Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Dawn schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Heb je je banden (en spanning)gecontroleerd? of klinkt het niet als bandengeluid?

als iets zingt kan het ook de multiriem/spanners zijn;
let er even extra op of het ook op lage snelheid is danwel rond een specifieke snelheid/toerental.
Ja die klopt die heb ik toevallig gecheckt vandaag na een poets beurt.

ga ik is naar kijken bedankt voor de tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:39:
De moord is al gepleegd, nieuw zou ik natuurlijk nooit een auto met leer kopen, in de vegan community is ook consensus dat dit een noodzakelijk kwaad is, en dat iemand nog steeds prima volgens de vegan levensbeschouwing kan leven, als iemand een tweedehands auto koopt met leer. Vaak is het stuur ook nog van leer dus de grens is lastig te trekken. Daarom goed dat Polestar / Volvo in de toekomst een meer ecologische standaard gaat aanbieden zonder dierenmoord :)
Fair enough,
ik vroeg het mij gewoon af :)

Gisteren met een stel vrienden een groot deel van de zuidwaterlinie gereden met een stel volvo's (Grave - Fort Sabina), een kleine 140km over dijkweggeltjes en dat soort, was heer-lijk!
we hadden o.a. een paar V60 Polestar's (6cil), V8's, R'en en een V40 Carbon Edition bij ons.
Echt, perfect weer om te gaan rijden, lekker zonnetje, route langs het water alleen het windje was wat fris.
Niet heel veel foto's geschoten want de zon stond vaak helemaal verkeerd, maar deze is toch...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuSM7oDj5enm8hQbQcP903SLzv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fYftzBSToHAB74hLKkYb26r.jpg?f=fotoalbum_large
... een mooi plaatje :9~

als finishing touch vandaag de mistlampcovers vervangen voor een met een crome strip erin, dan is de look van voor tenminste af.
zal later vandaag, als het effe lukt wel een plaatje bijvoegen :)

Edit:
It’s the details that count. Vanmorgen de mistlampcovers geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x6r10F_6PwnRGpXAS7SCC4xj98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmDUFI9fBwNhDAubVIWf2mhg.jpg?f=fotoalbum_large
Dit bekt zoveel beter! O+

[ Voor 12% gewijzigd door Dawn op 07-03-2021 23:29 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Vandaag had ik plotseling een probleem met mijn V40 (MY13 D2, 220k): De koppeling bleef beneden plakken. De ANWB man gaf aan dat het waarschijnlijk het koppelingscylinder was, en ik zie hier en daar op internet een aantal dezelfde verhalen. Echter, die hebben het allemaal in garantietermijn gehad, die van mij is daar nu wel uit :P Iemand die het probleem ook heeft gehad en weet wat ik morgen kan gaan verwachten qua kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reken op vijf tot zeshonderd euro. Ruim 150 aan onderdelen en dan nog een halve dag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

@Cyleo ik heb dat bij mijn Pug 307 gehad (hetzelfde blok maar ik weet niet of de koppeling ook hetzelfde is). Maar dat was een aardige sleuteltijd meen ik mij te herinneren. Ding is tamelijk onbereikbaar weggebouwd en bij Peugeot zit ie achter het vliegwiel (als dat er is).
Ik denk dat de schatting van @jadjong aardig overeen komt met wat ik toen moest afrekenen bij een Bosch garage.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

Stoney3K

Flatsehats!

Dawn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Oh, het bewuste 'check engine' lampje kan best aan staan, maar hoeft niks ergs te zijn, al kan er een lambda sonde kapot zijn of een lekker uitlaat (in mijn geval was dat dus een gescheurde turboslang).

[Afbeelding] deze bedoel ik
Ik heb dus ook last van een 'money light' als gevolg van te weinig turbodruk. Foutcodes P00BD (luchtmassameter geeft te hoog aan) samen met een P0299 (turbodruk te laag). Ik denk dat er ergens een slang lek is of de intercooler die een tikje heeft gehad. Ik hoor wel duidelijk 'woesj' als ik het gas intrap, dus de turbo doet zijn werk, alleen komt alle nuttige lucht op de straat terecht. :+

Binnenkort is het toch tijd voor de jaarlijkse service dus dan mogen ze daar mooi naar kijken. Enige nadeel is dat een D2 zonder noemenswaardige turbo echt niet vooruit te branden is, maar het rijdt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 14-03-2021 20:38 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag de offerte binnen gekregen voor het vervangen van de koppeling cylinder. Met de koppeling erbij komt het op 1500 euro, zonder koppeling gaat er wel een klap van af. Volgens de dealer zou het kunnen komen omdat de rem schijven vervangen zijn, en het ontluchten niet helemaal goed is gegaan. Ik kijk het dus even aan of het opnieuw optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

-tom-562

Oliesjeik

Cyleo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:25:
Vandaag de offerte binnen gekregen voor het vervangen van de koppeling cylinder. Met de koppeling erbij komt het op 1500 euro, zonder koppeling gaat er wel een klap van af. Volgens de dealer zou het kunnen komen omdat de rem schijven vervangen zijn, en het ontluchten niet helemaal goed is gegaan. Ik kijk het dus even aan of het opnieuw optreed.
Euhm wat? :P
Wat heeft het vervangen van je remschijven met je koppeling te maken? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
-tom-562 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Euhm wat? :P
Wat heeft het vervangen van je remschijven met je koppeling te maken? :P
Die gebruiken dezelfde remvloeistof uit hetzelfde reservoir voor de actuatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cupra4
  • Laatst online: 13-10 08:35
Vind 'm erg prijzig, zeker ex BTW. Kilometerstand maakt niks uit met de D5. Goed onderhouden en je rijdt 'm zo naar de 500k. Zorg wel dat je elke 15k / max 20k je olie ververst en laat de automaatbak spoelen. Ik heb van de mijne inmiddels de kilometerstand verdubbeld en behalve wat slijtagedelen geen enkel ding eraan gehad. Test vooral de standkachel goed. Als je die wil gebruiken en je komt er in de winter pas achter dat de vorige eigenaar hem te weinig heeft gebruikt kun je die ook eerst schoon laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Get!em schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:58:
[...]

R-design is/was gebaseerd op de kalere versie dan de momentum. Betekent niet dat de auto’s kaler zijn, omdat de eerste eigenaar allerlei opties en pakketten bij op kon zetten. En zeker dat de r-design kopers kritischer zijn op extra luxe, zul je zien dat het eindresultaat aangekleder is. Overigens, zie je dat om op niveau van de momentum te komen, de r-design dus sowieso opties moet hebben :+
Volgens mij zit het iets anders. Je hebt bij Volvo (door de jaren heen) de allerkaalste Kinetic gehad, gevolgd door Momentum, R-Design en Summum zijn nagenoeg gelijk op wat R-Design logo's en styling na. Topmodel is de Inscription. Het verschil tussen Momentum en R-Design laat zich vooral zien door de geplaatste CEM. Momentum heeft altijd CEM-low, waar R-Design een CEM-high heeft. Dat maakt dat je een Momentum niet kan uitrusten met PAC, BLIS, ACC en alle andere leuke opties, die je wel op de R-Design kan krijgen. R-design is in verschillende niveaus te krijgen, varierend van alleen blauwe tellerplaten en stuur tot bekleding, verlichting en de kenmerkende dubbele R-Design uitlaat die je vaak ziet op de D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cupra4 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Volgens mij zit het iets anders. Je hebt bij Volvo (door de jaren heen) de allerkaalste Kinetic gehad, gevolgd door Momentum, R-Design en Summum zijn nagenoeg gelijk op wat R-Design logo's en styling na. Topmodel is de Inscription. Het verschil tussen Momentum en R-Design laat zich vooral zien door de geplaatste CEM. Momentum heeft altijd CEM-low, waar R-Design een CEM-high heeft. Dat maakt dat je een Momentum niet kan uitrusten met PAC, BLIS, ACC en alle andere leuke opties, die je wel op de R-Design kan krijgen. R-design is in verschillende niveaus te krijgen, varierend van alleen blauwe tellerplaten en stuur tot bekleding, verlichting en de kenmerkende dubbele R-Design uitlaat die je vaak ziet op de D2.
Verschilt mogelijk per MY dan. Weet even niet wat je met CEM bedoelt, ben niet zo thuis in dat jargon.

Maar om je voorbeeld te geven die jouw dingen tegenspreekt: in MY14 had ik een Momentum met alles erop en eraan: dus BLIS, ACC, Getinte ruiten, premium audio en de dubbele uitlaat. In die MY14 kon je bij V40 duidelijk zien dat de R-Design

Zie bijv ook de prijslijst van de 14 https://www.yumpu.com/nl/...8971/prijslijst-volvo-v40
Regensensor en Dimmende binnenspiegel zijn bij momentum standaard, bij R-Design niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Get!em schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Verschilt mogelijk per MY dan. Weet even niet wat je met CEM bedoelt, ben niet zo thuis in dat jargon.

Maar om je voorbeeld te geven die jouw dingen tegenspreekt: in MY14 had ik een Momentum met alles erop en eraan: dus BLIS, ACC, Getinte ruiten, premium audio en de dubbele uitlaat. In die MY14 kon je bij V40 duidelijk zien dat de R-Design

Zie bijv ook de prijslijst van de 14 https://www.yumpu.com/nl/...8971/prijslijst-volvo-v40
Regensensor en Dimmende binnenspiegel zijn bij momentum standaard, bij R-Design niet.
Als een optiepakket een andere CEM (Central Electronics Module) vereist, zijn andere upgrades wel mogelijk. Op papier heb je gewoon een Momentum met extra opties, wat in NL kan helpen bij je bijtelling. Maar als jij naar de dealer gaat en om een standaard Momentum vraagt, dan kan je later niet alle opties achteraf inbouwen. En het kan inderdaad per modeljaar en zelfs per land of regio verschillen. Een R-Design uit Nederland is in Belgie of Duitsland ook anders. Ik heb er inmiddels genoeg gezien om dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cupra4 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Op papier heb je gewoon een Momentum met extra opties, wat in NL kan helpen bij je bijtelling. M
Klopt, dat wat toentertijd ook de reden :9

Scheelde aardig in zowel het maandbedrag als in de bijtelling door een beetje te spelen met opties/pakketten en de basislijn Momentum, Summum of R-Design. Die laatste was ten opzichte van de aanwezige extra opties in auto relatief duur, als je zelfs dezelfde opties had aangevind(of standaard), maar begon bij een ander basismodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Get!em schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Klopt, dat wat toentertijd ook de reden :9

Scheelde aardig in zowel het maandbedrag als in de bijtelling door een beetje te spelen met opties/pakketten en de basislijn Momentum, Summum of R-Design. Die laatste was ten opzichte van de aanwezige extra opties in auto relatief duur, als je zelfs dezelfde opties had aangevind(of standaard), maar begon bij een ander basismodel.
Klopt. De Summum is overal wel zo'n beetje het topmodel. Van enkele modellen heb je ook een Inscription, die heeft nog wat specifieke extra's en is vaak het duurst. Regel is wel dat je altijd de uitvoering houdt waarmee je begint. Kleed je een Momentum helemaal aan met meer opties dan een Summum, dan blijft ie op papier nog steeds een Momentum. Of dat financieel de beste keus is laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
cupra4 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Klopt. De Summum is overal wel zo'n beetje het topmodel. Van enkele modellen heb je ook een Inscription, die heeft nog wat specifieke extra's en is vaak het duurst. Regel is wel dat je altijd de uitvoering houdt waarmee je begint. Kleed je een Momentum helemaal aan met meer opties dan een Summum, dan blijft ie op papier nog steeds een Momentum. Of dat financieel de beste keus is laat ik in het midden.
Hoe zit het dan met de Ocean Race? Ik ben namelijk ook in de markt voor een V40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Beun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:36:
[...]

Hoe zit het dan met de Ocean Race? Ik ben namelijk ook in de markt voor een V40.
de ocean race is sowieso (net als de Carbon Edition) maar gelimiteerd gemaakt en was standaard leuker aangekleed. daarnaast wat unieke interieur details.

voorbeeld: https://www.media.volvoca...ciale-ocean-race-editions

uiteraard kan je er verder ook alle normale extra's van de prijslijst in schroeven.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Dawn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:44:
[...]

de ocean race is sowieso (net als de Carbon Edition) maar gelimiteerd gemaakt en was standaard leuker aangekleed. daarnaast wat unieke interieur details.

voorbeeld: https://www.media.volvoca...ciale-ocean-race-editions

uiteraard kan je er verder ook alle normale extra's van de prijslijst in schroeven.
Ah oké, ik zat dan op het verkeerde spoor. Door alle verschillende modellen zie ik het bos niet meer, maar nu is het duidelijk, dank daarvoor!

Ik twijfel alleen nog heel erg qua motor, mijn doel is om er één te halen na Q2 2015. Alleen heb ik begrepen dat de D4 blokken nogal wat problemen kennen met olieverbuik. Een 2.0 D2 is natuurlijk ook een optie, maar die zou amper vooruit te branden zijn?
Dan heb je natuurlijk nog de D3, die zie ik alleen heel weinig en zijn vaak boven mijn budget van <10K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

persoonlijk zou ik een D2 laten staan en voor een D4 gaan, maar in een V40 wil een D2 nog best wel (meermaals als leenauto meegekregen van de dealer); in een V70 model is het gewoon ondergemotoriseerd.

veel D2's zijn ex-lease wat een voordeel kan zijn; maar ik weet niet hoe de huidige prijzen zijn van de V40's.

afhankelijk waar je zoekt kan je ook het aanbod van Mudde Kok eens bekijken, die hebben meestal ook wel wat leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

cupra4 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Volgens mij zit het iets anders. Je hebt bij Volvo (door de jaren heen) de allerkaalste Kinetic gehad, gevolgd door Momentum, R-Design en Summum zijn nagenoeg gelijk op wat R-Design logo's en styling na.
R-Design (al dan niet Pro), Summum en Limited (of in V40 uitvoeringen, Nordic) zijn toch nagenoeg hetzelfde of niet? Mijn auto is een Limited in uitrusting maar volgens de sticker op de B-stijl een Summum. Dus waarschijnlijk zijn een hoop opties dan redelijk plug-and-play voor zover ze er niet al op zitten.

Dingen als geheugenstoelen of BLIS vind ik toch niet zo belangrijk. Alleen maar meer dingen die stuk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Dawn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:13:
persoonlijk zou ik een D2 laten staan en voor een D4 gaan, maar in een V40 wil een D2 nog best wel (meermaals als leenauto meegekregen van de dealer); in een V70 model is het gewoon ondergemotoriseerd.

veel D2's zijn ex-lease wat een voordeel kan zijn; maar ik weet niet hoe de huidige prijzen zijn van de V40's.

afhankelijk waar je zoekt kan je ook het aanbod van Mudde Kok eens bekijken, die hebben meestal ook wel wat leuks.
Voor een V70 zou ik ook voor een grotere motor gaan. De V40 is voor nu ruim genoeg ;) Ik ga eens goed zoeken naar de V40 D4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AndRo555 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Die gebruiken dezelfde remvloeistof uit hetzelfde reservoir voor de actuatie?
Yep. Vandaag een stuk gereden en lomp veel geschakeld zonder problemen. Ik houd het in de gaten, geeft toch een knauw in het vertrouwen, maar voor nu lijkt het goed te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Beun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Voor een V70 zou ik ook voor een grotere motor gaan. De V40 is voor nu ruim genoeg ;) Ik ga eens goed zoeken naar de V40 D4.
misschien dit toch het bekijken waard;
https://www.rosfinance.nl...mpaign=Volvo&utm_term=V40

in de Ocean Race blauwe kleur :)

veel OR diesels zijn D2's overigens; maar het 2.0 blok is beter dan het 1.6 blok

[ Voor 9% gewijzigd door Dawn op 16-03-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Beun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Een 2.0 D2 is natuurlijk ook een optie, maar die zou amper vooruit te branden zijn?
Zelf een proefrit maken i.p.v.het internet te papegaaien.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:14:
[...]

Zelf een proefrit maken i.p.v.het internet te papegaaien.
Sowieso, altijd proefrijden :). Geeft gewoon het beste inzicht.

Hier oude D2 (1.6), D2 (1.6) PowerShift, D4, D2 (2.0) en D3 GearTronic berijder aan het woord.
Ja, de D2 is niet zo vlot als dat een D4 is, maar gewoon een prima motor.

De 2.0 rijdt overigens wel aanmerkelijk prettiger dan een 1.6 D2.
Dus naast alle bekende kwalen van de 1.6, zou ik hem gewoon laten staan omdat de 2.0 echt fijner is.

Let er overigens wel op dat je een D2 2.0 te pakken krijgt met een 62 liter tank. Dat was (in ieder geval in het begin) een optie. Anders sta je met slechts een 40 liter tank wel regelmatig aan de pomp.

De D4 die ik gehad heb zou ik overigens zelf niet 2e hands kopen. De mijne mocht ik namelijk vrij regelmatig bijvullen met olie. Mijn rijgedrag was met die auto niet per se anders dan met mijn andere auto's, maar wel de enige waarbij ik meermaals vrij aardig bij moest vullen.

Tot slot heb ik ook nog een D3 GearTronic gehad en dat was ronduit de fijnste diesel die er bij zat. Net iets vlotter dan de D2, maar veel bruikbaarder dan de D4. Zeker met een caravan vond ik de D3 het fijnst icm de automaat. Maar... met de D2 en D4 was ik vrij zuinig op weg, de D3 met automaat is niet zuinig :X .

Een PowerShift automaat zou ik laten staan, maar dat heeft te maken met het feit dat het minder fijn rijdt in bijvoorbeeld de file (traditionele automaat is dan gewoon een stuk fijner).

Alle auto's ongeveer 1 jaar en 30K tot 60K gereden, dus inzicht is denk ik vrij aardig.

[ Voor 62% gewijzigd door fredkroket op 17-03-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cupra4
Beun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:36:
[...]

De Ocean Race heeft over het algemeen andere stoelen (kleur en stiknaden), matten met een oranje rand, Ocean Race logo's op de middenconsole met alle aanlegplaatsen en in de V60 en V70 is het rolgordijn voor de achterbak voorzien van een wereldkaart met alle aanlegplaaten en een alu behuizing in plaats van een plastci zwarte. Qua opties mag je zelf kiezen. Het is dus alleen uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
fredkroket schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Tot slot heb ik ook nog een D3 GearTronic gehad en dat was ronduit de fijnste diesel die er bij zat. Net iets vlotter dan de D2, maar veel bruikbaarder dan de D4. Zeker met een caravan vond ik de D3 het fijnst icm de automaat. Maar... met de D2 en D4 was ik vrij zuinig op weg, de D3 met automaat is niet zuinig :X .
Goede info! Maar ik vind eerlijk gezegd het verschil qua verbruik wel meevallen, maar je neemt vast mee in deze vergelijking dat de D4 meer vermogen heeft dan de D3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cupra4
Stoney3K schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:13:
[...]

R-Design (al dan niet Pro), Summum en Limited (of in V40 uitvoeringen, Nordic) zijn toch nagenoeg hetzelfde of niet? Mijn auto is een Limited in uitrusting maar volgens de sticker op de B-stijl een Summum. Dus waarschijnlijk zijn een hoop opties dan redelijk plug-and-play voor zover ze er niet al op zitten.

Dingen als geheugenstoelen of BLIS vind ik toch niet zo belangrijk. Alleen maar meer dingen die stuk kunnen.
Een hoop dingen zijn zeker plug&play (met het laden van de juiste software) maar Volvo laat nog wel eens aftakkingen uit de kabelboom weg waardoor je zelf je bekabeling mag gaan inprikken op de CEM. Lukt uiteindelijk wel maar is gewoon meer werk. We hebben in de afgelopen jaren bijna alles wel achteraf kunnen monteren en werkend maken. Zelfs op modeljaren waarvan Volvo zegt dat het echt niet mogelijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Red devil schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Goede info! Maar ik vind eerlijk gezegd het verschil qua verbruik wel meevallen, maar je neemt vast mee in deze vergelijking dat de D4 meer vermogen heeft dan de D3.
De 14% D4 hebben een versnellingsbak die mede afgesteld is op zuinigheid... De D3 GearTronic kon toch niet in aanmerking komen voor 14%, dus dat is gewoon meer zoals het bedoeld is (mijn bewoordingen).

Bij een D4 geef je idd makkelijk gas bij in zijn 5 of 6, maar de D3 GT schakelt even terug waardoor je vrijwel net zo vlot bent. Mijn keuze; D3 GT :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
fredkroket schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:05:
[...]

De 14% D4 hebben een versnellingsbak die mede afgesteld is op zuinigheid... De D3 GearTronic kon toch niet in aanmerking komen voor 14%, dus dat is gewoon meer zoals het bedoeld is (mijn bewoordingen).

Bij een D4 geef je idd makkelijk gas bij in zijn 5 of 6, maar de D3 GT schakelt even terug waardoor je vrijwel net zo vlot bent. Mijn keuze; D3 GT :).
Ik zou zeggen,die D3 tunen maar ik zie dat er niet zoveel winst te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er veel verschil tussen een gechipte D5 en een D6? https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1251050937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dawn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:03:
[...]

misschien dit toch het bekijken waard;
https://www.rosfinance.nl...mpaign=Volvo&utm_term=V40

in de Ocean Race blauwe kleur :)

veel OR diesels zijn D2's overigens; maar het 2.0 blok is beter dan het 1.6 blok
Ik blijf mij verbazen over de fascinatie voor OR blauw door Volvisti. Begrijp mij goed, ik vind het ook geen lelijke kleur, maar buiten in het zonlicht vind ik het een vrij fletse kleur. Ik heb mijn donkerblauwe V70 wel eens naast een OR blauwe V70 gezet en dan is de kleur van mijn wagen veel dieper en daarmee voor mij mooier.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PaT schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:54:
[...]

Ik blijf mij verbazen over de fascinatie voor OR blauw door Volvisti. Begrijp mij goed, ik vind het ook geen lelijke kleur, maar buiten in het zonlicht vind ik het een vrij fletse kleur. Ik heb mijn donkerblauwe V70 wel eens naast een OR blauwe V70 gezet en dan is de kleur van mijn wagen veel dieper en daarmee voor mij mooier.
Zo op de foto lijkt die V40 toch echt gewoon Barents Blue (donkerblauw). De Ocean Race Blue is meer middenblauw, tussen Barents en Polestar Blue in.

Een D2 (115pk) op iets groter dan een V40 zou ik eerlijk gezegd niet doen. Dan kom je toch op een gegeven moment wel wat trekkracht tekort. Voor de wat kleinere auto's zoals de V40 en V50 is die 1.6 prima, maar een V60 of V70 is toch echt een stukje zwaarder.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 19-03-2021 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:17:
[...]

Zo op de foto lijkt die V40 toch echt gewoon Barents Blue (donkerblauw). De Ocean Race Blue is meer middenblauw, tussen Barents en Polestar Blue in.

Een D2 (115pk) op iets groter dan een V40 zou ik eerlijk gezegd niet doen. Dan kom je toch op een gegeven moment wel wat trekkracht tekort. Voor de wat kleinere auto's zoals de V40 en V50 is die 1.6 prima, maar een V60 of V70 is toch echt een stukje zwaarder.
Klopt, ik heb test gereden in een D2 1.6 V70 en het rijdt op zich prima onbeladen en zal voor veel mensen wel voldoen. Maar wil je geladen een heuvel op buiten NL dan zag ik dat niet zitten. Het is een motor ontworpen voor middenklasse gewicht auto's. Daarnaast is het een blok dat snel intern vervuilt met roet als je korte afstanden rijdt os van gewicht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:32:
[...]
Daarnaast is het een blok dat snel intern vervuilt met roet als je korte afstanden rijdt os van gewicht.
Dat is niet heel specifiek aan de D2, dat is gewoon in het algemeen met (turbo)diesels. Die zijn bedoeld om lange stukken te rijden over de snelweg, niet om gebruikt te worden als boodschappenwagentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:54:
[...]

Dat is niet heel specifiek aan de D2, dat is gewoon in het algemeen met (turbo)diesels. Die zijn bedoeld om lange stukken te rijden over de snelweg, niet om gebruikt te worden als boodschappenwagentje.
mwah. Ik rij al bijna mijn hele leven diesel - en alleen bij dit blok problemen gehad waarvan de garage zeil dat dat een oorzaak was (reed wekelijks ook wel 360km heen en weer maar dat was blijkbaar niet genoeg om de nauwe olie kanalen van het blok te spoelen).. Jaarlijks nieuwe goede olie. Ik blijf het op een ontwerpfout houden en zou er zeker bij een V70 of V60 niet voor kiezen zou je er boven de 300k km mee willen rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb met zowel D2 als de nieuwe D4 roetproblemen gehad. En met beide wagens reed ik toch echt niet weinig (de D2 meer dan 100k in een jaar, de D4 zat op 60k per jaar). De D4 is uiteindelijk bij 110k overleden aan koelvloeistof lekkage (resulterend in scheur motorblok). Lease en garantie, dus geen persoonlijk probleem, maar toch flink onhandig als je een koelvloeistof melding krijgt (zet auto stil!) terwijl je op wintersport bent.

Maar goed, kunnen exemplaren zijn. Al had ik toentertijd genoeg collega’s met zelfde roet probleem. Koelvloeistof slecht een paar anderen gehoord via dealer en internet.

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 19-03-2021 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Beun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Ah oké, ik zat dan op het verkeerde spoor. Door alle verschillende modellen zie ik het bos niet meer, maar nu is het duidelijk, dank daarvoor!

Ik twijfel alleen nog heel erg qua motor, mijn doel is om er één te halen na Q2 2015. Alleen heb ik begrepen dat de D4 blokken nogal wat problemen kennen met olieverbuik. Een 2.0 D2 is natuurlijk ook een optie, maar die zou amper vooruit te branden zijn?
Dan heb je natuurlijk nog de D3, die zie ik alleen heel weinig en zijn vaak boven mijn budget van <10K.
ik heb een 2.0 D2.. rijd prima hoor, kunt m altijd laten chippen, maar met 120 pk zit je prima in deze middenklasser. heb zelf een R-design overigens. kon destijds kiezen tussen een 1.6d2 en een 2.0d2

de 1.6: (my2013)Franse motor, kortere onderhoudsinterval en in mijn geval was dit een intro line, dus een basis versie met wat opties zoals navigatie, parkeercamera, digitaal dashboard en nog wat prul
de 2.0: was 1000 euro duurder: VEA blok, iets meer PK, langere onderhoudsinterval, betrouwbaarder(?), distributieketting i.p.v. riem. en deze auto was een R-design

heb dus bewust voor de 2.0 gekozen vanwege het blok, het trekgewicht wat iets hoger ligt, en ook een beetje voor de kleur, R-design en daarmee dus wat andere opties die dat met zich mee brengt. ik mis alleen een standkachel maarja kunt niet alles hebben als je een occasion koopt :9

p.s en had liever een automaat gehad maarja :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik ga zo kijken bij een dealer voor een v60 uit 2012 met 230k op de teller

- Schakelbak 1.6 T3
- Leder
- Dealer onderhouden
- Riem bij 160k vervangen

Iemand verdere tips waar ik op moet letten bij een dergelijk model? De dealer heeft gelukkig goede reviews, dat scheelt misschien al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Draagarmen voor en remmen achter.

Verder een soepele motor en lekker rustig wanneer je constante toeren rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:39:
Ik ga zo kijken bij een dealer voor een v60 uit 2012 met 230k op de teller

- Schakelbak 1.6 T3
- Leder
- Dealer onderhouden
- Riem bij 160k vervangen

Iemand verdere tips waar ik op moet letten bij een dergelijk model? De dealer heeft gelukkig goede reviews, dat scheelt misschien al.
AC compressor is in menig V60 een zwak punt. kijk of je kan achterhalen of deze al vervangen is; en anders even goed luisteren of je hem hoort 'janken' tijdens de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Dawn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:12:
[...]

AC compressor is in menig V60 een zwak punt. kijk of je kan achterhalen of deze al vervangen is; en anders even goed luisteren of je hem hoort 'janken' tijdens de rit.
Helaas hadden we een ander idee wat lichte gebruikersschade is..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj9yrpoAStc2vjpu-pV5kdvg0Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYNiCrnx4WUy1vtEQZTkm36g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfR-amHVyUK_3yViYS7qkM-x0vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eryHsx515MUs5dmqy0WzTi5c.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar een andere dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
[...]

wow!
Op naar een andere dus!
Mag ik vragen voor hoeveel deze V60 te koop stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dawn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Alleen bij een V60 met stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op naar een andere dus!
goddamn... dat is wel een beetje meer dan 'lichte gebruiksschade'
of je moet afdwingen dat ze het maken in de verkoopprijs; dan komen ze er denk ik ook wel op terug dat het meer is dan een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dawn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:11:
[...]

goddamn... dat is wel een beetje meer dan 'lichte gebruiksschade'
of je moet afdwingen dat ze het maken in de verkoopprijs; dan komen ze er denk ik ook wel op terug dat het meer is dan een beetje...
Hier 1tje over de grens, is wel een S60 exemplaar. Heeft ook wat gemiddelde gebruiksschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zelf niet echt uitgekomen, wat zou het verschil zijn tussen een gechipte D5 en een D6?
Zit er veel verschil tussen een gechipte D5 en een D6? https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1251050937

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Red devil schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Hier 1tje over de grens, is wel een S60 exemplaar. Heeft ook wat gemiddelde gebruiksschade.
die vind ik nog duur met de schadie die die heeft :p

achter as, plaatwerk, spuiten en weet ik het en je bent zo 10k ish verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Red devil schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Mag ik vragen voor hoeveel deze V60 te koop stond?
Ook vrij laag! 6400 euro + 450 rijklaar

De hele voorgrille lag er ook uit. Dus deze was gewoon niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:48:
Ik ben er zelf niet echt uitgekomen, wat zou het verschil zijn tussen een gechipte D5 en een D6?
Bedoel je de D5 met accu vs D6(uiteraard ook met accu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Bedoel je de D5 met accu vs D6(uiteraard ook met accu)?
Jep! In de advertentie staat dat die hetzelfde vermogen heeft als een D6.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2021 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Dat is ook wel echt een hele lage prijs voor een V60 op benzine (de goedkoopste van Nederland verwacht ik?)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Jep! In de advertentie staat dat die hetzelfde vermogen heeft als een D6.
Is inderdaad hetzelfde blok, net als de (diesel only) 215PK D5 vs 181PK 2.4 D4. Voor de D5-twin engine, zoals die stekkeraar heet, heeft Volvo ook een tuning leverbaar via Polestar. Maakt er in weze een D6 van zoals je al gezien hebt en je krijgt er een nieuw kentekenbewijs bij omdat er meer dan 20% vermogenstoename is.
Kijk eens bij www.rica.nl, alle blokken die na tuning hetzelfde vermogen hebben zijn door Volvo enkel met andere software verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ah maar dat is wel een erg lage prijs. Dan zit er vaak wel een addertje onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Red devil schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Ah maar dat is wel een erg lage prijs. Dan zit er vaak wel een addertje onder het gras.
Ja klopt. Ik wist ook wel dat er schade was. Dit was me echter teveel.

Nog maar even doorsparen of kijken naar een ander model/merk. Als iemand nog een tip heeft.. Misschien oudere V70? Vind het verbruik zo’n nadeel.

[ Voor 21% gewijzigd door peligro2k op 19-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Nog maar even doorsparen of kijken naar een ander model/merk. Als iemand nog een tip heeft.. Misschien oudere V70? Vind het verbruik zo’n nadeel.
Wat zijn je wensen/eisen?
Benzine/diesel? Bepaald model? Vanaf jaar? Max km stand, Budget etc.
Op basis daarvan hebben we misschien nog wel ideeen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
peligro2k schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zou doorsparen, ik houd de prijzen wel aardig in de gaten (met name in Duitsland) maar misschien dat je voor rond de 10K een knappe S60 kunt vinden, V60 is daar duurder en zal in NL meestal niet anders zijn. Je zou anders idd kunnen kijken voor oudere V70, maar dan krijg je automatisch de 5 cylinder motoren.

Die rijden fantastisch en zijn zeer robuust, maar idd niet erg zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Red devil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Ik zou doorsparen, ik houd de prijzen wel aardig in de gaten (met name in Duitsland) maar misschien dat je voor rond de 10K een knappe S60 kunt vinden, V60 is daar duurder en zal in NL meestal niet anders zijn. Je zou anders idd kunnen kijken voor oudere V70, maar dan krijg je automatisch de 5 cylinder motoren.

Die rijden fantastisch en zijn zeer robuust, maar idd niet erg zuinig.
Nou we hebben recent een kleine gekregen. Heb vroeger een V40 gereden (2001), vond dat altijd lekker rijden maar je zit erg laag.

Wensen
- Station of ander model waar je bijvoorbeeld een lange plaat hout in kan meenemen.
- Enigzins normaal verbruik (hoeft echt geen 1:20 te zijn maar ook geen 1:12)
- We rijden zo’n 8-10k per jaar schat ik
- Automaat en leder (ivm kotsend kind) zou fijn zijn, geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
peligro2k schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Nou we hebben recent een kleine gekregen. Heb vroeger een V40 gereden (2001), vond dat altijd lekker rijden maar je zit erg laag.

Wensen
- Station of ander model waar je bijvoorbeeld een lange plaat hout in kan meenemen.
V70 zit ook wel ietwat laag, alhoewel een S40/V50 dat nog meer zal hebben. Ik vind laatstgenoemde nogal krap, reed er vanochtend nog in. Maar ben wel lang en zwaar, dus dat ligt aan mij.

Beter dan 1 op 12 halen met een volvo benzine station gaat wel moeilijk worden, vooral in jouw prijsklasse. Maar dan denk ik, waarom is dat verbruik zo belangrijk als je maar 8-10k rijdt? Had hiervoor V70, die deed 1 op 10/11 (als je goed je best doet) en nu 1 op 7 met een XC90 :-).

Maar dan heb je wel extreem veel ruimte en comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
Red devil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:42:
[...]

V70 zit ook wel ietwat laag, alhoewel een S40/V50 dat nog meer zal hebben. Ik vind laatstgenoemde nogal krap, reed er vanochtend nog in. Maar ben wel lang en zwaar, dus dat ligt aan mij.

Beter dan 1 op 12 halen met een volvo benzine station gaat wel moeilijk worden, vooral in jouw prijsklasse. Maar dan denk ik, waarom is dat verbruik zo belangrijk als je maar 8-10k rijdt? Had hiervoor V70, die deed 1 op 10/11 (als je goed je best doet) en nu 1 op 7 met een XC90 :-).

Maar dan heb je wel extreem veel ruimte en comfort.
Ja dat is zeker een punt, met de lage km’s moet het me misschien minder boeien. Zou dan meer vanuit een milieu oogpunt zijn. Gisteren die afgetrapte V60 proef gereden. Wat rijd dat ongelofelijk lekker. 100km/u met 1500 toeren in de 6! Zat ook lekker hoog.

Heb overigens nu een 108 via werkgever, wat natuurlijk niet te vergelijken is.

[ Voor 4% gewijzigd door peligro2k op 20-03-2021 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wensen
Als 1:12 niet zuinig genoeg is kan je dit topic beter verlaten :D Een Volvo station op benzine gaat niet zuiniger worden dan 1:12. En 1:12 is toch een dikke prima? Dat is ook best wel een normaal realistisch verbruik, en bij 10k per jaar is het verschil uiteindelijk niet mega groot als je auto nou 1:12 of 1:16 loopt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-tom-562 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Als 1:12 niet zuinig genoeg is kan je dit topic beter verlaten :D Een Volvo station op benzine gaat niet zuiniger worden dan 1:12. En 1:12 is toch een dikke prima? Dat is ook best wel een normaal realistisch verbruik, en bij 10k per jaar is het verschil uiteindelijk niet mega groot als je auto nou 1:12 of 1:16 loopt
Heb het idee dat hier de V70 erg populair is. Misschien moet ik daar gewoon een keer naar gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Ik moet erg mijn best doen om 1 op 12 te halen met mijn V60II T5.... Ding rijd ook zo lekker....zit er wel over te denken om hem te tunen.... 275pk en 400nm koppel en een iets anders schakelende automaat lijkt me wel wat.... Ik kom natuurlijk vanaf een 2.0 CVT automaat, de 8 traps bak in mijn Volvo is prima, kan natuurlijk ook niet zo lineair zijn als een CVT, maar goed tunen schijnt hem nog soepeler te maken

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan bijna niet wachten dan om ook een V60 D5/6 te kopen!

Als we kijken naar km-stand, hoe belangrijk is dat bij een V60?

(Ik heb heel veel pech gehad met auto's dus ben nu extra voorzichtig)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:58:

Veel D6’en zijn km-vreters dus ‘niet’ is hier het beste antwoord;
Het gedane onderhoud en intervals zijn belangrijker.
250000 of meer is niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Zou dit nou wat zijn? 350k gereden. Wel altijd onderhoud gehad, behalve in 2020. Denk dat hier nog een ton mee gereden kan worden maximaal?

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:58:

(Ik heb heel veel pech gehad met auto's dus ben nu extra voorzichtig)
Alles staat en valt met een juist budget...
Ik zou persoonlijk nooit een auto met meer dan 50000km kopen, Privé vind een leeftijd van 4 (of 5 met hele lage kilometerstand) ook echt te max.

Qua kosten en betrouwbaarheid, hoe jonger hoe lager de kans op vreemde kosten...
Als je ziet wat een auto tegenwoordig in 1 a 2 jaar na nieuwe aanschaf afschrijft kan dit een prima keuze zijn.
Mijn auto komt uit de short-lease, je moet er tegen aanlopen, die van mij stond 1 dag "online" en er waren meerde geïnteresseerden voor.

De 2e hands automarkt is best wel overspannen op het moment, mede dankzij de overheid (belasting/bijtelling). Je ziet tegenwoordig heel veel import uit Duitsland, Denemarken en zelfs Spanje.
peligro2k schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:39:
Zou dit nou wat zijn? 350k gereden. Wel altijd onderhoud gehad, behalve in 2020. Denk dat hier nog een ton mee gereden kan worden maximaal?

Is niet te zeggen, persoonlijk krijg ik er jeuk van. Voor dit bedrag zou ik dan opzoek gaan naar een Toyota Avensis, met iets minder kilometers, maar daar door ook minder zorgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
Hallo allemaal,

Sinds kort een volvo bezitter, na nagenoeg alleen maar vag producten (met wisselend succes) gereden te hebben. Tijd voor wat mooiers.

Een amper ingereden D3 waar we hopelijk veel probleemloze kilometers mee gaan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlOhOqCrBIOZ0uiI8kmrZ5EpFt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89fsB9ywyx8q1EmvuWyRoK52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:39:

Je hebt er wel een neusje voor, dit is denk ik de goedkoopste 'nieuwe' V70 van marktplaats verwacht ik? :P
In die prijsklasse kan je beter 1 model ouder kopen... Zo te zien heeft deze ook een redelijke schade.
En een ton er bij zetten (bij het oudere model) kan prima, alleen hou gewoon rekening mee dat je gewoon onderhoud hebt. En bij die KM-standen moet je er gewoon rekening mee houden dat je het onderstel/wielophanging aan moet pakken.

Maar idd, overweeg eens een Avensis ofzo. In die prijsklasse zit je wel aan het T25 model gebonden. Geen slechte auto (durf wel te zeggen dat het goedkoper rijdt dan een Volvo ;)), ik heb hem zelf ook gehad :P ik kon alleen niet echt wennen aan de zitpositie (redelijk 'hoog' voor zo'n auto), daarvoor had ik al een S80 (en dan ben je eigenlijk al meteen best verwend qua stoelen). Nou schijnt het wel zo te zijn dat de Avensis in Executive uitvoering met elektrisch bedienbare stoelen beduidend beter zijn (ik had de 'standaard' lederen stoelen, en daar zat niet eens een lendensteun in)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

- We rijden zo’n 8-10k per jaar schuat ik
Ik reed 6,5 l gemiddeld per 100 km afgelopen weekend Veldhoven-Weert met de B5244S en automaat in een 2001 S60. Achter een vrachtwagen voor de slipstream ruim 1:20.

In de stad is het makkelijk slechter dan 1:10: 1-11,5 l / 100 km.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Mijn ‘02 V40 AUT met 1.8 doet gemiddeld 9L/100km met wisselend verkeer. Doe ik alleen woon-werk dan krijg ik het wel naar 8L/100km. Op de snelweg rijd ik 90 en is het verbruik ongeveer 6,8L/100km maar zodra ik de snelweg af ben wordt mijn gemiddelde afgeslacht door rotondes, stoplichten en bochten.

Een handbak zou ik waarschijnlijk een stuk zuiniger krijgen want die remt meer af op de motor (AUT niet onder de 50km/u; dan gaat de lockup er af en stijgt je verbruik omdat de motor idle draait).

Dus ja, Volvo en zuinig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-tom-562 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Je hebt er wel een neusje voor, dit is denk ik de goedkoopste 'nieuwe' V70 van marktplaats verwacht ik? :P
In die prijsklasse kan je beter 1 model ouder kopen... Zo te zien heeft deze ook een redelijke schade.
En een ton er bij zetten (bij het oudere model) kan prima, alleen hou gewoon rekening mee dat je gewoon onderhoud hebt. En bij die KM-standen moet je er gewoon rekening mee houden dat je het onderstel/wielophanging aan moet pakken.

Maar idd, overweeg eens een Avensis ofzo. In die prijsklasse zit je wel aan het T25 model gebonden. Geen slechte auto (durf wel te zeggen dat het goedkoper rijdt dan een Volvo ;)), ik heb hem zelf ook gehad :P ik kon alleen niet echt wennen aan de zitpositie (redelijk 'hoog' voor zo'n auto), daarvoor had ik al een S80 (en dan ben je eigenlijk al meteen best verwend qua stoelen). Nou schijnt het wel zo te zijn dat de Avensis in Executive uitvoering met elektrisch bedienbare stoelen beduidend beter zijn (ik had de 'standaard' lederen stoelen, en daar zat niet eens een lendensteun in)
Haha ja ik heb een cursus Marktplaats zoeken gedaan.

Een deuk maakt me echt niks uit. Vind het belangrijker dat de auto motorisch goed is en deze comfortabel is. Maar snap dat een hoge km stand vaak zorgt voor hogere onderhoudskosten.

Ik zal eens naar een Avensis kijken. Mocht iemand nog een leuke V70 occasion zien hou ik me aanbevolen (excuses als dit niet mag).

[ Voor 4% gewijzigd door peligro2k op 22-03-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, open marktplaats/gaspedaal en zoek wat leuks uit zou ik zeggen... Een budget zou handig zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:25:
Tja, open marktplaats/gaspedaal en zoek wat leuks uit zou ik zeggen... Een budget zou handig zijn
Ik hoop onder de 7-7.5k te blijven..

Wat ik lastig vind is dat je een auto met 3.5ton erop koopt voor 5k en een met 2.9ton voor 7k. Volgens mij is dan het gedane onderhoud het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Als 1:12 niet zuinig genoeg is kan je dit topic beter verlaten.
Mijn D2 doet 1 op 25. Moet ik echt mijn jas gaan pakken? :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Als je het zo bekijkt, dan ja... maar Diesel is valsspelen; helemaal een D2 in vermoedelijk en V40 :P
een D2 in een V70 haalt de 1:20 nog niet eens.
peligro2k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Ik hoop onder de 7-7.5k te blijven..

Wat ik lastig vind is dat je een auto met 3.5ton erop koopt voor 5k en een met 2.9ton voor 7k. Volgens mij is dan het gedane onderhoud het belangrijkst.
als ik ga zoeken op een auto vanaf 2006, V70 <7k dan kom ik op autoscout best nog wat tegen, maar het zijn leuke motoren met hoge kilometerstand (3ton of meer), of een relatief lage stand (225k) met een kale uitrusting. het is dus een beetje de vraag waar je je concessies zou willen doen.
wil je perse het facelift model van 2008, of is het model ervoor (wat ik persoonlijk mooier vind) ook goed?

dit bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1092944803
of
https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1582433171

beetje wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
[...]

Gaat over het verbruik op benzine. Ik had eerst een V40 2.0i (eerste model), die reed 1:12. Daarna een V70 2.4T (2001) die iets onzuiniger was gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Dawn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Als je het zo bekijkt, dan ja... maar Diesel is valsspelen; helemaal een D2 in vermoedelijk en V40 :P
een D2 in een V70 haalt de 1:20 nog niet eens.

[...]

als ik ga zoeken op een auto vanaf 2006, V70 <7k dan kom ik op autoscout best nog wat tegen, maar het zijn leuke motoren met hoge kilometerstand (3ton of meer), of een relatief lage stand (225k) met een kale uitrusting. het is dus een beetje de vraag waar je je concessies zou willen doen.
wil je perse het facelift model van 2008, of is het model ervoor (wat ik persoonlijk mooier vind) ook goed?

dit bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1092944803
of
https://www.autoscout24.n...Page&searchId=-1582433171

beetje wat je wil.
Liever het facelift model ivm een moderner interieur. Vind dat bij een V70 uit 2004 echt eruit zien als een jaren 80 wagen met cassette speler 😬

Maarja als ik die beiden wagens vergelijk qua km stand is het allebei vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

neuj, ook bij relatief koud weer, kon mijn eerdere D4 in V40 met gemak 1:25 halen, en 1:30 als ik structureel de 100kmpu reed op de A4 en geen stadsverkeer. Maarja, een D4 in een V40 heeft dan ook echt weinig te doen, zware motor, lichte auto, grote versnellingen.

V60 T3 automaat bij mij nu, kan met diezelfde A4 ritten met gemak 1:15 halen, maar dan moet ik geen km maken in de stad. V60 is relatief zwaar en dus onzuinig van zn plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

peligro2k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Liever het facelift model ivm een moderner interieur. Vind dat bij een V70 uit 2004 echt eruit zien als een jaren 80 wagen met cassette speler 😬

Maarja als ik die beiden wagens vergelijk qua km stand is het allebei vrij hoog.
de niet casette speler was in de V70n (2000 > ) een optie, dus ze zijn er ook zeker zonder :)

de voorbeelden van hierboven zijn meer als voorbeeld wat je voor <7k kan kopen als het ook nog een respectabele kilometerstand moet hebben; maar ik kan met een gerust hart zeggen dat auto's onder de 250k km vanaf zeg 2006-2007 wel een schaarste zijn bij dit model ;)

zoals ik zei, ergens moeten de concessies komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Dat is geen facelift model, dat is een heel ander model (nieuwere generatie) V70, qua techniek ook anders. Die deelt onderhuids veel met de Ford Mondeo en Mazda 6 van die periode. Overigens, een Ford Mondeo op datzelfde platform is groter/ruimer dan een V70.
Eerlijk gezegd zou ik met een budget van 7000 euro de nieuwere modellen links laten liggen. Je zit dan toch wel vaak behoorlijk in de onderste prijsregionen te zoeken bij die generatie.
De aangehaalde zilveren V70 zou een goede optie zijn. Die zit goed in de opties en ziet er qua uiterlijk ook goed uit (met spoiler en IMO mss wel het mooiste model sportvelgen voor de V70).
Overigens, als je de keus hebt, ga altijd voor een turbo model, dat rijdt zoveel fijner dan een non-turbo, en ze verbruiken nauwelijks meer. En nee, een turbo gaat niet altijd stuk (sterker nog, een turbo gaat eigenlijk zelden stuk bij een benzine Volvo).
Dit zijn mooie exemplaren:
https://www.autowereld.nl...-sport-34578444/foto.html

https://svl.autodealers.n...ek=&wid=69567&so=gallerij

Edit:
MOet het perse een station zijn? Zolang je niet elke week een koelkast moet vervoeren krijg je ook héél veel mee in een S80. Die zijn over het algemeen goedkoper (want sedan) en zitten vaak een stuk beter in de opties dan een V70

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 22-03-2021 16:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Dat is geen facelift model, dat is een heel ander model (nieuwere generatie) V70, qua techniek ook anders. Die deelt onderhuids veel met de Ford Mondeo en Mazda 6 van die periode. Overigens, een Ford Mondeo op datzelfde platform is groter/ruimer dan een V70.
Eerlijk gezegd zou ik met een budget van 7000 euro de nieuwere modellen links laten liggen. Je zit dan toch wel vaak behoorlijk in de onderste prijsregionen te zoeken bij die generatie.
De aangehaalde zilveren V70 zou een goede optie zijn. Die zit goed in de opties en ziet er qua uiterlijk ook goed uit (met spoiler en IMO mss wel het mooiste model sportvelgen voor de V70).
Overigens, als je de keus hebt, ga altijd voor een turbo model, dat rijdt zoveel fijner dan een non-turbo, en ze verbruiken nauwelijks meer. En nee, een turbo gaat niet altijd stuk (sterker nog, een turbo gaat eigenlijk zelden stuk bij een benzine Volvo).

Edit:
MOet het perse een station zijn? Zolang je niet elke week een koelkast moet vervoeren krijg je ook héél veel mee in een S80. Die zijn over het algemeen goedkoper (want sedan) en zitten vaak een stuk beter in de opties dan een V70
Nou een station leek me fijn. We hebben net een kleine gekregen en merken dat we enorm veel mee zeulen. Daarnaast leek het me makkelijk bij de bouwmarkt. Een plaat hout kan dan gewoon achterin.

Mijn idee was om een 2008 model te kopen voor onder de 6/7k. Die mag dan best een deuk hebben, maar verder wel in orde zijn. Helaas zie ik bij zowel de 2008 als de oudere modellen bijna alleen naar kolometer vreters binnen mijn budget. Had ook nog de BMW 320 Touring op mijn lijstje staan. Die zijn wel te vinden met lagere standen rond de 6-7k. Maar dat is natuurlijk een stuk minder ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Nou een station leek me fijn. We hebben net een kleine gekregen en merken dat we enorm veel mee zeulen. Daarnaast leek het me makkelijk bij de bouwmarkt. Een plaat hout kan dan gewoon achterin.

Mijn idee was om een 2008 model te kopen voor onder de 6/7k. Die mag dan best een deuk hebben, maar verder wel in orde zijn. Helaas zie ik bij zowel de 2008 als de oudere modellen bijna alleen naar kolometer vreters binnen mijn budget. Had ook nog de BMW 320 Touring op mijn lijstje staan. Die zijn wel te vinden met lagere standen rond de 6-7k. Maar dat is natuurlijk een stuk minder ruimte.
Een 3-serie is wel echt een stuk kleiner ja. M'n schoonmoeder heeft een 3-serie station, maar daar kan minder in dan mijn S80
Maar je zult ergens concessies moeten doen, een V70 (en al helemaal het nieuwe model) met een 'lage' KM-stand zijn er gewoon nauwelijks (met dat budget), of het is een afgetrapt hok. Het 'oude' model kan je prima kopen met dat budget, maarja, dan heb je nog steeds een km-stand van minimaal 250k km.
Ik heb een zoontje van bijna 2, en wij kregen eigenlijk altijd makkelijk alles mee in mijn S80 (logeerbed, kinderwagen incl. bagage voor een weekend weg etc.).
Een plank krijg je ook prima mee in een S80 kan ik uit ervaring vertellen. Een Pax kast van IKEA ook (de doorvoer met de bank plat is ruim een meter bij een S80

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:40
Wie kan mij helpen met het correct terugplaatsen van het reservewiel?

Ik krijg het kreng gewoon niet goed terug geplaatst met als gevolg dat ie lekker loopt te klapperen bij het rijden.

Wanneer de krik geplaatst is, lijkt deze niet diep genoeg te liggen waardoor de velg op de krik rust en hierop ligt te wippen. Hierdoor krijg ik het vermoede dat de krik niet juist ligt. Wie heeft het verlossende antwoord?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0p9jNIiF3xMXlK6VkCXvr6BeZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6qV6nsC9BEyTxmIA1R5tjLg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85-6oIqr05Fr88688MCDINGH4fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCZ9kYkWQQGmwMzGXCOl5769.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Edit:
Blijf bij dat laatste bedrijf maar weg. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Flix20 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:18:

Ik krijg het kreng gewoon niet goed terug geplaatst met als gevolg dat ie lekker loopt te klapperen bij het rijden.

Wanneer de krik geplaatst is, lijkt deze niet diep genoeg te liggen waardoor de velg op de krik rust en hierop ligt te wippen. Hierdoor krijg ik het vermoede dat de krik niet juist ligt. Wie heeft het verlossende antwoord?
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoort die krik wel bij de auto? (gewoon een vraag :P). In de handleiding van de auto staat vaak wel een plaatje van de originele krik, en hoe deze in de auto ligt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

[Afbeelding][Afbeelding]
Los daarvan, je reservewiel is uit 2003, ruim 17 jaar oud. Op de foto lastig te zien maar kwaliteit nog in orde? Zou zonde zijn als je reservewiel niet meer doet wat je er van verwacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Hoort die krik wel bij de auto? (gewoon een vraag :P). In de handleiding van de auto staat vaak wel een plaatje van de originele krik, en hoe deze in de auto ligt.
Is bij mijn weten de originele krik en heeft totdat ik m er zelf uitgehaald heb er altijd goed ingezeten.
Zal de handleiding eens raadplegen (zal m’n vriendin niets verbazen dat ik deze niet geleden heb)

Edit:
Ziet eruit als de originele krik. Alleen ligt deze niet onder het wiel geplaatst maar daarvoor lijkt op dr afbeelding.
Echter heb ik de krik wel zo op deze manier aangetroffen. Heb ook niet het gevoel dat die ik die intern heb.
Morgen maar eens een nieuwe poging wagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-pPvxKPLskTIt29H1XOsqtcb8Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Cahev07Hgg7HcQ7fwWb4ixNU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsgdEhkbMr_gta-TO7h-DzIaoO4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lfcntZepLlwUHZcu0yq0q2R2.png?f=fotoalbum_tile
significant schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Los daarvan, je reservewiel is uit 2003, ruim 17 jaar oud. Op de foto lastig te zien maar kwaliteit nog in orde? Zou zonde zijn als je reservewiel niet meer doet wat je er van verwacht...
Dat is een van de redenen waarom de band er uit gehaald is om deze te inspecteren.
Nog hard zat en niet uitgedroogd, zelf beetje vettig nog.

[ Voor 35% gewijzigd door Flix20 op 22-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:25:
Even op mijzelf terugkomend: We zijn inmiddels een week en een paar honderd kilometer verder en het is niet weer voorgekomen. Ik hoop dus dat de dealer gelijk had en het een eenmalige luchtpropje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ik kan toch redelijk makkelijk wat hoger uit komen als 1:12, 1:15/16 is bij langere ritten ook nog wel te doen.
Het gaat dan wel over een S60 en dus geen station. Misschien omdat het een recenter (2019 T5) model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kluyze schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:17:
[...]
Ik kan toch redelijk makkelijk wat hoger uit komen als 1:12, 1:15/16 is bij langere ritten ook nog wel te doen.
Het gaat dan wel over een S60 en dus geen station. Misschien omdat het een recenter (2019 T5) model is.
Haal dat misschien maar weg. Zo'n nieuwe Volvo is niet te vergelijken qua verbruik met een 'oude' Volvo (waar het in dit geval ook over gaat). Maar dan nog, zo extreem zuinig is dat natuurlijk ook weer niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Haal dat misschien maar weg. Zo'n nieuwe Volvo is niet te vergelijken qua verbruik met een 'oude' Volvo (waar het in dit geval ook over gaat). Maar dan nog, zo extreem zuinig is dat natuurlijk ook weer niet.
Ik vind dat best laag voor een 2L 250pk benzine, gezien ik in mijn oude (2011 model S40 D2, 1.6D 115pk) ook maar een gemiddelde van 1:15/16 haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kluyze schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:17:
[...]
Ik rij een V70 T4 van 2016. Die rijdt toch echt ergens tussen de 1:10 en 1:12. En dan is mijn voet echt niet loodzwaar.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kluyze schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:41:
[...]
Ik vind dat best laag voor een 2L 250pk benzine, gezien ik in mijn oude (2011 model S40 D2, 1.6D 115pk) ook maar een gemiddelde van 1:15/16 haalde.
Nee joh, Jij hebt het over diesel motoren) ik heb ook een T5 benzine uit 2019, die lust hem ook wel.... Helemaal als je de 250pks gaat aanspreken....
1 op 12 is goed te doen, niet te veel stadsverkeer..... 1 op 14 haal ik met snelweg verkeer.
Maar goed, hij is iets zuiniger dan mijn vorige 2 liter (ongeblazen) dus ik klaag niet.
PaT schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Ik rij een V70 T4 van 2016. Die rijdt toch echt ergens tussen de 1:10 en 1:12. En dan is mijn voet echt niet loodzwaar.
Je moet je klompen ook uit doen als je gaat rijden!

[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

PaT schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Dit klinkt ook zoals ik het ken;

mijn 'oude' V70n T5 (5cil turbo) uit 2000 deed 1.12 bij normaal rijden; ging ik sprintjes trekken werd het rap 1:9-10.
de huidige V8 doet gewoon 1:9 bij normaal, gecombineerd, gebruik. lange stukken op de snelweg en dan is 1:10-11 wel haalbaar; maar in de stad stort dat meteen weer in :9 (heel gek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-tom-562 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Een 3-serie is wel echt een stuk kleiner ja. M'n schoonmoeder heeft een 3-serie station, maar daar kan minder in dan mijn S80
Maar je zult ergens concessies moeten doen, een V70 (en al helemaal het nieuwe model) met een 'lage' KM-stand zijn er gewoon nauwelijks (met dat budget), of het is een afgetrapt hok. Het 'oude' model kan je prima kopen met dat budget, maarja, dan heb je nog steeds een km-stand van minimaal 250k km.
Ik heb een zoontje van bijna 2, en wij kregen eigenlijk altijd makkelijk alles mee in mijn S80 (logeerbed, kinderwagen incl. bagage voor een weekend weg etc.).
Een plank krijg je ook prima mee in een S80 kan ik uit ervaring vertellen. Een Pax kast van IKEA ook (de doorvoer met de bank plat is ruim een meter bij een S80
Rij je nog steeds in een S80?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

peligro2k schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:19:
[...]

Rij je nog steeds in een S80?
Ja. Heb wel een tijdje gedacht dat we een station/V70 'moeten' hebben i.v.m. een kind, maar dat is echt onzin :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@peligro2k over Avensis: daar keek ik ook naar voordat ik de V40 kocht. Ik zou daar wel erg mee uitkijken. Laat alle pre ‘08 maar staan tenzij je een 1.8 in privébezit eerste eigenaar dealer onderhouden en weinig km’s vindt. En qua budget is het dan erg krap.

Pre ‘08 had een aantal slechte motoren (D4D, de 2.0 en 2.4 kunnen niet tegen E10) en zijn bijna allemaal ex-lease met 200k+ km’s en dat voel je. Ze zijn zo zwaar uitgeleefd… ik ben na de vierde eigenlijk gestopt met Avensis zoeken want het is echt niks (bij een laag budget).

Nou een kleine pro tip: Corolla/Auris valt wél in je budget en had ook luxe (business) varianten. M’n vriendin heeft er eentje gekocht en die heeft alle luxe van mijn Volvo maar dan zonder lage instap. En een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wilf schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:35:
@peligro2k over Avensis: daar keek ik ook naar voordat ik de V40 kocht. Ik zou daar wel erg mee uitkijken. Laat alle pre ‘08 maar staan tenzij je een 1.8 in privébezit eerste eigenaar dealer onderhouden en weinig km’s vindt. En qua budget is het dan erg krap.

Pre ‘08 had een aantal slechte motoren (D4D, de 2.0 en 2.4 kunnen niet tegen E10) en zijn bijna allemaal ex-lease met 200k+ km’s en dat voel je. Ze zijn zo zwaar uitgeleefd… ik ben na de vierde eigenlijk gestopt met Avensis zoeken want het is echt niks (bij een laag budget).

Nou een kleine pro tip: Corolla/Auris valt wél in je budget en had ook luxe (business) varianten. M’n vriendin heeft er eentje gekocht en die heeft alle luxe van mijn Volvo maar dan zonder lage instap. En een stuk zuiniger.
Dan heb je mss net pech gehad met zwaar uitgeleefd, ik heb er toen een gekocht met 210k op de teller, een 2.4 liter automaat, maar alles voelde echt nog strak aan.
Maar idd, ze kunnen niet tegen E10, het zijn de eerst generatie motoren met directe injectie van Toyota.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb de krik er even onderuit gehaald en de band goed vastgezet met de bijbehorende pin.
Helaas hoor ik nog wel wat geklapper vanuit de achterkant. Het gebeurt voornamelijk wanneer de weg oneven is of een kuil. Niet bij een drempel.
Het klinkt niet als staal op staal. Iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Wellicht de plank die het ruim van de reserve band afschermt?

Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste