Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 121 122 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:04

superwashandje

grofheid alom

ik ben misschien in de markt voor een v50 van rond 2005 ter vervanging van mijn s60 uit die tijd ivm meer/makkelijker mee kunnen nemen (evt op vakantie maar ook alleen al de wielen bij een wissel).
Nou zijn er verschillende modellen met en zonder AWD. heeft iemand hier een idee wat het verschil in verbruik zal zijn ongeveer tussen AWD of niet?
ik heb op spritmonitor gekeken maar kan daar niet echt een verschil uit destilleren terwijl ik wel vaak hoor dat het een significant verschil is vandaar mijn vraag :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
superwashandje schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:25:
ik ben misschien in de markt voor een v50 van rond 2005 ter vervanging van mijn s60 uit die tijd ivm meer/makkelijker mee kunnen nemen (evt op vakantie maar ook alleen al de wielen bij een wissel).
Nou zijn er verschillende modellen met en zonder AWD. heeft iemand hier een idee wat het verschil in verbruik zal zijn ongeveer tussen AWD of niet?
ik heb op spritmonitor gekeken maar kan daar niet echt een verschil uit destilleren terwijl ik wel vaak hoor dat het een significant verschil is vandaar mijn vraag :)
Volvo zegt zelf een liter per 100 kilometer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:05

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

AWD geeft je toch al snel +1L/100km (of meer) op je gecombineerd verbruik.
Er zijn niet zoveel AWD versies van de V50 dacht ik, de T5 kan het hebben waarvan ik het weet.
Persoonlijk zou ik naar de latere V50 serie kijken, tenzij je er a een pp het oog hebt

In vegelijking; ik ben van 18 inch naar 19 inch velgen gegaan en haal nu minimaal 50km op een tank minder dan hiervoor.

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB || Ride: Volvo S80 MY2007 V8 at 261k km

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-09 12:07
Timing kan haast niet beter, wilde net een vraag stellen over 18 vs 19 inch velgen. Ik ben bezig een v60 te kopen maar er zitten nu naar mijn mening wat patserige 19 inch velgen op. Ik heb gevraagd aan de dealer of ze die willen ruilen naar wat normalere 18 inch velgen. Dit vinden ze goed (denk gezien de 19 inch duurder zijn).

Nu vraag ik me af of er naast verbruik nog andere nadelen zijn aan 19 inch velgen (vriend is heilig overtuigd dat de waarde van de auto omlaag gaat als ik die niet neem dus zit nu met de twijfel).

Zelf wel wat gezocht maar weet niet goed wat nou mythe is en wat waar:

- Meer comfort door dikke wand (dus minder trillingen)
- Minder verbruik... Kan niet uitleggen waarom alleen
- Goedkopere banden (wel handig als ik winterbanden wil scoren)
- Minder geluid

Heeft iemand hier ervaring mee?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Afhankelijk van de breedte een kleinere draaicircel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

19 inch verbruikt meer omdat de wielen zwaarder zijn; de waarde van de auto zakt maar minimaal en komt omdat 19 inch duurder is.

18 inch staat netjes op een V60, prima keuze dus. De reat van de voordelen zijn al genoemd

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB || Ride: Volvo S80 MY2007 V8 at 261k km

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:54
@ipazza wat je zegt klopt inderdaad. Als jij de grote patserig vind is de kleinere velg een prima optie met belangrijke voordelen.

Vergeet ook niet om even naar de voordelen te kijken van grotere velgen.

- directer sturen (plattere band vervormt minder)
- betere wegligging (grotere velg heeft meestal bredere band, meer contact, sneller stoppen, optrekken en meer grip bij verschillende weersomstandigheden.
- auto met grotere velg is aantrekkelijker bij verkoop.

Behalve looks krijg je dus ook wel echt wat voordelen, patserig klinkt ook zo negatief een nieuwe auto mag toch best wat opvallen? Niks mis mee ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

tenzij er natuurlijk achterlijk lelijke aftermarket 19" op zitten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-09 12:07
Naja, patserig... het staat heel mooi, maar ik ben ergens ook bang dat ik die velgen binnen de kortste keren vol met krassen heb zitten... Gelukkig zijn het wel Volvo velgen dus niet aftermarket gedoe :)

Ik neem de pro's nog ff mee in overweging maar Ik ga er nog is een nachtje over slapen...

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:04

superwashandje

grofheid alom

DawnNoMoreRises schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:33:
AWD geeft je toch al snel +1L/100km (of meer) op je gecombineerd verbruik.
Er zijn niet zoveel AWD versies van de V50 dacht ik, de T5 kan het hebben waarvan ik het weet.
Persoonlijk zou ik naar de latere V50 serie kijken, tenzij je er a een pp het oog hebt

In vegelijking; ik ben van 18 inch naar 19 inch velgen gegaan en haal nu minimaal 50km op een tank minder dan hiervoor.
ja, ik ben bij mijn s60 van 19 naar 18 inch gegaan puur omdat ik het mooier vind staan maar dat was een mooie bijkomst.

mijn "probleem" is nu meer inderdaad dat ik een nieuwere t5 op het oog heb met AWD en/of een oudere zonder. waarom zou je voor de facelift gaan? ik weet nog niet of het me het meerverbruik waard zal zijn.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Sammy_tukker schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:27:
Nu ik ga overstappen naar een werkgever zonder lease auto's ben ik in de markt voor een V60 diesel. Een D2 wordt het zowiezo niet, nu heb ik twee auto's op het oog: een D3 automaat uit december 2015 of een D4 handbak ook uit november 2015: de D3 heeft 40K meer gelopen. Prijs is om en nabij vergelijkbaar.

De D4 betreft een R-design en de D3 betreft een Summum: zaterdag ga ik kijken, ik had al even wat voor onderzoek gedaan maar ik kon nog niet echt de verschillen tussen de twee versies (R-design-Summum) vinden behalve het 'sport' uiterlijk met bijbehorende stoelen.

Ik ben meer op zoek naar opties als automatisch dimmende binnenspiegel,regensensor,acc en dergelijke: Weet iemand of dat standaard op de Summum zit? (en heeft de D3 of de D4 nog een specifieke voorkeur ergens om)
Qua motor zou ik zelf voor de D3 automaat gaan. De D4 is zeker sterker, maar doordat de automaat met je "meedenkt" tijdens het rijden zit je vaak automatisch ( ;) ) in het juiste gebied qua vermogen \ koppel.

R-Design ziet er overigens wel altijd net wat strakker uit :).

En gezien het al zaterdag geweest is... Wat is het geworden?

• jadjong
  • Nu online
superwashandje schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:54:
[...]

ja, ik ben bij mijn s60 van 19 naar 18 inch gegaan puur omdat ik het mooier vind staan maar dat was een mooie bijkomst.

mijn "probleem" is nu meer inderdaad dat ik een nieuwere t5 op het oog heb met AWD en/of een oudere zonder. waarom zou je voor de facelift gaan? ik weet nog niet of het me het meerverbruik waard zal zijn.
Met AWD kom je makkelijker van de plek, als het nog niet stuk is.

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:44
fredkroket schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:23:
[...]

Qua motor zou ik zelf voor de D3 automaat gaan. De D4 is zeker sterker, maar doordat de automaat met je "meedenkt" tijdens het rijden zit je vaak automatisch ( ;) ) in het juiste gebied qua vermogen \ koppel.

R-Design ziet er overigens wel altijd net wat strakker uit :).

En gezien het al zaterdag geweest is... Wat is het geworden?
Nou de D4 is het niet geworden: te veel schade, en mijn verwachting is dat hij veel met aanhangers heeft gereden, want hij was geleverd aan aan bouwmaterialenhandel.

De D3 was in de tussentijd al verpatst, maar er is nog een andere D3 onderweg met een medewerker naar Frankrijk, daar heb ik inmiddels een offerte van in mijn mailbox (de vrouw is wel overtuigd van een automaat, want al ff in een recentere D3 automaat gereden om haar lekker te maken, de dealer had wel door dat ik graag een automaat wilde maar dat de vrouw nog effe overtuigd moest worden).

Maar ik heb me ook nog wat verder ingelezen en de conclusie is eigenlijk dat ik een D3/4 van na 6-2016 wil, want dan heeft de motor een upgrade gehad en geen gedoe met de schraapveren meer. Dat is wel aantrekkelijk gezien ik de V60 waarschijnlijk ga oprijden. keuzes keuzes, maar eerst ga ik zelf maar eens op vakantie.

• fivepack
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:46
Voor mij het enige echte voordeel van een D4GT8 t.o.v. de D3GT6 dat de 8bak wat sneller reageerd. Voor mij was de keuze tussen een D3GT6 in R-design uitvoering vs een D4GT8 in een volgens mij ook Summum.

En het optische gedeelte in combinatie met het sportiever onderstel zorgde ervoor dat ik alweer 3 jaar super tevreden ben met de inmiddels 170pk van de D3, de standaard 150 zijn voor mij meer dan genoeg, maar heb de tuning erop laten zetten omdat het kan...

• Sammy_tukker
Ja mijn conclusie is dat ik aan een D3 voldoende vermogen heb. Dus wat dat betreft komt het mooi uit dat ik op vakantie ga, dan heb ik ook niet het risico dat ik nu op stel en sprong een afspraak maak ergens voor een auto, maar het allemaal nog eens kan laten bezinken, zeker met de olieproblematiek van de early D3/D4 motoren (nee niet de 5 cilinder, had ik al gezegd dat als iemand van plan is een auto met die motor te verpatsen ik mij aanbevolen houd?).

Ik ga er vooralsnog een vouwwagen mee trekken, dus dat gaat met de D3 zeker lukken.

• fivepack
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:46
Oh die vouwwagen is geen probleem, bij mij hangt er zo'n 1400kg sleurhut achter en gewoon 90-100 de brennerpas op

• vespino
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Mag ik hier de volgende vraag ook posten van jullie? Ik heb een V90 en die kan vanaf een USB stick MP3s afspelen, altijd handig voor de buitenlanden waar de radio niet altijd even leuk is. Nu heb ik enkele mappen aangemaakt met K3 en Kinderen voor Kinderen albums, die worden door de auto prima herkend als zijnde een album, echter geldt hetzelfde niet voor een map met random nummers zijnde de top 40 van een bepaalde week/jaar. De albumnamen zijn gelijk, daarvoor heb ik een tooltje gebruikt die daarvoor zorgt. Vervelende hieraan is dat ieder nummer als apart album wordt gezien en je niet eventjes nummer 1 t/m 40 kunt afspelen, maar je genoodzaakt bent met de hand te "spoelen" wat erg onhandig is.

Tips? Ervaringen? Volvo zelf zegt "it's not a bug, but a feature", blijkbaar was het vroeger wel zo... dan zeg ik op mijn beurt "why change a winning team?".

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:35
Dikke C30: https://link.marktplaats.nl/m1731313307
Lijkt me wel echt de hoofdprijs voor een auto van 11 jaar oud? :?

FIP Radio | M’n fiets is designer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Khil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:40:
Valt wel mee,
Ja de prijs is relatief hoog maar heeft de zeer gewilde 5cyl T5 motor in het vooronder en een hele lage km-stand. Tevens facelift model.

Daarnaast zijn de C30’s in de lift qua prijs, relatief goedkope Volvo om te rijden.

En goede, nette S80 V8 van 2006 gaat ook richting de 13-15k, dus het is maar hoe je het bekijkt.

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:35
Tnx, toch staat ie al een tijdje bij deze dealer. Wacht op die ene liefhebber… :)

FIP Radio | M’n fiets is designer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:29

-tom-562

Oliesjeik

Khil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:40:
C30's zijn over het algemeen sowieso aan de prijs, tenminste, de benzine modellen met een 5-cilinder motor (niet eens een turbo).
Tijdje geleden voor mijn zwager gekeken voor een C30. Zijn budget was rond de 8000 euro. Enige eis was een 5-cilinder. Aanbod is echt schaars en de 2 auto's die we bekeken hebben waren echt prut :X Uiteindelijk is het totaal iets anders geworden want dat budget was niet toereikend voor iets fatsoenlijks.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• jadjong
  • Nu online
Wie van jullie?

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

https://www.marktplaats.n...eroh.html?previousPage=lr

het kan qua C30 T5 toch ook echt goedkoper (:
niet het facelift model helaas.

--

also; dikke 850!

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:44
Iemand een idee wat je hier redelijkerwijs nog voor een levensduur van mag verwachten?

https://www.vakgaragedewi...%252Focc16375447-d034dddc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:13

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

mb1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:44:
Iemand een idee wat je hier redelijkerwijs nog voor een levensduur van mag verwachten?

https://www.vakgaragedewi...%252Focc16375447-d034dddc
CNG..... Ik zou heel heel goed uit kijken met deze kilometerstanden.... Bij een uitstekend onderhouden exemplaar loop je zeker omdat het CNG is tegen de levensduur van bepaalde essentiële zaken aan.

Feit dat het een meenneem prijs is zegt ook wel iets, garantie tot aan de oprit van het garagebedrijf...

Cogitationis poenam nemo patitur

• jadjong
  • Nu online
Er zit in ieder geval geen roest op.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Meisje!

DawnNoMoreRises schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:04:
https://www.marktplaats.n...eroh.html?previousPage=lr

het kan qua C30 T5 toch ook echt goedkoper (:
niet het facelift model helaas.
Dat is niet helaas. Het is voor de verandering dat het model van voor de facelift mooier is O-)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bullet NL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:09:
[...]

CNG..... Ik zou heel heel goed uit kijken met deze kilometerstanden.... Bij een uitstekend onderhouden exemplaar loop je zeker omdat het CNG is tegen de levensduur van bepaalde essentiële zaken aan.

Feit dat het een meenneem prijs is zegt ook wel iets, garantie tot aan de oprit van het garagebedrijf...
Bijn een prijs van 20k mag je toch wel iets van garantie verwachten :X
Volgens mij is aan zo'n auto sowieso lastig een prijs te hangen.
Het is een hele jonge auto, maar er staan wel een berg kilomters op. Alle randzaken slijten oko gewoon (onderstel, rubbers, dempers etc.), en dan zit je ook nog met de automaat. Het is al vrij bijzonder dat een ouderwetse automaat 320k kilometers rijdt zonder problemen, maar bij zo'n moderne automaat is het wss wachten tot die stuk gaat.
Edit:
Ook nog een import auto. Als ik het kenteken invoer bij de RDW, is er maar 628 euro aan BPM afgedragen bij import :X

[Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 29-07-2021 08:29]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

-tom-562 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Bijn een prijs van 20k mag je toch wel iets van garantie verwachten :X
Volgens mij is aan zo'n auto sowieso lastig een prijs te hangen.
Het is een hele jonge auto, maar er staan wel een berg kilomters op. Alle randzaken slijten oko gewoon (onderstel, rubbers, dempers etc.), en dan zit je ook nog met de automaat. Het is al vrij bijzonder dat een ouderwetse automaat 320k kilometers rijdt zonder problemen, maar bij zo'n moderne automaat is het wss wachten tot die stuk gaat.
Edit:
Ook nog een import auto. Als ik het kenteken invoer bij de RDW, is er maar 628 euro aan BPM afgedragen bij import :X
Als het qua prijs te aantrekkelijk lijkt heeft dat vaak een reden :+

• Get!em
  • Registratie: maart 2004

Get!em

Oh die ja!

-tom-562 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Edit:
Sure? Hmm, bij RDW zelf ook idd ja. Dacht eerst dat is alleen het voorbeeld bij bijv het commerciele kentekencheck.

Geimporteerd als wrak ofzo?
Normale bpm verwacht ik in orde grootte 6000 bij CNG en label C, bij catalogus 60k.

En er wordt op internet ook al aardig mee geleurd (zo eerste vermelding ergens in April op een onbekende autoverkoop website)

[Voor 39% gewijzigd door Get!em op 29-07-2021 10:42]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Get!em schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Sure? Hmm, bij RDW zelf ook idd ja. Dacht eerst dat is alleen het voorbeeld bij bijv het commerciele kentekencheck.

Geimporteerd als wrak ofzo?
Normale bpm verwacht ik in orde grootte 6000 bij CNG en label C, bij catalogus 60k.

En er wordt op internet ook al aardig mee geleurd (zo eerste vermelding ergens in April op een onbekende autoverkoop website)
Ja, ik verwacht dat als iemand 20k te besteden heeft voor een auto, deze persoon ook slim genoeg is om iets te kopen met garantie. Sowieso, als je 20k uitgeeft aan een auto bij een handelaar, is het verstandig om een aankoopkeuring te laten doen :P
Dit lijkt mij idd een opgelapte schadebak met een flinke KM-stand

• Get!em
  • Registratie: maart 2004

Get!em

Oh die ja!

Of de polen truc.... auto's zonder motor, en die motor op bestemming er weer inlepelen.

Hoeveel luxe auto's op opleggers in de wachtrij voor de Duits/Poolse grens stonden toen Polen nog geen Schengen was.... ongelofelijk. Allemaal met de motor uit het vooronder (soms er nog wel in, maar alleen gedemonteerd). Later verschoof dat naar Litouwen. Tegenwoordig is dat volgens mij al aangepakt, anders geregeld.

• Guitarist
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:33

http://www.brianesselbrugge.nl

• mb1
Bullet NL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Als het qua prijs te aantrekkelijk lijkt heeft dat vaak een reden :+
Zeker, maar is deze auto wel zo goedkoop?
Voor 10K€ meer heb je er een die 2 ton minder gelopen heeft en een jaar nieuwer is..

https://www.autowereld.nl...aak-35399727/details.html

• jadjong
  • Nu online
Guitarist schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Vet. Maar, lijkt ook een beetje onhandelbaar soms?
Zolang je onder de 5000 toeren blijft ga je niet dood.

• tabaqui
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:31
tabaqui schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:47:
[...]

[...]

heb eigenlijk maar een paar eisen, Volvo, station en moet op LPG rijden. Ruimte van een station is paar keer per jaar wel wenselijk en wil dan niet moeilijk doen met dakkoffers of auto huren.
V/XC70 heeft vanwege de inhoud daardoor wel de voorkeur. XC90 is te groot/zwaar/lomp voor me.

Rij genoeg (20k per jaar) om de extra wegenbelasting van LPG te compenseren en het scheelt me op jaarbasis minimaal 1000 euro met benzine.
Diesel is onwenselijk vanwege milieu zone's e.d en verwacht niet daar iets in die prijsklasse te vinden waar ik wel alle milieuzone's nog in mag maar ik mocht ik dit verkeerd zien dan hoor ik dit graag.

Kwam op marktplaats een import XC70 tegen met volgens de advertentie volledige historie en 320k op de teller, daar is een bericht heen gestuurd
Met een kleine budget verhoging van 600 euro een V70 uit 2006 met 310k op de teller gescoord :)
Afgelopen zaterdag opgehaald in Noord-Brabant en meteen maar een grom besteld om als carkit en bluetooth muziek streamer te werken. Hierbij kwam ik wel een deels gedemonteerde parrot tegen van de vorige eigenaar die er meteen tussenuit gehaald is.

Wat een verschil in rijgenot met m'n vorige auto.
Volgende week nog naar de LPG specialist om de terugslagklep na te laten zien of de tankindicator. tanken met 1 liter per 2 minuten is niet grappig maar rij ondertussen al wel bijna 300km op het laatste streepje :?

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het entertainment-display van een V40 (2015)?
Kun je dat ding zomaar vervangen met een willekeurig exemplaar van de sloop, moet het een van hetzelfde uitrustingsniveau zijn (summon in mijn geval) of kan het alleen door de dealer gedaan worden?

Ik vond het namelijk een bijzonder goed idee om in de V40 een compleet bed af te voeren naar het grofvuil. Natuurlijk helemaal uit elkaar gehaald en in de auto ermee. De lange leggers van de lattenbodem lagen tussen de stoelen. Toen het matras er nog bij... je voelt hem al aankomen, het matras nam de leggers mee, die gingen dwars door het entertainment-display.

Alles doet het nog gewoon, radio, navigatie (dmv. stembesturing), temperatuur regeling, etc. Maar ik zie dus niets meer.

Even bij Volvo geinformeerd, een nieuwe unit kost rond de 870 euro... en dan moet hij er nog in!. En de verzekering dekt het niet ("Geen schade van buitenaf.") Ik wil dat ding graag (laten) vervangen... maar niet voor die prijs.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

mb1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Zeker, maar is deze auto wel zo goedkoop?
Voor 10K€ meer heb je er een die 2 ton minder gelopen heeft en een jaar nieuwer is..

https://www.autowereld.nl...aak-35399727/details.html
Tis de goedkoopste V90 van dit bouwjaar die je kan vinden, ook met de hoogste KM stand.
Je moet wel heel graag een V90 willen rijden om dit exemplaar te willen. Tis een Zweedse auto, althans daar heeft hij gezien zijn boekjes gereden. Hij staat wel op NL kenteken, maar is nog niet in NL op de weg geweest, dat hij al zo lang te koop staat zegt ook wel iets.

Echt, met een LPG auto en deze KM standen kan je er op wachten dat indien het niet al vervangen is de cilinders, zuigerveren en kleppen af zijn. Gas brand veel armer (lees minder vet) dan benzine, wat veel meer invloed heeft op je kleppen en zuigers. = Hoge reparatie kosten! Het vervelende is, je zal het tijdens een proefrit niet eens merken.

Kortom, met een auto als deze rij je er niet nog eens een ton aan kilometers bij zonder daar enorm voor moeten te betalen...

Echt, ver weg bij blijven.... Op zoek naar een ouder model en/of door sparen voor een ander ;)

• Avvd
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
RiDo78 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:49:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het entertainment-display van een V40 (2015)?
Kun je dat ding zomaar vervangen met een willekeurig exemplaar van de sloop, moet het een van hetzelfde uitrustingsniveau zijn (summon in mijn geval) of kan het alleen door de dealer gedaan worden?

Ik vond het namelijk een bijzonder goed idee om in de V40 een compleet bed af te voeren naar het grofvuil. Natuurlijk helemaal uit elkaar gehaald en in de auto ermee. De lange leggers van de lattenbodem lagen tussen de stoelen. Toen het matras er nog bij... je voelt hem al aankomen, het matras nam de leggers mee, die gingen dwars door het entertainment-display.

Alles doet het nog gewoon, radio, navigatie (dmv. stembesturing), temperatuur regeling, etc. Maar ik zie dus niets meer.

Even bij Volvo geinformeerd, een nieuwe unit kost rond de 870 euro... en dan moet hij er nog in!. En de verzekering dekt het niet ("Geen schade van buitenaf.") Ik wil dat ding graag (laten) vervangen... maar niet voor die prijs.
Het beste kan je er voor zorgen dat je een display hebt van hetzelfde modeljaar, de verder e serie maakt niet uit. Misschien moet je de diefstalbeveiliging van jouw auto laten verwijderen middels een software update (kost een paar tientjes), al staat die beveiliging vaak ook niet aan bij Volvo, dat kan per auto verschillen.

• mb1
Bullet NL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Tis de goedkoopste V90 van dit bouwjaar die je kan vinden, ook met de hoogste KM stand.
Je moet wel heel graag een V90 willen rijden om dit exemplaar te willen. Tis een Zweedse auto, althans daar heeft hij gezien zijn boekjes gereden. Hij staat wel op NL kenteken, maar is nog niet in NL op de weg geweest, dat hij al zo lang te koop staat zegt ook wel iets.

Echt, met een LPG auto en deze KM standen kan je er op wachten dat indien het niet al vervangen is de cilinders, zuigerveren en kleppen af zijn. Gas brand veel armer (lees minder vet) dan benzine, wat veel meer invloed heeft op je kleppen en zuigers. = Hoge reparatie kosten! Het vervelende is, je zal het tijdens een proefrit niet eens merken.

Kortom, met een auto als deze rij je er niet nog eens een ton aan kilometers bij zonder daar enorm voor moeten te betalen...

Echt, ver weg bij blijven.... Op zoek naar een ouder model en/of door sparen voor een ander ;)
Ik zit een beetje rond te kijken, vindt de v60 eigenlijk mooier (minder lomp) maar de v90 schrijft wel enorm veel harder af lijkt het vandaar mijn interesse.
Maar qua gevoel is het ook wel wat ik er bij heb bij deze auto dus blijft het bij plaatjes kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bullet NL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Nee :P Hooguit dat de kleppen 'uitgesteld' zijn, maar dit is een fabrieksaf CNG uitvoering, dus ik verwacht dat Volvo wel het e.e.a. aangepast heeft aan dit blok. LPG is op zich helemaal niet slecht voor de motor, alleen voor de klepzittingen. Dit kan je voorkomen door b.v. iets van flashlube te gebruiken als de cilinderkop vanuit de fabriek niet is voorzien van extra harde klepzetels. Dat heeft niks met armer/minder vet te maken. Benzine is zelf ook superschraal (je kan er zelfs mee ontvetten :+), daarom zit er ook olie in je blok :D
Wat mij meer zorgen baart is de (te?) lage BPM. De motor zelf zal denk ik 1 van de laatste dingen zijn die problemen gaat geven. Eerder de versnellingsbak en b.v. het gehele onderstel wat gewoon ook slijt (rubbers, dempers, veerpootlagers, stabi-stangen etc.).
mb1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Ik zit een beetje rond te kijken, vindt de v60 eigenlijk mooier (minder lomp) maar de v90 schrijft wel enorm veel harder af lijkt het vandaar mijn interesse.
Maar qua gevoel is het ook wel wat ik er bij heb bij deze auto dus blijft het bij plaatjes kijken.
Grote/dure auto's schrijven altijd het hardste af, dat is altijd al zo geweest :P Mijn S80 had ook een nieuwprijs van bijna 60k, dat heb ik er bij lange na niet voor betaald. :D

[Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 30-07-2021 09:46]

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Kan je een CNG-auto makkelijk en goedkoop ombouwen naar LPG dan? De tank en vulsysteem moeten sowieso gewisseld natuurlijk.

LPG is totaal niet interessant in Zweden, dat vind je soms bij een boer of een campingwinkel, nauwelijks bij een echte pomp. CNG zie je iets vaker maar nog steeds niet overal, dus ik vind het sowieso interessant dat een Zweedse auto op gas rijdt. Waarschijnlijk een Skånska 😅

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:37

Wok

Dakloos...

Wilf schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:06:

LPG is totaal niet interessant in Zweden, dat vind je soms bij een boer of een campingwinkel, nauwelijks bij een echte pomp.
offtopic:
Yep, briljant dat... In the middle of f*cking nowhere bij een boertje achter op het erf vanuit een houten keetje je gasbak aftanken... _O-

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Avvd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:07:
[...]

Het beste kan je er voor zorgen dat je een display hebt van hetzelfde modeljaar, de verder e serie maakt niet uit. Misschien moet je de diefstalbeveiliging van jouw auto laten verwijderen middels een software update (kost een paar tientjes), al staat die beveiliging vaak ook niet aan bij Volvo, dat kan per auto verschillen.
Dank je @Avvd. Ik was al bang dat alle knoppen/opties van het bedieningspaneel opnieuw ingeleerd moeten worden als ik een unit aanschaf uit een auto die niet dezelfde opties heeft als de mijne.

