Kijk vooral ook ff op facebook marketplace, of 1 van de Volvo groepen op facebook! Ik heb daar mijn zomer set vandaan voor een acceptabele prijs. En dagelijks zie ik wel verschillende velgen voorbij komen.shinchan03 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:56:
[...]
[...]
Heren, beide dank voor een duidelijk verhaal en de link naar de steekmaat website. Ik ga het dan inderdaad niet doen. Het zou een set tweedehands zijn, waar de banden al op zitten, dus keuze is er in deze niet. Dan wordt het zoeken naar alternatieven. Als iemand nog een lichtmetalen set weet voor een Volvo V40 uit 2014 voor max 750 euro dan houd ik mij aanbevolen.
En uiteraard marktplaats.Drizky schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:51:
[...]
Kijk vooral ook ff op facebook marketplace, of 1 van de Volvo groepen op facebook! Ik heb daar mijn zomer set vandaan voor een acceptabele prijs. En dagelijks zie ik wel verschillende velgen voorbij komen.
Hi,
Ik heb een aantal weken terug een V60 besteld. Helaas is BLIS door de chiptekorten niet meer toe te voegen in configuraties.
Na wat zoekwerk lijkt er geen eenduidig antwoord op de vraag of BLIS achteraf toe kan worden gevoegd. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een aantal weken terug een V60 besteld. Helaas is BLIS door de chiptekorten niet meer toe te voegen in configuraties.
Na wat zoekwerk lijkt er geen eenduidig antwoord op de vraag of BLIS achteraf toe kan worden gevoegd. Wat zijn jullie ervaringen?
Lekker laten voor wat het is en je ogen gebruiken :-)
Het zou mogelijk moeten zijn ja, maar goedkoop zal het dan nooit worden. een setje spiegels moet je sowieso hebben en wat software. maar de exacte details weet ik zo niet...RobBrands schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:19:
Hi,
ik weet dat een vriend van me in zijn 2007 S80 en 2009 XC90 BLIS heeft toegevoegd dmv VDASH; mogelijk dat het met de nieuwe modellen ook kan. zie d5t5.com
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Is er een manier om te bepalen of mijn 2014 S60 een regensensor heeft?
Volgens de optie lijst op kenteken staat dit er wel in, echter heb ik niet de knop op mijn stuurkolom hendel om de regensensor te activeren.
Ook bij een premium auto rapport van Finnik welke ik voor de aanschaf van de auto opgevraagd heb, staat deze aangevinkt.
Verder zit er bijvoorbeeld wel automatische wasem en licht sensoren op dus ik vind het al zo vreemd dat de regensensor ontbreekt.
Volgens de optie lijst op kenteken staat dit er wel in, echter heb ik niet de knop op mijn stuurkolom hendel om de regensensor te activeren.
Ook bij een premium auto rapport van Finnik welke ik voor de aanschaf van de auto opgevraagd heb, staat deze aangevinkt.
Verder zit er bijvoorbeeld wel automatische wasem en licht sensoren op dus ik vind het al zo vreemd dat de regensensor ontbreekt.
PSN: Flix20-NL
Er zou op de rechter handel aan je stuurkolom een schakelaar met een groen lampje moeten zitten. De auto aan een DiCE hangen en uitlezen met VIDA geeft uitkomst, volgens mij kun je daar de module zien.Flix20 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:40:
Is er een manier om te bepalen of mijn 2014 S60 een regensensor heeft?
Zoals ik al aangaf, heeft de schakelaar aan de stuurkolom de knop niet.jgj82 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:19:
[...]
Er zou op de rechter handel aan je stuurkolom een schakelaar met een groen lampje moeten zitten. De auto aan een DiCE hangen en uitlezen met VIDA geeft uitkomst, volgens mij kun je daar de module zien.
Waarom ik twijfel is dat bij de rapporten op kenteken staat het wel als aanwezig. En alle andere opties van die lijst zijn inderdaad ook aanwezig waardoor ik het gevoel krijg dat deze accuraat is.
Ook lijkt de interval zich aan te passen wanneer ik de ruitenwissers handmatig op interval aanzet.
Daarnaast is het stuurkolom huis open geweest, ik kan precies zien waar ze de schroevendraaier ertussen hebben gewroet helaas.
Ik begin dus het vermoeden te krijgen dat de schakelaar die wel deze knop heeft, defect is geweest en vervangen is door een schakelaar zonder de knop en daardoor de sensor niet meer te activeren is.
Zou het ook vreemd vinden dat op een auto waar wel automatisch licht en wasem blaser zit, geen regensensor zit.
Dus wellicht weet iemand hoe ik de eventuele sensor hardwarematig kan vinden/herkennen op de voorruit, achter de spiegel. Als ik daar niet uitkom rij ik maar weer even langs de dealer of ze 'm kunnen uitlezen.
Dealer hoeft niets uit te lezen, die kan je over de telefoon zo vertellen of het met regensensor uit de fabriek kwam rollen.
De lokale Volvo dealership kon mij aan de telefoon vertellen welke uitvoering ik heb, maar niet welke opties of welk pakket "want toen was de administratie niet zo nauwkeurig als tegenwoordig"jadjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:43:
Dealer hoeft niets uit te lezen, die kan je over de telefoon zo vertellen of het met regensensor uit de fabriek kwam rollen.
Een auto uit 2014.... Bijzonder verhaal wel, misschien had ie z'n lunch voor z'n neus staan wat koud aan het worden was.
Hij kon alleen zien dat het een Kinetic is met high perf. audio maar daar houdt het bij zijn opties wel op.
Maargoed zijn tip was kijk in een rapport wat de nieuwwaarde was van de auto, dan kan je met oude prijslijsten je auto configureren om zo tot je uitvoering te komen.
Dus daar kwam dit uit:
/f/image/qrTU5FAaYALAbvumneftT98r.png?f=fotoalbum_large)
Nu weet ik dat het een S60 Kinetic is, met sowieso Business connect pack want High perf. audio, cruise en park assist.
Echter heb ik ook het adaptief TFT instrumentenpaneel en de elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Maar geen BLIS en ACC.
Verder nog wat dingen als automatisch dimmende achteruitkijk spiegel en armsteun met bergruimte en bekerhouders achter dus wellicht heeft de eerste eigenaar wat extra dingen los aangevinkt.
Maar al met al kon de lokale volvo dealer me ook niet veel meer vertellen.
Ik heb een V60 2022 model. Sinds deze week begint pilot assist direct te piepen als je even je handen van het stuur haalt. Na enkele seconden al. Lampje wordt oranje, dan rood en daarna wordt pilot assist uitgeschakeld. De weken daarvoor was dit niet het geval en kreeg ik deze melding veel minder snel (ook veel minder snel dan de Kodiaq die ik daarvoor reed). Hebben meer rijders hier ‘last’ van? Is er in de updates iets veranderd?
Volgens mij 'mag' je 15 seconden het stuur loslaten. Ik weet niet anders met een v60 2020 model.artfuldodger schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:00:
Ik heb een V60 2022 model. Sinds deze week begint pilot assist direct te piepen als je even je handen van het stuur haalt. Na enkele seconden al. Lampje wordt oranje, dan rood en daarna wordt pilot assist uitgeschakeld. De weken daarvoor was dit niet het geval en kreeg ik deze melding veel minder snel (ook veel minder snel dan de Kodiaq die ik daarvoor reed). Hebben meer rijders hier ‘last’ van? Is er in de updates iets veranderd?
Afgelopen week een zakelijke leaseauto besteld dus kan de v40 eruit.
Tot mijn verbazing zijn de prijzen zelfs gestegen. Moet zeggen dat de v40 enorm is bevallen en het moet nog blijken of de nieuwe wagen hier tegenop kan. Zeker met de lange ritten echt een enorm fijne reisauto.
Tot mijn verbazing zijn de prijzen zelfs gestegen. Moet zeggen dat de v40 enorm is bevallen en het moet nog blijken of de nieuwe wagen hier tegenop kan. Zeker met de lange ritten echt een enorm fijne reisauto.
[Knip]
[ Voor 98% gewijzigd door HerZon op 25-12-2021 17:33 ]
Hoi! Ik ben een maandje geleden van een V50 naar V60 geüpgrade (jeeej), nu merk ik soms op hogere
snelheden dat wanneer het buiten waait de speakers gaan storen (gaat vrijwel gelijk op met de wind), ik gok dat het de active noise canceling is? Meer mensen ervaring mee? Uiteraard de microfoon boven de bestuurder niet bedekt, is dat de enige microfoon?
Tweede vraag, de Bluetooth lagged soms een beetje, (hickups/dropouts) Is dat het bereik van Bluetooth of eerder Sensus die er een beetje moeite mee heeft?
snelheden dat wanneer het buiten waait de speakers gaan storen (gaat vrijwel gelijk op met de wind), ik gok dat het de active noise canceling is? Meer mensen ervaring mee? Uiteraard de microfoon boven de bestuurder niet bedekt, is dat de enige microfoon?
Tweede vraag, de Bluetooth lagged soms een beetje, (hickups/dropouts) Is dat het bereik van Bluetooth of eerder Sensus die er een beetje moeite mee heeft?
http://www.brianesselbrugge.nl
2014, D6 AWD
Hier een S60 uit zelfde jaar.Guitarist schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:48:
Hoi! Ik ben een maandje geleden van een V50 naar V60 geüpgrade (jeeej), nu merk ik soms op hogere
BT geen probleem maar wind herken ik wel. Bij snelheden >120 of bij 80+ met de wind uit een bepaalde richting.
Geluid komt van links voor.
Lijkt op de windstrip aan de buitenkant te komen. Ik kreeg van Volvo de tip om daar even wat tape op te plakken om te kijken of het dan weg is, dan weten ze waar ze het moeten zoeken.
Gebruik je bluetooth ook voor data (hotspot op je telefoon)?Guitarist schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:48:
Vanuit het forum "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen" werd ik geattendeerd op dit forum. Sinds kerst heb ik deze mijzelf cadeau gedaan... Een Volvo Amazon uit 1966. M'n droomauto sinds mijn 18de (terwijl ik niks heb met auto's) en liep tegen deze aan die bij een vriend van mij in de garage stond.... Hij is te koop.... Shit... dat wil ik niet horen... Doe er maar een strikje omheen. Audi A3 s-line (lease) ingeleverd voor deze "Red Lady".
:strip_exif()/f/image/NQWbptlSMs5Ps2ZBiiaTyyuP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/PdCXDDz7k6AD1fERWji0u9BG.jpg?f=fotoalbum_medium)
Punkgaaf... Ding is helemaal uit elkaar geweest en volledig nieuw gespoten. Zijn nu wel wat restpuntjes... Bekleding van de stoelen, oldtimer radio er in (tips zijn welkom) en zo nog een paar kleine dingetjes... Rijdt als een malle, maar is wel even wennen als je van een luxe bak komt waar alles op en aan zat... Eerste rit was van Haarlem naar Assen (voor kerst richting ouders en vrienden... was wel "intens").
:strip_exif()/f/image/NQWbptlSMs5Ps2ZBiiaTyyuP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/PdCXDDz7k6AD1fERWji0u9BG.jpg?f=fotoalbum_medium)
Punkgaaf... Ding is helemaal uit elkaar geweest en volledig nieuw gespoten. Zijn nu wel wat restpuntjes... Bekleding van de stoelen, oldtimer radio er in (tips zijn welkom) en zo nog een paar kleine dingetjes... Rijdt als een malle, maar is wel even wennen als je van een luxe bak komt waar alles op en aan zat... Eerste rit was van Haarlem naar Assen (voor kerst richting ouders en vrienden... was wel "intens").
[ Voor 13% gewijzigd door Ik De Buurman op 17-01-2022 15:55 ]
Ah ja, want ik heb geen simkaart in de auto. Wel een aanrader om te doen dus?Wouter36 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Gebruik je bluetooth ook voor data (hotspot op je telefoon)?
Herkenbaar! Ik heb zelfs in bijna 8 jaar tijd 3x de V40 genomen als leaseauto omdat die mij zo goed beviel. Gewoon een heerlijke, sportieve en mooie auto. Mis de auto eigenlijk nog steeds, vooral die mooie mintgroene kleur die we hadden. Leverde altijd veel complimenten opAmbianz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:56:
Afgelopen week een zakelijke leaseauto besteld dus kan de v40 eruit.
Maargoed, ook die moest ik inleveren en omdat ik ook de overstap maakte naar een andere werkgever die EV's stimuleert heb ik gekozen voor een mooie XC40 P8. Totaal anders dan de V40 natuurlijk, echt op alle gebieden. Maar ik wilde perse bij Volvo blijven en deze viel nog net te betalen
Welke auto heb jij dan besteld? Ook bij Volvo gebleven?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Bluetooth Spotify en hotspot samen gaven bij mij hickups. Hotspot uit en geen problemen meer.Guitarist schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Ah ja, want ik heb geen simkaart in de auto. Wel een aanrader om te doen dus?
Simkaart in de auto heeft ook niet zoveel zin meer. Automodem is 3G only. Ik heb het opgelost met een simpele usb mifi router met 4g en een datasim.
Ja. Gebruik je hem alleen voor verkeersinfo, dan is 500mb voor €5 bij Vodafone ruim genoeg.Guitarist schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Ah ja, want ik heb geen simkaart in de auto. Wel een aanrader om te doen dus?
Heb ik jouw auto?Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Herkenbaar! Ik heb zelfs in bijna 8 jaar tijd 3x de V40 genomen als leaseauto omdat die mij zo goed beviel. Gewoon een heerlijke, sportieve en mooie auto. Mis de auto eigenlijk nog steeds, vooral die mooie mintgroene kleur die we hadden. Leverde altijd veel complimenten op. Gewoon een prachtig model!
Maargoed, ook die moest ik inleveren en omdat ik ook de overstap maakte naar een andere werkgever die EV's stimuleert heb ik gekozen voor een mooie XC40 P8. Totaal anders dan de V40 natuurlijk, echt op alle gebieden. Maar ik wilde perse bij Volvo blijven en deze viel nog net te betalen. Na een tijdje gereden te hebben moet ik eerlijk zeggen dat deze puur qua rijgedrag en comfort een klasse beter is dan de V40. Maar een diesel met EV vergelijken kan ook eigenlijk niet.
:strip_exif()/f/image/GWVs3iX1MDyRpmxOU30Dp0dY.jpg?f=fotoalbum_large)
T2, met álle assistentiesystemen en verwarmde stoelen. Heerlijk!
It's funny. But not ha-ha funny.
Haha nee dat is hem niet. Ik had nog een glazen dak en bepaalde dingen in zwarte kleur die hem nog vetter maakte. Oprecht het mooiste exemplaar die ik gehad heb. Had hem graag willen overnemen maar de prijzen die leasemaatschappijen vragen zijn echt niet te doen...Nero22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Heb ik jouw auto?![]()
[Afbeelding]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Goede keuze gemaakt denk ik! In verband met caravan en het feit dat EV bij ons nog niet zo simpel was ben ik verder gaan kijken omdat er bij Volvo weinig betaalbaars meer beschikbaar was.Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Ik ben overgegaan van privé v40 naar de Mazda CX-30 in de lease. Bevalt enorm goed, heerlijk comfortabel geveerd (soepeler dan de r design v40). Maar ik mis wel de stoelen uit de v40. Die zijn toch gewoon een klap beter.
Heel gaaf zo een klassieker, maar waarom heb je de leaseauto hiervoor ingeleverd? Je gaat er hopelijk toch geen daily van maken "omdat wegenbelastingvrij" ofzo? Het is echt enorm zonde om met auto's als deze door de pekel te rijden.Ik De Buurman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
Vanuit het forum "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen" werd ik geattendeerd op dit forum. Sinds kerst heb ik deze mijzelf cadeau gedaan... Een Volvo Amazon uit 1966. M'n droomauto sinds mijn 18de (terwijl ik niks heb met auto's) en liep tegen deze aan die bij een vriend van mij in de garage stond.... Hij is te koop.... Shit... dat wil ik niet horen... Doe er maar een strikje omheen. Audi A3 s-line (lease) ingeleverd voor deze "Red Lady".
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, nieuwe baan dichterbij huis… heel makkelijk te doen met het OV als we weer richting kantoor mogen.MadMarky schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 01:18:
[...]
Heel gaaf zo een klassieker, maar waarom heb je de leaseauto hiervoor ingeleverd? Je gaat er hopelijk toch geen daily van maken "omdat wegenbelastingvrij" ofzo? Het is echt enorm zonde om met auto's als deze door de pekel te rijden.
Poh, wat een plaatje. Uit welk jaar komt die?Nero22 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Heb ik jouw auto?![]()
[Afbeelding]
Wat heb je daar uiteindelijk voor moeten betalen?
Zijn er hier mensen die achteraf een trekhaak hebben laten monteren en daar nog een goed adresje voor hebben?
Bij Volvo zelf kwam ik op €1200,- uit wat echt gekkenwerk is.
Hangt een beetje van de regio af en wat je wil... Vaste kogel of een die je weg kan klappen? Hoever wil je er maximaal voor rijden?Flix20 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:25:
Zijn er hier mensen die achteraf een trekhaak hebben laten monteren en daar nog een goed adresje voor hebben?
Cogitationis poenam nemo patitur
Bouwjaar 2018. En het is een lease van de zaak. Het was dit of een Mini of Polo, dan is de keus snel gemaakt.Zinloos1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Poh, wat een plaatje. Uit welk jaar komt die?
Wat heb je daar uiteindelijk voor moeten betalen?
It's funny. But not ha-ha funny.
Woon centraal dus met een uurtje rijden heb ik een aardig deel van NL in m’n actie radius.Bullet NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Hangt een beetje van de regio af en wat je wil... Vaste kogel of een die je weg kan klappen? Hoever wil je er maximaal voor rijden?
Vast, afneembaar of wegklappen maakt me niet heel veel uit. Wel wil ik dat de park sensors blijven werken.
iemand ervaring met een zaak waar ik alsparticulier originele Volvo onderdelen kan halen (wel van recente modellen)
Edit: blijkbaar waren mijn google skills niet meer zo goed. inmiddels een aantal gevonden, waaronder deze
ik ben op zoek naar een draagarm voor de XC90, omdat er speling is bij de 'fuseekogels'.. nou begrijp ik dat er bij mijn model niet mogelijk is om alleen de fuseekogels te vervangen, maar dat je de hele draagarm moet vervangen.
Ik begrijp alleen niet of ik nou wel of niet een "extra onderdeel" nodig heb.
weet iemand waar die CH voor staat?
Edit: blijkbaar waren mijn google skills niet meer zo goed. inmiddels een aantal gevonden, waaronder deze
ik ben op zoek naar een draagarm voor de XC90, omdat er speling is bij de 'fuseekogels'.. nou begrijp ik dat er bij mijn model niet mogelijk is om alleen de fuseekogels te vervangen, maar dat je de hele draagarm moet vervangen.
Ik begrijp alleen niet of ik nou wel of niet een "extra onderdeel" nodig heb.
weet iemand waar die CH voor staat?
[ Voor 78% gewijzigd door SolarOrbiter op 19-01-2022 16:23 ]
@SolarOrbiter CH staat voor de laatste zes cijfers van je chassisnummer (staat o.a. op je kentekenbewijs)
Simpel gezegd zeg maar het volgnummer van wanneer je auto van de band kwam rollen 
In jouw voorbeeld moeten alle chassisnummers eindigend tot en met ...501732 dat extra onderdeel hebben en vanaf ..501733 en verder dus niet meer.
In jouw voorbeeld moeten alle chassisnummers eindigend tot en met ...501732 dat extra onderdeel hebben en vanaf ..501733 en verder dus niet meer.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Volgens mij is dit standaard bij Volvo. Zij vinden dat het persen van fuseekogels in de draagarm een veiligheidsrisico kan vormen na verloop van tijd omdat je het gat oprekt. Bij onze V70n uit 2001 werden ook gelijk de draagarmen vervangen toen speling op de fuseekogels werd geconstateerd.SolarOrbiter schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:03:
@loeberce Waar haal je die redenatie vandaan? Bij je V70N zijn fuseekogel en draagarm twee aparte onderdelen en zit de kogel helemaal niet in de draagarm geperst 
Waarschijnlijk waren de rubbers van de draagarmen al in staat van ontbinding en zijn ze daarom meegenomen bij het vervangen van de fuseekogels. Dat is namelijk een bekende kwaal van de P2 Volvo's.
Waarschijnlijk waren de rubbers van de draagarmen al in staat van ontbinding en zijn ze daarom meegenomen bij het vervangen van de fuseekogels. Dat is namelijk een bekende kwaal van de P2 Volvo's.
Misschien ben ik in de war met onze V40 uit 1996. Maar ik weet zeker dat voor een van de beide Volvo's bovenstaande verhaal door de dealer is verteld.Wok schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:42:
@loeberce Waar haal je die redenatie vandaan? Bij je V70N zijn fuseekogel en draagarm twee aparte onderdelen en zit de kogel helemaal niet in de draagarm geperst
@loeberce Dan zal dat inderdaad voor de V40 zijn geweest
Wij hebben een Volvo V90 modeljaar 2021 met twee sleutels gekoppeld aan profielen. Alleen werkt dat eigenlijk bijna nooit... Mijn vrouw heeft alleen haar sleutel bij zich, stapt in en het profiel wordt niet automatisch naar haar profiel gewijzigd (met alle nadelen van dien).
Ooit meen ik ergens gelezen te hebben dat het alleen werkt als je de bestuurdersdeur als eerste opent, maar dat lijkt niks uit te maken. Iemand enig idee hoe dit zou moeten werken?
(ik weet dat je het via het scherm kan doen, maar dan heb ik al mijn hoofd gestoten of is zij al in een kuil gevallen met ons lengteverschil).
Ooit meen ik ergens gelezen te hebben dat het alleen werkt als je de bestuurdersdeur als eerste opent, maar dat lijkt niks uit te maken. Iemand enig idee hoe dit zou moeten werken?
(ik weet dat je het via het scherm kan doen, maar dan heb ik al mijn hoofd gestoten of is zij al in een kuil gevallen met ons lengteverschil).
Volvo is met zijn software op dit moment behoorlijk aan het etteren, ene bug word gefixt terwijl er weer een andere voor terug komt.
Heb je de sleutel al een keer opnieuw gekoppeld?
Ja, dat heb ik geprobeerd. Zal het ook nog eens met die van mijn vrouw proberen. Binnenkort maar eens om de beurt met de sleutels er naar toe en kijken wanneer het wel en wanneer het niet werkt...Wouter36 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:13:
Volvo is met zijn software op dit moment behoorlijk aan het etteren, ene bug word gefixt terwijl er weer een andere voor terug komt.
Wat zegt je dealer? Misschien is er een update?Skating_vince schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:21:
Wij hebben een Volvo V90 modeljaar 2021 met twee sleutels gekoppeld aan profielen. Alleen werkt dat eigenlijk bijna nooit... Mijn vrouw heeft alleen haar sleutel bij zich, stapt in en het profiel wordt niet automatisch naar haar profiel gewijzigd (met alle nadelen van dien).
wat niet past, wordt gelast!
Daar zijn we recent geweest voor een ander probleem en toen is hij bijgewerkt. Helaas heeft dat dit probleem niet opgelost. Dealer is ook een half uur rijden, dus daar ga ik voor dit ongemak niet helemaal heennielsicq schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:03:
[...]
Wat zegt je dealer? Misschien is er een update?
Ik kan ook nergens in de handleiding vinden hoe dit zou moeten werken. Alleen hoe je de sleutels koppelt.
You've got to be kidding me... 🤦🏼Skating_vince schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:54:
[...]
Dealer is ook een half uur rijden, dus daar ga ik voor dit ongemak niet helemaal heen.
Jij zou op een werkdag in totaal een uur gaan rijden, benzine verbruiken, daar een tijd gaan wachten en tijd van de garage verdoen voor iets waar je heel makkelijk omheen kan werken?
Ik stel even een vraag op een forum of iemand dit ook heeft of meer informatie heeft en neem het dan wel mee bij de volgende beurt.
Maar misschien begreep ik je opmerking niet helemaal goed
Ik doel vooral op het feit dat je dealer maar een half uurtje rijden is. En dan i.c.m. de woorden "dus daar ga ik voor dit ongemak niet helemaal heen".
Lijkt me een kleine moeite tbh :-)
Lijkt me een kleine moeite tbh :-)
Zijn er meer mensen hier met een verlopen Volvo On Call abonnement dat op magische wijze (dus zonder verlengen) weer actief is geworden? Ik ga niet de dealer bellen om slapende honden wakker te maken...
Het gaat om een V40 uit 2015.
Bij mij werkt het ook niet. Wij moeten handmatig het profiel kiezen. Dat is totaal niet praktisch en daarom zet ik voor het instappen de stoel goed d.m.v. het knopje in het portier.Skating_vince schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:35:
[...]
Ja, dat heb ik geprobeerd. Zal het ook nog eens met die van mijn vrouw proberen. Binnenkort maar eens om de beurt met de sleutels er naar toe en kijken wanneer het wel en wanneer het niet werkt...
Goed om te horen dat wij in ieder geval niet de enige zijn. Ik zal het eens melden bij Volvo in de hoop dat er een update voor komt. Bedankt voor je reactie!Killkees schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:01:
[...]
Bij mij werkt het ook niet. Wij moeten handmatig het profiel kiezen. Dat is totaal niet praktisch en daarom zet ik voor het instappen de stoel goed d.m.v. het knopje in het portier.
Volgens mij heeft iedereen een jaartje gratis gekregen per 1 januari.herofruit schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:56:
Zijn er meer mensen hier met een verlopen Volvo On Call abonnement dat op magische wijze (dus zonder verlengen) weer actief is geworden? Ik ga niet de dealer bellen om slapende honden wakker te maken...Het gaat om een V40 uit 2015.
@herofruit die van mij verliep op 21-09-2022, maar is nu gratisverlengd met 1 jaar + 1maand.
zijn er betrouwbare adresjes om de EGR uit te latn zetten voor een XC90 (MY2016)?
Het is een D5, polestar engineered. Weet niet of het verder nog issues oplevert bij een volgende software update bij de onderhouds-service.
moet dan ook meteen roetfilter schoongemaakt worden e.d. ?
ik maak korte ritten door de corona en kan dus ook niet meer flink gassen op de snelweg. ben bang dat de auto " verstopt" gaat raken, met alle gevolgen van dien.
zijn er betrouwbare adresjes om de EGR uit te latn zetten voor een XC90 (MY2016)?
Het is een D5, polestar engineered. Weet niet of het verder nog issues oplevert bij een volgende software update bij de onderhouds-service.
moet dan ook meteen roetfilter schoongemaakt worden e.d. ?
ik maak korte ritten door de corona en kan dus ook niet meer flink gassen op de snelweg. ben bang dat de auto " verstopt" gaat raken, met alle gevolgen van dien.
[ Voor 9% gewijzigd door SolarOrbiter op 25-01-2022 15:17 ]
EGR koeler raakt juist vol bij Nederlandse snelweg, bij 100km/h op de cc gaat de klep lekker open. Bij stadsritjes juist relatief minder.
Rica is redelijk succesvol met dit soort software.
sinds de epidemie, rijd ik gemiddeld per week:jadjong schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:37:
EGR koeler raakt juist vol bij Nederlandse snelweg, bij 100km/h op de cc gaat de klep lekker open. Bij stadsritjes juist relatief minder.
- 120 km snelweg (100km per/uur , cruise control) (waarvan 60 heen, 60 terug, aan 1 stuk door - lage touren)
- 80 km stad
ik heb net nog gekeken naar mijn uitlaat en zie helemaal geen roet, ziet er echt super schoon uit. als ik je bericht goed lees, dan is het wellicht toch onnodig om EGR softwarematig uit te schakelen.
--
zojuist de intercoolerslang laten vervangen, zat een scheur in. afgelopen vrijdag viel ineens het vermogen weg op de snelweg. ik hoorde een soort " poef". kreeg ik de befaamde schildpad in beeld. uitgelezen met mijn eigen obd2 dongle. ik hoorde tevens wind bij het indrukken van gaspedaal. Dus dacht al aan een scheurtje. voor de zekerheid ook bij de dealer geweest, die had het ook uitgelezen. zag exact zelfde foutcode als op mijn dongle van 5 euro
schijnt dat het wel eens voorkomt bij dit model. combi van druk en olie in de slang, volgens de monteur.
meevaller; ik hoefde niet te betalen voor het uitlezen. uiteindelijk ergens anders laten vervangen, omdat ze deze week geen tijd hadden bij de dealer.
[ Voor 19% gewijzigd door SolarOrbiter op 26-01-2022 11:37 ]
Als roet niet uit de uitlaat komt zit het ergens anders.SolarOrbiter schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:31:
[...]
ik heb net nog gekeken naar mijn uitlaat en zie helemaal geen roet, ziet er echt super schoon uit. als ik je bericht goed lees, dan is het wellicht toch onnodig om EGR softwarematig uit te schakelen.
Ik heb een paar originele Volvo dakdragers gekocht voor mijn V60 uit 2012 zonder dakrail. Ze lijken echter veel te smal. Als ik aan een zijde de drager in het gat zet, ligt aan de andere zijde de drager op het dak… iemand een idee hoe dit kan? Verkeerde model, of is het ergens te stellen…
Kan onmogelijk een handleiding vinden.
Kan onmogelijk een handleiding vinden.
Eerst even de klem aan beide kanten uitdraaien dan schuift hij er overheen
Staat er ook nog prachtig bij zeg!DJvL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:00:
Gisteren de 500.000km aangetikt. 2006 Summum D5.
Op naar de volgende 500.000km.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uit interesse, met hoeveel KM heb je 'm gekocht en heb je veel noemenswaardig onderhoud/kosten gehad?
Iemand een overzicht welke velgen er geleverd kunnen zijn op een V90 uit 2019? Ik kan een mooie Ixion 18" overnemen maar krijg niet uitgevonden of dit ook op de V90 geleverd is.
Als ik Google op Ixion krijg ik geen velgen te zien die op de V90 zijn geleverd. Steekmaat 5x108 lijkt te kloppen maar ET55 wijkt behoorlijk af van de 18" velgen voor de V90 die ik tegenkomen online (ET42).
Het wordt weer tijd voor de APK van m'n V70 uit 2009. Nou kreeg ik van Harrie Arendsen post dat ze dit voor €25 (all-in) doen.
Dit klinkt aantrekkelijk, maar ik twijfel, want ik ben bang dat ze eerder een afkeur puntje aan zullen kaarten dan een garage om de hoek.
Hoe denken jullie hierover?
Dit klinkt aantrekkelijk, maar ik twijfel, want ik ben bang dat ze eerder een afkeur puntje aan zullen kaarten dan een garage om de hoek.
Heb dat de afgelopen 2 jaar ook gedaan bij Van Roosmalen voor 25 euro en buiten een kapot lampje was er niks aan de hand
Rond de 275.000 km. Geen noemenswaardige kosten gehad. Wel de standaard dingen en een nieuwe turboslang.Flix20 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:39:
[...]
Staat er ook nog prachtig bij zeg!
Uit interesse, met hoeveel KM heb je 'm gekocht en heb je veel noemenswaardig onderhoud/kosten gehad?
Tevens flink getuned (waardoor hij ook een stuk zuiniger is geworden. Bij 95km/u op de GPS draai ik 1:20).
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Dus je wilt een garage die een afkeurpunt niet meldt? Het handboek staat bij de RDW online, dus dat kun je zelf nakijken.plofkip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:53:
Het wordt weer tijd voor de APK van m'n V70 uit 2009. Nou kreeg ik van Harrie Arendsen post dat ze dit voor €25 (all-in) doen.
Ik was niet blij met die in Helmond: PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"fivepack schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:28:
Heb dat de afgelopen 2 jaar ook gedaan bij Van Roosmalen voor 25 euro en buiten een kapot lampje was er niks aan de hand
Betaal een reële prijs, dan hoeft men ook geen spijkers op laag water te zoeken.plofkip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:53:
Daarnaast zijn de eisen voor APK zo laag dat je je meer zorgen moet maken over dingen die al jaren kapot zijn maar genegeerd worden omdat het nog geen afkeurpunt is.
Ok, moet zeggen dat ik tot nu in ieder geval geen problemen ervaren heb in Helmond. Wordt netjes gedaan wat ik wil. Ga wel voor de volgende beurt naar Elst voor onderhoud, vorig jaar geweest in combinatie met een tuning bij Obbe.PcDealer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:07:
Ik was niet blij met die in Helmond: PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Wat verder rijden, maar prijstechnisch interessanter
Ik ga bij voorkeur naar https://vanabeelen.nl/
Zonder afspraak kan ik er terecht.
Zonder afspraak kan ik er terecht.
[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2022 14:45 ]
Heb een afspraak gemaakt bij Harrie Arendsen, gaan het wel zien.
De auto is in zeer goede staat dus verwacht ook eigenlijk geen mankementen.
Ik doelde meer op onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage en wellicht nog een jaartje mee zouden kunnen, maar misschien eerder als 'op' gezien worden bij zo'n actie. We gaat het wel zien :-)PcDealer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:07:
[...]
Dus je wilt een garage die een afkeurpunt niet meldt? Het handboek staat bij de RDW online, dus dat kun je zelf nakijken.
[...]
Weet iemand of er een website is waar ik onderdeelnummers kan opzoeken? Ik ken er verscheidene voor BMW (bijv realoem.com) maar voor Volvo heb ik nog niets vergelijkbaars gevonden.
Ik ben op zoek naar een remklauw LA voor een 2012 Volvo V40 T4 met mechanisch bediende handrem.
Als ik online ga zoeken bij winparts of autodoc krijg ik vanalles aan onderdelen door elkaar, waarbij sommige klauwen in de beschrijving een opmerking hebben staan dan ze voor electrische bediende handrem zijn en sommigen niet (maar het wel zouden kunnen zijn?). Ik wil even een OEM nummer erbij hebben ter referentie.
Ik ben op zoek naar een remklauw LA voor een 2012 Volvo V40 T4 met mechanisch bediende handrem.
Als ik online ga zoeken bij winparts of autodoc krijg ik vanalles aan onderdelen door elkaar, waarbij sommige klauwen in de beschrijving een opmerking hebben staan dan ze voor electrische bediende handrem zijn en sommigen niet (maar het wel zouden kunnen zijn?). Ik wil even een OEM nummer erbij hebben ter referentie.
www.volvopartswebstore.com is er voor de Amerikaanse markt, als het daar niet tussen zit werkt 36001765 vast ook.MadMarky schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:47:
Weet iemand of er een website is waar ik onderdeelnummers kan opzoeken? Ik ken er verscheidene voor BMW (bijv realoem.com) maar voor Volvo heb ik nog niets vergelijkbaars gevonden.
Vrijdag gaat mijn V40 r-design volvo uit 2015 naar volvservice om de inlaat te laten reinigen en EGR klep uit te zetten. Ben benieuwd naar het resultaat. Rijd al een jaar met 0.5L per 1000km aan olievebruik en de laatste tijd begon die ook steeds meer te stinken dus toch maar besloten om er iets aan te gaan doen.
In de VS doen ze kennelijk niet aan compacte Volvo hatchbacks, maar dat nummer lijkt naar het juiste onderdeel te verwijzen. Fenks!jadjong schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:56:
[...]
www.volvopartswebstore.com is er voor de Amerikaanse markt, als het daar niet tussen zit werkt 36001765 vast ook.
fcpeuro.com is ook een goede website om daar onderdeelnummers vandaan te halen. Model van Volvo moet dan wel in USA geleverd geweest zijn.
Bestaat er ergens een overzicht om te zien welke velgen bij welk type volvo standaard geleverd werd?
Prijslijst van betreffend jaartal op de volvo site gevonden, daar staan de opties.
Prijslijst van betreffend jaartal op de volvo site gevonden, daar staan de opties.
[ Voor 31% gewijzigd door Flix20 op 09-02-2022 14:18 ]
/f/image/1bWiewBWd3pRJc138xfzj6Ux.png?f=fotoalbum_large)
Was eigenlijk opzoek naar 17" velgen, maar uiteindelijk toch voor de 18" gegaan!
Nogeven wachten totdat de temperatuur weer wat omhoog gaat dat de zomerbanden er weer onder kunnen!
In de tussentijd even uitzoeken of het mogelijk is om van het oude set velgen de TMPS over te zetten naar de nieuwe velgen.
18 inch Ixion velgen staan altijd goed onder een volvo!Flix20 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:47:
[Afbeelding]
Was eigenlijk opzoek naar 17" velgen, maar uiteindelijk toch voor de 18" gegaan!
Nogeven wachten totdat de temperatuur weer wat omhoog gaat dat de zomerbanden er weer onder kunnen!
In de tussentijd even uitzoeken of het mogelijk is om van het oude set velgen de TMPS over te zetten naar de nieuwe velgen.
Toch even voor de zekerheid checken voordat ik ze eronder gooi.
Ik zie dat ik een foutje in de maat gemaakt heb.
Hoewel de velgen, volgens verkoper, onder een V60 vandaan komen en het dus gewoon zou moeten passen, is het wel een afwijkende maat dan wat het advies is.
Opgegeven maat is: 235/40/18.
De banden die er nu om zitten zijn 235/45/18.
Kan dit er zonder problemen onder of...?
Hoewel de velgen, volgens verkoper, onder een V60 vandaan komen en het dus gewoon zou moeten passen, is het wel een afwijkende maat dan wat het advies is.
Flix20 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:46:
Toch even voor de zekerheid checken voordat ik ze eronder gooi.
/f/image/cSamcgEzfdRXXyW8yPkaLMNO.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.groenendijkba...ing-bandenmaat-berekenen/
Dat het niet helemaal hoort of anders is, snap ik. Snelheidsmeter is ook slechts een suggestie:+
Maar kán het kwaad.
Maar kán het kwaad.
Zie die tabel van plofkip en de tekst: kan dus je automatische systemen beinvloeden. Tevens kan het zijn dat het niet meer bij typegoedkeuring hoort.
Volvo heeft zelf de aangegeven goedgekeurde maten: bijv bouwjaar 2018 https://www.volvocars.com...urde-wiel--en-bandenmaten
Volvo heeft zelf de aangegeven goedgekeurde maten: bijv bouwjaar 2018 https://www.volvocars.com...urde-wiel--en-bandenmaten
Bedankt voor die info!Get!em schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:52:
Zie die tabel van plofkip en de tekst: kan dus je automatische systemen beinvloeden. Tevens kan het zijn dat het niet meer bij typegoedkeuring hoort.
Ik vind het altijd fijn om de achterliggende theorie te weten waarom iets wel of niet zou kunnen.
Onder de reguliere S60 staan de volgende banden als standaard;
![]() | ![]() |
Als ik dus de afmetingen van de goedgekeurde 19" met deze 18" vergelijk, zit je prima binnen de marges.
Het lijkt mij uiteindelijk om de roloppervlak en hoogte van de band te gaan. De verhouding velg/band lijkt me daarin minder een rol te spelen.
De 235/45/18 band worden wel gevoerd op de V60 hybride.
Met deze informatie lijkt mij er weinig bezwaar tegen dat het veel kwaad kan. Wellicht dat de snelheidsmeter nu 96% betrouwbaar is ipv 98%
Daarnaast zitten systemen als automatisch inparkeren en ACC niet op mijn auto dus kunnen ook niet slechter functioneren.
Er is ook nog zoiets als een kilometerteller (dagteller/totaalteller) en range berekening.Flix20 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:07:
[...]
Bedankt voor die info!
Ik vind het altijd fijn om de achterliggende theorie te weten waarom iets wel of niet zou kunnen.
Onder de reguliere S60 staan de volgende banden als standaard;
[Afbeelding] [Afbeelding]
Als ik dus de afmetingen van de goedgekeurde 19" met deze 18" vergelijk, zit je prima binnen de marges.
Het lijkt mij uiteindelijk om de roloppervlak en hoogte van de band te gaan. De verhouding velg/band lijkt me daarin minder een rol te spelen.
De 235/45/18 band worden wel gevoerd op de V60 hybride.
Met deze informatie lijkt mij er weinig bezwaar tegen dat het veel kwaad kan. Wellicht dat de snelheidsmeter nu 96% betrouwbaar is ipv 98%
Daarnaast zitten systemen als automatisch inparkeren en ACC niet op mijn auto dus kunnen ook niet slechter functioneren.
Anyway, de maten die jij aangaf (235/40/18 en 235/45/18) zijn dus niet compatibel/goedgekeurd om uit te wisselen.
[ Voor 4% gewijzigd door plofkip op 21-02-2022 16:11 ]
Net APK gehad, met 2 vingers in de neus geslaagd. Kreeg nog de complimenten van de werkplaatsmedewerker over de auto zelfplofkip schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:49:
Heb een afspraak gemaakt bij Harrie Arendsen, gaan het wel zien.
Goedendag,
Voor het eerst hier op dit Volvo forum, en zou graag wat van jullie kennis gebruikmaken.
Mijn vragen betreft een V60 PHEV T8 (of T6 mag ook) 2021.
-Wat is te verwachten van het bereik op de accu? (zomer/winter /welke snelheid)
-Kan je nog redelijk elektrisch optrekken zónder dat de ICE-motor bij schakelt?
-Wat is zo'n beetje de oplaadtijd v.a. 0% tot 100% op een 11kW paal?
-Hoelang heeft de verbranding motor nodig als je bij 0% instapt
en NIET de elektromotor gebruikt om tot 100% te laden.
Merk je aan je vermogen dat de dynamo (full-power) gaat laden?
t.i.a.
Voor het eerst hier op dit Volvo forum, en zou graag wat van jullie kennis gebruikmaken.
Mijn vragen betreft een V60 PHEV T8 (of T6 mag ook) 2021.
-Wat is te verwachten van het bereik op de accu? (zomer/winter /welke snelheid)
-Kan je nog redelijk elektrisch optrekken zónder dat de ICE-motor bij schakelt?
-Wat is zo'n beetje de oplaadtijd v.a. 0% tot 100% op een 11kW paal?
-Hoelang heeft de verbranding motor nodig als je bij 0% instapt
en NIET de elektromotor gebruikt om tot 100% te laden.
Merk je aan je vermogen dat de dynamo (full-power) gaat laden?
t.i.a.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Wij overwegen een 2017 XC60 D4 190pk te kopen, het nieuwe model dus.
Zijn er nog specifieke aandachtspunten bij deze auto? Ik lees over olieverbruik, maar dat is volgens mij alleen bij de (oudere) 181pk versie het geval?
Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over het nu nog aankopen van een diesel. We zijn wel voornemens de auto vrij lang te houden, rijden 25-30k per jaar en zoeken vooral een auto die onze caravan van 1500kg makkelijk de berg op sleurt.
De reden dat we naar een diesel kijken is de lage aanschafprijs t.o.v. een T4 of T5. Daarnaast ben ik qua rijkarakteristiek een diesel liefhebber en heb ik een beter gevoel bij de degelijkheid en levensduur.
Ben benieuwd naar jullie inbreng!
Zijn er nog specifieke aandachtspunten bij deze auto? Ik lees over olieverbruik, maar dat is volgens mij alleen bij de (oudere) 181pk versie het geval?
Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over het nu nog aankopen van een diesel. We zijn wel voornemens de auto vrij lang te houden, rijden 25-30k per jaar en zoeken vooral een auto die onze caravan van 1500kg makkelijk de berg op sleurt.
De reden dat we naar een diesel kijken is de lage aanschafprijs t.o.v. een T4 of T5. Daarnaast ben ik qua rijkarakteristiek een diesel liefhebber en heb ik een beter gevoel bij de degelijkheid en levensduur.
@Timmert Ondanks dat ik zelf ook 'fan' ben van de karakteristiek van een diesel, zou ik het niet meer aandurven nu nog een diesel aan te schaffen. Met Kaag op Financiën, kun je erop wachten dat er alleen maar meer draconische belastingmaatregelen gaan komen om de diesels uit het straatbeeld te krijgen...
Wij rijden een V60 D4 van eind 2016, hier zit ook de 190 pk in, wel in combinatie met een sutomaat. We hebben hem gekocht met een kilometerstand van 42.000 en hij heeft nu 125.000 km gelopen en heeft tot nu toe geen olie verbruikt. De wegenbelasting is elke maand even slikken maar daar staat tegenover dat hij 1 op 20 rijdt. We hebben hem eind 2018 aangeschaft toen we zo'n 35.000 kilometer per jaar reden maar door thuiswerken is dat gehalveerd.Timmert schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:57:
Wij overwegen een 2017 XC60 D4 190pk te kopen, het nieuwe model dus.
Bij 110 km/h op de teller draait de motor heerlijk rustig op ongeveer 1500 toeren per minuut.
Zouden we nu weer een diesel kopen? Ik denk het wel.
Benzine is nu in aanschaf duurder en het verbruik ligt hoger. Ik denk ook wel dat de diesel ontmoedigd wordt maar de euro 6 eerst nog niet.
De radio in mijn V40 (2012) loopt sinds vrijdag vast op willekeurige momenten. Het geluid stopt en het scherm in de middenconsole loopt vast. Althans, het infotainment gedeelte. De tekst welke radio zender aan staat is dan ineens leeg. Snelheid, klok en temperatuur werkt wel gewoon. Als de radio vast staat doen de knoppen om van zender te wisselen / auto instellingen etc het ook niet. Lijkt op een complete freeze. Soms werkt het een paar seconden niet, en soms minuten lang. Het lijkt volledig willekeurig te zijn. Ook merkte ik dat mijn parrot zich telkens opnieuw opstart, en hoorde ik toen ik op de snelweg reed (zonder radio) een dof geluid, alsof je een box inplugt met een jack kabel.
Iemand ervaring wat dit kan zijn en of het zelf op te lossen is?
Voor nu een afspraak staan bij de dealer voor dinsdag. Alleen het onderzoeken gaat me al 150 euro kosten en de beste man vermoed dat er iets van een chip kapot is. Verwachtte kosten: 1500 euro.
Alvast dank!
Voor nu een afspraak staan bij de dealer voor dinsdag. Alleen het onderzoeken gaat me al 150 euro kosten en de beste man vermoed dat er iets van een chip kapot is. Verwachtte kosten: 1500 euro.
Alvast dank!
Zoek op Facebook/Marktplaats Doeke Dobma eens op. Dat is dé man wat betreft Volvo audio. Zit wel in Leeuwarden, dus voor velen wel even een flinke rit.Nielster schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:06:
De radio in mijn V40 (2012) loopt sinds vrijdag vast op willekeurige momenten. Het geluid stopt en het scherm in de middenconsole loopt vast. Althans, het infotainment gedeelte. De tekst welke radio zender aan staat is dan ineens leeg. Snelheid, klok en temperatuur werkt wel gewoon. Als de radio vast staat doen de knoppen om van zender te wisselen / auto instellingen etc het ook niet. Lijkt op een complete freeze. Soms werkt het een paar seconden niet, en soms minuten lang. Het lijkt volledig willekeurig te zijn. Ook merkte ik dat mijn parrot zich telkens opnieuw opstart, en hoorde ik toen ik op de snelweg reed (zonder radio) een dof geluid, alsof je een box inplugt met een jack kabel.
Alvast dank!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb een vraag over de isofix bevestiging in mijn Volvo v90 2018. Ik merk dat het stoeltje zijwaarts kan schuiven en niet helemaal vastklikt waardoor ie wat naar voren kan bewegen. In de UP! Van mijn vrouw is dat niet het geval, daar zit ie helemaal strak. Heeft iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door MrTre op 30-03-2022 18:58 ]
Over legende's in de volvo wereld van nederland gesproken; Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Obbe om hun software een beetje te laten kietelen?PaT schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:07:
[...]
Zoek op Facebook/Marktplaats Doeke Dobma eens op. Dat is dé man wat betreft Volvo audio. Zit wel in Leeuwarden, dus voor velen wel even een flinke rit.
Voorheen bekend als Vtune geloof ik.
Wil binnenkort eens langsgaan met mijn T3
Mijn T5 vroeger laten tunen, had ik veel eerder moeten doen. Daarna onze 2.0D onder handen laten nemen, zelfde verhaal. Echt wereld van verschil, motortje draait nog als een tierelier.Flix20 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Over legende's in de volvo wereld van nederland gesproken; Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Obbe om hun software een beetje te laten kietelen?
Voorheen bekend als Vtune geloof ik.
Wil binnenkort eens langsgaan met mijn T3
Nu een V8, dus valt niet veel te tunen, anders was ik wel gegaan.
De opvolger van de 2.0D zal waarschijnlijk ook een T3 oid zijn, goede keuze. Ben benieuwd wat je verbruik gaat zijn, hopelijk hetzelfde. Heb je en T3 handbak? Want ik zou niet zo snel een T3 automaat laten tunen (ervanuitgaande dat dit een powershift is).
:strip_exif()/f/image/TOWMlew1BprXQfEJ82MUgE15.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yD9B1XLkaZg9JpQnQoU6oGLT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lPgfpEaegKTyqn2ZNeaeou6p.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/apOmHypbONiliWG1VtL1Y1zC.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/y3n3UNkYmuVCKtnjyMb2hsri.png?f=fotoalbum_tile)