Meer tegels.Max-Imus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:58:
[...]
Gaat dat wel goed als ik de achterwielen moet vervangen, aangezien de handrem alleen op de achteras werkt? ben bang dat de auto dan gewoon naar voren rolt, van de krik af valt, en me vervolgens met een duur grapje opzadelt
Ik maak me daar niet zo druk om. Gebruik al jaren een Chinese garagekrik. Die gaat van zijn leven nooit de theoretische capaciteit van 2000 kg gebruiken bij het wisselen van wielen.jadjong schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:44:
[...]
Ik zie bij Winparts geen krik+elektrische slagmoer voor 100.- De krik waar ik een auto op durf te zetten is een Sonic waar ze bijna 300.- voor vragen.
Enige nadeel is dat de minimale hoogte relatief groot is. Als onze auto op zijn normale plek op de oprit staat krijg ik de krik niet onder de voorste steunen vanwege spoorvorming in de bestrating. Even schuin parkeren lost dit probleem tijdens de bandenwissel zo op.
Daarom leg je er altijd wat onder.Max-Imus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:58:
[...]
Gaat dat wel goed als ik de achterwielen moet vervangen, aangezien de handrem alleen op de achteras werkt? ben bang dat de auto dan gewoon naar voren rolt, van de krik af valt, en me vervolgens met een duur grapje opzadelt
[...]
Ik gebruikte eerst altijd een velg, nu een set assteunen erbij.
Voor banden wissel mogelijk wat overkill maar beter safe than sorry.
PSN: Flix20-NL
Ik gebruik dezejadjong schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:44:
[...]
Ik zie bij Winparts geen krik+elektrische slagmoer voor 100.- De krik waar ik een auto op durf te zetten is een Sonic waar ze bijna 300.- voor vragen.
https://www.marktplaats.n...98597989-garagekrik-3-ton
krik al zo'n 15 jaar... (samen met zo'n klein "kijkshop" krikje) doet nog prima na veel gebruik voor mijn oldtimers.
Met de Polestar heeft deze geen problemen, maar maak (koop) wél even een dorpel bescherming.
[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 12-01-2023 13:22 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Squawk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:56:
[...]
Een Volvo die ik altijd graag wilde kopen toen ik het nog niet kon betalen was een V70 cross country. Nu heb ik de financiële mogelijkheden en worden dergelijke auto's niet meer door Volvo gemaakt. Maar ja..., wat is het alternatief?
:strip_exif()/f/image/OtgVXPE5STcEBbyG4na8c6ua.jpg?f=fotoalbum_large)
De wintermatten liggen er ook in de zomer in 🤐Squawk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:01:
[...]
Precies!![]()
Uiteraard wel met een hondenrek en kunststof vloermatten. Die mogen echt niet ontbreken.
Ik heb recent een lage garagekrik van Datona gekocht, die past ook goed onder de r-design variant waar het chassis nogal laag bij de grond staat. Eerst deed ik het nog wel eens met de noodkrik die bij het reservewiel ligt, maar een goede krik scheelt veel tijd.Hansieo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:21:
[...]
Ik gebruik deze
https://www.marktplaats.n...98597989-garagekrik-3-ton
krik al zo'n 15 jaar... (samen met zo'n klein "kijkshop" krikje) doet nog prima na veel gebruik voor mijn oldtimers.
Met de Polestar heeft deze geen problemen, maar maak (koop) wél even een dorpel bescherming.
@jadjong Dan vraag ik me af, wat voor auto jij op wil krikken. Ik heb met mijn huidige krik (van 10 jaar oud) een Ford Focus, een VW Scirocco en nu een Volvo V40 opgekrikt. En dat doe ik niet meer dan twee keer per jaar. Daar hoef ik geen sophisiticated (overpriced?) krik voor. Als mijn huidige krik niet meer werkt, dan koop ik voor een soortgelijk bedrag wel een nieuwe. Ik zie, dat Winparts ze nu vanaf € 72,99 in de aanbieding heeft.
En ik heb het nooit over een elektrische slagmoer gehad... Dat doe ik nog steeds met het handje.
En ik heb het nooit over een elektrische slagmoer gehad... Dat doe ik nog steeds met het handje.
Mijn V60 T3 2012 met zo'n 150000 km op de teller schakelt sinds een paar maanden minder lekker. Met name naar 2 en 3 voelt een beetje hakkerig in de pook. Dacht eerst en na advies hier dat het kon komen door wisselen remvloeistof. Nogmaals ontlucht en geen verschil. Koppeling werkt ook gewoon goed en pakt nog net zo aan, op hetzelfde punt als vroeger ergens halverwege de slag.
Iemand nog tips? Zou het een motorsteun die versleten is kunnen zijn? Gok van mij, ben geen kenner.
Iemand nog tips? Zou het een motorsteun die versleten is kunnen zijn? Gok van mij, ben geen kenner.
Sorry for bumping, maar heeft iemand iets zinnigs te zeggen over een EGR koeler?Saus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:15:
Voor de mensen met Volvo techniek in hun bloed, wat is jullie advies aangaande de koeler van de EGR klep?
M'n V60 uit 2014 (D4 / Automaat) had sinds kort een motor storingslampje wat volgens de dealer een vieze EGR klep was (kon er gewoon mee doorrijden). Nu ben ik een rustige rijder (wel langere stukken) en heb ik op de kerstvakantie richting Duitsland wat steviger doorgereden. Hierop ging het lampje uit, probleem opgelost dacht ik.
Nu geven ze aan dat m'n EGR-koeler verstopt blijkt te zitten en dat het vervangen ervan meer als €800 kost. Maar dat hoefde dan weer niet direct. Kon wel zijn dat het lampje weer aanging.
Tja, als het niet meteen hoeft, wanneer dan wel? Valt de auto dan gewoon stil?
Het probleem met zelf zoeken is dat er zoveel is geschreven en geklaagd over die EGR klep is dat ik door de bomen het bos niet meer zie (lees ook dingen over terugroep acties en dat de koeler al eens vervangen zou zijn, is dat bij alle V60's gebeurd?). Ik zie mensen suggereren dat je dat ding schoon kan (laten) maken. Heeft dat nut?
Of is het gewoon ff door de zure appel heen bijten? (EGR klep laten uitsluiten wil ik niet ivm uitstoot).
Wat is jullie advies als jullie dat hebben?
Motor zal niet snel stil vallen vanwege verstopping maar wel foutmeldingen geven omdat de sensorwaarden niet kloppen door het vies worden van de sensoren of het niet goed willen sluiten van de EGR klep. De turbo kan dan ook gaan stotteren omdat de sensoren vies worden of dat er meer lucht langs de EGR gaat dan gewenst.Saus schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:08:
[...]
Sorry for bumping, maar heeft iemand iets zinnigs te zeggen over een EGR koeler?
Als de EGR koeler vol zit met roet dan doet de EGR ook niet veel meer qua emissiereductie, dicht laten programmeren is dan wellicht een goedkope oplossing.
Thanks, ben geen extreme technicus maar een stotterende turbo kan dat betekenen dat je auto blijft rijden op het tempo waarop je reed maar dat ie niet echt meer vermogen kan genereren?
Een vieze EGR klep die helemaal dicht zit is geen probleem voor de motor, computer hoeft dan alleen rekening te houden met schone lucht en niet met de vieze, warme, uitlaatgassen die via de EGR klep weer terug komen. Dat deed het ding voor de uitvinding van de EGR ook al feilloos.
Een klep die (half) open blijft staan zorgt wel voor ellende omdat de computer hier weinig mee kan. Die klep gaat namelijk alleen open als je op constant toerental lekker voortkabbelt. Bij stationair of optrekken moet de klep dicht en heeft de motor schone en koele buitenlucht nodig. Klep half open = storing + schildpad & geen vermogen. Als de motor überhaupt al soepel draait.
Een stotterende turbo bestaat niet, het voelt misschien zo maar dat heeft altijd een andere oorzaak. Zo'n ding draai soepel rond of zit vast, veel variatie er tussen heb je niet.
Een stotterende turbo bestaat niet, het voelt misschien zo maar dat heeft altijd een andere oorzaak. Zo'n ding draai soepel rond of zit vast, veel variatie er tussen heb je niet.
Ik heb een v40 uit 2018
Sinds gisteren heb ik last van een soort bijgeluid
Vooral bij snelheden vanaf de 80km per uur en hoger (vooral snelweg dus)
Het lijkt wel ergens achter mij weg te komen …rechts achter? Binnen of buiten is niet helemaal duidelijk
Als ik nog over een hobbel rij op de snelweg dan hoor je het weer iets erger…
Kan iemand dit geluid plaatsen?
Alle losse onderdelen heb ik er al uitgehaald.
Filmpje:
https://files.fm/f/h8pm5dhhg
Sinds gisteren heb ik last van een soort bijgeluid
Vooral bij snelheden vanaf de 80km per uur en hoger (vooral snelweg dus)
Het lijkt wel ergens achter mij weg te komen …rechts achter? Binnen of buiten is niet helemaal duidelijk
Als ik nog over een hobbel rij op de snelweg dan hoor je het weer iets erger…
Kan iemand dit geluid plaatsen?
Alle losse onderdelen heb ik er al uitgehaald.
Filmpje:
https://files.fm/f/h8pm5dhhg
[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 24-01-2023 15:30 ]
De turbo zelf stottert inderdaad niet, dat had ik verkeerd verwoord. Maar ik had laatst een vieze MAP en intercooler sensor waardoor de turbodruk "stotterde" bij het gas geven op hogere snelheden in de 5 cyl. Dat zal dan met de ECU te maken hebben die niet goed weet wat de flow door de egr etc is.jadjong schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:47:
Een vieze EGR klep die helemaal dicht zit is geen probleem voor de motor, computer hoeft dan alleen rekening te houden met schone lucht en niet met de vieze, warme, uitlaatgassen die via de EGR klep weer terug komen. Dat deed het ding voor de uitvinding van de EGR ook al feilloos.Een klep die (half) open blijft staan zorgt wel voor ellende omdat de computer hier weinig mee kan. Die klep gaat namelijk alleen open als je op constant toerental lekker voortkabbelt. Bij stationair of optrekken moet de klep dicht en heeft de motor schone en koele buitenlucht nodig. Klep half open = storing + schildpad & geen vermogen. Als de motor überhaupt al soepel draait.
Ik heb vorige week een dashcam geinstalleerd (XC90 - MY2016). Ik ben er best blij mee. Zelf aangesloten.
- geen continue stroom aanwezig. ik vind het tijdens het rijden voldoende, dus heb ik voor een plug-en-play optie gekozen. verllopstekker op leeslampje.
- dashcam is nie topvallend. ziet er fabrieks-af uit. materiaal loopt netjes over op de originele behuizing.
- achter-camera ook aangesloten. dit is wel lastiger, omdat je de kabels moet wegwerken. op zich ging dit wel goed, tot aan de achterruit. daar moest ik een stuk van de behuizing weghalen. deed er 2 uur over. Maar met de kennis van nu met een uur klaar.
Kosten: 125 euro camera's + 12 euro 64GB micro-sd kaart.
tijd: 2,5 uur
shop
ik gebruik de fitcamx app, maar je kunt meerdere apps gebruiken.
Hier zijn wat fotos:
- geen continue stroom aanwezig. ik vind het tijdens het rijden voldoende, dus heb ik voor een plug-en-play optie gekozen. verllopstekker op leeslampje.
- dashcam is nie topvallend. ziet er fabrieks-af uit. materiaal loopt netjes over op de originele behuizing.
- achter-camera ook aangesloten. dit is wel lastiger, omdat je de kabels moet wegwerken. op zich ging dit wel goed, tot aan de achterruit. daar moest ik een stuk van de behuizing weghalen. deed er 2 uur over. Maar met de kennis van nu met een uur klaar.
Kosten: 125 euro camera's + 12 euro 64GB micro-sd kaart.
tijd: 2,5 uur
shop
ik gebruik de fitcamx app, maar je kunt meerdere apps gebruiken.
Hier zijn wat fotos:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door SolarOrbiter op 26-01-2023 09:15 ]
Aggressor in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Iemand enig idee?
Volgende week gaat hij sowieso naar de Volvo dealer
Iemand enig idee?
stabilisatorstangrubbers? strut-mount? dat zijn even de enige twee dingen die ik kan bedenken. Ik zou de dealer even laten luisteren, zij hebben vaak met 10 minuten wel door wat het is (of niet, maar dan moet je een andere monteur misschien even om hulp vragen)Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:04:
Iemand enig idee?
De afspraak heb ik voor woensdag staan…Max-Imus schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:13:
[...]
stabilisatorstangrubbers? strut-mount? dat zijn even de enige twee dingen die ik kan bedenken. Ik zou de dealer even laten luisteren, zij hebben vaak met 10 minuten wel door wat het is (of niet, maar dan moet je een andere monteur misschien even om hulp vragen)
Wat je opnoemt zijn zeker dure grapjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 26-01-2023 19:38 ]
strut-mount ja, rubbers stabilisatiestang nee. Het is erg lastig te horen op je filmpje, dit zijn echt zaken die iemand in het echt even moet beluisterenAggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
[...]
De afspraak heb ik voor woensdag staan…
Wat je opnoemt zijn zeker dure grapjes?
Klopt helemaal. Auto komt trouwens uit 2018.Max-Imus schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:39:
[...]
strut-mount ja, rubbers stabilisatiestang nee. Het is erg lastig te horen op je filmpje, dit zijn echt zaken die iemand in het echt even moet beluisteren
Ik heb nog garantie op de auto tm mei.
Woensdag heb ik een afspraak staan bij de Volvo dealer voor een diagnose
Ik geef hier wel een update.
@Max-Imus ik ben zonet ergens achter gekomen…
Bij de remblokken achter hangt er een soort metalen draadje over heen?
Rechts achter zat deze er niet over heen, en hing hij een los.
Ik heb hem er nu weer overheen geklikt…
Misschien dat dit het is?
Morgenvroeg rij ik naar het werk, dan ga ik even opletten of het weg is.
:strip_exif()/f/image/Ie9Z9yOSgQFKew4G3yMs9W9y.jpg?f=fotoalbum_small)
-edit-
Geluid is nog steeds aanwezig helaas
[ Voor 45% gewijzigd door Aggressor op 28-01-2023 08:55 ]
das jammer, maar dat metalen ding is wel redelijk handig als het vastzit, dus goed dat je dat even hebt gerectificeerdAggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:43:
[...]
Klopt helemaal. Auto komt trouwens uit 2018.
Ik heb nog garantie op de auto tm mei.
Woensdag heb ik een afspraak staan bij de Volvo dealer voor een diagnose
Ik geef hier wel een update.
@Max-Imus ik ben zonet ergens achter gekomen…
Bij de remblokken achter hangt er een soort metalen draadje over heen?
Rechts achter zat deze er niet over heen, en hing hij een los.
Ik heb hem er nu weer overheen geklikt…
Misschien dat dit het is?
Morgenvroeg rij ik naar het werk, dan ga ik even opletten of het weg is.
[Afbeelding]
-edit-
Geluid is nog steeds aanwezig helaas
Ja, ik ben benieuwd wat er uitkomt....Max-Imus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:49:
[...]
das jammer, maar dat metalen ding is wel redelijk handig als het vastzit, dus goed dat je dat even hebt gerectificeerd
Hopelijk kunnen ze het vinden,
Ik erg mij er echt aan.
Ik heb wel eens gehoord dat een auto geimporteerd uit zweden geen goed idee is ivm het vele zout en de roestvorming daardoor. Weet iemand hoe erg dit is of hoe snel dit gebeurt?
Ik heb een v70 gezien uit 2009 die in 2011 naar duitsland is gegaan en nu in NL te koop staat. Die heeft echter nog geen 100.000km gereden dus zou het Dan ook Al een probleem (kunnen) zijn?
Ik heb een v70 gezien uit 2009 die in 2011 naar duitsland is gegaan en nu in NL te koop staat. Die heeft echter nog geen 100.000km gereden dus zou het Dan ook Al een probleem (kunnen) zijn?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
@superwashandje Hangt er van af uit welk deel van Zweden de auto komt. Pekel wordt in Zweden doorgaans alleen maar in het meest zuidelijke deel van het land gebruikt.
Aan de andere kant, als de auto al in 2011 vanuit Zweden naar Duitsland is gegaan, zal áls er al sprake is van roestvorming, dit eerder te wijten zijn aan de pekel in Duitsland dan in Zweden
Bij auto's uit Zweden (lees: als ze lange tijd in Zweden hebben gereden, wat bij 'jouw' exemplar niet het geval is) is het wel aan te raden om goed te kijken naar de spatborden en wielkastranden (beschadigingen/roest). Juist omdat in grote delen van Zweden gestrooid wordt met grind/kiezels wat voor schade zorgt. Vaak is dit dan ook wel te zien aan de voorruit (veel steen(in)slag).
Aan de andere kant, als de auto al in 2011 vanuit Zweden naar Duitsland is gegaan, zal áls er al sprake is van roestvorming, dit eerder te wijten zijn aan de pekel in Duitsland dan in Zweden
Bij auto's uit Zweden (lees: als ze lange tijd in Zweden hebben gereden, wat bij 'jouw' exemplar niet het geval is) is het wel aan te raden om goed te kijken naar de spatborden en wielkastranden (beschadigingen/roest). Juist omdat in grote delen van Zweden gestrooid wordt met grind/kiezels wat voor schade zorgt. Vaak is dit dan ook wel te zien aan de voorruit (veel steen(in)slag).
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dank voor je inzicht. Ik zal eens vragen waar in zweden hij vandaan komt Dan. Ik zag gisteren in de schemer geen steenslag. Sowieso wil ik er een keuring op uit laten voeren om dit te bekijken.
Maar een v70 met minder Dan een ton op de teller is Niet goedkoop dus ik wil wel zeker zijn dat ik Niet later tegen rare dingen aan ga lopen.
Maar een v70 met minder Dan een ton op de teller is Niet goedkoop dus ik wil wel zeker zijn dat ik Niet later tegen rare dingen aan ga lopen.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Klapperend hitteschildje misschien?Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:04:
Iemand enig idee?
maar zoals al is aangegeven, op de brug zal wel het een en ander duidelijk worden... tot die tijd is het een beetje giswerk, helaas
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ja klopt het is moeilijk….Dawn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:32:
[...]
Klapperend hitteschildje misschien?
maar zoals al is aangegeven, op de brug zal wel het een en ander duidelijk worden... tot die tijd is het een beetje giswerk, helaas
Zonet heb ik met mijn zwager in de auto gereden, hij zat achterin te luisteren.
Het komt echt ergens rechtsachter vandaan. Als je de achterbank naar voren klapt hoor je het wat luider….
Het komt wel van buiten…
Woensdag ga ik naar de dealer.
Voor de V90 heb ik een Android boxje besteld, naast dat dit wireless CarPlay introduceert, staat er eigenlijk gewoon Android 12 op met alle mogelijkheden.
Heb ook de simkaart uit de kofferbak nu in dit kastje geplaatst en via de hotspot kan de auto ermee verbinden. Eerlijk gezegd gebruik ik CarPlay nu geeneens meer, gezien alles, inclusief YT music/YT/Spotify etc allemaal op dat kastje kan. (8GB/128GB 8 core)
Over ~2 weken zal er ook op de V90 T5 van mij de Polestar tuning geladen worden voor een vriendelijk prijsje door de dealer, had in die van iemand anders met dezelfde uitvoering gereden ermee en dat is ècht een wereld van verschil.
Heb ook de simkaart uit de kofferbak nu in dit kastje geplaatst en via de hotspot kan de auto ermee verbinden. Eerlijk gezegd gebruik ik CarPlay nu geeneens meer, gezien alles, inclusief YT music/YT/Spotify etc allemaal op dat kastje kan. (8GB/128GB 8 core)
Over ~2 weken zal er ook op de V90 T5 van mij de Polestar tuning geladen worden voor een vriendelijk prijsje door de dealer, had in die van iemand anders met dezelfde uitvoering gereden ermee en dat is ècht een wereld van verschil.
:strip_exif()/f/image/hWiGoil5nSsoiY6bo7dmrOOd.jpg?f=fotoalbum_large)
Handig zeg, en deze sluit je dan ook via een USB-C kabel aan via zo'n speciale poort in de middenarmsteun-opbergruimte? Eigenlijk is het dan een alternatief van een telefoon die je daar normaliter zou aansluiten toch?Vorkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:43:
Voor de V90 heb ik een Android boxje besteld, naast dat dit wireless CarPlay introduceert, staat er eigenlijk gewoon Android 12 op met alle mogelijkheden.
Ik kan mij herinneren dat die oplossing, dus telefoon op midden console laten zien, niet zonder kinderziektes was. Als navigatie had ik TomTom draaien, ging niet super. Ook was het niet full-screen te maken, is dat met dit kastje ook het geval? Dat dus niet het hele scherm gebruikt kan worden voor bijv navigatie?
Het gebruikt de CarPlay aansluiting en daardoor de CarPlay app van de auto inderdaad.Red devil schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:50:
[...]
Handig zeg, en deze sluit je dan ook via een USB-C kabel aan via zo'n speciale poort in de middenarmsteun-opbergruimte? Eigenlijk is het dan een alternatief van een telefoon die je daar normaliter zou aansluiten toch?
Ik kan mij herinneren dat die oplossing, dus telefoon op midden console laten zien, niet zonder kinderziektes was. Als navigatie had ik TomTom draaien, ging niet super. Ook was het niet full-screen te maken, is dat met dit kastje ook het geval? Dat dus niet het hele scherm gebruikt kan worden voor bijv navigatie?
Bij mijn uitvoering met Sensus is het helaas niet full screen te krijgen, met Android Automative denk ik wel, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Ik kan er eigenlijk alles mee, alles valt of staat met welk model je koopt, de goedkopere boxjes hebben soso hardware en valt er niet mee te multitasken.
De Android car van mijn vrouw haar auto (Grande Punto) is alleen gekocht voor CarPlay & Radio, daar moet je niet teveel mee doen tegelijkertijd zeg maar…
Ik vroeg me af welke dealer, en natuurlijk wat jouw definitie van een zacht prijsje is, want ik wil eigenlijk op de andere auto van ons ook polestar tuning hebben, maar die 995 euro vind ik net iets te gortigVorkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:43:
[Afbeelding]
Onder de 795 in ieder geval, maar dit al met de aankoop laten vallen, dus of ze ook “gewoon” onder die prijs willen gaan durf ik niet te zeggen.Max-Imus schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:23:
[...]
Ik vroeg me af welke dealer, en natuurlijk wat jouw definitie van een zacht prijsje is, want ik wil eigenlijk op de andere auto van ons ook polestar tuning hebben, maar die 995 euro vind ik net iets te gortig
Goedkoop is het ook weer niet, maar goed, je hebt dan ook geen garantie tot aan de deur.
Af en toe is het 'in de aanbieding' voor ongeveer €500 toch? Vind ik nog steeds knap veel geld voor iets een verbetering die ze ook als service hadden kunnen doorvoeren.
Ben ik het deels mee eens, maar kijk maar eens wat een beetje chiptuner tegenwoordig rekent, en tel daar fabrieksgarantiebehoud bij op. Tevens zijn er genoeg mensen die niet zitten te wachten op een flitsend rijdende auto, dus ik snap wel dat ze het als een optie aanbieden.plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:52:
Af en toe is het 'in de aanbieding' voor ongeveer €500 toch? Vind ik nog steeds knap veel geld voor iets een verbetering die ze ook als service hadden kunnen doorvoeren.
Wat ik voornamelijk begreep is dat het schakelgedrag er het meest op vooruit gaat. In ieder geval bij een T6 levert het niet zoveel extra power op (voor zover ik weet).
voor de T5 2018 kan je onderstaande aanhouden.plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:44:
Wat ik voornamelijk begreep is dat het schakelgedrag er het meest op vooruit gaat. In ieder geval bij een T6 levert het niet zoveel extra power op (voor zover ik weet).
:strip_exif()/f/image/RPuIkSGV02Q7yXpEovnQcus0.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ervaringen met polestar tuning zeggen hetzelfde. Het vermogen neemt toe ja, maar het koppel, en het rijgedrag (transmissie, maar afaik ook iets met remmen en sturen), daar zit hem de grote verbetering in. We hebben een V70 gehad, die niet vooruit te branden was zonder tuning, maar nadat polestar een uurtje had met de ECU, kwam dat ding echt tot leven.plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:44:
kan van alles zijn ;Aggressor schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:11:
[...]
Ja, ik ben benieuwd wat er uitkomt....
Hopelijk kunnen ze het vinden,
Ik erg mij er echt aan.
gebroken spiraal veer
ijzer op ijzer doordat ergens gaar rubber zit bijv. stabistang
remblokken los
bobbel op band of dikke bout erin.
achterbank niet goed vast geklikt.
wielbouten losjes
schokdemper los of kapot
Dan zou je het toch ook met lagere snelheid moeten hebben?nuffy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:09:
[...]
kan van alles zijn ;
gebroken spiraal veer
ijzer op ijzer doordat ergens gaar rubber zit bijv. stabistang
remblokken los
bobbel op band of dikke bout erin.
achterbank niet goed vast geklikt.
wielbouten losjes
schokdemper los of kapot
Mijn zwager heeft ook geluisterd, het komt ergens rechts achter vandaan.
Als je de bank naar voren klapt dan hoor je het nog meer.
Morgen naar de dealer, ik ben benieuwd.
Lagere snelheid heeft minder rotaties en krachten , en je gaf aan dat het bij een drempel ook erger werd .Aggressor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:36:
[...]
Dan zou je het toch ook met lagere snelheid moeten hebben?
Op een drempel hoor ik niks….nuffy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:23:
[...]
Lagere snelheid heeft minder rotaties en krachten , en je gaf aan dat het bij een drempel ook erger werd .
Ik bedoel meer bij oneffenheden op de snelweg.
Iemand hier met een XC90 T8 PHEV? Ik lees soms dat er best wat problemen zijn geweest, klopt dat of valt het allemaal wel mee?
Facts don't care about your feelings
Heb wel wat verhalen gelezen dat de electrische achterdrijving, (ERAD) in de beginjaren wel eens wat issues kan geven. Dus als je een recenter exemplaar kunt nemen, heeft dat de voorkeur. Zijn geen goedkope reparaties.YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:59:
Iemand hier met een XC90 T8 PHEV? Ik lees soms dat er best wat problemen zijn geweest, klopt dat of valt het allemaal wel mee?
Zat een beetje te kijken naar 2019/2020...Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Heb wel wat verhalen gelezen dat de electrische achterdrijving, (ERAD) in de beginjaren wel eens wat issues kan geven. Dus als je een recenter exemplaar kunt nemen, heeft dat de voorkeur. Zijn geen goedkope reparaties.
Volgens mij zit je dan wel wat safer, in het algemeen is het veiliger om niet de eerste versies van een model te kiezen. Zou wel garantie erbij willen hebben en misschien uitgebreide garantie bijkopen als dat kan.YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:12:
[...]
Zat een beetje te kijken naar 2019/2020...
Is zo'n ding standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Batterij + elektromotor vaak langer toch, ook bij Volvo?Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:29:
[...]
Volgens mij zit je dan wel wat safer, in het algemeen is het veiliger om niet de eerste versies van een model te kiezen. Zou wel garantie erbij willen hebben en misschien uitgebreide garantie bijkopen als dat kan.
Geen idee eigenlijk, tegen de tijd dat die auto's voor mij betaalbaar worden is er al 10 jaar geen garantie meer :-)YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:48:
[...]
Is zo'n ding standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Batterij + elektromotor vaak langer toch, ook bij Volvo?
Ja volgens mij is 8 jaar zo'n beetje standaard op batterij + elektro.Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Geen idee eigenlijk, tegen de tijd dat die auto's voor mij betaalbaar worden is er al 10 jaar geen garantie meer :-)
Of wel vlot rijden, maar niet hard gas geven:Max-Imus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:06:
[...]
Ben ik het deels mee eens, maar kijk maar eens wat een beetje chiptuner tegenwoordig rekent, en tel daar fabrieksgarantiebehoud bij op. Tevens zijn er genoeg mensen die niet zitten te wachten op een flitsend rijdende auto, dus ik snap wel dat ze het als een optie aanbieden.
Als dit het beeld is:
Dan zie je dat zowel de power als de torque qua sweetspot opschuiven naar hogere toerentallen.Vorkie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:29:
[...]
voor de T5 2018 kan je onderstaande aanhouden.
[Afbeelding]
Voor dagelijks rijden zou ik dat juist alleen maar vervelend vinden...
Ik ben zonet bij de Volvo dealer geweest.Aggressor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:36:
[...]
Dan zou je het toch ook met lagere snelheid moeten hebben?
Mijn zwager heeft ook geluisterd, het komt ergens rechts achter vandaan.
Als je de bank naar voren klapt dan hoor je het nog meer.
Ze wisten meteen wat het was…
Een afstandstokje(zoiets?) was afgebroken? (Komt blijkbaar vaker voor)
Klinkt als een stabilisatorstangetje;Aggressor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:04:
[...]
Ik ben zonet bij de Volvo dealer geweest.
Ze wisten meteen wat het was…
Een afstandstokje(zoiets?) was afgebroken? (Komt blijkbaar vaker voor)
Fijn als het zoiets kleins is… setje vervangen (L&R) en klaar.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Nee was iets anders volgens mij…. Hij had het echt over een afstand stokje oid?Dawn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:44:
[...]
Klinkt als een stabilisatorstangetje;
Fijn als het zoiets kleins is… setje vervangen (L&R) en klaar.
Dit hebben ze gelijmd en klaar was het. (10min werk)
Gelijmd?! 🧐Aggressor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:34:
[...]
Nee was iets anders volgens mij…. Hij had het echt over een afstand stokje oid?
Dit hebben ze gelijmd en klaar was het. (10min werk)
Dan ben ik toch akelig benieuwd wat het exact was..
Maar dat het simpel gefixed is, is natuurlijk mooi!
Ja ik zei ook al gelijmd… toen zei die, ja dan is het nog eigenlijk sterker dan origineel .Dawn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:43:
[...]
Gelijmd?! 🧐
Dan ben ik toch akelig benieuwd wat het exact was..
Maar dat het simpel gefixed is, is natuurlijk mooi!
Dan kan ik er wel weer tegen in gaan…. Maar het is de Volvo dealer en hun zullen het wel weten
Hij heeft bijna onderhoud nodig. Dan vraag ik er nog wel eens na..
Heeft die van jou dan nog uitlaten? aangezien je zo lang hebt moeten wachten?dotcom87 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 05:39:
Eindelijk, na +- 15 maanden wachten is men wagen bij de dealer aangekomen! Hopelijk is tegen volgende week alle administratie achter de rug en kan ik de wagen effectief gaan ophalen.
[Afbeelding]
Nee, dit is MY23, daar zitten geen uitlaten meer op.Max-Imus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:37:
[...]
Heeft die van jou dan nog uitlaten? aangezien je zo lang hebt moeten wachten?
Ik had de initiële bestelling gedaan in december 2021 (MY22, dus ook nog geen Android Automotive en het kleinere battery pack). Ik had dan in januari 2022 gezien dat er een MY23 was op de site, dus heb de dealer gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen laten aanpassen.
Heeft iemand nog tips/adresje mbt de verkoop van een knappe S60 uit 2014?
Na een jaartje in bezit gehad te hebben zal ik er dadelijk met pijn in m'n hart afscheid van moeten nemen ivm lease auto bij de nieuwe job.
Voor marktplaats voel ik niet zoveel na vorige ervaring en de verhalen die je eromheen hoort.
Mensen die langskomen om vervolgens de helft te bieden en je tijd te voldoen etc.
Bij de dealer heb ik ook al even geïnformeerd en kreeg de reactie die ik verwachte; circa 60% v/d verwachte waarde.
Na een jaartje in bezit gehad te hebben zal ik er dadelijk met pijn in m'n hart afscheid van moeten nemen ivm lease auto bij de nieuwe job.
Voor marktplaats voel ik niet zoveel na vorige ervaring en de verhalen die je eromheen hoort.
Mensen die langskomen om vervolgens de helft te bieden en je tijd te voldoen etc.
Bij de dealer heb ik ook al even geïnformeerd en kreeg de reactie die ik verwachte; circa 60% v/d verwachte waarde.
wel klote, je kan dus kiezen tussen een grotere accu, of uitlaten op een auto die eigenlijk beide zou moeten hebbendotcom87 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 05:52:
[...]
Nee, dit is MY23, daar zitten geen uitlaten meer op.
Ik had de initiële bestelling gedaan in december 2021 (MY22, dus ook nog geen Android Automotive en het kleinere battery pack). Ik had dan in januari 2022 gezien dat er een MY23 was op de site, dus heb de dealer gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen laten aanpassen.
Maar uitlaten zijn blijkbaar slecht voor het milieu! Geluk is de 2.0l benzinemotor met turbo dat nietMax-Imus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:51:
[...]
wel klote, je kan dus kiezen tussen een grotere accu, of uitlaten op een auto die eigenlijk beide zou moeten hebben
Meer info? Motor/Km-stand/uitvoering en prijs?Flix20 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:17:
wat niet past, wordt gelast!
Betreft een 2014 S60 1.6 momentum (post facelift) met 200pk (dmv Obbe) met 138k op de teller.nielsicq schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:43:
[...]
Meer info? Motor/Km-stand/uitvoering en prijs?
/f/image/cNB9iBEBL0RjG7v50kl3POvZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1bWiewBWd3pRJc138xfzj6Ux.png?f=fotoalbum_large)
Weet niet of het hier de bedoeling is prijzen te benoemen c.q. aan te bieden.
[ Voor 19% gewijzigd door Flix20 op 07-02-2023 16:08 ]
even nog iets anders over de MY23. Ik dacht dat ze de elektromotor sterker hadden gemaakt, maar nu hebben ze dus schijnbaar ook de supercharger van het blok af geschoeft. Als dit echt zo is, is dat jammer, want dat zou betekenen dat volvo geen twincharged blokken meer produceerd.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat een dealer nog biedt voor zo'n auto.Flix20 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:06:
[...]
Weet niet of het hier de bedoeling is prijzen te benoemen c.q. aan te bieden.
Dat doen ze al een tijdje niet meer bij de T6/T8.Max-Imus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:39:
even nog iets anders over de MY23. Ik dacht dat ze de elektromotor sterker hadden gemaakt, maar nu hebben ze dus schijnbaar ook de supercharger van het blok af geschoeft. Als dit echt zo is, is dat jammer, want dat zou betekenen dat volvo geen twincharged blokken meer produceerd.
Aan de andere kant, het scheelt wel weer een onderdeel wat kapot kan gaan. Anders had je 3 dingen die kapot kunnen, elektromotor, supercharger + de turbo.Max-Imus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:39:
Supercharger is toch met name om turbo-lag te compenseren? Dat moet dan een elektromotor ook kunnen is dan het idee?
idd, daar was het voor, en die supercharger ging vrij regelmatig stukRed devil schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:55:
[...]
Aan de andere kant, het scheelt wel weer een onderdeel wat kapot kan gaan. Anders had je 3 dingen die kapot kunnen, elektromotor, supercharger + de turbo.
Supercharger is toch met name om turbo-lag te compenseren? Dat moet dan een elektromotor ook kunnen is dan het idee?

was mooie techniek, daarom is het jammer, maar ik snap wel/geef ze gelijk dat ze hem weg hebben gelaten
Heeft een XC90 T8 uit 2022 ook geen supercharger meer dan? Want dat ding had onderin al lekker veel koppel, zelfs met bijna lege accu. Reed heerlijk.Max-Imus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:05:
[...]
idd, daar was het voor, en die supercharger ging vrij regelmatig stuk![]()
was mooie techniek, daarom is het jammer, maar ik snap wel/geef ze gelijk dat ze hem weg hebben gelaten
een T8 heeft nooit een "lege" accu, hij zegt alleen dat ie leeg isRed devil schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:06:
[...]
Heeft een XC90 T8 uit 2022 ook geen supercharger meer dan? Want dat ding had onderin al lekker veel koppel, zelfs met bijna lege accu. Reed heerlijk.
Ja dat constateerde ik ook, in de 2 weken op vakantie dat ik hem had geen enkele keer opgeladen. En alleen maar zo nu en dan beetje (of soms veel, van een berg af) regeneren. Zelfs met niet opladen werkt het systeem prima.Max-Imus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:11:
[...]
een T8 heeft nooit een "lege" accu, hij zegt alleen dat ie leeg ismaar hij houdt een reserve over voor hard optrekken, of voor als ie grip dreigt te verliezen
Zijn er hier mensen met een S60/V60 (vanaf MY2019) op 19” die Rud Centrax N891 sneeuwkettingen hebben? Ik ben weer in de voorbereiding maar begin te twijfelen mbt aantal verkorters. Als het goed is, zitten er standaard 4 op maar ik heb deze set al jaren en eerder dus gebruikt op een andere bandenmaat.
De handleiding zegt dat er standaard 4 op zitten en voor de maat 235/40/19 zegt de handleiding -3 dus dat zou betekenen dat er nog maar 1 verkorter op moet blijven zitten toch?
Iemand die dit kan beamen?
De handleiding zegt dat er standaard 4 op zitten en voor de maat 235/40/19 zegt de handleiding -3 dus dat zou betekenen dat er nog maar 1 verkorter op moet blijven zitten toch?
Mijn boefje is liev!
Sinds twee dagen ook een Volvo rijder met een nieuwe V60 T6 recharge MY23. Fantastische auto.
Nog wel een paar dingen waar ik aan moet wennen.
Heb het idee dat ie vaak vrij hoog in de toeren zit als ie op benzine rijdt.
Ook voelt het Android automotive nog niet helemaal af. Het werkt an sich prima maar er zijn nog wat quirks.
Zo krijg ik heel vaak maximum snelheden te zien die totaal niet kloppen. 25 km op een snelweg bijvoorbeeld.
Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om nog muziek van een usb stick af te spelen? Heb een paar sticks geprobeerd maar krijg alleen te zien dat het usb device niet werkt.
Zijn apps of bluetooth echt nog de enige mogelijkheden?
Nog wel een paar dingen waar ik aan moet wennen.
Heb het idee dat ie vaak vrij hoog in de toeren zit als ie op benzine rijdt.
Ook voelt het Android automotive nog niet helemaal af. Het werkt an sich prima maar er zijn nog wat quirks.
Zo krijg ik heel vaak maximum snelheden te zien die totaal niet kloppen. 25 km op een snelweg bijvoorbeeld.
Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om nog muziek van een usb stick af te spelen? Heb een paar sticks geprobeerd maar krijg alleen te zien dat het usb device niet werkt.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Stick wel geformatteerd in fat32 of wat er ook nodig is voor nieuwe volvos?. In Mijn ervaring met andere autos kan dit wel eens het probleem zijn.rajackar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:59:
Zelf heb ik goeie ervaring met de ANWB verkoop service. Gewoon een goede prijs en niet naderhand nog verrassingenFlix20 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:17:
FAT32 is een eis ja, en Volvo adviseerd volgensmij sticks tot 64GB.superwashandje schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:10:
[...]
Stick wel geformatteerd in fat32 of wat er ook nodig is voor nieuwe volvos?. In Mijn ervaring met andere autos kan dit wel eens het probleem zijn.
Weet er soms iemand of je zelf het check engine lichtje kan resetten bij een 2006 V50? Had een melding en verminderd vermogen, bleek de LMM te zijn (laten uitlezen). Deze heb ik ondertussen vervangen voor een nieuwe en heb terug vol vermogen. Nu wil ik graag een reset uitvoeren en hopen dat meldingen uitblijven. Of in het slechtste geval zien dat er nog iets anders fout is. Maar heb zelf niet direct de apparatuur beschikbaar en de wagen moet naar de keuring, maar met dit lampje aan is het per definitie afkeur.
Check engine kan je niet zelf uitzetten.Youk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:35:
Weet er soms iemand of je zelf het check engine lichtje kan resetten bij een 2006 V50? Had een melding en verminderd vermogen, bleek de LMM te zijn (laten uitlezen). Deze heb ik ondertussen vervangen voor een nieuwe en heb terug vol vermogen. Nu wil ik graag een reset uitvoeren en hopen dat meldingen uitblijven. Of in het slechtste geval zien dat er nog iets anders fout is. Maar heb zelf niet direct de apparatuur beschikbaar en de wagen moet naar de keuring, maar met dit lampje aan is het per definitie afkeur.
Na vervangen LMM en wat kilometers rijden en een paar keer gestart te hebben kan hij zelf uit gaan als de waardes goed zijn; anders via VIDA/VDASH laten resetten en hopen dat ie dan uit blijft 😜
@Dawn Ok, misschien nog wat kilometers doen eerst en kijken wat er gebeurt. Nu zo'n 50 km gereden in één rit. Straks terug een goeie 50 km erbij zetten.
Edit: een reeks kilometers en een paar stop en start beurten verder is het lampje inderdaad vanzelf uit gegaan
Edit: een reeks kilometers en een paar stop en start beurten verder is het lampje inderdaad vanzelf uit gegaan
[ Voor 26% gewijzigd door Youk op 11-02-2023 16:36 ]
Voor een volgende keer zou je een OBD scanner kunnen kopen, daarmee kun je de DTC codes ook resetten en zijn de meldingen ook (tijdelijk) weg.Youk schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:01:
@Dawn Ok, misschien nog wat kilometers doen eerst en kijken wat er gebeurt. Nu zo'n 50 km gereden in één rit. Straks terug een goeie 50 km erbij zetten.
Hier een V70 met 17" en de N890. Die heeft er in ieder geval 4.JB schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 00:53:
Zijn er hier mensen met een S60/V60 (vanaf MY2019) op 19” die Rud Centrax N891 sneeuwkettingen hebben? Ik ben weer in de voorbereiding maar begin te twijfelen mbt aantal verkorters. Als het goed is, zitten er standaard 4 op maar ik heb deze set al jaren en eerder dus gebruikt op een andere bandenmaat.
De handleiding zegt dat er standaard 4 op zitten en voor de maat 235/40/19 zegt de handleiding -3 dus dat zou betekenen dat er nog maar 1 verkorter op moet blijven zitten toch?Iemand die dit kan beamen?
Je bedoeld; standaard 4 verkorters gemonteerd?
Mijn boefje is liev!
Ik wil binnenkort voor de XC90 mijn ramen laten tinten.
Ik heb bij twee plekken een offerte gevraagd. beiude bedrijven hebben een Google Review van boven de 4,8 en geven 10 jaar garantie. prijs (249,- of 299,-)
Ik wil de volgende ramen laten doen:
Achter portier rechts
Achter portier links
Vaste zijruit links
Vast zijruit rechts
Driehoeks links
Driehoeks rechts
Achterruit
Ik heb aan passagierszijde geintegreerde zonneschermen. mijn auto is donker-blauw.
Qua lichtdoorlating twijfel ik tussen 20 en 35%. Heeft iemand hier ervaring in en wat raad je aan?
Ik heb bij twee plekken een offerte gevraagd. beiude bedrijven hebben een Google Review van boven de 4,8 en geven 10 jaar garantie. prijs (249,- of 299,-)
Achter portier rechts
Achter portier links
Vaste zijruit links
Vast zijruit rechts
Driehoeks links
Driehoeks rechts
Achterruit
Ik heb aan passagierszijde geintegreerde zonneschermen. mijn auto is donker-blauw.
Qua lichtdoorlating twijfel ik tussen 20 en 35%. Heeft iemand hier ervaring in en wat raad je aan?
Als ik mij goed herinner heb ik voor 20% gekozen, en was ik EUR 225 kwijt:SolarOrbiter schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:09:
Achter portier rechts
Achter portier links
Vaste zijruit links
Vast zijruit rechts
Driehoeks links
Driehoeks rechts
Achterruit
renegrunn in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Ik ben voor 20% gegaan op de achterportieren en achterruit van mijn S80 omdat dat het dichtst in de buurt kwam van het dakraam (die is ook ~20). Er zit bij mij LLumar folie op en kostte ook iets van 250 euro (weet niet meer exact).SolarOrbiter schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:09:
Achter portier rechts
Achter portier links
Vaste zijruit links
Vast zijruit rechts
Driehoeks links
Driehoeks rechts
Achterruit
Laten doen bij glascoatingsomeren.nl
Als je voor 20% gaat zal je de zonneschermen waarschijnlijk niet meer hoeven te gebruiken, maar hoef je niet bang te zijn dat je niks meer kan zien naar buiten toe.
Zicht naar binnen is sterk verminderd.
Voor de beeldvorming:
:strip_exif()/f/image/BVBIpMMV4SqXX6STjGb2dkJX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja voor zover ik weet wel.JB schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:03:
[...]
Je bedoeld; standaard 4 verkorters gemonteerd?
Blijft een mooie auto zo'n S80Dawn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Ik ben voor 20% gegaan op de achterportieren en achterruit van mijn S80 omdat dat het dichtst in de buurt kwam van het dakraam (die is ook ~20). Er zit bij mij LLumar folie op en kostte ook iets van 250 euro (weet niet meer exact).
Als je voor 20% gaat zal je de zonneschermen waarschijnlijk niet meer hoeven te gebruiken, maar hoef je niet bang te zijn dat je niks meer kan zien naar buiten toe.
Voor de beeldvorming:
[Afbeelding]
Ben er zuinig op.
Groet Peer
Dank Peterpeer54 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:27:
[...]
Blijft een mooie auto zo'n S80
Ben er zuinig op.
Groet Peer
doe m'n best om d'r op haar best te laten zijn en wanneer er wat sneuvelt wordt het gefixed en andere dingen preventief vervangen.
dit jaar niet zo gek veel plannen;
- nieuw schakelpookje
- nieuw type zijspiegels
- een goede polijstbeurt(!)
- ...??
en verder normaal onderhoud zaken.
af en toe zie ik een tweede S80 op de A2 richting Eindhoven, D5, maar daar houdt het hier in de regio aardig mee op over het algemeen
@Dawn In Aarle-Rixtel e.o. rijdt ook nog een donkerblauwe T6 (eigenaar woont letterlijk bij mij om de hoek
) en in Stiphout e.o. een zwarte 3.2
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Misschien niet de T5 die iedereen zo graag wil maar sinds gisteren ben ik in het bezit van een V40 D2 uit 2013 met 115kkm. Heb hier voor mijn bmw 1 serie uit 2009 met 325kkm ingeruild. Ben weer absoluut blij om terug bij Volvo te zijn.
Heb hiervoor een C30 ‘08, S40 ‘04 en V40 ‘04 gehad dus bmw was een vreemde eend in de bijt.
De D2 misschien nog even laten kietelen bij Rica.
Heb hiervoor een C30 ‘08, S40 ‘04 en V40 ‘04 gehad dus bmw was een vreemde eend in de bijt.
De D2 misschien nog even laten kietelen bij Rica.
Always look on the bright side of life.
@Clifdon heb je misschien ook een foto?
Rica is best wel duur toch? Is Obbe tuning niet een goed alternatief?
Rica is best wel duur toch? Is Obbe tuning niet een goed alternatief?
rica en obbe zijn bijna even duur denk ik zo; maar dat zal een D2'tje zeker helpen.
maar wat Aggressor zegt, foto's gaarne
----
wat betreft mijn bolide; iemand heeft zijspiegeltje tik gespeeld bij de bouwmarkt (zonder briefje natuurlijk) en nu zit er een spiegel niet meer helemaal vast.
gisteren bij de dealer een prijsopgave gevraagd voor nieuwe MY2012-2016 spiegels...even kijken met wat ze komen al vrees ik voor iets van 400 per kant
maar wat Aggressor zegt, foto's gaarne
----
wat betreft mijn bolide; iemand heeft zijspiegeltje tik gespeeld bij de bouwmarkt (zonder briefje natuurlijk) en nu zit er een spiegel niet meer helemaal vast.
gisteren bij de dealer een prijsopgave gevraagd voor nieuwe MY2012-2016 spiegels...even kijken met wat ze komen al vrees ik voor iets van 400 per kant
Je hebt gelijk,Aggressor schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:07:
@Dawn rica is toch bijna 600?
En Obbe rond de 350 meen ik?
Ik twijfel zelf ook, ik heb een d3
Rica zijn prijzen zijn verhoogd denk ik.. voor de S80 was het eerst <350 en nu over de 4.
https://www.obbetuning.nl...vo/volvo-v40-v40-cc-xc40/
zie staat wat het kost =)
Reed deze toevallig vanochtend omstreeks 06:30 op de A12?Dawn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Ik ben voor 20% gegaan op de achterportieren en achterruit van mijn S80 omdat dat het dichtst in de buurt kwam van het dakraam (die is ook ~20). Er zit bij mij LLumar folie op en kostte ook iets van 250 euro (weet niet meer exact).
Voor de beeldvorming:
[Afbeelding]
toevallig niet, en anders heeft iemand 'm braaf terug geparkeerd bij mij thuisFlix20 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Reed deze toevallig vanochtend omstreeks 06:30 op de A12?
er zitten tegenwoordig best wel kenmerende stickers op de achterportieren (in de kwartjes), dus zolang je die niet ziet is het niet de mijne
Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met het care by Volvo abonnement, maar ik moet er binnenkort waarschijnlijk aan gaan geloven. Levertijden zijn ruk zo te zien, maar kan je ook bij een dealer er eentje uit de showroom in deze constructie krijgen, of alleen via Volvo direct?
weet iemand toevallig wat de onderhouds prijzen van zijn volvo?
Die van mij gaat binnenkort naar de dealer...
Gaat om een V40 D3 ...
Ze hadden het over een soort tussen beurt.
Die van mij gaat binnenkort naar de dealer...
Gaat om een V40 D3 ...
Ze hadden het over een soort tussen beurt.