Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 129 130 131 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56
Max-Imus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Gaat dat wel goed als ik de achterwielen moet vervangen, aangezien de handrem alleen op de achteras werkt? ben bang dat de auto dan gewoon naar voren rolt, van de krik af valt, en me vervolgens met een duur grapje opzadelt
Meer tegels.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
jadjong schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Ik zie bij Winparts geen krik+elektrische slagmoer voor 100.- De krik waar ik een auto op durf te zetten is een Sonic waar ze bijna 300.- voor vragen.
Ik maak me daar niet zo druk om. Gebruik al jaren een Chinese garagekrik. Die gaat van zijn leven nooit de theoretische capaciteit van 2000 kg gebruiken bij het wisselen van wielen.

Enige nadeel is dat de minimale hoogte relatief groot is. Als onze auto op zijn normale plek op de oprit staat krijg ik de krik niet onder de voorste steunen vanwege spoorvorming in de bestrating. Even schuin parkeren lost dit probleem tijdens de bandenwissel zo op.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:37
Max-Imus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Gaat dat wel goed als ik de achterwielen moet vervangen, aangezien de handrem alleen op de achteras werkt? ben bang dat de auto dan gewoon naar voren rolt, van de krik af valt, en me vervolgens met een duur grapje opzadelt

[...]
Daarom leg je er altijd wat onder.
Ik gebruikte eerst altijd een velg, nu een set assteunen erbij.
Voor banden wissel mogelijk wat overkill maar beter safe than sorry.

PSN: Flix20-NL

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-02 07:30
jadjong schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Ik zie bij Winparts geen krik+elektrische slagmoer voor 100.- De krik waar ik een auto op durf te zetten is een Sonic waar ze bijna 300.- voor vragen.
Ik gebruik deze
https://www.marktplaats.n...98597989-garagekrik-3-ton
krik al zo'n 15 jaar... (samen met zo'n klein "kijkshop" krikje) doet nog prima na veel gebruik voor mijn oldtimers.

Met de Polestar heeft deze geen problemen, maar maak (koop) wél even een dorpel bescherming.

[Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 12-01-2023 13:22]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:17
Squawk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:56:
[...]
Een Volvo die ik altijd graag wilde kopen toen ik het nog niet kon betalen was een V70 cross country. Nu heb ik de financiële mogelijkheden en worden dergelijke auto's niet meer door Volvo gemaakt. Maar ja..., wat is het alternatief?
:9~ :9~ :9~

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Precies! O+

Uiteraard wel met een hondenrek en kunststof vloermatten. Die mogen echt niet ontbreken.

Canon EOS R5

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:56
Squawk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Precies! O+

Uiteraard wel met een hondenrek en kunststof vloermatten. Die mogen echt niet ontbreken.
De wintermatten liggen er ook in de zomer in 🤐

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-02 11:16
Hansieo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Ik gebruik deze
https://www.marktplaats.n...98597989-garagekrik-3-ton
krik al zo'n 15 jaar... (samen met zo'n klein "kijkshop" krikje) doet nog prima na veel gebruik voor mijn oldtimers.

Met de Polestar heeft deze geen problemen, maar maak (koop) wél even een dorpel bescherming.
Ik heb recent een lage garagekrik van Datona gekocht, die past ook goed onder de r-design variant waar het chassis nogal laag bij de grond staat. Eerst deed ik het nog wel eens met de noodkrik die bij het reservewiel ligt, maar een goede krik scheelt veel tijd.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 17:44
@jadjong Dan vraag ik me af, wat voor auto jij op wil krikken. Ik heb met mijn huidige krik (van 10 jaar oud) een Ford Focus, een VW Scirocco en nu een Volvo V40 opgekrikt. En dat doe ik niet meer dan twee keer per jaar. Daar hoef ik geen sophisiticated (overpriced?) krik voor. Als mijn huidige krik niet meer werkt, dan koop ik voor een soortgelijk bedrag wel een nieuwe. Ik zie, dat Winparts ze nu vanaf € 72,99 in de aanbieding heeft.

En ik heb het nooit over een elektrische slagmoer gehad... Dat doe ik nog steeds met het handje.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:10
Mijn V60 T3 2012 met zo'n 150000 km op de teller schakelt sinds een paar maanden minder lekker. Met name naar 2 en 3 voelt een beetje hakkerig in de pook. Dacht eerst en na advies hier dat het kon komen door wisselen remvloeistof. Nogmaals ontlucht en geen verschil. Koppeling werkt ook gewoon goed en pakt nog net zo aan, op hetzelfde punt als vroeger ergens halverwege de slag.

Iemand nog tips? Zou het een motorsteun die versleten is kunnen zijn? Gok van mij, ben geen kenner.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Saus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:15:
Voor de mensen met Volvo techniek in hun bloed, wat is jullie advies aangaande de koeler van de EGR klep?

M'n V60 uit 2014 (D4 / Automaat) had sinds kort een motor storingslampje wat volgens de dealer een vieze EGR klep was (kon er gewoon mee doorrijden). Nu ben ik een rustige rijder (wel langere stukken) en heb ik op de kerstvakantie richting Duitsland wat steviger doorgereden. Hierop ging het lampje uit, probleem opgelost dacht ik.

Nu geven ze aan dat m'n EGR-koeler verstopt blijkt te zitten en dat het vervangen ervan meer als €800 kost. Maar dat hoefde dan weer niet direct. Kon wel zijn dat het lampje weer aanging.

Tja, als het niet meteen hoeft, wanneer dan wel? Valt de auto dan gewoon stil?

Het probleem met zelf zoeken is dat er zoveel is geschreven en geklaagd over die EGR klep is dat ik door de bomen het bos niet meer zie (lees ook dingen over terugroep acties en dat de koeler al eens vervangen zou zijn, is dat bij alle V60's gebeurd?). Ik zie mensen suggereren dat je dat ding schoon kan (laten) maken. Heeft dat nut?

Of is het gewoon ff door de zure appel heen bijten? (EGR klep laten uitsluiten wil ik niet ivm uitstoot).
Wat is jullie advies als jullie dat hebben?
Sorry for bumping, maar heeft iemand iets zinnigs te zeggen over een EGR koeler?

• woutervt
Saus schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Sorry for bumping, maar heeft iemand iets zinnigs te zeggen over een EGR koeler?
Motor zal niet snel stil vallen vanwege verstopping maar wel foutmeldingen geven omdat de sensorwaarden niet kloppen door het vies worden van de sensoren of het niet goed willen sluiten van de EGR klep. De turbo kan dan ook gaan stotteren omdat de sensoren vies worden of dat er meer lucht langs de EGR gaat dan gewenst.
Als de EGR koeler vol zit met roet dan doet de EGR ook niet veel meer qua emissiereductie, dicht laten programmeren is dan wellicht een goedkope oplossing.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thanks, ben geen extreme technicus maar een stotterende turbo kan dat betekenen dat je auto blijft rijden op het tempo waarop je reed maar dat ie niet echt meer vermogen kan genereren?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56
Een vieze EGR klep die helemaal dicht zit is geen probleem voor de motor, computer hoeft dan alleen rekening te houden met schone lucht en niet met de vieze, warme, uitlaatgassen die via de EGR klep weer terug komen. Dat deed het ding voor de uitvinding van de EGR ook al feilloos. :P Een klep die (half) open blijft staan zorgt wel voor ellende omdat de computer hier weinig mee kan. Die klep gaat namelijk alleen open als je op constant toerental lekker voortkabbelt. Bij stationair of optrekken moet de klep dicht en heeft de motor schone en koele buitenlucht nodig. Klep half open = storing + schildpad & geen vermogen. Als de motor überhaupt al soepel draait.

Een stotterende turbo bestaat niet, het voelt misschien zo maar dat heeft altijd een andere oorzaak. Zo'n ding draai soepel rond of zit vast, veel variatie er tussen heb je niet. :+

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:01
Ik heb een v40 uit 2018
Sinds gisteren heb ik last van een soort bijgeluid
Vooral bij snelheden vanaf de 80km per uur en hoger (vooral snelweg dus)

Het lijkt wel ergens achter mij weg te komen …rechts achter? Binnen of buiten is niet helemaal duidelijk

Als ik nog over een hobbel rij op de snelweg dan hoor je het weer iets erger…

Kan iemand dit geluid plaatsen?
Alle losse onderdelen heb ik er al uitgehaald.

Filmpje:

https://files.fm/f/h8pm5dhhg

[Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 24-01-2023 15:30]

• woutervt
jadjong schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:47:
Een vieze EGR klep die helemaal dicht zit is geen probleem voor de motor, computer hoeft dan alleen rekening te houden met schone lucht en niet met de vieze, warme, uitlaatgassen die via de EGR klep weer terug komen. Dat deed het ding voor de uitvinding van de EGR ook al feilloos. :P Een klep die (half) open blijft staan zorgt wel voor ellende omdat de computer hier weinig mee kan. Die klep gaat namelijk alleen open als je op constant toerental lekker voortkabbelt. Bij stationair of optrekken moet de klep dicht en heeft de motor schone en koele buitenlucht nodig. Klep half open = storing + schildpad & geen vermogen. Als de motor überhaupt al soepel draait.

Een stotterende turbo bestaat niet, het voelt misschien zo maar dat heeft altijd een andere oorzaak. Zo'n ding draai soepel rond of zit vast, veel variatie er tussen heb je niet. :+
De turbo zelf stottert inderdaad niet, dat had ik verkeerd verwoord. Maar ik had laatst een vieze MAP en intercooler sensor waardoor de turbodruk "stotterde" bij het gas geven op hogere snelheden in de 5 cyl. Dat zal dan met de ECU te maken hebben die niet goed weet wat de flow door de egr etc is.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 17:35
Ik heb vorige week een dashcam geinstalleerd (XC90 - MY2016). Ik ben er best blij mee. Zelf aangesloten.
- geen continue stroom aanwezig. ik vind het tijdens het rijden voldoende, dus heb ik voor een plug-en-play optie gekozen. verllopstekker op leeslampje.
- dashcam is nie topvallend. ziet er fabrieks-af uit. materiaal loopt netjes over op de originele behuizing.
- achter-camera ook aangesloten. dit is wel lastiger, omdat je de kabels moet wegwerken. op zich ging dit wel goed, tot aan de achterruit. daar moest ik een stuk van de behuizing weghalen. deed er 2 uur over. Maar met de kennis van nu met een uur klaar.

Kosten: 125 euro camera's + 12 euro 64GB micro-sd kaart.
tijd: 2,5 uur
shop

ik gebruik de fitcamx app, maar je kunt meerdere apps gebruiken.

Hier zijn wat fotos:

[Voor 3% gewijzigd door SolarOrbiter op 26-01-2023 09:15]

• Aggressor
Aggressor in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Iemand enig idee?
Volgende week gaat hij sowieso naar de Volvo dealer

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 13:38
Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:04:

Iemand enig idee?
stabilisatorstangrubbers? strut-mount? dat zijn even de enige twee dingen die ik kan bedenken. Ik zou de dealer even laten luisteren, zij hebben vaak met 10 minuten wel door wat het is (of niet, maar dan moet je een andere monteur misschien even om hulp vragen)

• Aggressor
Max-Imus schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:13:
[...]

stabilisatorstangrubbers? strut-mount? dat zijn even de enige twee dingen die ik kan bedenken. Ik zou de dealer even laten luisteren, zij hebben vaak met 10 minuten wel door wat het is (of niet, maar dan moet je een andere monteur misschien even om hulp vragen)
De afspraak heb ik voor woensdag staan…
Wat je opnoemt zijn zeker dure grapjes? :/

[Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 26-01-2023 19:38]

• Max-Imus
Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
[...]

De afspraak heb ik voor woensdag staan…
Wat je opnoemt zijn zeker dure grapjes? :/
strut-mount ja, rubbers stabilisatiestang nee. Het is erg lastig te horen op je filmpje, dit zijn echt zaken die iemand in het echt even moet beluisteren

• Aggressor
Max-Imus schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:39:
[...]

strut-mount ja, rubbers stabilisatiestang nee. Het is erg lastig te horen op je filmpje, dit zijn echt zaken die iemand in het echt even moet beluisteren
Klopt helemaal. Auto komt trouwens uit 2018.
Ik heb nog garantie op de auto tm mei.
Woensdag heb ik een afspraak staan bij de Volvo dealer voor een diagnose
Ik geef hier wel een update.

@Max-Imus ik ben zonet ergens achter gekomen…
Bij de remblokken achter hangt er een soort metalen draadje over heen?
Rechts achter zat deze er niet over heen, en hing hij een los.
Ik heb hem er nu weer overheen geklikt…

Misschien dat dit het is?
Morgenvroeg rij ik naar het werk, dan ga ik even opletten of het weg is.

https://tweakers.net/i/U9qOdTVszT-FhjH47VzQ4rgEQAM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ie9Z9yOSgQFKew4G3yMs9W9y.jpg?f=fotoalbum_small

-edit-

Geluid is nog steeds aanwezig helaas

[Voor 45% gewijzigd door Aggressor op 28-01-2023 08:55]

• Max-Imus
Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:43:
[...]

Klopt helemaal. Auto komt trouwens uit 2018.
Ik heb nog garantie op de auto tm mei.
Woensdag heb ik een afspraak staan bij de Volvo dealer voor een diagnose
Ik geef hier wel een update.

@Max-Imus ik ben zonet ergens achter gekomen…
Bij de remblokken achter hangt er een soort metalen draadje over heen?
Rechts achter zat deze er niet over heen, en hing hij een los.
Ik heb hem er nu weer overheen geklikt…

Misschien dat dit het is?
Morgenvroeg rij ik naar het werk, dan ga ik even opletten of het weg is.

[Afbeelding]

-edit-

Geluid is nog steeds aanwezig helaas
das jammer, maar dat metalen ding is wel redelijk handig als het vastzit, dus goed dat je dat even hebt gerectificeerd

• Aggressor
Max-Imus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:49:
[...]

das jammer, maar dat metalen ding is wel redelijk handig als het vastzit, dus goed dat je dat even hebt gerectificeerd
Ja, ik ben benieuwd wat er uitkomt....
Hopelijk kunnen ze het vinden,

Ik erg mij er echt aan.

• superwashandje
  • Laatst online: 19:02

superwashandje

grofheid alom

Ik heb wel eens gehoord dat een auto geimporteerd uit zweden geen goed idee is ivm het vele zout en de roestvorming daardoor. Weet iemand hoe erg dit is of hoe snel dit gebeurt?
Ik heb een v70 gezien uit 2009 die in 2011 naar duitsland is gegaan en nu in NL te koop staat. Die heeft echter nog geen 100.000km gereden dus zou het Dan ook Al een probleem (kunnen) zijn?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

Wok

Dakloos...

@superwashandje Hangt er van af uit welk deel van Zweden de auto komt. Pekel wordt in Zweden doorgaans alleen maar in het meest zuidelijke deel van het land gebruikt.

Aan de andere kant, als de auto al in 2011 vanuit Zweden naar Duitsland is gegaan, zal áls er al sprake is van roestvorming, dit eerder te wijten zijn aan de pekel in Duitsland dan in Zweden ;)

Bij auto's uit Zweden (lees: als ze lange tijd in Zweden hebben gereden, wat bij 'jouw' exemplar niet het geval is) is het wel aan te raden om goed te kijken naar de spatborden en wielkastranden (beschadigingen/roest). Juist omdat in grote delen van Zweden gestrooid wordt met grind/kiezels wat voor schade zorgt. Vaak is dit dan ook wel te zien aan de voorruit (veel steen(in)slag).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• superwashandje
  • Laatst online: 19:02

superwashandje

grofheid alom

Dank voor je inzicht. Ik zal eens vragen waar in zweden hij vandaan komt Dan. Ik zag gisteren in de schemer geen steenslag. Sowieso wil ik er een keuring op uit laten voeren om dit te bekijken.
Maar een v70 met minder Dan een ton op de teller is Niet goedkoop dus ik wil wel zeker zijn dat ik Niet later tegen rare dingen aan ga lopen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22

Dawn

...Sworn to the Dark...

Aggressor schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:04:

Iemand enig idee?
Klapperend hitteschildje misschien?

maar zoals al is aangegeven, op de brug zal wel het een en ander duidelijk worden... tot die tijd is het een beetje giswerk, helaas

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 13 Pro Max 256GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 280k km

• Aggressor
Dawn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Klapperend hitteschildje misschien?

maar zoals al is aangegeven, op de brug zal wel het een en ander duidelijk worden... tot die tijd is het een beetje giswerk, helaas
Ja klopt het is moeilijk….
Zonet heb ik met mijn zwager in de auto gereden, hij zat achterin te luisteren.

Het komt echt ergens rechtsachter vandaan. Als je de achterbank naar voren klapt hoor je het wat luider….

Het komt wel van buiten…

Woensdag ga ik naar de dealer.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de V90 heb ik een Android boxje besteld, naast dat dit wireless CarPlay introduceert, staat er eigenlijk gewoon Android 12 op met alle mogelijkheden.

Heb ook de simkaart uit de kofferbak nu in dit kastje geplaatst en via de hotspot kan de auto ermee verbinden. Eerlijk gezegd gebruik ik CarPlay nu geeneens meer, gezien alles, inclusief YT music/YT/Spotify etc allemaal op dat kastje kan. (8GB/128GB 8 core)

Over ~2 weken zal er ook op de V90 T5 van mij de Polestar tuning geladen worden voor een vriendelijk prijsje door de dealer, had in die van iemand anders met dezelfde uitvoering gereden ermee en dat is ècht een wereld van verschil.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53
Vorkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:43:
Voor de V90 heb ik een Android boxje besteld, naast dat dit wireless CarPlay introduceert, staat er eigenlijk gewoon Android 12 op met alle mogelijkheden.

Heb ook de simkaart uit de kofferbak nu in dit kastje geplaatst en via de hotspot kan de auto ermee verbinden. Eerlijk gezegd gebruik ik CarPlay nu geeneens meer, gezien alles, inclusief YT music/YT/Spotify etc allemaal op dat kastje kan. (8GB/128GB 8 core)
Handig zeg, en deze sluit je dan ook via een USB-C kabel aan via zo'n speciale poort in de middenarmsteun-opbergruimte? Eigenlijk is het dan een alternatief van een telefoon die je daar normaliter zou aansluiten toch?

Ik kan mij herinneren dat die oplossing, dus telefoon op midden console laten zien, niet zonder kinderziektes was. Als navigatie had ik TomTom draaien, ging niet super. Ook was het niet full-screen te maken, is dat met dit kastje ook het geval? Dat dus niet het hele scherm gebruikt kan worden voor bijv navigatie?

• Vorkie
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:50:
[...]

Handig zeg, en deze sluit je dan ook via een USB-C kabel aan via zo'n speciale poort in de middenarmsteun-opbergruimte? Eigenlijk is het dan een alternatief van een telefoon die je daar normaliter zou aansluiten toch?

Ik kan mij herinneren dat die oplossing, dus telefoon op midden console laten zien, niet zonder kinderziektes was. Als navigatie had ik TomTom draaien, ging niet super. Ook was het niet full-screen te maken, is dat met dit kastje ook het geval? Dat dus niet het hele scherm gebruikt kan worden voor bijv navigatie?
Het gebruikt de CarPlay aansluiting en daardoor de CarPlay app van de auto inderdaad.

Bij mijn uitvoering met Sensus is het helaas niet full screen te krijgen, met Android Automative denk ik wel, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Ik kan er eigenlijk alles mee, alles valt of staat met welk model je koopt, de goedkopere boxjes hebben soso hardware en valt er niet mee te multitasken.

De Android car van mijn vrouw haar auto (Grande Punto) is alleen gekocht voor CarPlay & Radio, daar moet je niet teveel mee doen tegelijkertijd zeg maar…

• Max-Imus
Vorkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:43:

Over ~2 weken zal er ook op de V90 T5 van mij de Polestar tuning geladen worden voor een vriendelijk prijsje door de dealer, had in die van iemand anders met dezelfde uitvoering gereden ermee en dat is ècht een wereld van verschil.

[Afbeelding]
Ik vroeg me af welke dealer, en natuurlijk wat jouw definitie van een zacht prijsje is, want ik wil eigenlijk op de andere auto van ons ook polestar tuning hebben, maar die 995 euro vind ik net iets te gortig

• Vorkie
  • Niet online
Max-Imus schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Ik vroeg me af welke dealer, en natuurlijk wat jouw definitie van een zacht prijsje is, want ik wil eigenlijk op de andere auto van ons ook polestar tuning hebben, maar die 995 euro vind ik net iets te gortig
Onder de 795 in ieder geval, maar dit al met de aankoop laten vallen, dus of ze ook “gewoon” onder die prijs willen gaan durf ik niet te zeggen.

Goedkoop is het ook weer niet, maar goed, je hebt dan ook geen garantie tot aan de deur.

• plofkip
Af en toe is het 'in de aanbieding' voor ongeveer €500 toch? Vind ik nog steeds knap veel geld voor iets een verbetering die ze ook als service hadden kunnen doorvoeren.

• Max-Imus
plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:52:
Af en toe is het 'in de aanbieding' voor ongeveer €500 toch? Vind ik nog steeds knap veel geld voor iets een verbetering die ze ook als service hadden kunnen doorvoeren.
Ben ik het deels mee eens, maar kijk maar eens wat een beetje chiptuner tegenwoordig rekent, en tel daar fabrieksgarantiebehoud bij op. Tevens zijn er genoeg mensen die niet zitten te wachten op een flitsend rijdende auto, dus ik snap wel dat ze het als een optie aanbieden.

• plofkip
Wat ik voornamelijk begreep is dat het schakelgedrag er het meest op vooruit gaat. In ieder geval bij een T6 levert het niet zoveel extra power op (voor zover ik weet).

• Vorkie
  • Niet online
plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:44:
Wat ik voornamelijk begreep is dat het schakelgedrag er het meest op vooruit gaat. In ieder geval bij een T6 levert het niet zoveel extra power op (voor zover ik weet).
voor de T5 2018 kan je onderstaande aanhouden.

• Max-Imus
plofkip schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:44:
Mijn ervaringen met polestar tuning zeggen hetzelfde. Het vermogen neemt toe ja, maar het koppel, en het rijgedrag (transmissie, maar afaik ook iets met remmen en sturen), daar zit hem de grote verbetering in. We hebben een V70 gehad, die niet vooruit te branden was zonder tuning, maar nadat polestar een uurtje had met de ECU, kwam dat ding echt tot leven.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:07
Aggressor schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Ja, ik ben benieuwd wat er uitkomt....
Hopelijk kunnen ze het vinden,

Ik erg mij er echt aan.
kan van alles zijn ;

gebroken spiraal veer
ijzer op ijzer doordat ergens gaar rubber zit bijv. stabistang
remblokken los
bobbel op band of dikke bout erin.
achterbank niet goed vast geklikt.
wielbouten losjes
schokdemper los of kapot

• Aggressor
nuffy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:09:
[...]

kan van alles zijn ;

gebroken spiraal veer
ijzer op ijzer doordat ergens gaar rubber zit bijv. stabistang
remblokken los
bobbel op band of dikke bout erin.
achterbank niet goed vast geklikt.
wielbouten losjes
schokdemper los of kapot
Dan zou je het toch ook met lagere snelheid moeten hebben?
Mijn zwager heeft ook geluisterd, het komt ergens rechts achter vandaan.
Als je de bank naar voren klapt dan hoor je het nog meer.

Morgen naar de dealer, ik ben benieuwd.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:07
Aggressor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Lagere snelheid heeft minder rotaties en krachten , en je gaf aan dat het bij een drempel ook erger werd .

• Aggressor
nuffy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Lagere snelheid heeft minder rotaties en krachten , en je gaf aan dat het bij een drempel ook erger werd .
Op een drempel hoor ik niks….
Ik bedoel meer bij oneffenheden op de snelweg.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:42
Iemand hier met een XC90 T8 PHEV? Ik lees soms dat er best wat problemen zijn geweest, klopt dat of valt het allemaal wel mee?

Facts don't care about your feelings

• Red devil
YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:59:
Iemand hier met een XC90 T8 PHEV? Ik lees soms dat er best wat problemen zijn geweest, klopt dat of valt het allemaal wel mee?
Heb wel wat verhalen gelezen dat de electrische achterdrijving, (ERAD) in de beginjaren wel eens wat issues kan geven. Dus als je een recenter exemplaar kunt nemen, heeft dat de voorkeur. Zijn geen goedkope reparaties.

• YoshiBignose
Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Heb wel wat verhalen gelezen dat de electrische achterdrijving, (ERAD) in de beginjaren wel eens wat issues kan geven. Dus als je een recenter exemplaar kunt nemen, heeft dat de voorkeur. Zijn geen goedkope reparaties.
Zat een beetje te kijken naar 2019/2020...

• Red devil
YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Zat een beetje te kijken naar 2019/2020...
Volgens mij zit je dan wel wat safer, in het algemeen is het veiliger om niet de eerste versies van een model te kiezen. Zou wel garantie erbij willen hebben en misschien uitgebreide garantie bijkopen als dat kan.

• YoshiBignose
Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Volgens mij zit je dan wel wat safer, in het algemeen is het veiliger om niet de eerste versies van een model te kiezen. Zou wel garantie erbij willen hebben en misschien uitgebreide garantie bijkopen als dat kan.
Is zo'n ding standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Batterij + elektromotor vaak langer toch, ook bij Volvo?

• Red devil
YoshiBignose schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Is zo'n ding standaard 2 jaar fabrieksgarantie? Batterij + elektromotor vaak langer toch, ook bij Volvo?
Geen idee eigenlijk, tegen de tijd dat die auto's voor mij betaalbaar worden is er al 10 jaar geen garantie meer :-)

• YoshiBignose
Red devil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:49:
[...]

Geen idee eigenlijk, tegen de tijd dat die auto's voor mij betaalbaar worden is er al 10 jaar geen garantie meer :-)
Ja volgens mij is 8 jaar zo'n beetje standaard op batterij + elektro.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

Get!em

Oh die ja!

Max-Imus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Ben ik het deels mee eens, maar kijk maar eens wat een beetje chiptuner tegenwoordig rekent, en tel daar fabrieksgarantiebehoud bij op. Tevens zijn er genoeg mensen die niet zitten te wachten op een flitsend rijdende auto, dus ik snap wel dat ze het als een optie aanbieden.
Of wel vlot rijden, maar niet hard gas geven:
Als dit het beeld is:
Vorkie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:29:
[...]

voor de T5 2018 kan je onderstaande aanhouden.

[Afbeelding]
Dan zie je dat zowel de power als de torque qua sweetspot opschuiven naar hogere toerentallen.

Voor dagelijks rijden zou ik dat juist alleen maar vervelend vinden... :)

• Aggressor
Aggressor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Mijn zwager heeft ook geluisterd, het komt ergens rechts achter vandaan.
Als je de bank naar voren klapt dan hoor je het nog meer.

Ik ben zonet bij de Volvo dealer geweest.
Ze wisten meteen wat het was…
Een afstandstokje(zoiets?) was afgebroken? (Komt blijkbaar vaker voor)

• Dawn

Dawn

...Sworn to the Dark...

Aggressor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Ik ben zonet bij de Volvo dealer geweest.
Ze wisten meteen wat het was…
Een afstandstokje(zoiets?) was afgebroken? (Komt blijkbaar vaker voor)
Klinkt als een stabilisatorstangetje;
Fijn als het zoiets kleins is… setje vervangen (L&R) en klaar.

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 13 Pro Max 256GB || Ride: Volvo S80 V8 MY2007 at 280k km

• Aggressor
Dawn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:44:
[...]

Klinkt als een stabilisatorstangetje;
Fijn als het zoiets kleins is… setje vervangen (L&R) en klaar.
Nee was iets anders volgens mij…. Hij had het echt over een afstand stokje oid?
Dit hebben ze gelijmd en klaar was het. (10min werk)

• Dawn

Dawn

...Sworn to the Dark...

Aggressor schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Nee was iets anders volgens mij…. Hij had het echt over een afstand stokje oid?
Dit hebben ze gelijmd en klaar was het. (10min werk)
Gelijmd?! 🧐
Dan ben ik toch akelig benieuwd wat het exact was..

Maar dat het simpel gefixed is, is natuurlijk mooi!

• Aggressor
Dawn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:43:
[...]

Gelijmd?! 🧐
Dan ben ik toch akelig benieuwd wat het exact was..

Maar dat het simpel gefixed is, is natuurlijk mooi!
Ja ik zei ook al gelijmd… toen zei die, ja dan is het nog eigenlijk sterker dan origineel .

Dan kan ik er wel weer tegen in gaan…. Maar het is de Volvo dealer en hun zullen het wel weten ;)

Hij heeft bijna onderhoud nodig. Dan vraag ik er nog wel eens na..

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
Eindelijk, na +- 15 maanden wachten is men wagen bij de dealer aangekomen! Hopelijk is tegen volgende week alle administratie achter de rug en kan ik de wagen effectief gaan ophalen.

• Max-Imus
dotcom87 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 05:39:
Eindelijk, na +- 15 maanden wachten is men wagen bij de dealer aangekomen! Hopelijk is tegen volgende week alle administratie achter de rug en kan ik de wagen effectief gaan ophalen.

[Afbeelding]
Heeft die van jou dan nog uitlaten? aangezien je zo lang hebt moeten wachten?

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
Max-Imus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Heeft die van jou dan nog uitlaten? aangezien je zo lang hebt moeten wachten?
Nee, dit is MY23, daar zitten geen uitlaten meer op.

Ik had de initiële bestelling gedaan in december 2021 (MY22, dus ook nog geen Android Automotive en het kleinere battery pack). Ik had dan in januari 2022 gezien dat er een MY23 was op de site, dus heb de dealer gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen laten aanpassen.
Pagina: 1 ... 129 130 131 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee