Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 22:52

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Heb de krik er even onderuit gehaald en de band goed vastgezet met de bijbehorende pin.
Helaas hoor ik nog wel wat geklapper vanuit de achterkant. Het gebeurt voornamelijk wanneer de weg oneven is of een kuil. Niet bij een drempel.
Het klinkt niet als staal op staal. Iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Wellicht de plank die het ruim van de reserve band afschermt?
heb je je krik nog steeds onder je wiel liggen? want als ik het handleiding plaatje bekijk tov de foto's die ge geplaatst hebt lijkt het wel alsof je een piepschuim houder mist voor de krik :?
een andere oplossing is een handdoek oid als demper tussen je krik en het wiel leggen.

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB || Ride: Volvo S80 MY2007 V8 at 255k km

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
DawnNoMoreRises schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:03:
[...]

heb je je krik nog steeds onder je wiel liggen? want als ik het handleiding plaatje bekijk tov de foto's die ge geplaatst hebt lijkt het wel alsof je een piepschuim houder mist voor de krik :?
een andere oplossing is een handdoek oid als demper tussen je krik en het wiel leggen.
Nee, krik onder het wiel weg gehaald en het wiel goed vastgezet om te checken of dat het geluid verhelpt.
Niet het geval.

Er zit wel een piepschuim houder verder naar de voorzijde (of juist achterzijde... het dichts tegen de klep aan) maar daar zit geen ruimte om de krik te bergen.
In dat schuim zit wel het trekoog.

PSN: Flix20-NL

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Nee, krik onder het wiel weg gehaald en het wiel goed vastgezet om te checken of dat het geluid verhelpt.
Niet het geval.

Er zit wel een piepschuim houder verder naar de voorzijde (of juist achterzijde... het dichts tegen de klep aan) maar daar zit geen ruimte om de krik te bergen.
In dat schuim zit wel het trekoog.
hmmm...
wat voor model auto en bouwjaar is het?
de handleiding die je eerder toonde is een S60 of S80; of een S40 van 2006 oid.

maar ik kom bijna overal dezelfde 'wheel inserts' tegen; deze:

vandaag ook maar eens de auto gewassen; m'n nieuwe velgen besteld, raam tint afspraak gemaakt en dat soort ongein.
ik kwam helaas tot de nare verrassing dat m'n dakraam 1) lek is (rubber) 2) de drain niet goed z'n werk doet omdat ik een douche kreeg binnen. meteen maar even de A-stijl losgetrokken maar geen bijzonderheden aangetroffen. maar een nijlon trekveer besteld die we er van de week maar eers doorheen duwen...

anders mag de dealer binnenkort gaan kijken waar het lek zit.

vervelende alleen is dat de A-stijl nu wel 'watervlekken' heeft in de stof; heel vervelend dit :|

Rig: Intel Core i7 8700k, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB || Ride: Volvo S80 MY2007 V8 at 255k km

• Flix20
  • Nu online
DawnNoMoreRises schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:39:
[...]

hmmm...
wat voor model auto en bouwjaar is het?
de handleiding die je eerder toonde is een S60 of S80; of een S40 van 2006 oid.

maar ik kom bijna overal dezelfde 'wheel inserts' tegen; deze:
[Afbeelding]

vandaag ook maar eens de auto gewassen; m'n nieuwe velgen besteld, raam tint afspraak gemaakt en dat soort ongein.
ik kwam helaas tot de nare verrassing dat m'n dakraam 1) lek is (rubber) 2) de drain niet goed z'n werk doet omdat ik een douche kreeg binnen. meteen maar even de A-stijl losgetrokken maar geen bijzonderheden aangetroffen. maar een nijlon trekveer besteld die we er van de week maar eers doorheen duwen...

anders mag de dealer binnenkort gaan kijken waar het lek zit.

vervelende alleen is dat de A-stijl nu wel 'watervlekken' heeft in de stof; heel vervelend dit :|
2004 S40

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@-tom-562 Misschien komt het omdat ik alleen naar de 1.8’s keek ivm E10? :)

Uiteindelijk dus een 1.8 V40 gekocht, ook weer op aanraden voor de kleinere ivm VVT van de grotere blokken die problemen kunnen geven.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wilf schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:54:
@-tom-562 Misschien komt het omdat ik alleen naar de 1.8’s keek ivm E10? :)

Uiteindelijk dus een 1.8 V40 gekocht, ook weer op aanraden voor de kleinere ivm VVT van de grotere blokken die problemen kunnen geven.
Ik keek alleen naar de 2.4 liters :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:45

PcDealer

HP ftw \o/

Wilf schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:54:
Dat is toch geen reden? Kun je net zo goed geen auto kopen. Eind vorig jaar distributieriem vervangen, bleek de vvt poelier nogal wat speling te hebben. Die maar vervangen dus. Kostte even veel als de distributieriem vervangen...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Kreeg de tip van een maatje die custom cars bouwt en veel auto’s (en meerdere Volvo’s) (gehad) heeft. Een ‘02 V40 is snel total loss met bepaalde reparaties en om de goedkoopste (minste kans op problemen) te vinden gaf hij dat als tip mee (schijnt een zwak punt te zijn en hij had ook problemen er mee).

Hij had me ooit ook als tip gegeven: koop een Citroën Berlingo HDi 2.0 (toen ik een bedrijfsbusje zocht) en laat de 1.9 staan. Die tip heeft mij jarenlang extreem goedkoop en heerlijk rijden opgeleverd dus ik vertrouw hem wel :)

[Voor 6% gewijzigd door Wilf op 24-03-2021 08:05]

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:05

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Hey Volvofreaks ;-)

We hebben nu een V70 uit 2003 maar die begint toch wel wat kuren te vertonen met zijn 415k op de klok waarvan we straks op een punt komen dat het niet meer het geld waard is om te fixen. We zijn dus rustig aan het kijken naar een vervanger, maar omdat ik érg lang ben zijn er maar beperkte opties.

V70, XC60, XC70 of XC90. Waarvan mijn vrouw eigenlijk een XC70 niet heel mooi vindt vanwege die plastic randen, en een XC90 te lomp vindt.

1. Hoe groot valt die eerste generatie V60 uit? Een V50 is bijv. veel te klein voor mijn lange lijf, maar is een V60 net zo ruim als een V70 qua beenruimte of neigt het toch meer naar een V50?

2. Hoe bevalt de draaicirkel van zo'n XC60? Op papier is die niet veel kleiner als die van een XC90 namelijk.

• Avvd
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
De_Bastaard schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:
Hey Volvofreaks ;-)

We hebben nu een V70 uit 2003 maar die begint toch wel wat kuren te vertonen met zijn 415k op de klok waarvan we straks op een punt komen dat het niet meer het geld waard is om te fixen. We zijn dus rustig aan het kijken naar een vervanger, maar omdat ik érg lang ben zijn er maar beperkte opties.

V70, XC60, XC70 of XC90. Waarvan mijn vrouw eigenlijk een XC70 niet heel mooi vindt vanwege die plastic randen, en een XC90 te lomp vindt.

1. Hoe groot valt die eerste generatie V60 uit? Een V50 is bijv. veel te klein voor mijn lange lijf, maar is een V60 net zo ruim als een V70 qua beenruimte of neigt het toch meer naar een V50?

2. Hoe bevalt de draaicirkel van zo'n XC60? Op papier is die niet veel kleiner als die van een XC90 namelijk.
De V60 is redelijk klein, het gaat meer richting de V50. De XC60 heeft dezelfde beenruimte echter heb je daar uiteraard wel meer hoofdruimte.

• Flix20
  • Nu online
Dit filmpje gaf me het vertrouwen dat ik niet gek was en dat het echt zou moeten passen.
Net weer een half uurtje de boel bij elkaar staan vloeken maar... het is gelukt!]
Het lukte nog steeds voor geen mogelijkheid. Dus op allerlei manieren droog passen en toen had ik de ingeving, misschien moet de krik wél wat verder in of uit geklapt worden. Ineens viel me dit pijltje op.

[URL="https://tweakers.net/i/GRyBW3FBM7Ntiuj7CO8NAbVjE1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HwlVMa2osv3Vf9n7F38h88hh.jpg?f=user_large",,"1"][/URL

Ik de krik verder open draaien en toen kwam het puntje in zicht en toen paste de band er precies overheen.

Ondertussen ook de bron van het klapperende geluid gevonden.
Het is de achter stoel. Die lijkt een beetje speling te hebben met het grijp mechanisme die de stoel op z’n plek houdt.
De volgende stap is uitzoeken hoe ik het kan oplossen.

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:04
Ik ga zo naar een V60 en V70 kijken. Hopelijk kan ik beide kort proefrijden, het zijn occasions.

De V60 komt uit 2012, het is een Ocean Race 1.6 T3. Leder, verder erinig opties. Heeft 250k gereden.

De V70 komt uit 2008. Een Kinetic 2.5 Turbo. Ook leder en met een schuifdak. Deze auto heeft 350k gereden, maar allemaal snelweg en is zeer goed onderhouden. Volgens de Volvo garage (niet de verkoper) zijn er geen aandachtspunten.

De V60 kost ongeveer 7800, de V70 4400. Ik vind het erg lastig om een knoop door te hakken de V70 zal qua ruimte praktischer zijn, is maar iets groter, maar ook een stuk onzuiniger. De V60 is nieuwer, wat sexier en zuiniger. Maar er kan een hele hoop minder in. Nou ben ik niet van plan wekelijks grote platen te kopen, maar heb een beetje het idee dat de V60 wel de lengte heeft, maar niet de ruimte.

Iemand een oordeel?

• Dracula
  • Laatst online: 12:14
Iemand hier ervaring met de xc40 en lang zijn? Ben zelf 2.00 meter en vraag me af of het dan nog comfortabel zitten is in de xc40 (of het past zeg maar)

En ja proefrit ga ik aanvragen maar ben nieuwsgierig 😋

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:13:
Ik ga zo naar een V60 en V70 kijken. Hopelijk kan ik beide kort proefrijden, het zijn occasions.

De V60 komt uit 2012, het is een Ocean Race 1.6 T3. Leder, verder erinig opties. Heeft 250k gereden.

De V70 komt uit 2008. Een Kinetic 2.5 Turbo. Ook leder en met een schuifdak. Deze auto heeft 350k gereden, maar allemaal snelweg en is zeer goed onderhouden. Volgens de Volvo garage (niet de verkoper) zijn er geen aandachtspunten.

De V60 kost ongeveer 7800, de V70 4400. Ik vind het erg lastig om een knoop door te hakken de V70 zal qua ruimte praktischer zijn, is maar iets groter, maar ook een stuk onzuiniger. De V60 is nieuwer, wat sexier en zuiniger. Maar er kan een hele hoop minder in. Nou ben ik niet van plan wekelijks grote platen te kopen, maar heb een beetje het idee dat de V60 wel de lengte heeft, maar niet de ruimte.

Iemand een oordeel?
Wederom de goedkoopste 'nieuwe' V70 die te koop stond opgezocht? :+ Met 350k aan kilometers kan je gewoon wel onderhoud verwachten, denk aan de wielophanging (dempers/veerpootlagers/rubbers e.d.) bij een handbak de koppeling (plus dubbel massa vliegwiel).
Als je budget ook toereikend is voor zo'n V60, zou ik lekker voor een V70 gaan in die prijsklasse, dan is er best wel wat leuks te koop.
Ik vraag mij af hoeveel onzuiniger die 2.5T V70 daadwerkelijk is. Die V60 is ook geen lichte wagen, ook al heeft zo'n T3 redelijk vermogen en koppel, dat ding moet best wel hard werken. Als die V60 een automaat is (powershift) zou ik sowieso heel hard weglopen...

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• peligro2k
-tom-562 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Wederom de goedkoopste 'nieuwe' V70 die te koop stond opgezocht? :+ Met 350k aan kilometers kan je gewoon wel onderhoud verwachten, denk aan de wielophanging (dempers/veerpootlagers/rubbers e.d.) bij een handbak de koppeling (plus dubbel massa vliegwiel).
Als je budget ook toereikend is voor zo'n V60, zou ik lekker voor een V70 gaan in die prijsklasse, dan is er best wel wat leuks te koop.
Ik vraag mij af hoeveel onzuiniger die 2.5T V70 daadwerkelijk is. Die V60 is ook geen lichte wagen, ook al heeft zo'n T3 redelijk vermogen en koppel, dat ding moet best wel hard werken. Als die V60 een automaat is (powershift) zou ik sowieso heel hard weglopen...
Thanks! De wielophanging is al gedaan bij de V70. En of ik nou een auto koop voor 6k of 8k onderhoud is er altijd. Ik heb liever een wagen die per jaar 30k aan snelweg kilometer maakt, dan 10k aan stadskilometers.

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

peligro2k schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:13:

Iemand een oordeel?
op basis van deze vergelijking zou ik voor een V60 gaan, hoewel intern minder ruim dan de V70; wel beter uitgerust dan een 'saaie' Kinetic uitvoering.
Wat @-tom-562 zegt over de V60 automaatbak is wel een dingetje, als het een powershift is dan zou ik 'm niet per definitie kiezen.
de T3 heeft in principe genoeg vermogen om met het verkeer mee te komen, maar een scheurijzer is het zeker niet.

Bottomline is wat je zelf ook mooi vind qua auto; ongeacht mogelijk kosten die volgen en whatnot. een V70 is wel berucht om z'n redelijk zwakke onderstel aan de vookant; het is niet gek dat je elke 2 jaar/30k km een setje draagarmrubbers moet steken omdat ze op zijn (tenzij je poly bussen steekt).
controleer verder even of van een van beide de voorruit niet lekt; die is bij de V70/S80 een probleem geweest dat er slechte kit onder zit en de ruit los laat (oplossing: nieuwe ruit erin kitten)

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:56

Get!em

Oh die ja!

-tom-562 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Die V60 is ook geen lichte wagen, ook al heeft zo'n T3 redelijk vermogen en koppel, dat ding moet best wel hard werken. Als die V60 een automaat is (powershift) zou ik sowieso heel hard weglopen...
Waarom toch?

Ik heb precies die t3 powershift. Rijdt heerlijk. En iedereen die erin rijdt beaamt dat. Geen scheur ijzer. Geen stoplicht sprints. Kunt er geen idiote inhaalactie mee uitvoeren. Maar het rijdt zo lekker relaxed. En nee, ik rij niet als een bejaarde. Wel efficiënt en zuinig. Met dakkoffer erop alsnog 1:15.

[Voor 8% gewijzigd door Get!em op 31-03-2021 22:12]

• Ambianz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-06 09:50
Morgen naar een V40 ex lease occasion kijken. Auto heeft veel opties en 110k km gereden uit 2015. Gaat om een 2 liter d2. Expres de 1.6 laten staan omdat deze vaker problemen zou geven.

Heeft iemand nog tips voor een proefritje? Specifieke dingen waar ik op moet letten naast het gebruikelijke voor elke auto?

• peligro2k
DawnNoMoreRises schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:45:
[...]

op basis van deze vergelijking zou ik voor een V60 gaan, hoewel intern minder ruim dan de V70; wel beter uitgerust dan een 'saaie' Kinetic uitvoering.
Wat @-tom-562 zegt over de V60 automaatbak is wel een dingetje, als het een powershift is dan zou ik 'm niet per definitie kiezen.
de T3 heeft in principe genoeg vermogen om met het verkeer mee te komen, maar een scheurijzer is het zeker niet.

Bottomline is wat je zelf ook mooi vind qua auto; ongeacht mogelijk kosten die volgen en whatnot. een V70 is wel berucht om z'n redelijk zwakke onderstel aan de vookant; het is niet gek dat je elke 2 jaar/30k km een setje draagarmrubbers moet steken omdat ze op zijn (tenzij je poly bussen steekt).
controleer verder even of van een van beide de voorruit niet lekt; die is bij de V70/S80 een probleem geweest dat er slechte kit onder zit en de ruit los laat (oplossing: nieuwe ruit erin kitten)
Thanks. De auto reed heerlijk, maar de velgen hadden een wekelijkse aanvaring met een stoeprand gehad, 9 jaar lang..

Verder was de auto prima, wat krassen etc maar dat had ik verwacht voor de prijs.

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:52
Get!em schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Waarom toch?

Ik heb precies die t3 powershift. Rijdt heerlijk. En iedereen die erin rijdt beaamt dat. Geen scheur ijzer. Geen stoplicht sprints. Kunt er geen idiote inhaalactie mee uitvoeren. Maar het rijdt zo lekker relaxed. En nee, ik rij niet als een bejaarde. Wel efficiënt en zuinig. Met dakkoffer erop alsnog 1:15.
Als het werkt schijnt zo'n powershift goed te rijden. Alleen zijn ze niet altijd even betrouwbaar. Zijn de motoren qua koppel niet beperkt om zo de max van deze automaat aan te kunnen? Wordt in ieder geval afgeraden om te tunen met een powershift.

• cupra4
  • Laatst online: 14-06 15:17
DawnNoMoreRises schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Ik zou het zeker laten om er poly bussen in te doen. Alles trilt kapot met die troep. En hoezo 30k met een setje draagarmrubbers? Dan rij je of alsof je 'm gestolen hebt, elke dag of je hebt je rommel aan laten smeren. Draagarm rubbers gaan vele malen langer mee dan 30k. Zou wat zijn bij elke oliebeurt, doe maar verse olie en nieuwe draagarmrubbers.
Acterasrubbers zijn wel een dingetje bij de V60, V70, XC70 en S80. Moeten gemiddeld bij 150k/200k vervangen worden. Die slechte kit hebben ze tot in 2013 gebruikt, dus die tref je ook op de V60 en XC60 als je pech hebt.

Volhelp.nl

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:53
Na ruim 15 jaar lease auto's te hebben gereden, ga ik daar afstand van gaan doen i.v.m. een baan wissel waarbij ik bewust gekozen heb voor geen lease auto meer. Ik ben na de jaren wel klaar met reizen door Nederland en er kwam een mooie kans op mijn pad.

Afgelopen weken hebben wij op internet eens gekeken wat binnen het budget wat wij willen uitgeven mogelijk is. De gehele VAG groep viel voor mij snel af. Binnen het budget zat een Golf, Octavia en A3 1.0 TSI en een 1.4 TSI. De 1.0 vind ik niet prettig rijden en de 1.4 lees en hoor ik alleen maar ellende over. De Leon valt voor mijn vrouw direct af. Franse auto's, tja nou ja dat viel ook af.

Een Volvo hebben wij beide altijd mooi gevonden, dus op naar de garage. Een V50, ... even zitten, ok die is echt te klein. Dan maar paar euro extra aan het budget toegevoegd. Een S60/V60 dan maar even proberen. Dezelfde garage had ook een S60 R-Design staan, best mooi, maar een V60 had toch de voorkeur met name vanwege de meer praktische kofferbak. Bij de Volvo dealer hadden ze er 1 die aan wensen voldoet. De V60 is toch wel een stukje groter dan de V50, maar niet te groot. Het zitten is net wat ruimer, de kofferbak zal niet voldoen aan een IKEA test, maar voor ons prima.

Op voor de proefrit dan met een V60 R-Design 1.6 T3 handbak uit 2013. De proefrit beviel ons enorm goed, de auto rijdt als "nieuw" en ziet er nog netjes uit. Op internet lees ik veel positieve verhalen over de motor, ok niet de snelste, maar goed genoeg. Maar ook van bekende die de 1.6 motor hebben of hebben gehad zijn positief.

Nachtje slapen en besloten ervoor te gaan. Leuk en spannend na zoveel tijd weer een eigen gezinsauto te hebben. Volgende week vrijdag kunnen wij de auto ophalen :)

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

cupra4 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:40:
[...]

Ik zou het zeker laten om er poly bussen in te doen. Alles trilt kapot met die troep. En hoezo 30k met een setje draagarmrubbers? Dan rij je of alsof je 'm gestolen hebt, elke dag of je hebt je rommel aan laten smeren. Draagarm rubbers gaan vele malen langer mee dan 30k. Zou wat zijn bij elke oliebeurt, doe maar verse olie en nieuwe draagarmrubbers.
Acterasrubbers zijn wel een dingetje bij de V60, V70, XC70 en S80. Moeten gemiddeld bij 150k/200k vervangen worden. Die slechte kit hebben ze tot in 2013 gebruikt, dus die tref je ook op de V60 en XC60 als je pech hebt.
Ik had met de 75k km die ik met de V70 gereden heb twee sets rubbers gestoken dus misschien had ik wel gewoon pech, weet ik het. Tweede set heb ik bij de dealer later steken, dat wel.
Maar los van dat, is het onderstel van een 70 niet het sterkste punt...

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat geldt voor de meeste Volvo's wel :P

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:11
En dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en mag ik mij weer hier melden (nou ja technisch gezien staat er altijd nog een half gedemonteerde Volvo 144 in de schuur, en ben ik dus nooit "weg" geweest). Ons tweede gebakje, een Panda 141 uit 2002, is helaas overleden aan de gevolgen van een lekke koppakking en is met een scheur in de kop afgevoerd naar de eeuwige schrootvelden. Dus er moest iets anders komen, en gezien de kans aanwezig is dat de 2e auto niet perse vaker, maar wel voor langere afstanden gebruikt gaat worden, iets wat iets steviger en comfortabeler is dan een vierkant stukje blik van 600 kg.
(Zo'n Pandaatje is trouwens een heerlijk scheurijzertje, en als die niet kapot was gegaan waren we vrolijk daarin blijven rijden, naast onze saaie burgerlijke Megane op LPG.)

Met de eisen, minimaal B segment, maximaal 1050 kg, benzine, trekhaak (Megane heeft er geen en geen zin om daar geld aan uit te geven :P), op zoek gegaan, en eigenlijk mijn geliefde Volvo al afgeschreven, want die doen niet aan kleine autootjes. Een aantal Fiat Grande Punto's virtueel bekeken, wat Japanners (Suzuki Swift etc.), echter bleef de wens naar iets "bijzonders" toch. Toen kwam ik in de buurt een puntgave 440 te koop tegen, en tot mijn verbazing zei mevr Minneyar: "Ja die wil ik, dat vind ik nog steeds de fijnste auto die wij ooit gehad hebben.
Erheen gegaan, proef gereden,maar helaas bleek de automaat die daar in zat een CVT te zijn, en hoewel dat erg fijn reed, schrokken de horror verhalen, en alle afraders op verschillende Volvo fora, mij af.

Maar nu kon ik wat gerichter zoeken en vond ik er een met handbak, ook puntgaaf, en relatief in de buurt, maar met een veel te hoge vraag prijs. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een bod gedaan. De aanbieder telefonisch gesproken, bleek een ex-Volvo monteur te zijn met een voorliefde voor 440's, die goede exemplaren opzocht, opknapt en voorziet van (anti) roest behandeling, en dan weer doorverkoopt. Na een stevige ondervraging over mijn Volvo verleden en liefde :D, ging hij akkoord met mijn bod, en na hem bekeken te hebben, meegenomen:

Hij ziet er vanbinnen en vanbuiten uit als nieuw, terwijl hij toch al 27 is, tellerstand net iets over de ton, alleen wel zo kaal als een biljard bal :P. Maar ik ben zo blij als een kind, met deze bejaardenmobiel :+ .

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Gefeliciteerd met je nieuwe oude dame @Minneyar ! Je kan er vast nog wel wat creature comforts in stoppen als je dat zou willen :)
Veel veilige kilometers gewenst!

Vandaag was het dan eindelijk zover om m'n nieuwe velgen + banden te steken onder de auto. Over het type velg heb ik heel wat na moeten denken omdat ik eigenlijk vind dat de velg bij de auto moet horen, maar zag ik 2 V90 velgen die ik super tof vond. Uiteindelijk maar niet gedaan en origineel bij het model horende velgen gestoken.

zie hier:

Happy panda!

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:11
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-06 19:03
Iemand met de VEA 2.0 benzine of diesel motor problemen gehad met een hoog gierend geluid? Dit kan de balansas zijn en (nog steeds) een vrij onbekend probleem bij deze motoren. Deze zou dan niet juist zijn gemonteerd in de fabriek, waardoor deze naar loop van tijd gaat giere/piepen. Hoorbaar bij het gas geven naar 2k toeren.

Op Volvo forum is daar een topic over. Link: https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?f=92&t=80259

Ik kwam niks hierover tegen, dus plaats het maar ter info. Hoor graag hoeveel mensen dit hebben. Want ben aan het kijken naar een V40 en reparatie is erg duur (1200 knaken).

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Ik heb een V70 T4 uit 2011 met 195.xxx km op de teller en die maakt sinds een paar weken ook eeen gierend geluid (dacht eerst dat het de wind was langs de dakdragers). Vooral rond het schakelmoment. Tijdens het rijden op de snelweg volgens mij ook af en toe. Ik heb geen idee of ik ook VEA moter heb. Ben al bij de Volvo gagrage geweest, eerst hoorde ze niks geks. Ben toen met een monteur gaan rijden en toen hebben ze het geluid wel waargenomen. Ze konden niet vaststellen wat het was. Uitlezen leverde geen foutcode. Ze gaven aan dat ze verder onderzoek kunnen doen op mijn kosten. Dus ja wat moet je hiermee?

• Jeanke117
jasperj schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:17:
Ik heb een V70 T4 uit 2011 met 195.xxx km op de teller en die maakt sinds een paar weken ook eeen gierend geluid (dacht eerst dat het de wind was langs de dakdragers). Vooral rond het schakelmoment. Tijdens het rijden op de snelweg volgens mij ook af en toe. Ik heb geen idee of ik ook VEA moter heb. Ben al bij de Volvo gagrage geweest, eerst hoorde ze niks geks. Ben toen met een monteur gaan rijden en toen hebben ze het geluid wel waargenomen. Ze konden niet vaststellen wat het was. Uitlezen leverde geen foutcode. Ze gaven aan dat ze verder onderzoek kunnen doen op mijn kosten. Dus ja wat moet je hiermee?
Volgens mij is dat een 1.6 turbo van Ford volgens mij. Dat is dus geen VEA.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasperj
  • Nu online
Jeanke117 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is dat een 1.6 turbo van Ford volgens mij. Dat is dus geen VEA.
Klopt. Dan zal het ergens anders aan liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:33

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Zijn er hier nog meer V60II bezitters die ervaring hebben met andere banden dan de standaard Pirelli's?
Ik heb voor nu Goodyears liggen, achter nog de standaard Pirelli's, heb zelf vooral ervaring met Michelin en Conti, maar goed, die zaten niet onder een Volvo.... Omdat de V60II best wel gevoelig is voor banden, ben ik dus opzoek naar ervaringen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:51
Bullet NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:03:
Zijn er hier nog meer V60II bezitters die ervaring hebben met andere banden dan de standaard Pirelli's?
Ik heb voor nu Goodyears liggen, achter nog de standaard Pirelli's, heb zelf vooral ervaring met Michelin en Conti, maar goed, die zaten niet onder een Volvo.... Omdat de V60II best wel gevoelig is voor banden, ben ik dus opzoek naar ervaringen...
Vredestein op een PIH. Prima... Beter dan de Michelin's die een beetje trilden bij 120/130. Kan per batch verschillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Bullet NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:03:
Michelin banden doen het meestal wel goed onder Volvo's eigenlijk. een kennis van mij heeft een S60III met Michelin Pilot Sport 4's eronder liggen en die voldoen meer dan prima.

van Michelin met de Primacy 3/4 or Pilot Sport 4 kan je eigenlijk niet verkeerd; net zoals PremiumContact/SportContact 6's van Conti;s.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Bullet NL Vredstein banden zijn best fijn. Ik rij op hun QUATRAC's onder een v70 maar ik heb ze ook onder de andere auto (Dacia Duster). Wil je sportief met risico op driften bij regen of modder, dan de Michelins hierboven. Hun 4s banden zijn dan net weer wat beter dan de Vredestein banden.

keuzes Keuzes

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:46
Iemand ervaring met het demonteren van een binnenspiegel van een 2013 V40? Gewoon de simpele, handmatig te dimmen.
Het glas laat los van het frame. Heb een nieuwe besteld, en vroeg me af of t (de)monteren een beetje simpel te doen is.

• Jeanke117
caspervc schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:37:
Iemand ervaring met het demonteren van een binnenspiegel van een 2013 V40? Gewoon de simpele, handmatig te dimmen.
Het glas laat los van het frame. Heb een nieuwe besteld, en vroeg me af of t (de)monteren een beetje simpel te doen is.
Heb je het glas of de spiegel zelf besteld? Enfin hier is een YouTube tutorial.

https://www.youtube.com/watch?v=01q6WoVm0BM

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:46
Hele spiegel. Ga niet met glas en lijm lopen klooien 😉

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

caspervc schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:27:
Hele spiegel. Ga niet met glas en lijm lopen klooien 😉
Van af MY 2015 is een eitje, kapje er af achter de spiegel en de moer losdraaien.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-06 20:49
mijn XC90 MY2016 laat ik over 2 weken een onderhoudskuur ondergaan bij een vriend van me. auto zit op de 138k. ik maak bijna geen kilometers en om deze dan naar de dealer te brengen voor de grote onderhoud van 150k vind ik onnodig. ik ga dus een onderhoud laten doen (olie, filters, olie-filter). ik twijfel over de brandstof-filter. ik heb de auto bij een volvo dealer in duitsland gekocht. onderhoud is gewoon met regelmatige interval gedaan, maar er staat niet bij wat er exact is gedaan. weet iemand wanneer de brandstof-filter wordt vervangen bij dit model? om de hoeveel km?
ik ga proberen de duitse dealer ook te bellen hierover.

ik ben overigens van plan om filters van Bosch te nemen.mocht het nodig zijn, dan neem ik wel de originele volvo brandstof-filter. En als olie, kroonolie0w-20

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Filters gewoon van een fatsoenlijk merk, maakt niet eens perse uit welk merk. Mahle, Mann-filter of Bosch. VOlgens mij gebruikt Volvo ook van alles door elkaar. Ik heb iig al een aantal keer een Mahle filter uit mijn dealer onderhouden S80 getrokken.

• SolarOrbiter
net gebeld met de duitse dealer, die hgeven aan dat er met 117k op de teller de volgende dingen zijn gedaan:
- brandstof-filter
- olie-filter
- lucht-filter
- airco-filter(? - m'n Duits is niet meer wat het is geweest)
- olie
- remmen/achter
hij gaf aan dat de brandstof-filter per 60k worden vervangen. Dus ik denk dat ik dan die maar oversla voor nu.

iemand ervaring met Total 0w-20? Is me aangeraden door een vriend van me. Twijfel tussen deze en kroonoil nu.

[Voor 5% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-04-2021 12:28]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

SolarOrbiter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:26:
net gebeld met de duitse dealer, die hgeven aan dat er met 117k op de teller de volgende dingen zijn gedaan:
- brandstof-filter
- olie-filter
- lucht-filter
- airco-filter(? - m'n Duits is niet meer wat het is geweest)
- olie
- remmen/achter
hij gaf aan dat de brandstof-filter per 60k worden vervangen. Dus ik denk dat ik dan die maar oversla voor nu.

iemand ervaring met Total 0w-20? Is me aangeraden door een vriend van me. Twijfel tussen deze en kroonoil nu.
Airco-filter zal wel interieurfilter zijn :P Remmen moet je alleen vervangen indien nodig, niet zomaar (dus inspecteren en eventueel de remblokken en/of schijven vervangen).
Over welke motor spreken we? 0W20 lijkt mij behoorlijk dun.
Edit: XC90 2016, een benzine hiervan zal wel zo'n downsize VEA-blok hebben, die zullen vast wel van die waterdunne olie hebben :P Ik zou gewoon de viscositeit pakken die Volvo aanbeveelt (meestal een bepaalde range, ik zou dan de dikste toegestane olie pakken).
Kroon olie schrijft 0W20 voor, dat lijkt mij een prima olie (zolang je een merk olie pakt die aan de specificaties voldoet van de fabrikant, kan er eigenlijk weinig mis gaan)

[Voor 25% gewijzigd door -tom-562 op 08-04-2021 12:37]

• SolarOrbiter
-tom-562 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:33:
[...]

Airco-filter zal wel interieurfilter zijn :P Remmen moet je alleen vervangen indien nodig, niet zomaar (dus inspecteren en eventueel de remblokken en/of schijven vervangen).
Over welke motor spreken we? 0W20 lijkt mij behoorlijk dun.
airco-filter kan ook luchtfilter zijn bedenk ik me :-D
ik heb een D5 2.0 (MY2016). Polestar engineered. Zal zometeen nog een foto erop zitten.

• SolarOrbiter
Dit is 'm dan. Ingevoerd en op naam gezet in januari 2020.
XC90 bouwjaar 12-2015 (volgens boekje MY2016) . 2.0 D. Polestar.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
SolarOrbiter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:00:
Dit is 'm dan. Ingevoerd en op naam gezet in januari 2020.
XC90 bouwjaar 12-2015 (volgens boekje MY2016) . 2.0 D. Polestar.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een mooi ding...kan ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

vegan btw: De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Klik hier voor Climate Science and News

• PcDealer
  • Laatst online: 13:45

PcDealer

HP ftw \o/

SolarOrbiter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:51:
weet iemand wanneer de brandstof-filter wordt vervangen bij dit model? om de hoeveel km?
Website van Volvo Cars onder service.

LinkedIn WoT Cash Converter

• SolarOrbiter
Discipline schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:18:
[...]

Wat een mooi ding...kan ik vragen wat je ervoor hebt betaald?
ik stuur je zo een DM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SolarOrbiter
PcDealer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:20:
[...]

Website van Volvo Cars onder service.
ik had al op die site gekeken, maar ik zie dan alleen het eventuele bedrag en een lijst waar staat....
Wat is de inhoud van de onderhoudsbeurt?
Voorbeelden van onderhoudshandelingen:
......

Er staat niet wat de interval is van de brandstoffilter.

werkt wel. voorbeelden van de onderhoudshandelingen veranderen bij schuiven naar links/rechts.

[Voor 11% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-04-2021 11:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasperj
  • Nu online
SolarOrbiter schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:48:
[...]

ik had al op die site gekeken, maar ik zie dan alleen het eventuele bedrag en een lijst waar staat....
Wat is de inhoud van de onderhoudsbeurt?
Voorbeelden van onderhoudshandelingen:
......

Er staat niet wat de interval is van de brandstoffilter.
Heb je wat aan de info op deze site: https://serviceprice-nl.marketsupport.net/

• SolarOrbiter
ah yes. dit werkt goed. waarschijnlijk heb ik toch verkeerd gekeken. als ik met de interval naar rechts en links schuif zie ik verschillende voorbeelden van onderhoudshandelingen.

• peligro2k
Gisteren naar een occasion van een particulier gekeken. Wil graag de auto kopen.

Volgende afgesproken:

- Koper laat bij zijn garage een aankoopkeuring doen (is een Volvo dealer)
- Koper betaald een nieuwe koppeling en reinigingsbeurt

Helaas heeft zijn garage pas ergens in mei tijd..

Nu stelt hij voor dat ik de auto zo meeneem en hij dan de kosten van dr koppeling en schoonmaak er vanaf haalt. Ik kan dan de keuring pas laten doen na aanschaf. De verkoper geeft aan uiteraard het op te lossen mocht er iets geks uit komen, maar tegen die tijd heb ik de auto al betaald.

Iemand een tip?

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

peligro2k schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:15:
Gisteren naar een occasion van een particulier gekeken. Wil graag de auto kopen.

Volgende afgesproken:

Nu stelt hij voor dat ik de auto zo meeneem en hij dan de kosten van dr koppeling en schoonmaak er vanaf haalt. Ik kan dan de keuring pas laten doen na aanschaf. De verkoper geeft aan uiteraard het op te lossen mocht er iets geks uit komen, maar tegen die tijd heb ik de auto al betaald.

Iemand een tip?
hmmm, ik krijg jeuk bij auto's kopen van een particulier.... Maar goed, is er geen andere garage/specialis die het wil doen voor een prijs waar jullie het over eens kunnen worden?

Waarom niet zelf opvragen wat de kosten zijn voor het onderhoud bij een dealer en dit vervolgens van de prijs afdingen...

[Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 09-04-2021 21:38]

• Flix20
  • Nu online
Auw...
Gister was geen goede dag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
Flix20 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:43:
Auw...

***members only***
Auw, ik baalde van mijn lekke band gisteren, maar dit ziet er helemaal waardeloos uit. Wat is er gebeurd?

• peligro2k
Bullet NL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:37:
[...]

hmmm, ik krijg jeuk bij auto's kopen van een particulier.... Maar goed, is er geen andere garage/specialis die het wil doen voor een prijs waar jullie het over eens kunnen worden?

Waarom niet zelf opvragen wat de kosten zijn voor het onderhoud bij een dealer en dit vervolgens van de prijs afdingen...
Het gaat nu alleen om de keuring. De rest laat ik dan lekker bij Nordicar doen. Hij haalt inderdaad het bedrag wat hij ging uitgeven aan koppeling en schoonmaak van de prijs af. Het is een auto met erg hoge km stand, dus hecht wel waarde aan iets van een keuring.

• Flix20
  • Nu online
Cyleo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:50:
[...]

Auw, ik baalde van mijn lekke band gisteren, maar dit ziet er helemaal waardeloos uit. Wat is er gebeurd?
Net na het wegrijden bij een benzinepomp moest ik remmen om voorrang te geven maar wegdek was spekglad engleed door de zijkant van een klein autotje. Die heeft nog wel geluk gehad, niemand gewond. Maar die auto had het een stuk zwaarder.

Vanochtend bij de schade expert geweest. In eerste instantie op basis van kenteken was het een totaal los, maar het is de Inscription waardoor de waarde een stuk hoger ligt dus waarschijnlijk totaal los voorkomen kan worden.
Alleen interieur met de airbags zit al op 7k aan materiaal :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Flix20 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:43:
Auw...

***members only***
oeffff.... dit doet pijn.
is het zelfs als het een inscription model is, nog wel rendabel dan?
al het plaatwerk herstellen, herspuiten en alles.
peligro2k schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:15:

Volgende afgesproken:

Iemand een tip?
Ik zou zeker de auto van te voren door een aankoopkeuring jagen met een niet van te voren genoemde garagist bij hem in de buurt.
als hij er een probleem van maakt, dan zou ik doorzoeken.

[Voor 59% gewijzigd door DawnNoMoreRises op 09-04-2021 22:15]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:26:
Na ruim 15 jaar lease auto's te hebben gereden, ga ik daar afstand van gaan doen i.v.m. een baan wissel waarbij ik bewust gekozen heb voor geen lease auto meer. Ik ben na de jaren wel klaar met reizen door Nederland en er kwam een mooie kans op mijn pad.

Blablablabla * rest van het verhaal *

..... Volgende week vrijdag kunnen wij de auto ophalen :)
Vandaag was het zover, de V60 die wij anderhalve week terug hebben gekocht kon worden opgehaald.

Hier gaan wij ons wel een tijdje mee vermaken :)
DawnNoMoreRises schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:25:
knappe kar @Pannekoek81!
heb je ook interieur foto's? D:
Nu wel

[Voor 58% gewijzigd door Pannekoek81 op 10-04-2021 13:46]

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

knappe kar @Pannekoek81!

• Pannekoek81
DawnNoMoreRises schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:25:
knappe kar @Pannekoek81!
Bedankt!
Nee, nog niet :P . Ik zal morgen even een foto van de binnenkant maken.

• Flix20
  • Nu online
DawnNoMoreRises schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:12:
[...]

[...]
Gezien wat ik er in oktober voor betaald heb en na contact met de dealer wat de dagwaarde zou zijn, moet het zeker nog de moeite waard zijn om te herstellen.
Maar maandag komt de schade expert met het verlossende woord.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 21:41
Mijn v60 mag retour naar de dealer (lease) fluittoon uit de versnellingsbak.

In elke versnelling een fluit en zelfs hoorbaar met de radio aan.
En dat met 34.000km (2017 model)

Gelukkig geen kosten aan vanwege lease, maar toch nasty

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:12
Mektheb schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:17:
Mijn v60 mag retour naar de dealer (lease) fluittoon uit de versnellingsbak.

In elke versnelling een fluit en zelfs hoorbaar met de radio aan.
En dat met 34.000km (2017 model)

Gelukkig geen kosten aan vanwege lease, maar toch nasty
Zijn het niet de balansassen? Is het een automaat? Of een handgeschakelde?

Die van ons fluit zachtjes iets onder de 1500 toeren wat bijna weg is als de motor warm is. Wij hebben een v60 d4 automaat uit 2016.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 21:41
boers706 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:03:
[...]

Zijn het niet de balansassen? Is het een automaat? Of een handgeschakelde?

Die van ons fluit zachtjes iets onder de 1500 toeren wat bijna weg is als de motor warm is. Wij hebben een v60 d4 automaat uit 2016.
Handbak en bij doet het in elke versnelling en elke snelheid of het nu 20 of 150 is.

Monteur van de garage heeft al gekeken en die gaf zelf al aan na een rit dat het de versnellingsbak is.
Als je hem namelijk in eens in neutraal zet op de snelweg is het geluid gelijk weg.

Volgende week gaan ze het echt verder onderzoeken en dan herstellen.
Ben hem 3 dagen kwijt, dus hoop ze het kunnen vinden en fixen.

Erg irritant als je HSP heb 🤪

• peligro2k
DawnNoMoreRises schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik zou zeker de auto van te voren door een aankoopkeuring jagen met een niet van te voren genoemde garagist bij hem in de buurt.
als hij er een probleem van maakt, dan zou ik doorzoeken.
Ja de keuring bij zijn garage kan pas begin mei, en hij wil niet naar een andere garage. Misschien is goedkoop in dit geval duurkoop en kan ik beter 4k meer uitgeven!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

peligro2k schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:18:
[...]

Ja de keuring bij zijn garage kan pas begin mei, en hij wil niet naar een andere garage. Misschien is goedkoop in dit geval duurkoop en kan ik beter 4k meer uitgeven!
mijn vorige auto, een V70 T5 uit 2001 kostte mij, 5 jaar geleden, 5k en daar bleek ook het een en ander mee aan de hand te zijn, niet erg als je dat incalculeert, maar ik kon een mooie deal maken met de garage toendertijd.

hiermee wil ik vooral zeggen dat een knappe auto, zeker als het een V70 betreft, al snel meer dan 5k kost én je rekening moet houden met extra uitgave aan achterstalligonderhoud en whatnot. als 4-5k je top is en er is geen geld voor onderhoud/onaangename verrassingen; dan zou ik even doorspraren :)

• Hermarcel
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
peligro2k schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:18:
[...]

Het garagebedrijf waar de auto zijn reguliere onderhoud krijgt zou voor mij, als potentiële koper, niet acceptabel zijn voor een aankoopkeuring. Voelt toch als een slager die zijn zijn vlees keurt. Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring bij een garage van mijn keuze dan loop ik snel weg.

• peligro2k
Hermarcel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:55:
[...]
Het garagebedrijf waar de auto zijn reguliere onderhoud krijgt zou voor mij, als potentiële koper, niet acceptabel zijn voor een aankoopkeuring. Voelt toch als een slager die zijn zijn vlees keurt. Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring bij een garage van mijn keuze dan loop ik snel weg.
@DawnNoMoreRises

Ik kan de V60 met 330k op de teller overnemen voor 4500. Nette uitvoering in leder met dakraam uit 2011. Zomer en winterbanden erbij.

Ook paar minpunten
- rechterdeur heeft kleine plek waar transparante lak weg is
- distributie riem is onbekend wanneer deze is vervangen. Mogelijk nooit!! Er komt dus sowieso nog 600 bij voor een nieuwe riem.

[Voor 3% gewijzigd door peligro2k op 10-04-2021 18:09]

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

peligro2k schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:08:
[...]

@DawnNoMoreRises

Ik kan de V60 met 330k op de teller overnemen voor 4500. Nette uitvoering in leder met dakraam uit 2011. Zomer en winterbanden erbij.

Ook paar minpunten
- rechterdeur heeft kleine plek waar transparante lak weg is
- distributie riem is onbekend wanneer deze is vervangen. Mogelijk nooit!! Er komt dus sowieso nog 600 bij voor een nieuwe riem.
330k.... Wat voor motor? Distri-riem is één ding, maar hoe zit het met de dempers/veren maar ook de remmen e.d.?

Als niet is bij gehouden hoe en wanneer de distri is vervangen (330k op één riem in een V60 lijkt me erg veel) hoe zit dit bij de andere onderdelen?

Tip: Koop alleen een auto met dergelijke km's standen als er een bijgehouden onderhoud history bij zit.

• peligro2k
Bullet NL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:21:
[...]

330k.... Wat voor motor? Distri-riem is één ding, maar hoe zit het met de dempers/veren maar ook de remmen e.d.?

Als niet is bij gehouden hoe en wanneer de distri is vervangen (330k op één riem in een V60 lijkt me erg veel) hoe zit dit bij de andere onderdelen?

Tip: Koop alleen een auto met dergelijke km's standen als er een bijgehouden onderhoud history bij zit.
Is een 1.6 T3 benzine. Misschien is de KM stand inderdaad te hoog. Voor 4k extra heb je een vergelijkbare met 200k.

Heb de volledige historie. Daar zijn erg weinig dure reparaties uit gekomen. Dat kan inderdaad betekenen dat die er nu aan komen!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:27
Een auto met 330k aan ervaring kan prima zijn, maar dan moet je wel zelf kunnen sleutelen of niet al te perfectionistisch zijn. Als je dat wel bent kan je zomaar de halve nieuwwaarde bij een dealer achterlaten in de komende jaren. :D

• peligro2k
jadjong schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:46:
Een auto met 330k aan ervaring kan prima zijn, maar dan moet je wel zelf kunnen sleutelen of niet al te perfectionistisch zijn. Als je dat wel bent kan je zomaar de halve nieuwwaarde bij een dealer achterlaten in de komende jaren. :D
Ja ben niet perfectionistisch hoor, maar hoopte met een aankoopkeuring e.e.a uit te sluiten.

• peligro2k
Bullet NL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:21:
[...]

Heb maar van koop afgezien. Hij wilde dus toch geen keuring bij een andere garage, onderhoudsboekjes waren een mix van twee kentekens (had de garage verkeerd gedaan zei hij), geen distributie riem vervangen, verder weinig grote reparaties de afgelopen jaren, maar één sleutel (snap niet dat iemand niet de moeite doet om een nieuwe te bestellen). Naar de volgende! Heb mijn budget maar wat verhoogd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

peligro2k schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:59:
[...]

Heb maar van koop afgezien. Hij wilde dus toch geen keuring bij een andere garage, onderhoudsboekjes waren een mix van twee kentekens (had de garage verkeerd gedaan zei hij), geen distributie riem vervangen, verder weinig grote reparaties de afgelopen jaren, maar één sleutel (snap niet dat iemand niet de moeite doet om een nieuwe te bestellen). Naar de volgende! Heb mijn budget maar wat verhoogd.
Zeer verstandig ;)
Succes met zoeken.....
Auto's en budget.... Ik kom ook altijd hoger uit..... Ach jah, er zit een zekere groei in ;-)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:27
Klinkt alsof het ding gejat is. :P

• Jeanke117
Pannekoek81 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:16:
[...]

Vandaag was het zover, de V60 die wij anderhalve week terug hebben gekocht kon worden opgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier gaan wij ons wel een tijdje mee vermaken :)

[...]

Nu wel

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt echt tegen die schakelpook. Ziet erg oudbollig uit voor zo'n nieuw uitziend interieur.

• Pannekoek81
Jeanke117 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:39:
[...]

Valt echt tegen die scheklpook. Ziet erg oudbollig uit voor zo'n nieuw uitziend interieur.
Klopt, de automaat vind ik persoonlijk niet veel beter, maar één van de twee heb je wel nodig :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

peligro2k schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:59:
[...]

kijk eens of een van de auto's die hier staan binnen budget en keuze vallen: https://www.autobedrijfsanders.nl/autos/

is een autobedrijf hier in de buurt met een hele goede reputatie; 3 van onze eerdere Volvo's komen er ook vandaan.

• peligro2k
DawnNoMoreRises schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:20:
[...]

kijk eens of een van de auto's die hier staan binnen budget en keuze vallen: https://www.autobedrijfsanders.nl/autos/

is een autobedrijf hier in de buurt met een hele goede reputatie; 3 van onze eerdere Volvo's komen er ook vandaan.
Bedankt voor het meedenken, ik ga even kijken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:12
Stuurverwarming :) wij willen nooit meer zonder.

War betreft de prijs, dat weet ik niet maar het is wel een bomvolle auto en volgens mij is Huisman wel een betrouwbaar adres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ja, onderhandelen is ook niet echt mogelijk, ze zetten de auto's tegen een redelijke prijs in de markt.
Ik kan het weten, mijn V60 komt ook bij deze garage vandaan.

Ze geven een faire inruilprijs (indien inruil), misschien dat zonder inruil iets meer mogelijk is.....
Ik ben zo goed geholpen door de heren van Autobedrijf Huisman dat wanneer ik klaar ben met mijn huidige V60 II ik zeer zeker als eerste contact op neem met hen.

Een aanrader qua Volvo specialist...

[Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 13-04-2021 19:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Het enige wat is zie, naast een bomvolle auto en een redelijk scherpe prijs; zijn de, zo lijkt het, lekke koplampen aan beide kanten.
het lijkt erop dat er vocht in de lampen blijft zitten waardoor ze lek zijn...

maar dit kan een optisch iets zijn van de foto's..

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Nog contact gehad met de heren in Beilen?

Omdat ik vandaag een paar uur overhad.... De V60 maar eens gewassen (hand/hogedruk) en daarna lekker in de wax gezet.....

Resultaat gaf een zeer voldaan gevoel

[Voor 57% gewijzigd door Bullet NL op 16-04-2021 19:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
  • Nu online
Bullet NL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:39:
[...]

Omdat ik vandaag een paar uur overhad.... De V60 maar eens gewassen (hand/hogedruk) en daarna lekker in de wax gezet.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een mooi ding, ik ben met de heren in Beilen aan het afronden, ga er vanuit dat we eruit komen. Inderdaad een hele fijne garage!

vegan btw: De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Klik hier voor Climate Science and News

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Discipline schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:50:
[...]

Wat een mooi ding, ik ben met de heren in Beilen aan het afronden, ga er vanuit dat we eruit komen. Inderdaad een hele fijne garage!
Dus geen lekke koplampen?

Ben benieuwd of je er uit komt met ze 👌🏻 Let us know!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Discipline schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:50:
[...]

Ja ben er erg blij mee.... Hij rijd echt heerlijk, de T5 motor heeft lekker veel over..... Prima dus.
Leuk om te lezen dat je met de heren uit Beilen bezig bent, tis een prima specialist.....
Ben je ook bij ze geweest? Ze hebben best leuks aan andere snoepjes in de showroom staan....

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bullet NL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt zo hard gepoetst dat je de cijfers en letters van je kentekenplaat hebt gewreven!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

PaT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:15:
[...]

Je hebt zo hard gepoetst dat je de cijfers en letters van je kentekenplaat hebt gewreven!
Ik heb een wegklapbaar kenteken alla James Bond :+ O-) .... Wel zo veilig voor alle flitsmeneers & mevrouwen langs landsherenwegen...

• Discipline
  • Nu online
Bullet NL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:15:
[...]

Ja ben er erg blij mee.... Hij rijd echt heerlijk, de T5 motor heeft lekker veel over..... Prima dus.
Leuk om te lezen dat je met de heren uit Beilen bezig bent, tis een prima specialist.....
Ben je ook bij ze geweest? Ze hebben best leuks aan andere snoepjes in de showroom staan....
Nee, geen kans voor gehad. Ik laat er wel een trekhaak op zetten, natuurlijk een prima auto om een sleurhut te trekken!

@DawnNoMoreRises Ik moet daar nog even achteraan, ga ik nog even aangeven, thanks voor de reminder!

[Voor 8% gewijzigd door Discipline op 16-04-2021 20:35]

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

knappe auto @Bullet NL !

Vandaag eindelijk na weken wachten de achterramen laten tinten in Someren (NB) bij een bedrijf op advies van een vriend van me die er al een auto of 8-9 heeft laten doen.
Na wat in dubio te zijn over de % lichtdoorlaatbaarheid en het advies vragen aan de mensen daar; gekozen voor 20% lichtdoorlaatbaarheid omdat dit ook het dichtst bij de dakraamtint in de buurt kwam.

De ramen vanaf de b-stijl zijn gedaan, uiteraard zijn de ramen verwijderd uit de deur. Ze begint ergens op te lijken :D Onderstaand wat gammele foto's die ik gemaakt heb toen ik weer thuis was:

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

DawnNoMoreRises schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:13:
knappe auto @Bullet NL !

Vandaag eindelijk na weken wachten de achterramen laten tinten in Someren (NB) bij een bedrijf op advies van een vriend van me die er al een auto of 8-9 heeft laten doen.
Na wat in dubio te zijn over de % lichtdoorlaatbaarheid en het advies vragen aan de mensen daar; gekozen voor 20% lichtdoorlaatbaarheid omdat dit ook het dichtst bij de dakraamtint in de buurt kwam.

De ramen vanaf de b-stijl zijn gedaan, uiteraard zijn de ramen verwijderd uit de deur. Ze begint ergens op te lijken :D Onderstaand wat gammele foto's die ik gemaakt heb toen ik weer thuis was:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, ik ga ook voor 20%, min of meer de af-fabriek look.....
Brabant is een beetje ver voor mij uit de buurt, denk dat ik het bij een bedrijf uit Emmen laat doen, dat krijgt iig goede resecties.

Lijkt het nou zo door de foto's of komt jou trekhaak ver naar achteren?

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Bullet NL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:43:
[...]

Ziet er goed uit, ik ga ook voor 20%, min of meer de af-fabriek look.....
Brabant is een beetje ver voor mij uit de buurt, denk dat ik het bij een bedrijf uit Emmen laat doen, dat krijgt iig goede resecties.

Lijkt het nou zo door de foto's of komt jou trekhaak ver naar achteren?
Ik kreeg niet echt gevonden wat de 'fabriekslook' was en de BMW die er vanmorgen nog stond bij de tinter was veel lager, daarom was is niet echt zeker van de keuze; maar nu het erop zit meer dan blij.

Het ligt niet niet aan jou dat de trekhaak ver naar achteren komt; het is (denk ik) niet een originele trekhaak die eronder zit :X Heb 'm ook nog nooit gebruikt dus weet niet eens of de bedrading wel werkt enzo...

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
DawnNoMoreRises schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:13:
knappe auto @Bullet NL !

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er strak uit! Wat was je hiervoor ongeveer kwijt?

• DawnNoMoreRises

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

Cyleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:44:
[...]

Dat ziet er strak uit! Wat was je hiervoor ongeveer kwijt?
Thanks!
Dit kostte mij €300 ex btw en men was ongeveer 2.5uur bezig met plakken. Inclusief de- en montage terug van de deurpanelen.

‘Klaar terwijl u wacht’-idee zegmaar.

Overigens ook 5 jaar garantie op het geleverde werk door de shop :)

• peligro2k
Iemand een tip voor een garage in Amsterdam (het liefst Volvo gespecialiseerd) die een riem, waterpomp en rollen kan vervangen op een V60 benzine? Nordicar heeft snel tijd en zijn erg betaalbaar (600 euro all-in) maar is toch een lange rit heen en weer met de trein.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

peligro2k schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:02:
Iemand een tip voor een garage in Amsterdam (het liefst Volvo gespecialiseerd) die een riem, waterpomp en rollen kan vervangen op een V60 benzine? Nordicar heeft snel tijd en zijn erg betaalbaar (600 euro all-in) maar is toch een lange rit heen en weer met de trein.
In die regio is Ban garage toch Dé Volvo dealer?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• peligro2k
PaT schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:09:
[...]

In die regio is Ban garage toch Dé Volvo dealer?
Klopt, maar denk dat de dealer hier zomaar (minimaal) het dubbele voor rekent. Zoek meer een goede Volvo-garage, geen dealer.
Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True