the left side steering wheel stalk;
Step 4. Turn the ignition switch to position II (press the start engine button again, until lights turns on in the cluster);
Step 5. Wait for 10 seconds, with the trip odometer reset button and the “OK” button still pressed;
Step 6. Release the trip odometer reset button when the information lamp starts to flash;
Step 7. Set the ignition to the OFF position (press the start engine button one time) and wait for at least 3 minutes before turning the car on again.
The instrument beeps when resetting service reminder light indicator has been successful.
And that’s it, your service light indicator should be off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:28:
Maar waar in de regio Maastricht (tot max Utrecht) zit er een goede Volvo specialist?
Kijk eens of je terecht kan bij een Volvo Excellent Dealer, ik zit zelf bij Zevenaar en heb ik erg goede ervaringen mee. Alle Volvo dealers die de prijs hebben gewonnen staan hier: http://www.volvocars.com/...xcellent-dealer-programma

Auto Kallen @ Geleen is voor jou het dicht in de buurt.

Oops deze post had eigenlijk samen in mijn vorige post gemoeten :)

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 23-02-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Op het Volvo v70 forum hoor ik ook veel over http://www.thuurbo.nl

Die zit geloof ik in Maastricht en lost ook veel op.

Zelf alleen ervaring met de jongens in Elst en hier in Breda ga ik naar Goos ook een Volvo specialist.

[ Voor 13% gewijzigd door Aight! op 23-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:41:
Ik rij in een V40 D4 uit 2014 en de teller staat inmiddels op 45000km. Nou loopt de auto te miepen om onderhoud. De dealer waar de auto destijds vandaan kwam vertelde dat de auto om de 30.000km onderhoud nodig heeft, en er een check in de auto zit om om de 15.000km langs de dealer te gaan voor bandenspanning en dergelijke. Maar, als je veel kilometers maakte, kon de dealer die 15.000km check eruit halen werd mij verteld.

Ik belde net met de dealer waar de auto in onderhoud is, en daar wilden ze vervangend vervoer inzetten omdat de auto gecontroleerd moet worden. Ligt het aan mij, of is vervangend vervoer voor een bandenspanning controle enigszins over de top?
Welke dealer zit je? Ik zit inmiddels over de 51000 en kreeg ook bij 45000 de melding. Zag het al toen ik de 30000 beurt liet doen en heb er direct over gebeld.

De dealer vind het vooral nodig (extra inkomsten denk ik), want het instructieboekje zegt gewoon onderhoud om de 30k. Toen ik de dealer daarmee confronteerde kwam er een wazig verhaal dat om de 30k wel veel is etc. Ik laat hem bij 60k gewoon 30k verder zetten, elke 5 maanden naar de garage is echt onzin. Er zijn ook dealers die de "tussen check" niet doen, dus een vereiste van Volvo is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:17:
Welke dealer zit je? Ik zit inmiddels over de 51000 en kreeg ook bij 45000 de melding. Zag het al toen ik de 30000 beurt liet doen en heb er direct over gebeld.

De dealer vind het vooral nodig (extra inkomsten denk ik), want het instructieboekje zegt gewoon onderhoud om de 30k. Toen ik de dealer daarmee confronteerde kwam er een wazig verhaal dat om de 30k wel veel is etc. Ik laat hem bij 60k gewoon 30k verder zetten, elke 5 maanden naar de garage is echt onzin. Er zijn ook dealers die de "tussen check" niet doen, dus een vereiste van Volvo is het niet.
Het is maar net wat er bij een "tussen" check gecontroleerd wordt.

Elke 30k lijkt veel en elke 15k lijkt weinig. Maar als leaserijder zou ik me van de 15 of 30k weinig aantrekken.
Als privé eigenaar en ingenieur in motorontwikkeling vind ik de 15k interval beter. Ik kan elke 30k met mijn wagen gaan maar ik doe elke 15k en neem dan ook geen dunloopolie.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2016 11:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Volgens mij stelt het weinig voor, met 30-45 min zijn ze klaar. Banden en olie kan ik zelf wel controleren en dan nog, als Volvo zelf 30k voorschrijft waarom dan om de 15? Het wisselt gewoon per dealer en volgens mij is het gewoon een centenkwestie. Ook al zeggen ze dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:34:
en dan nog, als Volvo zelf 30k voorschrijft waarom dan om de 15? Het wisselt gewoon per dealer
Ik kan hier heel ver in doorgaan. Maar je hebt enerzijds de leverancier van het onderdeel en anderzijds de constructeur die de onderdelen van de leverencier gebruikt.

De leverancier zegt elke 100k is een oliewissel nodig, de constructeur (die de onderdelen bij elkaar schroeft) zegt dat het onderdeel onderhoudsvrij is. Resultaat na 180k is het desbetreffende onderdeel kapot. Daar de verwachte levensduur van 160 000km is en het het onderdeel buiten de verwachte levensduur kapot gegaan is was deze onderhoudsvrij en heeft de constructeur gelijk.

