Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Minneyar schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Gefeliciteerd, ziet er goed uit! Ik rij nu iets meer dan 2 weken in mijn "nieuwe" V40 uit 1998, erg fijne auto, ik neem aan dat de S40 ongeveer het zelfde rijdt :+ .
Yup zeker, erg fijne auto tot nu toe en totaal niet langzaam of iets, ik zocht iets tussen 2002-2004 en wilde perse de 1.8 en een bijzondere kleur.

Kwam op lichtblauw (zoiets) uit of goud kleurig, ben voor goud gegaan voor een hele hoge prijs van 450 euro :')

Prijzen hier:
vanaf 2001
vanaf 2004
vanaf 2005
vanaf 2008

Ik betaal 266 per maand voor mijn S40 1.8 uit 2002, verzekering voor een 2006 C70 cabrio 2.4 kost 204 per maand.... denk dat ik ga wisselen :P

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 01-02-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
266 per maand alleen verzekering :o dat is all risk oid? Zit voor mijn 850 op 20 euro in de maand.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[TAG]Speedy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:35:
266 per maand alleen verzekering :o dat is all risk oid? Zit voor mijn 850 op 20 euro in de maand.
Nee... gewoon basis verzekering.. een C70 2.4 uit 2006 kost me 204 euro per maand..
Tax S40: Rate Per Year : €636
Tax C70: Rate Per Year : €1080

Difference: 444 euro

Insurance S40: 266 / month
Insurance C70: 204 / month

Difference: 744 euro

744 - 444 = 300 euro cheaper for the C70

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 01-02-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 398486 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:36:
[...]

Nee... gewoon basis verzekering.. een C70 2.4 uit 2006 kost me 204 euro per maand..

[...]
Ah zie nu het kenteken en de positie van het stuur, dat zal het verklaren denk ik :P Wel een absurd bedrag in ieder geval.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[TAG]Speedy schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:38:
[...]

Ah zie nu het kenteken en de positie van het stuur, dat zal het verklaren denk ik :P Wel een absurd bedrag in ieder geval.
Is het zeker, en hoe nieuwer de auto hoe goedkoper de verzekering... maar een C70 cabrio is een leuke upgrade natuurlijk na de S40. Vooral omdat de 2.4 nog wel te chippen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09
Kun je dan niet beter een auto huren?
In Ierland destijds 87 euro betaald voor 1,5 week.. :+ Golf 7 1.6tsi

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:03:
Kun je dan niet beter een auto huren?
In Ierland destijds 87 euro betaald voor 1,5 week.. :+ Golf 7 1.6tsi
87 per week is 4524 per jaar.. genoeg mensen doen dat ja maar ik wil graag mijn eigen auto hebben en niet een leen auto :) en met een leenauto bouw je geen NCB op, dat is de reden dat ik nu maar met dure verzekering moet doen.

Nog grappiger, 1 jaar kosten de autos het volgende:

Mijn huidige S40 1.8 uit 2002: 151.22 (266 nu)
Volvo C70 2.4 cabrio uit 2006: 115.59 (204 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Nog een update trouwens:
Ik ben weer terug bij 2 Volvo's. De 440 hoefde niet eens naar de sloop, hij is overgenomen door iemand die hem gaat gebruiken voor de autocross. Hij zou doorgeven wanneer en waar hij er voor het eerst mee gaat racen, zal dan wel even een paar fotootjes maken.
Hij heeft ons bijna 2 jaar en bijna 60000 km vervoerd zonder grote problemen, en heeft een totale afschrijving gehad van 180 euro :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 10:39
Vraagje voor de motor kietelaars onder ons! :9

Ik heb sinds ongeveer 4mnd een Volvo S70 uit '98 waar ik al vrolijk 12.000km mee heb afgelegd.
Hier ligt het B5252(F)S blok in (2.5L 10V met 144pk).

Nu ben ik benieuwd of er nog wat meer vermogen te halen valt bij dit motorblok.
Ik weet dat de 2.5L 20 kleppers vaak opgevoerd kunnen worden, maar over de 10 klepper is er vrij weinig te vinden. (de 20V met turbo gaan soms wel over de 400pk). Een turbo op dit motorblok schroeven gaat hem niet worden denk ik, kost veel meer dan een andere volvo kopen waar al een turbo op zit :+
Verder zijn er naar mijn weten geen chipmogelijkheden bij deze volvo.

Heeft iemand anders nog ideeën om nog wat meer pit uit het blok te halen?
Ik rijd trouwens grotendeels op LPG (vialle lpi) en ik heb de software om de LPG ECU te mappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Automaat of handbak? Bij de 20 klepper van de latere S60 zit er tussen de 140 en 170pk zo even uit mijn hoofd, alleen maar softwarematig verschil op de handbak versie na dan. 10 klepper is afaik niks voor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:10

Aight!

'A toy robot...'

MetalMarty schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:33:
Vraagje voor de motor kietelaars onder ons! :9

Ik heb sinds ongeveer 4mnd een Volvo S70 uit '98 waar ik al vrolijk 12.000km mee heb afgelegd.
Hier ligt het B5252(F)S blok in (2.5L 10V met 144pk).

Nu ben ik benieuwd of er nog wat meer vermogen te halen valt bij dit motorblok.
Ik weet dat de 2.5L 20 kleppers vaak opgevoerd kunnen worden, maar over de 10 klepper is er vrij weinig te vinden. (de 20V met turbo gaan soms wel over de 400pk). Een turbo op dit motorblok schroeven gaat hem niet worden denk ik, kost veel meer dan een andere volvo kopen waar al een turbo op zit :+
Verder zijn er naar mijn weten geen chipmogelijkheden bij deze volvo.

Heeft iemand anders nog ideeën om nog wat meer pit uit het blok te halen?
Ik rijd trouwens grotendeels op LPG (vialle lpi) en ik heb de software om de LPG ECU te mappen. :)
Veel toeren maken :P. Ik had ook een S70 10V en die kwam pas voorruit bij 3000rpm. Geloof niet dat je veel winst krijgt bij het chippen ervan, dus turbo of supercharger is enige oplossing maar idd erg aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:27

jgj82

Ja, maar = nee

De andere opties zijn downpipe, en andere uitlaat, grotere injectors en luchtinlaat plus software remap. Heel duur en bij een ongeblazen blok maar een paar paardjes erbij. Ik zou opzoek gaan naar één met een turbomotor.

Edit: www.flissundet.no kan er 36 paarden en een paar Nm bij toveren voor ongeveer €650,-
Niet de moeite dus.

[ Voor 20% gewijzigd door jgj82 op 02-02-2016 19:37 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Non turbo's valt weinig aan te prutsen. Kost je een hoop geld voor weinig verbetering.
Beter gelijk een t5 nemen.
Verschil tussen de 10v en 20v is 140 VS 170 pk, echter in praktijk weinig van te merken omdat het koppel niet veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
T5 is standaard al leuk en als je even bij Rica koffie gaat halen krijg je er nog 60PK bij zonder al teveel gedoe.(MY2000+)
Niet dat je er veel aan hebt want bij snelheden onder de 100 heb je voornamelijk knipperende DSTC lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

jadjong schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:56:
T5 is standaard al leuk en als je even bij Rica koffie gaat halen krijg je er nog 60PK bij zonder al teveel gedoe.(MY2000+)
Niet dat je er veel aan hebt want bij snelheden onder de 100 heb je voornamelijk knipperende DSTC lampjes.
Ja, heb je al snel weinig tractie als je hem kietelt? Met mijn D5 merk ik het wel als het al nat is en ik iets te enthousiast optrek, gaat het lampje branden. Maar heb ook ruk banden (zaten bij de aankoop al erop, boefjes bij de garage ;-)), dus als deze beetje versleten zijn gooi ik er een paar goede onder.

Dan maar AWD, maar die is van Volvo ook niet zo goed geloof ik (en stuk duurder in onderhoud/verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Aight! schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Ja, heb je al snel weinig tractie als je hem kietelt? Met mijn D5 merk ik het wel als het al nat is en ik iets te enthousiast optrek, gaat het lampje branden. Maar heb ook ruk banden (zaten bij de aankoop al erop, boefjes bij de garage ;-)), dus als deze beetje versleten zijn gooi ik er een paar goede onder.

Dan maar AWD, maar die is van Volvo ook niet zo goed geloof ik (en stuk duurder in onderhoud/verbruik).
Mijn T5 met krap 300pk geeft inderdaad een en al DSTC-disco onder de 100km/u, ongelofelijk wat er boven de 4000rpm nog een keer uit dat blok komt. (met de nadruk op 'nog een keer' want beneden de 4000rpm is het gewoon beschaafd knallen)
Met name met vochtig wegdek heb je tot de 110 ongeveer wheelspin (in ieder geval geeft de teller dan 110 aan; de werkelijke snelheid zal iets lager liggen) Op zich wel een leuk gevoel om in de drie het gas naar beneden te trappen en nog een keer de boel aan het glijden te krijgen... maar praktisch is anders :+

Ik denk dat je toch echt AWD nodig hebt om er normaal gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Aight! schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:38:
[...]

AWD van voor 2010(?) is bij Volvo niet om over naar huis te schrijven, of het breek in twee als je tegen het gaspedaal aait of het begint pas mee te doen als de voorbanden staan te roken. Het AWD-systeem in de laatste T6 houdt het redelijk lang uit met de standaard chiptuning en die van de V60 D6 is ook niet slecht. Al is het bij die laatste een beetje valsspelen omdat iedere motor zijn eigen as aandrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:45:
Non turbo's valt weinig aan te prutsen. Kost je een hoop geld voor weinig verbetering.
Beter gelijk een t5 nemen.
Verschil tussen de 10v en 20v is 140 VS 170 pk, echter in praktijk weinig van te merken omdat het koppel niet veel scheelt.
Bij non turbo's heb je twee opties, een turbo opschroeven of throttle bodies plaatsen :)
Ik zit er soms wel eens naar te kijken maar om bij mijn 2.0L Duratec blok +50pk erbij te krijgen ben ik 5k kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 03-02-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabiandJ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:57:
[...]

Bij non turbo's heb je twee opties, een turbo opschroeven of throttle bodies plaatsen :)
Ik zit er soms wel eens naar te kijken maar om bij mijn 2.0L Duratec blok +50pk erbij te krijgen ben ik 5k kwijt.
Dan kun je voor die 5k beter een willekeurige Volvo kopen met een T5, heb je meer plezier van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet even de VVT pully vervangen en meteen dist-riem.. 728 euro.
Ach ja, is het meteen gedaan :P misschien die C70 maar even laten wachten tot de S40 kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 14:41

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik mag mij sinds afgelopen zaterdag met trots nu ook een Volvo eigenaar noemen. Sinds mijn jeugd heb ik altijd al een Volvo als eigen auto willen hebben, dit is nu gelukt. Ik ben de trotse eigenaar van een Volvo C30 D2 R-Design uit 2012 (Jun). Hij ziet er echt prachtig uit al zeg ik het zelf. Het interieur is als nieuw. Alsof er nooit iemand in heeft gereden (75.000km op de teller).
Mijn ouders hebben ook altijd al Volvo's gereden (met af en toe een uitstapje naar Opel) V50, S40 en nu een de 2de V40 (sinds 2 jan 2016)
Mijn eigen auto hiervoor was een Opel Corsa D ook van 2012 (Jan) die ik nieuw had gekocht. De overstap naar Volvo was een enorme vooruitgang maar voelde zeer vertrouwd omdat ik het interieur al van de V50 en S40 van mijn ouders kende. Ik heb altijd al een C30 willen hebben, deze wens is dus nu uitgekomen.

Pics met nieuwe wielen Je ziet de blauwe ocean race V40 van mijn ouders er naast staan.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/t8s1oo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zmcuhs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2igf56t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29
Mooie wagen!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Gefeliciteerd SpeedfreakR, mooie auto :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Dan kun je voor die 5k beter een willekeurige Volvo kopen met een T5, heb je meer plezier van :+
Het klinkt raar, maar een 4 cilinder is zo gek nog niet en zeker niet met het geluid wat er bij mij uitkomt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Speaking of 4 cylinder turbo motoren met goed vermogen,

Kan ervaren worden als spam, maar ik ken de verkoper niet, heb geen speciale privileges met het forum, ik struin er alleen zelf zo nu en dan, maar er staat een uitzonderlijk mooie 2002 v40 T4 te koop op volvo40forum.nl, voor een hele nette prijs.

Leek me leuk het hier ook te plaatsen aangezien je niet vaak voor zon nette prijs een goede en hoge spec T4 tegenkomt.

Omdanks dat ik een al 2002 T4 heb p, ben ik regelmatig aan het kijken wat er online voorbij komt, en 2002+ T4 modellen vind je niet vaak 2e hands, ik dacht dat hier wellicht animo voor is.

Linkje;

[ Voor 15% gewijzigd door Seesar op 04-02-2016 21:46 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 06:47
jadjong schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:56:
Mwoah, de nieuwere T5 blokken krijg je er niet zomaar 60pk bij hoor. Eerder rond de 40 a 45 zonder verdere aanpassingen. Koppel gaat zo rond de 60nm omhoog.
In iedergeval bij de 2.5 T5 5 cilinder.
FabiandJ schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:13:
[...]

Het klinkt raar, maar een 4 cilinder is zo gek nog niet en zeker niet met het geluid wat er bij mij uitkomt O+
Ik vind de 5 cilinder turbo toch wel mooier klinken >:)

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnAbel op 04-02-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Seesar schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:43:
Speaking of 4 cylinder turbo motoren met goed vermogen,

Kan ervaren worden als spam, maar ik ken de verkoper niet, heb geen speciale privileges met het forum, ik struin er alleen zelf zo nu en dan, maar er staat een uitzonderlijk mooie 2002 v40 T4 te koop op volvo40forum.nl, voor een hele nette prijs.

Leek me leuk het hier ook te plaatsen aangezien je niet vaak voor zon nette prijs een goede en hoge spec T4 tegenkomt.

Omdanks dat ik een al 2002 T4 heb p, ben ik regelmatig aan het kijken wat er online voorbij komt, en 2002+ T4 modellen vind je niet vaak 2e hands, ik dacht dat hier wellicht animo voor is.

Linkje;

Ik denk de auto en de eigenaar zelf wel. :+ Goeie kerel, nette wagen, hoop aan gesleuteld, rijdt en stuurt goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn c30 2008 is vochtig achter de bestuurdersstoel.
Heb geen open dak, dus daar kan het probleem niet zitten. De wanden zijn droog, achter de bijrijdersstoel is het ook droog..
Kofferbak is droog en voorin ook..

Iemand enig idee?

Vochtig als in: geen staand water. Bekleding voelt vochtig aan. Papier wat erop lag is vochtig en drupjes op de houders van de vloermatten

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 05-02-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:58:
Mijn c30 2008 is vochtig achter de bestuurdersstoel.
Heb geen open dak, dus daar kan het probleem niet zitten. De wanden zijn droog, achter de bijrijdersstoel is het ook droog..
Kofferbak is droog en voorin ook..

Iemand enig idee?

Vochtig als in: geen staand water. Bekleding voelt vochtig aan. Papier wat erop lag is vochtig en drupjes op de houders van de vloermatten
Trek de bekleding even aan de kant, waarschijnlijk zit er nog ander materiaal onder wat als een spons/buffer werkt. ( ~1cm dik vezel-achtig spul) Ik heb dit zelfde probleem ooit bij een Golf type 3 gehad en daar bleek een rubberen dop te lekken die een gat afsluit wat tijdens het productieproces als ophanging wordt gebruikt. Uiteindelijk heb ik dit met een flinke dot siliconenkit op kunnen lossen; is nog minstens een jaar droog gebleven alvorens ik de auto weg deed. Het probleem veroorzaakte bij mij 's winters bevroren ramen aan de binnenkant en later ook zo'n vochtige hondenlucht. :r

edit: ik doel met name in mijn eerste zin op sons/buffer omdat ik in de eerste instantie geen relatie kon leggen tussen weersomstandigheden en lekkage; dat materiaal 'vertraagt' het zichtbare vocht kennelijk zo erg dat het soms pas dagen na een regenachtige dag naar boven komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 06-02-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Mijn auto is inmiddels ook omgeruild, maar blijf wel in dit topic :). Als de zomerwielen eronder zitten zal ik een foto posten van mijn gloednieuwe V40 D4 Polestar Carbon Edition posten :)

gewoon nee.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:30

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hoi,

Ik heb met mijn Volvo V40 D4 Business(14% bijtelling, 85gr Co2) ook wat problemen ervaren helaas.
Op dit moment heb ik bijna 65.000 KM op de klok, ik heb de auto sinds 02 januari 2015.
Rond de KM-stand van 62.000 heb ik een behoorlijk groot ongeluk gehad wat resulteerde in uitgebreide reparaties en het feit dat de auto voor een geruime tijd(ongeveer een maand!) bij het schadeherstel bedrijf(SchadeNet Blok Rotterdam), dit omdat het ongeluk gebeurde op 22 december 2015 waardoor de feestdagen er bij kwamen. De rekening was uiteindelijk bijna 13.000 euro dus het was een behoorlijk grote schade :( Gelukkig bleek de Volvo heel erg veilig, ik was ongedeerd.

Ik heb de theorie dat er door het lange stilstaan van de auto en de regelmatige korte ritjes van de schadeherstel naar de Volvo dealer blakbij(er waren helaas een groot aantal fouten gemaakt door de schadeherstel) dat ik denk dat de EGR vervuilt is.

Mijn eigen rijstijl kan ik beschrijven als sportief maar met groot respect voor de techniek, daar bedoel ik mee dat ik de auto niet of nauwelijks belast als de auto nog koud is bijvoorbeeld. Maar ik rijd regelmatig snelheden rond de 140 KM/h en ik rijd in de weekenden graag leuke bochtige weggetjes waarbij ik op het gas gaan niet schuw, dus ik zou de EGR niet moeten laten vervuilen door mijn eigen rijstijl lijkt mij.

Maar opeens kreeg ik een waarschuwings lampje op het dashboard en ik sloot mijn ODB2 Bluetooth lezer aan en opende de Android App Torque Pro, met onderstaande resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/Screenshot_20160207-224243.png

Het bovenstaande maakt het redelijk duidelijk volgens mij :) Beneden staat fotos van het dashboard met de verschillende waarschuwingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160207_230546.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160207_230556.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160207_230605.jpg

Dus ik belde Volvo Service, zij stuurde mij een meneer van de ANWB Wegenwacht, hij verbond zijn computer aan de ODB2 poort, de computer kon de foutmeldingen niet lezen(mijn 10 euro ODB2 lezer kan wel 8)7 ) en verwijderde vervolgens de foutmeldingen. Wij reden daarna samen een klein stukje en de prestaties leken weer terug normaal dus hij ging er weer vandoor.

Diezelfde avond reed ik terug naar huis en ik merkte regelmatig zeer vervelende schokken in de aandrijflijn, de auto voelde niet zo fris en soepel als dat het zou moeten.
Ook het brandstof verbruik was heel hoog, veel hoger dan normaal zo'n beetje 30~40% meer dan normaal.

De volgende morgen(maandag) als eerste wat ik deed was rijden naar mijn lokale Volvo dealer(ook de leverende dealer) zodat zij de auto konden controlleren. Dus ik liet hem de screenshots van Torque zien en de fotos van het dashboard en vertelde hen dat ik vermoedde dat de EGR en de EGR koeler kapot zouden zijn, maar zij zagen geen foutmeldingen meer in het systeem omdat de meneer van "Volvo Service" alles had gewist. De monteur zag wel wat waardes van een sensor die niet binnen de gestelde waarde bleek, hij stelde voor om de sensor te vervangen. Ik maakte een afspraak voor woensdag, dus twee dagen later kwam ik terug bij de Volvo dealer, in deze twee dagen het "Check Engine" lampje maakte zijn opwachting weer, dus ik drong er nogmaals op aan om naar het EGR gebeuren te kijken.

Maar de monteur was vastberaden om eerst de sensor(ik ben helaas niet op de hoogte welke sensor) te vervangen en de computer te resetten, dus toen hij dat gedaan had, ze ik hem "Bedank, maar ik zie je in een week weer voor de EGR". Ik reed weg en reed meteen 80KM en het "Check Engine" lampje kwam weer terug, dus ik belde de Volvo dealer en vertelde dat ik direct omkeerde en terug kwam.
Dus ik was terug in gesprek met dezelfde monteur in minder dan 2 uur, ik vertelde hem ook om te kijken naar de waardes van de lambda-sensor want ik kreeg "Catalyst Monitor Bank 1" "Test incomplete or dependant test failed" in Torque. Het uitlezen van de sensor liet geen mooie sinus zien wat je wel zou verwachten, de monteur haalde de lamda-sensor eruit om het schoon te maken(ik ben niet helemaal zeker of dit zin heeft?) en plaatste de lamda terug. Bij het uitlezen was nog altijd geen mooie sinus te zien, maar nu probeerde de monteur uit te leggen dat het helemaal normaal is omdat VIDA het converteerd naar een soort van digitaal signaal wat dan geen mooie sinus laat zien.

Iemand hier die zijn of haar licht op kan schijven? Is dit juist?

En hij bestelde de onderdelen voor de EGR en de EGR koeler om het te vervanegen, voor de volgende woensdag(één volledige week verder), hij vertelde dat het geen enkel probleem is om door te rijden en dat ik geen problemen zou mogen verwachten.

Helaas het ongeluk lachte mij vrolijk toe...de auto kwam weer met exact dezelfde fouten als bovenstaand en met dezelfde Foutmeldingen op het dashboard en de auto ging weer in limb-mode(noodloop)....dit gebeurde op zondag avond dus ik liet mijn snelheid zakken van 135 KM/h naar KM/h omdat ik wilde voorkomen dat er dingen er slechter van werden en reed rustig terug naar huis. De volgende morgen(maandag) het eerste wat ik deed was rijden naar de Volvo dealer. Ik vertelde hen alles en liet hen weer de Torque screenshots zien. Ook had ik fotos gemaakt van mijn uitlaat-pijpen waar een heleboel roet op te zien was, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160208_085428.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160208_085437.jpg

Zij waren geschokt na het bekijken van bovenstaande fotos net als dat ikzelf was. Zij vertelde mij dat ze de onderdelen rond 14:00 uur zouden ontvangen en dat de kans klein zou zijn dat ze het af zouden krijgen dezelfde dag.
Ik kreeg een vervangwagen van hen, een MY15 V40 D2(1.6) R-Deesign, wat redelijk reed, maar het iterieur rammelde alsof het verschrikkelijkwas mishandeled, ook een beetje zoals mijn oude Renaults met een hoge KM-stand. Maar ik had de mogelijkheid om naar mijn werk te gaan.

De volgende morgen ben ik naar de Volvo dealer gereden zodat ik van daaruit kon werken en ik ook kon zien wat ze deden met de auto.
Ik ben naar de monteur gegaan die aan mijn auto aan het werk was, dezelfde als hiervoor, hij was nog niet klaar met het EGR gebeuren.
Rond 11 uur ging ik nog eens kijken bij de monteur, hij was klaar met het EGR gebeuren, maar hij had wat verontrustends gevonden :(
Zie hieronder voor de fotos :X :

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160209_093534.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160209_093609.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160209_093618.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160209_093949.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/IMG_20160209_094609.jpg

Okay wat zien we hier? Nou de eerste twee foto's zijn een Turbo slang voor de olie, er was een afdichting gebroken, welke je kunt zien op de laatste foto. Op de derde foto zie je wat olie op iets(ik weet niet wat het is) de vierde foto is een foto van de motor zonder het plastic erop.

Nadat de monteur het onderdeel bestelt had, kwam het binnen rond 13:00 uur en hij zette het in elkaar kort daarna.
Toen sloot hij de auto aan de VIDA en deed een roetfilter regeneratie.

Nu heb ik mijn auto eindelijk terug ik hoop dat het de laatste keer was, maar ik ben er nog niet zeker van. Het brandstofverbruik lijkt nog aan de hoge kant. Ik heb gisterenavond een langer stuk gereden en heb het toen in de gaten gehouden. Daaruit kwam een gemiddeld verbruik van 1 op 18, wat overigens wel zuiniger is als met de storing, toen had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 13,6.
Vanochtend en gisterenavond op de terugweg weer naar huis, ook nog in de gaten gehouden, ben nog niet helemaal overtuigd ook omdat Torque nog altijd onderstaande melding geeft :o maar ik weet niet wat ik daar weer mee moet.

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/Screenshot_20160211-083459.png

[ Voor 158% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 11-02-2016 13:14 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EGR problemen ook gehad. Vorige week vrijdag EGR klep + koeler + software vervangen. Nu werkt alles naar behoren.
Doordat de EGR spullen in backorder waren en mijn eigen planning niet matchten met de garage, heeft het van 30 dec tot 5 februari geduurd. In die tijd bijna 10.000 km gereden met Check Engine light. Ik wist van een snel uitlezen (bij Niham Zoetermeer) al dat het de EGR was. Was geen probleem om ermee verder te rijden.
Gelukkig bij mij nu alles ok.
(Ook V40 D4 ).

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Had jij ook dat je in die tussentijd een gigantisch verhoogd brandstofverbruik had? En dat je aan de uitlaten zag dat er veel meer roet aanslag was? En merkte je ook in het gebruik dat de auto minder 'snappy' was?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nee. De melding gewoon aan laten staan, waardoor de "recirculation" door de motor anders werd gedaan.
Resultaat: meer uitstoot, maar niet persee echt roettig.
Brandstof verbruik gelijk gebleven, tot zelfs afgenomen.
Pittigheid van motor nam zelfs toe.

Nu alles weer gefixt is, merk ik juist dat hij op de laagste toeren (1200-1300) juist minder kracht kan verdragen en ik sneller gas bij moet geven. En omdat ik er dus bijna 10k mee gereden heb, viel dat echt op.
Op volvo-forum gaat er ook een hele draad over trouwens... daar post je het dus net...

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 11-02-2016 12:30 ]

• jadjong
Mooi verhaal, ik zie alleen foutmeldingen van Google, geen plaatjes.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wellicht hier nog iemand met een goeie tip...ik zoek

http://www.loopauto.nl/funcars/volvo-c30-p-117.html

Dat kreng, maar kan m nergens meer vinden (tenminste, niet leverbaar... :/ )

Anyone? :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

jadjong schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:33:
Mooi verhaal, ik zie alleen foutmeldingen van Google, geen plaatjes.
Nu als het goed is opgelost ;) heb ze even zelf gehost.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:51:
Rond de KM-stand van 62.000 heb ik een behoorlijk groot ongeluk gehad wat resulteerde in uitgebreide reparaties en het feit dat de auto voor een geruime tijd(ongeveer een maand!) bij het schadeherstel bedrijf(SchadeNet Blok Rotterdam), dit omdat het ongeluk gebeurde op 22 december 2015 waardoor de feestdagen er bij kwamen. De rekening was uiteindelijk bijna 13.000 euro dus het was een behoorlijk grote schade :( Gelukkig bleek de Volvo heel erg veilig, ik was ongedeerd.
Ik wil geen ramptoerist zijn, maar hoe zag je schade er precies uit?
Verder wel handig voor de mensen die op zoek zijn naar een 2e hands V40 over een jaar of 2 welke ze moeten laten staan :).

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

fredkroket schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Ik wil geen ramptoerist zijn, maar hoe zag je schade er precies uit?
Verder wel handig voor de mensen die op zoek zijn naar een 2e hands V40 over een jaar of 2 welke ze moeten laten staan :).
Hoe bedoel je dat laatste? Je bedoeld mijn specifieke V40 omdat er een ongeluk mee gebeurd is?

Ik ben op de snelweg bij een beginnende file achterop een Audi A4 Avant geknald, daarbij zijn drie airbags afgegaan(bestuurder+knie+passagier)

De auto is keurig herstelt door SchadeNet overigens, de auto was niet krom en de naden e.d zijn exact gelijk zoals het hoort.
Wat dat betreft vol lof over de heren van SchadeNet Blok in Rotterdam, het enige was dat ze nogal wat moeite hadden met de gordels goed monteren 8)7. Ze hadden links en rechts omgedraaid :F daardoor blokkeerde de gordels bij het proberen om doen.

Anoniem: 319464

13.000 euro. Van welk jaar is ie? Meestal zijn ze dan wel economisch totallos.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:51:
Hoi,

Ik heb met mijn Volvo V40 D4 Business(14% bijtelling, 85gr Co2) ook wat problemen ervaren helaas.
Op dit moment heb ik bijna 65.000 KM op de klok, ik heb de auto sinds 02 januari 2015.
Hij is op 31 december 2014 op kenteken gezet :9

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

Oeh, die foto's van de nieuwe V90 :9~

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 15:13

Dawn

..Sworn to the Dark..

Reinier schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:18:
Oeh, die foto's van de nieuwe V90 :9~
hier wat foto's:

http://jalopnik.com/2017-volvo-v90-this-is-it-1758505591

Persoonlijk: jammer dat ze helemaal van de 'rechte' achterkant af gegaan zijn voor de Estates, juist omdat dát een Volvo Estate kenmerkte. Sure, deze trend was aan een beetje ingezet met de V60 maar toch... jammer.

Overall... gru-we-lijke bak!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Waanzinnig! Wanneer komt dat kreng op de markt?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

n.n.b.

dit is wel handig om te weten;
Op 18 februari vindt de lancering plaats van de nieuwe Volvo V90 in Stockholm.
- source: http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/v90

mogelijk dan ook de bekendmaking wanneer hij beschikbaar komt voor de markt.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
S80 is van volvocars.nl gehaald :?

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

al een tijdje.

sinds de aankondiging van de 'nieuwe' S90 is de S80 al van de website (in Nederland). Dit jaar zal vermoedelijk het laatste productiejaar van de S80 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Als ik wegrij met mijn V50 gaan de deuren automatisch op slot. Om deze te openen moet ik 2x de hendel gebruiken als ik uit wil stappen. De eerste x gaat dat niet helemaal goed en schiet de pal weer naar binnen waardoor de deur op slot blijft. Is hier makkelijk wat aan te doen? Kan ik dat zelf of is het beter om dat uit te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Martijn,
heb je het probleem ook als je met de remote de deuren op slot doet en weer opent dat de deur(en) niet geheel ontgrendeld zijn of is dat alleen nadat je gereden hebt?

als je hetzelfde probleem ook hebt bij het regulier ontgrendelen lijkt me het een algeheel probleem namelijk; zo niet dan een safety detectie. navragen bij je locale garage kan altijd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 00:23
Ik heb die optie dat de deuren automatisch op slot gaan bij wegrijden gelijk uit gezet bij mijn C30, ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dawn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:47:
Martijn,
heb je het probleem ook als je met de remote de deuren op slot doet en weer opent dat de deur(en) niet geheel ontgrendeld zijn of is dat alleen nadat je gereden hebt?

als je hetzelfde probleem ook hebt bij het regulier ontgrendelen lijkt me het een algeheel probleem namelijk; zo niet dan een safety detectie. navragen bij je locale garage kan altijd natuurlijk ;)
Nee dan werkt het perfect. Het is net of zit het in de hendel, dat die het systeem niet goed ontgrendeld. Maar nog meer aan de hendel trekken zorgt wss voor een hendel in de hand :p

Uitzetten kan natuurlijk ook altijd nog. Is dat makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Vind die V90 nog niet helemaal je van het. Voorkant is wel erg gaaf, maar doe mij maar een V70 van 2009-2014 of zo (als mijn D5 op is, kan ik er wel een betalen :P)

Zie wel al van die XC90 de nieuwe een hoop problemen voorbij komen, maar dat is altijd met introducties en kinderziektes geloof ik. Vastzitten remmen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De V70 was naar mijn idee wel echt aan vervanging toe. Als V60 rijder kan ik de styling van de V90 uiteraard wel waarderen.. Vette bak hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

vhal

ಠ_ಠ

Gek genoeg zie ik er wel Renault in, met name de Talisman... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 17:12
Ook maar eens melden hier :D Rij nu 3 jaar in mijn V50 D5 Summum en nog steeds elke dag met veel plezier. Het zal vast vaker voorkomen, maar mijn auto blijkt een van de demo auto's van Volvo Nederland geweest te zijn en is daardoor behoorlijk aangekleed met opties. Sinds ik er ook nog een originele subwoofer bij heb in combinatie met Premium Sound, kan er ook gelijk niks meer bij! Verder heeft het motormanagement een opfriskuurtje gehad, waardoor ik nu zelfs een V60 D6 op de bumper kan blijven hangen :D Dit is mijn eerste Volvo en zeker niet mijn laatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
GAIAjohan schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:32:
[...]

De dealer zei tegen mij dat het ruim €500 zou kosten om USB in te bouwen

Mijn c30 is ook my2009..
Als je een beetje handig bent, dan kun je dat prima zelf. Heb ik ook gedaan. Via Ebay Duitsland de juiste onderdelen besteld. Let op! Koop geen gebruikte onderdelen! Als ze niet uit de vorige auto zijn afgemeld kun je ze niet gebruiken. IK was omgerekend voor de helft klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

MartijnAbel schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:49:
[...]

Uitzetten kan natuurlijk ook altijd nog. Is dat makkelijk te doen?
Omdat het in de software geprogrammeerd zit kan alleen de dealer dit eruit halen (of iemand die de software kan uitlezen en programmeren). Ik heb niet niet gevonden dat je het zelf uit kan zetten. Bljft wel vreemd dat het alleen bij ontgrendeling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Dawn schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Omdat het in de software geprogrammeerd zit kan alleen de dealer dit eruit halen (of iemand die de software kan uitlezen en programmeren). Ik heb niet niet gevonden dat je het zelf uit kan zetten. Bljft wel vreemd dat het alleen bij ontgrendeling is...
Dawn schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Zoek iemand met een DICE en VIDA in de buurt. Grote kans dat het kan zonder nieuwe software. Ik weet niet in welke regio je woont maar in de omgeving Boxmeer/Venray wil ik wel een poging wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jgj82 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:44:
[...]

[...]

Zoek iemand met een DICE en VIDA in de buurt. Grote kans dat het kan zonder nieuwe software. Ik weet niet in welke regio je woont maar in de omgeving Boxmeer/Venray wil ik wel een poging wagen...
Helaas woon in het hoge noorden, maar zeker bedankt voor het aanbod! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnAbel schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Edit: net even aan het googlen geweest en op het volvo forum schrijven ze dit:

Automatische vergrendeling activeren / deactiveren

De contactsleutel moet in stand I of II staan.
Druk op de knop READ op de linker stuurhendel om eventuele meldingen op het informatiedisplay te bevestigen.
Houd de knop voor centrale vergrendeling ingedrukt, totdat er een nieuwe melding over de vergrendelingsstatus op hetinformatiedisplay verschijnt.
De melding AUTOLOCK GEACTIVEERD (automatische vergrendeling tijdens het wegrijden) of AUTOLOCK GEDEACTIVEERD verschijnt op het informatiedisplay.

Zal dat straks eens proberen. Als het dan ook goed is vind ik het best.
Het rare is dat het probleem alleen naar voren komt bij de auto ontgrendelen via de hendel. Via de ab is er niks aan de hand.
Gewoon openen werkt ook perfect als de auto niet op slot zit.
In eerste instantie zou ik juist denken dat er iets in de hendel niet goed zit, maar dat betwijfel ik nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
In een c30 zit dat automatisch opslot doen gewoon in het (radio)menu.
En ja, dan moet je twee keer aan de hendel binnen trekken om uit te stappen;
1x van het slot af
2e keer om de deur te openen.
Zo zit het ook bij vw's die k wel eens gehuurd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Volgens mij is dat bij de V60 ook zo.. ik heb de autolock gelijk uitgezet toen ik die auto kreeg omdat ik er niets van snapte. Met name het feit dat de andere portieren niet open gaan als je als bestuurder uitstapt vond ik echt ontzettend onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
MartijnAbel schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:40:
[...]

In het hoge noorden hebben we ook Volvo rijders met Vida ;) (ik helaas niet).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Bigs schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:05:
Volgens mij is dat bij de V60 ook zo.. ik heb de autolock gelijk uitgezet toen ik die auto kreeg omdat ik er niets van snapte. Met name het feit dat de andere portieren niet open gaan als je als bestuurder uitstapt vond ik echt ontzettend onhandig.
Zelfde bij de V40, moet je keer extra op het openen knopje duwen. Vind autolock verder wel zo veilig, dus laat het wel aan staan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:32

_Apache_

For life.

Zo, laat ik mij ook weer eens melden in dit topic. Nog steeds trouwe eigenaar van een S40 uit 99, maar we gaan toch zachtjes aan kijken voor een jonger model :).

Wellicht een jongere S40 of misschien zelfs een S60.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:35:
In een c30 zit dat automatisch opslot doen gewoon in het (radio)menu.
En ja, dan moet je twee keer aan de hendel binnen trekken om uit te stappen;
1x van het slot af
2e keer om de deur te openen.
Zo zit het ook bij vw's die k wel eens gehuurd heb..
straks effe kijken dan, aangezien een C30 weinig verschilt t.o.v. de V50 :D
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Helaas weer pech :(

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Volvo/forum_pics/400px/photo_2016-02-14_19-56-07.jpg

Volvo Assistance is onderweg...
Morgenochtend vroeg zal ik wel weer bij de Volvo dealer zitten denk ik, en ik denk dat ik ook maar eens wat duidelijker moet gaan maken dat ik er niet zo erg van gediend ben om te horen te krijgen dat iets opgelost zou zijn terwijl zij duidelijk weten dat de oplossing die zij boden niet een definitieve oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je ook echt last of lees je hem alleen telkens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ja de auto schokt, en een check engine lampje op het dashboard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hier 'anti skid service vereist' gezien.
Even stoppen, auto uit, aan, probleem weg?!

Ook een beetje besneeuwd onderweg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Q43N3I8kCJLUhdIR3CVP1e7U/medium.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ja het is een lease auto, dus ze zullen het moeten herstellen. Maar anders gelijk die EGR klep dicht laten zetten en uitprogrammeren. Dan heb je er nooit meer last van. Is natuurlijk ook een bezopen mechanisme, vervuilde lucht de motor in sturen. Dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik had onderstaande vraag ingevuld op het contactformulier van VolvoCars:
LS,

Ik wilde u wat vragen, ik rijdt een Volvo V40 D4 190pk uit december 2014. Het type motor in deze auto heeft een gekend probleem met de EGR-klep en EGR-koeler.

Ook ben ik op de hoogte van het feit dat er al meerdere verschillende versies van de diverse onderdelen zijn ontwikkeld in een poging de problemen de baas te zijn. Helaas blijken deze nieuwe versies tot op heden nog geen sluitende oplossing te bieden zoals het er nu naar uit ziet.
Kun u mij aangeven of jullie in samenspraak met Volvo Zweden hierover een uitspraak kunnen doen?

Ik zou graag weten wanneer er een verwachte definitieve oplossing beschikbaar komt.

Met vriendelijke groet
Het mooie is, ik kreeg echt super vlot een antwoord al *O* Ik had een mailtje verstuurd 10:02 en ik kreeg 10:58 al een antwoord :D
Geachte heer Bleeker,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De fabriek in Zweden werkt aan een oplossing. Er is nog geen concrete datum bekend waarop deze oplossing zal worden aangedragen. Wanneer dit bekend is zal uw Volvo-dealer hierover geïnformeerd worden. U kunt met uw Volvo-dealer afstemmen dat zij u op de hoogte houden zodra er informatie beschikbaar is.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Volvo Cars Nederland
Daarop heb ik meteen een reactie verstuurd
Geachte heer *Customer Relations*,

Ik wil u hierbij in ieder geval danken voor de zéér vlotte en correcte beantwoording van mijn vraag.

Het is alleen de vervelende situatie op dit moment dat mijn dealer (Svala Auto Lijnden) mij probeert te doen geloven dat de oplossing die zij mij hebben geboden en nu ook weer gaan bieden dé oplossing is en mij de informatie die u mij nu verschaft niet bevestigen terwijl ik dit in principe al wel wist. Hoe wist ik dit? Ik heb dit gelezen op twee Britse Volvo gebruikersforums waarop een reactie van Volvo UK gepubliceerd is door een gebruiker waarin werd aangegeven dat er Engineers vanuit Zweden in Verenigd Koninkrijk zijn geweest om op uitgebreider onderzoek te gaan. Ook was hieruit duidelijk gemaakt dat er begin februari die onderzoeken voltooid zouden zijn om vervolgens door Volvo Zweden een oplossing te laten ontwikkelen.

Ik ben zéér content in het feit dat u in ieder geval de gekende problemen onderschrijft. Ook zal ik naar aanleiding hiervan nogmaals contact opnemen met mijn Volvo dealer hierover.

Mocht u nog enige aanvulling hebben hoor ik dat uiteraard zeer graag.

Met vriendelijke groet / Kind Regards,
Ik ben eerlijk gezegd wel redelijk blij met deze duidelijke reactie. Klinkt een stuk meer oprecht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kun dat kreng niet gewoon uitprogrammeren? Stuur Volvotune eens een mailtje. Bij de D3 en D5 motor staat dat onding met één druk op de knop buitenspel.

Bij mijn Octavia is de complete EGR (incl. koeler) zelfs compleet weggehaald (en uiteraard uitgeprogrammeerd). Voor VAG zijn daar speciale kitjes voor op de markt. Het uitprogrammeren moet via een tuner.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 15-02-2016 12:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
En toch... In hoeverre worden de problemen veroorzaakt door de schade die je gehad hebt?

Ik snap dat er mogelijk meer problemen zijn die nu door een campagne verholpen zullen gaan worden, maar in hoeverre heb je nu last van een externe oorzaak?

Vandaar dat ik ook gewoon benieuwd was hoe je schade er uitzag. Het kan best zijn dat de auto nog recht was, maar de techniek van binnen is helaas minder zichtbaar. Een slecht werkende sensor of een breuk ergens in kan hier gewoon aan meehelpen. Het "gestuntel" bij de dealer kan ook gewoon voorkomen bij de schadehersteller hè... Oh... Dat onderdeel hoeft vast niet vervangen te worden, ziet er nog netjes uit. En helaas is het voor de monteurs bij de dealer haast al niet uit te leggen wat een bepaald onderdeel doet, bij een schadehersteller is het soms helaas niet anders.

Ik hoop in ieder geval dat het wordt opgelost voor je :). Mijn V40 D4 had op zich geen problemen, alleen dronk hij elke 25.000 km tussen de 0,5 en 1,0 olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Aight! schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:07:
Vind die V90 nog niet helemaal je van het. Voorkant is wel erg gaaf, maar doe mij maar een V70 van 2009-2014 of zo (als mijn D5 op is, kan ik er wel een betalen :P)

Zie wel al van die XC90 de nieuwe een hoop problemen voorbij komen, maar dat is altijd met introducties en kinderziektes geloof ik. Vastzitten remmen, etc.
Nee dat heeft er mee te maken dat alles in china wordt gemaakt. Vroeger had je bijvoorbeeld girlin die remklauwen maakte of bendix. Nooit problemen. Heb een volvo 140,240,360,740,850,v70ii en 940 gehad. Rondom remschijven(behalve de 360) nooit van het probleem met vastzittende remmen gehoord. Oke als een auto lang stil staat, maar nieuw uit fabriek nee. Dat mogen geen kinderziektes genoemd worden, zelfde als sleutelbossen die uit contact vallen zoals in de vs. Heb een mercedes w115 uit 1973. Nog nooit gezien dat een sleutelbos eruit valt.

Haha zo kan ik nog uren doorlullen, als ik kijk de problemen nu met autos en itt de jaren 90. Toen auto's snel veel complexer werden is het er allemaal niet op vooruit gegaan. Ik raad kennissen die op zoek zijn naar een 2e hands auto een jaren 90 japanner aan dan die moderne frikandellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319464 op 16-02-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
fredkroket schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:11:
[...]

Ik hoop in ieder geval dat het wordt opgelost voor je :). Mijn V40 D4 had op zich geen problemen, alleen dronk hij elke 25.000 km tussen de 0,5 en 1,0 olie.
Dat is heel normaal toch? Als je oliepeil helemaal niet zakt betekent het dat er condens bij de olie komt en dus mindere kwaliteit wordt.

De xc90 heeft wel gigantische problemen als ik Volvoforum mag geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 16-02-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

fredkroket schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:11:
[...]

En toch... In hoeverre worden de problemen veroorzaakt door de schade die je gehad hebt?

Ik snap dat er mogelijk meer problemen zijn die nu door een campagne verholpen zullen gaan worden, maar in hoeverre heb je nu last van een externe oorzaak?

Vandaar dat ik ook gewoon benieuwd was hoe je schade er uitzag. Het kan best zijn dat de auto nog recht was, maar de techniek van binnen is helaas minder zichtbaar. Een slecht werkende sensor of een breuk ergens in kan hier gewoon aan meehelpen. Het "gestuntel" bij de dealer kan ook gewoon voorkomen bij de schadehersteller hè... Oh... Dat onderdeel hoeft vast niet vervangen te worden, ziet er nog netjes uit. En helaas is het voor de monteurs bij de dealer haast al niet uit te leggen wat een bepaald onderdeel doet, bij een schadehersteller is het soms helaas niet anders.
Ik kom daar even op terug zodra ik thuis ben ;)

Wel nog een kleine update :P

Ik ben gisteren eind van de middag nog eens naar de Volvo dealer Svala Auto Lijnden gegaan, heb hen de mail die ik van VolvoCars had gekregen voorgelegd. De meneer achter de balie gaf aan dat hij mijn mail én het antwoord óók had ontvangen en het vluchtig had gelezen. De dealer krijgt dus automatisch de mail die je verstuurd naar VolvoCars óók in hun mail, niet dat ik dat erg vind dat heb ik ook aangegeven, het gaat mij erom dat er 100% transparantie is.

De meneer achter de balie gaf mij aan dat zij niet bekend waren met het feit dat Volvo Zweden nog altijd bezig is met een definitieve oplossing en dat zij in de veronderstelling waren dat de oplossing die zij nu boden ook de daadwerkelijke oplossing zou zijn. Ook was hij niet extreem blij met het feit dat Customer Relations dit zo ronduit toegaf aan een eindklant zonder zelf op de hoogte gesteld te zijn, hij had het er ook over dat het slechte reclame is natuurlijk.
Mijn auto komt als het goed vandaag bij de dealer binnen en dan gaan ze in ieder geval op onderzoek weer gaat dus vervolgd worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Wel nog een kleine update :P

Ik ben gisteren eind van de middag nog eens naar de Volvo dealer Svala Auto Lijnden gegaan, heb hen de mail die ik van VolvoCars had gekregen voorgelegd. De meneer achter de balie gaf aan dat hij mijn mail én het antwoord óók had ontvangen en het vluchtig had gelezen. De dealer krijgt dus automatisch de mail die je verstuurd naar VolvoCars óók in hun mail, niet dat ik dat erg vind dat heb ik ook aangegeven, het gaat mij erom dat er 100% transparantie is.
Hoezo automatisch? Misschien zat er een wakkere Hendrik achter de knoppen bij VolvoCars die het wel een goed idee vond om de dealer op de hoogte te stellen zodat meneer de klant niet twee keer hetzelfde verhaal hoeft uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 319464 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Nee dat heeft er mee te maken dat alles in china wordt gemaakt. Vroeger had je bijvoorbeeld girlin die remklauwen maakte of bendix. Nooit problemen. Heb een volvo 140,240,360,740,850,v70ii en 940 gehad. Rondom remschijven(behalve de 360) nooit van het probleem met vastzittende remmen gehoord. Oke als een auto lang stil staat, maar nieuw uit fabriek nee. Dat mogen geen kinderziektes genoemd worden, zelfde als sleutelbossen die uit contact vallen zoals in de vs. Heb een mercedes w115 uit 1973. Nog nooit gezien dat een sleutelbos eruit valt.

Haha zo kan ik nog uren doorlullen, als ik kijk de problemen nu met autos en itt de jaren 90. Toen auto's snel veel complexer werden is het er allemaal niet op vooruit gegaan. Ik raad kennissen die op zoek zijn naar een 2e hands auto een jaren 90 japanner aan dan die moderne frikandellen.
Maar welke auto moet ik dan aanschaffen na mijn Volvo V70 uit 2003? Of is de V70II de variant van 2009, dan heb ik nog even :P.

Maar bij Volvo staat wel veiligheid voor op (ze zeiden toch als eerste dat ze geen zwaargewonde of dode willen hebben bij mensen die in hun auto's zitten), als ik de testen mag geloven, al denk ik tegenwoordig dat elke auto veiliger is i.v.m de technische snufjes en sterkere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Aight! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:31:
[...]

Maar welke auto moet ik dan aanschaffen na mijn Volvo V70 uit 2003? Of is de V70II de variant van 2009, dan heb ik nog even :P
Een V70II uit 2006? :P

Ik voel een beetje hetzelfde probleem, en mijne is een MY '06.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Anoniem: 93248 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Hoezo automatisch? Misschien zat er een wakkere Hendrik achter de knoppen bij VolvoCars die het wel een goed idee vond om de dealer op de hoogte te stellen zodat meneer de klant niet twee keer hetzelfde verhaal hoeft uit te leggen :)
Omdat de meneer van de dealer dat tegen mij zei ;) Je moet niet voor niets invullen bij welke dealer je zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

jgj82 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:34:
[...]

Een V70II uit 2006? :P

Ik voel een beetje hetzelfde probleem, en mijne is een MY '06.....
Vind die uit 2009 mooier eigenlijk :D en dan gewoon een D3, prima zat denk ik.

Al zou ik ook altijd nog wel eens een D5 AWD willen rijden, gewoon omdat het kan, misschien een XC. Al heb ik daar toch weinig aan want ik rij 95% snelweg :P

Eerste deze maar oprijden, dingen zijn toch niks meer waard. Bijna op de 410.000 km, op naar de 500.000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:55:
[...]

Omdat de meneer van de dealer dat tegen mij zei ;) Je moet niet voor niets invullen bij welke dealer je zit :P
Als dat dan inderdaad zo'n geautomatiseerd proces is dan moet je je ook even afvragen of je hele antwoord van VolvoCars niet uit de random-zoethoudertjes-generator van Volvo komt. Dat zal ook gelijk verklaren waarom een dealer niet op de hoogte is van een fix maar een klant wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Ben je al thuis? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:30

Joostk

Barkrukprofeet

Vanaf afgelopen zaterdag mag ik mij hier melden want ik ben de trotse eigenaar van een zwarte C30 D2 R-Design uit 2011.
Pics maak ik van het weekend wel eens.

Het is een ex-lease auto heel misschien van iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gekocht in de buurt van den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Aight! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:31:
[...]

... Of is de V70II de variant van 2009, dan heb ik nog even :P.
De V70 III is gebouwd vanaf 08-2007 ;)

V70 Gen I ('96-'00)
V70 Gen II ('00-'08)
V70 Gen III ('07- )

Elke V70 heeft z'n eigen 'kont'. Kwestie van smaak welke je het mooiste vind.

Verder OT, omdat ik niet denk dat ik dit al gemeld heb.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Volvo V70n T5 Geartronic C.L. (BJ2000, MY01) nadat ik mijn Volvo V40 1.8 Europa heb ingeruild :)

omdat foto's...:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17455696/Car/Volvo%20V70n%20T5%20BJ2000/res/Side%20R.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Dawn op 17-02-2016 15:51 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi :) Hoeveel heeft ie gelopen? Misschien wel even overwegen om de Gaytronic te laten powerflushen, dat vinden ze erg lekker die dingen.

Enneh, het is "ingerolen" en niet "ingeruild" :P ;)

[ Voor 51% gewijzigd door havana op 17-02-2016 14:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
havana schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:04:

Niet in het Nederlands hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

Waaaaaaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het was een grap, als het ware ;)

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 17-02-2016 15:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dawn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:
[...]

De V70 III is gebouwd vanaf 08-2007 ;)

V70 Gen I ('96-'00)
V70 Gen II ('00-'08)
V70 Gen III ('07- )

Elke V70 heeft z'n eigen 'kont'. Kwestie van smaak welke je het mooiste vind.

Verder OT, omdat ik niet denk dat ik dit al gemeld heb.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Volvo V70n T5 Geartronic C.L. (BJ2000, MY01) nadat ik mijn Volvo V40 1.8 Europa heb ikgeruild :)

omdat foto's...:

[afbeelding]
Welkom bij de T5 familie, altijd leuk om mensen met goede smaak voor motoren tegen te komen :9
Geartronic laten flushen kan geen kwaad maar zolang je niets vreemd aan de bak merkt is er geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mooi :) Hoeveel heeft ie gelopen? Misschien wel even overwegen om de Gaytronic te laten powerflushen, dat vinden ze erg lekker die dingen.

er stond wel een andere typ0 in hetzelfde woord, derhalve toch veranderd... :p

Op de teller staat nu 245k en nog wat :) viel me niet tegen voor een V70 uit 2000. Tevens volledige onderhoudshistorie beschikbaar van de vorige eigenaar, altijd fijn (gaat 75k terug). op 225 is de Disti + dyn + waterpomp vervangen :)
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:48:
[...]

Welkom bij de T5 familie, altijd leuk om mensen met goede smaak voor motoren tegen te komen :9
Geartronic laten flushen kan geen kwaad maar zolang je niets vreemd aan de bak merkt is er geen noodzaak.
Misschien een stomme vraag, maar wat zou ik aan de bak moeten merken? Moeilijk schakelen, of?
Voor mij is het de eerste automaat, dus niet al teveel ervaring op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou m toch laten flushen, al is het maar preventief. Je wilt er echt geen gezeik mee krijgen dat kost €€€€€€.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dawn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:55:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar wat zou ik aan de bak moeten merken? Moeilijk schakelen, of?
Voor mij is het de eerste automaat, dus niet al teveel ervaring op dat vlak.
Geen stomme vraag hoor: je zult vooral merken dat opschakelen stroef gaat of duidelijk merkbaar (bokken of schokken) en ook het terugschakelen van de bak hoor je niet te merken. Verder kan een pendelend toerental bij een constante snelheid een indicatie zijn (alhoewel dat meerdere oorzaken kan hebben). Geartronics met zo'n kilometerstand kunnen trouwens best rauw schakelen als ze koud zijn, dus beoordeel bovenstaande punten als de bak op temperatuur is.
Ik kocht mijn V70 met 265.000km en heb toen vrijwel direct de bak laten spoelen (onder garantie) omdat ik wat lichte schokjes voelde met name bij het schakelen in de lagere versnellingen. Daarna al ruim 30.000km probleemloos gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:30

Joostk

Barkrukprofeet

Haha nee hier int hoge Noorden.
Heb de auto gekocht in Beilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Even een vraagje: bij mijn V50 T5 merk ik vaak dat als de auto koud is, de bak nogal wat hakerig over kan komen. Net of gaat de versnelling in 2 stukjes in de juiste baan. Dit is vooral van de 1 naar de 2 en de 2 naar de 3.
Als ik vervolgens een kilometer of 2 verder ben is het volledig verdwenen en schakelt de bak als nieuw.
Ik merk ook al dat elke keer als ik schakel het sowieso al soepeler wordt. Dus net of moet de olie even goed over de tandwielen heen.

Een volledige oliewissel van de bak heb ik bij deze auto nog niet gedaan, zou dat misschien helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnAbel op 17-02-2016 20:33 ]

MartijnAbel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:30:
Even een vraagje: bij mijn V50 T5 merk ik vaak dat als de auto koud is, de bak nogal wat hakerig over kan komen. Net of gaat de versnelling in 2 stukjes in de juiste baan. Dit is vooral van de 1 naar de 2 en de 2 naar de 3.
Als ik vervolgens een kilometer of 2 verder ben is het volledig verdwenen en schakelt de bak als nieuw.
Ik merk ook al dat elke keer als ik schakel het sowieso al soepeler wordt. Dus net of moet de olie even goed over de tandwielen heen.

Een volledige oliewissel van de bak heb ik bij deze auto nog niet gedaan, zou dat misschien helpen?
Grappig dat ik het hier vanmiddag nog over had in een reactie op een andere Geartronic vraag:
(ik neem nu even aan dat het om een GT gaat tenminste?)
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:28:
[...]
Geen stomme vraag hoor: je zult vooral merken dat opschakelen stroef gaat of duidelijk merkbaar (bokken of schokken) en ook het terugschakelen van de bak hoor je niet te merken. Verder kan een pendelend toerental bij een constante snelheid een indicatie zijn (alhoewel dat meerdere oorzaken kan hebben). Geartronics met zo'n kilometerstand kunnen trouwens best rauw schakelen als ze koud zijn, dus beoordeel bovenstaande punten als de bak op temperatuur is.
Ik kocht mijn V70 met 265.000km en heb toen vrijwel direct de bak laten spoelen (onder garantie) omdat ik wat lichte schokjes voelde met name bij het schakelen in de lagere versnellingen. Daarna al ruim 30.000km probleemloos gereden.
Rauwe schakelmomenten van 2 naar 3 kunnen trouwens ook veroorzaakt worden door een versleten B4 cover

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik had dat mijn automaat ook af en toe schokte en vooral als ik 50 reed op CC dan hij dan ging zoeken in welke versnelling hij moest hebben.

Na de flush had ik dat laatste niet meer. Schokken gebeurt nog heel af en toe, in de afgelopen 70.000km 2x melding aangehad van versnellingsbak service vereist (had 2x boven 160km/u gereden). Maar na uitlezen kon het vanalles zijn, verkeerde lock-up, water in de ATF, verkeerd schakelmoment, etc.

Monteur heeft er mee gereden en vond dat de automaat juist goed schakelen voor de auto van deze leeftijd en KM. En zei dat ik beter het geld van het flushen kon sparen voor een nieuwe auto.

Maar ach, als er weer eens zo een meeting is, laat ik het misschien wel weer doen, dan is het maar iets van €225,-

• MartijnAbel
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:08:
[...]

Grappig dat ik het hier vanmiddag nog over had in een reactie op een andere Geartronic vraag:
(ik neem nu even aan dat het om een GT gaat tenminste?)

[...]

Rauwe schakelmomenten van 2 naar 3 kunnen trouwens ook veroorzaakt worden door een versleten B4 cover
Thx voor je reactie. Ik heb alleen geen automaat, maar een handbak :D
Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste