Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 13 Pro Max 256GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 285k km
Deze factuur heb ik naar de dealer gestuurd waar ik hem ga onderhouden.
Hij is altijd dealer onderhouden geweest.
Maar ze konden de historie van de verschillende voldo dealers niet zien ivm avg.
[Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 22-02-2023 17:49]
Maar als onderhoud altijd bij de dealer is geweest heb je de keuze of je de 20-30k beuren gewoon jaarlijks doet, of, als je maar ~10k per jaar rijd is een jaarbeurt prima. Scheelt iets in de jaarlijkse kosten.
Persoonlijk laat ik gewoon altijd onderhoud volgens km-stand doen, elk jaar opnieuw. Krijg ik ook weer een jaar lang volvo-assist erbij.
Heb m’n wegenwacht service ervoor opgezegd in ieder geval.
Edit:
Prijsopgaaf voor nieuwe spiegels gekregen; 1100 piek als ik de kappen in kleur wil (a 400 euro)
Dus ga voor aftermarket kappen van Vparts, scheelt me 300 euro. Poging 2 voor chromen kappen maar

Niet verkeerd
Edit2:
Vandaag bevestiging gekregen van de dealer dat de spiegels en frames maandag klaar liggen, dus dinsdag meteen ophalen.
Nu ook de Vparts kappen besteld, dus hopelijk komen die ook voor het weekend nog binnen kan ik misschien volgende week meteen de zaak omschroeven. hoef ik nog maar 2 dagen met een gammele spiegel te rijden.
Edit 3:
Spiegels en kappen binnen en vanavond de kappen erop geworsteld; moesten wat lipjes weg aan de binnenkant van de kap maar daar was ik een beetje huiverig voor

Uiteindelijk 2 lipjes weg moeten halen aan de binnenkant van de kap anders pastte het gewoon niet.
Resultaat is best fraai, morgen (bij droogte) maar eens kijken of ik ze op de auto kan schroeven, het zou namelijk allemaal plug en play moeten zijn..
(let niet op de zooi op tafel...

[Voor 65% gewijzigd door Dawn op 03-03-2023 21:13]
Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 13 Pro Max 256GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 285k km
Officiel is het niet voor de v40 D3 2018.
https://volvo-csparts.be/...-S60-S80-V60-V70-V60%20CC
[Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 04-03-2023 16:03]
Ja had ik al opgekeken. Lijkt hetzelfde.
Maar een bevestiging zou wel fijn zijn…
Bij de reservewiel voor de v40 staat dat hij niet bij een d3 kan?
Waar ga je die laten? Je adblue tank zit in de weg.Aggressor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:59:
Weet iemand of deze onder een v40 2018 gaat passen?
Officiel is het niet voor de v40 D3 2018.
https://volvo-csparts.be/...-S60-S80-V60-V70-V60%20CC
Volgens mij heeft mijn Volvo geen adblue?Wouter36 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
[...]
Waar ga je die laten? Je adblue tank zit in de weg.
Gaat om een diesel 2018 d3
edit: Ik ga er wel vanuit dat je modeljaar 2019 heb. Die van mij is van november 2018 en heeft adblue.
[Voor 61% gewijzigd door Wouter36 op 04-03-2023 17:36]
Die van mij April 2018.Wouter36 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
Zeker wel, kijk maar onder de afdekking in de koffer. Vandaar dat de websites aangeven dat er voor de d3 geen reservewiel is.
edit: Ik ga er wel vanuit dat je modeljaar 2019 heb. Die van mij is van november 2018 en heeft adblue.
[Afbeelding]
Ik heb een foto gemaakt, volgens mij heb ik het niet ... zal hem even uploaden.
:strip_exif()/f/image/PnFL2yZ3dVf6e7uYmU00x2ZY.jpg?f=fotoalbum_small)
[Voor 21% gewijzigd door Aggressor op 04-03-2023 17:53]
zal prima een spare in moeten passen ipv dit geheel.
Ja ik dacht al... adblue .. nooit bijgevuld :xDawn schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:55:
Nee, dat is inderdaad gewoon een compressor met een potje rotzooi voor in je band.
zal prima een spare in moeten passen ipv dit geheel.
Heb jij je d3 ook laten chippen trouwens?
Deze kwam ik tegen .. https://www.marktplaats.n...vewiel-set-nieuw-32209112?
Maar is eigenlijk voor de v60 .. zal deze passen? is een mooi geheel
je kan bij de dealer een onderdeelnummer opvragen, dan heb je wat meer zoek hou-vast (en heb je vast een dealer prijs ter referentie). zou zonde zijn als het wiel niet in de kuip past...
Mag ik vragen welke verschillen je echt merkt? Heb zelfde auto + motorisatie. Levert dit echt een meerwaarde op?Vorkie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:30:
Natuurlijk niet alleen de badge die het verschil maakt :-)
Polestar tuning afgelopen week laten toepassen op mijn V90 T5 en wat een heerlijke aanpassing! Zo zou die fabriek af moeten zijn.
[Afbeelding]
Dank
Automaat reageert echt 100x beter en sneller waardoor je echt een veel soepelere rijervaring hebt.BekSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:46:
[...]
Mag ik vragen welke verschillen je echt merkt? Heb zelfde auto + motorisatie. Levert dit echt een meerwaarde op?
Dank
Je had nog wel eens zo’n trage reactie van de bak als je wilde accelereren, dat heb je dan niet meer. Daarnaast is ook de koppel omhoog gegaan en de pk in die middenrange waardoor je ook in de hoge versnelling dus wat meer kracht hebt en dus ook niet echt terug hoeft in versnelling.
Erg lastig om het gevoel te omschrijven hoor, maar het voelt allemaal nu wat meer op elkaar afgestemd. Leuk voordeel, woon dichtbij de Duitse grens, is dat het ook allemaal stukken sneller accelereert

misschien had je het gemist maar had eens de sheet gedeeld hier in het topic volgens mij ;
Ik ben geinteresseerd in een Volvo V60 of V90.
Ik zie natuurlijk de mooie T6 en T8 hybrides, maar ik moet wat dingen duidelijk hebben
Ergens in de tijd zijn ze hernoemd van Twin Engine naar Recharge.
Ook zijn ze ergens in de tijd voorzien van een groter accu pakket.
Was dit hetzelfde moment? En zo ja, was dit op een bepaalde datum?
Als ik kijk naar bouwjaar 2019/2020 dan noemt de ene verkoper m Twin Engine, de ander weer Recharge..?
Spoor bijster..
Dat gezegd hebbende, is het de moeite waard of 'gewoon' een T4 of T5 uitzoeken en wat geld op de knip houden?
edit 2: Kan ik ergens aan de buitenkant zien met welke versie ik te maken heb?
[Voor 15% gewijzigd door NepGangster op 07-03-2023 09:55]
Je hebt gelijk.. ik moest nu 420 betalen.jadjong schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:13:
400 kleine beurt, 600 grote beurt. Ongeveer dan.
De v40 d3 2018 heeft toch een distributieriem?
Ik lees op internet dat de interval 180k of 10 jaar is. Weet iemand of dit klopt?
[Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 07-03-2023 12:33]
1969cc viercilinder is 150k, was 240k. Dat hele B/D/T2/3/4/5/6/7/8 kan je beter niet meer naar kijken bij Volvo, per modeljaar wisselt de achterliggende aandrijving.Aggressor schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Je hebt gelijk.. ik moest nu 420 betalen.
De v40 d3 2018 heeft toch een distributieriem?
Ik lees op internet dat de interval 180k of 10 jaar is. Weet iemand of dit klopt?
Bij mijn weten is Recharge de nieuwe naamgeving tov Twin Engine wat de oude is.NepGangster schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:52:
Mede tweakers, ik beroep me op jullie volvo kennis!
Ik ben geinteresseerd in een Volvo V60 of V90.
Ik zie natuurlijk de mooie T6 en T8 hybrides, maar ik moet wat dingen duidelijk hebben
Ergens in de tijd zijn ze hernoemd van Twin Engine naar Recharge.
Ook zijn ze ergens in de tijd voorzien van een groter accu pakket.
Was dit hetzelfde moment? En zo ja, was dit op een bepaalde datum?
Als ik kijk naar bouwjaar 2019/2020 dan noemt de ene verkoper m Twin Engine, de ander weer Recharge..?
Spoor bijster..
Dat gezegd hebbende, is het de moeite waard of 'gewoon' een T4 of T5 uitzoeken en wat geld op de knip houden?
edit 2: Kan ik ergens aan de buitenkant zien met welke versie ik te maken heb?
Wat exact het verschil is durf ik zo niet direct te zsggen; beide hebben een laadstekker voor de batterij.
Je hebt ook de Mild Hybrids (type aanduiding B3/4/5 bijv.) deze hebben ook een electrisch component, maar laden bij dmv remmen.
De T4/5 is meestal alleen een benzine motor, de t6/8 voegen een elektromotor toe.
De belangrijkste keuze bij Volvo is voor de nieuwe modellen:
Diesel: D2/3/4/5 (v60d6 is een twin engine vergelijkbaar met de nieuwe Recharge T6/8 reeks)
Benzine: T2/3/4/5
Mild Hybrid: B3/4/5, verschillende modellen
Recharge: T6/8, verschillende modellen
Pure Electric: xc40/c40/ex90
Alleen benzinemotoren in het vooronder doet Volvo niet meer sinds 2021/22 dacht ik, dus het is vooral afhankelijk of je wat nieuws koopt of tweedehands
Comment op 13:37, nice.
Bedankt in ieder geval, ik ben inmiddels wat wijzer..
Twin Engine naar Recharge is een rename geweest zonder extra's..
Sinds het 2022 model kwam er een nieuwe accu met ong. 75km bereik, de oude (voor 2022) deed er ong. 35km mee..
De T6 of T8 is alleen verschil in vermorgen, verder niks.
Als ik tweede hands kijk zit er tussen de oude of nieuwe accu tweedehands een verschil van bijna 20k, dat ga ik er niet uit besparen met zo'n 15k km's per jaar.
Beiden trekken even veel dus ik ben nu weer wat wijzer.. wie weet komt dan toch mijn eerste volvo binnenkort.
Afgelopen weekend de nieuwe zijspiegels gemonteerd nadat er eentje gammel was geworden door een aanvaring op de parkeerplaats (geen briefje natuurlijk). Bleek gelukkig allemaal niet zo moeilijk te zijn en kwamen er geen verdere lijken uit de kast.
Omdat er een gammel was heb ik wel besloten nieuwe type spiegels erop te zetten voor een frissere look met spiegelkappen van Vparts.
Die kappen waren overigens een partij ruk om te installeren… uiteindelijk twee lipjes moeten weghalen omdat het anders gewoon niet pastte. Zit nu nog steeds bijzonder goed vast.
Van:
Nieuw vs. Oud
Naar:
Staat weer prachtig.
Alleen in het voorjaar nog even m’n versnellingspookje vervangen die al sinds november klaar ligt (geen tijd/weer voor) en dan is het wel zo’n beetje klaar.
Beetje late reactie, maar ik heb sinds kort een Volvo in bestelling staan, dus vandaar dat ik nu pas een beetje de topics in de gaten begin te houdenMax-Imus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:45:
Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met het care by Volvo abonnement, maar ik moet er binnenkort waarschijnlijk aan gaan geloven. Levertijden zijn ruk zo te zien, maar kan je ook bij een dealer er eentje uit de showroom in deze constructie krijgen, of alleen via Volvo direct?

Je kan niet elke Volvo in een Care by volvo abonnement krijgen. De auto's die wel in deze constructie te krijgen zijn, hebben niet heel veel keus qua opties. Ik heb bijvoorbeeld een V60 T8 besteld en deze komt dan alleen in de Plus trim, maar dan wel een groot aantal opties waar je normaal wel voor bijbetaalt, zoals bijvoorbeeld een panoramadak en trekhaak, om maar wat te noemen. Opties staan dus vast. Qua kleuren heb je ook maar drie opties.
Mijn dealer vertelde mij dat dit komt omdat ze proberen de auto's in de care-by-volvo pool een beetje uniform te houden. Overigens vind ik het een goede deal die Volvo met het abo aanbiedt, ik ben voor de 48 maanden optie gegaan, dit is in principe gewoon gelijk aan elke andere private lease constructie, maar toch scherp geprijsd als ik hem afzet tegen de concurrenten.
Levertijd is wel een ding, ik heb de mijne half februari besteld, toen was de levertijd 13-14 maanden. Nu gaat mijn huidige (private)lease auto er per 1 april 2024 uit, dus misschien dat het net uitkomt.
Als je een van de laatsten hebt met adblue dan past het volgens mij niet.Aggressor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:28:
[...]
Ja had ik al opgekeken. Lijkt hetzelfde.
Maar een bevestiging zou wel fijn zijn…
Bij de reservewiel voor de v40 staat dat hij niet bij een d3 kan?
Volgens mij zit daar het tankje?
wat niet past, wordt gelast!
Dat heb ik niet.nielsicq schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:18:
[...]
Als je een van de laatsten hebt met adblue dan past het volgens mij niet.
Volgens mij zit daar het tankje?
Ik heb nog een model ervoor…past een thuiskomer er dan sowieso in? Of je moet ook nog de dubbele laadvloer hebben?
Lees dit topic maar eens door, veel informatie.Aggressor schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:13:
[...]
Dat heb ik niet.
Ik heb nog een model ervoor…past een thuiskomer er dan sowieso in? Of je moet ook nog de dubbele laadvloer hebben?
https://www.volvov40club....-se-d2-spare-wheel.19761/
Zolang je een origineel v40 reservewiel koopt en je geen r-design hebt dan moet het goed komen.
wat niet past, wordt gelast!
Ik heb helaas wel een r designnielsicq schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Lees dit topic maar eens door, veel informatie.
https://www.volvov40club....-se-d2-spare-wheel.19761/
Zolang je een origineel v40 reservewiel koopt en je geen r-design hebt dan moet het goed komen.
Volvo V90 T8 My22
Sinds de update 2.7 werkt de App Spotify niet naar behoren. Pauzeknop reageerd niet en telkens komt is er in het scherm een radiokanaal (radio 10) zichtbaar. Ook kan de muziek niet gestopt worden.
Ik heb de App al eens verwijderd / ververst maar dat help niet.
Iemand van hier bekend met dezelfde problemen en een eventuele oplossing?
Vast dank,
Groet Peer
Dat is niet het hoofdprobleem.HvdBent schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:53:
volgens mij hoort in een V90 geen radio 10 te werken, probeer BNR of Radio 1 eens