We hebben tal van destructieve onderzoeken gedaan op dat het onderdeel bij 160 000km kapot was, niet op 250 000km. Want als deze te lang meegaat dan was deze overgedimensioneerd, te duur en wordt nooit vervangen. Als deze te snel kapot gaat was deze voor de garantie statistieken.

Het is maar vanuit welk standpunt je kijkt.
Banden en olie kan ik zelf wel controleren
Ik kan helaas geen olie controleren. Enkel het niveau. Olieverdunning kan ik niet opmerken totdat het te laat is. Daarom dus ook elke 15k een wissel. Zeker bij de goedkopere modellen van Volvo zonder een TOG sensor.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Bangarage in Amsterdam doet onderhoud, de auto is geleverd door een andere dealer. Voordat ik de auto ging leasen had ik gelezen dat de onderhoudsinterval 30dkm was. Ik heb geen zin om nu kosten te maken voor vervangend vervoer, en dat gewissel met auto's is ook onhandig (parkeren op kenteken). Helaas is het niet mogelijk om te wachten op het onderhoud bij de dealer. Met bandenwissels meegeteld zit je in een worst-case scenario 5x per jaar bij de dealer (als het moment van bandenwissel niet matched met het moment van onderhoud) en ik heb wel wat beters te doen. Als het moet, moet het, maar ik vind het een beetje een wazig verhaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Chevy454 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Het is maar net wat er bij een "tussen" check gecontroleerd wordt.

Elke 30k lijkt veel en elke 15k lijkt weinig. Maar als leaserijder zou ik me van de 15 of 30k weinig aantrekken.
Als privé eigenaar en ingenieur in motorontwikkeling vind ik de 15k interval beter. Ik kan elke 30k met mijn wagen gaan maar ik doe elke 15k en neem dan ook geen dunloopolie.
Nou pas wel een beetje op met niet zoveel ervan aantrekken!
Mijn oude C30 moest ook elke 15k (1 jaar mee gereden totaal 90k km). Ik dacht hetzelfde als jij, F*ck it dan moet ik wel vaak naar de dealer. Zo rond de 40 a 45k stond ik alleen wel stil op de a1 met een dicht geslipte dieselfilter ofzoiets O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11:
[...]

Mijn oude C30 moest ook elke 15k (1 jaar mee gereden totaal 90k km). Ik dacht hetzelfde als jij, F*ck it dan moet ik wel vaak naar de dealer. Zo rond de 40 a 45k stond ik alleen wel stil op de a1 met een dicht geslipte dieselfilter ofzoiets O-)
Als het onderhoud elke 15k voorgeschreven staat en je doet dat niet, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Bangarage in Amsterdam doet onderhoud, de auto is geleverd door een andere dealer. Voordat ik de auto ging leasen had ik gelezen dat de onderhoudsinterval 30dkm was. Ik heb geen zin om nu kosten te maken voor vervangend vervoer, en dat gewissel met auto's is ook onhandig (parkeren op kenteken). Helaas is het niet mogelijk om te wachten op het onderhoud bij de dealer. Met bandenwissels meegeteld zit je in een worst-case scenario 5x per jaar bij de dealer (als het moment van bandenwissel niet matched met het moment van onderhoud) en ik heb wel wat beters te doen. Als het moet, moet het, maar ik vind het een beetje een wazig verhaal zo.
Bij mij werd aangegeven dat om de 30k geen probleem was, dus in jouw geval zou ik gewoon naar de garage gaan om de interval te laten resetten zodat je pas bij 60k weer moet. Ik heb dat zelf niet gedaan omdat er ook een ander probleem speelde en ze dat meteen ook even konden bekijken op die manier (ratel in de bak/pook).
Chevy454 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:39:
[...]

Ik kan helaas geen olie controleren. Enkel het niveau. Olieverdunning kan ik niet opmerken totdat het te laat is. Daarom dus ook elke 15k een wissel. Zeker bij de goedkopere modellen van Volvo zonder een TOG sensor.
Bij die zogenaamde tussencheck vervangen ze geen olie hoor, enkel de niveaus worden gecontroleerd. Wanneer een fabrikant aangeeft dat een onderhoudsbeurt om de 30000km kan moet dat ook gewoon kunnen. Dan ga ik wel naar een andere dealer als ze niet aan mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
thefox154 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11:
[...]

Een d2 zeker?
Veel Peugeot diesels hadden officieel 30k, maar zijn later teruggebracht naar 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Bij mijn V50 D2 was het elke 20k.
Rond de 10k moest er wel een litertje olie bij maar nadat de turbo was vervangen was dat ook over.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
GAIAjohan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Een d2 zeker?
Veel Peugeot diesels hadden officieel 30k, maar zijn later teruggebracht naar 15k.
Jups, D2 die bij de introductie van de C30 geleverd werd. Dat dinge koste me destijds ook nog 35k tegen 25% bijtelling (kinetic, leder, stoelverwarming, navigatie). Wat een bedrag eigenlijk als je ziet dat ze een paar later zeker 10k goedkoper waren en veel luxer uitgerust. Maar dat is achter wel vaker zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Met mijn 2003 D5 moet ik elke 20.000km een beurt.

