Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:14

-tom-562

Oliesjeik

Peekster schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:23:
Zonder dat ik door het hele topic heb gezocht dus schiet me hier aub op af als het eerder al is genoemd:

Ik heb een V70 uit 2010 met een RTI navigatie scherm dat uit het dashboard omhoog komt. Heeft er iemand ervaring met vervanging van dit systeem voor een Android Carplay systeem zodat ik via bluetooth verbinding kan maken met mijn telefoon a-la Sensus van latere modellen?
Op Aliexpress zijn wat vervangers voor het RTI systeem te krijgen zoiets als dit of deze. Er zijn denk ik weinig mensen in NEderland die zoiets gekocht hebben. Ze zijn aardig prijzig om 'even' te proberen. En ik vraag mij ook af hoe dat precies werkt. Het audiosysteem bij deze serie Volvo's zit aardig 'op slot', grote kans dat je b.v. MOST bus (glasvezel netwerk voor de audio) moet vrijgeven.
Ik verwacht dat zo'n apparaat zich gedraagt als een soort van losse tablet in een mooie passende behuizing.
loeberce schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:
Ziet er strak uit, maar €11.5k ex BTW voor een 18 jaar oude Volvo met 200k km op de teller vind ik toch wat veel.
Dit is een S60R, geen normale S60 :P Nog steeds veel geld maar niet te vergelijken met een normale S60 natuurlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
loeberce schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:
Ziet er strak uit, maar €11.5k ex BTW voor een 18 jaar oude Volvo met 200k km op de teller vind ik toch wat veel.
Youngtimer, lage bijtelling voor de zzp'er. Voor mijn 16 jaar oude auto(360k op de teller) kreeg ik nog 4k bij inruil, wat ik behoorlijk veel vond. Zag hem later voor 11k in de verkoop gaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 22:36

Dawn

..Sworn to the Dark..

Dit is wel serieus een mooie S60R! flink geld ex BTW, maar toch.
De S60's zijn er niet veel geweest in R-uitvoering met een 2.5L 300PK blok erin; merendeel zijn V70's geweest namelijk.
wel een recente importbak, dus die is uit Zweden (oid) gehaald om hier te verkopen...
jadjong schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Youngtimer, lage bijtelling voor de zzp'er. Voor mijn 16 jaar oude auto(360k op de teller) kreeg ik nog 4k bij inruil, wat ik behoorlijk veel vond. Zag hem later voor 11k in de verkoop gaan. :'(
Ik kreeg voor mijn V70n T5 met 318k op de klok, met moeite, 2.5k terug bij inruil en de auto is heel recentelijk verkocht voor 3400;
hier staat ze nog https://occasions.mobilox...-v70-2-3-t-5-comfort-line ik hield van die auto

[ Voor 37% gewijzigd door Dawn op 19-01-2021 20:58 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
het is inderdaad een auto die zakelijk gereden is, ik had hem al eens op LinkedIn voorbij zien komen dacht ik. Volgens mij is hij van iemand geweest die hoe toepasselijk iets in de brandpreventie/blustechnieken doet. Dus brandweerwagenrood is dan wel grappig.
Dat is dus ook de reden dat hij excl. btw staat omdat het inderdaad een youngtimer is, interessant voor zzp-ers wegens 35% bijtelling over de dagwaarde ipv de nieuwwaarde.
Die regeling heeft inderdaad een vreemd effect op de prijs van auto's ouder dan 15 jaar, die neemt namelijk ineens toe, bij courante modellen... kijk maar eens naar een 13 en 16jaar oude xc70 op marktplaats, dan is die 16jaar oude waarschijnlijk (een stuk) duurder.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
-Jaap-io schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:25:
Die regeling heeft inderdaad een vreemd effect op de prijs van auto's ouder dan 15 jaar, die neemt namelijk ineens toe, bij courante modellen... kijk maar eens naar een 13 en 16jaar oude xc70 op marktplaats, dan is die 16jaar oude waarschijnlijk (een stuk) duurder.
Mijn XC90 V8 is van nov 2006, nog 10 maanden dus. Als ik zie waarvoor de 2005 modellen weggaan.... hopelijk krijgt ie de collectors item status!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Red devil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Mijn XC90 V8 is van nov 2006, nog 10 maanden dus. Als ik zie waarvoor de 2005 modellen weggaan.... hopelijk krijgt ie de collectors item status!
Maar dat is een V8, die zijn er al niet heel veel (in goede staat) en daarom standaard al duurder dan bijv. de 2.5T’s ;)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mogelijk dat ik aankomend jaar ga kijken voor wat anders. Ik ben benieuwd wat ik voor mijn S80 2.5T terug zou krijgen. Bouwjaar 2006, nog geen 290k gelopen en op de standkachel en adaptief chassis na zit er iedere optie op die mogelijk was :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
-tom-562 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:48:
Mogelijk dat ik aankomend jaar ga kijken voor wat anders. Ik ben benieuwd wat ik voor mijn S80 2.5T terug zou krijgen. Bouwjaar 2006, nog geen 290k gelopen en op de standkachel en adaptief chassis na zit er iedere optie op die mogelijk was :P
Helaas zijn sedans ook in zzp land minder populair dan stations... maar allicht dat het iets meer is omdat hij 15+ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-Jaap-io schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Helaas zijn sedans ook in zzp land minder populair dan stations... maar allicht dat het iets meer is omdat hij 15+ is
Klopt, een vergelijkbare V70 zal altijd wel meer geld opbrengen (niet zozeer meer waard zijn :P). Terwijl zo'n S80 natuurlijk wel de ultieme ZZP zakenlimousine is (van Volvo) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
-tom-562 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt, een vergelijkbare V70 zal altijd wel meer geld opbrengen (niet zozeer meer waard zijn :P). Terwijl zo'n S80 natuurlijk wel de ultieme ZZP zakenlimousine is (van Volvo) :P
Ik help het je hopen 😂

Ik vond ze altijd wel erg sjiek, maar tegenwoordig toch wel gedateerd, meer nog de de oude S60 die heeft iets sportiefs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-Jaap-io schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Ik help het je hopen 😂

Ik vond ze altijd wel erg sjiek, maar tegenwoordig toch wel gedateerd, meer nog de de oude S60 die heeft iets sportiefs
De pre-facelift S80 ziet er idd wel oud uit, zwarte plastic sierstrips e.d., ik vind de facelift versie (die ik heb) er een stuk frisser uit zien, mooie blokjesgrill, alles meegespoten en achterlichten net LED remlichten e.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:00:
[...]

