S60 T3 is handbak en nog het 1.6 blok.Red devil schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Mijn T5 vroeger laten tunen, had ik veel eerder moeten doen. Daarna onze 2.0D onder handen laten nemen, zelfde verhaal. Echt wereld van verschil, motortje draait nog als een tierelier.
Nu een V8, dus valt niet veel te tunen, anders was ik wel gegaan.
De opvolger van de 2.0D zal waarschijnlijk ook een T3 oid zijn, goede keuze. Ben benieuwd wat je verbruik gaat zijn, hopelijk hetzelfde. Heb je en T3 handbak? Want ik zou niet zo snel een T3 automaat laten tunen (ervanuitgaande dat dit een powershift is).
Mis toch wel het vermogen onderin komende vanaf de 5cil.
Verbruik weet ik nog niet wat ik ervan zal verwachten. Woon-werk (60km p/dag) gaat voor 95% op de cruise dus daar zal ik wel profijt zien. Maar de rest ben wat meer van het type doorrijden dus daar zal het verbruik wel iets omhoog gaan.
Heb in de omgeving ook een aantal offertes opgevraagd maar het viel me op dat die allemaal een stuk duurder zijn en gezien de naam die Obbe heeft zou ik niet weten waarom je met een Volvo elders heen zou gaan.
Staat ook een S80 T5 voor de deur, maar dat is wel een automaat. Die heeft wel meer dan voldoende pit maar meer pit is altijd meer beter.
Als ik bij Obbe ben ook eens over hebben wat daar mogelijk is.
PSN: Flix20-NL