Dus 3x per jaar staat ie zeker bij de garage. Hopelijk gaat hij dan ook langer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Welke autozoek sites kan je in NL het beste gebruiken?

Voor Duitsland is het mobile.de maar daar staan zo weinig Volvo's op :P
En in België is het huilen met de pet op voor een benzine variant ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Gaspedaal is een verzamelsite, maar die pakt Marktplaats en Autoscout niet mee dus die moet je dan nog even handmatig doen.

Autoscout is vooral interessant als je van een particulier wilt kopen, adverteren is daar namelijk gratis voor particulieren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

GAIAjohan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:46:
[...]

Is die niet helemaal naar achteren geschoven?

Verder zou ik als ik jou was even controleren of je een reservewiel of een plakset hebt. Bij een plakset moet je even de datum op de fles vloeistof controleren. Indien de datum in het verleden ligt werkt het niet meer.
Spul kost €40,-

Heb zelf een tweedehands thuiskomertje met krik gekocht ipv die plakset.
Ja ik mis echt het achterste gedeelte van de bekleding op de handrem hendel. Er is niets aan te schuiven en aangezien ik het buisje kan zien zitten mist het.

Goed punt van dat reservewiel, ik heb inderdaad een plakset tijd om eens een fatsoenlijke thuiskomer te scoren.
Was sowieso al niet van plan om die plakset te gebruiken vanwege het feit dat het er allemaal niet beter op wordt als je er mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FabiandJ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Kijk eens of je terecht kan bij een Volvo Excellent Dealer, ik zit zelf bij Zevenaar en heb ik erg goede ervaringen mee. Alle Volvo dealers die de prijs hebben gewonnen staan hier: http://www.volvocars.com/...xcellent-dealer-programma

Auto Kallen @ Geleen is voor jou het dicht in de buurt.

Oops deze post had eigenlijk samen in mijn vorige post gemoeten :)
Kallen is een hele goede dealer, zelf ook een aantal jaar gewerkt gehad, alleen zoals alle dealers niet de goedkoopste. :) Kan nog wel wat specialisten opnoemen zoals Martens in Aarle Rixtel en zo heb je er nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Voor zaken die we hier zelf niet kunnen ga ik naar Rutten Roermond. Prima service, en de kosten vallen me voor een dealer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja uurtarief is en blijft gewoon hoog. :) Als je daar bent, doe Tom even de groeten, kameraad van mij en 1e monteur/apk meester daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen alsvje 10e monteur bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
J0YR1D3R schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:42:
[...]

Bij mij werd aangegeven dat om de 30k geen probleem was, dus in jouw geval zou ik gewoon naar de garage gaan om de interval te laten resetten zodat je pas bij 60k weer moet. Ik heb dat zelf niet gedaan omdat er ook een ander probleem speelde en ze dat meteen ook even konden bekijken op die manier (ratel in de bak/pook).
Het kostte even wat moeite vanochtend, maar het is geregeld :) die 15k check is alleen bandenspanning en olieniveau controleren en dergelijke. De 30k check is echt onderhoud. Dealers schijnen die 15k check eruit te kunnen halen als je veel kilometers maakt. Kennelijk had de dealer waar ik de auto vandaan haal de check er niet uitgehaald, maar de dealer waar de auto in onderhoud is doet dat standaard wel, waardoor ze niet helemaal begrepen waarom de auto nu met 45k zegt dat ie naar de garage moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Jups, D2 die bij de introductie van de C30 geleverd werd. Dat dinge koste me destijds ook nog 35k tegen 25% bijtelling (kinetic, leder, stoelverwarming, navigatie). Wat een bedrag eigenlijk als je ziet dat ze een paar later zeker 10k goedkoper waren en veel luxer uitgerust. Maar dat is achter wel vaker zo >:)
Maar eerste, vrij standaard, C30 (Momentum, enkel LM als extra) kostte inderdaad richting de 33K... Deed inderdaad wel zeer toen een collega amper later ineens met een 20% model aan kwam dat nog eens rijker uitgerust was. Helemaal erg toen het 14% model kwam voor nóg minder geld.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/c30_1.jpg

Was wel een fijne wagen overigens :), vond alleen dat de achterspoiler mistte.
Dat heb ik bij mijn 2e C30 gecorrigeerd :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/c30_2011_1.jpg

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Na bijna 18000km gereden te hebben met onze Volvo V50 zijn we nu al aan de 4de keer kromme remschijven |:( 8)7

We kochten de auto bij dealer A en hadden er 2000km veel plezier aan.
Daarna begon de ellende. De remschijven krom en bij inspectie een draagarm niet meer helemaal joffel.
Draagarm onder garantie vervangen maar de remschijven viel er niet onder. Geen probleem, remschijven zijn slijtage onderdelen en met 125000km kan je moeilijk dat als garantie claimen.

4000km later: weer kromme remschijven... misschien slecht gemonteerd geweest :?
Afijn.. afdraaien, alles controleren en monteren maar.

Daarna nog even de condensor van de airco kapot gehad (garantie) en 4000km later.. Guess what :?