De pre-facelift S80 ziet er idd wel oud uit, zwarte plastic sierstrips e.d., ik vind de facelift versie (die ik heb) er een stuk frisser uit zien, mooie blokjesgrill, alles meegespoten en achterlichten net LED remlichten e.d.
Idd, die nieuwere S80 ziet er erg mooi uit, ook dashboard is verschil van dag en nacht vergeleken met vorige versie. Meeste mensen willen idd een station, voor relatief weinig rijd je in een S80 met perfecte specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Red devil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Idd, die nieuwere S80 ziet er erg mooi uit, ook dashboard is verschil van dag en nacht vergeleken met vorige versie. Meeste mensen willen idd een station, voor relatief weinig rijd je in een S80 met perfecte specs.
En niet onbelangrijk: geen uitgeleefd hok (is bij een V70 veel vaker het geval) en geen klankkast-op-wielen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Red devil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Aanname is dat @-tom-562 een S80 heeft van 2005/2006 maar wel de die op het P26 platform zit met het ‘oubollige’ console en niet een P3 S80 met het nieuwe waterfall console.
Tenminste, zo interpeteer ik de text :)
De laatste twee jaar van de P26 S80 zijn de bumpers in kleur meegespoten en de achterlichten een refresh gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://images.autotrader.com/hn/c/989d63ca10fc4821b9ffa33189aff940.jpg
Deze dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd ja, dit is de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tUEBHSI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xo3yIOq.jpg

Een stuk frisser dan het pre-facelift model:
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1fyhg5bcj2e_480.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1by0hebmi2d_480.jpg

Het nieuwe model S80 vind ik qua uiterlijk echt heel tof, zeker met een goed stel velgen (18"), het interieur van die nieuwere modellen is rete strak (zeker in het zwart met die 'oak' inleg), alleen wel erg 'kil' vind ik.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Zorg dat er een V8 in zit, dan heb je een P3 variant. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

jadjong schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:48:
Zorg dat er een V8 in zit, dan heb je een P3 variant. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SbYJgyUms2dm_g4tp9yKIWdcCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EM7V3QxZaoxvnoXfLOGa3tLc.jpg?f=fotoalbum_large
zoiets bedoel je? }) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pohhh dat blijft mooi spul. Alleen heb ik mijzelf voorgenomen dat een volgende auto qua MRB en verbruik niet meer mag kosten dan mijn S80 :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
beste Volvo experts: ik heb een nieuwe baan en daarom gaat de lease auto eruit én moet ik zelf een auto aanschaffen.

ik heb een shortlist van kandidaten en daar staan onder andere de volvo v50 en v70 op.
de v70 zou wel een wat minder verstandige keuze zijn, maar wel een soort droomauto.
De v50 spreekt mij ook erg aan. iets minder ruim, maar dat is geen ramp (we willen een trekhaak en aanhanger voor de vakanties). - 2 kinderen aan boord

Het budget ligt rond de 7 - 10 K, maar zie toch al aardige hoge kilometerstanden in die prijsrange: maar hoor ook veel mensen zeggen; 180k voor een volvo is niets. Maar toch zoek ik vooral naar auto's rond 100k. (mazda 6 is bijvoorbeeld goed verkrijgbaar binnen budget).

ik ben heel benieuwd naar jullie mening: welke versie v50 / v70 zouden jullie kiezen én moet ik me druk maken om KM stand?

óf juist een nog goedkopere op de kop tikken met wat meer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Smithkj Benzine of diesel?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Smithkj schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:25:
beste Volvo experts: ik heb een nieuwe baan en daarom gaat de lease auto eruit én moet ik zelf een auto aanschaffen.

ik ben heel benieuwd naar jullie mening: welke versie v50 / v70 zouden jullie kiezen én moet ik me druk maken om KM stand?
Indien benzine, zou ik in beide gevallen een 5 cylinder nemen, Weet je zeker dat hij nog tijdje mee kan. Vind persoonlijk de V50 nogal krap van binnen, hangt af hoe groot je zelf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Red devil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Indien benzine, zou ik in beide gevallen een 5 cylinder nemen, Weet je zeker dat hij nog tijdje mee kan. Vind persoonlijk de V50 nogal krap van binnen, hangt af hoe groot je zelf bent.
Zeker met kinderen in kinderstoeltjes kan het in een V50 krap zijn, vooral als je een langere bestuurder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een V50 is in basis een Focus, maar dan krapper :P Waarom zou een V70 een onverstandige keuze zijn? Met dat budget kan je een een late (en mooie) V70N kopen met de juiste motor (2.5T of T5) die dik in de opties zit, en met een relatief lage kilometerstand.
Een V70 P3 behoord ook tot de mogelijkheden, alleen zal de km-stand mogelijk wat hoger zijn.
Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n...-etc.html?previousPage=lr
Of zoiets:
https://www.marktplaats.n...uden.html?previousPage=lr

En moet het perse een station zijn? Een S80 heeft ook een lel van een kofferbak:
https://www.marktplaats.n...atie.html?previousPage=lr

https://www.marktplaats.n...-nav.html?previousPage=lr

[ Voor 47% gewijzigd door -tom-562 op 02-02-2021 09:50 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Of anders een leuke XC60 (komt nog wel wat BPM bij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gezien je zoektocht, zou ik toch ook zeker even proefrijden in de V70, v50 en de mazda 6.
Ik heb in mijn zoektocht ook een mazda 6 overwogen, vanwege de lagere prijs, maar luxere uitvoering. Na 2 proefritten in 2 exemplaren, was ik genezen. Ik stapte daarna in een V60, die zoveel meer rust gaf, dat ik die meteen heb aangeschaft. V60 <2018 is trouwens nog krapper dan de V50, ook al heeft hij een station uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:23:
Gezien je zoektocht, zou ik toch ook zeker even proefrijden in de V70, v50 en de mazda 6.
Ik heb in mijn zoektocht ook een mazda 6 overwogen, vanwege de lagere prijs, maar luxere uitvoering. Na 2 proefritten in 2 exemplaren, was ik genezen. Ik stapte daarna in een V60, die zoveel meer rust gaf, dat ik die meteen heb aangeschaft. V60 <2018 is trouwens nog krapper dan de V50, ook al heeft hij een station uiterlijk.
V60 nog krapper?? Ik kom uit een V70, die was prima qua ruimte. Alleen achter mij was het krap voor volwassenen. Voor kids geen probleem. Nu XC90, dat is helemaal ruimte walhalla, maar goed dat is gelijk een zeecontainer op wielen. De S40 die we hebben rijdt mij vrouw het meest in, is zoals gezegd krapper. Als je drie kids hebt, dan kan dat wel een probleem zijn met stoeltjes enzo, met de V70/XC90 is dat minder een issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij V60 oud is vooral beenruimte achterbank kleiner tov V50. Ook is de lengte tussen achterklep en stoelen / voorstoelen korter. En wat niet helemaal uit het plaatje komt, dat is dat volgens mij de tildrempel achterklep hoger en de totale grootte van het achterklepgat kleiner is.

V60 2019
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/justpaste.it/img/67fea3818a3ceae5dead78e2c922b4f9.png?resize=692%2C370&ssl=1

V60 2012
Afbeeldingslocatie: https://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2011/07/2012-Volvo-V60-dimensions.jpg

V50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTpfvzHx_1iV_qK5RV_8yR2-RWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2rVcLJleKLrkUJN19NPvmXx.jpg?f=fotoalbum_large

V70
Afbeeldingslocatie: https://aws-cf.caradisiac.com/prod/photos/3/6/6/64366/3850722/big-3850722cd2.png?v=6

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 02-02-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Dank voor jullie reacties!

het moet een benzine zijn. hier in de stad is een dieselwerend beleid. dus ben bang dat we er straks de stad niet meer mee in mogen :)
van bovenstaande vind ik de km standen dan vrij hoog. of is dat geen probleem in jullie ogen?

Ford focus was ook een optie, maar moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van Volvo als merk :)

de V60 ook gezien. Maar weer net iets duurder en mijn ervaring is dat die van binnen ook niet ruim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor een Volvo valt het mee. Dat wil niet zeggen dat de het allemaal 'makkelijk' kunnen hebben en 'onverwoestbaar' zijn, want dat zijn ze dus niet :P ze hebben gewoon normaal onderhoud nodig zoals iedere andere auto.
Maar vanwege zo'n kilometerstand zou ik zo'n Volvo niet laten staan laat maar zeggen. Een Volvo onder de 100k km is gewoon heel veel duurder terwijl ik daar persoonlijk de meerwaarde niet van in zie (natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel kilometers je zelf maakt)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Nou ja, dat is het andere deel. ik verwacht niet veel meer dan 10 - 20 k te gaan rijden (veel vanuit huiswerken en ik denk (hoop) dat dat nog wel even zo blijft :)

ik zal toch eens kijken of ik een V70 voor proefrit kan vinden. Maar de V50 lijkt mij toch een mooie middenweg voor nu. en dan hoef ik niet te schrikken van 160 - 200k kilometerstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
@Smithkj Die 5 cilinders van Volvo rijden heerlijk, maar zijn niet echt zuinig. Onze V70 2.4T reed tussen de 1:10 en de 1:12. Met name korte afstanden en stevig doorrijden in Duitsland zijn funest voor het verbruik, maar dat geldt denk ik voor de meeste auto's van dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ja. en dat is wel een afweging, maar als de auto toch wat meer gaat stilstaan (dat roept weer de vraag op: waarom zo'n auto terwijl ik dit type...liefhebberij wellicht?) dan is het ook geen ramp of ie gemiddeld 1 op 11 rijdt. dat merkt je pas echt bij heel veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:19

superwashandje

grofheid alom

Mwoah wat is zuinig, ik heb vanmorgen met mijn vijfcilinder lpg getankt. 1:10.4 gereden. Met de huidige 100km/h limiet is het nog prima te doen denk ik :p vooral als je voor zo weinig km/jaar toch al bereid bent om de wegenbelasting van zo'n auto te betalen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Met de V70 T5 reed ik 1:10, soms 1:11. Niet teveel druk overmaken. Huidige doet 1 op 7.5....

Die V70 3.2 is wel een fijne, moderne uitstraling van binnen. Combinatie 6 cylinder en automaat zal wel 1 op 9 worden.. maar och, als je niet teveel rijdt. Is volgens mij nog robuuster als de 2.5T, geen turbo, kan dus ook niet kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ieder zijn eigen afweging. Ik vond het duur toen we 15k met de Volvo reden, in vergelijk tot de BMW 525d die we nu rijden. Die is pas duur als hij stilstaat, dus stiekem weer naar het kijken om deze in te ruilen voor benzine. Ik had dit jaar wintersport en zomervakantie in Zweden ingecalculeerd als kilometers, maar dat wordt het niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Red devil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:45:
Met de V70 T5 reed ik 1:10, soms 1:11. Niet teveel druk overmaken. Huidige doet 1 op 7.5....

Die V70 3.2 is wel een fijne, moderne uitstraling van binnen. Combinatie 6 cylinder en automaat zal wel 1 op 9 worden.. maar och, als je niet teveel rijdt. Is volgens mij nog robuuster als de 2.5T, geen turbo, kan dus ook niet kapot gaan.
Waarom is iedereen altijd bang voor kapotte turbo's, ik heb nou al 8 jaar een turbo Volvo (3 verschillende) met relatief hoge KM-standen, en ben net zo lang actief op een aantal Volvo fora, en als er eigenlijk iets is wat nauwelijks stuk gaat, is het een turbo (bij een Volvo dan).
De 3.2 is in basis overigens wel een goed blok. Grootste minpunt schijnt de READ-unit te zijn. Soort van tandwielkastje voor de appendages op de motor (dynamo, stuurpomp etc.), omdat deze 'achter' het blok gemonteerd zitten i.p.v. er naast (omdat de 6-cilinder redelijk breed is). Van die READ-unit kunnen de lagers kapot gaan, maar dat is tegenwoordig goed te repareren.
Op de snelweg schijnen die 3.2's ook gewoon 1:12 te lopen, net zoals de 2.5T's

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:34:
[...]

Waarom is iedereen altijd bang voor kapotte turbo's, ik heb nou al 8 jaar een turbo Volvo (3 verschillende) met relatief hoge KM-standen, en ben net zo lang actief op een aantal Volvo fora, en als er eigenlijk iets is wat nauwelijks stuk gaat, is het een turbo (bij een Volvo dan).
De 3.2 is in basis overigens wel een goed blok. Grootste minpunt schijnt de READ-unit te zijn. Soort van tandwielkastje voor de appendages op de motor (dynamo, stuurpomp etc.), omdat deze 'achter' het blok gemonteerd zitten i.p.v. er naast (omdat de 6-cilinder redelijk breed is). Van die READ-unit kunnen de lagers kapot gaan, maar dat is tegenwoordig goed te repareren.
Op de snelweg schijnen die 3.2's ook gewoon 1:12 te lopen, net zoals de 2.5T's
Klopt, eigenlijk lees je nooit dat het kapot gaat. Maar toch, geen garanties, je kunt alsnog pech hebben. Ik had trouwens met mijn T5 wel eens 2x Hydraulische versteller nokkenas kapot. Toen ook gelijk d-riem gedaan, was bijna 1000 euro. Schijnt dat de T5 er 2 van had. In het algemeen zijn de meest simpele overbemeten motoren het robuust. Zoals hopelijk de V8 die ik nu rijd.

Zou trouwens een 2.5T niet overslaan. De drive-ability door de turbo is waarschijnlijk beter, en na tuning is het een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Red devil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Klopt, eigenlijk lees je nooit dat het kapot gaat. Maar toch, geen garanties, je kunt alsnog pech hebben. Ik had trouwens met mijn T5 wel eens 2x Hydraulische versteller nokkenas kapot. Toen ook gelijk d-riem gedaan, was bijna 1000 euro. Schijnt dat de T5 er 2 van had. In het algemeen zijn de meest simpele overbemeten motoren het robuust. Zoals hopelijk de V8 die ik nu rijd.

Zou trouwens een 2.5T niet overslaan. De drive-ability door de turbo is waarschijnlijk beter, en na tuning is het een stuk sneller.
Ik kan er over mee praten, bij mij was ook 1 VVT poelie stuk (een 2.5T, die heeft er ook 2), en dan kom je meteen ook aan een d-riem, waterpomp, carterventilatie, O-ringen onderblok etc..
Zo'n turbo rijdt wel heel anders ja, zeker de 2.5T (lage druk turbo's), maximum koppel is al beschikbaar bij 1500rpm, dat zijn diesel toerentallen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Ik kan er over mee praten, bij mij was ook 1 VVT poelie stuk (een 2.5T, die heeft er ook 2), en dan kom je meteen ook aan een d-riem, waterpomp, carterventilatie, O-ringen onderblok etc..
Zo'n turbo rijdt wel heel anders ja, zeker de 2.5T (lage druk turbo's), maximum koppel is al beschikbaar bij 1500rpm, dat zijn diesel toerentallen :+
Idd, T5 heeft standaard onderin vrij weinig koppel maar na tuning reed het stuk beter. Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Smithkj schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:25:

ik heb een shortlist van kandidaten en daar staan onder andere de volvo v50 en v70 op.
de v70 zou wel een wat minder verstandige keuze zijn, maar wel een soort droomauto.
De v50 spreekt mij ook erg aan. iets minder ruim, maar dat is geen ramp (we willen een trekhaak en aanhanger voor de vakanties). - 2 kinderen aan boord

Het budget ligt rond de 7 - 10 K, maar zie toch al aardige hoge kilometerstanden in die prijsrange: maar hoor ook veel mensen zeggen; 180k voor een volvo is niets. Maar toch zoek ik vooral naar auto's rond 100k. (mazda 6 is bijvoorbeeld goed verkrijgbaar binnen budget).

óf juist een nog goedkopere op de kop tikken met wat meer ervaring?
een knappe V50/60/70 rond de 100k km op de klok ga je niet echt vinden voor een budget van max 10k, zeker niet als je nog wat leuke opties zou willen. vergeet niet dat V70 vooral reisauto's zijn en ze kilometers vreten bij de vleet en de standen dat ook reflecteren.
Voor de V70n (t/m 2008) zou ik een 2.5T motor aanraden, flink ruim en genoeg dat er mee kan (los van het feit dat de auto als een droom rijdt.). Let wel, veel van deze auto's zitten minimaal aan de 2 ton, soms wat meer soms wat minder.

mocht je zo'n auto overwegen, kijk altijd naar de onderhoudsgeschiedenis die je kan inzien. zit het er niet bij, ben dan ook niet bang weg te lopen van een auto omdat er hier en daar wel wat punten zijn die aandacht nodig hebben.

Laat de 3.2L I6 van de V70nn serie staan, ondanks dat het een prima auto is, is de motor zeer dorstig en is het verbruik net zo hoog als mijn V8, maar is het plezier minder. zo'n 3.2 doet ongeveer 1:9 waar de 2.5T de 1:12 wel moet kunnen halen (misschien zelf wat meer, zeker op langere afstanden).

;
voor ik mijn huidige S80 had, had ik een V70n T5 die deed met de lange afstanden 1:12-13 (cruise aan), kostte het €87/maand aan wegenbelasting (brabant) en haalde ik ongeveer 750km uit een tank (70L). moet ik er wel bij zeggen dat ik zelden 'stoplichtsprintjes' trok. helaas was de automaatbak wat minder aan het worden, met name door de eerdere eigenaren en heb ik de auto vorig jaar ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
nogmaals dank voor jullie reacties. een 3.2 of V8 is voor mij zeker niet nodig. wel leuk :) maar niet mijn ambitie!

gisteren in een V50 van een buurman gereden: rijdt al superlekker. de Mazda is bij voorbaat van het lijstje geschrapt en vandaag ga ik even kijken naar een V70 uit 2011 met 155k op de teller. maar ik denk dat qua noodzaak en haalbaarheid de v50 de voorkeur gaat krijgen.

maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Smithkj schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:52:
nogmaals dank voor jullie reacties. een 3.2 of V8 is voor mij zeker niet nodig. wel leuk :) maar niet mijn ambitie!

gisteren in een V50 van een buurman gereden: rijdt al superlekker. de Mazda is bij voorbaat van het lijstje geschrapt en vandaag ga ik even kijken naar een V70 uit 2011 met 155k op de teller. maar ik denk dat qua noodzaak en haalbaarheid de v50 de voorkeur gaat krijgen.

maar toch... :)
Een V70 is wel een totaal andere klasse auto dan een V50. Dat merk je als je er in rijdt, maar ook in de onderhoudskosten. Ik zou dus zeker niet de grenzen van je budget opzoeken bij de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Nee, daar ben ik mij van bewust hoor. En een v70 zit niet aan de grenzen van het budget wat we uit willen geve, niet wat we kunnen uitgeven, maar de v50 zit gewoon in een veel verstandigere prijsklasse dus hou je automatisch meer over voor andere dingen.

dus 80% kans op een v50. 20% dat ik een minder verstandige keuze maak :) (ik ga er ook een beetje vanuit dat mijn volgende auto elektrisch is. dus beter een 'droomauto' kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01

Yucon

*broem*

Smithkj schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:
Nee, daar ben ik mij van bewust hoor. En een v70 zit niet aan de grenzen van het budget wat we uit willen geve, niet wat we kunnen uitgeven, maar de v50 zit gewoon in een veel verstandigere prijsklasse dus hou je automatisch meer over voor andere dingen.

dus 80% kans op een v50. 20% dat ik een minder verstandige keuze maak :) (ik ga er ook een beetje vanuit dat mijn volgende auto elektrisch is. dus beter een 'droomauto' kopen.
Ik vind persoonlijk een v50 in gebruik prettiger dan een v60. Je hebt door de wat hoekigere neus en voorruit veel meer overzicht bij inparkeren. Verder is het denk ik ook goed om te noemen dat beide auto's ook weer niet enorm krap zijn.. met m'n 1,80 zit ik achterin gewoon prima. Iemand van 1,90 achter iemand van 1,95 zetten zal krap zijn, maar laten we ook weer niet doen alsof dat gemiddeld genomen de norm is.

Maar ik moet wel zeggen dat ik denk dat ik wat moeite zou hebben om bedragen in de richting van 10k voor een v50 neer te gaan leggen. Daar worden ze toch wel wat gedateerd voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 03-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

@Smithkj ik heb mijn 2001 S60 in 2018 gekocht met 331.xxx km. Zit nu op 389.xxx km. Zo is dat bij vele, vele auto's. Zoals eerder geschreven is kilometerstand een minimaal probleem als je goed onderzoek doet naar de geschiedenis van de auto. Dat is trouwens een algemene tip.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@Yucon de S60 is eigenlijk geen optie: het model spreekt mij minder aan. én ze zijn nog net een slagje duurder.

ik heb een scherpe aanbieding voor v70 t4 automaat met 155K op de teller. dus dat maakt het interessant. waar ik ook wel inzicht krijg @PcDealer over wat er aan gedaan is (vorige eigenaren, onderhoud is bekend en garage heeft bijv. automaat nog gespoeld).

als die mogelijkheid er niet was, dan was het een no brainer en werd het een V50 :)

ik ben nu beetje de onderhoudsprijzen aan het verzamelen, om te kijken wat ongeveer het verschil is tussen V70 en V50.. ik vind wegenbelasting en verzekering nog niet echt een probleem (ca. 25 euro per maand). verbruik gaat ook niet gigantisch schelen.

edit: had v60 getikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Smithkj schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:06:
@Yucon de S60 is eigenlijk geen optie: het model spreekt mij minder aan. én ze zijn nog net een slagje duurder.

ik heb een scherpe aanbieding voor v70 t4 automaat met 155K op de teller. dus dat maakt het interessant. waar ik ook wel inzicht krijg @PcDealer over wat er aan gedaan is (vorige eigenaren, onderhoud is bekend en garage heeft bijv. automaat nog gespoeld).

als die mogelijkheid er niet was, dan was het een no brainer en werd het een V50 :)

ik ben nu beetje de onderhoudsprijzen aan het verzamelen, om te kijken wat ongeveer het verschil is tussen V70 en V50.. ik vind wegenbelasting en verzekering nog niet echt een probleem (ca. 25 euro per maand). verbruik gaat ook niet gigantisch schelen.

Je kan voor een algemeen idee op de site van de volo dealer de km stand van de auto inkloppen en de geschatte kosten bekijken.

Als de auto goed onderhoud heeft genoten zijn de kosten in principe nooit hoog; al zijn onderhoudsbeurten op bepaalde intervalls natuurlijk duurder dan anderen.

Een scherpe aanbieding op een V70nn T4 met 155k voor minder dan 10k zou bijna insinueren dat er wat mis mee moet zijn daar die auto’s meestal wat duurder uitvallen.
Enfin, goed bekijken en overwegen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Gisteren bij onze oosterburen mijn eerste Volvo gekocht! :)

Het is een Volvo V90 D5 AWD Inscription uit 2016 geworden in Black Onyx.
Nog even wachten op aflevering, zal binnenkort wel wat plaatjes delen.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Smithkj schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:06:

Reken op 2000.- aan onderhoud per jaar. Het ene jaar alleen een beurt voor 400.-. het andere jaar 3600.- voor banden, remmen, distributie en de hele zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jadjong schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Reken op 2000.- aan onderhoud per jaar. Het ene jaar alleen een beurt voor 400.-. het andere jaar 3600.- voor banden, remmen, distributie en de hele zooi.
Ik had eind vorig jaar distributie inclusief vvt-poelie. Dit jaar vering en mogelijk ook remmerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

jadjong schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:
[...]

2000 euro per jaar?

Ik heb in de afgelopen 3 jaar / 120.000km misschien 2000 euro uitgegeven aan mijn V70 D5 uit 2007 met nu bijna 360.000km op de teller. Al het onderhoud wordt uitgevoerd door Volvoservice in Elst, als zij zeggen dat er iets moet gebeuren dan laat ik het direct doen.

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:52
Voor 2000 euro per jaar aan onderhoud hoop ik toch wel dat ze gouden onderdelen gebruiken.

Hier een V50 T5 eigenaar, nu een jaar in het bezit en de kosten tot nu toe:
- Automaat spoeling
- 1 Aandrijfas
- Verandering van taal (DE naar NL)
Bovenstaand was minder dan 500 euro

APK laten uitvoeren vorige week, 0 aandachtspunten, en 4 tientjes lichter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Hier 5k onderhoud sinds aankoop nov 2017....is een XC90 V8

Meest onverwachte kosten zijn denk ik AWD gerelateerde zaken, valt ook wel mee trouwens (richting 1000 euro).

[edit]
Ah even de onderhoudskosten van mijn V70 opgezocht. Gekocht in juni 2009, verkocht nov 2016, iets meer dan 7000 euro kosten. Dus circa 1000 euro per jaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Red devil op 04-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

De kosten zijn voornamelijk afhankelijk waar je je onderhoud laat uitvoeren.
Een goede specialist (Volservice bijv) is altijd goedkoper dan de dealer.

Ik heb mijn aangekochte S80 meteen een 240k interval beurt laten doen, maar die kost standaard al 1300 bij de dealer.
Kwam er ook nog een kapotte AC compressor, radiator en condenser bij en was ik aan het einde van de rit 3500 verder.

De 270k beurt (want 30k interval) kost maar 450 ofzo.

Edit: bij Volservice Elst ook de AT6 laten spoelen, kosten 333 incl. btw al was dat preventief.

[ Voor 10% gewijzigd door Dawn op 04-02-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 16:53
Smithkj schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:

Ik heb 5 jaar in een V50 uit 2004 gereden (5 cylinder). Hele fijne auto, wat vooral opviel is dat van binnen nooit heeft gerammeld en gekraakt. Ging uiteindelijk wel wat dingen stuk zoals de versnellingsbak (garage heeft geen reden kunnen vinden waarom) en hij ging olie verbruiken, wat waarschijnlijk komt door een rubber ringetje in het onderblok (van 5 cent). Toen heb ik hem weggedaan.

Ander aandachtspuntje is dat er de optie was om zelf-levellende achterschokbrekers te monteren (Nivomats). Handig voor de caravan maar een nieuwe set is net geen 1000 Euro bij Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
TacoTaco schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:50:
[...]

Ander aandachtspuntje is dat er de optie was om zelf-levellende achterschokbrekers te monteren (Nivomats). Handig voor de caravan maar een nieuwe set is net geen 1000 Euro bij Volvo.
Kan dat ook achteraf? Mijn XC90 heeft ze fabrieksaf, is wel fijne optie als je met veel bagage en dikke caravan rijdt. Alles staat kaarsrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Red devil schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Kan dat ook achteraf? Mijn XC90 heeft ze fabrieksaf, is wel fijne optie als je met veel bagage en dikke caravan rijdt. Alles staat kaarsrecht.
Ja, Nivomats kan je ook achteraf monteren.
Let er wel op dat je dan andere achterveren nodig hebt én nieuwe topmounts waar je schokbrekers in vallen.
Of andersom als je ze er juist af wil halen, dan geldt ook andere topmounts, veren en schokbrekers.

Ik ben met mijn V70n er toendertijd juist vanaf gestapt omdat ze te duur waren om te vervangen. Heb nog wel een setje nivomat veren liggen..

[ Voor 8% gewijzigd door Dawn op 04-02-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
RobKJ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:01:
Voor 2000 euro per jaar aan onderhoud hoop ik toch wel dat ze gouden onderdelen gebruiken.

Hier een V50 T5 eigenaar, nu een jaar in het bezit en de kosten tot nu toe:
- Automaat spoeling
- 1 Aandrijfas
- Verandering van taal (DE naar NL)
Bovenstaand was minder dan 500 euro

APK laten uitvoeren vorige week, 0 aandachtspunten, en 4 tientjes lichter :)
Elk jaar een setje banden a 700.- en een onderhoudsbeurt van 300.- is de eerste 1000.- al. Elke twee jaar airco bijvullen en remvloeistof vervangen, bij elkaar 150.-. Dat is voor mij het minimale aan onderhoud uit voeren zonder de andere slijtagedelen of gewone defecten.

APK is voor mij geen onderhoudscontrole, daar krijg je al een stempel als de wielen rond zijn en de kentekenverlichting niet roest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jadjong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Elk jaar een setje banden a 700.- en een onderhoudsbeurt van 300.- is de eerste 1000.- al. Elke twee jaar airco bijvullen en remvloeistof vervangen, bij elkaar 150.-. Dat is voor mij het minimale aan onderhoud uit voeren zonder de andere slijtagedelen of gewone defecten.

APK is voor mij geen onderhoudscontrole, daar krijg je al een stempel als de wielen rond zijn en de kentekenverlichting niet roest. :P
T5R met originele velgen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

[...]

een setje banden per jaar? wat?
hoeveel rij je wel niet dan ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Elk jaar een setje banden? 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

ik moet meteen aan Nankang of HiFly banden denken die al vierkant uit de fabriek komen.
dat is echt bocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Nee, een diesel met 18" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dawn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:06:
[...]

een setje banden per jaar? wat?
hoeveel rij je wel niet dan ;o
Michelin PS4 banden, na 30k is de fut er wel uit. Zelfde geldt voor Primacy 3, zeker nu ze van 8mm nieuw naar 6mm nieuw zijn gegaan heb je nog minder band voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat platte spul rook je wel snel op - mijn moeder had een T5R (DTM serie) en na 15000km heeft ze er andere velgen onder laten zetten omdat de banden nog wel proifle hadden maar reden alsof ze van hout waren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

jadjong schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Michelin PS4 banden, na 30k is de fut er wel uit. Zelfde geldt voor Primacy 3, zeker nu ze van 8mm nieuw naar 6mm nieuw zijn gegaan heb je nog minder band voor je geld.
wait, wat.
Ik kad m'n Primacy 3's na 60k nog niet opgereden, al heb ik er toen wel net voor de winter een setje Primacy 4's onder laten schroeven (waar ik dan krap een jaar op gereden had) om toch ietsje meer profiel over te hebben.

edit: hebben ze 2mm van de banden afgehaald ja? bitches!

Ben nu zelf aan het kijken voor nieuwe wielen voor de S80, waarschijnlijk XC60 wielen (19") die eronder gaan komen met wederom Michelin's of Continentals (Pilot Sports vs. PremiumContacts) op maat 235/35/19.
maar dat wordt vervolgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 04-02-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Die Continental krijg je af-fabriek geleverd en doet het eigenlijk net zo goed als de PS4, maar zodra er iets van vocht op het wegdek ligt blijft de PS4 langer grip houden. Wel een dure hobby met 800.- per wissel. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

die PS4's zijn zachter qua rubber, dus snap dat de grip wat beter voelt.
vrienden van me zweren bij die band onder hun auto; maar ze rijden veel minder dus ben wat huiverig.

helaas op 235/35/19 niet al tèveel keuze in fatsoenlijk rubber als je bij de grote merken wil blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 104% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 16:53
Red devil schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Je kunt alleen niet meer zomaar over naar standaard (bij de V50 dan) omdat de gaten niet overeenkomen. Dat aanpassen was even duur als een nieuwe set. Bij mij was er eentje lek, vandaar dat ik een nieuwe set moest. Wel een fijn systeem inderdaad (mits niet lek dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
Weer bedankt voor jullie inkijkje! vandaag proefrit gemaakt: auto ziet er keurig uit, automaat doet netjes wat ie moet doen (voor zover je in een proefrit goed kunt testen) én heerlijk comfortabel. stuur staat beetje scheef en auto wijkt klein beetje naar links.

de distributieriem is net vervangen én de automaat gespoeld en alle vloeistoffen vervangen / bijgevuld. dus dat ziet er allemaal wel goed uit.

het gaat beetje verstand v.s. gevoel worden vrees ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Goed te horen dat je proefrit goed verlopen was @Smithkj !
Was je met de V70 op pad?

Als de prijs van de 70 goed is en het bevalt, dan zou ik atijd voor een 70 tov een 50 gaan. Maar zet de auto’s naast elkaar en welke opties ze hebben en maak dan de afweging; comfort is ook degelijk een afweging natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

[...]

Lekker representatief ook, de gemiddelde Nederlander gumt geen 700 euro aan banden op per jaar denk ik.

superhippe witte identicon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34
Denken jullie allemaal aan:
- spiegels niet inklappen (sneew + vorst -> vastvriezen)
- ruitenwissers omhoog (sneeuwstand)
- (meer) antivries in de ruitensproeierbak
- handrem eraf, versnelling erin?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ohjah... ruitensproeier antivries, kut.
Morgen maar even kijken of ik dat nog heb eigenlijk 🤦🏻‍♂️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 13:50

Bullet NL

Eigen Wijs

Hallo allemaal,

Ik mag me hier ook melden, heb gisteren besloten om mijn Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Buisiness uit 2010 met 110500 in te ruilen voor een Volvo V60 II uit 2019 met 48k km. De nieuwe auto is een Momentum uitvoering met leer, enz enz.

Ik ben heel benieuwd, mijn eerst Volvo, ik heb jaren Toyota Avensis gereden, een auto die precies doet waar hij goed in is. De V60 II is toch iets meer een mode popje ;-) Ik hoop dat ik er net zoveel probleem loze km's mee ga maken als met de Avensis.

Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UGbWt5c0EJ1cL3YgkBaYf4AWkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZ94LooGQBByYQi1BrqmEp8j.jpg?f=fotoalbum_large

Iets kleiner (met name van binnen) dan mijn Avensis, Iet wat vooral opvalt op de achterbank/met name de voetenruimte..... Maar goed, hij is wel een klap luxer, van een stand kachel tot carplay/android auto. Ik hoop alleen dat ik de achteruitrij camera van mijn Avensis niet ga missen.

De Toyota is in de 6 jaar dat ik hem heb een bulletproof auto gebleken, hoop echt dat de V60 II dit ook voor mij zal zijn....

Afijn.... Hebben jullie tips? Wel of geen on-call abonnement? Dealer onderhouden of naar de Volvo specialist? Zijn accessoires zoals een achteruitrij camera ook achteraf in te bouwen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bullet NL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:59:

Afijn.... Hebben jullie tips? Wel of geen on-call abonnement? Dealer onderhouden of naar de Volvo specialist? Zijn accessoires zoals een achteruitrij camera ook achteraf in te bouwen?
On-call is erg fijn, maar zou nog wel 1 a 2 jaar aanwezig moeten zijn toch? Ik meen mij te herinneren dat het On-call er 3 jaar op zit en daarna per 2 jaar te verlengen is.

Achteruitcamera kost rond de 800 euro en de Volvo dealer (bij mij in de buurt) is een dief van je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 13:50

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:56:
[...]

On-call is erg fijn, maar zou nog wel 1 a 2 jaar aanwezig moeten zijn toch? Ik meen mij te herinneren dat het On-call er 3 jaar op zit en daarna per 2 jaar te verlengen is.

Achteruitcamera kost rond de 800 euro en de Volvo dealer (bij mij in de buurt) is een dief van je portemonnee.
Zijn er ook specialisten die een camera voor minder kunnen inbouwen? Meende gelezen te hebben dat je na inbouw hem ook moet activeren d.m.v. extern software pakket in de autosoftware.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Bullet NL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Zijn er ook specialisten die een camera voor minder kunnen inbouwen? Meende gelezen te hebben dat je na inbouw hem ook moet activeren d.m.v. extern software pakket in de autosoftware.
klopt,
als het er niet fabrieksaf in zit moeten extra electrische componenten in de software geactiveerd worden.
volgens VStore, waar je het accessoire kan kopen, kost het stukje software nog €41.
zie ook: https://www.vstore.nl/techniek/parkeercamera-achter-2061/

voor het inladen van de sfotware moet je echt de dealer hebben.

edit:
Afijn.... Hebben jullie tips? Wel of geen on-call abonnement? Dealer onderhouden of naar de Volvo specialist?
het voordeel van de dealer is ook software updates voor je auto, levenslange garantie op onderdelen die ze vervangen ; maar het nadeel is uiteraard de prijs. het werkplaatstarief is veel hoger.
persoonlijk zou ik een jonge auto in het begin bij de dealer in onderhoud houden. al zijn er in het land ook hele goede specialisten (VolService in Elst bijv.).

enneh... gefeliciteerd met je aankoop! knappe auto :D

[ Voor 29% gewijzigd door Dawn op 07-02-2021 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smithkj
@Dawn Ik ben met de V70 op pad gegaan. Zaterdag nog een proefrit gemaakt én we gaan voor de V70. de prijs is goed (11.250 en er is net voor 2500 euro onderhoud uitgevoerd). én nu maar hopen dat de powershift het lang volhoudt :)

dus nu aftellen geblazen en mijn leaseauto gereedmaken voor inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 20:36

360Degreez

Typisch weer dit...

Smithkj schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:01:
@Dawn
dus nu aftellen geblazen en mijn leaseauto gereedmaken voor inleveren.
Oh mooi, die kan je dan mooi terugbrengen in de kofferbak van de V70 :-)

Gefeliciteerd!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die (al) een V60 B3 of B4 hebben? En iets kunnen zeggen over het verbruik?

Er is nog weinig data te vinden (logisch), maar spritmonitor.de en praktijkverbruik.nl geven 8,44 en 8,75 L/100km aan voor de B4. Vind dat dusdanig fors dat de oude reguliere benzines beter lijken te presteren dan de nieuwe mild-hybrids. Alsof de B4 vooral accu-gewicht toevoegt, maar daar verder geen profijt van heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Tralapo op 10-02-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen ervaring mee, maar ik vind de hybride oplossingen van Volvo sowieso nogal mager. Het lijkt wel of het toch al niet lullig vermogen alleen maar opgeschroefd wordt met de hybridetechniek.

Als ze nu een V60 1:20 kunnen laten lopen met een hybride systeem, dan hebben ze mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De plug-ins lijken het wel redelijk te doen, maar ik maak vooral lange ritten (100-150+) en heb zowel thuis (parkeerkelder) als op de plekken waar ik kom voor werk (geen vast kantoor) niet echt oplaadmogelijkheden, dus dat wordt daarmee helemáál dood gewicht dat je mee moet slepen.

En de mild-hybride presteert dus blijkbaar hetzelfde tot slechter dan de pure benzines, die ze niet meer leveren. Maar eens kijken naar een diesel occasion, of nog langer doorrijden in m'n huidige diesel BMW tot ze bij Volvo wel iets beters hebben. Want vind het wel erg fijne wagens.

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 10-02-2021 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik rij de B3. Verbruik weet ik even niet, kan ik even kijken in de auto. Maar vergeet niet het is mild hybrid, geen hybride. Dus het is een hele kleine accu en je kan niet elektrisch rijden er mee. Het is alleen een hulpje bij wegrijden.
Aan de andere kant geeft het heel veel comfort voor start stop, aangezien je motor zonder te merken start bij wegrijden. En dat vind ik nog wel het grootste voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Tralapo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:12:
Zijn er hier ook mensen die (al) een V60 B3 of B4 hebben? En iets kunnen zeggen over het verbruik?

Er is nog weinig data te vinden (logisch), maar spritmonitor.de en praktijkverbruik.nl geven 8,44 en 8,75 L/100km aan voor de B4. Vind dat dusdanig fors dat de oude reguliere benzines beter lijken te presteren dan de nieuwe mild-hybrids. Alsof de B4 vooral accu-gewicht toevoegt, maar daar verder geen profijt van heeft?
Ze zijn fijn omdat die laatste gram CO2 er af gaat en dat scheelt in de BPM, in de praktijk meerwaarde omdat stop/start veel minder opvalt als je de eerste twee seconde op accu weg rijdt. Verder slaan die AA batterijen nog geen deuk in een pak boter. :P
Rijd je enkel lange stukken: Neem een mild hybrid
Hobbel je af en toe door de stad: Neem iets dat beide kan
Woon je in Rotterdam en kom je nooit verder dan Den Haag: Neem iets volledig op batterijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

caspervc schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:30:
Denken jullie allemaal aan:
1 spiegels niet inklappen (sneew + vorst -> vastvriezen)
2 ruitenwissers omhoog (sneeuwstand)
3 (meer) antivries in de ruitensproeierbak
4 handrem eraf, versnelling erin?
1 Heb handmatig inklapbaar, dus ik laat zel wel open staan.
2 Geen sneeuwstand aanwezig. Wel een doek voor over de voorruit en daar de wissers bovenop.
3 Antivries in een spuitflacon (bij voorkeur in de gootsteen au bain marie verwarmd) om op de ruiten te spuiten voordat ik even later ga krabben.
4 Ik gebruik de handrem altijd i.c.m. P.
5 Krabben, starten, wegrijden. Niet eerst een kwartier "warmdraaien".
6 W-stand gebruiken indien nodig op de automaat. Kan bij mij niet in Park-stand.
7 D(STC) uitzetten als wegrijden nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39

kraats

Ik rol

@PcDealer ik gebruik normaal ook altijd de handrem, maar met vorst dus juist niet. Beetje balen als er water in je handremkabel zit en deze in geblokkeerde stand vastvriest.
Enneh.. gaat wegrijden op moeilijke punten echt beter zonder D(STC)? Heb het nog niet kunnen proberen, want voorlopig heeft m'n XC70 nergens last van.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33
Waarom zou je bij een automaat ook de handrem gebruiken? P is toch voldoende en vriest nooit vast??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Een elektronische handrem vriest niet meer vast, maar dat ding gebruikte ik toch al niet. Verder zet ik de standkachel aan en gaan we er vandoor als alles ontdooit is. :P

[ Voor 13% gewijzigd door jadjong op 10-02-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kraats schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:27:
@PcDealer ik gebruik normaal ook altijd de handrem, maar met vorst dus juist niet. Beetje balen als er water in je handremkabel zit en deze in geblokkeerde stand vastvriest.
Enneh.. gaat wegrijden op moeilijke punten echt beter zonder D(STC)? Heb het nog niet kunnen proberen, want voorlopig heeft m'n XC70 nergens last van.
Bij mij is het niet meer uit te zetten. Ik vermoed vanwege het via de zekering uitschakelen van de kapotte alarmmodule. Lijkt er echter wel aan te staan.
GoEV6 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
Waarom zou je bij een automaat ook de handrem gebruiken? P is toch voldoende en vriest nooit vast??
Omdat het er op zit? Ik vind het geen fijn idee de auto nog een stukje te zien verzetten na de rem los te laten, dus ik gebruik het het jaar rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

PcDealer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:07:
[...]

DSTC uit? waarom zou je dat juist met dit weer uit willen zetten als je moeilijk weg komt?
het helpt toch juist met tractie?
GoEV6 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
klopt, handrem (zelfs electronisch) is niet nodig met een automaat;
wel als je auto op een helling staat overigens, dan wel. anders kan de pin afbreken van de P-stand (:

[ Voor 38% gewijzigd door Dawn op 10-02-2021 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44

Wok

Dakloos...

Dawn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:47:
[...]

DSTC uit? waarom zou je dat juist met dit weer uit willen zetten als je moeilijk weg komt?
het helpt toch juist met tractie?
Omdat DSTC èlke vorm van wielspin in de kiem wil smoren. In dit weer wil je juìst een gecontroleerde wielspin kunnen forceren om weg te komen :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Wok schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Omdat DSTC èlke vorm van wielspin in de kiem wil smoren. In dit weer wil je juìst een gecontroleerde wielspin kunnen forceren om weg te komen :)
Ah, hmm..
nooit echt nodig gehad dan. paar jaar geleden met wat ijs in de straat zette in de Winter stand aan op de automaat en had ik met een T5 in het vooronder geen enkel probleem weg te komen;

nu heb ik een AWD dus ook nu niet echt een probleem (jaja... luxe enzo).

maar thanks voor de toelichting, weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44

Wok

Dakloos...

PcDealer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:07:
[...]

1 Heb handmatig in klapbaar, dus ik laat zel wel open staan.
2 Geen sneeuwstand aanwezig. Wel een doek voor over de voorruit en daar de wissers bovenop.
3 Antivries in een spuitflacon (bij voorkeur in de gootsteen au bain marie verwarmd) om op de ruiten te spuiten voordat ik even later ga krabben.
4 Ik gebruik de handrem altijd i.c.m. P.
5 Krabben, starten, wegrijden. Niet eerst een kwartier "warmdraaien".
6 W-stand gebruiken indien nodig op de automaat. Kan bij mij niet in Park-stand.
Helemaal niks hier :P
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50930649147_8770c479fb_b.jpg

Staat gewoon in de versnelling èn met aangetrokken handrem. Heb het ding toch niet nodig nu (100% werk vanuit huis, boodschappen laat ik bezorgen). Dit weekje vorst overleeft-ie wel.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33
Oké dus ook de achterruitverwarming in de zomer aan omdat het erop zit? :P

• Red devil
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRWt7e51-LTlfiyg2hV6NM97tpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d31jbqcBERKbv9c5994DUZoN.jpg?f=fotoalbum_large

Stand P, geen handrem en 's ochtends half uurtje interieur verwarming aan om bevroren ruiten te ontdooien. Best complete auto, maar hij komt oorspronkelijk uit Spanje dus begrijpelijk dat de standkachel-optie niet is aangevinkt :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:50:
[...]

DSTC gaat alleen binnen mum van tijd weer aan. Heb nog nooit DSTC uit moeten zetten omdat ik niet weg kwam. Automaat in de winterstand (en zelfs dat hoeft niet eens met goede banden) en je komt prima weg :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 13:18

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Tralapo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:12:

Ik rijd de V60 Momentum B3, gemiddeld rijd ik 9,4l op 100km, maar ik heb wel pas 2.770km op de teller. Ik rijd veel binnendoor, vooral omdat ik nu niet naar het werk hoef en niet heel veel snelweg rij (heb de Volvo sinds november 2020).

Als ik een willekeurige snelwegrit pak zit ik op 7,1l op 100km.

[ Voor 4% gewijzigd door Lawwie op 11-02-2021 09:16 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Lawwie vermeld dan ook de gereden snelheid op de snelweg. Ik kan op best een kwartier 4-4,4 l / 100 km rijden maar bij 130 km/u op de gps tegen de 8,9.

(2001 S60 met B5244S/automaat).

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 11-02-2021 10:05 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste