Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Max-Imus ; je kan het allicht bij de dealer vragen wat de opties zijn. Ik durf niet te zeggen of het ook op showroommodellen kan eigelijk.

@Aggressor ; je hebt de standaard onderhouds interval (op basis van km) die je kan vragen, die kost ergens tussen de 4 en 800 euro. Afhankelijk op welke km stand je zit.
Haal je de km interval niet (20-30k)c dan is er ook een jaarbeurt en die kost iets van 300 ish. Die controleert vooral de basics en er worden wat vloeistoffen vervangen. Geen bougies, multiriemen en dat soort.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:55
Ja toen Ik de auto kocht kreeg hij ook een onderhoudsbeurt van de Volvo dealer.

Deze factuur heb ik naar de dealer gestuurd waar ik hem ga onderhouden.

Hij is altijd dealer onderhouden geweest.
Maar ze konden de historie van de verschillende voldo dealers niet zien ivm avg.

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 22-02-2023 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Historie kunnen zo toch wel zien? Ze mogen het alleen niet delen dacht ik.
Maar als onderhoud altijd bij de dealer is geweest heb je de keuze of je de 20-30k beuren gewoon jaarlijks doet, of, als je maar ~10k per jaar rijd is een jaarbeurt prima. Scheelt iets in de jaarlijkse kosten.

Persoonlijk laat ik gewoon altijd onderhoud volgens km-stand doen, elk jaar opnieuw. Krijg ik ook weer een jaar lang volvo-assist erbij.
Heb m’n wegenwacht service ervoor opgezegd in ieder geval.

Edit:
Prijsopgaaf voor nieuwe spiegels gekregen; 1100 piek als ik de kappen in kleur wil (a 400 euro)
Dus ga voor aftermarket kappen van Vparts, scheelt me 300 euro. Poging 2 voor chromen kappen maar :)
Niet verkeerd

Edit2:
Vandaag bevestiging gekregen van de dealer dat de spiegels en frames maandag klaar liggen, dus dinsdag meteen ophalen.
Nu ook de Vparts kappen besteld, dus hopelijk komen die ook voor het weekend nog binnen kan ik misschien volgende week meteen de zaak omschroeven. hoef ik nog maar 2 dagen met een gammele spiegel te rijden.

Edit 3:
Spiegels en kappen binnen en vanavond de kappen erop geworsteld; moesten wat lipjes weg aan de binnenkant van de kap maar daar was ik een beetje huiverig voor :X
Uiteindelijk 2 lipjes weg moeten halen aan de binnenkant van de kap anders pastte het gewoon niet.
Resultaat is best fraai, morgen (bij droogte) maar eens kijken of ik ze op de auto kan schroeven, het zou namelijk allemaal plug en play moeten zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vieUc3-vhCUkaEqERxsFtP8pulw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYpEan7L9W5T3bxHioZBxYDl.jpg?f=fotoalbum_large
(let niet op de zooi op tafel... O-) )

[ Voor 65% gewijzigd door Dawn op 03-03-2023 21:13 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand of deze onder een v40 2018 gaat passen?
Officiel is het niet voor de v40 D3 2018.

https://volvo-csparts.be/...-S60-S80-V60-V70-V60%20CC

[ Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 04-03-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ja had ik al opgekeken. Lijkt hetzelfde.
Maar een bevestiging zou wel fijn zijn…
Bij de reservewiel voor de v40 staat dat hij niet bij een d3 kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Natuurlijk niet alleen de badge die het verschil maakt :-)

Polestar tuning afgelopen week laten toepassen op mijn V90 T5 en wat een heerlijke aanpassing! Zo zou die fabriek af moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfAl_nzj50mx6qR2UBhPcu0hBI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVINyFtOlWvdAkCwpkqXYd4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 11:13
Aggressor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:59:
Weet iemand of deze onder een v40 2018 gaat passen?
Officiel is het niet voor de v40 D3 2018.

https://volvo-csparts.be/...-S60-S80-V60-V70-V60%20CC
Waar ga je die laten? Je adblue tank zit in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wouter36 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
[...]

Waar ga je die laten? Je adblue tank zit in de weg.
Volgens mij heeft mijn Volvo geen adblue?
Gaat om een diesel 2018 d3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 11:13
Zeker wel, kijk maar onder de afdekking in de koffer. Vandaar dat de websites aangeven dat er voor de d3 geen reservewiel is.

edit: Ik ga er wel vanuit dat je modeljaar 2019 heb. Die van mij is van november 2018 en heeft adblue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35erSiHzwThPAmw52FZnuNpudA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SX9KoIzDAuWHGYy31LPgYxlF.jpg?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door Wouter36 op 04-03-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wouter36 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
Zeker wel, kijk maar onder de afdekking in de koffer. Vandaar dat de websites aangeven dat er voor de d3 geen reservewiel is.

edit: Ik ga er wel vanuit dat je modeljaar 2019 heb. Die van mij is van november 2018 en heeft adblue.

[Afbeelding]
Die van mij April 2018.
Ik heb een foto gemaakt, volgens mij heb ik het niet ... zal hem even uploaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy1OPQdQ5DOz8ch5qOGH-ack7EA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnFL2yZ3dVf6e7uYmU00x2ZY.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 21% gewijzigd door Aggressor op 04-03-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Nee, dat is inderdaad gewoon een compressor met een potje rotzooi voor in je band.
zal prima een spare in moeten passen ipv dit geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dawn schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:55:
Nee, dat is inderdaad gewoon een compressor met een potje rotzooi voor in je band.
zal prima een spare in moeten passen ipv dit geheel.
Ja ik dacht al... adblue .. nooit bijgevuld :x
Heb jij je d3 ook laten chippen trouwens?

Deze kwam ik tegen .. https://www.marktplaats.n...vewiel-set-nieuw-32209112?

Maar is eigenlijk voor de v60 .. zal deze passen? is een mooi geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik denk dat het wiel wel zal passen onder je V40, maar ik denk dat de bandenmaat niet overeenkomt met wat er in hoort te liggen.
je kan bij de dealer een onderdeelnummer opvragen, dan heb je wat meer zoek hou-vast (en heb je vast een dealer prijs ter referentie). zou zonde zijn als het wiel niet in de kuip past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Vorkie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:30:
Natuurlijk niet alleen de badge die het verschil maakt :-)

Polestar tuning afgelopen week laten toepassen op mijn V90 T5 en wat een heerlijke aanpassing! Zo zou die fabriek af moeten zijn.

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke verschillen je echt merkt? Heb zelfde auto + motorisatie. Levert dit echt een meerwaarde op?

Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
BekSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Mag ik vragen welke verschillen je echt merkt? Heb zelfde auto + motorisatie. Levert dit echt een meerwaarde op?

Dank
Automaat reageert echt 100x beter en sneller waardoor je echt een veel soepelere rijervaring hebt.

Je had nog wel eens zo’n trage reactie van de bak als je wilde accelereren, dat heb je dan niet meer. Daarnaast is ook de koppel omhoog gegaan en de pk in die middenrange waardoor je ook in de hoge versnelling dus wat meer kracht hebt en dus ook niet echt terug hoeft in versnelling.

Erg lastig om het gevoel te omschrijven hoor, maar het voelt allemaal nu wat meer op elkaar afgestemd. Leuk voordeel, woon dichtbij de Duitse grens, is dat het ook allemaal stukken sneller accelereert :)

misschien had je het gemist maar had eens de sheet gedeeld hier in het topic volgens mij ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7wcrzwKdmTuIgq2tiEbyvG133M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPuIkSGV02Q7yXpEovnQcus0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:39
Mede tweakers, ik beroep me op jullie volvo kennis!

Ik ben geinteresseerd in een Volvo V60 of V90.
Ik zie natuurlijk de mooie T6 en T8 hybrides, maar ik moet wat dingen duidelijk hebben
Ergens in de tijd zijn ze hernoemd van Twin Engine naar Recharge.
Ook zijn ze ergens in de tijd voorzien van een groter accu pakket.
Was dit hetzelfde moment? En zo ja, was dit op een bepaalde datum?
Als ik kijk naar bouwjaar 2019/2020 dan noemt de ene verkoper m Twin Engine, de ander weer Recharge..?

Spoor bijster..

Dat gezegd hebbende, is het de moeite waard of 'gewoon' een T4 of T5 uitzoeken en wat geld op de knip houden?

edit 2: Kan ik ergens aan de buitenkant zien met welke versie ik te maken heb?

[ Voor 15% gewijzigd door NepGangster op 07-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
jadjong schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:13:
400 kleine beurt, 600 grote beurt. Ongeveer dan.
Je hebt gelijk.. ik moest nu 420 betalen.
De v40 d3 2018 heeft toch een distributieriem?
Ik lees op internet dat de interval 180k of 10 jaar is. Weet iemand of dit klopt?

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 07-03-2023 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:32:
[...]

Je hebt gelijk.. ik moest nu 420 betalen.
De v40 d3 2018 heeft toch een distributieriem?
Ik lees op internet dat de interval 180k of 10 jaar is. Weet iemand of dit klopt?
1969cc viercilinder is 150k, was 240k. Dat hele B/D/T2/3/4/5/6/7/8 kan je beter niet meer naar kijken bij Volvo, per modeljaar wisselt de achterliggende aandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

NepGangster schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:52:
Mede tweakers, ik beroep me op jullie volvo kennis!

Ik ben geinteresseerd in een Volvo V60 of V90.
Ik zie natuurlijk de mooie T6 en T8 hybrides, maar ik moet wat dingen duidelijk hebben
Ergens in de tijd zijn ze hernoemd van Twin Engine naar Recharge.
Ook zijn ze ergens in de tijd voorzien van een groter accu pakket.
Was dit hetzelfde moment? En zo ja, was dit op een bepaalde datum?
Als ik kijk naar bouwjaar 2019/2020 dan noemt de ene verkoper m Twin Engine, de ander weer Recharge..?

Spoor bijster..

Dat gezegd hebbende, is het de moeite waard of 'gewoon' een T4 of T5 uitzoeken en wat geld op de knip houden?

edit 2: Kan ik ergens aan de buitenkant zien met welke versie ik te maken heb?
Bij mijn weten is Recharge de nieuwe naamgeving tov Twin Engine wat de oude is.
Wat exact het verschil is durf ik zo niet direct te zsggen; beide hebben een laadstekker voor de batterij.
Je hebt ook de Mild Hybrids (type aanduiding B3/4/5 bijv.) deze hebben ook een electrisch component, maar laden bij dmv remmen.

De T4/5 is meestal alleen een benzine motor, de t6/8 voegen een elektromotor toe.
De belangrijkste keuze bij Volvo is voor de nieuwe modellen:
Diesel: D2/3/4/5 (v60d6 is een twin engine vergelijkbaar met de nieuwe Recharge T6/8 reeks)
Benzine: T2/3/4/5
Mild Hybrid: B3/4/5, verschillende modellen
Recharge: T6/8, verschillende modellen
Pure Electric: xc40/c40/ex90

Alleen benzinemotoren in het vooronder doet Volvo niet meer sinds 2021/22 dacht ik, dus het is vooral afhankelijk of je wat nieuws koopt of tweedehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Laatst online: 16-09 08:39
Comment op 13:37, nice.
Bedankt in ieder geval, ik ben inmiddels wat wijzer..
Twin Engine naar Recharge is een rename geweest zonder extra's..
Sinds het 2022 model kwam er een nieuwe accu met ong. 75km bereik, de oude (voor 2022) deed er ong. 35km mee..
De T6 of T8 is alleen verschil in vermorgen, verder niks.
Als ik tweede hands kijk zit er tussen de oude of nieuwe accu tweedehands een verschil van bijna 20k, dat ga ik er niet uit besparen met zo'n 15k km's per jaar.

Beiden trekken even veel dus ik ben nu weer wat wijzer.. wie weet komt dan toch mijn eerste volvo binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Kleine update van mijn hok;
Afgelopen weekend de nieuwe zijspiegels gemonteerd nadat er eentje gammel was geworden door een aanvaring op de parkeerplaats (geen briefje natuurlijk). Bleek gelukkig allemaal niet zo moeilijk te zijn en kwamen er geen verdere lijken uit de kast.
Omdat er een gammel was heb ik wel besloten nieuwe type spiegels erop te zetten voor een frissere look met spiegelkappen van Vparts.
Die kappen waren overigens een partij ruk om te installeren… uiteindelijk twee lipjes moeten weghalen omdat het anders gewoon niet pastte. Zit nu nog steeds bijzonder goed vast.

Van:
Nieuw vs. Oud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8NgESMQpo80Lp8U0WprWL86KvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBoAluLzqIUDJL7leRpCqSRI.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiZ2p2iM8VI9WGeaDzVnPtF1iAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rc2wp4LCsqXoaEILknzSgrUo.jpg?f=fotoalbum_large

Staat weer prachtig.
Alleen in het voorjaar nog even m’n versnellingspookje vervangen die al sinds november klaar ligt (geen tijd/weer voor) en dan is het wel zo’n beetje klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 14:30
Max-Imus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met het care by Volvo abonnement, maar ik moet er binnenkort waarschijnlijk aan gaan geloven. Levertijden zijn ruk zo te zien, maar kan je ook bij een dealer er eentje uit de showroom in deze constructie krijgen, of alleen via Volvo direct?
Beetje late reactie, maar ik heb sinds kort een Volvo in bestelling staan, dus vandaar dat ik nu pas een beetje de topics in de gaten begin te houden :)

Je kan niet elke Volvo in een Care by volvo abonnement krijgen. De auto's die wel in deze constructie te krijgen zijn, hebben niet heel veel keus qua opties. Ik heb bijvoorbeeld een V60 T8 besteld en deze komt dan alleen in de Plus trim, maar dan wel een groot aantal opties waar je normaal wel voor bijbetaalt, zoals bijvoorbeeld een panoramadak en trekhaak, om maar wat te noemen. Opties staan dus vast. Qua kleuren heb je ook maar drie opties.

Mijn dealer vertelde mij dat dit komt omdat ze proberen de auto's in de care-by-volvo pool een beetje uniform te houden. Overigens vind ik het een goede deal die Volvo met het abo aanbiedt, ik ben voor de 48 maanden optie gegaan, dit is in principe gewoon gelijk aan elke andere private lease constructie, maar toch scherp geprijsd als ik hem afzet tegen de concurrenten.

Levertijd is wel een ding, ik heb de mijne half februari besteld, toen was de levertijd 13-14 maanden. Nu gaat mijn huidige (private)lease auto er per 1 april 2024 uit, dus misschien dat het net uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Ja had ik al opgekeken. Lijkt hetzelfde.
Maar een bevestiging zou wel fijn zijn…
Bij de reservewiel voor de v40 staat dat hij niet bij een d3 kan?
Als je een van de laatsten hebt met adblue dan past het volgens mij niet.
Volgens mij zit daar het tankje?

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nielsicq schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Als je een van de laatsten hebt met adblue dan past het volgens mij niet.
Volgens mij zit daar het tankje?
Dat heb ik niet.
Ik heb nog een model ervoor…past een thuiskomer er dan sowieso in? Of je moet ook nog de dubbele laadvloer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Dat heb ik niet.
Ik heb nog een model ervoor…past een thuiskomer er dan sowieso in? Of je moet ook nog de dubbele laadvloer hebben?
Lees dit topic maar eens door, veel informatie.
https://www.volvov40club....-se-d2-spare-wheel.19761/
Zolang je een origineel v40 reservewiel koopt en je geen r-design hebt dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nielsicq schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Lees dit topic maar eens door, veel informatie.
https://www.volvov40club....-se-d2-spare-wheel.19761/
Zolang je een origineel v40 reservewiel koopt en je geen r-design hebt dan moet het goed komen.
Ik heb helaas wel een r design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:24:
[...]

Ik heb helaas wel een r design
Dubbele bodem it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Beste allemaal,

Volvo V90 T8 My22

Sinds de update 2.7 werkt de App Spotify niet naar behoren. Pauzeknop reageerd niet en telkens komt is er in het scherm een radiokanaal (radio 10) zichtbaar. Ook kan de muziek niet gestopt worden.
Ik heb de App al eens verwijderd / ververst maar dat help niet.

Iemand van hier bekend met dezelfde problemen en een eventuele oplossing?

Vast dank,

Groet Peer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:36
volgens mij hoort in een V90 geen radio 10 te werken, probeer BNR of Radio 1 eens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
HvdBent schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:53:
volgens mij hoort in een V90 geen radio 10 te werken, probeer BNR of Radio 1 eens :p
Dat is niet het hoofdprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
peer54 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:26:
Beste allemaal,

Volvo V90 T8 My22

Sinds de update 2.7 werkt de App Spotify niet naar behoren. Pauzeknop reageerd niet en telkens komt is er in het scherm een radiokanaal (radio 10) zichtbaar. Ook kan de muziek niet gestopt worden.
Ik heb de App al eens verwijderd / ververst maar dat help niet.

Iemand van hier bekend met dezelfde problemen en een eventuele oplossing?

Vast dank,

Groet Peer
Vandaag getest (XC60 2022) en bij mij geen probleem. Heb je al eens een reset geprobeerd? Home knop iets van 30 seconden ingedrukt houden en dan reset het google systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
MichelatNL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:13:
[...]

Vandaag getest (XC60 2022) en bij mij geen probleem. Heb je al eens een reset geprobeerd? Home knop iets van 30 seconden ingedrukt houden en dan reset het google systeem.
Vandaag 2x reset via Homeknop en 2x de Spotify App vervangen. Geen resultaat. Na een paar uur de auto weer gestart en ja hoor het werkt weer.

Dank voor de tip.

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik zit al een tijdje naar een S60 te kijken maar die prijzen liggen nog flink hoog, voor het zelfde geld koop je een S90 met dezelfde opties. Is er een redenen om dan niet voor een S90 te gaan? Wegenbelasting is ongeveer gelijk, verbruik ook ongeveer. Ik doel op de modellen van 2017 en nieuwer en bij gelijkwaardige KM stand.

En is KM stand tegenwoordig nog een graat meter bij dit soort autos? (met de aanname dat onderhoud gedaan is volgens schema)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
S60 wordt mooier gevonden dan een S90, vandaar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

S90 is meer een slagschip dan wat anders, beetje hetzelfde als de S80 en de S60’s. Laatst genoemde is ook veel meer gewild.
De 90 is langer en breder; maar als je niet veel in steden rijdt maakt dat niet direct wat uit. Als je geen voorkeur hebt kies dsn voor de financieel verstandige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Vandaag eens bij de Volvo dealer langs gereden om te kijken wat ze in het gamma hebben voor lease. Rij nu een 4% Tesla Model 3 LR AWD, dus verwend verpest door de lage bijtelling :+

Paar jaar geleden had ik een V40 D2 van ongeveer 36k, maar dat soort prijzen zie je niet meer. Leukste wat ik nu zag was een s60 plus recharge rond de 58k. Dat is 20k meer!

Vrees dat de nieuwe lease op deze manier geen Volvo gaat worden. Jammer, want de V40 vind ik altijd een heerlijke wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb verschillende auto’s gehad.
De volvo v40 is wel lekker zuinig zeg…(veel snel weg en een d3)

Meestal zit ik rond de 1op22.
Vanmorgen weer getankt en toen zat ik gemiddeld 1op24.5

Ik rij nu wel 16 inch.
Over een paar maanden gaan de 18 inch er weer onder…dan zal het verbruik ook wel iets toenemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 22-04-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
update betreffende mn V60.

P0420, Catalysator is onderweg naar valhalla, Ferrita downpipe besteld, en die mag er als het goed is 11 Mei onder :)

Jammer, ik vind het relatief snel (160.000KM) maar ja, je doet er niks aan, stuk is stuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:48
@renegrunn @Dawn knoop doorgehakt en de ramen laten tinten. 20% genomen naar aanleiding van jullie berichten. 30 zou inderdaad te licht zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YDb1DQemtFZ0hB7HDlRlKsx0bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HMfoNsimI3g5PXequ7GobHY.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFbH62lzAczdbc-ekFu3vDWKhbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nb8WZKekDrwClT1BVdRGjt8A.jpg?f=fotoalbum_large

Qua kleur ziet het er mooi uit. Het maakt de auto wel gelijk mooier vind ik. installeren duurde 2-2,5 uur.
merk folie: Xpel
Ik mag de raampjes 5 dagen niet omhoog/omlaag doen begreep ik. Voor de hechting.

2 opmerkingen:
- als je heel dichtbij staat en gaat inzoomen, dan zie je nu nog wel een wazige look/vochtige bubbels hier en daar, maar ik begreep dat dit in 10 dagen moet verdampen. Ook volgens de website van Xpel.
- Mijn zijraampje heeft een dot matrix lijn, deze schijnt niet helemaal weg te kunnen. Je ziet daar een licht zilveren randje. weet nog niet wat ik daar van moet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
SolarOrbiter schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:02:
@renegrunn @Dawn knoop doorgehakt en de ramen laten tinten. 20% genomen naar aanleiding van jullie berichten. 30 zou inderdaad te licht zijn geweest.

[Afbeelding][Afbeelding]

Qua kleur ziet het er mooi uit. Het maakt de auto wel gelijk mooier vind ik. installeren duurde 2-2,5 uur.
merk folie: Xpel
Ik mag de raampjes 5 dagen niet omhoog/omlaag doen begreep ik. Voor de hechting.

2 opmerkingen:
- als je heel dichtbij staat en gaat inzoomen, dan zie je nu nog wel een wazige look/vochtige bubbels hier en daar, maar ik begreep dat dit in 10 dagen moet verdampen. Ook volgens de website van Xpel.
- Mijn zijraampje heeft een dot matrix lijn, deze schijnt niet helemaal weg te kunnen. Je ziet daar een licht zilveren randje. weet nog niet wat ik daar van moet vinden.
Ziet er strak en stuk beter uit.
  • Bubbeltjes: verdwijnen inderdaad
  • Dat zilveren randje: ik stoorde mij er eerst ook ietwat aan, maar zie het niet meer. Waar ik was kon je een duurdere variant nemen, dan was dit niet zichtbaar, maar ruim een keer zo duur en de auto minstens een dag kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Veel beter @SolarOrbiter !
Maakt je bolide meteen een stuk mooier ogen, goede keus!

Met Xpel folie heb je in ieder geval wel kwaliteitsfolie op je ramen zitten, maar het klopt dat de lichte bubbeltjes vanzelf weg moeten gaan; al zaten ze er bij mij helemaal niet meer onder toen ik de auto na een uurtje of 2-3 mee nam. Hebben ze de ramen ook nog verhit met een brander vanaf de buitenkant aan het einde of niet?
blijven ze zichtbaar mag je ze gewoon bellen neem ik aan...

dat bij de dot matrix zal ook wat minder worden als alles verdampt is; ik heb dat alleen op de achterruit en valt nu minder op (na dik anderhalf jaar) dan dat het in het begin deed; helemaal weg kan wel maar is, zoals @renegrunn al aangeeft, vooral een dure aangelegenheid.

als de zon straks fatsoenlijk op je auto staat verwacht ik wel dat het wat minder wordt.

P.S. mooie kleur blauw op je auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Dank voor de reacties.

De ramen zijn inderdaad verhit met een brander en ik mag ze bellen mocht ik problemen hebben. Er zit immers 10 jaar garantie op de folie.

Ik ben er wel super blij mee. Past goed bij een donker blauwe Volvo . Ik had dit veeeeeeel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JRBBjqpsF1YQXlgVrpqVouxEkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bS1RqtqnlyN5QgM8luKiF4um.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi. Weet iemand waar zijn deze gaten voor zijn?

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:29

_Apache_

For life.

Guitarist schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:28:
[Afbeelding]

Het oogt als ruimte voor usb achtige charge porten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

[Afbeelding]

wat voor auto gat het om?
het is mogelijk dat dit een opbergvakje is waar het rubberen matje in mist (of een bakje met deksel), het is bijzonder dat er twee open gaten zitten zonder afdekking.
mogelijk missen USB laadpunten zoals Apache al aangeeft.

bijzonder vind ik het wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[Afbeelding]

Om het rubbermatje op zijn plaats te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
Dawn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:47:
[...]

wat voor auto gat het om?
V60 MY2019. Zal eens bij de dealer informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
[Afbeelding]

Gniffel, mistte bij mij ook... is inderdaad een rubber matje wat er in hoort. Ik zal je het uren zoeken besparen: Volvo artikel nr: 31389183. Ik heb hem hier vandaan: https://www.skandix.de/en...ter-console-rear/1074953/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Guitarist schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:20:
[...]

V60 MY2019. Zal eens bij de dealer informeren.
lastig te zien, maar er moet inderdaad een matje in:

Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/17-volvo-v60-2018-rt-rear-seats.jpg

edit: spuit-11, @renegrunn was eerder.
Let op dat er bij Skandix nog 15 euro verzendkosten bij komen, de dealer zou zomaar eens goedkoper kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Dawn op 28-04-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Dawn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:38:
[...]

lastig te zien, maar er moet inderdaad een matje in:

[Afbeelding]
Ze jij nou een foto van mijn auto op Tweakers ;-)
Pearl gray....

Edit: Foto gespiegeld of rechtsgestuurd??

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 28-04-2023 16:40 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Bullet NL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:39:
[...]

Ze jij nou een foto van mijn auto op Tweakers ;-)
Pearl gray....

Edit: Foto gespiegeld of rechtsgestuurd??
is een Google foto; niks van jouw of mij bij denk ik :P
sowieso heb ik geen V60 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Goldman schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:52:
Ik zit al een tijdje naar een S60 te kijken maar die prijzen liggen nog flink hoog, voor het zelfde geld koop je een S90 met dezelfde opties. Is er een redenen om dan niet voor een S90 te gaan? Wegenbelasting is ongeveer gelijk, verbruik ook ongeveer. Ik doel op de modellen van 2017 en nieuwer en bij gelijkwaardige KM stand.

En is KM stand tegenwoordig nog een graat meter bij dit soort autos? (met de aanname dat onderhoud gedaan is volgens schema)
S90 is een stuk exclusiever. Voor hetzelfde geld zou ik altijd voor ruimer en luxer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Max-Imus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met het care by Volvo abonnement, maar ik moet er binnenkort waarschijnlijk aan gaan geloven. Levertijden zijn ruk zo te zien, maar kan je ook bij een dealer er eentje uit de showroom in deze constructie krijgen, of alleen via Volvo direct?
Die abonnementen lijken echt een plaag. Schijnbaar kunnen fabrikanten er heel goed op verdienen anders zouden ze het niet zo pushen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Laatst online: 11:09
Ik heb sinds een paar (ruim twee) maanden een Volvo V40 uit 2017 (benzine, automaat). Bij aanschaf een gloednieuwe APK.

Nu moet hij binnenkort voor onderhoud, en ik vraag me af of het logischer is om deze:
(a) bij de dealer te brengen waar hij is gekocht, ze hebben ook een garage voor onderhoud en APK. Let op, de auto komt niet bij een Volvo-dealer vandaan, maar de doen wel veel Volvo's.
(b) bij een "Volvo specialist", een garagebedrijf speciaal voor Volvo's van alle leeftijden?

Voor (a) denk ik dat het handig is dat als er nu eventueel problemen aan de kaart komen, ik het nog via coulance/bovag-garantie kan regelen. Voor (b) denk ik dat ze eerlijker/transparanter zijn in wat er echt nodig is qua onderhoud en meer kennis hebben van eventuele problemen en oplossingen daarvoor.

Brengen bij een echte Volvo-dealer lijkt me overdreven, fabrieksgarantie e.d. is er al lang vanaf en ze rekenen waarschijnlijk hoofdprijzen en mogelijk wat preventiever qua vervangen dan nodig is.

Of denk ik hier te veel over na? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Vincm schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:22:
Ik heb sinds een paar (ruim twee) maanden een Volvo V40 uit 2017 (benzine, automaat). Bij aanschaf een gloednieuwe APK.

Nu moet hij binnenkort voor onderhoud, en ik vraag me af of het logischer is om deze:
(a) bij de dealer te brengen waar hij is gekocht, ze hebben ook een garage voor onderhoud en APK. Let op, de auto komt niet bij een Volvo-dealer vandaan, maar de doen wel veel Volvo's.
(b) bij een "Volvo specialist", een garagebedrijf speciaal voor Volvo's van alle leeftijden?

Voor (a) denk ik dat het handig is dat als er nu eventueel problemen aan de kaart komen, ik het nog via coulance/bovag-garantie kan regelen. Voor (b) denk ik dat ze eerlijker/transparanter zijn in wat er echt nodig is qua onderhoud en meer kennis hebben van eventuele problemen en oplossingen daarvoor.

Brengen bij een echte Volvo-dealer lijkt me overdreven, fabrieksgarantie e.d. is er al lang vanaf en ze rekenen waarschijnlijk hoofdprijzen en mogelijk wat preventiever qua vervangen dan nodig is.

Of denk ik hier te veel over na? :P
Mis ik iets of is hij zonder onderhoud afgeleverd? Als dat zo is dan zou ik zeker bij a gaan. Mocht er iets stuk zijn dan kun je je als eerste op garantie beroepen. Maar wellicht nog beter toch de dealer optie (wellicht jaarbeurt), zij lichten je 'hele auto door conform fabrieksvoorschrift': les voor de volgende keer even een keuring laten doen door een volvo dealer (100 euro) en je weet wat je onderhandelingspositie is bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Laatst online: 11:09
Sammy_tukker schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Mis ik iets of is hij zonder onderhoud afgeleverd? Als dat zo is dan zou ik zeker bij a gaan. Mocht er iets stuk zijn dan kun je je als eerste op garantie beroepen. Maar wellicht nog beter toch de dealer optie (wellicht jaarbeurt), zij lichten je 'hele auto door conform fabrieksvoorschrift': les voor de volgende keer even een keuring laten doen door een volvo dealer (100 euro) en je weet wat je onderhandelingspositie is bij aankoop.
Toen ik hem kocht halverwege Maart met ongeveer 198.000 km was onderhoud nog niet zo in zicht, volgens het kaartje was eerstvolgende onderhoud in Juli of op 210.000 km. Ik heb echter nogal veel gereden sinds ik hem kocht, dus die 210k komt deze maand al in zicht.

Inmiddels een klein beetje ingelezen over BOVAG (nog nooit eerder mee bezig gehouden want niet nodig), lees o.a. dat regulier onderhoud er toch niet onder valt tenzij afleveringsbeurt (n.v.t.).

Al met al heb ik besloten om de onderhoudsbeurt bij de echte Volvo dealer te doen om er zeker van te zijn dat er een onafhankelijk partij bij betrokken is die wel aan de bel kan trekken als iets volgens hun norm niet in orde is wat mogelijk onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhermsen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06-2023
PdeBie schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:34:
Vandaag eens bij de Volvo dealer langs gereden om te kijken wat ze in het gamma hebben voor lease. Rij nu een 4% Tesla Model 3 LR AWD, dus verwend verpest door de lage bijtelling :+

Paar jaar geleden had ik een V40 D2 van ongeveer 36k, maar dat soort prijzen zie je niet meer. Leukste wat ik nu zag was een s60 plus recharge rond de 58k. Dat is 20k meer!

Vrees dat de nieuwe lease op deze manier geen Volvo gaat worden. Jammer, want de V40 vind ik altijd een heerlijke wagen.
Je hebt met die S60 dan wel 350pk ipv 115PK in een D2 .Vergelijk dezelfde auto maar eens met een C klasse of een 3 Serie. Qua uitrusting, performance vs. het prijskaartje kun je dan niet om de S60/V60 heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
lhermsen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Je hebt met die S60 dan wel 350pk ipv 115PK in een D2 .Vergelijk dezelfde auto maar eens met een C klasse of een 3 Serie. Qua uitrusting, performance vs. het prijskaartje kun je dan niet om de S60/V60 heen.
Uiteraard, maar als ik hem dan weer naar de Tesla zet is dat de betere keuze qua uitrusting/vermogen/prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhermsen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06-2023
PdeBie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Uiteraard, maar als ik hem dan weer naar de Tesla zet is dat de betere keuze qua uitrusting/vermogen/prijs.
Zeker, rationeel gezien kan wat dat aangaat niets op tegen een RWD Model 3 instapper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een V60 plugin hybrid mee, R-Design, beest op de weg, maar moest even lachen in de settings.

Wie heeft er ook een Wubwoofer? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4RKD1na6bg1aXUj7MnfkKkqPi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBvEGcxI09yRTMLU0qkDzSop.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:08
Vorkie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:24:
Vandaag kreeg ik een V60 plugin hybrid mee, R-Design, beest op de weg, maar moest even lachen in de settings.

Wie heeft er ook een Wubwoofer? :+

[Afbeelding]
Wub wub wub >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vincm schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:22:

De prijzen kun je op de website vinden onder Service.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:19:
[...]

De prijzen kun je op de website vinden onder Service.
Voor mijn V90 2018 kreeg ik deze pro-forma voor de beurt. Het is dat ik nog 2 kortingsbonnen hebt voor 50%, dus nog niet gekeken bij andere garages.

Dit is natuurlijk nog exclusief eventuele gebreken waarvan ik hoop dat ze die niet vinden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNAySkrZChan4EbtgGUJ2FCc0lA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/APa5njYwWTDWGv3JPxygR2pI.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NTM_g9TYoWi-5IXBBOawxRJIzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QMeOe5BEGhzPado9c8zWinwY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

Mijn V50 D2 staat heel even (min of meer) stil. Hij is maandag bij de dealer afgeleverd voor een servicebeurt + APK, en toen moest ie door de dealer naar een andere vestiging worden vervoerd, omdat ze geen apparatuur hadden voor een deeltjestellermeting.

Onderweg blijkbaar stilgevallen (monteur van de dealer zat achter het stuur). Uitgelezen, en de foutcodes wijzen op verstuivers 2,3 en 4 die aan hun limiet zitten, maar ik zou het heel frappant vinden als er in één keer meerdere injectoren op hetzelfde moment de geest geven. Dan had ik het al eerder gemerkt met slecht optrekken of minder motorvermogen...

Elke 25.000km een jaarbeurt gehad, vorige jaarbeurt ook geen op- of aanmerkingen, ook niet over de injectoren.

Brandstoffilter al laten vervangen maar dat maakte geen verschil. Maandagmorgen nog 120 kilometer gereden op de snelweg vanaf Pinkpop en toen ook geen verdachte bokken of hikken in rijgedrag gezien, hij trok gewoon lekker door...

Ik haal hem morgen op en dan maar eens kijken wat ie wel en niet wil doen. Alle 4 de injectoren laten vervangen door de dealer kost gewoon meer dan de dagwaarde van de auto dus dat is echt de moeite niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 20-06-2023 16:04 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 22:10
Stoney3K schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:59:
Mijn V50 D2 staat heel even (min of meer) stil. Hij is maandag bij de dealer afgeleverd voor een servicebeurt + APK, en toen moest ie door de dealer naar een andere vestiging worden vervoerd, omdat ze geen apparatuur hadden voor een deeltjestellermeting.

Onderweg blijkbaar stilgevallen (monteur van de dealer zat achter het stuur). Uitgelezen, en de foutcodes wijzen op verstuivers 2,3 en 4 die aan hun limiet zitten, maar ik zou het heel frappant vinden als er in één keer meerdere injectoren op hetzelfde moment de geest geven. Dan had ik het al eerder gemerkt met slecht optrekken of minder motorvermogen...

Elke 25.000km een jaarbeurt gehad, vorige jaarbeurt ook geen op- of aanmerkingen, ook niet over de injectoren.

Brandstoffilter al laten vervangen maar dat maakte geen verschil. Maandagmorgen nog 120 kilometer gereden op de snelweg vanaf Pinkpop en toen ook geen verdachte bokken of hikken in rijgedrag gezien, hij trok gewoon lekker door...

Ik haal hem morgen op en dan maar eens kijken wat ie wel en niet wil doen. Alle 4 de injectoren laten vervangen door de dealer kost gewoon meer dan de dagwaarde van de auto dus dat is echt de moeite niet.
Heb zelf wel eens injectoren laten vervangen bij een garage. Die vroeg hetzelfde voor 4 stuks dan de dealer voor 1 vroeg…

Die man is jaren lang storingsmonteur bij volvo geweest en is daarna voor zichzelf begonnen. Regio Zaltbommel. Als je de naam wilt hebben stuur je maar een PM. Denk niet dat ik reclame moet droppen in een topic.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Clifdon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Heb zelf wel eens injectoren laten vervangen bij een garage. Die vroeg hetzelfde voor 4 stuks dan de dealer voor 1 vroeg…

Die man is jaren lang storingsmonteur bij volvo geweest en is daarna voor zichzelf begonnen. Regio Zaltbommel. Als je de naam wilt hebben stuur je maar een PM. Denk niet dat ik reclame moet droppen in een topic.
Top, valt te overwegen, stuur me er vooral even een PM over dan. Ik ga eerst een poging doen om de injectoren te reinigen en of ik iets bijzonders zie op de uitlezing tijdens het rijden/draaien van de motor.

Dat er ineens problemen zijn ontstaan na de servicebeurt zit me toch ergens niet helemaal lekker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Vanavond de EX90 mogen aanschouwen op uitnodiging van de dealer. Wat een prachtige auto, mi de mooiste full electric suv die ik tot nu toe heb gezien. Aan alles is gedacht en ruim 500km op een accu is best wel indrukwekkend voor zo’n gevaarte. Rij nu een XC90 T8 phev die nog wel een paar jaartjes meekan, maar ben wel tempted om em volgend jaar in te wisselen :p

De nieuwe EX30 stond er ook, eveneens erg goed gelukt en een stuk goedkoper dan de XC40. Dat wordt geheid een lease knaller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjswS5knWhWLiS-1cjFNB7JswBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Be7XkdBaKkJkHfOacbJ5Jhtf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Re_0GhXHIg3nM3qNG2a9uHItA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00d0zlREAnpSqtxyOFBbNYJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RM4argb_kZjcmjpr2PYaSo70aVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64G9aKj6HVIfjQUaXczLobQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BUS4r7OyrtDZGuH3-TLnMwSEkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFgN49HWthg4yCFp7lyacpR8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upi8lIXyLhJGt3y-8bd-OUlUaRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoXafdxPnt6fUGooumeqSjEK.jpg?f=fotoalbum_large
Stoney3K schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Top, valt te overwegen, stuur me er vooral even een PM over dan. Ik ga eerst een poging doen om de injectoren te reinigen en of ik iets bijzonders zie op de uitlezing tijdens het rijden/draaien van de motor.

Dat er ineens problemen zijn ontstaan na de servicebeurt zit me toch ergens niet helemaal lekker.
Ik ben toevallig ook vorige week bij een goed adres in de buurt van Zaltbommel geweest voor een nieuwe distributie riem en beurt. Erg tevreden, bijna 700,- goedkoper dan de dealer en ik kon er ook nog eens binnen 2 weken terecht ipv de bijna twee maanden wachttijd bij de dealer

[ Voor 12% gewijzigd door amahusu op 20-06-2023 22:52 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
amahusu schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:48:
Vanavond de EX90 mogen aanschouwen op uitnodiging van de dealer. Wat een prachtige auto, mi de mooiste full electric suv die ik tot nu toe heb gezien. Aan alles is gedacht en ruim 500km op een accu is best wel indrukwekkend voor zo’n gevaarte. Rij nu een XC90 T8 phev die nog wel een paar jaartjes meekan, maar ben wel tempted om em volgend jaar in te wisselen :p

De nieuwe EX30 stond er ook, eveneens erg goed gelukt en een stuk goedkoper dan de XC40. Dat wordt geheid een lease knaller

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik ben toevallig ook vorige week bij een goed adres in de buurt van Zaltbommel geweest voor een nieuwe distributie riem en beurt. Erg tevreden, bijna 700,- goedkoper dan de dealer en ik kon er ook nog eens binnen 2 weken terecht ipv de bijna twee maanden wachttijd bij de dealer
Echt zo benieuwd naar de EX30. En vooral benieuwd wat er nog meer gaat komen op het nieuwe platform... Van V60 MY19 naar EX30 zal wel een beetje een downgrade zijn, maar EX90 is wel iets te groot voor wat ik nodig heb....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Guitarist schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Echt zo benieuwd naar de EX30. En vooral benieuwd wat er nog meer gaat komen op het nieuwe platform... Van V60 MY19 naar EX30 zal wel een beetje een downgrade zijn, maar EX90 is wel iets te groot voor wat ik nodig heb....
Ben ook wel erg benieuwd.
Waar ik denk dat die voor mij zal gaan afvallen is het gebrek aan dashboard.
Daar ben ik absoluut geen fan van maar ik wil het eens gezien en ervaren hebben.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Arvika, Volvo stad.

Allemaal 45-km autootjes…… Volvo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2baEX1Uck7LapsiZ7naR5b00i50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XX4fwe2kGPNSzQoEsmhk0MlI.jpg?f=fotoalbum_large

En een doodskist uit Noorwegen. Kenteken, spooky.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opurTJpxeoPiy2xu_FSPkKFNnbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyn0V43w7DCSCpMPYwQcpdIB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Guitarist schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Wat ik zo jammer vind van de EX30 dat je geen display voor je heeft net als de Tesla 3, ik vind dit persoonlijk een gemis. Als dit erin had gezeten, dan had ik de auto zeer zeker overwogen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik ga mijn auto misschien niet meer laten repareren dit jaar, er zijn onverwachte kosten die ik eigenlijk niet meer bij deze km stand wil maken.
De apk verloopt echter op 2 juli, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik de auto op zo’n korte termijn op marktplaats wil zetten? Ik hoef er natuurlijk niet de hoofdprijs voor

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Arjan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:11:
Ik ga mijn auto misschien niet meer laten repareren dit jaar, er zijn onverwachte kosten die ik eigenlijk niet meer bij deze km stand wil maken.
De apk verloopt echter op 2 juli, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten als ik de auto op zo’n korte termijn op marktplaats wil zetten? Ik hoef er natuurlijk niet de hoofdprijs voor
Waar je het meeste op moet letten zijn denk ik je eigen verwachtingen :+
Je zadelt een ander met de kosten op waarvan jijzelf besloten hebt dat het niet meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ligt natuurlijk even aan wat voor auto (gewild of niet) en met welke kilometerstand. Als je het zelf al niet meer economisch de moeite vindt om je auto te laten repareren, dan kun je hem hooguit nog voor een appel en een ei aan een knutselaar kwijt die er de onderdelen uit wil halen, of bij serieuze motorschade de motor nog wil wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iemand een tip hoe ik mijn V60 (2019) zo ver kan krijgen dat ie de navigatie-updates via USB wil installeren? De Frankrijk-update gaat niet OTA ('te groot') maar als ik de USB-route volg start de installatie niet. Beide poorten geprobeerd en tijdens urenlange ritten erin laten zitten, no dice.

Is het ding gewoon picky met USB-sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Daniel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:21:
Iemand een tip hoe ik mijn V60 (2019) zo ver kan krijgen dat ie de navigatie-updates via USB wil installeren? De Frankrijk-update gaat niet OTA ('te groot') maar als ik de USB-route volg start de installatie niet. Beide poorten geprobeerd en tijdens urenlange ritten erin laten zitten, no dice.

Is het ding gewoon picky met USB-sticks?
Heb je de USB in de juiste type geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
Flix20 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Heb je de USB in de juiste type geformatteerd?
exFAT of NTFS toch? tenzij kleine stick, dan FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Daniel schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:34:
[...]

exFAT of NTFS toch? tenzij kleine stick, dan FAT32?
altijd FAT32 benodigd dacht ik..
Wat mankeert je auto en zijn er punten voor de APK waardoor de auto zou omvallen?
dat je preventief onderhoud niet meer doet maar wel de APK laat vernieuwen lijkt me logisch. Zijn het zaken waardoor je auto niet door de APK komt dan zal je er niet veel voor krijgen zo kort op het vervallen omdat je, zoals al is aangegeven, een ander opzadelt met de problemen van de auto.

maar voor de beeldvorming, wat voor auto hebben we het over? km stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dawn schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Wat mankeert je auto en zijn er punten voor de APK waardoor de auto zou omvallen?
dat je preventief onderhoud niet meer doet maar wel de APK laat vernieuwen lijkt me logisch. Zijn het zaken waardoor je auto niet door de APK komt dan zal je er niet veel voor krijgen zo kort op het vervallen omdat je, zoals al is aangegeven, een ander opzadelt met de problemen van de auto.
APK kan falen op punten die je niet zo snel zou verwachten. Die van mij kan op dit moment niet gekeurd worden omdat de garage geen roetmeting kan doen: Motor kan niet optoeren bij snel gas geven. Voor de rest was ie al gecontroleerd en in orde.

Ze vermoeden zelf de verstuivers. Maar ik ben op de terugweg ergens compleet stil komen te staan met het idee dat de auto helemaal geen brandstof meer kreeg, zit net een nieuw filter in, dus ik begin de lagedruk brandstofpomp te verdenken. Nu is het rond gaan, starten, maar niet lopen, alsof de tank bijna leeg is. Dat is niet iets waar aan alle 4 de verstuivers tegelijk kan liggen, dat moet een gemeenschappelijke oorzaak hebben.

Eerst de brandstoftoevoer maar eens nakijken voordat we flinke knaken gaan uitgeven aan het wisselen van 4 injectoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 23-06-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

amahusu schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:48:
Vanavond de EX90 mogen aanschouwen op uitnodiging van de dealer.
Ah, dat is bij de importeur in Beesd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@Flix20 ik ga natuurlijk vermelden wat er stuk is. Ga geen verrassingen uitdelen.
@Dawn @Stoney3K
De voordempers moeten vervangen, de abs sensor en het roetfilter. Dat ging samen met het reguliere onderhoud richting de 5k.
Voor 15k koop ik er een die de helft op de teller heeft, dus dat lijkt dan toch interessant. Tuurlijk, je weet niet wat voor onderhoud eraan komt, maar dat geldt voor alle auto’s van een Bep. Leeftijd.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Heeft iemand ook problemen met tethering van internet over bluetooth van je telefoon? Ik streamde vroeger via een volvo app digitale radio maar sinds een onderhoudsbeurd/mediaupdate wil de radio geen internetverbinding meer maken, ik zie op verschillende telefoons dat hij de verbinding blijft maken en verbreken zodra ik de internetbrowser of internet-apps wil laden. Volvo dealer geeft aan dat hij er niets aan kan doen. ik heb een 2014 volvo v60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:46
Zoonlief rijdt met de oude s40 in Zweden rond. Nog een zomercheck laten doen waarbij ze stuurslot hebben gesmeerd. Regelmatig gehad dat de stuurslot niet goed werkt en dat de auto niet wil starten.

Jammergenoeg weer probleem daarmee in Zweden, gelukkig kon de wegenwacht het fixen.
Ik zou een nieuw stuurslot kunnen kopen, maar die moet ingeleerd worden. Nogal een reparatie, de auto is dat niet waard.

Nu kwam ik erachter dat er een emulator bestaat die dit ook kan doen, echt bizar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jGwsNPVyWjcMeAJ6hynvQrxlj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTfbDSZt1biSkcxNPGrSKtxo.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.mk3.com/volvo...g-lock-emulator-simulator

Iemand hier ervaring mee? Zou perfect zijn voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:11
Iemand interesse in een plastic kofferschaal voor een Volvo V60? Ik moet binnenkort mijn leasewagen indienen en had de kofferschaal privé gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Ligt het aan mij of zijn de onderhoudsbeurten van en door Volvo ook aan de graaiflatie onderhevig? Ik heb een beurt ingepland op de 60.000km voor een XC90 - 2018. Kijkend naar de concept factuur die ik vandaag ontving, werkelijk niks bijzonders, behalve de totaalprijs a EUR 950 8)7

Ik rij sinds een jaar of 10 Volvo, maar dit soort bedragen heb ik niet eerder gezien, dacht een max van 500 a 600 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
renegrunn schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:51:
Ligt het aan mij of zijn de onderhoudsbeurten van en door Volvo ook aan de graaiflatie onderhevig? Ik heb een beurt ingepland op de 60.000km voor een XC90 - 2018. Kijkend naar de concept factuur die ik vandaag ontving, werkelijk niks bijzonders, behalve de totaalprijs a EUR 950 8)7

Ik rij sinds een jaar of 10 Volvo, maar dit soort bedragen heb ik niet eerder gezien, dacht een max van 500 a 600 als ik het goed heb.
Wij kregen laatst een brief van Volvo dat er altijd twee monteurs aan je auto werken zodat je weer snel de weg op kan.

Die twee zullen wel betaald moeten worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
renegrunn schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:51:

Dat is voor mij vorig jaar ook de druppel geweest om niet meer naar de dealer te gaan.
Waar je voorheen voor 300 á400 voor een kleine beurt gaat dat nu inderdaad snel naar de 600+

Lijkt erop dat ze helemaal niet meer zitten te wachten op de particulier die kritische vragen stelt over de offertes en puur op de zakelijke rijders richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Hier dezelfde ervaring, 650 euro afgetikt voor een 80k beurt. En ik was niet bijster tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden, dus dat was inderdaad de laatste keer bij de dealert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Ben ik wel benieuwd welke dealers of welke regio dit is.
En welke (aanvullende) werkzaamheden er zijn uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
@HerZon Emmen, Broekhuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHxliE8twjVxm1z2n3yPKMlyzsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2rhuilPEKe7VfrMUifyQSQg.jpg?f=fotoalbum_large

Bedragen zijn ex btw, totaal viel net buiten het screenshot.

Maar die prijzen zijn toch voor alle dealers gelijk? Wat @Flix20 hieronder dus ook al aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 07-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Mijn offerte was vergelijkbaar bij Buitenweg Naarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Regio Den Haag. Service update 2.0 niet uitgevoerd. Werd me bij het ophalen van de auto niet verteld. Kom ik dus thuis achter omdat On Call niet verlengd is daardoor. Kun je weer terug met je auto.

2 aandachtspuntjes opgegeven toen ik de auto ging brengen, moet je zelf naar vragen als je wordt gebeld dat je auto klaar is. 1 punt heeft duidelijk met ophanging/voortrein te maken, monteur zegt niets te merken en ik merk sinds een half jaar duidelijk verschil in rijgedrag. Er wordt dan bij het ophalen ook niet verder gesproken over wat het eventueel kan zijn. Nee, hier is je factuur en betalen graag. Kreeg het gevoel dat ze er maar snel vanaf wilden zijn. Voor zakelijke rijders misschien prima, maar als particulier ga je toch wat anders met je auto om. Volgende keer dus naar een specialist met gevoel voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Wat voor mij voorheen de meerprijs wel waard was, is dat je er weer een jaar Volvo assistance bij kreeg. Dus eigenlijk je jaarabbonement voor de ANWB.
Maar de meerprijs is m.i. absoluut niet meer te rechtvaardigen en inderdaad ook de service is niet meer wat het geweest was.
Waar je voorheen nog wel auto mee kreeg als service moet daar nu ook gewoon voor betaald worden. Dat waren toch de kleine dingen die me meer en meer tegen gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Flix20 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:19:
Wat voor mij voorheen de meerprijs wel waard was, is dat je er weer een jaar Volvo assistance bij kreeg. Dus eigenlijk je jaarabbonement voor de ANWB.
Maar de meerprijs is m.i. absoluut niet meer te rechtvaardigen en inderdaad ook de service is niet meer wat het geweest was.
Waar je voorheen nog wel auto mee kreeg als service moet daar nu ook gewoon voor betaald worden. Dat waren toch de kleine dingen die me meer en meer tegen gaan staan.
Precies mijn gedachten ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Daftz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:13:
Regio Den Haag. Service update 2.0 niet uitgevoerd. Werd me bij het ophalen van de auto niet verteld. Kom ik dus thuis achter omdat On Call niet verlengd is daardoor. Kun je weer terug met je auto.
Volvo on Call heb ik hier besteld: https://www.vstore.nl/volvo-on-call-abonnement-verlenging .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
renegrunn schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:08:
@HerZon Emmen, Broekhuis

[Afbeelding]

Bedragen zijn ex btw, totaal viel net buiten het screenshot.

Maar die prijzen zijn toch voor alle dealers gelijk? Wat @Flix20 hieronder dus ook al aangeeft.
Nee. Dit is echt Broekhuis.
Dit was op een factuur van mij.

Inmiddels overgestapt op een andere garage (Serva Amersfoort) Niet alleen beter qua prijs. Ook vriendelijker personeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWc2x1f-FzF3cAd5crYElUG3CoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LRaJz7uX528bnXet8IJaRljM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
Vanaf mei is de verlenging van on call gratis bij je beurt. Vandaar dat ik weer terugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
heeft er iemand onderdeel 5 (Rubber) wel eens vervangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XX2dVCVLT9ZnwjSq5B1MwkYoy4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rT3Rjenvzo4BlkgIEJ5nzmNg.jpg?f=user_large

Deze is aan de passagierszijde iets van 5-10 cm losgekomen. Hierdoor loopt panormadak wel eens vast. Als ik dat stukje rubber vervolgens goed zet, dan sluit het weer goed. zier er een beetje uitgedroogd uit.
Ik heb een offerte van involce voor 45,50 incl btw en verzendkosten.
Ik was laatst langs Broekhuis in Utrecht geweest en de magazijn zei doodleuk dat ze niet meer leveren aan klanten en dat ze allen via 1 vestiging in de regio gingen leveren. lekker klantvriendelijk dus. het is voor mij ook de laatste keer dat ik de auto naar de dealer breng voor eguliere onderhoud. kleine beurt 600 euro betaald en ze waren me die dag ook nog eens vergeten. ik moest zelf bellen om te vragen waarom ze de auto niet waren komen ophalen. niet eens sorry of excuses.. zo, dat moest er even uit :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:24:
heeft er iemand onderdeel 5 (Rubber) wel eens vervangen?
[Afbeelding]

Deze is aan de passagierszijde iets van 5-10 cm losgekomen. Hierdoor loopt panormadak wel eens vast. Als ik dat stukje rubber vervolgens goed zet, dan sluit het weer goed. zier er een beetje uitgedroogd uit.
....
Is dat het rubber met de U-vorm - bedoel je die?
Pagina: 1 ... 132 ... 139 Laatste