Aangezien garantie bij Volvo zelf is dan naar een andere garage gegaan die vooral particulieren heeft ipv leasing. Deze kon er weinig mee aangezien hun de remschijven niet hebben vervangen dus hoppa, alle remschijven vervangen en alles gecontrolleerd. Remklauwen lopen mooi (zuiger en pennen in orde). Expliciet gevraagd om de naaf te controleren en die was in orde volgens hun.

Na 4000km wederom hetzelfde verhaal. Uiteindelijk met een monteur gereden, verhaal uitgelegd (moeilijk om kalm te blijven als jezelf in de automobiel sector bezig bent) en hij kwam tot dezelfde conclusie als mij: als alles vervangen is geweest dan blijft enkel de naaf nog over. Uiteindelijk de naaf vervangen (garantie) en de remschijf afgedraaid. Gisteren heeft mijn vrouw de auto opgehaald en nu hopen dat het probleem opgelost is.

Maar het valt mij op dat de kwaliteit tussen de dealers sterk verschilt en het maar net is wie je spreekt. Liever een oude monteur die het allemaal wel eens gezien heeft.

Is dit toevallig een automaat ??
En welke motor zit erin ??
Ik werk nu al 25 jaar in t autovak... en t valt me op dat de schijven die krom gaan 99 % bij een automaat voorkomen
gr J.P

• Bigs
  • Niet online
Ik ben me er bewust van dat ik als luie automaatrijder inderdaad mijn remschijven riskeer elke keer als ik voor het stoplicht op de rem blijft staan. Bij een harde remactie (bv na een snelweg afrit) zet ik hem altijd wel even in N zodat ik de rem los kan laten, maar bij korte stops binnen de bebouwde kom vind ik dat eigenlijk niet praktisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 25-02-2016 14:40 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Maar de hele tijd in de N lijkt me ook niet gezond voor een automaat toch?

Remmen slijten toch wel sneller met een automaat?

Zal het de volgende keer eens vragen aan de monteur.

Verwijderd

is zo'n C30 wat? prijzen zijn best interessant namelijk :)

C30, 2007 1.8, 150dkm, 3500 euro.
C30, 2009 1.6 Rdesign, 204dkm, 3700 euro.
C30, 2007 2.0, met 150dkm, ongeveer 3700
C30, 2008 1.8 R-Design Sport 2dr, 64dkm, ongeveer 5000 euro << dies wel interessant :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 15:25 ]

Verwijderd

Valt wel mee, op mijn V70II automaat heb ik begin 2012 nieuwe remschijven gelegd, bij 185.000, nu 4 jaar later bij 410.000 zijn deze nog steeds niet versleten. En ben bijna door het 2e setje remblokken heen.

Maarja helaas is een V50 qua remmen niet helemaal vergelijkbaar met die van een V70II.

En ik gebruik Neutraal stand alleen in de file zodat ik weinig hoef te remmen en lekker kan uitrollen zonder dat de automaat weer verder wil rolllen.

Wil heb ik altijd Bosch remschijven, enige echt betrouwbare merk. Brembo was oke, maar hun productie is voor de normale auto naar China verplaatst. Alleen voor de racerij en hele speciale auto's worden nog in Italie geproduceerd.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik vind mijn C30 echt geweldig.
Het rijdt heerlijk, de D2 is ook zuinig en relatief goedkoop qua gewicht/verzerkering.

Ik weet zo niet hoe de benzine modellen zijn, maar het zijn dacht ik niet de oude onverwoestbare Volvo blokken.

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:30:
Wil heb ik altijd Bosch remschijven, enige echt betrouwbare merk. Brembo was oke, maar hun productie is voor de normale auto naar China verplaatst. Alleen voor de racerij en hele speciale auto's worden nog in Italie geproduceerd.
Je kan ook ATE remschijven kiezen, die zitten eigenlijk onder alle auto's. Continental AG is tegenwoordig eigenaar van ATE.

Ik stap nog elke dag met een glimlach mijn C30 in, wat betreft de benzine blokken de 2.4 en T5 zijn Volvo blokken. De 1.6 is een Ford Zetec blok, de 1.8 en 2.0 zijn Ford Duratec blokken ook wel bekend onder de naam Mazda L.

[ Voor 51% gewijzigd door FabiandJ op 25-02-2016 21:48 ]

• GAIAjohan
Ik heb zelf remblokken en schijven van TRW op mijn c30. Schijnt oem te zijn en remt prima.

Verder heb ik dus een 1.8 benzine. Wellicht niet zo foolproof als echte Volvo blokken, maar wel veel betrouwbaarder dan de PSA diesels. Ze hebben een distributieketting, dus geen riem om te vervangen.
Enig puntje is dat ze olie kunnen zuipen indien verkeerd gebruikt. Ook is er een serie van 2006 waar het standaard voorkomt in v50's.
Mijn auto verbruikt een halve liter per 20k. Dus dat zit bij mij wel goed.
Verbruik is verder 1:13 a 14.

Het is een heel soepel blok met genoeg trekkracht vanaf 1500rpm (120Nm+), maar pas bij 4000rpm (max koppel) gaat hij echt leven.

Wel opvallend Alex dat ze in Ierland zoveel goedkoper zijn..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/igF59eb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 25-02-2016 23:14 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
TRW is zeker te weten een oem vervanger en geen oem zoals ATE wel is. ;)

Olieverbruik en goed mee rijden is met iedere motor wel belangrijk. PSA diesels zijn gewoon het slachtoffer van de milieuzaken. Als je de EGR dichtzet, DPF leeghaalt en ook uitprogrammeerd, iedere 15dkm met gewone olie de beurten doet en regelmatig de boel even leegbrand (doortrappen als die goed warm is) dan zijn het prima blokken die gewoon goed oud kunnen worden. Zeker de 2 liter, de 1.6 blijft een lastige...

• GAIAjohan
Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:25:
TRW is zeker te weten een oem vervanger en geen oem zoals ATE wel is. ;)

Olieverbruik en goed mee rijden is met iedere motor wel belangrijk. PSA diesels zijn gewoon het slachtoffer van de milieuzaken. Als je de EGR dichtzet, DPF leeghaalt en ook uitprogrammeerd, iedere 15dkm met gewone olie de beurten doet en regelmatig de boel even leegbrand (doortrappen als die goed warm is) dan zijn het prima blokken die gewoon goed oud kunnen worden. Zeker de 2 liter, de 1.6 blijft een lastige...
Oké, zwager van mij die bij Ford heeft gewerkt zei dat het in ieder geval op Fords oem was. Dus wellicht op deze (Ford)generatie Volvo's ook.
En natuurlijk zijn die Peugeot blokken slachtoffer van de milieu regels. Maar als je je auto legaal wil houden heb je gewoon een probleemmotor..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 25-02-2016 22:31 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ok kan dat dat weer net anders is natuurlijk. :) Ik weet bij bijvoorbeeld Nissan dat het dan weer Lucas is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:31:
Mm ok kan dat dat weer net anders is natuurlijk. :) Ik weet bij bijvoorbeeld Nissan dat het dan weer Lucas is. :P
Ik denk zelfs dat ze het ene moment van het ene merk betrekken en ander moment bij een ander merk afhankelijk van inkoopkosten.
Zo was er iemand op fok die een BMW had, waar Bosch koplampen in zaten. Ongeluk gehad. Dealer vervangt de kapotte, je zou denken met Bosch. Nee een AL. De dealer zei daar zelfs dat ze nooit weten wat ze kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
fishbone1970 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:27:
Is dit toevallig een automaat ??
En welke motor zit erin ??
Ik werk nu al 25 jaar in t autovak... en t valt me op dat de schijven die krom gaan 99 % bij een automaat voorkomen
gr J.P
Ik heb 4 jaar lang professioneel automaten mishandeld door te remmen met 8m/s2, En nog nooit een remschijf krom getrokken.

Het is wel zo dat remschrijven bij een automaat sneller slijten (en dus ook dunner worden) door de mindere motorrem. Dus dat je het vaker ziet bij automaten is ook logisch, maar elke 4000km is niet logisch.
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:39:
Ik denk zelfs dat ze het ene moment van het ene merk betrekken en ander moment bij een ander merk afhankelijk van inkoopkosten.
Dat is altijd zo.
Zo was er iemand op fok die een BMW had, waar Bosch koplampen in zaten. Ongeluk gehad. Dealer vervangt de kapotte, je zou denken met Bosch. Nee een AL. De dealer zei daar zelfs dat ze nooit weten wat ze kunnen leveren.
Dat is heel normaal, door met meerdere leveranciers te werken kunnen ze betere prijzen bedingen.
De enige die het op het moment niet doet is Renault (en de hele automobiel sector was in shock)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
GAIAjohan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:29:
[...]

En natuurlijk zijn die Peugeot blokken slachtoffer van de milieu regels. Maar als je je auto legaal wil houden heb je gewoon een probleemmotor..
Hoe bedoel je dit precies? Dat een chiptuning goed is voor de 1.6 diesel blokken? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LuPo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:10:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Dat een chiptuning goed is voor de 1.6 diesel blokken? :P
De roetfilter en egr problemen zijn het gevolg van milieuregels. En ja officieel mag je die niet weghalen cq afdoppen en uitprogrammeren ivm typegoedkeuring die je daarmee feitelijk verliest. Waardoor je auto eigenlijk niet op de openbare weg mag komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gelukkig controleren ze hier nog niet op, enige is dat een strengere meting (roet/co) bij de apk wat verplicht wordt. Weet nog niet helemaal hoe streng ze hierop zijn. Maar een auto met dichte egr en een leeggehaalde dpf die goed zijn uitgeprogrammeerd (dus geen fouten waar ie op afgekeurd kan worden) samen met een chip zorgt voor en een veel betere en soepelere motor en met goed bereden en regelmatig schoongereden (doortrappen als ie warm is) en niet teveel korte ritjes dan heb je een auto die net zo schoon is als menig andere diesel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Iemand nog een 2dehands aftermarket intercooler voor een V50 T5 over? :p
Ben op zoek naar 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:10:
Nee, dan krijg je dieselgate toestanden.
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:21:
De roetfilter en egr problemen zijn het gevolg van milieuregels. En ja officieel mag je die niet weghalen cq afdoppen en uitprogrammeren ivm typegoedkeuring die je daarmee feitelijk verliest. Waardoor je auto eigenlijk niet op de openbare weg mag komen
Klopt, daarom dat men de short trip tests van de EGR onderdeel wil laten maken van de APK.
En dan krijg je een OBD relevante foutcode waardoor je automagisch een afkeur krijgt.
De AMF krijgt geen plausibele waarden door gebrek aan EGR, de P40x foutcodes uitschakelen heeft hier geen zin omdat de short trip hun eigen specifieke foutcode heeft.
Joopieboy schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:15:
Gelukkig controleren ze hier nog niet op, enige is dat een strengere meting (roet/co) bij de apk wat verplicht wordt. Weet nog niet helemaal hoe streng ze hierop zijn. Maar een auto met dichte egr en een leeggehaalde dpf die goed zijn uitgeprogrammeerd (dus geen fouten waar ie op afgekeurd kan worden) samen met een chip zorgt voor en een veel betere en soepelere motor en met goed bereden en regelmatig schoongereden (doortrappen als ie warm is) en niet teveel korte ritjes dan heb je een auto die net zo schoon is als menig andere diesel. :)
Een wagen met en zonder DPF herken je direct aan de uitlaat. Bij een goed afgestelde EU6 met DPF en EGR is de uitlaatpijp helemaal metaal zuiver, bij een EU4 zit er een mooie zwarte roetlaag op.
Een beetje APK keurmeester met ogen in zijn kop kan het op die manier heel snel herkennen dat er iets niet in de haak is.

Maar hier mogen ze bij onze Volvo geen roetmeting uitvoeren :D 8)7 Schijnbaar heeft de keuringsinstantie GOCA al een paar Volvo automatische versnellingsbakken naar de 7de hemel geholpen tijdens hun lompe test (met koude motor doordat de mensen 2 uur moeten wachten meteen tot in de begrenzer |:( ) dat ze met Volvo afgesproken hebben dat deze vrij zijn van de roetmeting.

Het is namelijk geen goede reclame dat de keuringsinstantie de auto's mollen tijdens hun testen.

* Chevy454 houdt altijd zijn hart vast wanneer de sleutels in hun handen komt..

[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:21:
[...]

Ah, op die manier.

Wij hebben een DS3 1.6 eHDi diesel. Auto als lease-occasion gekregen met 98.500 op de teller. Inmiddels binnen een jaar naar 152.500 gereden. 0 problemen gehad. Ik denk dat dit komt omdat de auto veel kilometers maakt en daardoor bijna altijd op bedrijfstemperatuur komt. Ook houden zowel mijn vriendin als ik wel van doorrijden als de motor warm is, dus de auto zal ook wel vaak schoongereden worden zoals Joopieboy zegt. Daarnaast gaat de auto door de vele kilometers zeer regelmatig naar de garage waardoor problemen wellicht snel onderschept kunnen worden.

Al met al fijn karretje tot nu toe. Enkel het rumoer op de snelweg en de lange halen van de versnellingsbak vinden wij niet zo prettig.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Afgelopen weekend de C30 maar eens afgespoten want er zat me toch een partij zout op.
Maandag een mijlpaal bereikt. De 150k aan kms. Op naar de 200k.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1510/25331264442_9593b7db76_b.jpg
C30 Gewassen voorkant

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1609/25423532316_612e815c63_b.jpg
C30 Gewassen achterkant

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1518/25449646365_dcb0f4866b_b.jpg
C30 km-stand 150k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Wow nog 460 km met onder de helft van je tank, dat haal ik niet met mij D5 :P Dat tank lampje begint al snel te branden maar durf dan nooit door te rijden totdat hij --- aangeeft...

En bij mij is de boordcomputer een beetje optimistisch, dus vertrouw het nooit zo. Laatst wel 60liter getankt dus dan zou ik nog 10 liter overhebben..

Maar feli met de KM stand op naar de 200.000 idd! Mooie C30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Thnx ik heb de 1e keer iets meer dan 900km op een tank gehaald. Toen ging er wel iets meer dan 50 liter in. Dat was me net te gek eigenlijk.

Vandaag getankt met iets van 810km op 1 tank. Toen ging er 47 liter in.
Verbruik tot nu toe ligt rond de 1 op 17.

Toch is de 52 liter tank aan de kleine kant, ik wil wel eens meer dan 1000km op een tank halen. Andere C30s hebben een grotere tank.
Mijn boordcomputer klopt dus wel redelijk met het echte verbruik. Geeft gemiddeld 5,7l/100km aan.
Het helpt natuurlijk ook wel dat ik de laatste tijd amper boven de 110km/h uit kom. Voor woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
810KM op 1 tank? Damn! Dat is echt veel. Ik kom met mijn C30 maar net boven de 500KM uit op een tank. Ik rij niet super zuinig, maar ook niet als een gek.

Gisteren doorgereden totdat het tanklampje ging branden en toen ging er 43 liter in.

[ Voor 22% gewijzigd door vinom op 02-03-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb wel een D2 motor en als jij 500km op een tank haalt heb jij waarschijnlijk een benzine.
Anders doe je echt wat verkeerd met een diesel die 1 op 11 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Als ik op mijn spiritmonitor kijk, heb ik een keer 900 km op 62 liter gereden!

Wil nog een keer testen met woon-werk verkeer op 100-110, kijken of dat zoveel scheelt. Rij nu gewoon 120/130 km/u op CC. Maar heb altijd file via A58 en A67 dus moeilijk testen helaas!

http://www.spritmonitor.de/en/detail/676132.html

Als is een 1600 kilo zware V70 D5 natuurlijk niet te vergelijken met z'n lichtere broertje als de C40/V40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn record met mijn C30 2L benzine staat op 769km met één tank, maar dan moet ik wel 100km/u op de snelweg rijden :p
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/tank.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Joostk schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:27:
Ik heb wel een D2 motor en als jij 500km op een tank haalt heb jij waarschijnlijk een benzine.
Anders doe je echt wat verkeerd met een diesel die 1 op 11 rijdt.
Ah, dat zegt genoeg. Ik rij inderdaad benzine :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kom meestal tot 550km, maar ik krijg er nooit meer in dan 45/46 liter.
En met 46L geeft de actieradius meter al streepjes aan.. En dat is door tanken met kleine beetjes op het einde dat het onder die terugslag dop langs komt..
Laatst heb ik nog 43,6L gehaald, toen gaf hij nog 60km aan
Met de 106 eens 1050km gehaald op een tankje van 45L

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

merde, m'n ruitensproeiers doen het niet meer :p Volgende week maar even kijken of (hoop ik) de zekering is doorgefikt. Anders moet er een ander pompje doen, en ik heb momenteel niet meer de plek om zelf te klussen :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
In 2018 komt de nieuwe XC40 waarna vervolgende een V40 en een S40 zullen komen.
http://www.autocar.co.uk/...ler-cars-be-sold-globally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 21:13
Een nieuwe S40 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik dacht eigenlijk dat dat al best lang bekend was. Ze zijn wel rijkelijk laat met een compacte crossover trouwens (V40 Cross Country telt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

:(

:+

Ben benieuwd wat ze van de XC40 maken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:11:
Wel opvallend Alex dat ze in Ierland zoveel goedkoper zijn..
Die C70 cabrio 2008+ model was hier iets van 6000-7500 terwijl je in nederland er 12000 voor moet neertellen :)
- https://www.donedeal.ie/cars/Volvo/C30?area=Ireland
- http://www.autotrader.co....ew%2Cnew/quicksearch/true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeCruise
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 18:26
Hey guys,

Nieuw in deze reeks (niet op tweakers) dus excuseer als ik inbreek op de lopende gesprekken. Ik heb regelmatig de c70 t5 (1998) te leen van het schoonbroertje, en er was telkens een probleem met het starten.

Omdat het zich meestal voordeed bij koud weer was mijn eerste gedachte de accu, en toevallig was deze gisteren volledig plat. Ik heb deze zojuist vervangen en uiteraard werkt alles. Nu vraag ik me af of het daadwerkelijk de accu was of de dynamo, en ik krijg zojuist de volgende mededeling:

"nu ik erover nadenk: de multiriem/v-snaar piepte, en dat geluid is nu weg. Misschien is ie helemaal kapot/verdwenen?"

Ik sloeg natuurlijk stijl achterover bij het horen van deze opmerking, hoe krijg je het voor elkaar. Nu vind ik helaas weinig gedetailleerde info over het blok en ik kan zonder alle kappen los te schroeven natuurlijk niks zien, maar ik vraag mij af: Is het überhaupt mogelijk dat je door kunt rijden zonder v-snaar?

Ik heb de wagen afgelopen weekend 3 dagen gebruikt, ongeveer een 100 km ermee gereden. Als de v-snaar ontbreekt dan rij je volledig op de accu, en het lijkt me toch dat deze dan tijdens die rit al compleet uitgevallen zou moeten zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

-edit-

Alleen het servicelampje brandt, geen motorstoring. Lijkt me dan toch dat het dat niet kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door DeeCruise op 03-03-2016 19:55 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Als het goed is brand dan het accu lampje. En heb je geen stuurbekrachtiging meer. Kan wel dat de dynamo slecht is/slecht aan het worden is, daarvoor zul je de spanning moeten meten met draaiende motor moet iets van 13-14v zijn als ik het goed heb. Maar goed als de multiriem giert dan moet die sowieso vervangen worden. Das niet zo moeilijk bij die t5 motoren (als je niet al te dikke armen hebt).
Ik weet niet of het verstandig is om de spanner ook mee te vervangen maar daar kan iemand anders vast iets zinnigs over zeggen.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

FabiandJ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:05:
In 2018 komt de nieuwe XC40 waarna vervolgende een V40 en een S40 zullen komen.
http://www.autocar.co.uk/...ler-cars-be-sold-globally
En 3 cilinder motors, die zullen nog niet zo degelijk zijn als de oude D5 denk ik.

Al is dat even afwachten totdat de eerste 4 cilinders van 2016 de 500.000 km aantikken. En daarna de 3 cilinders de 500.000 km aantikken.

Wie is al eerst? :P

Iemand van hier eigenlijk al die de nieuwe V40 rijdt (ook met die T lampen) of de nieuwe XC90?

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 03-03-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Aight! schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:15:
[...]

En 3 cilinder motors, die zullen nog niet zo degelijk zijn als de oude D5 denk ik.

Al is dat even afwachten totdat de eerste 4 cilinders van 2016 de 500.000 km aantikken. En daarna de 3 cilinders de 500.000 km aantikken.

Wie is al eerst? :P

Iemand van hier eigenlijk al die de nieuwe V40 rijdt (ook met die T lampen) of de nieuwe XC90?
Ze komen ook met 4 cilinders en iedereen blijft maar van alles roepen over 5 cilinders, maar volgens mij vergeet iedereen dat de techniek ook vooruit gaat. Tevens blijft het techniek met draaiende en slijtage onderdelen die gaan ooit een keer stuk.

De nieuwe V40 met Thorn lampen is net gefacelift zal nog wel even duren voordat de eerste gebruiker zich meld met deze lampen op het forum. En ik denk dat de XC90 niet de doelgroep heeft hier op het forum :p

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 03-03-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vind de nieuwe v40 echt dramatisch lelijk. Die schreeuwt om wat meer opschmuk in de bumper.. Bv... Mistlampen.. Het ziet er nu uit als een kaal basismodel..

Overigens halen viercilinders, ook die van Ford prima hoge kilometerstanden..
3 cilinders en al die kleine downsize blokjes heb ik wel mijn twijfels over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystic schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:00:
merde, m'n ruitensproeiers doen het niet meer :p Volgende week maar even kijken of (hoop ik) de zekering is doorgefikt. Anders moet er een ander pompje doen, en ik heb momenteel niet meer de plek om zelf te klussen :p
Zit er nog vloeistof in? :+
FabiandJ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Ze komen ook met 4 cilinders en iedereen blijft maar van alles roepen over 5 cilinders, maar volgens mij vergeet iedereen dat de techniek ook vooruit gaat. Tevens blijft het techniek met draaiende en slijtage onderdelen die gaan ooit een keer stuk.
Dat techniek met de jaren niet per se vooruitgaat hebben ze bij VAG wel bewezen met de T(F)SI blokken :P Dat de 5 cilinder zo populair/nostalgisch is bij veel mensen zal te maken hebben met de bewezen techniek en het enorme karakter wat zo'n motor met zich meebrengt.

Gister met de T5 de 300.000 kilometer gepasseerd, op naar de 400.000! (al zal dat met mijn kilometers nog wel even op zich laten wachten)
Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad13/Klavotsch/20160302_064111969_iOS_zpsdvrpvqjk.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeCruise
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 18:26
ed-oorklep schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:51:
Als het goed is brand dan het accu lampje. En heb je geen stuurbekrachtiging meer. Kan wel dat de dynamo slecht is/slecht aan het worden is, daarvoor zul je de spanning moeten meten met draaiende motor moet iets van 13-14v zijn als ik het goed heb. Maar goed als de multiriem giert dan moet die sowieso vervangen worden. Das niet zo moeilijk bij die t5 motoren (als je niet al te dikke armen hebt).
Ik weet niet of het verstandig is om de spanner ook mee te vervangen maar daar kan iemand anders vast iets zinnigs over zeggen.
Hey, bedankt voor je reactie. Er brandt verder niks dus lijkt me dat de v-snaar dan verder ook in orde is. Zojuist mee naar het werk gereden (ongeveer 5km) en alles functioneert prima. Laten we dan maar hopen dat het een kapotte accu was (1 cel naar de knoppen waarschijnlijk).

De dynamo is overigens een goed idee om te meten, maar helaas heb ik geen multimeter in het bezit. Mocht de wagen de komende dagen alsnog een startprobleem ontwikkelen dan is dat het eerste wat ik ga doen. Bedankt voor het meedenken!

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GAIAjohan schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:47:
Vind de nieuwe v40 echt dramatisch lelijk. Die schreeuwt om wat meer opschmuk in de bumper.. Bv... Mistlampen.. Het ziet er nu uit als een kaal basismodel..
Die kale bumper is bij het huidige basismodel niet echt anders, toch? Behalve de koplampen en de grill is er volgens mij weinig veranderd?

De Cross Country en de R-Design hebben ook in de 2016 versie in elk geval nog gewoon de verticale leds in de bumper zitten:
http://www.autoblog.nl/ga.../V40_2016/volvo-40-15.jpg

Alleen wel jammer dat ze bij de crosscountry nu niet meer in de hele grill het zeskantige patroon gebruiken, maar alleen in het stuk onder de nummerplaat. Het bovenste stuk grill heeft nu verticale roosters.
http://www.autoblog.nl/ga.../V40_2016/volvo-40-12.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 04-03-2016 09:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ik mag het toch hopen aangezien ik het 2 weken terug nog afgevuld heb :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Pagina: 1 ... 15 ... 139 Laatste