Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 126 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:19
Red devil schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Mijn T5 vroeger laten tunen, had ik veel eerder moeten doen. Daarna onze 2.0D onder handen laten nemen, zelfde verhaal. Echt wereld van verschil, motortje draait nog als een tierelier.
Nu een V8, dus valt niet veel te tunen, anders was ik wel gegaan.

De opvolger van de 2.0D zal waarschijnlijk ook een T3 oid zijn, goede keuze. Ben benieuwd wat je verbruik gaat zijn, hopelijk hetzelfde. Heb je en T3 handbak? Want ik zou niet zo snel een T3 automaat laten tunen (ervanuitgaande dat dit een powershift is).
S60 T3 is handbak en nog het 1.6 blok.
Mis toch wel het vermogen onderin komende vanaf de 5cil.
Verbruik weet ik nog niet wat ik ervan zal verwachten. Woon-werk (60km p/dag) gaat voor 95% op de cruise dus daar zal ik wel profijt zien. Maar de rest ben wat meer van het type doorrijden dus daar zal het verbruik wel iets omhoog gaan.

Heb in de omgeving ook een aantal offertes opgevraagd maar het viel me op dat die allemaal een stuk duurder zijn en gezien de naam die Obbe heeft zou ik niet weten waarom je met een Volvo elders heen zou gaan.

Staat ook een S80 T5 voor de deur, maar dat is wel een automaat. Die heeft wel meer dan voldoende pit maar meer pit is altijd meer beter.
Als ik bij Obbe ben ook eens over hebben wat daar mogelijk is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
Flix20 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Staat ook een S80 T5 voor de deur, maar dat is wel een automaat. Die heeft wel meer dan voldoende pit maar meer pit is altijd meer beter.
Als ik bij Obbe ben ook eens over hebben wat daar mogelijk is.
Obbe is echt toppertje. Is dat een 4 cylinder, die S80? Misschien heeft die geen powershift, zou je even na moeten kijken. Is wel goed te tunen trouwens: https://www.obbetuning.nl...-2-0-t5-240-pk-2006-2012/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Red devil schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Obbe is echt toppertje. Is dat een 4 cylinder, die S80? Misschien heeft die geen powershift, zou je even na moeten kijken. Is wel goed te tunen trouwens: https://www.obbetuning.nl...-2-0-t5-240-pk-2006-2012/
Is de 2.0 4-cil ja, maar bij daar mis je het vermogen niet.
Bij de T3 1.6 mis ik wel het vermogen, met name onderin voordat de turbo intreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Red devil schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Kun je meteen de exclusief btw prijs als inclusief btw aftikken omdat ze zich (mede) richten op consumenten en daarmee verplicht zijn de inclusief prijs te vermelden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
PcDealer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:25:
[...]

Kun je meteen de exclusief btw prijs als inclusief btw aftikken omdat ze zich (mede) richten op consumenten en daarmee verplicht zijn de inclusief prijs te vermelden.
Klopt ja, ik kan me dat ook nog herinneren met die BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flix20 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Over legende's in de volvo wereld van nederland gesproken; Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Obbe om hun software een beetje te laten kietelen?
Voorheen bekend als Vtune geloof ik.
Wil binnenkort eens langsgaan met mijn T3
Persoonlijk niet, maar een maat van mij sleutelt wel eens bij Voltune/Volservice in Elst. (zoals hij het zelf noemt, een beetje therapeutisch sleutelen). Dat is echt een zaak waar Volvo in het DNA zit en ik hoor alleen maar goede verhalen. Zelf bij hen een versnellingsbak flush laten doen en sindsdien echt een veel fijnere gangwissel.

Obbe is soms misschien wat conservatief in de winst, maar houdt daarmee de boel wel heel. Als je echt het uiterste uit je blok wil halen moet je naar Rica. Maar die lijken soms wel heel erg de grenzen op te zoeken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
PaT schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:43:
[...]

Persoonlijk niet, maar een maat van mij sleutelt wel eens bij Voltune/Volservice in Elst. (zoals hij het zelf noemt, een beetje therapeutisch sleutelen). Dat is echt een zaak waar Volvo in het DNA zit en ik hoor alleen maar goede verhalen. Zelf bij hen een versnellingsbak flush laten doen en sindsdien echt een veel fijnere gangwissel.

Obbe is soms misschien wat conservatief in de winst, maar houdt daarmee de boel wel heel. Als je echt het uiterste uit je blok wil halen moet je naar Rica. Maar die lijken soms wel heel erg de grenzen op te zoeken.
Gaat me niet zozeer om het maximale eruit halen, maar iets meer pit.
Als ik een 300+ pk kanon zocht had ik niet de 1.6 4cil genomen.

Heb ook wel wat andere tuners gevonden maar heb het gevoel dat je bij een Obbe in betere handen bent ipv een universele tuner. Viel me op dat die ook duurder zijn als Obbe dus ook mooie bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-10 14:23

superwashandje

grofheid alom

ja obbe is een aardige vent en levert een upgrade voor een goede prijs. ik ben soms wel benieuwd naar een meting van wat het vermogen nou echt precies is maar het is sowieso een goede upgrade :P

volservice wat mindere ervaringen mee maar het schijnt beter te zijn om die niet te delen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
superwashandje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:33:
ja obbe is een aardige vent en levert een upgrade voor een goede prijs. ik ben soms wel benieuwd naar een meting van wat het vermogen nou echt precies is maar het is sowieso een goede upgrade :P

volservice wat mindere ervaringen mee maar het schijnt beter te zijn om die niet te delen.
Ik kan inderdaad nergens vinden hoe hij het vermogen meet.
Waar de 'grotere' tuners vaak wel over een dyno bezitten om het echt te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-10 16:00
Ik ben op zoek naar een s60 hybride.
Liefste nieuw of demo.
En het liefste op voorraad,weet iemand hoe ik dit kan zoeken.
Vind geen voorraad op de volvo site.
En weet iemand levertijden bij nu bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Demiesehv schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:20:
Ik ben op zoek naar een s60 hybride.
Liefste nieuw of demo.
En het liefste op voorraad,weet iemand hoe ik dit kan zoeken.
Vind geen voorraad op de volvo site.
En weet iemand levertijden bij nu bestellen
https://www.svenscar.nl/s...s/details/vehicles-103198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ik heb sinds kort V70 voor de deur staan.
Wil er nog wel eea in aanpassen.

Doeke voor de audio
Obbe voor de extra pit

maar euh... ik heb ook een trekhaak, een vaste, maar met een 7 pollige stekker. Wat komt er bij kijken om die naar 13 over te zetten ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Gompy58 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 01:08:

Doeke voor de audio
Obbe voor de extra pit

maar euh... ik heb ook een trekhaak, een vaste, maar met een 7 pollige stekker. Wat komt er bij kijken om die naar 13 over te zetten ?
Welk jaar is de V70?
Dan zul je een nieuw kabelset (voor model >2007) moeten aanschaffen en deze aansluiten.
Achterbumper eraf, wat bekleding bij de linker achterlicht opzij duwen en daarna is het plug en play.
Zou je een uurtje tijd moeten kosten.

In dit filmpje krijg je een goed idee wat je te wachten staat. Het is welliswaar een V40 waar hij het bij doet, maar het principe is hetzelfde.

Heb het zelf 2 weken geleden ook gedaan bij m'n S60 en over een paar weken ook onder de S80;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvCPRyvFWvOceN83aCLLYiB-VhE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqbt9cilxQfUWq43MaiMKzYH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ty9WV5Hm-OQ2yIsJmc9PgSkS82s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nU67XBtvxepJ2Uahz3kFPMuT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:11
Gompy58 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 01:08:

Doeke voor de audio
Obbe voor de extra pit

Misschien een domme vraag, maar wat is het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
plofkip schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:03:
[...]

Bijvoorbeeld constante stroom voor de caravan.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

plofkip schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:03:
[...]

Het voordeel als je een 7 pollige aantreft op een auto die je gebruikt koopt is dat het ding iig geen dikke sleurhut heeft getrokken want dat doe je niet met 7 pollig :-)

Als je m naar 13 zet kun je er eigenlijk alles achter hangen. 7 pollig kan er nog steeds achter met een convertertje van de action.

is overigens geen domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Flix20 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:33:
[...]

Welk jaar is de V70?
Dan zul je een nieuw kabelset (voor model >2007) moeten aanschaffen en deze aansluiten.
Achterbumper eraf, wat bekleding bij de linker achterlicht opzij duwen en daarna is het plug en play.
Zou je een uurtje tijd moeten kosten.

In dit filmpje krijg je een goed idee wat je te wachten staat. Het is welliswaar een V40 waar hij het bij doet, maar het principe is hetzelfde.
[YouTube: Volvo V40 trekhaak montage]

Heb het zelf 2 weken geleden ook gedaan bij m'n S60 en over een paar weken ook onder de S80;
[Afbeelding][Afbeelding]
Kan een gebruikte unit van een 2007 origineel kastje, kabel en 13polige stekker overnemen. Zit allemaal al aan elkaar, hoef het enkel nog bij het achterlicht erin te prikken.

Heb er nu zon universeel dingetje in ztten ( met "Towbar" erop). Dat zal wel werken, maar wil graag naar 13 voor het geval ...

weet alleen niet of ik nu ook nog bij de dealer iets met software moet gaan doen ( als er zon universeel kastje nu inzit.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Gompy58 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:18:
[...]

Het voordeel als je een 7 pollige aantreft op een auto die je gebruikt koopt is dat het ding iig geen dikke sleurhut heeft getrokken want dat doe je niet met 7 pollig :-)

Als je m naar 13 zet kun je er eigenlijk alles achter hangen. 7 pollig kan er nog steeds achter met een convertertje van de action.

Ik heb volgens mij ook 7 polig uit m'n hoofd, maar ben wel van plan een sleurhut te trekken met een max. massa van 2000 kg. Dus nu vraag ik me af, waarom kan dat niet? :D

Edit: net gecheckt, heb inderdaad 7 polig en voor een sleurhut is dus 13 polig eigenlijk wel een must, o.a. vanwege constante 12v. Dat wordt dus ombouwen voordat we ermee op vakantie gaan in augustus :Y)

Ik kwam deze tegen, toch weer een stukje goedkoper dan degene die eerder gelinkt is. Zit er verschil in of is deze ook prima?
https://www.winparts.nl/b...388858.html#specificaties

[ Voor 29% gewijzigd door plofkip op 25-04-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Gompy58 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:18:
[...]

Waarom is het een voordeel dat een auto geen geremde aanhanger of caravan heeft getrokken? Een ongeremde aanhanger kan je ook te zwaar beladen. Qua motor maakt het niet zoveel uit. De meeste motoren hebben echt wel wat over en hoeven niet maximaal in de toeren voor welke aanhanger dan ook.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:25
heeft iemand verstand van volvo v40s ?
vooral in kleuren?

ik heb een auto in de kleur osium grijs gezien .. en ik heb een vraagje hier over.

Bij onderstaande kleur v40 zie wel wat kleurverschil met de voorbumper...ia dat vaak normaal met deze kleur?

De foto van de voorkant zie je het goed en 3d foto

https://www.alphabetoccas...g-parkeersensoren-rb530t/

[ Voor 54% gewijzigd door Aggressor op 27-04-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

Aggressor schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:22:
heeft iemand verstand van volvo v40s ?
vooral in kleuren?

ik heb een auto in de kleur osium grijs gezien .. en ik heb een vraagje hier over.

Bij onderstaande kleur v40 zie wel wat kleurverschil met de voorbumper...ia dat vaak normaal met deze kleur?

De foto van de voorkant zie je het goed en 3d foto

https://www.alphabetoccas...g-parkeersensoren-rb530t/
zo'n 3D foto kan wat vertekening hebben qua kleur, maar er is ook een still-shot bijna aan het einde van voren waar het negatief naar voren komt.
nu zal de belichting niet meehelpen, maar zoveel verschil is wel extreem.

het is best mogelijk dat de voorbumper is overgesproten zonder weet van de verkoper; het kleurverschil is mijns inziens wel heel groot te noemen...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Zoiets kun je alleen in het echt beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@Aggressor

Van een plaatje is altijd lastig. Het is in ieder geval zo dat er kleur verschil is tussen metaal en kunststof.

Alphabet kan je vast vertellen of er gespoten is aan de auto aangezien de auto bij hun geleased is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

HerZon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:32:
Zoiets kun je alleen in het echt beoordelen.
sowieso moet je gaan kijken, maar bijzonder is het kleurverschil op de foto's wel, ik hoop alleen dat het een slechte opstelling is in de fotostudio.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 10:53
Geen grote schade of volledig overgespoten iig, originele stickers aan de binnenkant zitten er nog op.
Ik heb dezelfde kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNX42meKucxatOq_wbFgmtKZYPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1xdmuiOv0GFgNYWYKZBRvwU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Wouter36 op 27-04-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:05
Zo boys, morgen helaas mijn XC40 inleveren bij de leasemaatschappij vanwege einde dienstverband. 3.5 jaar met veel plezier Volvo gereden maar ik mag me weer gaan melden in het Skoda topic.

Mocht iemand nog interesse hebben in originele dak/last dragers, deze zijn ook geschikt voor de XC60 en XC90 zie ik een pb/dm tegemoet.

Zo kwam ie destijds uit de showroom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9JynUL2YDrbgOYytb1hL563KGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRigjL2QB4WjhVWT6KSS0PBk.jpg?f=user_large

Veel rijplezier aan gehad, en het heeft er iig toe geleid dat mijn pa er ook een gekocht heeft. Mocht ik nog eens in de gelegenheid komen voor een Volvo te gaan staat de XC60 hoog op het lijstje.

Vaarwel op naar goedkopere bijtelling 🤣

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Gompy58 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:22:
[...]

Kan een gebruikte unit van een 2007 origineel kastje, kabel en 13polige stekker overnemen. Zit allemaal al aan elkaar, hoef het enkel nog bij het achterlicht erin te prikken.

Heb er nu zon universeel dingetje in ztten ( met "Towbar" erop). Dat zal wel werken, maar wil graag naar 13 voor het geval ...

weet alleen niet of ik nu ook nog bij de dealer iets met software moet gaan doen ( als er zon universeel kastje nu inzit.).
Ja daar zit ik dus ook nog even mee.
Onder de S60 heb ik nui dus al een trekhaak zitten en die werkt gewoon volledig en geen foutmeldingen.
Daar heb ik niets bij de dealer laten doen.
De S80 waar ik nu ook een trekhaak voor heb liggen en volgend weekend onder ga plakken weet ik nog niet hoe dat gaat uitpakken. Is hetzelfde elektra pakket. Dit is wel een automaat dus wellicht dat daar verschil in zit.

Wat me wel opviel bij de S60 is dat als ik een knipperlicht aanzet met fietsenrek, krijg ik geen melding op m'n dashboard dat er een tweede set knipperlichten werkt, zoals ik dat bij een vorige auto (S40) wel had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDl0wE_nXjPT6eVfCNgd8HI1NIQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Is3tLczFj7CWzBweShxrQcTR.png?f=user_large

Deze melding dus. Wellicht dat dat het stukje software is wat je dan 'mist'.

Morgen ook afspraak staan bij Obbe met de S60 om het blok even wat te kietelen.
Wellicht kan hij ook wel wat met de software omtrent de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

grote kans dat ze morgen je auto ook wel even aan Vida kunnen hangen @Flix20 om te checken voor de trekhaak.

wat voor tune ga je op je blok zetten? Power of die Eco variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dawn schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:46:
grote kans dat ze morgen je auto ook wel even aan Vida kunnen hangen @Flix20 om te checken voor de trekhaak.

wat voor tune ga je op je blok zetten? Power of die Eco variant?
Eerlijk gezegd niet gelezen over mogelijke varianten.

Heb een T3 blok waar nog best wat extra’s uitgehaald kan worden.
Zal morgen vast eea doorgenomen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Nou, vanochtend bij Obbe geweest.
Was allemaal prima geregeld, motorisch was er niets aan het handje dus Obbe kon ongestoord z'n ding doen.

Gezien de parkeerplaats was het niet te missen waar het was. Stonden aantal iconische T5R modellen.
Ook was er net een S80 V8 AWD aangekomen vanuit de VS waar wel het e.e.a. aan aangepast was.
Waaronder de uitlaat. Wat een knaller was dat.

Na een uurtje was het gepiept en mocht ik een testritje maken en direct merk je het verschil in vermogen.
Nog ff met Obbe staan praten over van alles volvo en je merkt dat het een liefhebber is. Daar doe ik dan graag zaken mee.
Ook nog even over gehad waarom mensen voor Obbe kiezen t.o.v. een ATM/Ricco en wat was toch wel het maatwerk. Waar de grotere bedrijven vooral kant en klare software aanpassingen erin gooien maakt Obbe gebruik van je mapping die al reeds in jouw auto zit. En gaat daar vervolgens aan de knoppen draaien.

Op de terugreis van 100km nog even beetje met het gas gespeeld en ook dat viel niets tegen.
Zal komende tijd het verbruik eens in de gaten houden of dat ook verschil maakt. Maar dat zal nu nog niet zijn. Iets met zware rechter voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Flix20 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:41:
Nou, vanochtend bij Obbe geweest.
Was allemaal prima geregeld, motorisch was er niets aan het handje dus Obbe kon ongestoord z'n ding doen.

Gezien de parkeerplaats was het niet te missen waar het was. Stonden aantal iconische T5R modellen.
Ook was er net een S80 V8 AWD aangekomen vanuit de VS waar wel het e.e.a. aan aangepast was.
Waaronder de uitlaat. Wat een knaller was dat.

Na een uurtje was het gepiept en mocht ik een testritje maken en direct merk je het verschil in vermogen.
Nog ff met Obbe staan praten over van alles volvo en je merkt dat het een liefhebber is. Daar doe ik dan graag zaken mee.
Ook nog even over gehad waarom mensen voor Obbe kiezen t.o.v. een ATM/Ricco en wat was toch wel het maatwerk. Waar de grotere bedrijven vooral kant en klare software aanpassingen erin gooien maakt Obbe gebruik van je mapping die al reeds in jouw auto zit. En gaat daar vervolgens aan de knoppen draaien.

Op de terugreis van 100km nog even beetje met het gas gespeeld en ook dat viel niets tegen.
Zal komende tijd het verbruik eens in de gaten houden of dat ook verschil maakt. Maar dat zal nu nog niet zijn. Iets met zware rechter voet.
Ja mooi he, dat zijn leuke ervaringen om daar langs te gaan. Zit volvoservice met Dennis daar ook nog steeds? Heb je een T3 met handbak? Dan is er vast een bak met koppel bij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Red devil schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:29:
[...]

Ja mooi he, dat zijn leuke ervaringen om daar langs te gaan. Zit volvoservice met Dennis daar ook nog steeds? Heb je een T3 met handbak? Dan is er vast een bak met koppel bij gekomen.
Ja Volvo service zat er ook.
Die kon ook aan de bak omdat de tuning van een D4 geen doorgang kon vinden omdat deze vol roet zat. Dus zei Obbe sorry maar daar begin ik niet aan.
Was gezellig druk.

Heb een handbak ja dus de koppel is zeker opgevallen. Met name in z’n 2 is die echt sneller op kracht. Ook met 170 p/u heb je nog het gevoel dat er nog genoeg in het blok zit om nog goed door te trekken maar wou het wel verantwoord houden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Nice dat je tevreden bent over Obbe/Volservice @Flix20 ! het is echt een paradijs daar. Zelf alleen m'n automaatbak gedaan daar door alle goede aanbevelingen die ik had gekregen.
--

Ik zie dat het ook al even geleden is dat ik een beetje update over mijn auto gegeven heb sinda ik m'n schokbrekers en verlagingsveren eronder heb gezet in december. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet veel plannen meer heb voor de auto qua aanpassingen/modificaties en dat soort, maar toch...

Halverwege april bij een andere bekende in de Volvo wereld geweest, FDF, ofwel Floris om een andere uitlaat onder m'n auto te lassen. Toen mijn auto in december op de brug stond zag ik dat de uitlaat niet helemaal meer in topstaat was en dat enkele ophang beugels op afbreken stonden.
Na wat over en weer overleg met Floris een afspraak gemaakt en de setup besproken.

Doel: zwaarder, meer aanwezig geluid zonder dat het dreunt in de cabine op de snelweg. Dat is overigens goed gelukt :D

wat hebben we gedaan:
- Tweede set catalysatoren geleegd
- Middendemper verwijderd
- Nieuwe rubbers, bouten, moeren & pakkingen
- 2.5" RVS catback
- 2x Magnaflow einddempers
- 2x Simons sierstukken
Was in de volledigheid toch wel een dag werk :)

Wat impressieshots:

oud...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1nSZI21VJP-VBUDlXGCt7GBtDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fMpZU6czSHyE1elg3bWwAMy.jpg?f=fotoalbum_large

nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_A_4uerLywOIe8JUJoXBnuSp9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z85NnpTzKUP8hazH9uVZwnfw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GquagtR8UOTOZyc2HaqMs6g_i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyMT9FFjmD0IeGSJ59VdKrPW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zyx8lHfhMm7sx2PQpvKsiRFNAjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6ZFxHDIOMtVzRy6xW76uaZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
ennnn: een filmpje voor het geluid :9~
[Video: https://1drv.ms/v/s!Ag6LBrZN5s9ggu9LeLDg3QCE9lbdqQ?e=zNeeSe]

[ Voor 9% gewijzigd door Dawn op 01-05-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dawn schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:11:
Edit:
ennnn: een filmpje voor het geluid :9~
[Video]
Das ERG bruut. Zou zeker ook wel onder een XC90 V8 kunnen? Hoe zit het op de snelweg, gaat het dan niet irriteren? Of hoor je dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Red devil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:44:
[...]

Das ERG bruut. Zou zeker ook wel onder een XC90 V8 kunnen? Hoe zit het op de snelweg, gaat het dan niet irriteren? Of hoor je dan niets.
Kan makkelijk onder een 90 ja, vriend van me heeft er een ;)

Op de snelweg is het prima, zeker als de cruise aanstaat, en hoor je eigenlijk niks/dreunt er niks naar binnen. Je hoort het motorgeluid zeker wel in de bebouwde kom in de cabine, onderaan de toeren, maar het is niet vervelend. Je kan zeker nog ‘normaal’ een gesprek voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand of in de v40 bandenspanning sensoren zitten?
Of het is een indirect systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soms met sensoren in het wiel, soms op basis van ABS rotatie. Hangt af van bouwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Bandenspanningsensoren/software is toch een optie? Volgensmij niet standaard in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Aggressor schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:21:
Weet iemand of in de v40 bandenspanning sensoren zitten?
Of het is een indirect systeem ?
Iets meer info zou opzich wel handig zijn.
Is het een V40 uit 1996 of uit 2016?

Indien het een >2011 model is, zou je onder 'My car' in het menu het kopje bandenspanning vinden.
Als het een >2014 model is, dan zit het er sowieso in, want sindsdien is een direct TPS verplicht op alle neiuwe auto's.

Voor zover ik weet heeft Volvo de TPMS via de ventielen in de velgen en niet op de ABS.
Je kan de sensor herkennen door een stalen ventiel ipv plastic.

[ Voor 10% gewijzigd door Flix20 op 03-05-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Flix20 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Iets meer info zou opzich wel handig zijn.
Is het een V40 uit 1996 of uit 2016?

Indien het een >2011 model is, zou je onder 'My car' in het menu het kopje bandenspanning vinden.
Als het een >2014 model is, dan zit het er sowieso in, want sindsdien is een direct TPS verplicht op alle neiuwe auto's.

Voor zover ik weet heeft Volvo de TPMS via de ventielen in de velgen en niet op de ABS.
Je kan de sensor herkennen door een stalen ventiel ipv plastic.
Excuus, ik heb het antwoord al gevonden.
https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=76753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wist zelf ook niet meer 100% hoe het nou zat dus zelf ook even in gedoken en schijnbaar is Volvo omstreeks medio 2015 overgegaan van ventiel naar ABS TPMS.

Heb zelf nog TPMS in de ventielen zitten maar ondertussen 3 sets velgen liggen en diegene welke niet meer onder de auto liggen en verkocht gaan worden, zitten de ventielen in.
Ben nog even aan het uitzoeken hoe ik dit het handigst ga aanpakken.
Denk of 2 compleet nieuwe sets sensoren en op winter en zomerset laat zetten. Of ik laat de melding uitzetten.
Steeds overzetten zonder de beschikking over een bandenleg machine is toch ook weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Flix20 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:50:
Wist zelf ook niet meer 100% hoe het nou zat dus zelf ook even in gedoken en schijnbaar is Volvo omstreeks medio 2015 overgegaan van ventiel naar ABS TPMS.

Heb zelf nog TPMS in de ventielen zitten maar ondertussen 3 sets velgen liggen en diegene welke niet meer onder de auto liggen en verkocht gaan worden, zitten de ventielen in.
Ben nog even aan het uitzoeken hoe ik dit het handigst ga aanpakken.
Denk of 2 compleet nieuwe sets sensoren en op winter en zomerset laat zetten. Of ik laat de melding uitzetten.
Steeds overzetten zonder de beschikking over een bandenleg machine is toch ook weer wat.
Ze zijn toch overgegaan naar de gewone zwarte ventielen? De metalen met sensor zijn de oude toch?

En past 16 inch licht metaal onder de v40? (Eventueel voor winterbanden)

Zit er veel verschil in het vebruik als je van 17 inch naar 18 inch gaat?
Van 205 50 17 naar 225 40 18?

Weet iemand dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 03-05-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Grotere velg is meer gewicht.
Bredere band is meer wrijving/rolweerstand
Mogelijk is de huidige band niet in 225/40/18 leverbaar waardoor je iets anders moet kiezen, dat kan ook positief of negatief uit vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
jadjong schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:56:
Grotere velg is meer gewicht.
Bredere band is meer wrijving/rolweerstand
Mogelijk is de huidige band niet in 225/40/18 leverbaar waardoor je iets anders moet kiezen, dat kan ook positief of negatief uit vallen.
225 40 18 is de standaard 18 inch maat toch?
Zal het vebruik veel schelen denk je tov 17 inch?

Ik twijfel tussen de ixon iii 17 inch en de ixion iv 18 inch.

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 03-05-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik heb geen idee welke band je er nu onder hebt en welke band je er straks onder hebt. Zo veel variabelen waardoor er geen zinnig antwoord op te geven is.
Overigens, ook als je merk en type band wel vermeldt durf ik het nog niet in te schatten want ik ken niet de frictie coëfficiënten van alle banden uit mijn hoofd. :P

[ Voor 35% gewijzigd door jadjong op 03-05-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Heb je zelf al een beetje onderzoek gedaan?
Vragen die je hier nu aan het neerplempen bent zijn beetje van het kaliber ‘je hebt een appel en een peer, wat is de afstand tot de zon?’

Wat @jadjong al zegt, zoveel variabelen.
Welke motorisering, welke banden etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Flix20 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:54:
Heb je zelf al een beetje onderzoek gedaan?
Vragen die je hier nu aan het neerplempen bent zijn beetje van het kaliber ‘je hebt een appel en een peer, wat is de afstand tot de zon?’

Wat @jadjong al zegt, zoveel variabelen.
Welke motorisering, welke banden etc etc
Ik ben vooral opzoek naar ervaringen van mensen zelf.
Op internet heb ik ook al gekeken ja.
En daar wisselt het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Je bandenmaat is afhankelijk van de velg breedte, en dus moet je eerst weten welke velg je wil steken.

Anhankelijk van de remmerij onder je auto zou een 16” passen als velg, bijvoorbeeld voor de winter.
Verschil in comfort van 17 naar 18 is redelijk klein te noemen, zeker met standaard onderstel; maar het verbruik wordt iets hoger (.5-1L/100km meer oid).

Voordat meer advies mogelijk is, binvoorbeeld welke banden en/of maat is belangrijk te weten welke velgen je mogelijk interesse in hebt.
Goede tip overigens, kijk op de Volvo site naar de accessoires en wielen om inspiratie en bandenmaten te achterhalen wat er onder zou moeten komen bij een bepaalde velg :) geeft je goede inzichten wat er kan.

Edit;
Ik ben van 18” 245/40 naar 19” 245/35 gegaan voor m’n zomerwielen. Ongeveer .5-1L/100km meer in verbruik

[ Voor 7% gewijzigd door Dawn op 03-05-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Bullet NL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:14:
[...]

Waarom is het een voordeel dat een auto geen geremde aanhanger of caravan heeft getrokken? Een ongeremde aanhanger kan je ook te zwaar beladen. Qua motor maakt het niet zoveel uit. De meeste motoren hebben echt wel wat over en hoeven niet maximaal in de toeren voor welke aanhanger dan ook.
Het kan het allemaal wel aan idd. Er zijn er echter ook die als werkpaarden zijn gebruikt en dat gebeurt dan eerder met een forse aanhanger dan zon klein ding .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dawn schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:27:
Je bandenmaat is afhankelijk van de velg breedte, en dus moet je eerst weten welke velg je wil steken.

Anhankelijk van de remmerij onder je auto zou een 16” passen als velg, bijvoorbeeld voor de winter.
Verschil in comfort van 17 naar 18 is redelijk klein te noemen, zeker met standaard onderstel; maar het verbruik wordt iets hoger (.5-1L/100km meer oid).

Voordat meer advies mogelijk is, binvoorbeeld welke banden en/of maat is belangrijk te weten welke velgen je mogelijk interesse in hebt.
Goede tip overigens, kijk op de Volvo site naar de accessoires en wielen om inspiratie en bandenmaten te achterhalen wat er onder zou moeten komen bij een bepaalde velg :) geeft je goede inzichten wat er kan.

Edit;
Ik ben van 18” 245/40 naar 19” 245/35 gegaan voor m’n zomerwielen. Ongeveer .5-1L/100km meer in verbruik
Aansluitend op deze tip:
Je kan via google 'auto type' 'jaartal' 'prijslijst' uitkomen op de Volvo site bij de prijslijsten van Volvo zelf te komen. Dan heb je op de laatste pagina's een overzicht welke velgen met welke maten voor dat betreffende model beschikbaar zijn geweest.
En als je opzoek bent naar Ixion velgen moet je scherp zijn dat het originele zijn.
Er zijn een hele hoop namaak in circulatie. Mits je daar waarde aan hecht.
Bullet NL schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:14:
[...]

Het is niet de motor die meer op z'n donder krijgt met een aanhanger, meer de koppeling.
Hebben wel eens een 2ton+ Jeep op auto ambu achter een 740 gehad en daar hing ook de onmiskenbare lucht van de koppeling in de lucht.
Gompy58 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:47:
[...]

Het kan het allemaal wel aan idd. Er zijn er echter ook die als werkpaarden zijn gebruikt en dat gebeurt dan eerder met een forse aanhanger dan zon klein ding .
Als er een trekhaak op zit is het altijd handig om even te kijken hoe de staat hiervan is.
Zit de coating er nagenoeg onaangetast op kan je met enige zekerheid zeggen dat deze weinig gebruikt is.
Tenzij de trekhaak zo hard mis-/ gebruikt is dat ze deze hebben moeten vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:21
Hier een blije semi-Volvo rijder. Na een 1999 V70 en een 2000 S80 met een paar uitstapjes naar o.a. Cadillac, Honda en Renault geëindigd bij de Chinese broer van de Volvo XC40, de Lynk&Co 01.

Hele fijne auto, met een iets te enthousiaste lichtsensor. Bij de eerste de beste wolk gaan de koplampen al aan en ik kan nergens in het menu instellen om de lichtsensor minder zenuwachtig in te stellen. Omdat dit de broer is van de XC40, vroeg ik me af of iemand met een Dice kan kijken of we deze aan kunnen passen? Lynk&Co zegt het niet aan te kunnen passen, wat ik niet geloof.

En ja ik weet dat ik de dimlichten ook overdag kan gebruiken, echter vind ik de dagrijverlichting meer opvallen overdag dan de LED koplampen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
pretpik schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:53:
Hier een blije semi-Volvo rijder. Na een 1999 V70 en een 2000 S80 met een paar uitstapjes naar o.a. Cadillac, Honda en Renault geëindigd bij de Chinese broer van de Volvo XC40, de Lynk&Co 01.

Hele fijne auto, met een iets te enthousiaste lichtsensor. Bij de eerste de beste wolk gaan de koplampen al aan en ik kan nergens in het menu instellen om de lichtsensor minder zenuwachtig in te stellen. Omdat dit de broer is van de XC40, vroeg ik me af of iemand met een Dice kan kijken of we deze aan kunnen passen? Lynk&Co zegt het niet aan te kunnen passen, wat ik niet geloof.

En ja ik weet dat ik de dimlichten ook overdag kan gebruiken, echter vind ik de dagrijverlichting meer opvallen overdag dan de LED koplampen.
Bij mijn V60 (2020) kan het niet. De auto doet relatief snel de koplampen aan, maar zet dan niet het dashboard of de sfeerverlichting naar de nachtstand. Net als dat de verlichting aangaat bij regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
HerZon schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Bij mijn V60 (2020) kan het niet. De auto doet relatief snel de koplampen aan, maar zet dan niet het dashboard of de sfeerverlichting naar de nachtstand. Net als dat de verlichting aangaat bij regen.
Klopt, hier dimt ook het dashboard pas veel later. Alleen de koplampen gaan al aan zodra het maar een klein beetje bewolkt is, naar mijn idee iets te vroeg.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
pretpik schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:20:
[...]

Klopt, hier dimt ook het dashboard pas veel later. Alleen de koplampen gaan al aan zodra het maar een klein beetje bewolkt is, naar mijn idee iets te vroeg.
Die gedachte had ik ook, totdat ik een jaar een Passat (2018) reed. Daar was het echt een verrassing wanneer hij de verlichting aan deed (zelfs met de 3 keuzes in het menu) - dat ik vanaf dat moment de Volvo instellingen een soort van ben gaan waarderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:17
Ik sluit ook aan in het topic met deze V90 uit eind 2018!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf2uLbTel3RLRmcrjTZwC0BFT4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HRsEqlHYz7lJ2dxb74vdkCX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me achteraf pas opviel is dat deze nog over Internet Maps beschikt en niet over Sensus Navigation. Als het goed is zouden alle modellen toch allang over moeten zijn op Sensus? En dit lijkt me eenvoudig te upgraden via een dealer (kosteloos?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Welkom met je mooie V90! :)

Sensus in in de laatste serie alomvattend voor het multimediasysteem, maar waar de nieuwe generatie Google Maps gebruikt, gebruikt de P3-generatie nog NavTeq/TomTom/anders aan kaartmateriaal.

Google Maps kaarten zitten er ook bij jou in. zie ook https://az685612.vo.msecn...on_MY18_nl-NL_TP25373.pdf

Updaten zou zelf mogelijk moeten zijn, zie ook https://www.volvocars.com...w46/navigatie/kaartupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Dawn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:51:
Welkom met je mooie V90! :)

Sensus in in de laatste serie alomvattend voor het multimediasysteem, maar waar de nieuwe generatie Google Maps gebruikt, gebruikt de P3-generatie nog NavTeq/TomTom/anders aan kaartmateriaal.

Google Maps kaarten zitten er ook bij jou in. zie ook https://az685612.vo.msecn...on_MY18_nl-NL_TP25373.pdf

Updaten zou zelf mogelijk moeten zijn, zie ook https://www.volvocars.com...w46/navigatie/kaartupdate
En idd, die PDF had ik ook gezien, al staat overal wel een * achter, wat optie/accessoire zou betekenen. Beetje in de war.

Gaat dat laatste niet over kaartupdates? Ik heb het idee dat er een software update zou moeten zijn, de auto gaf, dacht ik, in systeeminformatie aan dat er Internet Maps op staat. Ik ga het even testen.

[ Voor 6% gewijzigd door BlisterAMG op 10-05-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

De laatste pagina gaat inderdaad over kaart updates, en als de auto recent een dealer heeft gezien voor onderhoud zijn systeemupdates al uitgevoerd waar beschikbaar. Kaartupdates zijn door de dealer niet vanzelfsprekend.

Bij mijn weten zijn alle recente Volvo met sensus uiterust.

Omdat er Google Maps als kaart materiaal wordt gebruikt kan het zijn dat je extra details kan downloaden misschien? Dat weet ik niet.
Ben benieuwd wat je vind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@BlisterAMG

Zoals jij het omschrijft is de auto niet voorzien van het navigatie systeem. Dit is met name in het buitenland een losse optie. Dit kan vaak softwarematig geactiveerd worden voor rond de 1000 euro bij de dealer. Via internet navigeren heb ik geen idee. Heeft de auto geen Android Auto of CarPlay als optie?

Edit:
https://www.volvocars.com...vigation-en-internet-maps

[ Voor 18% gewijzigd door nielsicq op 11-05-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
nielsicq schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:39:
@BlisterAMG

Zoals jij het omschrijft is de auto niet voorzien van het navigatie systeem. Dit is met name in het buitenland een losse optie. Dit kan vaak softwarematig geactiveerd worden voor rond de 1000 euro bij de dealer. Via internet navigeren heb ik geen idee. Heeft de auto geen Android Auto of CarPlay als optie?
Het is inderdaad een import uit Zweden. Apple Carplay is er op gezet, Android Auto komt nog, waren ze vergeten. Net als dat ze nog wat dingetjes vergeten waren. Zeer waarschijnlijk gaat alles straks via Androud Auto, maar toch. Dus eens kijken of ze dat als goedmakertje kunnen upgraden. 1000 euro ga ik er niet voor betalen :)

Dit is wat ik zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFkWcxtE38EBx5KkhQTRcqDJyKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPZk4yFWwLcMrKuixJ7aPGSO.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7B0LpzbXQALOKXgnAECIN2uIGbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJTwA4frYXl6lrXrgM5CwgHh.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8AaQoqtuGZTKxnR8CVxkcsvzzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hgzt345xWQUJYcYqYa6gfF6Z.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfAS-WHdt9oVLGtBZ4pD9_cX_5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFlvZtPA2z91UL6E3X42xNcG.jpg?f=fotoalbum_small

Onder instellingen staat Navigatie uitgegrijsd. Deinstalleren van Internet Maps kan niet, maar ik kan dus wel online navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Heren, ik ben op zoek naar twee personen die het volgende hebben :-)

Het is een rare vraag misschien maar alles heeft een reden :-))

Ik zoek iemand met een Volvo V70 die een premium audio installatie heeft met een HU850, dus een phase 2

Tevens zoek ik iemand die een phase 2 v70 heeft met een High Performance installatie…

Beetje berijdbaar vanuit Utrecht zou mooi zijn 🤞🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Gompy58 ; wil je het verschil horen?
De Premium Audio installtie is zonder subwoofer eigenlijk niet af; maar ook zonder klinkt het heer-lijk!
Helaas kan ik je aan geen van beide helpen alleen…

@BlisterAMG ; ben je er nog uit gekomen met je Navigatie en het updaten ervan of niet?
Dealer al eens gesproken hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

@Dawn
Vergelijk zou mooi zijn maar ik krijg het idee dat ik met mijn oren beter af ben met het High Performance systeem.

Ik had het base en daar gebruikte ik nooit een draai knop.
Nu heb ik premium , draai er constant aan en ben zelden tevreden…

Veeeeel te veel tweeter hoog gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Koop iets met een 803, dan krijg je er een handige EQ bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

in mijn vorige auto had ik een HU803 zitten met alle 9 speakers die tot dat moment mogelijk waren (had alleen de sub niet); die EQ is leuk maar ik hoorde het verschil te weinig. meestal was het alleen een beetje extra bass en wat meer geluid uit de center speaker en hield het op. werkte prima met de gitaarstorm die meestal door de speakers kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Source in houden tijdens aan zetten, dan heb je veel meer EQ mogelijkheden in het verborgen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Dawn schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:25:

@BlisterAMG ; ben je er nog uit gekomen met je Navigatie en het updaten ervan of niet?
Dealer al eens gesproken hierover?
Ik sprak vrijdag iemand van de werkplaats voor een afspraak voor de overige zaken die nog moeten gebeuren. Diegene gaf idd aan dat navigatie dan niet vrijgeschakeld is, en dit zou 1000 euro kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb nu ook een volvo on call abonnement genomen.
Ik heb hem net geactiveerd in de auto.

Prestaties:

Gemiddeld brandstof vebruik. En gemiddelde snelheid. (Kan ik deze resetten?)

Afstand:

Kilometerteller. xx.xxx (deze klopt niet...is dit normaal)
Dagteller t1 en dagteller t2.

Kan ik deze eventueel ook resetten?
Volgens mij zijn dit nog stats van de vorige eigenaar.

-edit-

Nu staat alles wel goed. Blijkbaar heeft de app even nodig om te synchroniseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Aggressor op 16-05-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 20:50

Wok

Dakloos...

Gompy58 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:09:
Heren, ik ben op zoek naar twee personen die het volgende hebben :-)

Het is een rare vraag misschien maar alles heeft een reden :-))

Ik zoek iemand met een Volvo V70 die een premium audio installatie heeft met een HU850, dus een phase 2

Tevens zoek ik iemand die een phase 2 v70 heeft met een High Performance installatie…

Beetje berijdbaar vanuit Utrecht zou mooi zijn 🤞🤞
Geen V70, maar een S60 (2007) hier: HU850, Premium Audio setup. Regio Eindhoven.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

BlisterAMG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:39:
[...]

Ik sprak vrijdag iemand van de werkplaats voor een afspraak voor de overige zaken die nog moeten gebeuren. Diegene gaf idd aan dat navigatie dan niet vrijgeschakeld is, en dit zou 1000 euro kosten...
1000 piek? Pfoeh… dan zou ik er toch 3x over na moeten denken of dat het waard is/noodzaak is.

Krijg je dan alleen de navigatie optie erbij of zit dat gekoppeld met meer features die dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Dawn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:51:
[...]

1000 piek? Pfoeh… dan zou ik er toch 3x over na moeten denken of dat het waard is/noodzaak is.

Krijg je dan alleen de navigatie optie erbij of zit dat gekoppeld met meer features die dan werken?
Niet uitgebreid nagevraagd. Navigatie in het dashboard tonen werkt met internet maps nu nu, maar met die upgrade dan dus wel, maar alleen bij gebruik van die navigatie dus. Met Android auto zou dat dan weer niet werken.

Noodzaak is er niet, ga er zeker geen 1000 euro voor betalen, nu android auto er al bij komt. Maar ik waag er nog wel een belletje of mailtje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
BlisterAMG schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Niet uitgebreid nagevraagd. Navigatie in het dashboard tonen werkt met internet maps nu nu, maar met die upgrade dan dus wel, maar alleen bij gebruik van die navigatie dus. Met Android auto zou dat dan weer niet werken.

Noodzaak is er niet, ga er zeker geen 1000 euro voor betalen, nu android auto er al bij komt. Maar ik waag er nog wel een belletje of mailtje aan
Je zou is bij Obbe kunnen informeren wat hij kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Beste V90 MY22 rijders.

Is er iemand die de update V2.1 al binnen heeft? Zijn daar nieuwe App functies aan toegevoegd?
Onze V90 is geleverd zonder DAB + radio terwijl dit wel vemeld staat op de offerte. Volvo wil geen keiharde toezegging doen of dit alsnog wordt ingebouwd. Er wordt wat wazig over gedaan. Is er iemand van hier die in hetzelfde schuitje zit? Wij hebben tot dusver nog geen update over the air gehad. Zijn er V90 MY22 eigenaren die wel zo'n update hebben gehad? We hebben de auto nu bijna 6 maanden in bezit. Er wordt veel beloofd maar er komt weinig van terecht.

Vast dank voor je reactie,

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

peer54 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:58:
Beste V90 MY22 rijders.

Is er iemand die de update V2.1 al binnen heeft? Zijn daar nieuwe App functies aan toegevoegd?
Onze V90 is geleverd zonder DAB + radio terwijl dit wel vemeld staat op de offerte. Volvo wil geen keiharde toezegging doen of dit alsnog wordt ingebouwd. Er wordt wat wazig over gedaan. Is er iemand van hier die in hetzelfde schuitje zit? Wij hebben tot dusver nog geen update over the air gehad. Zijn er V90 MY22 eigenaren die wel zo'n update hebben gehad? We hebben de auto nu bijna 6 maanden in bezit. Er wordt veel beloofd maar er komt weinig van terecht.

Groet Peer
DAB+ is en module, zo goed als onmogelijk om deze later in te brouwen via de dealer...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

DAB+ is volgens de accessoires geen optie om achteraf in te bouwen, dus als dat erin moet zal dat lichtelijk problematisch worden.

Heb je het issue al direct bij De Beemd gemeld @peer54 ? Er vanuit gaande dat je de auto bij een dealer gekocht hebt. De dealer moet het probleem in eerste instantie oplossen maar als je daar geen gehoor krijgt zou ik het even hoger op zoek om met een passende oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
peer54 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:58:
Beste V90 MY22 rijders.

Groet Peer
Volvo doet geen toezeggingen omdat de DAB+ printplaat, voor zo goed als alle modellen, tot in sint-juttemis niet meer leverbaar is. Wie DAB+ gekocht heeft zou een grotere databundel moeten krijgen zodat je internetradio kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

het is natuurlijk afhankelijk wat en hoe het allemaal gecommuniceerd is; als het allemaal 'vaag' is zonder uitleg naar de klant waarom er geen datum toegezegd kan worden is dat natuurlijk een slechterverhaal dan 'ja, daar gaan we mee aan de slag, maar weet dat het onderdeel op de backorder staat ivm chiptekorten en productiecuts dus een datum kunnen we nog niet geven, maar we houden je wel op de hoogte'.

zo geldt dat natuulijk ook met de aflevering;
was het toen al bekend dat de module niet in de auto zat en is dit gecommuniceerd of is het niet eens gemeld? lijkt me dat je daar als klant toch ook wat over wat wil zeggen, zeker als het op de factuur staat.

iets als: 'backorder, levertijd onbekend; maar je kan de auto wel ophalen en er op wachten en tzt bouwen we deze kostenloos in; of dat je als klant zegt laat maar zitten en geef maar een compensatie en de factuurprijs terug (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
Dawn schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:12:
DAB+ is volgens de accessoires geen optie om achteraf in te bouwen, dus als dat erin moet zal dat lichtelijk problematisch worden.

Heb je het issue al direct bij De Beemd gemeld @peer54 ? Er vanuit gaande dat je de auto bij een dealer gekocht hebt. De dealer moet het probleem in eerste instantie oplossen maar als je daar geen gehoor krijgt zou ik het even hoger op zoek om met een passende oplossing te komen.
Uiteraard heb ik dit bij de dealer aangekaart. Vandaag nog overleg met de dealer gehad. Ook de dealers zitten met leveringsproblemen. In het derde kwartaal zou er wat meer duidelijkheid moeten zijn.

Groet Peer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peer54
Dawn schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:27:
het is natuurlijk afhankelijk wat en hoe het allemaal gecommuniceerd is; als het allemaal 'vaag' is zonder uitleg naar de klant waarom er geen datum toegezegd kan worden is dat natuurlijk een slechterverhaal dan 'ja, daar gaan we mee aan de slag, maar weet dat het onderdeel op de backorder staat ivm chiptekorten en productiecuts dus een datum kunnen we nog niet geven, maar we houden je wel op de hoogte'.

zo geldt dat natuulijk ook met de aflevering;
was het toen al bekend dat de module niet in de auto zat en is dit gecommuniceerd of is het niet eens gemeld? lijkt me dat je daar als klant toch ook wat over wat wil zeggen, zeker als het op de factuur staat.

iets als: 'backorder, levertijd onbekend; maar je kan de auto wel ophalen en er op wachten en tzt bouwen we deze kostenloos in; of dat je als klant zegt laat maar zitten en geef maar een compensatie en de factuurprijs terug (oid).
Bij aflevering is niet aangegeven dat er geen DAB + aanwezig was. Ik kwam er na aflevering achter dat DAB + niet aanwezig was. Ik heb daar een excuus voor gehad. Ben nu in overleg hoe de dealer dit op gaat lossen.

Groet Peer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

🤨 dus je hebt een wagen bestelt met een specifieke optie en die heb je ook betaald waarna de wagen is uitgeleverd aan jou, de betalende klant, zonder die specifieke optie en met een “ excuus” krijg je er melding “ we gaan kijken OF we dit kunnen oplossen

Is het dit in een notendop ? Dah kan toch nie ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

.. en dat terwijl het om te beginnen al bizar is dan niet elke nieuwe auto standaard met DAB+ uitgerust is tegenwoordig. Vroeger kon je nog zeggen 'dat zet je er tzt toch een nieuwe radio in' maar nu alles zo enorm geïntegreerd is is dat ook nauwelijks een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 13:43

-tom-562

Oliesjeik

Yucon schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:20:
.. en dat terwijl het om te beginnen al bizar is dan niet elke nieuwe auto standaard met DAB+ uitgerust is tegenwoordig. Vroeger kon je nog zeggen 'dat zet je er tzt toch een nieuwe radio in' maar nu alles zo enorm geïntegreerd is is dat ook nauwelijks een optie.
Dat had wss wel gekunnen, maar dan werd de Volvo wss pas volgend jaar geleverd :P
Blijft het natuurlijk nog steeds niet netjes dat het niet gecommuniceerd is vanuti de dealer...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
Gompy58 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:05:
🤨 dus je hebt een wagen bestelt met een specifieke optie en die heb je ook betaald waarna de wagen is uitgeleverd aan jou, de betalende klant, zonder die specifieke optie en met een “ excuus” krijg je er melding “ we gaan kijken OF we dit kunnen oplossen

Is het dit in een notendop ? Dah kan toch nie ..
Dit is goed samengevat

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002

Youk

Volvo For Life

Momenteel tussenstop in Schiphol, straks verder naar Landvetter. Morgen avond met de Ferry terug naar Kiel en zo verder naar huis.

* Youk is momenteel B-) *O* oOo , maar dan maal 1000

Wie het kan raden krijgt een koekje. :9

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

peer54 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:09:
[...]

Dit is goed samengevat

Groet Peer
Godnondeju, mijzelf kennende had ik ws enorme herrie in die tent gekregen. Dit is precies de reden waarom ik weinig tot absoluut geeen vertrouwen heb in een dealer. Wel de bla bla met de dure koffiekopjes en kijk eens wat wij wel niet allemaal aan spullen hebben om u van dienst te zijn.. Mara gewoon leveren waarvoor ze fors factureren.... Das dan weer duidelijk een brug te ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
Beste Volvovrienden.

Wie van hier, met een Volvo V90 T8 MY22, heeft via OTA de update V2.1 al binnen?
Zo ja, wat zijn dan je bevindingen?

Alvast dank voor de reacties.

Groet, Peer.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hier dan toch ook maar even mijn nieuwe trots tonen. O+ Nu papierwerk van invoer in orde brengen en dan kan er een BE kenteken op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REEv0i0yPu_M1dLXDvHWOkvTR-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwZECy0zoNgugfzi1X2XwdsN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAvAj0KcSTnMR9w742gnXpFTEjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLgQy0Vy5SW7A9KTNZgoheL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRSU3i24FqkwPYULtnjrzQi_ZZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiUMTyqCebYGXBmVVwN0oEJc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ondanks dat ik de kleur echt... niet mijn smaak vind... 'hoort' het wel gewoon en daardoor een prachtige wagen!
Laatst bij Obbe stonden er 3 stations en 2 sadans. Blijven iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49
Youk schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:04:
Hier dan toch ook maar even mijn nieuwe trots tonen. O+ Nu papierwerk van invoer in orde brengen en dan kan er een BE kenteken op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Schitterend, ik denk een van mijn, zo niet de, droomauto. Toen ik je vorige post las, moest ik meteen aan een CY 850 denken :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ook al heel lang een droom van mij. Ben eigenlijk al 18 jaar aan het kijken, maar nooit echt de stap durven wagen. Nu uiteindelijk toch gedaan en zo blij mee.

Het moest wel een CY, estate, handgeschakeld zijn. En dan liefst nog zo origineel mogelijk. Het wordt hoe langer hoe moeilijker om een T-5R te vinden die niet getuned is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

handbak ook? very nice!
auto om jaloers op te worden, maar ze worden inderdaad behoorlijk zeldzaam.

in goede conditie houden; af en toe mee rijden en vooral... binnen laten staan D:

vriend van me heeft een sedan en is een station aan het restaureren; heeft ie ook hemel en aarde voor moeten bewegen om die te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 21:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijke wagen! Veel plezier ermee (maar dat zal inderdaad wel niet ontbreken). 8)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 10:58

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn moeder had ooit de zwarte versie (af fabriek) lang geleden, maar ik heb zelf de prim rose yellow versie altijd het mooiste gevonden. Historische auto, veel genoeglijke kilometers!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-10 19:54

BlueTooth76

Let the sun shine!

Vandaag een testrit gemaakt in een V60 T8 R-Design (MY2021) en tot aankoop overgegaan.

Nu was op zich het enige wat me echt tegenviel de opbergruimte onder de armsteun.
Heb een iPhone 13 Plus en die past er met standaard Apple hoesje niet in, laat staan dat je er nog een USB-stekker in krijgt...

Iemand tips om de telefoon op een andere manier netjes kwijt te raken? }:O

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-06-2022 22:54 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
BlueTooth76 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:53:

Iemand tips om de telefoon op een andere manier netjes kwijt te raken? }:O
https://car-wireless.com/...one-charger-volvo-s60-v60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hmm, maar dan werkt Apple CarPlay nog niet denk ik?
Er zou wel een stekker in kunnen maar dat maakt het draadloos laden weer overbodig.

Ik wacht nog even tot ik de auto heb, ga ik er dan weer eens over nadenken ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Kleinere telefoon kopen of een grotere auto 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

plofkip schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:30:
Kleinere telefoon kopen of een grotere auto 😜
Hehe, naja, het blijft vreemd dat een automerk niet even een paar gangbare telefoons test in een auto voor ze 'm op de markt brengen. Kijk, als het nu een auto uit 2009 was dan begreep ik het, toen waren telefoons gewoon klein.

Zelfs in m'n huidige Toyota kan ik de telefoon prima kwijt (met haakse stekker).

Maar goed, het is ook geen argument om van de auto af te zien.
Het is meer een kleine ergernis (nog voor ik 'm heb).

Zonder hoes zou de iPhone wel net in het vakje passen maar dan alsnog zonder stekker.

[ Voor 15% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-06-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
BlueTooth76 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Hehe, naja, het blijft vreemd dat een automerk niet even een paar gangbare telefoons test in een auto voor ze 'm op de markt brengen. Kijk, als het nu een auto uit 2009 was dan begreep ik het, toen waren telefoons gewoon klein.

Zelfs in m'n huidige Toyota kan ik de telefoon prima kwijt (met haakse stekker).

Maar goed, het is ook geen argument om van de auto af te zien.
Het is meer een kleine ergernis (nog voor ik 'm heb).

Zonder hoes zou de iPhone wel net in het vakje passen maar dan alsnog zonder stekker.
Ja ik snap het, kleine frustratie maar het zou mooi zijn als je het op kunt lossen. Succes in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
BlueTooth76 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Hmm, maar dan werkt Apple CarPlay nog niet denk ik?
Er zou wel een stekker in kunnen maar dat maakt het draadloos laden weer overbodig.

Ik wacht nog even tot ik de auto heb, ga ik er dan weer eens over nadenken ;)
https://www.amazon.com/Ca...z-2016-2020/dp/B088RGMMJ6
Pagina: 1 ... 126 ... 139 Laatste