Hier nog mensen die naar de VROM gaan 19 tot en met 21 augustus? Als de inschrijving in orde zou komen dan ga ik met de T-Gul
, anders wordt het de V50. Ik vertrek al op 13 augustus, eerst nog wat rondtrekken in Zweden en afsluiten met de VROM.
Heeft iemand misschien ervaring met het volgende?
Sinds koort hoor ik een licht sissend geluid onder ergens bij het dashboard vandaan komen.
Net als er een cd afgespeeld wordt of als je een blikje met prik open hebt staan.
Ik ben er net achtergekomen dat als ik de AC uit druk dan het geluid ophoudt.
Sinds koort hoor ik een licht sissend geluid onder ergens bij het dashboard vandaan komen.
Net als er een cd afgespeeld wordt of als je een blikje met prik open hebt staan.
welk bouwjaar is ie? qua kilometerstanden niet echt aandachtspunten, maar de eerdere bouwjaren hadden soms wat infotainment-dingetjesVorkie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:41:
Genoeg gelezen, maar toch
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe privé auto en ik heb de V90 T5 in gedachte. De eerste keer dat ik deze zag rijden was ik al gecharmeerd, dus dat zit wel goed.
Nu kan je veel vinden op internet, maar waar is beter om even na te vragen of er nog, naast de ANWB bekende, aandachtspunten zijn?
Zijn er bekende euvels rond bepaalde kilometer standen?
Dank je!
Als het een paar jaar geleden is dat de airco is bijgevuld, even laten bijvullen (die loopt leeg - is by-design).Aggressor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:50:
Met het huidige hete weer zal je hem ook sneller horen als hij minder vol zit.
Ik kijk rond eind 2017/begin 2018 nu.Max-Imus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:51:
[...]
welk bouwjaar is ie? qua kilometerstanden niet echt aandachtspunten, maar de eerdere bouwjaren hadden soms wat infotainment-dingetjes
Had daar inderdaad iets van gelezen, maar was mij niet helemaal duidelijk hoe erg dit is of hoe je het kan constateren. Jij?
Wat @HerZon zegt. Natuurlijk kan ook een lek in het systeem de oorzaak zijn.Aggressor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:50:
Dit probleem had ik vorige maand ook, helaas een nieuwe condensor moeten plaatsen.
wat niet past, wordt gelast!
Duur geintje?nielsicq schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:04:
[...]
Wat @HerZon zegt. Natuurlijk kan ook een lek in het systeem de oorzaak zijn.
Dit probleem had ik vorige maand ook, helaas een nieuwe condensor moeten plaatsen.
De auto koelt verder goed. Hij is ongeveer 4 jaar oud.
Ja was best prijzig ja. Mijn airco koelde zeer matig.
Leeftijd zegt niet zo veel. Een steentje op de condensor kan al een lek veroorzaken.
Bijvullen na 4 jaar is naar mijn idee niet vreemd.
Leeftijd zegt niet zo veel. Een steentje op de condensor kan al een lek veroorzaken.
Bijvullen na 4 jaar is naar mijn idee niet vreemd.
[ Voor 15% gewijzigd door nielsicq op 04-08-2022 22:15 ]
wat niet past, wordt gelast!
Na 4 jaar zijn de geluiden die jij hoort helemaal niet gek.Aggressor schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:08:
[...]
Duur geintje?
De auto koelt verder goed. Hij is ongeveer 4 jaar oud.
Dat hij nog koelt, dat klopt wel. Alleen is er minder koudemiddel en kost het meer moeite om goed te koelen. Het gaat minder geleidelijk - al wen je daar aan, net als slechtere vering.
Was 225-250 geloof ik voor mijn V50 afgelopen jaar.
Making an ass of myself since the 70's
Als je condensator is gesneuveld, dan is het koelen ook meestal zo afgelopen. Dan rij je geen weken meer met een 'sis' in je dashboard.Shaggy schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:51:
[...]
Was 225-250 geloof ik voor mijn V50 afgelopen jaar.
Toevallig zit ik nu in Frankrijk met de recent nieuw aangeschafte V90 T5. (2017)Vorkie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:41:
Genoeg gelezen, maar toch
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe privé auto en ik heb de V90 T5 in gedachte. De eerste keer dat ik deze zag rijden was ik al gecharmeerd, dus dat zit wel goed.
Nu kan je veel vinden op internet, maar waar is beter om even na te vragen of er nog, naast de ANWB bekende, aandachtspunten zijn?
Zijn er bekende euvels rond bepaalde kilometer standen?
Dank je!
Pracht wagen, iedere keer wanneer ik erin stap voel ik me bevoorrecht.
Wel twijfel ik af en toe of ik niet beter voor de T8 had kunnen gaan aangezien ik dan mijn meeste thuiskilometers elektrisch zou kunnen doen.
Ook vind nu ik ermee naar Frankrijk ben gegaan de tank wel aan de kleine kant? Kan ook komen doordat ik uit een diesel kom misschien.
Familielid rijdt hem al sinds hij uit is, nooit problemen mee ondervonden. Los van wat software zaken.
Kom van een V60 D6. De wissel gemaakt vanwege gezinsuitbreiding. En dan is die d6 toch wel erg krap voor een station.
[ Voor 13% gewijzigd door BekSide op 04-08-2022 23:13 ]
Iedereen bedankt, zal morgen even kijken ...HerZon schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Na 4 jaar zijn de geluiden die jij hoort helemaal niet gek.
Dat hij nog koelt, dat klopt wel. Alleen is er minder koudemiddel en kost het meer moeite om goed te koelen. Het gaat minder geleidelijk - al wen je daar aan, net als slechtere vering.
Een garage hier in de buurt vraagt 100 euro...legen en vullen.
Dat is wel redelijk denk ik
Dank je wel!BekSide schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:11:
[...]
Toevallig zit ik nu in Frankrijk met de recent nieuw aangeschafte V90 T5. (2017)
Pracht wagen, iedere keer wanneer ik erin stap voel ik me bevoorrecht.
Wel twijfel ik af en toe of ik niet beter voor de T8 had kunnen gaan aangezien ik dan mijn meeste thuiskilometers elektrisch zou kunnen doen.
Ook vind nu ik ermee naar Frankrijk ben gegaan de tank wel aan de kleine kant? Kan ook komen doordat ik uit een diesel kom misschien.
Familielid rijdt hem al sinds hij uit is, nooit problemen mee ondervonden. Los van wat software zaken.
Kom van een V60 D6. De wissel gemaakt vanwege gezinsuitbreiding. En dan is die d6 toch wel erg krap voor een station.
Ik vindt de 55 liter wel genoeg - ben kleiner gewend qua inhoud.
Ik ga inderdaad ook even naar de T8 kijken, vrouw rijdt in de thuiszorg en misschien kan ik op die manier haar elektrische km's goedkoop rijden in de wijken.
Morgen een kijkje nemen bij een Passion Red V70 T5 uit 2014. Ding is nagenoeg full options, tot het complete Intellisafe-pakket aan toe. Wie weet willen ze mijn Orinoco Blue S60 2.0T uit 2007 ook nog wel leuk inruilen... Ben benieuwd!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
@Vorkie nieuwe V60 modellen iets te klein voor je of wil je bewust de V90?
heb het idee dat de nieuwe V60 minder 'boot' is, reed heerlijk toen ik 'm een paar dagen mee had.
hoe dan ook, kijk of je de eerste series kan ontwijken ivm de al gemelde infotainment issues, maar als ie bij de dealer in inhouderhoud was zou dat er uit gepatched moeten zijn.
@Wok Dik! keep us posted
heb het idee dat de nieuwe V60 minder 'boot' is, reed heerlijk toen ik 'm een paar dagen mee had.
hoe dan ook, kijk of je de eerste series kan ontwijken ivm de al gemelde infotainment issues, maar als ie bij de dealer in inhouderhoud was zou dat er uit gepatched moeten zijn.
@Wok Dik! keep us posted
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
V90 wel met een reden voor de ruimteDawn schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:46:
@Vorkie nieuwe V60 modellen iets te klein voor je of wil je bewust de V90?
@Wok Dik! keep us posted
Uiteindelijk ook een caravan en vakantie dus kwamen op de V90 uit.
Gaan maandag proefrijden, wel een AWD uitvoering, maar vrouw vindt hem mooi dus toch maar even checken. (En gelijk ervaren)
Is dat een cross country versie? Dat vind ik echt 1 van de mooiste stations die er zijn.Vorkie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:04:
[...]
V90 wel met een reden voor de ruimtegroot gezin, hond en altijd een hoop mee naar vakantie.
Uiteindelijk ook een caravan en vakantie dus kwamen op de V90 uit.
Gaan maandag proefrijden, wel een AWD uitvoering, maar vrouw vindt hem mooi dus toch maar even checken. (En gelijk ervaren)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LtaI8OLzCEHEorUlQFHzEWsg.jpg?f=user_large)
Dat is volgende, ga eerst voor de gewone en verder in de week deze cross.Red devil schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:41:
[...]
Is dat een cross country versie? Dat vind ik echt 1 van de mooiste stations die er zijn.
[Afbeelding]
Die cross is ook super mooi maar ook een stuk prijziger
Ah die AWD is alleen voor proefrijden :-).Vorkie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:49:
[...]
Dat is volgende, ga eerst voor de gewone en verder in de week deze cross.
Die cross is ook super mooi maar ook een stuk prijziger
Gewone V90 is ook super, die cross coutnry is alleen zo bruut met die hoge looks. Is jammer dat die niet in T8 variant is uitgebracht, alleen in mild hybrid.
Die V90CC in Ocean Race uitvoering is echt een droomauto van me; T6 uitvoering!
Ooit wil ik die eens, maar de laatste die ik gezien heb, tweedehands, was nog iets van 40k ofzo; dat is mij iets teveel van het goede.
Misschien over een paar jaar
Ooit wil ik die eens, maar de laatste die ik gezien heb, tweedehands, was nog iets van 40k ofzo; dat is mij iets teveel van het goede.
Misschien over een paar jaar
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
er is een goede reden dat de V90CC niet in T8 is uitgebracht: de T8 is geen echte AWD, maar EAWD, lees: de benzine op de vooras, elektro op de achteras, dus daar heb je niet bijzonder veel aan als je dat ding offroad neemt, en je accu is leeg (zoiezo is de verdeling erg krom want de benzine op de vooras heeft veel meer vermogen dan de elektromotor achter)
my 2cts, ga voor een T5 of een T6 (awd in het geval van een CC) De t8 is leuk, maar gewoon erg link als je kijkt naar de kosten die het vervangen van het accupakket met zich meebrengen. Ik weet dat dat pas na tig jaar aan de beurt is, maar je hebt dan wel een auto met een duidelijke "houdbaarheidsdatum" ipv wat een volvo zo mooi maakt: ze zijn onverwoestbaar als ze goed onderhouden worden
Interessant, makes sense! Dat van die onverwoestbaarheid moet ik nog meemaken, ik blijf het spannend vinden, meer dan 300 pk uit een 2l 4 cylinder m.b.v. compressor en turbo.Max-Imus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:14:
my 2cts, ga voor een T5 of een T6 (awd in het geval van een CC) De t8 is leuk, maar gewoon erg link als je kijkt naar de kosten die het vervangen van het accupakket met zich meebrengen. Ik weet dat dat pas na tig jaar aan de beurt is, maar je hebt dan wel een auto met een duidelijke "houdbaarheidsdatum" ipv wat een volvo zo mooi maakt: ze zijn onverwoestbaar als ze goed onderhouden worden
Overigens, afgezien van accu's die je moet vervangen heb je met de T8 modellen ook nog wel eens dat de electromotor achter kapot kan gaan. Dat zijn ook dure grappen.
Ik ben nog van de oude garde (6-cyl) maar de nieuwe motoren zijn erg goed gebouwd, de eerste jaren (-15 en -16) hadden soms wat issues, maar de nieuwe blokken zijn gewoon goed. Alle keren dat ik binnen ben geweest bij mn lokale dealer stond er wel een of meerdere T8-en met het subframe achter eruit vanwege de elektromotor, het systeem is best mooi, maar ik zou persoonlijk een T8 laten staan vanwege de eerder genoemde accu en elektromotor.Red devil schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Interessant, makes sense! Dat van die onverwoestbaarheid moet ik nog meemaken, ik blijf het spannend vinden, meer dan 300 pk uit een 2l 4 cylinder m.b.v. compressor en turbo.
Overigens, afgezien van accu's die je moet vervangen heb je met de T8 modellen ook nog wel eens dat de electromotor achter kapot kan gaan. Dat zijn ook dure grappen.
U vraagt, wij draaien
And now we wait...
:strip_exif()/f/image/NFId4ZxIQ4ZBYdyuuoXeIvPE.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer dan redelijke inruil gekregen voor de S60
Een bloemlezing:
- Volvo V70 T5 2014 (2.0 viercilinder VEA-motor; 245pk/350Nm)
- Passion Red
- 221k km
- Schuif-/kanteldak
- 8-traps automaat
- Intellisafe Pro (adaptive cruise control, lane assist, BLIS, collision warning, etc...)
- Sensus Connect
- etc., etc.....
Echt blubberdikke uitvoering
ik zie een plug voor de motorverwarming zitten, komt ie uit scandinavie? dit zie je hier maar zelden. Inderdaad heel erg mooie uitvoering, moge je er veel plezier van hebben!Wok schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:11:
[...]
U vraagt, wij draaien
And now we wait...
[Afbeelding]
Meer dan redelijke inruil gekregen voor de S60Over ca. twee weken ophalen
Een bloemlezing:
- Passion Red
- 221k km
- Schuif-/kanteldak
- 8-traps automaat
- Intellisafe Pro (adaptive cruise control, lane assist, BLIS, collision warning, etc...)
- Sensus Connect
- etc., etc.....
@Max-Imus Klopt, verse import uit Zweden
Ik ga ervan uit dat-ie me minstens zoveel plezier geeft als dat ik van de S60 heb gehad de afgelopen 3,5 jaar
De vijfcilinderroffel zal ik alleen wel moeten gaan missen
Een jaar geleden ook de overstap gemaakt van de 5-cil naar de 4-cil en die ga, en blijf je wel missenWok schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:08:
@Max-Imus Klopt, verse import uit ZwedenIk ga ervan uit dat-ie me minstens zoveel plezier geeft als dat ik van de S60 heb gehad de afgelopen 3,5 jaar
De vijfcilinderroffel zal ik alleen wel moeten gaan missen

PSN: Flix20-NL
Heel fraai!Wok schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:11:
[...]
U vraagt, wij draaien
And now we wait...
[Afbeelding]
Meer dan redelijke inruil gekregen voor de S60Over ca. twee weken ophalen
Een bloemlezing:
- Passion Red
- 221k km
- Schuif-/kanteldak
- 8-traps automaat
- Sensus Connect
- etc., etc.....
Heb effe de website van de garage misbruikt voor de foto’s. Staat er wel heel goed bij maar wel een beetje jammer van de 4 cilinder, maar economisch wel interessant deze tijd
Die getinte ruiten staan ‘m al goed zo.
Zou het veel schelen in verbruik? De 240 pk 4 cilinder T5 of de 230 pk 5 cilinder? (Of zelfs de 238 pk 3.2 6cilinder)
Mijn ervaring met de 5 en 6 cilinder is nauwelijks verschil in verbruik maar dat is wel beide in een andere auto (s80 vs v50/s60)
Mijn ervaring met de 5 en 6 cilinder is nauwelijks verschil in verbruik maar dat is wel beide in een andere auto (s80 vs v50/s60)
[ Voor 50% gewijzigd door superwashandje op 07-08-2022 21:38 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
De 3.2 I6 zoals deze in de S80/XC70/XC60 zat is heel erg onzuinig te noemen, de V8 is bijna net zo onzuinig namelijk.
Een I6 T6 kan je redelijk zuinig rijden op de snelweg maar de stad nekt ‘m een beetje.
Zo’n 4 cilinder is zuiniger, iets. 1:13 moet haalbaar zijn op cruise.
Mijn vorige v70 T5 automaat deed het gemiddeld 1:11.5 waar ik nu op hetzelfde traject 1:9 doe. Lange afstanden op de snelweg heb ik met de huidige nog niet exht gereden (paar keer Friesland op en neer, maar dat was het).
Een I6 T6 kan je redelijk zuinig rijden op de snelweg maar de stad nekt ‘m een beetje.
Mijn vorige v70 T5 automaat deed het gemiddeld 1:11.5 waar ik nu op hetzelfde traject 1:9 doe. Lange afstanden op de snelweg heb ik met de huidige nog niet exht gereden (paar keer Friesland op en neer, maar dat was het).
ik heb 3 maanden van november tot begin februari in een s80 met de 3.2 6 cilinder gereden en haalde daar gemiddeld 1:10 mee op LPG. viel me niet tegen want dat haal ik ook met mijn v50 t5 en deed mijn s60 t5 ook. de v50 en s60 reden ongeveer 1:11 a 1:12 op benzine.
Als 1:13 haalbaar moet zijn dan zal het inderdaad wel iets beter zijn maar afhankelijk van de kilometers die je maakt kan een 5 of zelfs 6 cilinder dan ook nog wel aantrekkelijk zijn
de T6 lijkt me ook wel leuk, die is dus zuiniger dan de 3.2? interessant, waar ligt dat aan dan?
Als 1:13 haalbaar moet zijn dan zal het inderdaad wel iets beter zijn maar afhankelijk van de kilometers die je maakt kan een 5 of zelfs 6 cilinder dan ook nog wel aantrekkelijk zijn
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik rijdt een V60 polestar (3.0 T6)
die is haast niet zuinig te rijden, is ie veel te leuk voor, maar op de snelweg is 1:11 te doen, cruise 110
leuk feitje, het maakt geen drol uit of je 110, 100 of 120 rijdt, het blijft 1:11
de stad daarintegen, daar heb ik het liever niet over
die is haast niet zuinig te rijden, is ie veel te leuk voor, maar op de snelweg is 1:11 te doen, cruise 110
leuk feitje, het maakt geen drol uit of je 110, 100 of 120 rijdt, het blijft 1:11
de stad daarintegen, daar heb ik het liever niet over

ik ken 2 mensen met een V40, de ene een T5 4-cyl, de andere een T5 5-cyl, zal het eens vragensuperwashandje schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:36:
Zou het veel schelen in verbruik? De 240 pk 4 cilinder T5 of de 230 pk 5 cilinder? (Of zelfs de 238 pk 3.2 6cilinder)
Was ook mijn afweging toen ik aan het kijken was voor XC90, die 3.2 was nauwelijks zuiniger op spritmonitor. Doe nu gemiddeld (met een mix aan verschillende weggetjes) 13.5 liter per 100 km, dus 1 op 7 ofzo.Dawn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:56:
De 3.2 I6 zoals deze in de S80/XC70/XC60 zat is heel erg onzuinig te noemen, de V8 is bijna net zo onzuinig namelijk.
Op de snelweg haal ik met 100-110 wel rond de 10 liter per 100 km, als ik dat gemiddeld haal met een ritje naar mijn ouders zie je mij echt glunderen achter het stuur.
Vorige V70 T5 getuned handgeschakeld deed gemiddeld 1:10, langere afstanden 1 op 11/12 ofzo.
Die proefgereden V90 T6 AWD 20” met alle toeters en bellen was een goeie ervaring. Prachtige auto met ditto rij-ervaring. Ook de kwaliteit van het interieur is op en top te noemen.
Qua verbruik zag ik veel 7/8 liter op de 100 op de snelweg met ~100. Met accelereren slokte ie wat meer
Helaas had deze iets teveel km op de teller, ik rij ~40k per jaar en dan gaat het hard als je al boven de 130k zit. (Ook al geloof ik zo dat ie 400k mee kan)
Dus een stuk wijzer nu verder zoeken, Inscription uitvoering, open dak, PA, trekhaak en B&W zijn wel de zaken die erop moeten zitten.
Qua verbruik zag ik veel 7/8 liter op de 100 op de snelweg met ~100. Met accelereren slokte ie wat meer
Helaas had deze iets teveel km op de teller, ik rij ~40k per jaar en dan gaat het hard als je al boven de 130k zit. (Ook al geloof ik zo dat ie 400k mee kan)
Dus een stuk wijzer nu verder zoeken, Inscription uitvoering, open dak, PA, trekhaak en B&W zijn wel de zaken die erop moeten zitten.
Want je betaalt de meeste afschrijving het liefste zelf?Vorkie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:42:
Ik lurk tegenwoordig weer regelmatig mee hier... na een aantal jaar afwezigheid op tweakers. Ik rijd ondertussen al ruim 10 jaar in dezelfde Volvo, 2 jaar geleden een kuurtje van Obbe gedaan zodat deze nu +/- 180 PK zou moeten hebben, dat was een leuke upgrade zo rond de 400.000 KM waardoor ik nog steeds met een glimlach in deze (bijna) oldtimer rijd
En aangezien de volvo tegenwoordig de gezinsauto is, kan een caravanfoto niet ontbreken
:strip_exif()/f/image/8o0LwYeaUezKDocumn5zUxvX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ondertitel
Na lang twijfelen hier uiteindelijk ook weer bij Volvo terecht gekomen.
Toen ik pas begon te werken reed ik een Volvo C30 1.6D in leasing, dat was echt een heerlijke wagen.
Nadien eigenlijk alleen maar Audi gereden (A4 Berline, 3 x A5 Sportback), maar na lang wikken en wegen toch weer voor een Volvo gekozen.
Bij Audi was men oog gevallen op de A6 Avant 55 TFSIe, bij Volvo op de V60 T8 Polestar Engineered. 2 Auto's uit een verschillend segment, dat wel. De A6 verliest echter heel veel kofferruimte in de plug-in versie, waar Volvo dit toch wat beter voor elkaar heeft. Ook het vermogen en de looks (zeker met de polestar engineered versie) zaten beter bij de Volvo. De trekhaak (die bij Audi gewoon van de optielijst is gehaald) heeft de definitieve doorslag gegeven.
Nog wachten tot eind oktober, dan kan ik de wagen gaan ophalen. Hieronder alvast wat foto's van hoe hij eruit gaat zien:
/f/image/3X9akXf5AvRCf8SwbKCpJFrp.webp?f=fotoalbum_large)
Toen ik pas begon te werken reed ik een Volvo C30 1.6D in leasing, dat was echt een heerlijke wagen.
Nadien eigenlijk alleen maar Audi gereden (A4 Berline, 3 x A5 Sportback), maar na lang wikken en wegen toch weer voor een Volvo gekozen.
Bij Audi was men oog gevallen op de A6 Avant 55 TFSIe, bij Volvo op de V60 T8 Polestar Engineered. 2 Auto's uit een verschillend segment, dat wel. De A6 verliest echter heel veel kofferruimte in de plug-in versie, waar Volvo dit toch wat beter voor elkaar heeft. Ook het vermogen en de looks (zeker met de polestar engineered versie) zaten beter bij de Volvo. De trekhaak (die bij Audi gewoon van de optielijst is gehaald) heeft de definitieve doorslag gegeven.
Nog wachten tot eind oktober, dan kan ik de wagen gaan ophalen. Hieronder alvast wat foto's van hoe hij eruit gaat zien:
/f/image/3X9akXf5AvRCf8SwbKCpJFrp.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/OjjaD6lkvsMPZdDr5NSaVKcP.webp?f=fotoalbum_large)
Heel gaaf apparaat!
Enige wat ik jammer vind aan de MY23 modellen is het gebrek aan uitlaatpijpen aan de achterkant. Smoelt toch net wat lekkerder, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Inderdaad, had er ook liever uitlaatpijpen onder gezien. Het is helaas wat het isTwijfels schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:42:
[...]
Heel gaaf apparaat!![]()
Enige wat ik jammer vind aan de MY23 modellen is het gebrek aan uitlaatpijpen aan de achterkant. Smoelt toch net wat lekkerder, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Heeft er iemand trouwens een suggestie voor een goede phone mount voor de Volvo V60 (MY23)?
Ik heb altijd Brodit gehad, maar op de site zag ik dat diegene die ik wou niet kan op de plugin-hybride:
https://www.brodit.com/en/product/835343
Ik vrees dat een mount in de ventilatie bijna de enige optie is?
Ik heb altijd Brodit gehad, maar op de site zag ik dat diegene die ik wou niet kan op de plugin-hybride:
Ik zie niet waarom deze niet zou passen op een T8 eigenlijk; tenzij de midden tunnel echt helemaal anders is (en ook dat kan ik mij niet indenken...).dotcom87 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:00:
Heeft er iemand trouwens een suggestie voor een goede phone mount voor de Volvo V60 (MY23)?
overigens zien de ventilatie proclips ook wel goed uit, beschadigen je lamellen niet.
als je apple carplay opstart (via de kabel...) zou je in principe toch niet direct een houder nodig hebben? kan je 'm in de middenconsole laten liggen.
Ja, jammergenoeg geen gleufje voor de kabel zodat je nog bij je telefoon kunt. Nu moet ie afgesloten in de middenconsole, wel zo veilig natuurlijk.Dawn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:42:
[...]
als je apple carplay opstart (via de kabel...) zou je in principe toch niet direct een houder nodig hebben? kan je 'm in de middenconsole laten liggen.
Middenconsole van een T8 zit vol met accu.Dawn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:42:
[...]
Ik zie niet waarom deze niet zou passen op een T8 eigenlijk; tenzij de midden tunnel echt helemaal anders is (en ook dat kan ik mij niet indenken...).
met Apple Carplay aan zou je je telefoon toch niet meer nodig hoeven hebben? oprechte vraag, ik heb geen idee namelijk... luxe die ik niet heb 
nav, waze, bellen en muziek kan dan allemaal via de middenconsole of heb ik dat?
@jadjong checkkk! weer wat geleerd.
nav, waze, bellen en muziek kan dan allemaal via de middenconsole of heb ik dat?
@jadjong checkkk! weer wat geleerd.
Denk inderdaad dat dat de reden is, dus toch een andere vorm hoogstwaarschijnlijkjadjong schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:53:
[...]
Middenconsole van een T8 zit vol met accu.
En hij is thuis!
:strip_exif()/f/image/bV6D9BvFpgvDjr2zUgzA0oO0.jpg?f=fotoalbum_large)
Héérlijke auto! De adapative cruise control is wel echt een verademing, met name op enkelbaans 80km-wegen
I.c.m. de automatische transmissie rijdt-ie dan vrijwel autonoom: hij stopt gewoon zelfstandig in de rij voor het stoplicht en gaat ook zelfstandig weer rijden als de rij ervoor weer vertrekt

:strip_exif()/f/image/bV6D9BvFpgvDjr2zUgzA0oO0.jpg?f=fotoalbum_large)
Héérlijke auto! De adapative cruise control is wel echt een verademing, met name op enkelbaans 80km-wegen
Adaptive cruise control heb ik op m'n nieuwe auto ook, dat is echt een verademing ja.
Over nieuwe auto gesproken: die heb ik nog helemaal niet gepost, terwijl ik 'm al sinds half mei heb.
Morgen ofzo maar even doen dan, moet de foto's nog even erbij zoeken.

Mooi hoor. Ik rol
look sharp, ten sharp, roxette the look
De Brodithouder voor de middenconsole past inderdaad niet op de T8 en PE, maar met een kleine aanpassing wel. Ik heb zelf ook een T8 nu en de middenconsole is inderdaad anders. Komt door de accu die eronder zit. Je hebt daardoor ook amper opbergruimte in de armsteun.dotcom87 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:00:
Dan moet de rij wel binnen 6 seconden weer vertrekken, anders blijf je mooi staanWok schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:14:
Héérlijke auto! De adapative cruise control is wel echt een verademing, met name op enkelbaans 80km-wegenI.c.m. de automatische transmissie rijdt-ie dan vrijwel autonoom: hij stopt gewoon zelfstandig in de rij voor het stoplicht en gaat ook zelfstandig weer rijden als de rij ervoor weer vertrekt
Of is dat in de facelift aangepast? Bij mijn oude V60 bleef het ACC groen als je stil stond en na 6 seconden werd ie wit en dan moet je zelf een beetje gas geven om weer verder te kunnen.
Dat is dan aangepast, want van wat ik begreep uit de handleiding kan-ie de auto tot vier minuten op z'n plek laten staan en weer vertrekken voordat het systeem uitschakelt.cupra4 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:12:
[...]
Dan moet de rij wel binnen 6 seconden weer vertrekken, anders blijf je mooi staan
Of is dat in de facelift aangepast? Bij mijn oude V60 bleef het ACC groen als je stil stond en na 6 seconden werd ie wit en dan moet je zelf een beetje gas geven om weer verder te kunnen.
gisteren stond ik naast een XC60 polestar engineered, kon het toch niet laten, dus even de beste man vriendelijk aangekeken, stoplicht op groen, en weg waren we (een bocht, en zo de snelweg op voor de mensen die niet van hardrijders houden) zijn gezicht toen hij met zn 400PK hybride eruit werd gereden was toch wel erg kostbaar. leuke auto, maar om hem nou snel/sportief te noemen..... in de bochten is het duidelijk dat het gewicht van de auto toch net iets te hoog ligt bij een xc60 in ieder geval, ben dan ook benieuwd hoe dat bij jouw V60 gaat zijn @dotcom87
Je hebt 4 seconden als gaat stilstaan, daarbinnen gaat hij automatisch verder. anders even gas of het knopje op het stuur (hervat knop) induwen. als je langer dan 4 sec maar minder dan 4 min stilstaat, dan moet je zoiezo die knop gebruiken, langer dan 4 min, gaat ie op de handrem, en moet je heel de ACC weer aanzettenWok schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Dat is dan aangepast, want van wat ik begreep uit de handleiding kan-ie de auto tot vier minuten op z'n plek laten staan en weer vertrekken voordat het systeem uitschakelt.
Mooie combi iig. Op papier lijken beide auto aan elkaar gewaagd? Beide rond de 5 sec op de 100. Misschien was zijn accu wel leegMax-Imus schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:32:
gisteren stond ik naast een XC60 polestar engineered, kon het toch niet laten, dus even de beste man vriendelijk aangekeken, stoplicht op groen, en weg waren we (een bocht, en zo de snelweg op voor de mensen die niet van hardrijders houden) zijn gezicht toen hij met zn 400PK hybride eruit werd gereden was toch wel erg kostbaar.
Ik denk dat ie dan niet echt z'n best heeft gedaan of de accu was leeg. Bij een lege accu is het gewoon een T6 van 2100 kgMax-Imus schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:32:
gisteren stond ik naast een XC60 polestar engineered, kon het toch niet laten, dus even de beste man vriendelijk aangekeken, stoplicht op groen, en weg waren we (een bocht, en zo de snelweg op voor de mensen die niet van hardrijders houden) zijn gezicht toen hij met zn 400PK hybride eruit werd gereden was toch wel erg kostbaar. leuke auto, maar om hem nou snel/sportief te noemen..... in de bochten is het duidelijk dat het gewicht van de auto toch net iets te hoog ligt bij een xc60 in ieder geval, ben dan ook benieuwd hoe dat bij jouw V60 gaat zijn @dotcom87
ik moet wel eerlijk zijn, die van mij is nog iets verder gekieteld dan standaard, dus dat zal misschien het verschil hebben gemaaktRed devil schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:56:
[...]
Mooie combi iig. Op papier lijken beide auto aan elkaar gewaagd? Beide rond de 5 sec op de 100. Misschien was zijn accu wel leeg
oh, zn best heeft ie zeker gedaan, mn V60 heeft ondertussen iets meer dan 350PK, die T6 laat zich heerlijk doortunencupra4 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:57:
[...]
Ik denk dat ie dan niet echt z'n best heeft gedaan of de accu was leeg. Bij een lege accu is het gewoon een T6 van 2100 kgIk heb met de mijne wat sprintjes gedaan, maar de gemiddelde tijd van 0-100 was 4.8 sec.
Leeggewicht van de X60 Recharge is 2125 kg, dat van de V60 Recharge 1991 kg. Dus toch een 134 kg minder en lager bij de grondMax-Imus schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:32:
Ben met een 2019 XC60T8 in Zweden en krijg het interne modem alleen met Tele2 aan de praat. Weet iemand waarom? Vodafone zegt dat alles goed staat. Is het modem wellicht alleen 3G?
In NL werkt alles prima maar ook in Duitsland en Denemarken was het al problematisch.
In NL werkt alles prima maar ook in Duitsland en Denemarken was het al problematisch.
Ik heb een 2020 V60 T4 en in dezelfde landen als jij, maar hier werkt het fantastisch. Ik gebruik een KPN data sim.aa4711 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:27:
Ben met een 2019 XC60T8 in Zweden en krijg het interne modem alleen met Tele2 aan de praat. Weet iemand waarom? Vodafone zegt dat alles goed staat. Is het modem wellicht alleen 3G?
Hmm. Datasim doet het prima in een Ipad dus misschien toch het modem.
volgens mij zit in die modeljaren precies de overgang van standaard 3g naar standaard 4g modems, maar pin me daar niet op vast
Hoe is jullie ervaring met ACC en aantal seconden afstand?
Heb nu een kleine 2 weken een V60 MY20, maar de ACC lijkt wel heel snel zijn tellen te maken
1 streepje is amper een seconde afstand, elk extra streepje zo’n beetje 0,5s als het dat al is. Zelfs op 5 strepen afstand is het niet veel meer dan 2s.
Van mij zou dat wel wat meer mogen, m.n. met aanhanger erachter op drukke N-wegen zit ik liever gewoon rustig op 3 á 4 seconden van mijn voorligger.
In reviews kwam ik ergens tegen dat 1 streep 2 seconden zou zijn en elke extra streep 1s. Nou komt dit in de verste verte niet overeen met wat ik waarneem..
Is dit door een dealer of externe partij ook softwarematig aan te passen?
Heb nu een kleine 2 weken een V60 MY20, maar de ACC lijkt wel heel snel zijn tellen te maken
1 streepje is amper een seconde afstand, elk extra streepje zo’n beetje 0,5s als het dat al is. Zelfs op 5 strepen afstand is het niet veel meer dan 2s.
Van mij zou dat wel wat meer mogen, m.n. met aanhanger erachter op drukke N-wegen zit ik liever gewoon rustig op 3 á 4 seconden van mijn voorligger.
In reviews kwam ik ergens tegen dat 1 streep 2 seconden zou zijn en elke extra streep 1s. Nou komt dit in de verste verte niet overeen met wat ik waarneem..
Is dit door een dealer of externe partij ook softwarematig aan te passen?
Heb zelf een V70 MY09 en 1 streep ervaar ik idd ook niet als 2 seconden. Maar met een dikke caravan erachter heb ik voldoende aan +/- 4 streepjes.
ik ben morgen van plan om een XC90 T8 (MY2016) te gaan proefrijden. Ik heb op dit moment een XC90 D5 MY2016. Rijdt heerlijk, afgezien van mijn auto-vakantie heeft deze veel stil gestaan. Ik vind dat zonde. Voor de korte ritten laat ik de XC90 staan, omdat dat niet goed is voor een diesel. Dus wil eventueel overstappen naar een plug-in/benzine variant. Scheelt natuurlijk ook in de maandlasten mbt MRB.
Ik heb er 1 op het oog met 145k op de teller. weet iemand waar ik de volvo onderhoudsinterval schema kan vinden. In het verleden was er een website waar dit kon. Kwestie van kenteken en kilometerstand opgeven en dan zag je wat er gedaan zou worden. Ik kan die website niet meer vinden.
Ben namelijk benieuwd of er dingen zoals distr.riem aan zitten te komen. Ik heb zelf onlangs op 150k de distr.riem laten doen voor de D5.
Ik heb niet eerder plug-in/hybride gereden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens de proefrit? Waar ik eventueel de kwaliteit van de accu op kan beoordelen?
Ik ga uit van 25km elektrisch rijden op een volle lading. is dit realistisch? (normale rijstijl).
Ik heb er 1 op het oog met 145k op de teller. weet iemand waar ik de volvo onderhoudsinterval schema kan vinden. In het verleden was er een website waar dit kon. Kwestie van kenteken en kilometerstand opgeven en dan zag je wat er gedaan zou worden. Ik kan die website niet meer vinden.
Ben namelijk benieuwd of er dingen zoals distr.riem aan zitten te komen. Ik heb zelf onlangs op 150k de distr.riem laten doen voor de D5.
Ik heb niet eerder plug-in/hybride gereden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens de proefrit? Waar ik eventueel de kwaliteit van de accu op kan beoordelen?
Ik ga uit van 25km elektrisch rijden op een volle lading. is dit realistisch? (normale rijstijl).
Die website van het invullen v/d km stand met leeftijd was van volvo zelf en kan ik ook niet meer vinden.SolarOrbiter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:59:
ik ben morgen van plan om een XC90 T8 (MY2016) te gaan proefrijden. Ik heb op dit moment een XC90 D5 MY2016. Rijdt heerlijk, afgezien van mijn auto-vakantie heeft deze veel stil gestaan. Ik vind dat zonde. Voor de korte ritten laat ik de XC90 staan, omdat dat niet goed is voor een diesel. Dus wil eventueel overstappen naar een plug-in/benzine variant. Scheelt natuurlijk ook in de maandlasten mbt MRB.
Volgens mij hebben ze die de nek om gedraaid.
Die is dood jaFlix20 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:16:
[...]
Die website van het invullen v/d km stand met leeftijd was van volvo zelf en kan ik ook niet meer vinden.
Volgens mij hebben ze die de nek om gedraaid.
https://serviceprice-nl.marketsupport.net/CarSelector
ik heb inmiddels de onderstaande website gevonden.is denk ik accuraat. Het klopt met mijn D5 wel. die moest om de 150k Distr.riem vervangen. Bij de T8 zie ik 240k staan
https://100procentonderhouden.nl/check-het/
mochten jullie nog antwoord hebben op mijn overige vragen, dan hoor ik het graag
https://100procentonderhouden.nl/check-het/
mochten jullie nog antwoord hebben op mijn overige vragen, dan hoor ik het graag
Dan zal het een ketting zijn lijkt me?SolarOrbiter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:54:
Bij de T8 zie ik 240k staan
Laatste model met een ketting was de 1.8 uit een V50. Alle moderne motoren hadden een interval van 240k voor de distributieriem, voor diesels is die opeens verlaagd naar 150.
Volgens mij heeft mijn V8 (in een XC90) ook een ketting.jadjong schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:51:
[...]
Laatste model met een ketting was de 1.8 uit een V50. Alle moderne motoren hadden een interval van 240k voor de distributieriem, voor diesels is die opeens verlaagd naar 150.
Drie zelfsRed devil schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:39:
[...]
Volgens mij heeft mijn V8 (in een XC90) ook een ketting.
:strip_exif()/f/image/tMOD1BV92dAh55BDE7fiagOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaaf, dat wist ik niet. Jammergenoeg wel een riem voor de multiriem, die is bij mij onlangs geknapt door een spanrol die het begaf. Gelukkig hoefde alleen spanrol en riem vervangen te worden (plus bijna alle koelvloeistof).
Na een V40, V60 en 2x XC60 was het nu tijd voor een nieuwe in het rijtje: XC90. Voornaamste reden was dat na de geboorte van onze dochter bleek dat niet alles paste, wilden we de hond ook meenemen.
Na enig zoeken en in dubio zijn is het uiteindelijk een T5 Inscription uit 2018 geworden met slechts 36k op de teller. Rijdt erg fijn, ligt als een blok op de weg maar dat is ook niet vreemd met dat gewicht.
Over 2 weken worden de achterramen getint en ik twijfel nog of de grille in het zwart niet mooier is. Iemand mbt dat laatste toevallig tips?
Na enig zoeken en in dubio zijn is het uiteindelijk een T5 Inscription uit 2018 geworden met slechts 36k op de teller. Rijdt erg fijn, ligt als een blok op de weg maar dat is ook niet vreemd met dat gewicht.
Over 2 weken worden de achterramen getint en ik twijfel nog of de grille in het zwart niet mooier is. Iemand mbt dat laatste toevallig tips?
:strip_exif()/f/image/jULk8s30eOV5OzfEPETkvJH5.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is ouder.Red devil schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:39:
[...]
Volgens mij heeft mijn V8 (in een XC90) ook een ketting.
Dan heb je mazzel. Bij mij brak de riem en scheurde een looprol uit het distributiedeksel. Dit deksel is, bij een S80, alleen te vervangen door de motor uit de auto te halen. Een XC90 is wel wat ruimer onder de motorkap dan een S80.Red devil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:19:
[...]
Gaaf, dat wist ik niet. Jammergenoeg wel een riem voor de multiriem, die is bij mij onlangs geknapt door een spanrol die het begaf. Gelukkig hoefde alleen spanrol en riem vervangen te worden (plus bijna alle koelvloeistof).
[ Voor 0% gewijzigd door Hermarcel op 26-08-2022 08:09 . Reden: tikfoutje ]
Bij mijn eerste auto brak de riem en is deze tussen de distributieriem gekomen.Hermarcel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Dan heb je mazzel. Bij mij brak de riem en scheurde een looprol uit het distributiedeksel. Dit deksel is, bij een S80, alleen te vervangen door de motor uit de auto te halen. Een XC90 is wel wat ruimer onder de motorkap dan een S80.
16 kromme kleppen en nog wat meer schade. (was geen volvo)
En ik had net 3 maanden daarvoor de distributieriem vervangen
Gelukkig erkende de monteur dat hij ook de multiriem had moeten vervangen (joh.. dit ligt er dan toch af)
Dus hebben we samen de kosten van de materialen gesplit en samen het blok uit elkaar gehaald.
Ja dikke mazzel. Ik had op vakantie al wat gegoogled, en kwam uit op lange lijsten van te vervangen onderdelen. Had me ingesteld op circa 3k aan onderdelen, en dan nog arbeidsloon. Nu slechts dik 400 euro. Nog nooit zo blij rekening afgerekend.Hermarcel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Dan heb je mazzel. Bij mij brak de riem en scheurde een looprol uit het distributiedeksel. Dit deksel is, bij een S80, alleen te vervangen door de motor uit de auto te halen. Een XC90 is wel wat ruimer onder de motorkap dan een S80.
Bij mij was de looprol afgebroken en zat wat schuin tegen distributiedeksel aan. Maar toen ze hem eruit haalden, konden ze met een truukje het restant bout uit de distributiedeksel halen. Ze vertelden zelfs dat als het ze zelf niet gelukt was, ze een mannetje zouden laten komen die dat soort werk full-time deed. Die kende waarschijnlijk meer truukjes.
In ieder geval was de draad nog goed, en kon er gewoon een nieuwe spanrol in.
Volgens mij is vlak voor ik de auto kocht (zo'n 5 jaar geleden) de multiriem vervangen maar niet de spanrollen, nota bene bij de dealer!
Heb je het over de V8 in een S80? Dat zal wel aardig krap zijn ja, want zo ruim vind ik het nu al niet in de XC90.
Bij mij was dus de complete bus-met-schroefdraad uit het deksel uitgebroken.Red devil schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:14:
[...]
In ieder geval was de draad nog goed, en kon er gewoon een nieuwe spanrol in.
Ja, S80 met V8. Zelfde blok als de XC90 dus. Bij mij staat er inmiddels bijna 435.000km op de klok.Heb je het over de V8 in een S80? Dat zal wel aardig krap zijn ja, want zo ruim vind ik het nu al niet in de XC90.
Goed om te horen, hier slechts 210k ofzo, net ingelopen! Volgend jaar ga ik preventief dynamo laten reviseren, waterpomp vervangen (had ik eigenlijk nu gelijk willen laten doen, maar ze hadden de boel vrij snel klaar).Hermarcel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:08:
Ja, S80 met V8. Zelfde blok als de XC90 dus. Bij mij staat er inmiddels bijna 435.000km op de klok.
En misschien nog stuurhuis flush.
Toch maar even wat extra investeren, want je leest steeds dat deze V8 de echt laatste super betrouwbare (al baal ik nog wel van die afgebroken spanrol) motor is.
Garage was ook wel verbaasd dat alles nog zo heel was nadat de multiriem gesprongen was. Ik denk zelf dat het grote blok vrij veel extra energie op kan slaan. Denk niet dat ik het had gered met een kleiner motortje.
ohhh... dan kan de mijne nog wel even dik vooruit!Hermarcel schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:08:
[...]
[...]
Ja, S80 met V8. Zelfde blok als de XC90 dus. Bij mij staat er inmiddels bijna 435.000km op de klok.
volgensmij staat ze nu op 278k ofzo (geen gas).
vorige week de kleppendeksels laten doen aan beide kanten, want het was aan het zweten al wat kilometers. binnenkort nieuwe draagarmen voor en nieuwe rubbers achter en dan kan ze weer even mooi vooruit en denk ik de meeste dingen toch wel bijgewerkt te hebben.
Intussen mijn volgende project ook al gevonden...;
:strip_exif()/f/image/VgXoBEhwlHoMjazcakT82XJt.jpg?f=fotoalbum_large)
(binnendeel wordt zwart)
Ik kreeg van de week in een bocht een melding op het display. Ik kon het maar net lezen want de verlichting is min of meer uitgevallen: ik zie geen indicatie dimlicht en kan de mistlampen niet bedienen, dimlicht hoogte verstelling doet het niet.
De melding was iets met oliedruk en het was gelijk weg. Ik was onderweg naar huis en daar meteen oliepijlstok gecontroleerd. Bleek kurkdroog. Een liter bij de Shell gehaald. Het was ACEA C3, maar volgens de handleiding moest het ACEA A1 zijn. Dus twijfel bij mij. Uiteindelijk bij de specialist die liter erin gegooid en nog eens 3 liter...
De melding was iets met oliedruk en het was gelijk weg. Ik was onderweg naar huis en daar meteen oliepijlstok gecontroleerd. Bleek kurkdroog. Een liter bij de Shell gehaald. Het was ACEA C3, maar volgens de handleiding moest het ACEA A1 zijn. Dus twijfel bij mij. Uiteindelijk bij de specialist die liter erin gegooid en nog eens 3 liter...
Bij mij ging er altijd 5.5 liter in bij een wissel. Dus als ie kurkdroog stond kan er nog wat bij in? Of komt de peilstok nooit zo ver onderin?
:strip_exif()/f/image/WP8TflViHxkR4hg77z52014a.jpg?f=fotoalbum_large)
Wát een machine! Ook ècht van een liefhebber geweest in Zweden, want er is veul geld in gestoken door de vorige eigenaar, lijkt het... Complete RVS-uitlaatlijn, subtiele blow-off valve
Volgens de hoeveelheid in rekening gebrachte olie bij de grote beurt: 8,7 l.superwashandje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:17:
Bij mij ging er altijd 5.5 liter in bij een wissel. Dus als ie kurkdroog stond kan er nog wat bij in? Of komt de peilstok nooit zo ver onderin?
Lege droge weg en dan van nul naar honderd knallen! Als je met gemak de opgave haalt of zelfs beter heeft ie zeker een kuurtje gehadWok schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:22:
[Afbeelding]
Wát een machine! Ook ècht van een liefhebber geweest in Zweden, want er is veul geld in gestoken door de vorige eigenaar, lijkt het... Complete RVS-uitlaatlijn, subtiele blow-off valveen ik heb sterk het vermoeden dat-ie ook al een chipkuurtje heeft gehad... Op papier heeft-ie 245pk, wat een goede 60pk méér is dan de S60 die ik hiervoor had, maar het ding is echt abnormaal veel sneller dan de S60, terwijl-ie ook ruim 100kg zwaarder is. Misschien toch maar eens rollenbanksessie doen, want ik vermoed dat-ie wel ergens rond de 275pk zit
Dan kunnen we dat meteen afvinken, want dat deed ik vanaaf dus ff vanaf het stoplicht.... Dat was geheid riant binnen vijf seconden op de 80 (binnen bebouwde komBrilsmurfffje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
Lege droge weg en dan van nul naar honderd knallen! Als je met gemak de opgave haalt of zelfs beter heeft ie zeker een kuurtje gehad

Hangt ook wel beetje vanaf welk blok de S60 had. Maar als dat rond de 180pk geweest is, zal dat wel een 2.4 blok geweest zijn?Wok schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:22:
[Afbeelding]
Wát een machine! Ook ècht van een liefhebber geweest in Zweden, want er is veul geld in gestoken door de vorige eigenaar, lijkt het... Complete RVS-uitlaatlijn, subtiele blow-off valveen ik heb sterk het vermoeden dat-ie ook al een chipkuurtje heeft gehad... Op papier heeft-ie 245pk, wat een goede 60pk méér is dan de S60 die ik hiervoor had, maar het ding is echt abnormaal veel sneller dan de S60, terwijl-ie ook ruim 100kg zwaarder is. Misschien toch maar eens rollenbanksessie doen, want ik vermoed dat-ie wel ergens rond de 275pk zit
Maar als het een 1.6 of het oude 2.0non turbo blok is geweest zou dat ook het verschil in vlotheid ook wel verklaren.
[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 26-08-2022 21:50 ]
De S60 was een 2.0T; vijfpitter turbo met inderdaad 180pk op papier.Flix20 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:48:
[...]
Hangt ook wel beetje vanaf welk blok de S60 had. Maar als dat rond de 180pk geweest is, zal dat wel een 2.4 blok geweest zijn?
Maar als het een 1.6 of het oude 2.0non turbo blok is geweest zou dat ook het verschil in vlotheid ook wel verklaren.
Dat zal ook zéker een belangrijke rol spelen, maar ik vind het verschil echt dusdanig opvallend dat ik vermoed dat er dus meer paardjes onder de kap zitten dan op kentekenbewijs staat. Dit blok is bij Obbe ook te tunen naar 290pk/400Nm, dus ik vermoed dat er reeds een vergeljkbare tune op zit.Flix20 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:55:
Dan vermoed ik dat het verschil van circa 100nm koppel meer de verklaring is.
Nu de V60 T6/T8 PHEV’s alweer een paar jaar meelopen vroeg ik me af of er al wat ervaringen bekend zijn over eventuele degradatie van de accupakketten.
Ik overweeg er eentje aan te schaffen maar als na 3 jaar in mijn bezit (zeg totaal 5-6 jr oud) het accupakket dusdanig gedegradeerd is dan moet ik daar nog eens over nadenken.
Of zit er wellicht lange fabrieksgarantie op die onderdelen?
Ik overweeg er eentje aan te schaffen maar als na 3 jaar in mijn bezit (zeg totaal 5-6 jr oud) het accupakket dusdanig gedegradeerd is dan moet ik daar nog eens over nadenken.
8 jaar garantie op de accu's (uit mn hoofd 80%<)
Afgezien van de accu, was er niet een kans op defecte electromotor achter?Daan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:42:
Nu de V60 T6/T8 PHEV’s alweer een paar jaar meelopen vroeg ik me af of er al wat ervaringen bekend zijn over eventuele degradatie van de accupakketten.
Wat een plaatje! Gefeliciteerd!renegrunn schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:20:
Na een V40, V60 en 2x XC60 was het nu tijd voor een nieuwe in het rijtje: XC90. Voornaamste reden was dat na de geboorte van onze dochter bleek dat niet alles paste, wilden we de hond ook meenemen.
[Afbeelding]
Wij waren voor de zomervakantie ook in de markt voor een XC90. Na wat proefritten uiteindelijk (weer) een Ford S-Max gekocht, maar eerlijk gezegd kriebelt het nog steeds. Wat heeft jullie doen besluiten voor een T5 te gaan en niet voor een T8/Hybride?
Dank!Timmert schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:47:
[...]
Wat een plaatje! Gefeliciteerd!
Wij waren voor de zomervakantie ook in de markt voor een XC90. Na wat proefritten uiteindelijk (weer) een Ford S-Max gekocht, maar eerlijk gezegd kriebelt het nog steeds. Wat heeft jullie doen besluiten voor een T5 te gaan en niet voor een T8/Hybride?
Nou deze keer won ratio het van emotie. Zeker, een T8 was leuk geweest, maar eenzelfde uitvoering met dito km-stand in T8 smaak kun je qua prijsverschil een frisse V40 voor halen. De power van een T8 is natuurlijk heel leuk, maar gezien waar we wonen gebruik je die misschien een paar keer voor de leuk, en dat was het dan wel. De T5 is voor mij vlot genoeg, qua inhalen overal zo voorbij, dus het is wel prima zo
Ach, en je moet wat te wensen overhouden
Is die T5 ook AWD? Je zou altijd nog een Polestar tuning oid kunnen overwegen voor een extra punch. Ik zou denk ik ook eerder voor T6 of T8 gaan. Veel techniek in die T8, kan allemaal kapot.renegrunn schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Dank!
Nou deze keer won ratio het van emotie. Zeker, een T8 was leuk geweest, maar eenzelfde uitvoering met dito km-stand in T8 smaak kun je qua prijsverschil een frisse V40 voor halen. De power van een T8 is natuurlijk heel leuk, maar gezien waar we wonen gebruik je die misschien een paar keer voor de leuk, en dat was het dan wel. De T5 is voor mij vlot genoeg, qua inhalen overal zo voorbij, dus het is wel prima zo![]()
Ach, en je moet wat te wensen overhouden