Is er een manier om makkelijk te controleren of de diefstalbeveiliging aan staat? En als die aan staat, wat is dan het effect als ik die unit vervang?

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar heeft het zin om een XC60 T8 aan te schaffen als je geen mogelijkheid hebt tot thuis opladen? Sta je dan altijd met een lege accu of laadt hij net als een niet-plugin hybride ook op tijdens het rijden?

• jadjong
  • Nu online
De auto kan laden tijdens het rijden, maar dan is het efficiënter om thuis een diesel aggregaat neer te zetten. 8)7

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

in principe laadt de auto niet meer op dan hij verbruikt, wat in principe neer komt dat je accu meer leeg is dan wat anders. en dan is het wel een hele zware auto als je het accupakket niet optimaal benut, zelfs met de gunstige wegenbelasting/voordelen etc.

kan je beter een gewone T6 halen, of als je een nieuwe koopt, een B-variant.

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:42
Het gaat hier helaas, met een beetje pijn in het hart, tijd worden om eens te gaan kijken om de 2.4 S40 uit '04 te gaan vervangen met een nieuwer exemplaar.
Ben een beetje om me heen aan het kijken of de S60 van 2010-2014 wat is, met een budget van ~10-15k.
Met de voorkeur naar een T5 exemplaar met handbak. Mits de auto verder puntgaaf is zou ik eventueel een automaat overwegen.
Heb al het e.e.a. online gezocht maar nog niet echt bepaald dingen tegengekomen waar deze auto's echt problemen in geven, maar ook niet waar ze in uitblinken.
Zijn er hier ervaringsdeskundige?
En met name waar op te letten bij gebruikte exemplaren?
Ook voor goede verkooppunten houd ik me graag aanbevolen.

[Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 12-08-2021 12:09]

PSN: Flix20-NL

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:59
Flix20 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:46:
Het gaat hier helaas, met een beetje pijn in het hart, tijd worden om eens te gaan kijken om de 2.4 S40 uit '04 te gaan vervangen met een nieuwer exemplaar.
Ben een beetje om me heen aan het kijken of de S60 van 2010-2014 wat is, met een budget van ~10-15k.
Met de voorkeur naar een T5 exemplaar.
Heb al het e.e.a. online gezocht maar nog niet echt bepaald dingen tegengekomen waar deze auto's echt problemen in geven, maar ook niet waar ze in uitblinken.
Als ik mij niet vergis is de automaat in de versies een powershift, en dat zijn niet de meest betrouwbare.

• Flix20
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Als ik mij niet vergis is de automaat in de versies een powershift, en dat zijn niet de meest betrouwbare.
Post even aangepast. Zoek wel een handbak.
Mits de rest van de auto echt 100% klopt, dan zou ik eventueel een automaat overwegen, maar liever niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De powershift i.c.m. een T5 zou ik niet snel overwegen...
BTW, waarom perse een s60? Een S80 zit b.v. vaak in dezelfde MRB klasse. Die zitten vaak dikker in de opties (en ze zijn mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk :P)

• Flix20
-tom-562 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:25:
BTW, waarom perse een s60? Een S80 zit b.v. vaak in dezelfde MRB klasse. Die zitten vaak dikker in de opties (en ze zijn mooier, maar dat is persoonlijk natuurlijk :P)
Die staat al voor de deur :) (nu weer heel gelukkig).
Flix20 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:43:
Auw...
Gister was geen goede dag.

***members only***
De vrouw des huize rijdt in de S40 nu dus daar zoeken we wat soortgelijks voor.
Het maakt haar echt geen bal uit en ze weet dat ik er wel om geef is de keuze aan mij.
Het hoeft niet perse een S60 te zijn, maar gezien de voorkeur is binnen de Volvo familie te blijven en we nog geen station nodig hebben, kom je daar al snel op uit.
Verder kijken we beetje naar 1 en 3 serie maar Volvo blijft de voorkeur genieten.

• Red devil
-tom-562 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:25:
S80 zijn wel stuk zeldzamer volgens mij.
Je zou ook nog V40 kunnen overwegen, die overwegen wij ook als 2e auto. Liever een S60, maar V40 is ook mooie optie.

• Flix20
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

S80 zijn wel stuk zeldzamer volgens mij.
Je zou ook nog V40 kunnen overwegen, die overwegen wij ook als 2e auto. Liever een S60, maar V40 is ook mooie optie.
Op den duur zal de S80 plaats gaan maken voor een XC60.
Vandaar dat nu een station niet de wens is.

• Red devil
Flix20 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Op den duur zal de S80 plaats gaan maken voor een XC60.
Vandaar dat nu een station niet de wens is.
Ah maar die V40 is niet echt een station, meer een hatchback:

[Voor 27% gewijzigd door Red devil op 12-08-2021 13:56]

• Flix20
Red devil schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

[Afbeelding]
Ja, vind het ook een prachtige auto!
Maar ik kom ze met mijn budget voornamelijk als T2 tegen.
Daar heb ik meerdere maal mee gereden als mijn auto in onderhoud was, maar dat vind ik echt geen rijden.
Ook als hatch hoor ik ook veel mensen dat de ruimte tegenvalt.

• Red devil
Flix20 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Ja, vind het ook een prachtige auto!
Maar ik kom ze met mijn budget voornamelijk als T2 tegen.
Daar heb ik meerdere maal mee gereden als mijn auto in onderhoud was, maar dat vind ik echt geen rijden.
Ook als hatch hoor ik ook veel mensen dat de ruimte tegenvalt.
Klopt, dat T2 bezwaar had ik zelf ook, totdat ik dit tegen kwam (hier de 1.6) . Heb daar mijn V70 T5 en onze huidige 2.0D ook laten tunen.

Als 2e auto is de kofferbak niet belangrijk voor ons, maar dat is natuurlijk een eigen afweging.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Flix20 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:46:
Met de voorkeur naar een T5 exemplaar met handbak. Mits de auto verder puntgaaf is zou ik eventueel een automaat overwegen.
zoiets?
https://www.nederlandmobi...houden-nap-uniek/12801837
(gevonden via Gaspedaal)

het is de enige T5 handbak die ik heb kunnen vinden, want die dingen zijn redelijk zeldzaam. een T6 zou je ook nog kunnen overwegen eventueel, dan kom je beetje op dit uit: https://www.nederlandmobi...rhouden-automaat/13861633
deze automaatbak is geen Powershift overigens, maar ik weet niet zeker of de T6 er uberhaupt als handbak was, in de S80 in ieder geval niet.

• Spoetnik385
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:10
[...]

O-)

:+

www.steamloco.info

• Red devil
Nostalgie! Ik heb de S40 2.0 uit 1997 gehad. Wilde perse een auto die 0-100 in 10 sec deed (of minder). Tot rond 100 per uur reed die S40 best fijn, alleen op de snelweg maakte de motor 3200 toeren ofzo, wat een herrie. Daarna een V70 T5 gekocht, kan me die proefrit nog herinneren, wat een rust!

• Flix20
DawnNoMoreRises schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

zoiets?
https://www.nederlandmobi...houden-nap-uniek/12801837
(gevonden via Gaspedaal)

het is de enige T5 handbak die ik heb kunnen vinden, want die dingen zijn redelijk zeldzaam. een T6 zou je ook nog kunnen overwegen eventueel, dan kom je beetje op dit uit: https://www.nederlandmobi...rhouden-automaat/13861633
deze automaatbak is geen Powershift overigens, maar ik weet niet zeker of de T6 er uberhaupt als handbak was, in de S80 in ieder geval niet.
Ja, die ben ik ook tegengekomen en zit te denken om daar eens een afspraak te maken.
Ben wel benieuwd waarom die auto al ruim 3 maanden beschikbaar is. al sinds januari bij die dealer staat.
En daarom probeer ik nu ook goed m'n huiswerk te doen zodat ik weet waar ik op moet letten wanneer ik daadwerkelijk bij een exemplaar sta.

Dat tweede exemplaar is boven budget. Als ik richting de 20k zou gaan, wat ik niet ga doen, dan zou ik ook wel bij andere auto's gaan kijken.

Gister zat ik wat youtube filmpjes te bekijken over de S60s etc en toen kwam dit volgend filmpje voorbij welke ik hier ook wil delen;

Grappig om zo weer meer van de history van Volvo te leren en een stukje nostalgie.
Kan de 740 van m'n Pa nog goed herinneren. En ook de 850 die daarna kwam, en de V70CrossCountry

[Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 13-08-2021 09:15]

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Ik snap dat het tweede exemplaar over budget was @Flix20 , het was meer het geven van een optie dat een T6 ook mogelijk is (al dan alleen met halfautomaat).

Een S60 heeft geen beruchte problemen in de body of elektra.
Controleer goed de onderhoudshistorie, laat eventueel een aankoopkeuring doen (ondanks dat hij bij de dealer staat).
Als er een zonnedak in zit, neem een fles water mee als je gaat testrijden om de afwatering te controleren, die wil nog wel eens verstopt raken.
Luister ook naar de aircopomp, die wil nog wel eens gaan janken als ze bijna versleten zijn

• coyote1980
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:34
Afgelopen dagen de verweerde lak van de 850 even vertroeteld, eerst met de DAP en polijstmiddel en daarna met de DAP en was in de weer geweest. Daarna met polytrol het zwarte kunststof opgehaald.

Zo kan hij zich weer vertonen. :7

Blijven heerlijke wagens, inmiddels ook al weer 14 jaar op naam, en tussen Dalarna en Côte d'Azur naar vele plekken in Europa gereisd, en steeds ontspannen aangekomen. 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:35
Inmiddels de Volvo V60 (t3 handbak uit 2013) met volle tevredenheid nu enkele maanden in bezit. De afgelopen maanden zijn op een lekkage bij de vin op het dak na probleemloos geweest en dit is netjes onder garantie opgelost.

Momenteel nog in Italië aan het genieten. De heenreis was toch wel wat meer ontspannen rijden tegenover de Golf die wij hiervoor hadden. De Volvo heeft meer comfort en uiteraard meer auto om je heen.

Afgelopen week weer een ritje gemaakt hier en bij terugkomst op de camping was mijn vrouw en onze dochter al uitgestapt voordat ik de Volvo achteruit ging inparkeren. Na het inparkeren en ik ook uitstapte zei mijn vrouw er piept/fluit iets als je achteruit rijdt. Nou ja morgen vast wel weer weg.

Gisteravond had onze dochter zin in de Mac, prima een keer. Terug op de camping en wederom een piep/fluit bij het inparkeren. Bij vooruit rijden is het niet aanwezig en het komt voor bij recht achteruit rijden en bij sturen tijdens achteruit.

Filmpje toegevoegd. Vrouw gaf iets teveel gas :X het heuveltje op maar daarna is het geluid wel te horen.

https://youtube.com/shorts/zBP7zr5KgVU?feature=share

Iemand hier een idee?

[Voor 7% gewijzigd door Pannekoek81 op 15-08-2021 14:39. Reden: Filmpje]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Red devil schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:53:
[...]

Nostalgie! Ik heb de S40 2.0 uit 1997 gehad. Wilde perse een auto die 0-100 in 10 sec deed (of minder). Tot rond 100 per uur reed die S40 best fijn, alleen op de snelweg maakte de motor 3200 toeren ofzo, wat een herrie. Daarna een V70 T5 gekocht, kan me die proefrit nog herinneren, wat een rust!
Mijn 2001 S60 zit dan net boven de 2.000 toeren en 1:15/1:16 :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Red devil
PcDealer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Mijn 2001 S60 zit dan net boven de 2.000 toeren en 1:15/1:16 :)
Ja ik wilde eigenlijk een 850 sedan 2.5 20V, dat is volgens mij de 170 pk versie. Maar vrouwlief vond die niks. Nog steeds spijt van! Die S60 is best zuinig trouwens, of is dat alleen tijdens 120 rijden? Mijn V70 heb ik misschien 1 keer op 1:12 gekregen, maar gemiddeld 1:10/11.

Speaking of which, na de vakantie met volbeladen XC90, 1500 kg en circa 3000 km gemiddelde van 15.5l!

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Red devil schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Ja ik wilde eigenlijk een 850 sedan 2.5 20V, dat is volgens mij de 170 pk versie. Maar vrouwlief vond die niks. Nog steeds spijt van! Die S60 is best zuinig trouwens, of is dat alleen tijdens 120 rijden? Mijn V70 heb ik misschien 1 keer op 1:12 gekregen, maar gemiddeld 1:10/11.
Je had het over 100 km/u :>

Net Weert-Veldhoven 6,5l /100 km. Lekker relaxed op de rechterbaan waarbij op kruissnelheid ik niet boven de 5,7 kom.

• Flix20
[...]

[Afbeelding]
Hoe meer ik ze online tegen kom, hoe meer de V40 toch ook wel in beeld komt als optie!
Heb ze altijd al prachtig gevonden en zijn binnen het gestelde budget redelijk compleet te vinden.

• Red devil
Flix20 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Hoe meer ik ze online tegen kom, hoe meer de V40 toch ook wel in beeld komt als optie!
Heb ze altijd al prachtig gevonden en zijn binnen het gestelde budget redelijk compleet te vinden.
Inderdaad, zijn veel meer verkocht. Wij twijfelen ook nog, die S60 is wel wat groter en wat fijner als de kids wat groter worden. Mijn ouders hebben een S60 2.0T, rijdt ook wel prettig maar redelijk dorstig. Volgens mij is de T3/T4 betere optie.

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik heb met mijn V60 T4 Powershift (het 1.6 Ford blok) moeite om onder de 8L/100km te komen. Maar het rijdt wel lekker :9

Helaas voor de auto moet hij volgende week plaats gaan maken voor een Model 3. Toch mooi 60.000km probleemloos gereden (kmstand nu 165.000km). 1 keer een lekke airco condenser en 1 keer een motorsteun vervangen, dat was het.

• fredkroket
  • Niet online
Flix20 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Ik weet niet in welk bouwjaar je aan het zoeken bent, maar ik zou zoeken naar een Nordic+ uitvoering (my2017).

De Thor-koplampen zijn echt een must have wat mij betreft, zoveel prettiger tijdens het rijden in het donker! Verder hebben de luxere versies ook (voor de kinderen) bijvoorbeeld bekerhouders achterin. Lijkt allemaal onzinnig, maar de privé V40 die wij nu hebben heeft ze niet en de kinderen gebruikten het heel vaak in de lease V40's die ik had.

Wij hebben nu zelf een T3 (1.5) GearTronic en zelf vond ik de best rijdende V40 een T4 GearTronic (2.0). Ook de D3 GearTronic was een erg fijne (wel zware).

De V40 die wij hebben is van origine een Zweedse auto (vriendin woonde destijds daar) en die heeft dus het "standaard" dashboard. Probeer dat ook te vermijden, al hebben maar weinig Nederlandse V40's dat "armoedige" dashboard.
https://www.flickr.com/photos/23574881@N06/14979242679

Zelf zou ik de versie met ACC niet per se hoeven, ik gebruikte het maar sporadisch omdat ik veel prettiger kan rijden (mening) met een normale CC.

• Flix20
fredkroket schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet in welk bouwjaar je aan het zoeken bent, maar ik zou zoeken naar een Nordic+ uitvoering (my2017).

De Thor-koplampen zijn echt een must have wat mij betreft, zoveel prettiger tijdens het rijden in het donker! Verder hebben de luxere versies ook (voor de kinderen) bijvoorbeeld bekerhouders achterin. Lijkt allemaal onzinnig, maar de privé V40 die wij nu hebben heeft ze niet en de kinderen gebruikten het heel vaak in de lease V40's die ik had.

Wij hebben nu zelf een T3 (1.5) GearTronic en zelf vond ik de best rijdende V40 een T4 GearTronic (2.0). Ook de D3 GearTronic was een erg fijne (wel zware).

De V40 die wij hebben is van origine een Zweedse auto (vriendin woonde destijds daar) en die heeft dus het "standaard" dashboard. Probeer dat ook te vermijden, al hebben maar weinig Nederlandse V40's dat "armoedige" dashboard.
https://www.flickr.com/photos/23574881@N06/14979242679

Zelf zou ik de versie met ACC niet per se hoeven, ik gebruikte het maar sporadisch omdat ik veel prettiger kan rijden (mening) met een normale CC.
Zoek niet specifiek een jaartal, maar hoe nieuwe hoe beter natuurlijk.
Budget is max. € 15k.
Wat wensen betreft; < 150k km en > 150pk verder benzine (rij 10-15k km per jaar) en liefst wel handmatig schakelen
Wat opties betreft heb ik maar 3 harde vereisten; CC (liever geen ACCs zelfs), Climate controle en BT verbinding met besturing vanaf stuur.
tier 2 opties; goed geluidssysteem (HK), park/regen sensoren, trekhaak, stoelverw.

Met dit budget en eisen beginnen de modellen tot 2015 in beeld te komen.

[Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 19-08-2021 14:18]

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Is het niet gewoon je stuurbekrachtiging? klinkt niet alsof het direct aan toeren gekoppeld is.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Zondag naar Best *O*
Laatste dag dat ik de kinderen heb. Dan mogen ze weer naar mama.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

PcDealer schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:51:
Zondag naar Best *O*
Laatste dag dat ik de kinderen heb. Dan mogen ze weer naar mama.
Ik twijfel nog steeds of ik wel ga ja of nee 🤔 beetje van het weer afhankelijk want heel fraai lijkt het niet te worden…

• Red devil
Bigs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:45:
Ik heb met mijn V60 T4 Powershift (het 1.6 Ford blok) moeite om onder de 8L/100km te komen. Maar het rijdt wel lekker :9

Helaas voor de auto moet hij volgende week plaats gaan maken voor een Model 3. Toch mooi 60.000km probleemloos gereden (kmstand nu 165.000km). 1 keer een lekke airco condenser en 1 keer een motorsteun vervangen, dat was het.
Misschien ligt dat ook aan de powershift? Ik ga dan voor handbak, zal misschien iets schelen. Tesla 3 lijkt me wel lekker upgrade trouwens!

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

DawnNoMoreRises schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Ik twijfel nog steeds of ik wel ga ja of nee 🤔 beetje van het weer afhankelijk want heel fraai lijkt het niet te worden…
Ik had al een kaartje.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:35
Arjan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Is het niet gewoon je stuurbekrachtiging? klinkt niet alsof het direct aan toeren gekoppeld is.
Dat vermoeden heb ik inmiddels ook. Als ik namelijk vooruit rij en het stuur helemaal naar links of rechts draai dan is het geluid er ook. Inmiddels weer thuis (helaas) en ik zal de garage morgen maar eens bellen.

• Sammy_tukker
Sammy_tukker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:34:
Ja mijn conclusie is dat ik aan een D3 voldoende vermogen heb. Dus wat dat betreft komt het mooi uit dat ik op vakantie ga, dan heb ik ook niet het risico dat ik nu op stel en sprong een afspraak maak ergens voor een auto, maar het allemaal nog eens kan laten bezinken, zeker met de olieproblematiek van de early D3/D4 motoren (nee niet de 5 cilinder, had ik al gezegd dat als iemand van plan is een auto met die motor te verpatsen ik mij aanbevolen houd?).

Ik ga er vooralsnog een vouwwagen mee trekken, dus dat gaat met de D3 zeker lukken.
Vandaag de d3aut6 rdesign gekocht. Supernette auto van iemand privé geweest. Nu nog op zoek naar een setje puike 17 inch velgen want 16 inch is gewoon te klein: die blijven bij de dealer tot ie de banden kan omwisselen voor winterbanden. Zijn verwachting was dat er nog wel een 16 incher op winterbandjes binnen komt.

Als iemand van een ‘sportief’ setje 17 inch velgen afwil voor een v/s60 houd ik mij aanbevolen: afgeragde banden maakt me niet uit, of het moeten zomerbanden zijn.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Gefeliciteerd met je aankoop @Sammy_tukker !
Heb je er wat foto’s van? :)

Overigens zou ik ook 18 inch wielen overwegen naast 17, want ook 17 is niet bijster groot in de wielkas. Meestal op markplaats zijn er nog wel verschillende setjes te vinden, eventueel op vstore.nl of volvovelgen.com kan je wat inpiratie op doen wat bij je auto hoort.

• jadjong
  • Nu online
Ik heb nog een setje 17" pandora velgen liggen met 225 brede banden waar je nog een paar maanden op zou kunnen rijden voordat ze tegen de eindstreep zitten.

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:19
En ik ben weer terug in het Volvo kamp! Na een klein jaartje met een Passat rond te hebben gereden, ga ik begin oktober weer verder in een V60 T4! Zo'n auto voelt toch een beetje als 'thuiskomen'. 🙂

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

DawnNoMoreRises schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Middag sowieso landelijk regen. Ochtend als het goed is te doen.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Ik ben vanmorgen ook even geweest, intussen weer thuis :)

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:07

Youk

Volvo For Life

@PcDealer Leuke foto's, ben zelf niet geweest, maar zie wel een bekende uit de Belgisch club op één van je foto's. :D

Volvo Classic Club Belgium

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Youk schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:45:
@PcDealer Leuke foto's, ben zelf niet geweest, maar zie wel een bekende uit de Belgisch club op één van je foto's. :D
Dat laatste model S60? Die is bruut.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

PcDealer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Deze bedoel je zeker?
Die is wel dik ja!

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kwam maar 2 S80's tegen :(

• Sammy_tukker
Hierbij een foto van mijn nieuwe bolide, rond 1 oktober haal ik hem op.

De kogel is dus door de kerk: het is een D3 automaat dec2015 geworden met 135k op de teller: mooie korting gescoord (al met al een mooie prijs) en als kers op de taart mag ik mijn velgen laten liggen, waar ze dan een gebruikt setje winterbandjes opleggen (want maar 16 inch) en kan ik in de komende tijd een mooi setje zomervelgen scoren (17 inch moet dat worden). Mooi detail voor de dealer is dat hij hem eerst als demo wagen had (circa 20k) toen verkocht aan een particulier, (bij hem in onderhoud) toen weer terugkocht, en nu verkoopt aan mij waarbij ik van plan ben bij hem te onderhouden, want goede ervaringen in de familie met deze dealer (midden Nederland langs de A28).

Het betreft een R-design, met winterline, extra parkeersensoren aan de voorzijde, en er wordt nog een afneembare trekhaak onder geknutseld. Initieel was het de bedoeling om de automaat niet te flushen, maar toen ik op automaat flush zocht, was de eerste site die ik tegenkwam een praatje van de chef werkplaats van de verkopende dealer, die aangeeft dat dat toch wel elke 120k wenselijk is. Morgen maar effe over bellen dat dat toch voor het gereduceerde tarief gedaan moet worden (het betreft een dealer die kan powerflushen).

Mocht iemand een setje 17 inch (antraciet, geen zwarte) velgen hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen: banden hoeven niet goed te zijn (voorkeur zomerbanden), maar TPMS is wel een redelijke must.

[Voor 70% gewijzigd door Sammy_tukker op 22-08-2021 20:22]

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

2 maar? ik heb er eer stuk of 6-7 gezien, waarvan 4 V8's (die waren gebadged). 3 of 4 aan de kant van de Flash Greens (daar stond de mijne ook), en dan nog 3 ofzo op het terrein achter de verkoopstands

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Sammy_tukker schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:21:
Hierbij een foto van mijn nieuwe bolide, rond 1 oktober haal ik hem op.
[Afbeelding]

Mocht iemand een setje 17 inch (antraciet, geen zwarte) velgen hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen: banden hoeven niet goed te zijn (voorkeur zomerbanden), maar TPMS is wel een redelijke must.
heeft je toekomstige auto wel de TPMS optie ingeleerd? die werkt anders niet.

hoe dan ook, als je een kaal setje velgen scoort dan kunnen de TPMS sensoren er door de dealer/bandenboer ingezet worden zonder issues.

17" zijn er niet bijster veel, maar dit type is wel nice (vind ik):
https://www.volvovelgen.c...en-nieuw-v60-v70-s80-s60/

eventueel zoiets: https://www.volvovelgen.c...euw-v70-s80-v60-s60-xc70/

is maar voor het idee, je kan ze via MP mogelijk wel wat goedkoper vinden.

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:07

Youk

Volvo For Life

PcDealer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Nope, hij heeft wel een S60, maar eerste model, verder vooral verschillende oudjes. Maar ik bedoel de persoon zelf op één van je foto's. Zijn wagen staat er niet op. Heb trouwens geen idee met welke hij naar daar is gereden.

Volvo Classic Club Belgium

• fredkroket
  • Niet online
V70 R / S60 R in Flash Green... Absoluut de beste kleur voor die auto :).

• Flix20
DawnNoMoreRises schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]

Deze bedoel je zeker?
Die is wel dik ja!
Ik vind dit persoonlijk dus écht helemaal niets. Afbreuk van een prachtige Volvo. Als je dat wil doen met een auto neem je een Golf of BMW en een nektasje. Geen elegante wagen. Maar ieder z'n ding uiteraard!
Kleur is wel echt prachtig.

• fredkroket
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Ik vind dit persoonlijk dus écht helemaal niets. Afbreuk van een prachtige Volvo. Als je dat wil doen met een auto neem je een Golf of BMW en een nektasje. Geen elegante wagen. Maar ieder z'n ding uiteraard!
Kleur is wel echt prachtig.
Klopt, vandaar dat ik hem ook gekozen heb 😉.

Hier liggen er wat zware spullen in de kofferbak, dus hier is het een Hornbach verlagingsset zeg maar ☺️. Verder is het een B3 met 19" velgen en een trekhaak.

De S60 T5 van hierboven is naar mijn zin over the top, maar ieder zijn (wan)smaak 😬.

[Voor 10% gewijzigd door fredkroket op 23-08-2021 16:23]

• Sammy_tukker
DawnNoMoreRises schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

heeft je toekomstige auto wel de TPMS optie ingeleerd? die werkt anders niet.
Daar ging ik wel vanuit, maar ik ga het nog even na, want blijkbaar zijn er ook V60's met het passieve systeem, en V60's waar je het weg kunt programmeren.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb sinds een paar dagen dat er hete vloeistof uit de zijkant van de middenconsole op mijn voet verstuift vanuit een gat daar bij mijn rechtervoet. Het ruikt niet echt zoet, dus geen koelvloeistof? Misschien airco druppels? Ik ben er nog niet uit, maar ik vermoed dat het alleen gebeurd bij een hoge vermogensvraag (kickdown) in een rechterbocht.

Mijn Haynes boek er bij zoeken.

2001 S60 B5244S

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

PcDealer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:30:
Ik heb sinds een paar dagen dat er hete vloeistof uit de zijkant van de middenconsole op mijn voet verstuift vanuit een gat daar bij mijn rechtervoet. Het ruikt niet echt zoet, dus geen koelvloeistof? Misschien airco druppels? Ik ben er nog niet uit, maar ik vermoed dat het alleen gebeurd bij een hoge vermogensvraag (kickdown) in een rechterbocht.

Mijn Haynes boek er bij zoeken.

2001 S60 B5244S
Klinkt als Airco/kachelmotor gerelateerd maar niet iets om in het bijzonder veel mee door te rijden. als het gaat lekken ben je verder van huis.
Evt even langs Sanders voor diagnose.

Pagina: 1 ... 121 122 123 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee